Adventurista

Svět příběhů

Adventurista

DLC 6 – Golemové Amgarraku

10. 8. 2010 se na scénu vrací hlavní hrdina z Pramenů a Procitnutí. Předposlední DLC pro DA1 je v podstatě třetím příběhem našeho Šedého strážce. Příběh však pouze okrajově souvisí s předchozím dějem a většinou se věnuje svému problému, kterýmžto je záchranná výprava do Hlubokých cest. Vše se odehrává na pouhopouhých dvou mapách, které nejsou zcela nové, ale byly k vidění v Pramenech a v Procitnutí. Zatím to moc lákavě nevypadá, že? Krátká délka, jen dvě mapy, jen dvě staré mapy, žádná velká návaznost na předchozí děj a k tomu Hluboké cesty, které nejsou kdovíjak oblíbeným prostředím. Ale Amgarrak není špatný kousek.

Za zmínku stojí noví společníci, kteří jsou tři a k hráči se přidávají postupně. Kromě dvou trpaslíků a golema si hráč zabojuje i po boku Bronta (známé to potvory připomínající nosorožce). Zajímavým zpestřením je pak princip procházení samotného Amgarraku, který bych nenazval jinak než bludiště barev. Je zvláštní, jak se na středně veliké mapě dá strávit skoro dvě hodiny hraní (od tvůrců velmi zajímavý tah). Potěší i nový hlavní boss, který je zajímavý a souboj s ním je opravdu velmi náročný.

Obtížnost přídavku je vůbec vysoká, ale díky importu postavy se dá jít do Amgarraku řádně připravený. Ovšem to, co si s sebou vezmete, zásadně ovlivní zážitek, který díky velké obtížnosti může kolísat někde mezi frustrací, výzvou, pohodičkou a nudou. Jak nalézt tu správnou míru opravdu netuším, ale vězte, že pokud odmítnete import a začnete s novým hrdinou, čeká vás peklo. Amgarrak je bez jakéhokoli přemýšlení nejnáročnější DLC pro DA1.

Golemové Amgarraku jsou výzvou pro zkušené hráče a možná frustrací pro ty nezkušené. Nebýt vcelku nezáživného a navíc opakujícího se prostředí, mohl být výsledný dojem ještě lepší.

Hodnocení – 70%
Délka – cca 3h


 

Kapitola 1 – Amgarrak

Amgarrak

Map - Amgarrak– DLC je složeno z pouhých dvou map. Hluboké cesty a samotný Amgarrak. Pozornému hráči neunikne to, že Hluboké cesty jsou upravenou mapou z Pramenů (thaig Ortanů) a Amgarrak zase odpovídá mapě z Procitnutí (Kal’Hirol). Nejde tedy o nic nového pod sluncem.

Začínáme
– Třetí dobrodružství hlavního hrdiny z DA1. Opět může jít o samostatnou hru s novým hrdinou anebo o přímé pokračování s importem postavy z Procitnutí (nebo z Pramenů). Délka kapitoly se dá odhadnout na 2-3 hodiny, ovšem jen v případě relativně hladkého průběhu. Vinou vysoké obtížností hrozí mnoho zákysů.

 

1. Import

Hrdina z Procitnutí / Pramenů
– V případě importu postavy se vám přenese hrdina s dosaženou úrovní, dosaženými talenty, aktuální výbavou, získanou hotovostí i inventářem. Pokud nevlastníte Procitnutí, můžete importovat hrdinu i z Pramenů, přičemž hra bude předpokládat, že děj v Procitnutí proběhl a tedy že hrdina je velitem Šedých strážců z Amaranthine.
– Jestliže je vaše importovaná výbava výrazně slabší než počáteční výbava nového hrdiny v Amgarraku, dostanete adekvátní výzbroj a výstroj v závislosti na vaší postavě. Rovněž vám bude v případě potřeby dána várka léčivých předmětů a kniha na přerozdělení bodů.

 

2. Původ – Šedý strážce
(člověk + bojovník / mág / lotr)
(elf + bojovník / mág / lotr)
(trpaslík + bojovník / lotr)

Gerod / Leonie Caron
Elyon / Sidona Andras
Eram / Nika Kader
– Hlavní hrdina je už od počátku Šedý strážce, tvorba hrdiny je stejná jako v Procitnutí (stejná jména, stejný Původ, stejné pozadí hrdiny).

– Jako Šedý strážce začnete na úrovni 20, budete mít 2 body specializace a 62 bodů atributů k rozdělení. Protože hra navazuje na Procitnutí, můžete si pořídit specializace, dovednosti a talenty, které přinesl tento datadisk.
– Vaše výbava bude odpovídat třídě přibližně tak jako v Procitnutí. Za zmínku stojí zastoupení vysoce kvalitních šperků a spousta léčivých obkladů rozličné kvality. Lotr dostane navíc několik středně kvalitních pastí. Všechny třídy dostanou na začátku knihu na přerozdělení bodů.

 

1. Elissa

– Opět známá hlavní hrdinka. Ani pro tento přídavek si nemůžete nic upravit.

 

2. Jerrik

Jerrik– Člen rodu Daceů, který požádal Šedého strážce o pomoc. Jerrik se rozhodl vydat do Amgarraku, aby zachránil svého ztraceného bratra. To se mu kupidivu i podaří.
– Jerrik je třídou Lotr a vyniká v boji se dvěma zbraněmi. Krom toho má specializace Duelisty a Hraničáře, nicméně u Hraničáře nemá žádné talenty. To ale vůbec nevadí, protoře Jerrik má jeden speciální talent na přivolání Bronta. Je to podobné jako talenty Hraničáře na vyvolání zvířat, přičemž nemůžete mít vyvoleného Bronta a ještě zvíře z nabídky Hraničáře. Prostě jen jednoho mazlíčka v jednu dobu.

 

3. Runový golem

– Mocná hora oceli, která nemá vlastní osobnost a slouží jen jako velmi mocný bojovník. Narozdíl od Shale není možné s golemem hovořit a také nemůže používat žádné vybavrní (krystaly).
– Golema však lze vylepšovat nalézáním kodexu. Po každém příslušném kodexu získá nové talenty a to talenty, které se vůbec nevážou k jeho podstatě, ale které pocházejí spíše ze stromu talentů mágů..

 

4. Brogan

– Brogan je Jerrikův brácha, který je však zpočátku omámen magií Amgarraku. Přidá se k vám zhruba v polovině DLC až se dostanete do jeho barevné dimenze.
– Brogan je třídou Bojovník a má specializace Zběsilce a Plenitele. To ho dělá horkým kandidátem do velké bojové vřavy.

 

Postřehy

Tulík
– Jerrik ovládá speciální talent na vyvolání spřáteleného Bronta, což je obdoba talentů ze specializace Hraničáře. Když Bronto padne, můžete si vyvolat nového.

Kovadliny
– K okouzlení (aktivování run) slouží kovadliny. Na každé mapě je jedna.

Vylepšení golema
– Runového golema lze vylepšovat nálezem dokumentů o golemech. Jsou celkem čtyři.
– První vylepšení se nachází v truhle za modrými dveřmi (v hrobce). Nejprve musíte přejít do modré dimenze, otevřít dveře, následně se vrátit do normálního stavu a otevřít truhlu. Golem získá první vylepšení léčení – talent Skupinové léčby.
– Druhé vylepšení je v  truhle v místnosti s kovadlinou. Musíte být v modré dimenzi. Golem získá body atributů navíc.
– Třetí vylepšení je v téže místnosti, přesněji v truhle za stěnou nedaleko kovadliny. Opět je vyžadována modrý dimenze. Golem získá vylepšení z Prvotní magie – kouzlo ohnivých zbraní.
– Čtvrté a páté vylepšení je v severní části thaigu. Musíte přejít do fialové dimenze, vrátit se do oblasti, kde jste poprvé viděli Brogana a otevřít nedaleké fialové dveře. Za nimi je podstavec na návrat do normální dimenze. Po poražení čtveřice bossů golemů můžete přejít do zelené dimenze a z truhel získat obě vylepšení. Golem získá druhé vylepšení léčení – kouzlo oživení padlých a k také kouzlo Bouře.
– Poslední, šesté vylepšení je až v chodbě těsně před mostem do kovárny. Musíte být v červené dimenzi. Opět jde o vylepšení bodů atributů navíc.

 

Boss – Obírač

Obírač– V pořadí třetí mega soupeř hlavního hrdiny DA1. Obírač je uměle vytvořené monstrum schopné využívat organické zbytky jako své tělo. Boj s Obíračem má dvě fáze. V té první fázi je Obírač velký, tlustý a pomalý. Po jeho poražení se mu obnoví kompletně zdraví a nyní už se bojuje pouze z Obíračem jako takovým (ta horní část s hlavou a rukama),
– Pokud chcete získat achievement Pochmurný žnec, musíte Obírače porazit na obtížnost Těžkou anebo vyšší. V takovém případě vás čeká peklo. Ale i hráč, který zvolí klasickou střední obtížnost bude mít s Obíračem těžké pořízení.
– Začneme první fázi, tedy Obírač s tlustým tělem. Obírač je pomalý ale zblízka způsobuje drtivé údery. Stačí pár úderů a i ten nejsilnější hrdina jde k zemi mrtvý. Na dálku dokáže Obírač vrhat své vnitřnosti. To je také vražedný útok z něhož navíc vzejde nemrtvý kostlivec. Aby toho nebylo málo, v aréně se objevují další kostlivci. A aby toho ještě nebylo dost, prostředí se střídavě mění do klasické a do červené dimenze. V klasické dimenzi je Obírač zranitelnější fyzickými útoky, ale více odolává magii. V červené dimenzi je tomu opačně. Jakmile se aktivuje červená dimenze, je možné ji okamžitě vyrušit aktivací podstavce vzadu v aréně. Aktivace rovněž zabije všechny kostlivce.
– Protože je Obírač nejvražednější zblízka, je třeba založit jeho likvidaci na magii nebo lukostřelbě. Ovšem… nikdo z hrdinů není mág a nikdo z hrdinů není lučištník. Pokud je mágem anebo zkušeným lučištníkem váš hlavní hrdina, máte výhodu. Pokud ne, můžete situaci zachránit použitím knihy na přerozdělení talentů. Vyplatí se udělat z Jerrika lučištníka. Pokud knihu nemáte, je na obzoru problém a bude třeba bitvu založit na jiném způsobu boje. Samozřejmě můžete dát luk do pracek komukoli, ale bez talentů bude skoro bezzubý.
– Je-li váš hrdina opravdu silný bojovník, využijte ho jako tank. Pokud není, funkci tanku obstará Brogar. Vrhněte se na Obírače a bijte ho. Lečte se, doplňujte energii a jakmile se aktivuje červená dimenze, vyruště ji podstavcem, čímž sundáte nemrtvé. I v případě že jste mág je lepší červenou dimenzi rušit, protože nemrtví jsou velkým problémem. Pokud využíváte metodu boje na dálku, rozestavte mágy a lukostřelce těsně před sloupy v aréně, tak aby měli oblast jako na dlani, ale aby se nestali terčem Obírače. Tank musí navýšit hrozbu patřičnými talenty a Obírače zaměstnávat. Pokud se Obírač rozhodne vyřešit zbylé hrdiny, je zle. Jestliže ale používáte taktiku boje zblízka, musíte Obírače napadat i těmi slabými hrdiny. Berte ty nejsilnější talenty, to abyste bestii zasadili největší poškození. O nemrtvé se moc nestarejte, sázejte na jejich likvidaci pomocí podstavce. Objevují se moc rychle na to, abyste je stíhali vyřešit ručně.
– Co se týče Bronta, tak ten by měl okamžitě napadat Obírače i za cenu smrti. Pokud padne, jednoduše vyvolejte nového.
– S golemem je to horší, protože se nemůže léčit. Neposílejte ho do bitvy. Držte ho stranou a využívejte jeho léčivou magii. Pokud jste získali vylepšení pro golema, bude schopen oživit i padlé hrdiny. V žádném případě golem nesmí padnout, jinak jste jednou nohou v pr… však víte. Golem může také použít plošné kouzlo Bouře, jenomže tehdy zasáhnete i hrdiny, kteří bojují s Obíračem zblízka. Pokud ale máte dostatek léčiva, klidně do toho jděte. Vhod přijde i kouzlo ohnivých zbraní.
– Ubrat Obírači zhruba 50% zdraví půjde snadno. Možná vás překvapí jak moc snadno. Ale pak se začne situace komplikovat. Nemrtvých bude čím dál víc, budou agresivnější a často se budou objevovat kostlivci bossové (hlavně na vyšší obtížnosti). Pokud bych měl vypíchnout nejnáročnější fázi boje je to tato.
– Když Obírače porazíte, ztratí své hostitelské tělo, obnoví se mu zdraví a jede se dál. Situace se změní. Už žádný podstavec – dimenze se prostě mění a nejdou vypnout. Za druhé – Obírač je slabší ale rychlejší a dokáže přeskakovat z jednoho konce sálu na druhý. Za třetí – nemrtvých ubude ale Obírač je může vytvářet tak, že přijde k hromadám vnitřnosí rozestavěných v koutech a začne je formovat do tvaru nemrtvého. Tehdy je Obírač celkem neškodný. Konečně za čtvrté – aréna se otevře a vy můžete přecházet most až ke vstupu do sálu.
– V tuto chvíli vytyčte 1-2 hrdiny kteří budou neúnavně napadat Obírače. Budou ho pronásledovat a budou ho bít jak jen to půjde. Ti ostatní se musí postarat o nemrtvé. Nemůžete si dovolit nechat sál zaplevelit kostlivci, jinak vás utlučou. Pokud máte mágy a lučištníky, ono pronásledování Obírače provedou oni – prostě si stoupnou do středu sálu a tehdy mají Obírače na dostřel ať udělá cokoli.
– To by bylo asi tak vše. Když jsem vyhrával achievement za zabití Obírače na těžkou obtížnost, opakoval jsem souboj asi patnáctkrát. Tak… hodně zdaru 🙂

 

Úspěchy

– V předhledu hrdiny můžete otevřít Heroické úspěchy a prohlédnout si úspěchy hrdinů nebo celé skupiny. Je příjemné se sem v závěru hry podívat. Moje statistiky vypadaly takto:

Hrdina / zabití / nejsilnější zabitý nepřítel / počet zranění
Elissa (hrdinka) / 1152 (953+181+18) / Velká saň  / 0
Jerrik / 20 / Pokřivený strážce / 1
Runový golem / 8 / Iluzorní vůdce / 0
Brogan / 4 / Vzteklý strážce / 1