Araya

Hororových her je stále fůra. Tento žánr sice v posledních letech trochu přešlapuje na místě a poznává, že bez silného příběhu a zajímavého prostředí (strašidelný dům už fakt netáhne) to nepůjde, nicméně někteří tvůrci mají v otázce hororových her výhodu už jen tím odkud pocházejí. Araya (2016) dorazila z Thajska a protože Thajsko není jako západem znásilněné Japonsko, můžete si být jisti, že nádech tradičních východoasijských hororů vás v Araye nemine. Ke hře je ale třeba přistupovat opatrně a chápat, že v zemích kde je herní průmysl v plenkách nebudou vznikat kdovíjak přelomová díla. Ve skutečnosti je Araya lehce podprůměrná hororovka, která velice trpí celou řadou neduhů od slabší grafické stránky (hlavně modely postav), přes takřka generické natahované prostředí až po bídně napsané postavy.

Přistupovat k Araye jako ke Thajskému Outlastu není špatné. Ta inspirace tímto velikánem a to nejen prostředím, ale hlavně množstvím střetů s nepřáteli je značná. Bohužel Araya na Outlast zdaleka nestačí po technologické stránce, takže veškeré úprky před topornými pronásledovateli působí vzhledem k animacím až směšně. Prostředí nemocnice se od ústavu v Outlastu zase tak neliší, jenomže Araya kopíruje chodby a pokoje kde se dá. Nemocnice nevypadá jako nemocnice, ale jen jako síť chodeb, které by v reálu nikdy nemohly takto vypadat a fungovat. Zamrzí i dlouhá herní doba, respektive dlouhá vzhledem k herní náplni. Už někdy ve třetí kapitole vám bude jasné, že hra začíná přešlapovat na místě a pobíhání divnými chodbami s využitím laciných strašících metod (mizející postavy, pohybující se předměty…) nemůže déle fungovat. Herní horory vůbec často trpí tím, že v momentě, kdy ono „strašení“ prohlédnete, tak se přestáváte bát. Dá se to zachránit vtažením do děje skrze příběh a prostředí, pozvolným dávkováním strašení nebo rozumnou délkou, jenže Araya nezvládá ani jedno z toho.

Ale nebuďme hnidy a zkusme najít i něco pěkného. Araya exceluje ve zvucích. Bušení na dveře, vřískot ale i thajský dabing dokážou umně navodit stylovou atmosféru. Hra za vícero postav zase pomáhá vnuknout hráči představu, že ne všechny postavy, které se vám dostanou pod ruku musejí řádění duchů přežít. Tím ale ty skutečné klady Araye končí a zbývá jen plejáda herních aspektů, které jsou buď špatné nebo alespoň průměrné.

Hodnocení – 50%
Délka – cca 5h

 

Prolog

Probudíte se ve svém nemocničním pokoji. Hned na stolku je vzkaz přítele o brzkém návratu. U parapetu okna vezměte amulet. Prohlédněte pokoj dokud se neotevřou dveře do koupelny, kde na umyvadle leží článek o pěti zavražděných. Jakmile sem vkročíte, dveře se zavřou a do pokoje vstoupí Araya. Brzy ale odejde. Vyjděte ven a pokračujte chodbou. Vedle schodiště je na židlích nevyplněná jmenovka. Sejděte dolů, přivolejte výtah a sjeďte do přízemí. Tady je velký televize, kde běží zprávy o případu pěti zavražděných osob. Až si zprávy poslechnete, podlezte a přelezte překážky a pokračujte na konec chodby. Dveře se ale uzavřou a když se vrátíte, uvidíte blížící se Arayu. Rychle se vraťte ke dveřím, jež se vzápětí otevřou a proběhnete jimi. Proběhněte dalšími dveřmi až do haly, tady zahněte doleva a pokračujte úzkou chodbou v níž zahněte doleva do skladu. Tady vás Araya nevyhnutelně lapí


 

Kapitola 1 – Marisa
0:15

Přicházíte k nemocničnímu komplexu odkud se ozvala vaše známá Araya. Zuří bouřka a je noc, nicméně si můžete svítit mobilem. Na plotě v zatáčce je oznámení o uzavření nemocnice Napawan. Pokračujte kolem vrátnice se spícím chlápkem. Hlavní brána je zavřená, takže přelezte plot v koutě a pokračujte uličkou dál. Narazíte na figurky zeber a malý oltářík, v němž je ještěrka. Poté přes překážky postupujte uličkou až k zadnímu vchodu do špitálu.

V nemocnici uvidíte Arayu, ale uteče vám za dveře na elektronický zámek. Projděte dveřmi do další místnosti. Tady je několik zamčených dveří a jen jedny odemčené – ukrývají sklad v němž najdete na stole klíče a prázdnou skříň na pojistky. Kliči odemkněte ostatní místnosti. V jedné kanceláři jsou na stole noviny o zavření špitálu, v druhé kanceláři je na stole pojistka a třetí dveře v chodbičce ukrývají toalety, kde je na vozíku druhá pojistka. Vložte pojistky do skříně ve skladu, zatáhněte za páku a máte světlo! Než půjdete za Arayou, mrkněte do proskleného místnosti v hale – na stole tu je hlášení od hlídače Rama. Poté projděte prosklenými dveřmi.

Dorazíte do velké čekárny. Nalevo na stolech leží článek o zastřeleném muži. Prohlédněte kanceláře v malé chodbičce – v jedné je hlášení Rama o Jitovi, v druhé nečitelná zpráva o uzavření nemocnice. Pokračujte dlouhou chodbou vpravo od čekárny. Na sedačkách v chodbě je zpráva o zmizení jedné pacientky. Na konci chodby uvidíte Arayu, ale zmizí a na lehátku tu zůstane první Arayin deník. Chodba je slepá, takže se vraťte zpátky, když cestou uslyšíte vrzání dveří. Jedny dveře v chodbě se otevřely. Za nimi je velká místnost se stoly a hned na tom napravo je článek o ženě, která zabila svého expřítele. Projděte na druhý konec místnosti, když ze dveří nalevo uslyšíte hlas nějakého chlápka o rituálu. O kousek dál na chodbě vás tento muž přepadne. Rychle utíkejte vpřed, podlezte pod nábytkem a utíkejte chodbami až na toalety, kde v otevřené kabince vylezte do ventilační šachty. Uff, tady si můžete vydechnout. Prolezte šachtou (má několik odboček, ale jsou slepé) a seskočte do chodby. Jsou tu výtahy, tak jeden přivolejte a nastupte. V tu chvíli se na vás vrhne onen šílenec.


 

Kapitola 2 – Rama
0:20

Chrápete na vrátnici, když vás probere hrom. Půjdete zkontrolovat nemocnici. Na cestu si můžete svítit baterkou. Chodby před vámi jsou poměrně prázdné, takže rovnou projděte ke stojánku s hlášením a vyplňte ho. Otevře se cesta do kanceláře, kde na jednom stole leží článek o kruté sestřičce. Vraťte se zpět, kde se otevřely dveře a za nimi leží panenka. Pokračujte chodbami dál. Minete toalety a dorazíte do velké konferenční místnosti. Na stole leží střep – Marisa Araya byly kamarádky, a druhý deník Arayi (2/10). Vypněte zrnící televizi, načež se pohne nábytek v místnosti. Při odchodu z místnosti se na moment zapne televize s kulinářským pořadem, ale vzápětí obraz zmizí. Pokračujte nově otevřenou chodbou k dalšímu hlášení. Zatím ho nevyplňujte a projděte do kanceláře naproti, kde leží článek o smrti učitele. Vyplňte hlášení a pkus sklaokračujte. Projděte skrze sklad, přičemž si na štusu papírů všimněte kresby Kuman Thonga. Dorazíte do sálu s recepcí. Vede odtud několik chodeb. Jedna chodba vede do místnosti s mnoha stoly a na jednom je článek o zabijákovi, co sejmul řidiče. V jedné další chodbě je kancelář za sklem a na stole je výhružná zpráva o smrti. Poté pokračujte prosklenými dveřmi do chodby s dalším hlášením – vyplňte ho. Na konci chodby hned vedle hlášení najdete opět panenku ale nějaká síla vás srazí na zem a ocitnete se ve snové vizi.

Proberete se v cele s židlí na níž leží prázdný balíček. Opusťte celu až na velkou kruhovou chodbu s množstvím cel. Uprostřed sálu je obrys dívky – běžte za ní, ale uteče vám do jedněch dveří. Než půjdete za dívkou, prohlédněte chodbu po obvodu sálu – na jejím konci je křeslo s letadýlkem. Poté projděte dveřmi, kterými šla dívka ale v cele najdete jen dětskou lebku. Proberete se zpátky v nemocnici. Chodby jsou dost zaneřáděné. Cestou narazíte na rádio, které můžete vypnout a několik bočních pokojů, přičemž v jednom pokoji je na skříni článek o muži, co ubodal přítelkyni. Cesta vás zavede na modře osvětlenou recepci a dále do chodby, kde uvidíte zabijáka Jita, jak drží na vozíku Marisu. Jit si vám všimne a půjde po vás. Rychle utíkejte zpátky, proběhněte dveřmi a prolezte pod překážkami. Nakonec se vám podaří Jitovi utéct.


 

Kapitola 3 – Boon
0:25

Následujete Rama do nemocnice. Najal si vás týpek na provedení rituálu, takže máte daný cíl. Tím prvním je vyfotit tři značky. První značka je hned v chodbičce po levici. Vyfoťte ji a pokračujte dveřmi. Za dvojitými dveřmi je velký sklad a na stole tu leží vzkaz o vyvolávání duchů. Projděte okolní chodby. V místnosti strojovny je další nápis. Poté pokračujte chodbami dál. Na konci dlouhé chodby najdete třetí nápis a první část příběhu o zlém synovi. Cesta vás zavede na recepci. Na pultu leží zamčená skříňka. Vzápětí zaslechnete vyzvánění mobila přes dveře. Uvnitř je márnice a mobil leží na stolku. Dole v márnici uvidíte Arayu, jenže hned zmizí a zbude po ní třetí Arayin deník (3/10). Vytáhněte lůžko s mrtvolou, tělo nadzvedněte a vytáhněte klíč. S klíčem můžete odemknout dveře nahoře na chodbě a jít dál. V chodbě si všimněte vitrín s figurínami lidských těl, avšak jedna figurína chybí. V boční místnosti najdete druhou část příběhu o synovi. Na toaletách objevíte klíč se kterým odemkněte prosklené dveře a pokračujte k výtahu (figurína se zatím bude pohybovat za vámi). Nastupte do výtahu a vyjeďte do patra.

Chodbou projděte kolem zamčené kontrolní místnosti na recepci, kde leží článek o mrtvole s polovinou hlavy. Před vámi je dlouhá chodba s několika pokoji a na konci chodby je kabel pod proudem – nepřibližujte se. Prohlédněte pokoje po stranách chodby. V prvním pokoji zleva je na toaletě klíč. V dalším pokoji je třetí část příběhu o synovi. Vraťte se k recepci, klíčem odemkněte kontrolní místnost a vypněte proud. Tak můžete projít na konec chodby a vejít na záchodky z kabelu. Na umyvadle tu leží vzkaz o ceremoniálu s mapkou a klíč. Dle mapky se vraťte kolem recepce na křižovatku a zahněte doleva, kde se otevřela nová část patra. Na židlích v chodbě je dopis o starém pacientovi. Z vedlejšího pokoje se skutečně ozývá nějaké sténání. Pokoj je ale zamčený, takže projděte na konec chodby k recepci a tlačítkem odemkněte pokoj. Běžte dovnitř, kde už je připravený oltář pro rituál. Na lůžku leží druhý dopis o smrti onoho pacienta. Na skříňkách je klíč, se kterým odemkněte další pokoje na chodbě. V jednom z pokojů najdete svíci, v dalším třetí vzkaz o ženě, která muže navštěvovala. Vraťte se k oltáři, umístěte na něj svíčku a zapalte ji. Otevře se toaleta odkud vezměte vonné tyčinky – ty položte na oltář, také je zapalte a sedněte si na židli. Během rituálu uvidíte umírajícího muže z dopisů i ženu, která ho navštěvovala. Po skončení rituálu odejděte na chodbu a pokračujte nově otevřenými dveřmi dál. Po chvíli před sebou uvidíte Rama, ale vyděsí vás nestvůrná tvář.

 

Kapitola 4 – Marisa
1:45

Promluví k vám Araya a proberete se. Jit je pryč (honil Rama), takže můžete utéct. Projděte chodbou rovně a běžte dál. Na recepci uslyšíte pípat záznamník – zapněte ho a uslyšíte hovor jakéhosi muže a Araye. Na stole leží lékařský záznam Araye Sopapan o rozdělení osobnosti. Pokračujte přes umývárnu s těly v kádích až k dalšímu recepčnímu pultu. I na něj drnčí záznamník s další části Arayina hovoru a opodál je úmrtní list pacienta, který zmřel na rakovinu. Pokračujte do chodby s několika dveřmi po stranách. Jedny dveře ukrývají místnost s nečitelným listem. Poté běžte až na konec chodby. V další chodbě je po stranách několik ordinací. V první ordinaci po pravici je článek o nalezeném tělu ženy. V další ordinaci přes chodbu je na lůžku je střep (2/5) – Araya omylem napadla Marisu. V poslední ordinaci je čtvrtý deník Arayi (4/10). Když ho vezmete, nějaká síla vás upoutá na židli a do ordinace vnikne přízrak Arayi. Na poslední chvíli se však stáhne.

Až budete volní vydejte se chodbou zpátky. Narazíte tu na nově otevřené dveře. Ale jakmile jimi projdete, přepadne vás Jit. Utíkejte stále vpřed, proběhněte prosklenými dveřmi, zahněte do chodby vlevo a utíkejte stále dál až k výtahové šachta. Tam vás Jit nevyhnutelně srazí.

 

Kapitola 5 – Rama
1:58

Zavoláte šéfovi, že jste byli během práce napadeni Jitem. Dohodnete si s ním schůzku tady v nemocnici. Projděte dveřmi a ocitnete se na křižovatce. V následující části nemocnice několikrát uvidíte ducha sestřičky (Arayi) jak ukazuje na některé předměty. Hned v chodbě před vámi je listina o prvním typu Kuman Thonga. Chodba vpravo vede na toalety, kde je listina o druhém typu Kuman Thonga. Poté pokračujte chodbou vlevo. Dorazíte do jídelny. V malé prosklené místnosti za jídelnou je pátý Arayin deník (5/10). Pokračujte přes jídelnu skrze další síť chodem až na křižovatku, kterou se táhne krvavá skvrna. Běžte směrem, kterým skvrna vede. Dorazíte do větší místnosti s mnoha dveřmi. V okolí se nachází celkem pět listů s poposem rituálů, přičemž za jedněmi dveřmi je oltář, kam je třeba listy dát a spálit je. První list je hned v chodbě, kterou jste přišli, druhý list je ve dvařích, kde končí krvavá skvrna, třetí list je v místnosti opodál, čtvrtý list je ve dveřích naproti skvrně a pátý list je vedle oltáře. Listy dejte do krabičky u oltáře a zapate je. Při odchodu vás však napadne Araya.

Proberete se opět v kurovém sále s celami. Opět následujte Arayu – do patra a dále k zamčeným dveřím. Bude třeba najít klíč. Sejděte zase dolů a na můstku napříč najdete dětské autíčko. Poté projděte do cely naproti můstku. Projděte chodbou v cele až k lůžku na němž leží hračka medvěda a hlavně klíč. S ním běžte nahoru a odemkněte zamčené dveře. Uvnitř je cela s hodinami. Vezměte z lehátka ozubené kolo a vložte ho do hodinového strojku na konci cely. Zvuk hodin vás po chvíli probere.

Jste zase v nemocnici. Vyjděte na chodbu, kde uvidíte šéfa, jenomže Jit ho podřízne. Rychle se otočte a utíkejte chodbami. Přelézejte překážky a dejte si záležet, aby vás Jit nechytil. Když mu utečete, podaří se vám ho zavalit skříní a zbavit se ho.


 

Kapitola 6 – Boon
1:50

Proberete se po minulém šoku. Hned před vámi na sedačkách je kondolence Ramovi o mrtvé dceři. Pokračujte dveřmi na konci chodby a ocitnete s v garážích. Sejděte o patro níž a běžte až na konec garáží – na stole tu leží článek o sebevraždě studenta v garážích a bankovní účet. Pokračujte do nižšího patra a opět až na konec podlaží – je tu oprátka (Arayina) a šestý Arayin deník (6/10). Na opačné straně patra se otevřely dveře do interiéru nemocnice, takže se tam vydejte.

Projděte dlouhou chodbou, přičemž nezapomeňte prozkoumat boční pokoje – v jednom leží už čtvrtá část příběhu o synovi. Na konci chodby na balkonu potkáte Rama. Varuje vás před šílencem Jitem, načež se ozve křik dívky a on poběží za ní. Hned na lůžku na balkonu je druhá zpráva jak spatřit duchy. Pokračujte na konec chodby, kde zahlédnete ženu plazící se po čtyřech. Na konci chodby na lůžku je též třetí zpráva jak spatřit duchy. Sejděte po schodech na nižší podlaží. V záhybu chodby opět uvidíte plazící se ženu. Pokračujte na toalety, kde je další znak k vyfocení. Až ho zaznamenáte, běžte ke dveřím na konci chodby, zatímco se kolem vás objeví spousty figurín. Přes dlouhou chodbu dorazíte k oltáři. Na lůžku vedle je mapa se vzkazem od Chu a klíč. Opět je třeba připravit rituál. V místnosti vedle lůžka s mapou je pátá část příběhu o synovi. S klíčem běžte zpátky a odemkněte jedny z dveří v chodbě. V této nové chodbě je opět několik bočních místnosti. V té zkraje je šestá část příběhu o synovi a v další místnosti je sedmá část příběhu o synovi. Na konci chodby je na stojánku svíčka, kterou vezměte zpátky k oltáři, umístěte ji a zapalte. Za vámi se objeví figuríny ale vzápětí seschnou a zmizí. Pokračujte nově otevřenými dveřmi. V chodbě za nimi je klasicky řádka bočních místnosti a v té první je osmá část příběhu o synovi. Na lůžku v záhybu chodby je devátá část příběhu o synovi. Pokračujte po schodišti nahoru a v mezipatře si vezměte desátou část příběhu o synovi. Nahoře vás přepadne rituálem posílená plazící se žena! Rychle utíkejte chodbou, přelézejte překážky a nezastavujte se. Útěk je docela dlouhý a překážek je hodně, takže to není snadné. Nakonec ale uniknete.


 

Kapitola 7 – Marisa
2:20

Pád nebyl tak zlý, jelikož se kabina zasekla v šachtě. Projděte chodbou a na jejím konce sejděte po schodištích dolů. Dojdete do haly s velkou recepcí. Když zkusíte projít k recepci, nábytek vám zatarasí cestu. Vezměte to přes místnost pravo, kde je díra ve stěně kudy prolezte do vedlejší místnosti a tak nábytek obejděte. Na stole na recepci je lékářská zpráva Arayi. Vyjděte do patra. Hned v protějších dveřích je sedmý Arayin deník (7/10). Ve dveřích vpravo na ochozu je hlášení Rama o smrti dvou mladých lidí a ve dveřích vlevo na ochozu je osmý Arayin deník (8/10) a střep (3/5) – Araya s přítelem Sornem. Nyní sejděte zase do přízemí a pokračujte nově otevřenými dveřmi. Ve velké široké chodbě je na sedačkách hlášení Rama o mobilu mrtvé dívky. Na opačné straně chodby je Araya, ale když k ní přijdete, její přízrak se na vás vrhne (Araya tomu nedokáže zabránit). Rychle se otočte a utíkejte chodbou zpátky a poté doleva. Utíkejte dál, dokud neproběhnete hnědými dveřmi. Sem už přízrak nepůjde.

V místnosti kam jste utekli je lůžko a na něm střep (4/5) – Araya se se Sornem pohádala. Pokračujte dveřmi a projděte dlouhou úzkou chodbou plnou svíček. Cestou se stavte na toaletách, kde na jední míse leží zpráva o těhotném duchu. Chodba vás zavede do pokoje s oltářem. Na oltáři je nekromancerská tabulka. Projděte do dalšího pokoje, kde je také oltář. Na stole tu leží devátý Arayin deník (9/10). Po jeho přečtení se na vás Araya vrhne.

Proberete se v úzké chodbě. Projděte jí ale chodba se po nějaké době začne větvit a vytvářet bludiště. Abyste nezabdloudili držte se pravé strany. Nakonec dojdete ke dveřím s prkny, které se otevřou.Uvnitř je místnost s oprátkami a klíček, kterým odemkněte dveře zpátky přes chodbu. Dojdete do místnosti plné krve a kusů těl vystupujících ze zdí. Chodbu přehrazuje pletivo, ale je v něm díra, kterou prolezte. Za pletivem na jedné hlavě, co vystupuje ze zdi najdete střep (5/5) – Sorn napadl Arayu. Protože dveře z místnosti jsou zamčené, prolezte zase zpátky před pletivo, načež se dveře otevřou, takže už jimi můžete jít. Dojdete do malé místnosti s desátým deníkem Arayi (10/10). Před vámi se přehraje scéna, kdy se Araya oběsila.


 

Kapitola 8 – Rama
2:18

Před vámi je vstup na dětské oddělení. Na recepčním pultu je zpráva o Kuman Thongovi. Pokračujte do větší haly s pultem. Odtud běžte do otevřené místnosti s lůžkami a na jednom z nich najdete dětské triko. Nyní se otevřely dveře v sále s dětským hradem – uvnitř je Ramova účtenka a lékařský záznam dívky s meningitidou. Teď se otevřely dveře v hale s pultem – uvnitř je úmrtní zpráva dívky s meningitidou. Opět se otevřely dveře v hale s dětským hradem – uvnitř vás lapí duch.

Opět se proberete ve známé kruhové místnosti s celami po obvodu. Jsou tu dveře zamčené na tři zámky a bude třeba najít klíče. Nejprve obejděte sál (minete dveře s hvězdou) a ve dveřích s měsícem najdete přání k narozeninám Ploy a klíč. Vraťte se ke dveřím a odemkněte měsíční zámek. V tu chvíli se zjeví přízrak. Rychle utíkejte do dveří s hvězdičkou a skočte do šachty uvnitř. Tím přízraku utečete. Seskočili jste do prostředního patra, takže ho prohlédněte a v cele s hvězdičkou najdete lízátko a klíč. Při východu z cely opět zaútočí přízrak. Utíkejte zpátky do dveří se šachtou, vylezte šachtou nahoru a běžte rychle odemknout druhý zámek, čímž přízrak zapudíte. Nyní opět do prostředního patra a do cely se sluníčkem. Tudy projdete až do spodního patra. Jedny neoznačené dveře tady dole jde otevřít a uvnitř je dopis Rama ohledně jeho dcery Ploy. Nyní v tomto patře vyhledejte dveře se sluníčkem a uvnitř seberte klíč. Znovu zaútočí přízrak, ale tentokrát nemůžete utéct zpátky, takže pokračujte skrze celu a dále do sousední cely po pravici, kde jsou obrazy vás a rozmazané dívky. sem přízrak nemůže a ztratí se. Vyjděte ven a přes můstem napříč propastí přejděte na opačnou stranu. Mezitím opět zaútočí přízrak. Zdrhejte do dveří se sluníčkem, tudy nahoru do středního patra, dále do cely s šachtou, šachtou vylezte nahoru, utíkeje ke dveřím, odemkněte poslední zámek (skrčte se, abyste na něj dosáhli) a vpadněte do konečně odemčených dveří než vás přízrak chytí. Když to stihnete, ocitnete se v pokoji se svou dcerou Ploy, která zemřela.

Proberete se zase v nemocnici. Dlouhou chodbou dojdete do pokoje s oltářem. Je tu nekromancerská tabulka a v dalším pokoji leží omráčená Marisa. Vedle je mrtvola Arayy z níž vytáhněte hřebík, čímž uvolníte jejího ducha, který vstoupí do Marisy. Vzápětí však dorazí Jit. V rámci QTE ho přemohněte, načež si můžete vybrat zda ho ušetříte nebo zabijete.


 

Kapitola 9 – Boon

Pokračujte chodbami. Na konci jedné z nich na lůžku je dopis pro Jita. Vzáptí vás napadne plazící se přízrak – rychle sprintujte na konec chodby. Jakmile vběhne na schodiště, jste v bezpečí. V patře projděte chodbami a vstupte do jediných odemčených dveří – uvnitř je oltář. Vedle mrtvoly je dopis o zavražděné ženě. V pokoji jsou celkem čtyři pečetě s rituálem – dva na zdi, jedna na mrtvole, poslední v adní místnosti. Po sebrání té vzadu se místnost zaplní mrtvolami. Přelezte po nich, dejte listy do nádobky a spalte.

Odejděte ven a běžte zpátky, když vás opět napadne přízrak. Rychle utíkejte chodbami, zahněte do prosklených dveří vpravo a sprintujte až k východu z nemocnice. Tady zahněte doleva a utíkejte na konec cesty. Tady vás ale přízrak stejně porazí.


 

Kapitola 10 – Marisa
4:17

Jitův šéf vstoupí do jeho pokoje, napadne Rama ale přízrak ho vrhne proti zdi a zabije. Pokoj začne hořet. Utečte ven na chodbu, kde vás přepadne Arayin přízrak. Utíkejte chodbami stále dál až k východu z nemocnice. Párkrát od sebe musíte přízrak v rámci QTE odstrčit, ale nakonec se dostanete k východu.

Závěr příběhu se odvíjí podle toho, co se stalo s Jitem. Pokud ho Rama zabil, vrhne se proti přízraku Arayi, jenže ten ho přemůže a Marisa zemře.
Pokud je Jit živý, vrhne se na přízrak on a zničí ho. Všichni nakonec přežijí.