DS1 – (3/4) Duše Lordů (+ Tajné oblasti)

Tři dlouhé výpravy za třemi mocnými stvořeními. Je načase vyzvat nejmocnější bytosti Lordanu.

 

Kapitola 21 – Démonické ruiny

21-demonicke-ruiny

Démonické ruiny jsou rozsáhlou oblastí s několika bossy. První část vede podél lávového jezera. Kasumi vsadila na Zlatem lemovaný set a porazila Neutuchajícího Soptiče. Tím se úroveň lávy snižila a je možné pokračovat dál.

Do ruin
– Ze tří možností je nejlepší začít Čarodějkou z Izalithu. Výprava je to nebezpečná a smrtící, ale ty pohodlné oblasti už máte dávno za sebou.
– Démoní ruiny najdete na konci Říše Quelaagy. Vydejte se tam přes Zhouboměsto a můžete pokračovat do nové oblasti.

Láva
– Láva je smrtící a pobyt v ní prudce snižuje vaše zdraví.
– Naštěstí existuje prsten, který vám umožní v lávě chodit, jelikož výrazně zpomalí poškození způsobované lávou. Tento prsten zanedlouho získáte, takže pokud vidíte něco užitečného v lávě, raději si počkejte na prsten a zbytečně neriskujte.

 

Boss 12  – Neutuchající Soptič (4 200 HP)

– Soptič je v podstatě dalším potomkem čarodějky z Izalithu. Je to obrovská lávová hromada s dlouhými chapadly.
– Soptič vás napadne až v momentě, kdy z oltáře seberete Zlatem lemovaný set, který nosí dcery čarodějky. Sám Soptič je velice nebezpečný, neboť na malou vzdálenost vás může rozmačkávat chapadly a na velkou vzdálenost zase plive ohnivé koule.
– Jakmile se Soptič probere, utíkejte zpátky až na počátek arény. Nesnažte se se Soptičem bojovat, protože se jeho útokům nedá dost dobře uhýbat. Soptič se vydá za vámi a nyní následují dvě základní varianty.
– V té první se Soptič zastaví nedaleko schodiště. Protože vás vidí, bude vás střílet ohnivými koulemi. Tehdy je dobré sáhnout po taktice, při které vždy přiběhnete k Soptičovi, on se napřáhne chapadly a vy bleskově utečete zpátky. Chapadlo skončí na pár sekund na zemi, takže ho můžete praštit. Když budete tento úkon stále opakovat, Soptiče zmáknete. Jde jen o to, umět odhadnout tu dobu, kdy potřebujete utéct před útokem chapadla.
– Může ale dojít k situaci, kdy půjde Soptič až na konec lávového jezera. Tehdy spadne do propasti a zachytí se za okraj skály. Pak už stačí jen Soptiče párkrát praštit a dorazit. Říká se, že aby Soptič došel až na okraj, je nutné opakovat postup, kdy od oltáře půjdete zpět ke vstupu arény. To znamená, že i když zemřete a opakuje bossfight, musíte nejprve projít k oltáři a pak se vracet.
– Na Soptiče můžete použít i střelbu lukem. Než se přiblíží můžete ho výrazně poškodit.
– Protože Soptič způsobuje převážně ohnivé poškození, vsaďte na pyromantické kouzlo Bleskový pot a zbroje odolné ohni.
Kasumi doporučuje: Vzhledem k vysoké odolnosti vůči ohni a nízké váze je na boj se Soptičem užitečný právě Zlatem lemovaný set. Až ho seberete, rychle utečte zpátky a bleskově se převlečte, než se Soptič přiblíží.

Odměna za bosse
20 000 Duší
1 Lidskost
1 Kost k domovu

Nezapomeňte získat

 


 

Kapitola 22 – Démonické ruiny (2. část)

22-demonicke-ruiny

Druhá část ruin je o trochu větší. Do skály vybudované chrámy a úzké schodiště plná býčími a kozími démony.

Uhlík ohně chaosu
– Jděte až na konec bývalého lávového jezera. V cestě stojí asi 8 malých Býčích démonů ale ti se naštěstí nerespawnují. Za nimi je v lávě Uhlík chaosu. Abyste ho mohli bezpečně získat, budete potřebovat patřičný prsten.

Černý fantom – Rytíř Kirk (2. střet)
– Při cestě podél skály kde narazíte na spoustu malých kozích démonů vás napadne další černý fantom a je to znovu váš dobře známý rytíř Kirk. Vzhledem k prostředí bude mnohem těžší ho porazit. Dávejte si pozor a nenechte se srazit dolů a ani zatlačit příliš dozadu, abyste nevyprovokovali démony.

Velký ohnivý uhlík
– Vlevo od průchodu do jeskyně je cestička obývaná několika Býčími démony. Na konci dorazíte k truhle v níž je tento uhlík.

Zkratka do Izalithu
– Vpravo od areálu s bossem je díra na silnici do Izalithu. Sejdete po kořenech dolů a stanete před velkou kamennou bránou. Pouze v případě, že jste členem úmluvy Služebníků chaosu a máte úroveň +2 můžete bránu otevřít. Tím se rovnou dostanete do následující oblasti, čímž mimo jiné obejdete dva bosse ale hlavně zachráníte rytíře Solaira, kterého byste jinak našli v oblasti za bránou pološíleného a museli ho zabít.
– Příčina Solairova případného šílenství je brouk chaosu. Tito brouci se nacházejí za bránou, přičemž z jednoho z nich zůstane speciální helma – Larva sluneční záře. A přesně to je důvod Solairova případného šílenství. Když brouka zabijete (a helmu vezmete), najdete tu později posedávat zklamaného Solaira. Lepší zklamaný než šílený.
– Jestliže Solaira nezachráníte a porazíte ho, zůstane po něm Solairův set zbroje, včetně meče, štítu a jeho talismanu. Jde o vcelku obstojnou výbavu, nicméně výhodě v případě živého Solaira se to nevyrovná.
– Pokud máte v plánu Solaira zachránit, je načase se připojit k úmluvě služebníků chaosu, odevzdat 30 lidskostí (úroveň +2) a umožnit otevření zkratky do Izalithu. Poslední možností, kdy ještě lze Solaira zachránit je krátce po poražení Démona Stonožky. Jakmile se totiž dostanete na silnici Izalithu z druhé strany, bude tu už omámený Solaire.
– Jestliže nemáte tolik lidskostí, vydejte se do Hlubin. V kanálech je spousta krys a celkem rychle můžete těžit lidskosti.

 

Boss 13 – Démon Ohnivec (5 950 HP)

– Ohnivec je variace na Asylového démona, vašeho prvního bosse. Má velice podobné, ale mnohem silnější útoky. Navíc nosí velikou sekeru, s níž má obrovský dosah.
– Boj s démonem není snadný vinou úzké chodby v níž se odehraje. Nemůžete kolem démona kroužit a čekat na vhodný okamžik k útoku.
– V boji je dobré snažit se neustále pohybovat v těsné blízkosti démona. Uskakujte jeho úderům a zaroveň ho sekejte. Pokud démon provede útok, kterému nemůžete uhnout, vsaďte na štít.
Kasumi varuje: Tenhle démon není taková pohodička jako ten první. Nemyslete si, že když vypadá jako Asylový démon, tak ho stejně snadno zvládnete.

Odměna za bosse
20 000 Duší
1 Lidskost
Démonův katalyzátor

 

Nové předměty

Nezapomeňte získat


 

Kapitola 23 – Démonické ruiny (3. část)

23-demonicke-ruiny

Poslední části ruin vládne Démon Stonožka. Je to oblast vnitřku chrámu a blízkého lávového jezera.

Zkratka
– Pokud se po schodišti vydáte nahoru, dorazíte k podstavci tvořený výtahovou deskou. Výtah vás zaveze nahoru do Říše Quelaagy.

 

Boss 14 – Démon Stonožka (3 432 HP)

23-demon-stonozka– Třetí boss Démonických ruin je neforemná bestie s dlouhými chapadly. Se Stonožkou se bojuje na okraji lávového jezera, což je problém, neboť prostoru k manévrování je málo.
– Vzhledem k chaotickému uspořádání těla bosse je velice těžké přivyknout si na jeho útoky a reagovat na ně. Naštěstí jich není mnoho.
– Pokud se vám podaří v rámci boje useknout démonovu paži, nejen že přijde o možnost s ní útočit, ale získáte jeho prsten, který snižuje poškození způsobené lávou. Tento prsten v každém případě dostanete po zabití bosse, ale takto můžete jeho výhody využít už během boje.
– Na pomoc si můžete povolat rytíře Solaira. Ten bohužel není moc užitečný, jelikož hrozí, že sám vstoupí do lávy. Nicméně Solaire může minimálně odlákat pozornost a párkrát Stonožku udeřit.

32-demonicke-ruiny-spojenci

Kasumi si povolala rytíře Solaira. Boj bude těžký, protože v areálu je spousta lávy. Solaire může snadno spáchat sebevraždu.

– Pokud chcete pomoc rytíře Solaira, jeho povolávací znak najdete za kořenem stromu hned před areálem bossfightu.
Kasumi varuje: Pokud nemáte z těla bosse prsten, ani se nepokoušejte překonat lávu. Uhoříte během pár sekund.
Kasumi radí: Stonožka je citlivá na magické útoky. Potíž je v tom, že se těžko zaměřuje.

Odměna za bosse
40 000 Duší
1 Lidskost
1 Kost k domovu
Oranžový ohořelý prsten

 

Nezapomeňte získat

 


 

Kapitola 24 – Ztracený Izalith

24-ztraceny-izalith

Starobylé chrámové město ukryté hluboko pod povrchem. Izalith je domovem hrůzných požíračů chaosu i obrovských démonů. Kasumi se po porážce rytíře Kirka převlékla do jeho zbroje, která je dobře vyvážená. Nyní hrdinku čeká samotná Kolébka chaosu.

Iluzorní stěna – Ohniště
– V obrovské lávové ploše jsou dvě čtvercové stavby. Jedna je otevřená a ta druhá je krytá iluzorní stěnou. Zničte ji a můžete se ukrýt uvnitř kde je ohniště.

Boží požehnání
– V lávovém jezeře obývaném démony se nachází celkem dvě Boží požehnání. Postavte se před iluzorní stěnu čelem k východu z jezera (přímo proti cestě do chrámů Izalithu), nyní obejděte budovu a běžte přímo na opačnou stranu. Vzadu u stěny uvidíte za velkým kořenem dva předměty. Kořen obejděte zprava a Boží požehnání jsou vaše. 

Černý fantom – Rytíř Kirk (3. střet)
– Na vršku chrámu Izalithu vás opět napadne Trnový rytíř. Třetí setkání je poslední a pokud ho opět porazíte, máte rytíře konečně z krku.
– Potíž je v tom, že na vršku chrámu postává také agresivní dcera čarodějky z Izalithu – již čtvrtá! Tato ovládá silná pyromantická kouzla a není snadné ji porazit, obzvláště ne v přítomnosti Kirka.
– V boji je dobré oba rozdělit. Nejlépe toho docílíte tak, že utečete na střechu nižšího chrámu.
– Pokud jste Kirka porazili ve všech třech setkáních, najdete v oblasti Říše Quelaagy v místnosti s Dcerou chaosu jeho set zbroje!

Odvážný Sigmeyr (6. setkání)
– Pokud jste absolvovali předchozí sezkání se Sigmeyrem, nastává další. Až se pod vámi propadne podlaha a vy spadnete na okraj jámy, všimněte si na opačné straně Sigmeyra. Když s ním promluvíte, poukáže na Pojídače chaosu v jámě a rozhodne se vám pomoci v boji s nimi tak, že seskočí dolů.
– Na tomto místě máte dvě možnosti, jak dějovou linku Sigmeyra ukončit a dále jednu možnost, jak ji posunout dál.
– První možnost je ta, že pojídače chaosu v jámě nejprve zabijete a až pak promluvíte se Sigmeyrem. Dá vám za odměnu Žíhaný prsten s hranatým kamenem.
– Druhou možností je promluvit se Sigmeyrem a společně seskočit dolů. Pokud boj Sigmeyr přežije, ale bude mít méně než 50% zdraví, celý zklamaný se zabije a z jeho těla získáte opět Žíhaný prsten s hranatým kamenem.
– Jedinou správnou variantou je, že se Sigmeyrem sice seskočíte dolů do boje, ale boj zvládnete tak, že Sigmeyrovi zbude více než 50% zdraví. V takovém případě vám poděkuje a setkáte se zase příště.
– Nabízí se ovšem otázka, jak to udělat, aby Sigmeyr přežil? Pamatujte, že hra se ukládá automaticky, takže pokud to nezvládnete na první pokus, máte prostě smůlu. Dobrým řešením je nejprve pomocí luku poranit pojídače chaosu v jámě, ale nesmíte je zabít, jinak situace skončí první variantou! Až pak seskočíte dolů, okamžitě se vrhněte na pojídače v blízkosti Sigmeyra. Je to velice obtížné, ale třeba budete mít štěstí.

Deska červeného titanitu
– Červená titanová deska je velice vzácný kus materiálu, který umožňuje vylepšit ohnivé a chaotické zbraně na maximální úroveň. V celé hře jich lze získat jen pár. První se nachází na dně bažinatého sálu, kam se Sigmeyrem dopadnete. Vydejte se po obvodu sálu až narazíte na odbočku končící truhlou. Právě v truhle je tato deska. Opravdu dobře zvažte, co s ní podniknete.

 

Boss 15 – Kolébka Chaosu (1 HP)

24-kolebka-chaosu

Kolébka chaosu v celé své vyvinuté kráse. Obří čepele jsou smrtící, stejně jako stromové pařáty.

– Čarodějnice z Izalithu se na sklonku věku Ohně pokusila oheň obnovit. Z rituálu, který selhal vznikla Kolébka chaosu z níž pocházejí různí démoni. Kolébka není nic menšího než podivné chaotické stvoření složené z oživlých větví stromů. Boj s Kolébkou Chaosu je zvláštní tím, že postup je striktně daný, jelikož stvoření, které tuto hrůzu ovládá je prozatím skryto a tak nemůžete bossovi nijak ublížit.
– V prvé řadě je nutné zaměřit se na kořenové uzly po stranách monstra. Musíte se prosekat skrze kořeny a zničit uzly. Po každém uzlu se však útoky Kolébky rozšíří neboť se rozevře veliký bodák připomínající kosu.
– Pokud jsou zničeny oba uzly, rozevře se tunel do středu bytosti. Stačí vběhnout dovnitř, prosekat se kořeny a nalézt brouka chaosu, který čarodějku představuje a který celé monstrum řídí. Stačí jedna rána a brouk i celý boss to má za sebou. Zní to všechno lehce, ale ono to lehké není.
– Výhodou boje je, že i když zemřete, vykonaná práce (zničené uzly) už bude hotová. To znamená, že v rámci bossfightu můžete slavit jistý postup.
– Uvádět vhodnou strategii je náročné, protože strategie je spíše popis postupu. Na internetu najdete desítky klipů, jak přesně a dobře postupovat, ale stejně tak můžete najít katastrofální pokusy troubů, kteří si myslí nejlepší varianta je nechat se po každém zničeném uzlu zabít. Pokusím se popsat celistvý postup fungující v případě, že Kolébku chcete porazit na jeden pokus.
– Hned jakmile se rozkoukáte se vydejte k pravému uzlu. Mezitím si všimněte že Kolébka zpravidla používá útoky svými kořenovými pařáty, kterými vždy projede po podlaze. Pařáty způsobují velkou škodu, ale mnohem horší je, že vás snadno odstrčí. Je velice důležité probíhat tak, aby vás pařát nezasáhl a pokud už je střet nevyhnutelný, braňte se štítem a doufejte, že vás pařát moc neodstrčí. Ten štít samozřejmě musíte držet proti pařátu!
– Jakmile zničíte jeden uzel, z kolébky vyroste ostrá čepel, která může bodat a sekat. Zároveň se začne hroutit podlaha. Jeden špatný krok nebo odstrčení pařátem do propasti a končíte.
– Vytipujte okamžik mezi útoky pařátů a běžte zpátky na startovní bod. Sledujte podlahu a běžte nikoli po kachličkách, nýbrž po kruhové čáře okolo kořenů Kolébky. Kachle se totiž rozbíjí, ale tahle celistvá část podlahy nikoli.
– Až budete zpátky na startovním místě, vydejte se doleva ale tentokrát podél stěny. Proplétejte se mezi kořeny a pokračujte těsně podél stěny až do místa odkud uvidíte uzel. Před vámi je díra v podlaze, ale to vás trápit nemusí, protože lukem můžete uzel rozstřílet. Poté se stejnou cestou vraťte zpět na počáteční bod.
– Po zničení dvou uzlů už řádí dvě čepele a veškerý pohyb je velmi rizikový. Přibližte se ke středu Kolébky, když podlaha před vámi praskne. Okamžitě se vzdalte. Dole v díře je kořen stromu na který musíte seskočit a vběhnout do tunelu pod Kolébkou, jenomže pařáty vás snadno smetou. Všimněte si, že na jednou místě podlaha o pár desek vyčnívá nad propast. Přibližně pod tímto místem kořen je a tam musíte seskočit. Načasujte si to přesně, tak abyste stihli proběhnout mezi pařáty. V případě nouze se na moment zastavte, štítem vykryjte pařáty (útočí z obou stran) a pokračujte k propasti. Když to dokážete a dopadnete na kořen, máte téměř vyhráno. Zbývá vběhnout do tunelu, prosekat se a zabít brouka.
Kasumi upozorňuje: Kolébka Chaosu se dá porazit i na jeden pokus – tedy zničit oba uzly a zabít brouka bez úmrtí. Není to snadné, ale dá se to. Pokud po tom toužíte, pravděpodobně budete muset zazálohovat uložený herní profil, protože se vám těžko podaří zvládnout fázi od zničení prvního uzlu až po zabití brouka na první pokus.
Kasumi varuje: I když jste už v tunelu a míříte za broukem, stále můžete zemřít. Kolébka i v tunelu může provézt útok, kdy ze země vyšlehnou plameny.

Odměna za bosse
60 000 Duší
1 Lidskost
Duše lorda

Odměna od Quelany
– Po porážce Kolébky zajděte za Quelanou do Zhouboměsta. Poděkuje vám za poražení šílených sester a věnuje mocné kouzlo Ohnivá smršť.

Kam dál?
– Po poražení Kolébky je třetina vaší výpravy za lordy hotová. Další destinací by měly být Katakomby kam se dá dostat přes hřbitov ve Svatyni ohňospoje. Cílem je Hrobovládce Nito.

 

Nové předměty

Nová kouzla

Nezapomeňte získat

 


 

Kapitola 25 – Katakomby

25-katakomby

Úzké soutěsky, hluboké propasti a krypty plné hrobů… Katakomby jsou temným nepřehledným územím obývaným kostlivci. Kasumi vsadila na Trnový set a dlouhou kosu doplněnou vražedným štítem kostěného kola.

Kostlivci a nekromancer
– Kostlivci v katakombách mají nepříjemnou vlastnost – po chvíli se opětovně složí a ožijí. Vinu na tom mají nekromanceři v jejichž blízkosti se kostlivci regenerují. Základním řešením je nekromancera zabít, jenomže není to nejlepší řešení.
– Pokud kostlivce zabijete svatou zbraní, už neožije a nekromancer má holt smůlu. A proto je velice důležité vzít si s sebou do katakomb zbraň se svatým poškozením. Buď si takovou zbraň vykováte nebo vezmete zbraň, která toto poškození má od začátku.

Iluzorní stěna – Ohniště
– Vedle žebříku, který vede k páce na odstranění bodců z mostu je iluzorní stěna. Najdete za ní akorát ohniště, což se hodí.

Kovář – Vamos
– Na dně kruhového vertikálního tunelu s točitým schodištěm sídlí poslední kovář. Dostat se k němu je těžší než se zdá, jelikož schodiště v polovině tunelu končí a dolů je to ještě daleko. Musíte opatrně seskákat po skalních výstupcích.
– Kovář pro vás zničí stěnu abyste mohli odejít a dostat se na dno katakomb. Stěna už zůstane zničená, takže opětovně můžete kováře navštěvovat pohodlněji.
– Kovář Vamos má na skladě pár věcí, jako jsou šípy a základní materiály, ale především umí další typy kování.
A10) Ohnivé kování  – Ohnivé zbraně způsobují zcela nečekaně ohnivé poškození, což je činí užitečným vůči všemu, co je na oheň citlivé. Na ohnivou zbraň nejprve potřebujete základní kování +5, poté si u Vamose necháte zbraň překovat na ohnivou, načež ji můžete vylepšit až na úroveň +10. Na vylepšování ohnivých zbraní potřebujete jako materiál červený úlomek a na maximální úroveň potřebujete extrémně vzácnou červenou desku. Samozřejmostí je, že Vamosovi doručíte uhlík – na ohnivou zbraň od úrovně +6 potřebujete Velký ohnivý uhlík.
A11) Chaotické kování – Poslední druh kování, které uděluje mnohem silnější ohnivé poškození. Chaotické zbraně jsou takovou lepší verzí těch ohnivých. Výroba chaotické zbraně vyžaduje základní zbraň +5, následně si ji u Vamose překováte na ohnivou zbraň, načež ohnivou zbraň vylepšíte na +5, abyste ji mohli u Vamose překovat na chaotickou zbraň, kterou může vytáhnout až na úroveň +5. Na vylepšení chaotických zbraní potřebujete jako materiál červené úlomky a na maximální úroveň extrémně vzácnou červenou desku. Samozřejmostí je Uhlík ohně chaosu, to abyste mohli ze ohnivé zbraně udělat zbraň chaotickou.

Tajemství katakomb
– Vedle druhého mostu napříč propastí si všimněte malého schodiště, které nikam nevede. Vedle něj je u skály malá plošinka s tunelem. Seskočte opatrně dovnitř, kde najdete Velkou kosu.
– Krátce před oblasti, kde je prasklý most a cesta okolo propasti (je zde plno hlav) narazíte na polorozpadlou stěnu. Zničte ji a pokračujte dál. Seskočte dolů a na konci tunelu najdete rakev s Seančním prstenem Temného měsíce. Když pak půjdete stále dál, dostanete se do místa, odkud můžete seskočit zpátky před zničenou stěnu. Namísto toho ale vylezte po žebříku a najdete zázrak Poklidné chůze míru.

7. Úmluva – Služebník Hrobovládce

sekta-7– Velice zákeřná ale také velice dobře skrytá úmluva. Nedaleko Titanového démona je rakev do které si můžete lehnout. Pokud u sebe máte předmět Oko smrti (pár z nich leží na konci místnosti), zhruba po 30 sekundách ležení, se rakev přesune do jeskyně Nita. Sám Nito spí v rakvi. Stačí k němu zajít a připojit se do úmluvy.
– Do úmluvy se lze připojit jen pokud Nito ještě nebyl poražen. To samé platí pro povyšování v rámci úmluvy. Nicméně i když je Nito poražen, stále jste členem úmluvy a můžete využívat její výhody.
– Spícímu Nitovi nelze ublížit, nicméně prostor, kde se nacházíte zcela odpovídá areálu bossfightu s ním.
– Jako člen úmluvy se předpokládá, že budete ztrpčovat život jiných hráčům a to pomocí Ok smrti. Pokud oko použijete, nakazíte svět cizího hráče – někteří nepřátele v jeho světě budou červení a mnohem silnější. Jsou tu však určité podmínky. Za prvé, vy můžete Oko použít jen pokud jste členem úmluvy a jste člověkem, ovšem vaše oběť může být i Prázdný. Za druhé, nakažený svět může postihnout pouze hráče v NG+ Což mimo jiné znamená, že pokud hrajete hru poprvé, nemůžete se stát obětí jiných členů úmluvy.
– Hráč jehož svět byl nakažen může kletbu zlomit tím, že vyhledá vaše povolávací znamení, které se automaticky vytváří na místech, kterými procházíte. Pokud ale naopak vy porazíte jeho, získáte další Oko smrti. Oko mimo jiné slouží i jako předmět na povyšování v rámci úmluvy a lze je celkem rychle těžit z těl bazilišků.
Odměny
– Úroveň 0 (připojení) – Meč Hrobovládce (velemeč)
– Úroveň 0 (připojení) – Tanec mečů Hrobovládce (zázrak)
– Úroveň 1 (10 Ok smrti) – Tanec velemečů Hrobovládce (zázrak)
– Úroveň 1 (10 Ok smrti) – +10% k poškození zázraky Tance mečů
– Úroveň 2 (30 Ok smrti) – +20% k poškození zázraky Tance mečů
– Úroveň 3 (80 Ok smrti) – +30% k poškození zázraky Tance mečů
Zrada
– Pokud opustíte úmluvu (ať už odejitím, či zradou), nemůžete nadále používat Oka smrti. Zázraky a meč vám však zůstanou.
– Pokud zradíte, vaše dosažená úroveň se zredukuje na polovinu.

 

Boss 16 – Větrník (1 326 HP)

25-vetrnik

Tři tváře a šest lucerniček. Větrník je zvláštní bytost schopná vytvářet své kopie.

– Větrník je bytost složená ze tří osobností. Zkoumá vzácnou techniku Roznícení, kterou z jeho těla také získáte.
– Větrník se dokáže rozmnožit a vytvořit iluze sama sebe. Pouze jeden Větrník je ten pravý, ty ostatní po pár úderech zmizí, ale smrtící jsou také. Je třeba postupovat velice rychle ale také mít trochu štěstí.
– Větrník na dálku vystřeluje ohnivé koule. Je snadné se jim vyhnout, ale v momentě, kdy jste obklopeni několik Větrníky je těžké reagovat na všechny útoky.
– Na boj můžete povolat paladina Leeroye. Ten nosí silnou zbroj a mohutnou palici. Jediný úder palící způsobí Větrníkovi děsivé poškození. Paladinovi stačí 3-4 údery a Větrník padne. Dokonce je velice pravděpodobné, že Leeroy zvládne Větrníka porazit i sám! Spojenec je v u tohoto bossfightu užitečný i díky tomu, že ve dvou rychleji zjistíte, který Větrník je ten pravý.

25-katakomby-spojenci

Kasumi povolala na pomoc paladina Leeroye. Jeho masivní kladivo je vražednou zbraní.

– Získat spojence na bossfight je trochu náročnější. Přímo v oblasti, kde je prasklý most a plno explozivních hlav se podívejte hluboko pod sebe. Uvidíte plošiny a jste-li člověk, tak i povolávací znamení paladina Leeroye. Velice opatrně seskočte dolů a můžete rytíře povolat.
Kasumi doporučuje: Větrník je velice citlivý na oheň. Sázka pyromancii nebo ohnivé zbraně je jasná.

Odměna za bosse
15 000 Duší
1 Lidskost
1 Kost k domovu
Jedna ze tří masek – maska otce / maska matky / maska dítěte
Rituál roznícení

Masky
– Z Větrníka získáte jednu ze tří jeho masek, které slouží jako speciální helma. Každá má jinou dodatečnou funkci. Nemusíte smutnit, že z Větrníka získáte jen jednu masku, protože později bude možné všechny koupit.

Rituál Roznícení
– Díky Roznícení můžete od nynějška rozněcovat všechna ohniště až na 4. úroveň, kdy vám ohniště poskytne 20 Estusu! To je do budoucna velice užitečné.
– Protože rozněcování ohniště vás i nadále stojí lidskosti, je dobré na maximální úroveň roznítit jen pár nejfrekventovanějších ohnišť.

 

Nové předměty

Nová kouzla

Nezapomeňte získat

 


 

Kapitola 26 – Hrobka obrů

26-hrobka-obru

Hrobka obrů je velice temná tmavá jeskyně plná gigantických rakví a gigantických koster. Kasumi přemohla samotného Hrobovládce Nita a nyní stojí před jeho rakví v setu Paladinů a s masivní svatou palicí Grant.

Tma v hrobce
– Hrobka obrů je zahalená do černoty. Pohyb je velice náročný, protože nevidíte před sebe. Proto je velice důležité umět si vytvořit světlo, abyste aspoň něco viděli. Ty možnosti jsou v zásadě tři.
– První a nejběžnější variantou je využít Lucernu, která slouží jako štít a lze s ní osvítit okolí. Jenže lucerna se v rámci ochrany štítu nevyrovná.
– Druhá možnost je kouzlo Vržené světlo od Soumračnice. Tím vytvoříte dočasné světlo, které vám bude svítit na cestu.
– Nejlepší variantou je nasadit si Larvu sluneční záře. Ta má sice jako helma jen slabou ochranu, ale zase máte obě ruce volné.

Velký božský uhlík
– Když se od ohniště vydáte nahoru směrem ven z hrobku, minete po pravici jednu větší hrobku. Uvnitř je asi osm velkých kostlivců, ale naštěstí se dají opatrně pobít zvrchu. Dole pak najdete uhlík.

Pomatenec
– Na okraji propasti narazíte na rabovače Pomatence. Zeptá se vás, zda jste duchovní. Pokud řeknete, že NE, bude s vámi dál jednat, v opačném případě vás rovnou napadne.
– Nabídne vám poklad, který prý leží v propasti. Ale když se nahnete nad propast srazí vás dolů. Tady najdete stále ještě živou Reah z Thorolundu na její výpravě. Její dva strážní jsou prázdní a bude je třeba zabít. Za odměnu dostanete od Reah zázrak Regenerace.
– Když se pak skrze iluzorní stěnu (nemůžete ji minout) dostanete zpátky za Pomatencem, prosí, abyste ho nechali jít. Pokud odpovíte kladně a ušetříte ho, Pomatenec se po poražení bosse přesune do Svatyně ohňospoje, kde s ním můžete obchodovat. Má na skladě řadu nových pěkných věcí a také všechny masky Větrníka.

Reah z Thorolundu
– Jestliže jste v hrobce zachránili Reah, přesune se do kostela ve Farnosti Nemrtvých. Můžete si od ní koupit spoustu nových zázraků. Nicméně pozor – zanedlouho poté (až vyčistíte cca 2-3 další oblasti) se u Reah objeví Petrus a zavraždí ji.
– Nabízí se metoda Petruse zabít, nicméně tím se dopustíte hříchu.
– Druhou variantou je koupit od Reah všechny zázraky. Ona se pak přesune do Vévodových archivů, kde ji najdete jako prázdnou. To samé se stane, pokud Petruse zabijete a až poté zázraky odkoupíte
– Jestliže Reah zabijete až bude prázdná zbude po ní krom sedmi lidskostí i Slonovinový talisman. Ten můžete získat i tak, že Reah zabijete dokud je živá anebo zabijete Petruse poté, co ji zavraždí.

Prsten hada
– Tento velice užitečný prsten, který zvyšuje počet získaných duší z nepřátel o 20% se nachází v oblasti, kde poprvé uvidíte gigantické stromy s modrou mlhou. Postavte se na místo, kde stál kostlivec lučištník. Na zemi tu leží mrtvola s předmětem, ale to není podstatné. Podstatné je, že dole pod vámi, v podstatě přímo za mrtvolou je plošina po níž se můžete dostat k prstenu. Potíž je v tom, že plošinu v té tmě neuvidíte. Můžete si ale pomoci Prizmovými kameny.
– Prsten funguje i na bosse. Například z Nita získáte 60 000 duší, tedy s prstenem to bude zhruba o dvanáct tisíc víc a to není málo.

Černý fantom – Paladin Leeroy
– Na dlouhé úzké stezce s výhledem na obří les ponořený v mlze vás napadne další fantom. Jde o fantoma slavného paladina, kterého jste mohli předtím povolat na pomoc s Větrníkem.
– Leeroy je oblečený do své zbroje a nosí masivní palici Grant, která způsobuje brutální poškození. V boji je dobré se stáhnout dozadu nad žebřík a zabít paladina, jakmile poleze nahoru.
– Z těla Leeroye získáte jeho palici a štít. Navíc, pokud ho porazíte, v areálu bossfightu najdete set jeho zbroje.

Deska bílého titanitu
– V jeskyni s malými Větrníky se nachází vzácní bílá deska na maximální vylepšení svatých a okultních zbraní. Postavte se na místo, odkud střílejí Větrníci a skočte do úzké jeskyně. Na jejím konci je deska.

 

Boss 17 – Hrobovládce Nito (4 317 HP)

26-hrobovladce-nito

Hrobovládce Nito je hrůzostrašnou bytostí. Ač je velmi mocný, je též velice pomalý a to je jeho slabina.

– Hrobovládce Nito je dalším z proslulých lordů. Obrovská kostra složená ze stovek kostí a mnoha lebek s obřím mečem v rukách. Nito je velice nebezpečný už na první pohled.
– V aréně s Nitem se nachází několik malých i velkých kostlivců. Vzhledem k tomu, že Nito plní podobnou funkci jako nekromanceři, dokáže kostlivce oživovat. Na tomto místě tkví naprosto zásadní rada, jak s Nitem bojovat a tou je v prvé řadě svatou zbraní zabít kostlivce! Tohle je opravdu velice důležité. Pokud kostlivce zničíte, máte zpoloviny vyhráno.
– Ta druhá polovina ale vyžaduje naučit se reagovat na Nitovy útoky. Je schopen sekat vás mečem, ale tomu se naštěstí snadno uskakuje. Pokud vás nevidí, může vypustit čepel, která vystřelí ze země a zraní vás. A pak se také dokáže shýbnout, načež vypustí miasma smrti a zasáhne vše v okolí. Především na tento poslední útok je nutné reagovat okamžitým ústupem.
– Nito je velice pomalý a to i co se rychlosti útoků týče. To je vaše velká výhoda. Znamená to, že můžete vsadit i na těžké brutální zbraně.
Kasumi doporučuje: Je lepší pohybovat se tak, aby vás Nito viděl, protože pak je malá pravděpodobnost, že vypustí ze země čepele. Využijte toho, že je Nito pomalý.

Odměna za bosse
60 000 Duší
1 Lidskost
Duše lorda

Kam dál?
– Dvě duše lordů jsou vaše a zbývá poslední. Vydejte se do Anor Londa a odtud nahoru do archivů.

 

Nové předměty

Nová kouzla

Nezapomeňte získat

 


 

Kapitola 27 – Vévodovy archivy

27-vevodovy-archivy

Obrovské sály, stoly a police s knihami. Archivy jsou sídlem mnoha magických stvoření jako jsou krystaloví bojovníci a Povolávači. Vládne zde Seath Bezšupinatý, jenže je chráněn magickým krystalem. Kasumi se rozhodla pro magické kouzla a sázku na set Povolávačů, který před magií dobře chrání.

Krystaloví nepřátelé
– Archivy jsou plné krystalových vojáků, obrů a dalších potvor. Jsou velice citliví vůči magii a krystalovým zbraním. Je vhodné vsadit nejen na magická kouzla, ale i na zbraně s magickým poškozením nebo na krystalové zbraně.

Kanec (miniboss)
– Cestu do archivu chrání dva obrnění kanci. Tihle už mají opancéřovaný i zadek, takže píchání kopím nepomůže.
– Kanci jsou zvířata a to je činí citlivými na otravu nebo toxicitu. Pyromancie anebo zbraně způsobující otravu jsou velmi užitečné. Pomoci může i oheň.

Rozbitý přívěšek (DLC)
– Před hlavním sálem archivu stojí osamocený krystalový obr. Z jeho těla získáte zvláštní přívěšek, který slouží jako klíč do oblastí DLC. O DLC si více řekneme až později. Zatím není na místě ho navštěvovat.

Mimikové
– Archivy jsou plné Mimiků. Prvního najdete v přední části hlavního sálu v prvním patře. Truhle je na konci balkonu. Z jeho těla zbude Krystalový rytířský štít.
– V boční knihovně je spousta truhel a mezi nimi jeden Mimik. Zbude po něm Palaš s očarovaný kováním.
– Po posledním Mimikovi v celé hře (neplatí pro oblast DLC) zůstane Symbol chamtivosti, což je speciální přilba, která zvyšuje šanci na předměty z nepřátel a také zvyšuje zisk duší z nepřátel. Ovšem nošení Symbolu chamtivosti trvale snižuje zdraví. Pokud Mimiky poctivě zabíjíte, měli byste přilbu získat právě zde.

Seath (1. střet)
– Na bosse Seatha narazíte celkem rychle. Má to však jeden háček – nelze ho zabít. Celé setkání s bossem je z vaší strany pouze čiré zoufalství končící vaší smrti. Je to tak v pořádku, nesnažte se tomu zabránit. Čemu se však snažte zabránit je to, abyste umřeli vinou kletby, kterou Seath roznáší.
– Po „smrti“ sice přijdete o své duše i o lidskost, ale objevíte se v cele. Tím se vám zpřístupní další část archivů. Je tu však problém, neboť své duše jistě budete chtít získat zpátky. V takovém případě máte jen dvě možnosti. Buď použijete patřičný prsten anebo si pro své duše zajdete za Seathem znovu, přičemž tentokrát rozhodně využijte zajímavé skutečnosti – totiž, že můžete opustit arénu skrze bílou mlhu.

Tajemství archivů
– Dole ve věži jsou dvě stvůry Pisacy, které se nebrání. Zabijte je a získáte z jejích těl zázraky Štědrá sluneční zář a Zklidňující sluneční zář. Tyto zázraky jsou léčivé i pro ostatní hráče, ale může je použít jen člen úmluvy Strážců princezny.
– Pokud jste z Hrobky obrů zachránili Reah, koupili jste všechny její zázraky a ona nebyla zabita Petrusem, najdete ji v jedné cele jako prázdnou. Nezbude než ji zabít. Získáte hned 7 lidskostí a mocný Slonovinový talisman.
– Vlevo od dveři ven z věže se nachází dřevěná deska. Seskočte z jejího konce níž a vstupte do cely. Najdete tu Dívčí set a Bílý seanční prsten, který zvyšuje sloty na kouzla.
– V přední části archivu se postavte na otočné schodiště. Všimněte si, že na polici pod vámi je truhla. Musíte otočit schodiště a dokud se otáčí seskočit na onu polici. Je to velice náročný i velice nebezpečný manévr. Pokud ho zvládnete, získáte z truhly kuši Avelyne.
– V nejvyšším patře zadní části archivu je na balkoně truhla s kouzlem Pevný magický štít.

Logan, Velký klobouk
– Ve velké cele na dně věže je váš známý Logan. Klíč od cely se ale nachází až v boční knihovně hlavního sálu archivů. Když Logana odemknete, přesune se právě do této knihovny a je možné od něj nakoupit spoustu nových kouzel.
– Logan vám prozradí tajemství Seathovy nesmrtelnosti, kterým je magický krystal. Ten bude nejprve nutné zničit.

Duše Strážkyně ohně
– V kleci odkud zachráníte Logana je také další duše strážkyně ohně. Určitě ji využijte.

Sieglinde z Katariny (1. setkání)
– V lese je velký zlatý golem. Když ho porazíte, z jeho těla vyskočí Sieglinde z Katariny, která zde hledá svého otce a vašeho známého Siegmeyra. Zeptá se vás, zda jste jejího otce viděli. Když odpovíte kladně, Sieglinde poděkuje a později se s ní zase setkáte.
– Setkáním se Sieglinde v podstatě paralelně pokračuje linka se Sigmeyrem. Abyste vůbec mohli Sieglinde zachránit (aby se golem objevil v lese) musíte se v lince Siegmeyra dostat alespoň do okamžiku, kdy mu ve Zhouboměstě dáte purpurový mech.

 

Nové předměty

Nová kouzla

Nezapomeňte získat

 


 

Kapitola 28 – Krystalová jeskyně

28-krystalova-jeskyne

Tajemná krystalová jeskyně je krásným ale nebezpečným místem. Jeskyně je protkána neviditelnými mosty a obývají ji krystaloví obři. Vládcem je Seath Bezšupinatý, který zde ukrývá svůj krystal. Kasumi se vybavila Krystalovým setem a velice opatrně pokračuje vpřed. Prizmové kamínky jsou pro hrdinku nezbytné, protože stačí jeden špatný krok…

Deska modrého titanitu
– Modrá titanová deska je vzácný materiál na maximální vylepšení magických a očarovaných zbraní. Získat ji je velice náročné.
– U druhého malého Lunosvitového motýla seskočíte na neviditelný můstek, abyste mohli přejít na opačný konec jeskyně. Namísto přecházení se však otočte za sebe, kde je tunel. Projděte jím až na konec. Odtud vede další neviditelný most vedoucí až k modré desce. Potíž je v tom, že narozdíl od všech ostatních můstků není tenhle přímý a porůznu se klikatí. Abyste dokázali přejit, nebude vám stačit pozorovat padající krystalky, ale budete si muset vypomoci něčím jiným a to jsou Prizmové kameny. Prodává je nemrtvá obchodnice z Hradu Nemrtvých anebo také Pomatenec. Nakupte jich klidně stovku a házejte je před sebe, abyste si vytvořili cestičku.

Prizmová cesta za deskou

28-prismova-cesta

Prizmová cestička.

– Takto vypadá prizmová cesta od tunelu až k pozici desky. Stála zhruba 50 kamenů.

 

Boss 18 – Seath Bezšupinatý (5 525 HP)

28-seath-bezsupinaty

Bílý drak se stal zrádcem svého lidu. Vládne krystalovými útoky a roznáší prokletí.

– Seath je dávný zrádce draků. Zradil svůj vlastní druh tím, že drakům ukradl mocný krystal. Za svoji zradu si u Gwyna vysloužil vysoký post a usadil se v archivech, aby vedl výzkum.
– Seath je mohutný drak, který však nelétá ale pouze se plazí po zemi. Má řadu útoků, přičemž některé způsobují kletbu! Je bezpodmínečně nutné bojovat se Seathem ve zbroji, která má odolnost vůči kletbě. Dále pomůže i patřičný prsten nebo lidskosti.
– Seat často používá plošný útok, kdy s podlahy vystřelí krystaly. Tomuto útoku se těžko uhýbá, ale lze ho částečně vykrýt.
– Seat je obrovský a snadno se trefuje. Navíc sázka na drtivý útok může být velice úspěšná, neboť Seathovy útoky jsou pomalé. kupodivu je lepší se k Seathovi přibližovat zepředu než zezadu. Nejlepší je ale útočit zboku.
– Pokud Seathovi useknete ocas, získáte speciální dračí zbraň Velemeč měsíčního svitu. Ocas Seatha se ale velice těžko trefuje a bude třeba přijít s novou taktikou. Předně mějte na paměti, že Seathův ocas je to, co má vzadu. Ono se zdá, že má vlastně ocasy tři, ale výstupky které má na bocích nejsou ocasy! Pokud chcete Seathův ocas dostat, musíte být velice rychlí, abyste ho stihli oběhnout než se otočí. Vsaďte na lehkou zbroj anebo zvyšte vaši nosnost pomocí prstenů. Když Seatha oběhnete, sekněte ho do ocasu. Jestliže s ním začne mávat, aby vás praštil, ustupte do bezpečné vzdálenosti a snažte se ocas trefit šípem. Snaha o useknutí ocasu může trvat velmi dlouho. Je mnohem snazší Seatha zabít, než mu ocas useknout, ale odměna se vyplatí.
Kasumi varuje: Cesta k Seathovi je dlouhá, náročná a vyžaduje trpělivost. Opravdu se vyplatí nepodcenit přípravu. Protože každá smrt vás bude stát hodně, nemluvě o tom, že hrozí velké riziko prokletí.

Odměna za bosse
60 000 Duší
1 Lidskost
Střep duše lorda
Velemeč měsíčního svitu (ocas)

Kam dál?
– Po získání Seathovy duše je načase se vrátit do Svatyně ohňospoje, ale ještě předtím je dobré zastavit se v archivech, kde se mnoho věcí změnilo.

 

Nové předměty

Nezapomeňte získat

 


 

Kapitola 29 – Vévodovy archivy (2. část)

29-vevodovy-archivy

Návrat do archivů umožnil návštěvu sálu, který předtím obýval Seath.

Velký magický uhlík
– Po zabití Seatha se vraťte do archivů a prohlédněte sál, kde jste draka poprvé potkali. Je tu truhla a v ní tento uhlík. Bude se hodit.

Logan, Velký klobouk
– Jestliže od Logana koupíte všechna jeho kouzla, po nějaké době zešílí a pokud už je Seath mrtvý, zamíří do sálu, kde jste s drakem poprvé bojovali. Logan vás napadne jakmile se přiblížíte, takže nezbývá než ho zabít. Z jeho těla získáte velmi mocný katalyzátor krystalizace, nové a extrémně mocné kouzlo a také jeho klobouk.
– Zbytek Loganova setu zbroje a ještě další katalyzátor najdete v truhle, která se objevila v místnosti, kde vám předtím prodával kouzla.

 

Nové předměty

Nová kouzla

Nezapomeňte získat

 


 

Kapitola 30 – Svatyně ohňospoje (4. část)

20-svatyne-ohnospoje

Zpátky ve svatyni. Kasumi už získala všechny duše lordů a nyní se připravuje na výpravu do utajených oblastí Lordanu.

Griggs z Vinheimu
– Griggs vám sdělí, že mistr Logan odešel do archivů. Nově nabízí pár Loganových kouzel, které jste však mohli koupit i u Logana.

Siegline z Katariny (2. setkání)
– U ohniště narazíte na Siegline. Zeptá se vás, zda jste viděli jejího otce. Když odpovíte kladně, vydá se později za nim.
– Toto setkání opět probíhá paralelně v závislosti na pokroku ohledně Sigmeyra. Aby se zde Siegline objevila, musíte mít za sebou setkání s jejím otcem v Izaliathu, přičemž toto setkání muselo skončit tak, že s vámi Siegmeyr bojoval a zůstalo mu více než 50% zdraví (viz výše).

Kam dál?
– Po získání všech duší lordů (Čtyři králové, Kolébka chaosu, Hrobovládce Nito a Seath Bezšupinatý) můžete duše vložit do Nádoby Lorda, čímž si otevřete cestu do závěrečné oblasti hry. Jenže svět nabízí ještě spoustu oblastí do kterých jsme se nepodívali. Jedná se v prvé řadě o tajné oblasti, jejichž nalezení není snadné a jejichž návštěva je čistě dobrovolná. Tyto oblasti nabízejí spousty užitečných předmětů, ale i mnoho nepřátel a náročných situací. Pokud vám další dobrodružství nevadí, určitě se do těchto míst podívejte.
– Dále svět nabízí ještě oblasti spadající pod DLC, ale tomu se budeme věnovat později..
– Nejprve se zaměříme na tajné oblasti a počátek toho začíná právě ve Svatyni ohňospoje. 

Návrat do Útočiště
– Tajné oblasti jsou zpravidla docela drsné. Dobře se vybavte, vylepšete zbraně a poté zaměřte zraky na zdviž mezi svatyni a farností.
– Během jízdy výtahem seskočte na popraskanou stříšku. Přejděte doprava na travnatý svah a podívejte se k věži. Uvidíte v ní okno kam vede šikmá podpěra věže. Přeskočte na podpěru a vlezte do okna, kde je zborcené točité schodiště.
– Zatím se schodišti nevěnujte a pokračujte vlevo. Vedle věže je vypouklá střecha boční budovy na níž leží klíč od Útočiště. Přeskočte na střechu, klíč vemte a vraťe se do věže.
– Nyní vylezte po schodech nahoru a vlezte si do hnízda. Skrčte se a vyčkávejte. Po nějaké době vás chytí havran a odnese zpátky tam, kde to všechno začalo.

 

Nové předměty

 


 

Kapitola 31 – Útočiště nemrtvých (2. část)

31-severni-utociste-nemrtvyc

Návrat do Útočiště se neobešel bez střetu s novými nepřáteli. Dole pod vstupním sálem číhal Zbloudilý démon. Kasumi ho pomocí ostré katany a silných kouzel zdolala. Poté si zavzpomínala na svoji starou dobrou zatuchlou celu a promítla si, jak velkou cestu od té doby urazila.

Zpátky doma!
– Útočiště je obsazeno novými nepřáteli. Najdou se zde i dva minibossové – černí rytíři. Jejich porážka nebude snadné ale je nezbytná.
– Navštivte vaši starou zatuchlou celu. Leží tu panenka, která poslouží jako klíč.
– V patře útočiště jsou zamčené dveře, které otevřete klíčem ze střechy Svatyně ohňospoje. Uvnitř je Zrezlý železný prsten, který zlepšuje pohyb na tekutém povrchu.

Vrána Snuggly
– Vrána Snuggly je jedním z největších všeobecně známých tajemství hry. Nikde vlastně není řečeno, že jde o vránu a že se jmenuje Snuggly, nicméně hráči ji tak nazývají a protože výstižnější označení není, budeme jí také tak říkat.
– Když půjdete od budovy nahoru k hnízdu, zatočte zhruba v polovině cesty doprava. Na konci zničené podlahy uvidíte malé hnízdo. Postavte se do něj a vzápětí uslyšíte podivné hlasy.
– Pokud do hnízda položíte předmět (respektive odložíte předmět tak, aby zůstal ležet v hnízdě) a následně chvíli počkáte (znovu zapnete hru, vstoupíte do jiné oblasti, zemřete…), můžete posléze najít namísto tohoto předmětu dar od Snuggly. To, který předmět si vrána vezme je striktně dané, přičemž s každým typem předmětu můžete provézt jen jednu výměnu! Kompletní seznam předmětů si uvedeme.
– Většinu předmětů byste v tuto chvíli už měli vlastnit. Zda pro vás je obchod výhodný, či nikoli, to už je čistě individuální. Především v otázce Plamenů pyromancie a Prstenu sluneční princezny bych byl velmi opatrný.
– Poslední dvě položky v seznamu ještě vlastnit nemůžete. To znamená, že návrat do Útočiště se přímo nabízí.
Obchod se Snuggly
— Materály
Krámy -> Hrouda titanitu
Medaile Slunečního svitu -> Hrouda bílého titanitu
Krvavě rudý trs mechu -> Jiskřivý titanit
Purpurový trs mechu -> Jiskřivý titanit
Kvetoucí purpurový trs mechu -> Jiskřivý titanit 2x
Prizmový kámen -> Démoni titanit
Kravinec -> Démoni titanit
Plamen pyromancie -> Hrouda červeného titanitu
Plamen pyromancie (povýšený) -> Deska červeného titanitu
Vypouzeč vajec -> Dračí šupina
— Předměty
Přívěšek -> Památka na odvetu
Puklý červenooký orb -> Kámen očištění 2x
Prsten sluneční princezny -> Boží požehnání x2
— Prsteny
Lidskost -> Prsten obětování
Dvojitá lidskost -> Vzácný prsten obětování
Larva sluneční záře -> Prsten staré čarodějnice
Lucernová lebka -> Prsten mlhy
— Zbraně
Pytel -> Démonovo velké kladivo
— Ostatní
Nažloutlá Koruna -> Prsten přízně a ochrany
Duše Manuse -> Kouzlo Pronásledovatelé

 

Boss 19 – Zbloudilý démon (5 250 HP)

– Jakmile vstoupíte na dvůr Útočiště kde jste bojovali s Asylovým démonem, tak se propadnete do sálu, kde je další takový démon! Tato bestie je velice podobná Asylovému démonovi, ale je mnohem silnější a nebezpečnější.
– Zbloudilý démon má silnější útoky a také pár nových. Je schopen okolo sebe vypustit zraňující energii anebo sekat svojí obří sekerou na velké vzdálenosti.
– Démon je velice citlivý na krvácení. Sázka na zbraně, které krvácení způsobují (katany, kosy) je velice užitečná. V boji je dobré probíhat démonovi pod nohama a tím ho mást. Když pod ním proběhnete, musí se otočit, aby vás trefil sekerou a to chvíli potrvá.
Kasumi varuje: Počátek souboje je kritický, protože pád dolů vám ubere mnoho zdraví. Je možné tomu předejít použitím kouzla na utlumení pádu.

Odměna za bosse
20 000 Duší
1 Lidskost
1 Kost k domovu
1 Titanová deska

Nové předměty

Nezapomeňte získat

 


 

Kapitola 32 – Anor Londo (2. část)

32-anor-londo

Temné Anor Londo… Kasumi nepatří k těm, kteří by si nechali diktovat život iluzemi prsatých princezen. Po zničení Gwynewere Kasumi vyzvala strážce Anor Londa – Gwyndolina, který bažil po pomstě. Nyní se Kasumi v setu Měsíčního svitu kochá pohledem na Anor Londo bez iluzí a triků.

Hrobka
– Máte-li Seanční prsten Temného měsíce (z katakomb) běžte ke zdviži a otočte jí tak, abyste mohli slézt dolů k ohništi. Nasaďte si prsten a socha u oltáře se rozplyne, čímž odhalí průchod do hrobky.
– Druhou možností, jak hrobku objevit je zabít princeznu Gwynewere. Tím se tajná cesta odhalí.

Temné Anor Londo
– Už při prvním setkání jste mohli zabít princeznu Gwynevere. Tuto možnost budete mít stále. Ale nyní může být podstatně lákavější, neboť pokud jste nebyli schopni získat Seanční prsten, jde o alternativní způsob, jak otevřít hrobku Gwyndolina (viz výše).
– Po zabití Gwynewere zjistíte, že princezna je pouhou iluzí (Gwyndolinovou). Anor Londo pohasne a město se vylidní. Žádní obři, rytíři, nic takového. V paláci ale narazíte na dva lidské bojovníky spadající pod úmluvu Temného měsíce.
– Zabití Gwynewere způsobí, že vás napadne i Strážkyně ohně (najdete ji u zdviže). To samé se stane, pokud zabijete Gwyndolina (pak bude strážkyně u ohniště).

8. Úmluva – Meč Temného měsíce

sekta-8– Dobře skrytá úmluva, která nabízí zajímavé výhody. Abyste se mohli do úmluvy připojit, musíte pomocí Seančnímu prstenu Temného měsíce otevřít hrobku a pokleknout před Gwyndolinem.
– Jako člen úmluvy se po vás vyžaduje napadat provinilé hráče, kteří mají zápis v knize hříchu. K tomu používáte Modrooké orby díky kterým vždy napadnete svět hříšníka jako modrý fantom. Pokud zvítězíte, obdržíte Památku na odvetu, která slouží pro povyšování v rámci úmluvy. Výzvání hráče je dobré provádět v oblastech, které dobře znáte, ale které mohou být pro hříšníky nové a kde by mohli mít velké potíže (Senova pevnost, Hrobka obrů…)
– Jako člen také obdržíte Prsten úmluvy Temného měsíce. Pokud jej budete nosit, můžete být automaticky povolání do světa hráče, který zabil princeznu Gwynevere. Souboj s takovým hříšníkem probíhá obdobně.
Odměny
– Úroveň 0 (připojení) – Modrooký orb
– Úroveň 0 (připojení) – Prsten úmluvy Meče Temného měsíce
– Úroveň 1 (10 Památek na odvetu) – Čepel Temného měsíce (zázrak)
– Úroveň 1 (10 Památek na odvetu) – Talisman Temného měsíce
– Úroveň 2 (30 Památek na odvetu) – Posílí zázrak Čepel Temného měsíce
– Úroveň 3 (80 Památek na odvetu) – Posílí zázrak Čepel Temného měsíce
Zrada
– Pokud opustíte úmluvu (ať už odejitím, či zradou), nemůžete nadále používat zázrak Čepel Temného měsíce, nicméně jako předmět vám zůstane.
– Pokud zradíte, vaše úroveň Úmluvy se zredukuje na polovinu.
– Pokud překročíte mlhu ke Gwyndolinovi, automaticky se dopouštíte zrady. Pokud zabijete Gwynewere nebo rovnou Gwyndolina, nepůjde se připojit do úmluvy.

 

Boss 20 – Gwyndolin Temné slunce (2 000 HP)

– Gwyndolin je syn Gwyna a bratr Gwynewere. Gwyndolin je první boss, jehož zabití přináší negativa a to i po morální stránce. Ať už je Gwyndolin jakýkoli, vytyčil si své teritorium, které vám předem oznámil a napadne každého, kdo do něj vstoupí. Pokud projdete mlhou, střet s Gwyndolinem započne.
– Gwyndolin se nachází ve zdánlivě nekonečné chodbě. Vždy když se k němu přiblížíte, zmizí o kus dozadu a vy máte tak jen málo času ho zraňovat.
– Chodba není nekonečná, takže můžete Gwyndolina zahnat až na její konec odkud vám už neuteče.
– Gwyndolin má jen tři útoky, ale jsou silné. Prvním je vystřelení naváděných projektilu. V takovém případě je dobré se schovat za sloup po stranách a počkat až projektil narazí do zdi. Druhým útokem je střílení magických šípů ale těm se zase dá snadno uhnout i za běhu. Třetím útokem je vystřelení silného magického projektilu. Nejsnáze se mu uhýbá kotouly. Pokud zvládnete okamžitě a za běhu reagovat na Gwyndolinovy útoky, máte téměř vyhráno.
– Protože celý boj je vlastně o běhání, je nutné šetřit výdrž. Pomůže i sázka na lehkou zbroj, to abyste byli rychlejší.
Kasumi doporučuje: Nejprve si dobře promyslete, zda chcete Gwyndolina opravdu zabít. Za prvé tu jsou výhody a nevýhody a za druhé morální otázka. Pokud jste se pro boj rozhodli, snažte se ho uskutečnit před zabitím Gwynewere (máte-li v plánu ji také zabít), protože v temném Anor Londu bude i aréna potemnělá.
Kasumi doporučuje: Po zabití Gwyndolina si můžete od Domhnalla koupit jeho zbroj. Celkový set vás vyjde na pořádných 40 000 duší. Jenomže zbroj má malou odolnost vůči všemu, kromě magie. Na druhou stranu, zbroj je velice lehká, má solidní odolnost vůči otravě a koruna zvyšuje účinnost magie o 10%. Pokud je pro vás rychlý styl boje a využívání magie důležité, určitě koupi zvažte.

Odměna za bosse
40 000 Duší
Duše Gwyndolina (16 000 Duší)
Domhnall začne prodávat Měsíční zbroj

Duše Gwyndolina
– Duše Gwyndolina slouží na výrobu dvou zbraní.
1) Luk Temného měsíce – Malý luk s krátkým dostřelem, ale rychlou střelbou. Uděluje krom fyzického i magické poškození. Požadavkem na výrobu je jakýkoli luk +10.
2) Cínový katylazátor Temného měsíce – Silný katalyzátor, který má vysoké bonusy k víře, což je pro katalyzátory neobvyklé. Na výrobu stačí jakýkoli kvalitnější katalyzátor (Beatricin, Loganův,…). Nic vylepšovat nemusíte, ostatně katalyzátory ani vylepšit nelze.

Kam dál?
– Pokud máte z Útočiště Podivnou panenku, zajděte do kostela a „vstupte“ do velkého obrazu. Díky panence se skutečně dostanete na nové utajené místo.

 

Nové předměty

Nová kouzla

Nezapomeňte získat

 


 

Kapitola 33 – Ariamisův malovaný svět

33-ariamisuv-malovany-svet

Ruina staré sněhem pokryté pevnosti, kterou obývají nemrtví prázdní ale také harpyje. Vládcem oblasti je Míšenka Priscilla, napůl člověk, napůl drak, která však není agresivní. Kasumi v Černé zbroji a s mocným Velkyniným rapírem pomalu postupuje pevností vpřed.

Tajemství pevnosti
– Na dvou místech visí mrtvoly. Přesekněte provaz (klidně i lukem) a seberte si lidskost.
– Dostaňte se na střechu budovy vlevo od hlavní brány. Odtud seskočte na balkon pod vámi. Najdete tu Vysušený prst, jehož používání redukuje prodlevu mezi možností napadat cizí hráče.
– V přístavku (viz níže) a vyjděte až na střechu. Jednak tu najdete zázrak Slib mlčení, ale také najdete vedle věže černý set lehké zbroje.
– V přístavku jděte do patra a rozbijte dřevěný zátaras na můstek. Na konci mostu je Velkynin rapír – velmi silný rapír, který má jako jedna z mála zbraní okultní poškození. Když pak na konci mostu seskočíte dolů a projdete místnostni plnými krys, vyskočíte z okna na nižší stříšku. Odtud seskočte až na dvorek pod vámi a vstupte do budovy. V truhle najdete set Strážce kresby, který je velice slabý, ale má ohromnou odolnost vůči otravě.

Temný uhlík a iluzorní stěny
– V podzemí pevnosti jsou tři iluzorní stěny. Poznáte je celkem snadno, neboť tvoří celistvou výplň v chodbách. Jedna stěna propojuje kryptu a tunel pod studnou, zatímco druhé dvě vedou do chodby s klíčem od přístavku.
– S klíčem se vydejte na nádvoří a vstupte do rozbořené budovy vpravo od věže. Odemkněte a vyjděte nahoru. V hlavním sále přístavku najdete nejvzácnější typ uhlíku, který slouží na kováno okultních zbraní.

Červený mastek
– Na samém vrcholku rozbořené věže (nejvyšší bod pevnosti) najdete červený mastek. Tento mastek slouží k vytvoření povolávacího znamení pro ostatní hráče. Jde ale o znamení čistě útočné. Položením znamení v podstatě říkáte hráčům, že se chcete s někým utkat a je vám jedno, kdo to bude.

Černý fantom – Král Jeremiáš
– Běžte z nádvoří na hřbitov, kde jsou na kůlech nabodány mrtvoly. Objeví se zde další černý fantom. Jeremiáš je velice silný, má ostnatý bič a ovládá pyromancii. Boj s ním není snadný. Snažte se využít překážek a nerovností terénu.
– Pokud krále porazíte, získáte z jeho těla Ostnatý bič. Je to vcelku kvalitní bič s efektem krvácení. Navíc, na konci oblasti (v areálu bossfightu) najdete Jeremiýšův set zbroje. Koruna, která je součástí setu může být u vrány Snuggly vyměněna za Prsten přízně a ochrany.

Nemrtvý drak (miniboss)
– S jedním drakem jste se už setkali v Údolí dráčku. Tento je nebezpečnější, neboť se dokáže pohybovat po mostě. Nejlepší taktikou je se rychle vzdálit k věži a střílet na draka šípy z bezpečné vzdálenosti.
– Na mostě najdete Krveštít, který zvedá odolnost vůči všem trvalým stavům (otrava, toxicita…)

Zamčená brána
– Abyste odemkli zadní bránu pevnosti, musíte vstoupit do podzemí a to buď přes přízemí budovy vedle vstupní brány anebo skrze studnu. V sálu krypty je rumpál, kterým bránu otevřete.

 

Boss 21 – Míšenka Priscilla (2 300 HP)

– Priscilla je zpoloviny člověk a zpoloviny drak. Dá se předpokládat, že její otec je Seath Bezšupinatý, zatímco matkou může být bohyně Velka.
– Priscilla není agresivní a to dokonce ani když vstoupíte do areálu bossfightu. Můžete klidně pokračovat dál a opustit Malovaný svět. Zabití Priscilly je tedy i otázka morálky.
– Pokud už se rozhodnete s Priscillou bojovat, je třeba nepodcenit přípravu. Je velice důležité mít vysokou odolnost vůči krvácení, protože Prisciliina kosa je opravdu smrtící.
– Jakmile Priscillu napadnete, zneviditelní se. Jediné, čím můžete poznat její pohyby jsou stopy na sněhu. Priscila se na čas zviditelní, pokud jí zasadíte dostatečně vážné poškození. V tomhle směru může pomoci sázka na drtivá kouzla anebo ještě lépe – Veleluk drakobijce. Můžete použít i plošná kouzla, přesněji pyromancii. Priscilla sice není citlivá na oheň, ale snadno ji zasáhnete.
– Priscilla je zpoloviny drak a tak má malý dračí ocásek. Pokud jí ho useknete, získáte dračí zbraň – Priscillinu dýku. Je ale velice těžké jí ocas useknout, když je neviditelná. Proto je dobré zahájit souboj útokem na ocas a pokud jeho useknutí nevyjde, zajistit, aby se Priscilla opět zviditelnila.
Kasumi varuje: Priscilla sice nemá mnoho zdraví, ale její kosa je smrtící. Snaha o brutální útok může končit spíše vaší smrti. Snažte se bojovat zdálky a to zbraněmi, které způsobují drtivé škody.

Odměna za bosse
30 000 Duší
1 Dvojitá lidskost
Duše Priscilly (12 0000 Duší)
Priscillina dýka (ocas)

Duše Priscilly
– Z této duše lze vyrobit pouze jednu zbraň. Zato však velmi mocnou.
1) Životlovná Kosa – Kosa je dlouhá a způsobuje vražedné poškození krvácením. Žádná zbraň nedokáže způsobit takovou míru krvácení jako tato kosa. Potíž je v tom, že každý zásah způsobí krvácení i vám. Proto je nutné používat kosu jen když máte vysokou odolnost vůči krvácení. Na výrobu potřebujete jakoukoli kosu nebo bič úrovně +10.

Kam dál?
– Po opuštění Malovaného světa se vrátíte zpět do Anor Londa. Je načase vyhledat další ukrytou oblast a tou je Velká dutina. Vzpomínáte na obří strom na okraji Zhouboměsta? Vydejte se tam, vstupte do dutiny a zničte dvě iluzorní stěny. 

 

Nové předměty

Nová kouzla

Nezapomeňte získat

 


 

Kapitola 34 – Velká dutina

34-velka-dutina

Dutina stromu je vertikální oblast plná kořenů tvořící úzké cestičky. Jeden špatný krok a hrozí pád. Kasumi se do Dutiny vypravila v Nažloutlém setu, který je lehký a příměřeně odolný. Helmu však využívá jen v dolní části Dutiny, kde hrozí boj. Tam nahoře by byl tento úžasný doplněk poněkud nepraktický.

Tajemství dutiny
– V dutině se dá nalézt mnoho materiálů, ale většina leží na kořenech a větvích stromů, kam musíte opatrně seskákat. Je to velice riskantní. Raději se ujistěte, že nemáte co ztratit.
– Při vstupu do dutiny skočte do středu vnitřního kmene. Je zčásti dutý a uvnitř leží Prsten Clorinthie, který zvedý výdrž.
– V oblasti dutiny je spousta krystalových ještírků. Velice špatně se zabíjejí. Chce to být neuvěřitelně rychlý a přesný při střelbě z luku.

 

Nezapomeňte získat

 


 

Kapitola 35 – Popelavé jezero

35-popelave-jezero

Tajemná oblast pláže a jezera s vzrostlými gigantickými stromy. Kasumi využila moci dračích kamenů a změnila se v draka. Taková podoba ale neumožňuje nosit zbroj a navíc jako člověk je Kasumi hezčí 🙂

Hydra (miniboss)
– V blízkosti stromu se usadila Hydra. Je to vaše druhá a poslední Hydra. Tato je však silnější a nebezpečnější.
– Při boji s Hydrou opět vsaďte na luk a využijte kořenů ke krytí.

Siegmeyr a Sieglinde z Katariny (dokončení)
– Poslední setkání s rytíři z Katariny přichází u ohniště na pláži. Aby se zde rytíři objevili, museli jste absolvovat všechna předchozí setkání s nimi.
– Najdete zde Sieglinde, jak se sklání nad svým mrtvým otcem. Ten se proměnil v prázdného a tak dívce nezbylo, než ho zabít. Za odměnu dostanete Titanovou desku. Velice cenná odměna.

9. Úmluva – Cesta Draků

sekta-9– Poslední úmluva je velice cenná a také dobře skrytá. Na konci oblasti je ohniště a u něj prastarý drak, který vám nabídne vstup do úmluvy.
– Jako dračí bojovník je vaším úkolem napadat světy jiných hráčů, porážet je a získávat dračí šupiny, které slouží jako předmět pro povyšování v rámci úmluvy. Je to docela drsné, protože šupiny se taktéž používají na vylepšování dračích zbraní. Pro útok na hráče se používá Dračí oko.
– V rámci úmluvy můžete získat dva dračí kameny. První získáte už po připojení, druhý až na úrovni +2.
– Kámen dračí hlavy můžete použít pokud na sobě nemáte helmu. Vaše hlava se změní na dračí a můžete plivat oheň.
– Kámen dračího trupu můžete použít, nemáte-li na sobě žádnou zbroj (ruce, tělo, nohy). Vaše tělo se změní na dračí a můžete provádět dračí řev, což ochromí nepřátele okolo vás. Rovněž vaše útoky holýma rukama (resp. pařáty) způsobují velké škody.
Odměny
– Úroveň 0 (připojení) – Dračí oko
– Úroveň 0 (připojení) – Kámen s dračí hlavou
– Úroveň 1 (10 Dračích šupin) – Posílí účinek dračí hlavy
– Úroveň 1 (10 Dračích šupin) – Posílí účinek dračího trupu.
– Úroveň 2 (30 Dračích šupin) – Kámen s dračím trupem
– Úroveň 2 (30 Dračích šupin) – Posílí účinek dračí hlavy
– Úroveň 2 (30 Dračích šupin) – Posílí účinek dračího trupu
– Úroveň 3 (80 Dračích šupin) – Posílí účinek dračí hlavy
– Úroveň 3 (80 Dračích šupin) – Posílí účinek dračího trupu
Zrada
– Pokud opustíte úmluvu (ať už odejitím, či zradou), nemůžete nadále používat Dračí oko, nicméně dračí kameny lze stále užívat!
– Pokud zradíte, vaše dosažená úroveň se zredukuje na polovinu.

Ocas draka
– Stejně jako každý běžný drak, můžete i strážci úmluvy useknout ocas. Nemusíte se bát, že vás za to napadne. Ani si nevšimne, že se něco stalo.
– Dračí velemeč je obrovský silný meč. Má však velké požadavky na sílu (50!). Při silném útoku obouruč vystřelíte před sebe energetický projektil, ale značně snížíte trvanlivost zbraně.

Kam dál?
– Popelavým jezerem výprava za utajenými oblastmi končí. Nyní je ideální chvíle na absolvování DLC.

 

Nové předměty

Nová kouzla

Nezapomeňte získat

 


 

Konec třetí části

6-konec

Po prozkoumání tajné části světa závěr pozvolna klepe na dveře, ale stále zbývá příběh DLC. Kasumi bude muset čelit extra chlupaté výzvě navíc.