Call of Duty 4 – Modern Warfare 1 (2007)

Call of Duty: MW nastoluje novou herní sérii v rámci stejné značky. Modern Warfare nechává 2. sv. válku daleko za sebou a pouští se do bojů v 21. století – v roce 2011. Bylo třeba proto přijít s nějakým fiktivním konfliktem, nicméně tohle bylo velice snadné, neboť kde jinde hledat ultimátní zlo než mezi arabáky a rusáky?! Změna prostředí rozhodně prospěla a CoD 4 dokázalo přitáhnout kvantum nových hráčů. Můžeme se hrdě a vlastenecky poplácat na prsou, neboť MW1 je v rámci série považován za vrchol! Ani CoD1 a CoD2, jinak to velice slavné a úspěšné díly, se svým věhlasem nevyrovnaly MW1. Poslechněme si rozbor naší expertky. Minule jste nás nepotěšila, slečno, tak doufám, že tentokrát změníte názor. 

Tož pojďme na to hned. Pro celou sérii je typická hra za vícero postav a nejinak je tomu i zde. Hlavní hrdinové však již nepůsobí jako jedni z mnoha a nezdá se, že hrůzami války postupují s nemalými obtížemi. Tentokrát se hráč dostane do party drsných hochů, kteří vám budou připadat buď jako hrozní profíci nebo jako hrozní pitomci. Kampaň je již jen jedna a je rozdělena na prolog, tři akty a epilog, přičemž postavy, které dostanete pod ruku a místo, kde se mise odehrávají, se často mění, což ubližuje pocitu ucelenosti, ale zase dává tušit, že se v jednu a tu samou dobu odehrává vícero událostí. Celkově MW1 vyznívá jako tuctový béčkový moderní Americký film o tom, jak USA a hoši ze SAS spasili svět. Někdo by to třeba označil za veledílo, já to označím za lehčí nadprůměr vzhledem k hernímu žánru. Nicméně je prima, že tu máme CoD, které konečně má nějaký příběh na pozadí. Dodává to hře punc kvality. Namísto deníků jsem mezi jednotlivými misemi zdařilé animace, které osvětlují pozadí příběhu a splňují tak účel brífinku. I to je velmi pěkné.

Jak už jsem zmínila, hrát se bude za několik postav, přičemž nejčastěji to bude příslušník SAS – MacTavish alias Soap alias Mejdlo a Americký mariňák Paul Jackson. Zatímco Jackson je ještě vcelku ‚normální‘ voják, tak Soap by mohl z fleku konkurovat Rambovi. Asi to bude náplní misí nebo možná situací v jednotce SAS, které navíc velí další namachrované eso – kapitán Price, ale celý Soapův příběh působí jako když parta těch správných borců ze SAS musí zachránit svět před terorismem, protože to nikdo jiný nedokáže. Pro nikoho z jednotky to zkrátka nevypadá jako procházka peklem, ale jako běžná rutina. Můžeme za tím vidět profesionalismus a vycvičenost protagonistů, ale mnohem víc se na světlo dere absence lidskosti a nevěrohodnost postav. Ve skutečnosti hlavním hrdinům chybí charakter. A co se týče ostatních důležitých postav, tak ty jsou až na jedinou výjimku naprosto černobílé a rozdělené do pouhých dvou skupin – spojenci a záporáci. Ač jsou postavy díky svému vzhledu a funkci v ději snadno zapamatovatelné, jako osobnosti nestojí za nic.

Celkový příběh, který si zprvu zaslouží ocenění, a dokonce zahrnuje i pár pořádných zvratů, se později mění ve slátaninu nabitou západním patriotismem a snahou dokázat, že ať už přijde cokoli, bude tu vždy mocná Amerika a její spojenci, aby nakopali neposlušnému východu zadky. A tímhle se dostáváme k propagandistickému vyznění hry. Starší CoD byly založené na reálných konfliktech a operacích, přičemž jako zlou stranu vytyčili Nacistické Německo, s čímž by málokdo mohl nesouhlasit. Tady máme ryzí fikci, která je založená na reálných zemích a jednotkách. Způsob vystavění příběhu v sobě odráží nejen zacílení na širokou hráčskou veřejnost, ale i snahu ukazovat některé země v dobrém světle a jiné ve špatném. Že se Amerika míchá do věcí, do kterých jí nic není je známá věc – nakonec i poprava prezidenta Al-Fulaniho v nejmenované arabské zemi vyústí v tvrdý útok Američanů, kteří jsou zobrazováni jako mírotvůrci a řešitelé veškerých problémů světa (přesně tak pokrytecké, jako v reálu). Hra je cílená na mladé hráče, o čemž svědčí hromada WOW efektů a drsných drsňáků, se kterými se mládež ráda ztotožní. Hra je jen hra, ale tváří se realisticky a neukazuje nic, co by se stát nemohlo. Časté vyplivování dalších dílů CoD by samo o sobě nevadilo, ale s rostoucím propagandistickým podtextem to už něco znamená. Informační válka je věc politiky a politika může být přítomna ve všech aspektech lidského života, včetně filmů, knih a her. Hráči CoD se tak automaticky stávají oběťmi informační války stejně, jako kdyby sledovali třeba Den Nezávislosti nebo Majora Zemana.

Pojďme raději zpět ke hře. Ke grafice nebo ozvučení toho moc říct nemůžu, neboť vše působí zdařile. Velké ocenění si zaslouží atmosférické flashbackové mise v Pripjati a okolí, ale i boje na Středním východě nebo v Ázerbájdžánu mají něco do sebe. Náplň misí je zajímavá (originální záležitostí je například ochrana jednotky z letadla AC-130) a prostředí není nijak tuctové, takže žádný stereotyp a nuda známá z CoD 2 se tentokrát nedostaví. Ještě že tak! Hra baví a baví od začátku až do konce, čemuž pomáhá i přiměřená délka misí. Ovšem samozřejmě ani zde nechybí občas nekonečný respawn a neustálé doplňování padlých spojenců, což výsledný dojem značně kazí. Řady nepřátel se nově rozrostly i o psy, kteří dovedou být opravdu nebezpeční a to mnohdy více než lidé. Samozřejmostí je i přítomnost rozličné bojové techniky, včetně tanků T-72 a Abrams, transportérů BVP, či vrtulníků.

Vzhledem k tomu, že hra je z moderní doby, do rukou se hráčům dostanou moderní zbraně, kterým nechybí doplňky jako např. tlumiče, granátomety, optiky, reflexní zaměřovače a další. Celkový počet zbraní je ohromný a ten, kdo si chce vyzkoušet každou zbraň si bude muset jejich používání správně rozvrhnout (v čemž mu pomůže náš návod). Zbraňový arzenál zahrnuje samopaly, útočné pušky, lehké kulomety, pistole, odstřelovací pušky, brokovnice i raketomety, takže variabilita je velká a nabízí hodně možností. Dále tu jsou jisté vychytávky jako miny Claymore, nálože C4, či brýle do tmy. Tím je docíleno jisté dávky taktičnosti, jež u minulého dílu chyběla. Sice je pravda, že nejde o žádný zázrak, ale skutečnost, že občas máte nad čím zauvažovat docela potěší. Za zmínku stojí i stealth mise, kde je možné postupovat tichou likvidací nepřátel.

Ještě poznámka na závěr. Náš institut velice chválí tvůrce za postavu jménem Pelayo – to je pilotka vrtulníku Cobra a první důležitá ženská postava v PC sérii CoD. Kapitánka Pelayo je navíc zodpovědná za smrt mnoha zlých arabáků, díky čemuž byl její portrét vystavěn na prominentní nástěnce naší organizace a tři feministky se rozhodly pojmenovat svoje fenky podle ní.

Jsme na konci a já mohu s klidným svědomím prohlásit, že CoD 4 překonalo chudý a nudný CoD 2 a opět se vyšvihlo mezi nadprůměrné akční střílečky. Zda jde o vrchol série, to fakticky netuším, ale rozhodně to není špatný kousek. Sice se tu najde plno chyb, ale ty jsou naštěstí dobře vyvážené množstvím kladů, včetně oživení série zasazením do jiné doby.

A ještě jedna věc přeci jen zbývá. Ve hře se nachází 30 notebooků, jejichž sbírání odemyká přistup k cheatům. Konečně je na mapách také co hledat a sbírat.

Proč stojí za to si CoD 4 MW1 zahrát?
– Už se vám zajídá prostředí 2. sv. války a chcete novou vzpruhu.
– Máte slabost pro moderní zbraně, techniku i způsob válčení.
– Chcete vidět, jak série začíná padat do bahna propagandy a pokrytectví.
– Plánujete výlet do Pripyati a chcete vědět, do čeho jdete.
– Váš nejoblíbenější herní nepřítel je Rusák.

Hodnocení: 80%
Délka: 12h


 

Kampaň

Souhrnný článek pro postavy, návod a popisy zbraní. Statistiky zbraní byly čerpány z wiki stránek pro CoD sérii a nemusí být zcela přesné.
V návodu jsou popisovány pouze zcela nové zbraně, které v minulých CoD nebyly. Nemá smysl stejné zbraně ukazovat znovu, jelikož se mezi jednotlivými CoD mění jen málo.
MW1 přináší gigantický set zbrusu nových zbraní. Pokud si chcete vyzkoušet všechny, je třeba si jejich využití dobře naplánovat, protože mnoho zbraní je k mání pouze ve vybraných kapitolách. V návodu je uvedeno, kdy se která zbraň vyplatí tak, abyste si mohli efektivně vyzkoušet všechny nové zbraně.

 

Hlavní hrdinové

Seržant „Soap“ MacTavish

– Nový člen SAS, který je přidělen k jednotce kapitána Price. Soap se v Británii zúčastní výcviku a později několika akcí, především v Rusku. Společně s Pricem se mu podaři dopadnout Al-Asada i Victora Zakhaeva. Podaří se mu deaktivovat rakety vystřelené Imranem a nakonec Imrana zastřelí.
– Tvář Soapa je k vidění až v CoD 6 MW2.
– Soap se objeví také v CoD 6 MW2 a CoD 8 MW3
– Za Soapa projdete 11 kapitol.

Prezident Al-Fulani

Prezident nejmenované arabské země. Stoupenci al-Asada svrhnou jeho režim a on skončí popraven Al-Asadem v přímém přenosu.
– Za Al-Fulaniho projde jen 1 kapitolu.

Seržant Paul Jackson

Mariňák sloužící pod Vasquezem. Po nástupu Al-Asada k moci se zúčastní operace mající za cíl jej zase svrhnout a vrátit zemi do starých kolejí. Situace se však vymkne z rukou, když ve městě vybuchne atomová bomba. Jackson je jedním z těch, kteří po výbuchu zemřou.
– Za Jacksona projdete 5 kapitol.

Operátor letounu AC-130H

Střelec a termální operátor bojového letounu. Chrání jednotku Price po sestřelení nad územím Ultranacionalistů.
– Za operátora AC-130H projdete 1 kapitolu.

Kapitán John Price (Billy Murray)

Zkušený velitel jednotky SAS. K Soapovi zprvu cítí spíše odpor ale postupem času se jeho názor začne měnit. Price vede svoji jednotku napříš několika operacemi s cílem odhalit okolnosti Al-Asadova nástupu k moci a posléze zastavit ty, kteří za ním stojí.
– Patnáct let před událostmi z MW1 Price střelil překupníka zbraní Zakhaeva. Mělo se za to, že zemřel, ale on pouze přišel o ruku.
– Price se přímo podílí na likvidaci Al-Asada, Victora Zakhaeva i Imrana Zakhaeva. Prvního jmenovaného zabije osobně.
– Price se objeví také v CoD 6 MW2 a CoD 8 MW3
– Za Price projdete 2 kapitoly.


 

Hrdinové

Poručík Gaz (Craig Fairbrass)

Zkušený veterán SAS s volacím znakem Bravo 5. Gaz vede výcvik Soapa a později se s ním zúčastní všech misí SAS. V závěru je Gaz zastřelen Imranem.

Viktor Zakhaev (Jordan Marder)

– Syn Imrana je vůdcem Ultranacionalistů během bojových operací. Je přítomný při popravě Al-Fulaniho (veze prezidenta na popraviště). Později na něj Price s Kamarovem připraví past a přepadnou jeho konvoj. Viktor uteče ale nakonec je zahnán na střechu nedaleké bytovky, kde raději spáchá sebevraždu, než aby se vzdal.

Imran Zakhaev (Yevgeni Lazarev)

– Imran je překupník zbraní a vůdce Ultranacionalistů. Víní Západ za zničení Ruské ekonomiky a kultury. Před lety přišel o celou ruku, kterou mu ustřelil Price v Pripyti během jedné obchodní schůzky. Imran však přežil a společně s ostatními vlivnými muži zformoval Ultranacionalistické hnutí.
– Po smrti svého syna dal Západu ultimátum na stažení ozbrojených jednotek z Ruska. Když neuposlechli, nechal vypustit dvě rakety na východní pobřeží USA. Plán nevyšel, ale Zakhaev při útěku ze základny narazil na ochromenou jednotku Price. Osobně zastřelil Gaze, ale poté je zastřelen Soapem.

Khaled Al-Asad (Gabriel Al-Rajhi)

Al-Asad je armádní generál, který provede ozbrojený převrat v jedné arabské zemi. Osobně popraví prezidenta Al-Fulaniho. Brzy poté však USA provedou ozbrojený útok na zemi, s cílem svrhnout nový režim a Al-Asada dostat. On se ukryje do Azerbajdžánu, kde je nalezen jednotkou SAS. Price Al-Asada zkusí vyslechnout, byť neúspěšně a vzápětí ho zastřelí.

Swržant Kamarov (Mark Ivanir)

– Člen Ruských Loajalistů spolupracující s cizími zeměmi. S Pricem má společnou minulost.
– Kamarov se s Pricem setká u vesnice Ultranacionalistů. Zatímco Kamarov usiluje o jejich poražení, Price chce především pozici drženého Nikolaie. Dojde k drobné potyčce a Kamarov je nucen prozradit jeho pozici dříve než by chtěl.
– Později se Kamarov podílí na chycení Viktora Zakhaeva. Krátce po smrt imrana dorazí na místo, aby pomohl zraněnému Priceovi a Soapovi.
– Kamarov se objeví také v CoD 8 MW3

Nikolai (Sven Holmberg)

– Nikolai je informátor Price a zároveň agent v řadách Ruských Ultranacionalistů. To on dá Pricovi tip na přepravu jaderných zbraní na lodi. Později je však Ultranacionalisty odhalen, ale Price a jeho jednotka Nikolaie zachrání. Nikolai se přidá k jednotce během komplikovaného návratu.
– Nikolai se objeví také v CoD 6 MW2 a CoD 8 MW3

Poručík Vasquez (David Sobolov)

Vasquez je zkušený velitel, který vede svoji jednotku, jejíž členem je i Paul Jackso během bojů v arabské zemi. 

Štábní seržant Griggs (Mark Grigsby)

Seržant Griggs se zúčastní svržení Al-Asadova režimu. Griggs nejprve vede svůj tým k budově televize, kde se spojí s Vasquezem. Dále spolupracuje při dobývání města. Griggs se díky včasnému návratu vyhne explozi atomovky ve městě a později kooperuje se SAS a pod velením Price usiluje o porážku Zakhaeva.
– V závěru operace je Griggs zastřelen lidmi Imrana.
– Mark Grigsby „nazpíval“ píseň v závěru titulků.

Kapitánka Pelayo (Anna Graves)

– Pilotka vrtulníku Cobra. Podporuje útok vojáků na město, ale v závěru operace je sestřelena. Přežije a Paul Jackson ji zachrání. Oba jsou však zabiti během exploze atomovky.
– Pelayo je historicky první ženská hrdinka PC série CoD. V rámci konzolových dílů se však již jedna žena představila a to dokonce jako hratelná hrdinka.


 

I. Prolog

Do Pricova týmu je přibrán nový člen a na blízkém východě dochází k převratu. Začínají zlé časy.

 

Kapitola 1 – F. N. G.
(Seržant „Soap“ MacTavish – 22. pluk SAS)
Credenhill, UK

Jste ve výcvikovém středisku SAS. Gaz povede váš výcvik. Vemte si v okénku bouchačku.

Nůž

– Od MW1 se útoky zblízka provádějí nikoli úderem zbraně, ale sekem či probodnutím pomocí nože. Útok je stejný ať už držíte jakoukoli zbraň, tudíž všechny útoky zblízka způsobují stejné poškození.
– Poškození 200

Útočná puška G36C

– Útočná puška s velkou rychlostí střelby ale bohužel slabou účinností. Vždy se vyskytuje s reflexními mířidly.
– Doplňky – Reflexní mířidla
– Poškození 68-50
– Munice 30 / 420
– Nabíjení 2,9s
– Penetrace – Střední

Vstupte na střelnici č. 1 a dle pokynů Gaze testujte střelbu.
Tip – Po sestřelení prvních dvou terčů máte možnost změnit osu mířidel (což ale můžete udělat kdykoli i v menu).
Naučte se střílet zboku, s mířidly, naučte se přebíjet a především si všimněte, že oproti minulým CoD jdou některé tenké překážky prostřelit. Poté na pokyn Gaze vezměte z pultu pistoli.

Pistole USP .45

– Kvalitní pistole s dobrými mířidly, velkým poškozením a velkým zásobníkem. USP používají SAS. Tahle pistole patří k nejlepším pistolím ve hře.
– Pro pistole obecně platí, že mají vysoké maximální poškození, ale to se vzdáleností nepřítele prudce klesá. Pistole jsou dobré, ale jen do interiérů.
– Doplňky – Tlumič
– Poškození 140-30
– Munice 12 / 72
– Nabíjení 1,9s
– Penetrace – Malá

Vyzkoušejte si změnu zbraně, dále úder nožem (do melounu) a poté jděte ven z hangáru.
Tip – V areálu si můžete všimnout cvičiště na házení granátů a na pohyb. Můžete si proběhnout opičí dráhu, ale není to nutné. Naopak v moderní Remaster verzi CoD4 je výcvik prodloužen právě o tyto věci – opičí dráha, házení granátů, test granátometu a pokládání náloží C4. 
Běžte do hangáru 1 a tady narazíte na velitele jednotky Price. Chce si vás otestovat v simulované bojové situaci. Vylezte po žebříku, z bedny poberte granáty a samopal a postavte se k lanu.

Samopal MP5

– Solidní rychlý samopal s obstojnou účinností. Jde o běžnou zbraň SAS. Vyskytuje se i ve verzi s tlumičem.
– Doplňky – Tlumič
– Poškození 100-60
– Munice 30 / 360
– Nabíjení 3,3s
– Penetrace – Malá

Zábleskový granát

– Zábleskový granát slouží k omámení nepřátel. Granát exploduje velice rychle a záblesk oslní nepřátele (stejně tak může oslnit vás). Zneschopněný nepřítel je snadným terčem.
– Munice 4
– Pojistka 1s

Před vámi je cvičiště skládající se z několika terčů, které musíte zničit. Dráhu musíte proběhnout do 60s, což není nic těžkého.
Tip – V závislosti na vaší rychlosti vám bude doporučena vybraná obtížnost hry, ale na doporučení nemusíte hledět a můžete si zvolit jakoukoli obtížnost.
Mějte na paměti, že můžete získat až -3s k výslednému času, to když udržíte vysokou přesnost. Price uvedl, že nejrychlejší čas měl Gaz – 19s. Nicméně dráha se dá zvládnout i rychleji.
Autoři hry uvádějí svůj nejlepší čas 15.1s
Můj nejlepší čas byl 15.85s
Dráhu můžete zkoušet opakovaně a zlepšovat se. Až budete mít dost, zajděte k Pricovi, který vás informuje o první ostré misi.

 

Kapitola 2 – Postradatelná posádka
(Seržant „Soap“ MacTavish – 22. pluk SAS)
1. Den, 01:23:40 – Někde v Beringově úžině

Vaše první ostrá akce. Zdá se, že Ruští Ultranacionalisté snažící se převzít moc nad Ruskem jsou zásobováni někým dalším. Je třeba zjistit kým. Spustíte se po laně na palubu lodi. Kámoši včetně Price a Gaze okamžitě postřílí vojáky za okny můstku. Zkontrolujte výbavu – máte bouchačky, které jste testovali při výcviku: MP5 (+ tlumič), pistoli USP a nově výbušné granáty Frag.

Granát Frag

– Klasický explozivní granát. Oproti minulým CoD je v MW1 pouze jeden typ explozivního granátu.
– Poškození 200-50
– Munice 4
– Pojistka 3,5s

Následujte jednotku do vnitřku lodi. Na chodbě narazíte na ožralého chlápka a v ložnici spí další dva – zbavte se jich anebo to nechte na kámoších. V ložnici na stole leží váš první Intel (1/2 – 1/30). Pokračujte ven na palubu a dále okolo kontejnerů k zádi. V polovině cesty je nad lodí můstek, po kterém chodí dva strážní – sundejte je a mrkněte na jejich výbavu. Mají u sebe Kalašnikovy. Nepřátelé na lodi používají jako sekundární zbraň pistole M9, ale protože akce během celé mise je velmi rychlá a efektivní, možná se vám nepoštěstí pistoli najít.

Útočná puška AK-47

– Veleslavná útočná puška poskytuje standardně solidní palebnou sílu. AK používají Ruští Loajalisté, Ultranacionalisté i Arabští povstalci. Jde o nejběžnější zbraň nepřátel a budete na ni narážet téměř po celou hru. Je vhodná do ostrých bojů na střední vzdálenost.
– Doplňky – Granátomet
– Poškození 100-85
– Munice 30 / 300
– Nabíjení 3,25s
– Penetrace – Střední

Pistole M9

– Standartní pistole používaná Ultranacionalisty, Arabskými povstalci ale i USA armádou. Je slabší než USP, ale zase má o trochu větší zásobník.
– Poškození 100-30
– Munice 15 / 90
– Nabíjení 1,9s
– Penetrace – Malá

Nechte si, co máte a pokračujte k zádi. Z patra lodi na vás začnou pálit nepřátelé, ale jakmile se přiblížíte váš vrtulník je smete. Price nechá dva muže venku a se zbytkem týmu jděte do podpalubí. Slezte dolů přes strojovnu až do prvního skladovacího prostoru.

Dole mezi kontejnery je několik nepřátel a hned pod schodištěm leží Intel (2/2 – 2/30). Zdejší nepřátelé používají upravenou verzi Kalacha.

Samopal AK-74u

– Ruský samopal menší velikosti vycházející z AK-47. AK-74u je rychlý, silný a vyznačuje se vysokou průrazností.
– Poškození 90-75
– Munice 30 / 300
– Nabíjení 3,25s
– Penetrace – Velká

Pokračujte přes sklad až na jeho konec. Zhruba v polovině skladiště je hned pod můstkem otevřený kontejner a v něm se ukrývá jeden nepřítel. Má u sebe unikátní pistoli!

Pistole Desert Eagle

– Bonusová pistole dostupná pouze v této kapitole od vojáka z kontejneru. Vyznačuje se ohromnou účinností, která však, tak jako u jiných pistolí, výrazně klesá. Přesto jde při boji zblízka o bouchačku, které nikdo neodolá.
– Desert Eagle využijete už jen při čištění druhého a třetího skladiště lodi, čili na zhruba 8-10 nepřátel. Rozhodně se ale vyplatí!
– Poškození 200-50
– Munice 7 / 21
– Nabíjení 2,1s
– Penetrace – Střední

Taste Desert Eagle a postupte do druhého skladiště. Vylezte na můstek a na opačné straně slezte dolů. Postřílejte zdejší Rusáky. Někteří z nich nosí Mini-Uzi.

Samopal Mini-Uzi

– Častá zbraň Ultranacionalistů. Mini-Uzi je malý a rychlý samopal, který je ideální na boj v interiérech. Zblízka má velice slušné poškození, ale na dálku se vůbec nevyplatí. Pokud očekáváte tuhé boje v interiérech, může být Uzi velice dobrou volbou.
– Poškození 80-20
– Munice 32 / 320
– Nabíjení 3,5s
– Penetrace – Malá

Postupujte do třetího skladu. Tady pobijte poslední vojáky. Jednotka otevře kontejner v němž narazíte na jadernou bombu! Seberte dokumenty co na ní leží a vydejte se zpátky. Loď však exploduje a začne se potápět. Utíkejte za jednotkou přes skladiště až ven na palubu. Nesmíte moc meškat, jinak se loď potopí i s vámi. Až budete venku, zamiřte na příď a skočte do vrtulníku. Price vám pomůže se vytáhnout nahoru a tím první ostrá mise končí.

 

Kapitola 3 – Převrat
(Yasir Al-Fulani)

Jste prezident Arabské země, který byl svržen povstalci vedeným Al-Asadem. Naloží vás do vozu, kde už čeká Zakhaev mladší, a kamsi povezou. Cestou nemůžete nic dělat, pouze sledujte, jak se povstalci zmocňují města a vraždí obyvatele. Dorazíte na popraviště. Imran Zakhaev předá Al-Asadovi zbraň (Desert Eagle) a ten vás před kamerami popraví.


 

II. Akt I

Al-Asad provedl ozbrojený převrat a zdá se, že má co dočinění s transportem nukleárních zbraní Ruským Ultranacionalistům. Zatímco Soap pod velením Price a Gaze bude muset zajistit agenta mezi Ultranacionalisty, mariňák Paul Jackson bude osvobozovat město od Al-Asadových lidí.

 

Kapitola 4 – Výpadek
(Seržant „Soap“ MacTavish – 22. pluk SAS)
2. Den, 01:31:28 – Kavkazské hory, Rusko

Váš informátor v řadách Ultranacionalistů má problémy. Je čas ho zachránit. S sebou máte vysoce bohatou výzbroj – útočnou pušku M4A1 (+ SOPMOD), sniperku M21, Claymore, nálož C4 a Noktovizor. Nejprve si ji dobře prohlédněte.
Tip – M4A1 je jednou z mála zbraní, která může obsahovat mnoho druhů mířidel. Je dobré se v nich zorientovat.
Základní (železná) mířidla jsou na každé zbrani jako její výrobní součást.
Bodový zaměřovač je tenké sklíčko s červenou tečkou.
Reflexní mířidla jsou malou optikou – červená tečka ale vyšší přiblížení.
Holografická mířidla (hranatá) moc neomezují výhled, a mají červený terčík.

Útočná puška M4A1

– Vcelku slabá ale přesná útočná puška, která vyniká v rychlosti nabíjení a hlavně v množství doplňků. Na spoustu akcí půjdete právě s M4A1 a to většinou s bohatě vylepšenou M4A1, čili vás nemusí trápit, že ve svém základu je zbraň jen průměrná.
– Označení SOPMOD má M4A1, která v sobě skloubí hned čtyři doplňky (bodový zaměřovač, tlumič, laser, granátomet), což zbraň činí velmi univerzální.
– Laser pomůže lépe mířit od boku při používání noktovizoru.
– Doplňky – SOPMOD, Laser, Granátomet, Reflexní mířidla, Holografická mířidla.
– Poškození 52-45
– Munice 30 / 420
– Nabíjení 2,36s
– Penetrace – Střední

Výbava – Granátomet M203

– Granátomet používaný na některých Amerických zbraních jakožto doplněk.
– Poškození 300-120
– Munice 1 / 10

Sniperka M21

– Solidní sniperka se stabilním poškozením, velkým zásobníkem, tlumičem a rychlou střelbou. Na velkou dálku jde o skvělou zbraň, byť poškození 80 není pro sniperku nijak vysoké číslo. 
– Poškození 80
– Munice 10 / 100
– Nabíjení 3,06s
– Penetrace – Vysoká

Výbava – Claymore

– Mina Claymore je extrémně výbušná věc, kterou můžete nastražit na zem. Jakmile nepřítel naruší lasery v blízkosti miny, dojde k explozi. Claymore jsou velice účinné při obraně. K dispozici jsou jen v několika málo kapitolách.
– Poškození 512-100
– Munice 10
– Roznětka 0,83s

Výbava – C4

– Dálkově odpalovaná nálož. Hodíte na zem, stáhnete se a jakmile se přiblíží nepřítel, odpálíte ji. C4 je skvělá buď na čištění domů (vhodit dovnitř a odpálit) anebo při obraně.
Poškození 450-50
– Munice 10
– Roznětka 0,83s

Výbava – Noktovizor

– Brýle s posilovačem světla vhodné do tmy. K dispozici je budete mít prakticky na všechny mise, kde hrozí tmavé prostory.

Následujte Price a Gaze vpřed skrze bažinu. Dorazíte k molu a malé chatce. Společně postřílejte chlápky venku, pak počkejte až Gaz vhodí do domu granát a vyčistí zbytek Rusů. V chatce najdete Intel (1/2 – 3/30) a od mrtvých můžete získat nově zbraně.

Samopal Skorpion

– Malý skladný samopal, který se svojí funkcí lehce podobá Mini-Uzi. Je však ještě slabší a má menší zásobník. Oproti tomu však střílí přesněji.
– Poškození 70-20
– munice 20 / 240
– Nabíjení 2,67s
– Penetrace – Malá

Pokračujte dál přes most k domům na kopci. Na pokyn Gaze umístěte před dveře prvního domu Claymore. Exploze sundá chlápky uvnitř. Postřílejte osazenstvo druhého domu a postupujte dál. Nahoře projděte prázdným barákem a na zahradě narazíte jednotku Loajalistů vedených Kamarovem. Následujte je na útes nad vesnicí Ultranacionalistů a odtud na vhodnou palebnou pozici. Dole probíhá útok, tak kryjte spojence a sniperkou koste nepřátele. Pozor na kulometčíka v okně, kterého sejměte přes zeď. Mezitím na kopec k trafostanici dorazí vrtulníky s nepřáteli. Pokračujte k nim přes rozpadlým dům. Využijte krytu u malého domku na svahu a postřílejte vojáky z vrtulníků. Využijte i granátomet. Poté zkontrolujte jejich výbavu.

Sniperka Dragunov

– Legendární Dragunov je takovým ekvivalentem M21 – má stejnou účinnost, stejně velký zásobník i stejnou průraznost. Dragunov však trochu ztrácí v délce nabíjení.
– Poškození 80
– Munice 10 / 10
– Nabíjení 3,5s
– Penetrace – Vysoká

Raketomet RPG-7

– Klasický raketomet je velice častou zbraní Ultranacionalistů i Arabů. Účinnost je ohromná, ale raketa není moc přesná.
– Poškození 400
– Munice 1 / 4
– Nabíjení 3,29s

Nechte si co máte a jděte za Kamarovem na druhou střeleckou pozici. Sniperkou kryjte postup Rusů. Až nepřátelé ustoupí, následujte jednotku k trafostanici. Tady Pricovi dojde trpělivost a Gaz Kamarova přirazí k obrubníku, aby ho vyslechl. Konečně vám Kamarov sdělí pozici Nikolaie. Na laně se slaňte dolů do vesnice a začněte čistit zbytky nepřátel. Loajalisté vám pomohou. Nezapomeňte na C4, které můžete vhodit do oken a snadno zlikvidovat střelce uvnitř. Někteří nepřátelé mají samopal G3.

Útočná puška G3

– Extrémně silná útočná puška. Nevýhodou je malý zásobník, nicméně poškození je vražedné.
– Poškození 160-100
– Munice 20 / 300
– Nabíjení 3,75s
– Penetrace – Střední

Probijte se přes vesnici k domu na kopci. Gaz půjde vyhodit pojistky a vy s Pricem vnikněte dovnitř. Rozhodně si aktivujte noktovizor a všimněte si laseru v rámci SOPMODu M4A1 – pomůže vám lépe mířit. Nepřátelé v přízemí jsou výpadkem proudu dost zmatení. Jejich likvidace by neměla být těžká. Pokračujte do patra, kde se k vám připojí Gaz. Zdejší nepřátelé už jsou více připraveni. Jednoho najdete za stolem, další střílí zpoza dveří. Využijte C4 anebo rychlou palbu. V koupelně v patře leží Intel (2/2 – 4/30). V poslední místnosti najdete zraněného Nikolaie (pozor na šmejda, který vyskočí zpoza dveří). Osvoboďte Nikolaie a vydejte se ven, kde už na louce čeká vrtulník.

 

Kapitola 5 – „Charlie don’t surf“
(Seržant Paul Jackson – 1. úderná jednotka USMC)
2. Den, 13:45:10

Letíte vrtulníkem do arabského města svrhnout vládu Al-Asada, který nedávno svrhnul regulérní vládu Al-Fualima. Během letu můžete postřílet pár arabáků a pak už se slaňte dolů na zem. Zkontrolujte výbavu – máte útočnou pušku M4A1 (+ reflex), pistoli M9 a 2x Claymore. Následujte velitele Vasqueze k velitelství arabáků. Kámoš vyhodí dveře do luftu a vy vstupte dovnitř. Dole je sklad zbraní a spousta nepřátel. Vzhledem k bojům na malou vzdálenost se vyplatí tasit právě pistoli M9. Zajistěte sklep a prohlédněte věci. V boční místnosti je na stole Intel (1/3 – 5/30), pistole M9 a granát. Na stole v hlavním skladu je hromada zbraní včetně AK-47 (+ granátomet), AK-74u, RPG-7, pistole USP, Dragunova, bročky W1200 a granátů. Většinu zbraní znáte.

Brokovnice W1200

– Brokovnice jsou zpravidla fantastické na malou vzdálenost. W1200 není výjimkou a její síla je opravdu ohromná.
– Poškození 400-15
– Munice 7 / 70
– Nabíjení 4,4s
– Penetrace – Malá

Výbava – Granátomet GP-25

– Granátomet používaný na vybraných Ruských zbraních jakožto doplněk. Svým účinkem zcela odpovídá granátometu M203.
– Poškození 300-120
– Munice 1 / 10

Vzhledem k blížícím se bojům v ulicích se přezbrojte – vezměte si AK-47 (+ granátomet) a raketomet RPG-7. Pokračujte přes menší místnost plnou beden a Arabů až ven na ulici. Odtud postupujte k městu. Boje v ulicích jsou náročné kvůli arabákům útočícím ze střech okolních domů. Postupujte opatrně a raketometem ničte úkryty nepřátel anebo auta (exploze vozu sejme okolní nepřátele). Pročistěte si cestu k silnici, ale ještě přes ní nechoďte. Vydejte se ulicí vpravo od silnice. V rohu areálu je jeden přístupný dům – uvnitř najdete na stole Intel (2/3 – 6/30), dále RPG-7, pistoli M9 a hlavně další AK-47 s granátometem. Nyní překonejte hlavní silnici a vyjděte do patra bílého domu co stojí hned za ní. Nahoře je další Intel (3/3 – 7/30) a dále Dragunov a opět AK-74 s granátometem.

Probíjejte se ulicemi opatrně dál až na parkoviště u budovy televize. Část vojáků zůstane tady a vy jim pomozte nastražením Claymore min k autům. Později totiž přijde útok Arabů, takže je dobré se připravit. Postupujte do budovy televize. Přes pár místnosti se dostanete do velkého sálu s mnoha počítači. Kryjte se v kancelářích po stranách a postřílejte všechny Araby. Je jich tu jako much, takže opatrně. Až bude čisto, následujte jednotku do hlavní haly, kde se k vám připojí druhý tým, vedení seržou Griggsem. Postupujte do patra, když přes okna uvidíte, že na parkoviště útočí Arabové. Pokud jste podminovali auta, máte výhodu, protože útočníci odpálí Claymore miny a ty ještě způsobí explozi vozu, což pomůže rychle vyčistit prostor. Navíc u oken máte Dragunova a RPG-7, s čímž můžete práci dokončit a útok odrazit. Pak pokračujte přes střechu až do vysílací místnosti. Al-Asad tu ale není.

 

Kapitola 6 – Skládka
(Seržant Paul Jackson – 1. úderná jednotka USMC)
3. Den, 05:00:16

Pokračujete v čištění hlavního města. S sebou máte opět útočnou pušku M4A1 (+ holograf, + granátomet M203), pistoli M9 a Noktovizor. Pokračujte po dálnici až k domům odkud pálí Arabové. Postřílejte jich pár (objevují se neustále) a ve vhodný okamžik zapadněte dolů po schodišti. Je tu tma, takže využijte brýle do tmy. Překonejte trosky domů a vpadněte do budovy. Projděte chodbou ke schodišti.
Tip – U schodiště jeden Arab přepadne vašeho vojáka (Roycewicze), ale můžete ho rychle zachránit.
Vyjděte nahoru a postřílejte Araby, kteří na vás pálili venku. V jedné rozbořené místnosti je těžký kulomet, kterým postřílejte zmetky v protější části domu. Může se také stát, že padne některý váš kámoš, který má přenosnou verzi tohoto kulomet.

Kulomet M249 SAW (SZ)

– Statická verze kulometu M249. Je velice účinný a občas ho používají arabové. Nic vám nebrání ho využít ve svůj prospěch.

Kulomet M249 SAW

– Mocný Americký kulomet. Je velice účinný a má velký zásobník. Nevýhodou je tradičně dlouhé přebíjení.
– Poškození 130-90
– Munice 100 / 400
– Nabíjení 6,45s
– Penetrace – Velká

Běžte zpět na chodbu a prozkoumejte nově otevřenou místnost, kterou kámoši vyčistí. Najdete tu Intel (1/2 – 8/30). Nyní je čas se přezbrojit. Vezměte si G3 od padlých nepřátel. Sejděte dolů a pokračujte na opačnou stranu domu. Tady už nemá noktovizor smysl. Boje na ulici jsou velmi tuhé. Dobře se braňte, střílejte po nepřátelích a využijte aut, které můžete střelbou zničit, čímž explozí sejmete okolní nepřátele. Až vyčistíte celou ulici, na dálnici přijedou dva tanky T-72. Velitel vám nakáže sebrat Javelina po padlém kámošovi a ze střechy domu vlevo tanky sejmout.

Raketomet FMG-148 Javelin

– Pokročilý raketomet schopný zaměřit cíl a navádět raketu tak, aby jej zasáhla. Javelin lze použít pouze na předem dané cíle, kterými je těžká obrněná technika.
– Poškození 4000-256
– Munice 1 / –

Běžte na střechu, pokoste nepřátele na dálnici a pak zaměřte Javelinem tanky. Zničte je a můžete si namísto Javelinu vzít něco lepšího, protože už nebude třeba. Pokračujte ulicí přes trh. Je tu pusto, ale schovává se tu jeden Intel (2/2 – 9/30) – na křižovatce zahněte vlevo, běžte ke stánku s oblečením a mrkněte se doleva za krabici. Pokračujte s jednotkou k bažině, kde je uvízlý Abrams. Musíte odrazit masivní útok nepřátel, přičemž mnozí z nich používají RPG-7 a nově i kulomet RPD. Krom toho tu Arabové mají několik statických M240

Kulomet RPD

– Ruský ekvivalent Amerického M249 SAW. Kulomet RPD má téměř stejné staty, pouze delší nabíjení. Výhodou může být, že RPD je častou zbraní nepřátel, takže munice se snadno shání.
– Poškození 130-90
– Munice 100 / 400
– Nabíjení 9,7s
– Penetrace – Velká

Až odrazíte útok nepřátel, projděte do domů naproti. Odtud se probijte přes ulici až k baráku na jehož dvorku je ZPU-4 (AA dělo). Postřílejte posádku a dělo podminujte. Po explozi běžte na kopeček nedaleko skládky položit naváděč pro letecký útok. Dejte si pozor na střelce, kteří neustále pálí z domu na okraji bažiny. Pohybujte se z krytu do krytu a jakmile naváděč položíte, stáhněte se. Vrtulník dům zmasakruje a situaci uklidní. Seskupte se u tanku, kde Vasquez načrtne další postup.

 

Kapitola 7 – Loveni
(Seržant „Soap“ MacTavish – 22. pluk SAS)
2. Den, 03:02:42 – Západní Rusko

Během letu vrtulníkem vás sundá raketa Ultranacionalistů. Havárii přežijete (stejně jako Price a Nikolai). U sebe máte jen pistoli M1911 (starý známý Colt), takže si z těl mrtvých pilotů seberte nějakou další zbraň – nejlépe G36C, která je na misi dobrá svou univerzálností. Následujte jednotku pod most a odtud dál ke statku. Price otevře dveře a venku u domu uvidíte, jak skupina vojáků vyslýchá civilistu.
Tip – Pokud chcete dědka zachránit, musíte zareagovat až to Price nařídí a nepřátele hned postřílet.
Jeden nepřítel má novou bročku.

Brokovnice M1014

– Ruský ekvivalent W1200. Tato bročka má prakticky stejné statistiky. Jde opět o zbraň určenou na boje zblízka proti menšímu počtu nepřátel.
– Poškození 400-15×8
– Munice 7 / 70
– Nabíjení 4,4s
– Penetrace – Malá

Následujte jednotku na pole, když nad vámi proletí vrtulník. Rychle zalehněte a vyčkávejte. Až vrtulník odletí, pokračujte k domu.
Tip – Nepřátelé v okolí si vás všimnou tak či tak, nicméně pokud se vyhnete vrtulníku, zahlédnout vás později a budete mít čas si najít u domu kryt.
Odtud střílejte po nepřátelích a počkejte dokud Gaz neotevře sklep – pak vběhněte dovnitř. Vyjděte do přízemí domu a zpoza oken postřílejte muže venku. Poté postupte k východu z domu (pozor na vojáka, který dovnitř hodí zábleskový granát). Probijte se ven do areálu jakési pěstírny. Vpravo je velké bílá budova kde na stole uvnitř najdete Intel (1/2 – 10/30). Nepřátel je venku spoustu a mají i psy!
Tip – Psi jsou velice nebezpeční, neboť vás můžou strhnout k zemi a okamžitě zakousnout. Dá se tomu bránit včasným QTE a zlomit psovi vaz. Daleko lepší ale je si psy nepouštět k tělu.
Postřílejte nepřátele v areálu (můžete využít vyvýšené pozice na ochozu nad schodištěm) a poté opusťte brankou oblast.

Dorazíte na pole, kde vojáci s baterkami prohlíží okolí. Zbytečně na sebe neupozorňujte a opatrně se přesouvejte mezi balíky sena. Nepřátelé si vás sice všimnou ale to budete už skoro na opačné části pole. postřílejte je a pokračujte do areálu se skleníky. I tady je plno nepřátel a navíc skleník neposkytuje téměř žádné prostor ke krytí. Opatrně se probijte přes první skleník, postřílejte nepřátele v druhém a pokračujte dál až před velký sklad. Tady se do boje opět zapojí vrtulník – neustále z něj budou střílet vojáci, takže je pravidelně sestřelujte. Jen kousek za druhém skleníkem je vlevo zničený dům a za ním na pultech pod stříškou Intel (2/2 – 11/30). Probijte se až do skladu, kde jsou raketomety Stinger.

Raketomet FIM-92 Stinger

– Stinger je Ruským ekvivalentem Amerického Javelinu. Používají ho Ultranacionalisté a jde opět o raketomet se zaměřováním a naváděnými raketami. Samotné zamíření však neprobíhá přes speciální digitální obrazovku jako u Javelinu, ale pouze přes optiku a zvukový signál.
– Poškození 4000-120
– Munice 1 / –

Stingerem zaměřte vrtulník a vystřelte. Pilot však vyhodí světlice a raketu zmate. Zkuste to znovu – tentokrát uspějete a vrtulník se zřítí. Následujte Price ze skladu ven až k benzince na kopci. Je tu spousta vojáků, ale sejme je operátor letounu AC-130H, který si vás odteď převezme.

 

Kapitola 8 – Smrt shůry
(Termální TV operátor – AC-130H Bojový letoun)
2. Den, 04:20:22 – Západní Rusko

Priceova jednotka je dole ve vesnici a je nutné ji chránit. Musíte se vyvarovat střelbě na důležité budovy (např. kostel), střelby na civilisty a střelby na jednotku.
Tip – Abyste Price a jeho muže snáze poznali, mají blikající majáček, který vás upozorní.
Vy ovládáte tři různé zbraně, každou s jinou účinností. Navíc můžete přepínat mezi černobílým a bíločerným zvýrazněním.

Kanón 105mm (SZ)

– Největší dělo s nejmenším zoomem. Vystřelí raketu, která způsobí masivní explozi. Toto dělo je ideální na větší skupiny nepřátel, které jsou daleko od spojenecké jednotky nebo citlivých budov.

Kanón 40mm (SZ)

– Střední dělo a střední zaměření. Střílí explozivní projektily schopné zabít malé skupiny nepřátel nebo vozidla. Univerzální dělo na většinu situací.

Kanón 25mm (SZ)

– Velký zoom a silný kulomet na jednotlivé vybrané cíle. Pokud je nepřítel blízko jednotky, je toto dělo jasnou volbou.

Rychle se zorientujte a začněte likvidovat nepřátelské cíle. Zároveň se vyvarujte ničení budov. Sledujte Price a chraňte je během cesty přes pole a k okraji vsi. Tady po cestě projedou dvě civilní auta – nestřílejte na ně. Price káry zabaví (pozor ať nesejmete prchající civily) a vyrazí k druhé vesnici. Tou bude jednotka pouze projíždět, takže reagujte rychle a včas postřílejte nepřátele. Price dorazí k vrakovišti, kde vystoupí. Kryjte ho a počítejte s nutností často využívat 25mm kanón – nepřátelé se kryjí za auty a boje jsou hodně kontaktní. Až Price projde vrakovištěm k louce, přiletí pro ně vrtulník. Jakmile je jednotka naložená, je v bezpečí a mise končí.

 

Kapitola 9 – „War Pig“
(Seržant Paul Jackson – 1. úderná jednotka USMC)
3. Den, 16:30:10

Jste stále na známé skládce, kde jste zachránili tank. Máte ve výbavě opět útočnou pušku M4A1 (+ holograf, + granátomet M203) a pistoli M9, nicméně vedle vás leží Dragunov a kulomet M249 SAW. Obojí si vezměte, ale kulomet se vyplatí vbrzku vyměnit za M16A1, kterou nosí někteří vaši kolegové. Ne, že by byla M16A1 kdovíjaký zázrak, ale jednak ji už nikde ve hře nepotkáte a hlavně jde o vcelku univerzální zbraň pro boje v ulicích.

Útočná puška M16A1

– Průměrná útočná puška, která se velice podobá M4A1. Má přibližně stejné statistiky ale ne tak velké možnosti doplňků. M16A1 se vyskytuje pouze v této kapitole a výjimečně se dá od mrtvých kolegů získat i verze s granátometem.
– Doplňky – Granátomet
– Poškození 68-50
– Munice 30 / 300
– Nabíjení 2,73s
– Penetrace – Střední

Arabové střílejí z autobusu na opačné straně skládky. Postřílejte je a přibližte se k nim (tank vám pomůže). Po chvíli dorazí dva vrtulníky a začnou vysazovat další arabáky. Buď je jednoduše postřílíte (můžete je sundat už když se slaňují) anebo použijete RPG za autobusem a zničíte celé vrtulníky. Jakmile bude klid, pokračujte s Abramsem do ulice. Arabáci útočí z domů, z oken i ze střech, takže pečlivý průzkum a střelba Dragunovem je zásadní. Zaměřte se na dům vpravo na rohu ulice – vydejte se dovnitř a vyčistěte ho (pozor na Araby střílející zpoza dveří). V horním patře budovy je v místnosti s dírou ve zdi Intel (1/3 – 12/30). Zaujměte palebné postavení na balkoně a postřílejte Araby na ulici. Jsou jich desítky, ale s pomocí kámošů a tanku to zvládnete. Pak sejděte dolů a vydejte se do velkého domu v rohu ulice (za tankem). Tady zbylo několik nepřátel, které sejměte a v patře v ložnici najdete Intel (2/3 – 13/30). Z balkonu opět postřílejte Araby na které uvidíte a pak se vydejte dolů ulicí. Postupujte vlevo podél zdi a obsaďte dům na konci ulice (vlevo od autobusu). Odtud můžete dobře postřílet šmejdy v domě naproti (na rohu ulice), kam se poté taky přesuňte. Z tohohle domu zase krásně uvidíte na protější dům přes malou uličku. Využívejte zkrátka jednotlivé domy a čistěte Araby v okolních barácích. Pak opět prohlédněte dům přes uličku a vyčistěte zbylé Araby. Následujte Vasqueze do uličky.

V dalším domě na konci uličky se Arabové dobře kryjí v oknech. Vaši kolegové posunou kontejner, abyste se mohli lépe krýt. Sniperkou skolte střelce a vstupte do domu. V patře, v místnosti s okny, kterými pálili nepřátelé, najdete Intel (3/3 – 14/30). Postupujte do místnosti s rozbořenou stěnou. Na ulici je vidět tank, takže se moc neukazujte. Vasquez požádá o pomoc vašeho Abramse, který nepřátelský tank sejme přes zeď budovy. Dorazte zbytek vojáků a následujte jednotku k místu vyzvednutí.

 

Kapitola 10 – Šok a údiv
(Seržant Paul Jackson – 1. úderná jednotka USMC)
3. den, 18:00:07

Jste ve vrtulníku a míříte do hlavního města. Ovládáte granátomet.

Granátomet Mk 19 (SZ)

– Kvalitní Americký granátomet střílející explozivní granáty. Mk 19 je užitečný proti technice i proti skupinám nepřátel. Granáty létají většinou celkem přesně.
– Poškození 250-150
– Munice – / (přehřátí)

Během letu koste nepřátele pod vámi. Zaměřujte se primárně na AA děla na střechách, dále na raketometčíky a BVPčka v ulicích. Pozor na přehřívání děla. Až vyčistíte náměstí, pilot přistane, aby nabral vojáky. Pak vyrazíte dál k další jednotce.

Tady už bude třeba jít po svých. S sebou máte tradičně útočnou pušku M4A1 (+ holograf, + granátomet M203) a pistoli M1911. Vyjděte na ulici a prostřílejte se k domům v dálce. Cestou si od padlých přivlastněte kulomet RPD a útočnou pušku G3. Obě zbraně vám poslouží mnohem lépe. Dorazíte ke staveništi. Vstupte do přízemí budovy a postřílejte arabáky. V patře najdete uvíznutou jednotku kámošů a v rohu také Intel (1/2 – 15/30). Z patra seskočte na dvorek, když se proti vám objeví početná skupina Arabů. Mnozí budou střílet i z oken a střechy budovy vpravo. Rychle si najděte kryt a opatrně sejměte především osazenstvo domu – potom vběhněte dovnitř. V patře domu pobijte zbytek Arabů a v malé komoře s policí si vezměte Intel (2/2 – 16/30). Z oken dorazte Araby na dvoře. Potom se vydejte ulicí zpátky k vrtulníku.

Naskočte a opět se chopte děla. Během odletu však sestřelí Cobru a pilotka Pelayo skončí uvízlá dole v ulici. Dělem postřílejte okolní arabáky a vrtulník přistane pár metrů od pilotky. Máte limit 01:30 na to, abyste se k pilotce dostali, vzali ji a donesli do vrtulníku. Není to zase tak málo času, ale nesmíte meškat. Taste RPD a prostřílejte se ke Cobře. Arabové neustále přicházejí z boku, takže je rychle pokropte, hoďte na zbytek pár granátů, popadněte pilotku a utíkejte zpátky. Jakmile budete v bezpečí vrtulníku, pilot se zvedne, jenže kousek od vás vybuchne atomovka!

 

Kapitola 11 – Následky
(Seržant Paul Jackson)

Proberete se v troskách vrtulníku, jako poslední přeživší. Vylezte ven, kde uvidíte mrtvé vojáky, včetně pilotky Pelayo. Nikdo nepřežil. Můžete vyrazit ulicí k hřišti, ale radioaktivní spad brzy dostane i vás.


 

III. Akt II

Po průseru Američanů se SAS chystá konečně dostat Al-Asada. V pozadí je však mnohem mocnější muž, který kdysi přežil vlastní smrt.

 

Kapitola 12 – Bezpečný dům
(Seržant „Soap“ MacTavish – 22. pluk SAS)
4. Den, 02:00:38 – Severní Ázerbajdžán

Další, v pořadí třetí, akce vaší jednotky. Cílem je dopadnout Al-Asada, který se podle Nikolaie ukrývá v Ázerbájdžánu. Tradičně máte útočnou pušku M4A1 (+ SOPMOD), a též bročku M1014, noktovizor, 4x C4 a Podporu vrtulníku.

Výbava – Podpora vrtulníku

– Označíte místo na které zaútočí spojenecký vrtulník – vystřelí pár raket a salvu z kulometu (ideální na čištění domů). Podporu vrtulníku lze používat opakovaně, ale mezi jednotlivými použitími je zhruba 20s interval.
– Podpora, tedy označení místa pro útok spojenců je velice častým typem výbavy i v mnoha dalších dílech CoD. Často se liší, o jakou podporu se jedná a jaký tedy bude výsledný efekt.
– Podpora vrtulníku je k mání pouze v této kapitole.

V benzínce u cesty nic není, tak se rovnou vydejte s kolegy k vesnici. Tady je situace vážná. Nepřátelé se kryjí v domech a postup je velice náročný. Bročka vám skvěle poslouží při čištění domů, ale na boje venku si raději obstarejte něco jiného. Vyplatí se na každý dům nejprve povolat vrtulník a po postřílení nepřátel vtrhnout dovnitř. Zároveň pamatujte na C4, které házejte do místností skrze okna. První na řadě by měl být malý bílý dům na svahu kopce. Dejte pozor na vedlejší kostel, odkud pálí nepřátele. Pošlete na kostel vrtulník a mezitím obsaďte dům (dovnitř můžete vejít přes sklep). V domě v kuchyni na stole leží AK-47 (+ granátomet) a hromada granátů. V patře domu v pokoji na skříní leží Intel (1/2) – 17/30). Protože dál přes cestu je silně bráněná chata, vraťte se o kus zpět a vezměte to do kostela. Prohlédněte věž, kde je Dragunov a Javelin, ovšem Javelin vám bude k ničemu, protože v kapitole žádná vozidla nejsou. Dragunovem pokoste nepřátele, co jsou vidět z věže a pak pokračujte ven na hřbitov. Za kostelem vede cesta k domu na svahu. Vedle domu je hromada beden, po kterých můžete vylézt na střechu a získat velmi výhodnou palebnou pozici – snadno sejmete Rusáky v patře domu. V přízemí domu, s výhledem na silnici je těžký kulomet RPD.

Kulomet RPD (SZ)

– Ekvivalent statické verze kulometu M249. I statický RPD je velice účinný a občas ho používají nepřátelé – Ultranacionalisté. Pokud se naskytne příležitost, můžete ho využít ve svůj prospěch.
– Poškození 130-90

Kulometem pokropte vojáky na silnici. Protože další dům je moc daleko, raději se vraťte dolů k prvnímu domu a nyní už konečně pronikněte do chaty. Uvnitř je na pultu RPG-7 a rakety. Pokračujte podél chaty výš a vnikněte do domu pod vodní věží. Je to restaurace a je plná zbraní. V přízemí na stole leží Intel (2/2 – 18/30), dále AK 74 (+ granátomet), včetně granátů, kulomet RPD a také Mini-Uzi. Právě Mini-Uzi se vyplatí namísto bročky, do které by vám v tuhle dobu měly akutně docházet náboje. Rychlá, patřičně silná zbraň se hodí a Mini-Uzi ji dokáže nahradit. Dále na stole v zadní místnosti leží hned 5 balíků C4. Rozhodně nálože nadále využívejte. Až se vyzbrojíte, pokračujte po kopci vzhůru. Tady je jeden dům, který opět nechte vyčistit vrtulníkem a pak dorazte zbytek nepřátel. Odtud postupujte přes pole na farmu. I tady je spousta nepřátel – mnozí jsou ve stodolách. Nechte je zpracovat vrtulníkem, pak dorazte zbytek. Jednotka vyrazí dveře stodoly, kde najdete Al-Asada! Price si ho vezme na starost, ale Asadovi se nechce promluvit o tom, kde sebral atomovku. Zazvoní telefon, Asadův kontakt – Imran Zakhaev, načež Price Al-Asada zastřelí.

 

Kapitola 13 – Všichni v maskovacím
(Poručík Price – 22. pluk SAS)
Pripyat, Ukrajina
Před 15 lety

Před patnácti lety Price (tehdy poručík) společně s kapitánem MacMillanem mířili kamsi do oblasti zóny u Černobylu. S sebou máte sniperku M21 a pistoli USP (+ tlumič).
Tip – Během této kapitoly máte šanci postupovat tiše a vyhýbat se prozrazení. Pokud se ale prozradíte, stále můžete ve většině případů pokračovat, jen se okolí zaplní početnou skupinou nepřátel.
Následujte kapitána k prvnímu stavení a snažte se být opatrní. Kapitán vás upozorní vás na dva chlápky na louce. Připlazte se blíž a jakmile budou daleko od sebe, jednoho sejměte, zatímco kapitán sundá druhého. Následujte kapitána k baráku. Uvnitř je několik chlapů a venku u auta je další. Sejměte jen toho u auta, abyste mohli projít (nesnažte se vystřílet osazenstvo baráku – prozradili byste se). Dorazíte ke kostelu a kapitán vás varuje před střelcem na věži. Sundejte ho a pak zabijte chlapa dole u kostela. V kostele jsou raketomety Stinger, ale pokud se neprozradíte, nemusíte je vůbec použít. Vylezte na věž, kde najdete Intel (1/3 – 19/30). Vzápětí však přiletí vrtulník, takže rychle slezte dolů a schovejte se do stínu, aby vás vrtulník neviděl
Tip – Pokud vás vrtulník uvidí, budete ho muset sundat Stingerem.
Následujte MacMillana přes hřbitov až na louku. Tady proti vám vyrazí početná skupina vojáků včetně BVP. Zalehněte, připlazte se těsně ke kapitánovi (mírně vlevo od něj) a vyčkávejte. Musíte počkat až vojáci projdou. Pozice je velice důležitá, protože pokud půjdou těsně vedle vás, všimnou si, že tu ležíte. Až projdou, následujte kapitána na vrakoviště. Tady pár vojáků hází mrtvoly do jezírka a další dva chodí okolo. Nejprve následujte MacMillana kolem jezírka a tiše sejměte oba hlídkující muže. Pak počkejte až kapitán zaujme dobré postavení a sestřelte jednoho chlapa co vytahuje mrtvoly, zatímco kapitán sundá druhého. Pokračujte ke skladišti. Mezi kontejnery je voják, kterého kapitán vyřídí zblízka. Můžete následovat kapitána a projít mezi kontejnery nepozorování, ale vpravo je mezi kontejnery skupinka vojáků a u nich leží na sudu Intel (2/3 – 20/30). Nezbude vám, než vojáky rychle postřílet, byť s rizikem prozrazení. Zase si ale od nich můžete krom Intelu vzít i P90.

Samopal P90

– Samopal P90 je zbraň s obrovskou kadencí a velkým zásobníkem. Navíc se může vyskytovat s různými doplňky. Poškození je na samopal velmi dobré.
– Doplňky – Tlumič, Bodový zaměřovač
– Poškození 100-60
– Munice 50 / 300
– Nabíjení 3,5s
– Penetrace – Malá 

Následujte kapitána přes kontejner až k silnici. Tady je hromada vojáků, ale kapitán ví, jak se jim vyhnout. Utíkejte za ním mezi auta, lehněte a proplazte se pod náklaďáky. Na konci utíkejte za kapitánem až k městu. Na vršku požárního schodiště je sniper. Velice opatrně ho sejměte. Pokud si vás všimne, vzburcuje i vojáky na silnici, včetně vrtulníků. V takovém případě bude situace kritická. Pak pokračujte ke schodišti. Kapitál vleze oknem do prvního podlaží, ale vy se nejprve mrkněte až na vrchol schodiště. V pokoji za oknem leží Intel (3/3 – 21/30), samopaly G36C a raketomet Stinger.
Tip – Opět platí, že pokud se prozradíte, bude nutné vrtulník zničit.
Raději následujte MacMillana přes pokoje v prvním patře. Prolezte dům a seskočte na ulici. Jste v Pripyati, zbývá nalézt váš cíl. Následujte kapitána na dvorek, kde je pes. Nestřílejte na něj, jinak na vás vyběhne celá smečka psů. Pouze ho opatrně zdálky obejděte. Následujte kapitána přes velkou halu, k náměstí a odtud do hotelu.

 

Kapitola 14 – Jeden výstřel, jeden mrtvý
(Poručík Price – 22. pluk SAS)

Po několika dnech čekání konečně na náměstí přijíždí překupník zbraní Zakhaev. Vedle vás leží sniperka. Lehněte k ní a zaměřte.

Sniperka M82 .50 kalibr (SZ)

– Extrémně účinná a přesná sniperka Barrett. V CoD 4 funguje pouze jako statická nepřenosná zbraň a teprve v některých dalších dílech CoD ji lze nosit s sebou.

Přibližte si ke skupině vojáků a sledujte Zakhaeva. Ten přinese kufr plný zlata a začne se dohadovat s vojáky.
Tip – Pozorujte, jak se hýbe vlaječka na autech a uvědomte si, že vítr změní dráhu vaší kulky. Můžete teoreticky střílet už nyní, ale riskujete, že minete. Pokud se tak stane, Zakhaev uteče.
Raději vyčkávejte až se vítr uklidní. Do výhledu vám vletí vrtulník, ale nenechte se tím rozhodit. Zakhaev se začne rozčilovat, připraven odejít. V ten moment se vítr ustálí a to je vaše chvíle. Trefte Zakhaeva, který spadne na zem s ustřelenou rukou. Okamžitě si vás všimne vrtulník – rychle sestřelte pilota, než vás sejme raketou. Pak se zvedněte, běžte ke kapitánovi a slaňte se na ulici.

Započne limit 20:00 na přesun k místu vyzvednutí. Neděste se, protože to není málo. Rozhodně postup neuspěchejte, to by byla chyba. U sebe máte opět sniperku M21 a pistoli USP, také 4x nálož C4 a 8x minu Claymore. Běžte na náměstí a odtud dolů k budovám. V cestě je spousta nepřátel, které postřílejte. Protože na náměstí přiletí vrtulníky, aby vysadili vojáky, nastražte k autům pár náloží C4 a pokračujte. Až se vojáci přiblíží, nezapomeňte nálože odpálit. Pokračujte přes blok domu. Dejte si pozor na psy a probijte se na dvůr za domem. Nad vámi se objeví bojový vrtulník. Má rakety, čili musíte jednat rychle a sniperkou sejmout pilota. Vrtulník havaruje, exploduje a jeho trosky spadnou dolů, kde MacMillanovi zraní nohu! Od této chvíle, ho musíte nosit! Vezměte tedy kapitána a pokračujte uličkou dál. Pokaždé, když uvidíte nepřátele, položte kapitána na strategické místo a taste zbraň. MacMillan je sice zraněný, ale nohu ke střelbě nepotřebuje, takže vám bude pomáhat. Pokračujte uličkami přes parčík, kde se strhne masivní útok. Nepřátelé tu zaútočí z obou směru, navíc vrtulníky vysadí další vojáky. Až je postřílíte, pokračujte s kapitánem přes další dům. V patře narazíte na pár psů a vojáků, čili buďte opatrní. Jakmile vyjdete z domu, všimněte si vpravo od východu žebříku na požární schodiště. Nechte kapitána tady a vylezte nahoru, kde na samém vršku schodiště leží Intel (1/2 – 22/30). Popadněte kapitána a pokračujte přes budovu bazénu. Dole v bazénu je pár psů, ale rozutečou se, když se přiblížíte. Pokračujte ven a dále k Ruskému kolu.

Položte kapitána na strategické místo na svahu. Všimněte si, že dole u aut je pár Dragunovů. Ale měli byste mít dost munice pro M21. Protože Ultranacionalisté brzy zaútočí, musíte se připravit. Umístěte zbylé C4 a všechny Claymory do oblasti u plotů, na ulici u bazénu a do uličky vpravo. Všimněte si bytovky úplně vpravo u uličky. Do domu vedou dveře, ale ty jsou zatím zavřené. Nachází se za nimi Intel, ale ze dveří vyběhnou vojáci až když přiletí váš vrtulník. Pamatujte na to. Teď si najděte kryt a jakmile začnou přibíhat nepřátelé, koste je sniperkou. Zhruba v polovině obrany přiletí vrtulníky, aby vysadili další vojáky – snažte se je sundat, když se slaňují. Jakmile se objeví váš vrtulník, běžte k zamčeným dveřím pravé bytovky. Pokud jsou stále zavřené, vzdalte se od nich (až k budově bazénu) a jakmile odtamtud vyběhnou vojáci, vraťte se. V chodbě domu najdete Intel (2/2 – 23/30). Musíte si ale pospíšit, protože váš vrtulník nebude čekat věčně. Jakmile Intel získáte, sprintujte pro kapitána a vezměte ho na palubu. Když to stihnete, vrtulník odletí i s vámi a náročná operace je hotova.

 

Kapitola 15 – Horko
(Seržant „Soap“ MacTavish – 22. pluk SAS)
4. Den, 09:40:32 – Severní Ázerbájdžán
Současnost – Osm hodin po smrti Al-Asada

Blíží se masivní útok Ultranacionalistů. S sebou máte kulomet M249 SAW a sniperku M21, dále 10x Claymore a kouřové granáty (viz CoD2), namísto zábleskových. Nepřátelé dorazí až se přiblížíte k obranné pozici, takže máte čas prohlédnout situaci. V baráku opodál (pod věží) je na posteli AK-47 (+ granátomet) a také další kulomet M249. U plotu u farmy jsou opřené RPG-7 a ve stodole, kde byl Al-Asad najdete Dragunovy, kulomety RPD a hlavně samopal P90, který si vezměte místo sniperky. Zbraně s velkou kapacitou zásobníku budou nezbytné. Rozmístěte Claymore nálože (k autům, na cesty) a poté jděte do kostela, kde ve věži najdete další RPG-7. Útok nepřátel začne a vy využijte raketometů i kulometu, abyste postříleli co nejvíc vojáků. Až Price nařídí ústup, poslechněte ho a přesuňte se ke kulometu ve zříceném vrtulníku (vedle spáleného domu).

Kulomet Minigun (SZ)

– Extrémně rychlá smrtící statická zbraň. Minugun se sice může přehřát, takže je třeba střílet po dávkách, přičemž roztočení kulometu chvíli trvá, ale jakmile už kulomet pálí, nic mu neodolá.
– Munice – / (přehřátí)

Chopte se kulometu a koste vojáky. Po chvíli dorazí vrtulníky a začnou vysazovat další nepřátele. Sejměte minigunem rovnou vrtulníky. Až Price zavelí k ústupu vzdalte se, opět si pomozte dýmovnicí a utíkejte do budovy restaurace. V patře jsou v oknech detonátory C4 a nálože jsou rozmístěné na svazích. Postupně odpalte všechny detonátory (samozřejmě v době, kdy tam bude nepřítel). Až Price opět nakáže ústup, následujte jednotku přes louku na statek. Mezitím dorazí vrtulníky, aby vysadili vojáky – můžete je zkusit sestřelit nedalekými RPG-7. Ve stodole je Javelin (předtím tu nebyl), který popadněte a zničte s ním všechny čtyři útočící tanky. Je užitečné hodit na louku dýmovnici, aby nepřátelé nestříleli a tanky označit Javelinem před dým (díky digitálnímu zaměřovači to půjde). Po zničení tanků si místo Javelinu vezměte zpátky samopal.

Započne limit 04:00 za který se musíte dostat k místu vyzvednutí dole u řeky. To je docela problém, neboť se musíte probít přes celou vesnici. Dostanete ale možnost letecké podpory.

Výbava – Podpora stíhačky

– Další typ podpory. Po označení místa vyrazí tím směrem stíhačka a shodí bomby – jde o kobercový nálet.
– Počet použití je omezený na 10.
– Munice 10

Pošlete na konec pole stíhačku, aby vybombardovala cestu. Pak vyrazte. Na silnici zahněte vlevo a jděte podél silnice dolů k chatě. Do města naveďte další útok stíhaček, abyste ulevili situaci a poté pokračujte kolem chaty dolů k silnici. Postupujte k zalesněnému svahu nad benzínkou. Právě v lese je horda dalších vojáků, na které opět vpusťte pár stíhaček. Abyste nemuseli jít dolů přes rizikový les, můžete jednoduše přelézt plot a slézt dolů po strmém svahu k benzínce. Jakmile sem dorazíte, přiletí pro vás vrtulník, ve kterém krom dalších Američanů je i Griggs. Naskočte si a z vrtulníku ještě můžete pokosit pár Rusáků.

 

Kapitola 16 – Hříchy otce
(Seržant „Soap“ MacTavish – 22. pluk SAS)
5. Den, 06:34:30 – Jižní Rusko

Další, v pořadí čtvrtá akce SAS. Cílem je lapit Zakhaeva juniora, který vede Ultranacionalisty. Tentokrát budete opět spolupracovat s Kamarovem. U sebe máte zbrusu novou sniperku R700 a pistoli M1911.

Sniperka R700

– Velice silná sniperka se stabilně velmi vysokým poškozením. Nevýhodou je malý zásobník na pouhé čtyři kousky a málo munice.
– R700 je dostupná pouze v této kapitole.
– Poškození 200
– Munice 4 / 32
– Nabíjení 2,3s
– Penetrace – Velká

Následujte jednotku Kamarova přes vrakoviště až k benzínce. Ve věži je pár nepřátel a další jsou v bufetu naproti. Až vám dá Price signál, sejměte chlápky na věži. Pak se rychle přesuňte k bufetu. Uvnitř leží na stole vlevo od pultu Intel (1/2 – 24/30) ale musíte ho získat dříve než postřílíte všechny vojáky v oblasti, protože pak se děj posune dál. Po zabití vojáků si vezmete jejich uniformy a zaujmete jejich pozice.

Ráno dorazí Viktor Zakhaev, zatímco vy už čekáte ve věži. Nejprve si zkontrolujte zbraně, protože namísto sniperky máte kulomet RPD. Ten se bude hodit, ale sniperku máte opřenou vedle ve věži – taky si ji vemte. Až Price zadá rozkaz k útoku, začněte střílet vojáky, ale pozor na Viktora – nesmíte ho zabít! Po chvíli Viktor zkusí ujet, ale narazí do věže a shodí ji. Jakmile se vzpamatujete z pádu, utíkejte za Viktorem společně s Griggsem. Pronásledujte Viktora přes vrakoviště až na ulici. Tady je spousta vojáků, ale můžete se krýt v domech po stranách ulice. Využijte je, abyste se k Viktorovi dostali blíž, ale pamatujte, že ho nesmíte zabít. Po levici, zhruba uprostřed ulice budete mít uličku – tou se vydejte. Na křižovatce zahněte vpravo a dostanete se z boku k baráku stojícímu vedle parkoviště. Do baráku vede schodiště a uvnitř je Intel (2/2 – 25/30). Postřílejte vojáky na parkovišti a uličkami utíkejte za Viktorem. Dorazíte k velké bytovce. Spojenecký vrtulník smete kulometčíky v oknech a můžete vejít. Pokračujte opatrně, protože byty jsou poničené a všude je plno nepřátel. Zajistěte si namísto sniperku bročku W1200. Probijte se ke schodišti do patra. Tady je trosek ještě víc. Počkejte až váš vrtulník smete obranné pozice nepřátel a přes trosky postupujte dál. Vylezte na střechu, kde konečně dostihnete Viktora. Jakmile se k němu na rozkaz Price přiblížíte, zastřelí se.


 

IV. Akt III

Zakhaev dává Západu ultimátum, aby jejich jednotky opustili Rusko. Ale nabubřelí Britové i Američané jsou proti. Bude nutné Zakhaeva konečně zastavit.

 

Kapitola 17 – Ultimátum
(Seržant „Soap“ MacTavish – 22. pluk SAS)
6. Den, 06:19:38 – Altajské hory, Rusko

Zakhaev dal Britům a Američanům ultimátum k opuštění Ruska. Zdá se, že je třeba ho zastavit. Další akce SAS je tady. Seskočíte na padáku kamsi na pohoří Altaj. Máte tu Price i Gaze, ale Griggs dopadl jinam – je třeba ho najít. S sebou máte opět útočnou pušku M4A1 (+ SOPMOD), pistoli USP.45, 2x Claymore, 4x C4 a noktovizor. Vydejte se dál lesní cestou. Narazíte na auto, ale posádku kolegové rychle sejmou. Další skupina vojáků je v lese ale i o ty se kámoši postarají (můžete jim samozřejmě pomoct). Dorazíte k vesničce a vpadnete do domu. Je tu tma, takže noktovizor se může hodit. Price zapíchne vojáka v patře. Mrkněte na jeho výbavu – má Ak-74u, které si určitě vezměte – vzhledem k bojům v exteriérech i větších interiérech se bude hodit. Vyjděte do druhého patra. Snažte se být stále tiše, jinak přilákáte další vojáky. V druhém patře jsou vojáci dva – jeden spí na židli, druhý pokuřuje opodál. Obejděte druhého přes kuchyni, abyste mu vpadli do zad a oba zabijte. Griggs v budově není. Jděte dolů a vyjděte před dům. Vpravo u malé kůlny jsou další dva vojáci – tiše je sejměte. Pak se přesuňte k dalšímu domu. V patře uslyšíte, jak Ultranacionalisté vyslýchají Griggse. Gaz odpálí dveře a vtrhněte dovnitř. Najdete tu Griggse svázaného – přesekněte mu pouta a vyjděte ven. Opusťte vesnici a pokračujte na pole ke stožáru elektrického vedení. Nad hlavou vám prolétnou dva vrtulníky, tak si lehněte, ať je neupozorníte. Na sloupy stožáru položte dvě nálože a odpalte je. Výpadek elektřiny umožní spojencům nabourat se do systému.

Gaz přepálí plot a vy můžete pokračovat. dorazíte ke staré základně. Přelezte plot a všimněte si zbraní na bedně – Dragunov, kulomet M249 SAW, bročka M1014 a pár zábleskových granátů. Vezměte si bročku M1014 i kulomet M249 SAW a postupujte do garáže, odkud zahajte střelbu na nepřátele v protějších budovách. Až se vám podaří probít se blíž, nezapomeňte vstupy podminovat Claymorem a případně nastražit C4. Pomůže to zpomalit další přívaly nepřátel. Ve skladišti naproti najdete v boční místnosti Intel (1/1 – 26/30). Probijte se ke skladišti na opačné straně areálu. Z jeho patra můžete postřílet vojáky na cestě, které vysadí vrtulník. Poté překonejte ulici a pokračujte přes budovu dál do areálu s BVPčky. Pozor si dejte na raketometčíky na střechách. Z patra budovy pak postřílejte vojáky, kteří k základně dorazí v náklaďácích (využijte i C4). Pak už zbývá jen opustit základnu a postupovat k hlavní základně. Na cestě narazíte na sniperský tým Amíků a vzápětí ze základy vystřelí dvě rakety Topol.

 

Kapitola 18 – Všechno nebo nic
(Seržant „Soap“ MacTavish – 22. pluk SAS)
6. Den, 07:16:17 – Altajské hory, Rusko

Situace je vážná. Krom výbavy z minulého levelu máte nově 10x Claymore, 4x nálože C4 a dýmovnice namísto zábleskových granátů. Přibližte se k základně, kde je rozbitý plot. Nechoďte tam tudy – v areálu je BVP. Vezměte to zleva a všimněte si mnoha RPG-7 u auta. Na zeď základny položte nálož – tudy vnikněte dovnitř.
Tip – Zničit BVP lze mnoha způsoby – můžete ho jednoduše sejmout raketometem, nebo na něj připevnit C4, anebo případně nálož C4 jen tak odhodit a odpálit ji až se BVP přiblíží.
Doporučuji hodit na BVP dýmovnici a pak ho podminovat C4 ať máte jistotu. Poté se začněte probíjet do základny. Kryjte si boční cesty pomocí Claymore náloží. Ve velkém hangáru nedaleko brány je hromada RPG-7, samopalů G36C a dýmovnic. Postupujte k bráně vlevo. Ta je sice zamčená, ale vlevo je strážní budka s AK-47 (+ granátomet) a dýmovnicemi. Vpravo od brány je schodiště na střechu s výhledem na raketová sila. Na střeše je hromada věcí – granáty, dýmovnice, RPG-7, Dragunovy a především Javelin! Dole mezi sily jsou dvě BVPčka. Naházejte dolů dýmovnice, aby na vás nemohli pálit a pak se jich zbavte Javelinem.

Sejděte dolů a pokračujte do pravé části základny. Mezi budovami je spousta zelených beden na nichž najdete zbraně – hlavně RPG-7. Mrkněte do uličky mezi dvěma budovami – na jejím konci je další bedna se zbraněmi (kulomet RPD, samopal G36C) a hlavně Intel (1/2 – 27/30). Pak pokračujte bránou do areálu sil. Jsou tu dva otevřené hangáry. Ten vpravo obsahuje další haldy raketometů RPG-7, granátů, další Javelin a také Intel (2/2 – 28/30). Hangár vlevo obsahuje také zbraně a také Javelin. Celkově se dá říci, že základna je plná explozivních zbraní a granátů všeho druhu. Používejte je často a vyčistěte celý areál. Pak se seskupte s jednotkou u vstupu do šachty. Chopte se lana a slezte dolů.

 

Kaptola 19 – Žádný boj ve válečné místnosti
(Seržant „Soap“ MacTavish – 22. pluk SAS)
6. Den, 07:35:21 – Altajské hory, Rusko

Seskočíte na dno šachty. Krom výbavy z minula máte nově 2x Claymore a 4x nálož C4. Vydejte se vpřed šachtou. Až seskočíte do interiéru základny a projdete sprchami na chodbu, započne limit 15:00.
Tip – Na vyšší obtížnosti je limit 11:00 nebo dokonce jen 09:00.
Musíte stihnout najít ovládání raket a deaktivovat je. Z chodby to můžete vzít buď doprava přes kuchyni anebo doleva přes pokoje. Levá cesta je lepší, protože v ní najdete Intel – až se probijete do šikmé chodby, všimněte si odbočky do tmavého konferenčního sálu – uvnitř na stole je Intel (1/2 – 29/30). Obě cesty se spojují ve skladu a odtud vede schodiště dolů. Před vámi je dlouhá chodba s krabicemi na obou stranách. Využijte právě krabice ke krytu a postupujte vpřed. Musíte být rychlí, ale zároveň opatrní. Času je málo. Po skladišti následuje chodba s raketovými sily. Opět využijte průchod přes sila abyste obešli hlavní chodbu (můžete využít Claymory a C4 a krýt si tak záda). Jakmile se přiblížíte k východu, zahájí se odpočet do vypuštění raket – zážeh by vás zabil, tak sprintujte ke dveřím.

Dostanete se do chodby s velkými masivními vraty. Vlevo v chodbičce je pár zábleskových granátů. Gaz vám na dálku dveře otevře (sice pomalu, ale přece). Pokud vám zbývají ještě alespoň 03:00, měli byste to zvládnout. Vpadněte dovnitř a postřílejte vojáky. Postupujte do sklepa, kde připevněte nálož na zeď. Odpalte ji a vnikněte do kontrolní místnosti. Tady opatrně ať netrefíte kámoše útočící z balkonů naproti. Až bude klid, vyhledejte klávesnici u jednoho ze stolu, zadejte kódy a deaktivujte rakety! Uff. A Amerika je zachráněna… no, důvod k radosti to asi nebude, ale úkol je splněn.

Podívejte se do konferenční místnosti nad kontrolní místností – uvnitř je mrtvola se zábleskovými granáty a poslední Intel (2/2 – 30/30). Poté se vydejte dveřmi ven a zpátky do chodby s masivními vraty. Odtud postupujte dlouhou chodbou k výtahu. Vyvezte se nahoru, kde v garáži čeká Gaz. Pomozte mu postřílet zdejší vojáky. Cesta ven je volná, zdá se.

 

Kapitola 20 – Konec hry
(Seržant „Soap“ MacTavish – 22. pluk SAS)
6. Den, 08:25:15 – Altajské hory, Rusko

Závěrečná fáze je tady! Tradičně to bude velice náročné. Ujíždíte v džípu před hromadami Ultranacionalistů. Opět máte jinou výbavu – útočnou pušku M4A1 (+ reflex) a pistoli M1911. Cestou střílejte po nepřátelích na náklaďácích. Gaz vjede do tunelu, kde se na vás pověsí další vozidla. Pozor si dejte na raketometčíky. Až z tunelů vyjedete, pověsí se na vás vrtulník. Popadněte raketomet RPG-7 z bedny vedle a zkuste ho trefit. Ne, že by to snad šlo, ale pro ten pocit… Vrtulník nakonec sundá most a vy havarujete.

Proberete se na hroutícím se mostě. Rychle utíkejte vpřed a vylezte na konstrukci mostu, než se utrhne. Před vámi je část mostu plně obsazená vojáky. Musíte se krýt za auty a ubránit se, než dorazí Kamarov. Jeden z nepřátel má zbrusu novou zbraň.

Kulomet M60E4

– Jedinečný kulomet sehnatelný až v samém závěru kampaně od jednoho z útočících Ultranacionalistů. M60E4 je silnější než ostatní kulomety, ale nabíjí pomaleji. Přesto jde o výtečnou zbraň při závěrečné obraně.
– Poškození 150-100
– Munice 100 / 200
– Nabíjení 9,7s
– Penetrace – Vysoká

Popadněte kulomet M60, který vám poskytne výtečnou palebnou sílu a z krytu koste nepřátele. Pokud bude třeba přebít, dobře se kryjte. Pak pokračujte v kosení.

Dojde však k explozi, která vás i jednotku ochromí a dorazí Zakhaev. Jeho lidí zabijí blbečka Griggse, sám Zakhaev zastřelí Gaze ale pak je vyrušen explozí vrtulníku. Price vám po zemi pošle pistoli M1911. Máte jen pár vteřin, abyste Zakhaeva zastřelili. Stačí jedna rána. Jakmile padne, po chvíli dorazí Kamarov a odveze vás pryč. A svět je zachráněn, respektive Amerika je zachráněna.


 

V. Epilog

Bonusová mise – časově omezená akce v letadle.

 

Kapitola 21 – Míle vysoký spolek

Bonusová kapitola. Jste operativec speciální jednotky One-One a jste v letadle se samopalem MP5 a pistoli USP.45 (+ tlumič). Máte 03:00 na to, abyste se dostali k rukojmímu.
Tip – Na vyšší obtížnosti je limit na záchranu menší – 02:00 nebo 01:45, nebo jen 01:00.
Utíkejte vpřed a kryjte se za sedačky. Využívejte granátů, abyste snáze vyčistili místnosti. Od nepřátel se v rychlosti přezbrojte – vemte samopal Skorpion, který se tady vyplatí díky rychlé střelbě a solidní přesnosti. Sice má malý zásobník, ale zblízka vysokou účinnost. Postupujte vpřed až ke schodišti, kde se protrhne trup. Vylezte nahoru a pokračujte v čištění místností.

Dorazíte k velkým dveřím, které se před vámi rozevřou a za nimi stojí terorista držící rukojmí. Máte 00:05 na to, abyste teroristu zastřelili. Pečlivě zamiřte na hlavu, abyste netrefili rukojmí a teroristu sejměte. Pokračujte dál, když započne 00:30 do exploze letadla. Kámoši prorazí trup a vy tudy rychle vyskočte. Hotovo!


 

Intely

Seznam cheatů za nalezené intely. Cheaty lze zapnout během hraní misí, ale až po dokončení kampaně.

2 Intely (CoD Noir) – Černobílá barva.
4 Intely (Photo-Negative) – Převrácení barev – negativ
6 Intelů (Super Contrast) – Zvýšení kontrastu
8 Intelů (Ragtime Warfare) – Efekt starých grotesek – vyblednutí do žlutých barev, zrychlení hry, zakázaní sprintu a hudba piana na pozadí.
10 Intelů (Cluster Bombs) – Exploze vrženého granátu vytvoří další odjištěné granáty
15 Intelů (A Bad Year) – Zabití nepřátelé se změní na pneumatiky
20 Intelů (Slow-Mo Ability) – Útok zblízka zapne zpomalení času
30 Intelů (Infinite Ammo) – Nekonečno munice


 

DLC

Obsah zdarma

V rámci patche 1.4 byla přidána 1 nová MP mapa (Winter Crash).


 

DLC 1 – Variety Map Pack
(5. června 2008)

První a jediné DLC přináší 4 nové MP mapy (Broadcast, Creek, Chinatown, Killhouse). 
U PC verze bylo DLC součástí patche 1.6 a je tedy zdarma. V Remasterované verzi CoD4MW1 se však stále jedná o placené DLC.