DS1 – (2/4) Králohledači Frampt + Kaathe

Po zazvonění se otevřela pevnost. A před námi je náročná výprava do srdce Lordanu.

 

Kapitola 9 – Svatyně Ohňospoje (2. část)

9-svatyne-ohnospoje

Po zazvonění na Zvony Probuzení se probudil obří had Frampt. Pro Kasumi, která se oblékla do roztrhaného hávu po mrtvé Strážkyni ohně bude Frampt průvodcem.

Mrtvá Strážkyně
– Pokud je Lautrek po zazvonění na druhý zvon stále naživu, najdete v jeskyňce Strážkyně ohně její mrtvolu. Získáte její set lehké zbroje (vcelku slabé zbroje) a také žlutý orb, který slouží k vyhledání Lautreka. Pokud ho chcete potrestat a Strážkyni zachránit, budete ho muset vyzvat použitím orbu, ovšem to můžete udělat až na striktně dané lokaci. Zatím je Lautrek mimo váš dosah.

Přesuny postav
– Když si promluvíte s rytířem, který vás zaúkoloval zazvoněním za zvony, dá sice najevo své překvapení, ale také zhnusení ze smradlavého Frampta. Poté odejde a znovu ho najdete bohužel už jako prázdného a to v Novém Londu.
– Pokud jste se potkali s Quelanou anebo prostě jen máte pokročilou pyromancii, Laurencius bude zvědavý, kde jste k tak mocné pyromancii přišli. Pokud mu to řeknete, odejde do Zhouboměsta, ale stane se prázdným. Najdete ho v bažině a nezbude než ho zabít.
– Domhnall ze Zeny se z kanálů přesunul na most vedoucí k hradu. Horší pozici už si vybrat nemohl. Při každé jeho návštěvě budete riskovat pád, nicméně jeho návštěvy budou velmi časté. Po zabití některých bossů totiž Domhnall vyrobí jejich zbroj ve vaší velikosti. Zbroje si u něj můžete za nemalý obnos zakoupit, přičemž jde zpravidla o velice mocné zbroje. Všechny budou popsány níže. Krom toho, Domhnall nově nabízí Hlavní klíč, což je svazek klíčů nahrazující několik ostatních klíčů. Hlavní klíč však v sobě nemá žádný klíč, který by se nedal samostatně sehnat.

Králohledač Frampt
– Po zazvonění na Zvony z bazénku svatyně vylezl obří had Frampt. Pokud si od něj necháte vysvětlit situaci, řekne vám, že jste vyvolený, který má nahradit strážce ohně – Lorda Gwyna. Musíte se dostat do Anor Londa a získat Nádobu Lordů. Ale vaším prvním úkolem bude projít Senovou pevností. Tím je tedy váš další úkol jasně vytyčený. Senova pevnost se nachází nedaleko kovárny Adrého z Astory (oblast Farnosti Nemrtvých).
– Framptovi můžete dát materiály na kování zbraní a on je rozbije na menší díly. Obecně se to moc nevyplatí, protože menší materiály se snadněji shání. Pokud ale narychlo potřebujete vylepšit zbraň a chybí vám pár kousků, klidně do toho jděte.
– Framptovi také můžete dát každý běžný předmět. On ho zničí a vy dostanete adekvátní počet duší. Je to jediný způsob jak se zbavovat nepotřebných věcí a zároveň z toho něco mít. Většinu běžných zbraní Frampt vykoupí za 50 duší, kusy zbroje za 100 duší ale třeba dračí zbraně vezme rovnou za 5000 duší.

 

Nové předměty

 


 

Kapitola 10 – Senova pevnost

10-senova-pevnost

Senova pevnost je masivní stavba prošpikovaná smrtícími pastmi. Kasumi pasti překonala a na střeše přemohla Železného golema. Nyní stojí těžce opancéřovaná v golemově zbroji a s těžkým mečem na místě vítězného boje. Cesta do srdce Lordanu je otevřená.

Strategie vylepšování zbraní
– Počínaje Senovou pevností prudce stoupá obtížnost bojů. Počty nepřátel se sice lehce snižují, nicméně jejich výdrž a hrozba je vysoká. Je nepravděpodobné, že budete schopni přežít bez sázky na vylepšené zbraně. Nabízí se ovšem otázka – co když investuji do nějaké zbraně, pracně ji vylepším a pak najdu zbraň, která je lepší? K takovým situacím samozřejmě docházet bude, ale je třeba si říci, že i když vylepšíte obyčejný meč na nějakých, řekněme +10, bude pravděpodobně lepší než kvalitní meč v základním stavu. Ale přesto se nabízí otázka, jak moc vylepšovat? Jak udržet tu míru, abyste měli zbraně se kterými si vystačíte, ale zároveň neinvestovali zbytečně moc, protože určitě budete chtít vylepšit i ty kvalitnější zbraně, to abyste byli dokonale vybaveni.
– Názory hráčů se různí. Jsou tací, kteří zvolí třeba obouručák Bastard, katanu Iaito nebo vzácné zbraně černých rytířů, vytáhnou je na maximum a pak už používají pouze tyhle zbraně. A je pravdou, že si do konce hry opravdu mohou vystačit a vystačí. Nicméně pokud chcete jít s dobou, využívat nové kvalitnější zbraně a držet svoji výbavu na špici, doporučuji většinu zbraní vylepšit maximálně na +5. Takové vylepšení je levné a stojí vás pouze pár malých úlomků titanitu, které se dají snadno natěžit třeba z Balderských vojáků.
– Něco jiného to je u speciálních a dračích zbraní, které na vylepšení vyžaduji vzácné materiály. Tady doporučuji případné vylepšení velice dobře promyslet. Nejprve si zbraň otestujte v základním stavu. Pokud ucítíte, že to je zbraň kvalitní, že ji zvládáte a že se vám s ní dobře bojuje, pak do ní pomalu začněte investovat, ale mějte na paměti, že můžete narazit na zbraň, která ji překoná – proto se raději snažte tyto unikátní zbraně vylepšovat jen když přestáváte stačit na nepřátele.

Smrt na každém rohu
– Senova pevnost je vražedná oblast plná smrtících pastí. Zatímco ve Zhouboměstě vám stačil opatrný a přesný postup, nyní budete muset krom toho využívat přesné načasování a rychlé probíhání mezi pastmi. Jedna chybička rovná se smrt a to nemluvíme o nebezpečných hadích vojácích. Při průchodu pevnosti narazíte na spoustu zákeřných situací. Probereme si ty nejzávažnější a uvedeme, jak je přežít.
– Častý problém jsou kyvadlové sekery. Potkáte je na čtyřech místech a je nutné je umět překonat. Sekery se pohybují vždy v pravidelných intervalech. Někdy jich je ale více za sebou a vy musíte stihnout proběhnout mezi všemi. V takovém případě se ujistěte, že máte dostatečně lehkou výbavu, která vás nezpomaluje. V momentě kdy je sekera těsně nad můstkem, který chcete překonat, se rozeběhněte proti ní a jakmile uhne máte již potřebnou rychlost a proběhnete. Načasování je životně důležité.
– Další potíž představují valící se koule. Ty padají v pravidelných intervalech. Stačí počkat až koule projede a vběhnout na její dráhu. Koule se do pevnosti dostávají díky obrovi, který stojí na střeše a hází je dolů. Nicméně obr se respawnuje a tak vám jeho zabiti moc nepomůže. Jakmile obr hodí kouli dolů, ta dopadne na strojek, který určuje, kterým směrem koule vyrazí. Až se ke stroji dostanete, můžete jeho otočením směr nastavit. Nejen, že tím můžete odblokovat cestu po níž se koule valí, ale také je můžete poslat proti nepřátelům nebo proti stěnám, které koule rozbijí.
– Třetí překážkou jsou tlakové desky na podlaze. Šlápnete na ně a ze střílny vystřelí tři šipky. Obvykle není těžké se této pasti vyhnout pokud jste pozorní, ale někdy jsou desky hodně strategicky umístěné a zdánlivě není šance, jak je obejít. V takovém případě střelte na desku šíp. Zatížíte ji a střílna začne pálit. Snadno tak deaktivujete desky na dálku.

Tajemství pevnosti a Siegmeyr (2. setkání)
– V pevnosti se krom smrti dá nalézt mnoho cenných předmětů. Popíšeme si ty, které lze snadno minout.
– Na první dráze po níž se valí koule vyjděte až nahoru. V místnosti je truhla s prstenem ale snadno najdete. Důležitější je zahnutý meč Šotol, která leží na malé plošince pod vrcholem dráhy. Podívejte se z vrcholku dráhy pod sebe a jistě plošinku uvidíte. Stačí seskočit. Dole pak najdete i posedávajícího Sigmeyra, který má další problém – nemůže překonat pasti pevnosti.
– U druhé dráhy koulí si všimněte, že koule na konci padají do jámy. Počkejte si až se jáma naplní. Další koule pak projede přes ní a rozrazí stěnu. Za ní najdete velmi cenný Zlatý hadí prsten, který zvyšuje šanci na nález předmětu z mrtvol.
– Až dojdete ke stroji na koule, otočte ho tak, abyste mohli bezpečně projít po klikaté dráze. Všimněte si, že zhruba v polovině dráhy je nahoře dřevěná deska (stojí na ní hadí voják). Z výšky na desku skočte. Vedou odtud dvě cesty. Jedna cesta vede do velké cely, kde najdete set Černého pláště čaroděje a kouzlo Ticho. Druhá cesta končí propasti. Nebojte se seskočit. Dopadnete na kamennou desku na jejímž okraji je prsten, který tiší vaše kroky. Poté můžete velmi opatrně seskákat až na dno pevnosti kde je voda, nová zbraň Kosa a také Titanoví démoni. O nich je řeč níže. Až je vyřídíte (nacházejí se i v boční místnosti pod vězením) vyhledejte ve vodě malou komoru s žebříkem. Vylezte po něm a ocitnete se u okna, kterým můžete seskočit zhruba na počátek cesty pevnosti. Ještě tam ale neskákejte, protože před vámi (hned vedle okna) je iluzorní stěna. Za ní je žebřík vedoucí na střechu pevnosti, kde je obr, který po zazvonění na zvony otevřel bránu. Krom obvyklé dávky duší z jeho těla bohužel nic nezískáte.

Mimik (miniboss)
– Některé truhly ve skutečnosti nejsou truhly, ale vysoké potvory se zubatou truhlou místo hlavy. Pokud takovou truhlu otevřete, Mimik vás skousne a pravděpodobně rovnou zabije. Prvního Mimika potkáte ve sklepě pevnosti nedaleko výtahu.
– Od této chvíle každou truhlu nejprve majzněte něčím těžkým. Pokud se truhla zvedne do čtyřmetrové výšky, víte že to nebyla truhla.
– Mimik se nikdy nerespawnuje! To je dobré zjištění. Navíc z každého Mimika zůstane nějaká pěkná věc. I když víte že truhla je Mimik, snažte se ho zabít.
– Z Mimika v Senově pevnosti zůstane elektrické kopí. Je to klasické kopí ale s již provedeným překováním na elektrickou zbraň. Takových zbraní najdete jen velmi málo, takže si jich ceňte. Tohoto kopí obzvláště, jelikož elektřina je na hadí vojáky skvělá.

Titanoví démoni
– Dole na dně pevnosti jsou celkem čtyři Titanoví démoni. Není nutné tam dolů chodit, ale titanit z démonů se samozřejmě hodí. Pokud se cítíte dostatečně vybaveni, určitě se s démony vypořádejte.

Tajemství střechy
– I na střeše se dá přehlédnout mnoho pěkných věcí…
– Ve věži za prasklým mostem je rytíř obchodník. Přeskočte prasklinu a můžete s ním obchodovat. Nabízí nové a kvalitní těžké zbraně a zrovna tak těžké zbroje. Při procházení pevnosti vám taková zátěž moc neprospěje, ale na blížícího se bosse bezpochyby ano. Navíc má rytíř na skladě péřové šípy a ostřelovačské šipky – drahé ale kvalitní projektily s velkým dostřelem.
– Pod prasklinou mostu leží dole na plošině Ostřelovačská kuše. Je to skvělá věc. Pád vás ale může snadno zabít. Raději si pomozte kouzlem na utlumení pádu.
– Když se vydáte po hradbách okolo hlavní věže pevnosti, narazíte na druhého rytíře Berenike. Tento se už ale respawnuje. Porazte ho a přejděte přes můstek k malé věži. Střeží ji prázdný rytíř Richard bojující rapírem. Jeho porážka není snadná, ale pokud zvítězíte, Richardův rapír je váš stejně jako obsah truhel ve věži. Rapíry jsou díky bodání velice podobné kopím. Jsou však rychlejší, ale s menším dosahem. Ricardův rapír je zvláštní tím, že když použijete silný útok, dvakrát bodnete ale když vzápětí použijete silný útok znovu, bodnete ještě čtyřikrát. Proto hadím bojovníkům jde o dobrou zbraň, ale musíte ji trochu vylepšit.

Logan, Velký klobouk
– Až se dostanete ke stroji na koule otočte ho tak, aby koule padaly po dráze naproti oknu. Koule prorazí stěnu od vězení. Následně stroj otočte, abyste mohli do vězení projít. Najdete zde uvězněného mága Logana. Abyste ho osvobodili, budete potřebovat klíč. Ten se nachází až na střeše pevnosti. Jakmile vyjdete na střechu, všimněte si prasklého mostu do věže. Přeskočte prasklinu a ve věži sestupte dolů. Na konci cesty najdete klíč od vězení. Tím můžete Logana osvobodit a on se přesune do Svatyně Ohňospoje.
– Vzhledem k náročnosti Senovy pevnosti se vám asi nebude chtít ji opouštět, nicméně pokud je vám magie blízká, rozhodně to dobře zvažte. Logan vám totiž může ve Svatyni nabídnout nová silná kouzla.

Klecový výtah
– Stejný klíč, který odemyká klece ve vězení (viz výše), slouží k odemčení klecového výtahu. Ten se nachází na střeše pevnosti, konkrétně v dolním patře velké věže, kterou bude procházet. Nastupte si do klece a ta vás sveze až na počátek pochodu pevností, před první past. Od nynějška se můžete snadno přesouvat nahoru a dolů.  

Obr (miniboss)
Na vršku pevnosti je obr, který po vás hází explozivní koule. Pokud máte dostatek šípů, můžete ho zastřelit už zezdola. Jestliže dáte přednost kontaktnějšímu boji, budete se muset přes můstky dostat až nahoru, ale počítejte s tím, že budete muset čelit explozivním koulím. Všímejte si, že některé části podlahy jsou ohořelé – právě na ně golem nejčastěji hází koule.

 

Boss 7 – Železný golem (2 880 HP)

– Železná hora s obrovskou sekerou je závažnou překážkou. Golem je pomalý ale velice silný a vzhledem k rizikovému prostředí hrozí pád z mostu a smrt.
– Při boji s golemem je dobré pamatovat, že mu můžete proběhnout mezi nohama. To je velmi důležité, neboť v praxi je dobré golema sekat zezadu a rychle couvnout než se otočí.
– Pokud golema několikrát tvrdě zasáhnete, zasekne se a začne vrávorat. Rychle do něj bušte než se probere. Pokud budete opravdu důrazní, golem klesne dokonce až k zemi a vy můžete nerušeně bušit dál. Nicméně později se stejně zvedne a boj pokračuje.
– Existuje šance, jak golema srazit dolů z mostu. Pokud se golem zasekne na samém okraji mostu a vy ho donutíte dalšími údery klesnout k zemi, spadne dolů a zemře. Jednoduché 🙂
– Na boj s golemem si můžete povolat silného spojence a to slavného rytíře Železného Tarkuse. Rytíř má silnou zbroj, velký štít a masivní meč. Jeho údery jsou tvrdé a golemovi dokáže pořádně zatopit.

10-senova-pevnost-spojenci

Kasumi si povolala na pomoc Železného Tarkuse. Zbývá ještě nakoupit namísto rapíru nějakou pořádně těžkou zbraň a boj s golemem může začít.

– Pokud o pomoc Železného Tarkuse stojíte, jeho značku najdete v malé věži jen kousek od areálu bossfightu (přes most). Žádné podmínky pro jeho povolání nejsou.
Kasumi uklidňuje: Golem je velice silný protivník, ale váš potenciální spojenec je zase výtečný bojovník. Dokonce je možné, že když necháte bojovat pouze jeho, tak golema porazí.
Kasumi doporučuje: Nezapomeňte se v případě zájmu vrátit za Domhnallem a koupit Golemův set. Je to velice silná kvalitní zbroj. Díky klecovému výtahu se snadno vyhnete většině pevnosti. Vždycky je lepší být připraven než pak čelit nebezpečí na které nestačíte.

Odměna za bosse
40 000 Duší
1 Lidskost
Duše golema (12 000)
Domhnall začne prodávat Golemskou zbroj

Duše golema
– Duše golema lze použít na výrobu dvou zbraní. Určitě si některou z nich vyberte.
1) Pěst z dračí kosti – Brutální „pěstní“ zbraň s velkou rychlostí, velkou účinnosti ale logicky pouze minimálním dosahem. Silný útok je tak tvrdý, že dokáže odrazit nepřátele do vzduchu. Na výrobu budete potřebovat jakoukoli „pěstní“ zbraň (Caestus,…) úrovně +10.
2) Golemova sekera – Mohutná velesekera s obrovským účinkem ale také velkým požadavkem na sílu (36). Silný útok vystřelí vzduchovou vlnu, která dokáže zasáhnout více nepřátel najednou, avšak výrazně snižuje trvanlivost zbraně. Na výrobu je třeba jakákoli sekera, či velesekera +10.

 

Nové předměty

Nová kouzla

Nezapomeňte získat

 


 

Kapitola 11 – Anor Londo

11-anor-londo

Hlavní město Lordanu. Anor Londo je rozsáhlá oblast plná silných rytířů ale také užitečných předmětů. Kasumi město již vyčistila, přemohla i slavnou dvojici rytířů Ornsteina a Smougha a nyní si ve zbroji drakobijce Ornsteina užívá výhledu na palác.

Cennosti a Mimikové
– V této oblasti je spousta Mimiků. Dejte si na ně pozor.
– První mimik je hned na počátku ve svatyni Smougha. Leží tu dvě truhly, přičemž ta napravo je Mimikem. Z jeho těla získáte sudlici, která je již překovaná na krystalovou zbraň. Takové zbraně jsou účinné, ale stejně jako obyčejné krystalové zbraně je nelze opravovat.
– Až dorazíte do paláce, podívejte se do posledních dveří v přízemí. Zadní stěna krbu je iluzorní stěnou. Zničte ji a projděte do temného sklepa. Je tu spousta truhel, které obsahují  set Havlovy zbroje (extrémně těžký ale též extrémně odolný), dračí zbraň zvanou Dračí zub (gigantická nezničitelná palice) a Havlův štít (masivní veleštít). Jedna z truhel je však Mimikem tak opatrně! Z jeho těla můžete získat obyčejný kyj, nicméně kyj je překovaný na okultní zbraň (extra poškození proti rytířům). Takové kování je velice vzácné a bude trvat ještě dlouho, než si ho budete moci klasicky pořídit.
– V patře paláce je kolem schodiště dvojice truhel. Každá je ale Mimik. Zbudou po nich mince, které slouží pouze jako cennosti (výměna za duše) pro Frampta.

Strážkyně ohně
– Mezi svatyněmi Ornsteina a Smougha je cesta do podzemí, kde je ohniště. Stojí tu ozbrojená strážkyně ohně. Můžete si u ní nechat posílit Estus.
– Strážkyně spadá do Úmluvy Temného měsíce. Více si k tomu řekneme později.
– Až získáte Nádobu Lorda, zajděte za strážkyni. Poví vám o Seathovi Bezšupinatém, který zradil svůj dračí lid, stal se pobočníkem lorda Gwyna a usadil se ve Vévodových archivech vysoko na kopci nad městem.

Chrlič (miniboss)
– Na mostě od svatyní ke hradu narazíte na dva staré známé chrliče. Potkáte je postupně, což vám dává výhodu. Porazit je nebude snadné, ale v tuto chvíli už byste měli být dostatečně zkušení, abyste Chrliče zvládli.
– Pokud se vám doposavad nepovedlo získat předměty z těl chrličů (sudlice, štít a helma) po posledním Chrličovi tyto věci zůstanou určitě.

Tajemství kostela
– Až budete procházet kostelem přes traverzy u stropu, přesekněte řetěz od lustru. Lustr spadne a dole si později můžete vyzvednout kouzlo Velká magická zbraň.
– Opět u stropu kostele přeskočte z pravého balkonu na plošinu se sochami. Projděte přes plošinu a proskočte do okna levého balkonu. Nahoře najdete truhlu s božím požehnáním. Takové pořádné léčení se bude hodit. Zpátky se dostanete stejným způsobem – skokem na plošinu se sochami a přeskočením na balkon.
– Dole v kostele si všimněte velkého obrazu. V tuto chvíli s ním nic nezmůžete, ale později se sem vrátíme.
– V rohu vedle obrazu leží celý set zbroje Černého železa a k tomu Velemeč a Veleštít černého železa. Jde o silnou těžkou výbavu vhodnou pro příznivce hrubého boje založeném na štítu a vysokém brnění. Nicméně set Černého železa překonává Zbroj z Golema pouze po stránce ochrany vůči ohni.
– Pákou na otáčení středového schodiště otočte dvakrát proti směru hodinových ručiček. Sloup klesne a vy můžete sejít až dolů, kde je malá svatyně. Je tu ohniště a Prsten prvorozeného syna Slunce, který posílí zázraky. Na tohle místo se později vrátíme ale to až za dlouho.

Nebezpečné střechy
– Cesta do paláce vede přes úzké zdobené můstky tvořící podpěry budovám. Jeden špatný krok znamená pád a smrt. Toto rizikové prostředí navíc končí situací, kdy před vámi v dálce stojí dva lukostřelci a mají na mušce celý jeden můstek po němž musíte projít. Jde o náročnou situaci, která se velmi těžko řeší.
– Lukostřelci jsou mimo dosah kouzel a střelba lukem je riziková, protože se vystavíte riziku jejich šípů, které jsou masivní a snadno vás srazí do propasti. Doporučuji paradoxně vsadit na boj zblízka. Vybavte se veleštítem, který pohltí velké poškození a nejprve doběhněte k věži ve středu úzkého můstku. Nyní v zákrytu počkejte až lukostřelci přestanou střílet. Tehdy rychle obejděte věž a utíkejte po můstku nahoru k lukostřelcům. Nesnažte se krýt, pouze kličkujte pokud vám hrozí zásah šípem. Díky rychlosti byste ale měli být schopni se vyhnout zásahu i když poběžíte celou dobu rovně. Jakmile budete na římse u lukostřelců, taste štít a zaměřte se na lukostřelce vpravo. Postupně se k němu přibližujte, dokud nevytasí meč a nepůjde s vámi bojovat zblízka. Ten druhý lučištník na vás pravděpodobně nebude vůbec střílet, jelikož je trochu níž a neměl by vás vidět. Ale i kdyby vyšel nahoru a střílel, musíte rány přetrpět. Až lučištník vpravo padne, můžete se věnovat tomu druhému.

Hrozba cizích hráčů
– Interiér paláce je jednou z nejvyhledávanějších oblastí bojechtivých hráčů. Právě zde vám hrozí velké nebezpečí vpádu cizích útočníků ale bohužel právě zde se díky zabíjení rytířů dají rychle těžit duše. Pokud nejste na boje s hráči stavění, ale láká vás těžení duší, raději se spokojte s Prázdným.
– To ovšem neplatí v případě, že před sebou máte stále ještě bosse! Naopak! Povolání spojence na boj s bossem je velice důležité (viz níže).

Interiér paláce a Siegmeyr (3. setkání)
– V interiéru paláce lze najít spoustu pěkných věcí. Havlovu zbroj ukrytou za iluzorní stěnou v krbu jsme si už popisovali, ale je toho tu víc.
– V patře narazíte na vašeho známého rytíře Sigmeyra z Katariny. Tentokrát čelí stříbrným rytířům. Až je pobijete, promluvte si Sigmeyrem. Poděkuje vám a dá Malý prsten bytí, který mírně zvedna zdraví.
– Ve velkém sále s obřími rytíři jděte až do patra. Prolezte skrze rozbité okno ven a opatrně seskákejte na římsu. Projděte podél ní a seskočte na plošinu za zdobeným plotem. Je tu Veleluk drakobijce – extrémně účinný těžký luk, který ale lze nabít pouze těžkými šípy, které prodává obří kovář.
– Vedle obřího kováře je truhla s prstenem. Stačí když kováře obejdete zleva a dostanete se k ní. Hlavně dejte pozor ať kováře omylem nepraštíte!

Kovář – Obr
– Váš druhý kovář je prostě obr. Je mírumilovný a má na na skladě pár pěkných věcí, včetně zbroje a zbraní obrů a speciálních šípů i šipek. Za nákup stojí především šípy měsíčního svitu (způsobují magické poškození), bleskové šipky (způsobují elektrické poškození) a drakobijské šípy (velmi drahé ale extrémně silné šípy pro veleluky). Všechny druhy šípů samozřejmě vyžadují používat je pouze v situacích, kdy je plně využijete.
– Obří kovář může provádět nové typy kování.
A5) Bleskové kování – Bleskové neboli elektrické zbraně mají poškození bleskem, což je samostatný druh poškození účinný proti vybraným nepřátelům jako jsou plazi (hadí bojovníci, draci…) Na bleskovou zbraň nejprve potřebujete základní kování +10, poté si u Obra necháte zbraň překovat na bleskovou, načež ji můžete vylepšit až na úroveň +5. Na vylepšování bleskových zbraní potřebujete jako materiál klasický titanový úlomek a na maximální úroveň potřebujete extrémně vzácnou titanovou desku. Zajímavé je, že na bleskové kování nepotřebujete žádné uhlíky!
A6) Krystalové kování – Krystalové zbraně mají vysoké poškození, avšak velice sníženou trvanlivost a nelze je opravit! To činí krystalové zbraně vcelku málo hodnotnými. Na druhou stranu, není od věci vyrobit si krystalovou zbraň a užívat ji třeba jen na minibosse, či další silná monstra. Na krystalovou zbraň nejprve potřebujete základní kování +10, poté si u Obra necháte zbraň překovat na krystalovou, načež ji můžete vylepšit až na úroveň +5. Na vylepšování krystalových zbraní potřebujete jako materiál klasický titanový úlomek a na maximální úroveň potřebujete extrémně vzácnou titanovou desku. Dále je třeba Krystalový uhlík.
A7) Zbraně bossů – Pouze kovář obr umí z duší bossů vytvořit unikátní a zpravidla velice mocné zbraně. Nejprve potřebujete mít patřičný typ zbraně (meč, katana, sekera, zahnutý meč, malý štít…) na základním kování +10. Poté si od Obra necháte zbraň překovat na zbraň bossů, přičemž materiálem je příslušná duše bosse. Zbraň bossů můžete vylepšit až na +5 a to díky vzácnému démonímu titanitu (z těl Titanových démonů). Na kování není třeba žádný uhlík.

Napadení Lautreka
– Ve velkém sále s obřími rytíři můžete pomocí orbu napadnout svět Lautreka (samozřejmostí je pochopitelně to, že Lautrek zabil Strážkyni ohně a vy máte orb).
– Během napadení budete trpět stejnými příznaky jako v případě napadení hráčů a to znamená, že se nemůžete léčit Estusem! Naštěstí se toto omezení dá obejít tím, že využijete léčivé zázraky, nebo lidskosti, které zakázané nejsou.
– Přímo v boji vás krom Lautreka napadnou i jeho dva kumpání. Vzhledem k tomu, že jsou v přesile, může být užitečné vsadit třeba na plošná pyromantická kouzla nebo černé bomby.
– Můžete si všimnout, že do světa Lautreka vstupujete jako modrý fantom, což není zločinec, ale vykonavatel spravedlnosti. Je to taková ukázka toho, jak probíhá úmluva Temného měsíce, kterou později také objevíte. Za vykonanou pomstu obdržíte Památku na odvetu, což je předmět typický pro tuto úmluvu.
– Po poražení Lautreka získáte Duši Strážkyně ohně. Nedoporučuji ji využít k posílení Estusu. Uděláte lépe, když Strážkyni zachráníte.
– Krom toho z Lautreka získáte i Prsten přízně a ochrany, který zvedá zdraví, výdrž i nosnost. Prsten je na nadcházející bossfight (a nejen na něj) výtečný, ale pokud prsten někdy sundáte, zničí se!
– Po zabití Lautreka najdete v patře sálu kde se odehrává bossfight jeho zbroj Přízně.

 

Boss 8 – Zabiják draků Ornstein a Popravčí Smough (1642 / 2646 HP)

11-ornstein-a-smough

Ornstein a Smough jsou smrtící dvojkou. Jeden z elektrickým oštěpem, druhý s masivním kladivem. Ornstein navíc představuje jednoho ze čtyř proslulých Gwynových rytířů.

– Právě vstupujete do bossfightu, který je hráči považován za jeden z nejtěžších vůbec. Je to zvláštní, jelikož za sebou máme asi třetinu hry, ale je to tak. Bossfight se dvěma bossy jste si již vyzkoušeli u Chrličů, nicméně ti byli oproti Ornsteinovi a Smoughovi jen lacinou jednohubkou. Teprve tady přichází opravdová a nefalšovaná krize.
– Máme tu dva bosse, každý s naprosto odlišnými útoky a schopnostmi. Ornstein je proslulý drakobijec a jeden ze čtyř slavných Gwynových rytířů, kteří představují prakticky vrchol – prostě ti nejlepší z nejlepších. Ornstein v boji využívá své bleskové kopí. Je velice rychlý ale slabší než jeho kolega Smough. Právě Smough, ač nepatří mezi horkou čtyřku, je mocným bojovníkem se zničujícími útoky kladivem. Smough je pomalejší, ale podstatně odolnější než Ornstein.
– Pokud některého z nich zabijete, ten druhý nabere sílu padlého kolegy a nejen že se mu zregeneruje zdraví, ale získá i jeho vlastnosti. A tak Ornstein z padlého Smouga vyroste do obří velikosti a Smough z padlého Ornsteina získá elektřinu pro své kladivo.
– Výsledná odměna z bosse závisí na tom, kterého jste zabili jako posledního. Většina hráčů (odhadem tak 90%) jako prvního zabije Ornsteina, takže jejich odměnou je duše Smougha a jeho set zbroje u Domhnalla. Nicméně odměna z Ornsteina je hodnotnější, jelikož součástí není jen duše a případná zbroj, ale i mocný Lví prsten. Ovšem zabít Ornsteina až jako druhého je bezpochyby mnohem těžší než zabít jako druhého Smougha.
– Oba válečníci mají dohromady asi 20 různých druhů útoků. Jestliže jsem někde u Quelaagy říkal, že je dobré se útoky bossů naučit, tady to tak úplně neplatí, jelikož 20 útoků si prostě nezapamatujete. Soustřeďte se pouze na ty nejničivější jako třeba Smoughův skok – odrazí se, vyskočí do vzduchu a tvrdě dopadne kladivem na zem. U těch ostatních útoků prostě jen předpokládejte a reagujte. Je to hodně o improvizaci.
– Je dobré vědět, že aréna nabízí několik sloupů za nimiž se můžete krýt. Obíhání kolem sloupu je sice zoufalou, ale ne zase tak špatnou technikou. Nicméně sloupy poslouží především jako chvilkový kryt pro léčení. Sloupy však mohou být zničeny.
– Ornstein je citlivý na oheň. Je tu však problém – pokud dodržujete návod, pak ještě nemáte Ohnivý uhlík, takže žádnou ohnivou zbraň si nevyrobíte. Nicméně pokud trochu zapřemýšlíte, stačí aplikovat na vaši zbraň Uhelnou pryskyřici (od obchodnice z Hradu Nemrtvých) anebo je-li pyromancie vaším koníčkem, zkusit vsadit na ni. Nejelegantnější variantou je sázka na Meč Quelaagy (zbraň bosse), který uděluje vysoké ohnivé poškození, které můžete ještě zvýšit lidskostmi.
– I Smough má citlivost vůči ohni, ale zdaleka ne tak vysokou. Smough je citlivý především na elektřinu neboli bleskové zbraně. Nicméně Ornstein elektřině odolává a pokud bude Smough posílen z mrtvého Ornsteina začne elektřině vzdorovat i on. Pokud nechcete Smougha složit jako prvního, vsaďte raději na oheň. Ovšem pokud je Smough váš cíl číslo jedna, doporučuji koupit Obrovu sudlici od Obra kováře, která má elektrické poškození. Pomoci může i Zlatá pryskyřice na vaší oblíbené zbrani. Nezapomeňte ale vyměnit zbraň, jakmile Smough padne!
– Tvrdé údery (ať už zbraní, či kouzlem) jsou schopné rozhodit Ornsteinův i Smoughův útok. Pokud se vám je podařilo rozdělit, můžete se pokusit vsadit spíše prudké na brutální útoky, než na nějaké pracné uhýbání a krytí.
– Protože po zabití jednoho se ten druhý vyléčí, rozmyslete si předem koho chcete zabít jako prvního a po něm jděte. Každý úder do vašeho cíle se počítá, kdežto úder do druhého je zbytečný.
– Ačkoli při průzkumu oblasti najdete hned dva těžké sety zbrojí, doporučuji boj soustředit na rychlost, uhýbání a krytí. Pokud máte dostatečně vysokou nosnost, klidně si nějakou těžkou zbroj vezměte ale především potřebujete unést veleštít. Dva bossové najednou, to je dvojnásobná dávka úderů. Jestliže jste terčem obou bossů, musíte spíše utíkat a rozdělit je. Když se pak nějaký přiblíží, vykryjete jeho útok a udeříte. Pokud nebudete v pohybu, snadno vás obklíčí a k tomu dojít nesmí.
– Pokud je pro vás technika krytí jedinou kterou zvládáte, můžete to zkusit i takto, ale je nutné umět bosse oddělit. Počkejte až se na vás vrhne Ornstein, vykryjte úder, párkrát ho sekněte a utíkejte na druhý konec sálu. Protože je Ornstein tak rychlý, bude u vás vždy rychleji než Smough. Tato taktika ale počítá s tím, že Ornstein padne první.
– Na boj můžete povolat rytíře Solaira. A vzhledem k náročnosti boje se to dá více než doporučit. Mějte na paměti, že Solairovi nevysvětlíte, který z bossů by podle vás měl zemřít první. On bude zpravidla útočit na toho, které je slabší a tím je už od počátku Ornstein. Může se zdát, že pokud je vaším cílem zabít jako prvního Smougha, pak vám rytíř Solaire jen uškodí, ale je to naopak! Solaire Ornsteina nezvládne ale aspoň zaměstná, což vám dává velkou výhodu, protože se můžete nerušeně věnovat Smoughovi. Ornstein Solaira vyřídí, to je jisté, ale pokud jste v boji se Smoughem důrazní, mělo by k tomu dojít krátce před tím než Smough padne. Když se zadaří, budete v druhé části boje sice sami proti obřímu Ornsteinovi, ale duel 1vs1 je přeci jen stravitelnější.

11-anor-londo-spojenci

Kasumi si na pomoc najala Solaira. Taktika je jasná – Zatímco Solaire odláká Ornsteina, Kasumi se v extrémně těžké Havlově zbroji a s elektrickou Sudlicí obrů postaví Smoughovi.

– Pokud chcete na pomoc rytíře Solaira stačí s ním promluvit u ohniště v paláci. Jeho povolávací značku najdete ve vstupním sále paláce v mezipatře schodiště.
Kasumi uklidňuje: Ornstein a Smough se dají porazit. Vzhledem k bohatosti hry je možností jejich porážky celá hromada. Je to jen o tom vybrat tu, která vám nejvíce sedne, natrénovat si to a jednou to určitě vyjde. Pokud cítíte, že na to nemáte, klidně se vydejte zpět přes Anor Londo i Senovu pevnost a těžte duše, vylepšujte zbraně, učte se bojovat, sbírejte lidskosti… Klidně navštivte místa do kterých jsme se v návodu ještě nepodívali. Výhodou Dark Souls je skutečnost, že dříve nebo později půjde všechno. V uvozovkách bezvýchodný kolaps může nastat jedině v případě, že investujete duše do naprosto kreténsky zvolených vlastností.

Odměna za bosse
50 000 Duší
Duše Ornsteina (12 000 Duší) – (pokud byl Ornstein zabit jako poslední)
Duše Smougha (12 000 Duší) – (pokud byl Smough zabit jako poslední)
Domhnall začne prodávat Ornsteinovu zbroj (pokud byl Ornstein zabit jako poslední)
Domhnall začne prodávat Smoughovu zbroj (pokud byl Smough zabit jako poslední)
Lví prsten (pokud byl Ornstein zabit jako poslední)

Duše Ornsteina
– Duše Ornsteina lze použít jen na výrobu jedné zbraně.
1) Kopí drakobijce – Mocné elektrické kopí, které silnými údery vystřeluje elektrické paprsky, které ovšem snižují trvanlivost zbraně. Kopí může posloužit na boj zblízka i na ostřelování nepřátel. Obzvláště účinné vůči monstrům citlivým na elektřinu. Na výrobu budete potřebovat jakékoli kopí úrovně +10.
– Z Mimika v Senově pevnosti jste mohli získat kopí, které již bylo kované na bleskovou zbraň. Stačí zvrátit proces kování a máte rovnou základní kopí +10 🙂

Duše Smougha
– I duše Smougha lze použít jen na výrobu jedné zbraně.
1) Smoughovo kladivo – Gigantické kladivo Smougha je zbraň s největším požadavkem na Sílu – neskutečných 58 (neboli 39 v případě držení obouruč). Poškození kladivem je ohromné a navíc vám každý zásah dodá +10 HP. Vzhledem k velikosti kladiva hrozí, že přes něj neuvidíte na cestu 🙂 Na výrobu je zapotřebí jakákoli drtící zbraň (palice, kladiva, velekladiva) úrovně +10.

Nádoba Lorda
– Od chvíle kdy obdržíte relikvii Nádobu lorda se můžete teleportovat mezi některými objevenými ohništi. Díky tomu už nebudete muset překonávat Senovu pevnost, či jinou smrtící oblast. Veškerý pohyb po světě bude výrazně urychlen a usnadněn.

4. Úmluva – Strážce princezny

sekta-4– Tato úmluva se částečně podobá úmluvě Bílé cesty, ale je podstatně významnější. Jde o kooperativní úmluvu vhodnou pro hráče, kteří dávají přednost magii zázraků.
– Až se po poražení Ornsteina a Smougha setkáte s princeznou Gwynevere, můžete se připojit do její úmluvy.
– Jako strážce princezny nemáte žádné úkoly. Nic se po vás nepožaduje ale jste lépe propojeni s jinými hráči stejné úmluvy.
Odměny
– Tato úmluva nemá žádné úrovně v nichž můžete povyšovat. Když se ale do úmluvy připojíte, dostanete odměnu.
– Za prvé obdržíte Prsten Sluneční princezny, který posiluje synergii zázraků. Již jsme o tom jednou mluvili – pokud uvidíte bílý kruh, byl zde použit zázrak jiným hráčem. Použijete-li stejný zázrak, jeho síla bude větší a díky prstenu bude ta síla podstatně větší.
– A za druhé budete moci používat dva speciální léčivé zázraky Štědré Sluneční světlo a Uklidňující Sluneční světlo. Oba zázraky však najdete až mnohem později. Význam těchto zázraků tkví v schopnosti léčit ostatní hráče, což se obzvláště vyplatí, pokud rádi zvete kolegy do svých světů.
Zrada
– Pokud opustíte úmluvu (ať už odejitím, či zradou) ztratíte možnost používat oba Sluneční zázraky, nicméně v inventáři vám zůstanou (pokud už je máte), stejně jako prsten.
– Jestliže princeznu Gwynevere zabijete, nejen, že se nepůjde připojit do úmluvy, ale celé Anor Londo pohasne. Všude ve městě zavládne tma a zvýší se počet nepřátel.

 

Nové předměty

Nová kouzla

Nezapomeňte získat

 


 

Kapitola 12 – Svatyně Ohňospoje (3. část)

12-svatyne-ohnospoje

Po získání Nádoby Lorda se Kasumi vrátila za Framptem. Ten mezitím usnul. Bude nutné ho něčím majznout po hlavě.

Odměna Sigmeyra (4. setkání)
– Siegmeyr z Katariny se přesunul do Svatyně Ohňospoje. Zeptá se vás, zda jste to byli vy, kdo otevřel Senovu pevnost. Když řeknete, že ano, dá vám jako dárek zázrak Emise moci. Také vám sdělí, že jeho další cesta povede do hlubin.

Zachráněná Strážkyně Anastázie z Astory
– Abyste oživili Strážkyni ohně, zajděte k její jeskyňce a umístěte sem její Duši strážkyně. Ona ožije a ohniště bude opět hořet. Je to užitečné, jelikož Svatyně Ohňospoje bude i nadále takovým styčným bodem, kam se budou přesouvat postavy.

Chrápající Frampt
– Čas od času Frampt usne a nejde s ním hovořit. Musíte ho něčím praštit a nebojte se, že ho zabijete – nejde to.

Nehovořte s Framptem!
– Pokud máte Nádobu Lordů a promluvíte s Framptem, vezme vás do nové oblasti. Zároveň si tím znemožníte přístup do nové úmluvy. Ač by bylo zcela logické s Framptem pokecat, v rámci umožnění přístupu k úmluvě to zatím nedoporučuji.
– Než umístíte Nádobu Lorda zacilte na ruiny zvané Nové Londo. Jestliže jste v Anor Londu nalezli královský palác a Nádobu lordů, co se nachází ve městě pod zemí?

 

Nová kouzla

 


 

Kapitola 13 – Černokořenná zahrada

14-cernokorena-zahrada

Výprava za Novým Londem začíná kupodivu zde. Černokořenná zahrada je kouzelné místo v hlubokých lesích obývané kamennými rytíři, lesními muži i flekatými žábami. Kasumi vsadila na vyváženou střední zbroj Elitního rytíře a dlouhou Partizánu, s níž porazila Lunosvitového motýla, který lesní oblasti vládne… no vlastně vládnul.

Do zahrady?
– Jistě víte, kde leží Nové Londo. Můžete tam klidně jít, vyčistit podstatnou část oblasti, ale nakonec zjistíte, že abyste se dostali dál, bude třeba ještě něco navíc. A to něco najdete právě v oblasti zahrady. Takže se nejprve vydejte tam.
– Cesta do Černokořenné zahrady vede přes Farnost nemrtvých – hned naproti kováři. Zahrada se dělí na dvě části, přičemž každá má svého bosse. Tu první část (končící zamčenými vraty) bylo možné relativně snadno zvládnout mnohem dříve, nicméně ta druhá je o poznání horší. Pokud se snažíte oblasti pročesávat jako celek, je dobré zahradu navštívit až nyní. A ať se to neplete, doporučuji se zatím zaměřit na tu první část.
– Pokud ho ještě nemáte, pořiďte si od Andrého Znak Artoria za 20 000 duší. Budete to potřebovat jako klíč na otevření brány do druhé části.

Tajemství zahrady
– Vpravo od vrat vede cesta do lesa, který je prošpikovaný kamennými rytíři. Jde o mohutné mocné bojovníky, kteří navíc mají magické schopnosti – mohou se léčit anebo vás okouzlit, což zpomalí váš pohyb. V lese je třeba být opatrný.
– Na některých stromech jsou zavěšené dlouhé zelené ještěrky se dvěma hlavami. Lze je snadno přehlédnout a protože způsobují otravu je třeba dávat si pozor. Z ještěrek mohou zbýt Vypouzeče vajec sloužící k vyléčení parazita.

Skryté ohniště
– Těsně před bránou je vlevo rozvalina. Prašťte do stěny vedle hromádky suti a odhalíte iluzorní stěnu, za kterou je ohniště.

Skrytá lesní cesta
– V oblasti lesa se nachází mohutný strom, který blokuje úzkou cestu. Strom je ve skutečnosti oživlý nerespawnující nepřítel, který se však nebrání. Zničte ho a můžete projít. Dorazíte na nižší část lesa, kde je útes a spousta červenočerných žab. Jejich útoky jazykem jsou nepříjemné, ale ne vyloženě vražedné. Odtud vede dlouhý tunel, kterým dorazíte na útes s Vlčím prstenem. Ten výrazně zvyšuje Rovnováhu.  

 

Boss 9 – Lunosvitový motýl (1506 HP)

– Lunosvitový motýl je považován za jednoho z nejslabších bossů. Narozdíl od většiny bossů nestojí přímo v cestě a jeho zabití nic nezbytného nepřinese. Nicméně když pomineme samotnou duši bosse, můžete po zabití motýla najít Božský uhlík, který se bude velmi hodit.
– Motýl neustále létá a to často nad mostem, což ho činí nezasažitelným klasickými zbraněmi. Můžete použít samozřejmě luk, ale to není zdaleka tak dobrý nápad jako sázka na magii. Rovněž si můžete počkat až se Motýl přiblíží a píchnout ho něčím dlouhým (kopí jsou ideální).
– Sám Motýl používá několik kouzel založených na magii (vysoká odolnost magii se hodí). Není zase tak těžké se jim vyhýbat, jenže je nutné si přivyknout na arénu, kteroužto je v podstatě pouze úzký můstek. Kotouly jsou velice užitečné.
– Pokud zdraví motýla klesne pod 50%, jeho útoky se prudce zrychlí. Navíc motýl se dokáže léčit z nektaru rostlin okolo. Naštěstí se neléčí moc, ale i tak je nutné být v boji důrazný.
– Na pomoc s bossem můžete povolat čarodějku Beatrice. Ta je díky svým silným kouzlům velice užitečná a pokud se vám podaří Motýla odlákat, dost možná ho čarodějka sama zabije.
– Povolání čarodějky je předpokladem pro to, abyste ji mohli povolat později znovu a to rovnou na obávané Čtyři krále.

14-cernokorenna-zahrada-spojenci

Kasumi na pomoc povolala dávnou čarodějku Beatrice. Zatímco Kasumi vsází na dlouhé kopí, Beatrice poslouží magií.

– Abyste povolali čarodějku Beatrice, stačí najít její znamení. To je však dobře ukryté pod schodištěm věže vedoucí k motýlovi. Těsně v rohu pod schodištěm je keř a v něm povolávací znak.
Kasumi radí: Lunosvitový motýl je sice považován za slabého, ale žádný boss není slabý! Stačí bosse trochu podcenit a je zle. I když už máte za sebou peklo v podobě Ornsteina a Smougha, přistupujte k Motýlovi s respektem a nepodceňte přípravu.

Duše Lunosvitového motýla
– Dvě magické zbraně…
1) Tykadlo Lunosvitového motýla – Prazvláštní kopí udělující pouze magické poškození, nicméně vcelku velké magické poškození. Požadavkem je kopí (nebo údajně i rapír) úrovně +10.
2) Krystalový prstencovitý štít – Nenechte se zmást názvem – tento štít nespadá mezi krystalové zbraně a lze ho tedy opravovat! Jedná se o malý štít, který má ohromnou odolnost vůči magii. To je ale bohužel jeho jedinou výhodou. Přesto je štít skvělý proti silným magickým tvorům typu Povolávač. Silný útok štítem vystřelí paprsek, kterým lze zasáhnout nedaleké nepřátele. Na výrobu potřebujete jakýkoli štít +10.

 

Nové předměty

Nezapomeňte získat

 


 

Kapitola 14 – Černokořenná zahrada (2. část)

15-cernokorenna-zahrada

Druhá část zahrady je rozsáhlá zalesněná oblast plné lesních mužů a houbolidí. Kasumi musí postupovat velice opatrně a reagovat na nečekané útoky. I proto vsadila na kvalitní Východní zbroj a rychlou katanu.

Tajemství lesa
– Druhá část zahrady je velice rozsáhlá oblast. Nachází se zde pár zajímavých věcí. Tou první je set Východní zbroje, který najdete na útesu s výhledem na Hrad Nemrtvých.
– Až překonáte kamenný můstek a sejdete dolů z věžišky, obejděte ji zleva podél propasti. V samém rohu, téměř pod mostem je truhla s Kamenným setem zbroje. Jde o velice odolnou zbroj s vysokou Rovnováhou.
– V druhé části lesa je háj s houbomuži. Uprostřed je truhla a v ní najdete Kouzelný uhlík!

5. Úmluva – Lesní lovci

sekta-5– Úmluva Lovců je velice bohatá a také velice komplexní. V lese se nacházejí lovci a to jak lovci postav, tak i případně lovci tvořeni hráči.
– Abyste se mohli připojit do úmluvy, musíte se nejprve přes lovce tvořené postavami probít do rozvaliny, kde v okně sídlí obří kočka Alvína. Kladně odpovězte na její otázky o připojení a budete jedním z lovců. Zároveň dostanete Kočičí prsten.
– Jako člen úmluvy se od vás vyžaduje, abyste chránili les před útočníky. To znamená, že když nějaký hráč vstoupí do areálu lesa, budete vyzvání, abyste se s ním utkali a porazili ho. Podmínkou je, abyste měli nasazený Kočičí prsten, jinak povolání nebudete. Když v boji uspějete, získáte +1 bod vítězství (slouží pro povyšování v rámci úmluvy) ale též máte šanci na zisk předmětu a to buď různé slabší kusy materiálů na kování zbraní, krámy anebo přívěšek. Pokud v boji selžete, nezískáte nic. Vzhledem k povaze úmluvy je velice užitečné stát se její součástí a setrvat v ní i když o boj s hráči moc nestojíte. Ty výhody jsou značné.
– Především jako člen úmluvy vás nebudou napadat postavy lovců. Stejně tak se vyhnete útokům ze strany lidských ochránců, jednoduše proto, že jste jejich parťák. Tím si výrazně usnadníte další průzkum oblasti. Doporučuji v úmluvě setrvat minimálně do doby, než porazíte bosse.
– Za druhé, pokud jste člen úmluvy, před rozvalinou, kde sídlí Alvína narazíte na mocného bojovníka Shivu. Když s ním promluvíte, můžete ho později najít ve Zhouboměstě a to dole u bažiny, hned vedle výtahu. Můžete si tam od něj koupit spoustu cenných věcí, o kterých bude řeč později.
– Hned za Shivou (ať už v zahradě, či Zhouboměstě) stojí jeho tělesný strážce, který je téměř průhledný. Když k němu přijdete, Shiva ocení, že jste jej odhalili.
Odměny
– Úroveň 0 (připojení) – Kočičí prsten
– Úroveň 0 (1 vítězství) – Boží požehnání
– Úroveň 0 (3 vítězství) – Prsten mlhy (nepřátelé vás hůře odhalí)
– Úroveň 0 (3 vítězství) – Alvina vám sdělí pár informací o Shivovi
– Pro odměny si musíte chodit k Alvíně. Vždy s ní promluvte a odměnu obdržíte.
Zrada
– Pokud opustíte úmluvu (ať už odejitím, či zradou) žádný postih vás nečeká. Nicméně pokud nejste členy úmluvy, pochopitelně budete opět napadáni Lesními strážci (postavami i hráči).
– Pokud zradíte, dosažená úroveň Úmluvy se zredukuje na polovinu.
– Pokud už nejste člen úmluvy, Shiva ze Zhouboměsta zmizí.

Pharisův luk a lovci
– Jeden z lesních lovců je lučištník a vlastní unikátní Pharisův luk, který je velice silný a má dlouhý dostřel. Vyplatí se ho zabít a luk si přivlastnit. Tento lesní lovec se nerespawnuje!
– Dva lesní lovci jsou rytíři. Sice z jejich těl nic nezískáte ale ani tihle dva se nerespawnují.

 

Boss 10 – Velký šedý vlk Sif (3 432 HP)

15-velky-sedy-vlk-sif

Sif chrání svého pána i po jeho smrti. Ač je vlkem, v boji s mečem je velice nebezpečný.

– Obrovský vlk, který výtečně zachází s mečem byl Artoriasův věrný druh. A když rytíř zemřel, Sif stále chrání jeho hrob. Jiná možnost není – Sif musí být odstraněn.
– Boj se Sifem není snadný, ale pokud přijdete na správnou strategii zvládnete ho. Sám Sif je skvělým bojovníkem, ale ovládá jen pár druhů útoků. Snadno a rychle zjistíte, jak dokáže bojovat a tomu se můžete přizpůsobit. Sifovy útoky, ač jsem vedeny obrovským mečem, můžete vcelku dobře vykrýt. Rozhodně vsaďte na nějaký veleštít schopný zastavit velké fyzické poškození.
– Sif je velice pohyblivý. Skáče ze strany na stranu, umí se od vás vzdálit a zvládá i přemety během kterých útočí. Má však jednu slabinu a tou je jeho velikost. Snažte se držet u Sifa co nejblíže. Motejte se mu mezi nohama a sekejte ho mečem. Když Sif uskočí, utíkejte zase pod něj a mezitím vykrývejte jeho údery.
– Jestliže je Sif už vážně poraněný, některé jeho útoky ztratí razanci. Například při komplikovaném přemetu se často převalí na bok. Nicméně nebezpečný je stále.
– Kasumi varuje: Bojovat se Sifem na dálku je teoreticky také možné, ale vzhledem k jeho pohyblivosti hrozí, že ho projektily minou anebo vám vypadne zamíření. Raději vsaďte na boj zblízka.

Odměna za bosse
40 000 Duší
Duše Sifa (16 000)
Prsten Artoriova úmluva
1 Lidskost
1 Kost k domovu

Duše Sifa
– Duše Sifa je jedinou duší bosse z níž lze vyrobit hned tři různě předměty. Dobře zvažte, který se vám bude hodit nejvíce.
1) Velemeč Artoriase – Masivní obouručák je vzácná zbraň mající požadavky na všechny čtyři vlastnosti – potřebujete 24 síly, 18 obratnosti, 20 inteligence a 20 víry. Vskutku vysoké nároky, nicméně odměnou vám bude silný meč způsobující svaté poškození a mající slušné bonusy ke všem čtyřem vlastnostem. Požadavkem na výrobu je zlomený meč úrovně +10. Zlomený meč můžete získat z Prázdných zombií.
2) Velemeč Artoriase (prokletý) – Jiná varianta obouručáku avšak opět s vysokými požadavky na všechny vlastnosti – potřebujete 24 síly, 18 obratnosti, 18 inteligence a 18 víry. I tento meč má bonusy ke všem čtyřem vlastnostem, což ho činí fantasticky účinným jestliže máte všechny statistiky vysoké. Prokletý meč má oproti klasickému Velemeči mnohem vyšší poškození, avšak již neuděluje svaté poškození. Díky tomu, že je meč prokletý, lze s ním zabijet duchy, aniž byste trpěli efektem dočasné kletby. Na výrobu potřebujete meč nebo velemeč +10.
3) Artoriův veleštít – Mocný veleštít schopný zcela zablokovat útoky speciálními typy poškození (krvácení, otrava, toxicita, kletba). Ovšem štít blokuje pouze jednorázové útoky těmito poškozeními, nikoli trvale zamořené oblasti jako je třeba bažina, či výpary bazilišků. Na výrobu štítu potřebujete jakýkoli štít +10.

Kam dál?
– Po zisku Artoriova prstenu už můžete zamířit do Nového Londa. Doporučuji si ale udělat pár dalších zastávek a navštívit oblasti, které sice nejsou povinné ale obsahují užitečné věci.
– První zastávkou by měla být Černokořenná kotlina. Cesta tam vede přes útes nedaleko Farnosti Nemrtvých anebo přes dřevěný most v zahradě.

 

Nové předměty

Nezapomeňte získat

 


 

Kapitola 15 – Černokořenná kotlina

16-cernokorenna-kotlina

Kotlina je malá zalesněná oblast mezi Černokořennou zahradou a Hradem Nemrtvých. Je zde plno stromů, vody i útesů. Oblast je obývaná několika krystalovými obry a také mocnou hydrou. Kasumi nejprve zdálky zastřelila Hydru a poté po záchraně Soumračnice dala přednost lehkému Staromódnímu setu, to aby mohla bleskově uhýbat útokům.

Hydra (miniboss)
– Na jezeře se usadila Hydra – mohutná hadí bestie s několika hlavami. Hydra na dálku plive nebezpečné projektily. Je rizikové se k ní vůbec přibližovat. Nejlepší metodou jak bestii porazit je luk a stovky šípů.
– V Černokořenné zahradě se vydejte po pravém břehu podél proudu řeky. Bezy uvidíte kamenný most, který vede do zadní části zahrady. Hned vedle mostu je žebřík. Slezte dolů, opatrně obejděte mostní pilíř a pokračujte podél proudu na visuté dřevěný můstek. Odtud už Hydru určitě uvidíte. Překonajte můstek a zastavte se na útesu s výhledem na Hydru. Teď už stačí jen přesně střílet.
– Hydru lze zabít dvěma způsoby. Buď jí klasicky stáhnete zdraví na nulu, načež zemře, anebo jí zničíte všechny hlavy. Zabíjením hlav budete také Hydru zraňovat, takže střílejte právě na ně.

Soumračnice z Oolacile
– Po poražení Hydry je jezero volné. Jeho prává část je tvořená hlubokou vodou, kam když spadnete, zemřete. Když ale půjdete podél vodopádu a dále kolem útesů, narazíte na konci jezera na zlatého krystalového golema. Je mnohem silnější, takže buďte opatrní, tím spíše, že pohyb ve vodě je pomalý. Z těla golema vyskočí princezna Soumračnice z jiné země zvané Oolacile. Pokud kývnete na její pomoc, najdete na břehu jezera její vyvolávací značku.
– Po vyvolání Soumračnice s ní můžete obchodovat. Má na skladě spoustu nových a dosti specifických kouzel, které oceníte především v boji s jinými hráči.
– Když se po vyvolání Soumračnice vrátíte na konec jezera, najdete zde Staromódní set – lehkou zbroj, kterou Soumračnice nosí.

Havel Skála (miniboss)
– Pomocí klíče z věže, kterou hlídal Lunosvitový motýl, odemkněte dolní část věže hradu. Za dveřmi číhá Havel v Havlově zbroji, s Havlovým štítem a Dračím zubem v ruce. Havel vydrží hodně a rozdává vražedné údery. Existují dva způsoby jak s ním bojovat.
– Ten první je rizkovější, ale čestnější. Jednoduše vstupte do věže a využívejte schodiště po kterém budete couvat nahoru a zároveň napadat Havla. Dobrá je sázka na pyromancii.
– Druhý způsob je ten, že vždy na moment nahlédnete do věže a rychle couvnete ven. Havel vyleze ze dveří, ale do oblasti kotliny jít nemůže a tak se zase pomalu vrátí, zatímco ho můžete trefit šípem nebo magií.
– Z Havla získáte jeho prsten, který o 50% zvyšuje vaši nosnost. To vám umožní se obléci do mnohem těžších zbrojí a vláčet těžké zbraně.

Kam dál?
– Dole v kotlině je cestička vedoucí podél útesu až do jeskyně, kde je ohniště. Jeskyně vede k výtahové šachtě, jež ústí v další nepovinné oblasti a právě tam je dobré se nyní podívat.

 

Nová kouzla

Nezapomeňte získat

 


 

Kapitola 16 – Údolí Dráčků

16-udoli-dracku

Údolí dráčků je úzká oblast obývaná zcela nečekaně… dráčky! Úzké pěšinky, můstky, útesy nad bezednými propastmi… I Kasumi musí být opatrná, protože jeden špatný krok a zásoba duší je fuč.

Na vršku věže
– Za mostem v údolí je obří brána. Zatím ji nemůžete otevřít, ale to nevadí. Vpravo od brány je žebřík vedoucí na jednu věž. Na vršku najdete Prsten s rudou slzou.

Nemrtvý drak (miniboss)
– Cestou údolím dorazíte k nemrtvému drakovi, který zprvu vypadá jen jako zdechlina. Když se ale pokusíte sebrat věci, které leží u draka, on ožije a začne plivat silně toxickou kyselinu.
– Drak se nemůže pořádně hýbat, pouze se přidržuje útesu a plive jed na všechny strany. Když odstoupíte mimo jeho dosah, snadno ho můžete zastřelit lukem.

Kam dál?
– Po vyčištění Údolí dráčků se můžete rovnou napojit na Nové Londo a kontinuálně pokračovat ve výpravě. Doporučuji si ale udělat menší dostaveníčko ve Zhouboměstě.

 

Nezapomeňte získat

 


 

Kapitola 17 – Zhouboměsto (2. část)

17-zhoubomesto

Kasumi si udělala zastávku ve Zhouboměstě. Přesunulo se sem pár postav a z toho jeden obchodník, jehož přítomnost je však podmíněna úmluvou. Kasumi však do úmluvy zatím ještě patří a tak si mohla pořídit obří katanu Nodachi.

Sigmeyr v bažině (5. setkání)
– Vydejte se doprava okolo velkého stromu a narazíte na vašeho známého rytíře. Tentokrát má nový problém – potřebuje 3 purpurové trsy mechu na léčení otravy. Když mu je dáte, Sigmeyr vám na oplátku věnuje Štít s bodcem. Tímto štítem můžete namísto odrážení útoků probodávat nepřátele. Celkem pěkný kousek.

Shiva
– Pokud jste členem úmluvy Lesních lovců, najdete zde nedaleko výtahu Shivu. Můžete s ním obchodovat, přičemž Shiva má na skladě pár vzácných zbraní, které nikde jinde nezískáte. Nejhodnotnější je katana Nodachi, která je sice velice křehká, ale také velice dlouhá.

Prsten bodyguarda
– Z těla Shivova strážce zůstane vzácný Prsten s lemováním tmavého dřeva, který vám umožňuje namísto kotoulů uhýbat mnohem rychlejšími přemety. Vaše zátěž však musí být menší než 25% vaší celkové nosnosti.
– Tento prsten se nedá získat jiným způsobem, než napadením a zabitím Shivova bodyguarda. Tím ale zradíte úmluvu a rovněž získáte hřích. Pokud o prsten stojíte, musíte počítat s následky, nicméně pokud zabijete pouze bodyguarda a poté se vykoupíte z hříchu u Oswalda, potom se můžete opět připojit k úmluvě a Shiva s vámi bude dál obchodovat.

 

Nezapomeňte získat

 


 

Kapitola 18 – Trosky Nového Londa

18-trosky-noveho-londa

Obrovské zpola zatopené trosky dávného města. Nové Londo je sídlem přízraků a dalších temných bytostí. Kasumi si musí počínat velice opatrně. Rozhodla se kombinovat rychlou zbraň a těžkou odolnou Kamennou zbroj, to aby maximálně snížila riziko zranění.

Kovář – Rickert
Když půjdete po schodišti (nedaleko vstupu do oblasti) směrem k vodě, narazíte na konci cesty na mříže za nimiž je čaroděj-kovář Rickert z Vinheimu.
A8) Magické kování – Magické zbraně způsobují magické poškození, což je činí užitečnými vůči všemu, co je na magii citlivé. Na magickou zbraň nejprve potřebujete základní kování +5, poté si u Rickerta necháte zbraň překovat na kouzelnou, načež ji můžete vylepšit až na úroveň +10. Na vylepšování kouzelných zbraní potřebujete jako materiál modrý úlomek a na maximální úroveň potřebujete extrémně vzácnou modrou desku. Samozřejmostí je, že Rickertovi doručíte uhlík – na magickou zbraň od úrovně +6 potřebujete velký magický uhlík.
A9) Očarované kování – Vzácný druh kování, které uděluje ještě výraznější magické poškození dle míry vaší inteligence. Výroba magické zbraně vyžaduje základní zbraň +5, následně si ji u Rickerta překováte na kouzelnou zbraň, načež kouzelnou zbraň vylepšíte na +5, abyste ji mohli u Rickerta překovat na začarovanou zbraň, kterou může vytáhnout až na úroveň +5. Na vylepšení začarovaných zbraní potřebujete jako materiál modré úlomky a na maximální úroveň extrémně vzácnou modrou desku. Samozřejmostí je Začarovaný uhlík, to abyste mohli z kouzelné zbraně udělat zbraň začarovanou.

Přízraky
– V Novém Londu se objevují nové typy nepřátel, kterými jsou duchové. Abyste vůbec mohli ublížit duchům, musíte být buď prokletí anebo vlastnit prokletou zbraň. Kletbu si nejsnáze přivodíte předmětem Dočasná kletba od nemrtvé obchodnice z Hradu. Sehnat prokleté zbraně je podstatně horší. Některé mohou zbýt právě až po přízracích. Výjimku tvoří například Prokletý Artoriasův velemeč (z duše bosse Sifa).

Duše Strážkyně ohně
– V první části rozvalin si všimněte jedné malé budovy, které je trochu vzdálená od ostatních. Vede do ní úzký zpola zatopený můstek. Opatrně přes můstek přejděte a uvnitř najdete další duši díky které si můžete posílit Estus.
– Pokud je na vás přechod můstků náročný, nechte nejprve vypustit vodu. Pak bude můstek mnohem lépe viditelný.

Ingward
– Na střeše kostelíku narazíte na strážce pečeti Ingwarda. Poví vám o Čtyřech králích, kteří zde sídlí. Pouze pokud máte Nádobu lordů, předá vám klíč k pečeti na vypuštění nádrže. Zároveň vás varuje, že jedině Artorias byl schopen čelit propasti, ale na Propast jste díky jeho prstenu už připraveni.
– Čistě teoreticky můžete Čtyři krále vyzvat ještě před ziskem Nádoby Lorda, ale musíte Ingwarda zabít, abyste získali klíč.
– Ingward slouží i jako obchodník. Má na skladě pár věcí, včetně kouzla na zlomení kletby.
– Až porazíte Čtyři krále, zajděte za Ingwardem znovu. Pogratuluje vám a přesune se do Svatyně Ohňospoje, kde s ním můžete dál obchodovat.

Dlouhá cesta
– Nové Londo je nejen dlouhá, ale i náročná oblast v níž navíc není žádné ohniště. Je proto nutné se maximálně snažit zkracovat si cestu od ohniště k bossovi a šetřit tak Estus. Raději ani nepřemýšlejte nad tím, že za Čtyřmi králi půjdete hned při první návštěvě Londa.
– Poté, co otevřete pečeť a vypustíte vodu, můžete dále pokračovat výtahem k otevřené bráně do Údolí dráčků a dále přes zničené domy až zpátky do hlavní budovy. Později si však můžete celou cestu zkrát tím, že využijete výtah v hlavní budově, kterým se můžete rychle dostat do jejího přízemí.

Masa duší (miniboss)
– Masa duší je velká hromada tvořená mrtvými. Pohybuje se pomalu, ale v temnotě Londa lze snadno přehlédnout. Masa duší umí vypouštět přízračné lebky, které nelze sestřilit a které explodují ve vaší blízkosti. Navíc masa dokáže vystřelovat ostré bodce, takže může útočit i na střední vzdálenost.
– Masu potkáte jen na dvou místech. Je nutné udržet si od ní odstup, ale zároveň vsadit na rychlou likvidaci, ideálně za pomoci silných kouzel.

Velký žhavý Uhlík
– Až sejdete do přízemí hlavní budovy, vyjděte po točítém schodišti do patra. Pokračujte dál a stále stoupejte po schodištích. Na konci trasy je truhla s uhlíkem.

Iluzorní stěna
– Až opustíte přízemí hlavní budovy a vyjdete na zatopený dvůr, pokračujte po nízkém schodišti. Před sebou uvidíte rozpadlou kamennou stěnu s průchodem vyplněným celistvým kusem kamene. Právě tento průchod je iluzorní stěna. Za ní je úzký můstek vedoucí do malé čtvercové budovy, kde je truhla s materiálem (hrouda titanitu).

 

Nové předměty

Nová kouzla

Nezapomeňte získat


 

Kapitola 19 – Propast

20-propast

Propast je nekonečná černota, kam nelze vstoupit bez prstenu úmluvy Artoria. Kasumi v těžkém boji porazila Čtyři krále. Dala přednost těžkému kamennému setu a silné krystalové sudlici. Nyní je čas setkat se s Kaathem.

 

Boss 11 – Čtyři králové (9 604 HP)

20-ctyri-kralove

Přízraky Čtyř králů jsou mocné bytosti. Ve skutečnosti jich může být víc, neboť vždy po určité době dorazí další přízrak.

– Čtyři králové jsou přízračnou formou dávných králů. Nemusíte být prokletí, abyste jim ublížili, nicméně musíte mít nasazený prsten úmluvy Artoria, to abyste v Propasti mohli vůbec existovat.
– Čtyři králové jsou jeden jako druhý. Mají několik útoků mečem, které naštěstí lze vykrýt ale také vás dovedou chytit a smáčknout, což způsobí závažné škody. Vzhledem k obtížné situaci je sázka na brutální útok důležitá více než nutnost krytí.
– Přestože králové jsou čtyři, jejich zdraví je společné. Boj probíhá tak, že nejprve přiletí první král a vždy po dané době přicházejí další a další. Ve skutečnosti králů může přijít více než čtyři. Avšak jakmile zdraví bosse klesne na nulu, zemřou všichni králové, i když třeba ještě mají nějaké zdraví. Je velice důležité, abyste dokázali krále zabíjet dříve než dorazí další, což znamená, že potřebujete velice silné zbraně, spoustu výdrže (jen občasné používání krytí) a spoustu léčení.
– Na boj můžete povolat na pomoc čarodějku Beatrice. Ta vůči útokům králů moc dlouho nevydrží, ale její magie je silná. Pokud dokážete krále zaměstnat, aby neútočil na Beatrice, máte nezanedbatelnou výhodu.

19-trosky-noveho-londa-spojenci

Kasumi povolala na pomoc Beatrice. Bude nutné zaměstnat Čtyři krále a zabíjet je dříve než přijdou další, jinak Beatric rychle zabijí.

– Pokud chcete na pomoc čarodějku Beatrice, musíte ji nejprve povolat na boj s Lunosvitovým motýlem. Znamení čarodějky se objeví ještě v Novém Londu a to za kamennou stěnou vpravo od můstku vedoucím ke schodišti do Propasti.
Kasumi varuje: Během NG+ jsou Čtyři králové jedním z nejtěžších bossů vůbec. Jejich zdraví je větší, ale interval mezi příchody dalších králů se nemění. Je velice těžké stihnout krále zabíjet dříve než dorazí další.
Kasumi radí: Protože je třeba boj s králi podřídit brutálnímu útoku namísto zdlouhavého krytí a uhýbání, je nutné dostat se k bossovi s velkým počtem Estusu. Během pochodu Novým Londem se proto snažte léčit jinými způsoby (zázraky, lidskost, prsteny…)

Odměna za bosse
– 60 000 Duší
– 4 Lidskosti
– Střep duše lorda

6. Úmluva – Temný přízrak

sekta-6– Tato úmluva je velice dobře skryta. Mnoho hráčů má potíže ji vůbec objevit. Podmínkou je, abyste doposavad neumístili Nádobu Lorda na oltář, čili abyste s Framptem nehovořili poté, co Nádobu získáte. Jen a pouze v tomto případě se v Propasti objeví had Kaathe.
– Kaathe vám nabídne vstup do úmluvy. Pokud přijmete, nejenže se stanete členem úmluvy, ale Kaathe se stane vaším průvodcem namísto Frampta, který ze Svatyně Ohňospoje zmizí. Bohužel Kaathe není schopen od vás vykupovat předměty za duše a ani lámat materiály na menší díly.
– Jako člen úmluvy se předpokládá, že budete napadat a zabíjet jiné hráče. Tato úmluva je čistě útočná a ryze agresivní. Zpočátku se musíte při napadání spolehnout na Puklé červenooké orby, které můžete od Kaatha nakupovat. Jeden puklý orb – jedno napadení. Od vyšších úrovní ale obdržíte Červenooký orb, který má stejnou funkci jako ten puklý, ale můžete ho používat opakovaně.
– Abyste v rámci úmluvy povyšovali na další úrovně, musíte Kaathovi odevzdávat lidskosti.
Odměny
Úroveň 0 (0 lidskostí) – Temná ruka – můžete z postav a hráčů vysát až 1 lidskost.
Úroveň 0 (0 lidskostí) – Můžete nakoupit Puklé červenooké orby od Kaatha
Úroveň 1 (10 lidskostí) – Červenooký orb – Umožňuje opakovaně napadat cizí světy
Úroveň 1 (10 lidskostí) – Temná ruka – můžete z postav a hráčů vysát až 3 lidskosti
Úroveň 2 (30 lidskostí ) – Meč temného přízraku
Úroveň 2 (30 lidskostí ) – Set zbroje Temného přízraku
Úroveň 2 (30 lidskostí) – Temná ruka – můžete z postav a hráčů vysát až 6 lidskosti
Úroveň 3 (60 lidskostí ) – Temná ruka – můžete z postav a hráčů vysát až 10 lidskosti
Zrada
– Pokud opustíte úmluvu (ať už odejitím, či zradou) nebute moci nadále používat Červenooký orb a obchodovat s Kaathem.
– Pokud zradíte, vaše dosažená úroveň Úmluvy se zredukuje na polovinu.

Set čarodějnice
– Pokud jste na pomoc se Čtyřmi králi povolali Beatrice, můžete najít set její čarodějné zbroje a její katalyzátor v oblasti Údolí dráčků. Stačí, když z Nového Londa vyjdete do údolí a hned před vámi na konci útesu uvidíte vaši odměnu.

Frampt X Kaathe
– Ať už jste se rozhodli vstoupit do úmluvy, či nikoli neboli ať už jste dali přednost Framptovi, či Kaathemu, nyní už je opravdu čas umístit Nádobu Lorda na své místo.
– Pokud je vaším favoritem stále Frampt, běžte si s ním pokecat. Pokud dáváte přednost Kaathovi, promluvte s ním. No a pokud jste se spolčili s Kaathem ale pak ho zradili, můžete jednoduše skočit do jámy ve Svatyni Ohňospoje.

 

Nové předměty

Nezapomeňte získat

 


 

Kapitola 20 – Oltář ohňospoje

20-oltar-ohnospoje

Malinká oblast hluboko v podzemí. Právě zde se nacházejí zapečetěná vrata, která může otevřít pouze Nádoba Lordů naplněná silnými dušemi. Kasumi čeká náročný úkol.

Duše Lordů
– Ať už díky Framptovi, Kaathemu, či svépomocí, se dostanete hluboko pod Svatyni. Po umístění Nádoby Lordů vám Frampt, či Kaathe (popř. nikdo) sdělí, že bude třeba zabít čtyři mocné bytosti a získat jejich duše, které nádobu naplní. Těmi mocnými je Hrobovládce Nito, Čarodějnice z Izalithu, Čtyři králové Nového Londa a Seath Bezšupinatý. Samozřejmě, pokud jste Nádobo Lorda umístili až po poražení Čtyř králů, potom už jejich duši máte. Další úkol je tedy jasný, otázkou je, kam se vypravit.
– Můžete začít Lordy vyhledávat dle pořadí v jakém je Frampt / Kaathe uvedli. Dle dosažených informací a navštívených oblastí byste měli snadno odtušit, kde se který bude nacházet. Tento postup není vyloženě špatný, ale doporučuji vsadit na jiný. Za předpokladu, že už máte poražené Čtyři krále, se nyní zaměříme na Čarodějku z Izalithu!


 

Konec druhé části

13-konec

Kasumi zůstala věrná Framptovi a pod jeho dohledem umístila Nádobu Lorda na oltář. Cesta k mocným lordům se otevřela. Kdo bude první na řadě?