Tomb Raider 2: Starring Lara Croft

 

Titulní skladba

Úspěch prvního Tomb Raideru byl značný, ostatně jednalo se o svěží originální hru, která přinášela nové nápady i nové technologie. Druhý díl na sebe nenechal dlouho čekat a už o rok později (1997) byl venku. Základ hry zůstal stejný – krychlová síť tvoří svět, design map je často velmi složitý a nabízí spoustu prostoru pro exploraci, nějaké ty logické rébusy i smrtící pasti, které je třeba překonávat. A samozřejmě – odvážná dobrodružka Lara v hlavní roli nemohla chybět.

Novinek přibylo jen pár. Lara konečně dostala svůj stylový cop, obloha už vypadá jako obloha, tudíž exteriéry (kterých je spousta) působí mnohem lépe, Lara se naučila lézt po žebříku, máme tu mělkou vodu v níž se lze brodit a celkově vzato je znát sic malý, ale významný krok vpřed. Mnohem výraznější novinkou je využívání dopravních prostředků. Lara si ozkouší člun a dokonce dva druhy sněžného skútru, přičemž ze všech vozítek, lze kdykoli vystoupit.

Prostředí se svým pojetím výrazně změnilo. Lara opět procestuje kus světa a podívá se do Benátek, na ropnou plošinu, do Tibetského kláštera i Čínského chrámu. Zatímco v lokacích prvního dílu byla Lara až na pár záporáků opuštěná a odříznutá od světa, v díle druhém se většina lokací vyznačuje přítomností obyvatel. Už to nejsou jen tisíciletí staré opuštěné chrámy a hrobky, kde by Laru v případě smrti nikdo nikdy nenašel. Možná, že přesun do civilizací políbeného prostředí atmosféře hry škodí, ale na druhou stranu se ukazuje, že Lara nemusí nutně vymetat jen hrobky a taky že jí lze do cesty postavit lidské protivníky.

Příběh druhého dílu nechává Atlantidu za sebou a posíla Laru do zbrusu nového dobrodružství, tentokrát spojeného s legendou o dýce, která dokáže stvořit draka. Oproti prvnímu dílu, který byl už tak dost dlouhý, délka ještě nabobtnala. Namísto patnácti úrovni jich má druhý díl hned osmnáct a jejich délka je někdy skutečně značná. Úrovně jsou větší, těžší, spletitější a hledání cesty dál je náročné. Přibylo i nepřátel, přičemž, jak už bylo naznačeno, výrazně vzrostl počet lidských protivníků. Často dojde na přestřelky a protože navzdory rozsáhlosti úrovní je snížen počet předmětů (lékáren a munice), je i boj výrazně obtížnější než v díle prvním. Celkově se dá říci, že obtížnost po všech směrech prudce vzrostla.

I druhý díl se stal legendárním titulem a dokázal ještě více ukotvit postavu Lary, jakožto snad jediné ženské hrdinky se zářnou budoucností.

Hodnocení – 75%
Délka – cca 15h


 

Návod

– V návodu zveřejňuji pouze nové zbraně a nové druhy nepřátel, kteří v předchozích dílech nebyli.
– Tajné oblasti v TR2 fungují trochu jinak. Pokud v levelu najdete všechny tři tajné oblasti (respektive tři sošky), získáte odměnu.

 

Lařino sídlo

Lařin zámeček tentokrát nabízí mnohem delší exkurzi. Základem je opět trénink akrobacie, který je založen na venkovní opičí dráze, jež lze překonávat na čas. Dráha v podstatě nabízí jen jedinou novou překážku, která v TR1 nebyla a tou je lanovka.

Dále je možné svobodně prozkoumávat sídlo, přičemž je možné nalézt i pár předmětů, projít zahradní bludiště a najít trofejní sál. Je tedy přítomen i jakýsi adventurní trénink.

Při pobytu v sídle lze o Laře tak nějak mimoděk zjistit řadu věcí. Má ráda klasickou hudbu, umí hrát na klavír a harfu (tedy pokud ty nástroje nemá jen na ozdobu), má zatraceně ráda maso (viz přecpaná lednička), má podivnou náklonnost ke starým belhajícím se dědkům (viz její komorník) a na svou fyzičku dbá tak, že má z půlky zahrady překážkovou dráhu jak z Ninja Warrioru 😀


 

Mise 1 – Velká zeď + Benátky

Kapitola 1 – Velká zeď

První level druhého dílu je drsnější než se zdá. Zapomeňte na pohodičku, kterou představovaly Jeskyně v TR1. Tady se začíná zostra a to včetně mnoha smrtících pastí. Zajímavé je, že už od počátku má Lara nějakou tu výbavu, včetně lékáren a dokonce brokovnice.
V úrovni lze získat ještě granátomet a automatické pistole, které jsou nachlup stejné jako magnum pistole z TR1 (pouze se jmenují jinak). V úrovni se ukážou dokonce dva T-Rexové, znamí už z TR1, ale jen v tajné oblasti.

Nepřátelé – cca 23
Tajná místa – 3
Čas – cca 25:00

Secrety
1) Hned v úvodní jeskyni vyskákejte do římsu vysoko nad jezírkem. Je tu stříbrná soška.
2) Během pasáže s pastmi budete probíhat kolem nefritové sošky. Nejde přehlédnout, ale musíte ji bleskově sebrat než vás rozmáčkne zeď.
3) V jeskyni s lanovkou nejprve seskákejte dolů pod útes, kde je tunel vedoucí až na dno propasti. Je tu T-Rex a za ním zlatá soška.
Odměna – malá lékárna, granátomet, 3x munice granátometu

Granátomet
– První nová zbraň a hned jde o vražedný granátomet. Je to extrémně účinná zbraň schopná zničit téměř každého běžného protivníka jedinou ranou. Granátomet je poprvé k nalezení už v první kapitole v Číně, ale jen v tajné oblasti.

Světlice
– Lara ve druhém díle už nemá kompas, který by jí pomáhal hledat cestu. Místo něj má světlice, které může sbírat jako ostatní předměty a kdykoli použít. Světlice osvítí temná místa, kterých je ve hře hodně. Svítí však jen po omezenou dobu.
– Když světlici zapálíte budete ji držet, dokud nezhasne. Pokud ale vytasíte zbraně, světlici upustíte. Pořád však bude svítit a vy ji po boji můžete zase sebrat.

Tygr
– Pruhovaná kočička s ostrými drápky a ještě ostřejšími zuby. Tygr je rychlý, středně odolný a nebezpečný. V podstatě jde o cosi na způsob pumy z prvního dílu. Tygr se během TR série vyskytuje velmi často.
– V třetí misi (Tibet) se vyskytují i bílí sněžní tygři. Jsou ale stejní jako ti normální, jen může být těžší si jich na sněhu všimnout.

Vrána
– Taková obdoba netopýra z TR I. Vrána umí létat, což je dobrý předpoklad pro nečekané útoky ze vzduchu. Ale stačí si všímat okolí a pak párkrát stisknout spoušť.

Pavouk
– I tohle je obdoba netopýra nebo spíš krysy. Lehounký nepřítel jehož nebezpečí spočívá v tom, že je malý a snadno přehlédnutelný.


 

Kapitola 2 – Benátky

Úroveň s městským prostředím je v rámci série novinkou. Benátky navíc nabízejí první ovladatelné vozítko a tím je člun.

Nepřátelé – cca 24
Tajná místa – 3
Čas – cca 45:00

Secrety
1) Jakmile na počátku vjedete lodí do tunelu, po pravici uvidíte chodby se stříbrnou soškou.
2) Až lodí seskočíte po malém vodopádu do kanalizace, prohledejte dno – je tu zlatá soška.
3) V baráku kterým budete v závěru proskakovat člunem je nefritová soška. Stačí sem přijít z druhé strany a vyskočit nahoru.
Odměna – 4x munice magnum.

Dobrman
– Černý vzteklý pes. Než ho Lara zkrotí, zabere to pár výstřelů. Stačí si ho nepustit k tělu.

Gangster Fiamma Nera
– Zločinecká organizace Fiamma Nera je hlavním protivníkem Lary. Tajemná a velice početná mafiánská skupina v sobě zahrnuje mnoho různých typů nepřátel. V prvé řadě jde o obyčejné svalnaté gangstery s tyčí nebo jiné svalnaté gangstery s běžnými střelnými zbraněmi (pistole, bročka…).
– Od druhé mise dojde i na plamenometčíky, kteří dokážou Laru rychle podpálit a pak záleží jen na tom, zda stihnete najít vodu. Pod vodou zase mohou být potápěči, kteří používají harpunu a představují velmi nebezpečného podvodního protivníka..
– Od třetí mise se objevují jezdci na skútrech, kteří jsou velmi odolní a pokud vás přejedou, okamžitě končíte.
– Konečně ve čtvrté misi dojde na velitele zahalené v pláštích schopné házet nože.

– Z těl gangsterů mohou zbýt různě předměty včetně munice, světlic a lékáren. Gangsteři mohou nosit i úkolové předměty, proto je dobré prohlédnout každou mrtvolu.

Běžná krysa
– Oproti prvnímu dílu jsou krysy běžné velikosti, tedy velmi malé. Jsou zhruba tak nebezpečné jako pavouci, tedy velmi málo.


 

Kapitola 3 – Bartoliho úkryt

Další várka ulic a kanálů. Člun je použitelný jen na počátku úrovně a pak už musíte pokračovat pěšky.
Již v této úrovni lze získat Uzi. Nacházejí se v závěru úrovně za bránou vedle dřevěné boudy. Jsou tedy poměrně dobře ukryté.

Nepřátelé – cca 37
Tajná místa – 3
Čas – cca 01:05:00

Secrety
1) V prvním pokoji s lustrem je malá páčka, která otevře průchod na balkon, kde je stříbrná soška.
2) Ve vekém sále s mnoha lustry skočte přes okno do vody a proplavte sklepením krajní budovy. Ve sklepení je i zlatá soška a též páka otevírající cestu ven.
3) Než odpálíte detonátorem budovu, vylezte po zdi až do jejího okna – uvnitř je nefritová soška.
Odměna – 4x munice bročky


 

Kapitola 4 – Opera

Začíná přituhovat. Opera je dlouhý a komplikovaný level. Pastí je celá řádka a nepřátel spousta. Navíc je obtížné hledat správnou cestu, jelikož je celá budova velká a tmavá.

Nepřátelé – cca 46
Tajná místa – 3
Čas – cca 01:10:00

Secrety
1) Až budete prolézat ventilačními šachtami, vylezte až nahoru. Před jedním ventilátorem leží nefritová soška.
2) V podvodní oblasti pod pódiem je úzký tunel se stříbrnou soškou.
3) Po opravení výtahu ho pošlete dolů a vylezte po žebříku nahoru. Mezi nastraženými střepy je zlatá soška.
Odměna – 4x munice uzi.

Boss 1 – Gangster s magnum

– Prvním bossem TR2 je člen Fiamma Nera. Je to svalovec s dvojicí magnum pistolí. Není moc rychlý a střílí pomalu, ale snese spoustu ran (asi 8-10 z bročky).
– Boj se odehraje ve skladišti, což vám dává možnost včas uhnout před bossem, ale také vás může snadno překvapit.
– Snažte se nejprve zlikvidovat řadové nepřátele (dva psi a jednoho gangstera), kteří ve skladišti jsou. Pak se věnujte svalovci. Vždy vyhlédněte zpoza rohu a napalte to do něj. Brokovnice je dobrá volba. Pokud máte hodně zdraví, můžete tasit i uzi a zkusit bosse udolat okamžitě.


 

Mise 2 – Ropná plošina + Maria Doria

Kapitola 5 – Ropná plošina

Druhá epizoda je velice dlouhá a plná vody. Její dohrání zabere více než čtyři hodiny, čímž tato epizoda překonává i Řeckou část v TR1.
Prostředí je o poznání méně přehledné, ačkoli první úroveň ještě tak problematická není. Nepřátel navíc docela ubylo, ale obtížnost je zase vyvážená tím, že Lara nemá po útěku ze zajetí své zbraně.

Nepřátelé – cca 20
Tajná místa – 3
Čas – cca 45:00

Secrety
1) Až poplavete z doku s hydroplánem, najdete na stěně ve zpola zatopené místnosti páku která otevře poklop vedoucí za turbínu, kde je nefritová soška.
2) V šachtě, kde od chlápka seženete červenou kartu je žebřík na vyhlídku – je tu stříbrná soška.
3) Až seberete zelenou kartu (velká zatopená místnost), skočte dolů. Na nosníku sloupu je zlatá soška.
Odměna – Uzi a 2x munice uzi.

Harpuna
– Harpuna jako jediná zbraň funguje pod vodou. Vzhledem k tomu, že podvodní svět je oproti TR 1 mnohem větší a hlavně v této misi hraje velkou roli, přijde harpuna vhod.
– Potíž je v tom, že zbraň je velice slabá a spíše než zabít nepřítele je lepší jej harpunou vyprovokovat, nalákat ke břehu a zastřelit jinou zbraní.


 

Kapitola 6 – Zatopená oblast

Další část plošiny nabízí ještě více vody. Spousty podvodních pasáží vás tak nějak donutí, naučit se efektivně používat harpunu.

Nepřátelé – cca 34
Tajná místa – 3
Čas – cca 40:00

Secrety
1) Ve velké šikmé ploše nad zelenou tekutinou dole je otvor se stříbrnou soškou.
2) Po vložení čipu otevřete místnost s vodní nádrží a dvěma chlápky. V místnosti je počítačový panel, který se otevře, když přijdete blíž a zaním je tlačítko – to otevře schránku na dně nádrže s nefritovou soškou.
3) V samém závěru prohlédněte celu mnicha – je tu zlatá soška.
Odměna – 4x munice uzi.

M16
– Poslední zbraň je útočná puška, která z Lary dobrodružky udělá spíše Laru vojáka. Nachází se pod poklopem v chodbě s ohni.
– M16 má velkou účinnost a jde o nejlepší běžně použitelnou zbraň. Nevýhodou je, že chvíli trvá než se připraví ke střelbě a také nemůžete střílet za běhu, takže na nepřátele, kteří jsou blízko vás se nehodí.


 

Kapitola 7 – 40 sáhů

Vcelku krátký podmořský level. Lara změnila outfit na neoprén a to značí hodně, opravdu hodně vody. S vodou přicházejí i vodní živočichová a celkově vzato je tento level bránou do mnohem větších a složitějších levelů příštích.

Nepřátelé – cca 16
Tajná místa – 3
Čas – cca 25:00

Secrety
1) Po vypuštění vody ze skladu doskáčete do místnosti s poklopem. Za poklopem je stříbrná soška.
2) V dlouhé chodbě s trubkami u země je za rohem páčka, která dočasně otevře průchod na konci chodby, kde je cesta do podmořské jeskyně s barakudami a žralokem. Je tu i nefritová soška.
3) V pasáži, kde proplavte přes několik pater a páčkou si otevřete průchod dole, vplavte do tohoto průchodu. Je tu výklenek se zlatou soškou.
Odměna – 4x munice harpuny.

Velký bílý žralok
– Mocný protivník, který značně znepříjemňuje každé potápění. Nevydrží zase až tolik ran, jenže pod vodou lze střílet jen harpunou a ta je velice slabá. Je-li to možné, mělo by být zpravidla lepší se žralokovi vyhnout, případně jej nalákat ke břehu a zastřelit odtamtud.

Barakuda
– Dlouhá ryba s ostrými zoubky. Je slabá a způsobuje jen nepatrné poškození. Vhodný cíl pro harpunu, neboť na tři rány padne.


 

Kapitola 8 – Vrak Maria Doria

Skutečně dlouhá úroveň. Vrak je komplikovaný a plný nepříjemných pastí. Jeho průchod však není vyloženě složitý, neboť až na vzácné případy (hlavně na počátku) je postup téměř lineární.

Nepřátelé – cca 35
Tajná místa – 3
Čas – cca 01:15:00

Secrety
1) V bazénu je v koutě za nábytkem šachta vedoucí do místnosti za oknem, kde je stříbrná soška.
2) Když se na vás vyvalí sudy, podívejte se do místa odkud vyjeli. Nahoře je šachta, odkud se vyvalí ještě jeden sud a za ním je nefritová soška.
3) Až poplavete do podvodní jeskyně pro klíč, propátrejte strop – na jednom místě je hladina s malou jeskyní se zlatou soškou.
Odměna – Granátomet a 2x munice granátometu.

Muréna
– Další podvodní živočich, kterému bude Lara čelit. Muréna se objevuje jen vzácně ale není možné ji zastřelit, což znamená, že jedinou možnosti jak se s ní vypořádat je se jí vyhnout.
– Muréna se vyskytuje v prasklinách pod vodou. Pokud se přiblížíte, vystrčí hlavu a kousne vás.


 

Kapitola 9 – Obytné kajuty

Další část vraku. Podvodní putování se zdá být skoro nekonečné. Obytné kajuty jsou ale poměrně přehledným levelem.

Nepřátelé – cca 21
Tajná místa – 3
Čas – cca 40:00

Secrety
1) Ve strojovně je na římse vpravo stříbrná soška. Je snadné si ji všimnout. Získat ji vyžaduje dobrý skok, což je horší.
2) V obytné části lodi je díra se střepy. Nad ní je šachta skrze kterou díru obejdete a dole je zlatá soška.
3) Jen o pár chodeb dál je částečně zatopená oblast s barakudou. Jeden kout má naprasklou podlahu a pod ní tunel vedoucí do zatopené jeskyně s nefritovou soškou.
Odměna – 4x munice M16


 

Kapitola 10 – Paluba

Konečně poslední úroveň, jež se z velké části odehrává v obří jeskyni, kde je trup lodi. Na konci mise tentokrát není žádný boss, ale buďte rádi, neboť už takhle je celá mise dost náročná. Je až k neuvěření, že celá dlouhá podvodní cesta vedla pro malou zlatu sošku anděla.

Nepřátelé – cca 30
Tajná místa – 3
Čas – cca 01:15:00

Secrety
1) V jeskyni se člunem je na dně stříbrná soška.
2) Na vršku paluby je na jednom podlaží bazén a uvnitř v koutě tajná stěna. Je za ní potápěč a hlavně zlatá soška.
3) Až budete skákat na střechu skladu (velká rezavá střecha), skočte nejprve do jeskyně vpravo. Dejte pozor na střepy a za nimi je nefritová soška.
Odměna – 4x munice granátometu.


 

Mise 3 – Tibet

Kapitola 11 – Tibetské hory

První úroveň nové kapitoly přínáší svěží horský vzduch, spoustu exteriérů a hlavně sněžný skůtr, který se stane nezbytnou součástí pro překonání řady překážek. Nechybí ani další várka nových nepřátel.

Nepřátelé – cca 33
Tajná místa – 3
Čas – cca 50:00

Secrety
1) U chatky se skútrem je nahoře u brány stříbrná soška.
2) Ve venkovní oblasti, kde uskutečníte masivní skok se skůtrem je u skály plošinka s nefritovou soškou.
3) Za oblasti, kde potkáte druhého gangstera na skútru je propast. Do propasti vede žebřík (respektive stěna s prasklinami) a na dně čeká zlatá soška.
Odměna – 4x munice uzi.

Orel
– Takový ekvivalent vrány. Možná že způsobuje o trochu větší zranění, ale i tak je slabým nepřítelem.

Sněžný leopard
– Tohle je zase ekvivalent tygra. Leopard se vyznačuje rychlostí i silným útokem. Účinné rychlopalné zbraně typu Uzi jej vyřídí rychle.


 

Kapitola 12 – Klášter Barkhang

Velmi rozsáhlý a komplikovaný nelineární level plný pastí a též mnichů, kteří vám mohou pomoci zlikvidovat gangstery. Pokud ale mnichy trefíte, napadnou i vás. Celkem je v úrovni zhruba 20 mnichů a protože se po zabití také počítají do statistik, je celkový počet nepřátel v této úrovni jeden z nejvyšších v celé hře.

Nepřátelé – cca 51
Tajná místa – 3
Čas – cca 01:15:00

Secrety
1) Ve velkém bazénku je v rohu malý výklenek se stříbrnou soškou. Je třeba ji sebrat než bazén vypustíte.
2) V chodbě plné kyvadlových pastí a ohňů si všimněte dlouhé dráhy poslední pasti (valící se ostří). V chodbě, kterou se ostří valí je skrytá chodbička s několika drtiši a nefritovou soškou.
3) Za velkou sochou v hlavní hale je výklenek se zlatou soškou.
Odměna – 4x munice M16


 

Kapitola 13 – Katakomby Talionu

Tento level už je o poznání menší, ale obtížnost značně navyšují nečekané přepady sněžných levhartů a též nové potvory.

Nepřátelé – cca 33
Tajná místa – 3
Čas – cca 40:00

Secrety
1) Hned v jedné z prvních jeskyní je po levé straně římsa – přeručkujte po ní k výklenku v němž je stříbrná soška.
2) Zhruba v polovině jezera se sumci visí ze stropu žebřík – vylezte po něm do místnosti s nefritovou soškou.
3) V místnosti s bodci jedna stěna tvoří žebřík – vylezte po ní ke zlaté sošce.
Odměna – 2x munice M16 a 2x munice granátometu.

Yetti
– Yetti, neboli sněžný muž je poměrně vzácný, ale zpravidla se zjevuje ve větším počtu. Je odolný a představuje výraznou hrozbu. Nejlépe se dá přirovnat gorilám z prvního dílu.

Sumec
– Další vodní zvířátko je ekvivalentem Barakudy. Dá se snadno zabít, dokonce i harpunou a způsobuje jen malé poškození.
– Ve čtvrté misi (Čína) se vyskytuje jiný ekvivalent této ryby, který má žlutou barvu.


 

Kapitola 14 – Ledový palác

Úroveň s řadou nových prvků. Vůbec poprvé tu narazíte na vystřelovací plošiny a též zvony, jež lze střelbou aktivovat. Na závěr se představí boss a to vskutku gigantický boss.

Nepřátelé – cca 22
Tajná místa – 3
Čas – cca 40:00

Secrety
1) V úvodním chrámu nad klecí s Yettiy je stěna, kterou lze vytáhnout. Je za ní místnost s neviditelným můstkem vedoucí ke zlaté sošce.
2) Po opuštění úvodního chrámu se ocitnete v jeskyni. Vpravo je chodba vedoucí do místnosti se stříbrnou soškou.
3) V hlavním sále s gongem je v rohu žebřík. Slezte po něm a výstupcích až dolů, kde je páčka. Ta otevře domek vedle gogu v němž je nefritová soška.
Odměna – 4x munice granátometu.

Boss 2 – Strážce Talionu

– V pořadí druhý boss je obří černý orel, kterému Lara sahá sotva po pas. Je to hotový orlí kulturista. Skutečně gigantický a velice odolný soupeř. Strážce naštěstí útočí jen zblízka a není moc rychlý, ovšem jeho údery pěstmi jsou vražedné. Lara snese asi jen 3 rány.
– Z chodby odkud Strážce vyleze je munice uzi a velká lékárna. To se může hodit, ale dejte pozor ať vás Strážce nenatlačí ke zdi a neumlátí.
– Na Strážce je ideální granátomet, kdy postačí zhruba 7-8 střel (skoro třikrát tolik, co na T-Rexe). Využijte terén a snažte se vždy skočit na plošinky v koutě (nalevo od gongu). Tady na vás Strážce nemůže a vy ho můžete párkrát zasáhnout než se vzdálí.


 

Mise 4 – Čína + Epilog

Kapitola 15 – Chrám Xianu

S přehledem nejdelší a nejspletitější level. Chrám Xianu je gigantický a nabitý smrtícími pastmi až po okraj. Dokonce i v rámci celé série jde o jeden z nejsmrtonosnějších levelů vůbec.

Nepřátelé – cca 37
Tajná místa – 3
Čas – cca 01:20:00

Secrety
1) Na počátku během dlouhého skluzu po vodopádu se otočte a zachyťte se okraje vodopádu. Vedle je plošinka se zlatou soškou.
2) V první místnosti s lávou musíte slézt skoro až dolů, kde je cesta dál. Jakmile slezete, přeručkujte po římse ke stříbrné sošce.
3) Ve velkém sále se sochou draka přeskákejte až na opačnou stranu než byla je socha (je tu velká šikmá plocha). Dole v nižší části šikminy je vystřelovací plošina, po které vyskočte až ke stropu. Tady najdete nefritovou sošku.
Odměna – 8x munice uzi.

Velký pavouk
– V oblastech pavoučího hnízda hrozí střety s velkými pavouky. Útočí znenadání a tak mohou představovat nepříjemnou překážku. Naštěstí nevydrží zase tak moc a je jich málo.


 

Kapitola 16 – Plovoucí ostrovy

Rozsáhlý areál kdesi v magickém nebi. Kusy skály levitují nad propastí, což činí postup velmi rizikovým, neboť hrozí pád a smrt.

Nepřátelé – cca 26
Tajná místa – 3
Čas – cca 45:00

Secrety
1) Na ostrůvku s domečkem (jeden z prvních) vylezte po skalách až na střechu, kde je nefritová soška.
2) Až otevřete dračí bránu na most, vydejte se doprava ke skalám, kde je tunel vedoucí okolo mostu až na útres se stříbrnou soškou.
3) V poslední oblasti před vnitřním chrámem (u lanovky) seskákejte po skalách až dolů, kde je tunel vedoucí na hradby – je tu zlatá soška.
Odměna – 8x munice granátometu

Válečník Xianu
– Patrně nejstrašlivější řadový nepřítel. Válečnící Xianu jsou mohutní urostlí obři vyzbrojení buď mečem, přičemž umějí i levitovat anebo dvěma kopími. V každém případě jsou velice nebezpeční a také odolní. Není důvod proti nim nevytasit ty nejsilnější zbraně.


 

Kapitola 17 – Dračí doupě

Závěrečná úroveň ve svatyni je malá a krátká. V podstatě nabízí jen několik těžkých soubojů a bossfight.

Nepřátelé – cca 16
Tajná místa – 0
Čas – cca 10:00

Boss 3 – Drak (Marco Bartoli)

– Závěrečný boss je vlastně šéf Fiamma Nera, Marco Bartoli. Díky dýce z Xianu se proměnil v legendární mocnou dračí bestii. Jak praví intro hry, není to první člověk, který se díky dýce proměnil v draka. Tehdy ale o jeho poražení usilovala celá armáda Tibetských mnichů, kdežto tady je to jen na Laře.
– Drak je obrovský a taky extrémně nebezpečný. Má totiž ohnivý dech a pokud vás podpálí, jste jednou nohou v hrobě. Snažte se zdržovat v blízkosti vody. Nádrž pod arénou je jediná šance jak se zachránit, pokud začnete hořet. Navíc je pod hladinou pár velkých lékáren a hromada munice do uzi.
– Drak potřebuje zhruba 10 granátů. To je dost, zvláště, když jediný jeho útok může být fatální. Když draka porazíte, zřítí se na bok, ale ještě není vyhráno! Po chvíli se drak vzpamatuje, ačkoli nyní bude jeho zdraví jen poloviční. Je třeba k němu přijít dokud leží ochromený a vytáhnout mu z hrudi dýku. Tím drak zemře.
– Závěrečný boss hry představuje takové to klasické duelové finále mnoha dobrodružných snímků. Hlavní záporák se stane nadpozemsky mocným díky artefaktu po kterém dlouho prahne, jenomže ani se svojí čerstvě nabytou supermocí nevystačí na hlavní hrdinku, která ho krátce poté zabije. Holt smůla.


 

Epilog – Domov, sladký domov

Bonusová kapitola, která započne po dokončení té předchozí. Není možné v ní ukládat pozici a po jejím dokončení se nezobrazí typické statistiky.
Zbytky organizace Fiamma Nera vedené nižším šéfem provedli noční útok na Lařino sídlo a tak nezbývá než je pěkně vykopat a to za pomocí brokovnice. Na počátku sice nemáte žádnou výbavu ale  velice rychle si můžete ze zbrjnice obstarat solidní výbavu. Pro tuto kapitolu dvojnásobně platí, že je dobré mít odehraný výcvik v sídle ať víte jak váš zámeček vlastně vypadá.
Po zabití všech nepřátel se objeví ještě známý boss – gangster s dvojicí magnum. Teprve po jeho poražení je konec.


 

Zajímavosti

Lara podruhé
– Novější Lara se od té první liší jen jediným, zato však poměrně významným prvkem a tím je její typický spletený cop. Technologie přeci jen pokročila a tak se tvůrcům podařilo její cop zakomponovat do modelu její postavy tak, aby fungoval přímo během gameplaye. Jinak se ale vizáž Lary nezměnila.
– Pro druhý díl se živou Larou stala Vanessa Demouy, nicméně tato modelka jako Lara vypadá snad ještě hůře. Za zmínku stojí i to, že Vanessa se oficiálně nepovažuje za tvář druhé Lary. Zřejmě je to způsobeno tím, že ji vydavatel TR2 sice angažoval jako modelku na promo akce v době vydání hry, ale oficiálně ji za „Tomb Raider girl“ nikdy neprohlásil. Podobně dopadlo i několik dalších modelek.
– Druhý díl je na akrobacii mnohem náročnější. Desítky odtlačených tunových kvádrů, desítky uběhnutých kilometrů, tisíce skoků, nekonečné šplhání, ručkování, vytahování se po římse, samozřejmě mačkání spouště… když si to tak vezmete, Lara by musela být schopná bez obtíží prolomit téměř jakékoli atletické rekordy a to včetně těch silových. 😀

Podtitul
– Ani druhý podtitul vám toho o samotném příběhu mnoho nepoví. Autoři jako kdyby chtěli spíše více zdůraznit jméno Lary Croft a co nejvíce ji zapsat do podvědomí potencionálních hráčů.


 

Obleky

Bojový

– Oblek, který Lara nosí v sídle, během výcviku. V TR1 to byl jen běžný sportovní outfit do tělocvičny, tady je to skoro vojenská výstroj a to už je známka, že to Lara myslí vážně. Holt druhé dobrodružství je drsnější než to první a řádný trénink je základem.

 

Klasický

– Klasika z TR1. Lara ho má po většinu hry, tedy na téměř 10 kapitol. Oproti TR1 to už ale není jediný oblek v němž Laru uvidíme při akci.

Neoprén

– Tenhle oblek Lara najde na ropné plošině. Je to tedy spíše nouzová kořist, než vlastní výstroj s níž by vyrazila do akce. Absolvuje s ním čtveřici podvodních úrovní u vraku Maria Doria.

Letecká bunda

– I toto je oblek, který nepatří do Lařina šatníku, ale získá ho během akce. Jedná se o leteckou bundu (pod kterou má Lara svůj klasický oblek). Lara bundu nosí během mise v Tibetu (4 kapitoly).
Mohlo by se zdát, že pobíhat po ledových Himalájích v rozepnuté bundě a šortkách nebude zrovna zdraví prospěšné, ale Laře extrémní zima zjevně nevadí. Asi doma trénuje v mrazáku.

Župan

– Lara je ostrá holka a župan s ukořistěnou dýkou z Xianu, který nosí během závěrečné kapitoly je toho důkazem. Zkrátka gangsteři nějak neposkytli Laře čas se patřičně obléci, ale to jí vůbec nevadí.