Medal of Honor 4 (2010)

Čtvrtý díl PC série působí jako čiré zoufalství. Série Medal of Honor jím dává jasně najevo, že se svými přímými konkurenty (CoD a Batlefield) nejen že nedokáže držet krok, ale ještě se s tím neumí ani smířit. Namísto toho, aby Medal šel dál vlastní cestou a vybíral třešničky, které výše zmíněné fabriky na recyklaci opomíjejí (viz paragání, vylepšování zbraní, lidské pojetí války v PA…), je Medal of Honor 2010 pouze křečovitou snahou se přeci jen přiblížit výdělečnějším sériím. Tento Medal of Honor je vlastně harakiri celé série.

Hra usiluje o co největší přiblížení se minisérii Call of Duty Modern Warfare (CoD 4, 6 a 8). Zasazení do moderní doby, hra za vícero postav v jednom konfliktu, sázka na dynamickou akci, autoheal, a tak dále, a tak dále. Jenomže jak se hra snaží dostihnout nedostižného konkurenta, zbavuje se prvků kterými MoH série vždy vynikala. Výsledkem je unylá střílečka s minimem herních možností, s překrásným ale prázdným prostředím, s chudou atmosférou a s žádnou zajímavosti, která by hru dokázala okořenit (dokonce i medaile jsou fuč). V podstatě je to stejně jako kdybyste vzali jakýkoli díl CoD MW a míru efektů i pestrost úkonů srazili tak na třetinu.

Hra sleduje osudy reálně existující jednotky Tier 1 při bojích v Afghánistánu. Jelikož jde o bandu profíků, kterou hra vykresluje JEN jako bandu profíků, vytrácí se nějaká ta lidská stránka i charakter a hrdinové působí jako pochybné prázdné postavičky. Přesto se tu ale najde řádka zajímavých a napínavých situací, stejně jako příběhových zvratů. Dokonce i uvěřitelné emoce se tu a tam objeví a tak je zážitek z příběhu vcelku silný. Akci čas od času oživí jízda ve vozidle, navádění raket, či odstřelování, ale jinak je to bída, skoro na úrovni nějaké laciné budgetovky.

Herní kampaň svojí délkou opravdu neohromí, jelikož se jedná o pouhých 10 misí, které svojí délkou odpovídají misím v CoD. Nicméně na ten chudý obsah, který hra nabídne je délka hry naprosto adekvátní.

Hodnocení – 40%
Délka – cca 5h


 

Návod

 

Prolog

Kapitola 1 – Počátek
(Rabbit – AFO Neptune)

03:20, Gardez, Afghánistán

Ve dvou autech přijíždíte do města kontrolovaného Talibánem. Máte se sejít s kontaktem Tariqem, ale v ulicích vás zabolokují čečenci a rozdělíte se. Po zběsilém útěku vylezete z auta se svým kolegou Voodooem. Prohlédněte si výbavu. Krom střelných zbraní máte i nůž a M67 granáty.

Pistole SIG P226R

– Klasická pistole s velkým zásobníkem. Na boj proti jednotlivcům není vůbec špatná.
– Všechny pistole ve hře mají nekonečno munice.

– Munice 18 / –

Útočná puška M4 (CQBR)

– Standartní Americká útočná puška s bohatou možností modifikovatelnosti a změnou režimu střelby. Vyskytuje se ve dvou variantách, přičemž verze CQBR má navíc ACOG mířidla. 
– M4 má
infračervený laser pro lepší míření s nočním viděním a může mít holografická mířidla, tlumič a granátomet. Jde o nejčastější zbraň s níž se budete setkávat.
– Munice 30 / 300

Brokovnice 870 MCS

– Kvalitní bročka charakteristická umístěním náhradní munice na boku zbraně.
– Bročka je obecně ideální do těsnějších prostor nebo proti větším skupinám blízko stojících nepřátel.

– Munice 6 / 80

Pokračujte ulicí a vzápětí narazíte na první arabáky. Pokoste je. Z těl si můžete vzít jejich zbraň.

Útočná puška AK-47

– Legendární kvér a též nejčastější zbraň v rukou nepřátel. AK je solidní, byť jeho kvality, které se promítají do hry nejsou zdaleka tak velké jako kvality M4.
– AK neumožňuje měnit mod střelby.

– Munice 30 / 300

Pokračujte s Voodooem až ke zničenému autu vašich kolegů. Voodoo hodí granát pod vrata do garáže a pak prolezte dovnitř. Přes chodbu se dostanete na dvůr. Vaši kolegové (Mother a Preacher) jsou na balkoně, takže vám pomohou. Vyčistěte dvorek a pokračujte do domu naproti. Hned v první místnosti je skříň s pojistkami – zničte ji a světla se vypnou. Nasaďte si brýle do tmy a pokračujte. Arabáci v chodbách jsou ze tmy zmatení, takže je můžete snadno pokosit pistolí. Probijte se do patra a dále na balkon. Odtud pokračujte do dalšího bytu až na střechu. Tady se konečně sejdete s vašimi kolegy ale zanedlouho narazíte na kulomet a je třeba se opět oddělit. Kryjte se za překážky a zprava proběhněte na střechu, kde je kulometčík. Strop pod vámi praskne ale Voodoo naštěstí kulometčíka sejme dřív než on vás. Společně postupujte skrze domy a brzy se opět sejdete se zbytkem týmu. Společně dorazíte na dvůr před velkým domem. Nepřátel je tu spoustu, takže určitě využijte granáty. Probijte se do baráku a dále do patra, kde narazíte na spoutaného muže. Není to však Tariw, nýbrž podminovaná mrtvola ale naštěstí se vyhnete výbuchu. Opusťte budovu a pokačujte ulicemi dál. Cestou ulicemi dorazíte k bráně opevněné části města. Letecká podpora bránu vyhodí do luftu a můžete dovnitř. Nádvoří však kryje kulomet. Kryjte se za překážkami a snažte se co nejvíce přiblížit. Mother potom navrhne kulomet obejít, takže následujte Mothera do budovy nalevo. Probijte se na střechu, kde je sniper – zabijte ho a jeho zbraň si určitě vezměte.

Dragunov SVD

– Výtečná Sovětská sniperka s velkým zásobníkem.Je velmi přesná a silná, takže co zásah to jeden mrtvý.
– Munice 10 / 300

Dragunovem ze střechy kryjte postup Voodooa a Preachera. Dávejte pozor hlavně na okna. Až projdou na konec nádvoří, slezte dolů a připojte se k nim. Projděte do garáže. V garáži je bedna s granáty (na doplnění munice). Projděte garáži a pokračujte ulicemi. Na jejich konci vyražte dveře (můžete si vybrat jaké) a vnikněte do vnitřku pevnosti. Uvnitř pobijte nepřátele a opět pokračujte ven. Před vámi je poslední budova. Proražte dveře a bleskově sejměte nepřátele – hlavně chlapa, který drží Tariqa jako rukojmí. Když Tariqa zachráníte, odvezete ho z města a on vás naviguje k základně Talibů.

 

Kapitola 2 – Prolomení Bagramu
(Rabbit, AFO Neptune)
08:37, Letiště Bagram, Afghánistán

Ráno v džípech přijíždíte k základně. Dostanete kulomet a během jízdy koste Talibánce. Pozor dejte hlavně na ty v autech. Dorazíte k bráně základny, kde si přeskočíte ke kulometu na korbě – pokoste arabáky u brány. Potom jízda pokračuje a skončíte až na okraji letiště. Tady vystupte z vozu a zkontrolujte výbavu.

MMG (Statický kulomet na vozidle)

– Statický kulomet, který čas od času potkáte v rukou nepřátel. Může se nacházet na korbě aut. Poškození je značné a odpovídá kulometu PKM.
– Tento kulomet využijete pouze v této kapitole při útoku na letiště.

Kulomet PKM

– Mohutný kulomet s velkým zásobníkem. Poskytne výtečnou palebnou podporu. Poměrně často ho najdete i v rukou Talibánců.
– Munice 100 / 1000

Sniperka M14 EBR

– Velmi kvalitní US sniperka s velkým zásobníkem a především možnosti automatické střelby, díky čemuž zbraň poslouží i v běžných bojových střetech.
– Munice 20 / 60

Zorientujte se a s kolegy se pusťte do bojů s araby. Probijte se přes zdevastovaný dvůr až do budovy naproti. Tady v patře využijete laserový naváděč SOFLAM – zaměřte s ním bránu pevnosti a nechte ji zničit raketou (GBU-31). Z brány vyjede obrněný transportér, kterého sejměte další raketou. Poté pokračujte na střechu odkud uvidíte plácek s minometným stanovištěm – postřílejte posádku. Běžte do baráku u minometu, kde je bedna granátů. Jeden z arabáku tu měl raketomet.

RPG

– Raketomet využívaný arabáky. Jde o klasický raketomet schopný zničit vozidla i skupiny nepřátel.
– Raketomet se vám do rukou může dostat poměrně často, ale musíte najít Talibánce, který ho používal.
– Munice 1

Sniperkou postřílejte další dva minometné týmy za plotem na vrakovišti (můžete využít i raketomet). Poté projděte otvorem v plotu. Na vrakovišti se těžko bojuje kvůli mnoha možným úkrytům nepřátel. Postupujte proto opatrně. Hned za rohem je poslední minometná posádka – zničte ji. Poté se probijte přes vrakoviště až k velké budově hangáru. Na střeše je kulometčík. Vlezte dovnitř a vystřílejte celý hangár, přičemž dejte pozor na auto, které sem vjede a na chlápky na můstku nahoře. Přes můstek pak pokračujte do patra. V patře je bedna s granáty a cesta na dvůr, kde stojí tanky. Prostřílejte se do protějšího hangáru. Hangár vyčistěte (Talibánců tu je jak nastláno) a postupujte ven.

Venku uvidíte vysokou letištní věž. Pomocí sniperky postřílejte odstřelovače a raketometčíky na věži. Pak se přesuňte do blízké budovy (uvnitř je Dragunov, kdyby vám chyběla M14) a postřílejte další střelce na věži. Jakmile bude čisto, přeběhněte k věži a vnikněte dovnitř. Prostřílejte se přes přízemí i patro až ke schodišti do věže. Nepřátel je tu spoustu, takže na sebe nespěchejte a využijte toho, že máte velký tým. Ve věži pomocí zaměřovače SOFLAM uvidíte vaše kolegy bojující s přívalem nepřátel. Můžete měnit různé typy náletů (postupně se budou odemykat) a s nimi ničte přijíždějící vozidla a tanky.
GAU-8 – Kobercový nálet. Vyberete počáteční bod a směr, kterým se budou rakety sypat.
Hellfire – Samostatná raketa na zaměřený cíl. Ideální na stojící vozidla
GBU-24 – Velká raketa, kterou můžete navádět na cíl. Výtečné na silné pohyblivé cíle.
Mk-48 – Stejná raketa jako předtím, ale automaticky naváděná.
Po zničení všech cílů je Bagram váš a Usáci si tu zřídí základnu.


 

Den 1

Kapitola 3 – Jízda s vlky
(Deuce, AFO Wolfpack)
03:23, souřadnice 15501000, Gardez

Noční operace ve čtyřčlenném týmu. Zatímco dva kolegové vyrazí svojí cestou, vy naskočte na svoji čtyřkolku a po boku vousatého týpka Dustyho vyražte na cestu.

Ovladatelné vozidlo – ATV čtyřkolka

– Teréní bugína je ideální při přesunu hornatým terénem Afghánistánu. Ovládání je snadné a navíc lze zapnout světla, což se v noci hodí. GPS navigace zase pomůže vyhledat správný směr k cíli cesty.

Vyražte za Dustym. Cesta je dlouhá, ale aspoň si otestujete vozidlo. Dorazíte k menší vesničce Talibánců. Tady si konečně můžete prohlédnout zbraně.

Pistole Glock 17

– Pistole, kterou používá Deuce ve Wolfpacku. Oproti SiGu mé trochu méně nábojů v zásobníku, ale stále jde o solidní nouzovou zbraň.
– Může se vyskytovat i s tlumičem.

– Munice 15 / –

Samopal MP7A1

– Malý, rychlý a účinný samopal. Síle útočné pušky se nevyrovná, ale to dobře nahrazuje kadencí. Může mít holografická mířidla pro přesnější střelbu.
– Může se vyskytovat i s tlumičem.

– Munice 40 / 300

Sniperka M110

– Solidní sniperka s tlumičem používaná Wolfpackem. Poměrně slušně se vyrobná M14 EBR, ačkoli nemá možnost automatické střelby.
– Munice 20 / 100

 

Vyjděte s Dustym na pahorek a sniperkou prohlédněte vesnici – zaměřte se na roh vnější hradby napravo, kde uvidíte druhé dva kolegy Panthera a Vegase. Sejměte arabáka nad nimi aby mohli projít. Následujte Dustyho k vesnici a vnikněte do domu na okraji. Na ulici za domem jsou dva arabové – jednoho tiše sejměte, druhého sundá Dusty. Pokračujte k velkým vratům. Z domku nalevo uvidíte areál za bránou. Tiše sejměte šmejda na věži a dalšího na střeše. Dusty projde za vrata ale vzápětí ho napadne skupina Talibánců, takže ho kryjte. Poté pokračujte za ním do domu za mostem. Sejdete se druhými dvěma kolegy a zajistíte informace o přesunu Talibánců. Poté následujte Dustyho zpátky ke čtyřkolkám.

Pokračujte za Dustym okolo vesnice a poté dlouhou cestou terénem až k městu v dálce. Tady popadnete speciální sniperku M82 a dáte se do odstřelování. Zazoomujte na Talibánce u baráků a sejměte je. Další cíl je na věži – přepněte na termální vidění, abyste ho lépe zaměřili a zadržte dech (tím dočasně zlepšíte stabilitu). Zanedlouho na věž dorazí další, tak ho také picněte. Tím je obrana narušena a kolegové mohou projít.

Po střelbě naskočte na čtyřkolku a pokračujte dál. Brzy dorazíte k další vesnici. Následujte Dustyho dovnitř. Na dvorku je náklaďák a pár nepřátel – počkejte až arabové odejdou, odprásněte jednoho na střeše a nechte Dustyho ať na náklaďák hodí zaměřovač. Pokračujte s Dustym do domu. Hned za ním je dvojice zmetků – jednoho sejměte, druhého sundá Dusty. Z těl nepřátel si můžete vzít upravený kalach.

Samopal AKS-74U

– Upravená verze kalacha. AKS je menší a ne tak přesný, ale kadence je velmi slušná. Jedná se o solidní zbraň, která se sice nevyrovná samopalu MP7A1 ale zase tak moc za ním nezaostává.
– Munice 30 / 3000

Pokračujte dál. Zatímco Dusty se vytáhne na střechu,aby vás kryl,  vy běžte na druhý dvorek a označte druhý náklaďák. Mezitím přijde bránou arabák, tak pozor. Poté se s pomocí kolegy vytáhněte na střechu a pokračuje. Na třetím nádvoří je poslední náklaďák, ale okolo je hodně arabů. Až se vzduch vyčistí, seskočte dolů a proběhnete do domu vpravo. Zabijte arabáka uvnitř, projděte zase ven a označte náklaďák. Cestou zpátky do baráku přijde jeden z hlídkujících arabů – sejměte ho. Potom se vraťte za Dustym a společně běžte dál. V ulici narazíte na skupinu arabáku a nezbude než se otevřeně prostřílet (nebude od věci zajistit si AKS-74U). Pokračujte přes pár ulic s arabáky až ven z vesnice. Naskočte na vozítko a pokračujte krajinou dál. Na konci strmé cesty se setkáte se zbytkem týmu.


 

Kapitola 4 – Děvka Dorothy
(Rabbit, AFO Neptune)
04:38, souřadnice 19009210, údolí Shahikot

Voodoo zneškodní pasáka koz a vy můžete i s jednotkou pokračovat po hřebenu. U sebe máte známou výbavu (M4 a M14 EBR, avšak vše s tlumičem). Kousek před vámi uvidíte skupinku arabáků – postřílejte je. Postupujte po hřebenu až k táboru nepřátel – i tyhle postřílejte. Před sebou uvidíte stanoviště s AA dělem. Prostřílejte se až k němu a podminujte ho. Z těla některých nepřátel si můžete vzít jejich útočnou pušku. Je to celkem dobrá volba namísto vaší M4.

Útočná puška G3A3

– Útočná puška přibližně srovnatelná s kalašnikovem. G3 je o něco přesnější ale zase ztrácí v účinnosti. Jedná se o solidní zbraň.
– Munice 30 / 300

Pokračujte na hřeben kde uvidíte projíždět tři označené náklaďáky. Pomocí SOFLAMu je označte. Můžete použít jen 105mm dělo ale to bohatě stačí, takže je nechte zlikvidovat. Poté pokračujte k vesnici na svahu. Ukryjte se mezi domy, zatímco ulicí projdou Talibánci – přepadněte je a postřílejte. Z vesnice zaútočí další skupina, takže se strhne větší boj. Pomůže vám letectvo a vesnici vybombarduje. Vylezte nahoru a projděte mezi domy. Jeden z nepřátel vás přepadne a udeří, ale zachrání vás Mother.

Za vesnicí je jeskyně, skrze kterou se dostanete na dohled velkého tábora. Mezitím se rozední, takže viditelnou začne být dobrá. Zaujměte dobrou pozici a zahajte palbu (využijte i granáty). Na vršku kopce narazíte na druhé AA dělo, ale vaše letectvo ho sejme. Z vrcholku hřebenu krásně uvidíte nepřátelské linie před vámi. Pomocí SOFLAMu je zlikvidujte.
105mm – Velké granáty na velké cíle
40mm – Menší granáty na malé skupinky
25mm – Malé granáty na jednotlivce
Po zničení Talibánců pokračujte s Motherem přes další jeskyni. Na druhém konci jeskyně narazíte na ležení na skále. Chopte se kulometu opodál.

MMG (Statický kulomet)

– Statický kulomet, který využijete pouze v této misi. Je umístěný na podivním stojánku přímo v terénu a odpovídá kulometu PKM.

Pomocí kulometu postřílejte nepřátele nad vámi, abyste ochránili vaše letadlo. Pospěšte si, neboť nepřátel je tu hodně. Po jejich pobití je obrana údolí nalomena.


 

Kapitola 5 – Břicho bestie
(Dante Adams, 1. batalion 75. pluku Rangers)
13:10, souřadnice 17809020, údolí Shahikot

Společně s jednotkou přilétáte do údolí. Jenže Talibánci vás překvapí, jeden vrtulník zničí a rozpoutá se zmatek ještě umocněný písečnou bouří. Rychle proberte výbavu.

Pistole Beretta M9

– Solidní pistole, kterou používá Adams je základní výbavou Rangers. V podstatě odpovídá Glocku.
– Munice 15 / –

Kulomet M249 SAW

– Masivní kulomet s obřím zásobníkem. Jde o velmi vražednou zbraň, která na jediný zásobník, či spíše pás, dokáže pokosit desítky nepřátel.
– Optika na kulometu navíc poslouží i při střelbě na velkou vzdálenost.

– Munice 200 / 1000

Brokovnice M1014

– Solidní brokovnice s poměrně velkým zásobníkem, díky kterému trošku převyšuje bročku 870.
– Munice 7 / 80

Utkejte s jednotkou (Patterson, Ybarra a Hernandez) vpřed průsmykem. Ze kopců na vás pálí, takže skutečně jen utíkejte ať to neschytáte. Na konci přelezte kmen a můžete trochu vydechnout. Průsmykem pokračujte dál, ale už opatrněji, neboť z kopců občas zaútočí arabáci. Na konci cesty vylezte po prasklém můstku. Cesta vás zavede k vesnici plné Talibánců. Postupujte opatrně a určitě využijte bročku (možná i pistoli). Probojujte se vesnicí až do posledního baráku, který slouží jako muniční sklad (je tu i bedna granátů). Za domem na kopci je kulometné hnízdo. Zatímco kámoši půjdou blíž, vy zahajte krací palbu-  sejměte kulometčíka a kryjte kulomet, aby se ho nezmocnil další arabák. Kámoš označí kulomet dýmovnicí a vzápětí ho vybombarduje vaše letectvo.

Pokračujte přes horní část vesnice a pak dalším průsmykem plným Talibánců. Opět postupujte pomalu a likvidujte přepady nepřátel. Dorazíte do údolí s domkem. Jakmile se ale přiblížíte, exploze vás ochromí. Kámoši vás sice odtáhnou stranou ale z kopců přijde masivní útok Talibánců. Na obranu máte jen ten barák. Kryjte se nejprve za zdí a poté uvnitř baráku – likvidujte nabíhající nepřátele na svazích, šetřete municí a dávejte pozor hlavně na raketometčíky. V jednu chvíli proti vám arabáci pošlou vůz, který urve kus domu. Nenechte se tím rozhodit a braňte se až dokud nepřiletí dva vrtulníky Apache a zachrání vás.

 

Kapitola 6 – Střelci
(Brad „Hawk“ Hawkins, 1. batalion 2. leteckého regimentu)
15:14, souřadnice 15109160, údolí Shahikot

Jste střelec ve vrtulníku Apache. Podle rad pilota si otestujte kulomet a následně rakety. Pilot zamíří na pozici nepřátel na útesu. Počkejte až přejdou k minometům a pomocí Hellfire rakety pozici zničte. Prohlédněte oblast a vyhledejte dvě další pozice (jedna úplně vpravo dole, druhá dole). Poté poletíte k vesnici. Několikrát ji obletíte a během toho ji rozstřílejte na hadry. Pozor dejte na raketometčíky. Jeden zasáhne druhý vrtulník (naštěstí se udrží) a vy pak raketami zničte betonovou budovy ve vesnici (je tam jen jedna taková).

Pokračujte přes údolí dál. Cestou narazíte na menší stanoviště nepřátel, které zlikvidujte Hellfire raketou. Dorazíte k dalšímu hřebenu, kde je větší úkryt nepřátel. Opět místo několikrát obletíte, takže máte dost času střílet Talibánce a na dělostřelecká postavení (celkem 3) posílat Hellfire rakety. Následuje poslední kopec, kde vás však trefí raketou (naštěstí to ustojíte). Rychle postřílejte araby a zničte poslední minometné postavení. Vzápětí si vás zaměří AA dělo, ale hajzla, co ho ovládá někdo odpráskne.

 

Kapitola 7 – Přátelé z dálky
(Deuce, AFO Wolfpack)
17:25, souřadnice 28509540, údolí Shahikot

Právě jste odpráskli střelce u AA děla a zachránili vrtulníky. Chopte se sniperky a zamiřte na skálu naproti. Zaměřte na vaše kolegy a poté tábor Talibánců u vodopádu – postřílejte je. Kousek od vodopádu se objeví sniper – pomocí termovize ho zaměřte a zastřelte. Nalevo trochu výš na skále je další skupinka a vzápětí opět sniper. Poslední skupina je až téměř na vršku skály a opět je poblíž sniper. Po zničení všech nepřátel je čas vzít nohy na ramena, neboť k vám dorazí skupina arabáků. Claymory je nezastaví, takže utíkejte za Dustym na vršek skály, odkud je pokoste. Poté můžete pokračovat po hřebenu dál. Dorazíte do oblasti s jedním umírajícím arabákem. Nechte ho být a běžte za Dustym na vršek skály. Vzápětí dorazí ke zraněnému skupina Talibánců tak je přepadněte a postřílejte. Pokračujte nahoru do kopců. Prolezte pod větví na okraj útesu. Tady si opět vezmete sniperku a pod sebou uvidíte tábor Talibánců – postřílejte je. Pokstupujte za Dustym až na vrcholek kopce. Odtud uvidíte jednotku Neptune, která čelí útoku Talibáncu. Popadněte sniperku a kryjte jejich ústup. Pozor dejte na raketometčíky na vršku hřebenu. Po chvíle se Neptune začne stahovat.

 

Kapitola 8 – Prozrazení
(Rabbit, AFO Neptune)
18:00, souřadnice 20508890, údolí Shahikot

Krytí od Wolfpacku nestačí a vy musíte ustupovat. Střílejte na Talibánce, dokud Mother nepoužije dýmovnici, aby kryl ústup. Stáhněte se dolů po svahu a zakotvěte v domku na stráni. Opět střílejte nabíhající arabáky, dokud Mother nenařídí další ústup. Utíkejte dolů po svahu až k místu vyzvednutí. Vrtulník sem sice dorazí, ale je tu moc horko, takže odletí pryč. Vy pokračujte ke stavení ze kterého koste Talibánce za zády. Pomocí SOFLAMu označte barák skrze který za vámi běží arabové a letectvo ho raketou zničí. Arabové se však nepřestanou valit dál. Vytáhněte se na střechu domu, když Voodoo postřelí a zřítíte se oba na zem. Voodoo to naštěstí zvládne ale dá vám svůj kulomet.

Kulomet M60

– Masivní Americký kulomet s velkým zásobníkem. Vcelku odpovídá kulometu M249 SAW.
– Munice 200 / 1000

Musíte utíkat dál. Narazíte na vesnici na svahu. Z výšky postřílejte arabáky a kryjte se za domy. Probijte se skrz vesnici a utíkejte kolem trosek vozidel k místu, kde přistál váš vrtulník. Vlezte dovnitř a chopte se kulometu.

MMG (Kulomet ve vrtulníku)

– Tento kulomet víceméně odpovídá oběma předchozím statickým kulometům. Je umístěný ve vrtulníku a využijete ho pouze v této kapitole.

Vrtulník musí vzlétnout a Voodoo s Preacherem zůstanou u vesnice. Vy je kryjte kulometem a střílejte Talibánce. Nakonec to ale pilot stočí dolů.


 

2. Den

Kapitola 9 – Síť Neptunu
(Rabbit, AFO Neptune)
00:15, souřadnice 20108890, Takur Ghar

Letíte ve vrtulníku a chystáte se vyskočit, abyste mohli hledat ztracené muže, ale vrtulník zasáhnou a vysypete se ven. Skončíte jen s nožem. Nejprve bude třeba najít Mothera. Pokračujte dál až k díře ve skále – hned za dírou je stráž, kterou podřízněte. Získáte tak vaši pistoli s tlumičem (a můžete si vzít AK). Další stráž je na útesu napravo – sejměte ho. Na konci cesty je sráz a nad ním dva chlapi, takže je pošlete dolů. Projděte podél útesu. Mother vás varuje před blížící se hlídkou, takže se raději schovejte na kopec a počkejte až projdou. Na konci cesty je svah, kterým se sklouzněte k padlému kmeni. Hned vedle vás je skupina arabů, ale dorazí Mother, postřílí je a dá vám vaši M4. Společně pokračujte do kopce. Narazíte na tábor plný nepřátel. Zatímco Mother ho obejde zleva, vy běžte zprava. Tiše zlikvidujte chlápka vpředu a pak druhého, který se vám oběví za zády. Následně se zbavte dvou chlapů nahoře na skalách. Nyní vám budou zbývat jen ti, co jsou dole v táboře a ty společně s Motherem snadno zlikvidujete. S Motherem můžete postoupit dál. Schovejte se pod můstkem, zatímco nad vámi projdou arabáci. Až bude čistý vzduch, pokračujte. Obejdete skály a dostanete se k mostu svrchu. U mostu jsou dva arabové – jednoho sejměte vy, druhého si vezme Mother. Seskočte na můstek a přes něj běžte dál. Narazíte na další dvojici arabů (opět toho druhého sejme Mother). Před vámi je ještě jedna skupinka, přičemž jeden chlápek je nahoře na skále. Až se jich zbavíte, Mother to vezme vrchem přes skály a vy prolezte jeskynním tunelem.

Vylezete přímo před táborem Talibánců. Oni vypálí světlici, Mother vás začne krýt a vy se schovejte za kameny. Prostřílejte se na vršek skály k táboru u jeskyně. V jeskyni je bedna granátů a venku na bednách leží kulomet PKM a sniperka Dragunov. Kryjte se za bednami a odražte masivní útok arabů. Jsou jich desítky, takže dobré krytí je základ. Až bude klid, pokračujte s Motherem na vršek skály. Odtud uvidíte váš havarovaný vrtulník. Zabočte doprava nahoru a dorazíte k domku. Uvnitř jsou však jen mrtví Talibánci (práce hledaných kolegů). Bohužel vás přepadnou arabové. Rychle si lehněte ať se vyhnete kulkám, ale exploze vás ochromí. Mother vás potáhne pryč, vy pistolí střílejte Talibánce (snažte se mířit na hlavu). Mother vás odtáhne ven, kde se postavíte na nohy ale hned vás postřelí. Dostanete se k útesu a společně s Motherem skočíte dolů. Nakonec vás ale stejně obklíčí.

 

Kapitola 10 – Záchrana zachránců
(Dante Adams, 1. batalion 75. pluku Rangers)
07:32, souřadnice 20508890, Takur Ghar

Pokus o záchranu ztroskotal a v rukou Talibánců jsou další speciálové. Takže se rozhodne pro přímý útok. Už během letu zasáhnou váš vrtulník. Chopte se minigunu.

Minigun

– Mocný rotační kulomet schopný během chvilky rozsekat zástupy nepřátel.

Kulometem pokoste arabáky venku, hlavně pak raketometčíky. Nakonec vrtulník ale zasáhnou. Vydrápejte se z něj ven, kde zuří bitva. U sebe máte klasickou výbavu, ale všimněte si, že vaše M4 má i granátomet! Hned u vrtulníku je bedna granátů. Doplňte munici a kryjte se za skálou. Probijte se vpřed, ale dejte pozor na kulometné hnízdo. Z vyznačeného místa aktivujte SOFLAM, zaměřte kulomet a pošlete na něj 40mm granáty. Poté pokračujte do kopců. Za rohem narazíte na druhé kulometné hnízdo – opět se přibližte a SOFLAMem kulomet označte ke zbombardování. O kus dál najdete vstup do tunelu – Hernandez ho odtáhne, ale zasáhne ho kulka. Yberra zůstane s ním a vy s velitelem Pattersonem vlezte dovnitř.

V jeskyni narazíte na několik ustupujících arabáků. Ve velkém tmavém sále nepřátelé hodí světlice a strhne se boj. Kryjte se za kameny a postřílejte je. Pokračujte dál až východu z jeskyně, kde narazíte na ztracené členy AFO Neptune – Voodoo a Preachera. Společně s nimi pokračujte dál. Na stráních před vámi je spousta nepřátel (desítky). Opatrně se probíjejte vpřed, využívejte krytu i granátů a snažte se pozice nepřátel obejít z boku. Probijte se až na vrchol kopce. Tady najdete bednu granátů a cestu dolů po úbočí. Před vámi je další úsek plný nepřátel. Navíc mají na kopci kulomet. Využijte skály po levici a přibližte se ke kulometu. Když budete dostatečně blízko, kámoši zavolají leteckou podporu, která hnízdo vybombarduje. Hned za ním je jeskyně. Uvnitř najdete ještě pár Talibánců, ale především celu, kde konečně objevíte Mothera a Rabbita. Záchranná akce se sice podařila, ale Rabbit na následky zranění zemře.