DAT Star Trek: Voyager – Elite Force 1 – Expansion Pack

Datadisk pro Elite Force vyšel rok po základní hře a má jedno zásadní specifikum (záměrně neříkám vadu) – je primárně cílen na fanoušky Star Treku. A i když jsem si Expansion Pack vcelku užil, umím si představit, že pro hodně hráčů půjde o vyhozený čas i peníze. Základem totiž není žádný nový příběh, žádné nové mise na nových lodích a planetách, ale pouze otevřená procházka na Voyageru. Projdete se několika palubami, pohovoříte s řadou postav, posbíráte množství sběratelských předmětů a pročtete si tuny spisů od kapitánova deníku, přes lékařské záznamy až po kuchařku. Těžký fanda Star Treku bude chrochtat blahem, tedy pokud dostatečně zvládá angličtinu.

Ti, pro které je prioritou spíše akce než jakési adventuření, se musejí smířit s pouhými šesti akčními úrovněmi. Z hlediska délky by to v původní hře vydalo tak na jednu misi a to je opravdu málo. Na obranu datadisku lze říci, že většina těchto bojůvek má nápad. Už procházka zahradou odkud se vyrojí dokonce nové druhy nepřátel je zábavná, ale není to nic proti Borgské akci viděné z pohledu třetí osoby. Vrcholem akčních pasáží je pak dvouúrovňové putování kapitána Protona černobílým světem a následný boj s bossy. I tak je akční součást datadisku krátká a navíc ochuzená o přítomnost spojenců.

Do MP složky hry přidává datadisk řadu nových úrovní a módů. Ale pro mě je stěžejní SP složka a co si budeme namlouvat – za mnoho nestojí. Holt nejsem ta správná cílová skupina a proto ač nerad (s přihlédnutím na výtečnou základní hru), musím jít s hodnocením o dost níž.

Hodnocení – 60%
Délka – cca 2h


 

Návod

– Způsob, kterým budete v datadisku postupovat je čistě na vás. Níže uvedený postup je založený na co nejpohodlnějším postupu bez zbytečného bloudění.

 

Voyager I

Paluba 2 – Jídelna

Začínáte ve své kajutě, kam budou přesouvány sběratelské předměty, které najdete. U sebe máte trikodér.

Trikodér

– Naprosto klasická věcička sloužící ke zkoumání věcí i osob. V praxi jím můžete namířit na zajímavý objekt, či osobu a dozvědět se její název, váhu, výšku a případně i hodnost.
– Alternativní funkce zapne radar, kde uvidíte blízké osoby.

Tip – Na některých místech lodi včetně vaší kajuty jsou replikátory jídla a pití. Druhy potravin se generují náhodně a každá přidá +5 HP.
Na pohovce leží váš deník a na stolku je PDA s úkoly, které si vezměte. Před kajutou na vás čeká Sedmá. Máte si odpočinout před misí na Forge (děj datadisku spadá před poslední misi základní hry). Okolo projde Telsie a zamíří do jídelny. Běžte za ní.
Tip – Na většině palub můžete najít nástěnné mapy, které navíc po aktivaci zobrazí legendu, takže můžete rychle zjistit kde je čí pokoj nebo k čemu daná místnost slouží.
V jídelně najdete nejen Telsii ale i Neelixe. Na jednom stole v koutě leží figurka Munra (1/9). Na dalším stole je seznam slavností a na pultu je kuchařka. V kuchyni otevřte skladovací místnost – jsou tu nohy sběračů (1/11), které vezmete. Na tomto patře jsou ještě kajuty Neelixe a Kima, jenže nemáte oprávnění tam vstoupit. Nastupte do výtahu. Můžete postupovat jakýmkoli způsobem, ale pro maximální efektivnost začněte palubou 9.

 

Paluba 9 – Počítačové jádro

Projděte chodbou, kterou tehdy utíkal Renner a vstupte k Jefrísovým průlezům. Právě tu vyrušíte Changa s Jurotovou při menší intimní chvilce. Sešplhejte do šachty a na křižovatce zahněte doleva (cesta rovně by vás zase vyvedla nahoru). Doplazíte se k počítačovému jádru, kde je Renner. V koutě leží figurka Changa (2/9) a především tu je počítač z něhož získejte přístupové kódy.
Tip – S přístupovými kódy se dostanete přes jakékoli zabezpečení lodi, což znamená že vám neodolají žádné dveře ani systémy (tedy pochopitelně ty dveře a systémy, které hra umožňuje otevřít či aktivovat).
Vylezte ven a nyní můžete nerušeně prozkoumat všechny paluby. Začněte můstkem.

 

Paluba 1 – Můstek

Na můstku najdete Chakotaye a Harryho Kima. Nalevo dole je počítač s knihovnou, kde najdete záznamy o Federaci, zbraních i mimozemských přístrojích. Nahoře uprostřed je panel, kterým můžete spustit poplach – kapitánka vyběhne ze své pracovny a vynadá vám, načež se poplach zruší. V zasedací místnosti nalevo je přehled oprav lodi, soupis epizod Protona a hodnocení Hazard týmu.
Tip – Pokud máte přístupové kódy, můžete na křesle Chakotaye zahájit autodestrukci lodi. Proces je ale nezvratný, takže počítejte se smrtí.

 

Paluba 2 – Jídelna (2. část)

S přístupovými kódy můžete navštívit kajuty ostatních členů posádky. V kajutě Kima najdete jeho deník. V kajutě Neelixe je taktéž osobní deník a navíc sběratelská plaketa Sedmé z Devíti (2/11). Vraťte se do výtahu a vydejte se na třetí palubu.

 

Paluba 3 – Kajuty důstojníků

Na třetí palubě se nacházejí kajuty důstojníků. Vezměte to zleva. První kajuty patří Tomu Parisovi a krom deníku má uvnitř i Protonovu zbraň.

Protonova zbraň

– Laserová pistolka fiktivního hrdiny kapitána Protona. Je velmi přesná a účinná zhruba tolik, co puška.
– Tato zbraň jako jediná nemá alternativní mód palby.

Druhá kajuta patří Tuvokovi a uvnitř je opět deník. Třetí kajuta je největší a nejlépe vybavená jelikož jde o kajutu samotné kapitánky Janewayové a i tady najdete její deník. U výtahu narazíte na Odella a pokračujte na druhou stranu paluby. Další kajuta patří Chakotayovi a opět v ní nechybí deník. Hned vedle je samostatně umístěná Chakotayova kancelář, kde je figurka Munroové (3/9) a na stole je ukrytý spínač, který mění obrazovky lodí a plavidel v okolé Forge. Poslední kajuta patřé B’Elanně a uvnitř nechybí deník. Naskočte do výtahu a jeďte o palubu níž.

 

Paluba 4 – Hazard Ops

V brífingové místnosti narazíte na Tuvoka a na stolku je i deník Fostera. V šatnách můžete díky kódům otevřít každou skříňku. Mrkněte hlavně do té Odellovy odkud vezměte plakát Elite Force (3/11) a Biessmanovy, v níž je granátomet (4/11). Ve zbrojnici je Oviedo a také zbraně, které poberte (phaser, puška, Scavengerská puška a zbraň stáze). Vedle holopaluby jsou záznamy zbraní (přehled zbraní) a hodnocení střelnice (můžete si všimnout, že krom perfektního výsledku Tuvoka, má velmi dobré výsledky i Foster, Chakotay, vy a Telsie). Na holopalubu sice můžete už jít a vybrat si některý ze čtyř scenářů, ale zatím to odložte. V teleportační místnosti najdete Pelletiera. Díky kódům aktivujte teleport a přemístěte bedny. Teleport pak můžete sami použít a teleportovat se na mnoho míst po celé lodi (můstek, jídelna, ošetřovna, skladiště, astrometrika, doky, strojovna a údržba), nicméně většinu míst snadno projdete i pěšky přes výtah. Zatím to nechte být.

Pokračujte na konec chodby a tady doleva, kde jsou kajuty členů Alpha týmu. V kajutách Jurotové, Changa, Biessmana a Telsie najdete jen jejich deníky. V kajutě Chella je nejen deník, ale i sám Chell, jak zkoumá světlušky (5/11) z lodě Etheriánů – světlušky si zblízka prohlédněte, aby se vám zaznamenali. V této části paluby je i menší sklad kam se přemístili bedny z teleportační místnosti a díky nim můžete vylézt na horní polici a vzít obloukovou zbraň (6/11). Ve společenské místnosti najdete Nelsona, Csatlose, Jaworskiho a Lairdovou jak mastí karty. Na konci chodby je odbočka k vězení, kde počítačem odemkněte celu a uvnitř vezměte figurku Fostera (4/9). Nyní se vraťte k teleportu a z nabízených destinací vyberte čtyřku – skladiště.

 

Paluba 8 – Astrometrika / Skladiště

Ocitnete se na můstku ve skladišti, kam byste se nebýt teleportu nedostali. Leží tu fotonové torpédo (7/11). Opatrně seskočte dolů a na jedné bedně najdete figurku Chella (5/9). V rohu je kontrolní panel s databází skladovaných materiálů. Vyjeďte výtahem nahoru (je tu několik pušek) a běžte do druhého skladiště. Tady najdete Biessmana jak se snaží otevřít bednu a také tu leží deník Sedmé. Vraťte se zpět, opusťte skladiště a běžte na Astrometriku. Tady vás uvítá Sedmá. Na panelu si projděte záznamy planet a stvoření, které jste potkali, přičemž vybraný záznam si můžete nechat zobrazit jako hologram. Na podstavci je také figurka Foster-Borga (6/9). Běžte do výtahu a jeďte na pětku, kerou jste díky teleportaci přeskočili.

 

Paluba 5 – Ošetřovna

Prohlédněte chodby paluby a v rohu, kde jsou dvě silové pole najdete figurku Biessmana (7/9). Běžte na ošetřovnu, kde najdete Doktora a Fostera, který se zotavuje z asimilace (můžete aktivací jeho lůžku spustit skener). V kanceláři je deník Doktora a na stěně vedle je databáze chorob. V koutě místnosti je marnice. Dvakrát stiskněte panel, načež na vás z márnice vybafne Biessman (8/11). Tím prohlídka končí a můžete jet dál.

 

Paluba 10 – Hangár

Běžte až do hangáru a hned vedle výtahu aktivujte silové pole a otevřte vrata. V hangáru najdete Parise a kupodivu i Lathropa (který nevyhnutelně zemřel na lodi Mrchožroutů). Dole pod raketoplánem je Salma. Vy ale běžte dveřmi v rohu hangáru. Zničte okno a vlezte do ventileční šachty, kde je Tetryonský disruptor (9/11). Seskočte dolů z šachty a ve skladu z bedny vemte figurku Jurotové (8/9). Běžte do kontrolní místnosti pod raketoplánem – spínačem vypněte magnetické svorky. Nyní vylezte nahoru a počítačem v rohu vypusťte raketoplán. Můžete se vrátit do výtahu a jet dál.

 

Paluba 11 – Strojovna

Jděte na strojovnu, kde pochopitelně potkáte Torresovou. Můžete nechat vypnout warp jádro tak jako kdysi – spínačem vpravo za rohem získejte kódy, použijte je do panely vlevo a poté vylezte nahoru, kde spínačem vypněte jádro. Torresová ho však poběží zase zapnout. Nahoře v rohu najdete figurku Telsie (9/9). Tím je základní prohlídka lodi hotová. Nyní zamiřte na čtvrtou palubu.

 

Paluba 4 – Hazard Ops (2. část)

Běžte opět do teleportační místnosti, ale tentokrát vyberte osmičku – údržbu.

 

Paluba 15 – Údržba

Jediná paluba, na kterou se výtahem nedostanete. Na křižovatce je Borg Slayer (10/11) – hra s Borgy. Pokračujte do pracovny Dischlera. Můžete tu panelem vysunout podvozek lodi a projít si Dischlerův deník. Především ze zdi vemte plaketu Ravenu (11/11).

Nyní byste měli mít vše sesbírané a prozkoumané, takže je nejvyšší čas vrhnout se na akci – odehrajte Borg Slayer a poté opusťte palubu výtahem a běžte na holopalubu.


 

Simulace 1 – Borg Slayer

Začínáte v bludišti a beze zbraní.
Tip – Borg Slayer je snímán z pohledu shůry, ale vaše herní možnosti se nemění – stále můžete skákat, běhat, skrčit se…
Dojděte na křižovatku a červeným podstavcem ji otočte tak, abyste mohli jít doprava. Prokličkujte mezi Borgy, dejte pozor na drtič a utíkejte až na konec cesty, kde je puška a terminál munice. Pomocí pušky Borgy zlikvidujte. Pokud se některý stihne adaptovat, nezbývá kolem něj proběhnout. Vraťte se na křižovatku a nyní jí otočte tak, abyste mohli jít do levé části (z pohledu počáteční pozice). Zničte naprasklou zeď a popadně Scavengerskou pušku. S ní zlikvidujte nepřátele, přičemž využijte explozivní sud, případně exploze alternativní módy střelby, abyste zničili i adaptované Borgy. Na konci cesty je léčení a hlavně generátor, který zničte, čímž vypnete silové pole na křižovatce. Tudy pak pokračujte dál.

Opětrně proběhněte mezi výpary. Nalevo uvidíte Sedmou, kterou musíte zachránit, ale kolem ní je silové pole. Vpravo za rohem najdete dva krystaly munice, což se může hodit. Všimněte si schodiště nad jámou s automatickými střílnami.
Tip – Raději zničte zeď vpravo od schodiště a střílny zničte, než abyste riskovali, že do jámy spadnete.
Poté jámu přeskočte a v dalším sále berte výtah vlevo v rohu. Nahoře najdete zbraň stáze a s ní zničte další Borgy. Nahoře aktivujte červený čtverec, který otočí schodiště v hlavním sále a také otevře cestu kousek od vás. Tudy projděte a vystoupejte nahoru. Narazíte na skupinku druhu 8472 – nezapomeňte, že jsou velmi rychlí. Nahoře aktivujte zelenou desku, čímž v hlavní hale spustíte druhý výtah. Vraťte se tam a tímto výtahem vyjeďte nahoru. Nahoře je silové pole a také další zelená deska, kterou konečně otevřete celu se Sedmou. Běžte za ní a zničte generátor, který tu je, čímž vypnete silové pole a Sedmá se teleportuje.

Projděte z vězení zase ke schodišti a tentokrát přes schodiště skočte na plošinu, kde je fotonové dělo. S ním se vraťte výtahem nahoru a projděte do místnosti za silovým polem. Je tu skupinka Borgů, tak ji raketometem zničte (můžete využít i sudy). Na konci místnosti aktivujte červený čtverec, čímž v hlavním sále zvednete plošinu. Zbývá se vrátit dolů ke schodům a přes schody a plošinu přeskákat až na konec dráhy.


 

Simulace 2 – Relaxační program zahrady

U sebe máte Phaser a jste v krásné zahradě, kterou opečovává zahradník. Na druhé straně leží puška ale jakmile ji vezmete, zaútočí několik zelených příšer. Naštěstí budou nabíhat po jedné a útočí jen zblízka, takže když budete rychlí, dokážete je v pohodě zadržet. Poté vyhledejte zahradníka a napadněte ho. Pustí se do vás Phaserem a umí být dost nebezpečný, tak dávejte pozor. Až ho sejmete, vyklube se z něj druh 8472. Je sám, takže ho snadno zlikvidujete a tím je mise hotová.
Tip – Všechny holomise jde vypnout aktivací panelu na počátku mise, ovšem po splnění uložených úkolů se většina misí sama ukončí. Vyjímku tvoří jen tato mise, kde je východ přes panel nezbytný.


 

Simulace 3 – Střelnice

Střelnice odpovídá střelbě při výcviku. Máte pušku a je třeba zničit terče poletující okolo.


 

Simulace 4 – Paris – Kapitán Proton 2/Alpha

Kapitola 1 – Labyrint zoufalství

Jste v černobílém světě kapitána Protona a to i s jeho pistolkou (jedinou zbraní). Hned před vámi je konstrukce na níž aktivujte spínač, což spustí výtah na sousední konstrukci. Vyjeďte nahoru a všimněte si velké zatarasené brány. Lze ji obejít zvrchu, ale v cestě stojí smrtící elektřina. U konstrukce nad výtahem sepněte panel, čímž elektřinu vypnete a můžete vyjít na bránu. Odtud uvidíte areál s nepřáteli – pobijte je. Opatrně slezte dolů. Vedou odtud dvě cesty – ta nalevo však končí několika zavřenými branami, takže bertu cestu vpravo. Horskou cestou dorazíte do velké budovy. Vyčistěte ji a projděte na můstek nad průsmykem. Z výšky máte skvělou palebnou pozici a můžete zlikvidovat nepřátele na druhé straně mostu, ve věži i dole pod vámi. Poté překonejte most. V protější budově konečně najdete terminál munice.
Tip – Tato mise zahrnuje zcela nové prostředí, které v základní hře nebylo. Dobře znáte prostředí Etheriánské lodi, stanice Mrchožroutů, Borgské krychle, Gunshipu a Forge, ale svět Protona je nový a tedy i vzhled terminálů je jiný. Proto je důležité postupovat pozorně, abyste terminálu nepřehlédli.

Pokračujte přes malý můstek do další budovy, kde je léčení a výtah dolů. Vyčistěte dolní patro a sepněte panel, čímž otevřete brány. Nemusíte se ale vracet, jelikož stačí projít ven, sejít po schodech a dostanete se před jednu z dřve uzavřených bran (přímo pod velkým mostem). Pokračujte druhou bránou. Hned za ní je stezka vzhůru k velké soše Chaotica. Cestou narazíte na terminál léčení a pár nepřátel. Až bude čisto projděte do komplexu pod sochou.

 

Kapitola 2 – Ďábelská pevnost Dr. Chaotica

Hned za dveřmi je první nepřítel. Vystoupejte po schodech a ocitnete se v hlavní hale paláce. Dejte pozor na vojáka nahoře na balkoně i na ostatní nepřátele v chodbách. Až bude čisto, všiněte si po stranách balkonu terminálu munice i léčení. Vydejte se chodbou vprao, kde vás zavede pod jiný balkon, kde je skupina vojáků a terminál munice. Chodba vás zavede zase zpátky ke křižovatce. Postupujte odtud na konec dlouhé chodby a dále po schodišti do patra. V patře projděte okolo balkonů a cestou samozřejmě pobijte nepřátele. Nad druhým balkonem jsou terminály léčení a munice. Poté vstupte do dveří na konci chodby. Za dveřmi najdete Constance Goodheart, kterou Chaotic vězní, ale krom ní a Chaotica tu je i jeho robot.

Boss 1 – Satan + Chaotic

– Nejprve na vás zaútočí robot Satan. Je velká a pomalá horda kovu, která na malou vzdálenost šlehá paprsky (jako Borgové). Před boss můžete couvat kamkoli do areálu paláce, takže pokud nechcete riskovat boj okolo silového pole, stáhněte se dozadu a střílejte Satana zdálky. Vydrží zhruba 10 ran, což je dost, ale pokud si ho nepustíte k tělu, zvládnete to.
– Jakmile Stan padne, zaútočí na vás sám Chaotic. Ten používá Scavengerskou pušku jako jeho vojáci a je i podobně nebezpečný. Snažte se využít nějakou překážku nebo střílet zpoza rohu. Chaoticovi stačí jen 4 rány.


 

Simulace 5 – Murphyová – Klingonská základna

Klingonská základna

Začínáte v malé místnosti a máte jen Phaser a pušku.
Tip – V misi se nachází celkem 8 kusů Isodesia, nicméně úkolem není jej sbírat a z jeho sběru ani nic nezískáte, takže Isodesia můžete klidně míjet, pokud chcete.
Na chodbě zastřelte Klingona, čímž získáte samopal a poté běžte na konec chodby. Je tu první Isodesium a spínač na odemčení dveří. Přes ně projděte ven na dvůr. Tady je několik nepřátel a jeden chodí na ochozu nad vámi. Najděte dobrou palebnou pozici a sejměte je. V rohu u skal je druhé Isodesium a za ohrádkou kam skočte přes bedny je třtí Isodesium. Vyšplhejte nahoru a projděte po ochozu. Na konci lávky seskočte ke dveřím a dostanete se na nosníky nad velkou kontrolní místností. Dole je několik Klingonů, tak je z výšky zlikvidujte. Na konci nosníku je čtvrté Isodesium a v šachtě u žebříku je páté Isodesium. Sleuzte dolů a spínačem vypněte silové pole – přes kontrolní místnost se můžete vrátit až ven na dvůr. Postupujte chodbou okolo panelu. Cestou se probijte přes Klingony až do malé kontrolní místnosti, kde je šesté Isodesiium a spínač na vypnutí silového pole. Dorazíte až k teleportu, kterým se přesunete do další části základny.

Dojdete na ochoz nad hlavním sálem v němž je silové pole. Z výšky zlikvidujte nepřátele nahoře a i dole. Poté projděte přes lávky. Cestou seberte sedmé Isodesium a na konci spínačem otevřte poklop uvnitř silového pole. Vzápětí na vás zezadu vyběhne Klingon, tak ho sejměte. Vraťte se přes lávky zpátky a prolezte šachtou. Dostanete se do malého sálu s dalším silovým polem. Pobijte Klingony a spínačem pole vypněte – uvnitř něj je šachta. Dole v šachtě je osmé Isodesium. Prolezte šachtou až do vnitřku silového pole hlavního sálu. Tady seberte hledaná PDA a dvojicí spínačů vypněte silové pole a otevřte cestu ven. Vzápětí se teleportuje pár Klingonů, tak je zlikvidujte a poté otevřenou cestou opusťte základnu.


 

Voyager II

Pokud máte splněny všechny úkoly, posbírané sběratelské předměty a figurky, vraťte se ke svému pokoji. Tady už bude čekat Sedmá, která vás pochválí a odejde. V pokoji si pak můžete prohlédnout figurky a některé předměty.

Hrát můžete stále dál. Datadisk nemá přímo daný konec.