Adventurista

Svět příběhů

Adventurista

Painkiller 7 – Hell and Damnation

Když jsem se doslechl, že má vyjít nový Painkiller a že to má být remake původní hry, říkal jsem si: „hurá, bude to pecka jako Serious Sam HD“ – čili nový engine, nové efekty, textury a nové mody pro multiplayer a hlavně coop mod. Bohužel realita je jinde. Ano, máme konečně slušnou grafiku, pěkné modely potvor a zbraní, opravdu kvalitní animace a další věci, jenže pak tu máme celou plejádu neduhů, které v mých očích srážejí tuto HD verzi hluboko pod původní hru. Z 24 úrovní z Painkillera a 10 úrovní z BooH se nám HD verze smrskla jen na 10 úrovní z Painkillera a 4 úrovně z BooH přičemž místy nejde o kdovíjak povedené úrovně. Proti Opeře, Bláznivému parku, Sirotčinci, či třeba Atriu nic nenamítám ale Továrna, Koloseum nebo i Hřbitov jsou podle mě příliš nudné a nezajímavé úrovně. Zkrátka se daly vybrat lepší. Ovšem pokud by byli tvůrci co zač, nemuseli nic vybírat a zpracovali by rovnou všech 24 úrovní původního Painkillera, načež by v rámci DLC časem přidali i další pokračování (Batle out of Hell, Overdose, Resurrection a spol.) Zkrátka tak, jak by se na kvalitní HD remake slušelo.Nejen počet úrovní se nám však smrsknul – nejinak dopadli i nepřátelé. Ta tam je rozmanitost druhů monster, kdy jste se v každé úrovni mohli těšit na tři-čtyři nové kousky. Potěší alespoň jedna zcela nová zbraň, která je svými funkcemi opravdu geniální.

Typickým Painkillerovským prvkem jsou tarotové karty. Sice tu není žádná karta, kterou by hráči původního Painkillera neznali, ale potěší skutečnost, že jich tu je hodně a že z některých úrovní je možné vyhrát až dvě karty. Tento prvek značně pomáhá znovuhratelnosti alespoň některých úrovní, když už ne celé kampaně. A jen tak mimochodem – absolvujte tutoriál, protože i tam jde vyhrát karta. 

Pak tu máme řádku, sice malých, ale nepříjemných skutečností…
– Už nejde vypnout bojová hudba a nastavení hlasitosti je pro ambient i bojovou hudbu stejné, takže kdo metal nemusí, má smůlu.
– Nová hudba je v porovnání s původním soundtrackem otřesná a bez nápadů – ještě štěstí, že většina skladeb je původních.
– Dříve pohyblivé předměty (žídle, bedny, dveře,…) jsou pryč a nebo jsou zcela statické, takže okolí vypadá úplně mrtvě.
– To samé stromy nebo tráva – nic se nehýbe. Pamatujete na starou závěrečnou úroveň Pekla? Tak takhle mrtvě se tváři všechny úrovně.
– Po odhalení exitového portálu se již neotevře celá úroveň pro případné hledání tajných oblastí.
– Řada nepřátel přišla o své specifické vlastnosti. Většina z nich má 1-2 druhy útoků a ne třeba 4, jak tomu někdy bývalo u PK.
– A aby toho nebylo málo, chybí efekty počasí (déšť, sníh, vítr) přestože i v původní hře počasí bylo a krásně dokreslovalo atmosféru.

Nemůžu nezmínit také Coop mod, který sice potěší ale nenadchne, neboť působí příliš jednoduše – žádné nastavování počtu životů, munice, zdraví, atd. Jen dva hráči (opravdu jen dva) procházejí úrovněmi a likvidují monstra přičemž nemusí ani moc spolupracovat, neboť veškeré předměty jsou pro oba, stejně tak karty mají stejné a přeměna v démona nebo sebrané zlato je taktéž dohromady – zkrátka prostoru pro taktizování a domluvu tu moc není.

Podtrženo sečteno je Painkiller HD pro mě, jakožto pro fanouška původního dílu zklamáním. Opět je z toho vidět lacinost a zbytečná osekanost ve snaze urychlit vývoj hry a vytěžit co nejvíc. Tohle byla šance (a věřím tomu, že poslední) jak Painkillera oživit a vrátit na výsluní old-school řezaček. Tak nějak jsem doufal, že se nakonec dočkám i dalších přepracovaných dílů, možná i zbrusu nových, ale místo toho Farma 51 zatloukla poslední hřebíček do démonské rakve. Někdy se stane, že když vyjde HD remake, můžete použít placku původní hry jako podtácek, protože není sebemenší důvod se k základní verzi vrátit. Painkiller HD je jiný – díky němu máte HD podtácek.

Hodnocení – 65%
Délka – cca 10h


 

Herní mechanismy

 

1. Karty

Pokud hrajete na obtížnost 2 (Nespavost) nebo vyšší, můžete v každé úrovni vyhrát jednu až dvě karty. Pro jejich získání stačí splnit úkoly, které jsou pro každou úroveň přiřazeny (info klávesou Tab). Úkoly jsou to různé, jako například dokončení úrovně v časovém limitu, zabití všech nepřátel, sebrání veškeré munice a mnohé další. Když je úkol splněn získáte nějakou kartu.
Když už nějakou kartu máte, můžete si ji do následující úrovně vzít. (na desce úrovní) K tomu však potřebujete peníze, neboť každá karta něco stojí. Ne vždy však platí, že nejdražší karta je také nejlepší, a proto je třeba si vždy promyslet jaké karty zvolit a zohlednit při tom nejen následující úroveň ale také úkol, který v ní budete plnit (samozřejmě pokud ještě nebyl splněn). Jak zlaté, tak i stříbrné karty mají svá specifika…

Zlaté karty
Zlaté karty působí pouze 30 sekund a je možné je použít jen jednou za úroveň. Jak dobu trvání, tak i počet použití jde pomocí některých karet zvýšit. Obecně je vhodné používat tyto karty uvážlivě, ale nezapomínejte, že je máte zakoupené. 
– Ve většině úrovní vás na závěr čeká nějaký těžký boj, takže pokud jste nikde jinde nenašli vhodnou příležitost, tak tady se určitě vyplatí karty použít.

Stříbrné karty
Stříbrné karty učinkují po celou úroveň a obecně se dá říci, že jsou lepší (ale také dražší), než karty zlaté. Většina stříbrných karet ovlivňuje zdraví, brnění a duše. Pokud hrajete na obtížnost Trauma jsou všechny karty související s dušemi k ničemu, tak na to pamatujte.

HD x PK
– Můžete si všimnout, že v HD verzi jsou úkoly pro zisk karty kolikrát jiné než jak tomu bylo u daných úrovní v původní hře. Stejně tak získané karty se někdy různí. A jak bylo zmíněno, za některé úrovně lze získat až 2 karty.
– Všechny karty, které lze získat pocházejí z původního Painkillera. Ani jedna není z BooH a ani jedna není zbrusu nová. Navíc hra obsahuje jen 22 karet. Ptáte se, které dvě karty nám v HD verzi vypadly? Jde o kartu Zmatení, jejíž funkci částečně nahrazuje nová zbraň a také karta Poslední dech.
– Pokud karty ze současného setu vrátíte do balíčku, obdržíte celkovou sumu její ceny nazpět! V PK hráč dostal vždy jen polovinu zlata, tudíž peníze v podstatě utrácel, kdežto v HD vám celková hodnota zlata nemůže nikdy klesnout. Což znamená jediné – pokud máte 4166 zlata, můžete si dovolit koupit jakékoli karty!

 

2. Duše

Po každém nepříteli zbude zelená nebo červená kulatá hmota – duše. Sbíráním duší se můžete nejen proměnit v démona (za 66 duší) ale i vyléčit. Také jsou speciální duše, které vás pouze vyléčí. Zde je jejich popis…

Zelená duše – Přídá 1b. zdraví a to do max. hodnoty 250b. Zbývá po běžných monstrech.
Červená duše – Přidá 6b. zdraví a to do max. hodnoty 250b. Zbývá po silných monstrech.
Žlutá duše – Není to přímo duše takže jejím sebráním si nepomůžete k přeměně v démona (vypadá spíše jako žlutá koule energie). Přidá 25b zdraví a to do max. hodnoty 100b.
Zelenočervená duše – Bývá většinou na těžko dostupných místech. Jejím sebráním si nepomůžete k přeměně v démona. Přidá 100b. zdraví a to do max. hodnoty 250b.

 

3. Zlato

Painkillerovská tvrdá měna… je hned několik způsobů jak získat peníze na nákup karet.
1. Klasický způsob je ničení předmětů a sbírání zlaťáků, které po nich zůstanou. O tomhle ví určitě všichni, takže nemá smysl to dál rozepisovat. Jediná zajímavá věc je, že po sebrání jedné mince vám přibudou 2 zlaťáky
2. Pokud seberete svatý předmět (zlatý kříž nebo pohár) získáte 100 zlaťáků. Vyplatí se tyto předměty sbírat ale často jsou v tajných oblastech, kam není snadné se dostat.
3. Pomocí zbraně Pain / Killer (konkrétně funkcí Killer) můžete přitahovat padlé nepřátele. Pokud mrtvolu zasáhnete vícekrát vypadne z ní zlatý prsten v hodnotě 22 zlaťáků. Můžete však střílet do mrtvoly dál dokud z ní nevypadne až 5 takovýchto prstenů. Potíž je v tom, že mrtvola po chvilce zmizí, takže pokud chcete nějaký ten prsten získat musíte být velice rychlí a navíc si musíte dávat pozor na ostatní nepřátele.
4. Poslední možnost jak získat zlaťáky je rozstřelit něčím výbušným (raketomet, granátomet,…) nebo rozsekávacím (Zubaté ostří) mrtvolu nepřítele, která je ve vzduchu! Zkrátka je nutné zabít nepřítele tak aby mrtvola vyletěla do vzduchu a následně ji rozstřelit dřív než dopadne na zem. Ideální na to je raketomet nebo zubaté ostří (s některými jinými zbraněni to sice možné je, ale jen těžko se to povede). Výsledkem je zlatý drahokam v hodnotě 22 zlaťáků. Když jsou nepřátelé ve skupině je velká šance drahokam získat. Je dobré pamatovat, že někteří nepřátelé létají, což znamená, že z nich můžete tento drahokam získat velmi snadno.

HD x PK
– V HD verzi se získané drahokamy už nedělí na ty za 15 zlata a za 20 zlata. Tady mají všechny drahokamy hodnotu 22 zlata.

 

4. Hvězdičky

Určitě jste si všimli, že statistiky pro každou úroveň jsou rozděleny a obsahují dvě části. V první jsou počty zabitých, sebrané duše a sebrané zlaťáky. Ve druhé jsou sebraná brnění, munice, svaté předměty, nalezené tajné oblasti a zničené předměty. Za tuto pětici statistik dostáváte na konci úrovně zlaté hvězdičky (samozřejmě je musíte splnit). Celkem tedy můžete nasbírat z každé úrovně 5 hvězdiček ale není vůbec snadné je získat. Pojďme si je podrobně popsat.
1. Sebraná brnění – Obecně asi nejjednodušší na splnění. Brnění nebývá v úrovních moc a navíc jsou často na dobře přístupných místech. Jediný problém bývá v tom, že nemůžete sebrat horší brnění než to co máte na sobě. Pokud tedy máte na sobě např. Zlaté brnění musíte se dostatečně poškodit, aby pro vás bylo výhodnější mít brnění jiné, jinak vám hra nedovolí ho sebrat.
2. Sebrané svaté předměty – Zde je to už mnohem horší. Svaté předměty se většinou nachází v tajných oblastech a jejich získání není nic snadného. Jediná výhoda je v tom, že svaté předměty svítí a snadno je uvidíte. Jejich podoba je různá, můžou to být zlaté kříže nebo poháry. Sebráním jakéhokoliv svatého předmětu získáte navíc 100 zlaťáků (viz odstavec Zlato).
3. Sebraná munice – Munice bývá v každé úrovni spousta a k jejímu nalezení je třeba pozorně prohledávat každou místnost (často bývá i v tajných oblastech). Pokud máte munice maximum, musíte alespoň jednou vystřelit aby bylo možné sebrat další. V některých úrovních je ovšem munice méně než kolik uvádějí statistiky. V tomto případě není možné získat hvězdičku. Stále existuje jedna možnost o které se zmiňuji níže.
4. Zničené zničitelné objekty – Tohle sice může vypadat těžce ale většinou to tak není. Zničitelné předměty jsou například truhly, misky, odpadkové koše, lavičky, urny, sudy, bedny apod. Jsou to zkrátka věci po kterých zůstanou nějaké zlaťáky. Bohužel je i pár zničitelných objektů po kterých zlaťáky nezbydou a jejich nalezení není vždy snadné. Často se stává, že v úrovni je více nebo méně předmětů, než kolik udávají statistiky. V prvním případě je to v pohodě (a navíc máte větší šanci získat hvězdu) ale v tom druhém dochází k problému a o jeho řešení se zmiňuji níže.
5. Nalezené tajné oblasti – Velice těžké k nalezení. Tajné oblasti mohou být všude ale většinou je k nim zapotřebí skákání. V tomto případě pomůže karta Rychlost (pokud tedy je v daném Painkillerovi dostupná). Obsah tajných oblastí je také velice rozmanitý. Mohou tam být náboje, svaté předměty, zničitelné objekty, brnění a někdy i monstra. Pokud nemůžete nějaké oblasti najít, zkuste vyhledat videonávody na Youtube.

 

5. Lebky

V základní kampani Painkillera HD se žádné lebky nevyskytují, ovšem něco jiného jsou DLC. V HD je lebek vícero druhů.

 

6. Obtížnosti

Painkiller HD nabízí celkem čtyři úrovně obtížnosti, přičemž každá má svá specifika.

Snění
Nejsnazší obtížnost
– Není možné získávat karty.
– Nepřátelé způsobují velmi mále škody
– Každý průchod checkpointem vyléčí na maximální hodnotu.
Obecně se tato obtížnost vyplatí jen pro absolutní nováčky FPS stříleček.

Nespavost
Klasická obtížnost
– Již je možné získávat karty.
– Nepřátelé způsobují běžná zranění
– Stále dochází k automatickému léčení na checkpointech.
Obtížnost vhodná pro průměrné hráče stříleček.

Noční můra
Vyšší obtížnost
– Nepřátelé způsobují ještě větší škody
– Checkpointy již neléčí, což výrazně zvedá užitečnost léčiva
Obtížnost pro zkušené hráče, která nabídne nejednu opravdu náročnou situaci.

Trauma
Nejtěžší obtížnost hry
– Je zpočátku uzamčena a zpřístupní se po dohrání všech úrovní na Noční můru.
– Nepřátelé způsobují extrémně vysoké škody.
– Po nepřátelích nezůstávají žádné duše, takže některé úkoly nejdou splnit a pár karet je k ničemu.
Obtížnost pro opravdové hardcore hráče.


 

Přehled úrovní

 V závorce jsou uvedeny počty nepřátel z původní verze Painkillera. Můžete si všimnout, že ve většině úrovní je v HD verzi o pár desítek nepřátel víc

 

I. Kapitola

První kapitola se vyznačuje lehkými, krátkými a nijak rozsáhlými úrovněmi. Nepřátelé jsou snadno zabitelní a jen málokdo z nich je schopen útočit na dálku. Úrovně spojuje motiv náboženství, neboť všechna místa, která projdete s ním úzce souvisejí. Již během této kapitoly získáte čtyři zbraně, ale munice do některých funkcí (konkrétně Zmrazovač a Granátomet) se vyskytuje je vzácně.


 

1. Výcvik

Vůbec první úroveň je pro samotnou kampaň nepovinná, ale rozhodně doporučuji si ji zahrát, neboť nabízí možnost získat kartu. V úrovni se naučíte ty největší základy – pohyb, střelbu, sběr zlata, duše, munice… Samotná úroveň představuje nádvoří jakéhosi paláce.

Nepřátelé – 6
Herní doba – cca 05:00

Brokovnice / Zmrazovač

1. Funkce: Výstřel z brokovnice. Nepřesný s velkým rozptylem ale zblízka smrtící.
2. Funkce: Vystřelí z červené nádržky na zbrani zmrazovací paprsek, který je schopný většinu protivníků zmrazit. To je na chvíli zastaví a navíc je možné je zničit jediným zásahem.
– Pravděpodobně nejběžnější zbraň, kterou navíc máte už od počátku Výcvikové úrovně. Ani silní nepřátelé nemají proti kombinaci zmrazovače a brokovnice šanci. Na velké vzdálenosti je však k ničemu a velké hordy nepřátel také nedokáže zastavit. Pro běžné používání je dobré vědět, že výstřel nádržky je možný téměř současně se střelbou brokovnice. To umožňuje mnohem rychlejší likvidaci.
– Zmrazovač platí i na nepřátele s červenou duši – kati, lebkouni, pekelní kněží,… nikdo z nich neodolá. Zvažte ale, jestli to stojí za to, nakonec bitka s těmito nepřáteli může být zajímavá.
– Zmrazovačem je možné zmrazit i nepřátele se štíty – templáři. Jejich štít však i nadále bude střely pohlcovat.
– Některé nepřátele zmrazit nejde. Třeba nemrtvého obra.
HD x PK – V HD verzi zmrazení nepřátelé částečně svítí modře, ale nejsou zcela modří jako v PK. To znamená, že v HD není tak snadné rozlišit běžného nepřítele od zmraženého.
– Munice 100 / 100

Spěch

Vše kolem vás se pohybuje 2x pomaleji
– Karta která má význam hlavně při boji s velkým počtem nepřátel protože vám dovolí rychleji mířit. Nebudete však střílet rychleji, neboť na vás a vaši zbraň funguje karta také.
Úkol – Zničit všechny předměty
– Snadný úkol a první karta může být vaše.

Cena – 100

 

 


 

2. Hřbitov

Hřbitov je vůbec první úroveň PK a hned přichází s tajemným nepříliš přivětivým prostředím, které by sedlo více hororové střílečce než ryzí akci. Painkiller se však vyznačuje jen lehce hororovým nádechem, nikoli budováním atmosféry. Celý hřbitov se skládá ze dvou větších prostranství. Na tom prvním je vstupní brána a na druhém kostel. Z obou pak vedou cesty k větším hrobkám.

Nepřátelé – 185 (150)
Herní doba – cca 25:00

Tajné zbraně
Pain / Killer – Na jednom dvorku je tato zbraň zavřená mřížemi. V okolí jsou tři malé ohníčky, které ihaste střelbou (nejlépe kotoučem Zubatého ostří). Poté se mříže otevřou.

Zubaté ostří / Lovec duší

1. Funkce: Vystřelí ozubený kotouč. Ten letí po parabole a dokáže se odrážet od stěn.
2. Funkce: Vystřelí zelený paprsek s omezeným dosahem, který mírně zraňuje nepřátele a hlavně na dálku přitahuje duše
3. Funkce: Po přitáhnutí zhruba 10ti duší se na zbraní zeleně rozsvítí velká lebka. Vystřelením koutouče během střelby paprsku dojde k vypálení zeleného plynu, který zasaženého nepřítele obrátí na vaši stranu a on bude útočit na své kolegy.
– Základní zbraň dostupná už od začátku a použitelná skoro do každé situace. Její největší nevýhodou je malý počet munice, kdy jediný zásobník přidává pouze 6 kotoučů Ovšem výhody stojí za to. Ať už jde o možnost rozsekat kotoučem několik nepřátel v řadě, střelbou pod určitým úhlem střílet za roh, přitahování duší, či posednutí nepřítele, všechno to jsou úžasné vlastnosti.
Posednutí použijte proti silnému nepříteli. Dejte si záležet a skutečně posedněte někoho schopného, abyste maximálně využili potenciál této vlastnosti. Ovšem pozor –  některá monstra s červenou duší posednout nelze.

– Koutouče dokážou rozseknout třeba i tři slabé nepřátele najednou. Je to způsob, jak šetřit cennou munici.
– Na zbrani se postupně rozvěcují lebky. Díky tomu přibližně víte, kolik ještě duší musíte přitáhnout, než bude připraveno posednutí.
– Munice – 100

Pain / Killer

1. Funkce: Roztočí čepele, které jsou na těsnou vzdálenost smrtící.
2. Funkce: Vystřelí hlavici, která dokáže po zásahu slabší nepřátele nejenom zabít ale přitáhnout blíže k vám. Pokud se hlavice zabodne do zdi vytvoří se mezi hlavicí a zbytkem zbraňě paprsek, který si lehce poradí s menšími nepřáteli. Hlavici je možné kdykoli vrátit zpět do zbraně. Pokud se hlavice nezasekne do žádné zdi, vrátí se po chvíli letu zpět.
3. Funkce: Po roztočení čepelí a současnému vystřelení havice se točící čepel může provrtat skrz několik nepřátel najednou. Tím může zabít nebo alespoň zranit celou řadu nepřátel. Po chvíli se čepel vrátí zpět.
– Základní zbraň původního Painkillera v HD kupodivu není přístupná již od počátku. Musíte si ji nalézt a to buď klasicky (na počátku další úrovně) anebo v tajné oblasti. Její hlavní výhodou je to, že nepotřebuje munici. Rozhodně ale nejde o zbraň, která je v porovnání s ostatními k ničemu. Je dobré se se zbraní naučit perfektně zacházet – kombinovat výstřel hlavice s výstřelem ostří a naučit se používat hlavici k získávání drahokamů z mrtvých.
– Střílejte hlavicí do mrtvol nepřátel či do ohořelých těl – ziskáte drahokamy (max. 5×15)
– Vystřelení roztočených čepelí projede těly slabých nepřátel jako nůž máslem. Couvejte před nepřáteli, aby se seřadili do řady a rozstřelte je čepelí
Vystřelte hlavici nechte ji zabodnout do úzké chodby. Nechte slabé nepřátele, aby do paprsku nabíhali jeden po druhém – zničíte je všechny bez námahy.

Kostlivec (? HP)
– Obyčejný kostlivec útočící pařáty. Je rychlejší ale zároveň slabší než jeho obrněný kolega. Některé verze jsou velmi malé – kostry dětí. Tito malí kostlivci jsou sice slabší, ale hůře zasažitelní.
Vhodná zbraň – Brokovnice

Zombie bojovník (63 HP)
– Kostlivec v brnění s mečem. Často vyskakuje přímo ze země. Pohybuje se dost pomalu a není těžké si před ním držet dostatečný odstup. Při útoku se nejdříve napřáhne a až potom provede sek mečem.
– Vhodná zbraň – Brokovnice

Banshee (111 HP)
– Stará shrbená babizna, která sice nevypadá nebezpečně, ale je to přeci jen zvláštní protivník. Nemůže vám ublížit, ale zblízka vás muže podrápat, což způsobí na chvíli ztmavení vidění. Na dálku pak může vřískat, což vyvolá mnohem delší zatmění. Nejnebezpečnější je tedy ve skupině s jinými nepřáteli a proto by měla být cílem číslo jedna. Po zabití čarodějnice z ní vylétne hejno havranů.
Vhodná zbraň – Kolíkovač, Brokovnice

Zombie válečník (129 HP)
– Pohybuje se rychleji než kostlivec a navíc jsou jeho údery mečem mnohem rychlejší. V druhé ruce má malý štít, kterým vás snadno odstrčí. Důležité je se k němu vůbec nepřibližovat.
Vhodná zbraň – Brokovnice

Černý démon (1000 HP)
– Velice tvrdý obr v brnění, který dokáže vystřelovat rychle letící ohnivé koule. Zblízka dokáže rozdávat velmi silné rány pěstí. V boji s ním je třeba být neustále v pohybu a nepřibližovat se k němu. Když je zasažen, většinou se zastaví a zakloní, což vám umožní couvnout a znovu vystřelit.
Vhodná zbraň – Brokovnice

Odolnost

Zranění, která utrpíte budou jen poloviční
– Jedna z nejslabších karet, která má význam hlavně při setkání s nepřáteli, kteří způsobují velká poranění – obvykle bossové
Úkol – Dokončit úroveň
– Snadný úkol, který zvládne každý.
Cena – 100

 

 

 


 

3. Katedrála

Katedrála působí dost velkolepým a monstrózním dojmem. Především hlavní místnost stavěná do tvaru kříže je velice působivá. Kromě toho jsou zde podzemní prostory s pohřebními komorami a dvě křídla. Jedno z nich je hodně poničené a podlaha je rozpadlá. Katedrála se vyznačuje tím, že se zde nachází miniboss.

Nepřátelé – 164 (128)
Herní doba – cca 25:00

Kolíkovač / Granátomet

1. Funkce: Vystřelí rychle letící kůl, který dokáže menší nepřátele přišpendlit ke zdi. Dráha letu kolíku není přímá ale kolík letí po určité parabole, proto je nutné dobře odhadnout vzdálenost.
2. Funkce: Vystřelí granát, který vybuchne hned při kontaktu s nepřítelem nebo po nějaké době. Granát má velmi omezený dostřel.
– Zbraň, která slouží především proti osamoceným vzdáleným nepřátelům nebo proti velkým skupinám slabých nepřátel. Naučit se správně vystřelovat kůly vyžaduje cvik a dobrý odhad vzdálenosti cíle. Granátomet je na ovládání naopak snadný a jeho hlavní výhoda tkví v možnosti likvidovat nepřátele ukryté za rohem, či nějakou překážkou.
– Zbraň je k sehnání skoro na počátku úrovně – na schodišti z krypty.
Vystřelený granát je možné rozstřelit kůlem. To může být někdy užitečné, jenže s tímhle si běžný hráč neporadí. Perfektní míření i načasování je obzvláště v boji těžko proveditelné.
– Těla je možné přišpendlit ke zdi a následně díky Painkilleru snáz vytlouct drahokamy.
HD x PK – V HD verzi letí kolíky více po přímce, takže není třeba tak moc odhadovat vzdálenost protivníka a dle toho mířit.
– Munice 100 / 100

Zlý mnich (64 / 75 HP)
– Mnich v šedé kápi a bez tváře. V rukou třímá velkou sekeru, kterou mimo klasického sekání dokáže i vrhat. To ale využije až po větším zranění a hned po hodu sekery umírá. Nejlepší taktika je tedy důkladná likvidace silnou zbraní a využití krytu.
– V této úrovni se vyskytuje i druhá verze mnicha, který má 75 HP a nosí tmavý plášť. Má dvě sekery. Jednu z nich po vás hodí a tou druhou seká zblízka. Po dostatečném zranění vrhne i druhou. Může také hodit obě dvě sekery najednou, což je poměrně nebezpečné. V každém případě po ztrátě obou seker sám od sebe umírá.
Vhodná zbraň – Kolíkovač, Brokovnice

Templářský rytíř (100 HP)
– Ze své kuše je schopen střílet přesné šípy. Těm je velmi těžké uhýbat a tak je nejlepší se před rytířem moc neukazovat. V druhé ruce má rytíř velký štít, který pohlcuje vaše střely. Rytíř štít odkrývá jen na chvilku, to když vystřeluje z kuše. Je tedy náročné ho vůbec zasáhnout. Nejlepší je vystřelit přesně ve chvíli, kdy se chystá použít kuši a odklápí štít. Pokud je rytíř zmražen, jeho štít nadále pohltí vaše střely, takže zmrazovač není moc účinný.
Vhodná zbraň – Elektro, Kulomet

Psychonun (132 HP)
– Klasická smrtka s kosou, která dokáže způsobit větší zranění. Při pohybu se vznáší kousek nad zemí a jakoby se kolébá, takže je těžké ji zasáhnout. Z toho důvodu je nevhodné použít přesné zbraně. Po dostatečném zranění jí spadne z hlavy přilba. Navíc dokáže na dálku vystřelit ohnivou kouli, která na chvíli znemožní střelbu. Opět se při pohybu kolébá a je obtížné jí trefit zdálky.
Vhodná zbraň – Brokovnice

Ďábelský mnich (120 HP)
– Nevydrží sice moc, ale v rukou třímá zvláštní a hlavně velmi nebezpečnou zbraň. Na jedné konci je normální čepel a na straně druhé nádoba naplněná červeným plynem. Po zásahu tímto plynem budete trvale ztrácet zdraví. Navíc po jeho zabití tento plyn ještě chvíli uniká ze zbraně.
– V 4. úrovni (Atrium) potkáte novou verzi mnicha který má modrou nádrž. Ta váš pohyb výrazně zpomalí a pro mnicha tak není problém vás rozsekat. Nejlepší je likvidace z dálky a když už jste zpomalení, střílet kolem sebe a snažit se rychle utéct.
Vhodná zbraň – Kolíkovač, Brokovnice

Obří černý démon (4000 HP)
– Obrovský protivník který má díky své velikosti omezený prostor k pohybu. Vyskytuje se v katedrále. Dokáže udeřit do země tak silně až vám klesne zdraví, jste-li poblíž. Při chůzi se navíc okolí třese, takže je obtížnější mířit. Navzdory tomu, že jde o jakéhosi minibosse, není zase tak těžké ho zabít a tak větší nebezpečí při boji s ním, tvoři paradoxně řadoví nepřátelé.

Rychlost

Zvýší vaši rychlost
– Nejvíce ji využijete při získávání tajných oblastí především v páte kapitole. Díky ní se dá doskočit mnohem dál.
Úkol – Sebrat alespoň 330 zlata po nepřátelích
– Poměrně snadný úkol. Postačí poctivě „vytloukat“ z mrtvých těl prsteny.
Cena: 100

 

Vitalita

Kapacita zdraví vzroste na 150
– Skvělá karta za velmi výhodnou cenu. Dá se použít v podstatě v každé úrovni. Vzhledem k tomu, že se zvedne maximální počet zdraví, je možné se tak více vylečít a být lépe připraven na další nepřátele. Význam ztrácí až se získáním užitečnějších karet.
Úkol – Získat alespoň 500 zlata.
– Skvělá karta, která v původním PK byla k mání až ve 4. kapitole. V HD je to již ve druhé úrovni a navíc za snadný úkol. Rozhodně si kartu získejte, protože tohle je základ.
Cena – 100


 

4. Átrium

Zajímavá úroveň vynikající především prostou, leč líbivou architekturou. Kromě několika chodeb a chodbiček jsou zde dvě nádvoří s podloubím, kde se nachází několik menších místností. Dále tu je také patro (nad podloubím), kam je možné se dostat po schodišti. Hlaví část komplexu patří prostorné svatyni. Přibližně polovina úrovně se odehrává na nádvořích.

Nepřátelé – 188 (188)
Herní doba – cca 20:00

Strážce duší

Duše zůstanou o chvíli déle
– Usnadňuje léčení ale hlavně se hodí při získávání karet, kdy jsou duše nezbytné (Opera).
HD: Átrium – Dokončit úroveň do 7:00
– V HD verzi je zisk této karty podstatně těžší. Stihnout Átrium do pouhých sedmi minut vyžaduje opravdovou jízdu bez záseků a zbytečností a i tak bude vůle nějakých 30 sekund.
Cena – 500

 

 


 

5. Enkláva

Typická finálová úroveň kapitoly – velká aréna. Ta je v první kapitole stylizovaná do podoby hřbitova s chaoticky rozmístěnými náhrobky. Uprostřed je zřícenina větší krypty.

Nepřátelé – 1 (1)
Herní doba – 05:00

Požehnání

Základní zdraví se zvedne na 150 (maximální hodnota je pořád 100)
– Dobrá karta na většinu úrovní, pokud nemáte lepší (např. Vitalita). Je dobré pamatovat, že maximální hodnota zdraví se nezvedá takže máte-li z Katedrály získanou Vitalitu, je Požehnání k ničemu.
Úkol – Zabít Necrogianta do 2 min
– Je zvláštní, že karta se dá získat až po Vitalitě, navíc je zisk Vitality snadnější než zisk Požehnání.
Cena – 200

 

 

Boss 1 – Necrogiant

Finální boss první kapitoly je zřejmě největší nepřítel v celé hře. Místo nohou má bodce a je ověšen řetězy. Děsivě vyhlížející monstrum má celou sadu smrtících útoků…
1. Jednoduše vás udeří, což vás odrazí dozadu
2. Bouchne pěstí do země, odkud vyleze skupina kostlivců.
3. Umí nechat ze země vyjet ostré bodce. Těch je vždy pět a jdou snadno poznat podle prstů, které Necrogiant natahuje (když natáhne prst, okamžitě se ze země pod vámi vysune jeden bodec).
Když je netvor zbaven řetězů, přichází druhá fáze boje a on dokáže mnohem horší věci, přičemž ztratí možnost vyvolávat kostlivce.
4. Z úst se mu vypustí malé tornádo, které vás nejenom zamotá, ale také vyhodí do velké výšky, což vyvrcholí bolestivým pádem na zem
5. Poslední útok je vyplivnutí ohnivých kamenů, které po pár sekundách dopadnou na místo, kde stojíte.
Aréna: Přibližně kruhová, obehnaná vysokou zdí. Všude jsou hroby, kterým je třeba se vyhýbat. Zaseknutí o ně může být velmi nepříjemné. Po celé oblasti je několik altánků – čtvercové otevřené stavby kryté stříškou. Altánky jsou jediná místa, kde vám nehrozí zachycení tornádem. Uprostřed hřbitova je velká hrobka, kde je spousta nábojů včetně krabic smíšené munice. Také tu najdete žlutou duši zdraví – 25. Další léčení je v některých altáncích.

Popis boje:
Bez karet
– Přímo před vámi se v jednom altánku skrývá bronzové brnění. Až ho seberete, obcházejte podél zdi a berte si dostatek nábojů. Zároveň si udržujte od Necrogianta dostatečnou vzdálenost, aby na něj mohly dopadat kůly. Dávejte pozor na jeho údery do země při kterých vyskakují kostlivci s palcátem. Ty se snažte ignorovat, neboť budou přicházet pořád noví. Případně jim můžete pod nohy hodit granát. Před Necrogiantovým úderem uskakujte dozadu a pokud Necrogiant začne ‚počítat‘ bodce, neustále měňte směr běhu. Pamatujte si, že bodců, které při této akci vypouští, je vždy pět. Uprostřed, kolem jedné hrobky, se nachází spousta munice a hlavně jedno léčení, když tedy budete potřebovat vyléčit, můžete sem zajít. Střílejte do Necrogianta kolíkovačem, lovcem duší, případně brokovnicí, to když se přiblíží.

Jakmile bude mít jen polovinu zdraví, začne ze sebe strhávat řetězy. Nechte ho být (i když je to teď snadný cíl) a najděte si nějaký altánek ve kterém se ukryjte. Rychle pobijte všechny kostlivce nebo vás v altánku utlučou. Když si Necrogiant strhne všechny řetězy už nebude vyvolávat kostlivce, ale začne vypouštět tornádo. Zůstaňte za každou cenu v altánku, protože pokud vylezete, tornádo vás chytí a ztratíte spoustu zdraví (a taky orientaci). Vždy když tornádo ustane, Necrogiant vyplivne do vzduchu kameny, které za chvíli spadnou na místo, kde jste stáli, když je vyplivnul. Po skončení tormáda ihned vyběhněte a pospíchejte k dalšímu altánku. V běhu se snažte netvora několikrát trefit. Nyní bude pravděpodobně následovat další tornádo, ale je možné že Necrogiant začne vypouštět bodce. V tu chvíli rychle opusťte altánek a kličkujte k jinému. Důležité je nezmatkovat a je-li to možné, připravovat si další úkryt (altánek) už dopředu. Je nutné stále sledovat netvorovo počínání, abyste na něj mohli zavčasu reagovat. Postupujte tímto způsobem a snižujte Necrogiantovi zdraví jak jen to jde. Pokud je potřeba se vyléčit, musíte být velmi rychlí, aby vás nezastihlo tornádo. V případě, že se vám začne zdraví povážlivě zmenšovat, zvažte, jestli nebude lepší vše vsadit na jednu kartu – vyběhnout přímo k Necrogiantovi a pálit do něj co to jen jde. Tuhle metodu můžete klidně využít i v situaci, kdy má Necrogiant tak málo zdraví, že vás už nestihne zabít.
S kartami a na čas – Pokud vezmeme v potaz jen karty, které máte odemčené z této kapitoly, vyplatí se Odolnost, Spěch a hlavně Vitalita. Na začátku vezměte brnění, vytaste brokovnici a utíkejte k Necrogiantovi. Kružte kolem něj a střílejte ho. Až vám začnou docházet náboje, zaběhněte pro ně do středu arény k hrobce a vezměte si i léčení.
Jakmile si začne Necrogiant strhávat řetězy, palte do něj co to jde a snažte se vyhýbat kostlivcům. Když začne být Necrogiant opět nebezpečný, zapněte karty a perte to do něj dál. Nemáte čas na to se schovávat před tornádem a tak musíte netvora udolat pokud možno dříve, než tornádo vypustí. Pokud to nestihnete, pomůže vám karta Odolnost, která alespoň omezí utrpěná zranění. Nemělo by být zase tak těžké Necrogianta udolat i do 1:30.


 

II. Kapitola

Druhá kapitola už nabízí pouze tři úrovně, z toho jednu finálovou. Prostředí je mnohem modernější a na pohled přívětivější. Ani těmto úrovním nechybí velkolepost ale již ne strohost z první kapitoly.

 

6. Opera

5. Opera

Opera se od předchozích úrovní odlišuje na první pohled přívětivým prostředím. Hlavní sál s balkony a jevištěm je to nejzajímavější, co může nabídnout. Kromě toho zde jsou menší sály a schodiště která zdobí obrazy s ne vždy veselými motivy. Do operního sálu se postupně dostanete přes kotelnu a požární schodiště, ale budete se moci procházet i po balkonech ze kterých je pěkný pohled dolů na jeviště. Úrovně v této kapitole působí vesměs mnohem moderněji než ty v první.
Na okraj zmíním, že při tvorbě této úrovně se tvůrci původního Painkillera inspirovali Vídeňskou státní operou a to hlavně co se týče hlavního sálu s jevištěm.

Nepřátelé – 166 (151)
Herní doba – cca 25:00

Hvězdicomet / Elektro

1. Funkce: Vystřeluje rychle za sebou hvězdice. Po nějaké době letu explodují.
2, Funkce: Vystřelí elektrický proud s malým dosahem. Ten se dokáže sám zaměřit na blízkého nepřítele.
3. Funkce: Pokud při palbě hvězdic zapnete elektrický paprsek, vystřelí se celý kotouč hvězdic nabitý proudem. Všechny nepřátele v okolí kotouče zasáhne elektrický proud. Velmi smrtící.
– Zbraň se nachází hned na počátku úrovně na kontejneru.
– Mnohými opovrhovaná zbraň, která však má široké uplatnění. Hvězdice jsou vystřelovány slušnou rychlostí, ale mají jen omezený dosah. Zkušení hrači využívají toho, že hvězdice na konci své dráhy vybuchne, což způsobuje větší poškození. Elektro je poměrně omezená zbraň, která se opravdu vyplatí jen v některých situacích. Především je vhodná proti protivníkům se štíty (brnění nepřátel nehraje roli) a dále pak proti rychlým, či malým nepřátelům. Díky pomoci při míření je Elektro užitečná zbraň do nepřehledných situací, jen je však nutné dávat pozor na velmi omezený dosah. Možnost výstřelu nabitého kotouče je obzvláště výhodná proti velkým skupinám nejsilnějších nepřátel. Tam, kde raketomet nestačí, je kotouč ideální, protože protivníky zbržďuje a zároveň zraňuje.
– Tahle zbraň není tak zbytečná, jak se často tvrdí. Neodsuzujte ji, protože ji odsuzují jiní (obvykle ti, kteří s ní neumějí).
Každý zásah většinou zbraní nepřátele obvykle zbrzdí. Díky velké kadenci a účinnosti hvězdic je možné udržet si každého nepřítele daleko od těla a zabít ho než se k vám stihne přiblížit. Pokud se přeci jen přiblíží, je čas na elektro.
Hvězdice vybuchne, když doletí na konec svého maximálního dosahu. Výbuch může poranit okolní nepřátele, ale v praxi je těžké odhadnout vzdálenost od nepřítele
– Elektro je ideální na slabé a rychle se pohybující nepřátele (např. kostlivci), ignoruje brnění a štíty (např. templáři) a částečně se samo zaměřuje (cokoli létacího). Má však velmi omezený dosah a boj se střílejícími nepřáteli je nejlepší z krytu.
Výstřel kotouče žere hrozně moc elektra. Na dva, tři nepřátele se nevyplatí, ale pokud jich je celá skupina pak použití zvažujte. Navíc paprsky z kotouče zasažené nepřátele ‚podrží‘ na jednom místě.
V bodě čtyři mluvím o krytu, ale mnoho lidí má za to, že Painkiller je o tom vběhnout do vřavy nepřátel a masakrovat je. Je to hloupost a minimálně na Trauma člověk pozná, že takhle to mnohdy nefunguje. Design některých úrovní nabízí spoustu pohodlných úkrytů, kde je možné se schovat před střílejícími nepřáteli, získat vhodnou palebnou pozici nebo si alespoň krýt záda stěnou. Tehdy je Hvězdicomet a Elektro velmi užitečný.
HD x PK – V HD verzi Elektro spotřebovává munici mnohem pomaleji, než v PK. Tudíš jej lze využívat jako běžnou zbraň.
– Munice 250 / 500

Amputant (80 HP)
– Jedná se o blázna, kterému byly uříznuty všechny končetiny. Dokáže se pohybovat pomocí pahýlů, jež mu zbyly a to buď po všech čtyřech nebo jen po nohou. Každopádně většinu času jen nehybně leží, což z něj dělá snadno přehlédnutelný cíl. Pokud se dostane příliš blízko, rychle po vás skočí, takže je lepší likvidace zdálky. Z malé vzdálenosti vás může také pozvracet.

Vhodná zbraň – Killer, Brokovnice

Pekelný anděl – dozorce (90 HP)
– Tvor podobný člověku s přilbou na hlavě. V rukou má elektrický obušek ale není moc nebezpečný. Dokáže běhat velmi rychle, ovšem s pořádnou zbraní není problém ho zabít.
Vhodná zbraň – Brokovnice

Pinocchio (150 HP)
Zpoloviny dřevěná loutka a zpoloviny kostra. Jen tak leží, ale pokud po ní vystřelíte vstane a půjde po vás. Umí pouze natáhnout nos a bodnout vás s ním, takže stačí si držet odstup.
Vhodná zbraň – Brokovnice

Krusty

Ohnivý samuraj (99 HP)
– Další Japonský bojovník. Už několik metrů před vámi provede rychlý manévr který zakončí sekem svými meči. Na velkou vzdálenost je schopen vystřelit ohnivou kouli. Jediné, co vám hraje do karet je Samurajova velikost, díky které není těžké ho zasáhnout ani kolíkovačem.
Vhodná zbraň – Kolíkovač, Brokovnice

Kazatel (800 HP)
– Tlusťoch s velkou sekerou, kterou vás může seknout. Na zádech má utrhané nohy. Vyskytuje se v mnoha verzích – jako běžný kazatel, jako herec v masce, či jako šašek. Někteří z nich jsou nesmrtelní, dokud se v okolí vyskytují jiní nepřátelé. Poznají se podle zlatě svítících výstupků na těle.
Vhodná zbraň – Raketomet, Kulomet

Dvojitý spěch (Chvat)

Vše kolem vás se pohybuje 4x pomaleji
– Hodí se hlavně při boji s ohromnou skupinou nepřátel nebo proti velice rychle se pohybujícím nepřátelům.
Úkol – Získat alespoň 100 duší
– Poměrně snadný úkol. V HD verzi je navíc potvor víc než v původním PK, kde byl tento úkol také, byť pro jinou kartu.
Cena: 300

 

Černá duše (Temná duše)

Proměna v démona nastane už po 50 duších
– Dobrá karta především do úrovní, kde je hodně nepřátel nebo tam, kde se proměna v démona vyžaduje pro získání karty (Opuštěná továrna, Doky).
Úkol – Najít všechny tajné oblasti
– Opera je sice velká, ale secrety nejsou zase až tak dobře ukryté. Navíc kdo zná původní PK, o řadě secretů už dopředu ví.
Cena: 400

 

 


 

7. Nádraží

Nádraží

Nádraží je rozlehlá úroveň se spoustou velkých místností. Kromě nástupiště s vlaky tu jsou i sklady, pokladny a také kanalizace. Stropy jsou proskleny a většina úrovně je tak za velkého světla.

Nepřátelé – 290 (266)
Herní doba – cca 25:00

Tajné zbraně
Raketomet / Kulomet – Hned na popčátku v kanále je ve slepé rouře tahle zbraˇb. Klasicky ji ale najdete jen o kousek dál, na nástupišti.

Raketomet / Kulomet

1. Funkce: Vystřelí raketu, která vybuchne při jakémkoli kontaktu s překážkou nebo sama po nějaké době letu. Dostřel je většinou dostatečný a výbuch má poměrně velký dosah.
2. Funkce: Nepřetržitá palba kulometu. Dostřel je extrémně velký.
– Na ovládání nejsnadnější a dá se říci také obecně nejlepší zbraň. Velký pozor je nutné dávat na výbuch rakety, která se nehodí do stísněných prostor nebo na nepřátele v těsné blízkosti. Kulomet je skvělý i proti vzdáleným cílům, ale má i tak omezený dostřel, který je kupříkladu v ‚Městě na vodě‘ znát. Díky obrovské přesnosti se kulomet dá použít proti malým, či částečně obrněným protivníkům. Ani nepříjemní křižáci s velkými štíty nejsou pro kulomet vážnou překážkou.
– V boji s hloučkem nepřátel jim posílejte rakety pod nohy – zabité to odhodí stranou a zasáhnete víc cílů
– Raketometem nejsnáze rozstřelíte mrtvá těla, jež jsou ve vzduchu – z každého vypadne drahokam – 20 zlatých.
Nehledejte logiku – raketomet není proti tankům tak vhodný jako kulomet
– Tzv. Rocketjump (střela rakety pod nohy) v singleplayeru nefunguje.
– Munice 100 / 500

Sado komando (80 / 135 HP)
– Voják ve stříbrném brnění. Nejčastěji používá svůj samopal, ale občas také vyhodí malou nálož. Pokud se k ní přiblížíte, nálož vyletí do vzduchu a vybuchne. Je dobré proto dávat pozor kam šlapete. Komando může provádět salta ve vzduchu a může tím vyskočit na vyvýšené pozice.
– V této úrovni se vyskytuje i další verze Sado komanda, která nosí zlaté brnění a je odolnější. Také dokáže skákat do velkých výšek a házet nálože, které se aktivují když k nim přijdete. Navíc má o jeden samopal více a dokáže vám způsobit dvakrát větší škody. Pokud ho vážně poraníte, jeden samopal mu upadne, ale i nadále je velice nebezpečný.
Vhodná zbraň – Kolíkovač, Kulomet

Maso komando (80 HP)
– Silný chlápek, kterého nejde jen tak zastřelit. Pokud ho zasáhnete, zakloní se a začne se vám vysmívat. Důležité je zasáhnout jeho zbraň, která pak exploduje a zničí ho. Komando používá svůj plamenomet, ale dokáže také vystřelovat granáty. Proti Komandu je ideální zmrazovač, protože pokud je zmražen, lze ho zabít i střelou do těla.
Vhodná zbraň – Kulomet, Zmrazovač

Kostlivý voják (40 HP)
– Velice slabý nepřítel, který padne už po pár výstřelech z čehokoliv. Nosí pušku se kterou je docela přesný, ale má na ní i připevněný bajonet, takže může útočit i zblízka. Občas také vyhodí plechovku s plynem, který vám nejenom ubere zdraví, ale trochu vás i zpomalí.
Vhodná zbraň – Kulomet, Hvězdicomet

Banshee s popelnicí (? HP)
– Známá shrbená babizna tlačící popelnici. Je velmi pomalá a útočí jen zblízka – úderem popelnice. Je snadné ji zabít.
Vhodná zbraň – Kolíkovač

Chytač duší

Přitahuje duše z větší vzdálenosti
– Výborná karta do většiny úrovní. Není třeba nějak extrémně sbírat duše (stačí projí kolem nich). Výhodou není jen léčení ale i pohodlnější proměna v démona. Navíc v některých úrovních se sběr duší vyžaduje pro zisk karty.
Úkol – Pomocí Zubatého kotouče zabít 100 nepřátel useknutím jejich končetin
– Poměrně pohodový úkol, který vyžaduje akorát dobré míření a hodně munice.
Cena: 500

 


 

8. Věž

Věž má kromě přízemí tři patra. Dole je věž rozšířena a uprostřed jsou do kruhu postaveny magické sochy. Tato aréna je zajímavá hlavně zničitelností jednotlivých podlaží věže – cesta dolů je vcelku strmá a až nebezpečně rychlá.

Nepřátelé – 1 (1)
Herní doba – cca 05:00

Trojitý spěch (Fofr)

Vše kolem vás se pohybuje 8x pomaleji
– Hodí se hlavně v boji hordami nepřátel a s nejrychlejšími protivníky.
Úkol – Zabít Alastora do 5:00
– Stejný úkol jako v PK
Cena – 500

 

 

 

 

Boss 2 – Alastor

Velký okřídlený démon. Taková klasická vize démona z pekla.
1. Může šlehat plameny a to buď za letu, nebo na zemi.
2. Na zemi se může napřáhnout, skočit a udeřit do vás pěstmi.
3. Dokáže se regenerovat, ale to vždy za určitých podmínek.
Aréna: První fáze boje se odehrává na vršku věže. Ta je kruhová a na okraji nemá příliš velké hrazení, takže hrozí pád. Druhá fáze se odehrává již o úroveň niž. Vzhledem ke zničenému stropu zde je mnoho kamenů, které vám mohou blokovat cestu. Hrazení už je mnohem lepší ale kameny, které ho tvoří je možné snadno odstřelit. Stále tedy hrozí nebezpečí pádu. Třetí fáze se odehrává o další úroveň níž. Kromě napadaných kamenů ze stropu jsou zde i nové kameny z předešlého patra. Pohyb je tedy ještě obtížnější a hrazení kolem věže je stále z odstřelitelných kamenů. Teprve čtvrtá fáze je již v přízemí věže, které je z hlediska prostředí bezpečné. Nejsou zde trosky a jsou zde vysoké zdi, takže není možné nikam spadnout. Uprostřed je kruhový sál se sochami, ve kterém je mnoho průchodů do kruhové chodby, která vede podél sálu. Zde je velká spousta beden se smíšenou municí a také několik brnění a léčení. Právě brnění i léčení je v úrovni poměrně hodně, nicméně Alastor způsobuje masivní zranění, tudíž se nedá říct, že by léčiva bylo nějak přehnaně moc.

Popis boje:
Bez karet
– Začínáte na vrchu věže. Na tu padají malé meteority, před kterými se snažte uhýbat. Alastor létá kolem věže a buď přeletí nad vámi a pokusí se vás upálit nebo vylétne přes okraj věže a rovněž začne šlehat plameny. Snažte se tedy zdržovat co nejvíce uprostřed věže. Je zde také brnění a spousta nábojů do kulometu, takže nejdříve tyto věci seberte a potom začněte kulometem pražit do Alastora. Zjistíte že moc nevydrží a za chvíli bude po něm. Jakmile ho udoláte, rychle běžte blíže k okraji (ne však úplně na okraj), protože Alastor za chvíli spadne doprostřed podlahy a prolomí ji.

Spadnete oba o úroveň niž a Alastor se zregeneruje (pád vás určitě trochu zraní). Alastor už nemůže létat, ale stále dokáže plivat plameny, ze kterých se musíte rychle dostat pokud vás zasáhnou. Také se může napřáhnout a skočit po vás – v tomto případě se snažte uskočit, aby vás nepraštil. Nebude to ale snadné protože na tomto patře je mnoho kusů zdiva z vrchního patra. Vlastně se to podobá aréně v Ruinách, jen je vše na menším prostoru. Na tomto patře je brnění a velká duše (100 zdraví). Tyto věci rychle vyhledejte a poté se pusťte naplno do Alastora. Nejlepší bude brokovnice (kulomet si šetřete). Rakety kvůli troskám rozhodně nevyužívejte (hrozí sebevražda). Tentokrát nebude tak snadné netvora porazit, protože vydrží mnohem víc a také je prostor k možnému manévrování dost omezen troskami. Až ho přemůžete, půjde do středu a rozbije podlahu.
Na dalším patře není ani léčení, takže šetřete zdraví jak to jde. Alastor se znovu zregeneruje a můžete pokračovat v boji. Opět tu je hromada trosek, ale v ničem zásadním se toto patro neliší od předchozího (nezapomeňte šetřit kulomet). Znovu Alastora poražte a on znovu rozbije podlahu.
Nyní budete padat až do přízemí věže. Jakmile budete dole, běžte do průchodu který vede do kruhové chodby podél hlavní místnosti. Alastor za vámi nemůže, ale bude do průchodů šlehat plameny a pokud vyjdete za ním, bude vás chtít opět praštit. V chodbě je hodně léčení (asi čtyři) a hlavně zlaté brnění. Také jsou tu bedny se smíšenou municí. Až se trochu vyzbrojíte všimněte si v hlavním sále soch, které budou později důležité. Začněte zabíjet Alastora a vyhýbejte se jeho ohni a ohnivým koulím, které na vás občas vyšle. Pro jeho likvidaci využijte hlavně raketomet a elektřinou nabité kotouče z hvězdicometu (výstřel sice vyžaduje sebrání mnoha munice, ale vyplatí se). Jakmile netvora porazíte, půjde doprostřed sálu a ze soch do něj začne proudit paprsek, který ho vyléčí. V tu chvíli vytáhněte kulomet a rozstřílejte co nejvíce soch, dokud z nich proudí tyto paprsky, protože potom už zničit nepůjdou. Pokud budete rychlí zbydou tam asi tři sochy. Alastor se už tedy nebude moct plně vyléčit. Znovu do něj začněte pálit, dokud ho neporazíte a on se nepůjde znovu doléčit. Doničte všechny zbylé sochy. Jste-li pomalejší bude nutné akci párkrát opakovat, dokud nezničíte všechny sochy. Alastor teď bude mít už jen trochu zdraví co se mu stihlo doplnit. Střílejte do něj dál, dokud konečně nepadne.
S kartami a na čas – Jednoznačně využijte karty Dvojitý spěch a Odolnost. Jako stříbrné karty vezměte Vitalitu. Postupejte dle návodu výše, jen s tím rozdílem, že se vše snažte maximálně urychlit. Jakmile budete v poslední fázi boje a Alastor se půjde léčit, pužijte karty. Díky zpomalení času snadno zničíte všechny sochy už napoprvé a poté stačí Alastora dorazit. Když to půjde dobře, stihnete vše asi za dvě a půl minuty.


 

III. Kapitola

Třetí kapitola je první kapitolou, která představuje úroveň z BooH. Ale celkem opět nabízí jen tři úrovně včetně finálové.

 

9. Orientální palác

8. Palác

Tato úroveň se rozkládá na velkých placech často spojených s vchodem do jiných budov. Orientální architektura výrazně odlišuje tuto úroveń od většiny ostatních. Značné části paláce především sloupy, menší zdi a některé budovy jsou poničeny. Při pohledu z ptačí perspektivy by bylo jasně patrné, že celá úroveň je vlastně obdélník a hráč prochází z jednoho užšího konce na druhý, aniž by jedenkrát změnil směr.

Nepřátelé – 359 (357)
Herní doba – cca 35:00

Šipkomet / Žhavič (Kůlomet / Kuličkomet)

1. Funkce: Vystřelí pět téměř současně letících kůlů. Ty letí po přímce. Vzdálenost mezi jednotlivými kůly je poměrně malá.
2. Funkce: Vystřelí deset červeně svítících kuliček. Ty se odrážejí od země a překážek. Výbuch kuliček nastane po nějaké době nebo když narazí do nepřítele.
3. Funkce: Možnost zaměření pomocí optiky. Je možné zoomovat.
– Zbraň je k nalezení na prvním velkém nádvoří.
Zbraň, která je ekvivalentem ostřelovací pušky. Vystřelené kůly jsou neuvěřitelně účinné, ale pro ještě lepší používání je dobré vědět jaká je mezi nimi vzdálenost. Do úzkých děr, či okének obvykle neproletí všechny kůly ale i jeden jediný způsobuje vážné škody. Mezi vystřelenými kůly je určitá časová prodleva, kterou je dobré brát v úvahu. Koule se dají připodobnit granátometu, ale s určitými odlišnostmi. Vystřelené koule poskakují po zemi vpřed a s každým dalším odrazem se sníží jejich maximální výška doskoku. Vzhledem k počáteční velké výšce se dá snadno přestřelit překážka, či nepřítel. Koule se však porůznu odraží od nerovností terénu, či překážek a můžou tak být smrtící i pro vás. Naštěstí červeně blikají, takže je nepřehlédnete, ale i tak je lepší střílet v prostorách, kdy nehrozí odražení koulí zpátky k vám – čili tam, kde není členitý terén. Možnost pohledu přes optiku a následné přiblížení je skvělé pro přesnou střelbu na extrémně vzdálené protivníky.
– Může se zdát, že tato zbraň zcela nahradí kolíkovač, ale není to pravda – jediný kůl není tak účinný a kuličky jsou ve stísněných prostorách smrtící i vám, zatímco granát je „takřka“ neškodný.
– Nezapomeňte, že optika má zoom.
– S kuličkami buďte velmi opatrní – do stísněných prostor se nehodí a do členitého terénu taktéž ne. V otevřeném prostranství jsou však ideální.
– Munice 250 / 250

Arabský válečník (? HP)
– Rytíř v brnění a s šavlí. Moc toho nevydrží a při útoku se chvíli napřahuje, takže je možné mu snadno uhnout. Je ale hodně rychlý.
Vhodná zbraň – Kolíkovač, Brokovnice

Časová prémie (Časový bonus)

Působení karet se prodlouží o 10s.
– Hodí se hlavně v boji s bossy, kde je nutné k získání karet využít každé vteřiny. Samozřejmostí je kombinace s alespoň jednou další kartou.
Úkol – Rozstřelit 123 nepřátel.
– Stačí se zaměřovat na výbušniny, případně ničit zmražené nepřátelé. Je ale zvláštní, že v HD je karta až v pokročilé fázi hry, kdežto v klasickém PK byla už v první kapitole..
Cena – 100

 

Spasitel duší (Vykupitel duší)

2x více zdraví z každé duše (zelená 2, červená 12)
– Perfektní karta pro rychlé léčení, která najde uplatnění v každé úrovni mimo finálových. Obzvlášť výhodná je v kombinaci s kartami Strážce duší nebo Chytač duší.
Úkol – Najít všechny svaté předměty
– Dost obtížný úkol, ale pro takovou kartu není divu. Znalci původní hry mají v HD verzi výhodu, neboť některé secrety odpovídají těm původním.
Cena – 1000

 


 

10. Sirotčinec

Velice povedená úroveň na začátek. Budova sirotčince je ukryta v bažinách a zahalena hustou mlhou. Ke vchodu vede cesta po dřevěných schodech. V sirotčinci jsou samozřejmě pokoje pro děti, velká knihovna, pokoje s hračkami, škola, kuchyně a také je tu ze sklepa cesta do hrobky. Vnitřek budovy je úplně ve tmě.

Nepřátelé – 140 (73)
Herní doba – 30:00

Samopal / Plamenomet

1. Funkce: Střelba dávky ze samopalu. Jedna dávka – osm nábojů.
2. Funkce: Vypustí nepřetržitý plamen s omezeným dosahem. Zasažení nepřátelé chvíli hoří a jsou zraňováni.
3. Funkce: Při používání plamenometu výstřel ze samopalu. Při tom dojde k vystřelení nádrže s palivem na velmi omezenou vzdálenost. Ta po nějaké době vybuchne (je možné nádržku odpálit i zásahem). Výbuch je velký a zničující.
– Patrně nejužitěčnější zbraň vhodná do různých situací. Samopal je velice účinný a díky přesnosti také vhodný proti vzdáleným cílům. Nevýhodou je střelba po krátkých dávkách ale mezera mezi nimi není zase tak velká. Plamenomet je pak ideální jednak proti velkým skupinám nepřátel, a také proti rychlým protivníkům. Zapálení nepřátelé jsou zraňováni a navíc jsou dobře vidět. Omezený dosah plamenometu ho dělá zbraní vhodnou především do interiérů. Výstřel nádrže si dokáže poradit i s obrovskými skupinami nepřátel. Vystřelená nádrž však nevybuchne hned ale až po rozstřelení (nebo po určité době). Z toho důvodu je dobré mít na paměti, že vystřelovat nádrž do míst, odkud ji nebude možné snadno odpálit je nevhodné. Jak výbuch nádrže, tak i samotný plamen může způsobit vážná zranění i vám a proto je nutné dávat pozor.
– Samopal je účinnější než kulomet, ale nemá takovou kadenci.
– Oheň je proti skupině mnohdy užitečnější než raketa – můžete zapálit spoustu cílu i když stojí v zákrytu za jinými. Stejně tak dokáže plamen ‚obcházet‘ rohy zdí a překážky
– Vystřelení nádrže spotřebuje spoustu napalmu avšak pokud vidíte blížící se hordu nepřátel, nechte jim na zemi překvapení a jakmile se přiblíží, rozstřelte ho – pamatujte, že nádrž je možné odpálit střelbou i z jiných zbraní.
– Jeptiška je zranitelná pouze plamenem (hodně lidí má v Sirotčinci problémy…)
– Plamen může být proti létajícím protivníkům lepší než elektro, protože zasáhne velkou oblast a zraňuje nepřítele ještě pár sekud poté.
HD x PK – Plamenomet je podstatně slabší než v PK verzi a výstřel nádrže plamenometu nemá tak zničující účinky.
– Munice 250 / 500

Zlý chlapec (150 / 100 HP)
Poměrně nebezpečný protivník. V ruce má nůž, kterým vás může bodat a je také docela rychlý. Pokud ho dostatečně zraníte, promění se v mrtvé tělo a až po dalších zásazích konečně chcípne. Dobré je ho zmrazit a rostřelit, čímž se většinou předejde fázi zrodu mrtvého těla.
– Mrtvé tělo není nepřítel, který se započítává do statistik. Jde o tělo zlého chlapce s hlubokou ranou, která ho rozdělila téměř na dvě půlky. Může po vás skočit a podrápat vás.
Zbraň: Brokovnice, Zmrazovač

Zlá dívka (150 HP)
Malá holka, která se dokáže během chvilky zapálit a následně vás popálit plamenem. Potom se však musí zapálit znovu, jinak vám nemůže ublížit. Naštěstí je dobře vidět když hoří. Ale pokud již hoří, není možné ji zmrazit.
Vhodná zbraň – Brokovnice

Duch (99 999 HP)
– Není to hlavní nepřítel, který se započítává do statistik, ale přesto je velice nebezpečný. Nejde totiž zabít a navíc dokáže procházet stěnami. Zraní vás pokud proletí přes vás a jediná šance jak se ho zbavit je nějakou dobu počkat. Časem totiž sám zmizí.
Vhodná zbraň – X

Dítě v pytli (120 HP)
Malé dítě zabalené do pytle. Těžko se trefuje. Pokud se moc přiblíží, vybuchne a vážně vás poškodí. Není možné jej zmrazit.
Vhodná zbraň – Brokovnice, Granátomet

Blázen (140 HP)
– Blázen ve svěrací kazajce. Pohybuje se velmi pomalu a útočí jen nablízko. Jeho údery navíc moc nepoškozují.
– V úrovni 12 (Bláznivý park) se vyskytuje druhá verze Blázna. Je podobná jako předchozí verze, ale tentokrát vás nemůže praštit, neboť má ruce svázané a je pod proudem. Má však mnohem horší útok – pokud se k vám dostane, vybuchne a to znamená téměř jistou smrt. Naštěstí je dobře vidět díky elektrickým výbojům. Bohužel v Blázinci, kde se vyskytuje, je velmi stísněný prostor a tak bývá velmi užitečné ho zmrazit.
Vhodná zbraň – Zmrazovač, Kolíkovač

Železná vůle

Naprostá nesmrtelnost
– Nejlepší zlatá karta vhodná do každé situace a to i tam, kde hrozí pády z velké výšky (Věž, Doky)
Úkol – Zabít 50 zmražených nepřátel
– Zatímco v klasické verzi byla obecně nejlepší zlatá karta za jeden z nejobtížnějších úkolů vůbec, v HD verzi je odměnou za úkol velmi snadný. Stačí jen využívat munici do zmrazovače, které je v úrovni dostatek.
Cena: 666

 

Chamtivost

2x více peněz z každého zlaťáku
– Výborná karta při nedostatku zlata. Bohužel je velice drahá a vložené zlaťáky se vrátí přibližně až po dvou úrovních.
Úkol – Zabít všechny nepřátele
– Je třeba zajistit tři věci – navštívit menší ostrůvek v bažině, kde se objeví nepřátelé, dále zabránit výbuchu dítěte v pytli (nepřítel, který se zabije sám se narozdíl od PK mezi zabité nepočítá) a také pomocí Lovce duší zničit ducha.
Cena: 2000

 


 

11. Bažina

Bažina

Bažina je velice malá úroveň, vlastně vůbec nejmenší z celé hry. Je zde pouze malý kamenitý ostrůvek a všude kolem se rozprostírá smrtící bažina. Za ní jsou neprostupné stromy.

Nepřátelé – 1 (1)
Herní doba – 05:00

Obratnost (Hbitost)

2x rychlejší střelba zbraní
– Nejlepší je proti rychlým nepřátelům nebo při boji s bossy na čas. Je nutné také dávat pozor na munici, která bude mizet mnohem rychleji.
Úkol – Zabít Swamp Thinga do 4 min
– Stejný úkol jako v PK
Cena: 300

 

 

 

Boss 3 – Swamp Thing

Velký mohutný a průhledný netvor. Je takřka v tekutém stavu takže mu nic neubližuje. Má jen pár útoků.
1. Vůbec nejnebezpečnější útok je vyvolání vodního hada (časem dokáže vyvolat i dva najednou). Ten vyleze z bažiny a praští vás, načež se stáhne pod vodu.
2. Vystřelí energetickou střelu, která je rychlá a hodně zraňuje
3. Vypustí proti vám velkou bublinu, kterou naštěstí jde rozstřelit
Aréna: Malý placatý ostrůvek uprostřed smrtící bažiny. Pohybovat se v bažině je opravdu nebezpečné – pobyt v ní ubírá zdraví. V bažině je ovšem mnoho beden smíšené munice, takže pokud je třeba ji vzít, nevyhnete se zranění. Vedle ostrůvku je ještě jeden mnohem menší, na kterém je několik dalších beden munice. Špatné je, že v celé úrovni není jediné léčení a tak je nezbytné vystačit si se základní hodnotou zdraví.

Popis boje:
Bez karet
– Nejprve sežeňte na menším ostrůvku náboje do brokovnice. Jsou tu i hvězdice, ale ty mají krátký dostřel a nevyplatí se. Sledujte pořád Swampa a dávejte pozor, jestli proti vám nevystřelí velkou bublinu. Pokud ano, rychle ji sestřelte. Také může strčít ruku do bažiny a někde jinde z bažiny vyleze had, který se vás pokusí zamáčknout. Rychle musíte uskočit, jinak to schytáte. Snažte se šetřit zdraví, protože zde není žádné brnění a ani léčení. Všimněte si na hladině bublinek, které čas od času vyskočí. Jakmile bude Swamp poblíž, sestřelte bublinu a následný výbuch netvora zraní. Takto to opakujte dokud Swamp nezmění barvu na šedivou. Nyní je už v pevném skupenství a můžete mu ublížit běžnou zbraní. Moc toho ale nestihnete, neboť se po chvilce opět rozpustí (zprůhlední se).

Teď už může Swamp přivolat dva hady, před kterými je mnohem těžší uhnout. Poslední jeho útok je jakýsí světelný výboj, který po vás mrští. Vždy, když se napřahuje poznáte, že se ho chystá hodit. Na hladině se nyní povaluje několik větších bublin – všechny rozstřelte a vyšlehne z nich plamen. Potom začnou z bažiny létat velké bubliny a jakmile bude nějaká z nich prolétat kolem Swampa rozstřelte ji, aby ho výbuch poranil. Pokud se to podaří, netvor se opět zhmotní a začne zhasínat plameny. Je teď naprosto neškodný dokud všechny plameny nezhasne. Můžete ho tedy vážně poranit, ale jakmile zhasne plameny, bude opět průhledný a opět bude útočit. Znovu se na hladině objeví bubliny a vy musíte opakovat postup s jejich zničením. Takto to stále opakujte, dokud Swampa nezabijete.
S kartami a na čas – Z třetí kapitoly máte Železnou vůli a Časový bonus. Tahle kombinace bude stačit. Ze stříbrných klasicky Vitalitu. Po startu vemte náboje do brokovnice a dodržujte postup napsaný výše s tím, že v momentě, kdy se Swamp poprvé zhmotní (po dostatečném zranění bublinami) zapněte karty a rozstřílíte ho. Pravděpodobně ho nestihnete zabít, nicméně Swamp bude hodně poraněný a jakmile se zhmotní podruhé a začne hasit požáry, snadno ho dorazíte. Čtyři minuty na jeho zabití jsou až až. Když víte, co dělat, není těžké ho sundat i do dvou minut.


 

IV. Kapitola

Závěrečná kapitola představuje už jen úrovně z BooH. Oproti původní verzi stoupá počet nepřátel zhruba o 100 kusů, což předznamenává těžké a dlouhé bitvy. Obtížnost je zkrátka vysoká.

 

12. Bláznivý park

Zábavní park tak trochu jinak. Místo běžných atrakcí jsou zde kolotoče na elektrických křeslech, jízda na dřevěných konících při sekání kotoučové pily, bazén s kyselinou a další „atrakce.“ Celým parkem vede horská dráha, na které se dokonce projedete.

Nepřátelé – 224 (144)
Herní doba – 25:00

Krusty (90 HP)
– Loutka na provázcích schopná sekat vás svým nožem. Horší ale je, když z tlamy vyšlehne plamen a ihned poté ještě vystřelí ohnivou kouli.
– Druhá verze oživlé loutka je schopná létat. Vznaší se kus nad zemí, ale může vylétnout i trochu výš. Potom dokáže spalovat plamenem a šlehat ohnivé koule. Těžko se trefuje takže je lepší zbraň s velkým rozptylem.
Vhodná zbraň – Brokovnice, Kolíkovač

Vztek

2x větší účinek zbraní
– Nejlepší je v boji se silnými protivníky nebo s bossy. Jedna z nejuniverzálnějších zlatých karet.
Úkol – Zabít tři nepřátele jedním kotoučem Lovce duší.
– Jedna z mála karet, jejíž získání je v HD verzi mnohem náročnější než v původním PK. Seřadit nepřátele do řady, vystřelit a doufat, že to zmasakruje alespoň 3 zmetky. Spíše věc náhody než umu.
Cena: 200

 

Boží zásah

Všechny ostatní karty ve slotech jsou zdarma
– Výborná karta v případě že nejsou peníze. Snadno se tak dá ušetřit spousta peněz. Jediná nevýhoda je v zabrání jednoho místa pro kartu.
Úkol – Pomocí Lovce duší posednout 25 nepřátel
– Těžký úkol. Nezdá se to, ale dosáhnout posednutí 25 nepřátel není snadné. Podstatná část nepřátel se objeví až na horské dráze, kde posednutí prakticky není možné. Je třeba tedy úkol splnit již v první části úrovně a to jedině tak, že se posedne vždy několik nepřátel najednou.
Cena – 0


 

13. Koloseum

12. Koloseum

Koloseum je velice temná úroveň. Odehrává se převážně ve spletitých chodbách v podzemí. Tam jsou jak cely, bazény, velké sály, ale tak i nebezpečné pasti. Venku je pochopitelně typická kruhová aréna.

Nepřátelé – 472 (371)
Herní doba – 50:00

Dvojitá časová prémie

Působení karet se prodlouží o 20s
– Hodí se hlavně v boji s bossy, kde je nutné k získání karet využít každé vteřiny. Samozřejmostí je kombinace s alespoň jednou další kartou. Velký význam má především v kombinaci s kartou Rychlost, když chcete více času na skákání k tajným oblastem.
Úkol – Sebrat všechnu munici
– Náročný úkol. V HD se totiž po otevření exitového portálu neotevře celá úroveň, takže je nezbytné prošmejdit každý kout a doufat, že jste nic nepřehlédli. Navíc se munice nachází i v tajných oblastech.
Cena – 300

Naplnění

2x více nábojů z každé muniční bedny
– Výhodná karta především v úrovních, kde je munice málo. Díky ní budete moci také častěji využívat zbraně do kterých je munice vzácnější (kulomet, elektro).
Úkol – Proměnit v démona alespoň 3x
– Snadný úkol. V Koloseu je tolik nepřátel, že by nebylo těžké se proměnit v démona ani 5x.
Cena: 500

 

 


 

14. Země Stínů

Jedna z nejatmosféričtějších úrovní, ostatně finální úrovně už takové bývají. Tady je jakýsi vzdušný ostrov, kde jsou trosky budov, jež vypadají jako pokroucené postavy. Navíc zde hustě prší a je tu mlha.

Nepřátelé – 1 (1)
Herní doba – 05:00

Zuřivost

4x větší účinek zbraní
– Nejlepší je proti nejsilnějším protivníkům a především proti silným bossům.
Úkol – Najít všechny svaté předměty
– Země stínů je přeci jen finálová úroveň , takže nalézt v ní svaté předměty není tak těžké. Problém tvoří přítomnost bosse.
Cena – 500

 

Slitování

Umožňuje použít 3x zlaté karty
– Nejlepší karta ve hře. Při vhodně zvolených zlatých kartách se postup každou úrovní extrémně zjednodušší. Výsledkem je v podstatě 3×30 sekund trvání zlatých karet.
Úkol – Zabít Chmurného Žence
– Úkol který zvládne každý, kdo dokončí hru.
Cena – 2000

 

 

Boss 4 – Chmurný Žnec

Zbrusu nový boss, který v původním PK vůbec nevystupoval. Velká smrtka s dvojicí kos na zádech. Žnec je nebezpečný protivník, který sice nevydrží nijak extrémně mnoho zásahů, ale umí se léčit. Stejně jako lze sbírat duše Lovcem duší, i sám Žnec duše sbírá a léčí se.
1. Zblízka může udeřit kosou
2. Na dálku vrhá zelené střely

Bez karet – Nejprve naberte několik nábojů, velkou zelenočervenou duši a brnění opodál. Je třeba si držet od Žence odstup, ale zároveň jej mít na dostřel. Palte do Žence kotoučemi a hlavně mějte vysoké procentu zásahů. Munice v okolí není mnoho a je třeba s ní šetřit. V momentě, kdy Žnec částečně zezelená, je nesmrtelný a tehdy je zbytečné do něj pálit. Žnec se po nějaké době stane opět smrtelným, nicméně metoda vyčkávání není moc vhodná. Aby totiž byl Žnec opět smrtelný bude sbírat duše po nepřátelích, jež se na vás neustále valí a vy je zabijete. Tyto nepřátele střílejte, to ano, ale pokaždé když nějaké zabijete, snažte se Lovcem duší pochytat jejich duše. Právě sběr duší řadových nepřátel je klíčem k tomu Žence pohodlně porazit. Můžete to zkusit i obtížnějším způsobem, tedy že necháte duše Žencovi a pokusíte se ho udolat navzdory tomu, že se léčí a že munice je málo. Pohodlnější varianta vyžaduje sesbírat tolik duší, abyste měli připravené posednutí a to vypalte na Žence! Dejte si záležet, aby šlo o zásah. Pokud se zadaří, Žnec nahle strne, zastaví se a nějakou dobu je velmi zranitelný. Tehdy do něj palte jak jen to jde. Nestihnete ho hned zabít, ale můžete postup opakovat. Nasbírat munici a léčení, zabít pár nepřátel, pochytat jejich duše, posednou Žence a znovu se do něj naplno pustit. A mezitím jej můžete střílet v normálním stavu, jen se ujistěte, že je zranitelný. Nakonec ho udoláte.
S kartami – Rozhodně se vyplatí zvolit Obratnost a Trojité zpomalení času. Pokud se obáváte zranění, sáhněte ještě po Železnů vůli, jinak raději vemte Dvojitý časový bonus. Ze stříbrných klasicky Vitalitu a hlavně – Naplnění. Jinak postup je víceméně stejný, jen karty použijte až tehdy kdy poprvé posednete Žence.


 

Bonus

Bonusové úrovně jsou souborem speciálních úrovní, které fungují nad rámec samotné kampaně. Některé úrovně jsou již v základní hře, jiné se přidávaly do hry v rámci patchů během speciálních akcí – Vánoce, Halloween,… Každá z těchto úrovní je zcela samostatná a lze ji hrát kdykoli (až na Továrnu), přičemž počáteční zbraňový arzenál se mění a obvykle je možné nacházet další zbraně přímo na mapě. Pouze v jedné úrovni, konkrétně v Továrně, která jako jediná byla součástí původní verze hry, lze získat kartu. Ostatní úrovně žádné karty neobsahují.

 

15. Továrna

Továrna

Továrna je přístupná až po dokončení kampaně.

Továrna se rozkládá na poměrně velké ploše, ale většina komínů, nádrží a můstků je nepřístupná. Přesto je prostředí poměrně nepřehledné kvůli všem konstrukcím a kontejnerům. Na první pohled vypadá továrna opravdu velkolepě.
Je s podivem, proč tvůrci vybrali jako bonusovou úroveň právě Továrnu. V podstatě nevyniká v ničem.

Nepřátelé – 365 (361)
Herní doba – 45:00

Odpuštění

Umožňuje použít 2x zlaté karty
– Jedna z nejlepších karet ve hře. Výrazně se usnadní postup v každé úrovni, neboť výsledkem je vlastně 2×30 sekud trvání zlatých karet.
Úkol – Zabít během proměny v démona alespoň 30 nepřátel.
– Zajímavé je, že Továrna je přístupná až po dokončení kampaně, to znamená, že v momentě kdy hráč získá tuto kartu, musí zákonitě vlastnit Slitování. Spíše než k užitku je tato karta do sbírky.

Cena: 1000

 


 

16. Katedrála – Konkláve

15. Katedrála - Konkláve

Upravená katedrála, respektive pouze její výřez a to hlavní sál tvaru kříže. Veškerý boj se tak odehraje v jediné místnosti. V katedrále monstra volí papeže a zpočátku jsou mírumilovná. Hráč může vybrat mezi dvěma přerostlými mnichy svého oblíbence a druhého nechat upálit. Na postoji monster ke hráči to však nic nezmění a obě strany budou útočit nejprve jedna na druhou a poté i na hráče, nezávisle na jeho volbě.

Nepřátelé – 140
Herní doba – 10:00


 

17. Hřbitov – Halloween

Hřbitov - Halloween

Halloweenská verze Hřbitova má oproti té běžné řadu změn. Především jiný ansábl nepřátel zahrnující nově i šašky a všechny tři druhy spratků. Některá monstra mají změněný vzhled aby odpovídali Halloweenu – tedy dýně, čarodějné oblečky atd. V úrovní se vyskytují vydlabané dýně, které je třeba ničit. V některých se totiž ukrývají lízátka, jejichž sběr otevírá cestu dál. Samotná úroveň je také mírně poupravená a místo některých hrobek se objevují nejrůznější pasti od točících se kolotočů až po dýně šlehající plameny.

Nepřátelé – 186
Herní doba – 35:00


 

18. Nádraží – Vánoce

Nádraží - Vánoce

Vánoční verze Nádraží je výřez klasické úrovně. Dostupné jsou téměř všechny prostory až na pár závěrečných místností. Stejně jako u jiných tematických úrovní i tentokrát je ansábl monster odděn ve vánočním – obleky Santa Clause, sobí rohy, andělská křídla…

Nepřátelé – 248
Herní doba – 35:00


 

19. Sirotčinec – Velikonoce

Velikonoční vajíčka

Velikonoční verze Sirotčince využívá jen minimum z původní mapy. Drtivá většina úrovně je zcela nová a odehrává se na ostrůvcích obklopených smrtící bažinou, jež jsou navzájem propojeny teleporty. Na každém ostrůvku je k vidění nějaká socha bosse a na každém ostrůvku je nutné nalézt velikonoční vajíčka pro postup dál.

Nepřátelé – 153
Herní doba – 15:00


 

20. Laboratoř

19. Laboratoř

Laboratoř vypadá zvenku jen jako nějaké skladiště, ale uvnitř se nachází moderní vybavení. Uvnitř je také cesta do kanalizace. Úroveň se vyznačuje prostornými, leč poněkud prázdnými místnostmi.

Nepřátelé – 190 (173)
Herní doba – 30:00


 

21. Město na vodě

20. Město na vodě

Město je obklopeno kolem dokola vodou a skrz něj vede také pár kanálů – jednoznačně se tvůrci inspirovali Benátkami, což je patrné i na architektuře.

Nepřátelé – 267 (249)
Herní doba – 40:00