Peter Jackson’s: King Kong

Titulní skladba

Peter Jackson’s King Kong: The Official Game of the Movie, tak zní celý název jedné z nejlepších her, které vznikly na motivy filmů. A protože je to zde na Adventuristovi vůbec první hra podle filmu, trochu si tento typ her představíme. Her dle filmů je poměrně hodně (přestože nejsou moc známé), nicméně v posledních letech jejich počet prudce klesá, řada z nich se týká filmů pro děti, a navíc ne každá hra se dočká PC verze (vývoj pro konzole jednozačně vede). Většina těchto her se snaží těžit na nějakém aktuálním blockbusteru. Takové hry pak silně trpí tím, že parazitují na jméně filmu, že málokdy přinesou obsah, který by nabízel zážitek i pro neznalce snímku a rovněž se zpravidla vyznačují uspěchaným vývojem, neboť vydavatelé chtějí dojit krávu na dřeň a dva roky po premiéře filmu už je pozdě na to, aby se hra svezla na jeho slávě. Může se tedy zdát, že hry podle filmu jsou opovrženíhodná klíšťata a pokud nejste skalními fanoušky onoho filmu, bylo by chybou ztrácet čas se hrou.

King Kong je ale jiný a i přes viditelnou uspěchanost při vývoji nabízí neskutečně atmosférický, dobrodružný a místy hororový zážitek, který je prošpikován akčními pasážemi i drobnými logickými rébusy typu – jak dostat oheň o kus dál. Svým způsobem se náplň hry dá nejlépe připodobnit Tomb Raideru. Ostatně i žánrově King Kong spadá pod akční adventuru Tomb Raiderovského typu. Za zmínku rozhodně stojí skvělé ozvučení a hudba. Audiovizuální úroveň je vůbec vysoká a i dabing postav, které se nebojí pořádně řvát je povedený.

Hra nabízí jednu poměrně dlouhou kampaň (čtyřicet kratších úrovní o délce 5-15 minut jedna), v níž se hraje za dvě postavy. První je člověk Jack, který s hrstkou zbraní, trochou munice a ohněm postupuje nehostinnou džunglí, překonává překážky a čelí potvorám z řad přerostlého hmyzu i dinosaurů. Hra za Jacka je silně atmosférická a plná dechberoucích momentů, které jsou i navzdory stáří hry skvěle zpracované. Druhým hrdinou je přerostlá gorila Kong, jehož herní náplň se skládá hlavně z přeskakování po římsách, šplhání a bojování s mocnými stvůrami. Hra za Konga je více soustředěna na boj a to z TPS pohledu (oproti Jackovi, za nějž je hra čistá FPS). Máme tedy dvě hratelné postavy, každá s jinou herní náplní a každá s jiným způsobem ovládání. Protože se děj drží filmu jen rámcově, dá se nalézt řádka dějových překvapení i neznámých míst, jež ve filmu nebyly. Stejně tak se ale lze těšit na naprosto zásadní scény, které v King Kongovi nemůžou chybět a to včetně pasáží v New Yorku (tehdy ale už hraných jen za Konga).

Jak bývá u her podle filmů zvykem, hra obsahuje množství bonusů, které se vztahuji k vývoji hry i k samotnému filmu.

Možná by si pár slov zasloužil i samotný film, nicméně i když považuji Jacksonovu verzi King Konga za důstojný remake, jen sotva mohu přehlížet fakt, že film byl neskutečně nákladný a aby nehrozil prodělek, byl cílen na masy Američanů, přičemž všichni dobře víme, co to taková masa Američanů vlastně je. A tak tu máme slavná jména bez ohledu na jejich herecký um, máte tu desítky nelogických momentů i stovky umělých efektních scén, přičemž navzdory ohromné stopáži jedinou hlubší stránku filmu obstarává remake původní myšlenky o lásce zvířete k ženě, která ho vinou nenávistných lidí nakonec stojí život. Raději rychle zpátky ke hře.

Podtrženo sečteno je King Kong dokonalým důkazem toho, že i hra podle filmu může být špičková zábava, obzvláště když je herní pojetí tak specifické a přesto záživné. Pravdou je, že skutečně dobrodružných her je poskrovnu a většinou tyto hry tíhnou k přestřelkám a nádechu války. Kong je v tomhle směru jiný a i když je akce stěžejní, nepřevyšuje ten survival pocit plný potu, řevu a těžkostí.
Bohužel, abych se trochu vrátil k úvodu recenze – hry podle filmu to mají těžké i z hlediska dostupnosti. Do prodeje nejdou zrovna s vysokými náklady a i když se třeba dočkají digitální verze, po vypršení licence je hra z prodeje stažena, neboť vydavateli se nevyplatí zaplatit za její prodloužení. A proto shánět hry dle filmů starých více než pět let může být velice náročné. Pokud po Kongovi toužíte, patrně to budete mít se sháněním velice těžké.

Hodnocení – 85%
Délka – cca 6h


 

Návod

Návod odpovídá nejnovější Gamers edici hry, která nabízí lepší optimalizaci pro novější Win (tuším až Win 7). Oproti původní verzi hry má Gamers edice jen minimální změny v hratelnosti a soustředí se spíše na optimalizaci a grafická vylepšení.
Přesto i na moderních Win hra trpí množstvím bugů a je to tak trochu domeček z karet. Nejčastějšími problémy jsou občasné výpadky textur (hlavně porostu), pády do Win a potíže v momentech, kdy v roli Konga musíte odtlačit sloup. Řešení problémů se různí. Asi nejlepší metodou je ruční omezení maximálních FPS. Na této stránce si stáhněte Widescreen fix na opravení zúžené obrazovky, všechny soubory nakopírujte do adresáře se hrou a v souboru „d3d9.ini“ změňte FPSlimit asi na 40.

A teď už pojďme na návod, protože i když hra drží na moderních strojích jen tak tak, jedná se o skvělou podívanou.

 

Kapitola 1 – Venture

Roku 1933 zoufalý filmař Carl Denham najme herečku Annu Darrow. S ní, scenáristou Jackem Driscollem a pronajatou lodí Venture vyrazí na bájný ostrov natočit ten nejlepší snímek všech dob.

K ostrovu dorazíte za silné bouřky, ale Carl chce hned přirazit ke břehu. Ze člunu se podívejte nad sebe na kapitána Englehorna. Člun se spustí a společně s Carlem, Ann a dvěma členy posádky (ostříleným Hayesem a námořníkem Briggsem) vyrazíte k pobřeží. Spolu s vámi pluje i druhá loď (s Prestonem, Lumpym a Choyem) a ještě třetí loď (s Jimmym a Baxterem). Nicméně bouře je silná a rozdělíte se. Blesk utrhne skálu a člun se převrátí.

Hra na body
– Každou úroveň lze po jejím dokončení hrát opakovaně, přičemž tehdy už se hraje na body. Za každou zabitou potvoru dostanete určitý počet bodů, ale za zranění (a za použité zbraně) se body strhávají. Za jednu úroveň lze v průměru získat zhruba 20 000 bodů.
– Zisk bodů má význam pro odemykání některých bonusů, přičemž maximální odměna je za 250 000 bodů, což zhruba odpovídá odehrání poloviny úrovní s průměrným výsledkem.
– Při opakovaném hraní úrovně na ni automaticky dostanete danou výbavu, takže přenos zbraní a munice z minulých kapitol není možný. Proto pokud plánujete hrát celou kampaň znovu, je vhodné vytvořit nový profil.


 

Kapitola 2 – Ostrov Lebek

Ann vás probere a oznámí smrt Briggse. Hayes vystřelí světlici, ale přes bouři ji není šanci vidět. Vydejte se s ostatními do jeskyně, kterou Ann osvítí světlicí. Před vámi je sluj s kraby. Hayes vám hodí pistoli na obranu. Dostanete hned 100 nábojů, což je zatraceně hodně.

Výměna zbraní v týmu
– Všichni členové týmu mohou používat zbraně, přičemž Ann a Carl mohou nosit pouze chladné zbraně a Hayes může mít navíc i střelné (ty pak používá přednostně).
– Kdykoli se můžete zaměřit na člena týmu a požádat o zbraň – pokud ji má, tak vám ji hodí. S Hayesem si navíc můžete střelné zbraně vyměňovat, což je velice užitečné, neboť ho můžete nechat používat jeden typ zbraně, zatímco vy si vezmete jiný.

Pistole Luger P08

– Obstojná základní zbraň na slabší jednotlivá monstra.
– Pistole mívá zpravidla hodně munice, ale je slabá a na silné potvory se moc nehodí.
– Munice 8

 

S Hayesem postřílejte kraby a poté pokračujte k pobřeží, kde je brána. U brány je několik hromádek kostí, odkud se může vyzbrojit.

Kost

– Kosti jsou chladnou zbraní, které lze sbírat z hromádek kostí a použít na bodání anebo na dálku jako oštěp.
– Kost se postupně opotřebovává, takže s nimi nelze zabít nijak moc potvor,
– Každá hromádka kostí je vlastně nekonečný zdroj kostí, čímž je prakticky zajišťováno, abyste nikdy nemohli zůstat beze zbraní ve chvílích, kdy zbraně potřebujete.
– Kost lze zapálit.

Chopte se kliky a otáčejte jí, abyste otevřeli bránu. Mezitím Carl začne točit křičící Ann, což přiláká houf krabů. Rychle otáčení nechte a braňte se. Na pobřeží je několik hromádek kostí, ale spoléhejte hlavně na pistoli. Na závěr vyleze obří krab. Ten snese spoustu ran, takže se od něj držte zpátky. Až padne, můžete si vydechnout, neboť první náročný boj je za vámi. Kolegové otevřou vrata a vy pokračujte za nimi. Na útesech uvidíte hydroplán Englehorna a opodál je bedna s brokovnicí, kterou shodil.

Bedny
– Na různých místech můžete nalézt bednu se zbraněmi a municí, kterou Englehorn shazuje. I když o danou zbraň zrovna nemáte zájem, vždy se vyplatí zkontrolovat výbavu Hayese a případně mu zbraň hodit.

Brokovnice Winchester 1897

– Brokovnice je velice silná zbraň s omezeným dostřelem. Na jednu ránu zblízka skolí většinu drobných potvor. – Munice do brokovnice bývá málo, ale zase je třeba si uvědomit, že na potvoru, kterou pistolí sejmete třeba pěti kulkami, vám postačí jediný výstřel z brokovnice.
– Munice 5

Měli byste mít do pistole ještě asi 50 munice, ale pokud máte málo, vemte radši bročku. Poté pokračujte průrvou. Postřílejte kraby a dorazíte k další bráně. Hned vedle ní leží klika.

Klika
– Kliky slouží k otevírání bran. Někdy bývá klika už v mechanismu, ale většinou je ztracená a leží kdesi poblíž. Nejprve ji musíte nalézt.
– Klika neslouží k boji a lze ji nosit společně se střelnou zbraní i chladnou zbraní.

Strčte kliku do mechanismu, otevřete bránu, překonejte útes a pokračujte dál.


 

Kapitola 3 – Nekropole

Hned před vámi narazíte na bednu s pistolí. Pokud potřebujete, doplňte munici (jinak ji nechte Hayesovi). Na útesu uvidíte druhý (Prestonův) člun, ale námořníci se nedokážou dostat ke břehu. Překonejte průrvu přes můstek. Vzadu je v bedně brokovnice. Dorazíte k pohřebišti u kterého je nádoba s ohněm a oštěpy. Není pochyb o tom, že ostrov je obydlený.

Oheň
– Oheň je velice důležitý prvek. Zapálit lze jak kost, tak i oštěp přičemž oheň můžete dále šířit (bodáním a vrhem) a můžete klidně zapálit zbraně svých kolegů, abyste jim zajistili maximální připravenost. Oheň totiž vydatně posiluje účinnost chladných zbraní.
– Ohněm lze podpálit suchou trávu, která se rázem promění v hořící pole schopné upálit kohokoli v něm. Oheň můžete rozšířovat i tím, že zbraň vrhnete na cíl. Letící hořící zbraň zapálí vše, čeho se dotkne (a co zapálit lze).

Oštěp

– Oštěp je silnější než kost ale jinak má naprosto stejné použítí. Opět s ním lze bodat, lze ho házet na dálku, může se opotřebovat a také ho lze zapálit.
– Oštěpy se často nacházejí zapíchnuté v zemi, ale není jich nekonečný počet.

Zapalte trávu a nechte shořet konstrukci jež stojí v cestě. Dojdete do hrobky v níž vás napadne skupina stonožek. Využijte hlavně pistoli a postřílejte je zdálky. Další skupina stonožek prorazí cestu dál, ale než budete moci odejít, napadne vás ještě pár malých netopýrů. Jejich útoky se dají dobře odrážet oštěpem. Až bude po všem, pokračujte tunelem ven.

Tady zaútočí normální verze netopýra. Dejte na něj pozor. Na konci cesty přejděte přes dřevěnou konstrukci, ale ta se utrne a odřízne ostatním cestu. Na druhé straně je bedna s pistolí. Vyjděte nahoru, zatímco Ann přeleze po skále až k vám – zatímco šplhá, kryjte ji před útoky stonožek. Skupina se tedy rozdělí a vy budete pokračovat s Ann. Narazíte na oblast s netopýrem a stonožkami. Jakmile netopýr padne, stonožky se vrhnou na mrtvolu.

Mrchožrouti
– Některé druhy se vrhají na mrtvoly jiných zvířat, což umožňuje taktizovat a odlákat útočníky na jiný cíl. Jestliže zvěř požírá mrtvolu, je snadné ji obejít anebo z vhodné pozice zaútočit.
– Stejně tak mezi sebou některé druhy bojují. Obvykle dochází ke konfliktům mezi dinosaury a stonožkami či netopýry. Jen málokdy se ale tyto druhy nacházejí ve své blízkosti. 

Na konci je brána, ale Ann vyleze k mechanismu a otevře ji. Na opačné straně je vstup do jeskyně zatarasený spoustou pavouků. Nechoďte tam, jelikož pavouci by vás sežrali. Nemá cenu je ani střílet – nejdou zabít. Před vchodem je pár housenek – nabodněte je na kopí / kost a jako návnadu ji hoďte stranou.

Návnada
– Na kosti a oštěpy lze nabodnout housenky, vážky a rybky. Zbraň s návnadou uděluje stejné poškození jako bez ní, ale o to vůbec nejde. Výhodou návnad je možnost odlákat nepřátele na snadnou kořist. Stačí hodit návnadu na vybrané místo a drobná zvířata se na ni vrhnou.

Jakmile odlákáte pavouky, rychle proběhněte.


 

Kapitola 4 – Škorpióni

Pokračujte s Ann nahoru. Ona vyšplhá na plošinu pro oheň, zatímco ji kryjte. Až se cesta uvolní pokračujte dál a přeplavejte nádrž, zatímco vás Ann bude krýt před útoky vodních potvor. Na konci se s její pomocí vytáhněte z vody a pokračujte. Spustí se liják a před vámi je větší areál zarostlý travou. V trávě je několik škorpiónů – vydrží zhruba tolik, co krabi, ale často vylézají z vysoké trávy. Až je pobijete, déšť ustane a můžete podpálit trávu. V rohu je bedna s pistolí na doplnění munice. Pak pokračujte dál. Nad bránou uvidíte lebku s ohněm – její sražení zapálí trávu dole. Narazíte na průrvu za níž jsou Carl s Hayesem. Hayes vám nabídne sniperku, kterou určitě vězměte – má hned 20 nábojů, což je opravdu hodně.

Sniperka Gewehr 98

– Sniperka je velice silná puška s optikou schopná snadno a přesně zasáhnout vzdálené cíle. Účinnost je velmi vysoká a to činí zbraň užitečnou.
– Boj ze zálohy a na dálku je při používání sniperky zásadní.
– Munice 5

Poté vám Heyes spustí můstek, abyste mohli projít.


 

Kapitola 5 – Zeď

Před vámi je velká plocha plná škorpiónů a netopýrů. V okolí je několik hmyzu a v oblasti tráva s lebkami, které můžete zničit a podpálit ji. Pomocí hmyzu tedy nalákejte stvůry do trávy a tu podpalte. Zbytek pobijte zdálky sniperkou. Zhruba uprostřed je bedna se sniperkou na doplňění munice. Pokračujte přes průrvu, kde zahlédnete domorodce – rychle ale zmizí.

Dorazíte do druhé větší oblasti v níž je situace stejná – opět využijte hmyz a lebky k upálení zvířat. Až bude čisto postupujte s Ann dál až k bráně. Ona vyleze k mechanismu a první bránu vám otevře. Projděte tedy a skočte do vody. Při snaze otevřít druhou bránu ji však chytí místní a po otevření brány na vás vykoukne jen tlupa domorodců. Zasáhnou vás a omráčí.


 

Kapitola 6 – Oběť

Proberete se připoutaní pod obětištěm. Domorodci nabídnou Ann obří gorile – Kongovi. Ten ji vezme a odejde. Vzápětí vás najde Carl, který vás osvobodí. S Hayesem se rozešli, takže nyní se přidá k vám. Pokračujte na cestu kudy šel Kong a kličkujte mezi oštěpy domorodců. Na cestě už si můžete vydechnout.

Protože v cestě je díra, vezměte tu průrvou doleva. Na větším plácku je pár lebek s ohněm a hlavně mechanismus dveří, jehož klika leží v koutě areálu. Jděte pro ni, ale mezitím zaútočí Venatosauři! V okolí se objeví i stonožky, kteří dinosaura napadnou. Rychle sežeňte kosti a pomozte stonožkám ho zabít (stonožky jsou pak snazší cíl). Po jeho smrti, přijde ještě jeden. Až bude po něm, dorazí párek malých Venatosaurů (černých) ale ti nejsou moc velkým problémem. Poté v koutě najděte kliku, otevřte bránu a pokračujte ke stanovišti.


 

Kapitola 7 – Na Kongově stopě

S Carlem pokračujte na hlavní cestu, kterou uvidíte procházet Konga. Cesta končí propastí, přes níž se nedostanete, ale když Carl začne filmovat chytí ho obří netopýr! Musíte mu pomoci. Pobijte malé netopýry a směřujte po útesu za Carlem. Projděte kolem vodopádu a dále úzkými stezkami plnými malých dinosaurů. Cesta vede po úbočí a přes chatrné lávky až k vrcholku skály, kde má obří netopýr hnízdo. Poblíž leží bedna s brokovnicí, která se bude hodit. Vylezte na vrchol (kde je mimo jiné bedna s pistolí) a nejprve bročkou postřílejte malé netopýry. Pak začne útočit ten velký. Provádí střemhlavé útoky a je nutné ho při nich dostatečně poškodit, jinak vás vážně poraní. Jakmile vám dojde munice do bročky, berte pistoli a doražte ho.

Po drsném boji můžete společně s Carlem zamířit zpátky. Cestou narazíte na pár dalších netopýrů a dinosaurů ale v porovnání s bojem na vršku skály by to mělo být snadné. Za vodopádem zabočte doleva a s pomocí Carla otevřete dveře. U dalšího stanoviště si odpočinete.


 

Kapitola 8 – Hayes

S Carlem pokračujte vzhůru. Cestou narazíte na hlouček pavouků u kliky. Opodál je hmyz, takže pokud máte kost, využijte hmyzu na odlákání pavouků a klika je vaše (jinak pokračujte dál a pak se sem vraťte). O pár metrů dál je otevřená planina s dvojici Venatosaurů. V areálu je několik malých staveb k úkrytu a také bedna s pistolí. Nejprve se tiše zmocněte zbraně a poté ze zálohy (z vršku chrámu vpravo) napadněte dinosaury. Pobijte je a až bude klid, pomocí ohně vypalte trávu v protější stavbě, kde je další klika. Obě kliky umístěte na mechanismy a otevřete vrata. Projděte zatopenou jeskyní (pozor na stonožky).

Dostanete se do velkého jeskynního sálu, kde uvidíte Hayese. U vodopádu jsou rybky jako návnada – využijte je abyste odlákali dva Venatosaury za vodou. Pak prokličkujte skrze domky až na plošinu u Hayese. Hayese napadne další Venatosaur, takže ho rychle zastřelte. Pomocí ohně vytvořte Hayesovi cestu, aby se mohl připojit ke Carlovi u vodopádu. Vraťte se zpátky až k němu (opět pozor na Venatosaury) a buď počkejte až dinosaury postřílí, nebo si od něj rovnou vemte zbraň a udělejte to sami. Má výtečný Thompson a 20 nábojů (+50 v zásobníku).

Samopal Thompson M1928

– Silný samopal s ohromným zásobníkem. Dokáže lehce pokropit skupinku slabších nepřátel a je použitelný i na ty větší.
– Thompson velice pomalu nabíjí a tak je dobré kontrolovat stav zbraně. Zásobník je sice velký, ale pokud musíte přebíjet během boje, je to zlé.
– Munice 50

V oblasti najděte kliku, umístěte ji do mechanismu a otevřte bránu. O kus dál je další odpočinkové stanoviště.


 

Kapitola 9 – V-Rex

S Hayesem a Carlem postupujte dál. Už se rozednilo ale zase lije, takže viditelnost stále nic moc. Cestou narazíte na bednu se samopalem. Dorazíte do údolí, kde konečně uvidíte posádky zbylých dvou člunů. Jenomže zaútočí V-Rex a strhne konstrukci, takže Choy a Lumpy zemřou, Jimmy s Baxterem spadnou kamsi dolů a jen Preston zůstane na skále, kde se ukryje. Utíkejte za ostatními na druhý dvorek. Hayes a Carl začnou otevírat vrata a vy je musíte krýt. Až se V-Rex přiblíží, postřílejte netopýry a on se na ně vrhne jako na snadnou kořist. Až nebude zbití, párkrát V-Rexe trefte a upoutejte jeho pozornost na sebe. Jakmile je cesta volná, utíkejte dál a ukryjte se v zatopené jeskyňce. Zdálky se ozve křik Ann a to V-Rexe přiláká. Cestou zpátky, vezměte opodál ležící kliku a otevřete bránu v místě, kde V-Rex zaútočil. Projděte dál, ale utrhne se pod vámi lávka a skončíte zase oddělení.


 

Kapitola 10 – Ann

Postupujete dál sami ale zdálky se ozývá Ann, která Kongovi utekla. Cestou narazíte na bednu se samopalem. Hned za ní je rozsáhlá travnatá plocha plná malých dinosaurů. Snadno se v té trávě přehlédnou, ale v oblasti je i hmyz, který můžete použít jako návnadu a projít.

Vzadu uvidíte Ann na obří větvi ale od vás dělí propast, takže pokračujte podél útesu a dávejte na ni pozor. Napadne ji skupina malých dinosaurů, takže je včas postřílejte. Pak projděte o kus dál, kde je bedna s bročkou a bedna s pistolí. Tady už začnou dinosauři napadat i vás. Především kryjte Ann Thompsonem a až dojde munice, vezměte bročku nebo pistoli. Na konci kmene ale Ann napadnou netopýři a jeden velký ji chytí. Vzápětí se objeví Kong.


 

Kapitola 11 – Kong

Poprvé v roli Konga. Skákejte po liánách a pronásledujte netopýra. Nesmíte dopustit, aby se od vás vzdálil, jinak Ann sežere. Přeskakujte po větvích, šplhejte po porostu na skalách a směřujte k jeho doupěti. Tady vylezte nahoru a strhne se bitva.

Boj Konga
– Kong má dva základní útoky. První je pouze úder paží. Druhý umožňuje chytit menšího nepřítele a hodit ho po jiném.
– Také můžete aktivovat zuřivost, načež se vidění rozjasní a budete rozdávat mnohem silnější rány. Pokud během aktivace zuřivosti zaútočíte, udeříte prudce do země, což odrazí okolní nepřátele (toho lze využívat, když vám nepřátelé sedí na těle).

Nejprve pobijte malé netopýry a pak se zaměřte na velkého. Provádí střemhlavé útoky a je nutné ho včas praštit, jinak vás zraní. Když ho několikrát zasáhnete, spadne omráčený a tehdy mu můžete urvat křídla a zabít ho. Když je po všem, je třeba chytit Ann. Zvedněte sloup, proražte bránu a pokračujte. Ann napadne trojice Venatosaurů – rychle je pobijte. Pak Ann dohoňte a chyťte ji (bude se snažit vám utéct takže jí musíte rychle nadběhnout).


 

Kapitola 12 – Kaňon

Jako Jack pokračujete dál. Před vámi se vyloupne dlouhý kaňon. Vydejte se po útesu a dávejte pozor abyste nespadli. Opodál je bedna s pistolí. V malém kamenném domku je pár návnad, které využijte na netopýry v oblasti – vylákejte je, postřílejte a projděte. Dorazíte k velkému dřevěnému můstku s desítkami netopýrů. Vpravo na útesu je výborná střelecká pozice, přičemž opodál leží mrtvola Baxtera a bedna se sniperkou, která bude zásadní. S její pomocí vyčistěte můstek a opatrně ho překonejte. Brzy slezete dolů do kaňonu, kde po silnici procházejí brontosauři. Přeplavte říčku, využijte ohně a vypalte trávu, abyste mohli dál. Až opět vystoupáte na útesy, přejděte přes můstek a u vodopádá najdete další bednu se sniperkou – už byste měli mít hodně munice.

Vstupte do jeskyně za vodopádem. Tady buďte opatrní, jelikož jeskyně je plná stonožek. Využívejte návnady, abyste je vylákali z úkrytu a pak je sniperkou zastřelte. Dejte si záležet ať míříte přesně, protože i když máte hodně munice, stonožek tu jsou desítky. Překonejte jeskynní komplex až na další můstek, který ale přehrazuje hlouček pavouků. Kousek zpátky jsou návnady, kterými je odlákejte a proběhněte dál.


 

Kapitola 13 – Stonožky

Opět vyjdete ven na útesy nad kaňonem. Naproti je bedna se sniperkou a na opačném straně kaňonu Carl s Hayesem. Zaútočí na ně stonožky, takže jim pomozte sniperkou. Až odejdou pokračujte po útesu k dalšímu můstku s netopýry. Zbavte se jich a můstek překonejte – na jeho konci je opět bedna se sniperkou. Tak se dostanete na stejnou stranu kaňonu kde jsou Carl s Haysem. Jsou kousek pod vámi, ale opět je napadnou stonožky, take jim pomozte. Poté pokračujte do jeskyně. Postřílejte stonožky v jeskyni a u stropu sestřelte lebku – zapálí tak nádobu a máte oheň.

Nádoby a oheň
– Od této chvíle budete často narážet na nádoby s olejem, které lze zapálit a mít tak trvalý zdroj ohně. Často je v takových chvílích nutné dostat oheň na určené místo a k jeho přenosu přes překážky (skály, řeka, vodopád) slouží právě nádoby. Vždy je dobré snažit se každou nádobu zapálit.

Cestu blokuje vodopád, který oheň uhasí. Prohoďte tedy zapálený oštěp oknem vlevo na další nádobu, abyste dostali oheň za vodopád. Poté s ohněm pokračujte do další jeskyně. Dole uvidíte Carla a Hayese a vpravo je suchá tráva, kterou podpalte a vezměte si kliku. Pomozte kolegům odolat útoku stonožek a krabů a poté přeplavejte k nim. Hayes má bročku a měl by mít ještě zhruba 20-30 nábojů, takže si o ni určitě zažádejte. Strčte kliku do mechanismu, otevřete a projděte.


 

Kapitola 14 – Brontosauři

Konečně jste zase s kolegy. Brzy vyjdete z jeskyně a to přímo na silnici v kaňonu, kterou procházejí brontosauři. Nejdou agresivní, ale mohou vás zašlápnout, takže se jim vyhýbejte. Na opačné straně je tráva blokující cestu. Hayes vás pošle dál na silnici, kde prý viděl oheň. Vydejte se tedy tam. Cestou po levé strany kaňonu najdete bednu s brokovnicí. Pokud jste si vypůjčili bročku od Hayese, měli byste mít zhruba 50-60 nábojů, což je ohromný počet. Pokračujte kaňonem, všimějte si nádob s olejem a dávejte pozor na Venatosaury – je jich tu dost ale bročka je zvládne na 3-4 přesné rány. Na konci najdete oheň, ale je za vodopádem. Pomocí oštěpu tedy zapalte další nádobu a odtud pak postupujte s ohněm dál od nádoby k nádobě. Útoky Venatosaurů později ustanou, ale brontosauři zyčnou utíkat, jakoby je něco pronásledovalo. Když dorazíte ke kolegům, zjistíte, že útočí V-Rex! Rychle ohněm podpalte trávu a utečte dříve než vás stihne chytit.


 

Kapitola 15 – Jimmy

Brzy narazíte na bednu se sniperkou a hned vedle visí druhá bedna se sniperkou. Hayes si jednu sniperku vezme, ale uděláte lépe, když mu vrátíte bročku a sami si vezmete obě sniperky – budete mít hromady munice! Pokračujte údolíčkem s vysokou travou a dejte pozor na útoky malých dinosaurů. Dorazíte až k řece u které je bedna se sniperkou a hlavně Jimmy, který se na ostrůvku bráni dinosaurům. Kryjte ho do té doby, než naskočí na vory a vydá se po řece. Pak pokračujte po břehu.

Jimmy
– Jimmy je nový člen týmu ale stejně jako Carl a Ann umí používat jen chladné zbraně.

Budete muset trochu odbočit, když za vámi domorodci (našli vás) zavřou bránu a další bránu naopak otevřou – vyběhnou z ní malí dinosauři a jeden Venatosaur. Ubraňte se útoku a postupujte dál. Domorodci po vás začno házet hořící oštěpy. Nějaké cestou poberte a podpalte s nimi konstrukci na níž stojí (u kmene stromu). Přeběhněte kmen až na druhý břeh. Tady je bedna s pistolí, ale pokud máte stále dost munice do sniperky, nechte pistoli Hayesovi. Naskočte k Jimmymu na vor, zatímco Carl a Hayes vezmou ten druhý a společně plujte vpřed. Jimmy vám oznámí, že Preston a ostatní jsou mrtví. Z jejich skupiny zbyl pouze on.


 

Kapitola 16 – Na voru

Pokračujete na vorech, kde je jednak zásoba kostí a také hořící oheň pro jejich zapalování.  V okolí je plno stonožek, takže dávejte pozor. Pokud máte dost munice, snažte se je trefit sniperkou už zdálky. Cestou narazíte na několik stanovišť domorodců, odkud na vás budou házet oštěpy. Můžete je střílet jednotlivě, ale to je velice nevýhodné. Raději vždy podpalte trávu pod konstrukcemi a ony shoří (vždy tam nějaká tráva je). Po chvíli dorazíte k peřejím a po jejich překonání narazíte na další konstrukce.domorodců. Teprve po jejich překonání si můžete oddechnout.


 

Kapitola 17 – Peřeje

Cesta na vorech pokračuje, ale objeví se V-Rex! Vždy když se moc přiblíží, snažte se ho zasáhnout. Zranění ho přiměje vzdát útok. V okolí se objeví netopýr – rychle ho zabijte, aby se na něj V-Rex vrhnul. Na druhém břehu se ale objeví druhý V-Rex. Zapalte trávu, aby se nedostal ke břehu. Brzy vplujete do jeskyně ale na opačné straně už čeká třetí V-Rex a to je katastrofa. Naštěstí se objeví Kong…


 

Kapitola 18 – Boj

Podruhé v roli Konga. Máte s sebou Ann a to výrazně omezuje v boji, takže ji nejprve položte a pak se vrhněte na V-Rexe. Vydrží poměrně hodně ran, ale když se ho podaří srazit, můžete ho chytit a rozlomit mu čelisti (jediný způsob, jak ho dorazit). Mezitím ale Ann utekla. Rychle odvalte sloup, proraže dveře a po liánách postupujte cestou dál. Cestou vás napadne pár Venatosaurů, ale to není problém. Dorazíte na planinu s dvojicí V-Rexe, kteří útočí na Ann. Rychle je napadněte a pusťte se do nich. Protože jsou dva, snažte se využít Zuřivosti, jinak vás patrně udolají. Opět jim zlámejte čelisti a je po všem.


 

Kapitola 19 – Bažiny

Nyní opět jako Jack. S vorem jste dopluli do bažinaté oblasti. Kousek před vámi je bedna s pistolí a za trávou, kterou můžete zapálit (oheň je za vámi v úkrytu) je bedna se sniperkou. V této kapitole si ale nemůžete měnit zbraně s Hayesem, který používá výhradně svou sniperku (je to proto, aby vás později mohl krýt), takže dobře zvažte, zda bude lepší sniperka nebo pistole. Krom toho, toto je poslední výskyt pistole v celé hře! Až budete vybaveni, vydejte se dál.

Dorazíte k vodě, kterou musíte přebrodit ale ve vodě jsou obří plazi – Udusauři, které jste potkali už na počátku (tehdy vás před nimi chránila Ann). Zaujměte dobrou pozici a kryjte přesun týmu přes vodu. Až budou na druhém břehu, vyražte vy. Postupujte dál přes mělkou vodu a cestou všas likvidujte vodní bestie. Na konci najdete bednu se sniperkou. Dorazíte k další vodní ploše, kterou bude třeba překonat. Vylezte nahoru, kde he oheň, podpalte trávu, aby tým mohl ke břehu a kryjte je svrchu. Až se přebrodí, je řada na vás, přičemž se opět nechte krýt Hayesem. Na konci už najdete cestu z bažin.


 

Kapitola 20 – Pronásledováni V-Rexem

A znovu Kong. Ann už opět používá oštěpy ale útočí na ní skupina dinosaurů. Vy máte už od počátku kládu.

Kláda
– Kláda je jediná zbraň, kterou může Kong vzít a používat. Je to v podstatě kyj, kterým lze tlouct kolem sebe a odrážet menší zvířata.
– Klády se nacházejí různě rozestavěné, obvykle v blízkosti velkých bojů.

Pobijte zvířectvo, vezměte Ann a vysaďte ji na vršek sloupu. Ona pomocí ohně propálí cestu, takže můžete vylézt na vršek skály. Ann ale začne opět utíkat. Utíkejte za ní, po vodopádu dolů a na konci Ann chytněte (než ji sežerou pavouci). Poté i s Ann přeskákejte po liánách až do další oblasti. Tady zničte bránu a nechte Ann, aby si zapálila oštěp. Pak ji vysaďte nahoru, aby opět spálila trávu a uvolnila vám cestu. Jenomže Ann stále utíká a napadne jí V-Rex! Vy utíkejte po pravé straně útesu, kde vás rovněž napadne V-Rex. V okolí je kláda, takže ji využijte a rychle mu zlomte čelist. Potom ještě bleskově zvedněte sloup, proražte bránu a chyťte Ann, která před svým V-Rexem skočí z útesu. Vzápětí na vás začne pálit Hayes.


 

Kapitola 21 – Kmen

Opět Jack. Jste na velkém kmeni, odkud Hayes střílel na Konga a právě Kong začne s kmenem otáčet aby vás srazil dolů. Nemá smysl na něj střílet a ani se pádu bránit – nepomůže to.

Proberete se dole a beze zbraní. O kousek dál uvidíte za průrvou zbylé členy týmu, ale Carl přišel o kameru a je natolik zdrcený, že tu chce zůstat. Pokračujte po svém útesu dál.


 

Kapitola 22 – Obyvatelé Ostrova lebek

Znovu Kong. Jste v blízkosti sídel domorodců a ti na vás vrhají oštěpy. Využijte kmene a dinosaurů a hoďte je po domorodcích, čímž je srazíte. Až bude klid, proražte cestu dál, vezměte Ann a pokračujte. Proběhněte sídlištěm domorodců a zabíjejte je dříve než vás stačí zasypat oštěpy. Na konci přeskákejte po liánách do další větší oblasti.

Tady vysaďte Ann, která poleze na vršek konstrukce pro oheň, aby propálila cestu. Do té doby musíte vydržet útoky domorodců, kteří vybíhají ze svých domů a zase do nich utíkají. Snažte se stát poblíž a praštit je než vás ohrozí. Až bude cesta volná, vylezte nahoru, vezměte Ann a přeskákejte dál. Dopadnete do oblasti se zatarasenou bránou, ale když odvalíte sloup, z brány vyběhne V-Rex a srazí vás z útesu.


 

Kapitola 23 – Záchrana Ann

A opět Jack. Nyní se však už střídání hrdinů ustálí. Pokračujte po řece, když uvidíte Ann, jak utíká V-Rexovi. Pospíchejte po proudu za ní. Ona se ukryje v ruině a vy rychle popadněte oštěpy, které u ruiny leží a upoutejte pozornost dinosaura. Tím dáte Ann čas utéct.

Pokračujte rychle dál až na velká plácek s troskami. Zatímco Ann vám půjde otevřít dveře, vy za pomoci oštěpů musíte přežít. Kličkujte mezi stavbami a držte se co nejdál od V-Rexe. Pokud se zaměří na Ann, párkrát ho trefte, aby šel zase po vás. Až Ann otevře, utíkejte přes vrata dál. Vylezte na útes a chyťte Ann, abyste ji vytáhli. Společně vstupte do jeskyně a můžete si vydechnout, neboť jste dinosaura setřásli. Navíc hned o pár metrů dál narazíte na Hayese s Jimmym. Tým je opět kompletní a je čas návratu na loď.


 

Kapitola 24 – Jeskyně

Pokračujte jeskyní. Kong hledá Ann, takže obchází jeskyni. Na konci narazíte na otvor ve skále, kudy Ann promluví s Kongem a pokusí se mu vysvětlit, že jste přítel. Poté pokračujte dál.


 

Kapitola 25 – Venatosaurus

Dorazíte do velké jeskyně s kopcem na němž je bedna se sniperkou a bedna s brokovnicí. Hayes se vybaví sniperkou (pokud mu ji nevezmete) a vzátěpí zaútočí Venatosauři. Musíte se jim ubránit, přičemž brokovnice je jediná jistota (pomocí oštěpů je nestihnete zadržet). Venatosaurů je asi deset a pak se ukáže obří černý Venatosaur. Mějte na něj připravený plný zásobník brokovnice, protože vydrží opravdu hodně.

Až bude klid, Ann se nabídne že s vámi půjde hledat oheň a kliku. Následujte ji do jeskyní vlevo. Opatrně se probijte skrze jeskyně plné stonožek až k místu s ohněm. V okolí je několik krabů, ale to není problém. Vezměte oheň a zapalte nádobu nahoře. Poté pokračujte zpátky a přenášejte oheň od nádoby k nádobě až do velkého sálu, kde podpalte trávu. Poté můžete s Ann vyrazit druhou jeskyní (s vodopádem). V cestě je pár Venatosaurů, takže mějte připravenou brokovnici. Na konci je oblast zarostlá trávou – zapalte ji, aby shořeli Venatosauři dole a poté si vyzvedněte kliku. Vraťte se zpátky, umístěte kliku do mechanismu a otevřte si vrata. Cesta dál je volná.


 

Kapitola 26 – V blátě

Vyjdete z jeskyně do další části bažin. Pobijte malé dinosaury a vzadu najdete bednu se samopalem a bednu se sniperkou, kterou si ale vezme Hayes. V této úrovni opět nemůžete měnit zbraně s Hayesem, takže dobře zvažte, zdá má smysl nechávat si bročku z minula, nebo vzít raději Thompson. Poté se vydejte dál. Po pravici narazíte na vysokou trávu, ale oheň je až za rojem pavouků. Využijte návnady poblíž, proběhněte pro oheň a rychle se vraťte. Propalte trávu a pokračujte. Uslyšíte motor letounu – Englehorn vás hledá. Hayes vystřelí párkrát do vzduchu. Poté pokračujte až k vodě. Nechte kámoše přebrodit vodu a zatím je kryjte před vodními Udusaury.

Projděte jeskyní a za ní vylezte na pyramidové schodiště. Na vršku je spousta oštěpů, které přijdou vhod, jelikož zaútočí obří netopýr! Snažte se samopalem postřílet malé netopýry a velkého zabíjejte oštěpy. Vždy když provede střemhlavý útok, včas ho zasáhněte, aby si to rozmyslel. Až padne, můžete postupovat dál. Na břehu najdete bednu se sniperkou. Pokračujte k dalším troskám, pod nimiž je síť tunelů. Uvnitř je mnoho vodních potvor, takže postupujte velmi pomalu. Projděte skrze chodby až k východu z bažin.


 

Kapitola 27 – Zavolání Konga

Před vámi se vyloupne jezero na němž přistane Englehorn. Zdá se být všechno v pořádku, ale jakmile přijdete blíž, zaútočí V-Rex a Englehorn musí vzlétnout. Utíkejte po dlouhé chrámové cestě až na vrchol chrámu. Mezitím se snažte po V-Rexovi házet oštěpy, abyste ho zpomalili.

V chrámu na nádvoří najdete bednu se sniperkou. Ann se rozhodne zavolat Konga, když do areálu vejde V-Rex. Utíkejte k budově vpravo a z jejího vršku kryjte Ann, která poleze zapálit velký oheň pro Konga. Sestřelujte netopýry, aby se V-Rex zajímal o jejich mrtvoly a ne o Ann. Jakmile Ann, zažehne oheň, Kong brzy dorazí, ale Hayes mu zkusí zabránit, aby Ann odnesl. V-Rex Hayese pošlape, načež srazí Konga ze skály.


 

Kapitola 28 – Kong do bezpečí

Tentokrát v roli Konga. Společně s V-Rexem spadnete dolů a zatímco Ann bude na dinosaura házet oštěpy, vy ho rychle napadněte a udolejte. Jenomže jakmile padne, Ann hytí obří netopýr a odnese ji. Rychle odvalte sloup a pronásledujte netopýra přes liány a trosky. Po celkem dlouhé cestě dorazíte na plošinu, kde vás obří netopýr napadne i se svým druhým kolegou. Boj se dvěma obřími netopýry je horší v tom, že si jen těžko stihnete aktivovat Zuřivost. Snažte se alespoň jednoho udolat a pak už bude snazší dorazit druhého. Toto jsou také poslední obří netopýři – znovu na tyhle mrchy už nenarazíte. Až bude po nich, vylezte nahoru, odvalte sloup a vezměte si Ann.

Pokračujte v cestě plné skákání přes jámu s lávou – tedy velice rychle přeskočte ze sloupu ponořeného v lávě, jinak do ní spadnete. Dorazíte k řece, kde jsou hned tři V-Rexové! Naštěstí je jeden z nich až vzadu, takže pokud k němu nepůjdete, nevšimne si vás a budete čelit „jen“ dvěma najednou. Nejprve odložte Ann a pak se na ně vrhněte. Jsou to poslední V-Rexové v příběhu, ale boj s nimi je těžký. Využívejte stromu nad vodopádem pro přeskoky a pokud neznáte, že je příležitost, aktivujte Zuřivost. Až budou oba mrtví, postarejte se ještě o třetího.  Potom už jen odvalte sloup, prorazte bránu a cesta je volná.


 

Kapitola 29 – Do letadla

Zpátky v roli Jacka. Hayes na následky zranění zemře, takže vám po ruce zůstane jen Jimmy. Společně pobijte dva Venatosaury na nádvoří (využijte vyvýšeného postu, odkud jste kryli Ann). Potom otevřte bránu a směřujte dolů k jezeru, kam opět přistane Englehorn.

Cesta je ale zamořená Venatosaury a také netopýry. Pokud máte dost munice do sniperky, můžete je zdálky hezky střílet, ale jestliže jste na suchu, musíte využít zabitých netopýrů či obyčejných návnad, abyste Venatosaury odlákali. Zhruba v polovině cesty je po pravici v chrámu oheň. S ním podpalte trávu, abyste uvolnili cestu a případně upálili dinosaury. V chrámu nalevo je zase bedna se samopalem – je to vůbec poslední samopal ve hře, takže ho určitě vezměte, ale nejprve do nepřátel vystřílejte zbytky nábojů ze sniperky. Až bude okolí čisté, běžte k hydroplánu. Jimmy naskočí a Englehorn vám řekne, že Kong nesl Ann v vysoké hoře, kde má zjevně doupě. Vydáte se tam.


 

Kapitola 30 – Do doupěte

Zůstali jste úplně sami a míříte do doupěte Konga. Kousek před vámi je bedna se sniperkou, ale uděláte lépe, když nejprve vystřílíte do nepřátel munici z Thompsona. Hned opodál totiž začíná schodiště k vršku skály a je plné netopýrů. Nejprve tedy postřílejte ty co jsou nejblíže samopalem, potom vezměte sniperku a opatrně stoupejte vzhůru. Abyste šetřili munici, snažte se využívat kosti (hromádky kostí jsou skoro všude).

Nahoře na vrcholku je vstup do jeskyně, kde najdete bránu ale chybí klika. V jeskyni se prochází černý Venatosaur, ale naštěstí je na nižší úrovni. Využijte návnady abyste ho odlákali a vběhněte do malé stavby po pravé straně – na jejím vršku je bedna se sniperkou. Odtud naházejte na Venatosaura kosti a případně ho doražte sniperkou. Během chvilky však přijde druhý černý Venatosaur, takže rychle proběhněte do protější budovy než dorazí. Tady je i oheň a s jeho pomocí byste měli Venatosaura udolat (pokud stále žije, dorazte ho sniperkou). Dole vypalte trávu do menší jeskyně kde je bedna se sniperkou. Vylezte na vršek skály hlavního sálu kde je hlouček pavouků. Návnada je opodál, takže je odlákejte a rychle popadněte kliku. S ní se vraťte k bráně a otevřete ji. Hned za bránou je bedna s brokovnicí. Je to vůbec poslední brokovnice, ale nábojů má málo, takže se vyplatí jen pokud jste se sniperkou skoro na suchu. Poté se protáhněte úzkou chodbou dál.


 

Kapitola 31 – Kongovo doupě

Vyjdete na útesu s výhledem na džungli. Kousek od vás je bedna se sniperkou (je to poslední sniperka). Před vámi je další část schodiště a opět obsazené netopýry. Postřílejte je zdálky a pak směřujte vzhůru. V okolí je opět mnoho kostí, takže pokud dojde munice, máte se čím bránit. Na vrcholku je vstup do Kongovy jeskyně. Projděte jí až k říčce a plavte dál. Uvidíte chrápajícího Konga a Ann. Zavolejte na ní, aby si vás všimla a ona opatrně sleze za vámi. Vzápětí však zaútočí obří had, který Konga probudí.


 

Kapitola 32 – Boj v doupěti

Nyní jako Kong. Doupě napadl obří had, takže ho musíte udolat. Had je podobně mocná potvora jako byl obří netopýr, či V-Rex, jenomže ho nejde ochromit. Je nutné ho několikrát silně udeřit a pak ho chytit, načež se vás pokusí zakousnout, ale pokud jste ho těsně předtím pomlátili, máte vcelku velkou šanci se útoku ubránit a obratem hada zabít. Mezitím útočí spousta malých hadů, takže se braňte i jim. Snažte se využívat liány a římsy pro přeskoky.

Až obří had chcípne, dorazí hned dva další! Nyní je dobré se vzdálit a aktivovat Zuřivost s kerou můte lepší šanci je udolat. Až padne poslední obří had, doupě je ubráněno.


 

Kapitola 33 – Svoboda!

Opět Jack. S Ann jste u východu z doupěte. Následujte jí až k římse, odkud skočte dolů do řeky. Pád vás připraví o zbraně, ale to nevadí. Vytáhněte se na vor a vydejte se po řece. Kong se vás však pokusí chytit.


 

Kapitola 34 – Pronásledování Kongem

Po řece doplujete až do míst, kterými jste procházeli s Carlem (Kapitola 8 – Hayes). Je už noc a cesta do jeskyně, kde vám tehdy Hayes dal Thompson je zarostlá trávou. Pokračujte tedy zatopenou jeskyní až k prolomené bráně. Venku už je noc a za bránou černý Venatosaurus a pár netopýrů. Opatrně obejděte ruiny až k budově vlevo, kde je oheň. Díky ohni Venatosaura zvládnete udolat oštěpy. Až bude čisto, podpalte ohněm trávu blokující cestu po útesu. Uvidíte na skále naproti Konga, jak hledá Ann. Pokračujte cestou až ke stanovišti.


 

Kapitola 35 – Cesta zpátky

Pokračujte na křižovatku, kterou jste procházeli s Carlem (Kapitola 7 – Na Kongově stopě). Cesta za vodopádem (k úkrytu netopýrů) je zavalená, ale cesta vlevo (k silnici) je přístupná a navíc tu je oheň, který využijte. Na hlavní silnici je spousta nepřátel včetně několika Venatosaurů a netopýrů. Pomocí oštěpů musíte nepřátele udolat, přičemž se snažte neztratit oheň – vždy když hodíte zapálený oštěp, zapalte si o něj jiný. Probijte se přes cestu a pokračujte vedlejší stezkou. Na travnaté pláni vás napadnou domorodci. Počkejte až shoří tráva, kterou zapálili a proběhněte až k dalšímu stanovišti.


 

Kapitola 36 – Zpátky ve vesnici

Začíná se rozednívat a nyní jste už v oblasti zdi (Kapitola 6 – Oběť). Pokračujte s Ann do ruin, kde jste poprvé potkali Venatosaury. Je tu pusto, ale tráva překáží v cestě, takže využijte hořících lebek, shoďte je a postupně vypalte cestu dál. Pokračujte až ke zdi, kde byla Ann nabídnuta Kongovi. Vyleze na sklápěcí most, aby našla cestu pro vás, ale ten se začne zvedat a domorodci ji opět chytí.


 

Kapitola 37 – Chycení Konga

Jako Kong jdete Ann opět zachránit. Skočte na můstek a vtrhněte za zeď. Je tu spoustu domorodců s oštěpy, takže je rychle pobijte. Cestu dál blokuje sloup, ale domorodci vám nedovolí ho zvednout – musíte je pobít. Vydejte se levou stranou až na plošinu nad sloupem, kde pobijte domorodce. Poté seskočte dolů a běžte pravou stranou, kde přes liány vyskočte na druhou plošinu nad sloupem a i tady zmasakrujte domorodce. V okolí by už neměl zbýt nikdo, takže odvalte sloup a proběhněte.

Ann je držena na skále nad lávou – skočte pro ni vezměte ji. Pak vylezte na sloup, kde Ann vypusťte a počkejte až ohněm vyčistí cestu, načež si i opět vezměte. Vylezte ven z vesnice, kde se s vámi utrhne kus zdiva a spadnete do řeky. Pokračujte odtud až na pláž, kde po vás začnou střílet námořníci a Carl nařídí použít uspávací plyn. Můžete pár námořníky pobít, ale plyn vás skolí.


 

Kapitola 38 – Poražený Kong

Naposledy jako Jack. Omráčený Kong je vedle vás a Carl připravuje jeho transport na loď. U Konga je i Ann, která nesouhlasí s tím, aby Carl Konga odvezl do New Yorku. Počkejte jen až Carl vysvětlí svůj plán.


 

Kapitola 39 – V ulicích New Yorku

Jako Kong jste na Broodwayi drženi jako atrakce. Carl vás představí publiku. Pak zkuste několikrát zaútočit až se vám podaří urvat řetězy. Hned před vámi je na budově světlomet a voják – vylezte tam a zabijte ho. Cestu z náměstí kryje brána, kterou proražte. Na ulicích uvidíte auta.

Auta
– Auta slouží stejně jako kmeny – je možné je brát, mlátit s nimi okolo sebe anebo je po někom házet. Protože auta (policejní) se v ulicích stále objevují, je možné je neustále využívat, nejlépe na ničení dalších policejních aut.

Prolezte do tunelu pod tratí, přeskočte propast a pokračujte do větší čtvrti. V okolí je několik vozidel s děly, které vás mohou snadno zabít. Snažte se k nim přiblížit a rychle je zničit. Také sem neustále přijíždějí policejní vozy odkud policisté střílejí samopalem. Pokračujte ulicemi kde je na konci brána zatarasená autobusem. Na střechách okolo jsou tři světlomety, takže nejprve vylezte na budovy a světlomety zničte. Potom odstraňte autobus, proražte bránu a pokračujte. Běžte hlavní ulicí a vyhýbejte se bočním uličkám, kde jsou vozidla s děly (nesnažte se je ničit – zabili by vás). Na konci ulice je další zatáras ale přiběhne Ann, aby vás chránila. Vezmete ji a pak začněte lézt na mrakodrap. Lezte vždy po rozích, které jsou nejschůdnější.


 

Kapitola 40 – Empire State Bulding

Pokračujte na vršek mrakodrapu, kde odložíte Ann. Okolo věže začnou létat letadla a budou do vás střílet. Můžete jich pár srazit, ale nakonec vás stejně udolají a zřítíte se dolů.


 

Kapitola 41 – Kongova smrt

Spadnete dolů, kde Carl pronese, že to nebyla letadla, co vás zabilo, ale krása.


 

Bonusy

Protože oficiální web hry, kde bylo možné získat kódy pro odemčení dvou bonusů je již dávno vypnutý, pravděpodobně není na PC verzi způsob, jak tyto dva bonusy zpřístupnit.

1. Trailer

– Za zahájení kampaně
– Krátký trailer na film King Kong.

2. Credits

– Za zahájení kampaně
– Titulky se jmény tvůrců.

3. Weta artworky – Prostředí I

– Za 5% hry (po dokončení Kapitoly 3 Nekropole)
– Místnost s obrázky artworků.

4. Filtr – Starý film

– Za 15% hry (po dokončení Kapitoly 7 Na Kongově stopě)
– Možnost hnědého vizuálního filtru evokujícího pocit starého snímku

5. ?

– Za Online kód1

6. Weta arwtworky – Zvířata

– Za 50% hry (po dokončení Kapitoly 21 Kmen)
– Místnost s obrázky artworků a modelem Venatosaura

7. Weta artworky – Kong I

– Za 75% hry (po dokončení Kapitoly 31 Kongovo doupě)
– Místnost s obrázky artworků a modelem Udusaura

8. Filtr – Horizontální obrácení

– Za 100% hry (po dokončení Kapitoly 41 Kongova smrt)
– Zrcadlové překlopení obrazovky

9. Weta artworky – Kong II

– Za 20 000 bodů (zhruba po dokončení Kapitoly 2 – Ostrov lebek)
– Místnost s obrázky artworků a modelem obřího kraba.

10. Weta artworky – Prostředí III

– Za 50 000 bodů (zhruba po dokončení Kapitola 4 – Škorpióni)
– Místnost s obrázky artworků a modelem V-Rexe.

11. Interwiev s Peterem Jacksonem

– Za 75 000 bodů (zhruba po dokončení Kapitoly 5 – Zeď)
– Rozhovor o filmu

12. Weta artworky – Kong III

– Za 100 000 bodů (zhruba po dokončení Kapitoly 6 – Oběť)
– Místnost s obrázky artworků a modelem Hada.

13. Weta artworky Kong IV

– Za 150 000 bodů (zhruba po dokončení Kapitoly 9 – V-Rex)
– Místnost s obrázky artworků a modelem Konga.

14. ?

– Online kod 2

15. Alternativní konec

– Za 100% hry a za 250 000 bodů (po dokončení kapitoly 41 Kongova smrt a na body zhruba po dokončení Kapitoly 14 Brontosauři)
– Samostatná kapitola, která začíná stejně jako kapitola 40 (Empire State Building), ovšem pokud se Kong dostatečně dlouho ubrání, přiletí Englehorn skrze kterého je následně možné sestřelovat letadla a krýt Kongův sestup. Když sleze, je odvezen zpátky na ostrov.