Memento Mori 1

Memento Mori přináší tajemný příběh, jež se odehrává v naší současnosti. Zpočátku nevinné pátrání po zlodějích uměleckých děl postaví oba hlavní hrdiny do situací, které změní jejich životy. Jak se Larisa Světlovová a Max Durrand vyrovnají s minulostí a těmi kdo je ovládají?

Memento Mori je česká adventura, která se vyznačuje především tím, že je kompletně ve 3D prostředí. Mohlo by se zdát, že vykreslené 2D prostředí je pro „point and click“ adventury nejlepší, ale Memento ukazuje, že tomu tak vůbec nemusí být. Spousty efektů, které by 2D hra nikdy nedokázala předvézt jsou pro MM typické. Počítejte ale samozřejmě s tím, že se to neobejde s vysokými nároky na hardware. Zvuková stránka je rovněž skvělá a k dabingu se postavili vesměs zkušení čeští dabéři, takže výsledný zážitek je působivý. Zajímavostí je například to, že zde v některých případech zazní i ruština nebo francouzština. Může se to zdát jako nevýhoda, protože bez titulků většina z nás patrně nebude vědět o čem je řeč ale na druhou stranu to dělá příběh věrohodnějším.

Jak už bylo zmíněno Memento mori se věnuje hned dvěma hlavním postavám a vy budete ovládat vždy jen jednu z nich, což je pochopitelné vzhledem k tomu, že se setkají jen párkrát.

Memento je zajímavé také díky několika různým zakončením hry, které se odvíjí od rozhodnutí, jež ve hře učiníte.

Hodnocení – 75%
Délka – cca 8h


 

Akt I – Počátek

08:00 Pondělí
Lyon, Francie
Larisa Světlovová si ve svém bytě dopřává ranní sprchu a během sprchování přijde na záznamník zpráva…

Lařin byt
Vyjdete do pokoje jen v ručníku.
Tip – S ručníkem nebudete chtít brát věci ani opouštět byt.
Alespoň byt prohlédněte. Na stěně je vypínač od světla nad stolkem, které momentálně svítí.
Tip – Světlo můžete vypínat / zapínat.
Na stolku je obal CD od kamarádku Muriel a samotné CD je v počítači, který vám teď nefunguje. Na stole je lihový fix a na poličce vedle nabíječka do mobilu.
Extra (knihovna) – V knihovně vzadu můžete nalistovat báje o antických hrdinech. Koho zrovna nalistujete je náhodné. Je tam Oidipus, Prométheus, Hádes a Áres.
Extra (televize) – Pusťte televizi (celkem 2x), kde běží zprávy (ve francouzštině) o smrti profesora Abramčikova, který měl přijet do Lyonu přednášet. Abramčikov byl vědec a objevil nový druh rentgenu.

Vedle vchodových dveří na věšáku visí bunda s mobilem. Nejvyšší čas se obléci v šatníku u koupelny.
Tip – Stále nebudete chtít odejít z bytu, dokud si neposlechnete záznamník.
Pusťte si zprávu na záznamníku. Je to bývalý šéf, plukovník Sergej Ostankovič z Petrohradské milice a máte mu okamžitě zavolat mobilem.
Z bundy vezměte mobilní telefon, jenže je bohužel vybitý. To není nic neobvyklého, baterka je na šrot. Z poličky vezměte nabíječku (zkuste ji zapojit do mobilu ale teď to nemá smysl). Odsuňte koš u telefonu, je za ním zásuvka (zkuste strčit mobil do zásuvky jen tak ale nejde to).
Tip – Nabít mobil ze zásuvky v bytě je sice možné ale můžete to zatím odložit.
Vydejte se ven z bytu.
Tip – Do muzea kvůli práci nebudete chtít jít.
Jděte k interpolu, kde pracujete.

Interpol
Před budovou promluvte s Damienem Nevillem a Rémym z ochranky. Damien byl na dovolené na Kanárech ve stejnou dobu, kdy tam byla Muriel. Přiznat to nechce ale asi spolu něco mají. Vstupte do budovy.
Tip – Komentář panelu patra nad výtahem se liší podle toho, ve kterém patře výtah zrovna je.
Výtahem sjeďte do laboratoře. Tady pracuje Pascal Demers, se kterým si promluvte (pozitivně, negativně, tázavě). Zmíní úmrtí Abramčikova ale nic moc nepoví. Na stolku je pořadač s obrazy, fotografie a houbička, což je práce kolegy Pierra. Odejděte do výtahu a zajeďte do kanceláře. Dojde vám, že je třeba zavolat Ostankovičovi.
Tip – Dokud Ostankovičovi nezavoláte, nebudete se chtít věnovat počítači.
Prohlédněte nástěnku, kde je spousta novinových ústřižků a poznámka o vrácení CD Muriel. Na stole je telefon s kontakty v rámci pracoviště.
302 – ústředna (Muriel)
303 – laboratoř (Demers)
304 – bezpečnost
513 – technická podpora (Jennings)
620 – prázdná kancelář po Gilbertovi
Zavolejte Jenningsovi se stížnosti na mobil ale odbude vás, že nejde o akutní problém. Buď doma v bytě anebo tady v kanceláři nabijte mobil, takže vložte nabíječku do zástrčky a připojte mobil. Po chvilce je v něm dost šťávy. V telefonu máte několik kontaktů.
Diego Jimenez – kolega
Max – kamarád
Ostankovič – bývalý nadřízený
Pizzerie
Philip Humble – bývalý přítel
Zavolejte Ostankovičovi a vysvětlí vám o co mu jde – v Ermitáži, za kterou zodpovídá, vypadl vnitřní bezpečnostní okruh a on se obává krádeže nebo výměny za padělek. Chce vše ututlat před novináři a věc řešit neoficiální cestou a tak vám nařídí sehnat Maxe Durranda. Baterie v mobilu během hovoru definitivně padne (vybitý telefon). Projděte si počítač. V databázi jsou záznamy osob.
Diego Jimenez – kolega
Anatolij Abramčikov – mrtvý vědec
Sebastien Garnott – kolega
Pierre Boulier – kolega
Charlotte Renier – vedoucí oddělení
Muriel Pomeroy – kamarádka z ústředí
Peter Jennings – technik
Sergej Vasilijevič Ostankovič – plukovník Petrohradské milice
Larisa Ivanovna Světlovová – vy
Maxime Durrand – bývalý padělatel obrazů
Také vám přišlo několik emailů…
Smrt profesora Abramčikova – o smrti Abramčikova od šéfky Renierové
Sdělení o změně v interních směrnicích – o nahlašování poruch od Jenningse
Malá prosba – s žádostí o práci v laboratoři od Pierra
Přednášky – o pobytu na univerzitě v Toulouse od Maxe.
Zavolejte na ústředí Muriel, aby vám sehnala číslo na univerzitu ale chce vrátit CD. Zavolejte ještě Jenningsovi a přesvědčíte ho, aby vám (až skončíte práci v laborce) konečně zaslal novou baterii. 
Extra (Jennigs) – Zkuste znovu dát mobil do nabíječky ale už se vůbec nechytá. Když poté znovu zavoláte Jenningse, přimějete ho k zaslání baterie také, tentokrát přes jeho faux pas na společné párty. 
Sjeďte do laboratoře a prohlédněte pořadač. Podle Pierra máte porovnat fotku originálu s fotografií padělku, jenže nemáte jak označit rozdíly. Vydejte se ven z budovy a domů.

Lařin byt
Z pracovního stolku u vezměte lihový fix. V počítači máte CD od Muriel.
Tip – Dokud nemáte obal, CD nebudete chtít z počítače vytáhnout.
Ze stolku vezměte obal od CD a pak z počítače CD. A do práce.

Interpol
Zajděte zase do laboratoře. Fix dejte k pořadači a nalistujte fotku obrazu.
Tip – Houbou můžete značky smazat. Posunem lupy můžete prohlížet fotku originálu. Aby práce byla hotová, udělejte alespoň 3 značky.
Fixem zaznačte rozdíly na padělaném obraze.
1) Tvář muže vlevo v okně
2) Jiný tvar podlouhlého předmětu u zídky vzadu
3) Malá rybka v tlamě velké ryby
4) Nůž muže, co zabijí prase
5) Ruka svatého muže sedícího vpravo (nad žebrákem).
Pro lepší konec příběhu odveďte svou práci dobře. Označte správně alespoň 3 rozdíly.
Po dokončení práce a návratu do kanceláře najdete na stole vzkaz od Jenningse a novou baterii. V PC máte novou zprávu.
Pozdní reakce – omluva Diega, že vám před časem nepomohl.
Napište email Pierrovi, že je práce hotová. Zavolejte Muriel. Oznámíte jí, že máte CD a ona vás požádá ať jí ho po někom pošlete. Vyjděte ven (zkuste dát Damienovi obal od CD / samotné CD ale nechcete. Vložte CD do obalu (CD Paris Combo v obalu) a dejte ho Damienovi. Chvíli zapírá, že Muriel nezná.
Pozitivně / Negativně – Naznačíte, že o jejich známosti víte / Je vám to jedno
Teď ještě pořešit mobil. Otevřete krytku mobilu, vyndejte starou baterii (máte telefon bez baterky) a vložte novou baterii. Konečně máte funkční mobilní telefon. Přijde vám zpráva, že máte nový email (ten od Diega). 
Extra (volání) – Zkuste zavolat Maxovi ale nebere to. Zavolejte Ostankovičovi a vynadá vám, že jste Maxe ještě nenašli.
V kanceláři zavolejte Muriel. Poděkuje za CD a hned vám Maxe přepojí.
Tip – Můžete také opravení mobilu odložit a nejprve z kanceláře zavolat Muriel. Poděkuje za CD a zmíní, že Maxe sehnala ale nemůže se vám dovolat na mobil. Mobil tedy spravte a Max vám po chvíli zavolá.
Tip – Pokud vám někdo volá, můžete hovor přijmout / odmítnout. Pokud je ale hovor pro posun v příběhu nutný, volající vám po chvíli zavolá znovu.

Dohodnete si s Maxem schůzku v parku.
11:00 Pondělí
Lyon, Francie

15:00 Pondělí
Lyon, Francie
V parku vysvětlíte Maxovi situaci a přesvědčíte ho, aby odjel do Petrohradu a pomohl Ostankovičovi, jinak ho ten nechá zavřít.

 

Akt II – Zapomenutý případ

21:00 Pondělí
Petrohrad, Rusko

Prší a je bouřka. V tomto nepěkném počasí přijíždí Maxime Durrand taxíkem před budovu Petrohradské milice. Uvnitř na něj již čeká plukovník Ostankovič…

Milice
Po hovoru se sekretářkou vejdete do kanceláře Ostankoviče. Vysvětlí vám, že v Ermitáži došlo k výpadku bezpečnostního systému a je možné, že došlo k výměně obrazů, protože nic ze sbírky nechybí. Máte tam jít a sbírky prozkoumat. Vyhrožuje vám složkou, ve které je dostatek důkazů k vašemu odsouzení. Ermitáž je prý hlídána a tudíž se máte prokázat propustkou. U sebe máte mobilní telefon s mnoha kontakty.
Lara
Ostankovič
Taxi Lyon
Univ. Tolouse
Edgar
Grand Café
Klub
Domácí
Muzeum umění
Le Garet
Leblanc
Tip – Můžete zkusit zavolat Laře ale spí. Jinak do Francie volat nechcete. Volat Ostankoviče, když jste u něj taky nechcete.
S Ostankovičem ještě promluvte (pozitivně, negativně, tázavě) a chce abyste už šli. Ze stolu vezměte propustku a na stolku u samovaru (vpravo) zapalovač. Jděte ven. Je večer, prší a je bouřka.
Tip – Mimo kancelář už můžete zkusit zavolat Ostankovičovi ale nic nepotřebujete. Vydejte se k Ermitáži.

Ermitáž
Venku před budovou stojí policista, se kterým promluvte. Nesmíte dál. Zkuste přesto vejít do muzea, jenže muž vás zastaví (zkuste mu připálit ale zatím nechcete). Ukažte muži propustku, jenže vás stejně nechce pustit. Zavolá Ostankovič. Než mu vysvětlíte situaci, zavěsí. Odejděte a běžte si s Ostankovičem promluvit osobně.

Milice
V kanceláři promluvte s Ostankovičem ale vynadá vám, protože nevěří, že vás strážník nepustil. Takže zpátky k Ermitáži.

Ermitáž
Zapalovačem připalte strážníkovi cigaretu. Po dobrém mu vysvětlíte, že oba musíte poslouchat Ostankovičovy rozkazy a strážník vás pustí.
Tip – V budově není signál, telefonem nemůžete volat.
Vystoupejte po schodišti do sálu s uměleckými předměty. Posvítíte si zapalovačem. Zatelefonujte u oken (je tam trochu signálu) a zavolejte Ostankovičovi. Máte tu strávit celou noc a hlídat.
Pozitivně / Negativně – Souhlasíte ale nevěříte v úspěch / Odmítnete takový nesmysl ale nakonec nemáte na výběr.
Máte také projít nejvzácnější umělecká díla a zjistit jestli to nejsou padělky. Podívejte se do vedlejší chodby, kde jsou zábrany s cedulkou o opravě obrazu Petra Velikého. Dojde vám, že je to absurdní, že není šance takhle za tmy a bez vybavení poznat padělek, takže se rozhodnete Ostankovičovi zase zavolat. V hale u oken zavolejte Ostankoviče. Navrhnete mu podrobnější přezkoumání obrazu Petra Velikého. Co když byl poškozen záměrně? Během hovoru vás vyruší hluk a ve vedlejší místnosti zahlédnete nějakou osobu.

Vyběhnete za ním k hale Petra Velikého ale stopa končí. Je to tu slepé. Ze zábrany vpravo vezměte provaz. Prohlédněte sraženou zábranu. Vezměte druhý provaz a odšroubujte zadní háček sloupku (ten přední je moc upevněný). Na konci chodby si zapalovačem posviťte na stěnu kde byl obraz. Prohlédněte stěnu (případně rohy a boční stěny) a u podlahy pod místem, kde visel Petr Veliký si všimněte průvanu. Tajné dveře! Pomocí háčku je otevřete a vstupte. 

 

Akt III – Pod povrchem

Ermitáž
Jste v chodbě, kterou prchal ten člověk. Dveře za vámi se zavřely, ale hned vedle je tlačítko, kterým se otevírají (jenže nevydrží samy otevřené). Ze země si vezmu dlažební kostku a prohlédněte potrubí vpravo. Ventil je zaseklý ale nevadí. Sundejte izolaci z trubek (zkuste zapalovačem izolaci zapálit ale nechcete) a všimněte si prasklého držáku. Kostkou ho zlomte a držák vezměte. 
Pro lepší konec příběhu zajistěte, aby vás Ostankovičovi lidé mohli najít. Vložte dlažební kostku do tajných dveří, čímž je zasekněte aby se nedovřely. 
Zkuste slézt po žebříku ale utrhne se a málem spadnete. Provazem žebřík přivažte. Stále se ale bojíte lézt (zkuste dolů posvítit zapalovačem ale to je málo). Omotejte izolaci kolem držáku (nezapálená louč)a zapalte ji.
Tip – Zapálit louč mimo tajnou chodbu (zpátky v galerii) nebudete chtít.
Louč hodíte dolů a osvětlíte prostor. Po žebříku slezte a projděte dveřmi. U kanálu je ten člověk. Je oblečený jako mnich, má tetování na čele a drží obraz. Zkuste se přiblížit ale varuje vás (pozitivně, tázavě, negativně). Po negativní reakci se rozběhnete k němu ale můstek přes kanál se prolomí. Spadnete do vody a poslední co zahlédnete je obraz v rukou mnicha.
23:00 pondělí
Petrohrad, Rusko

 

Akt IV – Protislužba

09:00 úterý
Lyon, Francie

Interpol
Max se stále neozval ale volá Pierre.
A) Pokud jste nalezli dostatek rozdílů na obrazu (asi 3-5) je Pierre rád, že jste práci dobře odvedli a šéfka Charlotta je také spokojená.
B) Pokud jste nalezli málo rozdílů na obrazu (asi 0-2) tak Pierre není nadšený a ani Charlotta prý není spokojená.
Pierre vás požádá o další prácičku. Máte zkalibrovat nový chromatograf. Výměnou chcete od Pierra informace o Abramčikově smrti. Projděte si PC kvůli novým zprávám.
Díky za pomoc! – poděkování od Pierra
A databázi.
GCT55-XD – dokumentace chromatografu
Prostudujte si dokumentaci.
Extra (volání) – Zavolejte Maxovi ale nezvedá to. Zavolejte ještě Ostankoviče (2x) ale ozve se jen jeho sekretářka Naděžda, že šéf odešel.
Vyjděte z budovy.
Tip – Domů kvůli práci nebudete chtít jít.
Můžete navštívit muzeum.

Muzeum
Omylem vyplašíte ptáky, které tu krmí jeden důchodce. Promluvíte si.
Pozitivně / Negativně – Prozradíte že pracujete v Interpolu / Zalžete ale on pozná, že jste policistka
Promluvte s ním ještě jednou, je nečekaně všímavý a prozradí, že je básník Florian Pelletier. Vraťte se do práce.

Interpol
Zajeďte rovnou do laboratoře, kde naštěstí nikdo není, a prohlédněte chromatograf. Tlačítka nefungují a spínač pro zapnutí (na vršku vpravo) nefunguje též. Na zadní stěně přístroje si všimněte zástrčky a kabelu, který připojte. Zapněte chromatograf. Všimněte si lístku na levé straně přístroje ohledně kalibračního protokolu. Dle pokynů na obrazovce chromatografu stiskněte RUN a na číselníku vyberte jednotlivé body nastavení.
Prostředí – 2 (viz email)
Kalibrační protokol – 3 (viz lístek)
Specifikace akcelerátoru – 1 (viz email)
Výchozí zaváděcí mód – 3 (viz email)
Tip – Pokud uděláte chybu, chromatograf vyhodí chybovou hlášku a je třeba ho vypnout a znovu zapnout.
Chromatograf je zkalibrován. Přijde vám zpráva že máte nový mail. V kanceláři projděte emaily.
Abramčikův případ – podrobnosti jeho smrti od Pierra
Zdá se, že nešťastnou náhodou spadl do vody a utonul. Jediným svědkem byl opilec co viděl černou limuzínu a žvanil o příchodu pána smrti. Zavolá vám Ostankovič a máte přijet do Petrohradu, protože Maxovi se stala nehoda.
11:00 úterý
Lyon, Francie

 

Akt V – Procitnutí

17:00 středa
Petrohrad, Rusko

Tetin byt
Přijedete do Petrohradu a nejprve se u Ostankoviče v budově milice dozvíte, že Max spadl do ledové vody.
A) Pokud Max za sebou nechal dveře do podzemí otevřené (zablokované kostkou), byl nalezen celkem rychle ještě v podzemí.
B) Pokud Max za sebou nechal dveře do podzemí zavřené, pak trvalo dlouho, než byl nalezen a našli ho vyplaveného na břehu Něvy.

Zavolají Ostankovičovi z nemocnice, že se Max probral a vy navrhnete ho převézt do bytu vaší tetičky, která v Petrohradu bydlí. S Ostankovičem se sejdete právě tady. Max se na malou chvíli probudí a vysvětlí, že honil mnicha co ukradl obraz Mučedníka od Delaroche ale Ostankovič myslí, že jen blouzní. Plukovník odejde a Max znovu usne.
Tip – Dokud se nerozloučíte s tetou, nebudete chtít odejít z bytu.
Ve vedlejším pokoji promluvte s tetičkou, která se kvůli mrtvému synovi Sergejovi zabývá okultismem. Pak odejděte z bytu a vrátíte se do Lyonu.

Maxovi se zdá sen jak byl na zamrzlém rybníku ještě jako chlapec a jak se pod jeho bratrem prolomil led ale naštěstí ho Max stihl vytáhnout.

19:00 středa
Petrohrad, Rusko

 

Akt VI – Pátrání

07:00 čtvrtek
Petrohrad, Rusko

Tetin byt
Probudíte se když do bytu přijde bratr André. Chce vědět, co se stalo.
Pozitivně / Negativně / Tázavě – Souhlasíte s vyprávěním / Ve zkratce vydírání od Ostankoviče / Vážně to chce vědět?
Každopádně Andrému vysvětlíte vše a Adré poradí, že by nebylo špatné zjistit, kdo by měl zájem o ukradený obraz. Protože jste měli kdysi kontakty na padělatele a podobné zločince, vzpomenete si na jistého Malvina. Pokud bude chtít zloděj obraz prodat, zcela jistě bude případný kupec potřebovat znalce, který obraz ohodnotí a určí, zda je pravý. Na stolku s počítačem máte mobilní telefon a vzkaz od Lary, že vám sehnala nový mobil. Máte v něm pár kontaktů.
Lara
Ostankovič
Le Garet
Extra (volání) – Zavolejte Laře ohledně pomoci s nalezením znalců ale nemá na to dost času.
V PC máte email
Ukončení spolupráce – rušení přednášek od univerzity Toulouse
Napište Malvinovi ohledně znalců. Pak o tom promluvte s Andrém, kterým vám doporučí pátrat v Ermitáži.
Extra (volání) – Někdy po odeslání mailu Malvinovi zavolejte znovu Laře. Řeknete jí, aby už znalce nehledala, že máte kontakt.
Ještě z poličky nad postelí vezměte blok a za závěsem nad ledničkou sprej (má zanesenou trysku). Ve vedlejším pokoji je teta a nabídne vám věštění z karet.
Pozitivně / Negativně – Souhlasíte s věštěním / Odmítnete
Pro lepší konec příběhu svolte s věštěním karet (už napoprvé).
Tip – Pokud věštění odmítnete, André se postaví do dveří a nedovolí vám odejít. Znovu promluvte s tetou.

Pozitivně / Negativně – Raději souhlasíte s věštěním / Stále odmítáte
Tip – André vás nepustí ven dokud věštění nepřijmete.
Vyberte čtyři karty. Je to viselec (poznání), velekněz (držitel tajemství), svět (konec) a poslední kartu odmítnete otočit, protože na věštby nevěříte. Odejděte z bytu.
Nicméně po návratu do bytu promluvte s Andrém, který by vám chtěl pomoct.
Pozitivně / Negativně – Příště ho vezmete s sebou / Je to nebezpečné

Milice
Na lavičce před jsou dnešní noviny, které si prohlédněte ale nic důležitého tam nenajdete. Zajděte na milici za Ostankovičem (pozitivně, negativně, tázavě). Prý v Ermitáži opravdu visí padělek Mučedníka ale odmítá vám věřit že kradl mnich. Zajděte do Ermitáže.

Ermitáž
Tip – Venku stojí dvojice bavící se o nové expozici. Občas můžete narazit na vedlejší hovor postav v pozadí, zpravidla s autentickým dabingem.

Vstoupte do muzea.
Tip – V hale s vázami je pár, který se zrovna hádá.
Tip – V chodbě s obrazy je hlídač, do kterého neustále hučí rozčílený návštěvník. Přestože i tentokrát jde o hovor na pozadí, je dabován do češtiny.
Promluvte s návštěvníkem (pozitivně, negativně, tázavě), který těžko snáší, že obraz Petra Velikého není kvůli poškození vystaven. Všimněte si kamery nad dveřmi a poptejte se na ni hlídače. Prý si záznam vyžádala policie. Zajděte tedy na milici.

Milice
Promluvte s Ostankovičem, podle kterého jsou záznamy nepoužitelné, protože je zřejmě přepsal nějaký virus a jediné co technici zachránili jsou tři snímky. Hlídač si ale v době poškození obrazu prý odskočil na toaletu. Vezměte ze stolu fotky z kamery. Ještě promluvte s Ostankovičem (pozitivně, negativně, tázavě). Podezíráte hlídače ale důkazy chybí. Prohlédněte si všechny tři fotografie a všimněte si hlavně hlídače, obrazu a času pořízení snímku.
1. snímek – hlídač je tady / obraz nepoškozen / krátce po poledni
2. snímek – hlídač tu není / obraz zřejmě nepoškozen / uběhlo 10 sekund
3. snímek – hlídač je tady / obraz je poškozený / kus rámu na zemi / uběhlo 20 sekund
Dojde vám, že hlídač si nemohl stihnout zajít na toaletu a je podezřelé, že by během tak krátkého okamžiku někdo poničil obraz. Sdělte to Ostankovičovi a pošle vás do Ermitáže ho vyslechnout.

Tetin byt
Po objevení důkazu z fotek se stavte v bytě a promluvte s Andrém, který by chtěl opět pomoct.
Pozitivně / Negativně – Jste rád, že přijel / Chcete ho poslat pryč ale odmítá
Zajděte do Ermitáže.

Ermitáž
Zajděte rovnou do chodby s obrazy ale hlídač tu není. Zdá se, že není nikde. Vyjdete před budovu a zavoláte Ostankoviče, aby vyhlásil pátrání.
Tip – Pokud jste ještě nesebrali v bytě mobil (nepracovali jste s PC) tak musíte zajít na milici osobně a nahlásit Ostankovičovi, že hlídač zmizel.
Vraťte se ještě do Ermitáže a nad schodištěm je nový hlídač (pozitivně, negativně, tázavě). Po tázavé otázce prozradí, že jeho kolega je Ilja Fedorov a bydlí s nemocnou dcerou na Nábřeží Makarova. Zajděte na milici.

Milice
V kanceláři promluvte s Ostankovičem (pozitivně, negativně, tázavě) ale ostře odmítá váš nápad zapojit do případu Interpol a hlídače ještě nemají. Jděte domů.

Tetin byt
Teta vás požádá o donesení kávy, co si zapomněla na lince.
Tip – Dokud tetě nezanesete kávu, nebudete chtít odejít z bytu.
Po zjištění adresy hlídače promluvte s Andrém, který by chtěl jít s vámi (negativně, pozitivně). 
Tip – Po zvolení pozitivní reakce (můžete nejprve zvolit negativní a pak mluvit znovu), bude André chodit ven s vámi.
Vezměte hrnek s kávou (na lince před kterou někdy postává André) a zaneste ho tetě.
Tip – Pokud jste si ještě nenechali věštit z karet (nemluvili jste s tetou), tak nyní k tomu už dojde.
Přijde vám zpráva že máte nový mail. Projděte si ho.
Stopa lovce – tip na znalce od Malvina
Znalec obrazů, který by prý mohl ukradené dílo posuzovat vystupuje pod symbolem Pandořiny skříňky. Odepište Malvinovi a poděkujete. Zavolejte Laře ale nezvedá to, takže jí přes PC napište mail, aby pátrala po onom znalci. Zavolá vám Ostankovič, že dopadli hlídače. Nejprve zajděte k Ermitáži.

Ermitáž
Extra (André) – Promluvte u Ermitáže s Andrém ale nemyslí si, že v muzeu ještě můžete něco objevit. Dovnitř s vámi ani nepůjde.

Milice
Extra (André) – Promluvte u milice s Andrém ale dovnitř za Ostankovičem jít nechce.
V kanceláři promluvte s Ostankovičem. Hlídače mají ve vazbě ale nejde ho vyslechnout, protože by se hovor musel nahrávat a tak vám plukovník navrhne abyste hlídače vyslechli jako jeho advokát.
Pozitivně / Negativně – Dobrý nápad, souhlasíte / Zkusíte odmítnout ale Ostankovič vás donutí.
Hned se přesunete do výslechové místnosti.

Vazba
Promluvte s hlídačem Fedorovem, jenže si vás pamatuje z muzea a ihned pozná, že nejste advokát. Plán nevyšel a Fedorov nic nepřizná. Přijde vám zpráva, že máte nový mail. Zastavte se tedy v bytě.

Tetin byt
Projděte si maily.
Krádež obrazu – zpráva od Lary, že zatím nic nemá
Vydejte se ještě na milici.

Milice
Zajděte do kanceláře za Ostankovičem (pozitivně, negativně, tázavě). Řeknete, že máte tip na znalce požaduje lepší stopy. Je čas se vydat na adresu hlídače.

Hlídačův dům
Extra (André) – Promluvte u domu hlídače s Andrém, kterého zajímá jaký máte pocit z toho, že snažíte usvědčit hlídače.
Pozitivně / Negativně – Dobrý pocit, je to buď on nebo vy / Špatně snašíte, že mu vlastně chcete zničit život
Promluvte s opilcem na ulici. Nadává na společnost, vadí mu, že lidé se starají jen sami o sebe ale také zmíní, že holčička ze třetího patra by chtěla zvířátko. Zajděte do panelového domu a zaťukejte na dveře bytu Fedorova. Otevře jeho dcerka Táňa ale nechce se bavit s cizími a zavře. Otevřete víko hydrantu, kde najdete láhev ředidla
Vyjděte ven a běžte podél domu ke hřišti. Na zdi je velké graffiti a z dveří vedle se ozývá hlasitá hudba. Vstupte do klubu. Místní barmanka Světlana se marně snaží vyhodit zákazníky a čeká na kolegu Viktora.
Extra (André) – Promluvte v klubu s Andrém ale nelíbí se mu tady a chtěl by odejít.
Tip – Na tanečním parketu je dvojce bavící se o chlastu.
Promluvte se Světlanou (pozitivně, negativně, tázavě) ale nejvíce jí vadí drzý a opilý pankáč, který sem přinesl přepravku se zvířetem. Promluvte s pankáčem (pozitivně, negativně, tázavě), jenže odmítá odejít nebo se zbavit maskota leguána. Taky zmíní, že to graffiti je jeho práce. Jděte před bar a prohlédněte graffiti (zkuste ho přestříkat sprejem ale je zatuhlý / zkuste ho smazat ředidlem ale je ho málo). Ředidlem vyčistěte trysku spreje (vyčištěný sprej) a přestříkejte graffiti. V klubu práskněte pankáčovi, že jeho dílo někdo přesprejoval a on rychle odběhne. Promluvte s barmankou ale stále jí vadí to zvíře.
Extra (pankáč) – Vyjděte se podívat ven. Pankáč kope do zdi a vzteká se.
V klubu vezměte přepravku a leguánem a oznamte to barmance. Je ráda, že zvíře zmizí. Vyjděte ven, kde pankáč zrovna odejde.
Tip – Dokud máte přepravku, nebudete chtít odejít od bytovky.
Extra (André) – Když máte přepravku, promluvte s Andrém. Nabídnete mu leguána ale odmítne a vzpomenete si, že se plazů děsil už jako malý.
Zajděte do domu a předejte zvířátko Táně, která se rozpovídá a prý ji na dva dny odvezli nějací cizí lidé pryč a její otec z toho byl hodně smutný.
Tip – Pokud je André s vámi, Táňa na něj zareaguje a zeptá se ho na jméno.
Táňa vám dá panenku, kterou máte předat jejímu otci. André se omluví, že je unavený a vrátí se do bytu.
Extra (barmanka) – Zajděte ještě jednou do klubu za Světlanou. Oznámíte jí, že je o zvíře postaráno a je vám vděčná.
Jděte do vazby.

Vazba
Promluvte s hlídačem, dáte mu panenku a on se konečně rozpovídá. Táňu prý unesli dva mniši s tetováním na krku. Nějakou dobu jí drželi a přinutili hlídače, aby poškodil obraz a nahrál do systému virus, který vypnul bezpečnostní okruh. Hlídač souhlasí, že tetování mnichů nakreslí. Dejte mu bloček a on nakreslí dva symboly, které vypadají jako písmo. Zavoláte Laře abyste ji informovali ale nebere to. Z vazby jděte na milici.

Milice
Promluvte s Ostankovičem (pozitivně, negativně, tázavě) ale hrozně ho rozčílí, že i hlídač mluví o mniších a myslí, že jste ho ovlivnili. Chce okamžitě pořádnou stopu. Vraťte se do bytu.

Tetin byt
V bytě promluvte s Andrém ohledně mnichů. Varuje vás před nimi.
Pozitivně / Negativně – Myslíte že to jsou blázni / Uznáte, že jsou schopní
Napište Laře mail, aby vám co nejdříve zavolala. Jakmile vstanete ze židle, zavolá. Prý je v Portugalsku ale poradí vám, že v Petrohradu na prospektu Zagorodnem je soukromá knihovna a že zná knihovníka, který by vám mohl se symboly pomoci.

 

Akt VII – Symboly

11:30 čtvrtek
Petrohrad, Rusko

Knihovna
Tip – Přestože jde o novou kapitolu, stále se můžete vrátit do ostatních lokací (stejných jako v minulé kapitole) a zkoumat okolí.

S Andrém přijdete ke knihovně. Venku si všimněte telefonní budky a tabule s inzeráty a vstupte do knihovny. Hned vás osloví knihovník a André odejde do studovny. Zajděte tam také.
Tip – André si vezme knihu a začne si číst nahlas.
Promluvte s knihovníkem, kterému sdělíte, že vás posílá Lara a požádáte ho o pomoc. Ukážete mu bloček a on symboly pozná jako aramejské znaky Men a Vav. Význam symbolů může být různý a knihovník vás pošle do knihovny pro tenkou knihu, která přišla nedávno. Ve studovně na stole je katalog se seznamem knih, včetně názvu, popisu a inventárního čísla.

Knihy jsou umístěné v horních policích (levá, střední a pravá). Žebřík je v levé části, takže vylezte tam. Můžete prohlédnout knihy ale brát je chcete vždy jen po jedné.
Tip – Z každé knihy můžete přečíst inventární číslo a název ale pro zjištění o čem kniha pojednává, musíte slézt dolů a porovnat ji se záznamem z katalogu (nejprve musíte z knihy přečíst inventární číslo). Jakmile knihu porovnáte, poznáte jestli by to mohla být ta, kterou hledáte.
V levé části knihovny je na horní levé polici kniha, na spodní levé polici kniha a na spodní pravé polici kniha.
Extra (kniha) – Kniha s inventárním číslem C4403-162 o Hebrejštině vypadá nadějně. Ukažte ji knihovníkovi ale prý to není ona. 
Pro posun žebříku nejprve odklopte pojistku.
Pro lepší konec příběhu nezapomeňte pojistku žebříku zase zajistit.
Tip – Pokud zůstane
pojistka uvolněná, André vás na to upozorní ale to už bude pozdě.
V pravé části knihovny je v levé horní polici kniha a v pravé horní polici kniha ale nejsou správné. Ve střední části knihovny je v levé spodní polici kniha a v levé horní polici je hledaná kniha (C4423-211 od J. Ch. Stewarta). Ukažte knihu knihovníkovi, ten potvrdí správnost a začne ji studovat, zatímco vám zavolá Lara a tak vyjdete ven.
15:00 čtvrtek
Petrohrad, Rusko

 

Akt VIII – Tajemství

08:30 čtvrtek
Lyon, Francie
Larisa Světlovová u PC v databázi Interpolu marně pátrá po Pandořině skříňce.

Interpol
Nemáte stále žádnou stopu ohledně Pandory. Na PC jste zkoušeli databázi.
Pandora, znalci – neúspěšné hledání
Pandořina skříňka – neúspěšné hledání
U sebe máte nově svou kreditní kartu.
Extra (volání) – Zavolejte Maxovi (2x), který právě odhalil v Ermitáži hlídače a také Ostankovičovi (2x) ale s hledáním Pandory vám nepomůže. 
Z interpolu jděte do parku.

Muzeum
Opět tu sedí Florian, se kterým promluvte. Poví vám, že Pandořinu skříňku vyrobil Héfaistos aby se zavděčil bohům a sám prý byl postižený. Promluvte s Florianem znovu. Myslí, že někoho milujete, aniž by o tom dotyčný věděl. 
Pozitivně / Negativně – Přiznáte, že jste ho dostali do potíží / Tvrdíte že ne
Florian naznačí, že vás čeká dlouhá cesta. Odejděte z parku domů.

Lařin byt
V knihovně prohlédněte knížku o řeckých bozích a najdete kapitolu o Hefaistovi. Zdá se, že byl nejen kovář ale spíše umělec a tak vás napadne hledat mezi umělci s tělesnou vadou. Hned se vrátíte do kanceláře.

Interpol
Na PC si projděte výsledky hledání v databázi.
Umělci, tělesná vada – seznam třech jmen v databázi 
Abbey John – padělatel, nemá ruku, ve vazbě
Díaz Aurélio – umělec a padělatel, sexuální úchylka, je na svobodě
Meyer Helmut – padělatel, postižení páteře, na útěku
U Díaze si všimněte přezdívky Hefaistos.
Hefaistos – informace o Hefaistovi.
Zavolejte Ostankovičovi a sdělíte mu, co víte. Přemluví vás, abyste odjeli za Díazem do Portugalska.

 

Akt IX – Zasvěcení

12:00 čtvrtek
Lisabon, Portugalsko
Lara přijíždí do Lisabonu. Taxi ji doveze na Rua das Flores.

Stojíte před domem, kde by měl bydlet Díaz. Kolem chodí fanatik s cedulí a křičí na všechny okolo. Promluvte s ním ale portugalsky nerozumíte ani slovo. Než půjdete k domu, vydejte se okolo ulice. Chodník dál vede ke staveništi, kde spí dělník. Zkuste s ním promluvit ale zase usne. Na sloupku je rádio, které zkuste naladit. Kolečko na boku ovládá hlasitost ale to nepomůže. Pootočte knoflíkem, čímž chytíte jinou stanici a posuňte anténu pro lepší signál. Rádio začne hrát, dělníka to vzbudí a leknutím rádio shodíte, načež se rozbije. Dělník se chopí sbíječky, jenže není zapnutý kompresor. Vezměte rádio ze země, prohlédněte ho a na zadní straně pod krytkou jsou dvě baterky, jenže zaseknuté. Z dřevěné boudy vezměte štípačky. Všimněte si reklamy na taxi nad boudou a přidejte si číslo do mobilu.
Taxi Lisabon – místní taxi
Dál u laviček je automat na sladkosti ale nemáte peníze. Přejděte silnici. U trafiky na zemi u stolku leží bankovka 5 euro (zkuste bankovku nabídnout fanatikovi ale nechcete utrácet). Když máte peníze, vraťte se k automatu.
Tip – Pro ovládání automatu stačí nacvakat kód vybrané sladkosti a potvrdit zeleným tlačítkem nebo případně zrušit červeným tlačítkem.
Tlačítko 2 nefunguje ale stále si můžete koupit hned několik věcí.
141 – žvýkačky
134 – bonbony
143 – tyčinka
135 – lízátko
Po prvním nákupu vám zbydou mince.
Tip – Po koupi lízátka už nebudete chtít dál nakupovat, takže si ho kupte až jako poslední.
Lízátko si rozbalte (lízátko) a snězte až zbyde tyčka. Po chodníku u trafiky dojdete zase k Díazovu domu. Jděte ke dveřím ale jsou zamčené tak zazvoňte. Díaz nereaguje, tak zkusíte někoho jiného. Zazvoníte na nějakou ženu ale nerozumíte jí. Mobilem zavolejte Diegovi, který vám poradí jak požádat o otevření dveří. Zazvoňte a zkuste to ale žena stejně neotevře. Zavolejte Diegovi znovu a požádáte ho, aby s ženou přímo promluvil. Mobil přiložte k interkomu a Diego domluví odemčení domu.

Uvnitř zkuste přední dveře ale nějaká žena (možná ta samá) vám vynadá. Zkuste zadní dveře ale nevíte, kde Díaz bydlí. Venku před domem si všimněte schránek, podle kterých Díaz bydlí v čísle šest. Ve schránce je také nějaký dopis. V domě zkuste zadní dveře (Díazův byt) ale je zamčeno. Hasičák vedle drží drát. Štípačkami drát přestřihněte a zkuste použít hasičák na vyražení dveří ale okřikne vás ta žena, že děláte hluk. Bude třeba vyrážení dveří něčím přehlušit. 
Venku na staveništi prohlédněte kompresor. Stiskněte přepínač, jenže po chvilce zase vypadne (zkuste přepínač zablokovat mincemi ale jsou široké). Zablokujte přepínač tyčkou od lízátka, jenže po zapnutí se uvolní. Tyčku zase vezměte a zkuste to jinak. Nejprve kompresor zapněte a pak rychle zablokujte přepínač tyčkou. Konečně kompresor běží. Dělník ale stále nemá zapojenou sbíječku. Pod přepínačem kompresoru jsou tři tlačítka pro vývod, přičemž to třetí je ke sbíječce, tak ho zapněte. Dělník konečně pracuje a ulicí se ozývá rámus. Vstupte zase do domu a jakmile uslyšíte zvenčí sbíječku, popadněte hasičák a vyrazíte s ním dveře Díazova bytu.

Uvnitř je tma a hrozný nepořádek. Navíc zavolá bývalý přítel Philip. Stále nepobral rozchod.
Pozitivně / Negativně – Prý mu zavoláte po návratu do Francie / Už s ním nechcete nikdy mluvit
Za závěsem je toaleta s plakáty nějaké herečky, ale je příliš velká tma. Podobné plakáty (ale stále ve tmě) jsou i u okna hlavní místnosti. Vedle závěsu jsou dva vypínače světla (pro záchod a pro hlavní místnost). Oba zapněte a plakáty prohlédněte. Je na nich herečka LIV Santi. Prohlédněte koberec u dveří a pod jedním z rohů najdete klíč. V šuplíku u pracovního stolu je kalkulačka a lístek s převodem římských číslic na arabské. Podívejte se do knihovny, kde je několik knih označených číslicemi (1-7) a album se známkami, ve kterém najdete pinzetu.
Extra (dopis) – Běžte před dům ke schránkám (zkuste pinzetou vytáhnout dopis ale týpek s cedulí by vás viděl). Nabídněte fanatikovi peníze (mince) a on uraženě odejde. Pinzetou vytáhněte dopis ze schránky. Všimněte si, že je poslán z filmových studií v USA. Otevřete obálku, vyndejte dopis, rozbalte ho a přečtěte text. Prezident WAD films píše Díazovi, aby se přestal snažit neustále herečku LIV kontaktovat.
Pomocí pinzety vytáhněte z rádia nové baterie.
Tip – Baterie lze vyndat také mincí, klíčem nebo tyčkou (od lízátka).
Prohlédněte kalkulačku ale nefunguje. Otevřete zadní krytku a vložte baterie. Přepínačem na boku kalkulačku zapněte ale jediné co funguje, jsou tlačítka s ciframi a symbol rovnítka. Když zmáčknete rovnítko, zaslechnete zpoza knihovny cvaknutí.
Extra (LIV) – Na první pohled se zdá, že stačí převést Díazovu zbožňovanou LIV na arabské číslice, tedy 54. Zkuste číslo nacvakat na kalkulačce a potvrdit rovnítkem ale nezabere to, přestože cítíte, že jste blízko.
Prohlédnu knihy v knihovně a všimněte si, že každá má v názvu nějaké číslo. Prohlédněte knihy podle jména LIV, tedy knihu s padesátkou v názvu (L), knihu s jedničkou v názvu (I) a knihu s pětkou v názvu (V). Podle čísel na hřbetu knih vyjde číslo 7-1-3. Zadejte 713 do kalkulačky a potvrďte rovnítkem. Knihovna povolí, odsuňte ji a vstupte do tajné místnosti.

Na stole tu leží zásobník 9mm nábojů a Díazův dopis, ve kterém píše svému kontaktu Alfredovi, že tu má nechat obrazy a vyhrožuje zabitím, pokud udělá nějakou špatnost. Prohlédněte plechovou skříňku a všimnete si, že za ní něco je. Sáhněte tam a najdete zbraň bez zásobníku, pistoli Glock 19. Vrchní šuplík skříňky odemkněte klíčem (zpod koberce) a najdete informace o Díazově letu do Edinburghu a vlakem do Ladybanku. Dále lístek se zprávou ohledně ověření jakéhosi obrazu.

 

Akt X – Temnota

Jakýsi mnich vstoupí do bytu, omráčí vás, rozbije světlo a odejde. Po probuzení je všude kolem tma.
Tip – Po chvilce si na tmu přivyknete a bude lépe vidět.
Knihovna je na svém místě a blokuje východ. Prohlédněte přístroj (patrně rentgen) uprostřed místnosti, v jeho zadní dolní části je krytka. Mincí krytku odšroubujte a vezměte výbušnou bombičku. Bombičku strčte na zadní stranu knihovny (zkuste ji odpálit pistolí ale není nabito). Vložte zásobník do pistole a máte nabitou zbraň, se kterou zkuste odpálit bombičku ale je to riskantní. Posuňte plechovou skříň jako kryt a nyní střelbou odpalte bombičku. Knihovna se rozletí ale kus zdiva urazí trubky v bytě, ze kterých začne unikat plyn a dojde k masivní explozi. Vyběhnete z domu a na schodišti minete mrtvolu toho týpka s cedulí. Z dálky se začnou ozývat policejní sirény.
Tip – Zpět do domu ani ke stanovišti taxíku nebudete chtít jít.
Pro lepší konec příběhu rychle zavolejte Taxi Lisabon (z cedule na staveništi).
Tip – Pokud taxi nestihnete zavolat, z Lisabonu se sice dostanete ale Interpolu to neunikne.
13:00 čtvrtek
Lisabon, Portugalsko

 

Akt XI – Svědectví

15:00 čtvrtek
Petrohrad, Rusko
Max je v knihovně, když mu zavolá Lara. Omluví se a vyjde před budovu.

Knihovna
Lara vám řekne k čemu v Lisabonu došlo a že Pandořina skříňka je Aurélio Díaz, což vás překvapí. Díaz prý odjel do Ladybanku. Varujete Laru, že tam bydlí nebezpečný milionář a překupník Teahan a důrazně ji upozorníte, aby tam nejezdila. Mezitím knihovník zkolabuje, André vyběhne ven a máte rychle zavolat sanitku.
Tip – Do knihovny a ani do města nebudete chtít jít.
Telefon v budce nefunguje, ale na desce stojí kelímek, který odsuňte a najdete nouzová čísla. Prohlédněte je a zavoláte záchranku.
16:00 čtvrtek
Petrohrad, Rusko

 

Akt XII – Utajení

15:00 čtvrtek
Lyon, Francie

Lařin byt
Zavoláte Ostankoviče a vysvětlíte mu k čemu došlo v Portugalsku a co víte. Chce po vás, abyste jeli do Ladybanku za Teahanem. Začíná to být nebezpečné, ale Ostankovič vyhrožuje vám i Maxovi. Zajděte k muzeu.

Muzeum
Opět tu sedí Florian, se kterým promluvte (3x). Ví přesně kde jste byli a že vám šlo o život a dokonce zná i Maxe. Odmítá však říct, kým doopravdy je. Nakonec se rozloučí, že už se neuvidíte. Zajděte do Interpolu.

Interpol
Jakmile přijdete do kanceláře, zazvoní telefon.
A) Pokud jste stihli z Lisabonu odjet taxíkem, volá Muriel, která se dozvěděla o výbuchu a zajímá ji, zda o tom víte.
Pozitivně / Negativně / Tázavě – Byli jste poblíž / Něco jste zaslechli až na letišti / Nevíte o ničem

B) Pokud jste se v Lisabonu nechali chytit policií (nestihli jste včas odjet taxíkem) volá šéfka Charlotta Renierová. Je naštvaná, udělí vám důtku a sníží plat. 
Pozitivně / Negativně / Tázavě – Tušíte, že jde o Lisabon / Vůbec nevíte proč volá / Zajímá vás o co jde
Po telefonátu sedněte k PC kvůli mailu.
Důležité události následujících dní – práce od Rennierové
V mailu je zmínka, že někdo pojede kvůli vrácení sošek do Glasgow a to zhruba tři dny. Napište Charlottě mail, aby poslala více informací. Vzápětí zavolá na telefon Jennings. Zajímá ho jestli stále chcete podat stížnost.
Pozitivně / Negativně – Protentokrát ne / Ještě si to rozmyslíte
Po hovoru přijde zpráva, že máte nový email.
Re: Důležité události následujících dní – detaily ke Glasgow od Rennierové
Podle mailu se do Glasgow letí už dnes a pojede Garnott. V databázi vyhledejte jeho telefonní koncovku (548) a přes služební telefon mu zavolejte. Jeho žena má brzy rodit a tak je nešťastný, že musí odletět. Vezmete to za něj, z čehož má obrovskou radost, a tak vás čeká Skotsko.

 

Akt XIII – Setkání

18:30 Čtvrtek
Edinburg, Skotsko

Larisa Světlovová přijíždí ke Skotskému Edinburgu a následně míří do Ladybanku k vile zámožného překupníka Teahana.

 

Ladybank – Teahanova vila

Stojíte před zamčenou bránou Teahanova pozemku a okolí hlídá kamera.
Tip – Pryč od sídla nebudete chtít jít, dokud nezjistíte víc.
Po levé straně je zeď a na ní popínavá rostlina, po které půjde vylézt, ale viděla by vás kamera. Ze zdi strhněte a seberte šlahoun břečťanu a vezměte kámen z hromádky vlevo od cesty (zkuste kamenem zničit kameru ale bojíte se alarmu). Břečťanem přivažte kameru, aby se nemohla otáčet. Teď už můžete snadno přelézt zeď. Ocitnete se před vilou, která je v zuboženém stavu. Auto značí, že Teahan je doma.
Tip – K hlavnímu vchodu nebudete chtít jít kvůli další kameře.
Všimněte si pootevřeného okna a zkuste k němu vylézt po okapu ale utrhne se a spadne z ní držák okapové roury, který vezměte. Všimněte si sklepního okénka, jenže ho drží háček a škvíra je úzká (zkuste okénko rozbít kamenem ale nechcete ničit). Dřevěné dveře vedle zkuste otevřít ale jsou zamčené. Zámek ale vypadá mizerně (zkuste do klíčové dírky strčit držák okapu, ale je moc velký / zkuste kamenem rozbít držák ale v ruce to neudržíte). Potřebujete pevnou podložku (zkuste držák položit na schody altánu ale jsou rozbité). Přelezte před bránu, položte držák na velký kámen vpravo od cesty a kamenem ho rozbijte až ulomíte kousky železa (zkuste pomocí železa zvednout háček sklepního okna ale nejde to). Strčte ulomené háčky do zámku dveří. S každým z nich pohybujte a dostaňte je na správné místo, aby šel zámek povolit. Háčky jsou ale velké a neudrží se v zámku dlouho, takže je do správných pozic dostaňte rychle. Jakmile se to podaří, dveře jsou odemknuty a uvnitř najdete šroubovák a nožík (zkuste šroubovákem / nožíkem zvednout háček sklepního okna ale jsou moc široké). Přelezte zase před bránu a všimněte si štítku se jmenovku na sloupku (zkuste štítek sundat nožíkem ale je přišroubovaný). Šroubovákem sundejte štítek. Opět vlezte na pozemek a štítkem konečně zvedněte háček sklepního okénka.

Uvnitř je tma a podlaha okno je dost vysoko, takže nemůžete vylézt ven. Postavte paletu pod oknem a nyní už můžete vylézt až bude třeba. Z krabice v polici vlevo vezměte hadr. Všimněte si zamčených ocelových dveří ale je tam tma. Mrkněte na světlo, vypínačem (u dveří) ho zapněte a dveře prohlédněte až zjistíte, že jsou napojené na stejné dráty jako to světlo. Dráty končí v rozvaděči na sloupu ale je zamčený (zkuste rozvaděč rozbít kamenem ale nechcete ho ničit). Vrazte do škvíry v rozvaděči šroubovák. Vzápětí na zvonek u brány někdo zazvoní, ale nikdo z domu nereaguje.

 

Akt XIV – Balíček

Ladybank – Teahanova vila

Vylezte ven podívat se kdo to zvonil. V mříži brány je poštovní zásilka od pošťáka a zarazí vás odesílatel Theodor Morgan, což je známý zločinec. Prohlédněte obálku na zadní straně, všimněte si chlopně (tu raději nechcete otevírat) a hlavně tvrdé krabičky vpravo dole, něčeho mastného vlevo dole a něčeho malého tvrdého kousek výš. Dojde vám, že je to bomba. 
Tip – Chlopeň i výstupky prohlédněte znovu když už víte, že je to bomba. Otevřít ji ale nechcete.
Nožem nařízněte obálku. Je to bomba. Vyndejte dráty, čímž bombu zneškodníte a vezměte kovovou krabičku, kterou otevřete a najdete dopis z tabatěrky, kde Morgan posílá varování Teahanovi, aby se mu nepletl do obchodů. Přelezte zeď a vraťte se do sklepa.

Věnujte se dál rozvaděči. Šroubovákem ho zkuste otevřít ale nejde to, takže do něj ještě prašťte kamenem. Dvířka povolí a šroubovák zase seberte ze země. Prohlédněte schéma, jsou tu dva okruhy (levý pro světlo, pravý pro dveře). Zkuste manipulovat s dráty ale proud je zapnutý. Nejprve tedy přepínačem vypněte proud (zkuste ke drátům připojit vaše dráty ale jsou izolované). Nožem nařízněte všechny čtyři dráty (zkuste je naříznout znovu ale už to stačí). Připojte vaše dráty.
Tip – Pokud vytvoříte zkrat a zapnete proud, dostanete jen ránu proudem.
Dráty propojte prvním kabel zleva (světlo) + třetím kabel zleva (dveře) a dále druhý kabel zleva (světlo) + čtvrtý kabel zleva (dveře). Poté zapněte proud a dveře se otevřou.

Za dveřmi je tmavá místnost s mrtvým Teahanem na podlaze.
Tip – Dokud nezjistíte co se tu stalo, nebudete chtít odejít a ani nebudete chtít pokračovat levou chodbou.
Prohlédněte DVD přehrávač vedle stolu, ale chybí záznam z kamer. Na stole vezměte Teahanovo PDA, kde je zpráva o tom, že sem přijede jakýsi Hunting nabídnout obraz. Ani Teahan jeho pravou identitu nezdá. Prohlédněte Teahanovo tělo a poznáte, že je mrtvý jen asi půl hodiny a zemřel na vykrvácení po podříznutí hrdla. Všimněte si kamer, kde je vidět ve vedlejší místnosti jakýsi zraněný muž. Projděte chodbou dál. Tím zraněným je Díaz. Má vypíchnuté oči a mluví cosi o příchodu ďábla. Poté zemře. Zdá se, že mnich nabízel ukradený obraz od Delarocheho, Teahan si na ověření pravosti najal Díaze a sešli se tady dole. Díaz v obraze něco zahlédl a polekalo ho to. V tu chvíli přišel další muž a Teahana zabil. Měl v plánu zabít i Díaze ale ten přísahal, že nic neviděl a aby to dokázal, vypíchnul si obě oči. Vrah odsud odvedl mnicha a odnesl i obraz.
Tip – Nebudete chtít odejít, dokud nevrátíte důkazy (PDA).
Pro lepší konec příběhu otřete PDA hadrem (PDA) a až pak ho vraťte na stůl.
Po vrácení PDA odejděte pryč, vylezte ze sklepa a přelezte zeď. Před bránou zavoláte Ostankoviče a vysvětlím mu, k čemu došlo. Už s tím nechci mít nic společného a Ostankovič souhlasí, že vás nechá být.

 

Akt XV – Útěk

16:00 Čtvrtek
Petrohrad, Rusko

Mrtvého knihovníka odváží sanitní vůz. Maxime Durrand se se svým bratrem Andrém sejde před budovou knihovny.

 

Knihovna

André mi připomene, že událost před lety se měla jinak, než jsem si myslel. Ve skutečnosti jsem svého bratra na rybníku nezachránil já, ale běžel jsem pro pomoc do nedaleké vesnice. André slíbí, že tu na mě počká, zatímco si půjdu vyzvednout knihovníkovy zápisky. V knihovně si na jeho stole vezmu bloček s poznámkami. Knihovník přišel na význam slov na krku mnichů. Tři symboly – Mem, Vav, Tav tvoří dohromady Smrt. Tetování se mnichům přidává v závislosti na postupu v řádu (proto měl mnich, kterého viděl hlídač jen dva symboly). Zápisky knihovníka si podrobně prohlédnu. Zdá se, že mniši sídlí ve Finském klášteře Velký Spáč. Také tu je zmínka o pěti věcech, kterých je třeba se vyvarovat podle jistého kodexu Ars Moriendi – Umění umírání, aby bylo dosaženo nejlepší smrti. Jde o následující věci: lakomství, netrpělivost, pýcha duše, zoufalství a poslední knihovník nerozluštil. Našel však text, který by měl být vodítkem. Text zní takto:
Jsi pouze jedním z mnoha
tak děl se s druhem svým
o jistotu a rozhodnost svou
i pevný směr a cíl
dnes, zítra, po celou věčnost.
Pak budeš vykoupen.
Vyjdu před knihovnu, ale André tu nikde není. Zavolám Ostankovičovi a sdělím mu, že znám význam symbolů. Chce, abych za ním zašel, což udělám.

 

Milice

Vstoupím do plukovníkovy kanceláře a promluvím s ním. Oznámím mu, co jsem nalezl a že bych rád jel do Finska, ale odmítne mi vydat pas. Je to zlé, protože veškeré stopy ohledně mnichů zkrátka přehlíží. Vyjdu před budovu, kde potkám Andrého. Povím mu o klášteře a o tom, že nemám pas a on se rozhodne do Finska jet sám. Snažím se mu to rozmluvit, ale bez úspěchu. Odejde a já půjdu též. Navštívím tetu.

 

Tetin byt

Teta si se mnou chce promluvit ve svém pokoji. Zajímá jí, co mám společného s Larou a proč tu vlastně jsem. Po rozhovoru si u PC všimnu lístku od Andrého. Prý odjel do Finska. Mám si sehnat pas a jet za ním. Usednu k PC a napíšu Laře mail, ve kterém jí vysvětlím situaci a požádám jí o radu. Chvíli počkám a pak mi Lara zavolá. Nelíbí se mi, že byla za Teahanem, ale co naplat. Ohledně pasu mi poradí. Tvrdí, že někteří padělatelé o sobě dávají vědět, tak, že někde nechávají inzeráty o cizojazyčných knihách. Podívám se do novin a v inzerci najdu jeden zajímavý článek o zapomenuté tašce s knihami na prospektu Zagorovnem, kde je knihovna. Zajdu tam.

 

Knihovna – 2. část

Prohlédnu si nástěnku, kde je několik inzerátů. Některé se překrývají, takže abych na ně viděl, musím je posunout. Pročtu si je a zjistím, že jeden z nich (ten zhruba uprostřed, co je s obrázkem) se zmiňuje o cizojazyčných komixech, které nabízí barman z Rock café na nábřeží Makarova. Okamžitě tam zamířím.

 

Hlídačův dům

Promluvím s opilcem, který mi sdělí, že Táňa před chvílí zemřela. Zajdu do klubu, kde promluvím s barmankou. Souhlasí s tím, že pro mě vytvoří pas, ale musím si sehnat fotku. Vyjdu ven a navštívím Ermitáž.

 

Ermitáž

V patře je v místnosti s vázami muž, který neustále fotí vystavené exponáty. Všimnu si, že v odpadkovém koši je spoustu fotek, které vyhodil. Počkám si na správný moment a proběhnu mu před záběrem. On mě vyfotí a fotku hodí do koše, odkud si jí vezmu. Vrátím se na nábřeží.

 

Hlídačův dům – 2. část

V klubu předám fotku barmance, která mi udělá nový pas. Místo původních 400 dolarů si však vezme 600. No, hlavní je, že mohu jet do Finska. Zanedlouho sedím v letadle, které tam směřuje.


 

Akt XVI – Věčný Spáč

15:00 Sobota
Klášter „Věčný spáč“, Finsko

Max Durrand přijíždí půjčeným vozem ke klášteru Věčný spáč, jež je ukrytý v lesích.

 

Věčný spáč

Přejdu most a v lese na útesu si promluvím s mužem. Je to místní správce a sdělí mi, že André je zde a čeká na mě stejně jako opat. Mám za nimi zajít. Všimnu si kapličky vpravo, ale nevím, co přesně má představovat. Vrátím se k mostu a vyjdu po schodech do kláštera. N nádvoří mě potká opat. Jak vyplyne z rozhovoru André se vydává za spisovatele, který sbírá informace o Finských klášterech. Tuhle roli budu pochopitelně hrát také. Opat mi nabídne pokoj a naznačí, abych se po cestě umyl. Poté se sejdeme na večeři. Vejdu dveřmi do budovy vpravo. Je tu jídelna a dva mniši se zde baví o jakémsi mladíkovi, který zradil. Třetí mnich čte knihu a přitom využívá lupu. S tímto mnichem si promluvím a on mi poví, že čte vzácnou knihu ze 14. století. U krbu visí utěrka, kterou vezmu a vyjdu ven. Zajdu k podloubí a poté pokračuji dál, až se dostanu k fontánce a dalšími mnichovi. Přijde mi povědomý. Přijde sem správce a sdělí mi, že tento mnich nemá jazyk. Prý se už tak narodil. Správce si nepřeje, abych s ním mluvil. Půjdu dál, až dorazím ke kryptě, která je však zamčená. Kousek odsud je hromada sena ale to mi k ničemu není. Vrátím se k podloubí a vstoupím do svého pokoje. Je stroze vybaven. Ze stolu vezmu sirky a džbán na vodu (mohu zkusit džbánem naplnit umyvadlo ale bez vody to nepůjde). Prohlédnu si kamna. Hned vedle nich jsou polínka a třísky, které si vezmu. Otevřu dvířka od kamen a přidám tam třísky. Zapálím je ale oheň se ne ne rozhořet. Dvířka teď zavírat nebudu (kdybych to udělal tak oheň udusím a poté ho budu muset znovu rozdělat). Otevřu šuplík na popel. Tím se podaří oheň řádně rozdmýchat. Stále ale nemám vodu. Zajdu ke kašně a naberu do džbánu vodu. Je ledová. Vrátím se zpět a džbán položím na kamna. Po chvilce se voda ohřeje, takže džbán vezmu a vodu vyliju do umyvadla. Pára odhalí na zrcadle skryté písmo. stojí tu: Máme společný zájem. Nechal jsem Vám vzkaz v tajné schránce v oltáři před mostem. Evidetně se mi někdo snaží pomoci, což není špatné. Vyjdu z pokoje, kde potkám Andrého. Navrhuje abychom oba pátrali po obrazech na vlastní pěst. Máme nyní jít na večeři, neboť už se stmívá, ale já si nejprve zajdu prohlédnout oltář v lese. Je tu freska ale pořádně na ní nevidím. Zapálím proto sirkami svíčky pod oltářem a hned je vidět víc. Stále ale nemohu objevit žádnou skrýš. Přejdu most a půjdu k autu, kde potkám mnicha s nějakou zbrané. Důrazně mě doporučí, abych se zdržoval v blízkosti kláštera. Půjdu zpátky nahoru a vstoupím do jídelny. Kromě mě tu pověčeří jen André, správce a opat. Trochu si všichno popovídáme a správce zřejmě omylem řekne, že tu dnes jsme jen ve třech. Zvláštní, copak neumí počítat?! Opat mi něco poví o svém vyznání – uctívají smrt a žijí podle knihy Ars Moriendi, která je něco jako jejich biblí. Věří, že na smrt musí být člověk připraven. Také mi poví, že zde žije 11 mnichů ale brzy odsud má jeden odejít. Že by to byl ten co mu chybí jazyk? Po večeři André odejde do svého pokoje a já si ještě musím zařídit jednu věc – schránku v oltáři. Zajdu do jídelny a zeptám se mnicha, jestli by mi nepůjčil lupu. Ochotně souhlasí. Zajdu k oltáři a lupou ho prozkoumám. Dám se do prohledávání nerovností ve snaze najít tajnou schránku. Ta tu skutečně je a najdu jí pod rukou špeha vlevo. Je zde lístek se vzkazem. Je z něj patrné, že mnich, kterému chybí jazyk je ten samý, kterého jsem potkal v Ermitáži. Jazyk mu uřízli a on chce odsud pryč, takže mi chce pomoci. Mám zajít do krypty na zahradě a poté mu ještě napsat zprávu, jestli souhlasím s jeho pomocí. Prý má připravený plán k útěku. Do krypty se podívám ještě teď v noci. Vstoupím dovnitř a ocitnu se v prostorném sále se schodištěm. Je tu pět hrobů ve kterém je pomyslně pohřbena jedna nectnost, které se podle knihovníkových zápisků je třeba vyvarovat. Všechny si je prohlédnu a všimnu si, že každou nectnost značí nějaký symbol. Kromě toho je tu znázorněna i ta poslední pátá nectnost, na kterou knihovník nepřišel. Celkem tu tedy je:
Lakomství – váhy
Netrpělivost – přesýpací hodiny
Pýcha duše – zrcadlo
Zoufalství – kapka
Nedostatek víry – kříž v ohni
Prohlédnu si fresku za oltářem. Podle mnichova vzkazu je tu tajná chodba. ve spodní části je pět tlačítek a každé je označené symbolem nectností. Verš, který je v knihovníkových poznámkách je vodítko. Podle něj musím zvolit správné symboly a to takto:
jsi pouze jedním z mnoha – pýcha duše – symbol zrcadla
tak děl se s druhem svým – lakomství – symbol vah
o jistotu a rozhodnost svou – zoufalství – symbol kapky
i pevný směr a cíl – nedostatek víry – symbol kříže v ohni
dnes, zítra po celou věčnost – netrpělivost – symbol přesýpacích hodin
Stěna se odsune a já vstoupím do prostorné místnosti s mnoha obrazy okolo. Je tu ale tma a tak si obrazy nemohu prohlédnout. Uprostřed je notebook a lampička, takže je jasné, že klášter není zase ta odříznutý od světa, jak to vypadá. Lampičku rozsvítím a prohlédnu si obrazy v chodbách. Jsou to všechno originály! Další obrazy jsou na stojanu v koutě a je tu i ten ukradený obraz z Ermitáže od Delarocheho. Zatím nevím, jak obrazy dostat odsud ven a začnu to řešit až zítra. Než půjdu pryč prohlédnu si ještě bednu. Je zatlučená hřebíky a podle lístečku má být doručena do Rotterdamského přístavu. Prohlédnu si obraz na stěně kousek od bedny. Odklopím ho a narazím na trezor. Je samozřejmě zamčený, takže se dovnitř nepodívám. Alespoň vím, že tu je. Vrátím se zpátky a vyjdu z krypty na vzduch. Než půjdu spát musím zajít k oltáři a nechat tu vzkaz pro svého spojence. Zajdu do pokoje, kde leží na stole kalamář. Odepíšu na vzkaz a napíšu, že jsem nalezl, co jsem hledal a že čekám na další instrukce. Poté vzkaz zajdu ukrýt do oltáře a konečně půjdu spát.


 

Akt XVII – Skutečnost

Vzbudím se druhého dne. Vyjdu před pokoj a hned mě odchytí André. Prý je už odpoledne, takže jsem propásl oběd s opatem. Máme se s ním sejít u večeře. Řeknu Andrému, že jsem nalezl obrazy a aby už nic dalšího nepodnikal. Vyjdu z kláštera a podívám se na svoji tajnou schránku v oltáři. Je tu skutečně další vzkaz od mnicha. Mám vypnout bezpečnostní systém a způsobit rozruch, abychom odsud mohli utéct. Zajdu se podívat ke kryptě, ale tady sedí správce a ten mě dovnitř jistě nepustí. Všimnu si jeho klíčů na lavičce a také bedny s nářadím, která leží u klád. Ani jedno z toho nemůžu sebrat, dokud tu je správce. Odejdu k fontánce a zde si všimnu podpěr, které drží rozbitou zeď. Podpěry shodím, načež přijde správce. Omluvím se mu a on, že to tady raději zkontroluje, aby zeď nespadla. Vrátím se ke kryptě. Odsud zpátky nepůjdu, protože musím nutně do krypty. Vezmu krabici s nářadím a prohlédnu si jí. Vezmu kladivo a kleště, co tu jsou. Dále otevřu malé šuplíky. V tom napravo nic zajímavého není, ale ten druhý skrývá plechovou krabičku. Je zavřená na háček, který odklopím a krabičku otevřu. Jsou v ní hřebíky. Seberu svazek klíčů z lavice, které tu zapomněl správce a vydám se do krypty. Projdu skrze tajnou chodbu a podívám se na bednu. Bylo by fajn zjistit co tam uvnitř je, takže všechny čtyři hřebíky vytáhnu kleštěmi a odklopím víko. Jsou tu dvě dřevěné sošky. Vložím sem ještě obrazy z Ermitáže, které jsou na stojanech vedle. Víko přiklopím a umístím čtyři hřebíky do rohů víka. Hřebíky zatluču a tím je vše hotovo. Teď obrazy z Ermitáže půjdou do Rotterdamu, a když o tom bude Ostankovič vědět, snadno obrazy získá zpět. Napíšu mu zprávu přes notebook. Teď už jen vypnout bezpečnostní systém. Už vím, že za obrazem vpravo je trezor, který odemknu klíčem. Je tu vypínač alarmu, který vypnu. Teď už mohu s klidem odejít ven před kryptu. Neměl bych ale jít dál, dokud se nezbavím správcových klíčů. Vrátím je raději zpět na lavici. Během okamžiku přijde správce a pozve mě na večeři s opatem. Náš rozhovor pokračuje a opat se mě zeptá, jestli člověk, který dělá zlé věci, aniž by to věděl a mohl to změnit si zaslouží trest. Také se dozvím, že opat má v plánu očistit řád a prý to je spíše fyzická záležitost. André se k opatovi chová dost hrubě, což mu po večeři vyčtu a také mu řeknu, aby se připravil k odjezdu a čekal na můj signál. Během hovoru kolem nás projdou dva mniši s krabící, kam jsem ukryl obrazy. Zajdu ke kryptě, kde zapálím hromadu sena. Propukne požár a v nastalém zmatku uprchnu pryč. U oltáře najdu svého spojence mnicha mrtvého, takže pokračuji okamžitě k autu. Čekám tu na Andrého, ale ten stále nepřichází, i když ho volám. Nakonec mi nezbude než odjet sám. Opat a ozbrojený mnich se sejdou na mostě, kde plánují nové věci. To, že klášter shoří, jim hraje do karet a to, že přitom několik mnichů zemře, jim vůbec nevadí. Zdá se, že přežijí jen oni dva, správce, dva další mniši, co odnášeli bednu a… André, který je zde s nimi. Já sedím v letadle a volám Laře. Oznámí mi, že Ostankovič nalezl obrazy a od nynějška jsem volný a už mě nebude moci poroučet. Když se Laře zmíním o Andrém, překvapí jí to, protože to není tak dlouho, co jsme spolu byli na hřbitově zapalovat mu svíčku. Prý zemřel už v dětství! Až teď mi dojde, co se to stalo. Tam na rybníku André utonul a muž, kterého jsem považoval za bratra je ve skutečnosti někdo úplně jiný.


 

Akt XVIII – Šílenství

15:00 Neděle
Petrohrad, Rusko, o 14 dní později

 

Larisa I. Světlovová

Tetin byt

Po dvou týdnech přijedu do Petrohradu navštívit tetu. Promluvíme si o Maxovi a ona mi sdělí, že jeho osud už je daný a je znázorněný v kartě, kterou si vybral. Max jí tehdy neotočil a tak to udělám za něj. Je tam smrt! Maxovi hrozí smrtelné nebezpečí. Rozhodnu se jít okamžitě za ním do léčebny.

 

Nemocnice sv. Anny

Prohlédnu si auto před bránou a zjistím, že za okny je lístek se jméném dr. Petrova. Brána do areálu nemocnice je zamčená, takže použiju interkom. Ozve se nějaká sestra a ptá se, jestli jsem příbuzná Maxe Durranda. Řeknu, že ano, protože jedině tak mám šanci být vpuštěna dovnitř. Sestra se zeptá jestli mám domluvenou schůzku přímo na tuto hodinu. Odpovím záporně a řeknu, že jsem jí měla mít už dříve. Sestra mě ale stále odmítá pustit a chce vědět jestli znám jméno doktora se kterým jsem si schůzku domluvila. Z lístku v autě jednoho doktora znám, takže odpovím, že ano a řeknu, že to byl dokrtor Petrov. Sestru to konečně přesvědčí a bránu otevře. Vejdu dovnitř. Petrovovi vysvětlím, že jsem lhala ale zase tak moc mu to nevadí a dovede mě k cele, kde bydlí Max. Také mi osvětlí, co se s ním dělo a že zřejmě trpí paranoiou. Mezitím se v Maxově cele zjeví André a vysvětlí mu, že je to vlastně Smrt. Za Andrého se pouze vydával, aby mohl Maxe snadno ovládat a být mu nablízku. Ve skutečnosti je André mrtvý a Smrt na sebe vzala jeho předpokládanou podobu. Aby Max nic netušil Smrt mu upravila vzpomínky na bratra. Max se rozzuří a mrští po Smrti kus kamene. Já zaslechnu zvenčí ránu a hned mě zajímá co se to děje. Petrov evidetně znervózní. Zpátky chodbou nepůjdu, ostatně teď tu jsem kvůli Maxovi. Zkusím otevřít celu ale je zamčeno. Přesvědčím doktora, který mi nevěří, aby to zkusil taktéž. Ani Petrov neotevře a ještě víc ho to rozruší. Vyžádám si od něj univerzální klíče od cel a zkusím Maxovu celu odemknout. Klíč se ale zasekne. Jediná šance je snad sekera v držáku na chodbě ale Petrov mi nedovolí ji vzít. Požádám ho, aby sehnal pomoc. Odejde a já tu zůstanu sama.

 

Maxime Durrand

Smrt mi vysvětluje, svůj promyšlený plán. Někteří umělci na sklonku života zahlédli pravou tvář Smrti a zvěčnili jí na obraze. Smrt takováta díla zničila nebo přesvědčila umělce, aby její podobu přemaloval. Abramčikův nový rentgen ale mohl malbu Smrti odhalit a proto se Smrt a mniši, co jí slouží, rozhodli Abramčikova zabít. Mniši takovéto obrazy ukradli a na Velkém spáči je upravili, aby už nikdo nemohl podobu Smrti v díle objevit. Já jsem se postaral o to, aby se obrazy vrátili zpátky a také aby se řád mnichů očistil od zkaženosti – čili životů těch, kteří selhali. Můj požár zabil několik lidí a já se s tím nedokážu smířit. Smrt mi poví o tom, že už několikrát jsem takřka balancoval na hranici života a smrti.

A – neudělal jsem žádnou chybu – Smrt mi sdělí, že jsem se nebezpečí sám vyhnul

B – udělal jsem chybu (nezaklínil jsem v Ermitáži dveře dlažební kostkou, zkusil jsem v knihovně vylézt po žebříku, aniž bych ho zajistil) – Smrt mi řekne, že mi pomohla, abych nezemřel

Jsem z toho všeho zoufalý a rozhodnu se spáchat sebevraždu, ostatně celý můj život je v troskách a ani nevím, co je skutečné a co ne. Rozbiju zrcadlo a z umyvadla si vezmu střep se kterým se chci zabít. Smrt mě přesvědčí, abych to nedělal. Všimnu si pletiva na okně ale je pevně přiražené. Přisunu si židli k žárovce, kde je uvázaná noha od stolu. Na židli vylezu a nohu odvážu. Židle se převrhne a já spadnu ale neublíží mě to. Vezmu spadlou nohu a vypáčím s ní zábranu na oknu.

 

Larisa I. Světlovová

Z Maxova pokoje zaslechnu další ránu. Vezmu sekeru a s ní se mi podaří dveře vylomit.

 

Závěr

Na základě důležitých rozhodnutí může dojít k několika událostem, které ovlivní jak budoucnost Lary tak i Maxe.

A – Max sedí na parapetu okna a chystá se skočit dolů. Lara ho zavčasu zachytí. Smrt prochází dole u budovy a odchází z areálu nemocnice. Max se s Larou vrátí do Francie, kde se časem zotaví. Začne malovat a prodávat své obrazy a požádá Laru o ruku. Lara se díky plnění svých poviností (a také možná díky Ostankovičovi) dočká povýšení. (následuje prolog)

B – Max sedí na parapetu okna a chystá se skočit dolů. Lara ho nestihne chytit a on padá. Smrt prochází kolem něj a odchází z areálu nemocnice. Max přežije ale zůstane v kómatu a nikdo neví, jestli se vůbec kdy probudí. Lara se vrátí do Francie, kde se díky plnění svých povinností (a také možná díky Ostankovičovi) dočká povýšení.

C – Max sedí na parapetu okna a chystá se skočit dolů. Lara ho nestihne chytit a on padá. Smrt prochází kolem něj a odchází z areálu nemocnice. Max zemře. Lara se vrátí do Francie, kde se díky plnění svých povinností (a také možná díky Ostankovičovi) dočká povýšení.

D – Max sedí na parapetu okna a chystá se skočit dolů. Lara ho zavčasu zachytí. Smrt prochází dole u budovy a odchází z areálu nemocnice. Max se s Larou vrátí do Francie, kde se časem zotaví. Začne malovat a prodávat své obrazy a požádá Laru o ruku. Lara nadále pracuje v interpolu.

E – Max sedí na parapetu okna a chystá se skočit dolů. Lara ho nestihne chytit a on padá. Smrt prochází kolem něj a odchází z areálu nemocnice. Max přežije ale zůstane v kómatu a nikdo neví, jestli se vůbec kdy probudí. Lara se vrátí do Francie, kde nadále pracuje v interpolu

F – Max sedí na parapetu okna a chystá se skočit dolů. Lara ho nestihne chytit a on padá. Smrt prochází kolem něj a odchází z areálu nemocnice. Max zemře. Lara se vrátí do Francie, kde nadále pracuje v interpolu.

G – Max sedí na parapetu okna a chystá se skočit dolů. Lara ho zavčasu zachytí. Smrt prochází dole u budovy a odchází z areálu nemocnice. Max se s Larou vrátí do Francie, kde se časem zotaví. Začne malovat a prodávat své obrazy a požádá Laru o ruku. Lara je kvůli neplnění svých povinností vyhozena z interpolu.

H – Max sedí na parapetu okna a chystá se skočit dolů. Lara ho nestihne chytit a on padá. Smrt prochází kolem něj a odchází z areálu nemocnice. Max přežije ale zůstane v kómatu a nikdo neví, jestli se vůbec kdy probudí. Lara se vrátí do Francie, kde je kvůli neplnění svých povinností vyhozena z interpolu.

I – Max sedí na parapetu okna a chystá se skočit dolů. Lara ho nestihne chytit a on padá. Smrt prochází kolem něj a odchází z areálu nemocnice. Max zemře. Lara se vrátí do Francie, kde je kvůli neplnění svých povinností vyhozena z interpolu.


 

Prolog

17:00 Středa
Lyon, Francie, před měsícem – prolog

Smrt (André) a Smrt (Florian) promýšlejí v parku u muzea plán. Zatímco Florian se má postarat o Laru a pohlídat jí, André bude mít na starosti Maxe…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Zadejte výsledek poč. operace * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.