Resident Evil 0 (HD) (2002 / 2016)

Resident Evil 0Pod zajímavou číslovkou se nachází díl RE série, který poprvé vyšel až v roce 2002, čili mezi díly CODE:Veronica a RE4. Tehdy to byla pouze devíza konzolí a PC hráči si museli počkat až do roku 2016 na remastrovanou verzi. Staronový díl RE série pod svou číslovkou 0 ukrývá příběh, který o pár hodin předchází vůbec prvnímu dílu RE. Nicméně o ději RE1 se tu hovoří, předpokládá se, že ho hráč odehrál, takže v rámci série by měl být RE0 hraný jako druhý v pořadí.

RE0 tedy využívá základní mechanismy viděné v prvním díle. Bere si z něj kameru, omezené ukládání, důraz na adventurní prvky, logické hádanky a mnoho dalšího. RE0 však přináší jednu významnou novinku a to kooperaci dvou hrdinů. Rebecca Chambersová a Billy Coen budou spolupracovat a navzájem si vypomáhat, přičemž hráč může mezi hrdiny přepínat. Hrdina, který zrovna není řízen hráčem je kontrolován AI, takže bude schopen vám pomáhat v boji. Tím to ale končí – AI řízený parťák zdaleka nemá takové možnosti jako parťáci v pokročilých dílech série. Nebude vám dávat munici, nebude vás léčit… Kooperace je tedy až na drobné výjimky zcela kontrolovaná hráčem.

K hrdinům se ještě vrátím, neboť jde po vizuální stránce o zvláštní osoby. Rebecca měla roli už v RE1, kde se za ní dokonce dalo hrát. Jde o mladou roztomilou medičku s velkýma výraznýma kukadlama a dětským hláskem. Billy je oproti tomu drsňácký potetovaný playboy s nagelovaným hárem. Vizáž hrdinů je zkrátka tak trochu zvláštní, jako kdyby vypadli z nějakých Japonských anime filmů. Ale pokud si na hrdiny zvyknete, problém nebude.

Ovšem problém může vzniknout především díky absenci bedny skladu. Už nemůžete věci odkládat do beden, které jsou navzájem propojené. Můžete je však pokládat na zem. Takže jak postupujete hrou vpřed, musíte si stále přenášet důležité předměty s sebou. Je to dosti otravné a vyžadující častý návrat do již prozkoumaných míst. V podstatě se dá říci, že nutnost vracení se zpět je zde stejně častá jako u RE1, byť z trochu odlišného důvodu.

Po stránce příběhu na tom RE 0 není vůbec zle. Tajemný černovlasý chlápek ovládající nový typ mutantů začne likvidovat cestující ve vlaku. Proč tak činí a kým vlastně je, to se hráč dozvídá až později a hezky postupně. Příběh nakonec neodhaluje jen osud druhé jednotky STARS, ale rovněž značně odkrývá pozadí organizace Umbrelly a mocenského boje mezi jejími členy. Resident Evil 0 je zkrátka další střípek do mozaiky velkého příběhu a zároveň druhá i poslední část etapy zasazená do Arklayských hor. Druhá etapa startující dílem RE 2 se totiž věnuje přímo událostem v Raccoon City.

Délka hry je o něco kratší než u RE1. Navíc tu není takový potenciál znovuhratelnosti, ačkoli i zde nemůžou chybět bonusy, které oživí a možná i ulehčí další hru. RE0 je dalším kvalitním hororovým příběhem z RE universa. Dávka napětí, náročných překážek i poctivě hratelnosti. Prokousat se na konec není snadné, ale rozhodně je průzkum Výcvikového střediska minimálně tak zajímavý, jako průzkum Spencerova sídla.

Hodnocení – 85%
Herní doba – cca 8h


 

Vlak

Na vlak je proveden útok slizkých organismů vedených podivným chlápkem v bílém rouchu. Tým Bravo z jednotky S.T.A.R.S. pod velením kapitána Enrica má prošetřit oblast v lesích a zajistit nebezpečného vězně Billy Coena. Jako Rebecca naleznete zastavený vlak. Máte pistoli a munici (30). Také dva dokumenty – Herní manuál 1 (1/9) o základech ovládání a Soudní příkaz k převozu (2/9) o Billym.
Tip – Rebecca je medička jednotky STARS
– Má 6 slotů v inventáři  / nižší HP / nižší poškození nepřátelům
– Může používat chemikálie
– Umí mixovat bylinky

Pistole

– Základní bouchačka Rebeccy. Jde o stejnou zbraň jakou měli hrdinové RE 1. Proti menšímu počtu zombií i psům jde o dobrou věc.
– Účinek pistole lze posílit připevněním optiky, kterou seženete ve třetí kapitole.
– Munice 15

Michací sada – Slouží ke sbírání vzorků (na předem daných místech) a kombinování jich do léčiva.
Kufr – Přes kufr lze kdykoli v průběhu hraní měnit obleky, včetně DLC obleků.
Dveře do jídelního vagonu jsou zamčené, tak jděte na opačnou stranu. Ze sedaček se proberou tři mrtví – první zombie. Rychle je postřílejte. Všimněte si otevřeného okna za kterým je žebřík na střechu. V patře nad schody jsou podivné pijavice blokující cestu a bylinka.
Bylinky – Bylinky a spreje fungují úplně stejně jako v RE 1. Stejné jsou i možnosti mixování.
Z + Z = Zelený prášek (obnoví střední HP)
Z + M = Zelenomodrý prášek (obnoví malé HP + vyléčí otravu)
Z + Č = Zelenočervený prášek (obnoví maximální HP)
Z + Z + M = Velký zelenomodrý prášek (obnoví střední HP + vyléčí otravu)
Z + Z + Z = Velký zelený prášek (obnoví velké HP)
Z + Č + M = Velký rezavý prášek (obnoví maximální HP + vyléčí otravu)

Dole v pokoji 202 je mrtvola a Deník cestujícího (3/9) o cestě do laboratoří a v pokoji 201 je psací stroj, pár zásob a Vyšetřovací pokyny (4/9) o útocích ve městě.
Tip – Inkoustové pásky slouží k ukládání hry na psacím stroji stejně jako v RE1.
Tip – Oproti RE1 neexistují bedny skladu a veškeré předměty můžete odkládat kamkoli na zem.
Na konci chodby jsou zamčené dveře průvodčího a čtečka u dveří z vagonu. U mrtvoly je klíč vlaku (jídelní vůz). Překvapí vás Billy Coen ale vzhledem k situaci vás nezabije a odejde. Vzápětí do vlaku oknem proskočí umírající kolega Edward. Postřílejte útočící psy.
Tip – Z těla Edwarda najdete munici pistole.
Jděte k jídelnímu vagonu (cestou vás vysílačkou informuje Enrico o nebezpečnosti Billyho) a odemkněte. Přijde Billy a navrhne spolupráci. V rohu je Zpráva pro nadřízené (5/9) o elektronickém panelu na střeše. Kuchyně je zamčená a Billy blokuje cestu zpět, takže jděte nahoru. Uvidíte chlápka, jehož tělo se roztrhá na kusy, protože ho tvoří slimákovité potvory ale pak se složí a jde po vás. Utečte ale slimák vás chytí. Naštěstí zasáhne Billy, slimáky zničí a zachrání vám život. Vlak se rozjede, Billy vám hodí náboje pistole (15) a dohodnete se na spolupráci. Máte Herní manuál 2 (6/9) o pokročilém ovládání. Billy má od počátku nůž, svou pistoli a náboje (15).
Zapalovač – Je trvalou součásti Billyho výbavy. Slouží k zapalování některých věcí ale zatím nemá náplň a nedá se použít.
Tip – Nyní ovládáte oba hrdiny najednou. Každý má vlastní inventář a trochu jiné vlastnosti.
Billy je potetovaný frajírek a hledaný vrah
– Má 6 slotů v inventáři  / vyšší HP / vyšší poškození nepřátelům
– Může tlačit těžké předměty
– Zapalovač v trvalé výbavě

Nůž

– Nůž odpovídá noži z RE 1. Jde o základní zbraň Billyho. Poslouží při boji zblízka ale je to nouzová věc.

Pistole

– Základní bouchačka Billyho. Vypadá jinak ale vlastnostmi je stejná jako pistole STARS. Pistole je dobrá proti slabým monstrům jako je zombie, či pes.
– Účinek pistole lze posílit připevněním optiky, kterou seženete ve třetí kapitole.
– Munice 15

Vylezte oknem na střechu a běžte k panelu. Spojte dráty na panelu k sobě, čímž otevřete elektronický zámek kuchyně, ale slimáci srazí hrdinu, který kabely spojil dolů. V místnosti je klíč vlaku (průvodčí), výtah na jídlo ale dveře ven jsou zaseknuté kvůli něčemu v klíčové dírce. 
Tip – Skrze výtah na jídlo si můžete posílat menší věci (munici, bylinky, malé zbraně jako nůž či pistoli a některé malé úkolové předměty).
Dejte do výtahu klíč (případně zásoby) a pošlete ho dolů. Jako parťák co zůstal nahoře jděte do kuchyně, kde si všimněte poklopu, zamčených dveří a z výtahu seberte klíč. Odemkněte jím pokoj průvodčího. Uvnitř na zdi je Mapa vlaku, Zpráva od průvodčího (7/9) o bezpečnostní kartě a ve skříni je zamčený kufřík. Tlačítkem spusťte žebřík a vylezte nahoru kde je bar. V chodbičce za dveřmi je bodec na led a v pokoji 101 nějaké zásoby (sprej, munice bročky) a hlavně brokovnice.

Lovecká brokovnice

– Solidní účinná zbraň na odolnější monstra. Nevýhodou je zásobník na pouhé dva kousky. Snažte se včas přebíjet.
– Munice 2

Cestou zpět se skrze střechu baru probourá obří škorpión!

Boss 1 – Stinger

– Obří škorpion Stinger zabírá celou šíři vagonu, takže ho nemůžete oběhnout. Škorpion jde stále vpřed a znemožňuje prostor na manévrování, ale při poškození odskočí o kus vzad.
– Útočí buď klepety anebo ocasem, kterým se napřáhne a pak udeří. Vždy když se napřahuje, rychle mu zasaďte ránu ale vyhněte se střelbě do obrněných části jeho těla.

Z trosek za škorpionem seberte otevírací páku, slezte dolů a vraťte se do jídelního vozu. V kuchyni přes výtah pošlete zamčenému parťákovi bodec na led a uvolněte zámek dveří. Konečně se oba hrdinové zase sejdou. Pákou otevřete poklop v kuchyni, prolezte a ve skladu zabijte psy. Ve skladu je kanystr benzínu a v kleci zlatý prsten. Pokračujte dveřmi ven na záď vlaku. Je tu kontrolní panel na kartu a držák s hákovačkou. Jedním hrdinou zatáhněte za páku, druhým rychle seberte hákovačku a Manuál hákovačky (8/9) o jejím použití.
Hákovačka – Vystřelovací kotva, která na specifických místech umožnuje dosažení vyvýšených míst.
Nyní se vraťte zpět. V kuchyni  vás ze skříně napadne zombie a ve skříni je prázdná lahev.

Vedlejší zbraň – Molotov

– Zkombinováním kanystru benzínu a prázdné lahve vytvoříte molotov.  Hození molotovu popálí nepřátele v zasažené oblasti.

Jděte do vagonu s žebříkem nad oknem a hákovačkou vylezte na střechu. Slezte otvorem do kupé. Uvnitř je nůž a klenotnice, kterou prohlédněte a v ní stříbrný prsten. Použijte oba prsteny na kufřík, odemknete ho a najdete modrou kartu. Po odchodu z kupé jste na chodbě, kterou předtím zamořila vajíčka slimáků. Teď se vylíhli, takže utečte dolů. Kartou otevřete dveře na čtečku. Vojáci Umbrelly řídí vlak a vysílačkou s nimi mluví Wesker a jakýsi vědec. Jenže slimáci ožijí a vojáky to zabije. V místnosti strojvedoucího zjistíte, že vlak je nekontrolovatelný. Musíte ho zastavit a získáte Brzdový manuál (9/9).
Tip – Vyberte, který z hrdinů zůstane zde aby vlak zastavil. Ten druhý musí vzadu aktivovat brzdy. Započne limit 03:30 do nárazu vlaku.
Než odejdete z panelu seberte magnetickou kartu (ze země munici) a probijte se dozadu. V cestě je mnoho zombií a v zadním kupé i zombie Edward, ale nemůžete moc zdržovat. Na zádi kartou aktivujte panel. Je třeba stisknout 10 čísel (1-9) aby součet dosáhl přesně cílového čísla, přičemž vidíte aktuální součet. Až to zvládnete, totéž musí na předním panelu nastavit druhý hrdina, jenže panel aktuálního součtu je rozbitý.
Tip – Pro rychle nalezené řešení vydělte požadované číslo devíti. Pokud máte zbytek, devětkrát stiskněte výsledné číslo a nakonec číslo potřebné do požadovaného čísla (tedy zbytek) ale jestliže po dělení zbytek není, devětkrát stiskněte číslo o jedno nižší než je výsledek dělení a pak číslo 9 potřebné do požadovaného čísla.
Vlak začne brzdit, ale i tak skončí vykolejený kdesi v tunelu.

 

Výcvikové středisko

Jste v tunelu u havarovaného vlaku. Pobijte zombie.
Tip – Na podlaze leží všechny předměty, které jste ve vlaku odložili na zem.
Skrze kanál vylezte do haly s obrazem Jamese Marcuse. To byl ten stařec ve vlaku tvořeny slimáky. Mezitím Wesker a vědec sledují vás dva, když se jim na monitoru objeví tajemný muž v bílém, nechá povstat dalšího Marcuse a chce se mstít Umbrelle za vraždu Marcuse. V hale je psací stroj. V přízemí levého křídla je na záchodcích pár zásob (kanystr benzínu) ale zaútočí tam Marcus.
Tip – Marcusové jsou tvořeni pijavicemi a jde o odolné nebezpečné stvůry. Pokud jsou dostatečně poranění explodují a ještě se z nich vysypou běžné pijavice. Platí na ně oheň, ideálně molotovy.
V přízemí pravého křídla je jídelna. Kuchyně je zamčená ale za jídelnou je cesta do sklepa (je zahrazený párou) a do skladu. Ve skladu je černá socha a brokovnice.  

Brokovnice

– Silná bročka na 7 nábojů. Účinnost zhruba odpovídá lovecké brokovnici, ale zásobník je mnohem větší a právě to je velká výhoda této bročky.
– Munice 7

Vylezte po žebříku na balkon, projděte kolem můstku a zadními dveřmi vstoupíte do přednáškového sálu. Na stole je Omezení pro nováčky (1/7) ohledně třech příkazů (kázeň, poslušnost, jednota) a v rohu je pár zásob a psací stroj. Dvojité dveře vedou zpět do hlavní haly. V patře haly západního křídla je pokoj, kde na stole je Oznámení všemu personálu (2/7) s kódem 8:15 a v polici startovací klika. Do pokoje vletí oknem havrani, tak je postřílejte a odejděte. Z přednáškového sálu pokračujte dveřmi dál. Chodba vede do knihovny. Na stole je Mapa výcvikového střediska a v rohu mikrofilm A. Všimněte si obrazu se zapálenou lampou a lampy vedle dveří. Vzadu je mechanismus výtahu kam vložte kliku. Jako Billy otočte výtahem a nechte Rebeccu vyjet nahoru.
Tip – Rebecca nezvládne kliku otáčet, takže ovládat výtah musí Billy.
Rebecca – Nahoře pobijte hmyzí potvory a všimněte si hodin, kterým chybí ručička. Venku na balkonu sejměte havrany.
Tip – Při pohledu z balkonu si všimněte kamenné desky na sloupu dole před vchodem.
Pokračujte na půdu kde je v nádrži klec ale je na vás těžká. Po schodech sejděte dolů. Chodba vás dovede do hlavní haly, takže se můžete sejít s Billym.
V bočním pokoji je ještě pár zásob, bílá socha a dokonce granátomet.

Granátomet

– Mocná zbraň na silné potvory. Granátomet se nabíjí třemi druhy munice (jako v RE 1).
– Explozivní munice (zelená) je klasická a najdete ji už ve zbrani. Způsobují obecně velké poškození.
– Zápalná munice (červená) slouží k zapálení nepřátel a poprvé ji najdete už v pokoji s granátometem. Obzvláště se vyplatí proti Marcusovi a pavoukům.
– Kyselinové granáty (žluté) jsou vzácné a poprvé je najdete v podzemí střediska. Kyselina umí poleptat nepřátele a trvale je zraňovat. Ideální na Huntery, Tyranty a Královnu pijavic.

Spolu běžte na půdu. Nechte Billyho klikou nahoře zvednout klec a jako Rebecca vezměte klíč střediska (oheň) pod ní. Objeví se obrovská stonožka a Rebeccu chytí. 

Boss 2 – Centurion

– Stonožka snese hodně. Neustále se proplétá mezi sloupy nad nádrží a když se jí připletete do cesty, zaútočí kusadly. Vyhýbejte se jí a palte do ní něčím silným (ideálně brokovnicí). 
– Chvíli potrvá ale Stonožka po několika silných ranách přeci jen chcípne.

Sejděte do hlavní haly v jídelně odemkněte klíčem (oheň) kuchyni. Uvnitř je náplň do zapalovače, kterou vložte do Billyho zapalovače. Přes konferenční místnost jděte do chodby u knihovny a odemkněte klíčem (oheň) dveře v chodbě. Uvnitř je tmavá místnost, na stole vzadu je Deník asistenta ředitele (3/7), kde zmiňuje rivalitu Williama a Alberta, a v rohu u okna je vypínač světla. Na světle uvidíte na paroží nějaký předmět. Dotlačte k paroží skříňku, vylezte a vezměte si železnou jehlu. Vedle v knihovně zapalovačem zapalte svíčku v lampě u dveří, což je odemkne. Ve vnitřní knihovně vylezte k policím, odsuňte pravou knihovnu a za ní je kniha DOBRA. Prozkoumejte ji a uvnitř jsou andělská křídla, které přidělejte k soše (socha Dobra). Běžte na půdu k hodinám, vložte do nich jehlu (ručičku) a dle dokumentu v havraním pokoji nastavte 8:15. To odemkne hodinové dveře. První jsou v patře východního křídla. Uvnitř je na stole Verš básně (4/7) s básni a na krbu mikrofilm B. Druhé hodinové dveře jsou v přízemí západního křídla. Uvnitř je promítačka kam vložte mikrofilmy A a B, načež uvidíte snímek posluchárny s označením lavic a získáte Obrázek z mikrofilmů (5/7). Z promítačky se vysune MO disk, který běžte vložit v posluchárně do počítače na podiu. Zobrazí se dvojmístný kód, který zadejte na panelech v lavicích (dle mikrofilmů).
Tip – Kód je třeba zadat rychle, tedy každým hrdinou aktivujte jeden panel.
Systém odemkne dveře s rytíři. Nejbližší jsou přímo v posluchárně. V prvních dveřích je pracovna s obří šachovnicí. V místnosti pod obrazem jsou zápalné granáty (vaše první). Všimněte si malé šachovnice na stole a podle ní posuňte velkou figurku bílého krále tak, aby dal černému mat.
Tip – Pokud posunete jinou figurku, z podlahy se vypustí plyn, který vás zraní a otráví.
Ve stole se odsune přihrádka s knihou ZLA a Marcusovým deníkem 1 (6/7) o počátcích výzkumů T viru. Prozkoumejte knihu a najdete černé křídlo, které přidělejte k soše (socha Zla). V druhé místnosti chodby je ošetřovna. Je tu mnoho léčiva, včetně modrých bylinek proti otravě. Na posteli jsou Poznámky první vyšetřující skupiny (7/7) ohledně speciálních směsí a v rohu nádrž zelené chemikálie.
Tip – Ze stojatých nádrží může Rebecca do své mixovací sady nabrat chemikálie a následně je zkombinovat do speciálních směsí:
Č + M = Kyselina sírová
Z + Č = Oddělovací činidlo

Druhé dveře s rytíři jsou na půdě a za nimi observatoř s teleskopem. Na něm jsou tři prohlubně s hesly Umbrelly. Třetí dveře s rytíři jsou v hlavní hale a vedou ven, kde je zničený most a výtah bez baterie. Umístěte na váhy v hlavní hale sošky dobra a zla, což odhalí tunel za obrazem Marcuse.

 

Podzemí střediska

Chodba je zamořená jedovatými pavouky (pozor na otravu). Minete zamčenou monitorovací místnost a na konci chodby je kancelář s municí, psacím strojem a na stole Seznam chovanců nápravného zařízení (1/3) o zaměstnancích k likvidaci. V kobce je šachta. Jako Billy pomozte Rebecce aby tam prolezla.
Rebecca – Uvnitř je mučírna, list O regulátoru proudu (2/3) a hlavně panel, na kterém pákami nastavte dle dokumentu hodnotu 70.
Tip – Každá páka přidá (nahoru) / odebere (dolů) různou hodnotu. Navolte je takto:
1. páka (+30)
2. páka (+20)
3. páka (-40)
4. páka (+10)
5. páka (+50)
Zapnete proud, čímž otevřete dveře mučírny, monitorovací místnosti a zastavíte páru ve sklepě. Tajemný muž na vás vypustí zmutované opice, jedna vás chytí, načež pod vámi praskne podlaha. Mezitím se Wesker a vědec rozcházejí. Vědec jde spustit autodestrukční mechanismus pod střediskem, Wesker jde vlákat STARS tým na testy do Spencerova sídla.
Tip – Od této chvíle je mnoho místnosti střediska nově zamořeno opicemi.

Billy – Protože Rebecca visí na okraji jámy, musíte spěchat, jinak spadne a zemře. V kontrolní místnosti je spousta zásob (hlavně munice pistole) a cesta do mučírny ale Rebecca propadla o patro níž a odtud ji nevytáhnete. Utíkejte nahoru, přes středisko, přes kuchyni až do sklepa (cestou koste opice) a do místnosti s Rebeccou. Vytáhnete ji a povíte jí, že jste byli na misi Africké džungli a velitel se rozhodl vystřílet vesnici civilistů.
V místnosti s jámou je psací stroj. Zpět na chodbě je velký kruh se sochami zvířat a mříž s nápisem o duších slabých, jež je třeba zažehnout. Prohlédněte sochy a jejich texty a zapalovačem zažehněte misky od nejslabšího (jelen, vlk, kůň, puma, had, orel). Za mřížemi v první místnosti je tabulka Jednoty, v druhé místnosti je Deník vedení nováčků (3/3) o nehodách ve středisku. Pokračujte dveřmi vedle místnosti s jámou. V boční místnosti je odtok kanálu a na bedně klíč skříňky. Chodba vede k celám a zbrojnici nahoře. Je tu hlavně munice pistole a ve skříňce dokonce munice magnum (vaše první). Klíčkem odemkněte skříňku, kde je duralové pouzdro. Prohlédněte ho a objevíte číslo 385, která navolte na číselníku. V kufru jsou součástky pistole.
Tip – Součástky lze umístit na kteroukoli z obou pistolí, což zvýší její přesnost a účinek.
Jedním hrdinou ovládejte panel posouvající mříže (vytvořte cestu) a druhým sejděte k celám. Jsou zde kyselinové granáty (vaše první) a tlačítko. Po jeho smáčknutí vyběhnou dva Hunteři! Zničte je a z klece seberte klíč střediska (voda). Vraťte se zpět do hlavní budovy.

 

Výcvikové středisko

V patře východního křídla odemkněte klíčem (voda) dveře v pokoji. 
Tip – V oblasti je hodně Marcusů, tak opatrně.
V bočních dveřích je kontrolní místnost a na panelu rukojeť svěráku. V další místnosti je bar. Nechte Rebeccu zahrát na klavír ale nejde jí to. Nechte tedy hrát Billyho, který skladbu zvládne a odsune se tajná místnost. Je tam munice magnum a baterie, ale jak ji seberete, dveře se uzavřou. Nechte Rebeccu sebrat baterii a jako Billy znovu zahrajte skladbu, čímž dveře otevřete. V další chodbě ve dveřích je pokoj se svěrákem, který drží tabulku. Rukojetí ho povolte a tabulka Jednoty je vaše. V poslední místnosti je dílna se zásobami (bylinky, sprej). Sejděte dolů do haly a vyjděte ven před budovu. Umístěte baterii do výtahu, spusťte ho dolů a bednu která v něm je (přelezte ji) natlačte ke sloupu na němž je tabulka. Vylezte nahoru a seberte tabulku Kázně. Zajděte nahoru do observatoře a umístěte tři tabulky na teleskop. Věž se sníží.
Tip – Dveře zpátky z věže nyní nepovedou na půdu ale na balkon.
Z věže pokračujte dál.

 

Laboratoře

Přejděte most k zamčenému kostelu. Cesta nalevo okolo kostela je také zamčená. V altánku vpravo je jedna pohyblivá deska. Postavte jednoho hrdinu na ni, což odemkne kostel kam vstupte druhým hrdinou. V boční místnosti kostela je psací stroj a zásoby (zápalné granáty). Při návratu do hlavní síně zaútočí netopýr.

Boss 3 – Obří netopýr

– Obří netopýr je rychlý a velice těžko se trefuje. Je třeba mít dobrou pozici a střílet nahoru. Netopýr útočí sevřením do drápů, vynesením a puštěním.
– Netopýra doprovázejí menší netopýři, kteří jsou nebezpeční asi jako havrani.
– Snažte se obřího netopýra trefit granátometem a dorazit brokovnicí. Když se objeví malí netopýři, rychle je postřílejte pistolí.

Po poražení noční bestie si všimněte otvoru ve střeše. Kotvou se vytáhněte na střechu, slezte po žebříku za budovu kde pákou aktivujte výtah. Vyjděte ven okolo budovy a pokračujte společně do výtahu. V knihovně je psací stroj a Marcusův deník 2 (1/6) o klíčích v podobě pijavic. Vedle stroje je výtah, kterým si můžete posílat malé věci (jako ve vlaku). Zadní část stropu knihovny je rozbitá a kotvou se vytáhněte do patra. Na židli je Deník vedoucího laboratoře (2/6) o podivném chování Marcuse a na zdi Mapa laboratoře. Tlačítkem otevřete stroj a seberte kapsli pijavic. Jděte na chodbu. Tlačítkem odsuňte stěnu pod zábradlím, což dole otevře novou cestu (je tam Marcus). Zatím ale pokračujte nahoře. Za bočními dveřmi je nástupiště se zavřenou strojovnou a psacím strojem. Další dveře v chodbě vedou do laborky. Na stole jsou Záznamy o růstu pijavic (3/6) se zvýrazněním některých hodnot (číslo 4, zdvojnásobení, ztráta o 2, ztráta poloviny). V rohu je komora s virem. Všimněte si schránky na odsátí. Vedle je nádrž červené chemikálie. V další místnosti je sklad. Hned za dveřmi je výtah.
Tip – Mezi knihovnou a skladem můžete posílat drobné předměty přes výtah.
červená nádrž.
Ve skladu v koutě leží Hlášení vyšetřovatele (4/6) o pokusech na lidech, které Umbrella provádí. Poblíž jsou zelené zamčené dveře s bustou Marcuse a v rohu je nádrž zelené chemikálie.
Nyní se zaměřte na spodní podlaží. V otevřené chodbě je nádrž červené chemikálie, dveře s nefunkčním číselníkem a modré zamčené dveře s bustou Marcuse. Nechte Rebeccu smíchat zelenou a červenou chemikálii, což vytvoří oddělovací činidlo, které nalijte do kapsle pijavic a získáte přívěšek modré pijavice.
Tip – Můžete modrou pijavici zkusit dát do zelených dveří Marcuse ale nic se nestane.
Vložte modrou pijavici do modrých dveří Marcuse. Uvnitř je jeho pracovna. V polici je vstupní regulátor a Stará fotografie (5/6) s podivným chlápkem v bílém. V zadní místnosti je sklad umění a na soše přívěšek zelené pijavice. Pošlete ho nahoru a vložte do zelených dveří Marcuse. Je tam márnice, vzadu hodně nábojů (pistole) a sterilizační činidlo. V laborce vložte nádobu činidla do odsávače a odčerpejte vir. Uvnitř je klíč pěstírny, kterým odemkněte poslední místnost v patře. Pobijte Huntery a vzadu najdete Hlášení B.O.W. (6/6) o variantách biologických zbraní a ciferník. Výtahem pošlete ciferník dolů a vložte ho do dveří. Dle dokumentu z laborky nastavte čísla 4 (základní), 8 (dvojnásobek), 6 (odečtení dvou) a 3 (polovina). Uvnitř je stanice lanovky ale kabina je zamčená. Pákou posuňte žebřík aby dosáhl k plošině strojovny a konečně se mohou oba hrdinové sejít. Pod žebříkem je výstupní regulátor. V rohu pod strojovnou je díra kudy pomocí kotvy vyšplhejte. Zevnitř už můžete strojovnu otevřít.
Tip – Tohle je poslední místo využití hákovačky. Nyní už ji můžete natrvalo odložit.
Do panelu vložte vstupní a výstupní regulátor, což nastartuje lanovku. Jenže když zkusíte otevřít kabinu, Billyho přepadne opice a srazí ho do propasti. Rebecca je na to sama.

Zničte útočícího Marcuse. Lanovka je zase zavřená, protože pijavice v kontrolní místnosti vyhodili regulátor. Seberte výstupní regulátor a znovu ho vložte do panelu. Nastupte do kabiny lanovky a z ruky mrtvoly vezměte magnum! 

Magnum

– Mocná pistole s obrovskou účinností a vcelku rychlou palbou.
– Magnum Pistole se podobá revolveru magnum z RE 1 ale má větší zásobník a rychlejší nabíjení.
– Munice 8

Pákou aktivujte kabinu.

 

Továrna

Lanovka vás doveze do továrny
Tip – Stále můžete lanovku použít a vrátit se zpět.
Vyjděte po schodech (minete zamčené dveře) a pokračujte do velké haly nad šachtou. V bočních dveřích je kontrolní místnost, v ní zásoby, Mapa továrny a psací stroj. U šachty je osobní výtah, kterým sjeďte a projděte až do monitorovací komory. Prohlédněte monitory a uvidíte obří bytost (Tyranta) v nádrží. Vedle leží klíč továrny (horní). Vraťte se nahoru a klíčem aktivujte panel v kontrolní místnosti. Přijede nákladní výtah, kam nastupte a aktivujte ho panelem. Sjedete do podzemí, kde vás potká kapitán Enrico. Jeho lidé se stahují k sídlu Spencera ale přemluvíte ho abyste zůstali a pátrali po Billym. Seberte klíč výtahu a vložte ho do panelu vedle osobního výtahu. Než ale nastoupíte, do místnosti vnikne Tyrant a cesta na nákladní plošinu se uzavře.

Boss 4 – Proto Tyrant

– Tyrant je známý už z RE1. Tohle je jeho prvotní varianta. Je to vysoký silný humanoid s nebezpečným pařátem. Je pomalý, ale odolný.
– Vrata na nákladní výtah jsou zavřená, takže místo na manévrování je malé..

– Vytaste magnumku a začněte kroužit kolem Tyranta. Vždy když bude dostatečně daleko od vás tak ho trefte.

Nastupte na výtah. První patro je oblast Výcvikového střediska.
Tip – Výtah ústí v tunelu s vlakem. Je to mnohem rychlejší způsob návratu než přes lanovku a laboratoře.
Druhé patro je tato továrna. Je tam chodba (s municí magnum) vedoucí k lanovce.
Třetí patro je toto.
Tip – Při opětovném návratu si můžete všimnout, že tělo Tyranta zmizelo a vrata na výtah jsou proražená. Skrze díru tam můžete vejít ale výtah nefunguje.
Vaším hlavním cílem je čtvrté patro…

 

Úpravna

Tajemný muž v bílém plánuje vaši likvidaci a mezitím v řece uvidíte Billyho. Proud ho strhne dál. Projdete kolem výtahu bez proudu do kontrolní místnosti s psacím strojem. Na panelu je znázorněn proud v komplexu. Musíte obnovit proud v komplexu tím, že vyberete tři uzly, přičemž energie se zapne vždy v daném uzlu a v sousedících uzlech do vzdálenosti dvou polí. 
Tip – Při pomyslném rozdělení mapy na osm řádku a pět sloupců vyberte uzly 2:2, 6:2 a 6:4. 
Výtahem sjeďte dolů. Vyčistěte místnost od zombií. V chodbě za rohem jsou zamčené dveře s otvorem. O kus dál je herna a v ní Mapa úpravny. Venku u řeky je vysokozdvižný vozík ale nemá baterii a na skále leží nějaký předmět. Pokračujte přes místnost s nádrží a bednami až dál dolů. U vody najdete Billyho! Hromada mrtvol opodál mu připomene masakr v Africe. 
Tip – Nyní jste na to opět dva!
Cestou zpět se zastavte u nádrže s bednami a všimněte si ventilu na opačné straně. Nahoře je ovládací panel na otáčení mříže a napuštění / vypuštění vody. Nechte Billyho slézt a posunout dřevěné bedny ke zdi, aby po napuštění vody tvořily most.
Tip – Kovová bedna bude jen překážet, protože ji voda nezvedne a nesmíte s ní ucpat kanál kudy voda přitéká.
Nechte Billyho vylézt, napusťte nádrž, přejděte po bednách a vyzvedněte si ventil. Umístěte ho nahoře do dveří s otvorem a vstupte. V místnosti je mnoho zombií, které zrušte a v patře nad žebříkem najdete u mrtvoly Hlášení vyšetřovatele 2 (1/4) a nádrž červené chemikálie. Pokračujte dveřmi (pozor na Huntery v chodbě) až na ubikace. Je tu spoustu zásob (léčení, zápalné granáty…) také psací stroj a dokument O kapalině v baterii (2/4) ohledně kyseliny pro baterii. Pokračujte dál a přes můstek nad řekou.
Tip – Na podobných můstcích může z řeky vyskočit zmutovaná obří žába. Je to nebezpečná bestie, protože útočí dlouhým jazykem a pokud vás s ním chytí rovnou vás zabije.
V další budově si všimněte gondoly ale panelu chybí základní deska. V koutě je Deník ředitele úpravny (3/4) o uzavření čističky. Výtahem sjeďte dolů a jděte podél ochozu.

Boss 5 – Proto Tyrant

– Proto Tyrant, kterého Rebecca porazila je zpět. A je stejně odolný jako předtím! Jenže můstek tvoří úzkou slepou cestu a tak můžete pouze ustupovat dozadu.
– Rychle Tyranta trefujte granátometem nebo bročkou a udolejte ho než vás zatlačí do kouta.

Po zabití Tyranta spusťte tlačítkem na konci žebřík a nahoře na ochozu najdete základní desku. Dveře dole vedou k přehradě (pozor na žáby) jenže proud vody je moc silný. Vraťte se ke gondole, vložte do panelu základní desku a přivolejte ji.
Tip – Gondolu může použít jen Rebecca. Billy se do ní nevejde.
Rebecca – Přepravte se gondolou do protější budovy. V rohu nad schodištěm jsou kyselinové granáty. Pákou na panelu otevřete stavidlo, což zastaví proud vody přes přehradu. V další místnosti jsou v koutě zase kyselinové granáty, na stole průmyslová voda a u dveří nádrž modré chemikálie. V rohu jsou dveře vedoucí do místa, kde jste zachránili Billyho, takže se oba mohou opět sejít.
Nechte Rebeccu smíchat červenou a modrou chemikálii, což vytvoří kyselinu sírovou, ke které přidejte průmyslovou vodu a vytvoříte kapalinu do baterie. Pod schody je místnost s nádržemi s brouky. Na polici je baterie ale je vysoko. Přiveďte sem oba hrdiny, nechte Rebeccu vylézt s pomocí Billyho a prázdná baterie je vaše. Vzápětí se nádrže rozbijí a zaútočí zbytek brouků. Nalijte do baterie kapalinu (vysokonapěťová baterie) a vraťte se až k vysokozdvižnému vozíku, do kterého ji vložte. Jedním hrdinou vylezte na bednu, kterou vozík drží, druhým aktivujte vozík a ze skály seberete kartu. Nyní se vydejte dolů k přehradě (přes kterou jste zastavili průtok) a přejděte přes ní do budovy. Jedny dveře vedou zpět do místnosti s nádržemi brouků, druhé odemkněte kartou. Na konci chodby je munice magnum a dál kotelna. Narazíte na chlápka v bílém, který prozradí, že je sám Marcus. Byl zavražděn jednotkou Umbrelly na rozkaz Weskera a jeho přítele vědce Birkina, nicméně jeho výzkum pijavic ho zachránil. Zmutuje do pijavičí podoby.   

Boss 6 – Královna pijavic

– Královna pijavic je podivná a rychlá ohavná bestie na čtyřech nohách. Útočí výhradně zblízka, ale dokáže vás chytit a trvale snižovat zdraví.
– Areál bitvy je vcelku spletitý a složený z úzkých chodeb. Snažte se neztratit Královnu z dohledu, ale zároveň se od ní držet dál.
– V rohu nedaleko kotle je magnum munice..
– Pokud nedokážete uhlídat pozice obou hrdinů, zkuste prostší taktiku a to nechat jednoho hrdinu v rohu místnosti (nařídit mu, aby zůstal stát) a druhým rozptylovat Královnu. Pokud Královna prvního hrdinu chytí, rychle ji zasaďte pár ran.

Z těla vypadne klíč šachty (stříbrný) a klíč šachty (zlatý). Oba použijte (každý jedním hrdinou) na panel a odemkněte velká vrata. Uvnitř je psací stroj a sklad plný věcí (léčení, spreje, munice…). Vybavte se, nastupte na výtah a vyvezte se nahoru. 

Final Boss – Královna pijavic

– Královna je nyní větší a místo zadních nohou má ocas. Zranitelným místem je její tlama. V první fázi boje Královnu ustřílejte zbraněmi. Využijte to nejsilnější co máte ale šetřete si dost munice na později. 
– Na celý boj máte 5:00, poté dojde k autodestrukci zařízení.
– Jak Královnu porazíte, Rebecca si všimne, že sluneční svit jí ubližuje a získáte Manuál brány (4/4) ohledně čtyř ventilů, které otevírají střechu
Billy – Zatímco Rebecca bude běhat k ventilům, vy útočte na Královnu a snažte se ji lákat na sebe. Nechte Rebeccu otevřít všechny ventily, což odklopí střechu.

Po otevření střechy světlo Královnu ochromí a Billy ji rozstřelí magnumkou, kterou mu Rebecca hodí. Oba se rozloučí, Billy má být prohlášen za mrtvého a Rebecca se vydá za zbytkem týmu do Spencerova sídla.

Rychlý průchod hrou na čas (vyšší obtížnost). Standartní délka hry je přibližně 9 hodin, pro získání nejlepších bonusových odměn čas zkraťte na 3:30 hodiny.
Tip – Tradiční „Result Screen“ neboli statistiky hry se přehrají pouze po dokončení na obtížnost Normal a vyšší.
Tip – RE0 přináší „Rank“ ohodnocení hráče písmenem. Hodnocení závisí pouze na čase k dohrání. 
D: více než 9:00
C: 7:00 – 9:00
B: 5:00 – 7:00
A: 3:30 – 5:00
S méně než 3:30

 

Bonusy

NG+
– Po dokončení kampaně se vytvoří speciální uložení (čisto), které v žádném případě nemažte! Toto uložení vede k NG+, která bude obsahovat odemčené bonusy.
Tip – Oproti RE1 nemůžete při NG+ zvolit jinou obtížnost, než tu při které jste hráli předtím! Proto je dobré hrát vždy minimálně na Normal, jinak mnoho bonusů nepůjde získat.
– Pro NG+ můžete vyhrát bonusové zbraně. Cílem je dokončit hru na čas. Je dobré zvolit co nejrychlejší postup a nejprve vyhrát bonusy z Leech Hunter.

Samopal

– Za dokončení hry na obtížnost Normal nebo vyšší do 5h.
– Samopal v inventáři Billyho.
– Automat schopný rychle kosit nepřátele. Munice se počítá v procentech a zásobníky se v kampani objeví až po zisku hodnocení E v Leech Hunter hře.
– Munice 100%

Raketomet

– Za dokončení hry na obtížnost Normal nebo vyšší do 3h 30min.
– Raketomet v inventáři Rebeccy s nekonečnou municí. Silný raketomet, který na jednu raketu sejme každého.
– Munice /

 

Kostýmy

 

DLC 1 – Costume Pack 1

 

DLC 2 – Costume Pack 2

 

DLC 3 – Costume Pack 3

 

DLC 4 – Costume Pack 4

 

DLC 5 – Fan Design T-shirt Pack

 

DLC 6 – „Shadow of Fear“ Rebecca T-shirt

 

Leech Hunter

– Speciální herní mód v rámci NG+
– V upravené oblasti Výcvikového střediska a Podzemí střediska posbírejte co nejvíce zelených a modrých pijavic. Celkem je pijavic 100 a každých 10 pijavic zabere jeden slot v inventáři. Zelené pijavice může sbírat jen Rebecca a modré pijavice může sbírat jen Billy. Na konci hry vám tedy zůstane pouze jeden volný slot u každého hrdiny.
– Hru můžete kdykoli ukončit odchodem ze sídla hlavními dveřmi, čímž se vám v tabulce shrnou dosažené úspěchy. V závislosti na počtu získaných pijavic dostanete odměnu do kampaně (v rámci vaší NG+).
Tip – Protože hra není nijak časově omezená a výsledné skóre závisí jen na počtu získaných pijavic, je nejlepší nejprve vyčistit celé středisko. A až poté začít sbírat pijavice. 
– Konkrétnější postup:
1) Podzemí u vlaku (získáte brokovnici + klíč ohně)
2) Přízemí východní křídlo + podzemí pod východním křídlem (hodně léčiva, granátomet).
3) Přízemí západní křídlo a patro východní křídlo (mnoho Marcusů)
4) Podzemí za obrazem v hale (poslední pavouci a opice)
5) Půda (spousta brouků)
6) Zbytek sídla (Hunteři na chodbách a zombie).
Tip – Jakmile sesbíráte 90 pijavic, monstra se začnou respawnovat. Je dobré si poslední desítku nechat co nejblíže východu (hlavní hala, jídelna).
– Odměny:
E (0-29 pijavic): Munice do samopalu (rozmístěné po kampani)
D (30-59 pijavic): Nekonečno munice pistole
C (60-89 pijavic): Nekonečno munice lovecké brokovnice
B (90-99 pijavic): Revolver Magnum (kupé 201 ve vlaku)
A (100 pijavic): Nekonečno munice do všech zbraní

Revolver Magnum

– Za hodnocení B.
– Vražedný revolver s extrémní účinností a průrazností, kdy je možné jedinou ranou zničit monstra v řadě. Účinnost výrazně převyšuje standartní Magnum pistoli.
Munice – 5

 

Wesker mod

– Speciální herní mod po odehrání kampaně. Je nezávislý na NG+ v menu v nabídce Extra.
– Projděte kampaň jako zmanipulovaná Rebecca a Wesker (alias Billy). Wesker má dvě nové schopnosti s nimiž může zabíjet nepřátele.
– Průběh kampaně je jinak totožný (Wesker je pouze Billy s jiným vzhledem).

Kostým 1 – Tým Wesker

– Dokončit Wesker mod kampaně.