Tomb Raider 6: The Angel of Darkness

Angel of Darkness je posledním dílem první Tomb Raider série. Sice se počítalo s tím, že Angel of Darkness bude počátkem další trilogie Tomb Raiderů, které bude rámcovat jeden velký příběh, jenže neúspěch hry naznačil opak a až po několika letech se vesla chopili jiní tvůrci, aby Laru vzkřísili. Ale o tom až příště. Nás teď zajímá šestý díl, který v rámci celé dlouhé série sklízí vůbec největší kritiku. Čím to, že doposavad fungující série zažila takovou ránu? Inu, je to vcelku prosté. Když se v rámci zažité oblíbené série rozhodnete pro tak výraznou změnu, jakou přinesl TR6, je to vždycky velký risk, který se nemusí vyplatit, ale je to ještě horší, když z vaší hry čouhají nedodělky a uspěchaný vývoj. Ani finanční injekce v podobně „nouzového“ dílu TR5 Chronicles nestačila a vývoj nového enginu i práce na hře zabrali spoustu času. Oproti předchozím zvyklostem (každý rok nový TR) se práce na Angel of Darkness protáhly na tři roky a teprve roku 2003 se Lara vrátila na monitory a to sic v novém, ale už tehdy zastaralém kabátku. Svým způsobem je pokrok oproti TR1-5 více než vítaná změna, jenomže nový engine je plný bugů a převod z konzole na PC se neobešel bez dalších problémů z čehož největší průšvih je těžkopádné ovládání a mizerná kamera. Nové ovládání sice je schopno konečně využívat myš (!), ovšem ta je vcelku zbytečná, jelikož pohybem myši akorát otáčíte postavu Lary, což můžete mnohem lépe udělat klávesami.

Co se změn týče, tak TR6 připomíná skoro úplně jiný titul. Ambice byly zkrátka pořádné a kdyby to tehdy vyšlo, kdoví, zda by hvězda Lary namísto pohasnutí nesvítila kolik let dál. Z akční adventurní skákačky o vymetání hrobek jsme se přesunuli do městského, lehce nelineárního RPG s dialogy, hromadou postav, s úrovněmi sloučenými do hubů (alias TR4) a s finančním systémem. Tomb Raider se zkrátka změnil, ovšem vše zůstalo na půli cesty a někdy ještě dříve. Jinými slovy změny byly moc výrazné na to, aby udržely staré fanoušky ale nebyly ani dostatečně propracované, aby si získaly fanoušky nové.

Tak například dialogový systém. Lara si může vybrat jak odpovídat, jenže ovlivnitelnost děje je minimální a to i po stránce získaných informací, kdy se od postav stejně dozvíte vše podstatné ať už se k nim chováte jakkoli. Finanční systém je fatální. Vy sice máte možnost prodávat nalezené cennosti, avšak pouze na jediném místě v celé hře, přičemž peníze neslouží k nákupu, nýbrž k občasnému získávání informací v rámci příběhové linky. Nemáte peníze pro vydřiducha? No tak prohledejte okolí, poberte cennosti a prodejte je. K ničemu jinému peníze nejsou a přitom by nemohlo být těžké přidat obchodníky s nabídkou léčiv, munice, či vylepšení zbraní.
RPG prvky týkající se EXpení jsou katastrofické. Jediné, co obsahují je posilování těla dílčími úkony, což umožňuje Laře provézt fyzicky náročnější akci. Vše je ale předem nalajnované a tak když potřebujete vyrazit dveře, ale nemáte sílu, nestačí mít bonusy z minulých úrovni, ale jen a konkrétně ten jeden bonus, který se k vyražení těchto dveří váže. Svým způsobem jsou tyto bonusy něco jako klíče – nejdříve najděte ten správný a pak můžete pokračovat.
Herní lokace jako kdyby na každém rohu ukazovaly co všechno měla hra původně obsahovat. Narazíte na bylinkáře, jenže léčení si koupit nemůžete. Najdete boxerský ring, ale Lara zápasit nemůže (byť už je schopná bojovat holýma rukama, což se jinak velmi cení). Některé úrovně se skládají z několika areálů oddělených „loading obrazovkou“ což dokazuje, že engine je zoufale slabý. V druhé polovině hry občas dojde na hru za novou hlavní postavu, kteroužto je tajemný chlápek Kurtis Trent, který ovládá telekinetické síly. Tenhle troglodit však Laře nesahá ani po kotníky, co se charakteru a charisma týče, takže i když Laře zdatně sekunduje, chybí mu šťáva.

Opět můžeme zmínit, že se Lařiny pohybové schopnosti rozšířily a to tentokrát o stealth postup, který zahrnuje plížení (včetně plazení a pohybu okolo stěny) a o boj zblízka, který je zmíněn už výše. Mnoho známých akrobatických momentků je však pryč. Už žádné visící lana, žádné hrazdy ani napnuté provazy. Na jednu stranu je to ale dobře, protože o to snazší je Laru ovládat.
Hra obsahuje rovných 33 úrovní (skoro tolik, co nabušený TR4), které se opět slučují do hubů. Úrovně ale nebývají moc velké a délka hry ani zdaleka nedosahuje úrovně TR4.  

Hodnocení – 65%
Délka – cca 8h


 

Návod

– Druhů léčení je ve hře mnoho.
1) Čokoládová tyčinka (+10%) – poprvé v kapitole 1
2) Pilulky (+20%) – poprvé v kapitole 2
3) Obvazy (+40%) – poprvé v kapitole 1
4) Malá lékárna (+60%) – poprvé v kapitole 2
5) Velká lékárna (+100%) – poprvé v kapitole 1
– Lara se zpočátku udrží při ručkování, či šplhání jen po dobu 15s (zhruba). Stejně tak rychlost a skoky jsou jen omezené. Pomocí určitých úkonů lze sílu Lary navyšovat. 

 

Mise 1 – Paříž

Kapitola 1 – Pařížské zadní uličky

První kapitola začíná zlehka výcvikem, který Lara sama komentuje. Zadní uličky nabízejí spoustu základních překážek pro nácvik skoků, šplhání, ručkování, tlačení věcí, používání předmětů i stealth postup (případně boj zblízka, pokud stealth selže).

Pistole M-V9
– Průměrná poloautomatická bouchačka s velkým dostřelem a dosti velkým zásobníkem. Je vhodná na vzdálené cíle.
– Zásobník 12


 

Kapitola 2 – Opuštěný bytový dům

Policie jde stále po Laře a vnitřek bytovky je místo, kde ji dožene. Útěk však může pokračovat. V úrovni lze získat pistoli Vector, která je však v zamčeném pokoji, takže je třeba nejprve najít klíč.

Vector R-35
– Silnější pistole, ale s malým dostřelem a též o trochu menším zásobníkem, než má M-V9.
– Zásobník 9

Francouzská policie
– Policejní důstojník vyzbrojený pouhým obuškem nebo slabou pistolí. Pro Laru to je ideální způsob pro trénink boje zblízka i na dálku.


 

Kapitola 3 – Průmyslové střechy

Překvapivě velmi nelineární level, která nabízí spoustu předmětů poschovávaných na různých výškových úrovních. Ulice, dvorky, budovy, požární schodiště, ale i samotné střechy.


 

Kapitola 4 – Apartmán Margot Cavier

Malinký luxusní byteček Margot, kde poprvé dojde na výběr dialogů a ovlivnění průběhu hry. Pokud se Laře nepodaří z Margot vymámit Croyův deník, nezbude než si ho v bytě prostě vzít.
Deník se od této chvíle stane pomocníkem pro řešení hádanek i zápisků o dalších úkolech.


 

Kapitola 5 – Pařížské ghetto

Centrální hub pro mnoho následujících levelů. Celá úroveň ghetta se vlastně skládá z několika částí a lze tu najít spoustu postav.
Na dvorku nad stanicí metra můžete najít Bernarda – bývalého spolupracovníka Boucharda.


 

Kapitola 6 – Bylinkář

Malinký obchod bylinkáře. Ten ale nabízí jen pár nedůležitých informací.


 

Kapitola 7 – Kostel Sv. Aicarda

Interiér kostela se změnil na tělocvičnu s boxerským ringem, kde místní vagabundi trénují. Je možné si vsadit na vítěze, přičemž je to 50/50 a případnou odměnu v podání cennosti lze pak výhodně prodat.


 

Kapitola 8 – Renného zastavárna

Malinký obchůdek, kde je možné prodávat cennosti. Pokud potřebujete peníze, je to ideální příležitost.
V úrovni získáte hned dvě nové zbraně pro stealth, ovšem najdete je až při druhé návštěvě, tedy po nalezení Boucharda.

Dart SS
– Pistole ládovaná uspávacími šipkami. Má omezený, ale dostatečný dosah a je ideální na stealth akce, kterých si užijete hlavně v následujících fázích hry. Do zbraně seženete jen hrstku nábojů, takže dobře rozmýšlejte, kdy ji využít.
– Munice 1

K2 Impactor
– Další pistole pro stealth. Je na bázi elektřiny, ale má jen omezený dosah. Jediná zásah však eliminuje většinu slabších nepřátel. Ideální zbraň proti slabě ozbrojeným hlídačům.
– Munice 1


 

Kapitola 9 – Café Metro

Kavárna vedená Pierrem, což je druhý Bouchardův spolupracovník. Jinak v kavárničce nic není.


 

Kapitola 10 – Serpent Rouge

Bouchardův bývalý hudební klub je stále kontrolován jeho lidmi. Úroveň je středně dlouhá a v případě otevřeného boje i dost komplikovaná. Raději vsaďte na stealth. Postup v úrovni se liší od toho, zda spolupracujete s Bernardem nebo Pierrem.
Pokud spolupracujete s Bernardem, dostanete se do klubu přes garáž, kde najdete spoustu užitečných věcí a ještě novou zbraň.

Desert Ranger
– V podstatě jde o známou Desert Eagle z minulých TR (3 a 5). Je to velmi silná pistole.
– Munice 9

Ochranka Serpent Rouge
– Vcelku slabí gangsteři s pistolemi. Nejčastěji využívají M-V9. Nevydrží moc, ale v klubu jich je poměrně dost.


 

Kapitola 11 – Hřbitov Sv. Aicarda

Po splnění úkolu pro Barnarda / Pierra se konečně dostanete na hřbitov. Ten není moc velký ale je tu pár psů.
Pokud spolupracujete s Pierrem, dostanete se na hřbitov přes sousední byt, kde najde pár užitečných věcí.


 

Kapitola 12 – Bouchardův úkryt

Podzemí, kde se nově schovává Bouchard. Je v desolátním stavu, takže hrozí spousta nebezpečných pádů.
Úkryt se skládá ze dvou částí, které kupodivu nejsou fyzicky spojeny. První část lze navštívit už z ghetta a to vstupem do kanálu. Je to jediná šance, jak se dostat ke stanici metra u parku, kde je řádka užitečných věcí.


 

Kapitola 13 – Kanalizace Louveru

Další etapa Lařina putování a rovnou je cílem Louver. Kanály jsou docela spletité, zvláště když pro postup dál je třeba vyhledat hned šest ventilů a zastavit tekoucí vodu.


 

Kapitola 14 – Galerie Louveru

Veleslavný Louver Lara rozhodně nebere ztečí, ačkoli i akční postup je možností. Daleko lepší je stráže likvidovat pomocí tichých zbraní a opatrně se vyhýbat kamerám i laserům. Úroveň je dosti dlouhá.

Stráž Louveru
– Obyčejný hlídač galerie. Používá jen pistoli na omráčení. Nemělo by být těžké ho zlikvidovat tiše za použití stejné zbraně.
– Druhý typ už je nebezpečnější a má klasickou pistoli. Objeví se vždy, když praskne vaše utajení (všimne si vás hlídač, vidí vás kamera nebo přerušíte laser). Na něj už je lepší tasit Dart SS, pro stealth na dálku.


 

Kapitola 15 – Archeologické vykopávky

Velká jáma v zemi a vcelku dobře chráněný vstup do hrobky. V rámci TR6 je tu vůbec první logický rébus, ačkoli jeho řešení je spíše založeno na práci s deníkem.


 

Kapitola 16 – Hrobka předků

Obří kruhová šachta na jejíž dno je třeba se dostat. Cesta rozhodně lehká nebude a ani bezpečná. V úrovni konečně seženete brokovnici.

V-Packer
– Klasická brokovnice vhodná na malou vzdálenost. Je schopná na 1-2 rány sejmout většinu řadových nepřátel.
– Munice 6

Nemrtvý rytíř
– Kostlivý rytíř s mečem a štítem. Nejde ho zabít, čímž se podobá kostlivcům v TR4. Silné rány ho dokážou akorát povalit a na čas ochromit.
– Některé verze mají ohnivé meče a jsou schopné na dálky střílet ohnivé koule. Je velice důležité umět se jim vyhnout.


 

Kapitola 17 – Hala období

Obří síň s vyobrazením čtyř ročních období. Vede odtud vstup do čtyř svatyní těmto obdobím zasvěceným. Po absolvování svatyní konečně otevřete průchod do další části haly, kde je obří stroj. Na samotné špici haly je dobře ukrytá hrobka s prvním obrazu.


 

Kapitola 18 – Hněv bestie

Svatyně představující jaro. Obsahuje jen jednu velkou místnost, která se však hroutí, takže je nezbytné rychle a přesně skákat po bortící se podlaze.


 

Kapitola 19 – Svatyně ohně

Svatyně představující léto. Velká jáma plná ohňů, kterou je třeba překonat-


 

Kapitola 20 – Dech Háda

Svatyně představující podzim. Jedná se o velkou propast s několika sloupy, které se naklánějí podle proudícího vzduchu. Přesnost skoků a odhadnutí vzdálenosti je základ.


 

Kapitola 21 – Neptunova hala

Svatyně představující zimu. Velká nádrž, kam je postupněš napouštěna voda. Užijete si více plavání, než v kterého předchozí úrovni.


 

Kapitola 22 – Galerie v obležení

Po získání obrazu, se přes Hrobku předků a Archeologické vykopávky vrátíte do Louveru, který je ale pod útokem sekty, která obraz hledá poněkud jiným způsobem. Úroveň je význačná celou řadou věcí. Jednak tu seženete plynovou masku, která pomůže proti jedovatým plynům, dále v této úrovni (po získání masky) můžete konečně sprintovat (to nikdy předtím nešlo) a také se zde Lara setká s Curtisem.

Strahovské stráže
– Komando nebezpečných chlápků s modrých uniformách a s plynovou maskou. Vydrží docela dost a používají především Mag Vega.

Mag Vega
– Solidní samopal užívaný jednotkami sekty. Má velký zásobník, velký dostřel, slušný účinek a hlavně 3 módy palby (podobně jako HK v TR5).
– Munice 30


 

Kapitola 23 – Von Croyův apartmán

Konečně závěr Pařížské epizody a to rovnou tam, kde to všechno začalo. Úroveň je ale především o boji s bossem, což není snadné, jelikož Lara po minulé kapitole přišla o všechny zbraně (jak typická událost provázející nás všemi díly série, krom TR4).

Rigg 09
– Croyova starožitná pistole je hlavním prostředkem na boj s Čističem. Není moc silná a ani dobrá, což boj činí náročným.
– Munice 9

Viper SMG
– Velmi účinný samopal s obřím zásobníkem. Získáte ho od Čističe.
– Munice 70

Boss 1 – Čistič

– Čistič, neboli po zuby ozbrojený chlápek mající za úkol zrušit Laru. Objeví se až v apartmánu popadnete hůl a pistoli, takže si byt nejprve projděte a poberte munici (je rozstroušená všude po bytě, včetně ložnice a koupelny v patře). Jakmile se Čistič objeví, trefte ho párkrát než zaujme svou pozici pod schodištěm. Čistič využívá samopal Viper, což je docela závažný problém. Je dobré se krčit za překážkou a vždy vyhlédnout ven a párkrát ho trefit, než zahájí palbu.
– Když Čističe dostatečně poraníte, uteče. Znovu vás napadne v druhém bytě, kde prorazí zeď a začne po vás pálit pistolemi. Rychle se kryjte za zdí, vždy vyhlédněte, abyste párkrát vystřelili a stáhněte se. Když Čističe opět dostatečně poškodíte, zase zdrhne a zbude po něm Viper.
– Poslední střet je na konci dlouhé chodby. Čistič má už jen jednu pistoli, ale je s ní velmi nebezpečný. K Čističovi se nedostanete, protože v cestě jsou lasery, ale Viper má velký dostřel, takže opět vyhlédněte a napalte to do něj.


 

Mise 2 – Praha

Kapitola 24 – Místo činu monstra

Druhá epizoda je sice opticky kratší, ale úrovně jsou mnohem delší, takže se délka vyrovná Paříži. První úroveň je ale především plná rozhovorů a tedy otázek a odpovědí. Náměstí ukrývá průchod do galerie skrze kanály.

Scorpion X
– Mocný automatická pistole s velkým zásobníkem. Téměř se vyrovná samopalu, pouze ztrácí na přesnosti.
– Munice 30

Česká policie
– Běžný polda s bouchačkou hlídkující v ulicích. Na přítomnost Lary však okamžitě reaguje tasením zbraně.


 

Kapitola 25 – Strahovská pevnost

Rozsáhlé a hlavně dobře hlídané sklady. Nepřátel je všude plno, takže stealth postup se přímo nabízí.


 

Kapitola 26 – Bio-výzkumné zařízení

Velmi dlouhý level plný zahrad s exotickými květinami. Spoustu výškových rozdílů, hodně akrobacie, ale i nové druhy nepřátel.

Lidský mutant
– Zmutovaný člověk útočící na své oběti pouze zblízka díky svým nepřirozeně dlouhým pažím. Mutanti jsou často drženi v kapslích, či celách.

Rostlinový mutant
– Velká zelená koule. Není moc odolná, ale je nízko u země a tak se hůře trefuje. Útočí zblízka kousáním a protože útočí zpravidla ve skupinách, může činit velké potíže.

Leviathan
– Gigantická vodní bestie. Najdete ji jen párkrát v nádržích s vodou. Protože pod vodou je Lara vůči bestii bezbranná, je užitečné ji sejmout ze břehu, přestože vydrží opravdu hodně.


 

Kapitola 27 – Sanatorium

Pražský blázinec neboli cely s lidmi určenými pro pokusy s mutacemi.
V této úrovni se poprvé zhostíte role Kurtise. Dokonce v celé dosavadní TR sérii je to vůbec poprvé, kdy ovládáte jinou postavu než Laru.

Boran X
– Kurtisova osobní bouchačka. Je to vcelku silná pistole s velkým poškozením i přímo enormním zásobníkem.
– Munice 25


 

Kapitola 28 – Maximálně zabezpečená oblast

Další část věznice přecházející plynule v laboratoře, kde byly prováděny mutace. Opět v roli Kurtise.

Proto-Nephilim
– Mocné zmutované stvoření zrozené z experimentu sekty. Po uprchnutí pustoší laboratoře. Existuje jen jeden exemplář, ale i te bohatě stačí. Potvora vypadající jako kříženec opice a šelmy je nebezpečný svými drápy a zuby. Vydrží spousty ran.


 

Kapitola 29 – Oblast vodního výzkumu

Konečně zase Lara! Po dohodnuté spolupráci s Kurtisem vás čeká spousta plavání v obří vodní nádrži a to s Leviatanem jako bonus.


 

Kapitola 30 – Trezor trofejí

Vnitřní jeskyně se sálem plným soch rytířů. Level je vcelku malý, ale opět v něm hlavní roli hraje voda. Lara zde konečně získá poslední obraz.


 

Kapitola 31 – Návrat Boaz

Třetí a poslední Kurtisův level. Celý je o boji s mocným minibossem.

Kristina Boaz
– Doktorka, která svou chybou narušila bezpečnost laboratoří a proto ji Eckhart nechal zmutovat. Výsledkem je obří jedovatá bestie připomínající cosi mezi gigantickou blechou a rostlinou. Má celou řadu útoku. Ten základní je útok zblízka kusadly. Dalším útokem je plivání kyseliny ze sosáku. A poslední je vystřelování kyseliny ze čtyř vaků na těle. Kyselina je nejen zraňující, ale především po ní Kurtis vždy uklouzne.
– Pro likvidaci bestie je třeba nejprve párkrát poranit tělo doktorky přisáté na spodku monstra. Poté začne monstrum střílet jedovaté projektly z těla a v tom přichází vaše chvíle – je třeba střelit do otvorů, odkud plive, než stačí zatáhnout krovky (pak musíte postup zase opakovat). Když sejmete všechny čtyři otvory (přičemž na ty zadní dva je třeba patřičnou klávesou změnit zacílení) bestie chvípce. Doktorka však nikoli.
– Doktorka vrzy povstane v podobě poletující věci připomínající zmutovaného komára. Nyní už může útočit jen zblízka, takže postačí přd ní ustupovat. Jakmile ji dostatečně poraníte (poznáte to dle odlupující se lebky) konečně padne.


 

Kapitola 32 – Ztracené území

Zapomenuté lávové jeskyně hluboko pod Prahou. Úroveň je to opravdu skromná, ovšem plná náročných akrobatických překážek.


 

Kapitola 33 – Eckhardova laboratoř

Závěrečná úroveň je především o bossfightu. Interiér laboratoře je složený ze dvou částí – stará laboratoř a ta moderní, kde je držen Spáč.

Boss 2 – Pieter Van Eckhardt + Joachim Karel

– Dvojitý bossfight začíná Eckhardem. Snahu oživit příslušníka dávné rasy se kvůli Laře poněkud komplikuje a tak se to Eckhard rozhodne vyřešit osobně. Po celou dobu boje vlastně jen běhá okolo silového pole v němž jste uvězněni a metá na vás dva druhy projektilů – elektrické nebo ohnivé. Před projektily se dá pohodlně uhnout tak, že si lehnete na zem (pak vás nic netrefí). Po nějaké době začne Eckhard připravovat tři své kopie. Tehdy už můžete vstát a připravit si bouchačku. Kopie totiž vběhnou do středu arény a vy Eckharda konečně můžete zranit. Až se kopie sejdou, změní se na Eckharda a on provede dost nebezpečný plošný útok, který zasáhne určité oblasti kolem něj. Po útoku se Eckhard vrátí za silové pole a celý proces jeho útoků se opakuje.
– Když Eckharda dostatečně poraníte, zhroutí se a Lara mu zabodne jeden úlomek do těla. Je třeba ho takto poranit celkem třikrát. Boj je tedy docela dlouhý, byť ne vyloženě těžký.
– Po poražení Eckharda dorazí Karel alias Monstrum, tedy vrah Von Croye a dalších. Boj s ním je odlišný a zbraně vám vůbec nepomohou. Karel velkou rychlostí léta okolo arény a šlehá malé energetické koule. To je vlastně jeho jediný útok, i když dosti nebezpečný. Je třeba popadnout Eckhardovu rukavici, aktivovat s ní jeden ze tří sloupů a pak už jen šplhat po žebřících stále vzhůru až ke Spáčovi. Skočte až k němu, načež mu nasadíte Chirugai, což Spáče zníčí a Karla též.


 

Zajímavosti

Lara pošesté
– Lara se po vylezení z hrobky evidentně dost změnila a bohužel nejen vzhledově. Začíná se z ní vytrácet bojovnost a odhodlanost. Může za to mizerný scenář. Momentky, kdy špatně odpovíte Bouchardovi a Lara jen odevzdaně čeká až ten buřt vytáhne bouchačku a odpráskne ji, jsou tristní. Lara zkrátka měkne, ale na to si zkrátka bude nutné zvyknout i do budoucna. Neohrožená akční hrdinka se i s ohledem na dobu vzniku hry pomalu mění.
– Šestý díl se neobešel bez nové „živé Lary.“ Tou se tentokrát stala Jill de Jong a rozhodně to není špatná volba 🙂 Ze všech dosavadních verzí je Jill nejlepší a pokud si chcete pro první TR sérii představit, jak by Lara měla vypadat, je tohle ideální vzor.
– TR6 je ale s ohledem na Laru zajímavý i další věcí a tou je boj zblízka. Je to vůbec poprvé, kdy Lara dokáže bojovat na těsnou vzdálenost za pomocí bojových umění.


 

Obleky

Džíny

– Lařin základní oděv. TR6 je prvním dílem série, v němž Lara neoblékne svoji klasiku. Tento běžný civiliní ohoz s riflovou bundou a džínami nosí v první polovině Pařížské epizody, přesněji na kapitoly 1-12.

Camo s vestou

– Maskáčové kalhoty a bojová vesta, to vypadá jako oblek na velice drsnou akci. Lara ho využije jen párkrát (v kapitole 13, 24 a 25), ovšem tento oblek má i další podobné varianty a ty jsou už častější.

Camo bez vesty

– Stejný oblek jako ten předešlý, akorát bez vesty. Lara ho nosí mnohem častěji, patrně tam, kde je větší teplo. 🙂 Budete ho mít na druhou půlku Pařížské epizody, tedy na kapitoly 14-23.

Camo kraťasy

– Opět stejný oblek, ale jen s šortkami. Lara ho nosí tam, kde je ještě větší teplo a to je kupodivu většina Pražské epizody.

Neoprén

– Neoprén na sebe Lara naposledy vzala v TR2. Už je to přeci jen dost dlouho. Nyní v neoprénu stráví jen minimum času. Získá ho na konci kapitoly 29 a v půlce kapitoly 30 už ho zase sundá.