Drizzlepath: Genie

Uběhl zhruba rok a v únoru 2016 Bodur vyplodil druhý díl své procházkové série. Po žalostném Drizzlepathu 1, je dvojka přeci jen krokem vpřed, ale nenechte se zmást – zase o tolik se série nepohnula. I když Bodur sehnal o fous lepšího vypravěče (či spíše vypravěčku), přeskočil na jiný engine, odněkud vzal epickou hudbu i hromadu modelů včetně dráčka, a vtěsnal do své hry jistý fantasy nádech s pseudo-mysticko-debilním příběhem, tak je to stále jen unylá a nudná cesta ošklivou krajinou.

Pokud mrknete na nějaké promo fotky a trailery, zase tak ošklivý se vám Genie zdát nebude, ale uvědomte si, že Bodur je vývojář správně prohnaný a představit si ho jako arabáka v bazáru jak přesvědčuje kolemjdoucí o úžasnosti a pravosti cetky, kterou uplácal na dvorku z hromádky hlíny, není úplně zcestý nápad. Fotky a trailery totiž ukazují nejen ty nejzájímavější lokace ze hry, ale též jediné zajímavé lokace ze hry! Délka hry čítá zhruba pět hodin, což je na walking adventuru bez gameplaye ohromné číslo. Ovšem mezi veškerými relativně zajímavými místy se táhnou kilometry totálně nudné cesty napříč údolími. Bodur opět ukazuje, že nemá vkus a smysl pro estetiku je mu cizí. Prostě si jen vymodeloval nekonečné stezky údolím a pak tam nastřílel objekty jako stromy, kameny, baráky, náhrobky, sloupy a další předměty. Přihodil nějakou tu trávu a herní svět byl na světě. Nudný, nezáživný, otravně dlouhý a až na světle výjimky naprosto nezajímavý. Genie je nehorázná nuda, je to ten nejnudnější walking simulator co jsem kdy hrál.

Drizzlepath Genie je ve výsledku něco jako výzva. Výzva, kdy se i přes nehorázný stereotyp snažíte dojít až na konec. Pěkné momentky a scenérie spočítáte na prstech obou rukou a když je dáte pomyslně k sobě, vyjde vám to na sotva půl hodiny pochodu. To znamená, že zbývají ještě tři a půl hodiny nicneříkající chůze.

Hodnocení – 20%
Délka – cca 4h


 

Návod

Fáze 1 – Počátek

Jste dívka Lula a stojíte u svého domku. Vaším cílem má být Ohnivá hora na níž je jistý artefakt Genie. V celém světě můžete na různých místech nacházet žluté vzkazy s nesmyslnými texty (první je hned za domem), ale na děj to nemá vliv. Vydejte se cestou vpřed až dojdete k údolí, kde je křižovatka. Můžete si vybrat, kterou cestou se vydáte a podle toho dokončit hru. Protože správnou cestou je ta červená, není od věci začít jí.


 

Fáze 2A – Červená cesta

Obloha brzy zrudne a zpátky už jít nemůžete – pokud to zkusíte, narazíte jen na stěnu. Pokračujte dlouhou cestou vpřed. Minete hřbitov, sloupy na kopcích, pár roztroušených domů a dojdete ke svahu s černými kamennými sloupy. Přes sloupy přeskákejte a pokračujte vpřed. Dorazíte k hoře z níž šlehají plameny a hned u ní je tunel. Projděte jeskyní až na křižovatku. Cesta vpravo vede k páce, která otevírá mříže, jež jsou v levé cestě. Brzy vyjdete z jeskyně a můžete pokračovat údolím. Projdete přes vesničku, skrze tunel až k dalším sloupům, které opět přeskákejte. Brzy už budete mít na dohled horu. Směřujte stále k ní, projděte pod sochou obra a stoupejte po svazích stále vzhůru. Jeden svah je utržený, ale můžete projít přes červená světélka. Vystoupejte až k vrcholkům hory. Na prvním vrcholku najdete dva cestovatele a na druhém hledané Genie.


 

Fáze 2B – Modrá cesta

Cesta vás provede přes průsmyk a pole plné modrých květů. Projdete okolo jakýchsi ruin a překonáte několik rozsáhlých údolí. Cesta je dlouhá a plná stoupání i klesání. V jednu chvíli bude nutné přeskákat přes kameny. Nedlouho poté dorazíte k jeskyni. Projděte skrze ní (východ je ucpaný kamenem na nějž zatlačte, aby se rozbil) a pokračujte dalšími údolími. Projdete okolo levitujícího domu, přeskákáte přes další kameny a po strmých cestách dorazíte k další jeskyni. Projděte pestrobarevnou jeskyní až do velkého sálu. Východ je zatarasený sklem, ale pokud půjdete přes most na opačnou stranu najdete malou místnost s kulatými světly a deskou, která sklo otevře. Krátce po východu z jeskyně narazíte na další tunel. Je v něm hluboká jáma kam skočte. Dostanete se ven, kde jsou další kameny k přeskákání a za nimi malá jeskyně s modrým teleportem. Přenesete se na pohoří po němž postupujte vpřed až na vrchol hory. Tady najdete prázdný podstavec a cesta končí.

Pokud projdete oběma cestami a dokončíte hru, objeví se v menu možnost zahájit bonusovou jízdu na drakovi. Ten ale není říditelný a pouze vás proveze některými místy světa.