Call of Duty 5 – World at War (2008)

Po moderním Modern Warfare se válečná mašinérie vrátila, aby učinila na dlouhou dobu poslední krok v druhoválečné dějové lince. Ovšem pozor, vážení, protože World at War dějově ani postavami nijak nenavazuje na první díly série. Bojiště se sice opět vrací do druhé světové války, ale World at War funguje jako předmostí pro zahájení třetí etapy CoD série, kterou tvoří podsérie Black Ops.
Měli jsme tu válečnou etapu (CoD 1+UO, CoD 2, potažmo konzolové díly jako třeba CoD 3), v průběhu je moderní etapa (MW1 a další) a nyní etapu speciálních operací, která však nijak speciálně nezačíná. Více už náš obvyklý host.

Jasně. Tak pojďme na to. Treyarch, který dříve sesmolil ubohou sérii Spider-Mana nebo třeba jeden díl herního Bonda (Quantum of Solace) se chopil vesla už u CoD 3 a souběžně s tvůrci z Infinity Warfare začal plodit další díly CoD série. Bojový plán se nezměnil – každý rok, jeden CoD. Ale protože vývoj chvíli trvá, začínají se o práci dělit dva týmy, přičemž každý jede svoji sérii. IW tu moderní, o které jsme mluvili posledně a Treyarch po konzolovém CoD3 startuje svoji sérii, která nabízí silnější atmosféru a mnohem víc násilí i krve. Válka v CoD ještě nikdy nebyla tak drsná.

World at War (aneb po kolena v patosu) je sázkou na vlastenectví a hrdinství. Svět je zpátky ve válečné vřavě druhé světové a máme tu dvě fronty. Na jedné bojují hrdinní Amíci proti zlým Japoncům, na druhé bojují hrdinní Sověti proti zlým Němcům. Blbé je, že kampaně jsou navzájem provázané a tak hráč neustále skáče z jednoho prostředí do druhého (střídají se postavy, lokace, zbraně… prostě všechno). Nechápu co za vola tohle vymyslelo. Něco jiného to bylo u MW, kdy byla tahle neucelenost podřízena příběhem, takže jednotlivé události byly provázané, přestože jejich dějiště byla od sebe vzdálená přes půlku světa. Obě fronty ve WaW ale příběh postrádají a navíc jsou od sebe oddělené. Proč tedy nemohou být dvě jednotlivé kampaně jako v CoD 2, aby si hráč mohl vybírat, po jakém prostředí sáhne?

WaW je pokus o návrat ke starším dílům z druhé světové. Nejde jen o zasazení do doby válečné, ale i o některá stará známá bojiště (Stalingrad, dobývání Berlína), o projížďky v tanku, o absenci příběhu, o hrdinné vlastenecké blekotání a tak podobně. Zatímco půlka hry se zaměřuje na Evropská bojiště, druhá část se věnuje boji Amíků s Japonci, což je v CoD sérii žhavou novinkou. Nicméně i když je Sovětská část z větší části recyklací operací z minulých CoD, funguje ve výsledku lépe než ta Americká část. 

Chování Amíků si v ničem nezadá s brutalitou Japonců. Ač to hra přechází tak nějak s klidem, nenávist, vulgarismy, pomstychtivost a krutost je na obou stranách stejná. Vlastně ani jedna z válčících stran ze hry nevychází v nějakém mírotvorném světle a tak to má být. Když válka, pak nehezké věci hezky na obou stranách.
Vynalézavost nepřátel, která ač pramení ze scriptů, dovede hráče přimět mít se na pozoru. Japonec na stromě, Japonec ve vysoké trávě, Japonec s odjištěným granátem, Japonec a banzaj útok,… a pak řada ryze naskriptovaných akcí jako exploze mrtvých těl, přepady atd. Zkrátka na Japoncích je vidět ohromná vynalézavost, která hráči rychle nasouká do hlavy, že je třeba na ně dávat mnohem větší pozor než na Němce.

Neustále budete bojovat se samotnou hrou o to, že nebudete tancovat podle toho, jak píská. Vojáci se ženou dopředu, tanky vás předbíhají a velitel vás každých pět vteřin pobízí, abyste si pospíšili, jenomže… vy si můžete běhat po pláži a hledat, který Japonec měl ten pěkný kulomet. Ač se hra vehementně snaží tvářit, jako že je nutné se neustále hnát vpřed, není to pravda. Nenechte se zblbnout tempem a nesledujte hru jak z rychlíku, protože vinou toho vás rychle omrzí. Naopak si hrajte, testujte, hledejte. Jakmile prohlédnete to trapné zběsilé divadýlko, kdy vás velitel neustále pobízí jít dopředu (to aby náhodou nějaký dementní Americký hráč nezapomněl, co má dělat), nic vám nebrání v tom nasadit pomalý opatrný postup a užívat si každý kout herního světa. To, že je hra dělaná primárně pro debily ještě neznamená, že si ji jako inteligentní hráč nemůžete užít po svém.

Americká kampaň drhne v hrdinském patosu a motivaci válčit. Kdo má trochu ponětí o reálném Americko-Japonském konfliktu ví, že v této otázce je velká spousta podezřelých okolností, které evokují myšlenku, že USA o válku usilovaly (divné okolnosti na Pearl Harboru, v přístavu zbyly pouze staré lodě, devastační embargo na palivo…).
U Rusáku ano, tam ta chuť dorážet plazící se Němce určitě je, ale v případě Amíků je to takové pokrytecké. Příliš křečovitého hrdinského patosu a příliš ideologického boje dobra se zlem. Ale zvykejte si, protože propaganda USA začne v rámci série nabírat na obrátkách. Za další díl, který Treyarch vyplodí by se nestyděl ani Goebbels.

Pak tu máme množství neviditelných stěn držící hráče v ohradě. Být tam val, skála, hustá džungle… ani neceknu, ale himlhergot hoši – otevřené prostranství, či dokonce vchod do budovy zahrazen neviditelnou stěnou? To si děláte srandu, ne?!

Masové scény, hrdinství a pocit boje za vlast jsem Rusákům mnohem více věřila. Atmosféra Ruské kampaně je skvělá. A nejde jen o scény ve Stalingradu, ale třeba průchod ústavem, boje v metru, či dorážení utíkajících Němců v ulicích Berlína… to všechno jsou momenty, se kterými se takové vylodění na pláži Peleliu nemůže měřit. Horší to je s Reznovem, který má na jednu stranu sympatie díky vizi spravedlnosti aneb oko za oko… ale u hromadného Urá už je to na palici.
Bohužel, mezi Sověty (a ani nikde jinde) tentokrát nejsou žádné ženy! Jaká to smůla! Mimochodem, kdyby vás zajímalo, proč jsem vzala tenhle džob průvodce CoD sérii, tak je to právě kvůli velké míře šovinistických hlupáků a dementních dětiček, kteří tvrdí, že ženy do CoD nepatří. Musíte si holt zvyknout na to, že CoD série je dělána pro široké masy lidí a v takové mase lidí se vždycky najde významné procento prosťáčků.

Nově se v CoD 5 objevuje Coop režim. Projet si kampaň ve dvou je prostě prima. Tím spíše, že je Coop mod ozvláštněn přítomností třinácti sběratelských karet, které musí hráč nalézt a poté je může na počátku následující mise aktivovat. V MW1 jsme sbírali Intely a tady karty – je to v podstatě totéž. Použité karty pak mohou hru zlehčit i ztížit a to například omezením HUDu nebo posílením nepřátel.

Pak tu máme ještě survival mod se zombíky nazývaný Nazi Zombies, který se po CoD 5 rozvinul a dále zdobí mnoho následujících dílů CoD. Na vytyčené ploše hráči likvidují neustálé přívaly zombíků a za získané body si kupují zbraně nebo odemykají cestu dál. Tenhle mod má sice jednu drobnou vadu – je nekonečný, nicméně je také zábavný, podávaný s velkou nadsázkou a je plný různých zajímavostí a skrytých vychytávek.

Ve výsledku je CoD 5 jiný než předchozí díly. Atmosféra je hustá jak mlha nad Stalingradem, brutálnost je ze hry cítit na každém kroku, ale stále je to hra především pro hlupáky, což podtrhuje nejen „nucené“ tempo a ukazatele všeho možného, ale i hrdinský patos, co se lepí na paty. Ale pokud se nenecháte zblbnout, můžete si CoD 5 dosytosti užít, protože marná hra to není.

Proč stojí za to si CoD 5 WaW zahrát?
– Chcete výlet do Tichomoří, ale letenka je děsně drahá.
– Vždycky vás zajímalo, jak brutální a vynalézaví dovedou Japončíci být
– Už zase chcete srazit Berlín na kolena a tentokrát se vší parádou.
– Máte kámoše a chcete ho nabrat do party při cestě po bojištích.
– Máte doma lahev vodky a myslíte, že dobytí Berlína by konečně mohlo být tím správným důvodem, proč ji vypít.
– Váš nejoblíbenější herní nepřítel je Nácek… anebo ještě lépe – Nacistický zombík.

Hodnocení: 70%
Délka: 14h


 

Kampaň

Souhrnný článek pro postavy, návod a popisy zbraní. Statistiky zbraní byly čerpány z wiki stránek pro CoD sérii a nemusí být zcela přesné.
V návodu jsou popisovány pouze zcela nové zbraně, které v minulých CoD nebyly. Nemá smysl stejné zbraně ukazovat znovu, jelikož se mezi jednotlivými CoD mění jen málo.

 

Hlavní hrdinové

Vojín Miller

– Vojín sloužící u Námořní pěchoty USA. Zúčastní se bojů na atolu Makin, kde je však zajat a po osvobození spojenci i zraněn. Později, v roce 1944, Miller bojuje na Peleliu a Okinawě.
– Za Millera projdete 7 kapitol.

Vojín Dmitri Petrenko

– Petrenko se zúčastní bojů při obraně Stalingradu. Tady je jeho jednotka postřílena Němci, ale Dmitri přežije a dále spolupracuje s Reznovem na likvidaci generála. Po několika letech se Dmitrij pod velením Reznova zúčastní bojů o Berlín. V závěru je postřelen, ale přežije.
– Petrenko se objeví také v CoD 7 BO1
– Za Petrenka projdete 7 kapitol.

Locke

– Střelec letadla Catalina. Zúčastní se ochrany flotily u Okinawy.
– Za Locka projdete 1 kapitlu.


 

Hrdinové

Tom Sullivan (Chris Fries)

Zkušený velitel jednotky mariňáků. Velí Roebuckovi, Millerovi a dalším. Nejprve vede záchranou akci na Makinu a poté útok na Peleliu. Krátce po zajištění pláži (na konci 2. kapitoly) je však zabit Japoncem.

Seržant Roebuck (Kiefer Sutherland)

– Roebuck je drsňácký voják z jednotky seržanta Sullivana. Spolu se Sullivanem zachrání Millera na Makinu a poté útočí na Peleliu. Po smrti Sullivana je Roebuck povýšen na seržanta a dál vede jednotku pře Peleliu až na Okinawu.
– V závislosti na volbě hráče může Roebuck zemřít v závěru 13 kapitoly. Jeho záchrana však nevyhnutelně zaviní smrt Polonskyho.

Vojín Polonsky (Aaron Stanford)

– Mladý mariňák sloužící pod Sullivanem a později Roebuckem.
– V závislosti na volbě hráče může Sullivan zemřít v závěru 13. kapitoly. Jeho záchrana vyžaduje pouze pasivitu hráče, ale vinou toho zemře Roebuck. 

Viktor Reznov (Gary Oldman)

– Velitel jednotky Rudé armády. Reznov je velice zkušený nekompromisní a nelítostný voják. Ve Stalingradu lovil generála Amsela, ale skončil zraněný. Po spojení s Petrenkem jej vede k Amselovi aby dokončil jeho práci. Později se Reznov zůčastní ofenzívy na Berlín. Bojuje u Seelow, kde zachrání Petrenka. Společně pak bojují v ulicích Berlína až po obsazení Říšského sněmu.
– Reznov se objeví také v CoD 7 BO a CoD 9 BO2.

Chernov (Craig Houston)

– Vojín Chernov slouží pod velením Reznova. Je to mladý nezkušený voják plný ideálů, který nerad vidí popravy vzdávajících se Němců a to i přesto, že ještě před chvíli bojovali.
– Chernov zemře ke konci kapitoly 14, kde je upálen Německým plamenometčíkem.
– Chernov si píše deník jehož obsah bude záviset na tom, jak hráč zareaguje při dvou situacích ohledně poprav / ušetření Němců.


 

Kapitola 1 – Semper Fi
(Vojín Miller – 2. prapor námořní pěchoty)
17. 8. 1942, – Atol Makin, Jižní Pacifik

Jste mariňák Miller a při akci na Makinu jste skončili v zajetí Japonců. Místní velitel si užije trochu mučeníčka při vypalování oka vašeho kolegy a pak ho nechá popravit.  V poslední vteřině vás zachrání jednotka pod velením serži Sullivana. Kolega Roebuck vám dá fešnou helmu a pistoli Nambu. Hned vedle u beden leží M1 Garand, samopal Type 100 a u mrtvol Japonců puška Arisaka. Krom toho máte od počátku nůž (útok zblízka) a Americké granáty. Od mrtvol tam vpředu můžete najít i Japonské granáty.

Pistole Nambu

– Běžná Japonská pistole, která byla v reálu k zblití. Není moc často k nalezení ale jako sekundární zbraň je vcelku slušná. Přebíjení (nabití před vyprázdněním zásobníku) je velice rychlé.
– Pistole mívají sice vysoké poškození, ale to prudce klesá s rostoucí vzdáleností nepřítele. Snažte se pistole (a nejen Nambu) používat v interiérech.
– Poškození 140-30
– Munice 8 / 72
– Nabíjení 2,5s
– Penetrace – Střední

Samopal Type 100

– Obvyklý Japonský samopal. Jde o druhou nejpoužívanější zbraň nepřátel. Type 100 je celkem solidní kousek s rychlou, ale málo přesnou střelbou.
– Poškození 100-60
– Munice 30 / 160
– Nabíjení 2,75s
– Penetrace – Malá

Opakovací puška Arisaka

– Slavná Japonská puška, která je nejběžnější zbraní Japonců. Budete ji potkávat neustále. Arisaka má zásobník na pět nábojů, velkou účinnost a dá se přirovnat k Německé Kar98k.
– Bajonet umožňuje útočit zblízka na větší vzdálenost. Navíc je velice rychlý.
– Doplňky – Optika, Bajonet
– Poškození 100-80 / 100 (sniperka)
– Munice 5 / 50
– Nabíjení 2s / 4,4s (sniperka)
– Penetrace – Střední

Granát Type 97

– Japonský výbušný granát nazývaný také jako Kiska. Svými vlastnostmi odpovídá Americkému protějšku.
– Kiska je jediný nový typ granátu, který se v minulých dílech neobjevil.
– Poškození 200-50

Nechte si Nambu pistoli (na slabě bráněné interiéry je slušná) a na dálku vezměte Arisaku. M1 Garand sice také není marná, ale je slabší. Pokračujte k pláži a pusťte se do Japončíků. Můžete to vzít buď přes pláž anebo vlevo přes dřevěnou konstrukci. Lepší cesta je pláž. V domku na pláži najdete u mrtvoly Kartu (1/13) – Srdcová Osma. Pak postupujte přes pláž a držte se s jednotkou. Od případných padlých kolegů můžete nabrat známé kousky – Thompson nebo BAR.

Pokračujte kolem domku u pláže až k dřevěné konstrukci. Přes ní postupujte nahoru.
Tip – Z hořící budovy vyběhne Japončík a zkusí chytit a zabít jednoho vojína (Ryana). Můžete ho zkusit zachránit.
Pokračujte po konstrukci až k větší chýši. Uvnitř je muniční sklad – Arisaky, Type 100 i Thompsony. Především odtud krásně uvidíte na pláž pod vámi. Postřílejte Japonce (pozor na kulometčíka v budově) a poté obsaďte pláž. Vlevo je kruhová chýše a v ní další zbraně – hlavně Thompsony a Arisaky. Můžete si také vyzkoušet těžký kulomet, byť není na koho střílet.

Těžký kulomet Type 92 (SZ)

– Běžný těžký kulomet Japonců. Je velice silný a přesný. Dlouhá střelba způsobuje přehřátí.
I když je Type 92 často k použití, smysluplné využití má pro hráče jen párkrát. 
– Poškození 130-90
– Munice – / (přehřátí)

– Penetrace – Velká

Pokračujte cestou do džungle. Narazíte na oltář a smyčku do které se chytí jeden kámoš. V ten moment zaútočí banzaj útok Japonců. Postřílejte je a postupujte dál. U pláže narazíte na druhou jednotku kámošů, která bojuje proti opevnění Japonců. Máte výhodu palebné pozice shůry, takže Japončíky rychle zmákněte – hlavně vyřaďte ty u kulometů. Až bude klid, pokračujte džunglí. Narazíte na oblast, kde Japonci leží na zemi. Zdá se, že jsou mrtví, ale jakmile se přiblížíte, někdo vystřelí světlice jako signál a Japonci se na vás vrhnou. Kryjte se v domku a postřílejte je. Konečně dorazíte k táboru Japonců. Nad svahem stojí náklaďák – otevřete sud s benzínem a strčte do náklaďáků. Sjede dolů, vrazí do domu a exploduje. V nastalém zmatku postřílejte zbytek Japonců. Běžte do muničáku, nastražte nálož a vzdalte se. Mezitím zaútočí další Japonci a útočit budou pořád. Stáhněte se na pláž, když po vás skončí Japonec s katanou a sekne vás. Roebuck vás odtáhne do člunu, tak ho zatím kryjte Nambu pistolí. Jakmile se vzdálíte od pláže, je hotovo.

 

Kapitola 2 – „Chabý odpor“
(Vojín Miller – 1. námořní divize)
15. 9. 1944 – Bílá pláž, Peleliu

Po vašem zranění uběhly dva roky a válka už spěje ke svému závěru. Přichází útok na ostrov Peleliu. Vyrazíte na člunu k pobřeží, které je těžce bráněno. Loď se ale zasekne, exploduje a vás z vody zachrání Sullivan. S sebou máte známé zbraně pušku M1 Garand (+ bajonet) a Colt M1911, dále dýmovnice a dělostřeleckou podporu.

Výbava – Dělostřelecká podpora

– Vysílačka a dělostřelecká podpora. Označíte místo, rozdáte signál a brzy dopadne salva dělostřeleckých granátů, které srovnají místo se zemí. Ideální na ničení bunkrů.
– Podporu lze využívat opakovaně. Stačí jen počkat zhruba půl minuty, než bude připravena další salva.

Naveďte dělostřelce na linii bunkrů na pláži. Po explozi vyrazte vpřed.
Tip – Zastavte se až na pláži, kde si všimněte čtyř děr v písku – dvě jsou vpravo a jsou zaplavené vodou) druhé dvě jsou více vlevo. Začněte zprava (od těch s vodou) a do každé díry se zhruba na 5s postavte, přičemž v té poslední vydržte stát cca 20s.
Pokud dle Tipu postupujete správně, okolí se zatřese a ze země vyjedou čtyři sochy Shisy. Každá drží v tlamě bonusovou zbraň – Ray Gun!

Pistole Ray Gun

– Speciální bonusová sci-fi pistole. Je k dispozici pouze v této kapitole. Vystřeluje extrémně silné paprskové projektily schopné zničit i tank. Dopad paprsku způsobí menší explozi.
– Poškození 1000 / 1500-300 (exploze)
– Munice 20 / 160
– Nabíjení 3s
– Penetrace – Malá

Pokračujte přes spáleniště, kde si všimněte mnoha mrtvých těl Japonců. Někteří mají kulomet Type 99.

Lehký kulomet Type 99

– Silný Japonský kulomet. Type 99 má extrémní průraznost a celkem velký zásobník. Nevýhodou je jeho velikost – zásobník v horní části zbraně překáží ve výhledu.
– Poškození 100-85
– Munice 32 / 192
– Nabíjení 5s
– Penetrace – Velká

Pokračujte dál k malému bunkru, který vypálí kámoš plamenometčík. Schovejte se za něj a střílejte Japončíky na pláži před vámi. Mají vzadu i jeden bunkr – použijte dělostřelectvo. Vyčistěte oblast a postupujte do zákopu. Vlevo je malý zasypaný bunkr v němž leží další kulomet Type 99. Pak pokračujte zákopem až k jeho východu. Vpravo je vysoká tráva v níž se schovávají Japonci a hned za ní je strom, odkud pálí jeden střelec.
Tip – Dejte si pozor na střelce v korunách stromů. Buďte velice opatrní.
Vpravo za trávou je vchod do bunkru, který jste prve nechali zbombardovat. Uvnitř najdete bročku.

Brokovnice M1897 Trench Gun

– Tahle bročka byla k vidění už dříve (v CoD 2 v MP hře a v konzolovém CoD3).
– Jde o velmi silnou brokovnici s pomalým nabíjením. Ideální na čištění bunkrů a zákopů.

– Poškození 60-15 x8
– Munice 6 / 60
– Nabíjení 6s
– Penetrace – Střední

Pokračujte až před velký bunkr. Situace je zoufalá, protože nepřátel tu jsou mraky. Nejprve zpoza krytu pošlete dělostřelectvo na obě části bunkru. Pak proběhněte doprava, kde je vstup do tunelu. Probijte se tunelem (pozor na posedávající Japonce, kteří se odpálí, když se přiblížíte) a dostaňte se až k východu. Odtud zboku napadněte pozice nepřátel před bunkrem. Hned vpravo vedle východu z tunelu (v rohu mezi bunkrem a tunelem) je karta (2/13) – Křížová čtyřka. Přes bojiště projděte rovně, kde je další tunel. Ten vás zavede zboku do hlavního bunkru. Vyčistěte ho, vylezte po žebříku a mrkněte z okna ven. Japonci tu mají dva tanky a minometnou posádku. Sejměte tanky přes dělostřeleckou podporu a kulometem postřílejte vojáky. Pak už zbývá se jen seskupit u východu z bunkru. Ze dveří ale vyběhne Japonec a probodne Sullivana. Zdá se, že Roebuck právě povýšil.

 

Kapitola 3 – Tvrdé přistání
(Vojín Miller – 1. námořní divize)
15. 9. 1944 – Letiště, Peleliu

Po smrti Sullivana je Roebuck v čele jednotky. Nacházíte se v bažinách, stále na Peleliu. S sebou máte BAR a Colt M1911. Pokračujte bažinou k havarovanému letadlu. Kámoš ho prozkoumá, ale Japonci nastražili bombu a letadlo exploduje. Vzápětí Japonci zaútočí. Pobijte je a pokračujte přes bažinu. Dorazíte z boku k Japonskému opevnění. Postřílejte Japonce a postupujte dál přes bunkr. Můžete to vzít i okolo po cestě, ale bunkr nabízí dobrý úkryt a navíc je dobré se zbavit vojáků uvnitř. Vyčistěte první bunkr a pokračujte přes ten druhý (pobořený). Dorazíte k bunkru s kulometnými palposty. Kámoš se pokusí Japonce vypálit, ale padne. Je to na vás. Nejprve hoďte před bunkr dýmovnici a až se kouř rozšíří, popadněte plamenomet od mrtvého kolegy a vypalte bunkry, dokud uvnitř něco neexploduje.

Plamenomet M2

– Klasický plamenomet schopný v rychlosti upálit nepřátele. Ideální proti banzaj útokům nebo k pálení trávy.
– Plamenomet má nekonečno munice! Bohužel se však přehřívá a tak je třeba dávat pozor.
– Poškození 50
– Munice – / (přehřátí)
– Dosah 3,6m

Projděte vypálený bunkr a postupujte přes planinu. Během cesty uvidíte, jak se nad vámi hroutí bombardér. U vysoké trávy na vás zaútočí Japonci – snažte se zapálit trávu, aby uhořeli. Pokračujte na kopec, kde je Japonské opevnění. Rychle zapadněte do zákopu a projděte až na jeho konec, kde je u auta M1 Garand s granátometem. Vemte si ji a využijte granátů v bedně (nekonečná zásoba). Pomocí granátů z pušky rozstřílejte kulometné palposty v opevnění a pobijte co nejvíce Japonců. Pak proběhněte blíž a dorazte zbytek. Vstupte do místnosti vypadající jako sklad. Zhruba uprostřed místnosti je na bedně lampa a u ní Karta (3/13) – Srdcový král. Postupujte nahoru a opusťte bunkr.

V dálce už je vidět letiště, kam míří vaše tanky – následujte je. Kousek u letiště, však Japonci vytasí svoje tanky Typ97 a sundají vaše Shermany. Kousek za zříceným bombardérem je zákop a v něm Bazooka (opět nekonečná zásoba). Další zbraně (Bazooku, Arisaku, Type 99 a granáty) najdete v místnosti v zákopu. Pomocí raketometu sundejte všechny tři tanky. Kryjte se za vaše zničené tanky, aby vás Japonci nedostali. Až bude po nich, postupujte k pevnosti. Kryjte se za překážky a přesuňte se až k pevnosti. Odtud postupujte nahoru, kde jsou čtyři AA děla – zničte jejich posádky, přičemž můžete děla využít ve váš prospěch, ale pozor ať nezničíte děla (budou se hodit!).

Protiletadlové dělo Triple25 (SZ)

– Japonské protiletadlové dělo. Dá se přirovnat k Německým Flak Veringům z minulých dílů. Rychlá palba je natolik silná, že si poradí i s tankem.
– Použitelný je jen párkrát za hru.

Až obsadíte celou střechu, velitel vystřelí světlici pro spojence. Nejprve však dorazí Japonci. Chopte se kulometu na střeše pevnosti a pokropte Japončíky. Až přijedou jejich tanky, popadněte dělo Triple25, otočte ho na bojiště a tanky zničte. Mezitím střílejte po Japoncích a využívejte exploze červených sudů. Brzy přiletí vaše letadla a zbylé Japonce dorazí.

 

Kapitola 4 – Vendetta
(Vojín Dmitri Petrenko – 62. střelecká armáda)
17. 9. 1942 – Stalingrad, SSSR

Jste vojín Petrenko. Němci obsazují Stalingrad a vy ležíte ochromen mezi mrtvolami. Pár zraněných soudruhů ještě žije, ale Němci je dorazí. Až odejdou, začněte se plazit vpřed. Narazíte na seržanta Reznova, kterého následujte na okraj fontány. Před ní je právě Německý generál, který s vojáky zajde do restaurace. Reznov vám předá sniperku Mosin-Nagant (+ optika) a sdělí vám, že lovil právě generála Heinricha Amsela, který je zodpovědný za mnohá zvěrstva Němců. Využijte toho, že vám nad hlavou prolétají bombardéry a postřílejte nácky na ulici. Proti vám vyběhne i pes – rychle ho sundejte. Protože brzy dorazí vojáci s tanky, utíkejte za Reznovem (pokud zůstanete u fontány, sejme vás tank). Z těl nácků sice můžete pobrat zbraně, ale raději neriskujte odhalení.

Následujte Reznova do hospody, kde se ukryjete před nacisty. Za barem v koutu leží Karta (4/13) – Kárová pětka. Následujte Reznova přes ulici do dalšího domu, před kterým po vás vystřelí sniper. Rychle vlezte dovnitř oknem a utíkejte do patra. Tady já krásný výhled na snipera a také tu vpravo na stole leží pistole.

Pistole Walther P38

– Pistole Walther tak trochu nahrazuje Luger z minulých CoD. Walther je stejně jako ostatní pistole vcelku silná.
– Poškození 140-30
– Munice 8 / 80
– Nabíjení 2,5s
– Penetrace – Nízká

Reznov proběhne ke krytu a řekne vám, že sniper je v baráku s prapory za řekou. Poté posune figurínu, aby snipera vylákal – využijte toho a snipera sundejte.
Tip – Pokud se nezadaří, musíte snipera dostat sami, bez další pomoci Reznova.
Následujte Reznova dál. Skryjete se v dalším domě, ale psi zvenčí vás objeví. Němci okamžitě začnou dům vypalovat plamenometem. Lehněte si a podplazte se pod ohněm. Utíkejte za Reznovem a cestou střílejte nácky za oknem (pistolí). Nahoře vás zavalí spadlý trám, ale Reznov vám pomůže. Následujte ho a vyskočte oknem na ulici. Tady vás však překvapí Němci. Naštěstí je postřílí vaše jednotka. Poberte od mrtvol munici (pokud už nemáte náboje do pistole, vemte MP40). Pokračujte za Reznovem do domů nad ulicí. V domě najdete další sniperku Mosin a tedy více munice. Venku na ulicí je hromada nácků a mezi nimi plamenometčík – rozstřelte mu nádrž, když se přiblíží k ostatním a zničíte tak celou skupinu. Pak kryjte postup soudruhů. Až obsadí ulici, pokračujte dál. V budovách na policích najdete pár MP40 a v průchodu na střechu leží PTRS.

Opakovací puška PTRS-41

– Puška PTRS byla k vidění už v CoD 1, ale tehdy šlo o statickou zbraň určenou proti tankům. Tato varianta slouží jako sniperka na pěchotu.
– Je extrémně účinná, střílí velice rychle i přesně. Nevýhodou je dlouhé nabíjení, ale i tak jde nejlepší sniperku. Vyskytuje se jen vzácně, hlavně v kapitolách 4 a 15.
– Poškození 200
– Munice 5 / 60
– Nabíjení 6,3s

Na střeše narazíte na další nácky včetně dvou psů (pozor na ně). Pobijte nácky a sniperkou opět kryjte soudruhy na ulici. Zaměřte se na kulometčíky a posádku Half-tracků. V další budově je za oknem kulomet MG42, který můžete na obranu soudruhů využít. Pokračujte za Reznovem přes pár slabě bráněných místností až do budovy s výhledem na náměstí. Popadněte sniperku a sledujte dění venku. Brzy dorazí generál Amsel, který bude probíhat z krytu do krytu, aby se dostal na velitelství. Zatímco poběží – trefte ho. Stačí jediná rána, ale pokud jednou minete, máte jen trochu času, jinak Amsel uteče. Až generál padne, Němci střelí do domu tankem a ochromí vás. Seberte se a utíkejte za Reznovem. Nakonec proskočte oknem do Volhy.

 

Kapitola 5 – Jejich země, jejich krev
(Vojín Dmitri Petrenko – 3. úderná armáda)
15. 4. 1945 – Pahorkatiny Seelow, Německo

Po několika letech je konec války na spadnutí. Skončili jste zajati Německými vojáky, ale do chaty, kde vás drží vnikne Reznov s vojínem Chernovem a zachrání vás. Dostanete pušku Mosin-Nagant a pistoli TT-33, dále máte granáty a Molotovovy. V chatě také leží FG42 (známé z CoD 1) a jen kousek před chatou (u beden) je PPSh.

Granát Molotovův kokteil

– Podomácku vyrobený „granát,“ jehož exploze vyšlehne plamen schopný zapálit okolní nepřátele nebo trávu.
– Poškození 200
– Munice 4

Volba – V chatě zůstanou zranění Němci, před kterými vás Reznov zachránil. Můžete je nechat žít anebo je dorazit. Volby se promítnou do Chernovova deníku (viz kapitola 15). Běžte ven a pokračujte přes louku. Nedaleko stavení je pár Němců. Z jejich těl můžete pobrat Gewehr pušku. Postupujte lesem na křižovatku. Tady se cestě větví a Reznov nechá volbu na vás.
Tip – Obě cesty se sejdou za kopcem, ale zatímco ta vlevo vás přivede přímo před Německé opevnění, tou pravou cestou se dostanete k opevnění zboku a svrchu.
Postupujte vpravo přes les až k vršku opevnění. Na opevnění leží pár dalších molotovů a hlavně – přenosný kulomet MG42!

Kulomet MG42

– MG42 se objevil i v minulých CoD ale nikdy ne jako klasická přenosná zbraň. Jedná se o extrémně účinnou zbraň s vysokou kadencí a schopností rozsekat celou skupinu nepřátel během chvilky. Nevýhodou je velká nepřesnost.
– Oproti CoD1UO lze kulometem v CoD 5 střílet kdykoli, ale stále jej lze upevnit na některé překážky – zídky, pytle s pískem. Kulomet pak získá mnohem větší stabilitu.
– Poškození 130-90
– Munice 125 / 500
– Nabíjení 3s
– Penetrace – Vysoká

Postřílejte svrchu Němce v zákopech (využijte granáty i molotovy) a poté sejděte dolů. Vlevo je v zákopech pokoj s FG42 a další pokoj s další FG42 je vpravo u tunelu. Projděte tunelem do oblasti statku. Zamiřte k domu vlevo, když zpoza statku vyjedou Tiger tanky. Nejprve postřílejte raketometčíky na balkonu a poté popadněte raketomet u beden. Panzerchrecků je v celé oblasti spousta a opětovně se objevují.

Využijte krytu u domu a zničte všechny tanky v dohledu (3). Pak se vydejte prozkoumat dům. Za domem najdete další raketomet, dva jsou v přízemí domu a další v kůlně. Postupujte přes pole k druhému domu na kopci. Cestou v kůlně a u zákopů najdete další raketomety – je jich tu zkrátka plno. Vstupte do domu na kopci a směřujte do patra, kde je další raketomet. Z patra zničte poslední tank za domem. Pak vyjděte ven a následujte Reznova ke stodole. Ze stodoly však vystartuje další tank – rychle ho zničte. Ve stodole leží o bednu opřený MG42 a v jednom kotci s mrtvolou koně najdete Kartu (5/13) – Žolík. Za stodolou najdete vaši tankovou skupinu. Naskočte na jeden tank, ať nemusíte jít pěšky a vezte se k táboru nácků. Mezitím můžete sledovat vaše prolétající stíhačky Yak-9.

V táboře je spousta Němců, takže využijte ke krytu sudy i opevnění. Hned u vstupu do tábora je u bedny kulomet MG42 a u opevnění vpředu najdete i raketomet. Použijte raketomet na zničení věží, čímž efektivně sejmete střelce. Také můžete rozstřílet kulometem náklaďáky, jejichž exploze smete okolní nácky. Vyčistěte první část tábora a vzadu za bednami si všimněte FG42 (může se hodit). Prolezte dírou v pletivu a postupujte v čištění druhé části tábora. Opět zničte věže, přičemž můžete využít raketomet opřený o plot. Na bednách je také hodně molotovů. Zničte Half-track u hlavního vchodu a postupujte na pahorek. Vyčistěte nácky u skladiště, načež dorazí tanky a smetou zbylý odpor. Seskupte se u Reznova. Útok na Berlín právě začíná.

 

Kapitola 6 – Spalte je
(Vojín Miller – 1. námořní divize)
15. 9. 1944 – Bílá pláž, Peleliu

Začínáte v zákopech, stále na Peleliu. Máte M1 Garand a Plamenomet M2. Vydejte se zákopem vpřed. Od mrtvol kámošů si můžete vzít M1A1 Carbine. Postupujte vpřed až k záhybu zákopu. Cestu dál kryje kulometná pevnůstka – pomozte si dýmovnicí a projděte. V zákopech dávejte pozor na časté banzaj útoky. Také se spousta nepřátel skrývá na stromech okolo. Dorazíte na křižovatku, kde postupujte rovně do jámy s minometem. Postřílejte Japonce a prohlédněte bunkr – je tu bročka Trench Gun, kterou určitě využijte. Od křižovatku pokračujte dál. V záhybu je další kulomet, tentokrát bez většího krytí – pomozte si opět dýmovnici. Vedle kulometu najdete i Type 99, který tu najde využití. Pokračujte zákopy až na jejich konec. Tady je další bunkr a v něm krom brokovnic i Karta (6/13) – Piková Královna. Ze zákopu vylezte na kopec nad druhou jámou s minomety. Naházejte dolů granáty, zbavte se Japonců a skočte dolů.

Vedle zatarasených vrat v jámě leží Arisaka s optikou – s její pomocí postřílejte střelce na stromech. Postupujte přes zákopy. Po pravici narazíte na bunkr, ve kterém najdete spoustu granátů a dýmovnic. Na konci zákopu se cesta zdánlivě větví. Cesta vlevo však vede pouze do malého bunkru s dýmovnicemi a kulomety Type 99. Poté postupujte do druhého tunelu, který vás dovede k poslednímu minometu – postřílejte posádku (ideálně pomocí granátů) a seskupte se u velitele.  

 

Kapitola 7 – Nelítostný
(Vojín Miller – 1. námořní divize)
16. 9. 1944 – Bod, Peleliu

Závěrečný útok na kopec na Peleliu je tady. Jedete džunglí na tanku, ale začnou pálit děla. Rychle slezte z tanku, než to schytá a najděte si kryt. S sebou máte bročku M1897 Trenchguna a kulomet Browning M1919 (z datadisku CoD1UO). Postupujte vpřed k nepřátelským opevněním. Japonců je tu spousta, tak buďte opatrní. Zleva obejděte palposty a tím se dostanete do blízkosti děla Triple25 se kterým vyčistěte zbylé nepřátele. Uvnitř bunkru najdete další Browning M1919 a bročku Trench gun. Pokračujte přes zákopy do další oblasti. Na konci zákopu leží M1 Garand (s granátometem) a hlavně Springfield. Pomocí sniperky anebo kulometu vyčistěte blízky prostor a poté využijte další Triple25, abyste dorazili zbytek Japonců. Postupujte podél jezírka (buď zleva přes džungli nebo zprava přes chatrče) a vyčistěte celou oblast. Vzadu najdete druhé dělo, jehož posádku pobijte. Přes pahorek postupujte dál.

Narazíte na silné opevnění před vstupem do tunelu. Probijte se kousek blíž, načež dorazí váš tank s plamenometem a pomůže vám zajistit oblast. Vystřílejte zbylé Japonce a zaměřte se na tunely. Jsou dva a vedou do stejné jeskyně. Je celkem jedno, kterým tunelem půjdete. Dorazíte do skladiště, které opatrně vyčistěte. Odsud také vedou dva tunely. Vydejte se jedním z nich. Zhruba v polovině tunelů vede úzká chodba, která oba dva spojuje a v této spojovací chodbě leží Karta (7/13) – Piková devítka. Oba tunely ústí ve velké jeskyně s děly. Postřílejte posádky (využijte granátů) a zajistěte obě děla. Tím je poslední pozice Japonců na ostrově dobyta.

 

Kapitola 8 – Krev a železo
(Vojín Dmitri Petrenko – 3. úderná armáda)
16. 4. 1945 – Pahorkatiny Seelow, Německo

Jste v tanku T-34 a míříte na Berlín.

Ovladatelné vozidlo – Tank T-34

– Tank zhruba odpovídá T-34 z CoD 1. Nově je možné přiblížit pohled a pálit přesněji a také má tento typ zabudovaný plamenomet na likvidaci pěchoty v zákopech.
– Ovládáte dělo, plamenomet a pohyb tanku.

Vyrazte vpřed. Hned před vámi je rozsáhlá louka s dvojicí Flaků vzadu. Přibližte se k nim a zničte je. Pozor si dejte na tanky a raketometčíky. Pěchotu můžete upálit, ale je lepší ji sundat už zdálky. Také se snažte sestřelovat věže. Vyčistěte přední část louky a postupujte vpřed. Narazíte na dva betonové bunkry v jejichž blízkosti jsou zbylé Flaky – zničte všechny. Po vyčištění celé oblasti, sjeďte na cestu a směřujte do oblasti druhé. Tady je silné opevnění a radiová věž. Věž zničte, opevnění vybijte a pokračujte dál.

Cesta se větví, ale opět se schází v oblasti s velkou betonovou pevností. Střílí z ní raketometčíci a okolí je plné tanků. Postupujte opatrně a nezapomeňte pevnost rozstřílet. Postupujte do poslední oblasti nádraží. Tady je velká koncentrace tanků  zničte je už z vršku kopce. Dole vyčistěte zákopy, zničte věže a vjeďte na nádraží. Naskočíte do vlaku směr Berlín.

 

Kapitola 9 – Kruh z oceli
(Vojín Dmitri Petrenko – 3. úderná armáda)
23. 4. 1945 – Pankow, Německo

Dorazíte na okraj Berlína. S sebou máte jen Mosin-Nagant a pistoli TT-33, ale hned vedle na bednách je PPSh. Následujte velitele k městu, zatímco vás podpoří tanky T-34 a raketomety Katyusha. Před vámi je blok rozbořených budov. Přes budovy se probijte až k ulici. U ní je velký dům odkud střílí raketometčíci. K tomuto domu svými okny směřují dva velké baráky. Vyberte některý z nich a odtud postřílejte raketometčíky v oknech. Na střelbu můžete využít i Panzerschreck (v každém domě je jeden). Až bude ulice čistá, projedou tanky a vy můžete pokračovat. Z těl nácků můžete vyzvednout STG44.

Vstupte do domu a postupujte do patra. Tady najdete na stole MG42 – určitě ji využijte. Přes dům se probijte na můstek a dále do dalšího domu. Sejděte na ulici u velké budovy ústavu. Náckové jsou nahoře na ulici i podél zdi ústavu na zahradě. Můžete se vybrat z jakého směru je zatlačíte. Lepší je zřejmě útok ulicí z jejíhož konce můžete postřílet i nácky dole u ústavu. V kůlně na zahradě najdete raketomety. Vydejte se do ústavu, přičemž přízemí a dvůr je kompletně prázdný – nikde nikdo. Na dvoře na terase u zamčených dveří najdete Kartu (8/13) – Pikový kluk. Projděte ústavem ke schodišti do patra. V mezipatře je na bednách několik molotovů a bročka!

Dvouhlavňová brokovnice

– Mocná brokovnice s velkým rozptylem a účinností. Bohužel se do ní vejdou jen dva náboje. Na boje v interiérech je jako dělaná, ale pozor na přebíjení.
– Krom klasické bročky se může vyskytovat i verze s upilovanou hlavní a rukojetí. Upilovaná hlaveň způsobuje větší rozptyl ale menší dostřel.
– Doplňky – Upilovaná hlaveň
– Poškození 200-15 x8
– Munice 2 / 60
– Nabíjení 5,2s
– Penetrace – Malá

Vezměte bročku a pokračujte do patra. V kuchyni narazíte na první nácky. Postřílejte je a postupujte do rohu budovy. Tady je kulomet, kterým na vás střílel nácek když se bojovalo na zahradě. Kulometem pokropte nácky v oknech naproti. Následně vyčistěte nácky v oknech a na střechách nad dvorkem. Najdete tu i několik raketometů, které poslouží na čištění místností. Až bude klid, pokračujte ústavem dál. V dalším rohu budovy je místnost s opevněním a kulometem. Opatrně se zbavte kulometčíka a opevnění obejděte. Brzy dorazíte k velké díře ve zdi a poslednímu odporu Němců. Pobijte je a slezte po sutinách na ulicí, kde vaše tanky zahánějí Němce. Na tanku je kulomet, který použijte a za jízdy střílejte Němce.

Kulomet T34 MG (SZ)

– Těžký kulomet na vršku tanku T34. Je silný, přesný a má celkem solidní mířidla.
– Je to kvalitní těžká zbraň použitelná jen v tomto levelu.

Než jít pěšky a střílet nácky ručními zbraněmi, skočte ke kulometu na tanku a kropte je. Projedete pár ulic, načež se odpor Němců definitivně zlomí a ti zbylí se dají na útěk.

 

Kapitola 10 – Vypuzení
(Vojín Dmitri Petrenko – 3. úderná armáda)
24. 4. 1945 – Berlín, Německo

Jste v chodbě jakési budovy se samopalem PPSh-41 a pistolí Tokarev TT-33. Postupujte vpřed, kde v místnosti najdete vzdávajícího se nácka. Reznov se ho zbaví. Postupujte místností dál a ze stolu si vezměte Dvouhlavňovou bročku. Tyhle bročky jsou roztroušené po celé kapitole, takže se po nich poohlížejte. Probijte se místnostmi a postupujte ke schodišti. Sejděte dolů do další větší místnosti. Můžete nácky obejít přes balkon, kde je mimo jiné kulomet s nímž můžete pokosit nácky na ulici. Přes místnosti jděte dál až do velké haly se schodištěm. Na ochozu před vámi jsou raketometčíci – pozor na ně. Vyčistěte halu a všimněte si místnosti s prasklou dírou v podlaze. Dole jsou záchody a v sutinách najdete Kartu (9/13) – Pikové eso. Cestu dál v přízemí však kryje kulometčík. Vezměte to přes patro až do místnosti s prasklou podlahou- odtud kulometčíka sejměte. Slezte dolů a jděte dál do přízemí. Dorazíte do garáže, kde je další hromada nepřátel. Postřílejte je a vyjděte na ulici. Venku probíhají tvrdé boje. Pomozte kámošům a tankům zatlačit Němce ulicí. Kryjte se za barikádami anebo v průchodech do metra. Na konci ulice najdete v jednom průchodu vzdávající se Němce.
VOLBA – Můžete Němce buď postřílet anebo je nechat být, načež je Reznov upálí molotovem. Volba se promítne do Chernovova deníku (viz 15. kapitola).
Jakmile Němci padnou, začne bombardování, před kterým se ukryjte dole v metru.

Postupujte tunelem až na křižovatku. Obě cesty vedou do tunelu metra ale každá na jiné nástupiště. Je celkem jedno, jakou cestu vyberete. Boje na nástupištích jsou komplikované vinou výpadků proudu. Vždy po nějaké době světla zhasnou a tehdy je lepší se nehnat moc dopředu. Také dávejte pozor na protější nástupiště – Němci sice budou střílet hlavně na vaše kolegy ale občas můžou zamířit i na vás. Postupujte vpřed a snažte se opevnění Němců (mají tu i kulomety) obcházet přes boční místnosti. Probojujte se až k vlakům, které také můžete použít pro krytí. Postupujte dál až na konec nástupiště. Tady seskočte do tunelu a jděte vpřed. Na konci je zátaras a za ním spousta Němců. Reznov zkusí otevřít dveře ven a vy ho braňte. Po nějaké době praskne strop a metro zaplaví voda.

 

Kapitola 11 – Černé kočky
(Střelec Locke – Letka Černých koček VPB-54)
3. 4. 1945 – Jižně od Okinawy

V kůži střelce Locka letíte k Okinawě v letadle PBY Catalina, když pod sebou narazíte na tři zásobovací lodě Japonců. Jste rovnou u bočního kulometu, takže na ně začněte pálit. Zároveň se snažte pokropit dělové čluny. Počet zničených člunů se vám započítává do seznamu úkolů, ale není nutné je zničit.

Pravý kulomet (SZ)

– Upravený kulomet M2 Browning, který byl k vidění už na džípu v CoD1UO. Tato verze je součástí výbavy PBY Catalina. Zvládne pokrýt oblast na pravém boku letadla.
– Poškození 250

Jakmile začne být výhodnější použít jiný kulomet, vždy na to budete upozorněni, přičemž máte 3 vteřiny na zahájení přesunu. Pokud se přesunout nestihnete, nic se neděje, neboť budete přesunuti automaticky ale ztratíte pár sekund k dobru.

Příďový kulomet (SZ)

– Kulomet na věžičce letadla. Jeho výhodou je možnost otáčení o 360° a je tak ideální při střílení na vzdušné cíle.

Jakmile začnete prolétat nad loděmi, přesunete se k spodnímu kulometu.

Břišní kulomet (SZ)

 

– Spodní kulomet na „břiše“ letadla mířící dolů pod letadlo. Je ideální při přeletech nad většími cíli jako jsou lodě.

Po prvním přeletu nad loděmi půjde pilot na další let. Nastane čas na střelbu z levého kulometu.

Levý kulomet (SZ)

– Levý kulomet je totéž co ten pravý. Čili opět upravený M2 Browning výbavy PBY Catalina. Zvládne pokrýt oblast na levém boku letadla.
– Poškození 250

Po zničení lodi se vydáte dál, ale dostanete zprávu o útoku letadel. Chopíte se vrchního kulometu a začněte pálit na Zera. Je jich tu spousta, ale miřte hlavně na ty, které jdou po vás. Opět se vám do úkolů započítávají sestřely.

Dorazíte k vaší flotile, která je těžce pod útokem Japonců. Složte spodní kulomet, abyste mohli přistát a chopte se bočního kulometu. Snažte se sestřelovat Zera a dělové čluny. Mezitím k vám budou plavat vojáci ze zničených lodí – tahejte je nahoru do letadla.
Tip – Celkem můžete zachránit 3 vojáky, to pokud chcete úkol splnit, ale i když to nezvládnete, nic se neděje.
Pokračujte v likvidaci letadel a člunů a až do chvíle, kdy kulometům dojde munice (stane se tak automaticky – nemá smysl se znepokojovat). Vzápětí však dorazí letka vašich letadel a Japonce odrazí.

 

Kapitola 12 – Hořák a vývrtka
(Vojín Miller – 1. námořní divize)
15. 5. 1945 – Hřeben Wana, Okinawa

Jste konečně na Okinawě. S sebou máte kulomet Browning M1919, plamenomet M2 a odpalovací nálože.

Výbava – Nálož

– Nálož je silná explozivní věcička schopná udělat větší bum než obyčejný granát. Nálož se vyskytuje pouze v této kapitole a slouží v rámci úkolu, nicméně ji můžete používat i později.
– Nálož svou funkcí odpovídá náloži C4 z CoD4MW1.
– Munice 3

Vydejte se před do vysoké trávy. Dejte si pozor ať se v ní neupálíte! Je lepší ji průběžně zapalovat abyste měli cestičku a pak když vyskočí Japonci trávu okolo mohutně podpálit. Probijte se přes mnohé Japonce (někteří lezou z krytu pod zemí) až na dohled opevnění na kopci. Využijte dýmovnici a opatrně se probíjejte vpřed. Bezhlavý útok je skoro sebevražda, čili nikam nespěchejte. Až se probijete k opevnění, všimněte si několika tunelů do skály. Všechny se scházejí v jeskyni, ale je lepši to vzít horní cestou (přes střílnu s kulometem). Na konci tunelu (u vodopádu) najdete Arisaku s optikou. Projděte jeskyni ven. Tady je hromada náloží (nekonečná zásoba). Pokračujte vpřed na dohled bunkru. Dostaňte se k němu zprava a vhoďte do okna nálož, kterou odpalte, abyste bunkr zničili. Pokračujte dál do druhé oblasti s bunkrem. Všimněte si bloků kamenů po levici. Na jednom kameni leží mrtvola a u ní Karta (10/13) – Křížová desítka. Vydejte se doprava, abyste se zboku dostali k bunkru a opět ho zničte náloží. Vedle bunkru je další bedna náloží (nekonečná zásoba). Pokračujte podél bunkru na kopec, kde je poslední bunkr. V cestě stojí spousta Japonců ale postupné ostřelování udělá svoje. Před bunkrem je opět bedna náloží (nekonečná zásoba), takže můžete bunkr snadno odpálit. Seskupte se s Roebuckem u zničeného bunkru. Konec je však ještě daleko.

Projděte bunkrem ke kopci kde se spojíte s vašimi Shermany. Jenomže tanky na vršku kopce sejmou děla. Japonci tu mají obrovský kopec plný střílen s děly.
Tip – Je na vás, zda kopec obejdete zleva nebo zprava, ale obejít ho musíte, abyste se dostali ke vchodu. Cesta vlevo je lepší, protože se dostanete k jednomu opevnění zezadu. Cesta vpravo nabízí malou jeskyni plnou nepřátel a palpost, který budete muset vyčistit.
Běžte tedy raději vlevo, prostřílejte se přes Japonce až k náklaďákům. Zničte je (třeba náloží) aby exploze sundala okolní Japonce. Za nimi narazíte na vchod do kopce. Vyčistěte přízemí (využijte nálože, abyste místnosti vyčistili) a probojujte se k žebříku. Vylezte do patra a pokračujte v čištění. Tady už narazíte na první střílny – zničte posádku a patro zajistěte. Po žebříku vylezte do druhého patra. I tady je hromada Japonců. Spousta jich je v hlavním sále, kde část kopce zbořená. Zničte všechny nepřátele, ale po dalším žebříku nelezte! Žebřík totiž vede až na vršek kopce a to přímo k minometnému týmu. Raději to vezměte skrze díru v kopci a odtud nahoru na vršek. Pobijte minometný tým a tím je kopec zajištěn.

 

Kapitola 13 – Bod zlomu
(Vojín Miller – 1. námořní divize)
29. 5. 1945 – Hrad Shuri, Okinawa

Jste na dohled paláci Shuri. Máte sice M1 Garand ale bez munice. Naštěstí kousek před vámi je shozená bedna se zásobami, odkud můžete doplnit munici a okolo leží pár zbraní (M1 Garand, Thompson, Springfield a Browning M1919). Vyzvedněte si, co hrdlo ráčí a odrazte útok Japonců, který vzápětí přijde. Po něm přijde minometná palba, takže utíkejte za seržou Roebuckem do krytu. Kolega Polonsky vám otevře tunel, kam skočte. Dole je pár Japonců – překvapte je a postřílejte. Projděte tunelem a vylezte nahoru. Kámoš tunel zavalí náloží, takže zpátky už to nepůjde. Před vámi je brána do areálu paláce. Sejdete se s Roebuckem a začněte pronikat vpřed k bráně. Japonců je tu hromada – někteří lezou z krytů v zemi, další běhají z brány. Na bráně je navíc kulometčík – sejměte ho co nejdřív. Postupně se probijte k bráně a vstupte na první nádvoří.

Vyčistěte nádvoří (pozor na Japonce na střeše a za okny) a pokračujte do budovy. V budově je malá boční místnost, kde najdete pár Japonců a také kulomet Browning. Pokračujte po schodišti na horní nádvoří a odtud na malé nádvoří s minomety. Japonci tu mají dvě díry s minometnou posádkou, takže se o ně postarejte. Na bednách se tu hojně nacházejí minometné granáty, které můžete vzít a hodit.

Minometný granát

– Minometný granát je unikátní zbraň. Nachází se pouze v této kapitole a to na mnoha místech, odkud je můžete donekonečna sbírat. Granát můžete nosit, ale pokud změníte na jinou zbraň, přijdete o něj.
– Vržený granát způsobů masivní explozi, která výrazně převyšuje explozi klasického ručního granátu.
– Munice 1

Použijte minometné granáty a zničte věž nad bránou. Pak postupujte na vyšší nádvoří. I tady jsou dva minometné posty a také kulomet v domku vlevo. Využijte minometné granáty, co tu jsou a vyčistěte celou oblast. Ve velkém domě vpravo je hromada beden a u nich Karta (11/13) – Kárová trojka. Pokračujte do budovy paláce. Hned za ní se rozprostírá velký dvůr plný trosek budov. Musíte se probít na opačnou stranu. Postupujte opatrně, kryjte se za troskami a dostaňte se k další budově paláce. Ta už je mnohem větší. Vstupte tam a projděte prvními místnostmi. Narazíte na okno na dvorek, kde bojují vaši kámoši. Pomozte jim těžkým kulometem, který u okna je. Potom postupujte palácem až do sklepa. Seskočte tam a jděte skrze tunely. Ve velké místnosti s prasklým stropem se strhne velká bitka. Využijte granátů a zjednejte si pořádek. Pak pokračujte do sklepení jiné budovy paláce a odtud nahoru.

Dorazíte ven na nádvoří před hlavním palácem. Tady narazíte na vzdávající se Japonce, ale když je Roebuck zkusí prohledat, chytí ho.
VOLBA – Pokud stihnete zareagovat a Japonce zabijete než Roebucka zabijí, zachráníte ho. Druhý Japonec však explozi granátů odpálí Polonskyho. Pokud nebudete dělat nic, Roebucka zabijí ale Polonsky přežije. Volba má dopad jen co se týče reakce přeživších.
Rychle se zorientujte v oblasti, protože Japonci se budou neustále objevovat a to ve velkém množství. U opevnění najdete bednu s minometnými granáty a opodál shozené zbraně, včetně kulometu Browning. Poberte zbraně a z výhodné pozice se braňte nepřátelům. Bude třeba využít leteckou podporu ke zničení křídla paláce.

Výbava – Letecká podpora

– Letecká podpora je svým účinkem podobná té dělostřelecké z 2. kapitoly.
– Přes rádio označíte cíl kam za chvilku spadnou bomby. Leteckou podporu ale můžete (a musíte) využít jen na tři cílové objekty.

Označte křídlo paláce a nechte ho zbombardovat. Poté se kryjte a střílejte po nepřátelích. Jakmile bude letecká podpora opět k dispozici, naveďte ji na hlavní palác. Palác první úder vydrží, takže až to půjde, nasměrujte na něj leteckou podporu ještě jednou. Po druhém zásahu se i hlavní palác rozpadne a útok Japonců skončí.

 

Kapitola 14 – Srdce Říše
(Vojín Dmitri Petrenko – 150. střelecká divize)
30. 4. 1945 – Říšský sněm, Berlín

Reznov vás zachrání ze zatopeného metra. S sebou máte nově pušku SVT-40 a samopal PPSh. Mrkněte se přes ulici do druhého vstupu metra – dole je Karta (12/13) – Křižová šestka. Seskupte se u komisaře, který nařídí útok na Reichstag. Následujte jednotku do boční ulice. Zříceniny domů kryje spousta nácků. Probojujte se blíž k domům a vyčistěte je. První dům je téměř rozsypaný, ten druhý má pár ještě stojících místností. V druhé budově vyčistěte knihovnu a mrkněte do chodby u oken – je tu místnost s FG42, což se hodí. Pokračujte ven a přes díru v silnici projděte do třetího domu. Je tu spousta molotovů, které přijdou vhod.

Jakmile jednotka vystartuje, následujte ji k Reichstagu. Bude třeba nejprve zničit čtyři Flaky pomocí nálože. První dva Flaky jsou v přední části náměstí, ty druhé až vzadu (za středovým pomníkem). Probojujte se blíž a blíž ale dávejte pozor na Němce. Jejich odpor je silný a navíc stále chodí další. Dobrý úkryt najdete v místnosti pod pomníkem (jsou tu molotovy). Nahoře u sochy pak můžete najít FG42. Až zničíte Flaky postupujte do druhé části náměstí. Je tu spousta malých zbořených domů. V některých z nich jsou žebříky do patra. Probojujte se vpřed a domy postupně obsaďte. Za zmínku stojí především poslední dva domy v ulici. V patrech obou domů jsou Panzerchrecky a v domě vpravo je i sniperka PTRS-41. Sniperku určitě využijte a ostřelujte s ní vojáky před Sněmem. Zaměřujte se hlavně na raketometčíky v oknech. Nijak dopředu se nežeňte, pouze střílejte Němce. Až dojdou náboje do sniperky, pokračujte ve střílení jinou zbraní. Odpor Němců se začne lámat a teprve, když vaši soudruzi postoupí až k barikádám, jděte za nimi. Zpoza barikády vyběhne nácek, který upálí Chernova. Zabránit se tomu nedá. Reznov si alespoň vezme jeho deník a vy Reznova následujte do budovy.

 

Kapitola 15 – Pád
(Vojín Dmitri Petrenko – 150. střelecká divize)
30. 4. 1945 – Říšský sněm – Berlín, Německo

Závěrečná kapitola je tady! Nejtužší boj a nejnáročnější situace.
VOLBA – V závislosti na tom, jak jste rozhodli při popravách Němců se bude obsah deníku Chernova lišit. Pokud jste ušetřili Němci v Seelow (5. kapitola) i v Berlíně (10. kapitola) Chernov do deníku zapsal, že jste hrdina. Pokud jste jednu skupinu Němců ušetřili a druhou popravili, Chernov napíše, že nerozumí vašim činům. Pokud jste popravili obě skupiny, Chernov napíše, že nejste žádný hrdina.
Máte pušku SVT-40 a pistoli Tokarev TT-33. Následujte Reznova přes chodby až do vstupního sálu. Tady jsou mohutné barikády Němců. Vlevo v rohu před vstupem do sálu leží sniperka PTRS. S ní postřílejte vojáky v sále. Následně se probojujte přes jednu z bočních místností – tím obejdete barikádu. Vyjděte po schodišti a postupujte dál. V chodbě je několik zabarikádovaných místností, za nimiž vaši soudruzi dorážejí Němce. Jedna místnost je přístupná a v ní je Karta (13/13) – Piková dvojka.

Pokračujte do sálu parlamentu. Němci tu mají těžké opevnění. Vydejte se proto po schodišti do patra. Nahoře na balkoně je několik PTRS se kterými postřílejte Nácky. Až se dají na ústup, sejděte po dalším schodišti do sálu a postřílejte zbytek Nácků. Jsou jich tu desítky, ale to zvládnete. Raketometem, který leží zhruba uprostřed barikád můžete sestřelit orlici na zdi (jinak to udělají kámoši sami). Pak postupujte přes sál a dále po schodišti na druhý balkon. Probijte se haldou nácků a směřujte po schodišti na střechu. Tady se strhne poslední, nejtužší boj.

Náckové se kryjí v levé části střechy. Mají tu dřevěné konstrukce z nichž pálí a vzadu v patře mají i kulomet. Sniperkou sejměte nácky na vyvýšených pozicích, včetně kulometčíka. Pak se probijte k tmavé chodbě vlevo ze které lezou Němci. Skrze chodbu můžete část střechy obejít a dostat se blíž. Postřílejte nácky u dřevěných konstrukcí a zajistěte oblast. Nosič vlajky padne kousek od východu ven, takže jeho vlajku seberte vy.

Nástroj – Vlajka Rudé armády

– Vlajka neslouží k bojování. Je třeba ji zapíchnout na střechu Reichstagu a potvrdit pád Nacistické říše.

Vyjděte ven a jděte až k Německé vlajce. Zpoza stříšky vyskočí nácek, který vás postřelí! Reznov ho rychle rozseká a poté vám pomůže se vzpamatovat. Zapíchněte vlajku a vítězství je vaše!


 

Karty

Funkce všech získaných karet. Karty lze použít pouze v Coop hře.

Srdcová osma (1. kapitola) – Po zásahu do hlavy nepřítel exploduje.
Křížová čtyřka (2. kapitola) – Nepřátelé snesou větší poškození (střelbou)
Srdcový Král (3. kapitola) – Při umírání střílíte pistolí explozivní střely.
Kárová pětka (4. kapitola) – Z nepřátel nezbývají zbraně.
Žolík (5. kapitola) – Můžete používat jen nůž a explozivní zbraně
Srdcová Královna (6. kapitola) – Léčit se můžete jen zabíjením nepřátel.
Kárová devítka (7. kapitola) – Nepřátelé snesou větší poškození (explozemi)
Pikový Kluk (9. kapitola) – Nepřátele lze zabít jen střelbou do hlavy.
Pikové Eso (10. kapitola) – Nepřátelé vypadají jako zombie.
Křížová desítka (12. kapitola) – Umírající spojence lze zachránit střelbou.
Kárová trojka (13. kapitola) – Za zabití 3 nepřátel do 5s se aktivuje krvežíznivost.
Křížová šestka (14. kapitola) – Zbraně střílí barevné (paintballové) kulky.
Piková dvojka (15. kapitola) – Náročnější hra bez HUDu a s možností zranit spojence.


 

Zombies

Zombies je speciální herní mód pro SP a MP hráče. Objevuje se poprvé v CoD5WaW a díky vysoké oblíbenosti je součástí většiny následujících dílů CoD série.

Smysl Zombies je co nejdéle přežívat na různých mapách, čelit útokům stále silnějších a početnějších zombií a za získané body kupovat zbraně, vylepšení, zapínat pasti nebo jen otevírat další místnosti na mapě. Většina zombie map se nedá vyhrát a pokud už to v některých mapách možné je, extrémně vysoká obtížnost je důvodem proč je vítězství prakticky možné jen s velkou dávkou štěstí, dokonalou znalostí map a hlavně kompletním týmem velmi zkušených Co-op hráčů.

Zombie mapy se vyznačují ohromným počtem utajených vtípků, easter eggů a zajímavostí. Takže i když hráči na mapách zpravidla dlouho nevydrží, je často co objevovat. 

 

Zombies 1 – Nacht der Untoten

Malá úvodní zombie mapa, která byla jako jediná součástí základní hry hned po jejím vydání. Nacházíte se v polorozpadlém bunkru u letiště. Zombie přicházejí k budově z různých směrů a prolézají především okny. Tato mapa je ideální pro nácvik zombie modu. Obsahuje základní prvky jako kupování zbraní ze zdí, opravu zátarasů, či bednu s náhodně vylosovanou zbraní.
Venku okolo bunkru je několik výbušných sudů, které lze použít proti zombiím.
Tip – V bunkru je rádio, které po zásahu kulkou začne hrát skladby z kampaně.

Hrdinové
Čtveřice náhodných vojáků.


 

DLC

Obsah zdarma

V rámci patche 1.2 byla přidána 1 nová MP mapa (Makin Day)


.

DLC 1 – Map Pack 1
(19. březen 2009)

První DLC přináší 3 nové MP mapy (Knee Deep, Nightfire, Station) a 1 Zombie mapu (Verrückt).
DLC je na PC zdarma v rámci patche 1.4.

 

Zombies 2 – Verrückt
Září 1945 – Sanatorium Wittenau, Berlín, Německo

Blázinec v Berlíně je druhou mapou zombíků. Oproti té první je mnohem větší a nabízí více vymožeností. Hráči se dělí do dvou skupin, přičemž každá má svojí polovinu blázince. Sejít se mohou až v hlavní místnosti s generátorem a tajemnou bednou.
Vůbec poprvé v zombie sérii se zde objevují automaty, jejichž použití přidá Perky s trvalými efekty. Také se tu objevuje elektrická bariéra schopná spálit zombíky. Pro bariéru i automaty je však nejprve nutné zapnout proud.
Tip – Pokud na toaletách třikrát spláchnete levý záchod, začne hrát píseň Lullaby of a Death Man od Eleny Siegman.

Hrdinové
Čtveřice náhodných vojáků.


 

DLC 2 – Map Pack 2
(11. červen 2009)

Druhé DLC přináší další 3 nové MP mapy (Banzai, Corrosion, Sub Pens) a 1 Zombie mapu (Shi No Numa).
DLC je na PC zdarma v rámci patche 1.5.

 

Zombies 3 – Shi No Numa

Shi No Numa se odehrává ve vesnici uprostřed bažin. Zombie tentokrát nejsou Nacistické, ale jedná se o zombíky Imperiální armády Japonska. Opět nechybí řádka novinek v čele se čtveřicí různých hrdinů, kteří se objevují jako hrdinové i v mnoha dalších dílech CoD série. Každý hráč se zhostí jednoho z nich, ale rozdíly mezi hrdiny jsou jen v jejich vzhledu a hláškách.
Další novinkou je velká otevřenost mapy a také využití lanovky pro přepravu. Dále se mapa vyznačuje novým druhem nepřítele – Pekelným psem.
Tip – V komunikační budově třikrát zazvoňte (použijte) telefon na stole. Začne hrát píseň The One od Elany Siegman.

Hrdinové
Tank Dempsey (Americký válečný fanatik).
Nikoli Belinski (Sovětský milovník vodky).
Takeo Masaki (Japonec posedlý ctí).
Edward Richtofen (Německý šílený doktor).


 

DLC 3 – Map pack 3
(18. září 2009)

Třetí DLC přináší opět 3 nové MP mapy (Battery, Breach, Revolution) a 1 Zombie mapu (Der Riese).
DLC je na PC zdarma v rámci patche 1.6.

 

Zombies 4 – Der Riese
Poblíž Vratislavi, Německo

Poslední mapa je situovaná do výzkumného střediska v Německu. Opět tu lze zapnout proud, což otevře nové oblasti a umožní zapínat bariéry a kupovat Perky. Nově se objevuje stroj na vylepšení zbraní a teleportační mechanismy.
Na mapě se nacházejí tři teleporty. Jakmile jeden zapnete, máte 30s na návrat na startovní plochu, kde můžete otevřít jeden ze tří zámku ke stroji na vylepšení zbraní a zároveň tak aktivovat teleport pro budoucí použití. Stroj na vylepšení zbraní dokáže za 5000 bodů silně vylepšit každou zbraň..
Tip – Aktivujte (použijte) všechny tři zelené zkumavky s mozkem uvnitř (dvě jsou v levém křídle, jedna v pravém u teleportu). Začne hrát píseň Beauty of Anihilation od Elany Siegman.

Hrdinové
Tank Dempsey (Americký válečný fanatik).
Nikoli Belinski (Sovětský milovník vodky).
Takeo Masaki (Japonec posedlý ctí).
Edward Richtofen (Německý šílený doktor).