Resident Evil 6 (2012) – Leon

RE 6

Šestý plnohodnotný díl série Resident Evil… Už pátý díl zcela jednoznačně přeskočil od hororové survival střílečky k drsné filmové akci, která sice má ponurou neutěšenou atmosféru, ale bát se u ní budete jen těžko. Šestý díl v trendu pokračuje a představuje s přehledem nejdelší a největší RE vůbec! Bohužel u hráčské veřejnosti RE 6 nijak velkou slávu nesklidil a i oficiální recenze hru poplivali tak moc, až se zdá, že ta modrá oslizlá šestka je docela na místě.

Myslím, že nejlepší je k RE 6 přistoupit tak, že jste si koupili lístek na akční nářez a s colou a popcornem v ruce usedáte před plátno. Navíc k tomu ale dostanete klávesnici a myšku, případně ještě kolegu, a je vám řečeno, že je třeba hrdiny dostrkat k závěrečným titulkům. RE 6 je oddechovka, je to klasická klišodní superakční oddechovka v níž se můžete usmívat nad roztodivnými zrůdičkami, v níž můžete kroutit hlavou nad nesmrtelností hrdinů, nad nelogickými kiksy v ději nebo můžete počítat výbuchy po desítkách. Především je třeba si říct – neberme to ani trošku vážně. Tohle je prostě Hollywoodský… pardon, Japonský blockbuster a to s dávkou filmovosti o jaké si většina akčních her může nechat jen zdát.

Co je překvapující je náročnost ovládání, respektive množství akcí, které lze v terénu provádět. Z předchozího dílu známe střílení zpoza překážek, útoky na ochromené nepřátele, či společné akce parťáků, ale RE 6 jde mnohem dál. Před útoky nepřátel je možné uhýbat kotouly do stran anebo přejít do skluzu a pálit ze země. Na nepřátele platí kopance z výskoku, podrážení, sražení nepřátel ze skály anebo třeba nacpání dynamitu do chřtánu zombie a sledování ohňostroje. Zvládat všechny tyhle srandičky je zprvu dost komplikované a navíc nejsou vyloženě zapotřebí (na nižší obtížnosti určitě ne), nicméně doporučuji si ovládání projít a naučit se ho – nakonec tyhle kousky krásně dokreslují filmové pojetí celé hry.

Příběh je puzzle o čtyřech dílcích. Jeden velký příběh je sledován z pohledu čtyř stran. Kampaně se prolínají, kolikrát se stane, že jednu úroveň si člověk zahraje dvakrát, pokaždé za jiné hrdiny. Spoustu animací člověk shlédne zase hned dvakrát, ale to je zkrátka daň za čtyři dílky puzzle, které hráč postupně vkládá do obrázku. Může se to zdát jako umělé natahování herní doby a to bohužel částečně je. Projít se po stejné lokaci za jinou postavu může být zajímavé, ale opakovat jeden a ten samý bossfight podruhé už je spíše otravné. Veškeré dojmy a pojmy z příběhů závisejí na tom, v jakém pořadí budete dílky skládat. Možná, že existuje i lepší posloupnost než ta, kterou doporučují tvůrci, ale to ať si každý rozhodne sám. I když po vložení třech kousků puzzle je už jasně patrný finální obrázek a hráč si jej dovede domyslet, i ten poslední kousek perfektně zapadne a je radost jej do obrázku umístit.

Sedmička postav, sedmička hratelných hrdinů. Pro tři kampaně si zvolíte jednu ze dvou postav, přičemž ta druhá připadne vašemu kolegovi v coop režimu anebo zůstane ovládaná AI. Nutno podotknout, že AI se oproti RE 5 vyšvihla a i když je Coop hra stále mnohem a mnohem lepší, sólista nebude mít se svým počítačovým parťákem potíže. Je to dáno i tím, že parťák nemá inventář, má nekonečno munice a je imunní vůči klasickým útokům nepřátel. Na jednu stranu je to trochu škoda, protože odpadá nutnost se o parťáka starat, ale zase vám nemůže jeho AI provádět neplechu. Poslední, čtvrtá kampaň nabízí jen jednoho hratelného hrdinu, ale pokud máte kolegu na Coop, nemusíte smutnit, protože hra pro něj má připravenou bezejmenou postavu vojáka a bude vás moci doprovázet, přestože do příběhu jako takového nijak nezapadá a nemá v ději co pohledávat.

Každá postava je trochu jiná a každá má svůj charakter. Nutno ovšem podotknout, že až na světlé výjimky jde o ikonické frajery s vyjadřováním na úrovni šimpanze. Dialogy mezi dvojicemi hrdinů jsou příšerné a hlášky vesměs stupidní. Prakticky neustále slýcháte jen „pojďme odsud pryč“ a „jsi v pořádku?“ Scénář je velice slabým článkem hry, dovolil bych si říct, že dokonce nejslabším. Přitom příběh jako takový není špatně vyskládaný. Pouze jde o to, že ho zcela pochopíte až po dohrání všech kampaní.

Hodnocení – 90%
Herní doba – 36h


 

Úvod

Jako Leon čelíte ve městě útokům zombií. Vaše parťačka Helena je zraněná. Odneste ji do uličky, prolezte mezi prkny a vylomte (QTE) dveře. Přes budovu projděte na ulici. Zkontaktuje se s vámi Hunniganová a doporučí další postup. Prohlédněte Hummer a najdete bylinku
Bylinky – Každý hrdina nosí dávkovač na pilulky. Do něj může vkládat platíčka pilulek z inventáře a to do počtu 17 pilulek ale maximální možná hranice pro přidání dalších pilulek je jen 11. Chcete-li přidat do dávkovače třeba plato tři pilulek, nemůžete to udělat dříve než počet pilulek v dávkovači klesne na 11.
– V inventáři je možné kombinovat bylinky z nichž pilulky vznikají.
– 1x Z + 1x Z = 3 Z
– 3x Z + 1x Z = 6 Z
– 1x Z + 1x Č = 6 Z
Tip – Když se chcete léčit, nedělejte to po jedné pilulce. Stiskněte klávesu pro léčení rychle za sebou tolikrát, kolik pilulek potřebujete. Nadávkujete si daný počet pilulek a vyléčíte se okamžitě.
Jděte vyléčit Helenu ale přepadne vás zombie. Odrazte její útok (QTE) a zabijte ji. Konečně vylečte Helenu a společně pokračujte dveřmi, po schodech a ven na ulici.
Tip – Některé zbraně mají více módů střelby. Přepínat mezi módy střelby je možné při míření zbraní a stisknutí E.
Tip – Quick Shot neboli QS se provede stisknutím obou tlačítek myší. Jde o okamžitý silný výstřel (nebo útok) ze zbraně automaticky míření na nejbližšího nepřítele. Ubere jeden bod výdrže.
Probijte se ulicí plnou zombií.
Tip – Při běhu je možné pravým tlačítkem myši provézt skluz, kterým můžete rychle podlézt překážku, rozbít bednu nebo zranit nepřítele. Stejně tak můžete po provedeném skluzu zůstat u země. Rychlým stisknutím tlačítka pro běh a tlačítka pro směr pohybu lze tím směrem provézt kotoul a skončit také u země. Tento trik slouží i k uhýbání před nepřáteli. U země můžete střílet i nabíjet jako v klasickém postoji a můžete se i pohybovat plazením či kotouly.
Tip – Pokud hrdina umírá a čeká na záchranu od parťáka, bojuje taktéž ze země, ale je omezen v mnoha směrech (pohyb, výběr zbraní, zhoršené vidění…)
Tip – Za většinu překážek je možné se krýt a zpoza nich pálit. Pokud je překážka dostatečně vysoká, aby se za ní skryl celý hrdina, stačí podržet tlačítko pro zamíření a hrdina se hned přitlačí zády ke zdi. Je-li překážka jen do půli těla, je třeba krytí potvrdit kontextovou akcí. Do krytu je možné přejít i z běhu, či skluzu.
Do budovy vrazí letadlo a okolí začne hořet. Utíkejte před explozí a skočte přes auto do vrtulníku. Odrazte útok zombie vojáka (QTE) a přežijte náraz vrtulníku skrze budovy až do velké věže. Vstupte do dveří a přeskočte zábradlí do haly. Cosi známého se vrátí…

 

1. Kampaň – LEON

Leon S. Kennedy + Helena Harperová

– Leon začíná s nožem Přežití a pistolemi Wing Shooter.
– Helena začíná s pistolí Picador a brokovnicí Hydra.

 

Kapitola 1

1 K 1-4

Kapitola 1-1 – Kampus, prostory pro návštěvníky
Zastřelíte Amerického presidenta Adama Benforda. Členka jeho ochranky Helena se k vám přidá a slíbí ukázat pravdu o pozadí útoku, která má být v katedrále Tall Oaks. Hunniganová z centrály vám naplánuje trasu.
Tip – COMs jsou komunikační zařízení, které ovlivňuje podobu herního menu a HUDu. Leon a Helena používají bílé COM (DSO).
Vyjděte na chodbu.
Tip – Prohlédněte kancelář za pootevřenými dveřmi. Mrtvola za stolem spadne ze židle.
Minete nefunkční výtah a vstupte do sálu univerzity kde měla být recepce. Na druhém konci zahlédnete pohyb. Jděte tam a do kuchyně. Narazíte na chlápka, který tu hledá svoji dceru Liz.
Emblém (1/20) – V komoře za úklidovou místností za kuchyní.
Tip – Krysy jsou k nalezení na opuštěných místech nebo v podzemí. Těžko se trefují. První krysy potkáte v kuchyni kampusu.

Wing Shooter (2x) (Leon)

– Základní zbraň Leona je slabá pistole ale ve dvojím provedení. Hra na pistolníka pomůže rychle postřílet zombíky, ale přesnost je nízká.
– Poškození: 120 / Critical Hit: 8
– Munice: 18 / 18
– Alt. Funkce – jedna / obě pistole

Lovecký nůž (Leon)

– Leon má pro boj na blízko nůž. Zbraň k boji na blízko je tradičně lepší než běžný fyzický útok. Hodí se na osamocené slabé zombie.
– Poškození: 180

Picador (Helena)

– Nejsilnější z pistolí. Má nízké kritické poškození, ale to bohatě kompenzuje účinnost, díky které je také šetřena munice. Skvělá bouchačka.
– Poškození: 160 / Critical Hit: 6
– Munice: 16

Hydra (Helena)

– Hydra používá speciální hnědou munici, která je vzácná. Zbraň má brutální rozptyl ale na brokovnici nízkou účinnost a velmi malý zásobník. Ideální na skupiny zombií.
– Poškození: 120×7 – 170×7 / Critical Hit: 8
– Munice: 3

Vraťte se i s chlápkem do sálu a dveřmi projděte dál.
Tip – Nad schody ve vestibulu je u mrtvoly sprej.
Chlap otevře dveře, projděte okolo výtahu a chodbou do poslední místnosti. Tady je Liz ale vypadá nemocně. Chlápek ji odvede k výtahu a společně nastupte. Během jízdy vypadne proud, Liz se promění v zombie a svého tátu zakousne. Rychle ji sejměte a pokoste skupinu zombií, která se nahrne do výtahu.
Tip – Základní útok zblízka se provádí při držení jakékoli zbraně (i střelné) a spotřebovává výdrž. Útoky chladnou zbraní (např. Nůž Přežití) výdrž obvykle šetří. Pokud je hrdina otočen k nepříteli zády, může provézt útok zblízka, aniž by se otáčel (kopanec vzad, úder loktem…). Pokud hrdina běží proti nepříteli, může klávesou pro skok vrazit do nepřítele tělem, nebo ho srazit kopem z výskoku.
Tip – Po kritickém zásahu nepřítele lze kontextovou akcí provézt speciální útok zblízka. Účinnost těchto útoků je zhruba stejná, ale liší se provedení a rychlost. Někdy je útoky možné kombinovat do komb.
Tip – Podržením klávesy pro spolupráci (V), můžete parťákovi udělit rozkaz nebo ho pochválit. Stisknutím klávesy při zamíření nepřítele mu přikážete cíl, na který má útočit. 

Přes parkoviště projděte do zadních dveří do kampusu.

Kapitola 1-2 – Kampus
Vyjděte po schodech a vstupte do posluchárny. Omylem srazíte plechovku a zvuk probere zombie. Zničte je a vyjděte na chodbu.
Tip – V kampusu a okolí je mnoho hasičáků. Střela do nich způsobí explozi.
Projděte přes učebnu a kolem automatů na chodbě až dolů ze schodů. V učebně po straně je pár zásob a zápalné granáty.
Granáty – Existují čtyři typy granátů, přičemž v každé kampani můžete potkat jen dva typy.
Zápalné (červené) – Hořlavé granáty (kampaň Leon / Ada)

Nálože – Dálkově odpalované nálože (kampaň Leon / Jake)
Výbušné (zelené) – Explozivní granáty (kampaň Chris / Ada)
Oslepující (modré) – Zábleskové granáty (kampaň Chris / Jake)
Vyjdete ven na dvůr kampusu.
Tip – Vrány po vyplašení poletují nad okolím a to celkem rychle. Je těžké je trefit a zrovna tak je těžké si jich všimnout. První vrány jsou na dvoře kampusu.
Pobijte zombie a všimněte si zamčené mříže na konci. Vejděte do dveří do křídla kampusu. Dveře v chodbičce spustí alarm a z hřišť za okny začnou dovnitř lézt zombie. Ubraňte se než Hunniganová dálkově otevře dveře a utečte. Postřílejte dorážející zombie, zatímco Helena přibouchne dveře. 
Tip – Prohlédněte šuplíky stolů. V některých je munice pistole.
Emblém (2/20) – V jednom ze šuplíků.  
V zadní místnosti seberte kartu od kampusu. Cestou zpět pobijte nové zombie a kartou odemkněte mříže východu. Průchod turniketem spustí alarm ale mříž za vámi se uzavře a zabrání zombiím projít. Vyjdete do uličky plné zombií. Probijte se k policejnímu autu.
Tip – Zombií v uličce jsou desítky. Je možné je všechny pobít ale nic z toho není.
Najděte klíče (QTE), nastartujte a ujeďte. Po chvíli cesty vás zaskočí zombie na střeše vozu a vybouráte se. Skončíte obklopeni vraky ale je tu cesta do kanálu.

Kapitola 1-3 – Podzemí
Sejděte po schodech do tunelu metra.
Tip – Obyčejné jednodílné dveře se dají otevřít třemi způsoby. Klasické pomalé otevření nebo prudké otevření (vykopnutí) prováděné dvojitým stiskem klávesy anebo otevření z krytu, když se kryjete vedle nich.
Tip – Metrem občas projíždějí vlaky. Vždy se včas uhněte (QTE) jinak vás přejede.
Projděte dlouhým temným tunelem. U hořícího sudu ve výklenku narazíte na zmutované psy. Na konci tunelu je na zemi kabel pod proudem. Nezkoušejte přejít ale pomůže vám zapálit přicházející zombie. Dveřmi po straně se přes chodbu dostanete do spodního tunelu. 
Emblém (3/20) – Vpravo pod stojící soupravou ve spodním tunelu.
Tunel má vedle sebe dvě koleje a po té pravé projede vlak, který zastaví u nástupiště. Zkuste do něj vejít ale je zamčený. Zvedněte Helenu na střechu vlaku.
Helena – Střechou skočte do vagonu vlaku a zevnitř otevřete dveře Leonovi.
Společně projděte přes soupravy vlaku (pozor na zombie) a na konci seskočte ven. Je tu nástupiště stanice metra. V předním vagonu se nějaká žena dobývá ven. Pomozte jí otevřít dveře, jenže ona pak otevře roletu z níž se vyvalí zombie a sežerou ji. Pobijte zombie a pokračujte nahoru k východu ze stanice.

Kapitola 1-4 – Město
Venku je situace vážná. Projděte ulicí a dávejte pozor na nečekané útoky zombií.
Tip – Na některých střechách jsou schované zombie. Pro získání jedné z medailí zabijte tři. Dvě jsou na střeše budovy naproti vstupu do metra, zbylé tři jsou na střechách naproti obchodu v kapitole 1-5.
Pod autem je uvízlý muž. Společně auto odtlačte ale narazí do něj motorkář a navíc odřízne cestu zpět. Ulice hoří, ale obejděte ji boční uličkou vlevo.
Tip – Některé zombie mají dokonce střelné zbraně (vojáci).
Přelezte po lešení (pod vámi jsou houfy zombií) a seskočte dolů. Společně vykopněte dveře zpět na hlavní ulici. Cestu blokuje autobus, takže projděte uličkou vpravo a po žebříku nahoru. Společně odtlačte kontejner, seskočte na autobus a z něj na ulici. Ta je znovu přehrazena ale projděte přes ModernRed bar. Za ním je dvorek a cesta do soukromého domu.
Tip – V televizi uvidíte zprávy o ztracené ponorce.   
Dveře ven z domu jsou zamčené. V obývacím pokoji seberte mrtvole klíč od zadních dveří a odemkněte východ. U mrtvoly vojáka je brokovnice. 

Brokovnice

Brokovnice se jmenuje prostě brokovnice. Nemá žádný konkrétní název ani typ. Jde o silnou zbraň proti silným nepřátelům nebo skupinám.
– Brokovnice je silnější než Hydra a munice není tak vzácná, má ale menší rozptyl.
– Poškození: 140×7 – 180×7
– Munice: 8

Společně vykopněte dveře dál. Zahlédnete Shriekera.
Tip – Shrieker je zombie, které se po čase naplní červený vak pod bradou (jinak zranitelné místo), načež vás ochromí strašlivým řevem. Z jeho těla zbývá bronzová královna (1000).
Odrazte zombie lezoucí přes plot a projděte starou budovou skladu. Vzadu je dvorek ale dveře dál jsou zamčené. V patře pomozte Heleně přeskočit na protější schodiště.
Helena – Z druhé strany otevřete zamčené dveře.
Společně pokračujte do další hospody.
Emblém (4/20) – V hospodě v rohu u baru.
Venku u pumpy se skupina přeživších brání náporu zombií. Je tu polda (samopal), arogantní chlápek Peter (samopal) a jeho uřvaná holka Nancy (pistole). Společně se braňte zombiím. K benzínce přijede dodávka a srazí pumpu. Střelte unikající benzín a okolí vybuchne. Stáhnete se do zadní uličky.

Kapitola 1-5 – Obchod se zbraněmi
Vstupte do obchodu. Nahoře je majitel ale zamkne se a nechá vás v přízemí.
Tip – Na pultu obchodu je sprej.
Společně se braňte monstrům, co lezou dovnitř oknem. Peter se rozhodne utéct ale zabije ho zombie, která se změní na Bloodshot.
Tip – Bloodshot je agresivní zombie bez kůže. Skáče a útočí svými drápy zblízka. Zranitelným bodem je srdce, které mu občas září na hrudi. Z jeho těla zbývá bronzová věž (500).
Odrazte zbytek zombií, načež majitel nahoře stáhne rolety a pustí vás do patra. V patře vám pomůže sám majitel (samopal) a nějaký Japonec, který ovládá rolety. Společně se braňte náporu zombií přes okna. Po chvíli majitel krámu nechá otevřít dveře dál. 

Boss 1 – Whooper Supreme

– Whooper Supreme, je gigantický tlouštík v červeném tričku. Je ještě větší a odolnější než běžné verze Whooperů (bez trička), které budete později potkávat.
– Vypadá jako reklama na Americké fastfoody ale navzdory směšnému vzezření je to nebezpečná potvora. Dokáže se rozeběhnout a nabrat vás břichem. Může vás praštit a dokonce chytit a okusovat. Jeho útoky jsou nebezpečné jen zblízka.
– Když se Whooper protlačí dveřmi, jste zahnání do kouta. Sice vám pomůže skupinka přeživších, ale to je málo. Musíte Whoopera oběhnout a běžet do místnosti odkud přišel.
– Pomozte si střelbou do noh. Ochromený Whooper klesne na kolena a můžete ho zblízka udeřit.

– V šuplících stolů a taky na stolech je spousta předmětů. Nezapomeňte je pobrat, ať jste na boj připravení.

Následujte majitele na střechu. Tady se braňte dalšímu náporu (včetně běžných Whooperů).
Tip – Běžní Whoopeři nejsou tak odolní ale přesto jsou velmi nebezpeční. Z jejich těl zbývá stříbrná královna (2500).
Až přijede autobus, seskočte dolů a nastupte si. Autobus zablokuje Whooper a zombie navíc vytáhnou majitele a Japonce ven, kde se nakonec odpálí. Střílejte Whoopera až ho ochromíte a řidič ho přejede. Odjedete z města. 
Tip – Za získané body můžete v menu hry nebo mezi kapitolami kupovat a vylepšovat skilly. Zpočátku máte jen jeden slot, v němž mohou být až 3 skilly. Po dokončení kampaně (jakékoli) se vám zpřístupní 8 slotů a mezi nimi můžete následně přepínat.
Rank – Přesnost / Počet úmrtí / Čas / Zabití
A 70%+ / 2 / 1h 25min / 80
B 60% / 5 / 1h 50min / 60
C 50% / 7 / 2h 10min / 40
D více
Tip – Celkové hodnocení vždy závisí na získaných bodech (A=25b, B=20b, C=15b, D=10)

S 100 / A 90 / B 75 / C 55 / D 45 / E 44 a méně

 

Kapitola 2

1 K 2-2

Kapitola 2-1 – Autobus
Během jízdy se zaseknete na útesu, do autobusu vlezou zombie a zabijí poldu i Nancy. Poberte munice pistole na zemi a během lehu střílejte zombie. Do autobusu narazí náklaďák a spadnete dolů. Autobus exploduje.

Kapitola 2-2 – Lesní hřbitov
Po pádu skončíte u lesního hřbitova. Vydejte se přes něj.
Tip – Na několika místech hřbitova jsou vykopané hroby. Pokud přijdete blíž, uklouznete a svalíte se dolů, kde číhá zombie.
Tip – Některé rakve a sarkofágy lze otevřít a vybrat jejich obsah.
Královna (zlato) (1/14) – V oplocené rakvi uprostřed hřbitova.
Emblém (5/20) – Na vysokém pomníku zhruba uprostřed cesty přes hřbitov. 
Na kopci je most a brána ale zamčená. Prohlédněte domek hrobníka. Z místnosti vyběhne pes, venku sebere klíč a uteče. Dostihněte ho (zase na začátku hřbitova), zabijte a vezměte klíč od hřbitova. Odemkněte bránu na horní hřbitov. Skočí na vás zombie a strhne vás na nižší poschodí, zatímco Helena zůstane nahoře. Projděte uličkami mezi kryptami.
Tip – Všimněte si velké zdobené krypty s podivnými dveřmi. Otevřít ji ale nemůžete.
Nahoře se sejděte s Helenou.
Helena – Po pádu Leona projděte i vy přes vaši část hřbitova a sejděte se. 
Společně otevřete bránu a jděte katedrále. Uprchlíci uvnitř vás odmítnou pustit a okolí zaplní zombie (včetně Shriekerů a Bloodshotů). Odolejte náporu až se pár přeživších rozhodne vám pomoci z okna a poté otevřou vchod.
Tip – Pro získání jedné ze skrytých medailí vydržte před katedrálou a pobijte všechny zombie. Stále budou z hrobů za plotem vylézat běžné zombie ale ty se už nepočítají.

Kapitola 2-3 – Katedrála
V katedrále je plno uprchlíků.
Tip – Jedna žena mluví o své dceři Nancy a jejím příteli. Jiný muž mluví o svém synovi Marcovi z BSAA (viz Chrisova kampaň).
Na jedné lavici je sprej. Prohlédněte oltář a z podstavce seberte Madonu štěstí. Zvedněte Helenu nad žebřík.
Helena – Skopněte zvednutý žebřík aby Leon mohl nahoru.
Emblém (6/20) – Na výplni kruhového okna nad vchodem do katedrály.
Nahoře dejte madonu na podstavec ale nestane se nic. Na kamenné tabuli se píše o dvou sochách. V truhle boční místnosti patra je Madona dobročinnosti. Obě sošky umístěte na podstavce v patře a otevřou se dveře v přízemí. Projděte a zatáhněte každý za jednu páku. Oddělíte se od sebe ale narazíte na stejné překážky. V první místnosti stiskněte tlačítko na soše.
Tip – Sochy mají kuše a po chvíli vystřelí. Smáčknutím tlačítka se uzavřou.
V druhé místnosti se soch aktivuje mnohem více. Běhejte mezi nimi všechny uzavřete. V třetí místnosti je mrtvola jejíž zbraň svým laserem míří na zrcadlo.
Tip – Zamířením na zrcadlo se aktivujte čidlo.
Zaměřte zrcadla a otevře se cesta. Stejným způsobem zaměřte zrcadla v dalších místnostech. V té čtvrté je zrcadlo nedostupné ale laser se odráží od lesklého stropu, takže najděte správný úhel. Konečně se sejdete a ještě tu seberte Madonu smutku. Vyjděte na střechu.

Poloautomatická odstřelovací puška

– Rychlý poloautomatická sniperka s nízkým poškozením. Na slabé vzdálené nepřátele postačí.
– Poškození: 500 / Critical Hit: 75
– Munice: 5

Na kamenné tabuli se píše o pěti zvonech. Trefte všech pět zvonů na věžích. To otevře mříž k Madoně truchlící. Dveřmi vyjdete na horní balkon katedrály. Umístěte obě madony na podstavce, což konečně otevře oltář ale ven vyběhne bestie.
Tip – Lepotitsa dokáže zblízka drápat a na dálku vypouští oblak plynu, který z lidí dělá zombie (a prudce zraňuje). Navíc, střela do břicha Lepotitsy je riziková, protože po zásahu do výstupků na těle ihned vypustí plyn. Snažte se mířit na hlavu.
Rychle ničte Lepotitsu a odolávejte zombiím, které vyrobí z uprchlíků.
Tip – Pro získání jedné ze skrytých medailí zabijte Lepotitsu dříve než ona zabije poslední dvě ženy. Na lavici u nich pak najdete zelenou a červenou bylinku (případně jen jednu bylinku, pokud přežije pouze jedna žena)
Z těla seberte kartu od sklepení a odemkněte jí dveře pod oltářem.
Sejděte tajným průchodem pod oltářem
Král (stříbro) (2/14) – V truhle pod oltářem.

Kapitola 2-4 – Podzemní laboratoř
Před vámi jsou zamčené cely s čísly a na podstavci stroj na zadání kódu, který je otevře.
Tip – Některé cely obsahují pouze monstra, jiné užitečné věci a hlavní mříž je také na kód. Do cel se můžete podívat škvírou a zjistit zda se vyplatí ji otevřít.
Tip – Kódy v prvním bloku:
210 – hlavní mříž
012 – bedny s věcmi
201 – Zombie
102 – Shriker
021 – již otevřený vstup
Tip – Kódy ve druhém bloku:
021 – hlavní mříž dál
120 – Zombie
102 – Shriker a bylinka
012 – první část dvojdílné cely (zombie)
201 – druhá část dvojdílné cely (bedny, bylinky a sprej v truhle
Královna (zlato) (3/14) – V truhle v druhé části dvojdílné cely (je tam i sprej).
Pokračujte chodbou a přes laboratoř. Po stranách jsou toalety.
Emblém (7/20) – Po vypuštění umyvadla na toaletách.
Tip – Po vypuštění jednoho z umyvadel vás zezadu přepadne Shrieker.

Přes další laboratoř dojdete do chodby s dveřmi na kód (201). Ve vnitřní laboratoři si pustíte kazetu se zrozením Ady z kokonu, kterých je v nádržích okolo víc. Na panelu zadejte kód dveří (201) a odejděte. V oblasti plné ztvrdlých kokonů je u velké jámy páka, která otevře mříž v první části. Za mříží zatáhněte za druhou páku, což sice sníží novou plošinu u jámy ale mříž zase uzavře, takže ji obejděte spodem. Další pákou snižte další plošinu, jenže se zasekne. Zvedněte Helenu na plošinu.
Helena – Seskočte na druhé straně a pákou snižte další plošinu, aby Leon mohl přijít.
Společně posledními pákami otevřete dveře (což zároveň sníží všechny plošiny). Na konci chodby vás přepadne hromada zombií.
Tip – Můžete všechny zombie pobít ale nic z toho není.
Společně zvedněte dvířka pro odpad a utečte.

Kapitola 2-5 – Vstup k primitivnímu oltáři
Projděte podzemním tunelem.
Emblém (8/20) – Po levé straně u stěny v zatopené části (za zábradlím).
Tunel vás dovede k mříži, za kterou uvidíte Deborah.

Kapitola 2-6 – Primitivní oltář
Tip – Helena vezme Deborah na záda a během toho nemůže používat zbraně, pouze kopat.
Kryjte Helenu a sestupujte níž kolem oltáře. Zombií není moc. Ve spodním patře uprostřed odtlačte kontejnery a sejděte ještě níž.

Kapitola 2-7 – Chodba u oltáře
Tip – Tento level je společný i pro kampaň Ady. Může tedy dojít k 4-Coop režimu, kdy se potkají až 4 lidští hráči najednou.
Deborah se promění na kokon (Chrysalid), z něhož vyleze zmutovaná Deborah. Ada ji střelí šípem a přidá se k vám, jenže Deborah přežije, strhne sloup a zřítíte se dolů. Dopadnete oddělení, vy s Adou a Helena je sama. Sestupujte níž po dřevěné konstrukci a pomáhejte Adě, aby rozhoupala provazy a dostala vás na opačnou stranu. Ada vám dá jakýsi prsten.
Helena – Sestupujte po dřevěné konstrukci svojí cestou. Na konci pákou zvedněte blokádu, aby Leon a Adou mohli dolů.
Strhne vás Deborah a spadnete na kamenný oltář.

Boss 2 – Deborah

– Zmutovaná sestřička Heleny jako oslizlá bestie z Chrysalidu. Její lidskost je fuč a zbyla jen touha zabíjet.
– Deborah má tři velká chapadla zakončená oranžovými bodci. Oranžová místa jsou velice zranitelná. Pokud zničíte všechny, Deborah to na chvíli omráčí a vyleze z ní jen jedno chapadlo. Napadněte ji zblízka a chapadalo sekejte (QTE).
– Deborah je nebezpečná zblízka. Seká chapadly nebo kope kolem sebe.
– Během boje do arény přibíhají zombie. Použijte výbušné sudy okolo na jejich zastavení.
– Po poražení Deborah se zřítí podlaha a dopadnete na další část dřevěné konstrukce. Tentokrát jste sami a Helena je s Adou. Sejděte po konstrukci dolů, klikou přitáhněte vozík na kterém je Helena a Ada a naskočte.
Helena – Dopadnete i s Adou na vozík, který klesá dolů. Kryjte Leona, který sestupuje dolů.
– Během jízdy uhýbejte překážkám (QTE) a ničte sudy na cestě.

Tip – Pro získání jedné ze skrytých medailí zabijte během jízdy 5 zombií, které postávají kolem trati.
– Během jízdy vozíkem Deborah zaútočí znovu. Skočí na vozík. Ničte trojici oranžových chapadel, ale protože nemáte kam uhnout, využívejte boj ze země. Po poražení, Deborah uteče.
– Po poražení Deborah pokračujte v běžném uhýbání při jízdě. Vozík při útoku Deborah vykolejí a spadnete na okraj propasti.
– Deborah má už jen jedno chapadlo a blíží se k Heleně. Pomůžete Adě aby nespadla a pak likvidujte chapadlo Deborah (Helena ho může střílet zblízka ze země), až padne a zřítí se do propasti.

Helena se přizná, že to ona pomohla prolomit zabezpečení prezidenta aby mohl být nakažen. To protože jí poradce pro národní bezpečnost, Derek C. Simmons, vyhrožoval zabitím sestry Deborah.
Rank – Přesnost / Počet úmrtí / Čas / Zabití
A 70%+ / 2 / 1h 20min / 80
B 60% / 5 / 1h 50min / 60
C 50% / 7 / 2h 00min / 40
D více

 

Kapitola 3

1 K 3-4

Kapitola 3-1 – Chodba u oltáře
Simmons se s vámi zkontaktuje a vyhrožuje obviněním za smrt prezidenta. Projděte k vratům.
Emblém (9/20) – Nahoře ve výklenku kruhového sálu.
Vyjděte dveřmi.

Kapitola 3-2 – Katakomby
Projděte chodbou katakomb.
Tip – Hadi se ukrývají v některých sarkofázích ve starých kryptách. Poprvé je potkáte zde.
Král (bronz) (4/14) – V jednom ze sarkofágů.
V jednom sarkofágu je dokonce nová zbraň. 

Útočná puška RN

– RN je velice solidní automat ale nevýhoda všech útočných pušek tkví v malých slotech pro munici. Do jednoho slotu v inventáři dáte jen 60 nábojů!
– RN má bajonet. Boj zblízka je velice silný.
– Munice: 30

Podlezte past s rotujícími čepelemi a dorazíte k mostu, který zahrazují plameny. Zvedněte Helenu k tunelu nahoře.
Helena – Prolezte tunelem a spadnete do místa, kde zombie otáčí klikou a tím plameny pouští. Zničte ji.
Tip – Pro získání jedné ze skrytých medailí hoďte granát přes skálu vpravo a zabijte zombii, aniž by Helena musela projít tunelem.
Na druhé straně jsou velká vrata.
Tip – Pavouci sedí na některých zdech a téměř se nehýbou. Jsou velmi vzácní, poprvé v oblasti u vrat.
Vzpomenete si na Simmonsův rodový prsten, který vám dala Ada. Vložte ho do zámku ale než se dveře otevřou, zaútočí horda zombií.
Tip – Využijte páku, která ovládá plameny a usmažte zombie.
Za dveřmi je částečně zatopený tunel, ve kterém uvidíte cosi velkého.
Emblém (10/20) – V sarkofágu na kamenném mostu nad zatopeným tunelem.
Dorazíte ke dveřím. Zvedněte Helenu nahoru k tunelu.
Helena – Prolezte tunelem a z druhé strany klikou otevřete dveře.
Helenu chytí zombie, kterou vezme do zubů vodní monstrum a odtáhne ji kousek dál. Sami pokračujte nahoru ale blokuje vás modrá mříž.
Helena – Otočte modrou klikou, čímž otevřete mříž u Leona. Ale vaši cestu blokuje červená mříž.
Otočte červenou klikou, čímž otevřete mříž u Heleny. Její i vaši cestu ale blokují bodce. Prolezte pod čepelemi a zabijte zombie, která na opačné straně otáčí pákou a aktivuje bodce. Vaši cestu blokuje další modrá mříž. Prohlédněte červený mechanismus, chybí mu klika. Z těla zombie, která se v oblasti objeví seberte starou kliku, vložte ji do mechanismu a zvedněte červenou mříž. 
Helena – Po deaktivaci bodců projděte dál, kryjte Leona zatímco získává kliku a až vám otevře červenou mříž, projděte nahoru. Modrou klikou otevřete modrou mříž a konečně se sejdete.
Královna (zlato) (5/14) – V sarkofágu v cestě, kterou procházela Helena.
Společně otevřete velká vrata ale podlaha se pod vámi propadne.

Kapitola 3-3 – Jeskyně
Spadnete do obrovské jeskyně plné ostrůvků. Postupujte vpřed a skákejte mezi ostrůvky. Cesta je plná Shriekerů, Whooperů a běžných zombií, které seskakují z horních můstků a skal. Dorazíte ke zvednutému mostu. Pomozte Heleně skočit přes propast a kryjte ji.
Helena – Kamenný sloup se zhroutí. Rychle po něm vylezte a pokračujte přes ostrovy, zatímco vás Leon kryje. Obejděte tam most a klikou ho spusťte.
Emblém (11/20) – Na skále v dálce. Viditelné z oblasti spouštěného mostu.  
Společně shoďte balvan a pokračujte. Klikami spusťte velký most ale podlaha pod vámi se začne hroutit. Rychle utíkejte kolem monster (pozor na Whoopera) a přeskakujte přes skály až velkému balvanu. Společně ho odsuňte ale strhne vás proud vody.

Kapitola 3-4 – Podzemní vodní tunel
Proplavte tunelem.
Tip – Během potápění hlídejte úroveň kyslíku a využívejte vzduchových kapes nahoře.
Tunel přehradí zával, obeplavte ho jeskyní vlevo.
Věž (bronz) (6/14) – V kamenném tunelu u dřevěného plůtku (krátce za třetí vzduchovou kapsou).
Na konci tunelu vás chytí vodní monstrum (Brzak). Rychle se vymaňte ze sevření, využijte tyč (QTE) a bodněte ho. Brzak vás vrhne do velké jeskyně. Skončíte ve vodě. Proplavte, zatímco vám Helena otevře mříž a bude vás krýt.
Helena – Brzak vás vyplivne na skále nad jeskyní. Překonejte můstky a za mříží, zaměřte laserem zrcadlo, aby se otevřela. Držte krok s Leonem a kryjte ho, když se nad hladinou objeví Brzak.
Na konci jeskyně vylezte na skálu a sejdete se s Helenou.
Emblém (12/20) – Ve zbytku vázy v jeskyni mezi můstky, kterou probíhala Helena.
Společně zkuste otevřít mříž ale Brzak vás strhne.

Boss 3 – Brzak

– Proudem vody jste vláčeni vpřed, ležíte a za vámi je Brzak. Zpomalujte Brzaka střelbou do jazyka a uhýbejte (QTE) jeho výpadům. 
– Na zemi leží několik zásobníků pistole. Poberte je.
– Po nějaké době nad Brzakem proletí výbušný sud. Trefte ho a exploze Brzaka roztrhá.

Voda vás vyplaví ven, kde uvidíte raketový úder na Tall Oaks. Hunniganová vám oznámí, že Simmons odletěl do Číny a vydáte se za ním. 
Rank – Přesnost / Počet úmrtí / Čas / Zabití
A 70%+ / 2 / 55min / 70
B 60% / 5 / 1h 20min / 60
C 50% / 9 / 1h 40min / 40
D více

 

Kapitola 4

1 K 4-5

Kapitola 4-1 – Interiér letadla
Letíte do Číny, jenže pilot se změní na Chrysalid a vyleze jako Lepotitsa! Na pultu je magnum pistole a munice do ní.

Lightning Hawk

– První bouchačka kategorie magnum, tedy vražedná účinnost, leč vcelku vzácná munice. L. Hawk je skvělý především proti bossům.
– V předchozím RE5 magnum munice měla červenošedými krabkami ale tady se L. Hawk krmí černými krabkami
– Poškození: 1200 / Critical Hit: 8
– Munice: 7

Nemáte kam ustupovat, takže pomocí magnum rychle drťte Lepotitsu až uteče stropem. Prohlédněte řízení ale letadlo ztrácí tlak.
Emblém (13/20) – Za téměř staženou roletou pod schody do kokpitu.
Projděte letadlem, kolem pasažérů a dolů do nákladového prostoru.
Emblém (14/20) – Za sklem ve vitríně v nákladovém prostoru.
Královna (zlato) (7/14) – V truhle v nákladovém prostoru.
Otevřete dveře do zadního nákladního prostoru. Na polici je sprej. Ventilem uzavřete únik vzduchu ale vleze sem Lepotitsa a vypustí plyn. Rychle páčkou otevřete plošinu letadla. Lepotitsa vypadne a vy málem také. Vylezte (QTE) nahoru do nákladového prostoru a vydejte se zpátky do kokpitu. Cestou ničte pasažéry ze kterých jsou už zombie. V kokpitu se chopte řízení (QTE) a udržte výšku.
Tip – Pokud výška klesne zhruba pod 840 stop, letadlo se zřítí a zemřete.
Helena – Braňte Leona před zombiemi zatímco pilotuje.
Podaří se vám korigovat pád, letadlo sice havaruje a zničí spoustu domů, ale přežijete (a během přistání zahlédnete Adu na střeše vlaku).

Kapitola 4-2 – Místo ztroskotání letadla
Tip – Tento level je společný i pro kampaň Jakea. Může tedy dojít k 4-Coop režimu, kdy se potkají až 4 lidští hráči najednou.
Sejdete se s Sherry a Jakeem, kteří míří za Simmonsem. Přepadne vás Ustanak.

Boss 4 – Ustanak

– Ustanak je nezničitelné monstrum, které pronásleduje Jakea a Sherry. Na Ustanaka budete nyní ve čtyřech.
– Ustanak začíná boj s masivním pařátem, který je na těsnou vzdálenost vražedný. Vždy dokáže útočit zblízka pěstí a kopy nebo do vás vrazit. Také může jednoho hrdinu uzamknout do klece, kterou nosí na zádech a zároveň další dva hrdiny držet. Tím vyřadí hned tři hrdiny z boje ale lze se uvolnit (QTE) nebo střelbou do klece zachránit hrdinu v ní.
– V oblasti jsou dva vysokozdvižné vozíky (jeden se zpřístupní později). Jejich aktivací zvednete desku, přes kterou můžete vylézt na kontejnery. Ustanak ale může vyskočit nahoru. Na kontejnerech jsou krabice s červenými nádržemi. Shoďte krabice dolů a ve vhodný okamžik odpalte nádrže. Ustanaka tahle grilovačka vážně poškodí.
Tip – Pro získání jedné ze skrytých medailí shoďte a odpalte všechny nádrže.
– Po dostatečném poškození Ustanak uteče, máte čas probrat věci. Vzadu u stěny se nechte zvednout Helenou (Jake zvedne Sherry) a přelezte.
– Ustanak se vrátí s obří brokovnicí, která má velký rozptyl.
– Za stěnou s pomocí Sherry zprovozněte autobus (QTE), prorazte jím stěnu, čímž zpřístupníte celý areál. V nové oblasti je další spousta beden a nádrží, které lze odpálit.
Helena – Společně s Jakeem bojujte s Ustanakem, dokud nepřijede Leon a Sherry autobusem. 
– Ustanak začne měnit zbraně. Místo brokovnice opět pařát. Po dostatečném poškození mu odpadne a bude bojovat jen holýma rukama (jednu má utrženou).
Tip – V nové oblasti je vysoká věž s žebříkem. Všichni čtyři společně ji odsuňte, vylezte nahoru a přeskákejte po kontejnerech až ke kufříku. Uvnitř jsou čtyři odpalovací nálože a sprej.
– Po dostatečném poškození Ustanak padne na kolena, spadne na něj věž a dojde k masivní explozi.

Exploze vás oddělí od Jakea a Sherry ale dají vám pozici Simmonse. Pokračujte dveřmi k trhu.

Kapitola 4-3 – Tržnice
Prozkoumejte trh.
Tip – Slepice jsou na Čínských trzích. Mnoho z nich je drženo v klecích.
Na trhu zahlédnete podivné monstrum jak zabije muže.
Emblém (15/20) – Na stole ve stánku kousek za mrtvolou (v uličce).
Na konci hlavní uličky jsou dveře a mapa s pozicemi třech klíčů ale z hromady odpadků vyleze monstrum.
Tip – Rasklapanje je nesmrtelná bestie, která se po poškození rozpadne až na čtyři části (trup, nohy, ruka a ruka), které samostatně žijí a útočí na vás nebo se snaží opětovně spojit. Ruka se dá kontextovou akcí sebrat a hodit. S využitím okolního prostředí se ruka někdy dá definitivně zničit ale zbylé části lze nanejvýše na čas umrtvit po dostatečném poškození. Pokud Rasklapanje umrtvíte několikrát, může po něm zbýt zlatá věž (3000).
Zorientujte se na trhu.
Tip – Ruku Rasklapanje můžete hodit do mikrovlnné trouby / velkého kotle / hrnce s vařícím olejem, a tím ji definitivně zničit.
Tip – Pro získání jedné ze skrytých medailí hoďte ruku Rasklapanje do mikrovlnky.
Královna (bronz) (8/14) – V truhle v severozápadním cípu trhu, v budově.
V západním trhu (rybí) pákou vypněte proud před dveřmi, společně je vykopněte a seberte klíč od skladiště A. Ve východní části trhu (masný) v koutě u mrtvoly leží klíč od skladiště B. Žebříkem opodál vylezte na střechu.
Emblém (16/20) – Vysoko na dřevěném lešení u červeného neonu nad západní částí trhu (viditelné z místa přeskoku).
Pomozte Heleně přeskočit ulici na západní střechu k jižnímu trhu (ovocný).
Helena – Přejděte střechu, slezte na jinak nedostupný dvorek a zevnitř otevřete dveře, aby sem mohl Leon.
Královna (zlato) (9/14) – V truhle na střeše západního trhu. 
Společně vykopněte dveře od toalet a uvnitř je klíč od skladiště C. Všemi klíči odemkněte sklad a vstupte. Překvapí vás další Rasklapanje, kterého narvěte do masomlýnku (QTE). Ulice za skladem vede k laboratořím.

Kapitola 4-4 – Zdravotnické výzkumné centrum
Tip – Tento level je společný i pro kampaň Chrise. Může tedy dojít k 4-Coop režimu, kdy se potkají až 4 lidští hráči najednou.
Uvidíte dovnitř vcházet Adu. Jděte za ní ale v dlouhé chodbě spustí laserovou past. Proběhněte (skluzem) mezi lasery, zničte elektrické paprsky po stranách a vlezte do výtahu.
Tip – Stejné pasti čelí Chris a Piers. Pro získání jedné ze skrytých medailí proběhněte past rychleji než oni. Když se zadaří, dostanete se k zásobám nad výtahem (cennosti a sprej)
Královna (bronz) (10/14) – V truhle nad výtahem (jen pokud vyhrajete závod).
Královna (bronz) (11/14) – V truhle nad výtahem (jen pokud vyhrajete závod).

V komoře 01 (nebo komoře 00, v případě prohry závodu) prohlédněte zavřené dveře. Ada spustí další past, kdy po zemi začnou jezdit malé drony, jež vám mohou srazit nebo vybuchnout.
Tip – Drony lze zničit ale lepší je je zasáhnout slabou zbraní (pistole, útočná puška), což je odrazí a pošle do sousední místnosti k Chrisovi a Piersovi.
Jedním hrdinou aktivujte panel a odemykejte dveře (QTE), druhým odrážejte drony.
Tip – Pokud otevřete dveře rychleji než Chris a Piers, dostanete se k zásobám (hodně cenností). Využívejte odrážení drony abyste je zpomalili.
Král (stříbro) (12/14) – V truhle za dveřmi (jen pokud otevřete dveře rychleji).
Královna (zlato) (13/14) – V truhle za dveřmi (jen pokud otevřete dveře rychleji).
Královna (zlato) (14/14) – V truhle za dveřmi (jen pokud otevřete dveře rychleji).
Pokračujte dveřmi na můstky.
Tip – Pokud jste pomalejší než Chris a Piers, najdete truhly již prázdné a místo dveřmi prolezte šachtou.
Doženete Adu ale Chris ji chce zabít a porvete se. Nakonec Chrise přesvědčíte, že Adu potřebujete ale ona v záblesku granátu uteče. Chris s Piersem půjdou po ní.
Tip – V budce v rohu je sprej.
Sejděte dolů a pokračujte přes dvůr k místu, kde má být Simmons.

Kapitola 4-5 – Vlak
Sejdete se s Sherry a Jakeem ale Simmons nařídí vás zabít. Sherry vám dá data o C-viru a pokryjete její a Jakeův útěk. Simmonse zezadu překvapí nějaký muž a vpíchne mu C-virus od Ady. Zřítí se na vlak a vy skočíte za ním. Projděte vlakem a vytáhněte se na střechu.

Boss 5 – Simmons A

– Poradce pro národní bezpečnost USA. Simmons je velké zvíře v politice a zároveň člen utajeného uskupení mocných zvaného Rodina (Family). Protože se prezident USA chystal odtajnit informace o Raccoon City, rozhodl se ho Simmons zlikvidovat. Po dávce C viru od Ady je Simmons v nestabilním stádiu mutace a jeho podoba se mění od lidské po zvířecí.
– Simmons se změní do podoby mohutné bestie připomínající býka. Zblízka je smrtící a na vlaku je těžké ho oběhnout. Využijte střechu i možnost slézt dolů a projít skrze vlak. Na střeše je i sprej.
– Po dostatečném poškození se Simmons mění zpět na člověka. Zblízka ho zbijte (QTE).
– V druhé fázi se Simmons změní do podoby kentaura, vyroste mu hlava držená několika šlachami a srazí vás na vedlejší vlak.
– Utíkejte po vlaku, překonejte bedny a skočte zpět na první vlak, zatímco vás Helena kryje střelbou.
– Simmons vedlejší vlak zničí a běží podél vašeho vlaku. Ze své hlavy plive ostny jako z kulometu, takže se kryjte.
– Po dalším poškození se Simmons nacpe do vlaku, vyžene vás na střechu a vlak předběhne aby do něj narazil. Rychle ho několikrát trefte až zavrávorá a vlak ho přejede.

Seskočíte do řeky a přeplavete do městské části Tatchi. Zkontaktuje vás Chris… do města spadne raketa s C virem a promění lidi na zombie.
Rank – Přesnost / Počet úmrtí / Čas / Zabití
A 70%+ / 2 / 1h 15min / 7
B 60% / 5 / 1h 30min / 5
C 50% / 9 / 1h 50min / 3
D více

 

Kapitola 5

1 K 5-5

Kapitola 5-1 – Přístavní oblast
Pošlete Chrise zachránit Jakea z ropné plošiny, protože má protilátky C viru. Chris vám oznámí smrt Ady. Následujte vojáka ulicí k obchodu.
Tip – Mlha C viru vás zabije. Utíkejte před ní.
Emblém (17/20) – V polici v přízemí obchodu s oblečením.
Tip – V mezipatře obchodu je truhla a v ní munice brokovnice a munice magnum.

Utíkejte nahoru, počkejte až voják otevře dveře a vběhněte do chodby. Sem už se plyn nerozšíří ale proniknou sem zombie. 
Tip – Zombií v chodbě jsou desítky. Je možné je všechny pobít a získávat z nich předměty.
Dveřmi vyjděte ven a nasedněte do Hummeru. Voják vás proveze městem a vysadí před barikádou.
Tip – Z mlhy za vámi přicházejí zombie, můžete je likvidovat a sbírat zásoby.
Přelezte barikádu.

Kapitola 5-2 – Horní oblast
Tip – Tato část odpovídá Prologu ale probíhá trochu jinak a Helena se po explozi vzpamatuje hned.
Ubraňte se zombiím, v čemž vám pomůže Ada z vrtulníku. Projděte uličkou a přes dům.
Emblém (18/20) – Na korbě vozu v zadní ulici vedle Hummeru.
Přes zadní uličku a chodbou dolů na hlavní ulici. Přeskočte zábradlí a probijte se ulicí mezi auty. Do budovy vrazí letadlo a okolí začne hořet. Utíkejte před explozí a skočte přes auto do vrtulníku. Odrazte útok zombie vojáka (QTE) a přežijte náraz vrtulníku skrze budovy až do velké věže.
Emblém (19/20) – Ve skříni za recepcí před vstupem do věže. 
Vstupte do dveří a přeskočte zábradlí. Je tu Simmons!

Kapitola 5-3 – Vstup do Quad Tower
Tip – Tento level je společný i pro kampaň Ady. Může tedy dojít k 4-Coop režimu, kdy se potkají až 4 lidští hráči najednou.

Boss 6 – Simmons B

– Derek Simmons se vrací a získá podobu dinosaura. V tlamě má schované obří oko, což je velice zranitelné místo. Další dvě menší oči má na hrudi a na zádech.
– Simmons je rychlý, dokáže vás praštit ocasem, zašlápnout nebo chytit do tlamy chvíli okusovat.
– Hala je plná výbušných sudů. Je to skvělý způsob, jak Simmonse vyřídit. Po dostatečném poškození, se Simmons opět promění zpátky na člověka a vy ho můžete zblízka zmlátit (QTE).
– Po nějaké době přijede voják s Hummerem, naskočíte si a bude pražit Simmonse z kulometů. Jízda skočí záhy, když vás Simmons strhne a vozidlo exploduje.
– V hale je od počátku ještě jedno vozidlo s kulometem na korbě. Můžete Simmonse zpražit, ale pokusí se kulomet rychle zničit.
– Koste Simmonse dokud nepadne.

Kapitola 5-4 – Quad Tower
Tip – Tento level je společný i pro kampaň Ady. Může tedy dojít k 4-Coop režimu, kdy se potkají až 4 lidští hráči najednou.
Výtah na střechu se utrhne a skončíte na laně. Lezte nahoru (QTE). V mezipatře uvidíte jak na protější straně bojuje Ada se Simmonsem.

Boss 7 – Simmons A

– Simmons je ve své předchozí podobě kentaura. Na dálku (sniperkou) pomozte Adě. Po chvíli mu uteče a vy pokračujte ve šplhání.
– Simmons se vrhne na vás. Rychle lezte nahoru, zatímco Ada má možnost vás krýt. Po vylezení do okna uvidíte jak Simmons Adu omráčí a skočíte na propojovací tunel abyste jí pomohli se probrat.
Helena – Zůstanete v okně, a odtud kryjte Leona a Adu. Na konci chodby jsou zásoby a občas se přijde zombie.
– Spolu s Adou bojujte se Simmonsem. Je těžké ho obíhat, takže vždy využívejte momentu ochromení, kdy se vrátí do lidské podoby.
– Po nějaké době vás Simmons srazí na okraj mostu. Ada ho ale bodne a srazí dolů.

Kapitola 5-5 – Střecha Quad Tower
Vyjedete na střechu, kde vám Ada nechala vrtulník. Jenže Simmons je tu také. Snaží se svými klepety chytat zombie a posilovat svoji mutaci.
Tip – Simmons se ve své mutaci nemůže hýbat ale má velký dosah svými klepety. Ničte ho zdálky. 
Tip – Do oblasti neustále proudí nové a nové zombie.
Po poražení Simmonse se na něj vrhnou zombie a vy proniknete dál.
Emblém (20/20) – Za mříží dole pod schody. 
Vyjděte na střechu, vykopněte dveře a vylezte na přepravník. Simmons zmutoval do obří mouchy a strhne vás na vozík.
Helena – Utíkejte k panelu na opačné straně a aktivací přitáhněte (QTE) vozík, aby Leon mohl uniknout.
Společně pokračujte nahoru a skočte na velkou plošinu plnou zombií.

Final Boss – Simmons C

– Simmons zmutoval do podoby gigantické mouchy. Dokáže na dálku plivat kyselinu nebo útočit klepety. Pokud se budete držet dál od něj, můžete očekávat neustálé útoky zombií, které do oblasti přicházejí.
– Palte na oranžové výstupky na těle bestie. Můžete zkusit i rudé oči, ale Simmons si je chrání a jakmile zamíříte, přikryje si je klepety. Ničením oranžových výstupků budete odlamovat Simmonsova klepeta a on si je nechá dorůst pomocí zombie. Jenomže jedna zombie je připíchnutá hromosvodem a jakmile ho Simmons chytí blesk ho spálí.
Tip – Pokud bojujete zblízka a uhnete (QTE) Simmonsovým útokům, může nastat situace kdy po klepetu vyběhněte nahoru (QTE) a granátem ho odpálíte. 
– Když je hromosvod volný, vezměte ho a připíchněte na jinou zombii. Po několika zásazích bleskem začne Simmonsova hlava padat na podlahu. Poškoďte mu hlavu aby ji musel léčit a pokud sáhne po zombii s hromosvodem, blesk ho udeří rovnou do hlavy a padne.
Tip – Aby to bylo jistější, můžete hromosvod zabodnout rovnou do Simmonsovy hlavy, když mu padne na podlahu. Pak je zásah bleskem jistý.
– Po zřícení Simmonse pokračujte nahoru k vrtulníku. U něj je raketomet.  

Raketomet

– Raketomet, navíc s optikou. Je to extrémně silná zbraň a slouží k doražení Simmonse.
– Poškození – 30 000
– Munice – 1

– Simmons se z posledních sil vyškrábe na plošinu a pokusí se vás rozmáčknout. Rychle ho střelte raketou.
Tip – Pro získání jedné ze skrytých medailí dorazte Simmonse něčím jiným (např. magnumkou).
– Simmons se zřítí, změní do lidské podoby a nabodne na špici památníku dole. Konečně je mrtvý!
Naskočte do vrtulníku. Od Ady tu najdete zrcátko s důkazy o Simmonsově vině.
Titulky…
Po titulcích se Helena na hřbitově rozloučí se sestrou ale namísto zatčení jí Hunniganová oznámí, že veškerá obvinění byla stažena.
Rank – Přesnost / Počet úmrtí / Čas / Zabití
A 70%+ / 2 / 1h 5min / 60
B 60% / 4 / 1h 20min / 50
C 50% / 5 / 2h 00min / 20
D více

Hodnoty figurek sehnatelné poprvé v kampani Leona.
50 – Pěšec
100 – Jezdec

500 – Věž (bronz)
1000 – Královna (bronz)
2000 – Král (bronz)
2500 – Královna (stříbro)
3000 – Věž (zlato)

4000 – Král (stříbro)
5000 – Královna (zlato)

 

Bonusy

NG+
– Při NG+ budete tázání, zda chcete hrát BEZ získaných zbraní. Pokud dáte ANO, zruší se vám výbava a začnete novou kampaň zase se základním inventářem. Jestliže dáte NE, zbraně a obsah inventáře vám zůstane.
– Po dokončení jedné kampaně (jakékoli) se zpřístupní dalších 7 slotů pro schopnosti, takže můžete sloty měnit přímo během hry.

 

Mercenaries (Žoldáci)

– Žoldáci se vrací a úkolem je opět v časovém limitu na upravených mapách nasbírat co nejvíce bodů za zabíjení nepřátel.
– V Žoldácích je na výběr z devíti základních postav a 7 z nich může získat alternativní kostým a výbavu. Dohromady 16 různých postav.
– Pro Žoldáky je celkem 10 map.
– Udržet Combo je hlavním prvkem pro dosažení vysokého skóre. Nejprve si projděte celou mapu, posbírejte všechny časové bonusy a léčení. Teprve poté se vrhněte na zabíjení a udržování Combo řetězce.
– U Žoldáků jsou nové skilly, ale každý slot může mít jen jeden skill.
– Krom klasických časových bonusů je možné za zabíjení zblízka získat drobné časové navýšení.
1) Zabití jakýmkoli útokem zblízka přidá +5 vteřin
2) Zabití útokem zblízka, je-li nepřítel ochromený přidá bonus +7 vteřin.
3) Zabití z úspěšného protiútoku přidá +10 vteřin.
– Na každé mapě je možné za splnění předem neznámého cíle vyvolat speciální silné monstrum (boss). Boj s ním je samozřejmě náročný ale jeho zabití bývá hodně dobře bodově ohodnoceno.
Bodová hranice – SP hra / Coop
E 0 – 39,999 / 0 – 59,999
D 40,000 – 59,999 / 60,000 – 89,999
C 60,000 – 79,999 / 90,000 – 119,999
B 80,000 – 99,999 / 120,000 – 179,999
A 100,000 – 139,999 / 180,000 – 219,999
S 140,000+ / 220,000+

1. Leon Kennedy

2. Helena Harperová

3. Chris Redfield

4. Piers Nivans

5. Jake Muller

6. Sherry Birkin

7. Ada Wong

8. Carla Radames

9. Agent

 

DLC 1 (22. 3. 2013) – Onslaught Mode

– MP mód, kdy hráči porážením monster posílají monstra svému soupeři.

DLC 2 (2. 4. 2013) – Resident Evil 6 Wallpaper

– Wallpapery s motivem hlavních hrdinů.

DLC 3 (12. 4. 2013) – Predator Mode

– MP mód, kdy skupina hráčů bojuje proti jinému hráči, který ovládá Ustanaka.

DLC 4 (12. 4. 2013) – Survivors Mode

– MP mód, kdy skupina hráčů snaží vydržet co nejdéle. Poslední přeživší vítězí.

DLC 5 (26. 4. 2013) – Siege Mode

– MP mód, kdy se skupina hráčů snaží ochránit civilisty, zatímco jiná skupina hráčů v roli monster se snaží civilisty sežrat.