Call of Duty 8 – Modern Warfare 3 (2011)

Slavná série Modern Warfare v rámci slavné série Call of Duty konečně dospěla svému závěru. Ukončení úžasného příběhu nás tentokrát zavádí především do velkých měst, kde se strhne hrdinný boj Američanů proti zlotřilým Rusům. Více by nám měl sdělit náš host, ale pozor slečno – poslední dobou jsou vaše názory ne zrovna pozitivní. Doporučil bych vám brzdit a lépe promýšlet co řeknete. Call of Duty je úchvatná záležitost a my si můžeme klidně najmout jiného experta, který dokáže kvality hry ocenit tak jako miliony spokojených hráčů, kteří si MW3 koupili.

Koukám že tahle konference upadá stejně jako kvalita her. Nyní jsme u osmého dílu a smutnou skutečností je, že Call of Duty se o nálepku „kvalitní akční hra“ otřelo naposledy u dílu pátého. Od té doby je vývoj směřován do míst, které možná uchvátí, ale těžko uspokojí. Když si připočtu tradičně přemrštěnou cenu a bohaté promo, přirovnala bych Call of Duty k luxusní děvce, jejíž služby končí u toho, že se na ni budete moci dívat.

Vyvrcholení trilogie moderního válečného divadýlka nakonec není ničím jiným než dalším desetihodinovým nášupem neustálého – Bum, bum, prásk! Běž! Bum! Střílej! Ratatata! RPG! Mayday, mayday! Utíkej! Prásk, bum, třísk! Pozor, granát! Loading… Mohl z toho být datadisk a nikdo by nepoznal rozdíl. Inovace prakticky žádné, což by nevadilo, kdyby MW2 nepatřil jen k lehčímu nadprůměru. Opakování dobrého beru, opakování špatného bývá tradičně ještě horší než minule.

Už někdy od druhého dílu se hojně objevují mechanismy, které hratelnostní stránku hry ochuzují. Někdy více, někdy méně, ale činí hratelnost prostinkou, načež je pochopitelně třeba zaujmout dalšími složkami hry, které by vykompenzovali tu chudost. Jenomže kompenzace úchvatnými scénami nestačí. Kdyby se vrátil systém léčení z lékáren, kdyby se v lokacích objevoval střídmý počet munice, kdybyste neměli neustále maximum granátů, kdyby se nepřátelé nerespawanovali, kdyby šel vypnout rušivý zaměřovač, kdyby bojiště bylo alespoň o trochu přehlednější, kdyby vás hra nevedla za ručičku… pak byste hře možná odpustili i ten slaboduchý scenář a odpornou dávku Amerického patriotismu z kterého se zvedá žaludek. Takhle lze jen konstatovat, že to bylo horší než posledně a už posledně to bylo bídné.

Příběh je stále o tom samém – třetí světová v plném proudu. Bojování Amerických vojáků v USA a později v západní Evropě je jen prostá vycpávka. Zato druhá fronta s Pricem, Soapem, Yurim a dalšími už sahá po příběhu, nabízí komornější akce i zvraty a nechává hrdiny trpět i umírat. Takže západní megaválečná WOW část je tradičně nudná, ale východní a Africká záležitost naopak velmi zajímavá.

Ovšem horší je to s prostředím. Proč se neustále bojuje ve velkých městech? NY, Paříž, Londýn, Hamburk, Praha… Stále jen ulice, byty, střechy… Už ani to prostředí nedokáže zaujmout! Co na tom, že projdete pěti městy, když jejich průchod vypadá stejně a liší se jen kulisy okolo. Neříkám, že tísnivá atmosféra takového NY, kdy všude kolem vás jsou gigantické mrakodrapy je špatná, ba naopak, ale tohle městské prostředí se až příliš často opakuje.

MW3 přeci jen v jedné věci exceluje a to je nepřehlednost na bojišti. Je až k neuvěření jaký bordel dokážou tvůrci vměstnat v podstatě kamkoli. Ať už to jsou ulice Francie, Somálský přístav, či díra kdesi v Sierra Leone, všude je neskutečný svinčík. Chápu, že v oblasti kde zuří válka budou všude trosky, nábytek, vraky… ale proč to musí tvůrci cpát i do míst, kde je až do příchodu hrdinů naprostý klid?!

Stejně jako MW2 nabízí i MW3 Speciální operace. Ty jsou navíc rozděleny na klasické mise známé z MW2 a survival akce podobné zombie modům. Bohužel mise SO se tentokrát moc nevyvedly. Je jich méně, nejsou tak rozmanité a jednotlivé mise se nedrží jednoho typu úkolů. Obvykle je to prostřílení se odněkud někam plus pár dodatečných úloh, které by ještě v MW2 patřily do jiné samostatné SO. Vždy je to slepec různých aktivit – tu Juggernaut, tu deaktivování bomby, po chvíli ochrana jakési rušičky a mezitím pochody skrze nepřáteli zamořené ulice. Navíc tu není žádné bránění se vlnám nepřátel pomocí kulometů, žádné závody na skútru, žádné likvidování Juggernautů pomocí raketometu a chybí i průchod skrze oblast obsazenou snipery. Ta kvalita a nápaditost SO z MW2 se tvůrcům nepodařila zopakovat.

Trochu zamrzí, že další obsah pro SP hru (další SO a Survival mise) jsou předmětem čtyř DLC, které vyšly jen digitálně a jejichž jednotlivá cena je zhruba 400Kč. Za takovou sumu koupíte 2-3 roky starou plnohodnotnou hru AAA úrovně, ale tady dostanete za čtyři kila hrstku misí. A pak že největší DLC zlodějinu má na svědomí série Mass Effect.

Zní to hrozně, ale MW3 je prostě průser. Navenek ta hra vypadá tak hezky! Navenek se zdá, že je to pecka všech akčních pecek. Screenshoty, trailery, recenze, bannery… Ale po instalaci dorazí studená sprcha. Puberťáci si nadšeně ucvrknou, neboť po té masáži je jim jedno jaký CoD bude, hlavně že to bude CoD. Ti hráči pro které stále ještě vítězí obsah nad obalem však nostalgicky zamáčknou slzu nad tím, kam až to akční FPS dopracovali.

Ještě moment! Dnes jsme v našem institutu opět slavily. Naposledy byla důležitá ženská postava v CoD 4 MW1 a nyní se konečně objevuje další taková a to Alena Vorschevsky – dcera Ruského prezidenta. Hurá! Nebo vlastně… Urá!

Proč stojí za to si CoD 8 MW3 zahrát?
– Milujete města a chcete si udělat výlet do válkou zničené Evropy.
– Pořád vám ta bezduchá akce nestačí… a chcete další nášup MW série
– Máte rádi sci-fi a chcete vidět, jak Rusko bezdůvodně napadne Evropu.
– Chcete poznat zbabělou a slabou verzi Ruského prezidenta, tedy prezidenta Amerických vlhkých snů.

Hodnocení – 45%
Délka – 10h


 

Kampaň

Souhrnný článek pro postavy, návod a popisy zbraní. Statistiky zbraní byly čerpány z wiki stránek pro CoD sérii a nemusí být zcela přesné.
V návodu jsou popisovány pouze zcela nové zbraně, které v minulých CoD nebyly. Nemá smysl stejné zbraně ukazovat znovu, jelikož se mezi jednotlivými CoD mění jen málo.
MW3 přináší gigantický set zbrusu nových zbraní. Pokud si chcete vyzkoušet všechny, je třeba si jejich využití dobře naplánovat, protože mnoho zbraní je k mání pouze ve vybraných kapitolách. Doporučuji se zaměřit na zbraně, které v minulých dílech nebyly a používat především je, jinak si jen stěží vyzkoušíte všechny nové zbraně, co MW3 nabízí. V návodu je uvedeno, kdy se která zbraň vyplatí tak, abyste si mohli efektivně vyzkoušet všechny nové zbraně.

 

Hlavní hrdinové

„Soap“ MacTavish (Kevin McKidd)

– Po událostech v MW2 skončil Soap vážně zraněný. Nikolai s Pricem mu zajistili převoz do provizorní nemocnice v Indii a ošetření. Během útoku Ultranacionalistů byl odvezen jinam a po pár měsících se zotavil. Soap se zúčastní operací v Africe a následně pokusu o zabití Makarova v Praze, což se mu stane osudným.
– Za Soapa projdete pouze 1 kapitolu (úvodní).

Štábní seržant Derek „Frost“ Westbrook

– Člen Americké speciální jednotky Delta Force. Frost se zúčastní mnoha zvláštních operací během bojů v USA, Francii a Německu.
– Za Frosta projdete 6 kapitol.

Yuri (Brian Bloom)

– Bývalý člen Spetznas a spolupracovník Makarova. Yuri se zúčastnil likvidace civilistů na Moskevském letišti, kde byl Makarovem zrazen a postřelen, když se snažil masakru zabránit. Později se přidal k Loajalistům a jeho cílem je dostat Makarova. Připojil se k jednotce Price a společně s ním nejprve pomohl dostat Soapa z Indie. Později se zúčastnil operací v Sierra Leone a v Somálsku, kde se dostal na stopu Makarova. Další Yuriho akcí je operace v České republice. Pokus zabít Makarova však selže a Yuri Pricovi osvětlí svoji minulost člena Ultranacionalistů. Později Yuri pomůže zachránit prezidenta z Ruského dolu a dostat Makarova v hotelu Oasis. Makarov však Yuriho po potyčce zastřelí.
– Za Yuriho projdete 7 kapitol.

Speciální agent Andrei Harkov

– Člen ochranky prezidenta Ruska. Po přepadu letadla se pokusí chránit prezidenta a nalézt jeho dceru. Po pádu letadla Harkov přežije ale prezident se kamsi ztratí. Podaří se mu ho nalézt. V záchranném vrtulníku však Andrei objeví Makarova, který ho postřelí a posléze dorazí.
– Za Harkova projdete 1 kapitolu.

Seržant Marcus Burns

– Seržant z jednotky SAS. Jako jeden z prvních bude čelit chemickému útoku na Londýn.
– Za Burnse projdete 1 dvoudílnou kapitolu

Davis

– Pan Davis a jeho rodina si udělala výlet do Londýna, právě když dojde k chemickému útoku. Davis i jeho žena a dcera vzápětí umírají.
– Za Davise projdete část 1 dvoudílné kapitoly.

Operátor letounu AC-130

– TV operátor ovládá děla v letadle. Bude krýt jednotku Sandmana a Frosta skrze Pařížské ulice.
– Za operátora projdete pouze část 1 kapitoly

Price (Billy Murray)

– Price je po událostech v MW2 světovým nepřítelem číslo jedna, podobně jako Soap. To mu však nebrání dál pracovat na dopadení Makarova. Price se zúčastní operací v Africe a následně pokusu o zabití Makarova v Praze, což ale skončí katastrofou. Po spojení s Delta Force pomůže Price zachránit Ruského prezidenta a osobně provede útok na Makarova v Dubaji.
– Za Price projdete 1 kapitolu.

 

Hrdinové

Nikolai (Robin Atkin Downes)

Nikolai nadále spolupracuje s Loajalisty a hlavně s Pricem. Přímo v terénu se objeví jen párkrát – nejprve zajistí ošetření Soapa v Indii a později z vrtulníku podpoří útok na Somálský přístav.

Vrchní seržant Sandman (William Fichtner)

– Velitel jednotky Delta Force v níž slouží Frost. Sandman je zkušený velitel, jinak také přítel Price. Povede své vojáky bojištěm v New Yorku, Hamburku, Paříži, Berlíně a v Rusku. Právě operace v Ruském dole se stane jeho poslední, neboť zemře při krytí vrtulníku.

Grinch (Timothy Olyphant)

Seržant Grinch slouží v jednotce Delta Force pod velením Sandmana. Zúčastní se bojů v Ney Yorku, Hamburku, Paříži, Berlíně a Ruském dole, kde padne během ochrany prezidenta.

Truck (Idris Elba)

Seržant Truck také slouží v jednotce Delta Force pod velením Sandmana. Zúčastní se bojů v Ney Yorku, Hamburku, Paříži, Berlíně a Ruském dole, kde rovněž padne během ochrany prezidenta.

Boris Vorschevsky (David Anthony Pizzuto)

– Prezident Ruské federace. Jeho snaha o ukončení 3. světové války selže v momentě, kdy na jeho letadlo zaútočí Makarov.

Alena Vorshevsky (Anna Graves)

– Dcera Ruského prezidenta. Makarov ji při útoku na letadlo zajme a využívá jako rukojmí k nátlaku na prezidenta.

Makarov (Roman Varshavsky)

– Makarov, nyní už jako úhlavní záporák pokračuje ve svých plánech na rozpoutání chaosu ve světě. Unese prezidenta Ruska, aby nemohl sjednat mír a snaží se získat i jeho dceru, aby se dostal ke kódům na jaderné zbraně.

Seržant Wallcroft (Craig Fairbrass)

– Seržant z jednotky SAS, která se pokusí zajistit tajemný náklad do Londýna. Jako jeden z mála přežije chemický útok.

Kamarov (Mark Ivanir)

Kamarov vede protiruský odboj v Praze. Pomůže se svými lidmi Pricovi naplánovat zabití Makarova. Nicméně Makarov jej dostane, opásá výbušninami a použije jako živou nálož.


 

I. Akt I

Třetí světová válka pokračuje. Zatímco Američané brání svoji půdu, jednotka Price se musí postarat o Soapa a odhalit tajemnou zásilku z Afriky.

 

Kapitola 1 – Prolog
(„Soap“ MacTavish)

Po událostech v MW2 máte v břiše díru. Nikolai vás dovezl do úkrytu kdesi v Indii a společně s Pricem vás dopraví k doktorovi.

 

Kapitola 2 – Černé úterý
(Seržant Derek „Frost“ Westbrook – Delta Force)
17. srpna, 10:18:12 – Manhattan, New York

Rusové mají v New Yorku umístěnou rušičku. Je nezbytné ji zničit. Přijíždíte k Wall Street v Hummeru, když vás sejme raketa. Přežijete a vyškrábete se ven. U sebe máte klasickou výbavu (nůž, granáty…) a dále známou útočnou pušku M4A1 (+ hybrid), granátomet XM25 a granáty 9-Bang

Granátomet XM25

– Silný moderní granátomet s optikou. Je efektivní vůči vozidlům i skupinám nepřátel. Granáty explodují vždy po dosažení určité vzdálenosti.
– Poškození ?
– Munice 4 / 8
– Nabíjení ?

Výbava – Hybridní mířidla

– Dva typy mířidel, které lze na dané zbrani přepínat. Povaha mířidel závisí na konkrétní zbrani.
– M4A1 a ACR přepíná mezi holografickými mířidly a malou optikou (podobnou jako u reflexních mířidel)
– Sniperka RSASS přepíná mezi optikou a bodovými mířidly.

Granát 9-Bang

– Granát velice podobný klasickému zábleskovému. Rozdíl je v tom, že po prvním záblesku proběhne ještě osm menších záblesků, které mohou oslepit okolní nepřátele.
– Munice 4

Postupujte ulicí, kryjte se za vozidly a střílejte Rusáky. Postupně se propracujte až na křižovatku, kde se k vám připojí vaše technika. Z těl Rusů můžete nabrat spoustu známých zbraní včetně AK-47 a P90. Taky mají zbraně nové…

Kulomet PKP Pecheneg

– Silný masivní kulomet používaný Ruskými vojáky a Africkou milicí. Samozřejmostí je velký účinek. Nevýhodou pak vcelku nízký počet maximální nesené munice a dlouhé nabíjení.
– Doplňky – Bodová mířidla, Zaměřovač ACOG
– Poškození ?
– Munice 100 / 200 (600 v upravené verzi)
– Nabíjení 8,66s
– Penetrace – Vysoká

Revolver MP412

– Revolver používaný Ruskou armádou a Spetsnazem jako sekundární zbraň. Jde o velice silný revolver jehož nevýhodou je dlouhé nabíjení a malá kapacita munice.
– Poškození ?
– Munice 6 / 18
– Nabíjení 4,16s
– Penetrace – Střední

Postupujte za roh ulice, kde zaútočí vrtulník. Ani granátometem mu nemůžete ublížit, takže utíkejte do budovy za kolegy. Postupujte budovou a po troskách nahoru. Z těl zdejších Rusů můžete získat bročku SPAS-12.

Pokračujte k místu do kterého vrazil vrtulník. Obejděte vrak horem a mrkněte do pokoje vpravo – u postele je Intel (1/5 – 1/46). Pokračujte po schodech dolů. Sandman vám nakáže hodit na dvorek za dveřmi 9-Bang granát. Udělejte to a pak zabijte oslněné Rusy. Postupujte do patra klenotnictví. Postřílejte nepřátele dole (využijte klidně XM25). Hned pod schodištěm je na stole Intel (2/5 – 2/46). Vyjděte ven a pokračujte ulicí. Před budovou burzy je plno nepřátel a další střílí ze schodiště vpravo. Využijte granátomet a vyčistěte oblast. Ve vstupní hale burzy jsou na zemi AK-47 ale hlavně tu najdete muniční bedny (hned 3) a vlevo na stole Intel (3/5 – 3/46). Tady v budově bude lepší sehnat si namísto granátometu revolver MP412. Poohlédněte se po něm. Mezitím pokračujte do patra a v hlavním sále plným stolů a monitorů se pusťte do boje s Rusy. Je jich tu plno, takže využívejte i granáty a kryjte se kde to jen jde. Pár Rusů má i raketomet.

Probijte se na opačnou stranu ke schodišti. Hned vedle schodiště leží na kruhovém stole Intel (4/4 – 4/46). Běžte nahoru. Na balkonu se objeví pár Rusů a další přijdou dolů, jakmile vylezete na konstrukci. Postarejte se o ně. Vylezte po žebříku na střechu a pobijte zdejší vojáky. Na stole u opevnění (zhruba uprostřed střechy) leží Intel (5/5 – 5/46). Položte na anténu nálož Thermite.

Výbava – Nálož Thermite

– Dálkově odpalovaná nálož podobná náloži C4. Thermite však nezpůsobuje explozi, ale prudký nárůst teploty a propálení cíle. Z praktického hlediska je to ale jedno, jelikož Thermite není možné libovolně házet a odpalovat.
– Thermite se používají jen jedenkrát a to této misi.

Po zničení antény dorazí na okolní střechy skupina Rusů a vzápětí přiletí jejich vrtulník. Máte ale možnost použít dron Predator (známý z MW2, akorát v barevném provedení) – tím zničte především vrtulník. Až vrtulník padne, dorazí ten váš, aby vás vyzvedl. Naskočte do něj a chopte se minigunu.

Během letu vás napadne několik vrtulníků. Zaměřte se na ně a zničte je. Pilot bude hodně manévrovat, takže není snadné vrtulníky zaměřit, ale snažte se. Poslední zničený vrtulník do vás vrazí, ale pilot to zvládne a udržíte se ve vzduchu.

 

Kapitola 3 – Lovec zabijáků
(Seržant Derek „Frost“ Westbrook – Delta Force)
17. srpna, 16:32:15 – New Yorkský přístav

V přístavu se usadila ponorka napěchovaná raketami. Bude třeba ji obsadit a přeprogramovat rakety aby sejmuli Ruskou flotilu. K přístavu dorazíte v malém vozidle.

Ovladatelné vozidlo – DPV

– DPV je malé podvodní vozidlo s vlastním pohonem. Je vybavené radarem, který detekuje miny v okolí a vaše spojence. DPV neslouží k boji a je trochu hůře manévrovatelné. Poslouží pouze na počátku kapitoly pro dosažení ponorky.

Následujte své kolegy. Nesmíte se od nich moc vzdálit, takže postupujte rychle. Brzy opustíte tunel. V přístavu je několik min. Radar vás na ně upozorní ale musíte se jim vyhnout. Po chvíli cesty se nad vámi objeví hledaná ponorka. Počkejte až projede, pak se vydejte k ní a nastražte na trup nálož. Po explozi ponorky vyplave nad hladinu. Vylezte ven z vody a postřílejte vojáky na ponorce. Máte známou výbavu samopal MP5 (+ tlumič, + bodový zaměřovač) a pistoli USP.45.

Nemeškejte nebo přiletí vrtulník a sejme vás – vlezte otvorem do ponorky. Hned v první větší místnosti s postelemi leží v rohu Intel (1/2 – 6/46). Zatímco Sandman to vezme jednou stranou, vy jděte druhými dveřmi po schodišti dolů. Sandman zblízka sejme jednoho vojáka a pak společně pokračujte. Od nepřátel můžete najít nově zbraně.

Samopal PP90M1

– Solidní Ruský samopal používaný především posádkou ponorky a letadla. Má vcelku velký zásobník a slušnou účinnost. Nevýhodou je nižší přesnost.
– Doplňky – Tlumič, Bodová mířidla, Holografická mířidla, ACOG
– Poškození ?
– Munice 36 / 210
– Nabíjení 3,5s
– Penetrace – Nízká

Vezměte si určitě PP90M1 a pokračujte. Dojdete do větší místnosti s palivovými nádržemi. Nepřátelé používají lasery a snadno se můžete dostat do křížové palby, takže bojujte opatrně. Až vyčistíte první místnost, jděte do patra a po můstku směřujte zpátky. V jednom koutě v patře je Intel (2/2 – 7/46). Nyní pokročte do druhé palivové místnosti, která vypadá téměř totožně. Pobijte nepřátele a sejděte se se Sandmanem v patře u dveří. Položte na dveře nálož, prorazte dveře a během zpomalení postřílejte osazenstvo můstku. Kapitán u sebe měl pistoli G18, ale už ji nevyužijete.

Sandman přeprogramuje zbraňové systémy a vy použijte panel opodál, abyste rakety vystřelili. Vylezte nahoru na povrch ponorky a seskočte za Sandmanem do člunu.

Ovladatelné vozidlo – Člun

– Člun je dobře známý z CoD6MW2. Ovládá se úplně stejně, akorát nelze během jízdy střílet – pouze ve vytyčený okamžik.

Následujte druhý spojenecký člun a jeďte za ním. V přístavu bude rušno, protože Ruská flotila se rozpadá. V jeden moment se vedle vás objeví nepřátelská loď. Popadnete samopal a sestřelte miny na lodi – celá exploduje. Pak pokračujte v jízdě a následujte druhý člun. Projedete pod molem a dorazíte k vrtulníkům, které vás mají vyzvednout – nasměrujte člun do jejich nákladového prostoru. Když se zadaří, jste v bezpečí a operace je splněna.

 

Kapitola 4 – Persona non Grata
(Yuri – Task Force 141, rozpuštěná)
17. srpna, 9:51:40 – Himáčalpradéš, Indie

Soap je na tom stále bídně a váš úkryt byl odhalen. Venku jsou lidé Makarova. U sebe máte AK-47 (+ bodová mířidla) a Desert Eagle. Na zemi u stolu leží nový kulomet MG36. Vezměte ho namísto Kalacha.

Kulomet MG36

– Silný kulomet s relativně krátkou dobou nabíjení, ale též menším zásobníkem. Přesto jde o pádnou palebnou sílu.
– Doplňky – Předpažbí
– Poškození ?
– Munice 42 / 252
– Nsabíjení 4,53s
– Penetrace – Vysoká

Popadněte kulomet a zpražte vojáky venku na dvoře. Zabijí však doktora, takže běžte k Soapovi a píchněte mu injekci. Po chvíli dovnitř vrazí voják, ale Price ho vyřídí. Nikolai Soapa vezme a vy s Pricem jděte na chodbu. Vyčistěte ji a pokračujte dolů na dvůr. Tady vám pomohu další Loajalisté. Vyčistěte dvůr a vpravo v uzavřeném průchodu najdete Intel (1/4 – 8/46).

Pokračujte na ulici a dávejte pozor ať nesejmete civilisty. Probijte se do otevřeného domu vpravo na rohu – uvnitř v pokoji je Intel (2/4 – 9/46). Využijte oken a balkonu, abyste vyčistili ulici u domu. Potom postupujte s jednotkou dál. Dorazíte k bráně za kterou je hromada vojáků. Price otevře dveře do domu vpravo. Následujte ho přes dům a dvorek až do kůlny, kde je ukryté vozidlo UGV. Sejděte do sklepa a vlevo vedle bedny s UGV vezměte Intel (3/4 – 10/46). Price UGV otevře a vy se chopte řídícího počítače.

Ovladatelné vozidlo – UGV

– Vozítko UGV je dálkově řízené a jinak téměř nezničitelné (nepřátelé vám nemohou ublížit). Vozítko se může libovolně pohybovat, je vyzbrojeno minigunem a má celkem 24 granátů, které se však neobnovují a tak to chce s nimi šetřit.

Máte jen 24 granátů, takže se je snažte šetřit hlavně na techniku. Vyrazte ven a postřílejte vojáky v okolí. Nemusíte se bát, že by vašemu vozítku ublížili. Na vrtulníky použijte granáty a pokračujte přes hřiště, dále podél srázu a na staveniště. Tady přiletí dva dopravní vrtulníky vyložit vojáky – sejměte je co nejdříve. Pokračujte až k vašemu malému vrtulníku. chraňte ho a zlikvidujte zbylé vojáky a vrtulník. Dron však vaše vozidlo zničí.

Vemte nohy na ramena a utíkejte vpřed, neboť nepřátele začnou bombardovat oblast. Vyběhněte ven z kůlny a utíkejte na hřiště. Na vršku skluzavky je Intel (4/4 – 11/46). Seberte ho zezdola ať se nezdržujete a utíkejte dál. Na staveništi však praskne podlaha a vy se zřítíte ze srázu. Během skluzu korigujte pohyb a vyhněte se překážkám. Dopadnete do řeky, ale přežijete a dostanete se na břeh.

 

Kapitola 5 – Turbulence
(Andrei Harkov – Ruský agent FSO)
3. října, 18:30:31 – I1-96-300PU, Velitelství

Uběhly skoro dva měsíce, Rusové ustoupili a sám Ruský prezident Vorshevsky míří na mírovou konferenci. Vaším úkolem je ho chránit. Následujte prezidenta na schůzku v letadle. Tady ale dojde k přepadení. Rychle společně s kolegy postřílejte útočníky. U sebe máte pistoli Five Seven a od nepřátel můžete nabrat AK-74u.

Pistole Five Seven

– Solidní poloautomatická pistole. Five Seven má velký zásobník a velkou přesnost. Velice dobrá pistole.
– Poškození ?
– Munice 15 / 90
– Nabíjení 2,5s
– Penetrace – Nízká

Pokračujte letadlem dál. V kajutě se protrhne trup a letadlo s sebou začne házet. Během letu postřílejte nepřátele. Až se situace zklidní, pokračujte dolů po schodišti. V místnosti hned naproti schodišti je na lince Intel (1/2 – 12/46). Pokračujte v čištění spodního patra. Z těl padlé ochranky můžete získat automatickou pistoli FMG9.

Automatická pistole FMG9

– Skládací samopal je vzácnou zbraní sehnatelnou jen v této kapitole od vybraných členů ochranky. FMG9 je extrémně nepřesný. Na dálku je téměř nepoužitelný, ale zblízka jde o velice slušnou zbraň.
– Poškození ?
– Munice 33 / 198

– Nabíjení 3,3s
– Penetrace – Nízká

Probijte se až ke skladu, kde najdete dceru prezidenta, Alenu. Následujte kolegy dál, když se trup roztrhne a vy se zřítíte na zem.

Proberete se v troskách letadla. Následujte kolegu ven. Máte rozostřené vidění vinou zranění, ale později se to zlepší. Na zemi u letadla najdete pár zbraní, včetně AK74u a FMG9. Venku je Alena, ale prezident nikde. Následujte kolegu okolo letadla. Přelezte kládu a hned za ní leží na zemi Intel (2/2 – 13/46). Pokračujte k hangáru. Je tu plno nepřátel. Dobře se kryjte a postřílejte je. Od padlých kolegů můžete sebrat bročku AA-12. Probijte se přes nepřátele a pokračujte k lesu. Tady najdete prezidenta. Vedle přistane vrtulník, ale jakmile ho otevřete, vystoupí… Makarov. Zastřelí vás a prezidenta zajme.

 

Kapitola 6 – Zpět u pažby
(Yuri – Task Force 141, rozpuštěná)
5. října, 18:27:42 – Sierra Leone, Afrika

Makarov dostává ze Sierra Leone zvláštní lodní zásilky. Bude třeba zjistit, co v nich je. S sebou máte sniperku M14 EBR (+ tlumič) a AK-47 (+ tlumič, + bodový zaměřovač). Postupujte s Pricem a Soapem přes řeku k vyschlému korytu. Nahoře projde skupina černochů – nechte je být. Zbytečně na sebe upozornit by jen přilákalo pozornost. Až odejdou (Soap jednoho tiše sejme) pokračujte dál. Před vsí narazíte na dva militanty a hyenu (je stejně nebezpečná jako pes). Tiše je zastřelte a pokračujte přes chýše. Na dvorku upalují civilistu.
Tip – Můžete zkusit civilistovi pomoci a zachránit ho, ale žádný benefit z toho nevzejde a prozradíte se.
Raději počkejte až odejdou do domu a pokračujte. Po silnici projedou auta – rychle zalehněte do trávy a nechte je projet. Opatrně pokračujte k mostu. Sejměte jednoho vojáka na mostu (o druhého se postará kolega). Projděte pod mostem a směřujte na okraj města. Price zabije chlápka u vchodu a pošle vás na věž. Vylezte tam a tiše zabijte pospávajícího týpka.

Taste sniperku a kryjte postup Price a Soapa. Snažte se skupinky nepřátel zabít dříve než si vás všimnou. Price a Soap doběhnou do pomalované budovy továrny na kopci. Tady je ale nevyhnutelně objeví nepřátelé. Seskočte dolů a probijte se k nim. V té pomalované budově najdete Intel (1/3 – 14/46). Od nepřátel si vezměte novou zbraň.

Útočná puška FAD

– Zvláštně tvarovaná a masivní, ovšem vcelku slabá útočná puška. Má slabší účinnost, přesnost a malé možnosti doplňků, nicméně i tak jde o kvalitní zbraň na tuto misi. K dispozici je pouze v této kapitole od mnoha Afrických militantů.
– Doplňky – Bodová mířidla
– Poškození ?
– Munice 30 / 300
– Nabíjení 3,56s

Postupte do horní části vesnice a prostřílejte se ulicí. Mnoho baráků je otevřených, přičemž ve velkém domě vlevo (téměř poslední dům v ulici) je na stole Intel (2/3 – 15/46). Z ulice se dá vyjít doprava nahoru do uličky za domy. Odtud se dostanete do několika domů na vyšší úrovni. Z těl některých militantů tu můžete získat starou bročku 1887 a na konci uličky je dům ve kterém je opřený kulomet M60E4 (v MW1 byl na konci jako bonusová zbraň). Vyčistěte ulici a následujte jednotku po žebříku na vyšší úroveň. Seskočte na ulici a sejměte kulometčíka, který přijede ve voze. Pak se chopte kulometu. Jedná se o stařičký M2 Browning (z CoD1UO).

Pokropte útočníky na střechách a na ulici. Nakonec však vůz trefí minometný granát. Až se seberete, utíkejte s jednotkou skrze ulice a domy. Musíte si pospíšit, jinak vás minomet zabije. Propadne se pod vámi střecha a spadnete do chatrče. Chystá se vás sejmout týpek s mačetou – rychle ho zastřelte. Pokračujte ulicí nahoru, kde se sejdete s Pricem a Soapem. Postupujte až k věži, kde zabijte posádku minometu a chopte se ho.

Minomet M2 (SZ)

– Klasický minomet, který po nabití vystřelí minometný granát. Míření minometem usnadňuje ukazatel, takže stačí jen zacílit a vystřelit, případně odhadnout rychlost granátu při střelbě na pohyblivý cíl.
– Přestože minomety se v rukou nepřátel objevují už od CoD 1, je tento minomet vůbec první, který lze použít jako zbraň (nepočítáme-li konzolový díl CoD 3).

Postřílejte minometem cíle – skupiny vojáků a auta. Až se situace uklidní, následujte jednotku dolů z věže. Soap sundá starý kryt od kanalizace a můžete pokračovat. Přes ulice a sklady se opatrně probijte vpřed. Dorazíte až na náměstí u kostela, kde zrovna přistává vrtulník, aby si odvezl tajemný náklad. Postupujte vpřed a probijte se ke kostelu. Ke krytí můžete využít domy po stranách náměstí nebo to vzít rourou uprostřed trhu. V kostele postřílejte zdejší nepřátele – je jich tu spoustu. Na stole v kostele je Intel (3/3 – 16/46). Prorazte dveře ven, když vás napadne hyena. Popadnete pistoli Five Seven, se kterou postřílejte vojáky u beden a pak sejměte hyenu. Vrtulník však uletí i s nákladem.

 

Kapitola 7A – Pozor na díru
(Seržant Marcus Burns – 22. pluk SAS)
6. října, 04:11:38 – Canary Wharf, Londýn

Kapitola ze dvou částí, přičemž každá má vlastní počet Intelů. Tajemná zásilka dorazila do Londýna. Přes dron můžete sledovat, jak je cosi nakládáno do vozu. V terénu zkontrolujte výbavu – máte samopal MP5 (+ tlumič, + holografická mířidla) a pistoli USP.45 (+ tlumič, + taktický nůž). Následujte jednotku ulicemi. Kámoši zvládnou situaci vcelku dobře a rychle zlikvidují zdejší vojáky, ale můžete jim pomoct. V druhém přístupném domě najdete v tmavém koutě Intel (1/2 – 17/46). Pokračujte do budovy skladiště, dále do patra a do místnosti s velkými okny. Přes ně je vidět areál skladu, kde je hledaný náklaďák. Zaujměte dobrou pozici a postřílejte vojáky v areálu. Poté se sklouzněte po stříšce na ulici a běžte do skladiště. Serža vás pošle otevřít náklaďák. Nejprve ale vyjděte po schodišti na ochoz a pokračujte podél budov až do nejvyššího přístupného patra – v otevřeném pokoji tu leží Intel (2/2 – 18/46). Otevřete náklaďák, ale ten je prázdný. Vzápětí zaútočí nepřátelé. Kryjte se za bedny a postřílejte je. Pokračujte přes budovu skladu až na zadní ulici a odtud dál k velkému přístavnímu skladu. Nepřátel je tu spoustu, čili dávejte pozor.

Cesta vás zavede k prokopanému podzemí, k tunelu metra. Odtud vyjede vlak s nepřáteli. Rychle skočte na korbu auta a kámoši vystartují vpřed, aby vlak pronásledovali. Během jízdy tunelem střílejte po nepřátelích z vlaku. Ve stanici dejte pozor ať nesejmete civilisty a pak se opět věnujte vlaku. Kámoši se vyhnou protijedoucímu metru ale nakonec dojde k havárii a vlak i váš vůz se převrátí.

 

Kapitola 7B – Rodinné prázdniny Davisů
(Seržant Marcus Burns – 22. pluk SAS)

Nehodu přežijete jen vy a serža Wallcroft. Následujte ho přes převrácený vlak ke stanici metra. Pozor na spousty nepřátel. Opatrně se probijte tunelem a postupujte k eskalátorům. Vyjděte po nich (pozor na vržený granát) a nahoře postřílejte nepřátele. V obchodě s novinami je za pultem Intel (1/1 – 19/46). Vyjděte po druhých eskalátorech a pokračujte na křižovatku. Tady se s vámi spojí druhý tým, který zajme pár nepřátel. Nahoře na ulici jsou policejní zátarasy a plno lidí. Zaujměte se svou jednotkou pozici u zátarasu, ke kterému se blíží náklaďák s tajemným nákladem. Rozstřílejte ho a on se převrátí. Zdá se, že vše vyšlo.

Rodinné prázdniny Davisů
Londýn, 3. den

POZOR – Toto je volitelná část kapitoly. Její náplň představující chemický teroristický útok na civilní cíle může být údajně závadná. Pokud jste po prvním spuštění hry dali volbu, že pro vás kontroverzní obsah hry není závadný, pak kapitolu budete klasicky hrát, v jiném případě dodávka jednoduše vybuchne už při hře za Burnse.

V roli pana Davise točíte svoji ženu a dcerku u Big Benu. Náhle dojde k explozi a rodina, včetně vás umírá.


 

II. Akt II

Válka pokračuje v Evropě, kde Rusové používají chemikálie. Je nutné zjistit, kdo je za výrobu jedů zodpovědný a konečně se dostat k Makarovovi.

 

Kapitola 8 – „Goalpost“
(Seržant Derek „Frost“ Westbrook – Delta Force)
6. října, 13:01:41 – Hamburg, Německo

Na schůzi v Hamburku měl být i Americký viceprezident. Bude třeba ho zachránit. Přilétáte k pláži ve vrtulníku. Ihned po vysazení utíkejte ke zdi, abyste měli krytí. U sebe máte útočnou pušku M4A1 (+ granátomet, + ACOG) a nový raketomet SMAW.

Raketomet SMAW

– Raketomet SMAW je přesný a efektivní vůči technice i skupinám nepřátel. Má vcelku dobrá, i když obyčejná, mířidla, ale málo munice.
– SMAW je k sehnání jen v této kapitole a navíc do něj nelze sehnat více nábojů.

– Poškození ?
– Munice 1 / 1

Postupujte společně s vojáky po pláži – od krytu ke krytu. Můžete využít raketomet SMAW na tanky T80 anebo počkat až je vyřídí vaše vozidla. Dostaňte se až nahoru na silnici a utíkejte doprava, kde se můžete krýt u spadlého letadla. V letadle v kokpitu najdete Intel (1/3 – 20/46). Situace na ulici je vážná – je třeba postupovat velice opatrně. Pomohou vám dva tanky ale i tak to bude drsné. Postupujte opatrně a jakmile uvidíte výhodnou situaci na použití raketometu, neváhejte – máte sice jen jednu raketu, ale není proč ji šetřit. Pokračujte až na konec ulice, kde je malý parčík. Za zdí u stromů je na bednách Intel (2/3 – 21/46). Pokračujte ulicí a seskupte se u tanku. Sniper sejme kulometčíka na tanku, takže zaujměte jeho místo a chopte se minigunu.

Tank couvne, aby se vyhnul střelbě a pak vyrazí vpřed do garáží. Cestou koste vojáky a využívejte aut, které po zničení explodují. Projedete garážemi a sejdete se s druhým tankem. Vyrazíte do patra ale pod vámi se rozlomí beton a zřítíte se do podzemí. Pád naštěstí přežijete.

Společně s týmem z tanku a Sandmanem pokračujte přes garáže ven na ulici. Tady se k vám připojí druhý tank. Venku u východu z garáží také leží sniperka M14 EBR, která přijde vhod. Postupujte ulicí a probíjejte se vpřed. Může se stát, že zemře někdo z vaší jednotky a z těl pak můžete získat SCAR-L. Od mrtvých členů posádky tanku zas můžete vzít známou M16A4.

Útočná puška SCAR-L

– Puška SCAR-L je lehčí a menší verze SCAR-H z CoD6MW2. Má obstojné poškození a bohaté možnosti doplňků. Používají ji především členové Delta Force a jednotky Makarova.
– Doplňky – Bodová mířidla, Granátomet, ACOG.
– Poškození 75-20
– Munice 30 / 300
– Nabíjení 2,68s

Výbava – Granátomet M320

– Granátomet pro některé Americké zbraně jako je G36C, SCAR-L a další. Svým účinkem odpovídá známým granátometům z CoD4MW1 (M203 a GP-25).
– Munice 1 / 10

Na ulici brzy začnou padat rakety, takže se rychle stáhněte do budov vpravo a pokračujte přes ně. Probijte se na další část ulice a odtud směřujte do velkého zničeného domu. V přízemí jsou kanceláře a vpravo v jedné z nich je Intel (3/3 – 22/46). Vyjděte do patra, položte na dveře nálož (zpomalené prorážení) a prorazte dovnitř. Rychle postřílejte vojáky uvnitř než popraví viceprezidenta. Pak už ho kámoši odvedou na balkon k vrtulníku.

 

Kapitola 9 – Vrátit odesílateli
(Yuri – Task Force 141, rozpuštěná)
8. října, 09:30:23 – Boosaaso, Somálsko

Price po zkontaktování MacMillana (Pripyat v MW1) získal lokaci Warabeho – velitele militantů v Somálsku odkud pochází plyn. Je čas ho navštívit. V džípu prorazíte bránu do přístavu a hned si najděte kryt u mola. S sebou máte M4A1 (+ granátomet, + ACOG) a Desert Eagle. Vlevo na molu je o krabice opřená sniperka Dragunov. Těch tu najdete několik například v kontejneru na molu nebo v domech v ulici. Během chvilky se ozve Nikolai s možností navádění vrtulníku.

Výbava – Ovladač kulometu vrtulníku

– Letecká podpora z vrtulníku Nikolaie, jehož palbu můžete ovládat. Při použití uvidíte okolí z výšky vrtulníku, přičemž všechny cíle budou zvýrazněny červeně. Kulometem je můžete manuálně postřílet. Nálet se po nějaké době opět obnoví, takže jej můžete používat znovu.

Pomocí vrtulníku pokropte nepřátele v okolí. Potom taste sniperku a dočistěte ostatní. Přesuňte se blíž po kopci, přičemž využívejte domů ke krytí a dalších náletů vrtulníku. Ve velké modré budově vlevo najdete v patře na stole Intel (1/3 – 23/46). Postupte k rezidenci a vstupte dovnitř. V přízemí je klid, ale v patře už najdete několik černochů. Je dobré si zajistit kulomet Pecheneg PKP. Položte nálož na dveře od Warabeeho pracovny (zpomalené prorážení) a prorazte dovnitř. Nezapomeňte, že ho nesmíte zabít – jen postřílejte jeho ochranku. Price uvolní plechovku s plynem. Vy si vezmete masky, ale Warabee má smůlu, takže se rozhodne mluvit – chemikálii vyrobil jistý Volk. Price Warabeeho zastřelí a můžete pokračovat. Na stole v jeho pracovně je Intel (2/3 – 24/46). Poté se vydejte ven a postupujte ulicí k místě vyzvednutí. Tady však dojde k boji a Nikolai to vezme k druhému místu přistání.

Mezitím značně zesílí bouře – máte jen 03:30, abyste se dostali k cílovému bodu – staveništi. Musíte si pospíšit a probít se ulicemi dál. U pobřeží (před velkou dobře bráněnou budovou) si všimněte malého domku – uvnitř je Intel (3/3 – 25/46). Pak utíkejte dál ke staveništi. Tady už spěchat nemusíte, takže se opatrně probijte na vrchol staveniště. Přepněte na podporu vrtulníku a postřílejte nepřátele v okolí – jeden však sejme Nikolaiův vrtulník. Rychle skočte na lano a svezte se dolů, jinak vás padající vrtulník smete.

Bouře prudce zesílí a vy skončíte v jejím středu. Je vidět jen na pár metrů. Opatrně následujte jednotku. Nepřátelé jsou také oslepení a máte tak výhodu momentu překvapení. Probijte se přes pár skupinek k troskám vrtulníku. Z ulic a okolních střech zaútočí spousta typů. Raději popadněte Nikolaie a utíkejte s jednotkou dál. Sklouzněte se po svahu, naskočte do džípů a ještě můžete zkusit někoho z pronásledovatelů zastřelit.

 

Kapitola 10 – Chyť a drž
(Seržant Derek „Frost“ Westbrook – Delta Force)
9. října, 14:10:08 – kopec Montmartre, Paříž

Po informací od Price je čas postarat se o Volka. Přistanete na střeše baráku. S sebou máte útočnou pušku SCAR-L (+ ACOG), pistoli USP.45 a po dlouhé době 9-Bang granáty. Navíc máte masku, kvůli plynu v okolí. Pokračujte za jednotkou přes domy. Mrtvých civilistů je tu plno. Postupujte přes trosky, přes římsu a dále dolů. V mezipatře na vás začnou pálit z protějšího domu (knihovny). Postřílejte je přes sklo, sejděte na ulici a vyčistěte zbytek knihovny. V patře na parapetu okna je Intel (1/4 – 26/46). Z těl zdejších nepřátel můžete získat útočnou pušku G36C a případně jejich sekundární pistoli (pokud ji stihli vytáhnout).

Pistole P99

– Solidní pistole používaná Ruskými Spetsnaz. Podobá se pistole Five Seven, pouze má menší zásobník, ale zase rychlejší nabíjení.
– Doplňky – Tlumič, Taktický nůž.
– Poškození ?
– Munice 12 / 72
– Nabíjení 2,10s
– Penetrace – Nízká

Projděte knihovnou a pokračujte ulicí, kde najdete jednotku Francouzských speciálů GIGN vedených Sabrem. Ti vás nyní povedou. V kuchyni restaurace vedle je provizorní sklad. Je tu bedna munice (můžete nabírat náboje) a také zbraně, především kulomet MK46, který si vezměte.
Tip – Může se stát, že během následujících bojů padne někdo z GIGN a protože jako sekundární zbraň používají revolver .44 Magnum, můžete mít štěstí a získat jej. Tento revolver byl k vidění v bonusovém Muzeu MW2, ale tady jej můžete získat do ostré akce. Chce to ale pořádné štěstí.

Kulomet MK46

– Silný kulomet s velkým zásobníkem a dlouhým nabíjením. Výrazně se podobá kulometu PKP Pecheneg.
– Doplňky – Bodová mířidla, Optika
– Poškození ?
– Munice 100 / 200
– Nabíjení 8,67s
– Penetrace – Vysoká

Postupujte přes restauraci. Na náměstí postřílejte vojáky a vyčistěte protější domy. V budově kavárny najdete v chodbě Intel (2/4 – 27/46). Postupujte po schodech na vyšší ulici a dál přes dům. Dorazíte na ulici, kde je obrovská skupina nepřátel. Velitel vám nakáže použití značkovače.

Výbava – Značkovač letecké podpory

– Klasická dýmovnice s fialovým kouřem. Slouží k navádění letecké podpory.
– Letadlo AC-130 pošle na místo kouře několik explozivních střel.

Pomozte si náletem a pokračujte na další náměstí s obchody. Nachází se tu BTR a navíc dorazí vrtulník s výsadkem nepřátel. Použijte značkovač a minimálně BTR (nejlépe i vrtulník) zničte. Až bude okolí čisté, GIGN otevřou kanál k úkrytu Volka. Slezte dolů.

Tady už vám plyn nehrozí, takže si sundáte masku. Je tu však tma. Následujte Sabreho skrze kanalizaci a katakomby. Dorazíte k úkrytu Volka, kde vás oslepí granátem. Volk se dá na útěk – vy rychle postřílejte vojáky. U mříží na generátoru je Intel (3/4 – 28/46). Pak rychle utíkejte nahoru za Volkem (nesmí utéct). Vyběhněte z katakomb do domu. V hlavní chodbě (naproti dveřím) je na krabicích vlevo je Intel (4/4 – 29/46). Pak vyběhněte ven. Volk nasedne do auta, vy postřílejte blízké nepřátele a naskočte do dodávky.

Během jízdy střílejte na vojáky před vámi. Pak vás serža pošle dozadu. Leží tu kulomet L86 LSW (známý z MW2). Vezměte kulomet a střílejte na útočníky. Nepřátelé často jezdí v džípech s kulometem – snažte se sundat kulometčíky. Po chvíli je čas k návratu na přední sedadlo. Před vámi se objeví vůz Volka – párkrát ho trefte. Řidič nezvládne řízení a vy ho smetete. Postřílejte vojáky ve voze Volka (pozor ať nesejmete jeho) a konečně se vám podaří ho chytit.

 

Kapitola  11 – Železná Lady
(Seržant Derek „Frost“ Westbrook – Delta Force)
9. října, 07:42:23 – Paříž, Francie

Prezident USA chce Volka živého. Nebude ale snadné ho z Paříže dostat. S sebou máte M4A1 (+ granátomet, + bodová mířidla) a opět pistoli USP.45. Přiletí pro vás Osprey, jenže ho sestřelí!

Nyní budete situaci sledovat z pozice TV operátora AC-130. Máte možnost měnit děla (jak to znáte z MW1), zoom a také výhled – buď klasickou optiku nebo infračervenou. Postřílejte tanky a vrtulníky na náměstí. Jednotka se vydá ulicemi a vy je chraňte. V jednom baráku jsou raketometčíci – sejměte je. Po chvíli jednotka dorazí do budovy u parku.

Zpátky v kůži Frosta… Venku v parku je spousta nepřátel a mají tam krytý kulomet. Vezměte to přes vnitřek budovy a dostaňte se na balkon, odkud je na kulometčíka vidět. O bednu je tu opřená MSR, se kterou zastřelte kulometčíka a zbylé vojáky. Kulomet pak můžete použít ale asi nebude na koho. Jedná se u kulomet DShK (býval na vozidlech v BO1).

Sniperka MSR

– Silná sniperka s poměrně malým zásobníkem. Je však přesná a velice účinná. K sehnání je pouze v této kapitole.
– Poškození 98
– Munice 5 / 100
– Nabíjení 2,85

Ve skleníku nad schodištěm najdete Intel (1/2 – 30/46). Sniperkou postřílejte vojáky na balkonech. Dorazí tank – použijte značkovač a nechte ho zničit letounem.

Zpátky v roli operátora sledujte pohyb jednotky. Dorazí na křižovatku, kde je vyzvednou džípy. Chraňte jejich přesun a ničte útočící vozidla a vrtulníky. Protože jsou všichni v pohybu, dejte pozor ať nezasáhnete jednotku. Kryjte kolegy až k mostu u Eifellovy věže.

Znovu jako Frost. Na mostě jsou tanky a kousek od vás leží starý dobrý Javelin. Javelinem sejměte oba tanky na mostě. Poté si raději vezměte nějaký automat a pomalu se probíjejte vpřed přes most. Na skupiny nepřátel používejte značkovač, aby je letou AC-130 mohl sejmout. Všimněte si autobusu – uvnitř je Intel (2/2 – 31/46). Postupujte až k barikádě nedaleko věže. Proti vám vyrazí početné skupiny nepřátel, ale velitelství je nařídí zničit nehledě na už dosti poškozenou Eifellku. Věž se skutečně zřítí, ale nepřátelé budou zničení. Tak aspoň že tak. Naskočte do vrtulníku.

 

Kapitola 12 – Oko bouře
(Yuri – Task Force 141, rozpuštěná)
10. října, 21:26:45 – Praha, Česká republika

Podle informací od Volka má Makarov schůzku v hotelu Lustig poblíž Staroměstského náměstí. Následujte Price a Soapa podél Karlova mostu přes Vltavu. Na molech nad vámi Rusové popravují civilisty, ale s tím nic nenaděláte. V kanále naproti najdete Kamarova a hnutí odboje, které vede. Vylezte z vody a zkontrolujte zbraně – máte pušku RSASS (+ tlumič, + hybrid) a pistoli USP.45 (+ tlumič, + taktický nůž).

Sniperka RSASS

– Kvalitní sniperka s ohromným zásobníkem ale trochu slabší účinností. Může se objevovat s hybridními mířidly (optika / bodová mířidla), díky čemuž poslouží na střední i na velké vzdálenosti.
– Doplňky – Tlumič, Hybridní mířidla.
– Poškození ?
– Munice 20 / 60
– Nabíjení 2,93s

Zatímco Price bude postupovat s Kamarovem a odbojem, vy následujte Soapa skrze kanály ven na ulici. Tady je skupina vojáků, ale nestřílejte po nich – snažte se zůstat tiše, jinak přilákáte hordy nových nepřátel. Počkejte až se skupina rozejde, pak sejměte dva snipery na střechách, zatímco Soap sundá strážného se psem. Pokračujte dál ulicí. Tady je dvojice vojáků – jednoho sejměte vy, druhého sundá Soap. Na střeše uvidíte dalšího snipera ale přiletí vrtulník – rychle následujte Soapa do úkrytu v budově. Tady na pultu najdete Intel (1/2 – 32/46). Počkejte až bude vzduch čistý a pokračujte ulicí. Uvidíte ale přijíždějící konvoj. Soap otevře dveře do obchodu a ukryjte se uvnitř. Lehněte si a plazte se obchodem, aby si vás nevšimli strážní za okny. Pár nepřátel vleze i do obchodu – zastavte se a jen vyčkávejte. Až projdou, následujte Soapa ven a dále k plotu přes ulici. Přelezte plot na náměstí.

Je tu spousta vojáků, ale po chvíli se na střeše objeví Price s odbojem. Začnou pálit a vy se přidejte k nim. Vlevo u sochy je na stole pod jedním slunečníkem Intel (2/2 – 33/46). Probijte se náměstím, když dorazí technika. Leží tu několik raketometů RPG-7, takže je použijte a vozidlo zničte. Pak následujte Soapa přes dům obývaný odbojáři. Dostanete se na další ulici. Sniperkou sejměte vojáky za kulomety vpravo v budově. Potom se probijte dál. Na náměstí ale vjede tank, takže okamžitě následujte Soapa do galerie a přes ní do banky. V bance vás napadne skupina vojáků s lasery – postřílejte je a postupujte na ulici u náměstí. Počkejte až po ulici projede Ruský konvoj a pak proběhnete do kostela. Tady se sejdete s odbojáři a naplánujete vraždu Makarova.

 

Kapitola 13 – Pokrevní bratři
(Yuri, Task Force 141, rozpuštěná)
11. října, 07:01:36 – Praha, Česká republika

Po několika hodinách se blíží schůzka Makarova. Popadněte sniperku RSASS a sledujte konvoj. Poté zaměřte na střechu, kde je Price. Ten se slaní dolů na balkon, takže postřílejte vojáky na balkonu a kryjte ho. Price vejde do hotelu, kde narazí na spoutaného Kamarova s odjištěnými náložemi – Makarov o vašem útoku věděl! Kamarov exploduje a i vedle vás začne pípat bomba. Soap vás strhne na lešení po kterém spadnete až na dlažbu. Soap zůstane zavalený a zraněný. Mezitím dorazí Price. Popadněte Soapa a utíkejte přes náměstí. Vpadněte do domu, proběhnete jím a odložte Soapa v uličce, kde si ho převezme Price.

Vy kryjte cestu. Máte na to útočnou pušku M4A1 (+ granátomet, + bodová mířidla) a pistoli Desert Eagle. V obchodě v rohu pod oknem je Intel (1/1 – 34/46). Pokračujte na dvorek u sochy, kde postřílejte vojáky na střechách a spěchejte dál. Překonejte další ulici a postupujte přes domy k velkému areálu s hřištěm. Doveďte Price přes hřiště a kryjte se před útokem nepřátel, dokud nedorazí odboj. Ti vezmou Soapa a donesou ho na stůl do hospody. Chytněte Soapa, abyste mu zkusili pomoct. Soap Pricovi řekne, že Makarov vás zná a pak zemře. Price to poněkud sebere, ale vzápětí zaútočí Rusové a rozstřílí hospodu. Utíkejte k zadnímu vchodu, když vás Price srazí ze schodiště v domnění, že stále spolupracujete s Makarovem. Vysvětlíte mu, co se tehdy událo.

Rok 1996, zima
Yuri

Pripyt, Ukrajina

Jste s Makarovem v Pripyati během obchodu se Zakhaevem. Zakhaeva trefí Price a ustřelí mu ruku. Nasedne do vozu a Makarov ho odveze.

Rok 2011
Yuri
Úkryt Al-Asada, Střední východ.

Následujte Makarova na střechu domu. Nechá odpálit atomovku, která smete město.

Rok 2016
Yuri
Zakhaevovo mezinárodní letiště, Moskva, Rusko

Makarov ví, že nesouhlasíte s vražděním civilistů a postřelí vás. Doplazte se do výtahu a v letištní hale vemte od mrtvoly pistoli P99. Vydejte se vpřed ve snaze zastavit Makarova, ale zranění vás přemůže.


 

III. Akt III

Je načase zachránit Ruského prezidenta a zúčtovat s Makarovem.

 

Kapitola 14 – Pevnost
(Yuri – Task Force 151, rozpuštěná)
12. října, 22:48:15 – Praha, Česká republika

Na padáku se snesete k hradu. S sebou máte samopal MP5 (+ tlumič, + bodová mířidla, + pažba), pistoli P99 (+ tlumič, + taktický nůž) a Noktovizor!
Nechte se vézt Pricem k vozovému parku. Podplazte se pod náklaďákem, kam Price položí C4. Až vylezete, tiše odpravte vojáka před vámi, ale pozor ať ho neuvidí světlomety. Price mrtvolu odklidí a můžete pokračovat. Prolezte pod plošinou s bednami. Na spodní stranu položte C4 a dejte si pozor na světla strážných – nehýbejte se, když projdou nad vámi. Pokračujte na konec plošiny. Jakmile jeden strážný seskočí dolů, Price se o něj postará. Následujte ho k budově u brány. Price vtrhne dovnitř a rychle postřílí posádku. Jeden chlápek u sebe měl PM-9

Samopal PM-9

– Malý bonusový skladný samopal podobný klasické Uzi. Má obstojnou účinnost ale především vysokou kadenci. K mání je jen v této kapitole a pouze od jednoho vojáka ve strážnici.
– Poškození ?
– Munice 32 / ?
– Nabíjení 3,97s
– Penetrace – Nízká

Samopal PM-9 si určitě vezměte, protože při boji na malou vzdálenost je ideální, a pokročte do interiérů hradu. Price vyhodí světla, takže zapněte brýle do tmy. Projděte vězením a postarejte se o zmatené stráže. Dávejte pozor na zavřené vězně – jsou to civilisté. Dorazíte do většího sálu, kde nepřátelé použijí světlice. Tady už raději brýle sundejte a postřílejte nepřátele (stále pozor na civily). V dolním patře nepřátelé používají kulomet L86 LSW, který se může hodit a v patře v boční místnosti najdete ve skříňce UMP45 (klasiku z MW2). Následujte Price z vězení, kde vás překvapí jeden strážný s civilním rukojmím – pozor na něj. Poté přes vězení pokračujte ven na most. Položte na nosník mostu C4 a přes lešení opatrně prolezte k hradu. Chodba vás zavede ke stěně za kterou je skulina. Nastražte nálož C4, vzdalte se a v momentě, kdy zahřmí hrom ji odpalte (jinak výbuch uslyší stráže).

Projděte skulinou a vylezte po trámech nahoru. Škvírou uvidíte, jak Makarov hovoří přes kameru s hradní stráží a vyslýchá prezidenta Vorschevskyho, protože chce kódy k jaderným zbraním. Když prezident odmítne, Makarov pošle své vojáky do Berlína, kde je držena Alena. Protože někdo vzburcuje posádku hradu, Price hodí do místnosti granát. Spadnete do hradní kuchyně. Postřílejte vojáky a pokračujte dál přes hradby a do hradních pokojů. Vyčistěte pokoj a vlevo v malém skladu najdete granáty, zábleskové granáty a Intel (1/2 – 35/46). Pokračujte přes pracovnu až na nádvoří. Tady je spousta nepřátel, mnozí útočí z hradeb. Navíc nad nádvořím se objeví vrtulník aby vysadil další muže. Naštěstí před vámi je sniperka RSASS a hlavně RPG-7, kterým vrtulník sestřelte. Právě na hradby se poté vydejte – zamiřte doprava na schodiště a dále na hradby. V budově na hradbách vpravo najdete Intel (2/2 – 36/46). Vyčistěte nádvoří a pokračujte za Pricem. Uvidíte most, přes který míří BTR – odpalte C4 a vozidlo se zřítí. Postupujte dál, seskočte z brány na most a přejděte přes něj na hlavní nádvoří. Sem dorazí BTR – urychleně naskočte do džípu. Během jízdy Price odpálí C4 pod vozidly. Vy zkuste ještě sundat pár vojáků. Price to nakonec strhne ze srázu, ale máte ještě rezervní padák – spusťte ho a v poklidu doplachtíte k řece. 

 

Kapitola 15 – Spálená země
(Seržant Derek „Frost“ Westbrook – Delta Force)
13. října, 10:18:39 – Berlín, Německo

Alena Vorshevsky se ukrývá v Berlíně. Makarov ji chce dostat a je nutné ho předběhnout. Začínáte na zničené ulici na kterou se zřítil celý jeden dům. Situace je zoufalá…

Před 20 minutami

Přistanete na střeše budovy. S sebou máte nově útočnou pušku ACR (+ hybrid), známou sniperku M14 EBR (+ variabilní optika) a 9-Bang granáty.

Útočná puška ACR (6.8)

– ACR se objevila už v CoD6MW2, nicméně tady se jedná o verzi ACR 6.8, což je trochu odlišná zbraň. ACR je velmi silná útočná puška, která je k mání pouze v této kapitole.
– Doplňky – Hybridní mířidla
– Poškození 150-75
– Munice 30 / 630
– Nabíjení 2,5s

Vyčistěte střechu a postupujte do budovy. V patře jsou kanceláře – pobijte vojáky a u jednoho kancelářského stolu (naproti cestě vedoucí vzhůru) najdete Intel (1/5 – 37/46). Na horní střeše pobijte nepřátele. Všimněte si vpravo pletiva, za kterými jsou trafo stanice. Nedá se tam dostat, ale hned za pletivem leží Intel (2/5 – 38/46), který můžete sebrat přes pletivo. Z rohu střechy sniperkou postřílejte vojáky na budově hotelu. Dorazí vaše jednotka, která půjde do hotelu pro Alenu. Kryjte jejich postup. Na ulici však dorazí tanky. Naštěstí se ozve pilotka bombardéru A-10, které můžete nařídit letecký úder.

Výbava – SOFLAM pro Bombardér A-10

– Naváděč SOFLAM slouží k označení oblasti, v tomto případě pro bombardér A-10. Vyberete bod, kde bombardér začne shazovat bomby, a druhý bod, kterým udáte směr letu. Délka bombardované plochy je malá, ale přesto se dá zničit i několik cílů na jeden úder.

Zničte všechny tři tanky, aby tým mohl pokračovat. Vniknou do hotelu, jenže je zabijí muži Makarova. Bude třeba provézt jiný plán. Následujte jednotku k okraji střechy a slaňte se na ulici.

V obchodě s knihami je na pultu Intel (3/5 – 39/46). Postupujte rozbombardovanou ulicí k řece až dorazíte k tanku T80. Rychle popadněte RPG-7 ležící u trosek a zničte ho. Podél mostu dorazíte ke spojeneckým Německým tankům, které vám pomohou se probít vpřed. Na ulici mrkněte do velké rohové budovy vlevo (Teknikor Deutschland), kde je v tmavé místnosti Intel (4/5 – 40/46). Pokračujte ulicí a probíjejte se vpřed, když Rusové strhnou celou budovu, která se na vás sesype. Naštěstí přežijete.

Následujte Sandmana přes zničenou budovu až k hotelu. Probijte se dovnitř (pozor na BTR na ulici za okny) a postupujte ke schodišti. Hned pod schodištěm je Intel (5/5 – 41/46). Vyjděte nahoru a náloží prorazte dveře od pokoje Aleny. Uvnitř už jsou vojáci, výbuch vás ochromí a spadnete na zem – popadnete Sandmanovu pistoli Five Seven a rychle postřílejte vojáky. Pak utíkejte na balkon. Uvidíte, jak Makarovovi lidé unášejí Alenu ve vrtulníku.

 

Kapitola 16 – Do králičí nory
(Yuri – Delta Force / Task Force 141, rozpuštěná)
14. října, 11:08:17 – východní Sibiř, Rusko

Ukázalo se, že vrtulník s Alenou směřoval do diamantového dolu. Delta Force společně s Pricem a jeho lidmi se sem vydává. Jste ve výtahu s útočnou puškou G36C (+ bodový zaměřovač), druhou útočnou puškou M4A1 (+ ACOG) a Noktovizorem. Výtah sjede do mezipatra – postřílejte vojáky za dveřmi, ale než stačíte vystoupit, do výtahu vrazí raketa dojde k explozi a výtah se zřítí. Spadnete na dno šachty, kde je tma – raději použijte noktovizor. Prostřílejte se tunelem (můžete si vybrat kterou chodbou půjdete) a dorazíte do velkého sálu. Vlevo je kontrolní místnost, kde na skříňkách v rohu leží Intel (1/2 – 42/46). Cesta dál je opět dvojí, ale obě chodby se scházejí u zamčených vrat. Truck je otevře a můžete pokračovat. Prostřílejte se přes garáž až do chodby s generátory, kde je bedna munice. Odtud vyjděte ven.

Ocitnete se venku v lomu. Postřílejte nepřátele a seskočte dolů. Můžete používat drony Predator, takže jich určitě využívejte a proklestěte si cestu přes celý lom. Využívejte beden, potrubí i staveniště ke krytí a probijte se k velkým vratům do nitra komplexu. Vaše vzdušné síly vrata zničí a můžete pokračovat. Náloží prorazte dveře za nimiž najdete celu Aleny Vorshevsky. Kámoši se o ní postarají a vy pokračujte v hledání prezidenta. Ve velké jámě uvidíte, jak ho vojáci vedou do výtahu. Rychle slezte dolů na můstek a slaňte se na dno jámy. Tady si probijte cestu až k masivním vratům. Není, jak je otevřít, ale Price vás dovede nahoru a nakáže položit výbušniny na beton – udělejte to. Exploze prorazí strop a spadnete do místnosti za vraty. Zabijte stráže, kteří drží prezidenta jako rukojmí (pozor ať ho netrefíte). Mrkněte do vedlejší místnosti (pod prasklým stropem) kde na sudu leží Intel (2/2 – 43/46).

Vyveďte prezidenta nahoru, kde ale zaútočí mnoho nepřátel. Chopte se kulometu (DShK) na můstku a postřílejte je. Jakmile dorazí váš vrtulník, utíkejte k němu. Cestou vás však zasáhnou. Spadnete na zem, Price vám dá M4A1 (+ bodová mířidla) a potáhne vás do vrtulníku. Během cesty střílejte po nepřátelích. Až se dostanete do vrtulníku, pokračujte v likvidaci nepřátel, zatímco Sandman a jeho jednotka (Truck a Grinch) zůstanou dole a obětují se aby kryli váš odlet.

 

Kapitola 17 – Prach prachu
(Kapitán Price, Task Force 141)
21. ledna, 22:14:53 – Arabský poloostrov

Velké finále je tady. Bude to drsné, tak jako každé finále. Prezidenti USA a Ruska uzavřeli mír a válka skončila. Stále ale zbývá Makarov. S Yurim se obléknete do tvrzeného obleku Juggernauta
Tip – Jako Juggernaut nemůžete skákat a rychle běhat, ale vydržíte mnohem víc.
Navíc máte kulomet PKP Pecheneg (+ bodová mířidla) a M4A1 (+ granátomet, + ACOG). Vyrazte ulicí a masakrujte ochranku hotelu. Někteří přijíždějí v autech – snažte se je rozstřílet a využít exploze. Probijte se do hotelu Oasis a směřujte po eskalátorech nahoru. V patře je u oken bar a na pultu Intel (1/3 – 44/46). Nastupte do výtahu, když zaútočí malý vrtulník – rozstřílejte ho, nicméně on nabourá do výtahu a zničí vám obleky.

Nyní už jste bez ochrany. Rychle přeskočte na protější výtah a pokračujte do hotelu. Započne limit 04:00 za který musíte dostihnout Makarova, jinak uteče. Musíte si pospíšit a vyčistit toto podlaží, ale zároveň dávat pozor a nenechat se zastřelit. V kasinu na stole najdete Intel (2/3 – 45/46). Odtud postupujte dál přes chodbu až do restaurace, kde na barovém pultu je poslední Intel (3/3 – 46/46). Objeví se vrtulník, který do hotelu střelí raketu. Exploze urve kus podlaží. Zachyťte se za lana, ať nespadnete. Yuri však skončil s kusem plechu v hrudi. Musíte si pospíšit a běžet dál na střechu, kde Makarov nastupuje do vrtulníku – rychle skočte a vrtulníku se chytněte. V rámci QTE vyřiďte oba piloty, ale vrtulník havaruje. Skončíte zpátky na střeše.

Během QTE se doplazte k pistoli, Makarov vám přišlápne ruku a pistoli vezme, jenže ho střelí Yuri. Makarov Yuriho bohužel zastřelí ale během QTE Makarova strhněte na zem, trošku zmlaťte a omotejte mu kolem krku kabel. Když pak rozbijete skleněnou podlahu, zřítíte se dolů a Makarova oběsíte. A to je konec celé trilogie.


 

Survival + Spec Ops

Survival je herní mód, který nabízí sadu 16 misí ve kterých jde o to ubránit se co nejdéle vlnám nepřátel. Za získané zkušenosti povyšujete na vyšší úroveň a odemykáte nové zbraně a předměty, které pak můžete v terénu kupovat.
Spec Ops jsou známé už z MW2. Jde o 16 malých misí s různými úkoly. V závislosti na zvolené obtížnosti lze z každé mise vyhrát 1-3 hvězdy.

 

Tier 1

Základní výbava všech čtyř misí – pistole Five Seven, 2x frag granát, 2x zábleskový granát, perk Samooživení a 250 zbroj.
Snadné mapy ve většinou známých lokacích z kampaně. Výjimkou je třetí mise na dálnice v New Jersey, která v kampani nebyla.


 

Tier 2 (8 level)

Základní výbava všech čtyř misí – pistole USP .45, 2x frag granát, 2x zábleskový granát, perk Samooživení a 250 zbroj.
Průměrné a vcelku přehledné mapy. První a třetí je zasazena do nových lokacích, které v kampani nebyli.


 

Tier 3 (15 level)

Základní výbava všech čtyř misí – pistole MP412, 2x zábleskový granát, perk Samooživení a 250 zbroj.
Těžké komplikované mapy. První je umístěná do nového prostředí, které v kampani nebylo. Třetí mise je inspirovaná Pripyatí z MW1 a čtvrtá mise ponorkovým dokem v Rusku z MW2.


 

Tier 4 (25 level)

Základní výbava všech čtyř misí – útočná puška M16A4 (+ bodová mířidla), pistole Five Seven  a 250 zbroj.
Velmi těžké mapy. Jsou zasazené do známého prostředí, což může pomoci v orientaci.


 

Hodnosti a zbraně

Level 1
– Pistole Five Seven (250)
– Pistole USP. 45 (250)
– Automatická pistole G18 (1500)
– Útočná puška M4A1 (3000)
– Útočná puška M16A4 (3000)
– Samopal MP5 (2000)
– Brokovnice Model 1887 (2000)
– Holografická mířidla (1000)
– Granát Frag (750)
– Granát Zábleskový (1000)
– Raketa Predator (2500)
– Perk Rychlé zamíření (3000)
Level 2
– Revolver MP412 (250)
– Claymore x5 (1000)
Level 3
– Samopal Skorpion (1500)
– C4 x5 (1500)
Level 4
– Samopal UMP45 (2000)
– Letecký úder (2500)
Level 5
– Útočná puška SCAR-L (3000)
Level 6
– Brokovnice USAS-12 (2000)
Level 7
– Sniperka MSR (2000)
– Bodová mířidla (750)
Level 8
– Perk – Stabilní míření (3000)
Level 9
Level 10

– Zbroj (2000)

Level 11
– Pistole Desert Eagle (250)
Level 12
– Kulomet M60E4 (7000)
Level 13
– Samopal MP7 (3000)
– Perk – Samooživení (4000)
Level 14
– Útočná puška ACR 6.8 (3000)
– Jednotka Delta squad (3000)
Level 15
Level 16

– Sniperka Dragunov (2000)
– Brokovnice SPAS-12 (2000)
Level 17
– Samopal MP9  (1500)
– Přenosný kulomet (3000)
Level 18
– Kulomet PKP Penecheg (7000)
Level 19
– Pažba (1250)
Level 20
– Revolver .44 Magnum (250)

Level 21
– Jednotka Shield Squad (5000)
Level 22
– Perk – Stopař, rychlejší pohyb při míření (4000)
Level 23
– Samopal PM-9 (2000)
Level 24
– Útočná puška AK-47 (3000)
Level 25
Level 26

– Brokovnice KSG 12 (2000)
Level 27
– Raketomet RPG-7 x2 (2000)
Level 28
– Granátomet M203 (1500)
– Granátomet GP25 (1500)
– Granátomet M320 (1500)
Level 29
– Sniperka RSASS (2000)
Level 30
– Zaměřovač ACOG (1250)

Level 31
– Přenosný granátomet (4000)
Level 32
– Útočná puška FAD (3000)
Level 33
– Brokovnice Striker (4000)
Level 34
– Kulomet MK46 (7000)
Level 35
– Sniperka L118A (2000)
Level 36
– Perk Extrémní kondice (4000)
Level 37
– Automatická pistole FMG9 (1500)
– Pořádkový štít (3000)
Level 38
– Samopal PP90M1 (2000)
Level 39
Útočná puška G36C (3000)
Level 40
– Pistole P99 (250)

Level 41
– Kulomet L86 LSW (7000)
Level 42
– Sniperka AS50 (2000)
Level 43
– Útočná puška CM901 (3000)
Level 44
– Brokovnice AA-12 (5000)
Level 45
– Výbava – Přídavná brokovnice (1500)
Level 46
– Samopal P90 (2000)
Level 47
– Útočná puška MK14 (3000)
Level 48
– Kulomet MG36 (7000)
Level 49
– Sniperka Barrett .50 cal (2000)
Level 50
– Útočná puška Type 95 (3000)
– Perk Rychlé ruce, rychlejší nabíjení


 

I. Set A

Mise 1 – Zůstaň ve střehu
Čas – 00:45

Základní výbava – útočná puška ACR 6.8, pistole USP .45.
Klasická střelnice známá z minulých MW, kde však byla součástí kampaně. Tentokrát za přesnost není žádný bonusový čas. Hned na počátku je možné ze stolu vzít i jiné zbraně jako útočné pušky M4A1, M16A1 nebo pistole Desert Eagle, P99 a MP412.

 

Mise 2 – Milehigh Jack
Čas: 02:30

Základní výbava – útočná puška AK-47, pistole Five Seven.
Útok na prezidentské letadlo jakožto člen týmu Makarova. V časovém limitu je třeba se probít letadlem k prezidentovi a zajmout ho. Cestu komplikuje nejen ochranka ale i občasné turbulence. Na počátku a na konci navíc dojde ke zpomalenému prorážení. Pro celkové skóre se počítá i přesnost a počet obdržených zásahů.

 

Mise 3 – Nad reaktorem
Čas – 06:00

Základní výbava – brokovnice AA-12, samopal MP7 (+ bodový zaměřovač), termální brýle.
Je třeba dostat se na ponorku, odstranit thermite nálož na poklopu, vyčistit ponorku, ve strojovně ventilem stabilizovat reaktor a zase utéct. Boje uvnitř ponorky jsou náročné těsným prostředím a venku zase nepřátelé využívají dýmovnice. K dispozici máte i novou výbavu, takže je fajn se s ní rychle seznámit.

Samopal MP7

– Velmi rychlý ale nepříliš přesný samopal, který se dost podobá PM-9 ze základní kampaně. Vhodný do bojů na malou vzdálenost. 
– Poškození ?
– Munice 30 / 360
– Nabíjení 3,63s
– Penetrace – Nízká

Výbava – Termovizor

– Klasický noktovizor je v CoD známý už od MW1 ale teprve zde ve Spec ops MW3 je k mání verze založená na zvýraznění nepřátel pomocí tepelné aktivity (podobně jako na některých optikách sniperek). Brýle se hodí do tmavých nebo zakouřených prostor protože zvýrazní nepřátele.

Pro celkové skóre se počítají i tzv. Smoke Killy, tedy zabití nepřítele v kouři dýmovnice. Právě pro identifikaci nepřítele poslouží termální brýle..

 

Mise 4 – Udeř a uteč
Čas – 04:30

Základní výbava – samopal MP5, sniperka Dragunov.
V Africkém přístavu je nutné nejprve zastřelit dva významné teroristy. Začínáte na balkoně residence a kolem je řada dalších zbraní, včetně kulometů MK46, PKP Pecheneg a raketometu Stinger. Po eliminaci cílů pokračujte k molu osvobodit rukojmí v kontejneru. Následně je třeba hodit dýmovnici (které na okamžik dostanete do výbavy) a ubránit se hordě nepřátel do příletu vašeho vrtulníku. Kromě toho musíte průběžně čelit i útokům nepřátelských vrtulníků (na začátku mise a po záchraně rukojmích).
Pro celkové skóre se počítá i doba přítomnosti cizích vrtulníků, takže je dobré je zničit co nejdříve.


 

II. Set B (5 level)

Mise 5 – Toxický ráj
Čas – 08:00

Základní výbava – kulomet PKP Pecheneg (+ bodový zaměřovač), granátomet M320 GLM, značkovač letecké podpory, oblek Juggernauta.
Cestou Pařížskými ulicemi je nutné odebrat 6 vzorků chemikálií a probojovat se přes několik domů a ulic na střechu budovy u knihovny, kde je LZ. Chemikálie jsou umístěné po dvou a to na třech významných místech (1+2 kolem stanice metra, 3+4 v uličkách u obchodů, 5+6 v knihovně). Mezi těmito místy najdete vždy nějaké bedny s municí, takže můžete doplnit zásoby.
Hned na počátku leží AK-47 a kulomety MK46. Během mise můžete použít dýmovnici na označení místa náletu, ale pozor, protože nálet občas používá i nepřítel! Na misi máte oblek Juggernauta pro vyšší výdrž, ale i tak to bude drsné, protože nepřátel je asi stovka a aby toho nebylo málo, mezi druhým a třetím stanovištěm (cestou ke knihovně) zaútočí Juggernaut! 

Granátomet M320 GLM

– Jednoranný granátomet se slušným dostřelem. Jde vlastně o ruční verzi granátometu M320, který bývá upevněn na některých zbraních. Vhodná zbraň na skupinky nepřátel.
– Poškození 135 (exploze 155-25)
– Munice 1 / 20
– Nabíjení – 2,63s

Pro celkové skóre se počítá i počet zabití nožem a počet zabití náletem.

 

Mise 6 – Firewall
Čas – 04:00
Jen pro 2 hráče

Pouze pro dva hráče !
Základní výbava – Hráč 1 – samopal MP5, brokovnice SPAS-12
Základní výbava – Hráč 2 – ovládání kulometů
Akce pro dva hráče. Jeden postupuje ulicemi a skladem Londýna, zatímco druhý ho kryje z kulometů mezi kterými lze přepínat.

 

Mise 7 – Fatální extrakce
Čas – 05:30

Základní výbava – útočná puška M4A1 (+ hybridní mířidla), pistole Five Seven, semtex.
V Africkém městě je třeba se z kostela probít až na věž na okraji. Cestu ohrožují hyeny a automatické kulomety. Zároveň je nutné cestou posbírat 5 intelů od padlých nepřátel. Hned na startu v kostele je hromada zbraní jako bročka Striker, kulomet MG46, nebo sniperka RSASS. Až opustíte rourou město a vylezete na věž, najdete na ní další zbraně – RSASS a SCAR-L. Z věže je nutné označit laserem cíl pro zničení a tím mise končí.
Pro celkové skóre se počítá i počet hyen zabitých útokem zblízka a také počet kulometů, které jste nezničili. Nechávat kulomety za sebou a jen se jim vyhýbat může být dobrý nápad. A pokud kulomet zničit chcete, semtex (naposledy byl ve Spec Ops MW2) je na to jako dělaný.

 

Mise 8 – Chycení rukojmí
Čas – 03:00

Základní výbava – pistole USP. 45 (+ tlumič, + taktický nůž).
Po odletu Makarova je třeba se probít k vraku letadla a zachránit Alenu. Cestu zhoršuje vrtulník se světlomety (jde sestřelit pomocí AK-74u) a velké množství vojáků. Prozrazení přiláká mnoho dalších nepřátel. Alena je brána jako rukojmí a je nutné rychle zastřelit muže, který ji drží.
Pro celkové skóre se počítá doba po kterou vás nepřátelé vidí a také bonusové body 
za záchranu obyčejných rukojmí (3).


 

III. Set C (10 level)

Mise 9 – Nálože nastaveny
Čas – 00:45

Základní výbava – samopal MP5, pistole USP .45.
Další klasická střelnice, tentokrát obráceným směrem a včetně zpomaleného prorážení. Hned na počátku je možné ze stolu vzít i jiné zbraně jako útočnou pušku M4A1, samopaly P90 a UMP45  nebo pistole Desert Eagle, P99 a Five Seven.

 

Mise 10 – Odbojové hnutí
Čas – 05:00

Základní výbava – sniperka RSASS (+ tlumič) a pistole USP .45 (+ tlumič).
Je třeba projít ulicemi Prahy od kostela ke Karlově mostu a zachránit rukojmí. Jedná se o tichou akci a každé prozrazení přiláká mnoho nových nepřátel.
Pro celkové skóre se počítá počet tichých zabití, počet headshotů a hlavně počet zachráněných rukojmí (7).

 

Mise 11 – Malí bráchové
Čas – 05:30

Základní výbava – samopal MP5, útočná puška SCAR-L (+ ACOG).
Je třeba vyčistit ulici a nechat se vrtulníkem dopravit na střechu budovy. Následně je nutné patra budovy projít a nastražit bombu. Poté zbývá už jen vyjít na plošinu a nechat se odvézt vrtulníkem než bomba exploduje.
Pokud se mise hraje ve dvou hráčích, první je na ulici (jako v SP hře) ale druhý začíná ve vrtulníku s raketometem SMAW a musí kolegu krýt před tanky T-80. Po vyzvednutí se role prohodí, neboť druhý hráč půjde čistit střechu budovy a první ho bude krýt z vrtulníku. Oba pak budou pokračovat společně pěšky od patra s bombou až k místu extrakce.
Pro celkové skóre se počítá i počet nepřátel zabitých při odletu z parkoviště a také počet nepřátel zabitých bombou (ti co zůstanou v budově při explozi).

 

Mise 12 – Neviditelná hrozba
Čas – 04:00

Základní výbava – Hráč 1 – kulomet L86 LSW (+ bodová mířidla), granátomet M320 GLM, Predator, oblek Juggernauta.
Základní výbava – Hráč 2 – sniperka Barrett .50cal, útočná puška SCAR-L (+ termální optika).
V brnění Juggernauta je nutné zničit vzorky (8) chemikálií, zatímco přicházejí vlny nepřátel, včetně tanku a vrtulníku. K dispozici máte rakety z dronu Predator, přičemž pohled přes ovladač též odhalí pozici chemikálií..
Pokud se mise hraje ve dvou hráčích, první jako Juggernaut deaktivuje bomby na ulici, zatímco druhý ho kryje ze střechy sniperkou a používá Predator drony.
Pro celkové skóre se počítá i počet nepřátel zabitých zblízka a zabitých explozí.


 

IV. Set D (15 level)

Mise 13 – Prolomení serveru
Čas – 07:00

Základní výbava – útočná puška SCAR-L (+ granátomet), granátomet M320 GLM.
Nejprve jízda na džípu k úkrytu Volka, během které poslouží hlavně M320 na ničení vozidel. Následuje pěší přesun do podzemí, kde je třeba zapnout nahrávání dat. Během nahrávaní je třeba bránit podzemí před útoky nepřátel z obou stran (někteří mají dokonce štíty známe z MW2). Naštěstí v bunkru je i hromada zbraní včetně Claymorů, kulometu L86 LSW, MK46 nebo bročky SPAS-12. Po získání dat následuje ještě cesta zpátky k džípu, kterou v tunelu zkomplikuje Juggernaut a venku u džípu výsadek z vrtulníku.
Pro celkové skóre se počítá i počet zabití explozí a počet zničených vrtulníků. Během jízdy je těžké nějaký vrtulník trefit ale sejmout ten na konci je hračka.

 

Mise 14 – Město fetu
Čas – 08:00

Základní výbava – kulomet PKP Pechenek (+ bodová mířidla), útočná puška M4A1  (+ granátomet, + větší zásobník).
Během letu ve vrtulníku je třeba postřílet skupiny nepřátel. Po přistání je třeba vyčistit město. hned na místě přistání je hromada zbraní, včetně kulometů L86 LSW a MK46, samopalu MP7, granátometu XM25 a dokonce nové sniperky AS50. Poté je třeba podminovat dva balíky drog náloží C4, odpálit je a vrátit se na místo extrakce.

Sniperka AS50

– Silná sniperka s velkým zásobníkem. Je přesná a kvalitní. Jedinou nevýhodou je pomalé nabíjení.
– Poškození 98
– Munice 10 / 100
– Nabíjení 4,46s
– Penetrace – Vysoká

Pro celkové skóre se počítá i zabití explozí a zabití sniperkou, takže využití AS50 se přímo vybízí.

 

Mise 15 – Zaplavení trhu
Čas – 08:30

Základní výbava – útočná puška M4A1 (+ hybridní mířidla), granátomet XM25.
Nejdelší mise. Je nutné se probít přes ulice do budovy burzy. Počítejte ale se psy, kulometčíky na džípech i výsadkem z vrtulníku. Ve vstupní hale budovy burzy jsou bedny s municí na doplnění. V patře burzy je nutné získat šifrované kódy (3). Následně je třeba postupovat na střechu. Tady dojde k dalšímu výsadku z vrtulníku a na střechách okolo se budou neustále objevovat nepřátelé. Naštěstí tu leží sniperky Barrett .50cal. Až střechy poprvé vyčistíte, nechte kódy nahrát do vysílače na střeše. Nahrávání je velmi pomalé a během něj je nutné se ubránit nekonečným útokům vojáků z okolních střech, malým bojovým vrtulníkům a bombardování chemikáliemi.
Pro celkové skóre se počítá i počet zabití pomocí XM25.

 

Mise 16 – Ohnivá mise
Čas – 02:30
Jen pro 2 hráče

Pouze pro dva hráče ! 
Základní výbava – Hráč 1 – útočná puška G36C (+ bodová mířidla), útočná puška M4A1 (+ ACOG).
Základní výbava – Hráč 2 – ovládání děl AC-130.
Zatímco jeden hráč ovládá střely z letounu AC130, druhý se musí v časovém limitu postarat o deaktivaci dvou protiletadlových obran a následně vniknout do základny. Limit je šibeniční a jde doslova o vteřiny.


 

DLC

Obsah zdarma

V rámci nového herního MP módu Face Off (malé skupinky hráčů proti sobě) byly přidány 2 nové MP mapy (Aground, Erosion).

Dne 17. srpna 2012 byla přidána 1 nová Survival mapa (Terminal).

 

Tier 5

Základní výbava všech misí – brokovnice Model 1887, pistole Five Seven, perk Samooživení, perk Extrémní kondice a 250 zbroj.
Extrémně těžká mapa. Je zasazená na letiště.


 

DLC 1 – Content Collection 1
(8. května 2012)

První DLC přináší 4 nové MP / Survival mapy (Piazza, Liberation, Overwatch, Black Box) a 2 Spec Ops mapy (Černý led, Vyjednavač).

DLCčkové Spec Ops mise už neuvádějí odhadovaný čas levelu (asi aby si hráč radši nespočítal jak rychle DLC dohraje). Celková délka Spec Ops misí je zhruba 10 minut, ale jsou zábavné a hrát je opakovaně (především při Coopu) se přímo nabízí. 

 

Tier 2

Základní výbava všech dvou misí – pistole USP .45, 2x frag granát, 2x zábleskový granát, perk Samooživení a 250 zbroj.
Průměrné a vcelku přehledné mapy. Obě v městském prostředí.

 

Tier 5

Základní výbava všech misí – brokovnice Model 1887, pistole Five Seven, perk Samooživení, perk Extrémní kondice a 250 zbroj.
Extrémně těžké mapy. Jsou zasazené do měst, ale tentokrát na dosti nepřehledná místa.

 

Mise 17 – Černý led

Základní výbava – Hráč 1 – pistole G18.
Základní výbava – Hráč 2 – samopal FMG9 (Akimbo), útočná puška ACR 6.8 (+ holografická mířidla).
Oba hráči začínají na jednom skútru a je třeba sjet až na dno lomu. Cestou útočí spousta nepřátel na skútrech i vrtulníky. Dole hráči opustí skútr (oba dostanou ACR 6.8 a Five Seven) a pokračují do vnitřku dolu. Uvnitř (před tunely) je několik zbraní jako třeba sniperka RSASS, bročka SPAS-12 a kulomet PKP Pechenek. Cílem je kontrolní místnost kam se vnikne (zpomalené prorážení) a nastaví autodestrukce. V časovém limitu je nutné důl taky opustit, do vrtulníku před vchodem.
Pro celkové skóre se počítá i počet zničených skútrů a počet nepřátel trefených do zad (hlavně během útěku na konci).
Délka mise je přibližně 05:00.

 

Mise 18 – Vyjednavač

Základní výbava – nic
Začínáte jako rukojmí a musíte rychle vzít pistoli (Desert Eagle) nepříteli a postarat se o záchranu civilních rukojmí. Celkem jich je 35 a často pro jejich záchranu musíte postupovat rychle a přesně. V misi je i několik zpomalených prorážení (na počátku, zhruba uprostřed a na samém konci mise). V prvním domě který prorazíte je hromada zbraní jako útočná puška M4A1 nebo samopaly MP5 a P90. Na hlavní ulici se dá využít kulomet DShK. Na nádvoří paláce je pár rukojmí u bomby, kterou je třeba rychle deaktivovat, jinak zemřou.
Pro celkové skóre se počítá i počet zachráněných rukojmí.
Délka mise je přibližně 04:30.


 

DLC 2 – Content Collection 2
(21. červen 2012)

 

Druhé DLC přináší 3 nové MP / Survival mapy (Foundation, Sanctuary, Oasis), 2 Spec Ops mapy (Iron, Kill Switch) a 2 nové MP Face Off mapy (Lookout, Getaway).

DLCčkové Spec Ops mise už neuvádějí odhadovaný čas levelu (asi aby si hráč radši nespočítal jak rychle DLC dohraje). Celková délka Spec Ops misí je zhruba 10 minut, ale jsou zábavné a hrát je opakovaně (především při Coopu) se přímo nabízí. 

 

DLC 3 – Content Collection 3 – Chaos Pack
(8. srpen 2012)

 

Třetí DLC přináší rovnou 4 nové Spec Ops mapy (Arctic Recon, Light ‚Em up, Special Delivery, Vertigo), 3 nové MP Face Off mapy (Intersection, U-Turn, Vortex) .a nový herní mód Spec Ops Chaos 

 

 

DLC 4 – Content Collection 4 – Final assault
(6. září 2012)

 

Čtvrté DLC přináší už jen 5 nových MP / Survival map (Decommission, Off Shore,  Gulch, Boardwalk, Parish).