Hugo – Tajemný les

A máme tu další díl, který je tentokrát zaměřen na matematiku. Tajemný les podobně jako Cesta kolem světa obsahuje mapku po které se můžete pohybovat a kde je celá řada náhodně vygenerovaných miniher. Úspěšnost jejich splnění vám poskytne písek do hodin, který v případě vyprchání zapříčiní konec hry. O nápovědu se stará postava krtka. Ve své podstatě je hlavní princip kopií Cesty kolem světa. Tentokrát ale nehledáte vybrané minihry, nýbrž směřujete na vyznačený bod na mapě, takže je délka hry poměrně stabilní avšak srovnatelná s čarovnou medicínou. Obtížnost matematických hádanek roste dle obtížnosti, přičemž tu nejlehčí by měli zvládnout předškoláci, kdežto ta nejtěžší zhruba odpovídá 3-4. třídě ZŠ. Vzhledem k velice šibeničnímu časovému limitu vysoké obtížnosti však může být hra zajímavá i pro starší hráče, tedy pokud překonají tu neskutečně trapnou omáčku říkající si příběh a ukníkaný dabing. 

Hodnocení – 40%
Délka – cca 1h


 

Návod

Postup ve hře je opět nelineární a ani tentokrát si minihry nevybíráte, ale losují se nahodně. Musíte cestovat po mapě lesa a dorazit až k dubu dole. Je na vás jakou cestu vyberete, přičemž cestovat lze i po řece. Nejkratší cesta zahrnuje 6 miniher, přičemž na vysokou obtížnost je výběr co nejkratší cesty téměř jediná možnost, jelikož pokud neplníte minihry na sto procent, budete delší cestou akorát ztrácet čas a více riskovat neúspěch.
Během cesty totiž přicházíte o písek, který můžete získat v závislosti na úspěšném vyřešení miniher (hodnotí se správnost a někdy i rychlost). Na vysokou obtížnost jsou pak tresty za špatné řešení nebo za velkou prodlevu markantnější.
Míst na mapě je zhruba 30, což není málo. Během cest mezi místy navíc dochází k jakési minihře, kde běžíte lesem nebo plujete po řece a vyhýbáte se překážkám. Každý náraz vás stojí cenné vteřiny.

 

1. Čas

Jednoduchá hříčka, kde podle digitálního času máte nastavit čas na ručičkách hodin. V podstatě není co víc k tomu dodat.

 

2. Pexeso

Klasické pexeso s 20 obrázky. Nejde o nic těžkého akorát na vysokou obtížnost musíte být opravdu přesní, neboť vůle pro zisk písku se rychle snižuje.

 

3. Obsah klády

Zdánlivě trochu komplikovanější úloha. Na devítí polích je tmavě vyznačena určitá plocha a vy máte vybrat kolik polí celkem zaobírá. V podstatě si jen pomyslně poskládáte tmavé plochy, určité kolik čtverců se z nich složí a vyberete číslo.

 

4. Domino

Tahle hádanka může trochu mást. Máte řadu tří dominových kostek a máte ji doplnit o čtvrtou, která tam logicky patří. Ten systém nebývá nijak záludný, takže tam ani žádný zádrhel nehledejte.

 

5. Příklady

Klasické počítání, kde je třeba vyřešit tři příklady. Na vyšší obtížnosti je to těžší, ale pořád jsou to čísla do stovky, malá násobilka a výjimečně záporná čísla.

 

6. Lukostřelba

Tohle už začíná být náročnější. V zásadě je třeba pochopit, oč kráčí. Máte vytyčený dostřel luku i vzdálenost terče a máte napnout tětivu do optimální velikosti pro zásah středu terče. Jedná se o počítání s procenty, kdy vám postačí spočítat kolik procent z maximálního dostřelu činí vzdálenost terče. Horší pak je to správně nastavit.

 

7. Králičí vodopád

Na kládě pluje hejno králíků s příklady, které musíte roztřídit do košů dle výsledku. Pokud králík spadne z vodopádu, může to být sice uspokojující, vzhledem k tomu, jak příšerně vypadají, ale znamená to, že jste pomalí. Je tedy třeba postuupovat rychle, což na snadnou obtížnost není problém, ale na vysokou už je to krapet hoší, jelikož možných výsledků je 5, příklady už nejsou takhle primitivní a králíků je 12.

 

8. Rybky

Asi nejtěžší minihra. Úkolem je v časovém limitu vybrat ze dvou čísel to, které je blíže vyznačenému číslu. Na snadné obtížnosti je to hračka ale na vysokou je času strašně málo a rozdíl mezi čísly je větší. V podstatě je to pokaždé řešení dvou příkladů najednou, neboť musíte od většího výsledku odečíst základní číslo, od základního odečíst menší výsledek a oba výsledky bleskově porovnat.