Painkiller 3 – Overdose

Overdose je druhým pokračováním Painkillera a tak jako vždy jde o samostatně spustitelnou plnohodnotnou hru. Vývojáři pocházejí z ČR a rozhodli se Overdose oživit zcela novou hlavní postavou – Belialem, který je synem Sammaela (známého z prvního dílu) a jakési nedůležité démonky. Souvislost s předchozími díly je tedy pouze přes postavu Sammaela. Od tohoto dílu též brutálně upadá kvalita vyprávěného příběhu na pozadí. Zatímco původní polští autoři dokázali navzdory stylu hru vymyslet jakš takš ucházející příběh a dokonce ho zprostředkovat zdařilými animacemi, čeští tvůrci přišli s ubohostí v podobě prosté pomsty, kterou nám ukazují prostřednictvím ‚oživlých obrázků.‘

Po grafické stránce není příliš mnoho novinek. Painkiller se zkrátka nemění. Přibyly nějaké nové textury, modely a další, ale nic výrazného. Nakonec původní engine funguje pořád dobře. Nový obsah, jinak stejná hra. Proč ne.
Co však má hru oživit je řada nových zbraní (celkem osm kusů – 16 funkcí), ale některé zbraně mají velice podobné funkce jako staré kousky – jde tedy jen o předělávky. Co nové je, je mnoho úplně neznámých nepřátel, kterých jsou desítky. Tentokrát vás čekají i zástupy starých monster z obou předešlých dílů. Výsledkem je úplně nejvíc různých druhů nepřátel ze všech Painkillerů! Setkáte se tu také se třemi bossy, přičemž opět půjde o skvělé a obtížné souboje.

S kartami je to bohužel horší. Těch nových je pouze 5 z toho 3 jsou zlaté a 2 stříbrné. Ostatní karty jsou vzaty z minulých dílů a obecně se dá říci, že jde o ty nejhorší karty vůbec. Z toho důvodu nebudou hrát karty takovou roli jako dříve a nějaké výrazné usnadnění se nedá očekávat. To může být sice plusem (obtížné situace budou stále obtížné a budou představovat výzvu) ovšem také to poněkud sráží motivaci karty sbírat. Když víte, že odměnou za velmi obtížné úkoly, vám bude nějakých 20 bodů brnění navíc… má to cenu? Pro fandy sběratele určitě, pro ty jež chtějí pouze dohrát hru asi těžko.

Úrovní je hned 17, což je poměrně hodně. Bohužel jsou některé z nich příliš zjednodušené a obvykle zde nejsou téměř žádné výškové rozdíly. Nebudeme si nic nalhávat a řekneme to narovinu – design map je oproti předchozím dílům zoufale nudný a neustále jde jen o prázdné obdélníkové arény, které oživují maximálně nějaké ty překážky jako kameny, či nízké stavby. Úrovně jsou rozděleny do tří kapitol a na konci každé z nich čeká boss. Zase vás čekají nejrozmanitější prostředí od těch ze starší doby, jako jsou třeba pouště s egyptskými stavbami, antická města, hrady ale i další, poněkud modernější lokace jako je zvířecí farma, atomová elektrárna, filmová studia atd. Tentokrát se zde objevují i úrovně vyloženě smyšlené jako například asteroidy, fantasy vesnice s nezvyklou architekturou ukrytá v bažinách, či válečné vzducholodě z jakési podivné budoucnosti. Zkrátka rozmanitost prostředí je obrovská a tvůrci jasně ukazují, že fantazie jim v tomhle směru nechybí. Čekají vás samozřejmě i úrovně speciálně určené pro boj s bossy. V jednom případě však nepůjde pouze o běžnou finálovou úroveň, ale o spojení běžné úrovně s bossem na jejím konci. Osobně to za moc dobrý tah nepovažuji. Přeci jen mám radší klasické souboje v malých arénách.

Podtrženo sečteno je Overdose vcelku povedeným pokračováním, přinášejícím mnoho nového. Rovněž však nechybí recyklace starých věcí, jež jsou pouze zabaleny do nového obalu. Rozhodně nejde o nejlepší díl série, ale i tak se jedná o slušnou zábavu v trochu odlišném i stylovém, byť prostším hávu. Pro hráče, kteří se s Painkillerem seznamují poprvé jde stále o dobrou volbu, jen je nutné dávat pozor na vysokou obtížnost (mnohem větší v minulých dílech) a počítat se stereotypem, který se rychle dostaví, nezvolíte-li vhodné dávkování – třeba jen jednu úroveň za den. Ti, co si předchozími díly prošli a jsou naladěni na další pekelné dobrodružství, tak těm Overdose určitě sedne do noty, neboť jde o důstojné pokračování

Třetí díl rovněž byl k mání v českých obchodech. A jelikož je novější, pravděpodobně jej seženete snáze než ty předchozí. Bohužel Overdose, přestože je dokonce české výroby už neobsahuje CZ lokalizaci.

Hodnocení – 70%
Délka – cca 8h


 

Návod

Herní mechanismy

1. Karty

I karty v Overdose vynikají něčím důležitým – nenechte se zmást tím, že karty se zobrazují na stejné desce jako v BooH kde je 34 míst. Karet je v Overdose skutečně jen 17!

 

2. Zdraví

Míra základního zdraví je v Overdose navýšena na 105 bodů. Proč tomu tak je? Snad tvůrci chtěli naznačit, že Belial jakožto démon vydrží víc než Daniel.

 

3. Powermad

Ani Overdose nezůstal stranou a fanoušci opět vytvořili Powermad na redukci bugů a úpravu statistik, stejně jako na množství cheatů. Powermad pro Overdose skutečně doporučuji, protože nabízí hned několik oprav. Za prvé samozřejmě úpravu statistik, které jsou v Overdose pořádně zkažené. Dále opravuje chybu, kdy se v některých úrovních po otevření exitového portálu neodemkne celá úroveň (tak jak to známe z PK a BooH) A do třetice vypíchnu rychlejší načítání úrovní.

Powermad-Overdose

 

4. Obtížnosti

I Overdose nabízí klasické čtyři úrovně obtížnosti, ale tentokrát nejsou žádné úrovně uzamčené a Trauma je přístupná již od počátku.

Snění
Nejsnazší obtížnost
– Není možné získávat karty.
– Nepřátelé způsobují velmi mále škody
– Každý průchod checkpointem vyléčí na maximální hodnotu.
– Nepřátelé mají jen 75% zdraví.
Obecně se tato obtížnost vyplatí jen pro absolutní nováčky FPS stříleček.

Nespavost
Klasická obtížnost
– Již je možné získávat karty.
– Nepřátelé způsobují běžná zranění
– Stále dochází k automatickému léčení na checkpointech.
Obtížnost vhodná pro průměrné hráče stříleček.

Noční můra
Vyšší obtížnost
– Nepřátelé způsobují ještě větší škody
– Checkpointy již neléčí, což výrazně zvedá užitečnost léčiva
Obtížnost pro velmi zkušené hráče, která nabídne nejednu opravdu náročnou situaci. Pamatujte, že Overdose je obecně mnohem těžší než předchozí díly. Pokud vám Noční můra činila u PK a BooH velké potíže, připravte se na peklo.

Trauma
Nejtěžší obtížnost hry
– Nepřátelé způsobují extrémně vysoké škody.
– Není možné jakkoli uložit hru (automaticky se ukládá na checkpointech).
– Po nepřátelích nezůstávají žádné duše, takže některé úkoly nejdou splnit a pár karet je k ničemu.
Obtížnost pro opravdové hardcore hráče.

 

5. Jak dokončit hru na 100%

V Overdose nemá hra na Trauma obtížnost žádný větší význam – hra je na všechny obtížnosti nachlup stejná. Tudíž se dá za stoprocentní dohrání považovat pouze zisk všech karet, což půjde nejlépe logicky na Nespavost. Pokud přesto pomýšlíte na Traumu, pamatujte, že se v této obtížnosti nevyskytují duše, tudíž některé úkoly nejde splnit. Obvyklý seznam bodů je stručný…
1. Hrát hru na Nespavost nebo Noční můru a získat všech 17 dostupných karet.
Gratuluji, nyní máte Overdose dohraný na 100% !!!


 

Přehled úrovní

I. Kapitola

První kapitola se rozhodně nedá označit za lehkou. Mnoho nepřátel, které potkáte patří vůbec k těm nejstrašnějším, ale v úrovních jich naštěstí nejsou velké počty. Setkáte se téměř se všemi zbraněmi, vyjma jedné. Obtížnost však navyšuje laťku výš než u BooH.

 

1. Katastrofa

1-katastrofa

Působivá úroveň která se odehrává v nebezpečném prostředí. Jedná se o starověké antické město (patrně Pompeje) po výbuchu sopky. Všude se povalují trosky domů, paláců a soch. Ulicemi protéká láva a hoří tu ohně. Vzduch venku plný prachu, který zhoršuje vidění. Už v této úrovni se poprvé objevuje velká zelenočervená duše.
Zvláštností je, že téměř všechna silná monstra, která jsou v Overdose nová, se poprvé představí už v této úrovni.

Nepřátelé – 192
Tajné oblasti – 2
Herní doba – 30:00

Ďábelské oči / Řev

1. Funkce: Vystřelí nepřetržitý laserový paprsek
2. Funkce: Vystřelí načervenalý oblak plynu, který projde skrze nepřátele. Účinnost je ohromná.
Jedna z nejpoužívanějších zbraní, která je kupodivu k dispozici už od samého začátku. Je vhodná do mnoha různých situací a obvykle je používána minimálně tak často jako brokovnice. Palba laserem je extrémně přesná a jediný problém je v šířce laseru, kvůli čemuž nejde ukryté nepřátele dost dobře zasahovat. Použití řevu je rovněž velmi užitečné a poradí si i s nejsilnějšími protivníky, přičemž jimi dokáže dokonce projít. Je užitečné se naučit řev správně používat a způsobovat jím co největší škody – likvidovat nepřátele v řadách.
– Přestože jde o první zbraň se kterou se setkáte, je velice účinná na téměř všechna monstra. Laser umožňuje přesnou likvidaci vzdálených nepřátel (podobně jako samopal) a řev zase projde celou řadou nepřátel (jako třeba roztočené ostří).
– Řev ignoruje štíty nepřátel.
– Munice 100 / 300

Ostří / Kostka

1. Funkce: Roztočí části kostky, které jsou na těsnou vzdálenost smrtící.
2. Funkce: Vystřelí kostku, která dokáže po zásahu slabší nepřátele nejenom zabít ale přitáhnout blíže k vám. Pokud se kostka zabodne do zdi vytvoří se mezi kostkou a váší rukou paprsek, který si lehce poradí s menšími nepřáteli. Kostku je možné kdykoli vrátit zpět do ruky. Pokud se kostka nezasekne do žádné zdi vrátí se po chvíli letu zpět.
3. Funkce: Po roztočení částí kostky a současnému vystřelení kostky se točící částečky můžou provrtat přes několik nepřátel najednou. Tím můžete zabít nebo alespoň zranit celou řadu nepřátel. Po chvíli se vrátí zpět.
– Základní zbraň, na bází klasického Painkillera. Není ale dostupná hned od samého začátku. Nicméně ji najdete hned na konci první ulice, kde začínáte. Její hlavní výhodou je to, že nepotřebuje munici. Rozhodně ale nejde o zbraň, která je v porovnání s ostatními k ničemu. Je dobré se se zbraní naučit perfektně zacházet – kombinovat výstřel kostky s výstřelem roztočeného ostří, naučit se používat kostku k získávání drahokamů z mrtvých a umět využít kostku ke zvedání sám sebe k dosažení tajných oblastí.
– Střílejte kostkou do mrtvol nepřátel či do ohořelých těl – ziskáte drahokamy (max. 5×15)
– Opakovaně a rychle střílejte kostkou na lehký předmět, na kterém stojíte – předmět se bude zvedat do vzduchu a vy s ním. Je to šance jak doskočit na vysoká a nepřístupná místa
– Přitahování objektů na dálku. Zaměřte se na lehký předmět a opakovaným výstřelem kostky ho přitahujte k sobě
– Odstrkování předmětů – zaměřte se na pohyblivý předmět a roztočte ostří. Přibližte se k předmětu a ostřím ‚strkejte‘ do předmětu.
– Vystřelení roztočeného ostří projede těly slabých nepřátel jako nůž máslem. Couvejte před nepřáteli, aby se seřadili do řady a rozstřelte je ostřím
– Vystřelte kostku nechte ji zabodnout do úzké chodby. Nechte slabé nepřátele, aby do paprsku nabíhali jeden po druhém – zničíte je všechny bez námahy

Kostěná brokovnice / Zkameňovač

1. Funkce: Výstřel z brokovnice. Nepřesná, s velkým rozptylem ale zblízka smrtící.
2. Funkce: Vystřelí lebku na zbrani, která se rozprskne a pokryje zasaženého černou tekutinou, která ihned ztvrdne. To ho na chvíli zastaví a navíc je možné je zničit jediným zásahem.
Bročka je k mání skoro na počátku úrovně, přesněji u východu z nádvoří.
– Pravděpodobně nejběžnější zbraň na bází Brokovnice z původní hry. Ani silní nepřátelé nemají proti kombinaci zkameňovače a brokovnice šanci. Na velké vzdálenosti je však k ničemu a velké hordy nepřátel také nedokáže zastavit.
– Zkameňovač platí i na některé nepřátele s červenou duši – kyklopové, pekelní kněží,… Zvažte ale, jestli to stojí za to, nakonec bitka s těmito nepřáteli může být zajímavá.
– Zkameňovačem je možné zastavit i nepřátele se štíty – poldové, či templáři. Jejich štít však i nadále bude střely pohlcovat.
– Některé nepřátele zkamenit nejde.
– Munice 100 / 100

Upálený (90 HP)
– Ohořelé mrtvé tělo. Pohybuje se neskutečně pomalu zvláštním potácivým pohybem. Zblízka může mlátit, ale je lehké se od ní držet dál. Na dálku dokáže vrhat jakési prachové koule.
Vhodná zbraň – Ďábelské oči, Kostka

Ohnivý přízrak (120 HP)
Pohybující se oheň připomínající postavu. Je těžké si ho mezi normálními ohni všimnout. Útočí jen nablízko a může způsobit vážné popáleniny.
Vhodná zbraň – Kostěná brokovnice

Magma démon (300 HP)
– Čert jezdící na válci. Má jen vrchní polovinu těla a jeho části nejsou úplně spojeny. Může se odstrkávat rukama a tím se pohybovat. Dokáže vystřelit rychle letící ohnivou kouli, ale daleko horší je když se k vám dostane. Potom těsně před sebou vyvolá ohnivou stěnu a čím déle u ní budete, tím větší zranění schytáte. Jde o velmi nebezpečného protivníka.
Vhodná zbraň – Kostěná brokovnice, Zkameňovač

Kyklop (800 HP)
– Nebezpečný a velmi odolný protivník. Ze svého oka může vystřelovat laserový paprsek, který se na vás neustále zaměřuje. Musíte si tedy rychle najít krytí. Také dokáže házet velké kusy kamení, před kterými se ale dá celkem lehce uhnout. Zblízka vás může praštit. Když ho silně trefíte, tak se na chvilku zastaví a rozklepe což vám dá čas trefit ho znovu.
Vhodná zbraň – Řev

Ohnivý obr (800 HP)
– Vysoký obr. Má v rukou velké kladivo, kterým vás může snadno praštit. Také dokáže z kladiva vystřelit hrozně rychle letící kámen. Před ním se takřka nedá uhnout. Aby toho nebylo málo, může ještě nechat z nebe spadnout menší meteoritický déšť. Sledujte tedy oblohu (popř. strop) a včas před meteority uhněte.
Vhodná zbraň – Řev

Dozorce (1200 HP)
– Nejstrašlivější nový nepřítel. Je to velký, zelený, člověku podobný démon, který má na hlavě z každé strany bodce a oči. V rukou má zvláštní zbraň podobnou kotvě. Tu vystřelí velkou rychlostí a pokud vás zasáhne, tak vás kromě velkého zranění ještě přitáhne blíže k sobě. Každopádně se mu vystřelená kotva po chvilce vrátí zpět do ruky. Navíc umí telekinezí zvedat mrtvá těla a házet je po vás.
– Vydrží opravdu hodně a nikdy není snadné se ho zbavit. Je až s podivem, že poprvé ho potkáte již v první úrovni. Párkrát se objeví i později – většinou na konci úrovní. Nejlepší je použít nejsilnější zbraně.

Vhodná zbraň – Kuše, Řev

Rychlost

Zvýší vaši rychlost
– Nejvíce ji využijete v úrovních, kde se vyžaduje rychlý postup pro získání karty (Polní nemocnice, Vzdušný boj). Obecně jde ale o jednu z nejméně užitečných karet.
Úkol – Zničit všechny zničitelné objekty
– Lehký úkol za mizernou kartu. Vzhledem k tomu, že se po otevření exitového portálu zpřístupní celá úroveň, neměl by být úkol vůbec těžký. Podstastně těžší je první úroveň vůbec přežít, neboť nastavená laťka obtížnosti jde oproti BooH o několik řádů nahoru.
Cena: 100


 

2. Japonský masakr

2-japonsky-masakr

Japonské městečko s typickou líbivou architekturou. Kolem města se rozprostírá moře a neustále prší. Vzhledem k mlžnému oparu není na ulicích dobře vidět. Jak ulice tak i domy jsou celé pokryty velkými kalužemi krve.

Nepřátelé – 199
Tajné oblasti – 0
Herní doba – 20:00

Kuše / Hlavy

1. Funkce: Vystřelí najednou tři šípy na jakoukoli vzdálenost.
2. Funkce: Vystřelí šest hlav, které se odrazí od země a při dalším nárazu do čehokoli vybuchnou. Při nárazu do nepřítele nebo objektu vybuchnou hned.
3. Funkce: Pohled přes optiku. Je možné i přiblížení.
Zbraň je k mání hned na počátku úrovně.
– Kuše je ekvivalentem ostřelovací pušky a jde v podstatě o upravený kůlomet/kuličkomet z BooH. Vystřelené šípy jsou neuvěřitelně účinné, ale pro ještě lepší používání je dobré vědět jaká je mezi nimi vzdálenost. Do opravdu úzkých děr, či okének obvykle neproletí všechny šípy ale i jeden jediný způsobuje vážné škody. Hlavy se dají připodobnit jakémusi granátometu, ale s určitými odlišnostmi.
– Vystřelené hlavy poskakují po zemi vpřed a s každým dalším odrazem se sníží jejich maximální výška doskoku. Při střelbě pod překážku, či mezi řady protivníků jsou ideální. Snaha přestřelit nepřítele nebo nějaký objekt však obvykle nevyjde, kvůli malému dosahu. Možnost pohledu přes optiku a následné přiblížení je skvělé pro přesnou střelbu na extrémně vzdálené protivníky.
– Nezapomeňte, že optika má zoom

– S hlavami buďte velmi opatrní – do stísněných prostor se nehodí a do členitého terénu taktéž ne. V otevřeném prostranství jsou však ideální. Hlavy jsou pro hráče bezpečnější než kuličkomet (zbraň z BooH) – hlav se vystřeluje jen šest a neskákají tak vysoko.
– Šípy, přestože létají jen po třech, jsou extrémně účinné. Nepoužívejte kuši jen na vzdálené cíle – ostatně v Overdose moc vzdálených nepřátel není.
– Munice 200 / 300

Mistr (300 HP)
– Starý chlápek v typickém klobouku. V rukou má jakousi tyčku, kterou může vystřelit modrou lebku. Tato střela ale není moc nebezpečná a dá se jí vyhnout. Také vás může zblízka praštit. Nejhorší je ale jeho schopnoust zneviditelnění se. Zviditelní se pouze když je těsně u vás a hned nato vás praští. Je možné ho zabít i když je neviditelný, ale lepší je ho zničit dříve než se vůbec stihne zneviditelnit. Když je vážně zraněný hodí po vás svůj klobouk (není těžké mu uhnout) a umře.
Vhodná zbraň – Ďábelské oči, Hlavy

Gejša (200 HP)
– Pohybuje se pomalu a moc nevydrží, zato útoky jsou velmi nebezpečné. Má v rukou vějíř s ostrými hranami a tím vás může seknout. Horší ale je vrhání jehlic na dálku. Ty hází hned tři a to tak, aby pokryly celkem velkou oblast. Strašně těžko se před tím uhýbá a pokud jste moc blízko, schytáte to od všech tří jehlic. Těsně před smrtí vyhodí jehlic hned pět a to pod takovým úhlem že se jim v žádném případě nevyhnete. Musíte si tedy najít nějakou překážku a za ní se schovat.
Vhodná zbraň – Kuše, Hlavy

Odolnost

Zranění, která utrpíte budou jen poloviční
– Jedna z poměrně slabých karet, která má význam hlavně při setkání s nepřáteli, kteří způsobují velká poranění – obvykle bossové
Japonský masakr – Sebrat alespoň 400 zlata
– Overdose ovšem má i podstatně drsnější úlohy a tohle je jedna z nich. V celé úrovni je jen o pár zlata více, než je nutné pro zisk karty. Navíc nemáte žádnou kontrolu toho, že je úkol ještě splnitelný anebo je to v háji.
Cena – 100


 

3. Poušť

3-poust

Poušť je obklopena skalami, které vytvářejí úzký koridor. Na jeho konci jsou trosky egyptského chrámu a také vstup do ještě zachovalých podzemních komor. V celé poušti jsou kromě egyptských sloupů, sfing a dalších výzdob kostry všelijakých tvorů.

Nepřátelé – 225
Tajné oblasti – 1
Herní doba – 25:00

Samopal / Kanón

1. Funkce: Vystřelí raketu, která vybuchne při jakémkoli kontaktu s překážkou nebo sama po nějaké době letu. Dostřel je většinou dostatečný a výbuch má poměrně velký dosah.
2. Funkce: Nepřetržitá palba samopalu. Dostřel je extrémně velký.
– Zbraň je k nalezení hned na počátku úrovně u brány.
– Na ovládání nejsnadnější a dá se říci také obecně nejlepší zbraň, která je ekvivalentem Raketometu / Kulometu ze základní hry. Velký pozor je nutné dávat na výbuch projektilů z kanónu, který se tak nehodí do stísněných prostor nebo do nepřátel v těsné blízkosti. Kulomet je skvělý i proti vzdáleným cílům ale má i tak omezený dostřel. Díky obrovské přesnosti se však dá použít proti malým, či částečně obrněným protivníkům.
– V boji s hloučkem nepřátel jim posílejte rakety pod nohy – zabité to odhodí stranou a zasáhnete víc cílů
– Raketometem nejsnáze rozstřelíte mrtvá těla, jež jsou ve vzduchu – z každého vypadne drahokam – 20 zlatých.
– Tzv. Rocketjump (střela rakety pod nohy) v singleplayeru nefunguje.
– Munice 500 / 100

Skarabeus (85 HP)
– Docela velký brouk. Může vás kousnout, ale také dokáže vystřikovat plyn, který vás zpomalí. Pokud k tomu dojde, rychle ho zabijte a snažte se střílet kolem sebe na další nepřátele než se budete moct opět pohybovat. Jeho pohyb není moc rychlý ale dokáže jakoby skákat takže si držte větší odstup.
Vhodná zbraň – Kostěná brokovnice

Mumie (155 HP)
– Klasická mumie. V ruce má pochodeň se kterou vás může popálit. Její pohyb je velice pomalý, ale může útočit i na dálku tím, že proti vás vyšle menší písečnou bouři. To je dost nebezpečné a proto je lepší rychlá likvidace.
Vhodná zbraň – Samopal

Škorpión (299 HP)
– Velký štír schopný vystřelovat jed na velkou dálku. Další jeho schopnost je útok klepety. Protože může skákat, musíte od něj udržovat větší odstup. Vydrží opravdu dost a aby toho nebylo málo tak když ho zabijete, vyskočí na vás žlutý brouk, který mu celou dobu seděl na zádech. Tento brouk ale není nic těžkého, protože je schopen pouze útoku klepety.
Vhodná zbraň – Kanón, Kostěná brokovnice

Anubis (250 / 350 HP)
– Zpodobnění egyptského boha se zlatými náramky. Vznáší se na pozlaceném koberci a v rukou má dlouhé kopí. To je zblízka dost nebezpečné a navíc s ním dokáže vystřelovat rychle letící ohnivé šipky.
– Druhá verze Anubise má stříbrné náramky. Vznáší se na stříbrném koberci a v rukou má dlouhé kopí. Je o něco větší a odolnější než zlatá verze.
Vhodná zbraň – Samopal

MutaNemo (90 HP)
Velká ryba schopná pohybu i na souši. Dokáže celkem rychle skákat, ale může jen kousat, takže není moc nebezpečná. Také moc nevydrží.
Vhodná zbraň – Kostěná brokovnice

Chytač duší

Přitahuje duše z větší vzdálenosti
– Výborná karta do většiny úrovní. Není třeba nějak extrémně sbírat duše (stačí projí kolem nich). Výhodou není jen léčení ale i pohodlnější proměna v démona. Navíc v některých úrovních se sběr duší vyžaduje pro zisk karty (Zvířecí farma)
Poušť – Sebrat všechny bedny s municí
– Tohle je v Overdose v podstatě základ. Bez téhle karty vás na Noční můru čeká… Noční můra. Takže si dejte záležet a všechnu munici skutečně najděte. Není to tak těžké a odměna je k nezaplacení.
Cena: 500


 

4. Asteroidy

4-asteroidy

Zajímavá úroveň díky neobvyklému prostředí. Odehrává se na asteroidech přímo ve vesmíru. Zde jsou trosky jakýchsi futuristických staveb. Uvnitř některých kamenů jsou jeskyně.

Nepřátelé – 299
Tajné oblasti – 1
Herní doba – 40:00

Lebky / Meč

1. Funkce: Vystřelí tři modré lebky s poměrně velkým rozptylem. Ty se částečně zaměřují na nepřátele.
2. Funkce: Vystřelí meč, který je dále možné řídit. Červená značka určuje cíl meče. Je možné značku držet na čemkoli včetně nepřátel a zničitelných objektů.
– Zbraň je k mání hned na počátku úrovně.
– Pro ovládání jedna z nejtěžších zbraní, která však v rukou zkušeného může být opravdu účinná. Vystřelování lebek je užitečné především proti rychlým protivníkům, které je díky tomu možné snadno zaměřit. Lebky se samy snaži chytit blízkého nepřítele a pokud se jim to povede, tak obvykle zasáhnou všechny tři, což způsobuje velká zranění. Meč je pak užitečnější proti pomalým a slabým nepřátelům. Je možné mu vybírat jednotlivé cíle a určovat směr pohybu. V řadách nepřátel tak dokáže napáchat značné škody. Nevýhodou je to, že v případě nečekaného ohrožení se nemůžete hned bránit, dokud se meč nevrátí (což naštěstí probíhá poměrně rychle). Obecně je vhodné používat tuto zbraň do otevřenějších prostor, kde můžete snadno manévrovat s mečem a zároveň uhýbat nepřátelům.
– Zřejmě nejméně užitečná zbraň, kterou mnoho lidí odsoudí. Pokud bych se měl snažit o její obranu, pak je třeba říct, že pro hráče, který nepoužívá kryty a likviduje z bezprostřední vzdálenosti, jde o zbraň zcela zbytečnou. Naopak ti, kteří zvolí hru bez zaměřovače najdou ve zbrani novou užitečnou vlastnost – nepotřebují odhadovat střed obrazovky
– Lebky samy zaměřují blízké cíle, ale nejde se na ně spoléhat – někdy minou. Nepovažujte nepřítele na kterého jste vystřelili za předem mrtvého.
– Řídit meč má smysl na velkých prostranstvích, kde si můžete držet od nepřátel odstup. Vždy potřebujete mít čas stáhnout meč a vybrat jinou zbraň – s mečem v poli jste bezbranní.
– Vystřelit meč stojí hodně nábojů a další se postupně ztrácejí, čím déle je meč v poli. Je šrádání munici vystřelit meč proti jednomu nepříteli.
– Lebky ignorují štíty nepřátel.
Meč nezabije každého – silné protivníky jen zraní a vrátí se vám do ruky
– Munice 300 / 200

Biomechanoid (105 HP)
– Zvláštní chlápek který má pouze vrchní polovinu těla a tu má přímo napojenou na velký ozubený kotouč. V rukou drží plamenomet, kterým vás snadno zapálí. Naštěstí má jen omezený dosah. Dalším útokem je jeho nos, který může natáhnout a zranit vás. Jako poslední je útok jeho ozubeným kolem. Vzhledem k Pilounově nepřímému pohybu a létání kus nad zemí, není moc snadným terčem.
Vhodná zbraň – Lebky, Kostěná brokovnice

Démon s bodci (98 / 125 HP)
– Podivná kostra. Kolem hlavy má namodralý vějíř. V rukou má nože, kterými může sekat a bodat. navíc je schopen teleportace na malou vzdálenost. Takže se pečlivě rozhlížejte kolem sebe.
– Druhá verze démona má kolem hlavy načervenalý vějíř. V rukou má nože, kterými může sekat a bodat. navíc je schopna vystřelit bodce ve velkém úhlu, takže je těžké se tomuto útoku zcela vyhnout.
Vhodná zbraň – Lebky, Samopal

Démonická ruka (48 HP)
– Noha na které je oko. Dokáže skákat docela nepředvídatelně a vzhledem k tomu jak je úzké, je velmi těžko zasažitelné. Okem může vystřelovat zelené paprsky před kterými je lepší se za něco skrýt.
Vhodná zbraň – Lebky, Samopal 

Nanebevzetí

Kapacita zdraví vzroste na 110
– Vzhledem k užitku neúměrně drahá karta. Přidaných 5 bodů zdraví nepokryje ani jediný zásah, ale rozhodně to může pomoci přežít. Teoreticky… Hodí se tedy v podstatě do každé úrovně, pokud nejsou k dispozici lepší karty, což pravděpodobně budou po získání jakékoli další stříbrné karty.
Úkol – Udržet zdraví nad 50
– Čeští tvůrci jsou někdy zábavní. Tohle je jeden z případů. Ale úkol není zase tak těžký, protože Asteroidy jsou jednou z mála úrovní, kde je prostoru okolo opravdu mnoho a není těžké vyhnout se zraněním.
Cena – 1000


 

5. Mrtvá bažina

5-mrtva-bazina

V bažině, která je opravdu nebezpečná, se nacházejí celá města vytesaná do skály. Stezka, která bažinou prostupuje vede kromě těchto míst i přes hřbitov a mýtiny, kde jsou z kamenů vytesány hlavy. Působivá a pěkně atmosférická úroveň. Na konci se opět ukáže Dozorce.

Nepřátelé – 293
Tajné oblasti – 0
Herní doba – 35:00

Odpalovač vajec / Vejce

1. Funkce: Vyhodí jedno vejce, které se přilepí na zeď nebo nepřítele. Pokud je alespoň jedno vejce hozené, vytáhne se odpalovač a tím se všechny vejce na jakoukoli vzdálenost odpálí.
2. Funkce: Vyhodí jedno vejce, které se přilepí na zeď nebo nepřítele. Je možné házet další a další vejce.
Jediná zbraň jejíž obě funkce jsou v podstatě stejné. Vejce se dají přiblížit odpalavacím granátům. Užitek najdou mezi hordami nepřátel ale také k přípravě pastí – odpalovacích polí v místech, kde se očekávají tuhé souboje. Kromě toho se vejce umějí přilepit i na samotné nepřátele. Vždy je však nutní mít na paměti, že výbuch může způsobit vážné škody i vám a proto není dobré využívat zbraň ve stísněných místnostech a tam kde nebudete mít dostatek prostoru na případný ústup.
– V oblastech, kde očekáváte tuhý nápor nepřátel můžete připravit pasti. Přes sebráním checkpointu zkuste do oblasti před vámi naházet několik vajec a až dojde k boji, nalákejte nepřátele k nim.

– Vejce je možné přilepit na nepřátele. Pokud čelíte hordě nepřátel, kteří útočí jen zblízka, zkuste na jednoho hodit vejce, počkejte až se sjednotí s ostatními a odpalte je všechny.
– Munice 100

Bažinný ďábelský mnich (129 HP)
– Další varianta mnich z PK. Kostlivec v mnišském hábitu. Má velkou čepel, kterou způsobuje velká zranění. Oproti variantě z PK je trochu odolnější, ale nemůže střílet elektrické výboje.
Vhodná zbraň – Brokovnice

Šílený kultista (139 / 290 HP)
– Zdegenerovaný tvor, který má neobvykle velkou hlavu a pravou ruku zvětšenou tak že se při chůzi naklání na stranu. I když není rychlý je velmi nebezpečný protože dokáže házet jedové kuličky. Ty po sobě nechají v ovzduší jed, který vás ještě chvíli poté zraňuje. Může vás také praštit svou velkou rukou, ale není těžké se od něj držet dál. Má schopnost regenerace – zvedne ruku, ze které začne vycházet červený paprsek a během tohoto procesu se vyléčí. Pokud k tomu právě dochází je nezranitelný a musíte tedy počkat až bude opět zdravý.
– Druhá verze je mnohem větší a odolnější, takže proti nim je důležité použít silné zbraně.
Vhodná zbraň – Kuše, Řev

Pojídač mozků (129 / 99 HP)
– Velký zelený chapadlovec schopný plivání jedu na velké vzdálenosti. Zblízka může sekat a kousat, ale není těžký protivník. Stačí dobrá rána a je po něm.
– Druhá verze je růžová a slabší. Vylézá ze zabitých chapadel. Opět je schopen plivat jed na dálku a nablízko sekat svými chapadly.
Vhodná zbraň – Samopal

Chapadlo (299 HP)
– Zdánlivě neškodný nepřítel je velkou hrozbou. Dokáže se pohybovat pod zemí a občas vyjede nahoru, kde se sice nepohybuje, ale je schopný vás velice rychle sekat svým chapadlem. Vzhledem k tomu, že nevíte kde se objeví, je nutné být neustále v pohybu a odhadovat místo, kde se zrovna nachází. Po jeho zničení vyleze malý Pojídač mozků.
– Druhá verze chapadla může být jen v bažině, kde se nemůže hýbat. Stačí tedy vždy když se objeví, uskočit z jeho dosahu. Z těchto chapadel Pojídači nevzniknou.
Vhodná zbraň – Kuše, Kostka

Spěch

Vše kolem vás se pohybuje 2x pomaleji
– Karta která má význam hlavně při boji s velkým počtem nepřátel, protože vám dovolí rychleji mířit.
Úkol – Dokončit úroveň jen s použitím Pekelného ostří / Kostky
– Tak tohle je ryzí hardcore úloha. Mrtvá bažina je extrémně náročná úroveň a to navzdory tomu, že je již v první kapitole. Odehrát ji celou jen s Kostkou je ještě mnohem těžší. Ale je pravdou, že Spěch je dobrá karta, když vezmeme v potaz, že kvalita karet je v Overdose obecně velmi slabá.
Cena – 100


 

6. Černá věž

6-cerna-vez

Tato úroveň je extrémně malá. Je zde pouze malý ostrůvek oddělený od zbytku velkou propastí. V dálce je brána vedoucí k vysoké černé věži.

Nepřátelé – 1
Tajné oblasti – 0
Herní doba – 05:00

Kroky hromu

Každý váš krok trochu zraní okolní nepřátele
– Vhodná karta proti slabým nepřátelům. Může se hodit ale i proti silnějším protivníkům, protože většina nepřátel není schopna pohybu, když jsou zraňováni. V kombinaci s kartou Vládce stačí udělat jediný krok a všichni okolní nepřátelé jsou mrtví. Právě kombinace Kroků hromu a Vládce je klíčem k úspěšnému projití nejtěžších bojů na Trauma.
Úkol – Zabít Čerta do 3:00
– Karta s obrovským potenciálem se dá vyhrát překvapivě snadno. Klasická časovka s bossem je snad první, kterou lze relativně lehce splnit již napoprvé. Čert je sice velmi nebezpečný, ale tři minuty jsou na jeho zabití více než dostatečné.
Cena – 400

Boss 1 – Strážce (Čert)

Veliký čert, který má místo dolní poloviny těla válec. Při pohybu se odstrkuje. Zranitelný je pouze když útočí a to jen na té části těla, která svítí žlutě.
1. Vystřeluje velké ohnivé kameny, které vás mohou srazit do propasti
2. Může střílet i rychle za sebou letící malé kamínky.
Aréna: Malý ostrůvek oddělený od zbytku prostoru širokou propastí. Dostat se přes ní není možné. Je tedy velice nebezpečné se přibližovat k okraji propasti. Uprostřed se někdy objeví léčení (+25), bronzové brnění nebo krabice se smíšenou municí. Prakticky se dá říct, že v průběhu celého boje lze doplňovat výbavu.

Popis boje:
Bez karet
– Hrůzostrašně vyhlížející protivník sám o sobě nepředstavuje zase až takové nebezpečí. Ovšem v kombinaci se smrtícím prostředím je souboj poměrně náročný.

Jste na malém ostrůvku odděleného propastí od zbytku pevniny. Kolem vás jezdí Čert. Sledujte ho, a také se občas koukejte doprostřed ostrůvku, kde se někdy objeví bedna se smíšenou municí, léčení, bronzové brnění… anebo ohnivé monstrum, které je třeba rychle zničit. Jinými slovy musíte neustále hlídat nejen počínání Čerta, ale též se zavčasu ohlížet na ostrůvek. Buďte hlavně připraveni na Čertovy útoky. Tím prvním je vystřelení řetězce malých letících kamenů – před nimi uhýbejte do stran. Druhý útok je horší a jde o vystřelení velikého ohnivého kamene, který vás může snadno srazit do propasti. Před tímto kamenem musíte zavčasu uskočit stranou, jinak hrozí pád dolů a okamžitá smrt. Všimněte si, že když Čert útočí, rozsvítí se mu žlutě nějaká část těla – hlava, ruce nebo tělo. Střelba do žluté části mu ubližuje (jinak je nezranitelný). Je těžké přesně střílet a zároveň uhýbat, takže je nejlepší počkat až mu bude svítit tělo (je největší) a do něj pálit nejlépe kuší nebo kulometem.
Úspěšný boj s Čertem závisí na vaší pozornosti a schopnosti skloubit čtyři aktivity – hlídání ostrůvku (hrozí monstrum), opatrný pohyb (hrozí pád a smrt), uhýbání Čertovým útokům a přesná střelba do žlutých částí jeho těla. Pokud tohle dokážete skloubit, zjistíte, že porazit Čerta není zase tak těžké, jelikož jeho zdraví je poměrně malé.
S kartami a na čas – Pokud vezmeme v potaz jen karty jež máte doposavad otevřené, vyplatí se rozhodně vzít Spěch a Odolnost. Ze stříbrných má smysl zbrusu nová karta Nanebevzetí, byť je 5 HP opravdu málo. Karty je nejlepší zapnou hned, jak se rozkoukáte. Spěch vám umožní lépe zacílit jakékoli místo Čertova těla a ještě můžete zavčasu uhnout před kameny. S použitím kuše Čerta vyřídíte i do půl minuty.


 

II. Kapitola

Druhá kapitola nabízí úrovně o něco rozsáhlejší. Získáte také poslední zbraň a potkáte nové nepřátele. Velká spousta z nich je schopna útočit i na velké vzdálenosti a někteří disponují štíty, či jinými neprůstřelnými věcmi.

 

7. Výtržnost

7-vytrznost

Tato úroveň se odehrává v moderním městě. Na ulicích stojí policejní vozy, zdi jsou pokryté graffiti. Kromě ulic je zde i stanice metra z velké části zasypaná a v plamenech. Hned na počátku úrovně se opět ukáže Dozorce.

Nepřátelé – 227
Tajné oblasti – 0
Herní doba – 20:00

Sprejer (195 / 195 / 195)
– Chlápek v bundě se zeleným nápisem a s kapucou. V ruce má barevný sprej, který vystřikuje na vás. Pokud jsou v blízkosti poldové, zaútočí na ně. Když si vás sprejer nevšímá, je ideální využít meč a případně tak zabít i netvora s nímž sprejer bojuje.
– Druhá varianta má oranžový nápis na bundě. Sprej zapaluje zapalovačem, což způsobuje o trochu větší škody.
– Třetí varianta má modrý nápis na bundě a nosí pistoli. S ní může být nebezpečným i na větší vzdálenost.
Vhodná zraň – Meč, Samopal

Polda (181 HP)
– V jedné ruce má obušek, kterým zblízka útočí. V druhé ruce má velký štít, který sice je trochu rozpraskaný, ale pořád je neprůstřelný. Není tedy snadné ho trefit. Na dálku navíc háže plechovky s plynem. Pokud jsou v blízkosti sprejeři, zaútočí na ně. Když si vás polda nevšímá, je ideální využít meč a případně tak zabít i netvora s nímž polda bojuje.
Vhodná zbraň – Meč, Lebky

Polda plamenometčík (120 HP)
– Velmi nebezpečný protivník. Může vás upálit svým plamenometem, který má naštěstí poměrně omezený dosah. Je ale nezranitelný a jedině zničení nádrží s palivem co má na zádech ho může zabít. Není tedy snadné se od něj držet dál a ještě zasáhnout nádrže. Jeden plamenometčík, kterého potkáte je větší a odolnější.
Vhodná zbraň – Kuše, Ďábelské oči

Pekelné brnění

Na začátku úrovně přidá 20 brnění
Nejlepší nová karta ve hře. Je velice drahá, ale 20 brnění není málo. Obvykle to dokáže pokrýt 1-2 slabší zásahy a to se hodí v každé úrovni.
Výtržnost – Nesebrat žádné brnění
– Tuhle předraženou kartu není zase tak snadné získat. Overdose je obecně náročná hra, a dokončit úroveň bez brnění je dost těžké. Odměna se ale vyplatí, přestože v porovnání s kartami BooH působí až směšně.
Cena – 1800

 


 

8. Atomová elektrárna

8-atomova-elektrarna

Velká elektrárna zahrnující parkoviště, sklady, nádraží, kanalizaci, jednu chladící věž a další vnitřní prostory. Často se tu povalují radioaktivní louže.

Nepřátelé – 298
Tajné oblasti – 3
Herní doba – 45:00

Zelený sprej / Ektoplasma

1. Funkce: Vystřelí tekutinu letící po parabole. Je tedy nutné dobře odhadnout vzdálenost cíle. Nepřátelé, které letící tekutina jen těsně mine, jsou na chvíli zasaženi smrtícím plynem, jež je nějakou dobu zraňuje.
2. Funkce: Vystřelí nepřetržitou vlnu plynu. Ten zpomalí zasažené nepřátele a také jim způsobí drobné zranění. Zasažení nepřátelé jsou zelení.
Obvykle se tato zbraň považuje za zbytečnou ale rozhodně tomu tak není. Není ovšem sporu, že je v používání hodně omezená a není mnoho situací, kdy je vhodné sáhnou vyloženě po ní. Zelený sprej, vzhledem k tomu, že neletí zcela přímo, je nejprve nutné pořádně nacvičit. Je dobré mít přesný odhad vzdálenosti protivníka. Vystřelený sprej však nezpůsobuje zranění pouze zásahem ale dokáže také poranit okolní nepřátele. Ti jsou určitou dobu zraňování, takže obvykle stačí se od nich nějakou dobu držet dál. Ektoplasma pak slouží výhradně ke zpomalení protivníků a následně jejich likvidaci. Její samotná účinnost je hodně malá a spotřeba munice obrovská, čili jako samostatná zbraň se Ektoplasma nehodí. Ovšem zasažený protivník je velmi pomalým a navíc dobře viditelným cílem. Proti těm nejrychlejším nepřátelům je Ektoplasma ideální a stejně tak je s ní možné zadržet hordy přicházejících nepřátel. Kombinace obou dvou funkcí je tedy klíčem k nejvýhodnějšímu používání zbraně.
Zelený sprej svojí funkčností připomíná kolíkovač z původní hry. Střelba je obdobná, ale navíc dokáže popálit nepřátele a způsobit tak dodatečné škody.
– Ektoplasma sama o sobě je nevhodná na zabíjení. Hordy nepřátel však zadrží a rychle se pohybující nepřátele též.

– Maximum minice do ektoplasmy je 500 ovšem nikdy se v úrovni nenechází tolik zásobníků, aby bylo možné maxima dosáhnout. Karta Naplnění (dvojnásobek munice) se v Overdose ani nevyskytuje. Nejvíce nábojů do Ektoplasmy se nachází v úrovních Polní nemocnice a Ragnarok.
Munice 300 / 500

Zelené komando (125 HP)
– Další varianta Laboratorního komanda z BooH. Je o něco slabší než ten v BooH, ale jinak má stejné útoky a liší se jen zeleným vzhledem. Chlápek v brnění, který má místo hlavy velkou kulatou baňku s tekutinou. V rukou má dvě pistole se kterými dokáže rychle a přesně střílet i na velkou dálku. Může také házet granáty.
Vhodná zbraň – Kůlomet, Kolíkovač

Radioaktivní operátor (195 / 125)
– Chlápek ve žlutém antiradiačním obleku. Může na vás vypouštět jedovatý plyn a nablízko vás může praštit kleštěmi. Každopádně stačí si od něj držet odstup.
– Druhá verze má zelený oblek a vysrží o něco méně. Schopnosti má jinak stejné.
Vhodná zbraň – Meč, Samopal

Zelený Corn (129 HP)
– Další varianta Corna z BooH. Je podobný člověku, ale má na těle zelené nabobtnalé výstupky jako popcorn. Umí vyhazovat nebezpečné kuličky ze kterých se ještě chvíli po dopadu vznáší zelený plyn. Tento plyn vylétne i z mrtvého těla.
Vhodná zbraň – Kolíkovač 

Frankenstein (350 / 600 HP)
– Svým vzhledem připomíná známé monstrum. V rukou má dlouhou tyč, kterou může střílet elektrické paprsky a zblízka s ní může mlátit. Vydrží docela hodně.
– Druhá verze je větší a skoro dvakrát tak odolná. Objeví se na konci úrovně. Jiný rozdíl v ní není.
Vhodná zbraň – Kanón

Beznohý blázen (111 HP)
– Má jen horní polovinu těla a veze se na zvláštním vozíku. Je schopen vystřelovat pomalu letící zelené koule. Může také házet kusy masa což je nebezpečnější, protože to není tak dobře vidět. A nakonec může bodat svým nožem ale vzhledem k tomu jak je pomalý není problém se od něj držet dál.
Vhodná zbraň – Zelený sprej

Útok

Zbraně projdou přes brnění nepřátel
Výborná karta proti nepřátelům, kteří se kryjí za štíty a jiné neprůstřelné předměty. Tito nepřátelé jsou především v úrovních Katastrofa, Výtržnost, Ragnarok a Strašidelné údolí.
Atomová elektrárna – Dokončit úroveň bez použití karet
– Vzpomínáte na Les? Atomovou elektrárnu ale nemusíte hrát na Traumu, takže úkol není tak těžký, obvláště, když si uvědomíte, že ani s kartami by to nebylo o moc snazší.
Cena – 500


 

9. Zvířecí farma

9-zvireci-farma

Farma v polích. Jsou tu zemědělské nástroje, boudy a kupy hnoje. Hned vedle je kravín i s mrazákem a skladištěm. Nedaleko tohoto komplexu je restaurace.

Nepřátelé – 162
Tajné oblasti – 2
Herní doba – 25:00

Kurník (150 / 500 HP)
– Vysoká budka s očima. Létají z ní na vás slepice. Ty letí sice pomalu, ale jdou přimo po vás, takže jim neuhnete. Jakmile vás zasáhnou, vybuchnou a vzhledem k nekonečnému přívalu slepic, je velice těžké jim uhýbat. Musíte co nejrychleji zničit samotnou budku a potom zbylé slepice.
– Druhá verze je mnohem větší. Není možné ji zabít pokud jsou v okolí nějaké jiné budky. Když do ní střelíte, uvidíte jak z ní vychází paprsek k budkám, které musíte zničit než můžete zabít tuto velkou budku.
Vhodná zbraň – Ďábelské oči, Kuše

Prasečí démon (190 / 121 HP)
– Jedná se o rozřezané mrtvé prase spojené řetězy s lidskou hlavou. Vypadá sice strašně, ale není moc nebezpečný. Může po vás vystřelovat kusy masa ale tomu se dá uhnout. Také vás může sekat svými sekáčky.
– Druhá verze vypadá stejně jako první a liší se jen nižší odolností.
Vhodná zbraň – Samopal, Zelený sprej

Řezník (99 / 158 HP)
– Řezník, který má místo hlavy pilu. Tou vás může řezat. Také má místo rukou háky, kterými též může útočit.
– Druhá verze má místo pily kraví hlavu. V rukou má háky, kterými může mlátit. Kromě toho vás může nabrat na rohy, ale stačí si ho držet dál od těla.
Vhodná zbraň – Kostěná brokovnice

Chamtivost

2x více peněz z každého zlaťáku
Výborná karta při nedostatku zlata. Bohužel je velice drahá a vložené zlaťáky se vrátí přibližně až po čtyřech úrovních.
Zvířecí farma – Sebrat alespoň 160 duší
– Když zkontrolujete statistiky, zjistíte, že můžete minout pouze dvě duše. Pouze 2 duše! Tohle je bez Chytače duší prakticky nemožné. I s ním vás ale čeká náročný úkol a hlavně neustálé kontrolování statistik, že zabití nepřátele odpovídají sebraným duším.
Cena – 2000


 

10. Polní nemocnice

10-polni-nemocnice

Působivá úroveń odehrávající se během občanské války v Americe. Jsou zde zákopy, děla, bunkry a vlaky. V dálce je vidět řeka, kterou překračují dva mosty. Je tu také palisádou obehnaný tábor a polní nemocnice.

Nepřátelé – 189
Tajné oblasti – 1
Herní doba – 20:00

Voják konfederace (50 HP)
– Velice slabý nepřítel, který padne už po pár výstřelech z čehokoliv. Nosí pušku se kterou je docela přesný, ale má na ní i připevněný bajonet, takže může útočit i zblízka. Občas také vyhodí plechovku s plynem, který vám nejenom ubere zdraví, ale trochu vás i zpomalí.
Vhodná zbraň – Kulomet, Hvězdicomet

Veterán na vozíku (172 / 650 HP)
– Zmrzačený armádní důstojník s ampitovanými nohami jezdící na upraveném vozíkovém křesle. Má na něm zabudován kulomet a může s ním tak střílet v krátkých dávkách. Také má šavli, kterou vás sekne, když se přiblížíte.
– Druhá verze je mnohem větší a zhruba 4x tak odolná! Má kulomet, kterým střílí po dávkách. Nemůže se ale hýbat a také neútočí na blízko.
Vhodná zbraň – Kanón, Vejce

Chirurg (102 HP)
– Zakrvácený doktor v plášti. Má v rukou ozubená kola, kterými vás může zblízka sekat s nimi.
– Druhá verze má zelenou barvu pláště a dokáže kotouče dokonce vrhat na dálku.
Vhodná zbraň – Samopal

Dělo (? HP)
– Extrémně nebezpečný protivník. Jedná se o velké dvouhlavňové dělo. Stříli celkem rychle a po dvou střelách. Ty způsobí velký výbuch a těžko se před nimi utíká. Naštěstí se dělo nemůže hýbat, ale je velice odolné.

Poslední dech

Po smrti se regeneruje zdraví na 33
Dobrá karta především do těžších úrovní nebo pro boj s bossy. V podstatě tak získáte 33 zdraví navíc. A taky bývá obvyklé, že s hrozbou smrti většina hráčů logicky zbystří a je pozornější.
Polní nemocnice – Dokončit úroveň do 20 min
– Časovka! Ale ne moc těžká. Dokonce i při běžném projití úrovně (sběr munice, tajných oblastí…) se dá úkol stihnout. Přesto je lepší jít na jistotu a nejprve si úroveň jen tak projít.
Cena – 500


 

11. Ragnarok

11-ragnarok

Země pokrytá ledem a sněhem. Je zde vesnička s dřevěnými domy. Nedaleko se nachází přístav, kde jsou drakkary. Také je zde vchod do rozlehlých jeskyní.

Nepřátelé – 185
Tajné oblasti – 4
Herní doba – 40:00

Vikingský bersekr (95 / 170 HP)
– Starý bojovník s velkou sekerou. Tou může sekat jak zvrchu, tak i podélně na tělo. Pokud ho trochu zraníte, začne točit sekerou a před hlavou se mu objeví červená lebka značící zuřivost. Výrazně se mu zvedne zdraví a je mnohem těžší ho zabít. Nejlepší je zabít ho dříve, než se zuřivost projeví.
– Duhá verze Vikinga má býčí hlavu a je výrazně větší. Opět může aktivovat zuřivost, s kterou se mu zvětší zdraví a je tedy mnohem těžší ho zabít. Nejlepší je se ho zbavit dříve než se zuřivost projeví.
Vhodná zbraň – Řev, Zkameňovač

Valkýra (122 / 190 HP)
– Žena s mečem a kulatým štítem. Tím může jak vykrýt rány, tak vás i odrážet. Útok mečem není moc nebezpečný ale pohybuje se celkem rychle.
– Druhá verze Žena s modře svítícím mečem a kulatým štítem. Tím může jak vykrýt rány tak vás i odrážet. Útok mečem není moc nebezpečný, ale je účinnější než u verze s obyčejným mečem. Pohybuje se celkem rychle a je také o trochu odolnější.
Vhodná zbraň – Lebky

Ledový gigant (850 HP)
– Druhá varianta ohnivého obra. Má v rukou velké kladivo, kterým vás může snadno praštit. Také dokáže z kladiva vystřelit hrozně rychle letící ledový krápník. Před ním se takřka nedá uhnout. Aby toho nebylo dost může ještě nechat z nebe spadnout menší déšť krápníků. Sledujte tedy oblohu (popř. strop) a včas před krápníky uhněte.
Vhodná zbraň – Kuše, Řev

Vztek

2x větší účinek zbraní
Nejlepší je v boji se silnými protivníky nebo s bossy. Jedna z nejuniverzálnějších zlatých karet.
Ragnarok – Najít všechny tajné oblasti
– Téměř ve všech úrovních je nalezení tajných oblastí poměrně snadné. Ragnarok je výjimkou 🙂 Naštěstí je možné se po otevření exitového portálu vrátit a hledat dál.
Cena: 200

Boss 2 – Cerberos

Veliký pes chodící po zadních nohách. V rukou třímá dvě hlavy zvířat (býčí a kozlí).
1. Býčí hlavou vystřelí ohnivou střelu.
2. Kozlí hlavou vystřelí ledovou střelu, která navíc zpomaluje.
3. Svojí, psí hlavou, vystřelí kyselinovou střelu, která způsobuje trvalejší zranění.
Aréna: Přibližně oválovitá velká prostora. Jedinou překážkou mohou být kusy řetězů ale ty jde snadno přeskočit. Aréna je takřka prázdná, pouze vlevo od velkého stromu je jedno léčení (25 zdraví).

Popis boje:
Bez karet
– Jelikož je boss součástí běžné úrovně, obtížnost souboje značně ovlivní vaše připravenost (zdraví, brnění, munice). Snažte se si na bosse přinést alespoň 100 bodů zdraví a náboje do laseru a kulometu.

Hned, jakmile se objeví Cerberos, vyběhnou na vás čtyři bojoví psi. Zabijte je a sledujte Cerbera. Má v pravé ruce červenou býčí hlavu, kterou vystřeluje rychle letící ohnivé střely. Držte se od bosse dostatečně daleko, to abyste stihli střelám uhnout. Pokud budete potřebovat léčení, je zde jedno nalevo od velkého stromu. S ním si však musíte vystačit. Začněte pálit nejlépe samopalem nebo laserem do býčí hlavy (ta jediná je zranitelná). Samozřejmě taková kuše je mnohem účinnější, ale Cerberos se neustále hýbá a tak může být obtížně zasáhnout tak malý cíl jako je hlava. Býčí hlava není nijak odolná a během chvilky bude zničená.
Není ale zdaleka vyhráno, protože teď bude Cerberos pálit modrou, kozlí hlavou. Ta vystřeluje ledové střely, které vás nejenom poraní, ale také zpomalí. Pokud se tak stane bude velice těžké se z toho dostat, protože vás bude Cerberos stále zasahovat a tím i zpomalovat. Mnohem více se tedy snažte vyhnout jakémukoli zásahu a palte do kozlí hlavy.
Jakmile bude i druhá hlava zničená, objeví se další pár psů, tak je rychle zabijte. Nyní začne Cerberos střílet hlavní psí hlavou. Ta vystřeluje zelené jedovaté střely a pokud vás zasáhnou, bude se vám ještě nějakou dobu snižovat zdraví. Už sice nedojde k vašemu zpomalení, ale stejně si dávejte dobrý pozor. Palte opět do hlavy těmi nejlepšími zbraněmi a uhýbejte. Po nějaké době Cerberos chcípne a náročný trojitý souboj je za vámi.
S kartami – Protože souboj s Cerberem není na čas (pro získ karty) není třeba v boji nijak pospíchat. Navíc je boss součástí běžné úrovně, takže záleží, zda výběr karet podřídit úrovni, či přímo bossovi. Pokud přímo bossovi, pak se ze zlatých karet vyplatí Spěch, Rychlost a Odolnost. Ze stříbrných pak Poslední dech. Postup v boji je v podstatě stejný a využít karty se vyplatí až po zničení první (býčí) hlavy, kdy nastoupí hlava kozlí. Díky zpomalení času a navýšení rychlosti budete schopni snáze uhýbat zpomalujícím střelám.


 

Kapitola III

Poslední kapitola nabízí úrovně ještě těžší a naplněné velmi nebezpečnými nepřáteli. Předmětů na doplňování zdraví a brnění je mnohem méně než v předchozích kapitolách.

 

12. Strašidelné údolí

12-strasidelne-udoli

Temné udolí, kterým protéká řeka. Nad tou se rozléhá zřicenina hradu. Z mučírny na hradě vede cesta do malého údolíčka s hřbitovem a velkými houbami. Jedná se o jednu z nejlepších úrovní.

Nepřátelé – 298
Tajné oblasti – 4
Herní doba – 35:00

Chodící strom (320 / 380 HP)
– Strom vysoký asi jako člověk. Může vás zmlátit větvemi, ale je hodně pomalý a lze mu snadno utéci. Dokáže ná vás také vypustit plyn, který má ovšem omezený dosah.
– Druhá verze má červenou barvu a je odolnější.
Vhodná zbraň – Řev

Strašák (75 HP)
– Oživený strašák do polí. Je malý a pohybuje se velice rychle přískoky. Jen těžko se zasahuje. Může vás sekat svými čepelemi nebo vystřelit vzdušný vír, který se bude chvíli pohybovat kolem, ale stačí se mu vyhnout.
Vhodná zbraň – Ektoplasma, Zelený sprej

Víla (125 HP)
– Víla schopná létat kousek nad zemí. Má drápy, kterými vás může poškrábat. Také může kolem sebe zvracet krev. Zvratky nemají daleký dosah.
Vhodná zbraň – Lebky, Meč

Umučený (105 HP)
– Chlápek přibitý ke dřevěnému kříži. Hýbe se pomalu, ale může rychle vystřelovat bodce, které jsou velmi nebezpečné a těžko se jim uskakuje. Zblízka vás může sekat. Je lepší, když se před ním budete pořád krýt.
Vhodná zbraň – Hlavy, Kuše

Velká Banshee (500 HP)
– Obří varianta Banshee z PK. Objeví se na konci úrovně
– Vhodná zbraň – Brokovnice

Temná duše

Proměna v démona nastane už po 50 duších
Dobrá karta především do úrovní, kde je hodně nepřátel, což je pomalu každá úroveň 🙂
Strašidelné údolí – Nesebrat žádnou duši
– Takové… Nádraží 2. Až na to, že ve Strašidelném údolí jsou prostory dost stísněné. Ale stačí si hlídat statistiky a případně se vrátit k Checkpointu.
Cena: 400


 

13. Vesnice zatracených

13-vesnice-zatracenych

Poničená vesnice ve které většina domů hoří nebo je rozpadlá. Je zde náměstí, kde je kromě radnice několik popravišť. Kus za radnicí je velký kostel a u něj hřbitov. Za ním je cesta vedoucí k mlýnu.

Nepřátelé – 248
Tajné oblasti – 2
Herní doba – 25:00

Šílený vesničan (99 HP)
– Chlápek s vidlemi a košem na zádech. V koši má usekané ruce, které po vás hází. Horší ovšem je, když hodí vidle, ty jsou napuštěny otravným plynem, který vás ještě po zásahu bude chvíli zraňovat (vidlí má kupodivu nekonečné množství). Vidlemi vás může i píchat pokud se přiblížíte.
Vhodná zbraň – Zelený sprej

Chlapec (115 HP)
– Malý anděl vznášející se nad zemí. V rukou má veliký svícen se kterým vás může praštit. Také z něj může střílet šipky. Ty letí hodně rychle.
Vhodná zbraň – Samopal, Ďábelské oči

Kněz (84 HP)
Zvrácený kněz schopný oživovat mrtvé. Pokud je u něj nějaké tělo, pravděpodobně ho půjde oživit, což obnáší to, že se mu zbarví kříž do fialova a během toho je nezranitelný. V boji je tedy nejlepší zabít nejdříve jeho. Může vás také praštit křížem, který nese v ruce.
Vhodná zbraň – Samopal, Ďábelské oči

Strach

Nepřátelé mají jen 90% zdraví
Dobrá karta proti těžkým protivníkům a bossům. U slabších nepřátel je 10% zdraví poměrně málo, takže to nemá takový užitek.
Vesnice zatracených – Dokončit úroveň jen s použitím Pekelné kosty / Ostří a Kostěné brokovnice / Zkameňovače
– Tohle není moc těžký úkol a odměna je navíc velmi slušná. Zvláštní, ale rozhodně příjemné.
Cena – 1000


 

14. Studia

14-studia

Jedná se o velký komplex filmových studií. Kromě skladišť a vstupní haly tu jsou většinou jen velké místnosti s kulisami. Prostředí, která se tu filmují jsou: ulice, vnitřek domu, hřbitov a brána hradu.

Nepřátelé – 218
Tajné oblasti – 1
Herní doba – 30:00

Neviditelný muž (120 HP)
– Pouze oblečení bez těla. Existují tři verze s různými druhy oblečení, ale všichni jsou stejní. Každopádně všichni jsou stejně zranitelní a to tam, kde by byl člověk (nezáleží na tom jestli má na sobě kalhoty, protože i na tom místě je zranitelný). V ‚ruce‘ má samopal Thompson, který je velice nebezpečný. Bez dobrého krytí není vhodné se mu postavit.
Vhodná zbraň – Samopal

Osvětlovač (120 HP)
– Nebezpečný chlápek. Má v ruce světlomet, kterým může mlátit nebo ho zapnout, což vytvoří světelný paprsek a při průchodu skrze něj vás to zraní. Jakmile se začne tento paprsek objevovat, rychle utečte. Snažte se od Osvětlovače držet dál, protože vám může dát elektrickou ránu, která je z jeho útoků nejhorší.
Vhodný zbraň – Samopal, Zelený sprej

Kulisové monstrum (39 HP)
– Klasická dřevěná kulisa. Může jezdit po zemi a když se přiblíži, praští vás nebo  vás zkusí zamáčknout. Není těžké před ní utéci, ale má jedinou zranitelnou část – srdce na zadní straně. Kulisu se takřka nedá stihnout oběhnout a ještě přesně zamířit, takže nejlepší je použít výbušniny.
– Existují tři druhy kulisy (medvěd, upír a nevěsta) lišící se pouze vzhledem.
Vhodná zbraň – Kanón, Vejce

Železná vůle

Naprostá nesmrtelnost (i proti pádům z výšky)
Nejlepší zlatá karta vhodná do každé situace a to i tam, kde hrozí pády z velké výšky (Bláznivý park)
Studia – Udržet zdraví nad 50
– Tenhle typ úkolu je v Overdose hned 3x. Tvůrci ho asi milovali, ovšem tady je to těžší než kdy dříve. Spousta nepřátel umí střílet a samotná studia představí spoustu různých druhů monster z minulých dílů. Chce to si rychle vzpomenout, jak nebezpeční jsou a dát na ně pozor.
Cena: 666


 

15. Bláznivý park

15-blaznivy-park

Bláznivý park z BooH podruhé! Zhruba polovina úrovně se odehrává na zbrusu novém prostoru s pirátskými galeonami. Krom toho nechybí známá část se vstupem do parku a řadou vražedných kolotočů.

Nepřátelé – 149
Tajné oblasti – 3
Herní doba – 20:00

Hráč

0,8x až 2,5x účinek zbraní.
Dobrá karta do těžkých situací. Záleží na štěstí jak těžké bude je zabít. Když budete mít štěstí, karta vám pomůže více než Vztek, ale když budete mít smůlu, kartou si akorát uškodíte.
Bláznivý park – Zničit všechny předměty
– Spousta zničitelných předmětů je na vyvýšených místech, třeba na stěžni lodi. Navíc se po otevření exitového portálu tentokrát neodemkne celá úroveň, takže musíte jít na jistotu a nikdy nevíte, jestli jste už minuli nějaký předmět a jestli je tedy úkol v háji. Doporučuji šetřit rakety a v závěru poslat jednu raketu do každého stěžně. Pro jistotu.
Cena – 300


 

16. Vzdušný boj

16-vzdusny-boj

Celá tato úroveň se odehrává ve vzduchu a představuje souboj dvou frakcí. Jen dvě vzducholodě jsou ale přístupné. Uvnitř jsou hangáry s letadly, velící stanoviště a sklady.
Tuto úroveň lze právem považovat za nejobtížnější běžnou úroveň nejen celého Overdose ale i předchozích dílů PK a BooH. Obzvláště od třetí úrovně obtížnosti, kdy checkpointy již neléčí, je průchod Vzdušným bojem velice náročný i pro zkušené hráče.

Nepřátelé – 204
Tajné oblasti – 2
Herní doba – 20:00

Požárník (120 HP)
– Chlápek v červeném vojenském obleku. Má na zádech připevněny rakety. Ty po vás samozřejmě hází a to většinou po jedné. Někdy ale vyhodí rovnou pět raket najednou a tomu se dá jen stěží uhnout. Je tedy nejlepší ho rychle zabít.
Vhodná zbraň – Samopal, Kuše

Rakeťák (111 HP)
– Má na sobě masku a na zádech jetpack. Pomocí toho může dělat hodně vysoké skoky. Pokud se přiblížíte, zapne trysky a ty vás docela dost popálí. A také má laserovou pistoli, ale té se naštěstí dá lehce uhnout.
Vhodná zbraň – Samopal

Voják vzdušného boje (95 HP)
– Variace na německého vojáka z BooH. Kostlivec vojáka. Je oblečen v červené uniformě a v rukou má samopal MP40 a granáty. Je poměrně přesný a nebezpečný.
Vhofná zbraň – Samopal

Mechanička (150 HP)
– Má v rukou velkou vrtuli. Tu roztočí a rozeběhne se proti vám. Pokud ji nezabijete, není prakticky šance jí uhnout. Také může skákat, takže není tak snadný cíl a s vrtulí vás muže i praštit. Klíčem k jejímu poražení může být ji zpomalit.
Vhodná zbraň – Ektoplasma, Zelený sprej

Vládce

Všichni nepřátelé mají jen 1 HP
Perfektní karta do těch nejtěžších soubojů. Nejlepší je v kombinaci s rychle střílející zbraní. Využití má také v úrovních, kde se vyžaduje rychlé zabití nepřátel (Polní nemocnice).
Vzdušný boj – Dokončit úroveň do 15 min
– Extrémně těžká úroveň a extrémně těžký úkol. 15 minut je opravdu málo a tento šibeniční limit se dá jen těžko zvládnout i na několikátý pokus, přestože víte, co máte dělat.
Cena – 300


 

17. Sammaelovo doupě

17-sammaelovo-doupe

Vzdušný chrám se sochou Sammaela na vrchu. Před ním jsou vysoké sloupy a kolem ostrůvku jsou v dálce vidět zříceniny. Působivá finálová úroveň.

Nepřátelé – 13
Tajné oblasti – 0
Herní doba – 10:00

Boží zásah

Všechny ostatní karty ve slotech jsou zdarma
Výborná karta v případě že nejsou peníze. Snadno se tak dá ušetřit spousta peněz. Jediná nevýhoda je v zabrání jednoho místa pro kartu.
Sammaelovo doupě – Udržet zdraví nad 50
– Obtížný úkol, který vám na závěrečného bosse krade hned polovinu zdraví. Řešením je využít červených duší nepřátel, čímž ztrátu vykompenzujete. Bohužel odměna a tedy údajně nejlepší karta hry není pro poctivé sběrače zlata nic moc.
Cena – 0

Boss 3 – Samael

Veliký anděl schopný létání. Má v rukou meč.
1. Vystřelí mečem velké ohnivé výbušné střely.
2. Vypustí oblak prachu, který vás sám sleduje.
3. Nechá vystřelit ze země poblíž vás plameny.

Popis boje:
Bez karet
– Závěrečný boss hry je tuhým oříškem. Na cestě před vámi je kromě dvou léčení také bedna se smíšenou municí a zlaté brnění. Tyto věci vám musejí na souboj stačit. Asi si říkáte, že jedna bedna munice je hrozně málo a ano – boj se Samaelem je komplikovaný i po stránce munice, proto zbraněmi neplýtvejte.

Soustřeďte se na Sammaela. Ten létá kolem a někdy vystřelí ohnivou kouli, která letí celkem rychle a navíc po narázu exploduje. Snažte se jí vyhnout a kryjte se za sloupy. Sammael občas vypustí oblak černého prachu, který se na vás zaměří a nějakou dobu vás pronásleduje (než zmizí). Nenechte se od něj chytit, jinak vás to vážně zraní. Vytáhněte samopal a palte Sammaelovi na hlavu (pouze ta je zranitelná). Až samopal dojde, vytáhněte brokovnici. Je sice těžké brokovnicí trefit Sammaelovu hlavu, ale munici do přesnějších zbraní potřebujete šetřit. Po chvíli Sammaela zdoláte a on zmizí.
Není ale zdaleka vyhráno! Teď na vás vyběhnou Křížáčští obři. Nejdříve čtyři a potom zbylých osm. Zabíjejte je především vejcemi, lebkami, hlavami a raketometem. Až bude po nich, objeví se opět Sammael. Má ty samé útoky jako při prvním střetnutí, ale vydrží trochu víc. Palte mu opět do hlavy (brokovnicí) a kryjte se před jeho útoky.
Jakmile ho zabijete, opět zmizí, ale za chvilku bude zpátky a to mnohem větší než dříve. Nyní si všimněte, že kolem něj je jakási červená aura, která značí jeho nesmrtelnost (včetně hlavy). Když do něj střelíte, pouze blikne jeho modrý štít a nic se nestane. Kromě jeho starých útoků přibyl i jeden nový a to ohnivé výpary ze země. Jakmile se napřáhne a švihne svisle dolů mečem, začnou se kolem něj objevovat na zemi ohnivé výpary, kterým se výhýbejte. Během tohoto útoku se Sammael stává opět zranitelný (pouze jeho hlava) a vy tak můžete pálit do něj, jenže kvůli výparům, které během střelby pravděpodobně nestihnete sledovat, vám hrozí ztráta zdraví. Palte do Sammaela laserem (ďábelské oči) nebo kuší (ostatní zbraně jsou takřka k ničemu a pokud jste si nešetřili náboje a nepoužívali jen zbraně, jenž jsem popisoval, máte velký problém. 🙂 ) Nestihnete Sammaela zabít hned takže budete muset několikrát počkat až mu zmizí štít a střílet znovu. Nakonec ho ale určitě porazíte.
S kartami – Na čas se zde nehraje, ale k získání karty je třeba si udržet zdraví nad 50 bodů. To vůbec není jednoduché. Ze zlatých karet se určitě vyplatí Železná vůle, Vztek a Vládce. Jako stříbrné vemte Chytač duší a Pekelné brnění. V akci stačí postupovat dle návodu a karty je nejlepší použít v momentě, co se objeví obři. Díky Vládci je zničíte během okamžiku a s Chytačem snadno získáte všechny jejich červené duše 12×6 = 72 zdraví. Díky učínku karet ještě stihnete Sammaela řádně poškodit. Závěrečnou fázi boje však budete muset zvládnout bez karet, ale když jste pozorní a máte munici do kuše a ďábelských očí, není to tak těžké.