Pod zajímavou číslovkou se nachází díl RE série, který poprvé vyšel až v roce 2002, čili mezi díly CODE:Veronica a RE4. Tehdy to byla pouze devíza konzolí a PC hráči si museli počkat až do roku 2016 na remastrovanou verzi. PC hráči mohli teprve tehdy slavit a rozhodně bylo co. Staronový díl RE série pod svou číslovkou 0 ukrývá příběh, který o pár hodin předchází vůbec prvnímu dílu RE. Nicméně o ději RE1 se tu hovoří, předpokládá se, že ho hráč odehrál, takže v rámci série by měl být RE0 hraný jako druhý v pořadí. Óstatně i z toho důvodu se tvůrci rozhodli pro remaster RE0 hned po RE1.
RE0 tedy využívá základní mechanismy viděné v prvním díle. Bere si z něj kameru, omezené ukládání, důraz na adventurní prvky, logické hádanky a mnoho dalšího. RE0 však přináší jednu významnou novinku a to kooperaci dvou hrdinů. Rebecca Chambersová a Billy Coen budou spolupracovat a navzájem si vypomáhat, přičemž hráč může mezi hrdiny přepínat. Hrdina, který zrovna není řízen hráčem je kontrolován AI, takže bude schopen vám pomáhat v boji. Tím to ale končí – AI řízený parťák zdaleka nemá takové možnosti jako parťáci v pokročilých dílech série. Nebude vám dávat munici, nebude vás léčit… Kooperace je tedy až na drobné výjímky zcela kontrolovaná hráčem.
K hrdinům se ještě vrátím, neboť jde po vizuální stránce o zvláštní osoby. Rebecca měla roli už v RE1, kde se za ní dokonce dalo hrát. Jde o mladou roztomilou medičku s velkýma výraznýma kukadlama a dětským hláskem. Billy je oproti tomu drsňácký potetovaný playboy s nagelovaným hárem. Vizáž hrdinů je zkrátka tak trochu zvláštní, jako kdyby vypadli z nějakých Japonských anime filmů. Ale pokud si na hrdiny zvyknete, problém nebude.
Ovšem problém může vzniknout především díky absenci bedny skladu. Už nemůžete věci odkládat do beden, které jsou navzájem propojené. Můžete je však pokládat na zem. Takže jak postupujete hrou vpřed, musíte si stále přenášet důležité předměty s sebou. Je to dosti otravné a vyžadující častý návrat do již prozkoumaných míst. V podstatě se dá říci, že nutnost vracení se zpět je zde stejně častá jako u RE1, byť z trochu odlišného důvodu.
Po stránce příběhu na tom RE 0 není vůbec zle. Tajemný černovlasý chlápek ovládající nový typ mutantů začne likvidovat cestující ve vlaku. Proč tak číní a kým vlastně je, to se hráč dozvídá až později a hezky postupně. Příběh nakonec neodhaluje jen osud druhé jednotky STARS, ale rovněž značně odkrývá pozadí organizace Umbrelly a mocenského boje mezi jejími členy. Resident Evil 0 je zkrátka další střípek do mozaiky velkého příběhu a zároveň druhá i poslední část etapy zasazená do Arklayských hor. Druhá etapa startující dílem RE 2 se totiž věnuje přímo událostem v Raccoon City.
Délka hry je o něco kratší než u RE1. Navíc tu není takový potenciál znovuhratelnosti, ačkoli i zde nemůžou chybět bonusy, které oživí a možná i ulehčí další hru. RE0 je dalším kvalitním hororovým příběhem z RE universa. Dávka napětí, náročných překážek i poctivě hratelnosti. Prokousat se na konec není snadné, ale rozhodně je průzkum Výcvikového střediska minimálně tak zajímavý, jako průzkum Spencerova sídla.
Hodnocení – 85%
Herní dovba – cca 10h
Komentovaný průvodce
–
Návod
Návod na „nultý“ díl série v moderní remastrované verzi. V návodu jsou obrázky pouze u zcela nových zbraní, které v minulých RE nebyly. Myslím, že nemá smysl stejné zbraně ukazovat znovu.
Základy
– Oba hrdinové mají ve výbavě kufr na převlékání (odemkne se od chvíle, kdy se oba hrdinové poprvé sejdou). Díky kufru můžete kdykoli měnit kostýmy.
– Oproti RE 1 jsou oba hrdinové součástí jediné kampaně. Mezi hrdiny lze přepínat a musejí spolu spolupracovat. Každý má také své schopnosti (podobně jako Chris a Jill v RE1).
– Každý hrdina má svůj inventář se šesti sloty. Pokud jste vedle sebe, můžete si věci rovnou předávat.
– V terénu můžete mezi hrdiny přepínat a rovněž můžete parťákovi nastavit, zda má jít s vámi anebo zůstat a zda má používat zbraně anebo vůbec nestřílet. Pokud jsou oba hrdinové u sebe, můžete klávesami ovládat i svého parťáka, aniž byste museli hrdinu přepnout a hrát za něj. Nemůžete však za parťáka střílet, pouze se hýbat.
Hrdinové
Rebecca Chambers
– Roztomile vyhlížející medička z jednotky STARS
– Je o něco slabší než Billy
– Může používat chemikálie
– Umí mixovat bylinky
Billy Coen
– Potetovaný frajírek a též hledaný vrah
– Vydrží o trochu více než Rebecca
– Může tlačit těžké předměty
– Má v trvalé výbavě zapalovač
Kapitola 1 – Vlak
Tým Bravo z jednotky STARS má prošetřit nehodu v lesích a zajistit nebezpečného vězně. Mladá medička týmu, Rebecca, nalezne zastavený vlak, na něž byl proveden útok slimákovitých organismů vedených podivným chlápkem v bílém rouchu.
S sebou máte jen pistoli a pár munice. Také máte stolek na míchání bylinek a rovněž dva dokumenty – základní herní manuál a informace o zločinci Billym Coenovi.
Pistole STARS (RE 1)
– Základní bouchačka Rebeccy. Jde o stejnou zbraň jakou měli hrdinové RE 1. Pistole je na 15 nábojů ale účinnost je bídná. Proti menšímu počtu zombií i psům jde však o dobrou věc.
– Účinek pistole lze posílit připevněním optiky, kterou seženete ve třetí kapitole.
– Munice 15
Výbava – Mixážní stůl
– Mixážní stůl Rebeccy slouží ke sbírání vzorků (na předem daných místech) a kombinování jich do léčiva.
Dveře do jídelního vagonu jsou zamčené, takže jděte na opačnou stranu. Ze sedaček se proberou tři mrtví – vaše první zombie. Rychle je postřílejte a snažte se, aby vás nechytili a nekousli. Pokračujte dál a prohledejte dva pokoje. V jednom najdete dokument o jakýchsi laboratořích, ve druhém další dokument o proběhnutém vyšetřování útoků ve městě. Ve druhém pokoji jsou také bylinky, munice, inkoust a hlavně – psací stroj.
Výbava – Inkoust (RE 1)
– Stejně jako v prvním díle RE, tak i zde lze ukládat hru pouze přes psací stroje. Každé uložení spotřebuje jednu inkoustovou pásku, tudíž dobře zvažujte, kdy má uložení smysl.
Výbava – Bylinky + spreje (RE 1)
– Bylinky fungují úplně stejně jako v RE 1.
– Existují tři bylinky – zelená (Z), červená (Č) a modrá (M). Ty se dají různě kombinovat. Zelené obnovují zdraví, červené posilují účinek zelených a modré léči otravu.
– Z (obnoví malé množství zdraví)
– M (zastaví otravu)
– Z + Z = Zelený prášek (obnoví střední množství zdraví)
– Z + M = Zelenomodrý prášek (obnoví malé množství zdraví a vyléčí otravu)
– Z + Č = Zelenočervený prášek (obnoví maximální množství zdraví)
– Z + Z + M = Velký zelenomodrý prášek (obnoví střední množství zdraví a vyléčí otravu)
– Z + Z + Z = Velký zelený prášek (obnoví velké množství zdraví)
– Z + Č + M = Velký zelenočervenomodrý prášek (obnoví maximální množství zdraví a vyléčí otravu)
– Sprej (obnoví plné zdraví)
! Raději si hned uložte hru a vyjděte na chodbičku.
Na konci chodby minete jedny zamčené dveře na klíč, dále zamčené dveře na kartu a dojdete k mrtvole u níž leží klíč od jídelního vagonu. Překvapí vás uprchlý zločinec Billy. Uvědomuje si však vážnost situace a nechá vás být. Do vagonu skočí oknem kolega Edward. Je nakažený a umírá. Varuje vás před hordami mutantů v lesích, načež do vagonu skočí několik psů! Ti jsou velice rychlí, takže je okamžitě sundejte. Prohledejte již mrtvého Edwarda a najdete munici do pistole. Jděte zpátky k jídelnímu vagonu. Cestou vás informuje velitel Enrico o nebezpečnosti Billyho. Odemkněte jídelní vagon klíčem a vstupte. Narazíte opět na Billyho, který navrhuje spolupráci. Na stolku v rohu leží dokument o možnosti odemykání dveří přes elektronický panel na střeše. Protože je kuchyně zamčená, běžte nahoru do jídelny. Sedí tu jakýsi muž. Když ho prohlédnete, začne se jeho tělo trhat na kusy, neboť je tvořen hordou slimákovitých potvor. Ať už zombii zastřelíte anebo zkusíte utéct, slimáci vás obklopí. Naštěstí zasáhne Billy, slimáky zažene střelbou a zachrání vám život. Oba hrdinové se konečně dohodnou na spolupráci. V základní výbavě Billyho najdete nůž, pistoli a munici.
Bojový nůž (RE 1)
– Nůž odpovídá noži z RE 1. Jde o základní zbraň Billyho. Poslouží při boji zblízka ale je to nouzová věc.
Pistole, armádní
– Základní bouchačka Billyho. Je takřka stejná jako pistole Rebeccy – 15 nábojů a nízká účinnost. Pistole je dobrá proti slabým monstrům jako je zombie, či pes.
– Účinek pistole lze posílit připevněním optiky, kterou seženete ve třetí kapitole.
– Munice 15
DLC kostýmy
– Pro RE 0 existují miniaturní DLC nazvané jednoduše Costume pack. Každé DLC přidává nové obleky.
– DLC obleky nemají žádnou výhodu, je to jen kosmetická úprava, čili význam DLC je snad jen pro pravověrné fandy sběratele, kteří chtějí mít vše, co se k sérii dá sehnat.
Rebecca – Vylezte oknem na střechu a běžte kam až vám cesta dovolí. Spojte dráty na panelu k sobě, čímž otevřete elektronický zámek dveří do kuchyně. Slimáci vás však přepadnou a srazí otvorem do kupé pod vámi. Nemůžete zpátky, protože dveře jsou zaseknuté kvůli něčemu v klíčové dírce. Vedle v polici je klíč od pokoje. Vezměte ho a přivolejte si výtah na jídlo. Vložte do něj klíč a odešlete výtah.
Billy – Projděte do kuchyně, kterou Rebecca otevřela. Za rohem je výtah na jídlo a v něm čeká klíč od Rebeccy 🙂 Vezměte jej a vydejte se zpátky až do místa, kde Billy poprvé potkal Rebeccu. Klíček odemkněte zamčené dveře. Na zdi tu visí Mapa vlaku! Hne vedle stiskněte tlačítko, což spustí žebřík do patra. Pod stolem je dokument o ztraceném klíči. V pokoji (ve skříni) je také brašna. Prohlédněte ji v inventáři a zjistíte, že je zamčená na dva zámky. Vylezte nahoru po žebříku a pokračujte dál přes bar. V chodbě je na jídelním vozíku napichovátko na led. V jediném přístupném pokoji leží lovecká brokovnice a spousta munice (do pistole i do bročky).
Lovecká brokovnice
– Solidní účinná zbraň na silná monstra. Nevýhodou je zásobník na pouhé dva kousky. Snažte se včas přebíjet.
– Munice 2
Vybavený brokovnicí se vraťe do baru, kde do vlaku skočí skrze střechu obří škorpion!
Boss 1 – Škorpion
– Obří škorpion je nebezpečná potvora, která zabírá celou šíři vagonu, takže ho nemůžete oběhnout. Škorpioin jde stále vpřed, čímž vám znemožňuje prostor na manévrování, ale při silném poškození odskočí o kus vzad.
– Škorpion útočí buď klepety anebo ocasem, kterým se napřáhne a pak udeří. Vždy když se napřahuje, rychle mu zasaďte ránu. Je dobré založit taktiku na tom, že budete bestii střílet jen když se chystá k útoku. Většinou se vám tak povede přerušit jeho útok a ještě ho donutit odskočit vzad. Díky jeho odskočení získáte i pár vteřin k dobru na přebití brokovnice.
Vezměte páku na otevírání, která zbyla z trosek vedle škorpiona a sejděte dolů do pokoje. Jděte až do kuchyně a výtahem pošlete Rebecce napichovátko na led.
Rebecca – Vyzvedněte z výtahu napichovátko na led a uvolněte s ním zámek dveří. Vyjděte ven a běžte do kuchyně za Billym.
Oba – Tyčí s hákem otevřte poklop v rohu kuchyně a prolezte na druhou stranu. Ocitnete se ve skladu. Rychle postřílejte psy. Ve skladu je léčení a hlavně kanystr, který vezměte. Po jednom psovi je u klece zlatý náramek, který použijte jako první klíč k odemčení brašny. Jděte dál a dostanete se až na konec vlaku. Po pravici máte kontrolní panel na kartu a po levici držák s vystřelovací kotvou. Jedním hrdinou, zatáhněte za páku opodál, čímž otevřete držáky. Zatímco jeden hrdina drží páku, druhý může vyzvednout.
Výbava – Kotva
– Vystřelovací kotva se používá k dosažení vyvýšených míst a vyšplhání.
Nyní se vraťte zpět. Cestou vás v kuchyni napadne zombie ze skříně. Ve skříni pak leží prázdná lahev, kterou můžete zkombinovat s kanystrem benzínu a vyrobíte první molotov!
– Nejen bylinky lze kombinovat. Můžete také vytvářet molotovy. Hození molotovu popálí nepřátele v zasažené oblasti. Výroba je snadná.
– Prázdná lahev + Kanystr s benzínem = Molotov
Jděte až do vagonů, kde Rebecca poprvé potkala zombie (vagon se schodištěm). Vlevo od dveří je rozbité okno a nad ním ulomený žebřík. Použijte u okna kotvu, čímž vystřelíte lano a vyšplháte na střechu. Otvorem skočte zase dovnitř a ocitnete se v pokoji. V pokoji je krom zombie také balíček. Rozbalte ho v inventáři a najdete stříbrný náramek – druhý klíč do brašny. Odemkněte brašnu a najdete v ní vstupní kartu. Vyjděte z kupé a ocitnete se na chodbě, kterou předtím zahrazovali slimáci. Ti jsou zde stále, takže spěchejte dolů a setkejte se s parťákem. Pokud vás slimáci chytí, přesekejte je nožem. Běžte až na konec vlaku a cestou si určitě uložte hru – bude to drsné.
! Uložte si hru a připravte se na boj.
Kartou otevřte dveře (vložte kartu do čtečky). Uvidíte dva vojáky se kterými přes vysílačku hovoří Wesker a jakýsi vědec. To oni řídí vlak a mají za úkol ho zničit. Vojáky však napadnou slimáci. Jděte tam a pokračujte do místnost strojvedoucího. Najdete tu dokument o možnosti zabrždění vlaku. Nyní je třeba se rozhodnout, který z hrdinů zůstane zde, a který půjde na opačnou stranu vlaku, aby aktivoval brzdy. Protože cesta nebude snadná, měl by jít vitálnější hrdina s dostatkem munice do pistole a léčením. Ještě než vyrazíte, vezměte si z panelu kartu (ta je důležitá!) a z podlahy munici, případně bylinky. Máte tři a půl minuty, takže spěchejte zpátky na konec vlaku. V cestě je řada zombií a také Edward, který už se proměnil v zombii. Až budete na konci, vražte kartu do čtečky panelu vpravo a nacvakejte správný kód. Musíte stisknout 10 čísel na číselníku 1-9, přičemž jednotivá čísla můžete mačkat i opakovaně. Musíte však deset čísel nacvakat tak, aby jejich součet dal číslo znázorněné na panelu. Protože se požadované číslo na panelu mění, mohu nabídnout jen obecný návod
1) Vydělte požadované číslo devíti.
2a) Pokud máte zbytek, devětkrát stiskněte výsledné číslo a nakonec stiskněte číslo potřebné do požadovaného čísla (zbytek).
2b) Jestliže po dělení zbytek není, devětkrát stiskněte číslo o jedno nižší než je výsledek dělení a pak číslo (vždy 9) potřebné do požadovaného čísla.
Když to zvládnete, stejný úkol bude mít i druhý hrdina, ovšem jeho panel je rozbitý a nevidí na něm aktuální součet nacvakaných čísel. Nicméně s obecným postupem popsaným výše vám může být úplně jedno že aktuální součet nevidíte. Když se zadaří, vlak začne brzdit, ale i tak skončí vykolejený v jakémsi tunelu.
Kapitola 2 – Výcvikové středisko
Na podlaze jsou všechny předměty, které jste v první kapitole odložili na zem. S sebou si vezměte hlavně zbraně, munici a harpunu. Neuškodí i nějaké to léčení a inkoust. V místnosti brzy povstane pár zombií, takže je vyřešte a jděte jedinou cestou dál. Skrze kanál vylezete do jakéhosi sídla s obrazem Jamese Marcuse pod schodištěm. Rebecca si uvědomí, že to byl ten stařec ve vlaku tvořeny slimáky. Mezitím Wesker a vědec sledují vás dva, když se jim na monitoru objeví tajemný muž v bílém, který svojí mocí opět nechá povstat Marcuse a řekne, že to Umbrella jej nechala zavraždit. Celý útok na vlak tedy není nic jiného než pomsta Umbrelle. Dole pod schodištěm je psací stroj.
! Protože jste v nové kapitole, uložte si určitě hru.
Protože lze toto místo považovat za jakousi křižovatku, uděláte dobře, když z haly vytvoříte svůj sklad, kam budete nosit přebytečné věci. Nechte si jen zbraně, munici a zbytku se dočasně zbavte. Vyjděte po schodech a zahněte vlevo. Běžte do dveří do západního křídla. Na stole je dokument o zabezpečení, přičemž si zapamatujte kod „8:15“ Ze skříně v rohu vemte páčku s motivem lva. Skrze okno vletí do místnosti havrani, tak je rychle postřílejte. Zpátky v hale projděte velkými dvojitými dveřmi nad schodištěm. Přejděte do vedlejšího sálu, kde je studovna. Na jedné z lavic najdete dokument – o založení střediska. V rohu pak leží pár munice a další psací stroj. To máme dva psací stroje velmi blízko u sebe. Dveřmi v rohu sálu pokračujte do chodby, kde jsou dvoje dveře. Jedny jsou zamčené se symbolem plamene a vy zamiřte do druhých za nimiž je pracovna. Na stole leží Mapa střediska – velice užitečná věc vzhledem k náročnému půdorysu oblasti. V rohu jsou zamčené dveře, vedle nich zhasnutá lampa a na stěně obraz muže se svíčkou. Billyho zapalovač je však stále bez paliva. Ze stolku pod obrazem vezměte mikrofilm A. Přejděte ke knihovně a všimněte si kulatého mechanismu a výtahu. Na výtah postavte Rebeccu a Billym vložte páčku se lvem na mechanismus. Otočte pákou a výtah vyjede nahoru. Nyní je na to Rebecca sama.
Rebecca – Nahoře vás napadne několik hmyzích mrch. Postřílejte je, poberte munici a všimněte si hodin, kterým chybí jedna ručka. Pokračujte dveřmi na balkon. Napadnou vás zde havrani, takže se jich raději zbavte. Je tu spousta bylinek. Ve vedlejší místnosti je veliká nádrž a v ní klec přikrývající jakýsi předmět. Klec se dá zdvihnout přes páku na namotání řetězu, ale na Rebeccu je moc těžká. Sejděte proto po schodech dolů a otevřte dveře vedoucí do patra hlavní haly. Billy díky tomu může přijít za vámi. Vy si ještě zajděte do dveří v této chodbičce. Krom dalších hmyzích potvor tu je spousta munice, bílá soška a granátomet!
Granátomet (RE 1)
– Mocná zbraň na silné potvory. Granátomet se nabíjí třemi druhy munice, která určuje jeho nejvhodnější použití. Vše odpovídá RE 1.
– Explozivní munice je klasická a najdete ji poprvé už ve zbrani. Explozivní granáty způsobují velké poškození a jsou vhodné proti skupinám nepřátel.
– Zápalná munice je červená a slouží jak název napovídá k zapálení nepřátel. Obzvláště se vyplatí proti Marcusovi.
– Kyselinové granáty jsou vzácné a poprvé je najdete v podzemí střediska. Kyselina umí poleptat nepřátel a trvale je zraňovat. Ideální třeba na Huntery.
Granátomet předejte Billymu a vraťe se na půdu.
Billy – Otočte klikou, abyste zvedli klec.
Rebecca – Slezte do nádrže a vezměte si předmět pod klecí. Je to klíč se symbolem ohně. Objeví se však obrovská stonožka a Rebeccu chytí. Máme tu další bossfight a opět pouze za Billyho, neboť Rebecca je bezmocná.
Boss 2 – Stonožka
– Stonožka snese opravdu hodně. Neustále se proplétá mezi sloupy nad nádrží a když se jí připletete do cesty, zaútočí svými kusadly. Základem je se stonožce vyhýbat ale zároveň ji střílet něčím silným.
– Nejlépe poslouží granátomet. Pokud dojdou granáty, vytaste bročku. Chvíli to potrvá ale Stonožka po několika silných ranách přeci jen exne.
S klíčem se vraťe do hlavní haly a nyní dveřmi v přízemí zamiřte do jídelny. Je tu hromada zombií, tak si pomozte molotovem. Klíčem (oheň) odemkněte kuchyni. Poberte věci a hlavně náplň pro zapalovač, kterou vložte do Billyho zapalovače a konečně ho zprovozníte.
Výbava – Zapalovač (RE 1)
– Oproti RE 1 zapalovač neslouží k podpalování mrtvol, ale jen k zapálení určitých věcí.
Pokračujte v průzkumu východního křídla. V sousední chodbě je cesta dolů do strojovny, ale cestu přehrazuje pára. Na opačné straně je sklad a v něm černá soška a hlavně brokovnice! Rozhodně ji vyměňte za vaši loveckou bročku.
Brokovnice (RE1)
– Silná bročka na 7 nábojů. Účinnost zhruba odpovídá lovecké brokovnici, ale zásobník je mnohem větší a právě to je velká výhoda této bročky.
– Munice 7
Po žebříku vylezte nahoru na balkon. V cestě potkáte řadu zombií i bylinek a nakonec dojdete ke dveřím, jež vedou do studovny v sídle. Odtud je to kousek do chodby před pracovnou, kde klíčem (oheň) odemkněte dveře. Jste v temné místnosti s mnoha stoly. U stěny je stolek, který můžete odtlačit. Zatím to ale nedělejte, přelezte stolek a v rohu stiskněte tlačítko, čímž rozsvítíte světlo. Všimněte si nějakého předmětu na paroží jelene. Je to ale vysoko. Jedním hrdinou se postavte do rohu vedle tlačítka, druhým tím směrem odtlačte stolek. A pak opět hrdinou u tlačítka natlačte stolek pod hlavu. Vylezte a vezměte z paroží ručku hodin! No vida! Na stole je také dokument – výzkumník si stěžuje na Marcuse. Vraťe se na chodbu a běžte hned vedle, do známé pracovny, kde zapalovačem zažehněte světlo vedle zamčených dveří. Tak, dveře jsou nyní otevřené a cesta dál volná. V knihovně jsou granáty do granátometu. Pak vylezte nahoru k policím a odtlačte knihovnu vzadu. Za knihovnou je výklenek a v něm kniha s názvem GOOD. V inventáři ji rozevřete a najdete bílá křídla. Spojte je s bílou sochou a máte kompletní figurku anděla. Vydejte se zpátky do hlavní haly a na váhy sochy nad schodištěm položte bílou figurku. Teď běžte na půdu k hodinám, kam vložte ručku. Dle kódu v dokumentu ve studovně nastavte čas 8:15. Po středisku se otevřou nové dveře. Vraťe se do haly a běžte do dveří (v patře) od východního křídla. Na stole je dokument – jakásí báseň. Na římse krbu vezměte mikrofilm B. Vraťe se do přízemí a nyní do západního křídla. Na konci chodby jsou druhé dveře, které otevřelo nastavení hodin. Uvnitř je projektor, kam vložte oba filmy (A, B). Promítne se fotografie posluchárny s označením lavic od 0 do F. Zaráveň dostanete dokument – fotografii z promítačky. A dále z promítačky vyjede MO disk. Běžte tedy do posluchárny a do počítače ve stolku na podiu vložte MO disk. Na počítači se odhalí kód, který musíte zadat aktivováním panelu v lavicích. Kod je vždy dvojmístný a je třeba oba panely aktivovat velice rychle, jinak se zase vypnou. Připravte si proto hrdiny ke správným panelům, aktivujte panel, přepněte na duhého hrdinu a aktivujte druhý panel. Když to stihnete, systém se zapne a po celém středisku se otevřou dveře se sochami rytířů. První jsou na půdě, druhé jsou vstupní dveře v hale a třetí jsou zde v posluchárně. A právě do nich se vydejte. Nejprve si ale raději uložte hru.
! Uložte si hru a zamiřte do dveří se sochami rytířů v posluchárně.
V chodbě jsou dvoje dveře. V prvních najdete ošetřovnu, kde je spousta léčiva, včetně modrých bylinek (proti jedu). Na stolku vedle spreje leží dokument – o mixování chemikálií. Všimněte si zelené nádrže v místnosti. Právě to je chemikálie, o které spis mluví. Rebecca ji může nabrat do mixovacího pultu. Zelená chemikálie je jako zelená bylinka – můžete ji kdykoli použít sa vyléčit se. Výhodou je, že vám nebude zabírat slot v inventáři. Teď zajděte do druhých dveří v chodbě. Je tu šachovnice. Podívejte se na malou desku s šachy na stolku před oknem. Je zde vidět, kterak bílý dal černemé šach-mat. Srovnejte desku s figurami v místnosti a zjistíte, že bílý král je na jiné pozici. Pohněte s ním tedy na pole dle desky. V tu chvíli se deska na sttole odsune odkryje knihu s názvem EVIL a dokument – Marcusův deník. V inventáři otevřete knihu a najdete černá křídla, která spojte se sochou démona. Výsledkem je kompletní figurína démona. A tu nyní přiložte na misky vah u sochy v hlavní hale. Pokud jsou obě sochy na váhách, obraz Marcuse se odsune a odhalí cestu do podzemí.
Kapitola 3 – Podzemí střediska
Chodba je zamořená jedovatými pavouky, tak pozor na ně. Pokud skončíte otráveni, nezbude než sáhnout po modré bylince. Na konci chodby je malá místnost s municí, dokumentem o zaměstnancích a psacím strojem!
! Uložte si hru a pokračujte dál.
V sousední místnosti.je u stropu šachta. Díky Billymu může Rebecca vylézt nahoru a prolézt šachtou.
Rebecca – Ocitnete se v sále s mučícími stroji. V rohu leží dokument – o bezpečnostním mechanismu. Je tu zmíněna nutnost nastavit hodnotu 70. Běžte k panelu opodál. Nyní bude třeba pomocí pěti pák nastavit na stupnici hodnotu 70, ovšem každá páka přidá různou hodnotu. Pozicí pák (nahoru/dolů) učité, zda chcete hodnotu snížit nebo zvýšit. Správné řešení je následující:
– První páka – Nahoru (+30)
– Druhá páka – Nahoru (+20)
– Třetí páka – Dolů (-40)
– Čtvrtá páka – Nahoru (+10)
– Pátá páka – Nahoru (+50)
Zapnete proud, čímž otevřete dveře od kontrolní místnosti a zastavíte proud páry ve strojovně (oblast střediska), ovšem tajemný muž na vás vypustí zmutované opice. Jedna z nich vás chytí, načež pod vámi prasakne podlaha. Mezitím se Wesker a vědec rozcházejí. Zatímco vědec jde spustit autodestrukční mechanismus pod vácvikovým střediskem, Wesker jde nabrat svůj STARS tým, aby ho zavedl k vile a otestovat sílu mutantů na trénovaných ozbrojených lidech. .
Billy – Rebecca zůstanete viset na okraji propasti a vy musíte nyní spěchat, jinak spadne a zemře. Navíc je okolní podzemí plné dalších opic. Utíkejte ven na chodbu, kde byli pavouci. Můžete zaskočit do nově otevřené kontrolní místnosti. Uvnitř je spousta munice do pistole i bročky, což se hodí. Také se tudy můžete dostat do mučírny, odkud Rebecca spadla ale nic tam není – odtud ji nevytáhnete. Musíte zpátky do střediska a přes halu do východního křídla do kuchyně. Dále do sousední chodby a dolů do strojovny. Ta už je přístupná, takže můžete pokračovat a opět se dostanete do oblasti podzemí. Prokličkujte chodbami až do místnosti s propastí a zachraňte Rebeccu!
Oba – Rebecca Billymu poděkuje a on odhalí svůj příběh „vraha.“ Byl na misi v Africké džungli, kde měl podle vedení najít tábor povstalců. Jednotky postupně umírala vinou nepřátelského prostředí a slavný tábor se ukázal býti obyčejnou vesnici domorodců. A tak typicky Americký velitel naznal, že to chce nějaké ty výsledky a rozhodl se civilisty postřílet. Billy se tomu jako jediný postavil, ale marně.
V místnosti je psací stroj.
! Po hektické záchranné akci raději uložte hru.
Vyjděte na chodby a sousedními dveřmi pokračujte. V další chodbě je boční místnost a v ní pár munice a hlavně klíček ležící na bednách u zdi. Na konci chodby sejděte hlouběji do podzemí. Po levici je chodbička k celám, ale kryjí ji mříže. Jděte po schodech dál do kontrolní místnosti. Je tu hotová zbrojnice, ale zbraně jsou nefunkční (jen dekorace). Munice však funkční je, takže se pořádně vybavte. Klíčkem otevřte skříňku a najdete kufřík. Prohlédněte ho a najdete napsané číslo 385. Nyní tohle číslo nacvakejte na číselníku a kufřík je otevřený. Uvnitř je optika, kterou můžete připevnit na jakoukoli pistoli a posílit její účinnost. Vezměte hrdinu s bročkou a pošlete ho dolů k mřížím, zatímco ten druhý zůstane u řídícího panelu. Na něm můžete tlačítky manipulovat s mřížemi dole, čímž můžete vytvářet cestičku pro druhého hrdinu. Cílem je dojít k červenému tlačítko, po jehož stisknutí všechny mříže sjedou ale též se otevřou cely odkud vyběhnou Hunteři! Rychlé bestie s ostrými drápy jsou ješě nebezpečnější než opice. Rychle je vyřiďte bročkou. Pak z místnosti vyzvedněte kyselinové granáty a z jedné cely klíč se symbolem vody. Je načase se vrátit o patro výš. Ve větší místnosti, kterou jste probíhali při cestě za Rebeccou je kamenný kruh a kolem něj mnoho soch zvířat. Podívejte se na zavřenou mříž. Je tu nápis o duších uvězněných zvířat, které je třeba zažehnout od nejslabší duše. Nyní na základě zvířat a jejich popisků (pod sochami), postupně zapalujte zapalovačem misky od duše nejslabšího zvířete po nejsilnější. Začněte jelenem, dále vlkem, poté přijde na řadu kůň, pak puma, had a nakonec orel. Mříž se otevře a odhalí dvě místnosti. V první najdete kamennou desku, v druhém dokument – zápis místního učně. Vraťte so do hlavní haly sídla, protože je načase prozkoumat zbytek střediska.
Kapitola 4 – Výcvikové středisko (2. část)
! Uložte si hru a naberte si hodně molotovů.
Vydejte se do patra a pak do východního křídla. V pokoji kde byl původně granátomet odemkněte klíčem (voda) dveře. Tady na chodbě i v pokojích okolo hrozí setkání se slimákovým Marcusem. Na jeho likvidaci se osvědčí molotovy. V první místnosti jsou police a kontrolní panely. Na jednom panelu u zdi leží klika. Vemte si ji. Zpátky na chodbu a do dalších dveří. Uvnitř je bar a piano. Nechte Billyho, aby na piano zahrál a otevře se tajná stěna.
Rebecca – Běžte do tajné místnosti a poberte předměty. Je tu munice do magnum a hlavně baterie. Jakmile vezmete baterii, stěna se zase uzavře.
Billy – Zahrajte na piano znovu a stěna se otevře nehledě na to, že baterie není na svém místě. Nyní mohou oba hrdinové odejít. Na konci chodby jsou dveře vedoucí do další chodby 🙂 A v ní jsou opět dvoje dveře. Za těmi po pravici je sklad plný věci. Na stole leží svěrák, ale nemá kliku. Vložte tam tu vaši kliku a roztáhněte ho. Získáte už druhou kamennou desku. A teď do posledních dveří za nimiž je místnost s municí a bylinkami. Vybavte se věcmi z mísnosti a jděte zpět do haly. Nyní opusťe středisko velkými dveřmi v hale. Vyjdete ven na dvůr. Všimněte si předmětu na sloupu před vámi. Po levici máte výtah a vedle místo pro baterii. Vložte tam tedy baterii a spusťe výtah. Dolů sjede bedna. Přelezte přes ni, abyste ji mohli vystrkat z výtahu a dotlačte ji pod sloup s předmětem. Vylezte na bednu a vezměte předmět. Sice je vysoko, ale dosáhnete tam a třetí kamenná deska je vaše! Nyní se vydejte až na půdu. Teoreticky byste mohli použít výtah, ale to by musel jeden hrdina zůstat dole, což je zbytečné. Vezměte to tedy přes schodiště uvnitř střediska. Na půdě jsou další dveře s rytíři a uvnitř observatoř. Sešplhejte po žebříku k panelu u dalekohledu a na vyznačená místa umístěte všechny tři kamenné desky. Celá věž se sníží, což znamená, že zpátky už nebudete vycházet na půdu, ale na balkon v patře. Především se ale otevře cesta dál, vedoucí ke kostelu. Vraťe se nejprve zpátky do haly a protože se můžete rozloučit se střediskem, je načase zvolit, co si vzít s sebou, abyste se pak nemuseli zdlouhavě vracet. Doporučuji si s sebou rozhodně vzít – pistoli, munici, brokovnici, munici, magnum munici. Dále granátomet, kotvu (!), inkoust a na poslední místo buď další granáty, molotovy anebo léčení. Pokud vám nevadí trocha toho běhání, můžete si postupně přenosit do další oblasti všechny věci, nicméně ty výše uvedené budou nejdůležitější.
Kapitola 5 – Laboratoře
Z observatoře vyjdete na kamenný most ke kostelu. Dveře jsou zamčené, ale vpravo je malý altánek a v něm na podlaze čtyři desky. Jedna z nich funguje jako spínač a když ji jeden hrdina zatíží, deře do kostelu můžete otevřít. Doporučuji poslat do kostela hrdinu s granátometem. Uvnitř kostela nic není, takže jděte rovnou do boční místnosti. Je tu spousta munice, včetně zápalných granátů. Také je zde psací stroj.
! Rozhodně si uložte hru, protože se blíží další boss!
Vybavte se granátometem a vraťe se do jlavní síně kostela. Skrze střechu vletí dovnitř obří netopýr!
Boss 3 – Obří netopýr
– Obří netopýr je slabý ale velice těžko se trefuje. Musíte mít správně nastavenou pozici hrdiny a ještě mířit spíše nahoru než před sebe. Netopýr útočí tak, že vás sevře do drápů a odhodí stranou. Je těžké se následně zorientovat a stihnout zase zacílit.
– Navíc, netopýra doprovázejí menší neopýři, kteří jsou nebezpeční zhruba jako havrani – uberou trochu zdraví a znemožní na pár sekund střílet.
– Snažte se obřího netopýrá trefit granátometem, nejlépe hořlavými granáty. Když se objeví malí netopýři, rychle je postřílejte pistolí.
Po poražení noční bestie si všimněte otvoru ve střeše. Použijte kotvu a vytáhněte se nahoru na střechu. Slezte po žebříku a tlačítkem vedle aktivujte výtah do podzemí. Zbývá jen otevřít dveře a sejít se s parťákem. Naskočte do výtahu směr podzemí. Cesta vede do knihovny, kde je nějaké to léčení, na stole dokument – druhá část Marcusova deníku a psací stroj. Všimněte si i výtahu na věci vedle psacího stroje. Je to podobný výtah jako ten ve vlaku, vzpomínáte? Můžete si skrze něj posílat předměty.
! Uložte si hru a dobře vybavte oba hrdiny. Jeden by měl dostat granátomet a pistoli, druhý bročku a molotovy.
Nyní budou hrdinové odděleni a jediné spojení mezi nimi poskytne výtah na věci. Pro větší pohodlnost doporučuji začít Rebeccou a právě ji poslat do patra, zatímco Billy zůstane dole..
Rebecca – Všimněte si prasklého stropu v jedné části knihovny. Pomocí kotvy vylezte nahoru. Ocitnete se v laborce kde je další slimákovitý Marcus. Na židli u stole leží dokument – deník výzkumníka. Za rohem v chodbičce je stroj a v něm nádoby na pijavice. Stiskněte tlačítko, aby se stroj otevřel a vezměte kapsli na pijavici. Vedle dveří dál je na stěně Mapa laboratoří. Určitě si ji vyzvedněte. Vyjděte na chodbu a hned tlačítkem na ochozu vpravo zvedněte stěnu v přízemí. Díky tomu má Billy možnost pokračovat v průzkumu přízemí, ale zatím se věnujte Rebecce. Minete jedny dveře a dojdete do laboratoře s malou komorou naplněnou virem. Před komorou je přístroj na odsání viru, ale nemáte nádobu do nějž by šel vsát. Hned vedle přístroje je červená nádrž. Naberte z ní červenou látku do mixovacího pultu. Jestliže jste ve výcvikovém středisku nabrali do pultu již i zelenou látku, můžete je zmixovat a vyrobit bílou tekutinu. Pokud zelenou látku nemáte, nevadí – vracet až zpátky se nemusíte, protože další zelenou nádrž brzy najdete. Ze stolu vezměte dokument – o výzkumu pijavic. Všimněte si záznámů, které jsou zvýrazněny. Červeně je zvýrazněno „číslo 4“ a „poznámka o zdvojnásobení čísla.“ Modře je zvýrazněno „ztráta hodnoty o 2“ a poznámka „ztrátě poloviny.“ Pokračujte dveřmi dál a dorazíte do skladu. Je tu léčení, na podlaze dokument – spis o Marcusovi a také zamčené dveře s bustou Marcuse. Všimněte si i malého výtahu – máte spojení s knihovnou pod vámi. Ve skladu je též nádoba se zelenou chemikálií, čili už můžete zkombinovat zelenou a červenou a vytvořit si bílou látku. Nyní bílou látku vložte do kapsle s pijavicí, čímž vyrobíte modrou zkamenělou pijavici. Všimněte si, že vzniklá pijavice tvarem odpovídá zámku na dveřích s Marcusem, nicméně ta vaše má modrou barvu, kdežto dveře jsou zelené – neotevřely by se. To ale vůbec nevadí. Pošlete modrou pijavici skrze výtah dolů Billymu.
Billy – Vyzvedněte si modrou pijavici a vyjděte z knihovny, abyste mohli pokračovat otevřenou chodbou. Minete dveře se zámkem ve tvaru číselníku a dorazíte k modrým dveřím s bustou Marcuse. Vložte do výklenku modrou pijavici a vstupte. Je tu pracovna Marcuse. Ve skříni najdete vstupní regulační cívku a dokument – fotografii z promoce tajemného chlápka v bílém, která byla poslána Marcusovi. Ve vedlejším pokoji je socha držící v rukou zelenou pijavici. Je načase se vrátit do knihovny a výtahem poslat zelenou pijavici Rebecce.
Rebecca – Vyzvedněte si zásilku od Billyho a vložte ji do zelených dveří s bustou Marcuse. Uvnitř najdete spoustu schránek a hlavně červenou nádržku sterilizačního činidla. Je načase nádržku vložit do přístroje u virem zamořené komory. Vir se odčerpá a můžete vejít. Na panelu tu leží zlatý klíč. Klíčem můžete otevřít dveře v sousední chodbě. Uvnitř je několik Hunterů a také dokument – o vývoji biologických zbraní. V jednom kotci leží číselník. Je načase se vrátit k výtahu a číselník poslat parťákovi dole.
Billy – Seberte zásilku a umístěte číselník na zamčené dveře s kruhem. Je třeba nastavit správný kód. Vzpomínáte na dokument s vyznačenými čísly? Začněte dle tohoto vodítka nastavovat tato čísla:
1) Nastavte číslo 4
2) Nastavte číslo 8 (dvojnásobek)
3) Nastavte číslo 6 (mínus 2)
4) Nastavte číslo 3 (mínus polovina)
Dveře se otevřou a ocitnete se u kabiny lanovky. Pákou vedle dveří posuňte žebřík, aby přirazil až k patru nad vámi. Ze země seberte výstupní regulační cívku.
Rebecca – Běžte do posledních neprozkoumaných dveří. Dostanete se na ochoz nad kabinou lanovky a díky posunutému žebříku můžete slézt a sejít se s parťákem. Nahoře je také zamčená řídící místnost a opodál psací stroj. Bude se hodit.
! Uložte si hru
Dole v přízemi běžte do místa přímo pod zamčenou řídící místností lanovky. Je tu díra. Pomocí kotvy se vytáhněte nahoru. Zevnitř už můžete řídící místnost otevřít. Na panel vložte vstupní a výstupní cívku, čímž zprovozníte lanovku. Vzhledem k nadcházejícím událostem uděláte nejlépe, když Billyho věci necháte tady na zemi. Ne snad, že by o ně měl Billy přijít, ale jakmile se přiblížíte ke kabině, napadne vás opice a srazí Bíllyho do propasti. Nyní je všechno na Rebecce. Objeví se další slimákový Marcus, takže ho rychle vyřiďte molotovem. Protože kabina je zase zaseklá, běžte se podívat do řídící mísnosti. Pjavice vytrhli výstupní cívku, takže ji opět vemte a vložte do panelu. Konečně můžete nastoupit do kabiny. Uvnitř je mrtvola svírající v ruce magnumku!
Pistole Magnum
– Mocná pistole s obrovskou účinností a vcelku rychlou palbou. Nevýhodou je akorát vzácná munice.
– Pistole se svojí účinností podobá revolveru magnum z RE 1. Má ale větší zásobník a rychlejší nabíjení.
– Munice 8
Poberte důležité věci – hlavně magnum s municí a pákou aktivujte kabinu.
Kapitola 6 – Továrna
Protože je na to Rebecca sama, snažte se dobře volit nesené věci. Lanovkou dorazíte do oblasti továrny. Vyjděte po schodech a pokračujte dál. Na konci velké haly je malá výtahová plošině. Sjeďte dolů a pokračujte až do kontrolní místnosti, odkud seberte z podlahy klíč továrny. Všimněte si také mohutné bytosti na monitoru. Vraťe se zpět do haly a vpadněte do bočních dveří. Je tu pár munice, psací stroj a na stěně Mapa továrny. Také je zde panel na ovládání výtahu, kam vložte klíč a přivoláte tak výtah. Protože je nablízku další boss, raději spotřebujte jeden inkoust.
! Uložte si hru a připravte se na drsnou bitku.
Venku v hale nastune na obří nákladní výtah a aktivujte ho panelem. Sjedete do podzemí. Běžte ke dveřím, když vás překvapí kapitán Enrico. Vzkáže vám, že se tým přesouvá k vile (z prvního dílu jistě víte, jak Enrico ve vile skončí). Seberte klíč od výtahu a vložte ho do malého panelu vedle osobního výtahu na konci chodby. Výtah sice přivoláte, ale do místnosti vnikne Tyrant! A navíc se cesta na nákladní plošinu uzavře.
Boss 4 – Tyrant
– Tyrant je známý už z RE1. Je to vysoký silný humanoid s nebezpečným pařátem. Je pomalý, ale odolný a není radno se k němu přibližovat. Bohužel, vrata na nákladní výtah jsou zavřená a vy máte jen pár metrů čtverečných prostoru na manévrování.
– Rozhodně vytaste magnumku a začněte kroužit kolem Tyranta. Vždy když bude dostatečně daleko od vás (tak, abyste stihli vystřelit) vpalte do něj aspoň jednu kulku. Po pár ranách se skácí k zemi. Uff…
Nastupne na výtah a nyní máte čtyři možnosti. První patro je oblast Výcvikového střediska. Ano, můžete se vrátit do oblastí druhé kapitoly, přičemž vyjdete v místě, kde havaroval vlak. Druhé patro je tato Továrna. Doporučuji se tam podívat, protože hned před výtahem leží munice magnum, dále můžete projít novou chodbou až ke dveřím a vyjít u kabiny lanovky. Máte tedy rychlý přístup i do laboratoří. Na třetím patře jste teď. Nic zajímavého tu není. No a vaším cílem je patro čtvrté.
Kapotola 7 – Úpravna
Tajemný černovlasý muž z vašeho snažení zrovna nadšený není. Vyjděte z výtahu a hned v podzemní řece pod vámi zahlédnete Billyho. Prud ho strhne kamsi dál. Pojračujte jedinou možnost cestou až do kontrolní místnosti. Tady je psací stroj, kde si raději uložte postup.
! Uložte si hru
Podívejte se na velký panel na stěně. Znázorňuje proud po komplexu, ale momentálně je vypnutý. Musíte proud nahodit, přičemž můžete označit jen tři uzly. Vámi označený uzel se rozsvítí a rozsvítí se i dva uzly z každé směru, které s vámi zvoleným uzlem sousedí. Musíte tedy vybrat správné tři uzly tak, abyste dokázali rozsvítit celý komplex. Aby se dalo řešení lépe popsat, pomyslně si rozdělíme mapu uzlů na osm řádků a pět sloupců. Odshora dolů a zleva doprava jsou souřadnice správných uzlů tyto: (2:2), (6,2) a (6,4).
Komplex svítí a výtah v místnosti je funkční. Naskočte a jede se dál. Projdete pár místnosti se zombiemi a dalším Marcusem. Cestou minete dveře s otvorem ale bez kliky. Zapamatujte si je a pokračujte. V herně je na stěně vedle kulečníkového stolu Mapa komplexu. Jak je vidno, jde o pořádně rozsáhlou oblast. Projděte okolo vysokozdvižného vozíku i skrze větší místnost s nádrží plnou beden a dojdete až dolů k vodě, kde leží Billy. Podaří se ho probrat a on si všimne hromady kostí v koutě. Připomenou mu mrtvoly vesničanů v Africe. Dveře z místnosti dál jsou zavřené, takže se vraťe k nádrží. Nyní nechte Rebeccu nahoře u panel na ovládání přítoku do nádrže a Billym slezte dolů. Musíte natlačit dřevěné bedny až na opačný konec nádrže tak, aby až se nádrž napustí vodou, bude možné po bednách přejít na druhou stranu. Je to těžší než se zdá, protože prostoru okolo je málo a v cestě navíc stojí lopatky stroje, který může Rebecca díky panelu otočit. Postup bude následovný.
1) Kovovou bednu natlačte doprava ke zdi.
2) Rebecca otočí lopatky doprava
3) Dřevěnou bednu vlevo natlačte až na opačnou stranu na požadované místo u zdi.
4) Kovovou bednu natlačte doprava do rohu, aby nepřekážela.
5) Rebecca otočí lopatky doleva
6) Dřevěnou bednu (poslední, co zbvývá), natlačte k lopatkám
7) Dřevěnou bednu natlačte zleva doprava ke zdi.
8) Rebecca otočí lopatky doprava
9) Natlačte bednu na správné místo a je to!
Nechte Billyho vylézt a napusťe nádrž vodou. Přejděte po bednách a vyzvedněte si odměnu – ventil. Ventil umístěte na dveře s otvorem, které jste míjeli cestou sem. Uvnitř je hromada zombíků, ale granátomet to jistí. Vylezte po žebříku nahoru na ochoz. Je tu červená nádrž s chemikálií, takže si ji opět naberte do mixovacího stolku Rebeccy. V rohu na ochozu je také dokument – záznam z vyšetřování, druhá část. Slezte zpátky dolů a pokračujte dveřmi. Dlouhá cesta vede do pokoje, kde se válí spousta munice, léčení a také další dokument – o doplnění baterie. V ložnici je také psací stroj a protože je místnost tak hezky strategicky umístěna, nebude od věci nanosit sem všechny důležité věci, které jste kde nechali. Především sem zaneste silné zbraně – granátomet (+ granáty), magnum, bročku, pistoli a samozřejmě munici. Hodit se budou i molotovy, inkoust a nějaké to léčení.
! Uložte si hru a jedeme dál.
Pokračujte dveřmi dál až dorazíte do větší místnosti s gondolou. Na panelu však chybí základní deska. Vlevo od nástupiště gondoly je na zemi dokument – deník výzkumníka. Naskočte na výtah, který tu je a sjeďte dolů. Vydejte se podél ochozu, když s propasti vyleze Tyrant!
Boss 5 – Tyrant
– Máme tu dalšího Tyranta ale tentokrát to bude horší. Váš AI řízený parťák se totiž na uhýbání nezmůže a vy ho nemůžete nechat jen tak stát na místě, aby ho Tyrant zabil. Snažte se proto během boje ovládat i jeho a držet oba hrdiny daleko od Tyranta.
– Protože se Tyrant objeví za vámi, odřízne vám cestu a vy můžete maximálně tak couvat podél stěny až na konec slepé chodby. Proto je nezbytné zabít Tyranta dříve, než na ten konec narazíte. Prostě pomalu couvejte a pražte to do Tyranta magnumkou nebo granátometem.
Po smrti Tyranta pokračujte na konec chodbičky a tlačítkem spusťe žebřík. Vylezte nahoru a na ochozu najdete základní desku. Běžte ji vložit do panelu gondoly. Gondola představující pouze jakousi krabici je vaší další cestou, ovšem dovnitř se vejde jen Rebecca.
Rebecca – Na konci jízdy vylezete z gondoly. Jste v kontrolní místnosti, kde pákou zastavte proud vody přes můstek venku. Ještě poberte kyselinové granáty a jděte dveřmi dál. Je tu další kontrolní místnost. Ze stolku vlevo seberte průmyslovou vodu. A z modré nádrže na chemikálii naberte do mixovacího stolku vzorek. Měli byste mít červenou a modrou chemikáli, jejichž mix vytvoří kyselinu sírovou. Nyní do výsledku nalijte průmyslovou vodu (jednoduše zkombinujte vodu a mixovací stolek). Výsledkem bude náplň do baterie. Dveřmi můžete vyjít ven do místa, kde jste nalezli vyplaveného Billyho, ale zatím není třeba tam jít. Především běžte po schodech dál dolů a všimněte si baterie umístěné nahoře na polici. Je příliš vysoko.
Billy – Výtahem sjeďte dolů, kde se bojovalo s Tyrantem a dveřmi pokračujte ven až k můstku přes který tekla voda. Nyní, když je voda vypnutá, můžete projít ale na můstek vyskočí zmutovaná žába. Rychle ji sestřelte, protože pokud vás chytí jazykem, přitáhne si vás a rovnou sežere. Pokud nechcete riskovat, raději si ještě předtím zaskočte uložit hru. Po smrti žáby se dostanete do budovy, kde je Rebecca. Jedny dveře jsou na kartu, druhé můžete z této strany otevřít a jste u Rebeccy.
Pomocí Billyho už může Rebecca vylézt pro prázdnou baterii. Dejte do ní náplň z mixovacího pultu a máte naplněnou baterii! Běžte k vysokozdvižnému vozíku (směrem k východu z komplexu). Obeděte vozík sěrem od zábradlí a na vytyčené místo vložte baterii.
Billy – Vylezte si na bednu na vozíku.
Rebecca – Aktivujte vozík aby Billy mohl vzít vstupní kartu, která leží na skále nad vámi.
A nyní se můžete vrátit zpátky a otevřít kartou dveře. Uděláte ale dobře, když nejprve zajdete uložit hru.
! Uložte si hru a připravte se na nejhorší
Rozhodně oba hrdiny dobře vybavte. Základem je magnum a granátomet (nejlépe kyselinová munice). Pistole ani brokovnice v tuto chvíli už nebudou tak důležité, leda byste měli málo magnum munice a granátů. Rovněž si vezměte léčivo a molotovy. Aktivujte kartou dveře a pokračujte. V chodbě najdete magnum náboje. O kus dál vás překvapí tajemný chlápek. Ukáže se, že je to sám Marcus a řekne, že byl na objednávku Spencera zabit Weskerem a jeho kolegou vědcem Birkinem. Marcus přežil díky spojení se zkoumanými pijavicemi a nyní zmutuje do verze královny pijavic.
Boss 6 – Královna pijavic
– Královna pijavic je podivná existence na čtyřech nohách, která se pohybuje značnou rychlostí. Útočí výhradně zblízka, ale rovněž dokáže hrdinu chytit a trvale mu snižovat zdraví. Chycený hrdina se nemůže bránit ale lze ho osvobodit silným zásahem královny druhým hrdinou. Přesto se snažte od Královny držet dostatečně daleko.
– Areál bitvy je vcelku spletitý a složený z úzkých chodeb. Snažte se neztratit Královnu z dohledu, ale zároveň se od ní držet dál.
– V rohu nedaleko kotle je krabice nábojů do magnum. Jediná věc, která v areálu je k mání.
– Pokuste se sevřít Královnu do kleští. Jedním hrdinou ji střílet magnumkou do hlavy (velice zranitelné místo) a druhým ji střílet granátometem zezadu.
– Pokud nedokážete uhlídat pozice obou hrdinů, zkuste prostší taktiku a to nechat jednoho hrdinu v rohu místnosti (nařídit mu, aby zůstal stát) a druhým rozptylovat Královnu. Pokud Královna prvního hrdinu chytí, rychle ji zasaďte pár ran.
Po lítém boji seberte ze země stříbrný klíč i zlatý klíč. Každý dejte jednomu hrdinovi a vložte je do dírek vedle dveří (oba musí klíč použít najednou). Otevře se sklad se spoustou věcí a psacím strojem.
! Uložte si hru a vybavte se na poslední bitvu.
Přípravu na závěrečný boj rohodně nepodceňte. Billymu dejte magnum a munici a granátomet a munici. Rebecce postačí molotovy a zbytek léčení, které bude v případě potřeby předávat Billymu. Nastupte na výtah a nechte se vyvézt nahoru. Královna se však vzpamatuje, zmutuje do ještě větší varianty a nahoře vás napadne.
Final Boss – Královna pijavic
– Královna je nyní větší a místo zadních noh má pouze cosi připomínající ocas. Zranitelným místem je stále její tlama. V první fázi boje je třeba Královnu jednoduše ustřílet. Areál boje je zhruba stejně spletitý jako u první bitky, nicméně královna je větší a hůř se obíhá.
– Tentokrát spíše zkuste jednoho hrdinu poslat stranou, aby vás kryl a druhým palte na Královnu. Útok z obou stran sice může být lepší, ale potřebujete šetřit cennou munici na druhou fázi boje.
– Jakmile Královnu jednou porazíte, Rebecca si všimne, že jí vadí denní světlo a rozhodne se čtyřmi ventily otevřít poklop nad vámi. V tuto chvíli je Rebecca ovládána AI a vy máte na starost pouze Billyho. Navíc dostanete poslední dokument – o otevírání poklopu.
– Královnu nemůžete zabít, musíte počkat až Rebecca otevře poklop, jenže pokud ji bude Královna napadat nebude moci otáčet ventily. Váš úkol je tedy jasný – zaměstnat Královnu. Sledujte pozici Rebeccy a mezitím palte do Královny vždy, když se vydá za ní. Pokud máte dostatek munice, můžete Královnu střílet nepřetržitě, nicméně ve chvíli, kdy jde po vás, je to vcelku zbytečné. Klidně si nechte zasaditi nějaké ty rány, ale hlavně Královnu udržujte co nejdál od Rebeccy. Při taktice je třeba zvážit tři faktory – za prvé množství munice, které určuje jak moc můžete do Královny střílet. Za druhé počet léčení, které určí, zda si můžete dovolit se nechat zranit jen abyste Královnu zaměstnali. A za třetí časový limit, který samozřejmě udává nutnost přidat ve vašem zaměstnávaní Královny.
– Jakmile Rebecca otevře poslední poklop, Královnu to ochromí a v závěrečné animaci jí Billy rozstřelí magnumkou, kterou mu Rebecca hodí.
A tím příběh končí. Billy odejde a Rebecca se vydá do Spencerova sídla, kde se v rámci RE1 připojí k týmu Alfa.
Bonusy
NG+
– Po dokončení kampaně můžete hru uložit. Toto uložení funguje jako NG+ a můžete přes něj začít kampaň znovu se získanými bonusy. Vyhrané bonusy fungují pouze pro obtížnost v níž jste hrálí. Jestliže tedy odemknete třeba raketomet na Normal, budete ho moci používat pouze v NG+ téže obtížnosti.
Bonusová zbraň – Samopal
– Za dokončení hry na obtížnost Normal nebo vyšší do 5 hodin.
– Samopal najdete v inventáři Billyho.
– Unikátní automat schopný rychle kosit nepřátele.
Bonusová zbraň – Raketomet
– Za dokončení hry na obtížnost Normal nebo vyšší do 3 hodin a 30 minut.
– Raketomet najdete v inventáři Rebeccy.
– Silný raketomet, který na jednu raketu sejme každého. Má nekonečno nábojů.
Kostýmy
Rebecca
- Klasický – Základní
- Western – Základní
- Kožený – Základní
- Roztleskávačka – DLC Costume Pack 1
- Sestřička – DLC Costume Pack 2
- STARS 1997 – DLC Costume Pack 3
- Sportovní – DLC Costume Pack 3
- STARS 1998 – DLC Costume Pack 4
- STARS prototype – DLC Costume Pack 4
- Tričko A – DLC Fan Design T-shirt Pack
- Tričko B – DLC Fan Design T-shirt Pack
- Tričko C – DLC Fan Design T-shirt Pack
- Tričko D – DLC Fan Design T-shirt Pack
Billy
- Klasický – Základní
- Sako – Základní
- Wolf Pack – DLC Costume Pack 1
- Jody – DLC Costume Pack 2
–
Lovec pijavic
– Speciální herní mód, který se odemkne po odehrání hry. Najdete ho v rámci NG+
– Úkolem je v upravených oblastech Výcvikového střediska a Podzemí střediska nalézt co nejvíce zelených a modrých pijavic. Celkem je pijavic 100 a každých 10 pijavic zabere jeden slot v inventáři. Navíc, zelené pijavice může sbírat jen Rebecca a modré pijavice může sbírat jen Billy. Na konci hry vám tedy zůstane pouze jeden volný slot u každého hrdiny.
– Hru můžete kdykoli ukončit odchodem ze sídla, čímž se vám v tabulce shrnou dosažené úspěchy. V závislosti na počtu získaných pijavic dostanete odměnu do kampaně (v rámci vaší NG+), přičemž se vždy vytvoří nové herní uložení, tudíž pokud chcete hrát kampaň bez těchto bonusů (a že nekonečno munice dost ruinuje zážitek), můžete, pouze si dejte pozor ať hru uložíte na jiné místo než je vaše uložení (NG+) po kampani.
– Pár nápověd, jak hru zvládnout – dokud máte slotů hodně, používejte velké zbraně jako brokovnice a granátomet. S těmito zbraněmi zamiřte do oblastí, kde jsou silná monstra – Hunter, Marcus a Pavouci. Naopak oblasti s obyčejnými zombíky si nechejte na konec, kdy budete mít jen pár slotů a budete moci používat jen pistole a nůž. Konkrétnější postup doporučuji tento:
1) Podzemí u vlaku (získáte brokovnici)
2) Přízemí západní křídlo a patro východní křídlo (je zde mnoho Marcusů)
3) Přízemí východní křídlo + podzemí pod východním křídlem (najdete hodně léčiva, granátomet, klíč a pavouky).
4) Podzemí za obrazem pod schodištěm v hale (poslední pavouci – nezapomeňte se zbavit jedu)
5) Půda (spousta brouků)
6) Zbytek sídla. Teď už zbývají prakticky jen zombie.
Odměny:
Hodnocení E – Munice do samopalu
Hodnocení D – Nekonečno munice do pistole
Hodnocení C – Nekonečno munice do brokovnice
Hodnocení B – Magnum
Hodnocení A – Nekonečno munice do všech zbraní
Bonusová zbraň – Magnum (RE1)
– Za hodnocení B.
– Vražedný šestiranný revolver. Účinnost zhruba odpovídá Magnum pistoli.
Wesker mod
– Speciální herní mod, který se odemkne po odehrání hry a najdete ho v menu pod nabídkou Extra.
– V modu můžete projít kampaň jako zmanipulovaná Rebecca a Wesker. Wesker má dvě nové schopnosti s nimiž může zabíjet nepřátele, ovšem to je veškerá změna – příběh, prostředí, postavy a dokonce i dabing (Wesker je pouze Billy s jiným vzhledem) je totožný.
Kostým 1 – Tým Wesker
– Za dokončení Wesker modu kampaně.
– Kostým je variací na oblek Jill z RE 5.
DLC 1
Costume Pack 1
První DLC přidává do hry dva kostýmy, každý pro jednu postavu. Funkce je pouze kosmetická.
DLC 2
Costume Pack 2
Druhé DLC přidává do hry dva kostýmy, každý pro jednu postavu. Funkce je pouze kosmetická.
DLC 3
Costume Pack 3
Třetí DLC přidává do hry dva kostýmy, oba pro Rebeccu. Funkce je pouze kosmetická.
DLC 4
Costume Pack 4
Čtvrté DLC přidává do hry dva kostýmy, oba pro Rebeccu. Funkce je pouze kosmetická.
DLC 5
Fan Design T-shirt Pack
Páté DLC je zdarma a jedná se o soupravu čtyř triček s různými motivy. Jejich design vznikl na základě fanouškovské soutěže.