Resident Evil – Revelations 1 (2013)

Revelations

Krom hlavních dílů série Resident Evil se objevují díly další, nesoucí vždy nějaký podtitul. Obecně platí, že tyto sekundární tituly jsou komornější, nicméně stále zasazené do univerza šílených mutací, napínavého dobrodružství a klasických akčních hrdinů.

Oproti RE 6 je hra o poznání jednodušší. Omezený inventář, omezený systém léčení, žádné nakupování skillů, žádné bonusové figurky… Mnoho prvků, které z RE 6 dělaly velmi bohatou hru zmizelo anebo bylo nahrazeno něčím obdobným. Například je možné nacházet krabičky součástek na vylepšování zbraní a pak si na vybraných místech zvolit, jak kterou zbraň vylepšit.

I když Revelations o hodně přišel, stále mu zůstalo ponuré prostředí, atmosféra, různé druhy nepřátel, celkem povedený a příjemně spletitý příběh a taky různí hrdinové. Právě u hrdinů bych se zastavil. Tentokrát je jich šest, z nichž pouze 4 jsou hratelní. Stále platí, že hrdinové jdou do akce po dvojicích, ale tentokrát je váš parťák řízený pouze a jenom AI. Žádný Coop v kampani už není. Přesto lze hru hrát i s kamarádem a to v rámci Raid módu, kde si hráči za získané peníze kupují i vylepšují zbraně a absolvují vždy určité bojové úseky známé z kampaně. Klasické projití hry ve dvou hráčích už ale možné není. Škoda.

Velice zajímavé je i prostředí, kde se tento díl odehrává. Příběh je tentokrát zasazen do Středozemního moře, přesněji na zdánlivě opuštěnou výletní loď Queen Zenobia. Mohlo by se zdát, že jedno jediné prostředí se časem omrzí, ale jen si vezměte, co všechno se na takovém novodobém Titanicu dá nalézt! Přepychové sály, haly, promenády, kavárna, vyhlídkové paluby, krytý bazén… ale též skladiště, ubikace posádky, strojovna a v neposlední řadě i výzkumné laboratoře. Navíc děj nesleduje jen události na lodi.

Co se hrdinů týče, největší pozornost a nejvíce herních možností má v rukách Jill Valentine. Pak je tu i Chris, který se jako jediný hrdina vrací z RE 6. A dále Jillin nový kolega, svérázný vlasatec Parker. Tahle trojice není nic úžasného, ale i sázka na klasiku se cení. Ovšem další hrdinové jsou katastrofální. Dvojka blbečků Keith a Quint se mají zřejmě postarat o humornou vložku, ale místo toho se starají o jednu trapnost za druhou. A Chrisova parťačka Jessica by zase mohla soutěžit o nejblbější herní outfit a nejstupidnější hlášky.

V hratelnosti je další výraznou novinkou skener Genesis. Pohled přes něj omezuje pohyb a znemožňuje střelbu, ale zase lze skenovat nepřátele a hlavně odhalovat jinak neviditelné předměty (úkryty munice, léčiva…) a též otisky, což jsou takové bonusové předměty na bázi známých emblémů. Zprvu asi budete skener považovat za naprosto fatální věc, kvůli které budete nuceni každou místnost prohledat hned dvakrát (klasicky a se skenerem). Ale i když je to pravda, Revelations má jistou výhodu v určité nelineárnosti prostředí. Hra sice je rozdělena na 12 kapitol, ale prostoru na zkoumání není zase tolik. Zenobie se hrdinům postupně otevírá s tím, jak získávají určité klíče, zapínají proud, aktivují výtahy atd. Loď je docela přehledná a po nějaké době ji budete mít v malíku. Asi od čtvrté epizody v případě návratu do známých míst již budete vědět, kde jste, kam chcete dojít a kudy je to kratší, čili ideální stav.

Pár slov by si zasloužil i příběh. Tvůrci nevymysleli žádný zázrak (ono těžko u RE série čekat dějový klenot), nicméně vyloženě špatné to ani tentokrát není. Máme tu klasický boj zlých hochů s hodnými hochy okořeněný provázanosti hrdinů, kdy prakticky každý z nich má určité vazby na všechny ostatní a každý z nich hrál nebo stále hraje za obě strany. Na akční hru docela zajímavě spletený příběh nabízející řádku povedených zvratů a bohužel též řádku nelogických kiksů. Ta překombinovanost založená na dvojitých až trojitých agentech je zkrátka místy přehnaná. Někoho může příjemně potěšit i skutečnost, že tu nemáme žádné Vivat Americana. Těmto věcem se RE zdárně vyhýbá už delší dobu, čímž se liší od drtivé většiny podobných titulů s motivem záchrany světa.

Jak tedy Revelations shrnout? Riziko zklamání tu po výtečném RE 6 je a není malé. Jde o to umět si snížit laťku a vyhnout se zklamání. Teď už nejste v kině na Bayových Transformerech (a že některé mutace v RE 6 je docela připomínaly 🙂 ). Teď tu máte komorní televizní thriller o dvojitých agentech a jedné opuštěné lodi plné potvor.

Hodnocení: 75%
Herní doba: cca 10h


 

Kapitola 1 – Do hlubin

K 1

Kapitola 1-1 – Ubikace posádky I
18:08, Středozemní moře. Jste Jill Valentine a společně s kolegou Parkerem přijíždíte na loď Queen Zenobia, kde má být Chris. U sebe máte pistoli M92F a Manuál (1/30) o ovládání hry.
Tip – Pokud máte DLC pistole, budete je mít u sebe také.
Tip – Parker používá pistoli Goverment. Ta je sice silná ale poškození všech AI řízených parťáků je sníženo.

M92F

– Základní bouchačka. Jde o průměrnou pistoli, jejíž staty jsou příjemně vyrovnané. Univerzální pistole, která sice není nic extra ale poslouží velice dobře.
– Poškození – 150
– Kadence – 1,58
– Munice – 15
– Sloty – 3

Jste na venkovní obytné palubě. Zničte zámek dveří a vstupte do lodi (kajuty posádky). Je tu hromada mrtvol. Projděte přes sklad k výtahu ale nefunguje. Chodba pokračuje okolo výtahových šachet. Ve skříňce je bylinka.
Bylinky – Zelené bylinky slouží k léčení. Maximum je 5. 
Projděte přes jídelnu a v kuchyni prohlédněte mřížku odtoku. Ve hmotě najdete lidskou ruku s pistolí. Vzápětí zaútočí Ooze.
Tip – Ooze je potácející se humanoid s protáhlými končetinami. Útočí zblízka kdy vás popadne a zkusí vysát trubicí z úst. Střelba do rukou ho omráčí.
Tip – Pokud je nepřítel omráčený, udeřte ho zblízka. Podržením klávesy pro úder nabijete mnohem silnější ránu.
Zničte Ooze.
Tip – Na vysokou obtížnost je už i cesta do kuchyně plná monster (Ooze, Pincer a Tricorne) a u jídelny je bedna skladu.

Kapitola 1-2 – Pláž
15:50, Pobřeží Středozemního moře. Televizní zpráva o katastrofě solárního vodního města Terragrigia, které bylo napadeno BOW od organizace Veltro. Americká protiteroristická organizace FBC vedla za spolupráce BSAA protiútok a nechala město zničit solárním úderem satelitu.
Velitel BSAA O’Brian si vás a Parkera zavolá na pláž u Terragrigie a představí vám skener Genesis. Máte Manuál Genesis (2/20) o ovládání skeneru.
Genesis – Pohled přes skener zvýrazní zajímavé objekty okolo, které je možné analyzovat.
1) Mutanti – Skenováním nepřátel (živých či mrtvých) se zvyšuje procento analýzy. Pokud dosáhne 100%, skener extrahuje bylinku navíc a může skenovat zase od 0%. Někteří nepřátelé po zabití zmizí, takže je nutné je skenovat zaživa.
2) Předměty – Přes skener jsou vidět aktivní místa, jejichž prohlédnutím lze odhalit ukryté předměty. Pokud na skeneru bliká žluté světlo, znamená to, že nablízku je skrytý předmět.
3) Otisky – V celé kampani je 30 otisků dlaně, které můžete odhalit pouze přes skener. Jenže na otisky vás Genesis žlutým světlem neupozorní.
Seskočte na pláž.
Tip – Zkuste oskenovat šéfa O’Briana. Zavtipkuje.
Naskenujte hmoty, které vyplavilo moře. V jedné najdete ampulku s virem. Jedna hmota také ožije.
Tip – Globster je ohavná neforemná hmota plazící se po zemi. Zranitelné bodem je tlama na spodní části, kterou při útoku zvedá.
Projděte tunelem k molu. Jsou tu granáty.
Granáty – Je několik typů granátů, které mohou být volně nalezené nebo získané po skenu ukrytých předmětů.
Výbušné – Běžné explozivní granáty (kapitola 1-2).
B.O.W. návnada – Přiláká okolní monstra a exploduje (kapitola 2-1)

Zápalné (červené) – Hořlavé granáty vhodné na podpálení oblasti.
Oslepující (modré) – Zábleskové, schopné oslepit monstra a zneschopnit je.
Miny – Speciální miny, které vybuchnou když se nepřítel přiblíží.  

 

Otisk (1/30) – Na FBC bedně na druhé pláži u mola.
Naskenujte 100% vzorků a vraťte se za šéfem (cestou z kůlny vyleze Globster). O’Brian vám oznámí, že se ztratil Chris a jeho parťačka Jessica. Někde na moři.

Kapitola 1-3 – Ubikace posádky II
18:20, Královna Zenobia. Zpátky v současnosti na lodi. Parker zůstane zkoumat kuchyni, vy máte najít Chrise.
Tip – Když nyní můžete používat Genesis vraťte se zpět až na Obytnou palubu a cestou najděte skryté věci.
Otisk (2/30) – Na jídelním automatu v jídelně.
Otisk (3/30) – V chodbě mezi oběma skladišti (první dvě větší místnosti lodi).
Poté pokračujte přes kuchyni dál. Za dveřmi uvidíte svázaného Chrise, ale dveře jsou zamčené. Po schodišti pokračujte nahoru a přes kajuty posádky. Minete zamčené dveře kotvy a obyčejné zamčené dveře. Dorazíte až k ošetřovně, kde uvidíte jak Ooze zabijí nějakou ženu. Vstupte dovnitř a oba Ooze zničte.
Otisk (4/30) – Na ceduli s rentgenovými snímky.
Z těla ženy vezměte klíč ubikace posádky. Vraťte se zpátky. Cestou klíčem (ubikace) odemkněte obyčejné dveře. Uvnitř je prádelna a pár zásob, včetně granátu. Vraťte se až ke Chrisovi (pozor na nové Ooze) a spolu s Parkerem odemkněte. Chris je jen figurína a vzápětí vás chlápek s plynovou maskou uspí.

 

Kapitola 2 – Dvojitá záhada

K 2

Kapitola 2-1 – Sněžné hory I
Tip – Na počátku každé epizody se přehraje rekapitulace nejdůležitějších scén z epizody minulé.
18:42, Hory v Evropě. Jako Chris putujete s parťačkou Jessicou zasněženým údolím. S sebou máte pistoli M92F a brokovnici Windham.
Tip – Jessica Sherevat vám bude pomáhat svojí sniperkou PSG. S ní je velice silná a může vás dobře krýt.

Windham

– Windham je první brokovnice. Jill ji může získat až v kapitole 3-1.
– Windham má obstojnou účinnost, ale zásobník jen na čtyři kousky.
– Poškození – 160×6
– Kadence – 0,74
– Munice – 4
– Sloty – 4

Pokračujte údolím, když nad vámi proletí padající letadlo. Na místě havárie jsou trosky. 
Tip – Některé schránky lze otevřít, uvnitř je hmota ke skenování.
Na kameni u vraku je Ovládání nového prototypu (3/20) o nebezpečnosti nového BOW. V letadle je panel ale nemáte klíč. Otevřete pilotní kabinu, odkud vypadne mrtvola. Proskenujte ji a seberte letový plán, Letový plán (4/20) s cestou k nedalekému letišti.
Otisk (5/30) – V kokpitu letadla.
Společně zvedněte mříž a vstupte do jeskyně. V jeskynní sále zaútočí vlci.
Tip – Fenrir je zmutovaný vlk. Může mít různé velikosti ale vždy je velmi rychlý. Někdy pobíhá okolo a útočí nečekaně.
Oba tunely se dole scházejí. Přeskočte prasklý most a na bedně jsou B.O.W. návnady (vaše první). Seskočte do velké jeskyně, odolejte náporu vlků a pokračujte tunelem.
Otisk (6/30) – Ve výklenku s mnoha krápníky, na jednom z nich.
Vyjdete ven ale po přeskoku se utrhne skála a spadnete dolů. Nemůžete vstát a máte jen pistoli. Ubraňte se masivními náporu Fenrirů a počkejte než se k vám dostane Jessica. Vylezte po žebříku, spolu zvedněte mříž a vyjdete na útes nad letištěm. Podle vlajky patří Veltru. Ale ozve se O’Brian, že někdo vlákal Jill a Parkera na loď.

Kapitola 2-2 – Kajuty hostů
20:32, Kajuta. Proberete se v kajutě beze zbraní. Dveře ven jsou zamčené. V koupelně vypusťte vodu z vany a najdete šroubovák. V pokoji ze skříně vyleze Ooze. Uhněte jeho útoku a on vrazí do televize, což ho ochromí. U dveří odšroubujte panel a spojte elektrický obvod.
Tip – Přemostění obvodu vyžaduje přehodit dráty, aby procházely všemi požadovanými body a vzájemně se nekřížili.
Mezitím se Ooze vzpamatujte, takže rychle utečte ven. Naproti jsou dveře na můstek ale mají zámek. Pokračujte chodbami (horních kajut) a vyhýbejte se Ooze.
Tip – Za jedním obrazem v rohu chodby je trezor ale nemáte kartu.
Tip – V pokoji na držáku je zamčená brokovnice, zatím ji nezískáte.
V přízemí kavárny potkáte Parkera. Následujte ho (přes spodní kajuty). Dá vám pár B.O.W. návnad, které využijte a projděte knihovnou. V první knihovně v rohu jsou Rostliny s léčivými schopnostmi (5/20) o zelených bylinkách. Společně vykopněte dveře skladu. Uvnitř je vaše výbava a bedna skladu
Tip – V bednách skladu je možné ukládat zbraně (najednou unesete pouze 3) a také je vylepšovat díky součástkám. Každá zbraň má určitý počet slotů pro součástky. Ty lze kdykoli sundat a dát na jiné zbraně,
Součástky – Existují tři druhy součástek pro úpravu zbraní.
Šedé (běžné) se nacházejí po celé lodi na viditelných místech nebo v úkrytech.
Žluté (ilegální) jsou obvykle dobře schované v trezorech nebo pokojích zamčených na klíče či karty.
Fialové (legendární) jsou k dispozici za některé vzácné achievementy.
Prohlédněte pokoj 200, kde byl držen Parker a pak se vydejte zpátky přes knihovnu. 
Otisk (7/30) – V kavárně na krocanovi.
Vyjděte nahoru a směrem k vašemu pokoji. Na ochozu nad knihovnou je Pincer.
Tip – Pincer je ostnatý Ooze s dlouhými ostrými pažemi. Je odolnější a má dlouhý dosah.
Otisk (8/30) – Ve vašem pokoji, v koupelně nad vanou.
Zničte zámek u vašeho pokoje a pokračujte do výtahu. 
Tip – Nejprve sjeďte do spodních kajut. Je tu zkratka ke skladu.
Vyjeďte na můstkovou palubu, projděte přes šatny a na můstek lodi. 
Otisk (9/30) – Na můstku na oknech vpravo.
Na monitorovacím panelu je Kufřík – Pistole I (30-50).
Kufříky munice – Kufříky navyšují maximální kapacitu dané munice. Zpočátku unesete jen málo munice (30 pistole, 20 brokovnice, 20 pušky, 80 samopalu a 10 magnum). Některé kufříky jsou k nalezení až na těžkou obtížnost.  
Prohlédněte rozbité komunikační zařízení a vzápětí někdo odpálí vaši loď. Přepadne vás nějaký muž ale ubráníte se a Parker v něm pozná dávného kolegu, Raymonda.
Tip – Na vysokou obtížnost při cestě z pokoje (pro zbraně) narazíte dokonce na Scarmigliona!

 

Kapitola 3 – Duchové Veltra

K 3

Kapitola 3-1 – Terragrigia I
Před rokem, Terragrigie. Jako Parker jste s parťačkou Jessicou a sloužíte u FBC. Dopravíte sem zraněného Raymonda, načež velitel FBC Morgan nařídí se evakuovat a město zničit. O’Brian se mu to pokusí vymluvit ale marně. U sebe máte kvalitní samopal P90 a pistoli Government.
Tip – Jessica je vaší parťačkou a bude vám pomáhat se svojí PC356.

Government

– Silná pistole Government, kterou používá Parker. Má nevýhodu v pomalé střelbě ale poškození je značné. 
– Poškození – 200
– Kadence – 1,37
– Munice – 7
– Sloty – 3

Samopal P-90

– Kvalitní a extrémně rychlý samopal, který používá Parker. Poškození má sice nízké, ale to skvěle nahradí kapacita zásobníku a kadence. 
– Poškození – 90
– Kadence – 10
– Munice – 60
– Sloty – 4

Odejděte dveřmi do haly, kde vás napadnou Hunteři.
Tip – Hunter byl naposledy k vidění v RE3. Stále je to agresivní bestie s ostrými drápy. S nimi vás může i jedinou ranou zabít.
Vyčistěte halu a následujte Jessicu do patra, kde nastupte na výtah. Cestou na střechu se výtah rozbije. Projděte přes kancelář na chodbu.
Tip – Na konci chodby přeskočte zátaras. Jsou tam zásoby.
Projděte přes konferenční sál na křižovatku. Vlevo je místnost skladu a v polici Listina FBC (6/20) o významu organizace. Na křižovatce je brokovnice M3.
Tip – Na těžkou obtížnost je M3 až v patře kanceláří.

Brokovnice M3

– Útočná brokovnici M3, kterou používá Parker (a později i Chris). Je o něco slabší než Windham, ale zase střílí rychleji a má větší zásobník.
– Poškození – 130×6
– Kadence – 0,94
– Munice – 6
– Sloty – 4

Chodbou postupujte dál. V šatnách na stole je Daily Courier, článek 1 (7/30) o tragédii v Terragridii a že FBC získala po útoku moc nad městem navzdory Evropským vládám. Projděte na nouzové schodiště (jste v 3. patře) a odtud nahoru do 6. patra. Probijte se přes kanceláře. Na chodbě zaútočí hromada Hunterů. Společně zvedněte roletu a utečte. Ve vestibulu přivolejte výtah a braňte se vlnám Hunterů, než přijede. Výtahem vyjeďte na střechu. A nastupte do vrtulníku. Vzápětí je Terragrigia zničena.

Kapitola 3-2 – Vyhlídková paluba
21:00, Můstek. Zpět v kůži Jill. Raymond odejde a neprozradí vám nic. Pod schody pod můstkem je nefunkční výtah a v chodbě konferenční sál. V něm je zamčený trezor, na stole Plán lodi (8/30) s popisem části lodi, včetně promenády, solária a komunikační místnosti. U okna je klíč kormidla. S ním odemkněte protější dveře od kapitánovy kajuty. Uvnitř je kulatý znak a na zdi Mapa horního interiéru. Na stolku je Odhozená zpráva (9/30) se zoufalou prosbou o pomoc a na stole u knihovny je Historie Královny Zenobie (10/30) s technickou specifikací lodi a její minulostí zaoceánského parníku. V rohu sedí mrtvý kapitán. Vraťte se přes můstek do výtahu a sjeďte na horní kajuty. Klíčem (kormidla) odemkněte kajutu 303, uvnitř je Zpráva nalezená v pokoji 303 (11/30), kde pasažér popisuje průběh útoku na loď. 
Tip – Pod postelí v kajutě 303 jsou ukryté ilegální součástky.
V kajutě 302 umístěte kulatý znak na držák a vezměte brokovnici Windham. Pokračujte do kavárny, kde je nový typ Ooze.
Tip – Tricorne je slabý a pomalý ale svou prodlouženou paží umí na dálku střílet projektily.
V kavárně klíčem (kormidla) odemkněte mříž v přízemí.

Dvojité dveře vedou do hlavního sálu s hodinami. U schodiště je bedna skladu. Za hodinami je zamčená komunikační místnost a u ní visí Zpráva o nouzové komunikační kajutě (12/30), podle které komunikační důstojník odešel na promenádu.
Otisk (10/30) – Naproti dveřím od komunikační místnosti.
Otisk (11/30) – V přízemí v mramorovém výklenku vedle kasína.
Vyjděte do horního patra a dále nahoru do solária.
Tip – V soláriu na zdech visí Wall Blisteři ale zatím neútočí a nejdou zabít. Wall Blister dokáže nečekaně ožít, je velmi rychlý a pokud vás chytí, rovnou vás rozmáčkne.
Bazén je zamořený. Vzadu přemostěte obvod do strojovny. Uvnitř je Hlášení pro další směnu (13/30) o napadení bazénu vilejši. Zapněte čerpadlo, což zahájí filtraci bazénu.
Tip – Filtrace potrvá do příští kapitoly.
Otisk (12/30) – Ve strojovně solária, vedle čerpadla.
Vraťte se do přízemí hlavní haly a jděte na promenádu. Vrata pod schody jsou zavřená, takže projděte chodbou okolo. U polic je sniperka.

M40A1

– Silná odstřelovací puška skvělá na vzdálené cíle. Má velmi vysoké poškození ale pomalou střelbu.
– Poškození – 1100
– Kadence – 0,60
– Munice – 8
– Sloty – 4

Dveřmi vyjděte na promenádu. Ve spojovací místnosti je ukrytý (skener) Kufřík – Brokovnice I (20-40). Za mostem je bedna skladu. Projděte přes vrata. V druhé části je spousta explozivních nádrží. 
Otisk (13/30) – V přízemí promenády, v kuchyni na skříňkách.
Ze skladu zaslechnete podivné volání o pomoc. Zničte zámek a ven vyjde komunikační důstojník.

Boss 1 – Scagdead

– Scagdead je zmutovaný komunikační důstojník, kterému z těla vyrostlo další tělo.
– Používá kotoučovou pilu, kterou dokáže zblízka okamžitě zabít. Na dálku může vystřelit ostnaté kolečko. Pokud do něj šlápnete, na okamžik vás ochromí.
– V oblasti se
neustále objevují Ooze. Snažte se šetřit náboje a využijte explozivních nádrží. Výbuch může Scagdeada i omráčit, ale následný úder zblízka je riskantní.
– Po využití nádrží Scagdeada doražte, nejlépe brokovnicí. Zranitelným místem je jeho lidská hlava.

Z těla Scagdeada vezměte klíč záchranného kruhu. Ve skladu odkud vylezl je Deník komunikačního důstojníka (14/30), kde popisuje svoji mutaci.
Otisk (14/30) – Ve skladu, kde byl Scagdead. Na bedně.
Klíčem (kruhu) odemkněte spojovací chodbu do první části promenády ale než se vrátíte, odemkněte ještě klíčem (kruhu) velké dveře na konci promenády. Přemostěte obvod u výtahu. Výtah je zkratkou na můstek ale také na přední palubu. V restauraci na palubě jsou zásoby (hlavně granáty) a v popelnici je ukrytá munice magnum (vaše první). Také je tu zamčený trezor a zamčené dveře ven.
Otisk (15/30) – V restauraci paluby, na stole s rozlitým vínem.
Tip – Na vysokou obtížnost je v restauraci na palubě ukrytý Kufřík – Magnum III (50-100).
Vraťte se zpátky do hlavního sálu a klíčem (kormidla) odemkněte komunikační místnost. Uvnitř je Raymond a poukáže na zničené vybavení. Na monitoru uvidíte zprávu od vůdce Veltra, kterou sledují i v centrále BSAA. Veltro vyhrožuje vypuštěním viru T-Abyss do oceánů. O’Brian do základny Veltra pošle Keitha a Quinta.
Tip – Po dokončení 3. kapitoly se v Raid módu odemknou úrovně 4-7.

PC356

– Za zabití 150 nepřátel, čehož se dá nejdříve docílit v této kapitole, získáte do bedny skladu bonusovou pistoli.
– PC356 je kvalitní pistole se solidním poškozením, kadencí a především velkým počtem slotů pro součástky. Spolehlivě nahradí M92F.
– Poškození – 130
– Kadence – 0,80
– Munice – 8
– Sloty – 5

PSG1

– Za nalezení 15 otisků získáte do bedny skladu bonusovou sniperku. Má výrazně nižší účinnost než M40A1 ale nabízí vysokou stabilitu, přesnost a rychlou střelbou.
– Poškození – 700
– Kadence – 1
– Munice – 5
– Sloty – 3

 

Kapitola 4 – Znovu navštívená noční můra

K 4

Kapitola 4-1 – Ubikace posádky III
21:28, Nouzová komunikační místnost.
Tip – Parker vám nyní začne pomáhat i brokovnicí Windham.

V komunikační místnosti jsou Bezpečnostní pokyny (15/30) o záložním generátoru ve strojovně. Před komunikační místností vám Raymond dá klíč železné kotvy a zmíní se, že ztratil parťačku Rachael. V kavárně klíčem (kotvy) odemkněte dveře. Uvnitř je pár zásob (magnum munice).
Tip – Pokud jste v minulé kapitole zahájili čištění bazénu, můžete se podívat na výsledek.
Vyjděte nahoru do solária ale pozor na Wall Blistery, kteří už ožijí. Skočte do bazénu a na křižovatce plavte doprava, kde vylezte ke skokanskému můstku. Na můstku je Kufřík – Samopal I (80-180)
Otisk (16/30) – Na skokanském můstku.
Proplavte k zadní části bazénu. Je zde spousta zásob (munice pistole, brokovnice, granáty, návnady)
Tip – Na baru na druhém konci bazénu je ilegální součástka.
Tip – Na těžkou obtížnost v hromadě vilejšů je ukrytý (
skener) Kufřík – Magnum IV (100-200).
Nyní se vraťte do hlavní haly a v přízemí odemkněte klíčem (kotvy) kasíno.

Na fontánce je tlačítko ale není proud. Pákou nad schodištěm v rohu zapněte proud. Na parapetu zavřeného okna je Kufřík – Pistole II (50-120) a u fontánky je Hlášení personálu kasína (16/30) o váze 107g , která odemyká VIP sekci.
Otisk (17/30) – Na herním automatu vpravo od schodiště.
Tlačítkem zapněte fontánku, dovnitř vteče virus a z ryby zmutují.
Tip – Giozzo jsou agresivní zmutované ryby. Mohou skákat i po souši. Jsou velmi slabé ale těžko se trefují.
Z poslední ryby zbude mince. Vhoďte ji do některého z automatů dokud nevyhrajete hromádku mincí. Na figurínu krupiérky vložte mince o váze 107g.
Tip – Bronzová váží 7g, stříbrná váží 9g a zlatá váží 17g.
Vložte 10 stříbrných + 1 zlatou (nebo 4 bronzové + 5 stříbrných + 2 zlaté). Ve VIP místnosti je bedna skladu a na gauči je Naškrábaná zpráva (17/30) s varováním před vejci (Wall Blistery). Projděte šachtou a přes potrubí dojdete k nákladnímu výtahu. Nemá proud a Parker tu zůstane hledat klíč.

Projděte chodbou k výtahu, přemostěte obvod a vyjeďte na obytnou palubu.
Tip – Tady jste byli na počátku.
Napadne vás, že mrtvá žena z ošetřovny je Rachael, kterou Raymond hledá. Projděte přes kuchyni a v místnosti, kde byla figurína Chrise jsou Záhadné instrukce (18/30) o vlákání vás sem a zajetí.  
Otisk (18/30) – Na vlajce Veltra v místnosti, kde byla figurína Chrise.
Pokračujte po schodech a přes kajuty posádky. U prádelny klíčem (kotvy) odemkněte sklad. Uvnitř je bedna skladu a samopal.

Samopal MP5

Slabý samopal, jehož výhoda tkví v rychlé palbě. Přesnost nic moc, účinnost nízká a munice zatím ještě vzácná. Přesto poslouží na slabší rychlé potvory.
– Poškození – 110
– Kadence – 7,50
– Munice – 50
– Sloty – 3

Pokračujte dolů na ošetřovnu ale Rachael je pryč a je tu Anonymní dopis (19/30) se zprávou od zraněné Rachael, že Zenobia byla použita při útoku na Terragrigii. Vzápětí se nalepí na sklo zmutovaná Rachael.

Boss 2 – Rachael

– Prsatá parťačka Raymonda zmutovala do velmi odolné varianty Ooze. Cestou zpátky (do kuchyně) vás hned několikrát přepadne a po dostatečném zranění uteče do šachty.
Rachel útočí zblízka. Má ostré pařáty a sápe se po vás. Dokáže se také plazit po zemi. Její pohyb je stejně nepředvídatelný jako pohyby Ooze. Rachelin smích a sténání pomůže odhalit její přítomnost.
Tip – Když Rachael poprvé uteče do šachty, zůstane po ní ukrytý (skener) předmět součástek.
– Finální střet přijde v jídelně. Dorazí sem Parker, což pomůže, ale kolem Rachel se budou tvořit Ooze. Využijte granáty a pak Rachel dorazte.
– Pokud budete rychlí, můžete Rachael zabít i dříve než dorazí do jídelny. Nic z toho ale není.

Z těla Rachael vezměte klíč výtahu.
Tip – Cestou k výtahu zaslechnete smích. Když se vrátíte, Rachael bude pryč.
Výtahem sjeďte dolů, běžte až k nákladnímu výtahu, aktivujte ho klíčem a pákou sjeďte dolů.

 

Kapitola 5 – Odhalená tajemství

K 5

Ú
– Kapitola 5-3 – Vrak letadla

 

Kapitola 5-1 – Základna Veltra
22:20, Valkoinen Mokki. Jako Keith Lumley máte s parťákem Quitem prozkoumat letiště Veltra, které Chris objevil. Máte pistole M92F, bročku M3 a samopal G3.
Tip – Quint Cetcham je potrhlý technik používající G36.

Samopal G36

– G36 používá Keith (a později Chris). Je to velmi silná a kvalitní útočná puška. Nevýhodou je trochu pomalejší střelba..
– Poškození – 140
– Kadence – 5
– Munice – 30
– Sloty – 4

Projděte základnou. V záhybu chodby u kbelíku Quint uklouzne. Prohlédněte místo skenerem a najdete šroubovák. Pokračujte okolo barikády. Na konci jsou elektronivky zamčené dveře a v záhybu chodby jedny další. Šroubovákem sundejte kryt a přemostěte obvod.
Tip – Pokud šroubovák nemáte, Quint si vzpomene, že mu vypadl když uklouznul. Vraťte se pro něj.
Uvnitř prohlédnete staré kamerové záznamy, podle kterých monstra podobná Hunterům přepadla letadlo. Na jiné kameře cosi neviditelného právě zabije vojáka Veltra. Panelem odemknete dveře v chodbě. Uvnitř je místnost, kterou kamera snímala. Na stole je Část prohlášení (20/30) s manifestem Veltra.
Otisk (19/30) – Na promítacím plátně.
Poberte zásoby v místnosti a v koutě (skener) najdete bezpečnostní flashku. Rozhodnete se vydat k letadlu.

 

 

 

Mapa
– Na některých místech se dá nalézt mapa lodi, která vám automaticky zaktualizuje vaši 3D mapu. Díky tomu máte okamžitě přehled o oblastech, které jste ještě nenavštívili.

– Druhou mapu najdete v kapitole 5-2 v oblasti strojovny.
– Třetí mapa je v kapitole 7-1 v restauraci na přídi.
– Čtvrtá a poslední mapa je v kapitole 9-3, ve vnitřní laboratoři.

 

Kapitola 5-2 – Strojovna

Výtahem sjedete dolů. Běžte ke dveřím v rohu a na knize v poličce hned v rohu najdete otisk (2/2 – 20/30).Otevřete dveře, slezte po žebříku a pokračujte dál do kontrolní místnosti. Tady je bedna skladu a také zde prohlédněte tabuli se znázorněnou poruchou motorů lodi. Postupujte chodbami dál. Cestou narazíte na vodní bestii Sea Creepera. Vždy vyčkávejte až vyplave na hladinu a pak ho zničte. Na Sea Creepera je užitečný šokový granát, který se, počínaje touto kapitolou, dá často najít v úkrytech (odhalitelných skenerem). V další místnosti je pára, která brání průchodu do skladu. Projděte okolo ní. Přes pár zatopených chodeb dojdete do jedné velké. Vedou odtud dvoje dveře a vy se nejprve vydejte těmi vpravo. Dorazíte do strojovny, kde Parker zůstane, aby něco opravil. Na vás je se dostat na protější stranu, kde je druhý aktivační panel. Nejprve pákou zastavte páru v přízemí a poté tam druhými dveřmi v zatopené chodbě projděte. Na stěně si všimněte Mapy II, která vám zakreslí oblast strojovny. Dostanete se k velkému mechanismu s ozubenými koly, ale jedno chybí. V přízemí navštivte první dveře, kde najdete nový samopal.

Samopal AUG

– Mocná útočná puška leží na stole v místnosti za strojovnou. Běžte do zaplavené chodby s velkým mechanismem s ozubenými koly a odtud dveřmi do menší místnosti.
– AUG má oproti nedávno získané MP5 mírně větší poškození ale menší zásobník. Vzhledem k stabilnější střelbě a přesnosti jde o dobrou náhradu za MP5.
– Poškození – 120
– Kadence – 7,50
– Munice – 42
– Sloty – 3

Věci okolo
– Můžete si všimnout, že v oblasti strojovny je spousta věcí (kufříků munice, součástek) položeno na vysokých nedostupných místech. Netrapte se tím, v téhle kapitole je zkrátka nezískáte. Ale možná vás napadne, co se bude muset stát, aby šly tyhle předměty sesbírat 🙂

Přejděte místnost a na druhé straně zabočte do dveří vlevo. Dostanete se zase do strojovny. Na polici vedle druhého startovacího generátoru je kufřík – Samopal II (180-300). Navýšení kapacity na tři kila je v podstatě dostatečná a s nemalou rezervou. Vláčet s sebou tři stovky nábojů do samopalu, s tím se dá vyžít přes nejednu úroveň. Pákou vypněte páru, abyste mohli projít mezi vaším a Parkerovým aktivačním panelem. Potom znovu zatáhněte za druhou páku (u Parkera), čímž zastavíte přívod páry v místnosti na počátku. Běžte tam a v malém skladu najdete ozubené kolo a ventil, kterým vypnete všechny přívody páry. Nyní utíkejte zpátky k velkému mechanismu, umístěte do něj kolo, aktivujte ho spínačem a otevře se restartovací klíč. S ním jděte k panelu naproti Parkerovi a zkuste zapnout motory lodi. Bohuřel, do strojovny začne téct voda. Hodně vody!

Vysoká obtížnost
– Za místností, kde uvidíte poprvé unikat páru, je menší místnost se schodištěm. Pod ním z boku je stůl a na něm kufřík – Brokovnice IV 150-200. Nedaleko odtud, přesněji v přízemí strojovny s restartovacími zařízeními je na stole kufřík – Pistole IV (200-300).

 

Kapitola 5-3 – Vrak letadla

S kolegou míříte k vraku letadla, které našel Chris s Jessicou. Cestou narazíte na pár Fenrirů, ale nic těžkého. U letadla vás však napadnou neviditelné potvory s kamerového záznamu. Jde o vylepšené Huntery zvané Farfarello. Rychle zaujměte dobrou pozici a postřílejte je. Je jich docela hodně, takže opatrně. Až bude klid, odtáhněte trosky u letadla a uvnitř aktivujte počítač.


 

Kapitola 6 – Kočka a myš
Délka – 01:00:00
(Chris Redfield + Jessica Sherewat)
(Jill Valentine + Parker Luciani)

K 6

Úrovně
– Kapitola 6-1 – Semiramis
– Kapitola 6-2 – Vyhlídková paluba

 

Kapitola 6-1 – Semiramis

Jako Chris dorážíte s Jessicou na loď, kde má být Jill. U sebe máte pistoli M92F, bročku M3 a samopal G36. Také máte pulsní granáty – poslední typ granátů, které dokážou ochromit nepřátele. Pokračujte do restaurace na palubě, kde visí Mapa III. Výtahem sjeďte do promanády, kde narazíte na hromadu Ooze. UZbavte se jich a peojděte přes celou promenádu až do hlavní haly.

Semiramis
– Chris nemůže používat bedny na sklad a úpravu zbraní.
– Semiramis je plná skrytých předmětů odhalitelných skenerem.

Horní patro s kavárnou a solárkem jsou nedostupné, takže pokračujte do kasína. Tady ze dveří vyběhne další Scagdead! Musíte se ho zbavit, což není snadné. Až bude po něm, seberte z jeho těla klíč trojzubce, kterým odemkněte dveře za pokladnou. Slezte šachtou dolů a projděte mezi policemi skladu. Narazíte tu na novou variaci potvory, ktrým je Chunk – varianta Ooze se sebedestrukčními sklony. Přes sklad se dostanete do výtahové šachty. Nákladním výtahem sjeďte dolů a pokračujte chodbami ke strojovně. Vejděte dovnitř levými dveřmi, načež zjistíte, že tu žádná Jill není. Jste totiž ne nesprávné lodi!

 

Kapitola 6-2 – Vyhlídková paluba

Zpátky v roli Jill voda nebezpečně stoupá. Ponořte se a vyhledejte pod vodou trubku (je jich tu několik). Trubkou zkuste vypáčit mříž u stropu, ale nepovede se to. Ponořte se pro další trubku s níž už konečně mříž vylomíte. Vyplavte nahoru do šachty. Tady v šachtě najdete kufřík – Brokovnice II (40-90). Seskočte druhým výlezem a vraťte se cestou až do kontrolní místnosti. Tady zablokujete vrata, aby se voda nedostala dál a zjistíte, že je porušená anténa, Čeká vás dlouhá cesta. Zamiřte nahoru k nákladnímu výtahu, odkud se přes rouru vraťte do kasína a dále do hlavního sálu. Nastupte do levého výtahu v hale. Cestou vás však napadne monstrum (viz níže). Až vyjedete nahoru na vyhlídku, budete mít hned před sebou bednu skladu a vzápětí monstrum zaútočí znovu.

Boss 3 – Drahgnignazzo

Boss 6-2

– Tohle je drsný boj. Drahgnignazzo je opancéřovaná neforemná bestie připomínající želvu. Zranitelná místa na jeho těle jsou buď béžové vaky anebo přímo rudá hlava. Zbytek je pancíř který nejde prostřelit.
– První fáze boje se strhne ve výtahu. Bestie bude nahodile útočit ze tří stran. Vždy svěsí hnátu s citlivými vaky a pokud ji nestihnete poškodit, praští vás. Vzhledem k tomu, jak blízko boss je, sáhněte po brokovnici.
– To v druhé fázi na vyhlídce to už tak snadné nebude. Drahgnignazzo vás dokáže svojí velkou hnátou tlouct zblízka. To ještě nezní tak zle, nakonec je jasné, že přibližovat se k němu je sebevražda. Jenomže se také dokáže sehnout a rozeběhnout proti vám. Tehdy takřka nejde normálně uhnout a bestie vás prostě zraní. Pokud ovšem… nevsadíte na techniku uhýbání. Klávesou pro pohyb vpřed, můžete takto uhnout téměř každému nepříteli. Vždy když nepřítel zaútočí zblízka, tedy pár sekund před zásahem, stisknete klávesu a vyhnete se úderu. Není to těžké, jen musíte uhýbat upravdu až těsně před zásahem. Pokud uhýbání nezvládnete, počítejte s velkou ztrátou zdraví.
– V aréně je několik stánků a hlavně červené explozivní nádrže. Využijte je proti bestii tím, že se za ně schováte, když proti vám poběží.
– Zabít Drahgnignazza vyžaduje spoustu munice. Snažte se využít silné a méně univerzální zbraně jako je brokovnice či sniperka a hlavně mířit na hlavu.

¨Po lítém boji prohlédněte vyhlídku. Pod okny je kufřík – Pušky I (20-40). Konečně máte kufřík pro sniperku! Po žebříku vylezte výš. V patře najdete Kartu Veltra, kterou hned odemkněte dveře ven. Vylezte až k anténě. Přímo na panelu antény je otisk (1/1 – 21/30). Poté anténu odemkněte (elektrivký obvod) a zapněte. Zkontaktujete se se šéfem, který kupovidu ví o nastražené pasti (záměrně vás tam vlákal) a a ví i to, že loď má být zničena satelitem.

Vysoká obtížnost
– Až vyjedete výtahem na vyhlídku, hned po levici na sedačce leží kufřík – Samopal IV (500-600).

Bonus – Raid
– Po dokončení 6. kapitoly se vám v Raid módu odemknou úrovně 8-12.
– Rovněž se zpřístupní nová postava – Keith.

 

ťačka Jessica
– Jessica Sherawat je namyšlená fiflena, která je novou parťačkou Chrise a během flashbackových misí i parťačkou Parkera. Později, zhruba od šesté kapitoly vytasí i samopal G36.

 

V

Granáty
– Varianty granátů jsou v Revelations poněkud pestřejší, než jaké byly v minulých dílech.

– Šokový granát získáte až v kapitole páté. Je obzvláště účinný proti vodním potvorám.
– Pulsní granát získá Chris v šesté kapitole, kdežto Jill se s ním seznámí až v kapitole osmé. Granát dokáže ochromit všechny nepřátele v okolí a také jako jediný funguje pod vodou (lze házet při potápění).

 


 

Kapitola 7 – Regina Solis
Délka – 00:40:00
(Jill Valentine + Parker Luciani)

K 7

Úrovně
– Kapitola 7-1 – Příď
– Kapitola 7-2 – Skladovací prostory

 

Kapitola 7-1 – Příď

Nyní je třeba dojít na příď a odpálit raketu, která satelit odkloní. Cesta je to dlouhá. Nejprve se vraťe přes vyhlídku do haly. Nyní máte tři možnosti kudy se vydat. Můžete to vzít přes promenádu, kde ale potkáte skupinu Hunterů. Dále můžete jít přes kavárnu a poté přes horní kajuty a můstek. Cestou potkáte Wall Blistery a různé druhy Ooze. Navíc narazíte na dva trezory (jeden v oblasti horních kajut, druhý v oblasti můstku), které můžete odemknout kartou, kterou máte z konce minulé kapitoly. V trezorech jsou ilegální součástky. A do třetice můžete jít opět přes kavárnu ale tentokrát rovně přes knihovnu a následně přes můstek. I tentokrát se vám do cesty postaví Wall Blisteři ale navíc u knihovny narazíte na Rachel, ze které vypadnou ilegální součástky! Cestou narazíte i na pokoj zamčený kartou, v němž je magnum! Pochopitelně uděláte nejlépe, když projdete všechno, tedy až na promenádu, kde nic užitečného není.

Magnum Python

– První bouchačka kategorie magnum! Najdete ji v zamčeném pokoji mezi kavárnou a knihovnou. Protože kartu už máte, můžete do pokoje napochodovat a kvér si přivlastnit.
– Magnum je v RE terminilogii brutální bouchačka s velice vzácnou municí. Python je revolver a má pomalou střelbu, ale velice vysokou účinnost.
– Poškození – 1500
– Kadence – 0,60
– Munice – 6
– Sloty – 3

Cesta se scházejí v restauraci na přídi. Tady je další trezor s ilegální součástkou. Celkem tedy můžete získat 4x ilegální součástky a magnum k tomu! Vyjděte na příď. Venku je bedna skladu a také hlouček Hunterů – dejte na ně pozor. Až bude klid na navzdálenější straně přídi najdete na podlaze otisk (1/1 – 22/30). Poté otevřte kontejner, kde najdete odpalovací zařízení a raketu.

Vysoká obtížnost
– Až vyjdete na příď všimněte si bedny skladu po pravici. Hned vedle ní je kufřík – Sniperka IV (150-200).

 

Kapitola 7-2 – Skladovací prostory

Nyní bude třeba raketu odpálit, což ale manuálně nejde. Vydejte se cestou na boční palubu. Nyní začne peklo, neboť máte zhruba 5 minut (na vyšší obtížnosti méně) na to, abyste se dostali až na konec skladiště. Nebylo by to tak hrozné, kdyby v cestě nestálo spoustu silných bestií a spoustu užitečných předmětů. Ač se to možná nezdá, lze za pět minut sesbírat vše, co sprinterská trať obsahuje. Než vyběhnete, vybavte se brokovnicí Widham, sniperkou M40A1 a magnum Python. To vše za předpokladu, že máte dost munice. Pokud některé z vašich zbraní strádá, vezměte to, do čeho máte náboje, pochopitelně 🙂 Všem zbraním vylepšete hlavně vyšší poškození a sniperce rychlost střelby (plus kapacitu zásobníku). Dále si připravte granáty, nejlépe klasické explozivní. Vyběhněte po boční palubě. V cestě jsou Hunteři, ale i explozivní sudy, které odpalujte ve vhodný moment. Ničte krabice a berte předměty. Je tu jeden skrytý předmět odhalitelný skenerem – najdete ho na sloupku s hadicí. Na konci vpadněte do výtahu a jede se do skladiště.

Když to půjde dobře, budete mít přes tři a půl minuty čas. To je tak akorát. Ve skladu začíná zábava. Sniperkou rychle sundejte variace Ooze, popadněte brokovnici a u výtahové šachty zlikvidujte Rachel. Jakmile padne, vemte z jejího těla součástku a běžte doleva přes místnost až k bednám blokujícím cestu. Leží tu součástka. Vraťte se zpět. Teď můžete seskočit dolů přes žebřík anebo seskočit na bednu ve středu skladiště. V každém případě skončíte dole. Dole v rohu skladiště (pod zamčenými dveřmi) leží kufřík – Magnum I (10-50). Určitě si dejte záležet a kufřík získejte. Pouhých 10 nábojů je i pro magnum málo, kdežto padesát kusů je pro magnum skoro až moc 🙂 Cestou ničte pasti od Scagdeada a na konci skladu čeká sám Scagdead, což je docela problém. Pokud ho chcete sundat a to jistě chcete, můžete ho oběhnout, vzít raketomet, který tu leží a zastřelit ho. Je to trochu zvláštní vzít novou zbraň a obratem se jí takto zbavit, ale možnost to je. Také můžete vytáhnout vaší magnumku a Scagdeada zastřelit. Pomozte si i granáty a brokovnicí. Když se vám ho podaří omráčit, dejte mu silný úder zblízka anebo ho trefte magnumkou přímo do hlavy. Jakmile Scagdead lehne, vemte z něj ilegální součástky, popadněte raketomet a běžte dál.

Raketomet (RE 4)

– Tahle kapitola je na drsné zbraně bohatá. Raketomet najdete na konci skladiště vedle Scagdeada. Je tradičně jen na jedno použití. Výstřel složí prakticky cokoli, ale jakmile vystřelíte, je konec. Raketomet nelze vylepšovat a po výstřelu vám zmizí z inventáře i ze skladu.
– Poškození – Extrémní
– Munice – 1
– Sloty – /

Už zbývá jen proběhnou chodbou, sundat pár Ooze a vběhnout do kontrolní místnosti, kde aktivujete panel. Tak co, máte všechno? 🙂

 

 


 

Kapitola 8 – Všechno je v sázce
Délka – 00:45:00
(Jill Valentine + Parker Luciani)
(Chris Redfield + Jessica Sherewat)
(Jill Valentine + Chris Redfield)

K 8

Úrovně
– Kapitola 8-1 – Zatopená strojovna
– Kapitola 8-2 – Příjezd k Zenobii
– Kapitola 8-3 – Karanténa

 

Kapitola 8-1 – Zatopená strojovna

Raketa sice částečně uspěje, ale satelit okrajově zasáhne loď a ta se začne potápět. Místnost kde jste se hned zaplní vodou. Rychle vyplavte do skladu a vylezte nahoru. V malé místnosti nad skladištěm je na skle otisk (1/4 – 23/30). Poté skočte do vody a proplavte přes bedny až k zadním dveřím do nových prostor. Ocitnete se u schodiště. Nahoře jsou zamčené laboratoře a dole cesta vedoucí do strojovny. Tuhle oblast znáte dobře ale nyní je zatopená a všude jsou Sea Creepeři. Také sledujte strop, kde jsou vzduchové kapsle. Protože je všude voda, můžete pobrat přeměty, které byly na vyvýšených místech.

Pod vodou
– Vodní pasáže jsou v této kapitole dlouhé a plné Sea Creeperů. Jakmile získáte pulsní granáty je snadné je vyřídit, ale dokud je nemáte, je Sea Creeper velkou hrozbou. Můžete se jim snažit vyhýbat ale také se můžete nechat záměrně chytit. Pokud během QTE sekvence založené na pohybu myši uspějete, nejen, že se vyhnete zranění ale ještě Sea Creepera zabijete.
– Oblasti pod vodou jsou plné předmětů. Zkoumejte každou místnost, prohledávejte vyvýšené můstku, krabice, trubky…

Proplavte okolo mechanismu do hlavní strojovny, kde jste startovali motory. Odtud známou cestou nahoru do šachty a dále přes sérii místnosti až do kontrolní místnosti (musíte tam vplavat oknem, protože vrata jste předtím uzavřeli). Pokračujte odtud dál. V dlouhé zatopené vertikální šachtě mezi řídící místností a výtahem (v šachtě je spousta napříč položených trubek), najdete právě na jedné trubce kufřík – Puška II (40-90). Proplavte do výtahové šachty a rychle nad hladinu. Až vylezete, ozve se Chris, že sem míří. Známým tunelem prolezte do kanceláře v kasínu a poté rovnou do herny, kde vás přepadne chlápek v masce.

 

Kapitola 8-2 – Příjezd k Zenobii

Jako Chris jedete na člunu k Zenobii. Okolí je zamořené chapadly nějaké zrůdy, takže je musíte během cesty střílet. Jesica vám bude pomáhat, ale hlavně je to na vás. Nenechte kulomet přehřát a rozumně využívejte granátomet, kterému se pomalu doplňuje munice. Střílejte hlavně na chapadla, která se staví proti vám a přímo vás ohrožují. Nakonec dorazíte k lodi. Jessica chlápka v masce sejme a ukáže se, že šlo o Raymonda.

 

Kapitola 8-3 – Karanténa

Jako Jill budete spolupracovat s Chrisem. Také dostanete do skladu jeho zbraně.

Brokovnice M3 (RE 5)

– Brokovnici M3 využíval ve svých úrovních Chris a rovněž Parker. Teprve teď se vám ale dostane do skladu. Stane se tak počátkem třetí úrovně kapitoly, když se k Jill připojí Chris.
– M3 je o něco slabší než Widham, ale zase střílí rychleji a má větší zásobník.
– Poškození – 130×6
– Kadence – 0,94
– Munice – 6
– Sloty – 4

Samopal G36

– Stejná situace. G36 používal Chris a Keith, no a jakmile se Chris přidá k Jill, máte G36 ve skladu. Je to pěkná náhrada za AUG, protože je výrazně silnější a navíc více modifikovatelný. Nevýhodou je trochu pomalejší střelba..
– Poškození – 140
– Kadence – 5
– Munice – 30
– Sloty – 4

Z kasína zamiřte přes tunel do výtahové šachty. Kartou odemkněte dveře v rohu, které vás zavedou do známého zatprného skladu. Proplavte jím na schodiště mezi strojovnou a laborkou, no a zamiřte pochopitelně nahoru do laboratoří. Tady vám Chris předá klíč trojzubce ze Semiramis, kterým odemkněte. Vnitřní průchod do laborky je zapečetěný, ale kancelář poblíž je rozbitá – vnikněte dovnitř a na přístroji si nechte naskenovat otisky prstů do databáze. Nyní už můžete otiskem otevřít zapečetěná vrata. V šatně na skříňce vlevo je otisk (2/4 – 24/30). Vstupte do dekontaminační komory. Dovnitř vtrhne Scarmiglione – mocná bestie v podobě žraloka. Kryje si tělo štítem, takže musíte dobře mířit anebo ho ochromit. Až ho sejmete vstupte do laboratoře s akváriem. Na akvárku je otisk (3/4 – 25/30) a a opodál leží magnum.

Magnum Lighting Hawk (RE 5)

– Druhá a poslední magnum leží v karanténě v místnosti s akváriem. Je hned vpravo vedle výtahu.
– L. Hawk není tak silný jako Python, ale má rychlejší střelbu, rychlejší nabíjení a větší zásobník. Průšvihem jsou jen dva sloty na úpravu (to je nejméně ze všech zbraní).
– Poškození – 1200
– Kadence – 1,25
– Munice – 7
– Sloty – 2

Projděte do výtahu a sjedete do tunelu. Hned na počátku tunelu vlevo je na sloupu otisk (4/4 – 26/30). Na konci tunelu vstupte do vnitřní laborky.

Vysoká obtížnost
– Jakmile ke konci úrovně vstoupíte do tunelu, hned vlevo na zemi leží kufřík – Pistole V (300-400).


 

Kapitola 9 – Bez východu
Délka – 00:30:00
(Keith Lumley + Quint Cetcham)
(Jill Valentine + Chris Redfield)

K 9

Úrovně
– Kapitola 9-1 – Základna Veltra
– Kapitola 9-2 – Laboratoř

 

Kapitola 9-1 – Základna Veltra II

Z místa havárie jste se vrátili na základnu. Známou cestou přes chodby dojděte do sálu, kde jste našli flashku a dále pokračujte do výtahu. Sjedete do skladiště, kde vám Quinth nařídí nahodit energii přes dva generátory. Udělejte to a také se vyzbrojte – ve skladu je pár raketometů, sniperka a magnum. Využijte tyhle zbraně i výbušné sudy, neboť do skladu začnou skákat Fenrirovů, Hunteři a nakonec i neviditelní Farfarello. Během obrany vapadne jeden generátor, takže ho utíkejte nahodit a pak se jen braňte. Až útok skončí, Qunth získá data o spojení FSB a Veltra.

 

Kapitola 9-2 – Laboratoř

Zpátky k kůži Jill jste v laboratoři. Chris narazí na okem neviditelné lasery. Využívejte proto skeneru, abyste viděli kud procházejí. Nejprve jděte vpravo, kde prvním panelem přepněte lasery a tím druhým je vypněte. Nyní můžete pokračovat do laboratoří. V první laborce je na stole kufřík – Samopal III (300-500). Skoro nejde minout. V druhé laboratoři je několik chladících boxů (z jednoho může vylézt Ooze) a v rohu u počítače je otisk (1/1 – 27/30). Pokračujte středu sálu, kde je i bedna skladu. Chris zůstane u hlavního počítače a odemkne vám výtah. Sjeďte dolů a ocitnete se u další laserové pasti. Projděte jí až ke spínači a pak zase zpátky, abyste mohli pokračovat. V další místnosti narazíte na Scarmiglione, čili opatrně. Konečně ve vnitřní laborce najdete počítač a na zdi Mapu IV – Laboratoře. Spínačem přepněte lasery a pak se vraťte k laserové pasti. Díky přepnutí projdete k mrtvole vědce, jehož ID záznamy potvrzují, že útok Veltra na Terragrigie zinscenoval Morgan. Také najdete prototyp vakcíny. Vraťte se zpět do vnitřní laboratoře a nejprve do stroje vložte vakcínu a nechte si vpíchnout protilátku. Potom pomocí záznamů vědce aktivujte počítač a získáte autorizační kód. Během cesty zpět ale sklo laboratoře praskne a dovnitř nateče voda s virem. Díky vakcíně vám nic nehrozí, tedy kromě utopení. Rychle proplavte zpátky, laserovou past přeplavte svrchu a proplavte prasklým oknem. Až vyplavete z laboratoře, vrhněte se do vody ještě jednou – zvenku, naproti jednomu oknu plavou ilegální součástky. Potom už vylezte za Chrisem a pomocí kódu zahajte na hlavním počítači likvidaci viru. Ozve se Morgan a do sálu začne proudit spousta potvor. Musíte se udržet. Když vytrváte, virus bude zneškodněn.

Bonus – Raid
– Po dokončení 9. kapitoly se vám v Raid módu odemknou úrovně 13-17.


 

Kapitola 10 – Spletité sítě
Délka – 00:30:00
(Parker Luciani + Jessica Sherewat)
(Jill Valentine + Chris Redfield)

K 10

Úrovně
– Kapitola 10-1 – Můstek
– Kapitola 10-2 – Zatopená laboratoř

 

Kapitola 10-1 – Můstek

V roli Parkera je třeba dojít na můstek. Jessica se vydá svojí cestou a vy máte tři možnosti. Můžete to vzít přes promenádu, ale tady je plno Hunterů a ještě pár Scarmiglione. Výtahem dojedete ke kapitánově kajutě a pak už jen vyjdete nahoru k můstku. Můžete to vzít i přes kavárnu a pak horními palubami. V cestě stojí spoustu variací Ooze. Jde o vcelku klidnou cestu, patrně nejlehčí. Třetí cesta vede přes kavárnu a dále knihovnou. Tady opět narazíte na Rachel! Když ji porazíte, zbudou z ní součástky. Parker je sice nevyužije, ale Jill je bude mít ve skladu až za ní zase budete hrát. Na můstku se sejdete s Jessicou i Raymondem, který přežil. Varuje vás před Jessicou, ale neuvěříte mu a ona vás postřelí.

 

Kapitola 10-2 – Zatopená laboratoř

Opusťte laboratoř a odejděte bočními dveřmi. Na konci chodby seskočte dolů do vody a proplavte zatopeným tunelem. Během cesty uvidíte, jak v jeden moment spadnou trámy a zahradí dveře. Hned před hořícími troskami leží kufřík – Pistole III (120-200). Jde o další extrémní navýšení munice, tentokrát do pistole. Skočte zase do vody a pokračujte za Chrisem až domísta, kdde vás rozdělí trosky. Musíte to vzít oklikou, kde narazíte na zraněného Parkera. Pomůžete mu ven, ale nyní můžete používat jen jeho pistoli. Cestu zahradí pára, takže ji přes spínač vypněte. Vzápětí zaútočí několik Ooze. V blízkosti nepřáítel ale bývají explozivní nádrže, kterými si můžete pomoct. Brzy se opět spojíte s Chrisem, který vás bude krýt a tak se dostanete zase o kus dál. Na mostě však Parker spadne a zřítí se dolů. Zůstane po něm jeho pistole.

Pistole Government

– Parkerova pistole, ze které jste si mohli zastřílet už v úrovni 3-1, kde se za Parkera poprvé hrálo. Jill ji do výbavy získá až tady! Poté, co Parker spadne mezi hořící trosky, zůstane na konci můstku jeho pistole.
– Zajímavé je, že pistole už od počátku má jedno vylepšení a to zvýšení poškození, když jste zraněni.
– Government je velice silná pistole, která má nevýhodu v pomalé střelbě. Pokud to ale dokážete vykompenzovat, můžete směle nahradit všechny předchozí pistole. Zvláštní je, že pistoli získáte až ve velice pokročilé fázi hry. Prakticky ji můžete využít jen na pár potvor a dva bosse dalších kapitol.
– Poškození – 200
– Kadence – 1,37
– Munice – 7
– Sloty – 3

Spustí se časový limit, během kterého musíte opustit loď. Bez Parkera můžete opět používat zbraně, což se hodí, neboť vzápětí narazíte na spoustu potvor. Ventilem vypněte páru a stoupejte vzhůru. Skočte na výtahovou kabinu a rychle vylezte nahoru, než se utrhne. Vylezete na známém místě – na boční palubě. Začněte stoupat po potápějící lodi. Proti vám spadnou dvě krabice a rozbijí se o stěnu za vámi. Otočte se a běžte se podívat, co z beden zbylo. V jedné byly součástky v druhé kufřík – Brokovnice III (90-150). Poté rychle stoupejte až na konec paluby. Během cesty sestřelujte sudy, které se budou valit a uhýbejte záchranným člunům. Až vběhnete na příď, je po všem. Tedy jak se to vezme, neboď loď praskne a na hladinu vyleze obří monstrum.


 

Kapitola 11 – Odhalení
Délka – 00:30:00
(Jill Valentine + Chris Redfield)
(Parker Luciani + Jessica Sherawat)

K 11

Úrovně
– Kapitola 11-1 – Potápějící se loď
– Kapitola 11-2 – Terragrigia II

 

Kapitola 11-1 – Potápějící se loď

Jste na troskách lodi a nad vámi se tyčí gigantické monstrum. Okolo je pár bylinek a za vámi na velkém válci mezi troskami je otisk (1/1 – 28/30).

Boss 4 – Malacoda

Boss 11-1

– Obrovský červovitý tvor je dalším bossem hry. Malacoda je na první pohled hrůzostrašný slintající protivník. Boj s ní má dvě fáze. V té první stojíte na kusu lodi. Kolem vás je spousta bylinek a od kámoše z vrtulníku sem občas přistane krabice s raketometem. Potíž je v tom, že boj je časově omezený a máte jen necelých pět minut na to bestii vyřídit.
– Malacoda útočí zásadně díky červům, které prolézají z jejího těla a útočí buď zprava nebo zleva. Červi jsou čtyři a musíte všechny zničit. Základem je rychle měnit pozice, protože červ se vás bude snažit udeřit. Jeho druhý útok je vystřelení jedovatých koulí, které lze za letu sestřelit. Snažte se soustředit vždy jen na jednoho červa. Když zmizí, očekávejte, že se objeví na druhé straně. Čím více červů zničíte, tím bude Malacoda agresivnější a bude častěji vrhat jedovaté koule.
– Raketomet dokáže jednoho červa okamžitě zabít, což vám dá nemalou výhodu.
– Když Malacodu stihnete vyřídit, boj pokračuje do druhé fáze a nyní se bojuje zpoza kulometu ve vrtulníku. Situace je ale obdobná – desítky červů proskakuji skre tělo Malacody a střílejí koule. Boj je poměrně dlouhý a červů je opravdu spousta. Kulomet má zabudovaný granátomet, kterému se postupně dobíjí munice, takže můžete střelbu proložit řádkou zdrcujících raket.
– V poslední fázi Malacoda otevře tlamu a od pilota dostanete naváděný raketomet. Pak stačí zaměřit tlamu a odpálit raketu.
– Naskenovat bosse Malacodu je dosti náročná věc. Červi s sebou zmítají a velmi těžko je lze zaměřit, natož udržet v hledáčku skeneru. Dobré je postavit se zhruba do středu prostoru, kde se bojuje a odtud zaměřovat hlavy nejbližších červů.

 

Kapitola 11-2 – Terragrigia II

Ještě před první flashbackovou kapitolou se s Jessicou vracíte za Morganem. Máte P90 a Government pistoli, ale jen velmi málo munice. Probijte se do výtahu směr kancelářské patro, které už dobře znáte. Hned na počátku najdete zraněného Raymonda. Pobijte Huntery a pomožte mu. Zatímco ho podpíráte, můžete střílet jen pistolí, takže spoléhejte na Jessicu. Projděte přes kanceláře až do dlouhé chodby, kde Raymonda uložte u dveří. Musíte mu sehnat obvaz. Vraťte se zpátky do místa, kde jste ho našli, přeskočte zátaras a směřujte ke schodišti. Vyjděte do čtvrtého patra (můžete se podívat i nahoru, kde je pár věcí) a vstupte. Projděte mezi kancelářemi až na konec, kde je hromada munice a turniket. Nyní můžete zpátky za Raymondem, ale pozor na nové Huntery v jeho poschodí. Probijte se k němu a ošetřete ho. Společně můžete pokračovat dál. Nastupte do výtahu a sjeďte do přízemí. V hale je spousta munice ale i Hunterů. Probijte se přes ně až k velínu. Doveďte sem Raymonda, když se Morgan právě domlouvá o útoku satelitem.


 

Kapitola 12 – Královna je mrtvá
Délka – 00:25:00
(Jill Valentine + Chris Redfield)

K 12

Úrovně
– Kapitola 12-1 – Dido
– Kapitola 12-2 – Trůnní sál

 

Kapitola 12-1 – Dido

Dorazíte k poslední z trojice lodí – Královna Dido. Máte dýchací přístroj, takže se nemusíte být utopení. Proplavte prázdnými místnosti až do jedné větší s mrtvým Globsterem. Vzadu za ním je za dveřmi sklad s trochou munice. Potom plavte dál chodbami. Uvidíte, jak jeden Globster proplujte chodbou pře vámi. V malé místnosti z níž Globster vyplaval je kufřík – Sniperka III (90-150). Cesta vás zavede k zamčeným dveřím. Zatímco Christu zůstane, vy pokračujte bočními dveřmi. V první velké místnosti před vámi plave Globster. Musíte se mu vyhnout, případně použít šokový granát. Z této místnosti vedou dva průchody – první nalevo vás dovede dál, druhý vede do malé místnosti s věmi. I v další velké místnosti je Globster, čili i tady pozor. Konečně v malinké místnosti na konci je spínač, kterým aktivujte dveře. Teď se zbývá před Globstery vrátit až ke Chrisovi. Vstupte do dveří a vyplavte nad hladinu.

Hned před vámi je mrtvola a u ní záznamník od lidí z FBC, kteří se pokusili napadnout loď, aby Morgan zahladil důkazy. Projděte dvoulými chodbami až do místnosti, kde na stole leží mrtvoly členů Veltra. Na zakrvácené stěně je otisk (1/2 – 29/30). V sousední místnosti je promítačka na které přehrajete zprávu od velitele Veltra Normana, jehož Morgan zradil. V sále je také bedna skladu. Pokračujte po schodišti až do trůnního sálu, kde je stále živý Norman. V sále je také bedna skladu, spousta bylinek a pod trůnem Normana je poslední otisk (2/2 – 30/30). Pokud máte všechny otisky, obdržíte při návštěvě skladu zbraň.

Bonusová pistole – G18

– Speciální slabá, ale rychlopalná pistole se vám zpřístupní za nalezení všech třiceti otisků.
– Vzhledem k tomu, že poslední otisk najdete v úrovni 12-1, dodá se vám tahle pistole do skladu na poslední úroveň, takže ji můžete využít proti bossovi. Lépe ale uděláte, když si G18 necháte až na případnou NG+
– Poškození – 120
– Kadence – 1,20
– Munice – 28
– Sloty – 3

Norman se zhroutí a vypadne mu Normanovo PDA, obsahující důkaz o spojení Veltra a FBC. Odejděte ze sálu, když si Norman vpíchne virus.

Vysoká obtížnost
– V chodbičce před místnosti s pochovaými těly leží kufřík – Brokovnice V (200-300).  

 

Kapitola 12-2 – Trůnní sál

Závěrečný boj je tady! V sále je stále bedna skladu, kterou můžete využít.

Hlavní Boss – Jack Norman (Ultimate Abyss)

Boss 12-2

– Poté, co zhrzený vůdce Veltra vychlastá T-abyss virus, změní se do vysokého svalovce s jediným okem a pulsujícím srdcem na hrudi. Závěrečný bossfight je pro mnoho hráčů nepříjemnou překážkou a „Residentí“ fóra se plní výkřiky typu: „Jak mám toho zkurvence dostat?!“ Pak to plynule předchází v: „Ta hra je prostě zmršená,“ to, jak hráči naříkají nad tím, že ani na klasickou střední obtížnost nedokážou bosse vyřídit. Tak si pojďme probrat, co na něj platí. Nabízím tři způsoby, jak Ultimate Abyss vyřídit.
– Nejprve si řekněme, že Ultimate Abyss (dále jen UA) je zranitelný na celém těle, ale díky silné kůži mu lze výrazně ublížit jen střelbou do pulsujícího srdce na hrudi anebo do oranžového vaku na zádech. Střílet ho kamkoli jinam je pouze šrádání municí. Potíž je však v tom, že srdce se mu odkrývá jen při útoku a protože se UA umí teleportovat, prakticky ho nelze oběhnout, takže i vak na zádech je jen těžko zasažitelný. Právě díky teleportaci musíte být neustále ve střehu, jinak dostanete ránu ani nebudete vědět odkud, natož abyste stačili zamířit a pálit.
– UA má brutální útok. Vždy se napřáhne (přičemž má otevřené srdce) a pak vás udeří. Stačí 2-3 tyto devastující útoky a končíte. Můžete zkusit zdrhnout, když se UA napřahuje ale i tak vás jeho úder poškodí (i když méně) a navíc srazí k zemi.
– Když je UA dostatečně poraněný, začne se rozdvojovat. Nicméně stále platí, že hlavním terčem je srdce, podle kterého také poznáte pravého bosse a ne jeho neškodnou kopii.
– Když dokážete UA opět dostatečně poškodit, začne na vás nabíhat se zdrcujícím útokem. Teď už má srdce neustále odkryté, ale když běží, lze ho těžko trefit. Pokud v této fázi UA silně poškodíte, zhroutí se na kolena, kde ho lze udeřit (boj zblízka) než se vzpamatuje. Tehdy poznáte, že jste k jeho definitivnímu poražení blízko. Tak, to by bylo o bestii asi všechno.
– Velice zajímavá je i aréna. Najdete tu spoustu skrytých věci odhalitelným skenerem. Také leží na stole bylinka a je tu bedna na zbraně, takže i v průběhu boje můžete měnit výbavu. Navíc bosse můžete stejně jako každého jiného zmetka skenovat. Takto můžete získat skoro dvě bylinky navíc. A teď taktika…
– První možností je, že se naučíte mistrně uhýbat. Opět se dostáváme k herní technice uhýbání. Krátce předtím, než vás UA udeří, stiskněte příslušnou klávesu (obvykle pro pohyb vpřed) a jednoduše úderu uhnete. Následně můžete UA trefit do zad. Tohle je snad jediná možnost, jak se k bestii dostat zezadu.
– Pokud uhýbat nedokážete, existuje varianta založená na zdrcující síle. Prostě bosse zničíte dřív, než vám stačí příliš ublížit. Vezměte magnum Python anebo sniperku M40A1 s maximálně vylepšeným poškozením. Brutální poškození, zhruba 2000 za zásah, tvoří z těchto zbraní smrtící sílu. Jakmile se UA napřahuje, naperte mu to do srdce. Drtivé poškození ho ochromí a on útok zruší. Ne vždy to vyjde, takže mějte po ruce dostatek léčiva. Stačí pár ran a UA lehne.
– Třetí varianta je vzít si raketomet. Pak už jen zaměřte na bosse, vystřelte a poplácejte se po zádech, jak jste ten bossfight pěkně zvládli 🙂
– Na nejtěžší obtížnost je UA tak odolný, že ho ani raketa neskolí. Je dobré si raketu šetřit na poslední fázi boje, kdy lze jen těžko přežít bez raketometu.

Bonus – Raid
– Po dokončení 12. kapitoly se vám v Raid módu odemknou úrovně 18-20.

 


 

Bonusy

NG+
– NG+ vám umožní ponechat si všechny získáné zbraně, součástky a kufříky na navýšení kapacity. Díky tomu vás čeká podstatně snazší průchod hrou (pokud nezvednete obtížnost). Nakonec Revelations není jen o obtížnosti a snaze překonat všechny překážky, ale i tom zážitku a atmosféře.
– Rovněž můžete po dokončení kampaně měnit hrdinům jejich obleky a to pokud už jste je otevřeli v Raid módu. Je to trochu zvláštní a podle mého i zbytečné, nakonec téměř všechny obleky v průběhu hry uvidíte i tak.

Bonus – Legendární součástka
– Pokud naskenujete všechny druhy nepřátel, získáte výtečnou součástku zvyšující poškození v závislosti na tom, jak moc jste zranění.
– Naskenovat všechny potvory není nic snadného a lze to dokončit až v poslední úrovni, takže součástka se bude hodit až při NG+.
– Nezapomeňte naskenovat také bosse – Scagdeada, Rachel, Drahgnignazza, Malacodu (červa) a Ultimate Abyss. Spoustu nepřátel musíte skenovat zaživa, protože po smrti zmizí.

Bonus – Legendární součástka
– Za dokončení kampaně na obtížnost střední nebo vyšší v případě že ani jednou nezemřete, dostanete pro NG+ součástku Automatické střelby, která vám umožní pálit ze zbraně bez nabíjení.
– Abyste tuto součástku získali, neznamená to, že nesmíte během vašeho hraní umřít. Pouze musíte ve všech úrovních udržet statistiku úmrtí na nule, tedy s hodnocením S. To znamená, že nesmíte v případě úmrtí dát možnost Continue a pokračovat z autouložení. Pokud padnete, běžte do menu, nahrajte si vámi uloženou úroveň, kde jste zemřeli a hrajte ji odznovu. Prakticky jde jen o to, že musíte každou úroveň odehrát bez úmrtí.

Bonus za obtížnost – Legendární součástka
– Za dokončení kampaně na obtížnost lehká nebo vyšší získáte pro NG+ součástku Nabitý výstřel 3, která vám umožní podržením tlačítka střelby vystřelit mnohem silněji.

Bonus za obtížnost – Brokovnice Hydra (RE 5)

– Za dokončení kampaně na obtížnost střední nebo vyšší získáte pro NG+ brokovnici Hydra. Tuhle krásku určitě znáte z mnulých dílu. Jde o silnou brokovnici s velkým rozptylem. Pokud dáváte přednost přesnému míření, není od věci zúžit uhel díky součástkám.
– Poškození – 130×9
– Kadence – 0,91
– Munice – 5
– Sloty – 2

Bonus za obtížnost – Nekonečno raket
– Za dokončení kampaně na obtížnost vysoká dostanete nekonečno raket. Raketomet tedy nebude na jedno použití, ale můžete s ním pálit neustále.

 

Unikátní zbraň
– Při hře na nejtěžší obtížnost můžete získat samopal P90, který je běžně nedostupný a můžete ho používat jen ve flashbackových kapitolách.
– Pro získání samopalu zapněte filtraci bazénu. Na zadní straně na baru bude zbraň ležet.

Samopal P-90

– Kvalitní a extrémně rychlý samopal, který používá Parker během flashbackových misí na Terragrigii.
– Jill ho může sehnat jedině na nejtěžší obtížnost po vyčištění bazénu. Jedná se v podstatě o poslední zbraň ve hře.

– Poškození – 90
– Kadence – 10
– Munice – 60
– Sloty – 4


 

 

 

Raid

– Raid mód je založený na procházení upravených úrovní z kampaně v SP / Coop režimu. Za každou úroveň obdržíte dle jednotlivých aspektů (počet zabitých, přesnost…) určitý počet bodů (BP) a za ně je možné vylepšovat a nakupovat nové vybavení.
– V obchodu lze nakupovat / prodávat z
braně, součástky, munici a bonusy (speciální trvalá vylepšení kapacity)

Bonusy
– Za každou úroveň lze získat až čtyři bonusy, za něž se obdrží BP body navíc.
1) Bonus nízké úrovně – Dokončil level při nižší než doporučené úrovni postavy (úroveň lze snížit v menu postav).
2) Bonus genocidy – Za zabití všech nepřátel.
3) Bonus bez poškození – Za vyhnutí se jakémukoli zranění.
4) Trinity bonus – Za zisk všech ostatních bonusů najednou.
Tip – Za každý Trinity bonus v úrovních nejvyšší obtížnosti (Abyss) získáte legendární součástku.

Legendární zbraně
– Některé speciální zbraně mají přízvisko legendární. Jde o mocné bouchačky, tradičně s extrémním poškozením. Tyto zbraně můžete najít v některých úrovních ale vše je podmíněno náhodou.

Emblémy
– V úrovních se nacházejí znaky – bronzový, stříbrný a zlatý. Většinou bývají v každé úrovni tři (jeden od každého druhu). Přidají bonusové BP body navíc.

Postavy a vzhledy
– Zpočátku máte jen tři postavy – Jill, Chrise a Parkera. Za plnění určitých úkolů, můžete odemykat nové postavy a nové obleky.

Jednorázové posilovače
– Po dokončení druhé obtížnosti (Trench) můžete nakupovat velice drahá vylepšení, která trochu zvýší poškození, kadenci nebo kapacitu munice na jedné vámi zvolené zbrani.

1. Jill Valentine

2. Chris Redfield

3. Parker Luciani

4. Keith Lumley

5. Jessica Sherawat

6. Quint Cetcham

7. Raymond Vester

8. Clive R. O’Brian

9. Morgan Lansdale

10. Jack Norman

11. Rachael Foley

12. HUNK

Bonusy

2. obtížnost (Trench) a šance na náhodnou zbraň +1 – Dokončit všechny úrovně první obtížnosti.
3. obtížnost (Abyss) + šance na náhodnou součástku +1 – Dokončit všechny úrovně druhé obtížnosti.
Žluté jméno – Za 50 bonusů.
Zelené jméno – Za 100 bonusů
Modré jméno – Za 150 bonusů
Červené jméno – Za 200 bonusů
Fialové jméno – Za 244 bonusů
Oranžové jméno – Za 248 bonusů

Loď duchů
– Po odehrání všech úrovní první obtížnosti se odemkne největší a nejnáročnější úroveň vůbec. Celá úroveň začíná u kajut posádky a končí na přídí, přičemž přístupná je téměř celá loď. Po průchodu kajutami posádky vede cesta k nákladnímu výtahu, kde se větví a to buď skrze zatopenou strojovnu, skladiště, karanténu, laboratoř, únikovou cestu a boční palubu anebo přes kasíno, hlavní halu, solárium, obytné kajuty, můstek a vyhlídkovou palubu. Cesty se scházejí na přídí, kde proběhne boj se všemi druhy nepřátel včetně Ultimate Abyss, která má úroveň 60! V celé úrovni jsou všechny druhy nepřátel, přičemž jejich úroveň raketově stoupá.
– Nemá smysl Loď hrát, nemáte-li zakoupené všechny věci vylepšující výstroj a také vesty na snížení zranění.
– Volba postavy je strašlivě důležitá, přičemž doporučuji zvážit především Rachel a Hunka. Rachel má obrovskou výhodu v regeneraci zdraví a silném útoku zblízka. Hunk zase vyniká v uhýbání útokům a ovládání samopalu.
– Výběr zbraní závisí na postavě, a je jasné, že je třeba sáhnout po tom nejlepším. Rozhodně se ale vyplatí koupit součástky, které vám, co nejvíce ušetří munici, čili větší poškození, automatické doplňování granátů atd. Rozhodně pro svoji nejsilnější zbraň vezměte součástku schopnou vystřelit všechnu munici v zásobníku. Díky tomu vás nemusí trápit nízká kadence.
– Dále je třeba využívat spíše útoky zblízka, je-li to vzhledem k situaci možné. Nepřátel je totiž velmi mnoho.
– Naberte si granáty a nebojte se je používat a to hlavně na finální boj na přídi. Užitečné jsou především návnady.
– Co se samotných zbraní týče, nemusí být špatné zkusit raketomet a šetřit ho na bosse.
– Nejlepší a nejrychlejší cesta vede přes kajuty posádky až po kuchyni, nákladní výtah, rourou do kasína, přes halu na vyhlídku, zpátky dolů do kavárny, přes knihovnu na můstek a z můstku na příď. Protože v kavárně a knihovně je spousta Wall Blisterů, uděláte lépe, když celou cestu z haly na můstek jen proběhnete mezi nepřáteli. Dále, pokud je na vás bitka na můstku příliš, můžete i tudy proběhnout, nicméně potřebujete sehnat jeden klíč. Nejsnáze ho získáte v zatopeném skladišti, kde jsou nepřátelé nízké úrovně.
– Hra v jednom hráči je velice náročná, proto hrajte zásadně v Coopu.

 

 

 

 

DLC 1 (4. 6. 2013) – Resistance Set

– Set obsahující 6 zbraní a 28 součástek pro Raid.

DLC 2 (4. 6. 2013) – Enhancement Set

– Set obsahující dalších 6 zbraní a 27 součástek pro Raid.

DLC 3 (11. 6. 2013) – Rachael Ooze DLC

– Postava Rachael 2 pro Raid.

DLC 4 (11. 6. 2013) – Lady HUNK DLC

– Postava HUNK 2 pro Raid.

DLC 5 (18. 6. 2013) – Jill’s Samurai Edge + Custom Part

– Nová zbraň pro kampaň a 1 součástka pro Raid.

Samurai Edge (Jill)

– Upravená M92F pro Jill. Je o trochu slabší než M92F a má zhruba poloviční zásobník ale zase má rychlejší střelbu a více slotů pro úpravu.
– Poškození – 140
– Kadence – 1,77
– Munice – 8
– Sloty – 4

DLC 6 (18. 6. 2013) – Parker’s Government Handgun + Custom Part

– Nová zbraň pro kampaň a 1 součástka pro Raid.

Government (Parker)

– Upravená Goverment pro Parkera. Má o trochu nižší poškození a velice malý zásobník ale zase o něco vyšší kadenci.
– Poškození – 190
– Kadence – 1,20
– Munice – 4
– Sloty – 3

DLC 7 (18. 6. 2013) – Jessica’s G18 + Custom Part

– Nová zbraň pro kampaň a 1 součástka pro Raid.

G18 (Jessica)

– Upravená G18 pro Jessicu. Má o trochu nižší poškození, výrazně menší (ale stále slušný) zásobník ale o trochu vyšší kadenci.
– Poškození – 100
– Kadence – 2,73
– Munice – 12
– Sloty – 3