DreadOut 2 – Keepers of the Dark

Skladba

První DreadOut se stal poměrně solidním hororem, byť si získal nejen řadu fanoušků, ale obdržel i ostrou kritiku. Indonéská hráčská základna je na hru patřičně hrdá, ostatně se jedná o první Indonéskou hru, která má skutečně úroveň. To pro nás zůstal DreadOut téměř neznámým počinem a Adventurista je jednou z hrstky českých stránek, kde se o něm lze něco seriózního dočíst (čímž se mimo jiné jen prohlubuje význam Adventuristy, jakožto okénka opomíjených her, ale konec sebechvály 😀 ). Druhý díl DreadOutu byl tedy v určitých kruzích poměrně žádaný a roku 2016 skutečně vyšel. Bohužel, tvůrci se zbavili potenciálu a namísto vražedných schopností Lindy alias nové ženy v červeném se rozhodli dosti násilně vsunout do děje prvního dílu nový příběh. Ten začíná v momentě, kdy je Linda v pokoji První sestry a žena v červeném ji vtáhne do zrcadla. Příběh tedy nevypráví nic převratného ani vyloženě nového, pouze vnáší větší světlo na Sisku, její hadí dítě a prokletí ženy v červeném.

Bohužel, autoři druhý díl pojali skoro jako další Akt, neboť zrecyklovali co se jen dalo. Menu a herní nabídka je prakticky totožná, Linda je svými schopnostmi i vzhledem stejná jako dřív, herní mechanismy (focení, limbo, sběr dokumentů…) se vůbec nezměnili, hudba je převzata z prvního dílu a dokonce se podíváte z velké části na stará známá místa. Ubylo i postav a dialogů a co je největší kámen úrazu – ze hry se vytratila atmosféra! Ne snad, že by KotD nedokázal postrašit a vylekat, jenomže neumí budovat atmosféru. Vaším prvním a hlavním úkolem je v libovolném pořadí projít osm rozličných lokací a porazit v nich mocná stvoření. Lokace jsou ale malé, neobsahují dějové momentky, které by příběh posouvaly a přespříliš se soustředí na boj. Nutno říci, že duchové jsou opět parádní a fantazie tvůrců si zaslouží ocenit, jenomže DreadOut nemá na to, aby bylo bojování s duchy jeho stěžejní náplní. Samozřejmě, že i v prvním díle byla kupa duchů k likvidaci, jenomže nechyběl průzkum, příběh i rostoucí napětí. Tohle všechno KotD chybí a hře to velice škodí.

Motiv několika světů, které lze prozkoumávat v libovolném pořadí zní zajímavě, ale jediné co ta místa spojuje jsou některé úkoly. Žádnou jinou kontinuitu zde nehledejte. Paradoxně ani duchové nepůsobí tak, že by právě na to a na to místo patřily díky své minulosti. Jejich příběhy, o kterých se opět dočtete z deníku, jsou kolikrát velice zajímavé, ale chybí spojení minulosti ducha s prostředím v němž straší. Nedává to smysl.

Ač je to vzhledem k potenciálu těžké si přiznat, tak je KotD pouze takovým zrecyklovaným puzzle, jehož dílky dohromady netvoří žádný smysluplný obrazec. KotD není vyloženě  špatná hra, obzvláště pokud se vám první díl líbil, ale jediné v čem se KotD svému předchůdci vyrovná jsou nepřátelé a to je bohužel velmi málo.

Hodnocení – 50%
Délka – cca 4h


 

Návod

 

Osm dveří

Po vtažení do zrcadla (krátce po poražení Druhé sestry – viz první díl) se objevím v limbu. V limbu se nachází několik světlých bodů, které odhalí klíčové scény z prvního dílu. Nejprve tedy všechny projdu a až poté projdu světlem.

Ocitnu se v hale s osmi dveřmi a správcem, který tu uklízí a má pro mě pár rad ohledně bytostí za dveřmi. Mohu si vybrat v kterém pořadí budu dveřmi procházet. U každých dveří jsou svícny a hořící svíčky značí počet mocných duchů, kteří za dveřmi přebývají. Za dveřmi mohu nalézt i řadové duchy známé z prvního dílu (Pocong, Kuntilanak a Sundel Bolong), nicméně tito známí duchové se za mocné duchy (označené svícemi) nepočítají. Také si všimnu, že dveře svítí, což značí, že za nimi se ještě necházejí nějaké předměty nebo dokumenty k nalezení. Teprve pokud nesvítí svíce a dveře zhasnou, je jasné, že za dveřmi už není nic zajímavého. Pokud porazím alespoň 8 z 14 mocných duchů, otevře se cesta dál, nicméně je pochopitelně lepší porazit a prozkoumat vše. Protože obtížnost jednotlivých dveří se dost mění, nemusí být pravdou, že je nejlepší postupovat od nejnižšího čísla po nejvyšší.

 

Kapitola 1 – Vražedný pohled
(Temná kanalizace)

Jsem v bažině před chrámem. Na schodišti leží báseň Kami (1/12) – báseň od dívky Kami. Projdu na dvůr chrámu. Naproti je zrcadlo, kterým se mohu vrátit zpátky. Zamířím do pravého křídla – je tu spleť chodeb a místnosti (umývárny a toalety) ve kterých vyhledám dvě levitující hlavy a zničím je. Chce to je likvidovat zdálky, protože po vyprovokování dovedou být hodně rychlé. Pak zamíříl do levého křídla, které má podobné uspořádání chodeb. I tady jsou dvě hlavy a navíc i Kutilanak (viz první díl). Zbavím se všech. Pokud jsem zničila všechny čtyři hlavy, obloha venku potemní a jakmile se vrátím na dvůr, zjeví se Kami!

Kami

– Kami byla krásná žena, která si cenila svých vlasů, ale přítel ji opustil kvůli jiné. A tak své sokyni uřízla hlavu, aby mohla zjistit, co na ní bylo krásnějšího, jenže nenalezla nic.
– Kami je obří hlava ovládající menší hlavy, jež jste potkávali. Disponuje třemi útoky. Při prvním se proti vám rozjede a pohltí vás. Je třeba útok zavčasu vypozorovat a uhnout mu. Při druhém útoku vymrští chomáč vlasů, ale ten má jen omezený dosah. Hlavním útokem je smrtelný pohled, kdy oči démona začnou rudě zářit a pokud se do nich díváte, jste trvale zraňováni. Vždy po tomto útoku však Kami unaveně spadne na zem a je neškodná, což je ideální příležitst k útoku.
– V areálu jsou v rozích nádrže čtyři malé hlavy, které se neustále respawnují a tak je třeba je zavčasu likvidovat. Ideální taktika je postavit se do jednoho rohu, pomocí SLR foťáku zlikvidovat blízkou hlavu a sledovat Kami. Jakmile padne na zem, zazoomujte a perte to do ní.

Po poražení Kami se vrátím zpětt do sídla.


 

Kapitola 2 – Dokud nás smrt nerozdělí
(Vesnice)

Začínám v chatě v lesích u kliniky (viz Akt 2). Vyjdu ven a půjdu vpravo. Na verandě jednoho domku za zdí je jehla. V areálu lesa narazíte na jezdkyni.

Milovaný kůň

– Bohatá dívka milovala svého koně a jízdu na něm. Jednoho dne však při pokusu přeskočit překážku kůň spadl, zlomil si vaz a jezdkyni rozmáčknul.
– Kůň je duchem, což znamená, že může projíždět skrze stromy, chatky i kameny. Ideální postavení pro boj s ním je daleko od něj ale na otevřeném terénum.
– Kůň se po dostatečném zranění dokáže rozdvojit (později i roztrojit) a tehdy přichází potíže. Jen jeden kůň je pravým duchem, ale vy ho nemáte jak poznat a zranit vás mohou všichni. Proto je nezbytné se nenechat koňmi obklíčit.

Po poražení Koně se vrátím zpět do sídla, ale oblast ještě prozkoumaná není. Vrátím se tedy zpět a půjdu přes les. V jeho zadní části se nachází další mocný duch. Podle tajemného zvuku poznám, že jsem v jeho blízkosti a tehdy je třeba propátrat kamerou okolí a najít ho. Duch vypadá jako válečník s katanou a je skrčený v trávě, jenže jakmile se přiblížím víc, zvedne se, vzápětí se zjeví vedle mě a zabije mě. Je proto nutné ho nejprve zdálky vyhledat, poté vyprovokovat a následně bleskově trefit, načež zmizí. Při kontaktu s ním získám zabijácký kontrakt (2/12) – ohledně jeho vraždy. Na konci lesa leží článek o Kami (3/12) – o úmrtí mladé ženy. Dorazím na ošetřovnu, kde najdu ducha malé dívku. Zmizí ale nechá po sobě první část fotky. Najdu ji u východu z budovy, kde mi řekne, že něco shání a pak zmizí. V boční chodbě kliniky najdu zrcadlo, kterým se vrátím.


 

Kapitola 3 – Vzkříšení
(Hřbitov)

Jsem ve známém areálu hřbitova (viz Akt 2). Někde tady v oblasti okolo jezírka se opět nachází válečník s katanou, přičemž jeho poražení je stejné.

Zook

– Tajemný duch Japonského válečníka s katanou. Je velice tichý, smrtící a říká se, že se objevuje za deštivého počasí. Duch se objevuje napříč staletími s mnoha podobách, ale pokaždé má svůj meč a masku.
– Podle tajemného zvuku lze Zooka poznat. Duch vypadá jako válečník s katanou a je skrčený v trávě, ale jakmile se přiblížíte, zvedne se, vzápětí se zjeví vedle vás a zabije vás. Je nutné ho zavčasu vyhledat, poté vyprovokovat a následně bleskově trefit, načež zmizí.

 

Po vyřízení Zooka prozkoumám všechny odbočky. V té první zprava je u oltáře druhá část fotky. V druhé odbočce zprava je u oltáře jehla (2/14). A v odbočce za bránou je u olrtáře rovněž jehla (3/14) a také zrcadlo. Vydám se cestou ke hřbitovu. Cestou na jednom hrobě najdu KOIL na koncertě (4/12) – plakát rockové skupiny. Na konci hřbitova najdu čtyři náhrobky se symbolickými předměty skupiny KOIL. Víc tu ale nezmůžu, takže se vrátím do sídla.

 

Kapitola 4 – Prokletí bestie
(Koloniální kanalizace)

Jsem v kanále. Ten má mnoho odboček ale všechny končí po pár metrech. Skrze kanály se ale pohybuje Devorador.

Devorador

– Jeden muž se vyžíval v týrání psů, kradl je ze sousedství a házel je do jámy, kde sledoval, jak umírají hlady. Ale majitel jednoho ze psů muže našel a do jámy hodil jeho. Pes, který v jámě byl mu sežral tvář a tak vznikl Devorador.
– Psí bestie není zase tak nebezpečná, přestože kanály jsou úzké a nedá se mu vyhnout. Pes ale nevydrží mnoho zásahů a obvykle uteče, jakmile jich pár schytá. Stačí si od něj držet odstup a fotit ho zdálky pomocí zoomu.

 

V jedné slepé chodbě na počátku kanálů najdu leták tanečního představení (5/12) a v sousední slepé chodbě kliku gramofonu. Dlouhým tunelem budu pokračovat dál, dokud na mě nevyběhne obří liška. Musím ji několikrát zasáhnout, aby utekla, ale nesmím se nechat zahnat do slepé chodby – vždy se o trochu vzdálím, zasáhnu lišku a zase ustoupím. Po pár zásazích liška uteče. Ve větší místnosti najdu zrcadlo a také chodbu dál. V chodbě najdu jehlu (4/14) a především cestu do velkého sálu, kde liška čeká.

Devět ocasů

– Mystická liška s devíti ocasy žijící už po devět staletí. Kdysi dávno jí z pasti pomohla jedna dívka a obě se spřátelily tak moc, že liška dívku navštěvovala i v dospělosti.
– Liška je velice nebezpečná bestie, dokonce jedna z nejmocnějších vůbec. Je skoro tak rychlá jako vy, takže si před ní lze vytvořit jen minimální náskok. I ten ale musí stačit na to se vždy bleskově otočit a lišku trefit. Po několika zásazích začne liška skákat do výšky a případné lézt po zdech. Tehdy je mnohem těžší ji trefit, protože musíte vybrat vhodný moment, kdy je na zemi a ještě zavčasu uhýbat, když skáče.

Po poražení lišky se vrátím do sídla.

 

Kapitola 5 – Děs
(Opuštěné předměstí)

Vyjdu z chatrče a ocitnu se na ulici na předměstí (viz Akt 0). Vpravo ode mě je velký dům v němž je hromada tlejícího masa. V okolí bude třeba najít a vyfotit kusy těla bytosti, která je za to zodpovědná. Tuto kusy ale nejsou vidět pouhým okem. První kus (srdce) je v chýši opodál – ložnici. Druhý kus (ruka) je v chatrči téměř na konci ulice. Venku se pak objeví duch dívky, která mě vyzve ke hře na schovávanou. Bude lepší se věnovat právě jí.

Strašidelné dítě

– Dívka která milovala hru na schovávanou. Jednou se schovala svým kamarádům na okraji lesa, ale bylo špatné počasí a oni hru vzdali. Když se pak rozhodla vrátit, zabloudila a ztratila se v lesích.
– Po průzkumu posledních domů v ulici se venku zjeví dívka a chce hrát na schovávanou. Mám omezený čas po který ji musím najít, jinak začne hledat ona a vážně mě poraní (opakovat hru pak lze až po opětovné návštěvě oblasti). Dívku musíte pronásledovat ulicí až k velkému domu. Tady se zastavte venku před koupelnou až uslyšíte tekoucí vodu. Běžte dovnitř, zahněte doleva a za kuchyní prohlédněte koupelnu – je prázdná. Pak běžte do koupelny v patře, kde dívku najdete ve vaně. Vyzve vás k další schovce. Tentokrát běžte zpátky na ulici a vyhledejte cihlový dům – vedle něj je ulička na jejímž konci dívka je.

Za úspěšné nalezení mi dívka dá 5x jehlu (5-9/14). Poté budu pokračovat v hledání kusů těla. Vydám se ulicí cestou k dfomu. Na hřišti je zrcadla a na konci uličky visí v průchodu třetí kus (hlava). V malém domku vpravo (cedule na dveřích) ukrývá čtvrtý kus (tělo). V garáži v domě je poslední párý kus (nohy). Poté se zjeví zvláštní oranžová cesta vedoucí zpátky do domu, ale ještě tam nepůjdu. U zadních dveří domu je jehla (10/14) a v patře v pokoji najdu chlápka u počítače – zaženu ho foťákem a zbude po něm Nerdova poznámka 1 (6/12) – poznámky o vzkříšení. Vrátím se na počátek vesnice a vstoupím do domu, kde po sebrání všech kusů těla najdu monstrum.

Bestie

– Bestie byl obyčejný člověk, který se vyžíval v unášení a požírání mladých dívek. Jednou mu ale dívka utekla a díky ní jej chytili ostatní vesničani. Donutili ho, aby se sám sežral, ale k údivu všech si pojídání svého těla velice užíval.
– Bestie je obrovský chlápek, který není příliš rychlý, ale vydrží velmi mnoho. Je třeba před ním ustupovat přes celou vesnici a zároveň mu ubližovat foťákem. Po několika zásazích začne vypouštět oranžový plyn přes který je špatně vidět.

Po poražení Bestie se vrátím do sídla.

 

Kapitola 6 – Věčná krása
(Strašidelná škola)

Ocitnu se v hale školy (viz Akt 1). Okolo je spousta figurín a některé lze focením zničit, ale není to nezbytné. V hale mezi figurínami najdu jehlu (11/14). Vydám se do pravého křídla školy (to druhé je nepřístupné). Ve velké probourané místnosti najdu další jehlu (12/14), v rohu u zamřížovaných oken reklamu na Susuk (7/12) a na záchodkách dalšího nerda po jehož vyfocení zbude Nerdova poznámka 2 (8/12) – rozhodl se vzkřísit mrtvou kapelu pomocí rituálu. Do patra zatím nepůjdu! Vyhledám v přízemí figurínu s popraskanou tváři (měla by být v pokoji s postelemi). Po jejím vyfocení se s ní uvolní duch.

Keramická žena

– Přeskrásná žena si na každý den nanášela na tělo speciální hliněnou masku. Ale jednu noc propukl v jejím domě požár, žár zapříčinil, že hlína ztvrdla a ona zemřela ve své masce jako v hliněné figuríně.
– Keramická žena je přízrak schovávající se ve figurínách. Ta ejí se vždy pozná podle popraskané tváře. Po jejím zničení žena uteče do jiné figuríny. Je třeba ji vypudit zhruba osmkrát, poté konečně padne.
– Vždy když se žena přesune, je třeba propátrat figuríny v okolí a najít tu její. Mezitím se ale některé figuríny mohou hýbat a zraňovat vás. Hýbají se vždy, když se na ně nedíváte.

Po poražení keramické ženy se vrátím do sídla. Ačkoli v oblasti školy ještě není vše hotovo, vyplatí se nyní pokračovat dalším světem.

 

Kapitola 7 – Hlášení z hrobu
(Opuštěná vesnice)

Ocitnu se u studny ve vesnici (viz Akt 2). Vydám se směrem podél zdi. Cestou na vizících se zmrzlinou najdu gramofonovou desku. Dojdu do ulice, kde je v rohu slepý muž – zatím mu nelze ublížit, takže se budu držet dál. Na verandě jednoho domu pod skupinou očí najdu poznámku z vyšetřování 1 (9/12) – vyšetřovatel se dostal na stopu vraha, který vylupoval oči. Projdu do velkého domu, kde v místnosti u další skupiny očí najdu brýle. Vzadu za dvorkem vede cesta dál. V chýši vpravo je další nerd po jehož vyfocení zbude Nerdova poznámka 3 (10/12) – konečně získal předměty kapely ve snaze ji oživit. V protější chatce je mrtvola a u skupiny očí skalpel. Dál za domem najdu Sundel Bolong, kterou porazím. Vzadu u auta je jehla (14/14) a na dveřích domu zrcadlo. Poté se vrátím ke studni a půjdu na druhou stranu – přes dvorek až ke škole, kde je u skupiny očí poznámka z vyšetřování 2 (11/12) – vrah vylupoval oči obětí skalpelem. Pokud jsem už našla brýle i skalpel, mohu se se slepým duchem utkat – najdu ho někde v okolí.

Slepec

– Detektiv z Německa pátral po vrahovi, který svým obětem vylupoval oči a sbíral je. Pátrání ho zavedlo až do Indonésie, kde ho ale vrah dostal, oči mu vyloupal a naplnil mu ústa očima předešlých obětí.
– Detektiv není zase tak nebezpečný, neboť je poměrně pomalý. Dokáže sice na dálku zvracet oči, ale i tento útok má omezený dosah. Čas od času (většinou hned po pozvracení se) se v ústech detektiva oběví oko, kterým vás hledá a právě to je zranitelné místo.

Po poražení Slepce se vrátím do sídla.

 

Kapitola 8 – Poslední symfonie
(Velká hala)

Ocitnu se v místnosti slavnostní haly v sídle (viz Akt 2). Vyjdu ven, kde najdu panenku, která mě bude pronásledovat vždy k ní budu otočená zády. Obejdu bakon a vstoupím do dveří s rudým závěsem – hned za dveřmi je na stolku třetí část fotky. Je jasné, že fotka ukazuje dívku a její panenku. Pokud mám fotku složenou (všechny tři části), mohu starožitnou panenku vzít. Sejdu do přízemí a vzadu za pódiem najdu v levých dveřích nerda po jehož vyfocení získám Nerdovu poznámku 4 (12/12) – obává se provedení rituálu.

NerdDeath

– Počítačový maniak, který cítil, že svět pro něj není tím pravým místem a tak žil internetem a ven chodíval jen když musel.
– Seznámil se s osudem kapely KOIL a rozhodl se, že ji dokáže vzkřísit.
– Záznam Nerda získáte jeho zničením na všech čtyřech místech. Navíc, Nerd, přestože má svůj vlastní záznam, se nepočítá mezi mocné duchy.

 

 

U vstupu do sálu se vydám do místnosti vedle obrazu (pokoj druhé sestry). Najdu tady kornout gramofonu. Druhá chodba pak vede směrem ven ze sídla. Na konci dlouhé chodbu tady najdu zrcadlo a venku před domem Sundel Bolong. Vrátím se do sálu a na poničený gramofon připevním všechny tři nalezené části. To přivolá tanečnici.

Tragická tanečnice

– Slavná, krásná a elegantní tanečnice. Během cesty na nejslavnější vystoupení však její opilý řidič boural a ona na místě zemřela. Od té doby bývá k vidění v mlze, kde stále tančí své nejlepší číslo.
– Tanečnici nelze klasickým způsobem porazit. Je třeba vydržet, dokud gramofonová deska neskončí a vyhýbat se jí a jejím dvoum kopiím. Čím se skladba zrychluje, tím se zrychlují i pohyby tanečnice a stále těžší a těžší se jim vyhýbat. Proto je dobré poslouchat hudbu, podle které tančí a předpokládat jejich pohyby. Po skončení tance stačí tanečnici jednou vyfotit.

Po poražení se vrátím do sídla. V tuto chvíli bych měla mít projity všechny dveře a stejně tak by už dávno měly být přístupné dveře hlavní. Nyní je ale nejvyšší čas na návrat do nedokončených dveří.


 

Kapitola 2 – Dokud nás smrt nerozdělí
(Vesnice)

Zajdu na ošetřovnu, kde na zadní lůžko položím panenku, kterou si dívka vezme.

Sofie

– Malá panenka, do které vniknul duch. Oblíbil si svoji paní, ale lidé umírají rychle a tak panenka skončila v domě. Noví majitelé několikrát viděli, že se panenka pohybuje z místa na místo a dokonce byla spatřena nad hrobek své původní majitelky.
– Panenka je k nalezení v osmých dveřích, kde se pohybuje když se na ní nikdo nedívá a dokáže zezadu útočit. Sebrat ji lze jen po nalezení všech částí fotografie na níž je panenka se svou majitelkou.

Přes zrcadlo se vrátím do sálu.

 

Kapitola 3 – Vzkříšení
(Hřbitov)

Zajdu k hrobům kapely. Pokud jsem sesbíral všechny čtyři poznámky od Nerda, zjeví se celá kapela.

KOIL

– Slavná Indonéská rocková kapela o které se věřilo, že má pletky s podsvětím a díky tomu tak dobře hraje. Ale během jednoho turné jejich autobus zkrátka zmizel a po kapele se slehla zem.
– KOIL zaútočí v podobě čtyř rockerů, přičemž každý vydrží zhruba 5 zásahů a mají mírně odlišné schopnosti. Jeden z nich umí skákat, další zase rychle běží… Není snadné se s nimi vypořádat. Nejlepší je rockery sloučit, aby se seskupili a pak je rychle trefovat.

Po poražení bandy se vrátím do sídla.

 

Kapitola 6 – Věčná krása
(Strašidelná škola)

Vyjdu do patra školy. Hned v prvních dveřích nad schodištěm najdu jehlu (14/14) a v dalších dveřích nástěnné zrcadlo. To klasické zrcadlo pro návrat do sídla je na konci chodby. Tady v patře se pohybuje krásná žena (může být u zrcadla nebo v posteli) a tu je třeba vyhledat a napadnout.

Susuk Lady

– Žena, která používala prastarou techniku zapichování jehel do specifických částí těla k dosažení krásy.
– Dáma je mocnou protivnicí, přestože zprvu není agresivní. Dokáže však zvedat a házet předměty a útočí i zblízka. Porazit ji lze klasicky foťákem, ale potřebujete dostatek jehel, jež se nacházely různě po oblastech. Po každém zásahu na tvář ženy dopadne jehla, která bude odhalovat její původní znetvořené tělo. Po dostatečném počtu zásahů se žena rozpadne. Potíž je v tom, že pokud je hodně zraněná, dá se na útěk a časem se zase zregeneruje. Je třeba ji rychle pronásledovat a focením zpomalovat její léčbu pomocí dalších jehel.
– Ženu lze porazit i s menším počtem jehel než je 14 (maximum).

Po poražení Lady se vrátím do sálu. Nyní už je čas vstoupit do velkých vrat.


 

Kapitola 9 – Hadí paní

Ocitnu se v kanalizačním systému, který tvoří bludiště. Nachází se tu několik duchů, které lze snadno zničit a kteří pouze překážejí v cestě. Kromě nich se tu také prohání Hadí žena!

Hadí paní

– Legendární démonická bytost v podobě ženy a hada.
– Boj s hadí ženou má dvě fáze. V té první se pohybuje skrze tunely a dokáže zaútočit z vody. Pokud se útoku vyhnete (ideálně ústupem do strany), máte čas ženu zasáhnout, neboť kráttce po útoku zůstává stát nad hladinou. Když budete mít štěstí, můžete ji stihnout trefit i když vás udeří.
– Po několika zásazích se natrvalo zvedne z vody a otevře tlamu plnou hadích zoubků. Tehdy půjde za vámi a bude vás brutálně napadat. Je třeba si od ní držet odstup a zasahovat ji pokud možno zdálky pomocí zoomu.

Po poražení ženy se ocitnu u její lidské podoby. Na zemi je hořící svíčka, kterou foťákem zhasnu, načež z obrazu První sestry vystoupí něčí ruka a pohltí ji. Okolí se roztáhne a já projdu černotou k vratům. Ocitnu se zpátky v sále a pokud jsou všichni mocní duchové poražení, mohu zrcadlem odejít a vrátit se zpět, zatímco První sestra ztratí svoji lidskou tvář a v Sisce se znovuzrodí Hadí žena.