Nephise

Pouhý měsíc po Glassu vydal Bodur kratší adventuru, která rozsahem i zasněženým prostředím připomíná Bottle. Herní svět tentokrát nabízí poměrně malé údolíčko okolo jedne hospody. Příjemná hudba, pěkné prostředí, solidní grafika… zdá se, že tohle už Bodur zvládá.

Jenomže Nephise opět staví na hloupém příběhu a to navzdory tomu, že se zpočátku tváří jako poměrně zajímavá pohádková ministory s vypravěčem, který komentuje cestu hrdinky. Náplní hry ale tentokrát není jen chůze odněkud někam, nýbrž plnění drobných logických úkonů. Bodur, zdá se, konečně pochopil, že zasadit do své hry o fous větší míru interakce s okolím mu pomůže. Největší nevýhodou Nephisu je velmi krátký rozsah. Jako nějaká demoverze pro logickou hříčku v krásném 3D světě by to bylo dobré, ale jako plnohodnotná hra je to v podstatě jen jeden logický rébus se sochami, jedna zbytečná sběratelská aktivita a omáčka okolo.

Hodnocení – 35%
Délka – cca 30min


 

Návod

Jste dívka Nephise a stojíte v noci blízko hospody. Běžte dovnitř. V patře se napijte piva z korbelu a potom v přízemí ulehněte na deku.

Proberete se ráno. Vyjděte ven. V areálu okolo hospody se nachází čtveřice soch, které je třeba správně nastavit. Začněte nejprve tím, že si vzadu za hospodou vezměte první orb (1/10). Poté pokračujte vlevo od hospody a obcházejte údolíčko ve směru hodinových ručiček. Narazíte na první sochu, která se má dívat proti větru. Všimněte si fáborku na stromě a nastavte sochu, aby tvář měla proti směru větru. Vpravo od sochy na vysoké skále najdete další orb (2/10). Pokračujte podél údolí k další soše. Nejprve ji otáčejte, dokud neuslyšíte holuba a pak ji otočte ještě přesně 11x. Pokračujte dál a cestou si všimněte orbu (3/10), který je zastrčený pod mírným svahem. O kousek dál je mezi stromem a příkrým svahem další orb (4/10). U stromu nalevo si všimněte ulomené sochy – vezměte ji a položte na podstavec opodál. Tato socha nemá mířit do hospody, takže ji otočte zády k hospodě. V blízkosti této třetí sochy je směrem do středu údolíčka jeden orb (5/10), který je zastrčený za stromem. Pokračujte dál okolo oblasti. Cestou v lese mezi stromy (v blízkosti čtvrté sochy) narazíte na orb (6/10). Čtvrtá socha má nenávidět ty, kteří nemíří do hospody, takže ji natočte tváří na cestu k hospodě (vlevo od hospody, kde jste začínali). Pokud jsou sochy nastaveny správně, zamiřte na kopec přibližne ve středu oblasti. Tady leží obří vlk. V jeho blízkosti za sněhem zavátým kamenem je orb (7/10). U vlka je zvoneček. Pokud jsou sochy nastaveny správně, můžete na něj zazvonit a vlk odejde. Pod ním je cesta do jeskyně, kam skočte.

Vyplavte z vody. Postupujte jeskyní a cestou mezi krápníky vyzvedněte orb (8/10). Dojdete k řece. Nejprve plavte doprava, kde je na konci řeky orb (9/10). Poté přeplavte na protější břeh. Dorazíte do sálu s podivnou postavou. Když k ní přijdete, zhroutí se. V sále je také poslední orb (10/10). Po zabití postavy se otevřely dveře za nimiž je stůl s korbelem. Napijte se a proberete se zpátky v hospodě.