James Bond – 007 Legends

 

Titulní skladba

Ku výročí padesáti let od první filmové Bondovky vyšla střílečka 007 Legends. Objevila se na pultech obchodů a během pár let zmizela z důvodu vyčerpané licence, kterou vydavatelé vzhledem k malé prodejnosti a zaniklým vývojářům (skončili krátce po vydání) neprodloužili. Dnes po hře neštěkne pomalu ani pes ale ani v době prodeje nebyl 007 Legends nijak chválen. Na vině byl především pokažený port z konzolí, kde nebyla možnost měnit grafické nastavení (měnilo se jen rozlišení) a velký příklon k akci. Přestože s oběma neduhy souhlasím, přijde mi, že hra si zaslouží mnohem víc, jelikož není zase až tak špatná, jak se tvrdí.

Vzhledem k tomu, že jde o oslavu výročí, je příběh hry velice prostinký a jeho cílem je pouze rámcovat jednotlivé kapitoly, které mezi sebou nijak nesouvisí. Tyto kapitoly zjednodušeně vypráví příběh filmových bondovek a to vždy nejslavnější bondovku daného představitele Bonda. Z éry Seana Conneryho se tak podíváte na Goldfingera, za George Lazenbyho to pochopitelně může být pouze V tajné službě Jejího Veličenstva, následuje Timothy Dalton a Povolení zabíjet, za Pierse Brosnana to bude Dnes neumírej a na závěr se skočí k Rogerovi Morrovi, kde zažijete příběh Moonrakera. Co se týče Daniela Craiga, tak jeho příběh (Skyfall) je až předmětem DLC. Nicméně všechny Bondovky prožijete právě s tváří Craiga a navíc jsou všechny položeny do moderní současnosti, což považuji za naprosto fatální tah. Je hezké, že díky tomu působí Bond uceleněji, ale filmová série s Bondem si přece na nic takového nehraje. Je normální, že se série Bonda odehrává v průběhu několika desetiletí, dle toho, jak byly filmy točeny a stejně tak je běžné, že Bonda představují různí herci, kteří si ani nejsou podobní, protože i když ta postava nese pořád stejné jméno, její charakter i vzhled se mění. Snažit se oslavovat Bondovky a vypustit předchozí představitele Bonda, to je podle mě hodně nešťastné rozhodnutí.

Samotná hra tedy nabízí pět bondovek. Nemůžu říct, že by mě jejich výběr nějak extra potěšil. Moonraker Moora je zbytečný příklon ke sci-fi (tehdy inspirovaný Star Warsy) a s Brosnanem by se mnohem víc hodil do Číny zasazený Zítřek nikdy neumírá, který představil vůbec nejlepší Bondgirl celé série. Ale výsledek je takový jaký je. Většina kampaní se skládá ze dvou kapitol, které jsou zpravidla velice dlouhé a naplněné nepřáteli až k prasknutí. Během jedné kapitoly klidně pobijete přes stovku nepřátel. V tomhle směru Legends opravdu přehánějí ale zase je třeba uznat, že akce není špatná. Napomáhají tomu zbraně, kterých je plno a které lze vylepšovat, obstojná AI nepřátel a také rozsáhlé a velice náročné stealth úseky. Za plnění úkolů či jakýchsi achievementů získáváte XP a za ně nakupujete vylepšení pro zbraně nebo vylepšení stávajících schopností (rychlejší nabíjení, tišší pohyb…). Občas dojde na pěstní souboje, které jsou řešeny QTE akcemi a potěší i trojice krátkých kapitol, kde se ovládá vozidlo a jede se po vyznačené trase. Krom toho se po mapách povalují různé sběratelské věcičky za které se vám zpřístupńují informace o postavách, či obrázky. Celkově se dá říci, že kampaň Legends je nejen dlouhá, ale i pestrá, neboť rozhodně je co dělat, co hledat i co nacházet. Prvky hratelnosti vůbec nejsou marné.

Hra může příjemně potěšit i příznivce systému léčení pomocé lékáren. Můžete si vybrat zda chcete moderní autoheal, či klasický sběr léčení. Ani po dohrání kampaně není po všem, neboť můžete absolvovat 10 speciálních krátkých akcí v nichž procházíte úsek známý z kampaně a plníte nějaký úkol. Někdy musíte tiše projít mezi nepřáteli, jindy chráníte pozice, či eskortujete spojence.

Ve výsledku je Legends velice kvalitní střílečkou, která svému žánru vůbec nedělá ostudu a s přehledem strčí do kapsy i Call of Duty přestože s ním je mnohdy srovnáván jakožto podřadná napodobenina. Díky mnoha vychytávkám, náročnému stealth postupu a známému filmovému prostředí je atmosféra Bonda přítomná na každém kroku i navzdory těžké akci. Průšvih tkví až ve slabém příběhu (a to i v rámci jednotlivých Bondovek) a už zmíněném celkovém pojetí, neboť výročí 50 let Bonda není jen o Craigovi.

Zbývá Legends ohodnotit, což je velice zajímavá záležitost. Drtivá většina oficiálních recenzí posílá 007 Legends na naprosté dno (hluboko pod 40%). Zároveň drtivá většina hráčů pochopitelně přitakává, přičemž pronášejí buď prázdné výkřiky zhnusení, naprosté lži, anebo argumentují aspekty, které měla hra ve své základní verzi (bez vydaných patchů). Ani v opatchované verzi nelze ručně měnit grafická nastavení, ale hra se už umí tak nějak sama hodit do grafiky, která je optimalizovaná a která vypadá velice slušně. Možná si říkáte proč teda všichni tak nadávají? Jestliže nedlouho po vydání vyšly opravné patche, proč se hráči zlobí a negativně hru hodnotí i roky po vydání? Odpověď je jednoduchá – jak už bylo řečeno, hra byla ke koupi jen krátce, dnes už ji legálně prakticky neseženete a téměř všechny stažené verze obsahují hru v základní verzi se všemi chybami způsobenými zmršeným neopraveným portem na PC.

Hodnocení – 70%
Délka – cca 9h (+ bonusy)


 

Návod

Návod 007 Legends. Doporučuji hrát alespoň na střední obtížnost, jinak nebude možné plnit volitelné úkoly. Pokud dáte obtížnost nejvyšší, můžete navíc zkusit splnit i všechny Trial výzvy.

 

I – Goldfinger
(Sean Connery)

Kapitola 1 – Auric Enterprises
Délka – cca 01:00:00

007-1Proberete se ve svém apartmá. Vaše kočka leží na posteli a je celá zlatá. Popadněte mobil a vyslechněte si informace o Goldfingerovi…

Nacházíte se v Jižní Korei u firmy Goldfingera – Auric Enterprises. M předpokládá, že uvnitř zjistíte víc o plánech Goldfingera, který je zatím podezříván z pašování zlata. Pomocí EMP zrušíte jedním tlačítkem zaparkované stíhačky a způsobíte solidní rozruch. S sebou ale máte jen pistoli, hm.

Pistole P99
– Vaše základní pistole. Je celkem slabá ale jako nouzová zbraň poslouží dobře. Má obstojný dostřel i přesnost, což se cení.

Jakmile se přiblížíte, zahlédnete před sebou korejce. S pomocí krytí se o ně postarejte a seskočte dolů pod koleje. Dole mírně vpravo leží opřená bročka.

PT-9 Interdictus
– Solidní brokovnice s velkou účinností. Nevýhodou je pomalé nabíjení, ale na střílení zpoza krytu je to ideální věc.

Vylezte nahoru a můžete zkontrolovat běžnou výbavu korejců. Není marná… Většina z nich nosí samopal anebo pistoli. Pár z nich má i útočnou pušku.

Torka T3
– Pistole používaná korejci. Je silnější než P99, což z ní činí solidní náhradu. Oproti P99 se do ní vejde méně nábojů, ale když budete dobře mířit, vystačíte si.

Sigmus 9
– Samopal, který obvykle nosí korejci. Je slabý, nepřesný, ale vyniká rychlostí střelby. Jde o obstojnou univerzální zbraň pro tuto kampaň.

AK-47
– Legendární zbraň, kterou korejci také používají ale už méně často než Sigmus. Jakožto útočná puška je AK silnější i přesnější, ale zase trochu ztráci v kadenci.

Sázka na bročku a na Torku je jasná. Jestli ale jako druhou velkou zbraň vzít Sigmuse anebo AK, to je otázka. Zálež hlavně na stylu hry. Až si vyberete favorita, pokračujte skrze dveře dál. Kancelář exploduje a před sebou máte další dvůr plný korejců Snažte se udržet pozice za každou cenu. Pokud se korejci rozhodnou pro útok zblízka, vsaďte na bročku – ta je zklidní. Až bude klid,podívejte se na stěnu zničené kanceláře – vedle dveří zpátky ke stíhačkám je terč (1/2). Vylezte po sutinách do budovy. Hned ve vstupní chodbě leží dokument – organizace (1/5). V záhybu chodby je kufr. Ustřelte zámek a najdete vylepšenou Torku a novinku Stauger.

Samopal – Stauger UA-1
– Solidní samopal, který se velice podobá Sigmusu. Má větší zásobník a kadenci, ale zato slabší účinnost a nepřesnější střelbu. Nicméně vzhledem k obrovskému počtu nepřátel před vámi se může hodit víc než Sigmus.

Vylepšenou Torku berte všemi deseti, a pokud jste prve vsadili na samopal, zvažte jeho nahrazení Staugerem. Na konci chodby je oheň ale nad ohněm je potrubí. Rozstřelte ho a unikající voda požár uhasí. Vstupte.

Ocitnete se v gigantickém sále, kterým neustále procházejí součástky stíhaček. Vypadá to tu jako hodně velká montovna. Dole je plno korejců. Až je uzemníte, překročte můstek. Najdete tu první MI6 bednu. Tyhle bedny slouží pro úpravu zbraní. Můžete si na zbraně přimontovat součástky, které jste si už zakoupili a případně můžete i odstranit součástky ze zbraní, které už jste vylepšené našli. Takové součástky ale v případě odstranění zničíte, takže si nemyslete, že najdete vytuněnou bouchačku, sundáte z ní věcičky a hodíte je na jinou. Až si upravíte výbavu, tlačítkem spusťe můstek. Probojujte se přes korejce a nahoře vejděte do řídící místnosti. Na panelu vlevo leží flashka – organizace (2/5). Pomocí mobilu hackněte terminál. Hackování probíhá tak, že musíte po určitou dobu udržet správně nastavené signály. Možná chvilk potrvá, než pochopíte, jak to funguje, ale pak to půjde samo. Až hacknete terminál, tlačítkem zničte stroj. Lasery přepálí cestu do tunelu, ale venu se vyrojí horda korejců. Ubraňte místnost a pak se vydejte tunelem dál.

Dorazíte do obrovského čtyřposchoďového sálu. Nepřátelé o vás nevědí a máte možnost je vyřešit tiše. Začněte tím, že pomocí hodinek odhalíte pozice nepřátel. Pak se opatrně vydejte doleva přes schodiště do patra. Můžete se také stavit ve dveřích pod schodištěm. Mezi generátory (na stěně naproti dveřím) tu visí na stěně terč (2/2). Pak se už určitě vydejte nahoru. V místnosti najdete kufřík a v něm sniperku!

Pavlov ASR
– Legendární Dragunov… vlastně pardon Pavlov, je skvělá sniperka se zásobníkem na deset kousků. Je přesná, je účinná a bude se hodit namísto bročky.

Pokračujte opatrně dál. Po schodišti sejděte o patro níž a stanete u vysokozdvižného vozíku. Těch je v oblasti několik a všechny můžete mobilem hacknou. Hacknutý vozík se rozjede, což odláká pozornost vojáků. Vejděte do dveří v rohu. Je tu sklad a na jedné bedně v rohu leží peněženka – Oddjob (1/3). Protáhněte se za náklaďákem a prozkoumejte dveře v druhém rohu. I tady jsou nějaké bedny a na jedné leží dokument – Oddjob (2/3). Teď se vraťe zpátky a vyjděte po schůdcích nahoru k operačnímu panelu. Na něm leží kloubouk – Oddjob (3/3). Tím máte sběratelské věci Oddjoba kompletní a získali jste jeho tapetu.

1-odd-jobVolitelný úkol (1/2)
– Vedle kontrolního panelu, kde ležel klobouk je páka. Zatáhněte za ni, čímž hodíte do lávy součástky stíhaček u stropu. Snadné.

Nyní slezte po schodišti až dolů. Jsou tu celkem tři zlaté nádoby. Musíte všechny vyfotit mobilem. Potom dveřmi pokračujte do další části komplexu.

Všimnete si před sebou nádoby s chemikálií. Pomocí bioskenu mobilu zjistěte, že z ní unikají výpary a že jde o nervový plyn. Bude třeba výpary sledovat. Vyjděte po schodech. Vpravo ve výklenku leží opřené zbraně (AK a Stauger), takže se můžete dovybavit. Narazíte na sál se čtyřmi válcovými nádržemi, kde se Pussy Galore domlouvá s jakýmsi korejským generálem. Až odejdou, dejte si pozor na odhalení. Opatrně projděte skrze dveře vzadu a po schodišti sejděte dolů. V kanceláři vpravo je na stole figura letadla – Pussy Galore (1/3). Běžte podél zdi a v rohu před dveřmi leží na zemi peněženka – Pussy Galore (2/3). V jednom z panelů před válci je zastrčená flashka – organizace (3/5). Poté se vydejte dveřmi ven (plyn vám pomůže se navigovat).

Venku se ukryjete do vozu a uvidíte Goldfingera a Pussy Galore. Domlouvají se na jakémsi plánu Operation Grandslam. Až odejdou, bude nutné držet se v utajení. Nemůžete teď ani používat zbraně. Hned vlevo na plošině leží dokument – Goldfinger (1/3). Opatrně zezadu zlikvidujte stráže. Jeden postává poblíž, další dva opravují vozy. Na bedně vlevo leží dokument – organizace (4/5).

Volitelný úkol (2/2)
– Až se zbavíte stráží, vložte pod podvozem obou náklaďáků sledovací zařízení (místo, kam jej máte položit je vyznačené obrysem). A hotovo – snadný úkol, že?

Vstupte do dveří, kde najdete Pussy. Tvrdí, že o neurovém plynu nic neví. Nařídíte ji, aby vás zavedla do kanceláře Goldfingera. Nad výtahem vás přepadne jeden korejec a dojde k pěstnímu souboji. Až ho vyřídíte pokračujte s Pussy dál. Na chodbě je stráž. Pomocí laseru hodinek vyřaďte elektroniku (kamery) a odlákejte strážného. Pak ho sundejte zezadu. Dojdete ke kanceláři Goldfingera. Vpravo na pohovce je MI6 kufřík na úpravu zbraní. Zatím je ale stále nemůžete používat. Pomocí bioskenu odhalte na číselníku klávesy, které se používají a pak je smáčkněte (první klávesa bude nejslabší, poslední použitá naopak nejsilnější). Uvnitř kanceláře je spousta zajímavých věcí. Za barem leží dokument – Pussy Galore (3/3). Měli byste mít všechny a tím tedy její tapetu.

2-pussy-galoreNa stole otočte zlatým jehlanem a odkryjete zařízení na obrazu. Pomocí mobilu ho hackněte a získáte odposlech – organizace (5/5). Tím máte všechny dokumenty organizace a odemknete si pár tapet z filmu. Přejděte ke stolu a seberte mobil – Goldfinger (2/3). Přes biosken odhalte kod na číselníku zlatého ornamentu u okna. V tajné schánce najdete zlatou zbraň – Goldfinger (3/3). Posledním předmětem odemknete tapetu hlavního padoucha kampaně.

3-goldfingerPak běžte doprava ke kulečníkovému stolu. Přes biosken si všimněte otisků prstů na zdi. Projeďte je skenerem a zjistíte, že jsou Goldfingera. Zatlačte na skryté tlačítko a odhalíte trezor. Pomocí hodinek ho odemkněte. Najdete nervový plyn a tlačítko, které odkryje model pevnosti Knox. Překvapí vás Goldfinger. Pussy se k němu hned půjde lísat a vás si má vzít na starosti jeho bodyguard Odd Job. Přes QTE akci uhněte smrtícímu klobouku a skočíte dolů do haly. Tady konečně můžete používat zbraně. Korejců je všude plno a bude nutné se probojovat k východu. Postupujte opatrně, ideálně s nějakou silnou zbraní (AK, Pavlov) v ruce. Když se probijete ven nasednete do svého vozu, kde vás ale překvapí korejský generál. Sice se vám ho podaří katapultovat ven, ale raketa stíhačky vaši káru zničí. Proberete se na „operačním“ stole Goldfingera. Tváři v tvář zlatému paprsku ho dokážete přesvědčit, aby si vaši popravu prozatím rozmyslel.

 

Kapitola 2 – Fort Knox
Délka – cca 01:10:00

007-2Goldfinger si vás přiveze k pevnosti, kterou hodlá vyhodit do vzduchu, aby znehodnotil cenu zlata. Jo, to bylo ještě v době, kdy ve Fort Knoxu nějaké zlato bylo 😀 Úkol Pussy Galore je mezitím vypustit ze stíhaček nervový plyn. Vy se máte stát součástí ohňostroje, ale váš kámoš Felix ze CIA a je proti. Podaří se mu vás zachránit a vraz vám do ruky novou bouchačku. Nyní společně musíte zabránit explozi. No, za tu bouchačku to riziko stojí.

Terralite III
– Pokročilá moderní útočná puška. Je velmi přesná a s dobrou účinností. Kvalitní univerzální zbraň kapitoly.

Na své straně máte Felixe a také vojáky, kteří neustále přicházejí noví. To samé však platí pro nepřátele. Jednoduše se musíte probít vpřed. Začněte tím, že postřílíte raketometčíky na věžích. Pak se z krytu do krytu pomalu posouvejte vpřed a snažte se držet v blízkosti vojáků a Felixe. Někteří nepřátelé mají nový druh bročky.

Brokovnice Drumhead Type-12
– Silná masivní brokovnice s obstojnou přesností. Pistole to není, ale i tak s ní složíte i vzdálené zmetky.

V přední části vpravo leží kufr s granáty a Terralite. Granáty jsou novinkou a poslouží při vyhánění nepřátel z krytů. Probijte se až k nádvoří před pevnosti. Skrze okno hackněte elektroniku ve věži a snižte zátarasy. Cesta dál je volná, tedy až na laserové dělo. V okolí je několi raketometů a další můžete najít ve dvou kufrech po stranách areálu.

Raketomet MJR-409
– Klasický raketomet s hlavicí. Explozivní zbraň určená na specifické cíle anebo na skupiny nepřátel.

S raketometem musíte zničit dělo. Vydrží zhruba 3-4 rakety. Až bude hotovo, dorazte zbytek korejců. Jakmile je klid, podívejte se na zíďku mezi bránami. Je na ní terč (1/3). Vybavte se na další fázi. Doporučuji Terralite a raketomet. Poté následujte Felixe do pevnosti. Ještě před vchodem vám sdělí, že Pussy žádný nervový plyn nevypustila, tedy nakonec Goldfingera podfoukla. Zbývá deaktivovat bombu.

Hlavní hala je plná nepřátel. Máte-li ještě raketomet, využijte jeho služeb a vyčistěte recepci. Pak přesnou střelbou pobijte snipery na v patrech. Projděte halou a následujte Felixe po schodišti do suterénu. Rozhodne, že by bylo dobré vypnout proud. Dole pod schodištěm je MI6 kufřík na úpravu zbraní. Pak vstupte do dveří a pokračujte s čištěním garáží. Snažte se využívat Felixe a jeho vojáků. Nežeňte se nikam dopředu a pomalu postupujte. Přízemí končí skladem, kde je v kufříku AK. Poté se vraťe kousek zpět a po schodišti jděte do patra. Následujte Felixe a postupně obejdete oblast garáží. Jakmile sejdete dolů do garáže a znovu se sejdete s vojáky, všimněte si vlevo na zídce Proxy náloží. Ty si určitě vezměte. Je to vzácný ale velice užitečný druh explozivní zbraně. Tady v přízemí garáží na vás čeká jeden dobře schovaný terčík. Běžte do středu sálu a postavte se před vysokozdvižný vozík. Nyní se podívejte směrem doprava na sloup v samém středu sálu. Na jeho vršku, vlastně těsně pod stropem je vidět terč (2/3). Zatímco vojáci budou postupovat přízemím, vy a Felix to vezmete vrchem přes můstky. Tak se dostanete do místnosti s generátory. Felix půjde vyhodit proud a vy ho musíte chránit. Nastražte do místnosti Proxy miny a braťe Felixe. Až dodělá svoji práci, hackněte mobilem pojistky a budova padne do tmy.

Od Felixe obdržíte noktovizor ale moc se neradujte, protože nepřátelé ho mají taky. Žádnou výhodu jste nezískali, spíše naopak 🙂 S Felixem se vrátíte ke garážím a budete pokračovat k archivu. Tady vám Felix otevře dveře do suterénu a pak si půjde po svém, zatímco vy máte projít archiv. Před vchodem do suterénu archivu je kufr s bročkou Drumhead. Pokud ji ještě nemáte, neváhejte ani vteřinu. V archivu je sice zdánlivý klid, ale budete čelit spoustě přepadům. Korejec vyskočí zpoza rohu a když ho nestihnete odpálkovat, dostanete šlehu bročkou. Pár takových šleh a poroučíte se k zemi. Z první místnosti archivu vedou dvě chodby. Jedna je slepá a je v ní kufr s AK.

Volitelný úkol (1/2)
– V oblasti archivu jsou celkem tři zajatí civilisté. Musíte je všechny zachránit. První civilista je v první místnosti archivu, ve slepé chodbě nedaleko kufru s AK. Stačí rozbít zámek a pustit ho ven. Druhý civilista je držen za mřížemi krátce po opuštění první místnosti archivu. A posledního najdete v chodbě, kde konečně sundáte brýle do tmy. Je opět zavřený za mřížemi.

Volitelný úkol (2/2)
– Krom civilistů jsou v oblasti archivu tři nálože. Stačí k nim přijít a deaktivovat je. První je na stěně hned naproti kleci s prvním civilistou. Druhá bomba je ve slepé uličce v oblasti, kde dojde k pěstnímu boji. Třetí bomba je až v chodbě, kde odložíte brýle do tmy.

Až projdete archiv, stanete v dlouhé chodbě, kde svítí světla. Sundáte proto brýle do tmy a můžete pokračovat. Leží tu kufřík MI6 na úpravu zbraní a také kufr s AK. Vejděte do výtahu a nechte se svézt. Jakmile se výtah otevře dovnitř vletí Felix, kterého si právě podal Oddjob. Postřílejte stráže a pak musíte skrze chodby Oddjoba pronásledovat. Potíž tkví v tom, že se budou postupně uzavírat masivní vrata a pokud nestihnete proběhnout, končíte. Vyzbrojeni bročkou se žeňte vpřed, přeskakujte překážky a likvidujte korejce. Těsně před vraty s číslem 7 se otočte za sebe ke stropu. Je tu terč (3/3). Pokud máte všech pět terčů za celou kampaň, dostanete v galerii artworky. Pak utíkejte dál až proběhnete dveřmi od trezoru.

Situace se začne ještě víc zhoršovat, protože trezor je plný korejců. Pokračujte jedinou možnost cestou, které se klikatí po obvodu celého trezoru. Není kde zabloudit a není tu ani nic zvláštního – prostě jen boj mezi hromadami zlata. Konečně se dostanete do přízemí. Teoreticky můžete vylézt po schodišti co je před vámi a prohlédnout zbytek trezoru, kde jste nebyli, ale vůbec nic tam není 🙂 Cílem je bomba na opačné straně přízemí. Zkuste ji zneškodnit, když na vás zaútočí Oddjob.

Boss – Oddjob
– Boj s Oddjobem má dvě fáze. V první dojde ke klasické pěstní bitce. Oddjob vydrží hodně, takže šetřete zdraví.
– Až Oddjoba vyřídíte, není zdaleka konec. Pošle vás k zemi, ale popadnete trubku. Dojde k druhé fázi boje, která je mnohem těžší. Nyní už nemůžete jinak než před ranami Oddjoba uhýbat. Vždy ho jednou udeřte trubkou a pak uhněte, protože praštit ho víckrát nestihnete. Není to zrovna snadné, ale pokud máte dostatek zdraví, půjde to.
– Až Oddjoba podruhé vyřídíte, zkusí vás sundat svým kloboukem. Nyní už je vše automatické. Podaří se vám uhnout a klobouk skončí zaklíněný v kovové stěně. Jakmile si pro něj Oddjob půjde, vrazíte do stěny uvolněný kabel a hezky tvrďáckého korejce rozklepete. No a tím je první záporák vyřízený.

Bombu vzápětí deaktivujete, Felix vám poděkuje, pošle vás za prezidentem a zdá se, že je konec. Jenže není.

Hlavní boss – Goldfinger
– V letadle směr Washington za vámi přijde Pussy. Jste jí vděční, že nervový plyn nakonec odmítla vypustt. Dorazí ale také Goldfinger, který byl povýšen, protože jeho činnost organizátora celého útoku jaksi nebyla prokázána. Pokusí se vás zabít svojí zlatou zbraní. Tady už toho mnoho nezbývá. Během jediné QTE akce musíte uhnout. To je vlastně poslední úkon této kampaně.
– Goldfinger po potyčce prostřelí sklo letadla a tlak ho vcucne skrze okno. Tomu se říká stylová smrt.

 

Ostatní

Trial výzvy
– V každé kapitole lze splnit tři Trial výzvy za které dostanete várku XP a případně tapetu nějaké části vybavení.
– Přístupnost trial výzev závisí na vaší obtížnosti. Abyste mohli plnit všechny tři, musíte hrát na nejtěžší obtížnost.
– Konkrétní podobu Trial výzev zjistíte až při opakovaném hraní dané kapitoly. Tehdy si v menu úkolů můžete nechat zobrazit úkoly Trial výzev, nicméně plnit výzvy lze i při první hře, pouze nebudete vědět, co vlastně máte dělat.

Trial – 1) Auric Enterprises
1) Mít přesnost nad 90%
2) Zničit 7 terčíků
3) Proplížit se od tavícího sálu až do Goldfingerovy kanceláře bez prozrazení
– První úloha je náročná. Takto vysoká přesnost je velikým problémem, který se nejlépe řeší na nízkou obtížnost a s bročkou v ruce.
– Ničení terčíků je tradiční úloha. V celé kapitole se objeví sedm kulatých červenobílých terčů, které je třeba zničit (podobně jako sběratelské 007 terče). Jejich pozice v návodu uvedeny nejsou.
– Poslední úloha je opět velice náročná. Stealth postup je u 007 Legends výzvou. Ale až zase tak drsné to v případě první kapitoly není, obzvláště, když se soustředíte jen na Trial výzvu a nestojíte o plnění jiných úkonů v dané oblasti. Pokud se prozradíte, nechte se zabít a zkuste to znovu od uložené pozice.

Trial – 2) Fort Knox
1) Mít přesnost nad 80%
2) Zabít 100 nepřátel pomocí AK-47
3) Zabít 10 nepřátel zblízka
– První úloha se podobá té z první kapitoly. Opět doporučuji ji plnit na nejlehčí obtížnost s bročkou v ruce, abyste se mohli k nepřátelům dostat zblízka a riskovali co nejmenší ztrátu zdraví.
– Druhá úloha je naopak snadná. AK-47 je na tuto kapitolu velice solidní zbraň.
– No a za třetí – sundat 10 korejců zblízka je brnkačka. Zvládnete to nejsnáze v archivu.


 

II – V tajné službě Jejího Veličenstva
(George Lazenby)

Kapitola 3 – Alpské údolí
Délka – cca 00:04:00

007-3Tohle je velice krátká ale zato velice hektická kapitola. Se svou snoubenkou Teresou jste na lyžováni v Alpách. Situace se během pár vteřin zvrtne, kdyý zaútočí lidí jistého Blofelda. Zatímco Teresa utíká na skútru, vy ji musíte následovat na lyžích. Kličkujte mezi stromy a svým Staugerem se snažte likvidovat nepřátele (skútry, raketometčíky i střelce ve vrtulníku). Nemusíte zase tak moc mířit, protože i takovému skútru stačí pár ran a vybuchne. V jedné fázi vyskočíte z útesu a pře vámi se objeví vrtulník. Musíte ho rychle rozstřílet, jinak vás sejme. Pak se spustí laviny a vám už stačí pouze prokličkovat mezi stromy a nenechat se smést. Nicméně lavina vás stejně povalí a Blofeldovi lidi mezitím unesou Teresu.

 

Kapitola 4 – Blofeldovo doupě
Délka – cca 01:20:00

007-4Mafián Draco z únosu své dcery nadšený není a zorganizuje útok na Blodelfovo sídlo vysoko v Alpách. Vy samozřejmě nemůžete chybět, nakonec v sázce je život vaši snoubenky. K sídle dorazíte ve vrtulníku a Draco vám vrazí do ruky novou sniperku.

Sniperka AS15 MK12
– Mocná rychlopalná a velice přesná odstřelovací puška. V této kampani si z ní vystřelíte jen párkrát, ale bude to stát z to.

Postřílejte stráže na helipadu, aby vaši lidé mohli přistát. Pak se vydáte obletět sídlo a trochu ho zkosit kulometem.

Fixní Minigun
– Napevno umístěná zbraň, kterou si nemůžete vzít s sebou. Je tu masivní kulomet s obrovskou účinností. Velice rychle se mu však přehřejí hlavně, takže to chce pálit po opravdu malých dávkách.

Volitelný úkol (1/2)
– Během obletu okolo vily si všimněte nosičů raket. Zničte všechny a splníte tento úkol.

Po vyřízení sídla z vrtulníku seskočíte dolů na laně. Dostanete také nový symopal.

Útočná puška Bennetti ARV
– Vcelku přesná a kvalitní útočná puška nošená lidmi Draca. U nepřátel ji bohužel nepotkáte, takže vám vystačí jen zhruba do chvíle, než vniknete do sídla. I tak jde ale o kvalitní zbraň, kterou stojí za to si nechat dokud nevystřílíte všechnu munici.

Opatrně se začněte přibližovat k sídlu. Strážných je všude plno, ale ve svých červených uniformách jsou dobře vidět. Někteří se budou slaňovat přímo ze střechy sídla, další budou odtamtud pálit rakety. Postupujte opravdu opatrně, protože obtížnost povážlivě pokročila. Pokud hrajete na klasický systém lékáren a brnění, počítejte s tím, že v celé kapitole jich je jen velmi malý počet. Dorazíte k okraji budovy. Hned vlevo je MI6 kufr na úpravu zbraní. Pak od Draca popadněte kotvu a vylezte na helipad. Tady je situace povážlivě horší. Až bude čisto, podívejte se na pootevřené dveře červeného kontejneru vpravo od vrtulníku – je tu terč (1/5). Postupně se před helipad probojujte ke dveřím do hlavní budovy. Jsou však zamčené. Zatímco Draco a jeho lidé zůstanou zde, vy se vydejte okolo budovy. Cesta kolem budovy není zrovna snadná. Nepřátelé se kryjí za zátarasy a někteří mají raketomety. Po nějaké době budete mít po levici odbočku dolů. Rovně před vámi je totiž opevnění s kulometem, který stráže rádi využívají. Můžete se prostřílet, ale bezpečnější bude to vzít spodem. Dorazíte na další křižovatku. Cesta dál vede k budově lanovky. Vy se nejprve vydejte směrem zpátky dolů. Na konci cesty jsou zavřené dveře a hned před nimi na zábradlí je zboku vidět terč (2/5). Vraťte se zpět a přes budovu lanovky vylezte zpátky kde bylo opevnění. Postřílejte stráže a vstupte do budovy.

Pokračujte po obvodu sálu. Na jedno ze stolku u posezení leží růže – Draco (1/3). Dojdete ke středu sálu, kde je bar. Draco vběhne dovnitř a pomůže vám situaci vyřešit. Podívejte se na mozaikovou stěnu nad barem. V pravém hodním rohu je terč (3/5). Na stole u recepce je notebook, který hackněte, čímž získáte data – organizace (1/5). Následujte Draca do patra. Hned po vaší levici je kufr a v něm bročka Drumhead a samopal Sigmus. Obojí přijde vhod (Sigmus sice není nic moc, ale je to takřka jediná zbraň stráží). Patro budovy je koncipováno stejně – čili kruhová chodba vedoucí do velkého sálu uprostřed. Navíc ale můžete projít dveřmi na ochoz a střílet zpoza oken.  Až bude sál uprostřed čistý, mrkněte se přes mobil na elektroniku najdete tajné dveře, které se otevírají tlačítkem na nástěnném koberci. Otevřte dveře a sestupte dolů. Hned před vámi je další kufr MI6 a také flashka – organizace (2/5). Vstupte do podzemí společně s Dracem.

Blofeld na vás čeká a vyhodí proud. Musíte se spolehnout na noktovizory. Zdejší prostoru jsou koncipované do mnoha kruhových místnosti, jež jsou vzájemně propojeny. Orientace je zde náročná. Po prohlédnutí několika prázdných kruhových místností vás v jedné další napadne strážný. Dojde na pěstní souboj okořeněný tím, že musíte protivníka nejprve odzbrojit. Až muže vyřídíte, pokračujte s Dracem dál. Proklestěte si cestu až ke schodišti do nižšího patra. Ještě než tam půjdete, navštivte pokoj vpravo od schodiště a mrkněte nad pravý noční stolek vedle postele – je tu terč (4/5). Pak už můžete zahájit sestup. Nižší patro je podobné. Ve druhém kruhovém pokoji si na posteli všimněte růže – Teresa (1/3). V téže místnosti je pod televizí kniha – Teresa (2/3). A ještě jednou, v tom samém pokoji je v bílé vitríně peněženka – Teresa (3/3). Tím máte získanou tapetu vaší kočky.

4-teresa-di-vincenzoNa konci patra opět sejděte po schodišti a konečně narazíte na vaši milou. Do sálu však vtrhnou stráže a bude nutné se ubránit. Zatímco Draco pokryje schodiště, vy se zaměřte na levou část sálu a pobijte stráže. Až bude po všem, Teresa vám řekne, že Blofeld plánuje pomocí unesených žen rozšířit po světě virus. Draco odvede svoji dceru a zbytek už bude na vás. Prohlédněte pokoj a dveřmi se vydejte dál.

Tato část komplexu už je osvětlená. Navíc jde o jakousi propojenou jeskyni v níž můžete zahájit tichý postup. Hned před vámi je MI6 kufr. Určitě si připravte tlumiče. Pak vyražte vpřed do první laboratoře. Tady je to ještě snadné. Opatrně zlikvidujte stráže vpředu a pak si všimněte tlačítek vpravo na zdi. Tyhle tlačítka budete potkávat často. Dvě z nich bývají napojené na alarm a když je zmáčknete je to jako kdybyste řekli: hoši, tady jsem! Třetí tlačítko zpravidl ovládá kameru, kterou tak můžete vypnout. Abyste zjistili, keteré tlačítko je správné, musíte přes mobil prohlédnout elektrické vedení. Až bude laborka čistá, mrkněte pod schodiště, respektive do mezery mezi schody – je tu poslední terč (5/5). Dále je na stole notebook. Hackněte ho a máte data – organizace (3/5). A konečně na jednom ze stolů v přední části leží peněženka – Draco (2/3).

Pokračujte přes chodbu do druhé laboratoře. Tady zahlédnete Blofelda, jak rozkazuje svým lidem podminovat sídlo kvůli zahlazení stop. V této laborce už to bude mnohem drsnější. Pater je tu hned několik, kamer také a ještě se tu pohybují vědci, které můžete zneškodnit zblízka, ale ne zastřelit. Snažte se v prvé řadě získat přehled o kamerách a vyřadit je přes spínače. Pak se začněte (nejlépe od vrchního patra) zbavovat stráží. V laborce je taky několik zajímavách věcí. Hned jak vejdete do laboratoře, tak vpravo u zábradlí leží kufr a v něm Sigmus. Má tlumič, takže se může hodit. Na stole o patra níž leží Odpalovací nálože. To je nový a velice efektivní druh výbušniny. Nálož položíte a když budete chtít, odpálíte ji přes mobil.

Volitelný úkol (2/2)
– Nahoře v patře běžte k očítači na velkém válci s virem. Aktivujte počítač, čímž uvolníte trochu viru. Teď běžte do přízemí a všimněte si, že z nádoby uniká zelený plyn. Přes biosken ho prozkoumejte a zjistíte jeho složení, čímž je úkol hotový.

Také si na stole vlevo vedle schodiště do patra všimněte flashky – organizace (4/5). Dole v přízemí leží na jednom stole mobil – Draco (3/3). Měli byste mít tapetu vašeho budoucího zeťě.

5-marc-ange-dracoPo vyčištění laborky postupujte dál. Na řadu přijde třetí laboratoř. Tady je situace opět vážná. Propližte se po obvodu sálu a systematicky se zbavujte nepřátel. Dole pod balkonem je na stole notebook. Hackněte ho a získáte data – organizace (5/5). Poté běžte ke kanceláři Blofelda. Bioskener odhalte kod na číselníku a odemkněte si. Na zdi naproti dveřím visí erb – Blofeld (1/3). Pomocí hodinek vypačte trezor a seberte z něk knihu – Blofeld (2/3). Otevřte šuplík stolu a seberte mobil – Blofeld (3/3). Tím máte všechny Blofeldovy předměty pobrané a odemknete tapetu úhlavního záporáka kampaně.

6-blofeldPřes biosken prohlédněte Blofeldovy otisky na stole. Pak se podívejte přes mobil na rozvod elektřiny. V místnosti jsou dva okruhy. První končí na stěně, kde stiskněte tajné tlačítko tvořené dřevěnou desku. Tím otevřete projekci mapy světa. druhý okruh končí pod stolem, kde hackněte zařízení. Tím se na mapě objeví pozice pěti žen, které mají šířit virus. Vyfotografujte mapu, načež dorazí Blofeld. Vpustí do své kanceláře smrtící plyn. Máte jen chvíli na to rozstřílet sklo a utéct. Pokud nemáte dost munice, na pohovce leží samopal. I když se dostanete včas ven, plyn se na vás už projeví zhoršeným viděním. Buďte opatrní, protože v laborce se objeví spousta stráží. Kryjte se za stoly a postřílejte je. Naskočte do výtahu a nechte se vyvézt nahoru.

Vyjděte ven a ocitnete se ve známé oblasti nedaleko budovy lanovky. Tam také míří Blofeld. Postřílejte nepřátele, vpadněte do budovy, zničte zámek na plotu a vypněte proud. Kabina lanovky se zastaví, ale to vám nestačí. Vylezte na vršek budovy, kde najdete řetěz díky kterému se svezete až ke kabině. V té první Blofeld není. Najdete tu dva raketomety a vzápětí vás napadne vrtulník. Nemeškejte a sestřelte ho raketami. Nemusíte šetřit raketami, protože jich máte nekonečné množství. Nicméně vrtulník je smrtící a pokud ho rychle nevyřídíte, on vyřídí vás. Pak se přesunete do druhé kabiny, kde vás přepadne Blofeld.

Hlavní boss – Blofeld
– Blofeld se nemíní vzdát a dojde k pěstní bitce. Tohle je klasika, kterou dobře znáte a určitě též zvládáte.
– Když Blofelda porazíte, popadne sejkeru a nyní bude boj těžší. V prvé řadě musíte Blofelda odzbrojit (stejně jako při bitce s chlápkem v sídle) a poté bude následovat opět klasický pěstní boj.
– Když Blofelda porazíte podruhé, podaří se vám ho vyhodit z lanovky. No, a je to!

 

Ostatní

Trial – 1) Alpské údolí
1) Mít přesnost nad 15%
2) Zabít 7 nepřátel Staugerem
3) Dokončit kapitolu do 00:03:55
– Úlohy této kapitoly nejsou těžké. Pro tu první bude stačit, když budete střílet přesně, čili i za jízdy využívejte mířidla.
– Zabít 7 nepřátel se vám možná povede až když se nebudete snažit o Trial z přesnosti. Tady už se totiž mohutná palba hodí víc. Nezapomeňte hlavně vyřídit raketometčíky.
– Poslední úloha je hlavně o tom zvládnout kapitolu na první pokus. Pokud to zvoráte, čas už těžko stihnete. Nicméně kapitola je krátká a když si ji párkrát vyzkoušíte, pak už budete vědět, jak co dělat.

Trial – 2) Blofeldovo doupě
1) Dokončit kapitolu do 00:25:30
2) Zničit 7 terčíků
3) Proplížit se od laboratoří až do Blofeldovy kanceláře bez prozrazení
– Už první úloha vypadá velice drsně. Nahoře uvádím téměř trojnásobný předpokládaný čas kapitoly a vy ji musíte zmáknout za pětadvacet minut. Nesmíte se zdržovat krytím, tichým postupem a ani nesmíte prohledávat okolí – prostě rovnou běžte vstříc všem nepřátelům, koste je za pochodu a směřujte k cíli kapitoly. Doporučuji zkoušet tento Trial na nejlehčí obtížnost.
– Střílení terčíků je klasika. Není, co k tomu dodat.
– Druhé Trial plížení celé hry je o poznání těžší. Především druhá laboratoř je docela drsná na proplížení se. Ale s velmi opatrným postupem a systematickou likvidací nepřátel to zvládnete.


 

III – Povolení zabíjet
(Timothy Dalton)

Kapitola 5 – Rafinerie
Délka – cca 01:20:00

Během cesty ze svatby z protijedoucího vozu vyhlédne Blofeld, který pád do strže nějakým zázrakem přežil a pokusí se vás zabít. Kulka zasáhne Teresu. A Bond místo na líbánky může jen na pohřeb.

Po nějaké době dojde v bytě vašeho kámoše Felixe k přepadení. Jeho ženu najdete mrtvou a jeho vážně zraněného. Na vině je prý drogový boss Sanchez. Čili teď je to osobní. S tajnou agentkou Pam Bouvier, která provádí se Sachezem obchod dohodnete konkrétní akci. Pam doletí vrtulníkem na schůzku se Sanchezem, zatímco vy musíte infiltrovat jeho továrnu na drogy. Začínáte kousek od starých Mexických ruin. Nově máte ve výbavě šipky z pera.

Uspávací šipky
– Červené šipky uspí nepřítele a co je hlavní – nepřítel už se neprobere. Oproti o deset let staršímu Nightfire je to svým způsobem krok zpět, ale prostě tak to je.

Šokové šipky
– Modré šipy dokáží elektrickým projektilem vyřadit (uspat) více stráží najednou.

Rozptylovací šipky
– Poslední zelené šipky dovedou nalákat neopřítele. Fungují podobně jako laserem zničená elektronika.

Protože nepřátel je všude plno, bude nutné postupovat opatrně. Začněte tím, že tiše zlikvidujete snipera před vámi a zbavte ho nové sniperky, která mimochodem je v kufříku poblíž.

Zbraň – Sniperka Gambit CP-208
– Přesná a extrémně silná, ale pomalá sniperka na pouhých pět kousů v zásobníku. Na tuto misi je to jasná volba, protože jiná sniperka k mání nebude, ale obecně nejde o žádný zázrak.

Před vámi se rozprostírá areál ruin chrámu. Uprostřed je pak budova sloužící jako provizorní hangár, kde přistála Pam. Pokud si věříte, slezte dolů a začněte pozvolna likvidovat stráže. Určitě využijte všechny druhy šipek z pera, jinak některé situace (vzdálená stráž, či dvě stráže vedle sebe) těžko zvládnete. Pokud ale cítíte, že na vás tichý postup není, utábořte se tady a sniperku postřílejte co nejvíc stráží. Počítejte ovšem s tím, že pokud se prozradíte budou se uvnitř hangáru stráže respawnovat! Proto se pak vyplatí se hangáru vyhýbat obloukem. Jenomže právě v hangáru leží další kufřík s Gambitem a také je tu terč (1/5). Stačí se postavit vedle vrtulníku a podívat se na jeden ze sloupů podpírající strop. Z těl nepřátel najdete spoustu nových zbraní.

Samopal Danyo LT7
– Malý a velice slabý i velice nepřesný samopal střílející pouze dávkou tří kulek. Danyo je dobrý na osamocené cíle, ale jinak nejde o dobrou zbraň. Pomocí některých vylepšení můžete střelbu dávkou nahradit automatikou, jenže přesnost a mizernou účinost stejně nezachráníte.

Bročka Camara US6
– V porovnání s jinými bročkami je Camara silná, ale nepřesná a pomalá. V této kampani ale jiná bročka není, takže Camara přijde vhod i tak. Snažte se střílet z malé vzdálenosti zpoza rohů.

Pistole Iguana .44
– Mocný revolver s ohromným účinkem. Bohužel má trochu horší přesnost a hlavně nižší dostřel. Zase na ni ale lze připevnit mířidla, což je v rámci pistolí unikátní.

Volitelný úkol (1/2)
– V celé kapitole se nacházejí čtyři speciální stráže. Musíte je všechny zabít. První stráž je v areálu chrámu, tedy tam, kde nyní jste. Druhá stráž je zde také ale až na nižší úrovni. Třetí stráž je v areálu první skladiště a čtvrtá stráž v areálu druhého skladiště.

Až vyčistíte / proplížíte se chrámovým areálem, zamiřte na opačně straně po schodech dolů. Tady je várka dalších stráží a také průchod do vnitřku chrámu. Nahoře najdete kufřík MI6. Na konci chodby otevřte na zemi mříž a seskočíte na ochoz v obrovském skladu.Teď už není pochyb, že Sanchez jede ve špíně.

Zlikvidujete jednoho muže a získáte obstojnou palebou pozici. Na sloupku v rohu leží nová pistole.

Pistole Tec-Fire RF30
– Speciální pistole s velikým zásobníkem na 30 kusů. Bohužel, prakticky ve všem ostatním tahle pistole těžce strádá a je obecně jen o trochu lepší než vaše základní P99. Tec-Fire je slabá a má malý dostřel. Nicméně jako náhrada za P99 poslouží na tiché akcičky dobře.

Až bude ve skladišti klid, mrkněte se do mezipatra schodiště v levé části sálu. Na zelených krabicích leží dokument – Felix Leiter (1/3). V pravé zadní části skladu vylezte po schodech na ochoz (umísťovali jste poblíž nálož) a z beden si vemte flashku – organizace (1/5). Přibližne na protější straně v přízemí je vysokozdvižný vozík a u něj hromada beden. Na jejich vršku je notebook, který hackněte a máte data – organizace (2/5). Do dalšího sálu vedou tři cesty. Můžete se vydat skrze velká garážová vrata. Hned za nimi je náklaďák a ten má na pravém boku nad podvozkem terč (2/5). Dál ale nechoďte, protože byste vpadli do druhého skladiště tím nejhorším možným způsobem. Po získání terče se vraťe a všimněte si v patře dvou šachet. Ty nahoře vlevo vede do patra druhého skladiště, což není moc bezpečné místo. Lepší to je vzít šachtou vpravu, kterou dorazíte do malé místnosti s kufíkem se samopalem. Za dveřmi je pak skladiště, které můžete začít pomalu čistit. Až bude po všem, opět umístěte na vyznačená místa tři nálože. Po položení poslední nálože se otevřou dveře dál, ale ještě prohlédněte sklad.V přízemí je vpravo vysokozdvižný vozík a na něm lečí opasek s pistolí – Pam (1/3). Na konci skladu v patře (poblíž místa s bombou) je na bednách notebook, který hackněte a máte data – organizace (3/5). V tom samém patře pokračujte po ochozu podél stěny. Na konci ochozu (budete mít výhled na šachtu, kterou jste sem mohli přijít) je na krabicích flashka – organizace (4/5). Poté už se můžete vydat dveřmi dál.

Hned vedle dveří je MI6 kufr. Rozhodně se vybavte tlumičem. Nyní totiž nesmíte vyvolat alarm! Místnost před vámi je plná stráží. Buď je tiše zlikvidujte anebo nechte projít. Postavte se k zábradlí a podívejte se z boku na schodiště vedoucí dolů do spodní laborky – je na něm terč (3/5). Opatrně sejděte dolů a mrkněte hned na stůl pod schodištěm – leží tu kniha – Pam (2/3). Jen kousek odsud je na stole opodál notebook, který hackněte a máte poslední data – organizace (5/5). Pak běžte zpátky nahoru do dveří vpravo, kde vpadněte do horní laborky. Zbavte se vzadu strážného a obejděte stoly. Můžete také zkusit sundat vědce. Na jedno ze stolů uprostřed leží mobil – Felix Leiter (2/3). Poté opusťe laborku.

Na chodbě narazíte na Sancheze a Pam. Sanchez si vás naštěstí nevšimne a Pam vás pošle do kanceláře Sacheze. Nyní už střílet můžete. Proklestěte si cestu k recepci. Na zdi je terminál, který hackněte a otevřete tak kancelář Sancheze.

Volitelný úkol (2/2)
– Na stole Sancheze hackněte jeho počítač a získáte data o jeho kartelu. Hotovo – úkol splněn!

Na polici za stolem leží mobil – Sanchez (1/3). Vypačte trezor, kde najdete peněženku – Sachez (2/3). Na nízkém stole u posezení leží doutník – Sanchez (3/3). A máte tapetu hlavního záporáka!

7-franz-sanchezPodívejte se přes mobil na elektrický rozvod. Najdete skrytý spínač na soše v rohu. Stiskněte ho, čímž odkryjete schránku v globusu odkud vemte deník. Opusťe kancelář a vraťe se do výtahu. Projděte do druhé laboratoře. Uvidíte skrze vaši kameru, že sledovací zařízení na Pam Sachez objevil. Zdá se, že je zle. Rozhodnete se odpálit výbušnina, které jste umístili ve skladech. Po explozi vás překvapí stráže. Musíte je však rychle zastřelit než se proberou. Spustí se nouzové hašení, čili začne pršet 🙂 V horní laborce si ze stolu u oken vezměte mobil – Pam Bouvier (3/3). Tím máte její tapetu.

8-pam-bouvierProbijte se na konec laborky a pokračujte po schodišti dolů. Hned pod schodištěm je kufřík MI6. A za dveřmi narazíte na ochromeného Sancheze a zavalenou Pam. Trochu Sanchezovi upravíte ciferník, ale vrhne se na vás jeho bodyguard Dario. Dojde k pěstní bitce na dvě fáze. Nejprve klasický boj, poté nutnost odzbrojení protivníka a opět boj. Když to zvládnete, Dario skončí na pásu připraven k semletí. Ty drogy teda budou stát za to. Konečně osvobodíte Pam a ta se přidá k vám se svojí pistolí. Není marná, takže se na ní klidně spoléhejte a nechte ji jít vpředu. Skrze obě laborky se musíte probojovat zpátky do skladu. Cesta bude lemovaná desítkami stráží, čili buďte opatrní.

Až dorazíte do skladu, bitka pokračuje, neboť i zde je plno nových stráží. Projděte chodbou do druhého (respektive prvního) skladu. Hned jakmile sem vejdete se podívejte na sloup mírně vlevo. Je na něm vidět terč (4/5). Opět pobijte stráže a s Pam nastupte do náklaďáku. Vaše cesta podzemím skončí hned v druhé místnosti. Tady ale čeká vrtulník. Zatímco Pam zůstane dole, vy vyjděte po schodišti nahoru do kontrokní místnosti. Je tu kufr se sniperkou, která opět přijde vhod. Podívejte se sniperkou na protější kontrolní místnost na opačné straně hangáru. Hned pod okny je poslední terč (5/5). Pak se věnujte Pam, která poběží skrze hangár k vrtulníku. Budou jí ale napadat stráže a někteří se budou dokonce slaňovat ze střechy. Kryjte Pam, dokud nevzlétne s vrtulníkem. Tlačítkem v kontrolní místnosti otevřte střechu a následně přeskočíte do vrtulníku.

 

Kapitola 6 – Horské cesty
Délka – cca 00:05:00

007-6Sehnali jste káru a to hned masivní hummer. Musíte pronásledovat kolonu Sancheze. Vaše auto není nezničitelné a navíc nesmíte dovolit, aby vám Sachez ujel. Nebezpečí představují raketomety okolních nepřátel. Vždy se snažte vyhýbat místu dopadu jejích raket, jinak vás exploze poraní a ještě otočí káru špatným směrem. Až doženete kolonu Sacheze, vyskočíte na jeho cisternu.

Nyní máte už jen vyši pistoli. Rychle postřílejte kulometčíky v hummerech okolo. Zvláštní je, že pár ran pistoky stačí, aby celý hummer explodoval. 🙂 Konečně vpadnete do kabinu náklaďáku, kde dojde k bitce se Sanchezem. Sanchz nezvládne řízení a cisterna se překlopí.

Hlavní boss – Sanchez
– Klasická známá bitka, tak jako každá jiná. Sanchez začíná s mačetou, která způsobuje brutální poškození. Až ho odzbrojíte, nastoupí klasický pěstní boj.
– Po boji Sanchez spadne do kaluže paliva z cisterny. Váš zapalovač se postará o ohníček a Sanchez skončí řádně propečený.

 

Ostatní

Trial – 1) Rafinerie
1) Dokončit kapitolu do 00:20:00
2) Zabít 40 nepřátel pomocí pistole P99 a po dobu plnění nikoho nezabít jinou zbraní
3) Proplížit se od počátku kapitoly do Sanchezovy kanceláře bez prozrazení
– První úloha je drsná. Dvacet minut je velmi málo a je třeba zkrátka běžet a nemeškat. Na nějaké stealth postupy můžete rovnou zapomenout. Prostě jen běžte!
– Druhá úloha zní komplikovaně. Neznamená to, že musíte po celou kapitolu střílet jen pistolí, ale než úkol splníte, žádnou jinou zbraní nesmíte nikoho sundat. Vzhledem k tomu, že do pistole nemáte moc nábojů, je dobré úkol plnit během tajných akcí. Druhou poněkud drsnější variantou je vyvolat poplach už na počátku a zabíjet nepřátele, co se respawnují v chrámu u vrtulníku.
– Třetí úkol už je nářez naprosto totální. Musíte tiše zmáknout celé ruiny, první sklad, druhý sklad, první laboratoř a ještě všechny spojovací chodby mezi těmito oblastmi.


 

IV – Dnes neumírej
(Pierce Brosnan)

Kapitola 7 – Ledový hotel
Délka – 00:01:00

007-7Začínáte neozbrojeni na párty v ledovém paláci boháče Gusty Gravese. Běžte k baru, kde narazíte na vaši parťačku Jinx.

Volitelný úkol (1/2)
– Na párty se nacházejí tři dealeři, které je třeba vyfotit. na první pohled je nepoznáte a chce to prohlížet přes foťák mobilu každého hosta. První dealer je jen kousek za barem. Druhý je na balkonu vlevo od pozice Gravese a třetího najdete až projdete chodbou – vyjdete po schodišti do patra, kde je přehrazený další sál, kam sice nemůžete vstoupit, ale můžete odtud vyfotit váš cíl.

Běžte se mrknout do slepé chodby s fialovými světly. Na kulatém stole okolo sloupu leží klíče – Jinx (1/3). Na párty vyfotografujte Gustava Gravese a poté následujte Jinx na chodbu. Vydejte se po schodišti doprava. Nahoře je ohraniená sál, kam nemůžete ale vlevo je vidět notebook, který můžete hacknou a získat data – organizace (1/5). Pak následujte vaši sexy parťačku do apartmánu Gravese. Na stole dole leží dokument – Zao (1/3). Na polici mezi vínem je helma šermíře – Gustav Graves (1/3) a na stole v patře leží i dokument – organizace (2/5). Mrkněte na rozvod elektřiny a všimněte si, že na sloupu v patře je skryté tlačíko. stiskněte ho a vysune se trezor. Vypačte zámek a seberte knihu – Gustav Graves (2/3). Tím máte apartnám vybrakovaný. Takže jděte za Jinx a otevřte Gravesův kufr, kde je ovladač satelitu Ikarus. Dovnitř ale vejde Zao. Vy se naštěstí stihnete ukrýt a Zao mezitím kufr odnese svému spojenci. Vraťe se s Jinx na párty, kde si všimnete, že Graves hovoří s jakýmsi korejským generálem. Rozhodnete se s Jix rozdělit. Zatímco ona půjde hledat Zaa, vy máte na starosti Gravese,

Jste v uličce za palácem. Zbraně už můžete používat, ale nabízí se možnost tichého postupu. Stráže před vámi mají nové typy zbaní.

Samopal Strata SV-400
– Moderní účinný samopal s brutální kadencí. Nevýhodou je nízká přesnost.

Útočná puška STK-21 Commando
– Přesná útočná puška střílející dávkou. Je vhodná na boj zpoza krytu a pouze proti menšímu množství nepřátel. Snadno s ní zrušíte nepřátele na větší vzdálenosti.

Na konci ulice leží MI6 kufřík. Určitě si zbraně upravte, přičemž vsaďte na tlumiče. Vylezte po žebříku a prolezte šachtou. Dostanete se do první části biodómu. Opatrně seskočte do vody a snažte se vyhnout prozrazení. Místo cest kličkujte mezi kameny po obvodu dómu. Nakonec dorazíte k bráně, kterou na žlutém terminálu hackněte. Než půjdete do druhé části, mrkněte se vpravo od brany k místu, kudy protéká řeka. Na boku mostu (respektive zdi) je terč (1/4). Druhá část biodómu, je také plná nepřátel. Opatrný postup je jasný. Sažte se to vzít zleva skrze skály a pak pokračovat přes útesy s výhledem na budovu. Opatrně seskákejte po útesech a pronikněte k budově. Podívejte se na spodek vypouklé prosklené budovy, přímo nad dveřmi dovnitř – je tu terč (2/5). Uvnitř vyřešte nepřátele na recepci ale stále se snažte o tichý postup. Na recepčním stole otevřte šuplík a vyzvedněte knihu – Jinx (2/3). Vyjděte nad schody a zahněte vlevo, kde se za sloupem u květináče nachází dokument – organizace (3/5). Poté navštivte velký monitorovací sál nad schodištěm. Přes žlutý panel hackněte dveře, to abyste mohli pokračovat.

Volitelný úkol (2/2)
– V monitorovacím sále hackněte zařízení na stole mezi počítači. Tím zrušíte bezpečnostní systém a pomůžete Jinx.

Ještě než sál opustíte, sejděte dolů a na vysoké krabici severu si všimněte zastrčené flashky – Jinx (3/3). To by měl být poslední předmět vaší kámošky.

10-jinxTaké můžete vyfotografovat krokodýla, který je vidět v akváriu pod podlahou. Je z toho achievement. Poté opusťe sál a pokračujte dveřmi vlevo od schodiště. Hned za dveřmi je MI6 kufr. Vyjděte po schodišti a dorazíte do sálu s modelem Ikara. Pobijte nepřátele a všimněte si, že do monitoru u cedule Information je zastrčená flashka – organizace (4/5). Na stolku u posezení leží mobil – Zao (2/3). Vyjděte nahoru a vstupte do místnosti s akváriem. Všimněte si vlevo za akváriem bílého světla na němž je terč (3/4). Vstupte do kanceláře Gravese. Vpravo je notebook, který hackněte a získáte data – organizace (5/5). Na sedačce vlevo leží šermířská maska – Gustav Graves (3/3). Tím je záporák kompletní.

11-gustav-gravesNa stole najdete Gravesův kufr, ale zařízení je pryč. Není divu – Gusta ho má na sobě v podobě brnění. Pokusí se vás zabít, ale jen prorazí prosklenou podlahu a vy spadnete do místnosti, kde se Zao právě chystá zabít Jinx laserem.

Boss – Zao
– Severekorejský psychopat je dalším bossem. Začíná se klasickým pěstním soubojem.
– Po bitce ale dojde na QTE akci, kdy je třeba uhnout laserům.
– A následuje další bitka. Tentorát si ale Zao vzal trubku, takže bude nejprve nutné ho odzbrojit a pak klasicky zmlátit.
– Nakonec Zaa shodíte skrze okno dolů a je po všem. Tedy, skoro… protože kapitola zdaleka nekončí.

Osvobodíte Jinx a společně se musíte probít až k parkovišti před ledovým palácem. Dlouhá to cesta, kterou okoření snad stovka nepřátel! Jinx používá vcelku slušnou pistoli a vy si můžete z těl nepřátel pobrat nové kousky.

Pistole Kunara V
– Mocná pistole střílející dávkou. Díky tomu částečně nahrazuje funkci samopalu. Kunara je velice užítečná na středně vzdálené cíle.

Brokovnice Masterton M-557
– Poslední bročka hry. Masterton je lahůdkový kousek, který využívá klasický zásobník a střílí jako jakýkoli jiný poloautomat. Během pár vteřin vysypete celý zásobník, který je navíc velký (12 kusů). Nevýhodou sice je slabší účinnost ale i tak je poškození ohromné.

Hned v místnosti, kde vaši cestu začínáte je kufr MI6. Určitě jeho služeb využijte. V další místnosti na velkém stole leží kniha – Zao (3/3). Váš korejský kámoš to za sebou ještě nemá.

12-zaoTeď už je cesta víceméně nezajímavá. Probijte se ven z budovy, v biodomu dejte pozor na laser Ikaruse, který vás může rovnou rozpustit a jinak pokračujte až do spojovací laborky mezi biodomem a palácem. Tady najdete další MI6 kufr ale bitva pokračuje. Probijte se palácem a zastávku si dejte až ve velkém sále s barem, kde jste začínali. Právě tady, hned nad barem je vidět terč (4/4). Nyní pokračujte skrze doposavad nenavštívené prostory. V cestě je recepce a pak už jen chodba ven z paláce, kde nasednete do auta.

 

Kapitola 8 – Ledové jezero
Délka – cca 00:05:00

007-8Jste v káře a během cesty přes zamrzlé jezero se vám budou postupně zpřístupňovat vychytávky, která váš vůz má. Nejprve zapněte výměnu pneumatik, díky čemuž se budete méně klouzat. Po chvíli se za vámi objeví Zao ve svém sporťáků. Bude na vás pálit minometem, takže jakmile tu půjde, zapněte skener, díky kterému budete vědět, kam Zao míří. Zároveň se začnou objevovat smrtící paprsku Icaru. Po nějaké době vás Zao předjede. Nyní můžete zapbout zbraňové systémy. Snažte se držet v dohledu Zaa, vždy pár vteřin počkat na zamíření rakety a pak ho trefit. Jeho kára vydrží celkem dost a navíc vás stále ohrožuje icarus. Až vůz Zaa poškodíte, on nezvládne řízení a vjede přímo do paprsku.

Zbývá poslední fáze a to v šibeničním limitu vjet do nákladového prostoru Gravesova letadla. Aby to nebylo tak lehké, padají z letadla bedny. Stačí aby vás jedna trefila a už se zřejmě nestihnete přiblížit k letadlu. Není to snadné a po několika nezdarech to jistě zvládnete.

 

Kapitola 9 – Gravesovo nákladní letadlo
Délka – cca 00:10:00

007-9Tahle kampaň má zcela výjimečně tři kapitoly. Jste v nákladovém prostoru letadla, ale opět se základní zbraní. Další zbraně jsou opřené o zeď. Jinx vám bude nadále pomáhat, takže než seženete lepší výbavu, spoléhejte se na ni. Vyčistěte první místnost a projděte do druhé. Hned za vámi, jen kousek nade dveřmi je terč (1/1). Zbývá už jen třetí místnost a tady se s Jinx rozdělíte. Vy si berete na starost Gravese. Vejděte do dveří a aktivujte panel uprostřed. Gusta bude proti.

Hlavní boss – Gustav Graves
– Graves si vás trochu podá svojí elektrickou rukavicí, ale nakonec dá přednost pěstní bitce. Tohle je klasika.
– Následuje QTE sekvence, kdy je třeba uhnout jeho elektrickým úderům.
– A konečně přichází další pěstní bitka. Ve své podstatě nic nového pod sluncem. Gusta prostřelí dveře z letadla a vezme si padák, aby jako vyskočil. Vám se povede mu ho otevřít trochu předčasně a tak ho vcucne motor letadla. Hezký závěr.

Po bitce ještě není konec. Letadlo se řítí dolů, takže musíte rychle běžet zpátky do nákladového prostoru. Otevřte tlačítkem dveře, odstřelte zarážku vrtulníku a naskočte si. Jinx vezme pilotování a oba se dostanete ven živí.

 

Ostatní

Trial – 1) Ledový palác
1) Dokončit kapitolu do 00:24:00
2) Zabít 50 nepřátel pomocí útočné pušky STK-21 Commando a po dobu plnění nikoho nezabít jinou zbraní
3) Proplížit se od počátku kapitoly do Gravesovy kanceláře bez prozrazení
– První úloha je docela ostrá. Spoustu času navíc strávíte na počátku na párty.
– Druhá úloha zní komplikovaně, ale už tenhle typ znáte z minulé kampaně. Neznamená to, že musíte po celou kapitolu střílet jen danou zbraní, ale než úkol splníte, žádnou jinou zbraní nesmíte nikoho sundat. Potíž nastává v tom, že ne každý strážný tuto zbraň má a než ji získáte, musíte dát přednost boji zblízka.
– Třetí úkol je opět náročný. Musíte tiše zmáknout ulici za palácem, obě části biodomu, přízemí hotelu a ještě jeho patro. Drsná úloha.


 

V – Moonraker
(Roger Moore)

Kapitola 10 – Vesmírný hangár
Délka – cca 01:20:00

007-10Dorazíte do výzkumného institutu Huga Draxe. Nejprve bude nutné kontaktovat vaši spojku. Vzhledem k tomu, že začínáte v utajení, snažte se neprozradit. Kamer i stráží je všude plno, ale když to vezmete podél tunelu a dále skrze šachtu spodem, snáze se vyhnete kameře a proklouznete. Nepřátelé mají nové kousky.

Samopal Dynamiks PTJ-20
– Rychlý malý samopal, který tradičně ztráci na přesnosti. Účinnost je nicméně solidní.

Útočná puška Faroh M55
– Velice silná a též velice přesná zbraň. Jejím specifikem je poloautomatická střelba, což může být docela problém. Pokud střílíte na velkou dálku a z krytu, je Faroh ideální, ale pro otevřenou přestřelku radši vezměte něco rychlejšího.

Projděte dveřmi a dostanete se na širokou chodbu. Vlevo je schodiště a hned vedle něj v uličce leží kniha – Holly Goodhead (1/3). Vyjděte na schody a otevřte si dveře naproti. Je dobré pamatovat, že dveře s modrým světlem jdou otevřít. Za těmihle je sklad a jedné bedně stojí voňavka – Holly Goodhead (2/3). Pak se vraťe před sklad a pokračujte přes dekontaminační komoru. Chodby po pravici si zatím nevšímejte a běžte rovně, kde narazíte na Holly. Zprvu vám moc nedůvěřuje, ale dohodnete se na spolupráci. Na stole hned vedle Holly leží mobil – Holly Goodhead (3/3). A tím máte její tapetu odemčenou. Šlo to rychle.

13-holly-goodheadBěžte do dveří vedle a na panelu stiskněte tlačítko, kterým odhalíte smrtící plyn dole v laborce. Vyfoťt nádoby s plynem a vraťe se. Narazíte na strážného a dojde k pěstní bitce. Tady už končí legrace. Zprvu je nutné strážného odzbrojit, což je klasika ale jakmile mu během klasického boje začne klesat zdraví, budou jeho údery velice rychlé. Až ho vyřídíte, dole v laborce dojde k nehodě a plyn zmasakruje vědce. Holly plyn odčerpá a pak se vydáte dolů. Na chodbě nejprve vejděte do místnosti vedle dekontaminační komory. Jednak je tu kufřík MI6 a také na stole leží flashka – organizace (1/5). Pokračujte chodbou dolů do laborky. Tady je vlevo na stole před oranžovým monitorem další flashka – organizace (2/5). Panelem uprostřed laborky otevřte nádobu s plynem a pak ji projeďte bioskenem. Odhalíte o jaké jde svinstvo. Všimnou si vás stráže, takže bude nutné se prostřílet. Holly vám samozřejmě pomůže svojí pistolí. Vydejte se tedy zpátky až do široké chodby skladu. Tou pokračujte dál do další překladové místnosti. Stráží je zde plno. Až bude klid, sejděte po plošině a vydejte se tunelem podél dopravníkového pásu. Po levici narazíte na malou chodbu a na jejím konci naskočte na nákladní výtah. Cesta dolů se neobejde bez střelby, takže si dejte pozor a dobře se kryjte za bednami.

Dole projděte dveřmi a ocitnete se na hlavní chodbě výcvikového institutu. Opět jste v utajení, tak toho využijte. Hned po levici si všimněte civilistů, kterak se připravují na pobyt ve vesmíru. Můžete hacknout gyroskop uprostřed (přes panel nahoře na zdi) ale odměnou vám bude jen achievement. Protože chodba končí automatickým kulometem, bude třeba si vydat do dveří naproti. Automatické kulomety jsou smrtící, nedají se zničit, ale lze je vypnout stejnými tlačítky jaké jsou běžně k vidění na ovládání kamer a alarmu. Na stole vedle krabičky zkumavek najdete peněženku – Jaws (1/3). Zatímco Holly zůstane tady, vy musíte pokračovat dál. Vezměte to určitě přes šachtu v záhybu hlavní chodby. Tím se dostanete do levé boční místnosti následující chodby. Pak přejděte do dveří naproti přes chofdbu a šachtou prolezte do větší místnosti. Na jejím konci, hned naproti další šachtě leží na stole flashka – organizace (3/5). Prolezte tedy šachtou a jste ve velké chodbě, která končí zamčenou kanceláří Draxe. Na zdi je žlutý panel, který hackněte, čímž kancelář sice odemknete ale zároveň aktivujete dvojici kulometů, které ji kryjí. Musíte pokračovat do dalšího křídla komplexu a kulomety povypínat. Řiďte se samozřejmě rozvodem proudu. Nejprve vstupte do chodby, dejte se do místnosti vpravo a na jejím konci skrze šachtu prolezte do malé komory s vypínačemi kamer a také kulometů. Křídlo ale pokračuje ještě další chodbou s dvojicí bočních místností, tudíž v průzkumu pokračujte. Přejděte do protější místnosti a šachtou prolezte na chodbu. Hned vlevo nad vámi je kulomet. Musíte proběhnout do malého skladu a šachtou se protáhnout do následující místnosti plné zkumavek.

Volitelný úkol (1/2)
– V laborce je plno zkumavek. Bioskenem je prohlédněte a najděte protilátku. Tím je úkol hotový.

Na prvním stole před šachtou jsou na rohu ocelové zuby – Jaws (2/3). Přes chodbu překděte do protější místnosti. Tady si můžete nahoře na stěně všimnout terče (2/2). Na lavici také leží mobil – Jaws (3/3). Tím je slavný záporák hotový a máte jeho tapetu.

15-jawsJe načase se vrátit zpátky. U kanceláře Draxe narazíte na Holly. Přes biosken odhalte kod dveří, nacvakejte jej, vstupte a začněte prohledávat Draxům apartmán. Na stole uprostřed (vedle skulptury) leží mobil – Hugo Drax (1/3). Přes bisken odhalte otiskny prstů na stěně vedle knihovny. Zatlačte na tajné tlačítko a odhalíte schránku s knihou – Hugo Drax (2/3). Z nádoby na stole seberte květinu – Hugo Drax (3/3). A poslední tapeta hry je vaše!

15-hugo-draxNyní si přes mobil všimněte rozvodu elektřiny od obrazu ke knihovně. Poté přes biosken prohlédněte otisky prstů na knihách. Odhalíte různé otisky ale vás zajímají jen ty Draxovy. Následně povytáhněte knihy s otisky Draxe a odhalíte trezor za obrazem. Trezor vypačte a odhalíte dokumenty, včetně flashky, kterou Holly prohlédne na počítači. Drax má v plánu odletět na vesmírnou stanici a zaplavit virem svět. Raketoplán právě odstartuje. Opusťe kancelář a naskočte do výtahu.

Tady dole musíte dodržet utajený postup. Nebude to snadné.

Volitelný úkol (2/2)
– Přes foťák mobilu se podívejte na rotující projekti globu. Vyfoťe všechny tři cíle a úkol je hotový.

Vydejte se doleva a cestou se postarejte o strážné (jeden se opírá o zábradlí, druhý chodí po schodištích). Pak vyjděte nahoru na schody a vstupte. V kontrolním sálu potichu zlikvidujte všechny stráže. Zamiřte dolů do mezipatra a dejte se vpravo – na tmavém panelu najdete flashku – organizace (4/5). Hackněte terminál, načež do sálu vběhnou stráže. Nyní už můžete a vlastně dokonce musíte střílet. Až bude po všem, všimněte si přes rozvod proudu, jakým spínačem lze vypnout terminál, který musíte vyřadit. Pak tlačítkem terminál zrušte.  Opět dobnitř vběhnou stráže. Po jejich pobití se vydejte ven, když vás přepadne Jaws.

Boss – Jaws
– V rámci QTE sekvence musíte bojovat s Jawsem. Holly vám v některých momentech pomůže.
– Podaří se vám získat železnou trubku a nyní následuje klasický boj, jen s tím rozdílem, že provádíte pouze jeden druh útoku – trubkou. Snažte se uhýbat Jawsovým ranám, protože způsobuje značné poškození.
– Po jeho poražení bude následovat další QTE akce. Vrazíte mu mezi zuby kabel pod proudem, což ho ochromí a on spadne z balkonu.

Do sálu dorazí Drax a jeho lidé. Jaws se vytáhne nahoru a omráčí vás. Jak vy, tak i Holly skončíte na dně sila pod raketoplánem. Musíte zmizet. Mrkněte na rozvod elektřiny a otevřte skříňku s ovládáním ventilátoru. Přetížíte ho a on exploduje. Vlezte do roury a utíkejte. Dveře vpředu se zavřou, takže musíte jít bokem. Pomozte Holly otevřít boční dveře a prolezte šachtami. Utíkejte dál a než skončí odpočítávání, vběhnete do vbelkých vrat. Uff… zběsilý útěk je za vámi. Vejděte do dveří vpravo, kde je šatna. Oblečte se do skafandru, když vás překvapí stráže. Holly jednoho z nich vyřídí a hodí vám zbraň, s níž postřílejte ty zbylé. Pak se vydejte chodbou dál. Dorazíte do obrovského řídícího centra s globem, který jste viděli svrchu. Je tu několik sekcí s do kruhu seřazenými počítači. Hned v kruhu vpravo od dveří leží nová bouchačka!

Sniperka Walther WA 2000
– Poslední sniperka hry je velice silná i přesná. má zásobník na šest kousků, což není marné. Rychlost střelby je obstojná a celkově vzato jde o skvělou snioerku, kterou vzápětí využijete.

Běžte do kontrolního kruhu, kde čeká Holly. Nahoře je terminál na hacknutí a hned pod ním je na stole flashka – organizace (5/5). Hackněte terminál a do místnosti vběhne hromada stráží. Musíte vytrvat, než proběhne nahrávání dat. Pomocí sniperky si zjednejte pořádek. Běžte hacknout druhý terminál v dalším kruhu, načež znovu zaútočí stráže. Počkejte na nahrání dat a až bude klid, vrata do hangáru se otevřou načež můžete vejít. Probijte se chodbou na jejímž konci je MI6 kufr. Stanete v gigantickém hangáru s raketoplánem. Bude nutné se přes desítky stráží postupně probít na helipad. Pozor si dejte na snipery a raketometčíky, kteří útočí z vyvýšených pozic. Někteří nepřátele mají nový typ zbraně.

Samopal Moonraker Laser
– Experimentální zbraň pálící modrý laser. Zbraň je velice přesná, má velký zásobník a hlavně – nevyžaduje munici! Až vystřílíte zásobník, prostě jej nabijete a můžete střílet dál.

Obejděte zábradlí a zamiřte dolů. Snažte se držet stěny vpravo, protože je zde mnoho výklenků kam se můžete ukrýt. Zhruba třetí výklenek ukrývá chodbu vedoucí nahoru. Přímo nade dveřmi je terč (2/2). Vyjděte na helipad a nastupte do vrtulníku. Během cesty budete prolétat kolem vysokých konstrukcí. Je zde mnoho nepřátel. Snažte se je rychle postřílet i s využitím explozivních sudů, jež tu jsou. Váš vrtulník však nakonec sestřelí. Holly to stihne umanévrovat a skončíte na plošině. Kousek od vás je raketoplán. Běžte dovnitř, nastupte si a vyřiďte posádku – směr vesmír!

 

Kapitola 11 – Vesmírná stanice
Délka – cca 00:30:00

007-12Dorazíte na vesmírnou stanici. Cesta vpřed je jasná. Nesmíte ale vyvolat alarm. Opatrně se postarejte o stráže a pokračujte dveřmi dál. V druhé místnosti je situace stejná – po tichém vyřízení stráží můžete nastoupit na výtah.

Volitelný úkol (1/2)
– Ještě než skočíte na výtah, mrkněte se na počítač vpravo od něj (naproti oknu). Stiskněte tlačítko, čímž vyhodíte zásoby do vesmíru. Úkol splněn.

I v dolním patře se situace opakuje. Opět se zbavte stráží a následujte Holly chodbou do řídící místnosti na ovládání kapslí s virem. Máte jen omezený čas na to deaktivovat tři aktivní kapsle. Vždy přiběhněte ke správnému panelu s číselníkem, přes biosken odhalte kod a nacvakejte ho. Když to zvládnete, zbývá už jen deaktivovat systém na panelu. Sice zachráníte situaci, ale přepadne vás Jaws.

Skončíte odvedeni k Draxovi. Podaří se vám ale přesvědčit Jawse ke spolupráci. Dojde ke zmatku a Holly vypne gravitační systém. Od této chvíle se můžete pohybovat prostorem jak se vám zachce. Vemte si pistoli, která se vznáší kousek od vás.

Laserová pistole
– Poslední zbraň je přesná laserová pistole. Krom ní můžete v této kapitole používat jen známý laserový samopal. Pistole je vhodná na přesnější střelbu na vzdálené cíle.

Máte na své straně Holly i Jawse, tudíž vyřídit stráže by nemělo být těžké. Těžší bude zvknout si na nový druh pohybu. Až bude čisto, vyleťe se podívat úplně nahoru. Na vnějším ochozu tu jsou naskládané krabice a na jedné nejdete terč (1/3). Poté sleťe trochu níž a projděte do chodby, kde si z police vemte helmu. S tou můžete pokračovat ven na vnější okruh – rameno se sloupem uprostřed. Spojenci už útočí na stanici ale překážejí jim v tom zbraňové systémy. Zničte všechna děla (za jedním budete muset vylétnout mimo konstrukci stanice), Až bude klid vraťe se zpět na vnější rameno a obleťte středový sloup. Zezadu na sloupu je terč (2/3). Pak zamiřte zpět do hlavní budovy kde čeká Holly a Jaws. Hned vpravo najdete kufr MI6. I na laserové zbraně lze připevnit pár vylepšení. Pobijte nové stráže a zamiřte dolů do novýc prostor. Další místnost má dvě patra. Vyčistěte obě. V tom nižším si všimněte velké utržené desky, která je opřená poblíž počítačových terminálů. Ze strany od středového sloupu je na desce vidět poslední terč (3/3).

Volitelný úkol (2/2)
– V nižším patře je po obvodu středového sloupu můstek, který končí počítačem. Stiskněte zelené tlačítko, čímž otevřete vstup pro vaše další spojence z US Army.

Proleťe do další místnosti, kterou opět hezky zbavte nepřátel. V tunelu do další části dojde ke kolizi. Zničený raketoplán rozbije tunel a vy se zřítíte až k patě stanice. Je zde šachta, kterou prolezte do skladu kapslí.

Nad vámi je Drax, který si užívá toho, že kapsle přeci jen vypustí a zamoří svět. Musíte kapsle zastavit. Sledujte ramena, která s kapslemi pohybují. V některých momentech se roztáhnou a odkryjí oražovou část, kerou musíte rozstřílet. Pokud to nestihnete, stále ještě můžete kapsli zničit, když je připravena na odpálení, ale pozor na plyn. Mezitím vás budou otravovat stráže, které se snažte průběžně likvidovat. Když to zvládnete, Drax nadšený nebude. Zamiřte nahoru a na skleněný strop umístěte nálož. A to je vlastně poslední úkon hry. Vylezete nahoru, kde se Drax pokusí schovat za dveře. Vystřelíte ho ven do vesmíru a poslední kampaň je dokončena, tentokrát bez klasického bossfightu.

 

Ostatní

Trial – 1) Vesmírný hangár
1) Proplížit se od počátku kapitoly do laborky bez prozrazení
2) Zničit 7 terčíků
3) Zabít 100 nepřátel pomocí Faroh M55
– První úloha je tentokrát celkem v pohodě. Plížení není moc dlouhé.
– Druhá úloha je klasika s terčíky. Co k tomu dodat?
– Stovka nepřátel vypadá jako pořádná várka, ale tehle kapitola je nepřáteli naplněná k prasknutí.

Trial – 2) Vesmírná stanice
1) Zabít 40 nepřátel pomocí Moonraker Laseru.
2) Dokončit úroveň s přesností nad 40%
3) Zabít 30 nepřátel pomocí Laserové pistole a po dobu plnění nikoho nezabít jinou zbraní
– První úloha je kupodivu celkem snadná. Prostě se jen nevyhýbejte soubojům.
– Dvojka už je poněkud horší. Tady se spíš hodí pistole, která je přesnější.
– Třetí úloha je známá klasika. Jakmile Jaws přeběhne na vaši stranu, popadněte laserovou pistoli a netaste samopal, dokud úlohu nesplníte.