Call of Duty 1 (2003)

Call of Duty je nejslavnější FPS série a také jedna z největších herních sérií vůbec. Přestože se na ni háže spousta špíny (nutno říci, že mnohdy oprávněně) jde o nesmírně výdělečnou herní značku. Já sám přistupuji k sérii s velkou rezervou a všímám si obrovského množství chyb. Zároveň propagandistický podtext pozdějších dílů beru jako způsob jak se pobavit. Víte, když vás někdo považuje za nevzdělaného idiota a snaží se vám něco vnutit primitivním způsobem, může to být docela psina. 

Dámy a pánové vítejte na konferenci ministerstva USA pro propagandu. To, co držím v ruce je krabička s PC hrou nazvanou Call of Duty. Na obrázku vidíte kryt s hrdinnými americkými vojáky, přičemž jeden z nich ukazuje přímo na vás, jakoby říkal: „I ty brachu, pojď sem a pomoz zachránit svět přes Hitlerovským Německem.“ Dnes si tuto slavnou hru z roku 2003 může na Steamu za nehorázných 20 eur pořídit každý z vás a ocitnout se na bojištích druhé světové války. To samé učinil náš host, jež vás seznámí s hrou, která nastartovala sérii na níž může být naše instituce patřičně hrdá. A tady už našeho hosta máme – je jí expertka na feminismus ve válečných počítačových hrách, slečna a navždy slečna Lucia. Náš host si právě opřel svoji milovanou FG42 o pult a nyní se pustí do podrobného porcování této krabičky. Máte slovo, slečno.

Už bylo načase. Tohle je krabka, která nastartovala fenomén herního průmyslu. Statisíce, ne-li miliony lidí se nechalo zlákat válečnou akcí, která nabízí filmovost, dechberoucí scénky ale také chudou hratelnost, vbrzku nepříliš záživnou herní náplň a v pozdějších dílech i mohutnou propagandu té vaši-naší směšné zemičky. Série Call of Duty se později zvrtne v těžkotonážní propagandu USA cílenou na masy ovcí s IQ šedesát a níž. Ale tady si budeme povídat o prvním dílu, kterému hrdinský patos sice nechybí, ale zdaleka není tak křečovitý. První díl CoD je válečným příběhem tří mužů. V příběhu žádného z nich nevystupuje ani jediná žena, pokud nebudeme za ženy považovat mrtvé krávy. Dalo by se říct, že CoD není určeno pro něžné pohlaví, což je vzhledem k náplni hry, kterouž to je především střílení, očekávatelné. Musím vás však zklamat, jelikož ne každá žena je něžná a ne každá žena považuje střílení fašounů v rozličném prostředí za nezáživnou záležitost.

Jak už jsem řekla, hráč se zhostí role třech vojáků odlišné národnosti. První je Američan, paragán Martin, jehož příběh sleduje především operaci Overlord, přesněji doprovodnou operaci Neptune. On a jeho jednotka kumpánů pronikají do Francouzského vnitrozemí a pokouší se zde udržet. Každá mise je uvedena zápisem do deníku. Je až s podivem, že ten hrdina umí napsat smysluplnou větu. Jeho cesta francouzským venkovem je poměrně zajímavá, ačkoli motivace cizího vojáka v cizím konfliktu a na cizím území je směšná a neosobní. Přesto se dá tento muž označit za kladného… skoro hrdinu. Za tohoto Američana rovněž absolvujete výcvik na cvičišti, kde se naučíte chodit, skákat, běhat, střílet i házet granáty a pokládat nálože.

Druhá kampaň pozoruje osudy Brita Evanse, který opět začíná v Normandii ale později jako člen SAS operuje především v týlu nepřítele, kde likviduje strategické cíle. Na počátku každé mise je k dispozici zpráva z velitelství, která se podrobně věnuje úkolu a kam tento voják dopisuje své poznámky o aktuální situaci. Zdá se tedy, že má i něco v hlavě. Vzhledem k povaze úkolů je Evansův příběh o poznání napínavější než jeho Amerického kolegy.

Poslední kampaň je hezky Ruská, tedy Sovětská. Tady má člověk pocit, že opravdu zachraňuje svět před Německem při dobývání měst a tlačení fašounů zpátky domů v poklusu. Hrdinou je Alexei Voronin, mladý voják, který musí chránit svoji rodnou zemi. Motivace nemůže být silnější a je jasné, že právě Voronin je muž, který nejvíce splňuje pojem hrdina. I Voronin na počátku misí dostává dokumenty z velitelství, to aby věděl, o co vlastně bojuje a také, zda se mu podařilo povýšit. Voronin totiž dostává vyšší hodnosti, což je hezké, neboť je vidět, že na něj velitelství aspoň občas myslí. Navíc se hráč zúčastní speciálních dvou misí, kde je ovládán tank. Moc krásná plechovka, ta T-34 je.

Na závěr následuje ještě trojice misí, vždy za každého hrdinu jedna, které dokončují příběh a představují akci, která je po stránce obtížnosti mnohem výš.

Hráč v roli těchto hrdinů zažije celkem 26 misí v nichž si užije spoustu soubojů s Němci a to po boku spolubojovníků. Některé mise jsou kratší, jiné delší. Obvykle jedna zabere zhruba 10-20 minut ale najdou se i dlouhé, třeba půlhodinové mise. Čas od času se dostane ke slovu i technika a tak se mezi řadou nepřátel objeví především tanky Tiger, náklaďáky Opel, dále stíhačky, motorky či Kubelwageny. Nebudou chybět ani skutečné historické potyčky ve více či méně věrohodně zpracovaných misích (např. obsazení mostu u Caen, bitva o Stalingrad, dobývání Berlína, sabotáž lodě Tirpitz,…) Jednotlivé kampaně si není možné vybírat, ale následují za sebou čili napřed USA, GB a SSSR přičemž na závěr následují zmíněné tři finálové mise a to ve stejném pořadí. Před každým větším blokem misí se navíc přehraje animace o nadcházející akci s využitím dobových materiálů.

Grafická stránka hry vás sice neoslní, ale není zase tak špatná jak by se mohlo zdát. Je pravda, že prostředí je mrtvé a když zrovna nic nevybuchuje nebo se nestřílí, tak okolí působí prázdně, ale vyloženě ošklivé to na pohled není. Ne nadarmo se říká, že v jednoduchosti je síla a když má člověk přehled o bojišti a to v CoD 1 má, tak to nemusí být na škodu.

Po zvukové stránce nemám co vytknout – palba z kulometů, do toho vzrušené výkřiky vojáků a ještě výbuchy z granátů, no a když se připočte povedená hudba je z toho skvělá válečná atmosféra. A právě atmosféra hry je jedním z největších lákadel. Momenty jako vylodění na břehu Volhy, obrana mostu u Caen nebo útok na budovu Reichstagu jsou nezapomenutelné.

Bohužel platí, že spolubojovníci se ve většině válečných vřav automaticky doplňují. Pokud některý z nich zemře, obvykle brzy přijde nový, přičemž důležité postavy zemřít nemohou, přestože do nich nepřátelé nasypou klidně celý zásobník. Hráč tedy nemá žádnou motivaci se o své spolubojovníky starat, být neustále s nimi a bránit je před nepřáteli, aby přežili co nejdéle a mohli pomoct v boji. Vcelku škoda nevyužitého potenciálu. Co je zajímavým a vítaným prvkem je možnost pouhým najetím kurzoru zjistit přibližný zdravotní stav a výbavu spolubojovníků. Bylo by to daleko užitečnější, kdyby se jim dalo zadat alespoň jednoduché příkazy – ‚za mnou, vole‘ a ‚zůstaň!.‘

Teď něco k herním systémům – CoD 1 je první a také na dlouho poslední díl (pokud nepočítáme datadisk) kde neexistuje žádný autoheal a hráč se musí poohlížet po lékárničkách a zároveň si stále hlídat míru zdraví. Je jasné, že tento systém léčení je záživnější, neboť na sebe musí hráč dávat pozor a přemýšlet. Právě přemýšlení a CoD série jsou pojmy, které k sobě moc nejdou, nicméně pro tento díl to ještě tak úplně neplatí. Hráč bude mít pocit, že má něco ve svých rukách a že se musí virtuálně snažit, případně občas přemýšlet, aby dosáhl vítězství. Rovněž povedený je systém zbraní, kdy je možné s sebou vláčet dva velké kousky, jednu pistoli a deset granátů. Granáty kupodivu nemusí být stejného typu, jen je škoda, že mezi nimi nelze přepínat. Celkový počet zbraní je tak akorát a hráč má vcelku slušnou šanci, že když bude chtít, tak si vyzkouší úplně všechny. Právě vyzkoušení všech zbraní mohu vřele doporučit. Není nad to, když si své fašouny zabijete všemi možnými prostředky.

A tím bychom mohli naše povídání skončit. První díl CoD není zase tak marným počinem. Je jasné, že odpůrce akce nepřivábí, ale ti, co si rádi zastřílí na pohyblivý cíl a necítí náklonnost k hákovému kříži, budou spokojeni.

Proč stojí za to si CoD 1 zahrát?
– Chci si zabojovat v reálných operacích druhé světové války a zajímá mě, jak budou odpovídat skutečnosti.
– Mám rád masové scény a líbí se mi, když mám kolem sebe tucty kámošů.
– Chci hrát za tři národy a nejen za trapné Yankee jako v 95% všech válečných her.
– Konečně chci okusit něco z východní fronty a bojovat za soudruha Stalina.
– Můj nejoblíbenější herní nepřítel je nácek.

Hodnocení – 75%
Délka – 9h


 

Kampaň

Souhrnný článek pro postavy, návod a popisy zbraní. Statistiky zbraní a obrázky byly čerpány z wiki stránek pro CoD a nemusí být zcela přesné.

 

Hlavní Hrdinové

Vojín Martin

– Vojín Martin je hlavním hrdinou první kampaně. Jako člen 506. parašutistického pluku absolvoval v táboře Toccoa výcvik. Později se stal součástí 101. výsadkové divize a zúčastnil se operace Neptune ve Francouzském vnitrozemí. Následovala speciální operace se záchranou britských důstojníků a konečně boj v Ardenách.
– Martin si píše deník. Pro každou kapitolu, s výjimkou kapitoly 5 (tam brífink obstará zápis velitele), má Martin připravený zápis do deníku.
– Za Martina projdete 9 kapitol.

Seržant Evans

– Evans je hlavním hrdinou druhé kampaně a členem Britské 6. parašutistické divize. Během operace Overlord slouží pod kapitánem Pricem a má za úkol zabezpečit most. Později je vzat do SAS, kde se zúčastní tří velkých operací – sabotáže přehrady Eder, sabotáže křižníku Tirpitz a sabotáže raket V2.
– Evans dostává před každou kapitolou dokumenty popisující misi, kam zanáší své vlastní poznámky.
– Za Evanse projdete 7 kapitol.

Seržant Alexei Ivanovich Voronin

– Původně obyčejný vojín, později povýšený až na seržanta. Voronin je hlavním hrdinou třetí kampaně. Nejprve slouží ve 13. střelecké divizi pod vedením majora Zubova a osvobozuje Stalingrad. Později se Voronin dostává do 150. střelecké divize a bojuje v Polsku a v Berlíně. Voronin se také dočasně dostane do 2. tankové a jako velitel T-34 bojuje u Odry.
– Voronin před většinou kapitol dostává zprávy z velitelství, obsahující případně informace o přeřazení, či povýšení.
– Za Voronina projdete 10 kapitol.


 

Hrdinové

Kapitán Foley (Steve Blum)

– Kapitán Foley slouží v 101. výsadkové divizi. Ještě předtím, v roce 1942 vede výcvik mladých vojínů z 506. parašutistického pluku v táboře Toccoa v USA. Během operace Neptune, speciální záchranné operace a Bitvě v Ardenách velí své jednotce.
– Foley se objeví také v CoD:UO

Seržant Moody (Gregg Berger)

– Seržant Moody spadá pod přímé velení Foleyho. Je také v 101. výsadkové divizi a v táboře Toccoa rovněž velel mladým vojínům (hlavně na střelnici). Seržant Moody se rovněž zůčastní operace Neptune, záchranné operace a bitvy v Ardenách.
– Moody je skvělý řidič.
– Moody se objeví také v CoD:UO

Kapitán Price (Michael Gough)

– Kapitán Price je velice zkušeným Britským vojákem sloužícím nejprve 6. výsadkové divizi a později dokonce v SAS. Price se se svojí jednotkou zúčastní bitvy o Caen. Později je ale během nespecifikované mise sestřelen a zajat spolu s majorem Ingramem. Price je zachráněn ze zámečku  Alpách díky kapitánu Foleymu a jeho lidí. V rámci služby v SAS Price podniká dvě velké operace – nejprve sabotáž přehrady, poté sabotáž lodě Tirpitz, která se mu stane osudnou.
– Price je zabit na lodi Tirpitz jedním obyčejným německým vojákem.
– Price je významnou postavou druhé kampaně, ale prvně se objeví už v US kampani.
– Price se objeví také v CoD2, v rámci misí, které časově předcházejí ději CoD1

Major Ingram (Robin Atkin Downes)

– Major Ingram je členem SAS. Během neznámé operace s kapitánem Pricem je jeho letadlo sestřeleno a on skončí jako zajatec táboře Dulag IIIA, odkud je zachráněn Foleym a jeho muži.
– Ingram se objeví také v CoD:UO a v CoD3.

Seržant Waters (Jason Statham)

– Waters je členem SAS. Pod velením Priceho se zůčastní sabotáží přehrady Eder a křižníku Tirpitz. Později, po smrti Priceho, Waters spolu s Evansem pracují na sabotáží raket V2.

Seržant Yakov Pavlov (Michael Bell)

– Pavlov se svojí jednotkou obsadí dům nedaleko Volhy a ubrání ji vůči mnohonásobné přesile včetně tanků.


 

I. USA Kampaň

První kampaň sleduje osudy vojína Martina během operace Neptune, speciální záchranné operace a při Bitvě v Ardenách.

 

Kapitola 1 – Tábor Toccoa
10. 8. 1942, 09:00 – Tábor Toccoa, USA

Výcvik v táboře Amíků. Řiďte se instrukcemi velitele Foleyho. Nejprve mrkněte na cedule a vemte si z nich ponaučení! Pak přejděte k ceduli, kde je úkolový bod (dle kompasu). Vyrazte na opičí dráhu, kde prolezte roury, přeskočte zábrany, podlezte ostnatý drát, přelezte žebřík a ukončete vaši cestu u kapitána.
Tip – Při podlézání drátu si všimněte pamětní cedule vojína Bella co nedržel hlavu nízko 🙂
Budete posláni na střelnici. Tady si vás převezme maník z věže – serža Moody. Poslouchejte jeho rady a zkoušejte si různé druhy boje (boj zblízka, střelba od boku, střelba při pohybu, střelba při míření, střelba z leže…).
Tip – Nezkoušejte střílet na Moodyho nebo level skončí neúspěchem.
V rámci testů si vyzkoušíte i první zbraně, přičemž si pamatujte, že pokud nabíjíte celý zásobník, trvá to vždy déle, než když přebijete nevyprázdněný zásobník.

Poloautomatická puška M1A1 Carbine

– Pěkně rychlá poloautomatická puška na pořádných 15 kousků v zásobníku. Nevýhodou je slabší účinnost, nicméně do přestřelek se hodí výtečně.
– Poškození 96, úder 70
– Munice 15 / 400
– Nabíjení 3,3s

Opakovací puška Springfield

– Přesná sniperka na 5 nábojů. Je bohužel hodně pomalá, ale účinnost stojí za to. Vzhledem k tomu, že se náboje ládují postupně, nemusíte vždy naplnit celý zásobník.
– Na rozdíl od ostatních pušek se Springfield vyskytuje vždy jen s optikou.
– Poškození 120, úder 150
– Munice 5 / 125
– Nabíjení 4,2s (celý zásobník)

Samopal Thompson

– Slavný gangsterský samopal v moderní verzi. Zásobník na 30 nábojů, vysoká kadence, velké poškození, solidní přesnost… prostě dost dobrý samopal do těsnějších prostor.
– Poškození 105, úder 150
– Munice 30 / 360
– Nabíjení 2,2s
– Mód střelby – Automatika / Poloautomatika

Granát M2 Frag

– Americký výbušný granát. Hodíte a ono to po chvilce udělá velké bum. Je to takový typický ananas.
– I při držení granátů (či jiných netypických zbraní) je možné útočit zblízka a někoho tím fláknout.
– Poškození 250, úder 50
– Munice 10
– Exploze 8,9m

Až zmáknete střelbu na terče a házení granátů do oken, pokračujte dál. Narazíte na stůl se všemi druhy léčení.
Tip – Červené mastičky (+10 HP) jsou velice vzácné a potkáte jich jen pár.
Tip – Zelené krabky (+25 HP) jsou nejběžnější typ lékáren

Tip – Velké béžové tašky (+50) léčí nejvíce ale jsou vcelku vzácné.
Poté v další oblasti poberte výbušninu a umístěte ji na cíl, kterým je zeď. Nastražovat výbušniny budete ve hře často a snad pokaždé bude detonátor nastaven na pouhých 5-10 vteřin. Musíte s sebou pohnout do krytu. Po explozi můžete bránou opustit střelnici a tím i celou první misi.

 

Kapitola 2 – Naváděč
5. 6. 1944, 23:30 – Předměstí Ste. Mere Eglise, Francie

Seskočíte na políčku u francouzské usedlosti. S sebou máte bouchačky známé z výcviku (M1A1 Carbine a Thompson) a nově pistoli Colt.

Pistole Colt

– Solidní pistole, kterou kupodivu používají i Britové. Je to vcelku obstojná záložní zbraň vhodná do interiérů. Munice nikdy nebývá mnoho.
– Poškození 105, úder 40
– Munice 7 / 56
– Nabíjení 2,35s

Seberte si saky paky a vyrazte k domu, Tady chodí váš první nácek. Dejte mu co proto a mrkněte, co z něj vypadne

Opakovací puška Kar98k

– Klasická Německá karabina, kterou budete v prackách nácků potkávat po celou hru. Je to vůbec nejběžnější kvér. Na dálku je to solidní zbraň, ale střelba je pomalá. Vyplatí se v oblastech, kde budete operovat bez přítomnosti spojenců.
– Doplňky – Optika
– Poškození 125, úder 150
– Munice 5 / 125
– Nabíjení 2,5s

Prohlédněte dům. Je tu trocha léčiva, což se může hodit.
Tip – V domě vyhrává rádio.
Vydejte se po cestě a narazíte na mrtvolu vašeho kolegy na stromě. Seberte bágl s naváděcím zařízením a všimněte si pušky.

Poloautomatická puška M1 Garand

– Americká puška na 8 nábojů. Je rychlá, silná, obstojně přesná ale nemůžete přebíjet dokud nevypláznete celý zásobník. Naštěstí je přebíjení hodně rychlé, ale i tak si kontrolujte stav zásobníku a raději pár posledních nábojů vystřelte do prázdna, ať máte na akci nabito.
– Poškození 120, úder 150
– Munice 8 / 240
– Nabíjení 1,6s

Běžte k poli, kde je betonový kryt. Vyčistěte ho (granáty poslouží) a vejděte dovnitř. Je třeba umístit na pole vysílač, aby vaši kámoši v transportních letadlech (C-47 Skytrain) věděli, kdy skákat. Běžte vysílač umístit na pole a po chvíli tu přistane hromada kámošů včetně Foleyho. Z krytu postřílejte Němce na protější straně políčka a pak se spolu s kámoši ujměte čištění domů. Dejte pozor na barikády a snažte se pobít co nejvíce nepřátel z oken. Z těl některých nácků můžete najít jejich obvyklý samopal.

Samopal MP40

– Klasický německý samopal a zároveň druhá nejběžnější zbraň, kterou budete potkávat. M40 má zásobník na 32 nábojů, čímž trošku převyšuje Thompson, ale bohužel je celkem nepřesný a slabý.
– Poškození 85, úder 50
– Munice 32 / 320
– Nabíjení 2,44s

Přejděte dvůr do druhého domu. Před domem zastaví Německý náklaďák a doveze spoustu nových terčů.
Tip – Náklaďáky Opel Blitz budete potkávat velice často. Mohou přivážet nové jednotky nácků.
Ukryjte se v patře a odtud opatrně zlikvidujte všechny Němce. Pak přes dům pokračujte na další dvůr (pozor na nácka, který zaútočí zpoza dveří). Za domem seskočte do zákopu.

 

Kapitola 3 – Ste. Mere Eglise
6. 6. 1944, 00:20 – Ste. Mere Eglise, Francie

Pokračujte s kolegy k poli. Držte se především kapitána Foleyho. Před vámi je městečko, které musíte obsadit ale louku kryje dvojce kulometů. Musíte proběhnout a krýt se za překážkami (mrtvé krávy). Dorazíte k plotu ale k domům je třeba překonat železnici, kterou zleva kryje kulomet z Half-tracku
Tip – Half-tracky Sd. Kfz.251. jsou poměrně časté. Těchto obrněných vozidel budete potkávat mnoho a je třeba na ně dávat dobrý pozor, hlavně na kulometčíka.
Nejprve postřílejte fašouny u kulometů v domech před vámi a pak proběhněte.

Těžký kulomet MG42 (SZ)

– První statická, či namontovaná zbraň. Tyto zbraně mají nekonečno munice ale nemůžete si je vzít s sebou.
– MG42 je masivní německý kulomet, hotová metla lidstva. Jediná kulka je sice slabá, ale rychlost střelby je tak obrovská, že skolíte celou skupinu nepřátel během pár sekund.
 Kulomet často uvidíte v prackách nepřátel, ale nic vám nebrání ho pak použít ve svůj prospěch.
– Poškození 30

Prohledejte dům s kulometem a pozor na vojáky v patře. Kulometčíci s sebou obvykle nosí jen pistoli, takže někde tady se povaluje nová zbraň a také krabice německých granátů.

Pistole Luger

– Druhá a poslední pistole ve hře. Luger má 8 nábojů v zásobníku ale mířidla jsou nevýrazná – špatně se s ním míří. Nicméně poškození je stejné jako u Coltu a nabíjení jen o trochu delší. Jako doplňková zbraň ve chvíli, kdy nemáte Colt je Luger solidní.
– Poškození 105, úder 40
– Munice 8 / 56
– Nabíjení 2,7s

Granát Stielhandgranate

– Slavný německý granát na dřevěné tyčce. Mezi granáty nejsou nijak výrazné rozdíly, nicméně se zdá, že Stielhandgranate dohodíte dál.
– Poškození 250, úder 50
– Munice 10
– Exploze 8,9m

Potřebujete se dostat k Half-tracku blíž, takže to vezměte přes dvorek vedle baráku. Podlezte pod plotem, pobijte vojáky a z vhodné pozice sundejte střelce na Half-tracku. Rozhodně také prohledejte zbylé domy v ulici a pak pokračujte s kolegy ke zdi u Half tracku. Přes dvůr je silně opevněný dům plný vojáků – mají tu i těžký kulomet. Nikam se nežeňte a spolu s kolegy postřílejte zpoza zdi všechny nepřátele. Prohledejte domy a pokračujte přes dvorky a hřbitov ke kostelu. Najděte si dobrou palebnou pozici zpoza zdí nebo domů a zlikvidujte střelce v kostele – i tady mají kulomet. Obsaďte kostel a všimněte si, že je z něj vidět hned na dva AA kanony (jeden je až za bránou v dálce). Postřílejte posádku kanonů a pokračujte okolo kostela. Dorazíte k prvnímu AA kanonu, který zničte náloží. O kousek dál u trosek domů přes ulici vás napadne další skupina fašounů, přičemž někteří z nich mají raritní kousek – FG42!

Lehký kulomet FG42

– Jedinečná zbraň. Má volbu jednotlivé i automatické střelby a především má optiku! Díky optice je FG42 úžasná i při střelbě na velkou dálku. Bohužel FG42 hrozně kope, ale dá se na to zvyknout, stejně jako na malý zásobník.
– FG42 je k mání pouze na počátku US kampaně (kapitoly 3,4 a 6) a na konci SSSR kampaně (kapitola 26). Nikde jinde ve hře ji už nenajdete, takže si ji važte 🙂
– Poškození 125, úder 150
– Munice 20 / 320
– Nabíjení 2,3s
– Mód střelby – Automatika / Poloautomatika

Zničte náloží druhý kanon a pokračujte přes domy okolo brány. Dostanete se ke kostelu z druhé strany odkud směřujte nahoru na ulici. Vlevo za zídkou je poslední AA kanon ale zprava ho kryje těžký kulomet. Projděte přes dům vpravo a zabijte kulometčíka zezadu. Pak už jen podminujte dělo a seskupte se u Foleyho.

 

Kapitola 4 – Ste. Mere Eglise – Den
6.6.1944, 07:30 – Ste. Mere Eglise, Francie

K ránu přijde masivní útok Němců doprovázený minometnou palbou. Utíkejte do domu u silnice k ostatním. Uvnitř je hromada lékáren a taky zbraně – Thompson, M1 Garand a další. Foley pošle jednoho muže ke kostelu ale cestou padne. Po chvilce přijede tank – Tiger I.
Tip – Tanky budete potkávat velice často. Je třeba vědět, že jim nemůžete ublížit jinak než raketometem anebo použitím vhodných stacionárních zbraní. Na Německé straně narazíte na dva typy tanků Tiger I a Panzev IV.
Urychleně opusťte budovu, neboť ji tank vzápětí zničí (včetně všech věcí uvnitř) a prchejte na opačnou stranu silnice mezi domy, kde se můžete krýt a tank na vás nevidí. Pobijte fašouny dole u zdi a běžte do kostela. Je tu připravená krabice s raketometem.

Raketomet Panzerfaust 60

– Klasický německý Panzerfaust na ničení obrněných cílů. Raketa neletí po přímce, takže na velkou dálku je třeba mířit trochu výš. Po výstřelu je zbraň pryč a musíte sehnat další.
– Poškození 1000, úder 100
– Munice 1
– Exploze cca 6,5m

Popadněte raketomet a podél domů přes cestu jděte zpátky k tanku. Čím blíže budete, tím lehčí bude tank trefit. Stačí jedna přesná raketa. Po explozi jděte zpátky do kostela na který útočí vlna Němců. Jsou tu dva kulomety – buď jeden použijte anebo je nechte spojencům a pouze střílejte ručními zbraněmi. Hlavně ale odrazte útok Němců. Až se dají na ústup, vybavte se dalším Panzerfaustem a vydejte se přes dům na ulici směrem za bránu. Nedaleko druhého zničeného AA děla je další skupina Němců. Pobijte je a vyčistěte cestu až k prvnímu zničenému kanonu. Tehdy do areálu vjede druhý tank – tentokrát Panzer IV. Pokud s sebou máte Panzerfaust, můžete ho hned zničit, jinak ho musíte obejít a vrátit se do kostela pro raketomet, přičemž tank vás bude pronásledovat přes bránu.

Po zničení tanku je čas zabezpečit východ z města. Pokračujte kolem třetího zničeného AA kanonu, kde narazíte na třetí tank – Tiger! Kolegové však otevřou poklop a dovnitř hodí granát, takže bude rychle klid. Vzápětí však opět započne minometná palba. Postupujte ulicí k díře ve zdi vedoucí na louku u farmy. Hned vedle díry ve zdi je opřená upravená puška Kar98k s optikou. S její pomocí kryjte postup svých lidí přes louku. Postřílejte němčoury u kulometů, dále pozor na střelce ve věži sýpky. Vpravo vedle věže je první minometná skupina – postřílejte ji. Poté vyrazte vpřed a přes překážky postupujte až k farmě za níž je druhá minometná skupina. Jakmile se situace uklidní, jděte ke garáži. Foley pošle seržanta Moody se zprávou pro velitelství a vy ho máte doprovázet. Nejprve se ujistěte, že máte dostatek nábojů do nějakého samopalu nebo FG42. Potom už jen naskočte do auta.

 

Kapitola 5 – Normandie, Silnice N13
6.6.1944, 08:15, Normandie, silnice N13

Kapitán Foley vás poslal na téměř sebevražednou misi. Společně s Moodym a vojínem Elderem jedete v civilním francouzském autě (Peugeot 202) skrze nepřátelské linie. Můžete se vyklánět z okénka abyste lépe stříleli po nepřátelích, ale taky tím více riskujete. Serža Moody jede hodně rychle a snaží se mezi nácky kličkovat, čili většinu z nich ani netrefíte. Zabíjejte hlavně ty, kteří vás přímo ohrožují. Moody prokličkuje vesnicí a narazí na konvoj. Dva Kubelwageny se na vás pověsí – postřílejte posádku. Dorazíte do další vesnice, kde vám cestu zablokluje tank. Moody to strhne stranou, ale narazíte na slepou uličku.

Tank je hned za vámi, takže po opuštění auta okamžitě prchejte do domu vedle. V domu je spousta lékáren, takže se po jízdě můžete zahojit. Pokračujte na ulici a přes skupinku němčourů se probijte k domu s garáží (pozor na střelce v okně). Vojín Elder půjde připravovat Kubelwagen a vy se chopte těžkého kulometu v garáží, kterým postřílejte přibíhající vojáky. Z domu poberte léčení a až Elder zprovozní káru, naskočte do ní. Elder projede skrze ploty a zamíří mimo město. Opět střílejte na nebezpečné vojáky, ale cesta už nebude moc dlouhá. Jakmile opustíte městečko, jste v bezpečí.

 

Kapitola 6 – Statek Brécourt
6. 6. 1944, 09:00 – Statek Brécourt, Francie

Dělostřelecká baterie poblíž usedlosti komplikuje postup spojenců. Je načase se o ni postarat. Dostali jste novou výbavu zahrnující Thompson, M1 Garand a Colt. Vedeni Foleym pokračujte k dělostřeleckému postavení. Zatímco jeden tým zaměstná nepřítele, vy s Foleym a Moodym zaútočte zprava a nepřítele překvapte. Moody vyhodí do povětří Flak a pak můžete skrze zákopy pokračovat k druhému Flaku. V cestě je v zákopech pár Němců, ale ty zmáknete. Moody vyhodí druhý Flak a můžete postupovat do bunkru. Uvnitř buďte opatrní, ať vás zdejší osazenstvo nepřekvapí. V místnosti s radiostanicí seberte dokumenty a také pušku FG42 z bedny v rohu. Sice do ní neseženete další munici, ale bude se hodit.

Venku pokračujte skrze zákopy až k medikovi. Foley se zlobí, že nechal ležet zraněného vojáka u stromu. Ale než se medik sebere, někdo ho sundá. Serža se sám vydá pro zraněného a vy ho kryjte. FG42 poslouží více než dobře. Až se serža vrátí, předá vám nálože a pošle zničit další Flaky. Přes zákopy se dostanete k prvnímu. Po jeho zničení, postřílejte němčoury u druhého Flaku v dálce a pak přeběhněte přes louku. Podminujte druhý Flak a zákopy postupujte dál. Třetí Flak je z kopečku kryt kulometem, ale s granáty to zvládnete. Zničte třetí Flak a přes kopec postupujte k usedlosti. Přes stodolu pokračujte na dvůr a dále do hlavní budovy. Opatrně vyčistěte patra budovy, kde seberte druhé dokumenty a pak kulometem v okně pokropte útočící Němce. Je jich tam spousta a hrozí, že vám vběhnou do domu – snažte se tomu zabránit, jinak vás mohou překvapit zezadu. Někteří z nich mají novou zbraň.

Útočná puška MP44

– Mocná útočná puška Němců známá také jako STG-44. Má možnost automatické i jednotlivé střelby. Je silná a celkem přesná.
– Poškození 100, úder 150
– Munice 30 / 240
– Nabíjení 2,4s
– Mód střelby – Automatika / Poloautomatika

Vyjděte z domu, když zleva zaútočí kulometčík v okně. Běžte zpátky do patra odkud ho můžete z okna pohodlně sejmout. Pak už můžete nerušeně vyjít ven. Němci útočí zprava přes ploty u stavení, ale také zleva z průchodu na dvůr. Postupujte velmi opatrně a probijte se vpřed. Cesta vás zavede právě na dvůr za průchodem. Postřílejte posádku Flaku, pozor na střelce v oknech a pak už jen podminujte poslední dělo.

 

Kapitola 7 – Alpský zámeček
7.8.1944, 01:30 – Bavorské Alpy, Německo

Druhá Martinova operace je speciální a jejím úkolem je zachránit vysoké důstojníky SAS. Ti se mají nacházet v dobře střeženém zámečku. Seržant Moody informuje velitele Foleyho o opevnění zámku. Poté se vydejte blíže. Máte Thompson, Colt a nově kulomet BAR.

Lehký kulomet  BAR

– Lehký kulomet s velkou účinností. Zásobník je malý, jen 20 kousků, ale díky účinnosti zvládnete i na jediný zásobník skolit spoustu nepřátel. Navíc lze měnit rychlou automatiku anebo pomalou automatiku.
– Poškození 125, úder 150
– Munice 20 / 300
– Nabíjení 3,8s
– Mód střelby – Rychlá automatika / Pomalá automatika

Vydejte se k zámku. U vnější brány je strážnice a opodál těžký kulomet – postarejte se o střelce a pak vyčistěte strážnici. Směřujte dál k hlavní bráně na pozemek okolo zámku. Přijede náklaďák naložený Němci – postřílejte je, jakmile seskočí. Vchod do zámku je zamčený, tak to musíte vzít bokem a budovu obejít. Vzadu si dejte pozor na střelce na balkonu a na další dva náklaďáky plná nácků na parkovišti. Pokračujte podél zámku až k zadnímu vchodu. Foley nařídí, abyste dovnitř šli sami, pouze s jedním vojákem.

Rozhodně vsaďte na rychlejší zbraň – nejlépe Thompson a velice opatrně postupujte vpřed. Chodby jsou víceméně lineární, pouze občas je tu nějaká odbočka končící prázdnou místnosti. Vydejte se do patra, kde v ložnici nějakého důstojníka najdete dokumenty. Sejděte zase dolů, kde se otevřou dvojité dveře do hlavní haly. Postřílejte vojáky (pozor na balkon) a pokračujte přes obrazárnu do dalšího sálu. Cesta vede přes venkovní balkon, ale na parkovišti uvidíte další náklaďák naložený němčoury. Přes balkon pokračujte do dalších místností zámku a to až do sálu s krbem. Otočte sochu orla na krbu, čímž otevřete tajnou místnost a s radiostanicí, kterou zničte (stačí rozstřílet). Po zničení radiostanice dorazí Foley s Moodym a otevřou cestu do sklepa. Foley vyhodí dveře do vzduchu a vy rychle sejměte kulometčíka za nimi. Přes sklep dojdete do věznice, kde narazíte na kapitána Priceho. Major Ingram byl ale převezen jinam. Spolu s Pricem se vydejte zpět do hlavní haly (pozor na nové hordy nepřátel) a odtud do pokoje s oknem. Vyskočte ven a ocitnete se před zámkem. Je načase se vydat na další akci.

 

Kapitola 8 – Dulag IIIA
18. 9. 1944, 03:20 – Dulag IIIA – Strasshof, Rakousko

Major Ingram byl převezen do zajateckého tábora. Je nutné ho zachránit. Dorazíte k vězeňskému táboru, kde je držen. Máte Thompson a sniperku Sprinfield. S ní zastřelte vojáky u brány (je tu i kulometčík). Jakmile na sebe upozorníte, máte jen 10 minut na záchranu a odvoz Ingrama, proto nemeškejte ani vteřinu. Foley prorazí bránu náklaďákem a jeho muži zaútočí. Vy pokračujte vpřed, ideálně zprava podél plotu, abyste byli z jedné strany kryti. Postupujte rychle ale s rozvahou. Časový limit není zase tak šibeniční, jak se může jevit. V některých budovách, které budete míjet jsou lékárny. Pokračujte přes první dvůr až k tomu druhému, dále kolem bazénu, přes další dvůr a přes jídelnu. Odtud už je vidět budova vězení. Uvnitř major Ingram zpoza mříží uškrtí strážného a sebere mu zbraň.

V tuto chvíli, byste měli mít ideálně tak 4:00 – 5:00 minut času. S Ingramem utíkejte zpátky, přičemž se vám do cesty postaví nová várka nepřátel. Cestu ale znáte, navíc máte palebnou podporu navíc, takže cesta zpět by měla být rychlejší. Jakmile přiběhnete i s Ingramem k náklaďáku, je úspěšně hotovo.


 

II. GB Kampaň

Britská kampaň sleduje osudy seržanta Evanse během podpůrné akce v rámci Operace Overlord a během speciálních sabotáží v SAS.

 

Kapitola 9 – Most Pegasus
6.6.1944, 00:07 – Benouville, Francie

Most označený jako Pegasus je důležitým strategickým bodem pro probíhající operaci Overlord. Je třeba ho dobýt a zabezpečit. Na kluzáku Horsa přistanete nedaleko mostu. Máte novou výbavu – pušku Lee-Enfield a kulomet Bren.

Opakovací puška Lee-Enfield

– Přesná silná puška s poněkud horšími mířidly. Ládují se do ní dva zásobníky po pěti, takže celkem můžete mít až 10 nábojů ve zbrani, ale nabíjet můžete až když máte jen 5 a méně nábojů.
– Poškození 120, úder 150
– Munice 10 / 160
– Nabíjení 2,5s (oba zásobníky)

Lehký kulomet Bren

– Mocný britský kulomet. Je přesný, vražedně účinný a celkově velice kvalitní. Jediným zádrhelem může být jeho velikost. – Zásobník umístěný na horní části zbraně překáží ve výhledu.
– Poškození 120, úder 200
– Munice 30 / 300
– Nabíjení 3,7s

Granát MK1 Frag

– Britský granát je ekvivalentem toho amerického. Nezdá se, že by mezi nimi byl rozdíl a pokud ano, tak jen minimální.
– Poškození 250, úder 50
– Munice 10
– Exploze cca 8,9m

Kapitán Price nejprve nařídí obsadit bunkr. Přibližte se k němu, využijte nerovností terénu, zalehněte a zahajte palbu. Palte hlavně na kulometčíky v bunkru (o ostatní se postarají kolegové). Až bude klid, v bunkru najdete nějaké léčení. Především ale zaujměte dobré palebné postavení a ostřelujte nácky za mostem. Možnosti jsou dvě – strážní budka vpravo od mostu anebo horní konstrukce mostu, kam vede schodiště. Zajistěte most a pokračujte přes něj. Napadne vás několik skupin nácků z mnoha stran. Kryjte se za opevnění a postřílejte je. Pak dorazí tank a to je průser. Běžte za Pricem, který vás pošle za inženýrem Millsem. Pohybujte se skrčeni a za překážkami aby vás tank nedostal. Řekněte Millsovi, aby opravil Flak na druhém břehu a utíkejte tam. Jakmile Mills Flak opraví, sedněte za něj a zničte tank.

Flak 88 (SZ)

– Mocné německé dělo. Nabíjí pomalu ale každá rána je vražedná a dokáže sundat i německý tank. Flaky ve hře potkáte často, ostatně tento není zdaleka první na který jste narazili, ale většina z nich slouží jen jako cíl k podminování a nedají se použít.
– Poškození 2000
– Exploze 13m

Pak už jen zaujměte dobré palebné místo a pobijte zbytek Němců, načež se seskupte s vojáky a Pricem.

 

Kapitola 10 – Most Pegasus – Den
6.6 1944, 12:30 – Benouville, Francie

Druhý den přichází masivní útok Němců doprovázený tanky. Most musí být ubráněn! Nejprve v rychlosti zkontrolujte nové zásoby – na obou stranách mostu jsou bedny s mnoha lékárnami, granáty a zbraněmi (hlavně německými). U bunkru je krabice s Panzerfausty a do budky vedle mostu byl připevněn těžký kulomet. Nepřítel nejprve zaútočí za mostem od města – utíkejte blíž, zaujměte palebné postavení a střílejte. Po nějaké době, to když začne situace houstnout nařídí Price stažení za most. Utíkejte ke kulometu v budce a kryjte ustupující vojáky.

Vzápětí se odstartuje limit 5 minut, během kterých musíte vydržet než přijedou posily. Němci zaútočí z obou stran a jejich útoky budou doprovázeny asi šesti tanky, které musíte co nejdříve sundat Flakem nebo v horším případě Panzerfaustem. Není to vůbec snadné. Snažte se zdržovat v blízkosti Flaku za opevněním, střílet nepřátele a jakmile se objeví tank, popadněte Flak a sundejte ho. Po pěti minutách dorazí posily – pobijte zbytek nácků a je hotovo.

 

Kapitola 11 – Přehrada Eder
2. 9. 1944, 05:45 – Přehrade Eder, Německo

Evans je převelen k SAS a jeho prvním úkolem je sabotovat přehradu Eder. Velice dlouhá mise. Jste vysazeni u přehrady společně se sniperkou Kar-98k a Stenem.

Samopal Sten

– Britský skladný samopal je ekvivalentem Německé MP40. Je přibližně stejně účinný (tedy málo), je zhruba stejně přesný (nebo spíše nepřesný) ale zdá se být o trochu rychlejší.
– Poškození 85, úder 50
– Munice 32 / 320
– Nabíjení 3s

Přibližte se k přehradě, zaujměte dobré postavení za kameny a sejměte sniperkou vojáky vlevo u přehrady. Poté se vydejte přes přehradu a položte nálože ke všem šesti AA kanonům. Po zničení se otevřou dveře přehrady a ven vyběhne jeden fašoun – sundejte ho a se samopal v ruce se vydejte dovnitř. Výtah vás doveze na nižší patro. Odtud přes místnosti a chodby pokračujte dál. V celé přehradě to chce postupovat velmi opatrně, protože nepřátel je mnoho a lékáren už moc není. Je tu však spousta granátů, které se nebojte využívat na čistění místností. Dorazíte do kontrolní místnosti s výhledem na turbíny. Tady se cesta dělí – buď to vezmete přes můstky vpravo anebo přes ochozy vlevo. Každopádně obě cesty končí výtahovou šachtou, přičemž během pochodu oběma cestami, na vás vyskočí halda nových nepřátel. Můžete tedy prozkoumat obě cesty, jestli chcete. Výtahem sjeďte na nejnižší podlaží a pokračujte novou chodbou. Postupujte vpřed až k dlouhému tunelu, který vás zavede do skladu a dále ven pod přehradu. Hned vedle je budova s generátory, které podminujte a pokračujte dál ven. Ještě zbývá zničit tři děla – jedno je hned vedle domku, další dvě na obou stranách mostu před vámi.

Po explozi vás čeká návrat na vršek přehrady ale okořeněný novou várkou nepřátel. Tihle jsou ovšem vybavení útočnými puškami MP44. Prostředí už znáte, takže víte kudy jít. Jen dávejte pozor na nové nepřátele. Cesta bude dlouhá ale jakmile dosáhnete vrcholku najdete tu náklaďák s kapitánem Pricem a seržou Watersem. Naskočte na korbu a za jízdy přes přehradu postřílejte nové vojáky.

 

Kapitola 12 – Přehrada Eder, opuštění

Akce u přehrady pokračuje úprkem na náklaďáku. Je třeba se ubránit pronásledovatelům. Dostali jste kulomet Bren a kámoš Waters vám bude dávat Panzerfausty z beden. Navíc je vedle vás pár lékáren. Během jízdy se musíte bránit útokům nácků. Náklaďáky se snažte sestřelovat raketometem, ale vždy si počkejte na vhodný moment, abyste se trefili. Někteří vojáci na náklaďácích mají také raketomet a snadno vás mohou zničit. Brzy dorazíte k mostu. Waters ho půjde zničit a vy ho musíte krýt. Dostanete sniperku Kar se kterou střílejte na Němce snažící se překročit most – nesmějí ho přejít! Až Waters nastraží nálož, přiběhne do vozu a most odpálí.

Zdaleka ale není vyhráno. Do cesty se vám rázem postaví další náklaďáky. Po chvilce nově přibydou i motorky BMW R75 a Kubelwageny. Hlavní nebezpečí ale představují náklaďáky na které se přednostně zaměřujte. Dorazíte k zátarasu, ale Price to vezme oklikou a strhne vůz po svahu dolů, čímž konečně setřesete nepřátele.

 

Kapitola 13 – Opuštění letiště

Poslední fáze operace – zbývá ukrást letadlo z letiště. Stále na korbě vozu dorazíte k letišti. Postřílejte vojáky, když se na vás pověsí další dva náklaďáky. Teď už ale nemáte raketomet, takže musíte zabít střelce na korbě. Price zastaví v blízkosti AA děla. Vyskočte z vozu, zaujměte kryt na zátarasy a postřílejte přibíhající Němce (někteří jsou i na střeše budovy!). Po chvilce zaútočí Štuky!

Flak Vierling (SZ)

– Protiletadlové dělo má obstojnou rychlost střelby a snadno zničí vojáky, lehkou techniku i stíhačku. Celkem jich potkáte několik (nakonec už jste je potkali) ale použít jde pouze tento.
– Poškození 300
– Exploze 3,8m

Chopte se děla a střílejte na stíhačky. Jakmile začne stíhačka hořet, víte že už to má za sebou. Mezitím pokračujte v likvidaci přibíhajících nácků a zároveň sledujte, zda se na střeše domu neobjevují další vojáci. Je třeba maximálně uhlídat situaci a reagovat na okolnosti. Po nějaké době vaši muži přivezou na dráhu ukradené transportní letadlo Fw 200 (Focke-Wulf 200 Condor). Nestřílejte do něj! Skočte na korbu Opelu a během jízdy k letadlu se ještě braňte Němcům.

 

Kapitola 14 – Bitevní loď Tirpitz
27.10.1944, 19:00 – Hakoya, Norsko

Druhá sabotáž je cílená na bitevní loď Tirpitz. Price a Evans mají infiltrovat v utajení loď. S kapitánem Pricem a sežou Watersem jste zlikvidovali posádku člunu, vzali jim uniformy i doklady a v přestrojení se chystáte vniknout na Tirpitz. Price dá světlometem znamení posádce lodi a Waters přirazí k trupu. Následujte Price a vyjděte na příď. Zdejší důstojník léčku zbaští a pustí vás dál. Pokračujte za Pricem a mezitím si dobře prohlédněte okolí. Price vás přes sklad zavede do podpalubí. Zdejší důstojník se ale tak snadno převézt nenechá a Price ho musí zastřelit.

Tím utajení končí. Ve skladu popadněte samopal MP40, pušku Kar a hlavně nálože. Zatímco Price bude krýt chodby, vy se vydejte k motorům, které podminujte. Až obejdete celou cestu okolo motorů a vrátíte se k Priceovi, zjistíte, že je mrtvý. Dál už je to jen na vás. Probijte se nahoru do horního skladu a postřílejte vojáky venku. Dejte si pozor na střelce na vršku hlavní věže. Právě tam se poté vydejte. Je nutné projít interiér, vystoupat po schodišti a najít elektroniku, kterou zničíte – rozstřílením. V prvním dostupném patře jsou dvě krabice elektroniky, ta poslední je až nahoře na můstku. Tady také zabijte kapitána a ze stolu vezměte dokumenty o seznamu posádky. Teď je třeba se vrátit za Watersem na člun. Probijte se zase dolů na hlavní palubu a utíkejte ke člunu. Můžete si samozřejmě projít celou loď od přídě až na záď, ale krom neustálých vpádů nepřátel tu nic nenajdete. Na člunu, Waters pochopí, že Price to nezvládl a odveze vás pryč.


 

III. SSSR Kampaň

Třetí kampaň sleduje příběh střelce Voronina, který se zúčastní bojů o Stalingrad a posléze v rámci mohutné ofenzívy, bojů v Polsku a Berlíně.

 

Kapitola 15 – Stalingrad
18. 9. 1942, 11:00 – Volha, Stalingrad

Stalingrad se stal terčem krutých bojů a konečně přichází čas město osvobodit. Nejprve je třeba překročit Volhu. Na lodích míříte se svými soudruhy přes řeku. Najde se pár zbabělců, kteří radši zkusí utéct, ale důstojníci se o ně postarají. Na opačné straně se zařaďte do řady. Na jednoho vojáka vyjde puška, na druhého jen zásobník. Vy máte ten zásobník.

Nástroj – Zásobník Mosin-Nagant

– Žádná zbraň, pouze nástroj použitelný na vytyčených místech pokud vůbec. Zásobník jen dokazuje zoufalost vaší situace, není možné s ním nic dělat.

Opusťte molo a najděte se urychleně kryt. Přesunujte se vpřed vždy když salva kulometů pálí jiným směrem. Proběhněte až k zídce u níž jsou lékárny a soudruh sniper Borodin. Ten vám řekne, že frontální útok je sebevražda a že se zkusíte dostat dál jinudy. Na jeho pokyn vyběhněte k náklaďáku, zatímco on vás bude krýt. Potom proběhne za vámi. Situace se opakuje – znovu vás bude krýt a vy utíkejte k červenému autu. Sniper přiběhne za vámi. Nyní vyhlédne jako cíl budovu pod vámi, ale stojí tam šílený důstojník střílející své vlastní. Nestarejte se o něj, protože ho Borodin sejme – pouze běžte do budovy. Tady už narazíte na důstojníka, který volá o dělostřeleckou podporu. Ta přijde vzápětí a prolomí linie fašounů. Následujte Borodina a další do města.

 

Kapitola 16 – Rudé náměstí
18. 9. 1942, 13:00, Rudá náměstí, Stalingrad

Osvobozování pokračuje na Rudém náměstí. Němci ale kladou tuhý odpor a mají tanky. Stále nemáte zbraň a velitelé se rozhodli pro další frontální útok. Takže na pokyn vyběhněte a cestou se snažte pobrat pušky od padlých kolegů. Munice v puškách je strašně málo, takže šetřete.

Opakovací puška Mosin-Nagant

– Přesná a silná puška, která se z hlediska použití podobá německé Kar. Poškození i rychlost nabíjení je obdobné.
– Doplňky – Optika
– Poškození 120, úder 150
– Munice 5 / 150
– Nabíjení 2,5s

Pokračujte ke středu náměstí a odtud mírně vpravo, kde u zídky čeká voják. Ten navrhne, abyste zkusili fašouny obejít. Běžte proto doprava k domům po straně a dírou vlezte dovnitř. Je tu plno Němců, tak postupujte opatrně. Před schodištěm leží na zemi PPSh.

Samopal PPSh

– Velice rychlý a bohužel velice nepřesný samopal s obrovským zásobníkem na 71 nábojů. Navíc umožňuje střílet automatikou, či jednotlivou střelbou. Svojí účinností mírně zaostává za MP40 i Stenem, ale to dobře nahrazuje rychlost a kapacita zásobníku.
– Poškození 75, úder 150
– Munice 71 / 213
– Nabíjení 2,57s
– Mód střelby – Automatika / Poloautomatika

Pokračujte nahoru po schodech. V domě za okny se objevují střelci, takže postupujte velmi opatrně. Pokud ještě máte náboje do pušky, můžete je postřílet. Nahoře pročistěte vrchní patro až dorazíte do místnosti s výhledem na náměstí. Na zemi leží Mosin s optikou – popadněte ho a postřílejte čtyři důstojníky, kteří povolávají Němce do boje. Dva jsou v zákopu, další dva u vchodu. Až bude po nich, další Němci přestanou přicházet. Sejděte dolů a vaše dělostřelectvo smete tanky. Vy dostanete za úkol vyrazit na nádraží.

Projděte tunelem až do zdánlivě opuštěné části města. Ve skutečnosti je tu spousta sniperů a jinak ukrytých střelců. Pokračujte velmi opatrně, prohlížejte okolní domy i věže a v doprovodu skupinky soudruhů, kteří se k vám přidají, postupujte vpřed. Cesta zničenými ulicemi je dlouhá a je tu plno nepřátel. V přízemí zničeného domu mají dokonce kulomet, ale stačí šikovně hodit granát proti zdi, aby se odrazil a spadl kulometčíkovi pod nohy. Po nějaké době dorazíte na větší náměstí – pobijte Němce a běžte do nádražní budovy.

 

Kapitola 17 – Nádraží

Boj o Stalingrad pokračuje čištěním nádraží a přilehlých ulic. Společně s vojáky pokračujte průzkumem nádražní haly. Přes patro postupujte chodbami vpřed a dávejte pozor na Němce útočící zpoza rohů. Dorazíte až do zničeného patra s výhledem na nádraží. Je tu dvojice kulometů a opodál leží sniperka Mosin – s jejíž pomocí zastřelte kulometčíka naproti pak postřílejte zbylé vojáky na střechách okolo. Přes můstek pokračujte vpřed, když zprava zaútočí střelci. Kryjte se alespoň za zábradlí a rychle je pobijte. Můstek je prasklý ale můžete opatrně seskákat na vagon a odtud na zem. Na nástupišti je další skupina Němců a vede odtud schodiště do patra. Dostanete se k druhému můstku ale nejprve se zbavte střelců na střeše vlevo. Konečně můžete po můstku přejít na protější střechu odkud seskákejte na ulici a postupujte dál.

Na větším nádvoří zaujměte vhodné postavení a nejprve postřílejte všechny nácky. Vzadu mají jeden kulometný palpost, ale zdálky se ho zbavíte snadno. Za kulometem vede cesta dál na další dvůr. Zboku dorazíte k jednotce Němců, kteří útočí na dům v němž se drží vaši lidé. Máte moment překvapení, tak ho využijte a nejprve zabijte kulometčíka vzadu. Pak vyčistěte celý dvůr a spojte se s vašimi lidmi skrze díru na boku budovy.

 

Kapitola 18 – Kanalizace Stalingradu
9. 11. 1942, 13:00, Kanalizace Stalingradu

Temné podzemí Stalingradu ukrývá houfy Německých vojáků. Jste pod vchodem do kanálu a jste na to sami. Máte PPSh, Mosin-Nagant (+ optika) a granáty RGD-33.

Granát RGD-33

– Sovětský granát tvarem připomíná ten Německý. Jeho účinek odpovídá ostatním granátům.
– Poškození 250, úder 50
– Munice 10
– Exploze 8,9m

Sestupte do kanálu a pokračujte vpřed. Cesta je lineární ale plná nepřátel. pozor si dejte v místě kde je strop prasklý a je tu vidět na římsu venku, odkud pálí Němci. Brzy narazíte na kanál, kde před vámi bojují kámoši. Nemůžete se k nim ale přidat, tak pokračujte svoji cestou, která vás zavede po římse, na které jste předtím stříleli Němce až do zatopeného kanálu. Nebezpečná situace nastane v místě, kde je opět prasklý strop a kde z balkonu domů nad vámi pálí střelci. Velice opatrně je pobijte a postupujte. Na konci zatopeného kanálu se cesta napojuje na podzemní skladiště, kde konečně narazíte na pár soudruhů. Společně s nimi se probijte skladištěm vpřed. Tunel nakonec vyústí před zničeným domem odkud střílí Němci. Až se jich zbavíte, vylete po lávce do domu a seskočte na nižší podlaží dírou v zemi.

 

Kapitola 19 – Pavlovův dům

Odpor Němců se láme a čeká vás poslední krok – ve spolupráci s Pavlovem musí dobýt a ubránit dům na předměstí. Venku narazíte na seržanta Pavlova. Nařídí jednomu vojákovi aby běžel k domu obsazeným Němci, zatímco vy ho máte krýt. Na konci zákopu je sniperka Mosin, se kterou se zaměřte na dům a likvidujte Německé snipery. Objevují se na mnoha místech, takže buďte pozorní. Až voják doběhne ke krytu, začne minometná palba. Seberte se a utíkejte vpřed. Ukryjte se u zdi, kam doběhl voják a nyní velice opatrně zlikvidujte osazenstvo domu, které po vás začne pálit. Mají tu i dva těžké kulomety. Teprve až bude opravdu čisto, vyrazte do domu a tady vyčistěte všech šest podlaží (včetně sklepa). Postupujte systematicky a opatrně, protože dům je zničený a z téměř každé místnosti vedou dva průchody ať už je to rozbitou stěnou, přes balkon, či po lávce do patra. Až dům plně obsadíte, promluvte s Pavlovem v nejvyšším patře. Nechá rozmístit protitanková děla a vzápětí dorazí mohutný protiútok Němců včetně tanků.

Protitanková puška PTRS-41 (SZ)

– Mocná puška schopná prorazit pancíř tanku. Skvělá při obraně.
– Stačí asi 4-5 zásahů na zničení Panzev IV.

– Poškození 300
– Exploze 2,5m

Rychle se běžte zorientovat ať víte, kde máte protitankové pušky. Jsou celkem blízko u sebe (dělí je od sebe jen jedno patro) ale při přechodech musíte počítat s vpádem pěších vojáků do domu. Soudruzi se budou snažit, ale celý dům zkrátka neubrání.

Po zničení prvních dvou tanků začne odpočet 04:00, což je doba do příchodu posil. Tak dlouho musíte přežít a ubránit dům před zničení tanky. Není to snadné. Až bude po všem, dorazí posily – pobijte zbytky Němců a venku se seskupte s Pavlovem. Stalingrad je osvobozen a přichází čas na protiofenzívu.

 

Kapitola 20 – Varšavská továrna
17. 1. 1945, 10:30 – Varšava, Polsko

Další boje vás čekají v Polsku. Je třeba obsadit tankovou továrnu. Máte PPSh a Mosin-Nagant (+ optika). Před vámi je vstup do továrny. Kryjte se za bednami a postřílejte Němce u vchodu. Kámoši pak vyhodí vchod do vzduchu a můžete pokračovat. Opatrně vyčistěte vstupní chodby a pokračujte vlevo. Po pravici minete malou místnost s lékárnami a granáty. Chodbami postupujte vpřed. Brzy dorazíte k oknům na dvůr, kde bojují vaši soudruzi. Pomozte jim a pokračujte do velké servisní haly s tanky. Pozor na střelce nad vámi na můstcích. Projděte přes halu a postupujte do patra. Cestou pomozte soudruhům venku za okny. Přes můstky v servisní hale pokračujte k velkému oknu nad garáží. Dole je několik nácků, takže jim tam hoďte pár granátů a pak sejděte dolů a dočistěte zbytek. Projděte přes garáž k východu.

 

Kapitola 21 – Varšavské nádraží

Boje pokračují na nádraží u továrny. Před východem je hromada lékáren, které se budou hodit, protože nádraží je plně obsazeno nepřáteli. Vzadu na nástupišti mají náckové kulomet, tak ho obejděte zleva a pobijte střelce. Uličkou mezi domy dorazíte na nádvoří před velkou garáží ze které navíc vyjede tank! Musíte popadnout raketomet z beden a zničit ho. Jedna bedna Panzerfaustů je na konci uličky, tedy kousek od vás, zatímco druhá je až u zátarasu vedle tanku.

Až tank sejmete přesuňte se ke garáží, které je přeplněná nepřáteli. Využijte granátů a velice opatrně postřílejte co nejvíce Němců než vůbec vejdete dovnitř. Poté se kryjte za tanky a vyčistěte zbytek garáže. Přes kancelář pokračujte na dvůr, kde už bojují vaši soudruzi s Němci. Využijte momentu překvapení a pomozte kámošům nácky vyřídit.

 

Kapitola 22 – Povodí Odry
26. 1. 1945, 13:45, Blízko Odry

Dočasně vás připojili k posádce tanku T-34 a má bojovat u povodí Odry. Nyní jste v tanku T34, který máte přímo pod kontrolou.

Ovladatelné vozidlo – Tank T-34

– Tank T34 je mocná hromada oceli. Zhruba na 2-3 rány sundáte Německý Panzer IV. Váš tank má své vlastní zdraví, které pokud klesne na nulu, končíte. Nikde nemáte možnost se léčit, čili buďte maximálně opatrní.
– Ovládáte dělo a pohyb tanku, zatímco kulometčík bude pálit automaticky pokud před vámi uvidí nepřítele. Kulomet je ale účinný jen proti pěchotě.

Vydejte se s jednotkou vpřed podél řeky. Na protějším břehu vás napadne malá skupinka Německých Pantherů. Pobijte je, překročte most a postupujte do údolí. Za řekou se objeví další a tentokrát mnohem větší tankové četa. Držte se vzadu a palte do nepřátel nejlépe zboku do zadní části. Po boji následujte jednotku přes kopec kde se na planině strhne další bitva. Je možné, že vaši spojenci to nezvládnou a budete muset Panthery dorazit sami. Dobře se proto kryjte za trosky spojenců. Až bude klid, vydejte se po cestě dál.

 

Kapitola 23 – Městečko u Odry

Další fáze tankové operace, tentokrát ve městečku. Další tanková kapitola. Nyní jste v blízkosti města. V patrech zničených domů se vyskytuje spousta raketometčíků. Naštěstí není třeba přesně mířit – rána do stěny stačí, aby se zbořil celý kus domu a raketometčíka zabil. Vjeďte do města, nechte své kolegy jet vpředu a opatrně sledujte okolní domy. V ulicích je i pár tanků, ale opravdu jen pár. Pokračujte přes větší plácek až na okraj města a poté do jeho středu. Projeďte průchodem až k velkému parku. Tady jsou dva Flaky a vzadu pojízdný AA kanon – zničte všechno a zaujměte dobré postavení, protože z lesa zaútočí poslední skupina Pantherů. Až je postřílíte, je hotovo!


 

IV. Závěrečná kampaň

 

Kapitola 24 – Festung Recogne
15. 1. 1945, 15:20, Severovýhodně od Bastogne, Belgie

Závěr Americké kampaně. Martin se svojí jednotkou musí obsadit bunkry v Bastogne. U sebe máte M1 Garand a Thompson. Kapitán Foley nařídí útok na linii bunkrů v lesích. Následujte jednotky a vyhýbejte se minometné palbě. Pozor dejte i na minová pole po stranách. Nakonec doběhnete k cestě vedoucí kolem nepřátelského stanoviště. Pobijte nepřátele a pokračujte k prvnímu bunkru.
Tip – V oblasti jsou dva bunkry (u cesty a za mostem) a můžete si vybrat v jakém pořadí je vyčistíte. Lepší je začít s tím u cesty.

Dejte si pozor na kulomety a útočte ze strany, kde kulomety nejsou. Foley vás pošle vyčistit bunkr. Využijte granátů a v bunkru seberte dokumenty. Je tu také bedna Panzerfaustů – jeden si vezměte. Jednotka se nyní přesune přes cestu k druhému bunkru.
Tip – Nad každým bunkrem je dělo Flak. Vyplatí se zlikvidovat posádku obou Flaků, přičemž na bednách tam leží jeden Panzerfaust.
Vyčistěte druhý bunkr. I tady je bedna Panzerfaustů a hlavně dokumenty. Po sebrání obou dokumentů zaútočí nedaleko Flaků skupina Němců včetně dvou tanků Panzer IV! Utíkejte nahoru a Panzerfausty nebo Flakem zničte oba tanky.

 

Kapitola 25 – Odpalovač raket V2
2. 2. 1945, 16:00 – Burgsteinfurt, Německo

Závěrečná část Britské kampaně. Evans musí sabotovat rakety V2. Společně se seržantem Watersem máte zničit rakety V2. Máte na to Kar98k (+ optika) a Sten. Pokračujte po cestě mezi minovými poli. Narazíte na první bunkr – vyčistěte ho a případně doplňte zásoby (většina bunkrů obsahuje léčení a granáty). Dorazíte k ležení s AA kanonem, který podminujte. Brzy narazíte na další bunkr na kopci, který kryje nedaleké skladiště a druhá AA kanon. Sniperkou se postarejte hlavně o posádku bunkru. Poté odpalte náloží dělo. Prozkoumejte bunkr a směřujte dál. Jen pár metrů dál je třetí bunkr, který sleduje cestu pod vámi. Po ní projede dvojice náklaďáků, ale vaši kolegové nastražili miny, takže náklaďáky zničí a pomohou vám dorazit nácky.

Jednotka se k vám přidá a můžete pokračovat. Brzy dorazíte ke čtvrtému bunkru jehož střelec u kulometu dobře kryje přístupovou oblast. Obejděte bunkr zprava zpoza kopce a napadněte jeho osazenstvo zboku. Hned za tímto bunkrem je vlevo cesta (pod zčásti padlým stromem) po které vpadnete do zad Němcům z pátého bunkru. Z něj (pomocí kulometu) můžete snadno pokropit posádku šestého bunkru před vámi na kopečku. Odtud už uvidíte plácek s V2 raketami ale pozor, protože je silně krytý ze všech stran. Obejděte plácek zleva a dostanete se do sedmého bunkru. Nyní zbývají dva mnohem větší bunkry, které ale mají miniaturní střílny a velice těžko se jejich střelci zabíjejí. Opatrně projděte do zákopů mezi oběma velkými bunkry a vejděte do toho nalevo. Bunkr je velký, takže postupujte opatrně, ať vám náckové nevběhnou do zad. Vyčistěte přízemí bunkru a poté směřujte dolů. Ve strojovně páčkou spusťte tankování raket. Nyní můžete všechny tři rakety podminovat – palivo usnadní explozi. Konečně se vydejte i s Watersem do druhého bunkru. Ten je menší a je tu jen pár vojáků. Přes bunkr projděte k zadnímu východu.

 

Kapitola 26 – Berlín
30. 4. 1945, 11:00, Blízko Reichstagu, Berlín

Závěrečná kapitola, finále hry je tady. Půjde o tuhé boje při dobývání Reichstagu. Máte do začátku Mosin-Nagant (+ optika) a PPSh. Pokračujte s kolegy ulicí a opatrně odstřelujte Němce v troskách domů. V jednom domě mají Němci kulomet a z těla kulometčíka můžete získat FG42. Před vámi je křižovatka, kterou kryjí tři Flaky a jeden Panzer IV. Je třeba Flaky vyhodit do povětří náloží. Nejprve se dostaňte k prvnímu Flaku a zničte ho. Poté postřílejte posádku o zbylých Flaků a opatrně se přibližte k tanku (zleva podél budovy). Podminujte tank a pak už nerušeně vyřaďte zbylé dvě děla. Tanky projedou a otevřou cestu na náměstí před Reichstagem.

Pokračujte se soudruhy před budovu. Je opravdu monstrózní ale také výborně bráněná. Najděte si kryt a vyčkávejte do příjezdu tankových posil. Mezitím sniperkou opatrně postřílejte vojáky v budově (pozor na kulomety). Až dorazí vaše tanky, zlomí odpor venku a obsadí náměstí. Vydejte se do Reichstagu hlavním vchodem a přes pár chodeb se probijte do sněmovny. Tady je spousta Němců. Dobře se kryjte a pomocí granátů je zlikvidujte. Na druhé straně sněmovny je východ na dvůr. Zbývá zlomit poslední odpor nepřátel. Nebude to snadné, protože dvůr kryje z horního patra zřícené části budovy několik vojáků. Společně se soudruhy obsaďte dvůr a opatrně zezdola postřílejte Němce. Pokud někdo z nich přežil, zabijte je během výstupu nahoru. Pak už jen pokračujte na střechu Reichstagu kde jeden kolega vyvěsí vlajku.