Call of Duty 2 (2005)

Druhý plnohodnotný díl série na sebe nenechal dlouho čekat (jen 2 roky). První Call of Duty sklidilo nebývalý úspěch a tak bylo jen otázkou času, kdy nejúžasnější válečná série popojede dál a přinese druhý díl. Na krabičce máme tentokrát US vojáka ukazujícího kamsi nahoru na pevnost na útesu. Jaké tedy bude lezení na vrchol napříč ohromné várce 27 misí? Naše expertka na feminismus ve válečných hrách nám poví víc.

Čau, lidi. Od druhého dílu CoD jsem čekala minimálně stejně dobrý herní zážitek, jako u jeho předchůdce, ale bohužel… soudruzi z USA někde udělali chybu a zatraceně velkou. Počínaje tímto dílem klesají nároky na hráče aneb v rámci zjednodušování všeho je třeba stále nižší a nižší míra IQ k úspěšnému dohrání. O tom si řekneme později ale nejprve obecně. Již klasicky se virtuální války chtivý hráč zhostí role několika vojáků různých národností – jednoho Rusa, dvou Britů a jednoho Američana, přičemž kampaně jsou opět tři, ale tentokrát není vyloženě nutné je hrát tak, jak jdou za sebou, neboť se průběžně odemykají jednotlivé bloky misí. Pokud vás tedy některá mise omrzí (a že se to stát může), můžete se podívat jinam a později, třeba když už nebude jiná možnost anebo budete opojeni alkoholem, se vrátit. Prostředí, kde se bude válečná vřava, jejímž aktérem se stanete, odehrávat se značně podobá bojištím prvního dílu a výraznou novinkou je jedině Britské tažení v Severní Africe a Americké operace v Německu včetně dobývání Rýna. Za Sověty tu opět máme boje o Stalingrad a za Brity i Amíky opět boje v Normandii během operace Overlord. Taková recyklace prostředí je prostě nezáživná, tím spíše, že 2. světová nabízí hordy zajímavých operací, které v CoD 1 nebyly.

Grafika prodělala značné vylepšení a nový engine ve společnosti parádních efektů dokáže zplodit skvělou válečnou vřavu, jenomže i ta nejlepší grafika neodstraní omezené herní možnosti a stereotyp, který se tu a tam dostaví. Modely zbraní jsou velice pěkné a třeba taková Mosin Nagant s optikou, jež je obalená hadrem, vážně nemá chybu. Zvuk a hudba jsou již klasicky na výborné úrovni a především neustálé pořvávání nepřátel i spolubojovníků doplňuje vynikající atmosféru bojiště. V tomhle CoD 2 opravdu boduje.

O nových zbraních se nedá moc dlouho hovořit, neboť drtivá většina jsou staré známé kousky z prvního dílu! Tvůrci nevytasili vůbec nic zajímavého – skoro všechny zbraně tu už byly a nejde o žádné zajímavé kusy – žádné lehké kulomety, plamenomet, FG42… všechny tyhle lahůdky jsou fuč a zbyla jen klasická sada pušek a samopalů. Co je ještě horší je omezená nosnost – vypadlo místo pro pistole! To jako ti vojáci najednou neunesou jednu malou pistolku navíc? Hráč unese jen dvě zbraně a granáty (výbušné a kouřové). Jenomže kdo si jako jednu ze zbraní vezme pistoli místo samopalu nebo pušky?! Pistole by měly sloužit jako doplňková zbraň pro případ, že si hráč vezme dvě méně univerzální zbraně (např. sniperku a raketomet). Význam pistolí je zkrátka pryč a využijete je možná tak při nějakém čištění slabě bráněného domu.

Teď pozor, protože přichází největší průser hry. Hry, která sklidila titul hra roku 2005, což značí, že buď byla ten rok opravdu hodně mizerná úroda anebo měli hodnotitelé hluboko do kapsy. Ten průser se jmenuje nekonečný respawn dovedený do nechutného extrému. Hra je doslova prošpikována liniemi, jež je třeba protnout, aby se respawn zastavil a právě tohoto respawnu se hojně využívá v typické situaci, která je ve hře mnohokrát – vidím kulometný palpost a za kulometem nácek, který kryje celý okolní prostor. Spojenci padají jako mouchy a tak si řeknu: ‚No fajn, ty krávo, tak tam hodím granát a bude pokoj.‘ Bum! Kulomet je volný, ale neuběhne ani pět vteřin a už za ním stojí další nácek. Řeknu si: ‚Granát neuspěl, no… nevadí, mám tu karabinu s optikou tak nechám promluvit pušku.‘ Zastřelím klidně 10 zmetků, ale kulomet nepřestane kosit jinak stále donekonečna přibíhající dementní spojence. Řeknu si: ‚A sakra, v té budově vzadu se usadila celá rota!‘ Nezbude než hodit kouřový granát, neboť nepřátelé zásadně nestřílí přes kouř (to je chytrý, co?) a proběhnout se samopalem skrze oblak dýmu a zmetka zblízka zastřelit. No a světe div se – byl to ten poslední nácek, který tu byl. Tak takhle se tluče hřebík do rakve hratelnosti.

Ale tahat hráče za fusekli lze i jiným způsobem. Jednoduše se z něj udělá idiot.
Krok 1. – Zaměřovač – Nejste si jistí, jestli to, co stojí na poli je nepřítel nebo strašák? Buďte v klidu, neboť nový zaměřovač se automaticky začervená a to i když se nepřítel za strašáka jen vydává. Aspoň je fajn, že zaměřovač jde vypnout.
Krok 2. – Zvýrazňovač munice – Dochází vám náboje a vy se bojíte, že si toho nevšimnete? Nový a lepší ukazatel munice se červeně zabarví, pokud je načase poohlédnout se po další munici. V dalších dílech série jde tahle vychytávka ještě dál – tam se vám dokonce přes střed obrazovky napíše, že máte přebít! Zkoušel už někdo tvůrcům vysvětlit, že ne všichni hráči jsou na úrovni šimpanze?  
Krok 3. – Odjištěné granáty – Bojíte se, že šlápnete na odjištěný granát? Nemusíte se strachovat, neboť speciální indikátor odjištěných granátů vás zavčasu varuje udáním pozice blízko povalujících se granátů. Ovšem je nutno podotknout, že náckové hází granáty jak na běžícím pásu, takže vzhledem k okolnostem je tato vychytávka vcelku na místě.
Krok 4. – Autoheal – Komu by se chtělo neustále si hlídat stav zdraví a poohlížet se po lékárničkách. Není přece nic lepšího než autoheal! Dostali jste zásah? Schovejte se za roh, počkejte vteřinu než se zregenerujete a už zase můžete vběhnout do válečné vřavy. Těžko někdo někdy vymyslí ve hrách větší blbost než autoheal.

Jak je vidno hra se zjednodušuje a hráč se musí stále méně a méně snažit, aby ve válečně vřavě uspěl. Dynamičtější akce na úkor taktiky a nutnosti aspoň občas přemýšlet. Není divu, že CoD série se stala miláčkem především mladších hráčů. Někomu holt stačí málo a pro někoho je to málo to jediné, na co má. Recyklace, osekání a zjednodušení, to jsou tři slova, která krásně vystihují tuhle nádheru.

Naše společenství ale přeci jen zaznamenalo jedno malé plus – v řadách Sovětů občas bojují i ženy! Narazíte asi na tři, přičemž brzy zemřou, jelikož se narozdíl od mužů nikdy nedoplňují. To je sice velká škoda, ale i tak je to úspěch. Sláva hrdinným obránkyním Staligradu!

Proč stojí za to si CoD 2 zahrát?
– Přemýšlení není vaší silnou stránkou, zato se rádi necháte pohltit masovými scénami.
– Milujete písek, Afriku a chcete tažení proti Pouštní lišce.
– Chcete si zabojovat po boku sovětské ženy.
– Máte mdlou paměť a tak si už nepamatujete, že skoro 1/2 hry popisují operace, které byly zpracovány už v CoD 1.
– Pracujete ve firmě na recyklaci odpadků a tak máte k recyklovaným odpadkům blízký vztah.

Hodnocení – 60%
Délka – 11h


 

Kampaň

Souhrnný článek pro postavy, návod a popisy zbraní. Statistiky zbraní a obrázky byly čerpány z wiki stránek pro CoD a nemusí být zcela přesné.
V návodu jsou popisovány pouze zcela nové zbraně, které v minulých CoD nebyly. Nemá smysl stejné zbraně ukazovat znovu, jelikož se mezi jednotlivými CoD mění jen málo.

 

Hlavní hrdinové

Vojín Vasili Ivanovich Koslov

– Mladý voják, který se zúčastní bojů u Moskvy (kde absolvuje polní výcvik) a později osvobozování Stalingradu.
– Za Koslova projdete 7 kapitol.

Seržant John Davis

– Brit, jež se pod velením kapitána Price zúčastní Afrického tažení – bojů u El Alameinu a v městech v Tunisku. Poté bojuje v Normandii o město Caen, respektive o přístupovou cestu k němu.
– Za Davise projdete 11 kapitol.

Velitel tanku David Welsh

Člen 7. obrněné divize sloužící v bojích v Libyi. S volacím znakem Liška tři velí tanku Crusader.
– Za Welshe projdete 2 kapitoly.

Desátník Bill Taylor

– Američan sloužící v rámci D Company pod velením seržanta Randalla. Zúčastní se vylodění u břehů Francie a bojů o Pointe du Hoc, stejně jako bojů v Německu o Kotu 400 a dobývání Rýna.
– Za Taylora projdete 7 kapitol.


 

Hrdinové

Kapitán Price (Michael Gough)

– Zkušený Britský kapitán, který se zúčastní bojů v Severní Africe, kde vede svoji jednotku při dobývání El Alameinu a Tunisu. Později bojuje v Normandii.
– Price se objevil už v CoD 1, kde byl na lodi Tirpitz zastřelen. Tyto operace však předbíhají událostem z CoD 1.

Vojín MacGregor (James Patrick Stuart)

– Horlivý Skot, který bojuje pod velením Priceho. Přestože je pouze vojínem, zúčastní se téměř všech akcí, co hlavní hrdina.

Poručík Randall (Nolan North)

Seržant (později poručík) Randall je velitelem 2. roty 1. čety v rámci D company. Zúčastní se bojů o Pointe du Hoc a později Kot 400. Na konci kampaně (po úspěšném překročení Rýna a zajištění města) je povýšen na poručíka.


 

I. SSSR Kampaň (1/3) – Zimní válka

První část Sovětské kampaně zahrnuje výcvik u Moskvy a první boje o Stalingrad.

 

Kapitola 1 – Výcvik Rudé armády
17. 12. 1941 – 20 mil západně od Mosky, SSSR

Dorazíte na improvizované cvičiště s velitelem Letlevem. Nejprve si nacvičte chůzi a jděte ke komisaři, pak vás pošle do skladu, kde najdete první zbraně.

Pistole TT30

– Obstojná sovětská pistole s velkým účinkem. Osm nábojů v zásobníku je vcelku dost. Solidní kvér do bojů v interiérech, kde se nečeká tuhý odpor.
– Poškození 120, úder 50
– Munice 8 / 48
– Nabíjení 2,35s

Vraťte se ke komisaři a na jeho pokyn trefte dva medvídky nad sebou.
Tip – Po trefení medvídků si můžete prohodit pohyb mířidly.
Taste pušku na pokyn sestřelte talíře na policích. Pak v časovém limitu 00:15 sundejte co nejvíc helem.
Tip – Když helem dostanete hodně, komisař vás pochválí 🙂
Vyzkoušejte si úder zblízka na věšáku a pokračujte na trénink házení granátů. Naberte si brambory a hoďte je do všech tří cílů. 

Brambora

– Brambora poslouží jako cvičný „granát“ pro testování házení granátů. Nikde jinde už na ni nenarazíte.

Přiběhne voják a poví veliteli, že máte zajatce. Následujte komisaře, který zajatce vyslechne. Blíží se útok Němců ale než výslech skončí, Němci skutečně zaútočí. Následujte vojáky přes překážky a zákop (naučíte se přelézat, podlézat i plazit) až do skladu. Tady jsou na stole granáty a samopal.

Kouřový granát AN-M8

– Dýmovnice se od CoD 2 objevují v mnoha dalších dílech. Její hození vytvoří oblak dýmu přes který nepřátele nevidí a hlavně nestřílí. Je to ideální prostředek jak se vyhnout kulometné palbě a obejít nepřítele.
– Munice 4

Vylezte po žebříku a na pokyn vojáka hoďte před Half-track kouřový granát. Až se kouř rozšíří, proběhněte. Half-track se přesune jinam a vy pokračujte ulicí. Postřílejte nácky a směřujte vpřed. Pokračujte kolem brány za níž je Half-track a dále přes rozbořené domy. Bojujte opatrně a nežeňte se vpřed. Od Němců můžete získat další zbraně (MP40, Kar98…) a dále se může stát, že padne někdo z vašich lidí, kteří nosí pušku SVT40. Všechny zbraně už dobře znáte z minulých dílů. Pokračujte na dvůr s Half-trackem. Postřílejte zbylé Němce, podminujte vůz a po explozi přiběhne komisař. Horký výcvik je u konce.

 

Kapitola 2 – Demolice
2. 12. 1942 – Tři bloky od ulice Solechnaya, Stalingrad, SSSR

Začínáte ve skladišti opuštěného domu. Máte pušku SVT40, samopap PPSh a nově granáty Frag. Na chodbě narazíte na soudruhy a soudružku!
Tip – Ženy ve zbraní jsou stejně schopné jako muži a občas na ně narazíte během SSSR kampaně. Na rozdíl od mužských vojáků však ženy nikdy nepřicházejí, aby doplnili stav spojenců okolo vás, takže je téměř jisté, že všechny vaše spolubojovnice dříve, či později zemřou.
Běžte do hlavní místnosti plné nábytku a figurín, odkud na vás zaútočí náckové – postřílejte je a běžte k oknům. Naproti přes ulici je dům plně obsazený Němci. Musíte je postřílet a probít se vpřed. Dobře se kryjte a postupujte k domu. Dorazte zbylé Němce a běžte dál přes dům až do zákopu. Zhruba v polovině cesty zákopem nad vámi začnou projíždět tanky.

Poté pokračujte do dalšího domu s výhledem na Německé velitelství na konci náměstí. U oken jsou rozmístěné sniperky Mosin, které si určitě vezměte. Němci hodí kouřové granáty a pak vyběhnou proti vašim pozicím – postřílejte je sniperkou a zblízka dorazte samopalem ty, co projdou. Poté následuje váš protiútok. Přesuňte se do budovy vlevo u zákopů, odkud můžete pokrýt skoro celé náměstí. Potom běžte vpřed a zprava podél plotu obejděte hlavní plac. Němci mají před budovou opevnění, ale zprava ho můžete obejít a probít se až do budovy. U opevnění narazíte na první použitelný kulomet MG42, ale není na koho střílet.

Vyčistěte budovu (pozor na praskliny ve stropu, odkud pálí Němci). Poté jděte za velitelem do patra, ale Němci se tu zabarikádovali. Velitel nařídí strhnout celou budovu. Vezměte si od ženisty dole nálože, položte je na tři vyznačené nosníky a stáhněte se ven k ostatním. Nálože smetou celou budovu.


 

II. SSSR Kampaň (2/3) – „Ani krok zpět!“

Boje o Stalingrad se rozehřívají. Sověti postupně obsazují ulice a nádraží.

 

Kapitola 3 – Opravení drátu
8. 12. 1942, 13:00 – Stalingrad, SSSR

Máte opět pušku SVT40 a samopal PPSh. Vyrazte ulicí vpřed a orientujte se podle drátu, který je třeba na šesti místech opravit. Dělejte to průběžně, ať se pak nemusíte zbytečně vracet. Hned na křižovatce je vpravo kulomet. Pomozte si dýmovnicí a proběhnete do zničeného domu naproti, kde je první rozpojený kabel. Pobijte nácky a pokračujte dál. Všimněte si, že někteří Němci nosí novou pušku Gewehr a stejně tak někteří vaši soudruzi mají nový samopal, který si určitě přivlastněte.

Samopal PPS-42

– Solidní a vcelku přesný samopal na pěkných 35 nábojů. Jde o kvalitní zbraň, která směle válcuje Německou MP40 a při boji na větší vzdálenost se hodí víc než PPSh.
– Poškození 110
– Munice 35 / 210
– Nabíjení 3,2s

Pokračujte skrze zničené stěny, kde je druhý rozpojený kabel, k rozpadlé budově. Odtud můžete seskočit za opevnění a pokračovat ulicí. Ta však končí dalším kulometem. Bude třeba využít dýmovnice a z krytu do krytu postupovat ulicí tak blízko, abyste mohli sundat kulometčíka a ulici obsadit. Na konci ulice je třetí drát. Vstupte do budovy a postřílejte zdejší nácky. Dojdete k rozbořené části budovy, kde na schodišti do patra leží čtvrtý drát. Nahoře mají Němci kulometný palpost, kterým střílejí na ulici, kde bojují vaši soudruzi. Němce zastřelte a kámošům dole trochu pomozte. Vedle kulometu najdete pátý rozpojený kabel a také Gewehr s optikou. Pokračujte přes dům až ke zničenému schodišti ve sklepě u kterého je poslední, šestý drát. Dole ve sklepě použijte vysílačku a spojte se s velitelstvím. To vás varuje před příjezdem tanků.

Vezměte přísavné (ponožkové) nálože ze skladu vedle vysílačky a pokračujte nahoru do dalšího rozbořeného domu. Vyčistěte dům (pozor na kulometčíka v patře) a na opačné straně si všimněte oken na ulici – dole jezdí tank. Běžte do rohu budovy, kde dírou vyskočte ven. Vlezte do baráku před vámi a přes něj se dostaňte na křižovatku blízko tanku.
Tip – Likvidovat tanky náloží je těžké, protože tank je smrtící a ještě hrozí, že vám ujede. Vždy na něj nejprve hoďte dýmovnici a až se kouř rozšíří utíkejte k tanku. Rychle na něj položte nálož a vzdalte se. Tank by po vás neměl pálit.
Až ho zničíte, pokračujte ulicí dál. Vpravo je přístupná budova, kde v patře najdete na stole dýmovnici a také dobrý výhled na křižovatku. Brzy se napojíte na ulici s drátem, kterou jste předtím procházeli. Směřujte odtud na křižovatku nedaleko počátku kapitoly, kde jsou další dva tanky. Jeden ujede doprava na malé náměstí, ale druhý nemá kam uniknout, takže se k němu přibližte přes budovu vpravo a zničte ho. Pak pokračujte na náměstí, kde postřílejte nácky a zničte poslední tank.

 

Kapitola 4 – Potrubí
8. 12. 1942 – 200m východně od nádraží stanice 1, Stalingrad, SSSR

Máte pušku SVT40 a pistoli TT-30. Na rozkaz velitele vlezte do potrubí a postupujte k nádraží. Narazíte na díru dolů, kde je viděl Half-track. Ať už začnete pálit anebo ne, soudruzi pálit začnou a rázem se prozradíte. Postřílejte nácky a pokračujte. Němci pod vámi začnou do potrubí střílet. Vždy když uvidíte salvu střel co proděraví plech, couvněte ať to neschytáte. Skrze otvory se pak snažte nácky pobít. Pokračujte na křižovatku, kde se řiďte nápisem od vašich kolegů a směřujte dál až do skladiště, kde vylezte.

Tady se spojte s dalšími kolegy, naberte z beden u vchodu zbraně (SVT40 a PPSh) a granáty. Venku vlezte do zákopu. Je třeba obsadit nádražní halu uprostřed areálu ale je plná Němců. Postřílejte je zdálky a pak zaútočte na budovu zboku. Vyčistěte přízemí a poté i patro. Jakmile budovu obsadíte, přijde masivní protiútok. Braňte se především z patra budovy a střílejte na blížící se nácky. Pokud se nějaký dostane dovnitř, sejměte ho ještě na schodišti. Nakonec dorazí tank a utáboří se v rohu před velkým skladem. Obejděte tank zboku, hoďte dýmovnici a náloží ho sejměte. Postupujte se soudruhy na další areál.
Tip – Tady se poprvé objeví sada úkolů označená písmeny, což značí, že je můžete plnit v libovolném pořadí. Obvykle je ale lepší plnit je dle abecedy.
Nejprve zleva obejděte celý areál a zboku napadněte nepřátelský palpost vzadu u beden. Až bude čisto, zaměřte se na hlavní budovu. Vnikněte dovnitř zadem a vyčistěte ji (pozor na nácky v archivu v patře). Pak zbývá už jen kulometný palpost v rohu areálu. Můžete Němce postřílet zdálky z budovy a pak jen dočistit zbytek. Až bude čisto, seskupte se s vojáky u hlavní budovy.


 

III. SSSR Kampaň (3/3) – Pevnost Stalingrad

Osvobození Stalingradu už je na dosah. Zbývá dobýt centrum města, především radnici.

 

Kapitola 5 – Útok na centrum
15. 1. 1943, 15:00 – Stalingrad, SSSR

Odpor Němců slábne, ale zbývá ještě osvobodit centrum města. S sebou máte samopal PPSh a také pistoli TT-30. Tu si nechce – bude se hodit. Postupujte ulicí a zaměřte se na dům vpravo, které je obsazen nácky. Opatrně je zmasakrujte, když do ulice vjede tank! Hoďte na něj dýmovnici a utíkejte k domu přes ulici – vyčistěte ho a vyzvedněte si lepící bomby. Pokud kouř stále zahaluje tank, můžete rovnou vyskočit z okna a plechovku podminovat. Po explozi pokračujte přes dům, kde byly bomby dál. Dorazíte k domu přes ulici, kde se kryje početná skupina Němců. Pomozte si kouřem a obejděte dům zleva, kde je díra. Zlikvidujte nácky a v patře se chopte kulometů směřujících k dalšímu domu. Nyní kryjte vojáky na ulici, kteří se pokusí dostat k domu a podminovat ho. Nemělo by to být těžké, protože soudruh vedle vás podpoří druhým kulometem.

Po vyčištění domu dorazí další tank! Vzdalte se od kulometu, protože zničí zeď u okna. Vyskočte ven na ulici a pobijte nácky v blízkosti tanku. Je třeba ho opět zahalit kouřem a podminovat, ale tank se hodně hýbe. Je dobré ho zahnat do stavu, abyste se k němu mohli dostat napříč přes rozbořený dům. Po zničení tanku, následujte velitele přes domy k náměstí.

 

Kapitola 6 – Radnice
15. 1. 1943, 14:20 – Stalingrad, SSSR

Město už je téměř osvobozeno! Máte pušku SVT40 a samopal PPSh. Vydejte se ulicí plnou Němců vpřed na hlavní silnici. V cestě stojí barikády, takže je obejděte zprava (pozor na kulomet u nízké budovy s vlajkami) a pokračujte podél zničeného autobusu. Nácků je tu spousta, ale s kolegy to zvládnete. Nyní postupujte hlavní ulicí k radnici. Před ní je opevnění Němců – pomozte si granáty. Uvnitř přilepte na dveře radnice nálož a po explozi vstupte.

 

Kapitola 7 – Soudruh Sniper
15. 1. 1943, 16:30 – Stalingrad, SSSR

Vyčistěte pár místností a sejděte se se soudruhy u velké praskliny ve zdi. Jeden kámoš vás varuje před sniperem a sundá si helmu, aby ho přiměl vystřelit. Velitel pozná, že sniper je v červené budově v druhém podlaží. Popadněte nedalekou sniperku Mosin a snipera sejměte. Pak po žebříku vylezte do poslední části budovy. Ta má dvě patra obsazené Němci, přičemž obě patra spojují dvoje schodiště. Vyčistěte patra a všimněte si raketometu Panzerschreck v horním patře u stolu.

Němci provedou masivní útok. Je nutné se ubránit. Popadněte sniperku, zaujměte dobré postavení a střílejte. Prioritou jsou nosiči kulometů, případně kulometčíci (objevují se i budovách naproti). Zanedlouho dorazí i tank a později Half-track, které sejměte raketometem (není to nezbytné, ale pomůže vám to). Braňte se dál, případně střílejte nácky, co vběhnou do domu. Po pobití všech vln se Němci dají na ústup a tím kampaň končí! Hurá!


 

IV. GB Kampaň (1/4) – Bitva o El Alamein

John Davis je dalším hrdinou. V rámci Afrického tažení se zúčastní bojů u El Alameinu.

 

Kapitola 8 – Diverzní útok
29. 10. 1942 – 25 mil jižně od El Alameinu, Severní Egypt

Pod rouškou noci musíte přepadnout Německé ležení. Už teď jste na skále za linii kulometných palpostů. S sebou máte britské bouchačky Lee-Enfield a Thompson (všechny už znáte z CoD1). Hned ze skály sundejte Němce u prvního kulometného palpostu (můžete sundat i ostatní, ale brzy se doplní). Skočte do zákopu a pročistěte si cestu k druhému kulometnému palpostu – nejprve musíte přes zákop vylézt na pahorek s dělem a odtud pokračovat do další části zákopů. Po vyčištění druhého palpostu se postarejte o nedaleký bunkr a přes něj postupujte k dalšímu zákopu. Ten je součástí bunkru. Pozor si dejte na okénka umístěná proti vchodu – Němci odtamtud střílí aby kryli vchod. V bunkru vylezte nahoru a vyčistěte palpost.

Nyní následujte kolegy přes zákopy na okraj ležení, kde je muniční sklad. Tady se k vám připojí kapitán Price a ukecaný vojín MacGregor.
Tip – Tato kampaň časově předchází CoD 1 takže Price je ještě naživu.
Bude třeba zničit sklady a palivo. Price a jeho lidé povedou útok proti Němcům, kteří neustále vybíhají z muničních skladů. Vy se držte s nimi a nejprve střelbou odpalte červené sudy s benzínem. Až se situace trochu uklidní, vyčistěte sklady a každý vyhoďte do vzduchu náloží. Po zničení všech se jednotka přesune k hlavnímu bunkru. Běžte tam za nimi. Jeden voják odpálí dveře a vy vstupte dovnitř. Cesta krytým zákopem je přímá, pouze dejte pozor na Němce za bednami. Probijte se k bunkru (opět pozor na malá okénka) a uvnitř vyčistěte místnosti. Poté seberte dokumenty ze stolu a vraťte se ven za vojáky, kde se seskupte u Price.

 

Kapitola 9 – Držte linii
29. 10. 1942 – 30 mil jižně od El Alameinu, Severní Egypt

V transportéru přijíždíte k městu, abyste posílili jeho obranu. Ihned po zastavení utíkejte do zákopů. Nově máte ve výbavě kulomet Bren a pušku Lee-Enfield. Rychle zkontrolujte situaci ve městě. Je tu spousta budov, které poslouží ke krytí, dále zákopy u přístupových cest, přičemž cesty lze pokrýt i připravenými kulomety. Uprostřed jsou dva Flaky, které můžete použít.

Němci budou útočit postupně ze čtyř směrů. Útok pokaždé probíhá tak, že proti vám běží početná přesila pěších jednotek a čas od času přijede Half-track, aby vysadil pár Němců a zase odjel. Je dobré obranu založit na využití Flaků s nimiž můžete sundat Half-tracky a zabíjet Němce ve velkém. Pouze pokud Němci útočí z takové strany, že je Flakem nevidíte, běžte blíž a zkuste využít kulomet. Po odražení čtyř vln, Němci dorazí s tanky. Následujte Price, utíkejte do budovy ve středu města a vylezte nahoru na střechu. Němci zaútočí ještě ze tří stran a vy musíte pomocí dalekohledu navézt dělostřeleckou palbu na tanky. Vždy tedy nejprve počkejte až Německé tanky zastaví, pak je přes dalekohled označte a až budou zničené všechny, střílejte puškou na pěší Němce. Po odražení všech tří vln (včetně zničení všech tanků) je městečko ubráněno.

 

Kapitola 10 – Operace Supercharge
3. 11. 1942 – Příjezd k linii Alameinu, Severní Egypt

Denní akce podporovaná tanky Crusader. Máte Thompson a Lee-Enfield (+ optika). Držte se tanků za nimiž se kryjte a postupujte vpřed k prvními hřebenu. Postřílejte Němce v zákopech a vstupte do tunelu. Projděte jím a vyjdete v rozsáhlém údolí před druhým hřebenem. Držte se kapitána Price a společně s ním se kryjte za postupující tanky. Během cesty sniperku ostřelujte hlavně Německé kulometčíky. Až dojdete dostatečně blízko, vlezte do zákopů. S Pricem postupujte skrze zákopy až k bunkru na svahu. Vchod do bunkru je opět hlídán Němcem za okénkem, takže to chce začít opatrně a sundat ho. Pak samopalem vyčistěte bunkr a skrze něj postupujte zákopy k stanovišti s Flakem. Pobijte posádku a pokračujte do druhého bunkru. Vyhledejte Flak a pobijte jeho posádku.
Tip – Vpravo od místnosti s Flakem si můžete na stole všimnout zelené lékárny z CoD1 ale vzít ji samozřejmě nelze.

Pokračujte tunelem a vylezete u třetího hřebenu. Opět se kryjte za Crusaderem a postupujte přes bojiště. Když váš tank zničí, přesuňte se za ten vedle a pokračujte podél něj k zákopům. Skočte dolů, pobijte nácky a směřujte na křižovatku. Vpravo je vidět třetí Flak (zničte posádku) a vlevo v dálce uvidíte čtvrtý Flak (můžete snadno postřílet posádku sniperkou). Pokračujte k tomu Flaku a podél něj dál až na konec zákopů, kde je poslední, pátý Flak. Price vyhodí do vzduchu dveře bunkru a můžete pokračovat dolů (nejprve počkejte až se rozptýlí kouř). Probijte se přes bunkr a vyjdete u Německého velitelství v malém městečku. Zdálky postřílejte Němce (pozor na hajzla na střeše) a v doprovodu tanků vyčistěte město. Zbývá vyčistit hlavní budovu, kde se skrývá pár posledních nácků. Pak už jen vysílačkou v budově oznamte splnění úkolu.

 

Kapitola 11 – Konec počátku
6. 11. 1942 – Blízko pobřeží Středozemního moře, El Daba, Egypt

V náklaďáku přijíždíte do přístavního města El Daba. Ale skončíte u opevnění nácků, kteří mají navíc v patře domu kulomet. Máte zase Thompson a Lee-Enfield. Musíte opevnění obejít zprava kolem mešity. Vpadněte náckům do zad, pobijte ty u opevnění a pokračujte přes dům. V zadní uličce za domem mají náckové kulomet, tak opatrně. Pokračujte až k přístavu. Je tu čtveřice Flaků, co ostřelují vaše lodě. Zbavte se posádky všech děl a postupujte k tržišti. Před vámi za zdí je budova s vysílačkou a na střeše kulometčík. Kámoši tam hodí dýmovnici, tak toho využijte, vpadněte na dvůr vpravo a dostaňte se k budově zboku. vyčistěte ji a vysílačkou oznamte dobytí přístavu. Vaše lodě sundají Německé nákladní lodě, ale ještě není po všem.

Pokračujte s kolegy ulicí k Německému velitelství. V cestě stojí opevnění – Němci tu mají dva kulomety a pořád chodí noví. Musíte to vzít boční uličkou vlevo a dále do velkého domu vedle opevnění. Z patra domu hoďte pár granátů za opevnění a postřílejte vojáky na střechách. Až bude klid, vstupte do budovy velitelství. V patře je skupinka vojáků a docela dobře se tu kryjí, tak opět vsaďte na granáty. Až bude klid, poberte ze stolu plány. sejděte dolů a levou boční uličkou se vracejte k přístavu. Němci přestanou klást odpor a dají se na útěk. Vy pokračujte přes dům až na tržiště u přístavu.


 

VI. GB Kampaň (2/4) – Tanková brigáda

David Walsh je druhým hrdinou v rámci Britské kampaně. Jako velitel tanku Crusader bojuje v Libyi.

 

Kapitola 12 – Útok Crusaderů
15. 1. 1943 – 160 mil jihovýchodně od Tripolisu, severozápadní Libye

Velíte tanku Crusader. Nejprve se seznamte s ovládáním.

Ovladatelné vozidlo – Tank Crusader

– Britský tank Crusader. Tank zhruba odpovídá T-34 z CoD 1. Přestože jde o jiný typ, funkce a účinnost tanku je obdobná.
– I během jízdy tankem lze používat dalekohled, což umožní přesnější střelbu na velkou vzdálenost.

Následujte skvadru tanků přes vesnici. Je tu sice spousta nácků, ale ti vás neohrozí (nikdo nemá raketomet). Pokračujte s tanky přes poušť až k hřebenu v dáli, odkud vyjedou Německé tanky. Zaujměte dobrou palebnou pozici a střílejte po nich. Vzhledem k tomu, že v poušti nejsou žádné překážky, snažte se krýt za troskami jiných tanků. Německých Panzerů je tu asi deset a po jejich zničení mise končí.

 

Kapitola 13 – Hřeben 88
18. 1. 1943 – 65 mil jihovýchodně od Tripolisu, severozápadní Libye

Stojíte u čety Amerických Shermanů. Během chvilky ty křápy sundají Němci, takže pokračujte dál ke svým a odtud vpřed na hřeben. Vyjedou proti vám první Panzery – sejměte je a pokračujte po hřebenu. Je třeba zničit všechny Panzery (14) i Flaky (7). Zatímco Flaky vás neohrozí, tanky už ano, takže se zaměřujte výhradně na ně. Asi v půlce cesty hřebenem se k vám přidají zbylé Shermany a s nimi postupujte na zadní stranu hřebenu, kde jsou poslední zbytky tanků. Po jejich zničení je hotovo.


 

V. GB Kampaň – Poslední pozice Romela (3/4)

Boje o severní Afriku pokračují a Romelovy jednotky začínají prohrávat.

 

Kapitola 14 – Přečíslení
10. 3. 1943, 18:00 – Toujane, Tunisko

Máte pušku Lee-Enfield a Thompson. Jste v sotva kontrolovaném městě, když zaútočí Němci. Chopte se kulometu a palte po nich. Využijte explozivních sudů tam venku na náměstí. Po chvíli však dorazí opancéřované vozidlo s dělem – okamžitě ustupte od kulometu, protože dělo provrtá stěny. Konečně dostanete od velitelství rozkaz se stáhnout. Následujte Price a MacGregora dolů na náměstí. Pobijte poslední nácky, zajistěte si od nich pušku Gewehr (rychlá puška se bude později hodit) a zmocněte se vozidla. Během jízdy ovládáte dělo.

Dělo obrněného vozidla (SZ)

– Dělo obrněného vozidla je rychlé a silné tak, že dokáže vyřídit nejen Half-track, ale i německý Panzer tank. Potíže může činit přehřívání.

MacGregor vyrazí ulicemi a vy kryjte vůz. Brzy narazíte na Half-track, který prorazí stěnu – zničte ho. Cestou narazíte na spousty raketometčíků na střechách okolo – nenechte se jimi trefit. Vaše kára moc střel nevydrží. Zanedlouho narazíte na tank. MacGregor to naštěstí strhne stranou a přes staré známé náměstí to vezme jinudy. Dostanete se k tanku zezadu, takže ho rychle zničte. Cesta pokračuje ulicemi plné přijíždějících Němců v Opelech – snažte se náklaďáky sundat než se náckové rozutečou. Nedaleko východu z města však havarujete a dál musíte po svých.

Postřílejte Němce v okolí domu a pokračujte ulicí. Mezitím očekávejte útoky nových skupin nácků za zády. Musíte si hlídat záda a využívat kryt tak, abyste se mohli ukrýt i před střelbou zezadu. Postupujte ulicí až narazíte na skupinu vašich vojáků. Ti vám chvíli pomůžou, ale až pomřou, jste zase jen tři. Postupujte ulicemi až k samotnému východu z města, kde najdete další jednotku Britů a hlavně volný náklaďák.

 

Kapitola 15 – Znovudobytí ztraceného území
11. 3. 1943, 11:00 – Toujane, Tunisko

Druhý den s vydatnou podporou tanků jedete zpátky do města. První tank však sundá Flak a bude třeba pobít posádku. Hlavní cesta je ale dobře krytá, protože před Flakem je opevnění s kulomety. Vezměte to bočními ulicemi. Tady je odpor Němců slabý a dostanete se k Flaku zezadu. Pobijte posádku a pokračujte na konec ulice, kde je velký rohový dům s dřevěnou střechou. Po žebříku vylezte nahoru (tady na bedně leží Gewehr) a na druhé straně střechy seskočte dolů. Pokračujte ulicí až k zavalenému tunelu u kterého je druhý Flak. Pobijte posádku a vrchem směřujte na plácek, kde je východ z tunelu. Na opačné straně je však tank. Kryjte se za zídku a přibližte se dolů ke stěně v rohu. Skrze ni projede váš tank a Panzer zničí.

Můžete postupovat dál, ale váš tank sundá německý raketometčík. Zabijte ho a ulicemi postupujte k dalšímu stanovišti s Flakem. To je také kryto kulomety ale obejít ho moc nepomůže, protože hned opodál je další Flak a opět s kulometným palpostem. Zkuste tedy pušku na postřílení obsluhy Flaku a granáty na vyčistění kulometu. Po obsazení obou Flaků můžete ulicí směřovat hlouběji o města. Na větším plácku narazíte na poslední Flak. Bohužel hned vedle je budova z jejíž střechy pálí Němci. Nejprve je postřílejte, pak proběhněte blíž a postupně se přibližujte k Flaku. Po jeho zničení stačí pokročit ulicí k mešitě. Ta je skvěle bráněna – na střeše je dokonce kulomet. Využijte dýmovnici abyste se dostali ke zdi mešity. Vylezte nahoru a zblízka postřílejte Němce. Pak už jen zbývá se na střeše seskupit s vojáky. Sice přijde rychlý útok jednotky nácků, ale ti budou bleskově zahnání přijíždějícími Amíky.

 

Kapitola 16 – Útok na Matmatu
30. 3. 1943 – Matmata, Tunisko

Máte Lee-Enfield a Thompson. Přijíždíte v náklaďácích do města, když vám Němci odříznou cestu a uzavřou vás v úzké ulici. Okamžitě se za něco ukryjte a postřílejte Němce na střechách po obou stranách ulice. Kámoši se zkusí probít ven přes bránou, kterou nakonec zničí exploze. Tamtudy unikněte ze smrtící pasti. Před vámi je otevřené náměstí odkud vedou dvě ulice. Tu napravo kryje kulomet, takže jděte raději tou druhou. Tím se dostanete ke kulometu zboku ale pozor na kulomet v patře domu vlevo. Využijte dýmovnice a probijte se k domu s kulometem. Uvnitř v patře najdete dýmovnice. Ty se budou hodit, protože v cestě je Half-track. Buď si pomozte dýmovnicí nebo domy obejděte zleva a dostaňte se k vozidlu zboku. To však couvne a odjede ulicí. Pokračujte za Half-trackem, který nyní kryje ulici vedoucí až k vašemu cíli – protiletadlovému dělu. Použijte dýmovnici a proběhněte přes ulici k domům vlevo. Skrze ně se dostanete k Half-tracku zboku a to už dorazí váš Crusader – pomůže vám prorazit cestu, jenže ho brzy sundá stíhačka.

Probijte se ulicí až na náměstí s AA kanonem. Sundejte jeho obsluhu a chopte se ho. Nejprve se na střechách okolo objeví Němci a pak začnou létat stíhačky. Musíte je sestřelit AA dělem. Není to zase tak těžké, prostě stačí dobře mířit. A tím mise končí.


 

VII – GB Kampaň (4/4) – Bitva o Caen

Po úspěchu v severní Africe se Davis a jeho jednotka zúčastní operace Overlord, kde ve spolupráci s Američany bude postupovat ke Caen.

 

Kapitola 17 – Vězni války
11. 6. 1944 – 18 mil východně od Caen, Beltot, Francie

Nedaleko Caen náckové drží zraněné Amíky – bude třeba je zachránit. S sebou máte pušku Lee-Enfield a nově také Sten. Price pošle MacGregora s pár lidmi po cestě a vy následujte kapitána přes zahrady. Němců je tu spousta a ploty představují celkem dobré krytí. Snažte se držet u cesty vpravo a ploty obcházet, abyste mohli zboku nácky pobít. Pokračujte přes zahradu až do chvíle, kdy na vás začnou pálit minomety. Urychleně utíkejte k domům. Za nimi na ulici jsou však kulometčíci. Počkejte s Pricem na příchod MacGregora a poté se pusťte do pěchoty. Vyčistěte okolní ulici a opatrně postupujte dál na větší plácek s troskami, kde je první minomet. Pobijte posádku a zprava podél okraje městečka postupujte k řadě domů na konci cesty. Na dvorku domu v rohu najdete další minomet – opět pobijte posádku. Na bednách tu také leží dýmovnice. Poté využijte patra domu a z okna zahajte palbu na Němce útočící zpoza plotů u ulice. Až se situace trochu zklidní, můžete pokročit až za plot. Někteří zdejší náckové nosí MP44.

Odtud směřujte k velkému domu na konci ulice. Je výborně chráněn a navíc je u boku domu kulomet. Frontální útok ulicí je riskantní a proto využijte okolních domů odkud můžete ostřelovat posádku domu – buď zkuste dům vpravo od ulice anebo dům na dvorku, který zadním oknem směřuje přímo proti cílovému domu. Po vyčištění baráku od Němců najdete na zadní zahradě dva vzdávající se nácky a zraněné Amíky. Price vás pošle s MacGregorem pro náklaďák. Následujte proto MacGregora až na okraj městečka (pozor na nové jednotky Němců) a tady neskočte na korbu náklaďáku. Vedle vás v bedně je raketomet Panzerschreck. Během jízdy vás napadne skupina Němců následována Tiger tankem! Musíte ho raketometem sundat ale tank potřebuje 3 zásahy! Musíte pálit rychle ale přesně. Až Tigera sejmete, MacGregor dorazí ke zraněným.

 

Kapitola 18 – Křižovatka
12. 6. 1943 – 17 mil od Caen, Anctoville, Francie

Začínáte v domě dalšího městečka a máte zase Lee-Enfield a Sten. Venku je tma a prší, takže viditelnost je mizerná. Než vyrazíte ven, mrkněte na stolek opodál – leží na něm Webley revolver
Tip – Toto je jediný Webley revolver v celé hře. Sice má jen pár nábojů, ale je zatraceně silný (na rozdíl od toho v CoD 1). Vezměte ho.
Následujte Price ulicí, kterou kryje první těžký kulomet. Hoďte kouřový granát a proběhnete do domu naproti.
Tip – V některých domech včetně tohoto je klavír na který můžete použitím zahrát pár not 🙂
Pokračujte skrze domy a obejděte kulomet. Přeběhnete cestu a postupujte přes zahrady okolo domů. Dorazíte k velkému baráku obsazeným Němci. Navíc dorazí Tiger tank. Urychleně hoďte dýmovnici ať se vyhnete střelbě tanku a vběhněte do domu. V patře najdete Panzerchreck, kterým Tigera sundejte. Poté následujte Price přes díru v domu dál na cestu. Zanedlouho dorazíte na křižovatku, ale proti vám vyjede Half-track. Buď ho sundejte raketometem (pokud ho ještě máte) anebo počkejte na raketometčíka, který se o něj na příkaz Price postará. Postupujte ke křižovatce a vnikněte do domu. Najdete tu mimo jiné kulomet Bren. Vyčistěte nácky za plotem a obsaďte křižovatku.

Pak následujte Price na dvůr u statku. Budova statku je dobře krytá (v okně je i kulomet), tak dávejte pozor. Probijte se dovnitř, budovu vyčistěte a z oken v patře postřílejte nácky venku u stodoly. Protože stodola je z levé strany krytá kulomety, obejděte ji zprava. Uvnitř pobijte Němce a zničte jejich vysílačku. Nedlouho poté dorazí posily a Němci provedou celkem 6 vln útoků. Vylezte po žebříku do patra stodoly a použijte zdejší MG42 – s ním zvládnete pokrýt velkou oblast před stodolou. V závěrů vln útoků dorazí Tiger tank a začne ničit stodolu. Stáhněte se dolů a vyčkávejte. Dorazí totiž Amíci, Tigera zničí a zaženou ostatní nácky. Běžte dolů a následujte Priceho zpátky na křižovatku, kde narazíte na konvoj Amíků.

 

Kapitola 19 – Tiger
12. 6. 1944 – 15 mil východně od Caen, St. Louet, Francie

Máte zase Lee-Enfield a Sten. V doprovodu Amerických Shermanů musíte obsadit několik stanovišť ve městě.
Tip – I tentokrát je před vámi několik úkolů a pořadí jejich plnění je čistě na vás. Obecně dobré je na to jít podle abecedy od A do E.
Dorazíte k městu, když Tiger tank sundá Shermana Amíků. Vezměte to doprava přes zahradu a směřujte k nejbližšímu domu. Vyčistěte ho a z patra postřílejte vojáky na ulici. Pak úzkou uličkou vpravo od domu pokračujte k dalšími baráku. Přes něj se dostanete na ulice města a konečně můžete začít dobývat jednotlivé pozice. Nejlepší je patrně postupovat tak, jak postupuje Price.

Začněte radnicí v centru města. Přední vchod je výborně bráněn, takže radnici obejděte a vnikněte tam zezadu. Uvnitř je hromada Němců, takže hojně využijte granátů na čištění místnosti. Po obsazení radnice postupujte přes dvorky k poště. Využijte protějšího domu a z něj postřílejte obránce pošty v oknech. Mezitím se další Shermany postarají o Tiger tank, nicméně on všechny sundá. Pobijte zbytek posádky pošty. Nyní postupujte na polní cestu okolo města, která vás zavede k Flaku – pobijte posádku. Postupujte ke kostelu. Ten je z přední strany výborně chráněn, takže opět využijte útok zboku – hoďte před kostel dýmovnici a proběhněte okolo kostela, abyste mohli dovnitř zadem. Pak už zbývá jen Německé velitelství. I to je zepředu výborně chráněno, čili opět vsaďte na dýmovnici a útok zezadu přes zahradu. Po vyčištění všech budov je hotovo!

 

Kapitola 20 – Schránka brigády
14. 6. 1944 – Amaye sur Seulles, Francie

Začínáte v blízkosti dalšího města. Spustí se na vás minometná palba, tak okamžitě utíkejte do stodoly. Vyčistěte stodolu. MacGregor otevře vrata stodoly a vy pokračujte ven na dvůr, kde je plno nácků. Musíte se postarat o minomety. Vezměte to přes dům vpravo a dále podél domů pokračujte k ulici. Nedaleko odtud, na dvoře mezi zřícenými domy je první minomet. Za druhým musíte překonat dvůr (rozhodně přes domy, ať jste krytí) a zabočit na křižovatce vlevo. Minomet je vzadu na konci silnice u zátarasů. Po vyčištění minometů, následujte jednotku přes dům u silnice. Vzadu je pole plné Němců a za ním zeď okolo Německého velitelství. U velitelství je kulomet a frontální útok je zbytečně riskantní. Probijte se přes pole a dále přes rozbořenou bránu odkud postupujte okolo domu. Vzadu za velitelstvím je cesta do sklepa, kudy vnikněte do domu a postřílejte zdejší nácky.

Jenomže vzápětí přijde masivní protiútok. Po dobu 03:30 se musíte ubránit. Zprvu se chopte kulometu před domem a kropte nácky. Ti o plot často opírají kulomety MG42, takže je musíte rychle postřílet, než vás smetou. Náckové ale brzy hodí dýmovnice a tehdy začíná průšvih. Můžete pálit naslepo ale nějací náckové určitě proběhnout a zatlačí vás do domu. Nyní je lepší nechat přední stranu spojencům a stáhnout se do sklepa. Ten se dá ubránit snadno a pokud náhodou nějaký hajzl projde do sklepa přes dům, můžete ho rychle sejmout. Ke konci limitu dorazí dokonce Tiger tank – musíte ho zničit. Ale jak? Nejprve vytrvejte, než limit skončí a pak se vydejte okolo domu a přes prasklou bránu zpátky na pole. Přibližte se k tanku, nastražte nálož a je to. Po explozi se zbytky Němců dají na ústup. Seskupte se s Pricem za velitelstvím, čímž dlouhá Britská kampaň končí.


 

VIII. – USA Kampaň (1/3)

První fáze Americké kampaně. Je třeba obsadit Pointe du Hoc, kde se předpokládá silná baterie děl střílící na pláže.

 

Kapitola 21 – Bitva o Pointe du Hoc
6. 6. 1944 – 3 míle západně od pláže Omaha, Normandie, Francie

Jedete s kámoši ve člunu vstříc útesu na němž mají Němci výrazné opevnění. Při výstupu z člunu někdo sejme loď a výbuch vás srazí na zem. Kapitán Randall vás ale odtáhne do bezpečí a brzy se seberete. S sebou máte pušku Springfield (+ optika) a Thompson. Z padlých kámošů okolo si můžete nasbírat také M1 Garand a výjimečně BAR.

Vybavte se, najděte svoji jednotku a chopte se lana po kterém vylezte na útes. Jakmile se rozkoukáte, zjistíte, že tu jsou pouze makety děl, ale nikoli samotná děla, která potřebujete najít a zničit. Vlezte do zákopu a snažte se vůbec nevylézt. Bojiště nad vámi je tvrdě bráněno. Nejprve vyčistěte zákop. Ten končí na jedné straně (vlevo) malým bunkrem, kde je pár nácků, na druhé straně (rovně) končí blízko další makety a konečně na třetí straně (vpravo) končí nedaleko plotu u něhož velká díra s odhaleným vstupem do podzemního tunelu – tam se vydejte. Opravdu nemá smysl pobíhat před bojiště a čekat kdy vás kdo trefí. Raději vyhledejte tento tunel a vydejte se jím do dalšího bunkru. Tím, že se do bunkru dostanete zezadu, se nemusíte bát předních střílen, ale i tak je tu nácků plno. Až vyjdete ven, dejte se ihned doprava a vejděte do posledního průchodu, který vede jakoby zpátky do budovy bunkru. Dostanete se však na střílnu, kam když vylezete, máte celé okolo jako na dlani. Postřílejte nácky v zákopech a osazenstvo AA děla. Pak slezte dolů a utíkejte přes část bojiště do zákopu. Odtud se dostanete do blízkosti třetího bunkru – vlezte tam a projděte na konec. Tady už vyjdete na konci bojiště před minovým polem. Pokračujte k vesnici v dálce u které se seskupí vaše jednotka. Následujte kapitána do vesnice.

Kámoš rozloží na okraji vesnice kulomet .30 cal, kterým můžete pokrýt celý dvůr. Pak vyčistěte zbytek domů (hlavně ten velký naproti) a postupujte přes polní cestu na zahradu. Němci se kryjí za plotem, navíc dorazí v Half-tracku, ale když je zkusíte obejít, obvykle to vyjde. Postupujte na křižovatku, kde velitel nechá většinu týmu. Následujte ho na zahradu, kde konečně najdete hledaná děla, momentálně opuštěná překvapenými Němci. Podminujte čtyři, zatímco velitel podminuje zbylé a stáhněte se. Dorazí voják se zprávou o protiútoku Němců.

Zamiřte proto zpět na bojiště. Cestou narazíte poblíž městečka na pár skupinek Němců, ale není jich moc. To na bojišti je to horší. Pokračujte k bráně, kterou jeden voják odpálí a prolezte do druhé části bojiště (tady jste prve nebyli). Zamiřte hned vlevo, kde je u plotu zákop s Němci. Postřílejte je a vnikněte do zákopu, který vás dovede k prvnímu bunkru – vyčistěte ho. Z bunkru vede tunel na stanoviště s maketou děla a dále až k zákopu na okraji bojiště. Přes zákop se elegantně vyhnete středu bojiště, vpadnete náckům do zad a můžete vyčistit druhý bunkr. Nedaleko je cesta do dalšího tunelu, kterým se dostanete těsně před vchod do posledního bunkru. Vchod však hlídá dvojce kulometů. Díky cestě skrze tunel se dostanete do blízkosti jednoho, takže můžete lehce sundat střelce. Pak se postarejte o druhý kulomet a uvnitř bunkru pobijte zbylé důstojníky. Tím je kopec konečně váš. Zbývá se seskupit u Randalla.

 

Kapitola 22 – Ustoupit? Pokročíme jiným směrem
7. 6. 1944 – Normandy, Francie

Jste na známé křižovatce a je třeba se ubránit do příjezdu posil z Omahy. Jsou tu dvě cesty, které musíte chránit a u každé je hromada beden s hromadou zbraní – M1 Garand, BAR, MP44, Thompson, Stielhandgranate, Frag granáty a další. Nejprve Němci zaútočí z jedné strany, kde máte navíc i kulomet. Pokropit je nebude těžké. Pak přijde útok ze strany druhé, kde už je to bez kulometu, čili vsaďte hlavně na váš BAR nebo M1 Garand. Pak ale přijede tank a to je průser. Randall nařídí stáhnutí, takže ho následujte na zahrady s ploty. Schovejte se za zídku nahoře a střílejte přibíhající nácky. Jsou jich desítky. Až to začne být neúnosné, serža vás pošle ke kulometu. Mazejte do baráku s výhledem na zahradu a kulometem kryjte ústup vojáků. Pak běžte dolů za seržou, který vyrazí dveře a přes dvůr prchejte ke kopci. Nemáte čas čistit znovu domy, beztak v nich nic není – prostě se jen probijte ven a utíkejte zpátky na kopec.

Tady zapadněte do zákopu k ostatním a braňte se. Na konci zákopu najdete pár zbraní (MP44) a hlavně kulomet MG42 na obranu. Němci však dorazí s tankem a serža opět nakáže ústup. Couvněte k prvnímu bunkru a dál se braňte. Ani tohle nebude stačit a Němci vás zaženou až k hlavnímu bunkru.

Naběhne časomíra 05:00 během kterých musíte přežít do příjezdu posil. Na bednách před bunkrem, uvnitř i na střeše najdete hromadu zbraní – opět BAR, Thompson, Frag granáty a další. Dobré místo na obranu je právě vršek pevnosti, kde se dá krýt a hlídat přístupové cesty. Pozor si dejte na nácky snažící se vejít do tunelu a dostat se do bunkru zevnitř. Pět minut je dlouhá doba, ale tlak Němců nebude nijak sílit. Krátce před koncem limitu položte na střechu bunkru na rozkaz velitele dýmovnici (jinak posily nedorazí). Když limit skončí, dorazí letka Mustangů (P-51) a Němce zaženou. Zbývá se jen seskupit u jednotky.

 

Kapitola 23 – Silo
14. 7. 1944 – Beaumont-Hague, Francie

Pokračujete v dobývání Francie. S sebou máte Springfield (+ optika) a nově Colt. Pokračujte s jednotkou k louce s výhledem na městečko. Kámoš se chopí kulometu, zatímco vy kryjte zbytek jednotky sniperkou. Zaměřte se hlavně na kulometčíky a pak na Němce, kteří přímo ohrožují vaše kolegy. Až kámoši projdou, vydejte se vpřed také a dojdete na silnici u města.
Tip – Nyní máte opět několik úkolů A-F a volba v jakém pořadí je plnit je opět na vásDoporučuji začít podle abecedy.
Vyčistěte křižovatku a vstupte do kamenného domu na okraji města. Vyčistěte dům a zamiřte zpět na křižovatku, protože cesta dál přes zahradu by vás přivedla k velitelství a to je opravdu dobře bráněno. Raději zamiřte od křižovatky vpravo. Využijte dům na rohu, odkud postřílejte Němce u sila (pozor na kulomet). Pak vyčistěte stodolu – má tři podlaží, takže Němci vás mohou střílet i svrchu – pozor na to. Granáty však při čištění vydatně pomohou. Postupujte zadní cestou kolem města až na jeho protější konec, kde je pošta. Vyčistěte poštu a směřujte po hlavní cestě zpátky na křižovatku. V cestě jsou dva cíle – domy u silnice. Jsou umístěné proti velitelství, takže můžete oslabit i jeho obranu. Až domy obsadíte, můžete napadnout velitelství (zezadu, samozřejmě).

Po vyčištění velitelství je městečko vaše, ale ještě není po všem. Seskupte se s vojáky u sila. Velitel vás pošle nahoru, abyste likvidovali minometné týmy útočících nácků. Vylezte na silo, popadněte sniperku Kar98k, co tu leží a dobře se rozhlížejte. Minometné týmy se skládají ze dvou můžu – jeden nese minomet a po jeho rozložení začnou oba pálit. Pokud nosiče minometu sejmete už za běhu, máte o starost míň. Pokud ale minomet stihne rozložit, další případný tým, který bude minomet používat to bude mít snazší.

Jakmile sejmete první minometčíky, započne časomíra 02:30, což je doba po kterou se musíte ubránit. Městečko nevydrží moc zásahů, takže se snažte a střílejte nácky dřív než minomet vůbec rozloží. Až skončí limit, dorazí posily, které nácky zaženou. Dorazte zbytek jednotek a dole u křižovatky se seskupte s vojáky.


 

IX. USA Kampaň (2/3) – Kóta 400

Další operací je obsazení linie bunkrů na kopci u Bergsteinu. Němci však kladou tuhý odpor.

 

Kapitola 24 – Příchod ke kótě 400
6. 12. 1944 – Bergstein, Německo

Jste na okraji vesnice u paty kopce. Máte M1 Garand a Thompson. Nejprve bude třeba zabezpečit vesnici. Postupujte k prvnímu domu, vyčistěte ho od nácků a směřujte dál. Od některých padlých kámošů si můžete vzít Karabinu M1A1. Snažte se vždy využívat oken v domech a střílet odtamtud na nácky v sousedních budovách. Přes pár domů se opatrně probijte až na silnici. Pokračujte přes silnici na zahradu a odtud do dalšího domu. Náckové jsou všude, takže granáty se opravdu vyplatí. Z patra dalšího domu můžete krásně pomocí zdejšího kulometu postřílet nácky v okolních domech přes cestu. Potom domy obsaďte a dorazte zbytek Němců. Až bude celá část vesnice čistá, seskupte se se seržou Randallem u zátarasu.

Rozhodne se zátaras obejít, ale zaútočí Němci s minometnou palbou. Utíkejte na zahradu a kryjte se za mrtvé koně a krávy. Probijte se do domu za zahradou a odtud pokračujte dál, Na dalším dvorku budete mít vpravo velkou silně bráněnou budovu a zhruba naproti je další budova, která je sice u zavřená ale zezadu má cestu do sklípku. Uvnitř najdete MP44 a dýmovnice. Využijte je k přiblížení se k velkému domu a vyčistěte ho. Postupujte dál přes zahradu k dalšímu baráku. Kámoš s raketometem do něj prorazí díru, takže vnikněte dovnitř a vyčistěte ho. Pak pokračujte na cestu, kde je u dalšího domu kulometný palpost. Kámoš s raketometem se o něj postará a vy můžete dům obejít. Váš kolega vykopne zadní dveře a vhodí dovnitř granát. Po explozi tam vlítněte a pobijte zbytek nácků. Z patra pak krásně uvidíte na minometný tým u kostela – zničte ho. Následujte jednotku před kostel, kde podminujte Half-track a vyčistěte vnitřek kostela (pozor na nácky nad vchodem). Až bude klid, Randall vykopne bránu na silnici. Seskupte se u něj a je hotovo.

 

Kapitola 25 – Rangeři jdou v čele
7. 12. 1944 – U paty kvóty 400, Bergstein, Německo

Jste u paty kopce. Jakmile jednotka vyrazí do útoku, následujte ji. Kryjte se za kameny i kmeny, abyste se vyhnuli kulometné palbě. Kámoš hodí před bunkr dýmovnici a můžete pokračovat. Zaběhněte do zákopu zezadu, na dveře bunkru položte nálož a vyčistěte ho. Kámoši vyrazí dál.
Tip – Ještě neodcházejte! Náloží odpalte protější dveře vedoucí do kopce – je tam sklad s MP44, Gewehr 43 (s optikou) a dýmovnicemi.
Pokračujte podél kopce za kolegy. Všude okolo je minové pole, takže buďte opatrní a likvidujte kulometné palposty. Vzhledem k tomu, že přicházíte z boku, máte výhodu – kulomety na vás nemohou. Poté postupujte mírně dolů na silnici a přes pole betonových zátarasů dál. Cesta vás zavede k patě druhého bunkru. Nedaleko odtud je zničený náklaďák a u něj na bedně granáty a dýmovnice. Právě dýmovnice využijte, abyste se mohli přiblížit k bunkru. Obejděte ho, opět odpalte dveře náloží a vyčistěte. Ve skladu bunkru najdete další Gewehr s optikou a dýmovnice. Pokračujte podél kopce dál. Kryjte se za betonovými zátarasy až se z boku probijete k třetímu bunkru. Klasicky vyhoďte dveře do luftu a vybijte posádku. Na sudu najdete dýmovnici, granáty a hlavně Panzerschreck, který se může hodit.

Pokračujte dál na samotný vršek kopce k hlavnímu bunkru. Zdejší obrana je velice silná. Po cestě před vámi projede Half-track, který můžete sejmout raketometem. Pak to vezměte okolo kopce. Útok na samotný bunkr je prozatím nesmyslný. Postupujte podél kopce a cestou se zbavte obou minometných týmů a Half-tracku. Po oblasti jsou rozmístěné bedny na kterých leží granáty, dýmovnice a někdy i Panzerchreck. Poté se přibližte blíž k bunkru. Nedaleko od něj je obrněné vozidlo Panzerwerfer – podminujte ho (nebo zničte raketou). Pak se zaměřte na samotný bunkr. V jeho blízkosti neustále vylézají noví a noví Němci. Navíc je vchod krytý dvojicí kulometných střílen. Nejprve mrkněte na střechu bunkru, kde je pár beden a na nich další granáty a dýmovnice. Pomocí dýmovnic dočasně zneškodněte kulomety, vnikněte dovnitř a odpalte náloží dveře. Vyčistěte přední část bunkru. Poté náloží odpalte vnitřní dveře a vyčistěte radiostanici. Dorazte zbytek odporu a je hotovo.

 

Kapitola 26 – Bitva o kótu 400
8. 12. 1944 – Bergstein, Německo

Do bunkru jste uložili raněné a bude třeba kvótu ubránit. Máte Springfield a Thompson. V ložnici bunkru leží na stole Gewerh s optikou – bude se hodit víc. Vyjděte ven a zkontrolujte připravené zásoby. Na bednách okolo jsou hromady zbraní – BAR, Thompson, M1 Garand, Panzerchreck, M1A1 Carbine, Colt, granáty i dýmovnice. Němci nejprve zahájí útok minomety. Běžte k plotu a postupujte podél něj přes dřevěné střílny a likvidujte minometný týmy na svahu. Až zničíte všechny, stáhněte se k bunkru. Němci provedou dělostřeleckou palbu – musíte se schovat do jednoho z bunkrů (malých dřevěných nebo toho hlavního).

Až palba utichne, započne útok pěších jednotek doprovázený několika Half-tracky, kteří zakotví vlevo od bunkru. Na Half-tracky využijte nálože, protože raketomet si raději šetřete na horší časy. Pěší jednotky střílejte čím vás napadne, přičemž prioritou jsou těžké kulomety ale pokud prorazí blíž berte ideálně BAR, M1A1 Carbine nebo MP44. Nepřátel jsou hromady.

Po odražení prvního útoku započne limit 05:00 po který se musíte udržet. Druhý útok začne opět dělostřeleckou salvou – kryjte se v bunkru. A pak nejlépe v blízkosti hlavního bunkru střílejte nácky a snažte se přežít. Později dorazí i dva Tiger tanky – tehdy použijte raketomet. Sice je možné Tiger podminovat náloží, ale přibližovat se k němu není moudré. Až skončí limit, dorazí posily a Němce zaženou. Dorazte zbytek a je po všem.


 

X. USA Kampaň (3/3) – Překročení Rýna

Závěrečná fáze. Je třeba překonat Rýn a zajistit město na jeho břehu.

 

Kapitola 27  – Překročení Rýna
24. 3. 1945 – Wallendar, Německo

Závěrečná kapitola je tady! Vzpomínáte na peklo v CoD 1 UO? Tohle finále bude sice jiné, ale velice drsné a neméně náročné. Tak pojďme na to. Nejprve se naložíte do člunu abyste mohli přeplout Rýn. Máte pod kontrolou kulomet.

Kulomet člunu (SZ)

– Kulomet na člunu. Je relativně přesný a silný. Využijete ho jen krátce během plavby přes Rýn.

Střílejte kulometem po pozicích nepřátel. Sice jsou hodně vzdálení, ale snažte se jich pár dostat. Jakmile dorazíte k břehu, opusťte loď a vylezte (po chvíli exploduje). Máte M1 Garand a Thompson, tedy nic extra. Situace na břehu je ale krizová, takže okamžitě hoďte vpřed dýmovnici. Němci mají dva kulomety u Flaku, jeden další je v okně, takže palba je opravdu vražedná. Až se kouř rozšíří přiběhněte blíž a zboku vyřaďte kulometčíky i posádku Flaku. Zbývají ještě čtyři Flaky. Přes dům se dostanete na ulici. Hned před vámi je další stanoviště s Flakem – pobijte nácky a dělo obsaďte. Ulicí postupujte do centra města. Němci se kryjí na barikádách, takže postup o každý metr bude náročný. Probijte se až na dohled dalšího Flaku. V cestě však stojí plot, takže jen postřílejte obsluhu děla a přes budovu vlevo pokračujte na další ulici. Probijte se k rozbořenému domu a odtud směrem k Flaku. Z této strany se k němu konečně dostanete – takže pobijte zbytek posádky a postupujte přes zničenou budovu dál. Na ulici je další barikáda plná nácků. Postupujte opatrně vpřed až k hřbitovní zdi. Kryjte se za hroby a přes hřbitov pokračujte ke čtvrtému Flaku na ulici před kostelem. Zbývá poslední Flak. Pokračujte podél kostela k další ulici. Je tu opět početná obrana nácků včetně kulometu. Pomozte si dýmovnici a vpadněte náckům do boku skrze budovu vlevo. Až bude ulice čistá, pokračujte přes další barák na náměstí. Vzadu za zídkou je poslední Flak. Zničte posádku. Pět Flaků je vyřízených ale ještě není konec.

Najednou přijedou dva Německé Tigery a jeden z nich okamžitě sejme Flak. Musíte Tigery buď podminovat nebo vlákat k jiným Flakům. Snažte se alespoň jeden tank podminovat než opustí náměstí – tedy jakmile přijede do oblasti, hoďte do ulice z níž vyjíždí dýmovnici a vlepte na něj nálož. Pak se vydejte honit druhý tank. Mezitím budou do oblasti proudit stále noví náckové. Věnujte se ale hlavně tanku a zkuste mu vpadnout do boku přes nějaký dům nebo boční uličku. Rozhodně ho ale neztraťte z dohledu. Až explodují oba tanky, dorazte útočící Němce (další už nepřijdou). Pak už zbývá se jen seskupit na hřbitově, kde vás ocení vysoký důstojník. A tím je kampaň i celá hra hotova.