Medal of Honor 3 – Airborne

Airborne se vrací na Evropská bojiště druhé světové války a snaží se ji pojmout novým způsobem, přičemž se drží stylu AA – šest brífinků a šest misí na různých místech, to vše bez charakterů a bez sebemenšího příběhu na pozadí. Mise má vždy stejný průběh a na počátku si vyberete zbraně, jež se postupně odemykají. V samotné akci pak vyskočíte z letadla, otevřete padák a spadnete kamsi do otevřené mapy s tím, že jsou tři základní možnosti, jak skok dokončit.
1) Spadnete do vyznačené zelené zóny, která je bezpečná a jsou zde zásoby munice a léčiv
2) Spadnete na jedno z pěti míst, které jsou označeny padákem – speciální (náročné) seskoky vyznačující se dobrou palebnou pozicí
3) Spadnete někam jinam a riskujete rychlou smrt
Když jste na zemi, obdržíte řadu úkolů a je jen na vás v jakém pořadí je vyplníte. Tahle nelinearita je jedním z hlavních taháků Airborne a myslím, že se povedla. Mapy sice nejsou nijak velké, ale ta volnost tam zkrátka je. Úkoly jsou povětšinou dvojího typu – něco zničit a něco obsadit. Cestou potkáte řadu spawnujících se nepřátel i spojenců. Když jsou úkoly splněny, začíná druhá fáze mise, která navyšuje laťku obtížnosti a je výhradně lineární. Jinými slovy se otevře doposavad nepřístupná část mapy a vy jdete dál plnit úkoly. Když je hotovo, mise končí.

Tohle všechno mi přijde celkem fajn a oproti jiným FPS je to prostě vítaná změna, díky které Airborne neskončí v propadlišti dějin jako FPSka, kterých je dvanáct do tuctu, jenomže i zde je řada nepříjemných ALE. Tím nejdůležitějším je nemožnost hru uložit – hra se ukládá sama po splnění některého cíle, jenomže když pak zemřete, nenahraje se pozice u onoho cíle, nýbrž začínáte znovu od seskoku padákem. Je to příležitost, kterak se dá splnit všech pět speciálních skoků a vylepšit zbraně, jenomže ten největší zápor spočívá v opětovném respawnu některých nepřátel s tím, že doposavad splněné úkoly jsou již vyplněny. Určitý pokrok je tudíž přítomný, ovšem likvidovat Němce znovu je nehorázně otravné.

Zmínil jsem možnost vylepšit zbraně, což je druhý tahák Airborne. Každá zbraň se, abych tak řekl, dá vyexpit až na třetí úroveň. Vše je podmíněno používáním dané zbraně, ale míra získaného XP závisí i na speciálních zabitích – headshoty, hromadná zabití, atd. Vždy po sebrání dostatečného množství XP dojde k automatickému vylepšení zbraně, které může poskytnout např. zlepšení přesnosti, optiku, či rychlejší nabíjení. Ač se mi ta myšlenka zpočátku strašně líbila, nemohl jsem se zbavit pocitu, že je tu něco špatně. Vylepšování je jednak užitečné, ale zároveň jde o atraktivní prvek a tak řada z nás hráčů určitě toužila po tom vyexpit co nejvíce zbraní. Hra vás tak nabádá k tomu, abyste hráli podle toho, jak ona píská – stříleli jen určitými zbraněmi, které chcete vylepšit, dále abyste se snažili o speciální zabití a taky abyste se nebáli umírat, protože jedině tak můžete střílet další návaly nepřátel. Abych poslední bod uvedl na pravou míru – expy na zbrani po vaší smrti zůstanou, ale jen od chvíle, co se hra uložila (splnili jste úkol). Jak se tedy vyexpí zbraně na max? Postřílíte všechny nepřátele v oblasti, splníte jeden úkol, zemřete, opět postřílíte všechny nepřátele, splníte druhý úkol, zemřete,… Nemohu jinak, než systém expení označit za nepříliš povedený. Já vím, že hráč vlastně není do ničeho nucen a je na něm, kterak bude hrát, jenomže minimálně ta vidina nezanedbatelné výhody vám podvědomě říká: ‚Hele, co kdybys máknul a ty zbraně rychle vyexpil, vždyť se to vyplatí.‘ Kdybych měl hledat nějaké řešení, dal bych k dispozici určitý počet vylepšení (třeba na základě počtu loadingů,…), aby je hráč mohl vrazit na jakoukoli zbraň. A taky by nebylo špatné mít možnost vylepšení odebrat – třeba Gewehr pro mě byla skvělá puška, dokud jsem nedostal optiku a tudíž příliš velký zoom, o který však u takovéto zbraně vůbec nestojím.

Ještě musím zmínit systém léčiva. Někdo miluje lékárničky a postupně se snižující zdraví, které nabádá ke stále větší a větší opatrnosti. Někdo zase nedá dopustit na autoheal, čili neutuchající akci na stále stejné vlně. Airborn přichází s kompromisem – zdraví je rozděleno na čtvrtiny (rámečky) a pokud je jedna čtvrtina narušena, brzy se sama doplní, ovšem pokud je zcela zrušena, pomůže jedině lékárnička. Beru to jako dobrý způsob, jak vyjít vstříc oběma táborům hráčů. Co se mi však nelíbilo, byl obludně velký zaměřovací křížek, který nejde vypnout. Jako já chápu, že FPS bez zaměřovače je pro hodně lidí nehratelné, ale když jsou ve hře mířidla, k čemu ten věčně překážející křížek je?! To ho vážně všichni hráči potřebují natolik, že novější FPS už ani nedávají možnost ho zrušit? Dále se místy hodně špatně střílelo při zapnutých mířidlech – pohyb kamery není plynulý a střílet na velkou dálku, obzvláště s optikou, je těžké.

Výcvik
Výcvik je v tomto případě nutností, která těžko může někomu vadit, tím spíše, že jediné, co se učíte, je skákat s padákem na cíl. Je dobré vědět, jak rychle se s padákem pohybujete i jak korigovat dopad a protože Airborne s ničím jiným nezvyklým na poli FPS nepřichází – cvičení střelby a pohybu není zapotřebí.

Mise 1 – Husky
Už první mise v městečku na Sicílii ukáže, že Airborn nebude kdovíjaký zázrak. Což o to, hraje se dobře a užijete si pobíhání úzkými uličkami i hledání vhodných palebných pozic na střechách, jenomže tomu něco chybí, něco, co měly předchozí MoH a tenhle ne. Airborne má jen zlomek té atmosféry a nápaditosti, kterou se chlubily díly minulé. Pocit osamělosti je nenávratně v tahu, do toho podivné ozvučení zbraní a hlavně žádné nápady typu vozidla, letadla, nepřátelské přepady, bortící se budovy či stacionární zbraně (jen kulomet). Je to všechno mdlé a přitom ta druhá polovina mise by klidně mohla vytasit nějaké zpestření, vždyť tam už je vše výhradně lineární a hodit kus jedoucí techniky a pár scriptů by neuškodilo. Takhle je to jen pobíhání ulicemi a kousek po kousku dobývání města.

Mise 2 – Avalanche
Opět noční záležitost ale tentokrát ne venkově, čili na otevřenějším prostranství. Prostředí starých staveb a chrámů. Náplň mise je opět zničit pár věcí, čili nic originálního. A lineární část též není víc než cesta za zničením děl. Slabota, kterou ani nemá co zachraňovat.

Mise 3 – Neptune
Dobrá mise. Stačí chvíle, abyste se zorientovali na skromné, ale velmi pěkné mapce a pustili do bojů, typu obsaď bunkr či znič radiostanici. Autoři však vymysleli 1 (slovy jeden!) neotřelý nápad – složení raketometu a následné zničení otravného tanku. Jo, tohle je fajn, jenomže zbytek je opět nemastný a neslaný paskvil, který alespoň zachraňuje závěrečný boj v zákopech.

Mise 4 – Market Garden
Rozbombardované město se dá čekat vlastně už od začátku a je jen otázkou, kdy to přijde. Překvapí nízký počet sniperů a též zábavné pasáže s ničením tanků pomocí granátů. Vlastně ani úsek na mostě není špatný, takže navzdory typickému neduhu Airborne, jde o celkem zdařilou misi, kterou navíc okoření raketometčíci.

Mise 5 – Varsity
Tovární komplex sází hlavně na přítomnost dobře ukrytých odstřelovačů. Vinou světla jim však zbraň nepřirozeně svítí jako žárovka! Boje v interiérech též nic moc – nepřátel požehnaně a nápaditost nulová.

Mise 6 – Der Flaktürm
Gigantická věž z betonu. Velmi náročná mise s velkými výškovými rozdíly a hlavně robocopy s MG42. Úsek na samotném konci plný velmi odolných nepřátel patří k extrémním momentům série.

Podtrženo sečteno je Airborne v porovnání v minulým dílem přeci jen zklamáním, ale ne zase tak hrozným. Je to poutavá hra a to hlavně díky těm originálním prvkům. Jen je škoda, že se tvůrci nechali uchlácholit nápadem seskoků a expení zbraní až všechno ostatní tak trochu odflákli. I tak jde ale o solidního zástupce série.

Hodnocení – 70%
Délka – cca 6h


 

Návod

Mise 1 – Výcvik
(24. března 1943 – Kairouan, severní Afrika)

Během výcviku budete seskakovat padákem na cíl. První seskok je prostý a stačí dopadnout na dýmovnicí vyznačený terč pod vámi.
Při druhém seskoku budete vystrčeni z letadla (pokud sami nevyskočíte, vždy vás nakonec vystrčí) a směřujte na cíl v podobě šipky. Pád už musíte lépe korigovat.
Třetí seskok je těžší. Nejprve se zorientujte a vyberte jeden ze dvou cílů, kam chcete dopadnout. Poté maximálně zpomalujte pád, abyste tam dokázali doletět.


 

Mise 2 – Operace Husky
(10. července 1943)

Doporučené zbraně
M1928 Thompson
M1 Garand
M1911 Colt .45

Samopal M1928 Thompson
– Známý Americký samopal už z MoH 1.
– + Přesnost (přední pažba)
– ++ Snížený zpětný ráz (řezaná hlaveň)
– +++ Větší zásobník (bubnový zásobník s 50 náboji)

Samopal Maschinenpistole 40 (MP40)
– Německý samopal. Klasika z MoH 1.
– + Rychlost nabíjení (dvojité zásobníky)
– ++ Větší zásobník (zásobník s 64 náboji)
– +++ Silnější útok zblízka (dýka)

Puška M1 Garand
– Klasická americká puška z MoH 1
– + Přesnost (prodloužená hlaveň)
– ++ Zoom (nastavitelná mířidla)
– +++ Granátomet (granátomet M7A1)

Puška K98k Karabiner Kurtz
– Německá karabina, opět klasika z MoH 1.
– + Kadence (leštěný závěr)
– ++ Rychlost nabíjení (spojený zásobník)
– +++ Granátomet (granátomet)

M1911 Colt .45
– Klasická Americká pistole. Pistole mají v Airborne nekonečno munice.
– + Rychlost výměny (kožené pouzdro)
– ++ Rychlost střelby (upravený kohoutek)
– +++ Poškození (magnum náboje)

Jste Boyd Travers, čerstvý výsadkář. Vaší první akcí je operace Husky na území Sicílie. Ještě v letadle po vás začne pálit vaše námořnictvo a pár chlapů sejme, ale nakonec se k seskoku dostanete. Rychle se zorientujte a zamiřte ideálně na zničenou kostelní věž. Odtud máte náměstí i střechu velitelství jako na dlani. Zkontrolujte si vybavení, neboť krom zvolených zbraní máte i granáty.

Frag granáty
– Klasické Americké granáty z MoH 1. Účinnost je větší než u Německých.
– + Kapacita (Brašna)
– ++ Kapacita (Kapsy)
– +++ Kapacita (Batoh)

Stielhandgranate
– Německé granáty z MoH 1. Lze je dohodit dál, ale nejsou tak silné.
– + Kapacita (Brašna)
– ++ Kapacita (Kapsy)
– +++ Kapacita (Batoh)

Pokračujte před velitelství a vyčistěte náměstí. Dovnitř hlavním vchodem nechoďte (v patře je kulomet) a vezměte to bokem zprava. Vyčistěte přízemí, na kulomet v patře naházejte pár granátů a postarejte se i o patro. Poté pokračujte na střechu. Zlikvidujte zdejší Italy a podminujte obě AA děla. Přes sklepení pokračujte do uliček okolo hradeb. Tudy se dostanete k velké bráně. Pokoste italy u brány a pokračujte skrz. Můžete využít nalomený okap na baráku vlevo, dostat se na střechu anebo to vzít skrze domy. Po vyčistění ulice pokračujte nahoru k AA dělu a podminujte ho. Vraťte se zpět k bráně (pozor na nově přichází fašouny) a podél hradeb pokračujte dál. Minete zavřenou bránu a dostanete se k jedné další, která je otevřená. Hned naproti bráně je kulomet, tak opatrně. Dostaňte se do baráku s kulometem, odkud můžete střílet na dvorek vzadu – postřílejte zdejší fašouny a podminujte poslední AA dělo.

Velitel obdrží nové rozkazy a pošle vás k severní bráně (ta bylo dosud zavřená). Běžte tam. Zdejší kolegové čelí Německým jednotkám, které dorazily do města. Na konci ulice mají kulomet, tak tam hoďte pár granátů a vběhněte do baráku přes ulici. Přes domy můžete vcelku pohodlně vyčistit ulici a dostat se až k domu na jejím konci. Tady najdete zraněného chlápka, který vás varujte před odstřelovačem. Z mrtvoly vezměte sniperku Springfield, opatrně vyhlédněte z okna a nácka sejměte (pohybuje se mezi třemi okny v protějším baráku).

Puška M1903 Springfield Sniper
– Klasická Americká sniperka. Důvěrně známá už z MoH 1.
– + Kadence (Leštěný závěr)
– ++ Rychlost nabíjení (spojený zásobník)
– +++ Granátomet (granátomet M1)

Zbývá se vrátit do centra města. U brány potkáte pár nových nácků, ale jinak je situace klidná. To velitelství je už zase kompletně obsazeno nepřáteli. Vyhněte se náměstí a vezměte to přes sklep, kterým se dostanete rovnou do budovy. Vyčistěte přízemí a hlavně zabijte zdejšího důstojníka. Pak pokročte do patra, kde je též jeden důstojník. Poslední důstojník je až na střeše. Po zabití všech zlomíte odpor a město je vaše.
Medaile – Dokončit misi (jakoukoli) bez úmrtí. Úkol lze ideálně splnit již v první misi, která je nejsnazší.

Pokud chcete být na další operace maximálně připravení, nic vám nebrání hrát doposavad dokončené mise znovu za účelem vylepšování zbraní. Vylepšování všech zbraní sice potrvá docela dlouho, ale výsledek bude znát.


 

Kapitola 2 – Operace Avalanche
(13. září 1943)

Doporučené zbraně
M1928 Thompson
Springfield Sniper
M1911 Colt .45

Dalším cílem je Itálie a to obranné postavení v ruinách u Paestum. Hned po vyskočení z letadla pod sebou uvidíte kruhový amfiteátr a odtud vedoucí cestu. Nalevo od cesty jsou ruiny a do jejich koutu seskočte (je tam padák). Tady budete poměrně dobře kryti a můžete zlikvidovat nácky v ruinách. Probijte se až na vrchol. Pře sebou budete mír menší ruiny s muničním skladem uvnitř. Opatrně se probijte k muničáku, umístěte sem nálož a bleskově utečte. Z těl některých nácků si můžete vzít G43.

Puška G43 Gewehr
– Německá puška, která se objevila již v datadisku Spearhead. Tehdy jen jako sniperka.
– + Kapacita munice (zásobník na 20 nábojů)
– ++ Optika (ZF4 puškohled)
– +++ Granátomet (granátomet)

Kousek nad zničeným muničákem je tábor kam směřujte své kroky. V táboře jsou krom nácku i dvě velké nádrže s palivem. Rozstřílejte je dokud nevybuchnou. Pak pokračujte na cestu mezi amfiteátrem a zavřenou bránou. Do divadla zatím nemusíte (leda byste chtěli pobít další nácky). Raději pokračujte přes cestu na kopec. Tady je velká zřícenina s lešením a vpravo oplocený tábor. Do tábora se jen tak nedostanete. Hned u vstupu do ruin leží v kontejneru brokovnice.

Brokovnice M12
– Klasická silná brokovnice, která byla již v prvním MoH.
– + Přesnost (upravená hlaveň)
– ++ Poškození (buckshot broky)
– +++ Silnější útok zblízka (M1 bajonet)

Zamiřte dolů do ruin. Na těsnou vzdálenost je bročka ideální, takže se probijte přes nepřátele a stoupujte dál. Přes lešení (boje na něj jsou tuhé, tak opatrně) se dostaňte až na samý vršek ruin, odkud je vidět tábor. Tady nahoře je i anténa, jejíž panel zničte. Poté sejděte do tábora a zničte zámek na zavřené bráně, to abyste dovnitř vpustili kolegy a mohli vám pomoct. Pak dočistěte tábor a v posledním stanu nalevo zruště radiové vybavení. Tím máte celé ruiny zabezpečené. Nyní běžte do amfiteátru, kde se sejdete s ženijním družstvem.

V amfiteátru vás přepadnou náckové. Buď se kryjte za bednami a sniperkou je zrušte (pokud už máte vylepšený G43, je to ideální) anebo vběhněte do vnitřku divadla a sejměte je z patra. Po úspěšné obraně, následujte jednotku k bráně. Ženisté ji vyhodí do luftu a můžete postupovat. Cesta na kopec je plná nepřátel. Už nad prvním schodišti jich je spousta, takže nespěchejte a likvidujte je zdálky. Probijte se po schodištích na vrchol kopce, kde je dělostřelecké postavení. Můžete to vzít napříč přes bedny, ale raději pokračujte doprava po obvodu vršku kopce. U děl stojí dva zápalné sudy – zničte je, čímž oheň poskytne signál pro budoucí nálet. V koutě vrcholku kopce je ale AA dělo, takže se k němu ještě probijte a podminujte ho. Pak už letectvu nic nebrání v tom celý kpec srovnat se zemí.


 

Kapitola 4 – Operace Neptune
(5. června, 1944)

Doporučené zbraně
M1 Garand
Brokovnice M1
M1911 Colt .45

Tentokrát se přesouváte do Francie. Otevření druhé fronty právě probíhá a je třeba podpořit invazi. Už za letu to vaše letadlo schytá, odejde motor a poletí k zemi, takže seskokl bude trošku drsnější. Po vyskočení směřujte do blízkosti bezpečné zóny (zelený dým) a přistaňte ideálně na střeše baráku poblíž (padák). Hned po seskoku se rozhlédněte. V okolí jsou čtyři shozené části raketometu. Jedna je hned za komínem na střeše, druhá u plotu na okraji areálu, třetí v poničeném domku naproti a poslední až u studny vedle zbytků domu. Jakmile seberete jednu část, přijede Německý Panzer. Je dobré, aby poslední sebraná část byla ta na střeše, neboť odtud máte krásný výhled a hned můžete skloženým raketometem tank zničit (potřebuje 3 zásahy). Rakety můžete opětovně sbírat z bedny před jedním domem, ale jakmile tank zničíte, zásoby už se obnovovat nebudou (jinými slovy po zničení tanku se vaše zásoba raket na zbytek kapitoly výrazně sníží).

Raketomet M18

– První zbrusu nová zbraň. M18 je dlouhý raketomet s optikou. Jde o solidní zbraň na ničení tanků a velkých skupin nepřátel.
– M18 je k mání pouze v této misi, takže pokud si ji chcete vylepšit (což je asi jasné), tak musíte opravdu dobře zvažovat, kdy napáchá nejvíce škody.
– + Nastavitelný zoom (Vylepšený puškohled)
– ++ Kapacita (Brašna)
– +++ Kapacita (Batoh)

Z plácku pokračujte doleva nahoru. Dorazíte k menším zákopům a velkému bunkru s radiostanicí na kopci. Opatrně se probijte k bunkru (využijte zákopů a granátů). Vnikněte dovnitř, vyčistěte přízemí a po žebříku vylezte na střechu. Tady podminujte ovládací panel antény. Nyní můžete slézt dolů a vrátit se na výchozí bod, tedy zpátky ke statku. Nyní odtud vyražte k zbořenému domu na kopci. V okolí je hodně nácků tak opatrně. Budete odtud vidět mnohem větší síť zákopů a mnohem větší pozorovací bunkr. Pokračujte skrze zákopy velmi opatrně a snažte se bunkr obcházet z levé strany. Vchod do bunkru je sice dobře kryt kulometem ale zezadu je bunkr rozpadlý a tudy můžete vstoupit dovnitř. Vyčistěte celý bunkr a obsaďte ho.

Nyní se otevřelo několik doposavad zamčených cest vedoucích k hlavnímu bunkru nad pláží. Nejlepší to bude vzít skrze podzemní chodbu vedle vchodu do pozorovacího bunkru. Chodbou se dostanete k další síti zákopů. Skrze ně se dostaňte do bunkru a pročistěte ho až k místnosti s dělem. Mezi spojenci na pláži a vámi jsou už jen dva menší bunkry, jenomže dorazí jednotky Waffen s StG 44. Nejprve využijte pozice v bunkru a ostřelujte zákopy pod vámi. Poté vběhněte dolů a od nějakého nácka si obstarejte STG.

StG .44 SturmGawehr
– Mocná moderní automatická puška známá z MoH 1.
– + Snížení zpětného rázu (úsťová brzda)
– ++ Rychlejší nabíjení (dvojité zásobníky)
– +++ Zoom (UF taktický puškohled)

Zamiřte nejprve k bunkru napravo (je blíž). Až budete uvnitř, vyčistěte obě patra (je třeba zabít všechny nácky uvnitř). Poté skrze zákopy, tak abyste zbytečně neriskovali krk, zamiřte k druhému bunkru. I ten stačí vyčistit od nepřátel. Pokud jsou čisté oba bunkry, kolegům z pláže už nic nebrání ve vylodění se.


 

Kapitola 5 – Operace Market Garden
(17. září 1944)

Doporučené zbraně
Brokovnice M1
Springfield Sniper
M1911 Colt .45

Tentokrát seskok nanaruší vůbec nic, ovšem oblast pod vámi je velmi nepřehledná. Zamiřte tedy na věž kostela, přesněji na její zadní část (je tam padák). Z výšky a v klidu si můžete prohlédnout oblast pod vámi. Všimněte si, že ulicemi projíždí tank, ale nemáte ho jak zničit. Slezte dolů a jakmile vyjdete hlavním vchodem z kostela zamiřte doleva a začněte čištěním nejbližšího domu. V patře najdete jednak kulometné hnízdo, které musíte obsadit, dále detonátor, který zničte, aby nepřátelé nemohli odpálit most a konečně tu najdete i BAR.

M1918 Browning Automatic Rifle (BAR)
– Lehký Americký kulomet z MoH 1. Velice kvalitní zbraň.
– + Snížení zpětného rázu (kompenzátor)
– ++ Zoom (A2 upravitelná mířidla)
– +++ Rychlejší nabíjení (dvojité zásobníky)

Pokračujte k řece a vstupte do polorozpadlého domu u ní. Opět ho vyčistěte a v patře zničte radiovou stanici. Nyní se vraťte zpátky ke kostelu a obejděte ho, abyste se vyhli náměstí. Vstupte do baráku vpravo od kostela. Zdejší domy jsou velmi blízko u sebe a jsou propojené lávkami, takže nemusíte chodit do každého zvlášť. V prvním patře posledních dvou domů jsou kulomety, které opět obsaďte. U prvního z těchto dvou kulometů je navíc bedna s explozivními zbraněmi, odkud vezměte granáty Gammon.

Granát Gammon

– Speciální extra výbušný granát. Exploze je opravdu značná a dokáže zničit i tank.
– + Kapacita (Brašna)
– ++ Kapacita (Kapsy)
– +++ Kapacita (Batoh)

Pomocí granátů zlikvidujte projíždějící tank. Pokud jsou všechny úkoly splněny, seskupte se s kolegy u mostu.

Vzápětí dorazí druhý tank a vy máte stále jen granáty. Tento tank naštěstí zůstane stát na místě, takže je snazším cílem. Zničte ho granáty (bedna s jejich zásobou je hned vedle mezi domy) a pokračujte pod most. Vyčistěte domů pod mostem a přes něj vyjděte po schodištích až k vršeku mostu. Přes něj právě projedou aše Shermany, jenomže náckové tu mají raketometčíky a vaše tanky zničí. Vyjděte až na vršek budovy, kde je kulomet – s jeho pomocí vyčistěte přední oblast mostu. Poté seskočte na něj a z těl raketometčíků si obstarejte raketomet.

Raketomet Panzerschreck
– Německý raketomet známý již z prvního MoH.
– + Nastavitelný zoom (vylepšená mířidla)
– ++ Kapacita (Brašna)
– +++ Kapacita (Batoh)

Probijte se k hlavní části mostu s podpěrami. Právě u podpěr jsou plošiny odkud pálí raketometčíci. Přesnou střelbou je likvidujte a postupujte vpřed. Téměř na konci mostu čeká třetí tank. Opět jen stojí na místě a pomocí raketometu ho můžete celkem snadno sundat. Dejte ale pozor na munici, protože bedna s nekonečnou zásobou raket je až v blízkosti tanku a bude lepší, když tam nebudete muset chodit. Po zničení tanku odpor povolí a vaše jednotky most překročí.


 

Kapitola 6 – Varsity
(25. března 1945)

Doporučené zbraně
Springfield Sniper
BAR
M1911 Colt .45

Konečně na území Německa. Už v letadle však Němci rozstřílejí vaše kolegy ale vás naštěstí minou. Po výskoku směřujte na prostřední ze tří nejvyšších nádrží (je tam padák). Vyvýšené místo je totiž velmi užitečné, ale dejte pozor na snipera, který pálí z vedlejší nádrže. Po dopadu se zorientujte a z výšky pokoste snipery. Poté po konstrukci sejděte níž. V boudě u menší nádrže je ventil, kam hoďte nálož a do boudy u k druhému ventilu hoďte další. Exploze naruší přítoky paliva. Vraťte se nahoru a potrubí směřujte dál. Na potrubí jste sice poměrně snadným cílem pro sniperu v druhé polovině areálu, avšak jste také velmi vysoko, takže si jich snadno všimnete. Zlikvidujte je a přes potrubí projděte do věže vzadu odkud slezte dolů. V areálu okolo jsou na vagónech tři tanky – jsou nepojízdné (naštěstí) a vám stačí je podminovat. Nyní pokračujte zpátky k nádržím uprostřed areálu a od nich zamiřte doprava do velké haly. Uvnitř je železniční dělo, které je třeba zničit. Probijte se k němu přes nástupiště a dělo podminujte. Poté vyjděte nahoru po systému můstku a schodišť. Nad dělem je kontrolní místnost, v níž zničte ovládací panely. V kontrolní místnosti je také trezor, který vyhoďte do vzduchu – uvnitř najdete Německou pistoli.

Pistole C96 Mauser

– Velmi kvalitní Německá pistole, která dobře nahrazuje váš Colt. Krom trezoru ji nikde jinde nenajdete.
– + Snížení zpětného rázu (ramenní opěrka)
– ++ Větší zásobník (zásobník na 20 nábojů)
– +++ Automatika (712 sada přestavby)

 

Medaile – Získejte a vyzkoušejte všechny zbraně ve hře. Poslední zbraní je C96 Mauser, takže v nejideálnějším případě získáte medaili během této mise.
Běžte z haly ven a opět vylezte po konstrukci kolem nádrží. Odtud ale směřujte k protější budově skladu, kam vnikněte přes dveře na nižší střeše. Hlavní hala má několik poschodí, ale máte výhodu vyvýšené pozice, takže se zvládnete probít až do přízemí. Dole dejte pozor na kulomet na konci haly. Za ním je žebřík do muničního skladu, kam půjdete sami. Buďte opatrní a probijte se muničákem. Na poslední bednu s raketami dejte nálož ale neutíkejte zpátky, nýbrž pokračujte dál chodbou – za ní je schodiště vedoucí ven. Pokud máte vše splněno, seskupte se s kolegy u brány na nádraží.

Bránu rozrazí vlak a z něj vystoupí borec v plynové masce a kulometem v ruce. Tihle chlápci jsou nejtvrdšími nepřáteli vůbec. Kulometčík postřílí vaše spojence a než dorazí další, jste na něj sami. Hned nalevo je několik beden s municí a lékýrnami, což se může hodit. Především ale využijte kovové konstrukce nad vlakem a svrchu kulometčíka sejměte. Poté vyčistěte celý areál až po tunel (kde se objeví další kulometčík). Až bude po všem, skočte na vlak a na vyznačená místa položte tři nálože, čímž ho zničíte. Továrna je kompletně dobyta.


 

Kapitola 7 – Der Flakturm
(27. března 1945)

Doporučené zbraně
BAR
Brokovnice M1
M1911 Colt .45

Poslední akce přichází jen o pár dnů později. Cílem je obří věž. Vaše letadlo se rozlomí už během letu ale podaří se vám otevřít padák. Směřujte na plošinu mírně vpravo od vršku věže (je tak padák). Hlavně je dobré skončit někde na věži (tedy hlavně ne až dole). Po seskoku zamiřte na vršek věže, kde jsou čtyři otvory pro děla, přičemž jeden otvor je prázdný, takže stačí zničit tři kanóny. Dejte pozor na raketometčíky jež stojí na samém vrkšku věže. Pokud si na troufnete, není špatné obsadit hlavně vršek a do otvorů s děly jen házet granáty. Po zničení děl se vydejte z věže dolů. Projděte skrze sál s muničním výtahem a odtud jděte na obvod věže. Okolo věže vede terasa s několika AA děly. Projděte tedy po obvodu a všechny děla zlikvidujte (samozřejmě počítejte s tuhým odporem včetně raketometčíků a kulometčíků). Po zničení děl se vraťte k výtahu a po schodišti sejděte o patro níž, kde naskočte na nákladní výtah – směr vnitřní část věže.

Vnitřní část věže má celkem tři patra a jedno mezipatro. V prvním patře pokračuje muniční výtah a nad ním je řídící místnost. Probojujte se dovnitř a zničte ovládání výtahu. Z řídící místnosti vede šachta skrze níž se dostanete do mezipatra, kde je hromada beden s municí a léčivy, a hlavně výtečná palebná pozice z které uvidíte patro pod vámi. Vyčistěte toto patro a pokračujte níž. I v dalším patře je řídící místnost a v ní panel ke zničení výtahu – pokud jste zničili oba panely, muniční výtah se zastaví. Vyhledejte na tomto patře běžný nákladní výtah. Než ho ale využijete, mrkněte se do kouta nalevo od něj – je tu jednak šachta se žebříkem vedoucím do mezipatra dole, kde jsou dva kulometčíci (vyplatí se je zlikvidovat) a také tu je průchod na dřevěné konstrukce okolo věže, kde jsou pro změnu snipeři (i ty se vyplatí zlikvidovat). Poté výtahem sjeďte zase níž. Během cesty budete projíždět mezipatrem s kulometčíky, ale pokud jste je vyřídili, nic vám nehrozí a dostanete se dolů – směr přízemí.

Dole se nachází celkem tři Half-trucky s kulomety – je třeba kulometčíky zlikvidovat. Protože přicházíte z vnitřku věže, máte velkou výhodu, neboť Half-trucky jsou natočené směrem ven a tak kulometčíky můžete sejmout zezadu. První je hned vpravo od výtahu, druhé je v jednoho z východu ven a třetí je venku u paty věže. Můžete jít i dál od věže k budovám, kde jsou zásoby, ale dejte pozor na snipery (pokud stáe žijí), kteří pálí z dřevěných kontrukcí kolem věže.

Pokud máte všechny cíle zničené, vraťte se do věže a jeďte do prostředního patra vnitřní části věže. Tady se vyrojilo spoustu elitních nepřátel, včetně kulometčíků. Probijte se do kontrolní místnosti nad patrem a po žebříky vylezte výš. Tady je malý výtah jímž sjeďte až do podzemí.

Dole narazíte na kolegy, kteří připravují nálože na odpálení věže. Dorazí nepřátelé a kámoši se vydají na útěk. Můžete utíkat za nimi, ale jistější bude se prostřílet. Do podzemí dorazí pár vojáků včetně kulometčíka, tak se jich zbavte. V další místnosti se cesta větví. Jděte nejprve doprava, čímž se dostanete do místnosti nad sklepem – je tu bedna s municí a brokovnice. Nyní pokračujte dál a řiďte se kabelem na zemi. Můstek končí prasklinou, takže seskočte dolů. V chodbě před vámi je asi šest kulometčíků a několik řadových vojáků na můstku nad vámi. Postupujte velmi opatrně a vždy když narazíte na kulometčíka, zasypte ho granáty a couvejte před ním zatímco to do něj perte něčím silným (bročkou, třeba). V jednom záhybu chodby je bedna s municí na doplnění zásob. Probijte se na konec chodby, kde vylezte po žebříku nahoru. Dostanete se do kanálu, kterým projděte a vylezte na ulici. Vaši kolegové, co utíkali před vámi jsou mrtví, ale leží tu detonátor – vemte ho a odpalte věž.
Medaile – Za dokončení kampaně.
Medile (3) – Stejně jako u minulých MoH existují i medaile za obtížnosti. Tyto medaile jsou oproti předchozím MoH podmíněny i úspěšností mise (zabití, úmrtí…), jež je symbolizována hvězdičkami.

 

 


 

Galerie

Nepřátelé