Medal of Honor 2 – Pacific Assault

Je škoda, že mnoho her ze série MoH se PC verze nedočkalo. Underground, Frontline, Rising Sun… ty a mnohé další díly jsou pouze devízou konzolí. A tak je pro PC hráče pomyslným druhým Medalem až PA, kterému se povedlo něco, čím se může chlubit jen zlomek válečných FPS – neudělat z hlavního protagonisty nezničitelný postrach protivníků, ale obyčejného chlapíka, který už na první pohled a po pár slovech vypadá jako týpek odvedle, co prostě vlezl do válečné mašinérie, kterou zavinila jak Osa, tak nepřímo i Spojenci. Samozřejmě vám ve hře nikdo neřekne, že obchodní embargo Japonce kdovíjak nepotěšilo – stále černobílá hra, ale podaná lidštěji. Tom Conlin vypráví svůj příběh viděný očima člověka, nikoli superhrdiny, jenomže i když má u mě PA za tenhle nápad jednoznačné plus, nedokázal to dotáhnout do konce. I když tu máme trojici hlavních hrdinů, kteří mají odlišný charakter a Conlin má k nim hodně blízko, chybí jakákoli osobní interakce s nimi. Vše se dozvíte v několika málo animacích, emoce nejsou, nebojové (seznamovací) mise také ne, zvraty za nic nestojí a nějaké poválečné zakončení typu pokecáme a zachlastáme (jako třeba ve Flashpointu) taktéž chybí. Vše ohledně příběhu tak zůstalo někde na půli cesty a to je věčná škoda.

Opustit Evropu a zasunout dějiště bojů do Pacifiku je velmi dobrý nápad, jak druhou světovou válku zpestřit. Rozbombardovaná města nahradila džungle, ovšem nadále je vše lineární a to může dělat problém. Když vás hra vypustí v džungli, asi začnete mít pocit, že jste vlastně hrozně svobodní a neustále máte kolem sebe X metrů čtverečných prostoru k prozkoumání, jenomže vše je stále silně koridorové, jen okolní stěnu netvoři cihlová zeď, ale na sebe nahuštěný neprostupný porost. A tak zatímco v reálu byste porostem prošli, tady máte smůlu a to je asi hlavní důvod, proč PA vypadá otevřeně, ač je to stejná klec jako v AA. A jakmile tuhle iluzi prokouknete, zamrzí to.

Důležitým bodem, co pozvedává PA nad ubohosti typu Call of Duty je spolupráce se členy party – máme tu řadu příkazů a navíc systém léčení od zdravotníka. Nemůžete však svoji brýlatou záchranu volat donekonečna, ale máte vždy jen určitý počet ‚zákroků.‘ To člověka donutí si dávat pozor a nehnat se do akce. Jinak tu ale stále máme starý dobrý systém lékárniček, čili PA nadále vládne stupňující opatrnost.
Zbraně se nechovají jako Vinnetouova puška – mohou minout. Když na Japonce zamíříte a vystřelíte, nemáte jistotu, že půjde k zemi. Navíc zbraně se nedají nabít nebo prohodit během sekundy – působí těžkopádně a skutečně. Mně se to líbí a považuji to za další bod k dobru – PA prostě není zběsilá akce, a kdo je odkojen svižnými hrami typu CoD, tady pohoří.

Jsou tu ale i mizerné prvky. Letadla nic nevydrží, létají pomalu a nízko. To způsobuje, že jich i běžnou ruční zbraní odpálíte strašně moc. Amíci z Pearl Harboru byli v reálu tak vyjukaní, že nesestřelili skoro nikoho a já chápu, že pokud by se tato skutečnost měla promítnout do hry, pak bude první mise o ničem, jenže takhle je to až moc předimenzované.
Japonci jsou vyobrazování jako stádo valících se zvířat. K banzaj útokům docházelo a Japončíci byli mnohdy zfanatizovaní a ovládnutí představou vlastní nesmrtelnosti, jenomže cpát banzaj útok do každé druhé úrovně je na palici. Kdyby byli Japonci v situaci, kdy jsou obklíčení nebo nemají munici pak dobrá, chápu to, ale jaký má smysl sebevražedný útok proti velké skupině vojáků nebo dokonce proti řadě kulometných hnízd? S tím může souviset i AI jako celek – nepřátelé i spojenci jsou tupci. Ale jsou hry, kde to bije do očí a pak jsou hry, kde se vše snaží vykompenzovat scripty a rozmístění nepřátel. PA se naštěstí přibližuje druhému případu, byť se představy stáda všude okolo nezbavíte.

Mise 1 – Výcvik (2 kapitoly)
Mám tutoriály rád, ale mám radši, když nejsou povinné. Proto jsem byl zprvu rozčarován, čemuž nepomohl ani důstojník se zelenou kaší místo mozku. Ale brzy se ukázalo, proč je výcvik tak důležitý a nejde jen o naučení se některých netypických věcí jako třeba udávání rozkazů. Hlavní důvod povinného tutoriálu bezpochyby tkví v seznámení se s trojicí hlavních hrdinů – už po výcviku mi bylo jasné, že Jimmy bude vyděšený doktor, Frank odhodlaný velitel a Willy frajírek se zalíbením ve sniperkách. Zároveň se načne jejich vzájemné přátelství, takže povinný trénink nakonec beru jako rozumnou věc.

Mise 2 – Pearl Harbor (4 kapitoly)
Čekal jsem o hodně víc, než jsem dostal. Útok Japonců se mění ve frašku ve chvíli, kdy dostanete do ruky zbraň, se kterou nějakými pěti výstřely sundáte letadlo. Kdyby bylo alespoň těžké ho zasáhnout, ale to není, takže polovina mise je jen střelnice, kde sestřelíte klidně stovku letadel jakoby nic. Druhá polovina patří pobíhání po lodi a záchraně námořníků. Je to nepřehledné a zběsilé, ale to je asi záměr.
Celá ta atmosféra nečekaného útoku a zkázy spousty techniky je podaná skvěle. Jenomže po stránce hratelnosti to skřípe. Z PH se dalo vytěžit podstatně víc, ostatně ta událost má potenciál, jenomže to by se MoH nesměl soustřeďovat výhradně na akci a klidně hodit hráči pod nohy pár jiných prvků – dialogy, řízení vozidla, určitou volnost, útěk bez možnosti opětovat palbu…

Mise 3 – Atol Makin (7 kapitol)
Hra konečně vytahuje klasiku – střelba ručními zbraněmi a pochod z místa A do místa B. Konečně se ke slovu dostává trojice hlavních postav a o zábavu se starají Japonci i nepřehledné prostředí. Vše je zabaleno v hávu tajné operace a likvidace důležitých míst na ryze nepřátelském území. Úseky v noci mě zase tak nenadchly, i když vyžadovaly zvýšenou opatrnost a ještě pomalejší postup. Jakmile však vysvitlo slunce, po džungli se pobíhalo více než dobře. Misi oživuje i častá návštěva vesniček, skladišť či nepřátelských opevnění. Hráč si konečně naplno vyzkouší potenciál velení a týmové hry. Pěkná mise.

Mise 4 – Guadalcanal (13 kapitol)
Nejdelší mise, která strčí všechny ostatní do kapsy svými nápady. Guadalcanal se tvůrcům povedl a krom typického chození po džungli a občasné návštěvy vesniček, či skladišť tu máme řadu perliček. Tou první je obrana Hendersonova letiště – odrážení pěchoty a likvidace letadel. Druhá perlička je obrana linií proti vlnám Japonců. Pak tu máme řadu úrovní, kde se ničí obranné věže, či dokonce tanky. A na závěr mise vytasí bombu – let ovladatelným letadlem! Sice jsme na úrovni arkády, ale celkem pokročilé, co se ovládání letadla i obtížnosti bojů týče. Zničení letadlové lodi pomocí kulometu je sice trapárna, celkový pocit z úrovně je však více než dobrý.

Mise 5 – Tarawa (4 kapitoly)
Po nepřehledné džungli přichází změna v podobě rozbombardovaného kusu pískem pokryté země. Laťka obtížnosti narostla, a i když jsem hrál jen na střední, čelil jsem mnoha obtížným situacím. Na vině není jen pokročilá výzbroj a počet nepřátel, ale také jejich umístění za kulomety, či rovnou do opancéřovaných pevnůstek, které je možné zničit pouze náloží. K tomu časté bránění se vlnám nepřátel a mnoha banzaj útoků. Navíc všechny úrovně jsou poměrně dlouhé, takže hrozí i využití všech zákroků doktora. Ač mise všemi těmi výbuchy a pohybem vojáků nabádá k rychlému postupu, opatrnost a likvidace nepřátel z co největší vzdálenosti je stále klíčová, stejně jako v minulých misích.

Doménou Medalu je pochopitelně zisk ocenění za plnění vedlejších úkolů. Zatímco některé vedou stejně jako v AA k medailím, jiné (tzv. hrdinské úkoly) do vaší truhličky přidávají různé předměty, k nimiž se váže vykonaný úkol. Jsou to zkrátka archievementy podané příjemným způsobem – uděláte něco navíc, ne že jen splníte omezující kravinu, co si tvůrci vycucali z prstu (ano, mluvím tu o stupidních archievementech typu zastřel X nepřátel touhle zbraní).

Hodnocení – 75%
Délka – cca 10h


 

Návod

V návodu jsou zvláště uvedeny pouze zcela nové zbraně, které v minulých dílech MoH série nebyly. Nemá smysl stejné zbraně ukazovat znovu, jelikož se liší jen minimálně.
Vinou bugu ve hře není možné získat 3 medaile z Guadalcanalu. Tato chyba se bohužel vyskytuje i v GoG verzi hry, kterou vlastním. Z toho důvodů jsou v návodu pouze obrysy těchto medailí.

 

Prolog – Tarawa

Začínáte na lodi a blížíte se k pobřeží Tarawy. Chopte se kulometu a koste Japonce. Po chvíli se člun převrátí, tak se svými ručními bouchačkami (BAR, brokovnice, granáty a nálože) pokračujte na pláž, kde se ukryjte pod molem. Držte pozice, ale stejně vás po chvíli dostanou střelbou nebo explozí…


 

I. Výcvikový tábor
(3. září 1941, Výcvikové středisko mariňáků, San Diego – Californie)

 

Kapitola 1 – Výcvikový tábor A

Po nepříliš dobrém budíčku v podobě velitele a jeho tragických plků se seznámíte s kolegy Frankem Minosem (vysoký, udělaný), Willym Gainesem (zakrslý, užvaněný) a Jimmym Sullivanem (vyděšený, s brejličkami). Venku vás velitel připraví k výcviku. U sebe máte svoji pušku Springfield M1903 (známou již z prvního dílu, akorát bez optiky), leč bez nábojů.

Springfield M1903

– Klasická Americká puška se zásobníkem na pět nábojů. Je známá už z MoH AA, kde se vyskytovala vždy s optikou. Tady ale můžete nosit i verzi bez optiky.
– Munice 5 / 105

Běžte za jednotkou na cvičiště. Tady společně s kolegy překonejte překážkovou dráhu, čímž se naučíte skákat, lézt, plazit se, šplhat po žebříku a útočit zblízka. Velitel nadšený nebude, ale to on není nikdy. Každopádně první část dnešního výcviku je za vámi.

 

Kapitola 2 – Výcvikový tábor B

Dorazíte na střelnici. Z budky si vezměte náboje a běžte na stanoviště. Nyní 10x trefte terč, přičemž si otestujte střelbu ze stoje, z kleku i z leže. Poté si běžte pro sniperku (M1903/A5 neboli Springfield z MoH AA). Se sniperkou 7x zasáhněte vzdálený terč. Následuje Thompson, kterým zbývá 25x zasáhnout blízký terč.

M1928A1 Thompson SMG 50

– Klasický Thompson s velkým bubnovým zásobníkem. Oproti moderní verzí je méně přesný a pomaleji přebíjí ale 20 kulek navíc je znát.
– Munice 50 / 500

Medaile (1/4) – Na střelnici dosáhněte alespoň 50% přesnosti. Stačí jen trochu kontrolovat střelbu. Medaili získáte za splnění 33% skrytých úkolů z Výcviku.
Medaile (2/4) – Na střelnici dosáhněte alespoň 75% přesnosti. Dávejte pozor a hlavně při střelbě samopalem používejte jen kratší dávky. Medaili získáte za splnění 66% skrytých úkolů z Výcviku.
Medaile (3/4) – Na střelnici dosáhněte 100% přesnosti. Buďte velmi opatrní a samopalem střílejte raději jen po jednotlivých střelách. Vždy se ujistěte, že skutečně míříte na terč a palte raději z leže, abyste byli co nejpřesnější. Medaili získáte za splnění 100% skrytých úkolů z Výcviku.
Hrdinský čin (čepice z výcvikového tábora) – Stejný úkol jako pro minulou medaili, tedy dosáhnout 100% přesnosti. Střílejte opatrně a s rozmyslem.
Běžte si pro svoji pušku a následujte velitele do druhého areálu (u vstupu vám voják zbraň zase sebere). Tady se naučíte pokládat nálože. Vezměte ji a běžte podminovat auta, přičemž oproti MoH 1 můžete podržením tlačítka nastavit časovač (až 60s). To se někdy velice hodí a v terénu vždy zvažujte, kolik potřebujete času, abyste se dostali z dosahu exploze. Po explozi aut můžete pokračovat dál. V třetím areálu vemte cvičné granáty a naházejte je do třech sudů.

Cvičný granát

– Cvičný granát není nebezpečný a potkáte ho právě jen tady na střelnici.
– Munice 1 / 6

Pokračujte do čtvrtého areálu, kde se chopte kulometu a rozstřílejte terče.

M1919A4 Kulomet

– Klasický statický kulomet. Budete ho potkávat ve vámi kontrolovaných oblastech.
– Munice 100

V pátém areálu čeká minomet. Zničte s ním cíle – náklaďák a sudy.

US M2 60MM Minomet

– Klasický Americký minomet, který v podstatě odpovídá tomu, který znáte z MoH 1 Spearhead.
– Munice 30

V šestém areálu se naučíte rozdávat rozkazy. Rozkaz pro útok, ústup, seskupení a krycí palbu. V ostré akci je nezapomeňte využívat. V posledním areálu se naučíte využívat služeb doktora. Odneste simulanta k doktorovi, který ho dá dokupy. Pak budete simulovat vy. Naučte se po zranění aplikovat obvaz (jinak budete pomalu ztrácet HP) a zavolejte medika. Počet zásahů medika je omezený dle obtížnosti, přičemž na každou kapitolu se počet použítí obnoví.
Medaile (4/4) – Za dokončení mise (21 úkolů).

 

 

 

 


 

II. Pearl Harbor

 

Kapitola 3 – Pearl Harbor A

Po absolvování výcviku jste přiřazeni na loď Arizona kotvící v Pearl Harboru. Důstojník vás proveze přístavem, takže se kochejte idylkou, ovšem vzápětí dorazí Japonci. Důstojník to vezme na nábřeží, kde se vám převrhne džíp a musíte pěšky. S sebou máte Thompson (moderní verzi z MoH 1). Probíhejte z krytu do krytu a vždy během cesty střílejte po letadlech. Možná se vám podaří nějaké trefit, čímž to pilot strhne stranou a máte tak větší šanci, že vás netrefí. Cestou narazíte na několik zraněných námořníků a vzadu u sanitky je doktor s lékárnou (25) opodál.
Medaile (1/2) – Odneste tři zraněné námořníky k doktorovi (kousek před molem u sanitky).
Na molu letadla sejmou důstojníka (nejde tomu zabránit). Alespoň si z těla můžete vzít Colt (klasika s MoH 1). Na konci mola naskočte na člun.

 

Kapitola 4 – Pearl Harbor B

Během jízdy ovládáte kulomet.

Kulomet (loď)

– Mocný dvouhlavňový kulomet, který se vyskytuje na US člunech. Využijete ho při obraně Pearl Harboru.
– Munice 100 / –

Střílejte na letadla a snažte se pálit hlavně po těch, které ohrožují přímo vás – provádějí na vás nálety. Projedete blíž k flotile, dále mezi loděmi, okolo vaší Arizony (zničí ji) a nakonec zakotvíte u proraženého trupu Virginie.

 

Kapitola 5 – Pearl Harbor C

Jste uvnitř lodi. Pokračujte zničenými chodbami. Započne časomíra (2min) během, které musíte zabránit potopení. Utíkejte chodbami, poté nahoru po schodišti, kde otočte tři malé ventily, abyste uzavřeli přívod páry blokující cestu. Přeběhněte přes můstek do druhé místnosti, utíkejte dolů, dalším ventilem zastavte páru a konečně otočte velkým kolem, čímž zastavíte průtok vody. Uff. Běžte zpátky nahoru a pokračujte otevřenými dveřmi do další místnosti. Vyšplhejte po žebříku do hlavní části lodi. Na zemi tu je lékárna (75). Následujte námořníka do velké místnosti, kde hoří. Ze stěny popadněte sekeru a přesekněte ventil nádrže – ta odpálí dveře.

Sekera
– Sekera slouží jako nástroj na prorážení dveří a ničení vytyčených předmětů. K boji použít nelze, jelikož není proti komu ji použít.

Za dveřmi je místnost s doktorem a u něj je lékárna (25). Opodál je chlápek, kterého srazí exploze. Doneste ho doktorovi ať mu pomůže. Pokračujte chodbou s unikající párou. Uprostřed této chodby je porušené potrubí, které rozsekněte, čímž páru zastavíte. V druhé místnosti je opět doktor s lékárnou (25) a v koutě leží zraněný námořník – odneste ho na vyléčení. Sekerou proražte naprasklé dveře a pokračujte dál. Rozbijte bedny blokující žebřík a vylezte po něm nahoru.

Pokračujte chodbami do místnosti, kde vojáka zavalí krabice – zničte je a zraněného vezměte. Projděte dveřmi a dále chodbou. Před sebou budete mít schodiště na palubu (tam ještě nechoďte) a po levici ošetřovnu, kde zraněné přenechte doktorovi.
Medaile (1/2) – Zaneste doktorovi všechny zraněné – tři výše popsané vojáky a důstojníka (viz hrdinský čin).
Hrdinský čin (čapka námořního důstojníka) – Vraťte se kousek zpátky do chodby a všimněte si naprasklých dveří – zničte je a uvnitř v kajutě najdete zraněného důstojníka. Doneste ho doktorovi.
Poté vyjděte na palubu.

 

Kapitola 6 – Pearl Harbor D

Na palubě je peklo. Kousek před vámi je chlápek v havajské košili shánějící letadlo (je to vtípek na film Pearl Harbor). Vy zahněte doprava. Z padlých kolegů si můžete vzít jejich pušku, ale uplatnění nenajde.

M1 Carbine

– Velmi kvalitní Americká puška s velkým zásobníkem a vysokou rychlostí střelby. Nevýhodou je slabá účinnost, ale pokud dobře míříte, není to zase takový problém. Obecně vzato patří M1 Carbine mezi nejlepší pušky.
– Munice 15

Kulomet M2 .50 Cal

– Těžký kulomet na stojanu. Vyskytuje se jen tady při obraně Virginie. Díky ukotvení je poměrně přesný.
– Munice 200

Po ochraně Nevady utíkejte dál k protiletadlovému dělu. Chopte se ho a nyní chraňte vaši loď.

Čtyřhlavňové US AA Dělo

– Mocné protiletadlové dělo se čtyřmi hlavněmi a tedy obrovskou kadencí a silou. Využijete ho jen jedenkrát a to tady při obraně Virginie.
– Munice 200

Medaile (1/2) – Při obraně Pearl Harboru (tedy ve všech kapitolách této mise) zničte celkem alespoň 60 nepřátelských letadel. Medaili získáte za splnění 100% skrytých úkolů z Pearl Harboru.
Po nějaké době se dají Japonci na ústup. Za sebou ale nechají docela solidní spoušť.
Medaile (2/2) – Za dokončení mise (7 úkolů).

 

 

 

 

 

 


 

III. Makin Atol
(17. srpna 1942, Makin Atol – Jižní Pacifik)

 

Kapitola 7 – Noční hlídka A

Opět se sejdete se svými třemi kamarády z výcvikového tábora. Ponorkou dorazíte k ostrovu Makin a na člunu přirazíte k pláži. Skupina se rozdělí na dva týmy, přičemž vám bude velet Frank. U sebe máte pušku Springfield, revolver M1917, frag granáty, nálože a dalekohled. Něco z toho už znáte z prvního MoH, to ostatní si představíme…

Revolver M1917 .45

– Průměrný S&W revolver na šest nábojů. Nabíjení je velmi pomalé, ale na malou vzdálenost je to silná zbraň.
– Podobné revolvery byly k vidění v MoH 1 v datadisku Spearhead ale tehdy šlo i jiné (Britské a Ruské) typy.

– Munice 6 / 56

Nálož

– Brašna s náloží má nastavitelný časovač detonace a jde ji kamkoli položit. Obecně vzato je to hodně taktická zbraň, která se hodí na přípravu pasti na nic netušící skupiny nepřátel nebo na vozidla.
– S náloží se také dají ničit střílny a některé konkrétní cíle (např. muniční sklady).
– Munice 1 / 3

Dalekohled

– Dalekohled byl v MoH 1 dostupný formou předmětu. V tomto díle jej máte přímo mezi zbraněmi, nicméně jeho význam se nemění. Jde o dobrý způsob, jak propátrávat terén.

Následujte jednotku do džungle. Po chvíli cesty vám nad hlavou sestřelí průzkumný letoun a vzápětí zaútočí Japonci. Z jejích těl si můžete vzít nové zbraně. Uděláte dobře, když si namísto Springfieldky vezmete sniperku M97.

Puška M38 Arisaka

– Japonská puška je srovnatelná s tou vaší (Springfield). Arisaka má však bajonet, takže pro boj zblízka se hodí víc. Nevýhodou je pomalé nabíjení.
– Munice 5 / 105

Sniperka M97

– Japonská sniperka je opět protiváhou té Americké. Potkávat ji budete docela často a většinou přijde vhod. Od Springfield se liší snad jen jinou optikou.
– Munice 5 / 105

Pokračujte do džungle

 

Kapitola 8 – Noční hlídka B

O kousek dál se jeden z vašich sám postřelí a vzápětí druhého vojáka sejme sniper (zbude po něm M1 Carbine). Rychle běžte k zemi a postřílejte snipery na stromech. Pokud jste si vzali v minulé kapitole M97, máte výhodu. Pěší vojáky pak pokoste klidně pistolí, přičemž u důstojníků najdete Japonskou pistoli.

Pistole Nambu

– Solidní Japonská pistole. Má zásobník na 8 nábojů, což je dost. Sice není tak silná jako revolver, ale zase nabíjí rychleji.
– Munice 8

Pokračujte džunglí a brzy dorazíte k malému stanovišti s AA dělem. Dle pokynů Franka obejděte tábor zleva a počkejte na signál, načež společně zaútočte.
Hrdinský čin (emblém z kapoty) – Krátce po napadení stanoviště přijede po cestě náklaďák s posilami. Rychle se chopte děla a zničte ho než vojáci vyskákají.
V chatrči můžete najít Japonský samopal, který se vám bude hodit rozhodně víc než revolver.

Samopal Type 100

– Slušný Japonský samopal. Má vysokou kadenci i účinnost. Je zhruba srovnatelný s Americkým Thompsonem.
– Munice 30

M96 AA dělo

– Japonská protiletadlové dělo. Narazíte na něj poměrně často, přičemž ho lze snadno otočit i na pozemní cíle.

Po pobití nepřátel podminujte AA dělo a pokračujte cestou, kterou přijel náklaďák.

 

Kapitola 9 – Noční hlídka C

Spojíte se s druhým týmem. Před vámi se rozprostírají bažiny. Je tu spousta kulometných palpostů, takže pokračujte velmi opatrně a využívejte granátů. Hned od počátku zahněte vpravo, kde je cestička přímo k jednomu palpostu – zezadu Japonce překvapte a kulometem pak podpořte kámoše.

Kulomet M92

– Japonský kulomet, který budete velice často potkávat na různých palpostech i ve věžích. Kulomet je velmi nepřesný a hrozně kope, nicméně když se ho zmocníte, snadno pokropíte celou skupinu nepřátel.
– Munice 60 / 300

Pokračujte bažinou dál, přejděte přes můstek, projděte pěšinou až k dalšímu palpostu. I tento obejděte cestičkou vpravo a zezadu překvapte nepřátele. Za tímto palpostem mokřady končí a před vámi se vyloupne vesnice. Jakmile napochodujete do jejího středu, zaútočí na vás Japonci. Rychle se kryjte za kameny a vystřílejte nějaký dům v němž se poté běžte krýt. Na rohu vesnice je ve vysokém domku kulomet, tak pozor na něj. Pokračujte vesnicí, kryjte se v domech a likvidujte nepřátele. Vesnice je dlouhá a nepřátel je spousty, nicméně vaše skupina je po spojení s druhým týmem velká, takže byste se měli zvládnout probít. Z těl některých nepřátel může získat novou karabinu.

M44 Carbine

– Japonská těžkopádná puška s přibližně stejnou efektivitou jako je Arisaka. Oproti Arisace má však o něco vyšší poškození.
– Munice 5

Na konci vesnice narazíte na opevněný kopec s radiovou věží – vaším cílem. Rychle postřílejte kulometčíky a utíkejte k věži. Po chvíli boje dorazí posily v podobě letadel – chopte se nejlépe AA děla vpravo od cesty a zničte je. Pak věž podminujte.
Medaile (1/2) – Když obranu věže postřílíte dostatečně rychle a věž odpálíte, Japonci si nestihnou přivolat posily a tak se vyhnete letadlům. Medaili získáte za splnění 50% skrytých úkolů z Makin Atolu.
Po zničení věže dorazí skupina Japonců. Pomocí kulometů je ale snadno odrazíte. Poté vám velitel druhé skupiny zadá nový úkol – máte se vypravit k palivovým skladům a zničit je.

 

Kapitola 10 – Sestřelený A

Už se pomalu rozednívá. Máte novou výbavu – opět revolver ale nově i samopal

Samopal Reising M55

– Bídný Americký samopal. Reising má jen 20 nábojů v zásobníku a bohužel je hodně slabý a nepřesný. Výhodou může být obrovská kadence. Na malé skupinky nepřátel celkem ujde.
– Munice 20 / 250

Před vámi je klikatá cesta krytá několika palposty. Po cestě navíc občas jezní džípy a náklaďáky plné Japonců. Snažte se tedy pokračovat tiše. Neběhejte a držte se u země. Překonejte cestu a pokračujte džunglí. Držte se pravé strany a vyhýbejte se kontaktu s nepřáteli. Cestou narazíte na jeden prázdný palpost. Na konci cesty, kde se okolní džungli zužuje je další palpost, ovšem plný nepřátel. Můžete ho zkusit obejít zleva, ale bude lepší využít granátů a zaútočit. V blízkosti bude i pár vozidel – které také zničte (exploze zabije okolní Japonce). Pokračujte po cestě k areálu skladiště. Dejte pozor na chlápka na věži a systematicky vyčistěte areál, přičemž využívejte explozivních sudů. Po vyčištění areálu pokračujte po cestě dál do džungle. Na cestě pobijte ještě pár vojáků a přeskočte padlý kmen.

 

Kapitola 11 – Sestřelený B

Cestu do základny blokuje brána. Vezměte to pěšinou vlevo. Dostanete se k malé vesničce nepřátel. Věž je nechráněná, takže tiše vylezte na ni, chopte se kulometu a Japonce řádně překvapte. Poté pokračujte pěšinou za věží. Dostanete se k pobřeží, kde je opět pár chatrčí, které vyčistěte od nepřátel. Pozor dejte na chlápka na molu.
Medaile (2/2) – V chatrči u břehu je na stole mapa. Vezměte ji. Medaili získáte za splnění 100% skrytých úkolů z Makin Atolu.
Pokračujte do třetího tábora, kde můžete opět využít kulometu na věži k likvidaci zbylých Japonců. Cesta vás zavede do čtvrtého tábora, který leží přímo za bránu, čili dostanete se k vašemu cíli oklikou. Vpravo je dvojitý kulometný palpost, nalevo zase věž, takže si počínejte opatrně a využijte granátů. Vyčistěte tábor a s kámoši naskočte do auta. Jimmy vás vezme přes silnici k poslednímu táboru. Cestou střílejte po nepřátelích a využívejte explozivní sudy. V jednu chvíli vám cestu zatarasí náklaďák, ale Jimmy to strhne stranou. Projedete kolem tanku a v táboře se vaše auto převrhne. Rychle se zorientujte a chopte se buď kulometu u brány anebo ještě lépe – jednoho z AA děl. Postřílejte nepřátele. Až bude čisto, podminujte palivovou nádrž a seskupte se u Franka. Vysílačkou vám dorazí zpráva o sestřeleném pilotovi.

 

Kapitola 12 – Sestřelený C

Pokračujte pěšinou. Narazíte na útes odkud je vidět tábor Japonců. Mají tam i tank, který po vás vystřelí. Seběhněte po pěšině dolů a probijte se k táboru. Dejte si pozor na tank a kryjte se za pevné překážky (skály). Snažte se obejít tábor zleva. Nalevo nedaleko džípu totiž leží dvě propanbutanové nádrže – ustřelte jim ventily a tím je vypálíte proti věži a tanku. Druhou možností je tank jednoduše podminovat, ale to je riskantnější. Až bude čisto, vyzvedněte si z jedné chatrče sniperku M97. Pokračujte po cestě a likvidujte občasné palposty a věže. Čas od času projede náklaďák plný Japonců, tam mu pod kola hoďte nálož – exploze by měla nepřátele zničit ještě než seskočí z korby. Dorazíte k druhému táboru, kde jsou sic také tanky ale naštěstí prázdné. Vlevo je dvojice AA děl, tak se k nim zkuste probít a s jejich pomocí vyčistit zbytek tábora (můžete tanky i zničit). Pokračujte do třetího tábora v němž je plno nádrží a explozivních sudů – přesnou střelbou spusťte ohňostroj, který sejme většinu nepřátel. Kdyby to nestačilo, v táboře je i další AA dělo. Po cestě konečně dorazíte k místu havárie. Není času nazbytk, protože vrak letadla brzy vybuchne – utíkejte dolů pilotovi (je až u druhého kusu letadla), popadněte ho a zaneste ho doktorovi mezi kameny. U doktora najdete i lékárny (2×25 = 50). Během chvilky dorazí mohutný útok Japonců. Běžte zpátky k místu, kde ležel pilot a dovybavte se věcmi, jež tu leží – lékárny (2×25 = 50) a brokovnice!

Brokovnice Model 11 Riot Gun

– Solidní brokovnice s ohromným rozptylem. Na blízko je zatraceně účinná.
– Bročka se hodí na čištění interiérů a odrážení banzaj útoků. Jinak ale mnoho uplatnění nenajde.
– Munice 5 / 50

S pomocí brokovnice se ubraňte masivnímu útoku, zatímco Jimmy pilota ošetří.
Hrdinský čin (pilotovy brýle) – Za záchranu a vyléčení pilota. Tento úkol je součástí hlavních úkolů hry, takže ho nejde nesplnit.

 

Kapitola 13 – Sedící kachny

Jste zpátky na pláži společně s druhým týmem. Máte opět jinou výbavu (Colt a Reising). Vzápětí započne minometná palba. Kousek dál na pláži leží Springfield puška a Thompson (klasický). Bude lepší si obě zbraně vzít namísto vaší počáteční výbavy. Urychleně utíkejte do džungle a postupujte po obvodu plácku (podél skal). Jsou tu celkem tři minometčíci, přičemž někteří jsou na skalách, jiní dole mezi stromy. Také tu je spousta dalších vojáků, takže se jich musíte zbavit. Naštěstí je vaše skupina velká, takže máte převahu. Minomety pak můžete použít, ale protože jsou otočené na pláž, těžko najdou uplatnění.

Minomet M99 81mm

– Japonský minomet je výrazně menší než ten Americký, nicméně praktické rozdíly nemá.
– Munice 30

V chatce uprostřed džungle můžete najít spoustu munice. Po zničení minometčíků se seskupte na pláži. Tady si Frank všimne, že chybí Willy. Vydejte se ho hledat. Najdete ho zraněného kousek za chatkou, ovšem v okolí je skupina Japonců, tak opatrně. Doneste Willyho na člun a naskočte. Na pláži se objeví další Japonci, tak je během útěku postřílejte. Vzápětí však zaútočí dvě Zera. Frank vám dá svůj BAR.
Hrdinský čin (výškoměr ze Zera) – Pomocí BARu zničtě obě Zera než dorazíte k ponorce. Není to snadné, jelikož Zera provedou jen pár náletů a vydrží poměrně dost. Je třeba dobře mířit.
Až dorazíte k vašemu transportu, ještě není po všem. Chopte se kulometu M2 a vyčkávejte. Japonská letka poletí proti vám a vypustí dvě torpéda. Musíte sestřelit především ty torpéda. Když je zničíte, Japonci už další útok nepodniknou a druhá mise je za vámi.
Medaile (3/3) – Za dokončení mise (19 úkolů).

 

 

 

 


 

IV. Guadalcanal
(28. srpna, 1942 – Guadalcanal, Jižní Pacifik)

Kapitola 14 – Hendersonovo letiště A

Ani ne po dvou týdnech vás čeká další operace. Vylodíte se na Guadalcanalu, kde Amíci zřizují letiště. Máte se tam vydat. U sebe máte Colt a Thompson (moderní). Následujte jednotku do džungle, kde brzy narazíte na vesnici. Frank nařídí frontální útok, přičemž vás a Wilyho pošle oklikou zleva. Poslechněte ho, neboť zezadu není vesnice tak krytá a snadno se dostanete do ní, abyste mohli kámošům pomoci z boku. Vyčistěte vesnici, spojte se s kolegy a stoupejte do vyšší části vesnice. Vyčistěte celou vesnici.
Medaile (1/5) – V jednom domku vyšší části vesnice je na stole mapa. Vezměte ji.
Pokračujte cestou za vesnicí a brzy dorazíte k letišti. U beden najdete M1 Carbine, kterou si vemte místo pistole. Vzápětí začne dělostřelecká palba (Japonci vás tu evidentně nechtějí). Rychle naskočte na náklaďák a řidič vás doveze přes letiště. Tady se však převrhne.

 

Kapitola 15 – Hendersonovo letiště B

Havárii naštěstí přežijete. Následujte jednotku džunglí. Protože se blížíte k dělostřelecké baterii, Frank nařídí vzít to oklikou – poslechněte ho, jinak se dostanete přímo před kulometný palpost. I z boku jeden kulomet je, ale cesta na kopec je schůdná. Zatímco kolegové zahájí krycí palbu, vy běžte na vrchol kopce a cestou se kryjte za překážky. Vylezte na bunkr, vyčistěte ho, aby mohli kámoši za vámi. Tady v zákopech není od věci obstarat si od Japonců Nambu pistoli. Skrze zákopy se probijte až k dělu. Z okolních bunkrů se sem stáhnou nepřátelé, takže se jim musíte ubránit. Můžete pak skrze zákopy prozkoumat jednotlivé bunkry, ale krom kulometů s nimiž není na co střílet, tam nic nenajdete. Podminujte dělo a po explozi pokračujte dírou v zákopu.

Dorazíte k velkému skladu zásob. Pomalu a systematicky jej zbavte Japonců. Pozor dejte hlavně na budovu skladu nalevo, kde se Japonci kryjí za bednami. Jakmile je čisto, můžete pokračovat dál do džungle. Před vámi uvidíte utíkajícího Japonce. Snaží se vás vlákat do pasti, tak se za ním nežeňte a vyhlížejte jeho kolegy. Pobijte je a pokračujte džunglí dál.

 

Kapitola 16 – Hendersonovo letiště C

Před vámi je řeka a nad ní Americké stanoviště s kulometem. Hned vedle u beden leží brokovnice a protitanková puška. Na stanoviště právě útočí masivní vlna nepřátel, takže pomozte zdejším kolegům se ubránit. Buď nechte kulomet kolegům a sami odrážejte nepřátele bročkou anebo berte kulomet a snažte se většinu práce udělat sami. Až bude po všem, vezměte si protitankovou pušku a pokračujte s jednotkou k řece.

Protitanková puška

– Vaše první těžká přenosná zbraň. Přenosné zbraně sice můžete nosit, ale abyste mohli používat své zbraně, je třeba ty přenosné odložit. Dále s nimi nemůžete střílet jinak než po rozložení (v případě protitankovky v leže) a rozložit jdou pouze na rovném terénu. Tyto podmínky využití přenosných zbraní docela omezují
– Ovšem výhody protitankové pušky jsou zřejmé. Pár ran si poradí i s tankem a pokud jsou nepřátelé v krytu, snadno je sejmete.

– Munice 5 / 15

Jakmile sejdete k řece, bedlivě sledujte levý břeh. Asi po sto metrech tu je nenápadná stezka džunglí. Vydejte se raději tudy, protože na konci řeky čeká velká skupina nepřátel a takhle se vám podaří jim vpadnout do zad. Dejte si však pozor na protější břeh, kde bude projíždět tank – pomocí protitankové pušky ho zničte. Postřílejte nepřátele a pokračujte džunglí nahoru. Narazíte na další bunkr s kulometem – zbavte se střelce a utíkejte nahoru, než ho někdo nahradí. Skrze zákopy dorazíte k dalšímu dělu. Tohle ničit nebudete, naopak ho musíte využít.

M96 150mm Howitzer

– Mohutné dělo s pomalým nabíjením, ale brutální silou. Jediný dělostřelecký granát zničí i tank.
– Munice 1 / –

Pomocí děla zničte tanky projíždějící dole po cestě. Nedovolte, aby vám projeli, jinak je to v háji. Musíte je zničit všechny (asi čtyři). Poté zlikvidujte vojáky, přičemž můžete využít kulomety v bukrech níže. Poté pokračujte s jednotkou do džungle, směr letiště. Cesta džunglí je dlouhá a plná nepřátel. Postupujte opatrně a likvidujte jednu skupiny Japonců za druhou.

 

Kapitola 17 – Hendersonovo letiště D

Kousek dál po cestě narazíte na spojeneckou hlídku. Máte pokračovat na letiště. Brzy narazíte na váš vojenský tábor, ale vzápětí na něj zaútočí Japonci. Kryjte se za bednami, yužívejte domy pro ochranu a prostřílejte se skrz tábor. V jednou domku po levici je Thompson (moderní), který se vám může hodit. V záhybu je po pravici sklad plný beden, kde najdete další zbraně, včetně M1 Garand, kterou dobře znáte z MoH 1. M1 Garand má v druhém díle bajonet. Probijte se kolem stanoviště s kulometem (můžete ho využít na pokosení nepřátel) až ke vstupu na letiště. Přes budovu projděte na malou přistávací dráhu. Vaši piloti se snaží vzlétnout a vy je kryjte. Japonci jsou na opačné straně dráhy, takže vám občas budou vaše letadla bránit ve výhledu. Až vzlétnou všichni piloti, pokračujte k hlavní runwayi. Japonci zkusí banzai útok, tak je odražte a pak se chopte M2 kulometu. Bude třeba krýt další piloty, takže otočte kulomet nad počátek runwaye a střílejte po Japonských letadlech.
Hrdinský čin (letecká záplata) – Celkem pět pilotů se pokusí vzlétnout po runwayi, zatímco po nich půjdou Zera. Ubraňte všech pět letadel.
Po vzlétnutí vašich lidí pokračujte na kopec. Velitelství je obsazené Japonci – vyčistěte budovu a pokračujte dolů ke skladům. Mezi bednami je několik propanbutanových nádrží, tak dejte pozor ať si jimi neublížíte. Probijte se přes sklad a přes zákopy až k AA dělu obsazeném Japonci. Zbavte se jich (granáty poslouží nejlépe) a chopte se děla.

AA dělo

– Jednohlavňové protiletadlové dělo. Střílí poměrně rychle a dokáže i jediným výstřelem zničit letadlo.
– Munice 1 / –

pomocí AA děla braňte 3 hangáry na protější straně runwaye. Japonci na ně budou shazovat bomby, takže buďte připravení střílet jakmile nějaké Zero klesne níž a provede nálet. Když hangáry udržíte, přeskočte ke M2 kulometu nalevo. Musíte ještě ubránit vaše velké přepravní letadlo Black Catarina (černé) před skupinou Zer, kterého pronásledují a na to bude kulomet vhodnější. Vaše letadlo má Zera přímo za zadkem, takže je snadno poznáte – zničte je všechny a tím je obrana letiště úspěšně dokonána.

 

Kapitola 18 – Krvavý hřeben A

V noci jste v zákopu na hřebenu. Velitel vás varuje před hrozícím útokem a ten přijde vzápětí. V zákopu máte lékárny (2×25 = 50). U sebe máte Colt a M1 Garand. Než dorazí útok, rychle se zorientujte po hřebeni. V zákopu vpravo od vás je lékárna (25). V zákopu vpravo od vás dole je další lékárna (25). V zákopu nalevo od vás jsou dvě lékárny (2×25 = 50) a v zákopu nalevo od vás dole jsou též dvě lékárny (2×25 = 50) a ještě brokovnice. Bročku si vemte a utíkejte k vašemu kulometu. Koste vlny Japonců a snažte se šetřit municí. Pokud vám neboje dojdou, vsaďte raději na bročku (sice můžete vzít nějaký jiný kulomet, ale protože jsou položené nízko, těžko se s ním ubráníte).

Po nějaké době bude znát, že svah je ztracený, takže se stáhněte k dalšími hřebeni. V zákopu hned nalevo je lékárna (25) a v zákopu o trochu výše je další lékárna (25). Vy běžte až k nejvýše postavenému zákopu, kde je jak kulomet, tak i minomet a k tomu ještě lékárna (25) a dokonce velká lékárna (75).
Medaile (1/5) – Když se od vašeho stanoviště podíváte dolů mírně vlevo, uvidíte na kopečku nad spodním zákopem stanoviště Japonců – mají tam minomet. Zničte je dříve než vybombardují zákopy dole. Ideálně na to poslouží váš minomet, ale pokud se vám nedaří zamířit, můžete seběhnout dolů a nepřátele zabít ručními zbraněmi. Medaili získáte za splnění 25% skrytých úkolů z Guadalcanalu.
Držte hřeben, dokud Japonci opět neprorazí. Tehdy se stáhněte až k třetímu hřebeni. Kámoši chystají dělo a vás s Frankem pošlou na kopec.

 

Kapitola 19 – Krvavý hřeben B

S Frankem pokračujte džunglí. Před vámi projde hlídka Japonců – nechte je být ať na sebe neupozorníte. Poté pokračujte dál. Cestou minete několik mrtvol US vojáku mezi kterými leží lékárna (25). Pokračujte dál na mýtinu, kde leží pro změnu Japonští vojáci. Je to však past a jakmile projdete do středu mýtiny, vojáci se zvednou. Rychle je postřílejte. Vpravo za stromem leží mrtvý spojenec s lékárnou (25).
Medaile (2/5) – U mrtvoly Japonského důstojníka seberte mapu.
Pokračujte dál až k linii zákopů US vojáků. Jeden kulomet je volný a leží u něj lékárny (2×25 = 50). Hned se kulometu chopte, neboť za vámi vyběhne skupina Japonců. Pokoste je. Frank vyleze na kopec a podá vám ruku, tak se chyťte, ať můžete jít dál.

 

Kapitola 20 – Krvavý hřeben C

Vrátíte se k táboru. Rychle prohlédněte situaci, neboť Japonci brzy zaútočí. Nahoře máte stanoviště s kulometem a dělem.

M1A1 Howitzer

– Americké dělostřelecké dělo. Protiváha toho Japonského s nímž jste ničili tanky.
– Má sice výrazně kratší hlaveň, ale jinak odpovídá tomu Japonskému.

– Munice 1 / 20

Chopte se děla nebo kulometu a držte hřeben. Mezitím bedlivě sledujte počínání zásobovatelů munice (chlápci co běhají s bednami k zákopům).
Medaile (2/5) – Jednoho ze zásobovatelů postřelí a spadne na zem. Frank vás pobídne, abyste mu pomohli, tak utíkejte k němu a on vás pošle nejprve doručit munici. Popadněte bednu a doneste ji k zákopu níže. Medaili získáte za splnění 50% skrytých úkolů z Guadalcanalu.
Hrdinský čin (pochvalné vyznamenání) – Po doručení munice (viz výše) se vraťte pro zraněného zásobovatele. Popadněte ho a doneste doktorovi u stanu nahoře.
Vraťte se k dělu, či kulometu a pokračujte v obraně. Občas uvidíte Japonce, jak vláčí přenosný kulomet. Snažte se je zabít přednostně. Kulomet si pak můžete vzít, donést nahoru a sami ho můžete využít (anebo jen rozložit a počkat až si ho převezme kámoš).

Přenosný kulomet M92 7,7mm

– Japonský přenosný kulomet je podobně jako protitanková puška těžkou zbraní, kterou můžete nést, ale pokud chcete použít ruční zbraně, musíte ho odložit.
– Kulomet je velmi účinný navzdory faktu, že má menší zásobník než statické kulomety.  Po rozložení ho můžete opustit (a nechat spojencům).

– Munice 47 / 235

Po nějaké době dorazí vaše letadla a zbombardují hřeben. Tím je obrana v pořádku.

 

Kapitola 21 – Řeka Lunga A

Jste s jednotkou na hlídce, když vás velitel pošle s Willym na průzkum. U sebe máte jen Colt, takže o důvod víc se vyhýbat konfliktu. Pokračujte s Willym proti proudu a dále na kopec. Na útesu s výhledem na řeku se zastavte a pozorujte. Řekou bude procházet patrola Japonců. Až projdou, pokračujte do džungle.
Medaile (3/5) – Během pozorování Japonské jednotky se neprozraďte – zůstaňte skrčení a rozhodně nestřílejte.
Džunglí dorazíte k malému táboru Japonců.
Hrdinský čin (Japonská čutora) – Japonci mají v táboře přenosný kulomet M92. Propližte se zprava k němu a chopte se ho, aniž by si vás Japonci všimli. Tak je můžete snadno pokosit.
V každém případě berte kulomet s sebou a pokračujte dál. Dostanete se na skálu nad zbytkem vaši jednotky. Slezte dolů a Willy jim oznámí, co jste viděli.
Dostanete zpátky své zbraně (klasický Thompson) anebo… kulomet Johnson.

Lehký kulomet Johnson

– Mocný lehký kulomet, který byl do hry přidán ve speciální Director’s Cut edici. Zhruba odpovídá BARu ale je ještě o něco silnější. Skvělá volba pro boj. ale nevýhodou je malý zásobník.
– Munice 20 / 250 

Společně pokračujte po proudu řeky. Brzy narazíte na skupinu Japonců. Na vhodném místě rozložte kulomet a zkoste je. Krátce poté narazíte na další skupinu – v okolí mají i kulomet, tak opatrně. Cesta po řece vás dovede až k malému vodopádu, po němž slezte dolů.

 

Kapitola 22 – Řeka Lunga B

Řeka se mění v zamlžený močál. Postupujte velmi pomalu a opatrně, protože Japonci tu jsou také a není dobré vběhnout mezi ně. Bažina má několik větších oblastí, přičemž v té druhé je dokonce kulomet, tak pozor na něj. Močál vyústí v další vodopád, po němž slezte dolů. U řeky narazíte na tábor. Přepadněte Japonce a tábor vyčistěte. O pár set metrů dál je vidět druhý tábor. Vyčistěte ho.
Medaile (4/5) – V druhém táboře je jedna chýše plná beden s municí. Hoďte sem vaši nálož – exploze muničák zničí. Medaili získáte za splnění 75% skrytých úkolů z Guadalcanalu.
Řeka pokračujte k třetímu táboru, ale ten je krytý kulometem. Raději to vezměte džunglí vpravo, čímž se k táboru dostanete zboku. Poté pokračujte k čtvrtému táboru, který je opět kryt kulometem. Obejděte ho stezkou vlevo (přímo naproti třetího tábora přes řeku). Vyčistěte i třetí tábor a vpravo narazíte na velký muniční sklad. Podminujte ho. Exploze zničí i most a můžete pokračovat po řece. Ta vyústí ve větší mýtiny se snipery na stromech. Kousek před mýtinou je po pravici balvan a u něj sniperka M97 – ta se bude zrovna hodit. Opatrně s ní postřílejte Japonce a seskupte se u řeky.

 

Kapitola 23 – Vesnice Kokumbona A

Blížíte se k pobřeží a Japoncům už mnoho prostoru nezbývá. U sebe máte M1 Garand a brokovnici. Následujte jednotku džunglí. Před sebou uvidíte hlídku Japonců. Můžete počkat až přijdou blíž ale úplně vyhnout se jim nedá, takže je ve vhodný moment přepadněte. Probijte se džunglí až ke kulometnému bunkru. Tady je situace vážná. Využijte kameny za kterými se kryjte a snažte se do bunkru hodit granát. Ve vhodný moment tam vběhněte a doražte zbylé vojáky. Brzy narazíte na vesnici. Postřílejte Japonce (pozor na snipera na věži). O kousek dál je druhá a větší část vesnice. I tady věž se sniperem a spousta vojáků.

 

Kapitola 24 – Vesnice Kokumbona B

Pokračujte džunglí. Brzy narazíte na kulometné hnízdo. Je pod vaší úrovní, takže  využijte granáty a vyčistěte ho. Kousek za ním už je vesnice. Vyčistěte její první část (opět pozor na věž).
Hrdinský čin (zámek) – V první části vesnice je po levici úzká stezka do džungle. Končí malým táborem s několika Japonci, kteří tu mají podzemní vězení. Sejděte dolů a osvoboďte kolegy zničením zámku na dveřích. Vezmou si Arisaky a přidají se k vám.
Pokračujte do další části vesnice. Probijte se vesnici až na její opačnou stranu a pokračujte do džungle. Narazíte na křižovatku.
Medaile (4/5) – Na křižovatce zahněte vlevo. Cesta tu končí jeskyní v níž najdete několik nepřátel a mimo jiné i sniperku M97, kterou určitě vezměte. Především je ale v jeskyni vysílačka – rozstřílejte ji.
Z křižovatky pokračujte dál průsmykem. Dávejte pozor na skály nad vámi – občas se na nich objeví sniper. Dorazíte k velkému mostu pod kterým je kulometné hnízdo. Kryjte se za balvany a snažte se pomáhat spojeneckému letadlo, které krouží nad vámi. Zbavujte se hlavně Japonců na věži a na mostě. Po nějaké době letadlo shodí na most bombu a celé ležení bude na kusy. Pod zbytky mostu je na bedně lékárny (2×25 = 50). Poté pokračujte průsmykem dál.

 

Kapitola 25 – Vesnice Kokumbona C

Pokračujte průsmykem (stále pozor na střelce nad vámi) až dorazíte na mýtina s dvojicí věží. Na věžích jsou kulomety a dole zákopy plné Japonců. Postupujte velmi opatrně a sniperkou se zbavte hlavně kulometčíků. Jakmile bude zákop přístupný, využijte ke krytí ten a z něj pak vyčistěte zbytek mýtiny. Věže můžete podminovat náloží anebo je lze někdy zničit explozivním sudem (pokud je poblíž). Poté postupujte džunglí na pláž. I tady je spousta nepřátel. Probijte se přes ně a na konci pláže je další plácek s věžemi a zákopy. Opět se nejprve zbavte kulometčíků na věžích a potom vyčistěte zákopy. Hned v prvních zákopech nalevo je velká lékárna (75). Ta se bude hodit. Až vyčistíte oblast, opět můžete zničit věže.
Medaile (4/5) – Zničte všech pět věží (dvě na prvním plácku, tři na druhém). Medaili získáte za splnění 100% skrytých úkolů z Guadalcanalu.
Pokračujte zase do džungle k poslednímu ležení Japonců. Jde o velký kopec s dělostřeleckou baterií. V okolí je spousta explozivních sudů, které můžete využít. Probijte se nejprve okolo kopce a dávejte pozor na kulomety. Cestou okolo kopce vyčistíte většinu nepřátel a dostanete se ke vchodu dovnitř. Velitel vás pošle vyhodit muničák. Sejděte dolů k prvnímu dělu a pobijte tu Japonce. Pak postupte k druhému dělu a nakonec dolů do muničního skladu. Tady nechte nálož (nastavte dostatečně velkou časomíru ať stihnete utéct – asi 30-45s) a utíkejte ven ke kámošům. Exploze rozmetá kopec a Guadalcanal je nadobro váš.

 

Kapitola 26 – Letci

Odlétáte z Guadalcanalu v letadle. Během chvíle vás napadnou Zera, tak se chopte kulometu.

Kulomet (letadlo)

– Klasický těžký kulomet. Je připevněný na letadle a poslouží při likvidaci cizích letadel.

při střelbě dejte pozor na spojenecká letadla. Raději se vždy ujistěte, že je cíl bílý s červeným kruhovým znakem (US letadla jsou tmavší a s hvězdou). Po nějaké době ale zasáhnou pilota Danyho a ten se musí katapultovat. Přelezte k ovládání a nyní je pilotování na vás.

Ovladatelné vozidlo – Letadlo

– Ovládání letadla je na arkádovou válečnou střílečku poměrně propracované. Na desce máte ukazatel rychlosti, výšky i polohy. Rychlost udržujte v rozumné mezi dle situace, protože pokud výrazně uberete, spadnete, a pokud zase poletíte moc rychle, letadlo s sebou bude házet.
– Z letadla jde také střílet. Základní zbraní jsou kulomety. Později se vám zpřístupní i možnost shazovat bomby (4) a torpédo (1).

Následujte letku svých kolegů a pomozte jim odrazit útok Zer. Při boji dávejte pozor ať nenarazíte do jiného letadla – to by byl konec. Zároveň se od spojenců nesmíte moc vzdálit. Po zničení Japonců, udržujte formaci a leťte dál. Narazíte na ostrov. Zaměřte se na rádiovou věž a zničte ji. Poté zlikvidujte letadla na letišti a lodě v laguně. Vyplatí se provádět dostatečně dlouhé nálety a udržovat rozumnou rychlost (v blízkosti cíle trochu zpomalte ať máte čas to do nich naprat). Hlavně ale zbytečně neriskujte a proveďte klidně deset náletů, když to bude třeba. Po zničení cílů se opět vraťte do formace a leťte s kolegy dál. Další překážkou jsou dvě lodě – letadlovka a křižník. Nyní už můžete používat bomby a torpédo. Opět proveďte několik dlouhých náletů, přičemž na letadlovku naházejte bomby (je velká, takže se dobře trefíte) a torpédo si nechte na křižník – samozřejmě hoďte torpédo proti boku lodi ať máte jistotu zásahu. Po zničení lodí, znovu do formace a hurá dál.
Hrdinský čin (záchranná vesta) – Brzy se pilot, se kterým letí Frank, že má za zády Zero. Uvidíte ho kousek nad sebou jak letí proti vám. Zero zničte, čímž Franka zachráníte. V opačném případě Frank zemře.
Kousek dál už je vaše flotila a vám zbývá přistát na letadlovce. Začněte pomalu klesat a ubírat na rychlosti. Dejte si záležet ať jste správně natočeni na celou délku přistávací dráhy. Pokud jsou všechny předpoklady splněny, podaří se vám úspěšný, byť ne zcela hladké přistání.
Medaile (5/5) – Za dokončení mise (47 úkolů).

 

 

 


 

V. Tarawa
20. listopadu, 1943 – Tarawa Atol, Den D

 

Kapitola 27 – Tarawa A

Zpátky na počátku! Frank byl zraněn (popř. skončil mrtvý) a tak na poslední akci půjdete bez něj, přičemž máte jeho BAR (a taky bročku). Přijíždíte ke břehu atolu ve člunu. Chopte se kulometu a postřílejte Japonce na lodi vpravo a na molu nalevo. Pak přirazíte k molu a dál půjdete jen s jedním kolegou. Rychle vyčistěte molo a pokračujte přes něj k budově. Postřílejte Japonce v budově a stavte se v patře, kde je sniper. Pomocí jeho sniperky můžete snadno postřílet Japonce v lodi u mola. Pak slezte zase dolů. Dole u paty mole jsou lékárny (2×25=50) a přenosný kulomet, který si ale neberte, neboť k molu přistaví člun a tak můžete jet dál.

Kulometem koste nepřátele na molu, ovšem jen o kousek dál se převrhnete a musíte se přebrodit. Ve zničené lodi před vámi je velká lékárna (75). Kryjte se za loděmi i za zátarasy a pokračujte k pláži. Pak rychle zahněte doleva pod molo ať nejste v palebné linii kulometů. Postřílejte Japonce na pláži i nad ní a poté podél obrané linie pokračujte dál, přičemž cestou čistěte kulometná hnízda. Na konci pláže je díra v obranném valu kudy pronikněte dovnitř.

 

Kapitola 28 – Tarawa B

Pronikli jste za vnější opevnění a je třeba ho vyčistit. Pokračujte skrze zničenou zemi a dejte pozor na kulomety za plotem. Na konci plotu (roh mezi plotem a budovou) leží mrtvola vojáka a u něj lékárna (25). Zleva obejděte plot a pokračujte k místům odkud na vás pálili kulometčíci.
Medaile (1/3) – U prvního kulometu je minomet. Popadněte ho a v dálce uvidíte AA dělo – namiřte na něj a zničte ho.
Hrdinský čin (velká vlajka) – Mírně nalevo od AA děla (viz výše) je bunkr vedoucí k dalšímu AA dělu. Pobijte jeho posádku, čímž ochráníte spojenecký letoun.
Pokračujte podél linie kulometů a vyčistěte velkou budovu vzadu. Poté (pokud je okolí čisté) projděte skrze betonový bunkr napravo a hned za ním skočte do zákopu. Tudy se dostanete na druhou část pláže. Pokračujte podél obvodu opevnění a čistěte malé bunkry a hlavně podminujte děla (jsou tu dvoje). Na konci vnější linie sedí v rohu mrtvola a u ní lékárna (2×25=50). Nyní zamiřte více do vnitrozemí k velké budově. U budovy je tank ale můžete ho zničit odpálením sudů. Obejděte budovu a postupujte dál podél opevnění. Po levé straně narazíte na obrněnou střílnu. Těchto střílen budete potkávat mnohem víc a je s nimi těžké pořízení, neboť kulometčík uvnitř je téměř dokonale chráněný. Naštěstí lze střílny zničit vaší náloží. Zbavte se tedy této střílny a na konci obranné linie zlikvidujte i další dvě děla. V bunkru na samém konci opevnění najdete hromadu munice a lékárnu (25). Poté zamiřte skrze díru v plotě opět hlouběji do vnitrozemí. Je tu velký plácek s dvojicí střílen. Opatrně se jich zbavte.
Medaile (2/3) – V rohu vedle střílny je vstup do muničního skladu. Postřílejte Japonce co tu jsou a počkejte až Willy a Jimmy navrhnou to tu vyhodit do luftu. Podminujte torpéda a sklad zničte.
Postupujte okolo skladu k podlouhlé budově. Uvnitř je pár Japonců a za budovou auta. Vzhledem k tomu, že na toto místo začnou dopadat dělostřelecké granáty, rychle nasedněte s kolegy do auta. Willy projede skrze nepřátelské linie až k další pláži.

 

Kapitola 29 – Tarawa C

Je třeba pokračovat v likvidaci vnějšího opevnění. Hned nalevo od vás je první dělo ke zničení a pár metrů vedle je druhé. Před sebou uvidíte velkou budovu velitelství. Je však výborně bráněno kulomety a tankem. Můžete to vzít zleva přes malé bunkry, čímž se dostanete až k tanku. V samém koutě linie je pak munice a lékárny (2×25=50). Lepší varianta ale bude vzít to zprava a dostat se k patě budovy velitelství, odkud je to k tanku blíž. Samozřejmě dejte pozor na desítky Japonců, přičemž někteří mají nový kulomet.

Kulomet Model96

– Lehký Japonský kulomet je protiváhou k vašemu BARu. Má větší zásobník, ale zase je větší a méně účinný. I tak jde ale o výtečnou zbraň do náročných situací.
– Munice 30 / 250

Po zničení tanku, můžete obejít velitelství ale u vchodu je další tank. Nejlepší bude vylézt po žebříku na střechu velitelství, kde je protitanková puška s níž tank zničte. Také tu je rádiová věž, kterou podminujte a slezte dolů. Vnikněte do velitelství, vyčistěte interiér a skrze podzemní tunel běžte dál. Narazíte na podzemní nemocnici s lékárnami (2×25=50). Část bunkru je probořená, takže se na malý moment zase dostanete ven. Pak pokračujte bunkrem dál. V jeho pravé části je muniční sklad s hromadou nábojů a novými granáty.

M97 granát

– Japonské granáty svojí funkcí odpovídají těm Americkým. Nezdá se, že by se něčím lišili.
– Munice 1 / 4

Z bunkru vede boční východ k linii opevnění, kde jsou dvě další děla ke zničení. Poté projděte bunkrem až na konec. Vydejte se po levé straně, kde cestou narazíte na další dvě děla ke zničení. Dostanete se do velkého areálu s hromadou trosek.Uprostřed je zničená budova a v ní protitanková puška, kterou můžete použít. V dálce uvidíte velký těžce bráněný kopec. Nejprve to vezměte zleva podél linie opevnění. Prolezte pod spadlým tankem a dostanete se k poslednímu dělu ke zničení. Opodál je obří  muniční sklad, kde najdete hromady nábojů, granátů a lékáren (3×25=75). Postupujte dál směrem ke kopci. V cestě je poměrně dlouhý úsek zakončený dvojicí kulometných hnízd. Musíte využít trosky v okolí a opatrně se dostat co nejblíže k nim. U jednoho těla, jež budete míjet jsou lékárny (2×25=50). Až se dostanete těsně k bunkrům, vaši kámoši je vybombardují (taky to mohli udělat dřív). Každopádně skrze tunel vstupte do nového bunkru. V hlavní místnosti je v polici lékárna (75). Skrze bunkr projdete k patě kopce. Postřílejte okolní Japonce a pak podle rozkazu velitele vyběhněte nahoru a do ventilační šachty vražte nálož. Musíte být rychlí, protože kulomety na vás dostřelí a snadno vás mohou zabít. Po explozi se vršek kopce urve a zbude tam kulomet a hromada munice. Běžte tam a braňte se novým přívalům nepřátel. Využijte samozřejmě kulomet, ale až dojde munice, musíte si vystačit s ručními zbraněmi. Obrana trvá dlouho a nemáte dost času na vyléčení, takže dávejte pozor. Když útok odrazíte, cesta dál je volná.

 

Kapitola 30 – Tarawa D

Hned na počátku na vás Japonci podniknou útok. Udržte zákopy a odražte je. Pokračujte vpřed a dejte pozor na velké množství střílen – ničte je náložemi. Po levé straně je vrak převpravní lodi a uvvnitř lékárna (25). Vyčistěte areál před vámi (pozor na kulomety napravo). V bunkru po levé straně je lékárna (25). Postupujte k druhému areálu. Tomu vévodí velký dům po pravé straně. Dostaňte se dovnitř, kde je mimo jiné velká lékárna (75). Na konci druhého areálu k vám dorazí tanky, aby vám pomohli. Pokračujte tedy dál do třetí větčí oblasti. V bunkru po levé straně je lékárna (25) a na konci oblasti u vraku tanku je dokonce velká lékárna (75). Na konci je obrovská pevnost – postřílejte pěší vojáky okolo a kryjte se před kulomety v zákopech. Po levé stran na okraji zákopu jsou lékárny (2×25=50). V zákrytu počkejte dokud velitel nezažádá o letecký úder, který smete pevnost. Po chvíli dorazí poslední vlna Japonců – zkusí masivní banzaj útok. Kropte to do nich a dejte pozor ať vás neobklíčí. Když je postřílíte, je Tarawa vaše.
Medaile (3/3) – Za dokončení mise (14 úkolů).
Medaile (4) – Tak jako u prvního dílu lze získat i medaile v závislosti na odehrané obtížnosti.