DS2 – (3/4) Král Vendrick (+ Tajné oblasti)

Po poražení všech čtyř mocných bytostí Drangleicu nastal čas vykročit vstříc druhému úkolu. A tím je nalezení krále.

 

Kapitola 31 – Svatyně Zimy

Malinká svatyně za kterou je stezka k hradu. Azumi stále v setu Vengarla pokračuje v hledání krále.

DLC – Koruna Slonovinového krále
– Ve svatyni je velká hadí kašna, která vás teleportuje před masivní vrata. Jedná se o vstup do v pořadí třetího vydaného DLC – Koruna Slonovinového krále. Vzhledem k obecné náročnosti všech DLC doporučuji dát ruce pryč. Prozatím.

Heidský rytíř (miniboss)
– Nedaleko svatyně je další Heidský rytíř. Je zase o něco tužší než ty ostatní, ale neměl by činit přílišné potíže. Z jeho těla získáte Heidské kopí.

 

Kapitola 32 – Hrad Drangleic

Impozantní Drangleic, sídlo krále Drangleicu. Komnaty hradu jsou obývané mnoha královskými rytíři i Mastodonty. Velice riziková oblast.

Smaragdová zvěstovatelka (2. setkání)
– Hned před mostem narazíte na vaši známou průvodkyni. Poví vám, že se blížíte k cíli cesty. No, ale zatím pořád dost pomalu.

Kancléř Wellager
– Na schodišti ve vstupní hale je duch hradního kancléře. Povypráví vám o králi Vendrickovi, který se také zmocnil čtyř mocných duší a málem objevil tajemství duše. Jeho paní, královna Nashandra ho varovala před vpádem obrů, kteří zpustošili kraj.
– Wellager má na skladě řádku solidních zbraní, léčiva a kouzel.

Tajemství přízemí hradu
– Hned po příchodu do sklepa budete mít po pravici další Královské dveře. Již třetí!
– V jedné místností sklepa najdete i Pharroský zámek. Vyplatí se opravdu vyčistit celý sklep, byť je pětice Strážců ruin pěkně tvrdým oříškem, a vybrakovat co se dá.

Temnonořič Grandahl (2. setkání)
– Ve sklepě hradu zlikvidujte všechny Strážce ruin, aby se otevřely poslední dveře. Podlaha v nich je naprasklá a zřítíte se do jeskyně, kde je ohniště, kvalitní set Faraama a Grandahl. Opět vám řekne něco víc o temnotě.

Černý fantom – Bezejmenný uchvatitel
– Na ochozu krátce za místností s prokletým obrazem královny vás napadne černý fantom. Používá především dýku.
– Pokud zabijete Licii (obchodnice se zázraky v rotundě Majuly), žádný fantom se neobjeví. Právě Licia je onen černý fantom.

Iluzorní stěny a černý luk
– Během cesty do věže s královnou slezte po žebříku na nižší patro (střílí odtamtud kušnící). Stěna do věže lze odsunout (chybí ji obrubník) a za ní je ohniště.
– Když slezete ještě níž najdete truhlu s Černým lukem lovce – velice silný luk!

 

Boss 21 – Dračí jezdec / Dračí jezdec (1400 HP)

– Už jednou jste se s dračím jezdcem potkali. Nyní se utkáte se dvěma najednou a to v mnohem náročnějším boji.
– Jezdec nahoře využívá silný veleluk. Pokud klesne jeho kolegovi zdraví zhruba na 50%, seskočí dolů a zapojí se do boje s halapartnou.
– Azumi doporučuje: Zlikvidujte přednostně Jezdce, který střílí. Vydrží podstatně méně.

Odměna za bosse
– Duše Dračího jezdce
– 26 000 duší

Benhard z Juga (2. setkání)
– U ohniště za bossem najdete starého známého Benharta. Řekne vám něco o svém mocném meči a setkáte se zase příště.

Tajemství patra hradu
– V sále s dvojicí truhel vedle sebe najdete v jedné z nich Caithin zvonec – velice užitečný zvoneček. V truhle je též magie Duševní velemeč.
– Ve zbrojnici v patře hradu prohledejte truhly – v jedné je Střep Estusu.

 

Nové předměty

Nová kouzla

Nezapomeňte získat


 

Kapitola 33 – Královská pasáž

Dlouhá temná chodba lemovaná sochami rytířů vedoucí až do arény, které vládne Zrcadlový rytíř. Královská pasáž je velmi malá oblast, ale nebezpečná.

 

Boss 22 – Zrcadlový rytíř (6 350 HP)

– Rytíř je zvláštní tím, že vás může povolat jako přízrak na hráče, který s ním právě bojuje. Aby k tomu došlo, stačí položit povolávací znamení (červený mastek) někam v oblasti hradu (ideálně k ohništím) a doufat, že si vás rytíř vybere. Někteří hráči věří, že šance na vyvolání se zvýší, pokud umístíte značku v blízkosti zrcadel, kterých je hrad plný.
– Na pomoc si můžete zavolat Benharta z Juga, ale jen pokud jste s ním hovořili v hradu. Jeho značku najdete hned před arénou. Povolání Bengarta je extrémně užitečné, neboť Zrcadlový rytíř má tendenci se velmi silně zaměřit jen na jednoho útočníka, zatímco druhý ho může nerušeně likvidovat.
– Azumi varuje: Rytíř si může na pomoc povolávat nejen lidské ale i NPC fantomy. Pokud k tomu dojde, snažte se je rychle zlikvidovat.
– Azumi radí: Jestliže máte smůlu a rytíř si na pomoc povolává hráče, na které nestačíte, zkuste přejít do offline hry a bosse překonat v ní.
– Azumi doporučuje: Po zabití bosse začne Mauglin prodávat jeho set zbroje. Jde o extrémně těžkou a drahou (skoro 50 000), nicméně velmi odolnou zbroj s vysokou odolností vůči bleskům.

Odměna za bosse
– Duše Zrcadlového rytíře
– 25 500 duší

Duše Zrcadlového rytíře
– Dva mocná předměty Zrcadlového rytíře.
1) Trnový velemeč
– Silný meč s bleskovým poškozením.
2) Královo zrcadlo
– Zrcadlovitý štít s vysokou odolností vůči fyzickému poškození a magii.

 

Nové předměty

Nová kouzla

Nezapomeňte získat


 

Kapitola 34 – Svatyně Amany

Rozsáhla zaplavená jeskyně plná trosek chrámů a svítících rostlin. Zpěv kněžek Milfanitio uklidňuje místní tvory. Azumi s Zrcadlovém setu opatrně postupuje jeskyní a svítí si na cestu, aby neudělala chybný krok. Hluboká voda je totiž smrtící.

Vražedná voda
– Pohyb v zatopených jeskyních je rizikový. Nejenže se pod vodou schovávají plíživí nemrtví, ale voda je na některých místech hluboká a smrtící. Vyplatí se svítit na cestu pochodní, díky které poznáte, zda je před vámi ještě pevná zem nebo už hluboká voda.

Milfanitio
– Milfanitio jsou zpívající kněžky. Zpěv paralyzuje plíživé nemrtvé, proto očekávejte jejich útok, jakmile zpěv ustane. Milfantio vám dají řádku odměn.
– První najdete v chatrči na počátku oblasti. Dá vám Hladký a hebký kámen. Pokud za ní zajdete po zabití bosse, dá vám Boží požehnání. Pokud za ní zajdete po zachránění uvězněné sestry, dá vám další Boží požehnání.
– Druhá Milfanito je těsně před areálem bossfightu. Dejte pozor ať jí neublížíte, protože ji lze zaměřit jako nepřítele (bug!)
– Třetí je za dveřmi prázdných v poslední části jeskyně. Abyste dveře otevřeli, musíte být prázdní! Milfanitio vám dá Hladký a hebký kámen. Pokud za ní zajdete po zabití bosse (což se předpokládá), dá vám Boží požehnání. Pokud za ní zajdete po zachránění uvězněné sestry, dá vám Ohnivé semínko.
– Čtvrtá Milfianto je věži zpátky na hradě Drangleic. Odemkněte ji klíčem od bosse. V její cele najdete Prsten smrti, který uchová lidskou podobu i když jste technicky vzato prázdný.

Pharroský mechanismus a skryté cestičky
– V místě, kde jsou ruiny a jeden sloup trčící do vzduchu se nachází na zemi u skály (mezi dvěma sloupy) mechanismus. Po jeho odemčení najdete jeskyni se Spirálovitou sudlicí.
– Za prvním kyklopem je uzoučká cestička obklopená hlubokou vodou. Na jejím konci je krom několika nebezpečných kněžek i Střep Estusu a truhla se známým zázrakem Čepel Sluneční záře.
– Před mlžnou bránou zahněte vlevo. Kořeny stromu ukrývají jeskyni s kyklopem uvnitř které je set Oděvu zpěváka (slabá látková zbroj skládající se pouze z jedné části) a Prsten života +2).

Černý fantom – Bizarní Kindalur
– V areálu za jeskyní vás napadne další přízrak. Je to čaroděj využívající nejen magii, ale občas i hexy. Buďte opatrní, protože v oblasti je spousta dalších nepřátel a hluboká voda. Raději Kindalura vlákejte do jeskyně, kde ho jeden na jednomu zmáknete snadno.

 

Boss 23 – Démon písně (6 500 HP)

– Obrovská žába s gigantickou lebkou v hlavě. Opravdu ďábelské stvoření. Démon písně je hrůzostrašná bytost a také bytost velice nebezpečná.
– Jediná zranitelná místa démona jsou jeho paže a lebka, ovšem po většinu času má obojí zakryté tvrdou kůží. Musíte vyčkávat na vhodný moment a pak útočit. Ač se to nezdá, sázka na boj zblízka je lepší než kouzla. Vždy se ale snažte zdržovat dostatečně daleko před hlavou bosse, to aby vás svými pařáty nestihl chytit.
– Na boj můžete povalat Odvážnou Feliciu. Bojovnice s oštěpem a veleštítem se nachází velmi daleko od bosse – v domku přes jeskyní s ohništěm. Dejte si tu práci a nejprve Felicii vyčistěte cestu, jinak vám ji během cesty k bossovi zabijí. Pomoc Felicie není marná, ačkoli ona sama mnoho nevydží. Dokáže však démona dobře napadat a bodat dřevcem.
– Azumi radí: Po příchodu do arény má boss odkrytou tvář. Zkuste ho trefit pár šípy. Sice mu moc neublížíte, ale každá rána se počítá.

Odměna za bosse
– Duše démona písně
– 26 000 duší
– Klíč k Zarytému

Duše Démona písně
– Jeden mocný bič.
1) Skvrnitý bič
– Silný bič s efektem otravy.

Zavřená vrata a svatyně lidskosti
– V oblasti se nacházejí celkem dvoje zamčená vrata. První jsou téměř na počátku, jen kousek za první chatrčí. Abyste je otevřeli, musíte porazit Vendricka a to je ještě hodně vzdálená budoucnost.
– Druhé dveře jsou naopak na samém konci – vpravo od zdviže. Abyste je otevřeli, musíte být prázdní. Uvnitř najdete nejen Milfantio (viz výše), ale také velkou mísu s ohněm díky které můžete kdykoli získat lidskost, ale jen pokud nemáte žádnou lidskou podobiznu (jinými slovy pokud nemáte možnost stát se člověkem jiným způsobem).

 

Nové předměty

Nezapomeňte získat


 

Kapitola 35 – Krypta nemrtvých

Temná a ponurá Krypta Nemrtvých je místem kam odešel král Vendrick hledat tajemství duše. Jeho ochránce Velstadt už padl a Azumi v setu Agdayna dočišťuje hrobku.

Aldia (2. setkání)
– U ohniště v kryptě vás opět překvapí Aldia. Pronese pár slov, položí vám otázku ohledně vašeho cíle a zmizí.

Správce hrobu Agdayne
– Agdayne vás nejprve upozorní, abyste zhasli světla. Udělejte to, jinak vás napadne a přijdete o možnost s ním obchodovat. Pamatujte na to, že chodit k Agdaynovi s pochodní nebo jiným zdrojem světla je rizikové.
– Agdayne má na skladě kopu věcí, včetně hromady Lidských podobizen, Elizabethiných hub a některých nadprůměrných kouzel.
– Pokud Agdayne zabijete, bába Melantie začne prodávat jeho set zbroje a jeho katanu. Nicméně pokud za Agdayne přijde po získání Královského prstenu obojí vám věnuje.

Černý fantom – Bezejmenný uchvatitel (2. střet)
– V sále za druhým hřbitov vás opět napadne Bezejmenný uchvatitel alias vaše známá Licie. Nemělo by být těžké se s ní vypořádat. Opět platí, že pokud je Licie mrtvá, fantom se neobjeví.

Pharroský mechanismus a iluzorní stěny
– Ve čtvercovém sále za druhých hřbitovem (místo, kde vás napadne černý fantom) je naproti průchodu dál tajná stěna. Najdete v ní známou kuši Avelyne.
– Až spadnete do jámy s třetím hřbitovem, postavte se proti chodbě vedoucí díl (má rýhu v podlaze). Iluzorní stěna je hned na zdi vedle. Je za ní Pharroský mechanismus, který otevře další stěnu s Olenfordovou holí (jedna z nejmocnějších vůbec) a zázrakem Velký bleskový oštěp (známý z DS1).

Promáčkla bulva a pomsta Lithie
– Ze sálu s Agdaynem vyjdete do temné místnosti s mostem. Hned vlevo za průchodem je v rohu mezera a pod ní úzká cestička. Dovede vás k truhle s Promáčklou oční bulvou, která vám umožňuje napadnout svět Licie.
– Zajděte za Licií do rotundy v Majule. Na tomto místě můžete bulvu použít a napadnout Licii jako černý fantom. Dejte si však pozor, protože Licia je výborná klerička a má v zásobě mnoho silných zázraků. Snažte se ji udržet pod trvalým tlakem úderů (nejlépe dvojmeče).
– Z těla Licie získáte jednak set Svatého a Zvonec bůžka (oboje můžete od Licie už mít) ale především dostanete zázrak Zklidňující sluneční zář (mocný léčivý zázrak pro spojence z DS1) a Kamenný zámek rotundy, to abyste mohli s mechanismem rotundy manipulovat sami. 

Zvonce a přízraky
– Vysoké černé podstavce s freskou, které najdete v areálech s náhrobky jsou místem z něhož vylézají temné přízraky. Tyhle bestie jsou velmi nebezpečné díky rychlým a silným úderům meče. Podstavce lze zničit, čímž zabráníte respawnu přízraků. Samotné podstavce se už nerespawnují, čili každý zničený se počítá!
– Na některých místech krypty (v oblasti třetího hřbitova a pod schodištěm v dlouhé chodbě) jsou rozmístěné zvonce. Pokud na ně zazvoní nemrtví anebo je nedopatřením praštíte, rozezvoní se a v blízkosti se objeví temné přízraky.

 

Boss 24 – Velstadt, králova záštita (6 290 HP)

– Velice drsný a náročný bossfight. Velstadt patří mezi nejnáročnější bosse, ačkoli mezi Top 3 by se určitě nedostal. Jeho útoky jsou velice tvrdé a i když se jim dá snadno uhýbat, stačí jedna chyba a těžko se stihnete doléčit.
– Jakmile Velstadtovi klesne zdraví na 50% povaha jeho útoků se změní a namísto fyzických začne působit temnou magií. Je to něco na způsob Artoriase z DLC pro DS1. Je nezbytné druhou polovinu bitvy více soustředit na krytí a to ideálně s tím nejlepším štítem vůči temné magii.
– Velstadt je citlivý na blesky, naopak odolává ohni a v druhé fázi boje i temné magii.
– Útoky Velstadta lze nejen dobře vykrýt, ale především odrážet. Technika odrážení (parry) je klíčem k úspěchu.
– Na boj můžete povolat Správce hrobu Agdayne, pokud jste s ním hovořili na počátku krypty. On sám sice je dobrým bojovníkem, ale je málo odolný a proti Velstadtovi dlouho nevydrží. V momentě, kdy rytíř přejde na temnou magii je Agdayne prakticky vyřízený.
– Azumi doporučuje: Po zabití bosse začne Mauglin prodávat Velstadtův set. Jde o jednu z nejodolnějších zbrojí vůbec.

Odměna za bosse
– Duše Velstada
– 50 000 duší
– Mauglin začne prodávat Velstadtův set.

Duše Velstadta
– Dva mocné předměty, každý však od jiného kováře.
1) Posvátný slib
– Mocný zázrak, který může vyrobit Straid. Zázrak zvedá obranu a útočnou sílu sesílatele i okolních spojenců.
2) Kladivo posvátný zvonec
– Tuto zbraň může vyrobit Ornifex. Jde o velice těžké silné kladivo způsobující i temnou magii. Má však vysoké požadavky na sílu (40) a už podstatně nižší požadavky na ostatní vlastnosti (12)

Bloudící Vendrick
– Král Vendrick je hned v kryptě za boss arénou. Bloumá sem a tam a není vůči vám agresivní. V žádném případě ho nezkoušejte napadnout. Vendrick by se okamžitě změnil v bosse a to velice silného. Abyste Vendricka oslabili, bude třeba získat takzvané duše obrů, přičemž každá z nich sníží Vendrickovu obranu o polovinu. Zatím se pokus o jeho likvidaci rovná sebevraždě.

Smaragdová Zvěstovatelka (3. setkání)
– Po získání Královského prstenu najdete v sálu vaši průvodkyni. Vaším třetím úkolem bude věnovat se Královským dveřím.

Kam dál?
– Až doteď byl postup víceméně jasný. Nyní ale nastává problém. Jednak tu máme trojici Královských dveří a je jasné, že se budeme muset věnovat jim, ovšem také tu máme Vendricka na jehož oslabení už lze pracovat. Je třeba říci, že Vendrick je čistě nepovinným bossem a nepovinné je i zajištění jeho oslabení, nicméně výhody za jeho likvidaci nejsou malé.
– Nejprve se budeme věnovat všem Královským dveřím.

 

Nové předměty

Nová kouzla

Nezapomeňte získat


 

Kapitola 36 – Les padlých obrů (3. část)

Za prvními Královskými dveřmi čeká jen další nehybný obr. I Azumi, která sem dorazila v setu Veltstada je jasné, že to nebude jen tak.

Královské dveře I.
– První Královské dveře se nacházejí v Lese padlých obrů. Navzdory velkým očekávání za nimi najdete jen ohniště a dalšího zdřevěnělého obra. Tohle je slepá ulička. Prozatím…

Benhart z Jugo (3. setkání)
– Na hradbách, jen kousek od hnízda posedává váš starý známý Benhart. Řekne vám něco ví o svém meči a přislíbí další pomoc.


 

Kapitola 37 – Aldianova tvrz

Tajemná pevnost Aldia ukrývá mnohá tajemství. Azumi v Temném setu z těl Mimiků stojí před vstupem do pevnosti.

Královské dveře II.
– Za druhými Královskými dveřmi, které jste našli ve Stínných lesích je zbrusu nová oblast a právě tam je třeba nyní zaměřit své kroky.

Lucatiel z Mirrahu (5. setkání)
– Pokud jste starou známou pirátku Lucatiel povolali alespoň na tři ze čtyř bossfightů, které přežila, najdete ji v boudě před pevností. Věnuje vám set Lucatiel a Mirrahský velemeč.

Mimik a Temný set
– Za boudou v rohu je truhla, respektive mimik. Z jeho těla získáte další Soumračnou hůl (první můžete mít od Vyvrhele Felkina) a především další část Temného setu.
– Nyní už byste měli mít kompletní Temný set. Každý ze čtyř Mimiků, které jste potkali vám nechal jeden díl.

Černý fantom – Aslatiel z Mirrahu
– V průchodu do tvrze vás napadne Lucatielin bratr. Má stejnou zbroj jako ona a vydrží celkem dost. Nemělo by být ale příliš těžké ho zvládnout.

Královský čaroděj Navlaan
– V přízemí hlavní haly najdete celu s čarnokněžníkem Navlaanem. Jeho chování k vám se liší v závislosti na tom, zda jste člověk nebo prázdný.
– Jako člověk vás Navlaan varuje před jeho osvobozením. Páčka na otevření cely je na opačné straně a pokud ho pustíte, zmizí a bude vás napadat na různých místech světa jako černý fantom. Těmito místy jsou:
1) Aldianova tvrz – Na konci dlouhé chodby před posledním kyklopem.
2) Les padlých obrů – V blízkostii Královských dveří.
3) Bahniště – Na plošině nedaleko zamčených dveří.
4) Třpytokamenná soutěska Tseldora – V oblasti s můstkem přes bodce.
5) Hrad Drangleic – V sále s prokletým obrazem královny.
6) Dračí hnízdo – Na mostě za třetím drakem.
– Jako prázdnému vám Navlaan nabídne sérii čtyř vražd. Ve skutečnosti nemusíte nikoho zabít, stačí od dotyčného cíle získat nějaký předem určený předmět, který se dá pokaždé sehnat i bez násilí.
1) Žebříkář Gilligan – Je třeba získat Miniaturu žebříku. Buď ho zabijete anebo si od něj miniaturu prostě koupíte. Miniaturu žebříku měl v nabídce už při prvním setkání, takže je pravděpodobné, že už ji máte. Za odměnu vám Navlaan dá Prsten rozptýlení.
2) Kartograf Cale – Je třeba získat jeho Helmu. Buď ho zabijete, anebo mu pomůžete zaznamenat celou mapu, načež vám helmu věnuje. Úkony, které tvoří mapu jsou v podstatě povinné, takže později helmu získáte tak či tak i bez násilí. Za odměnu vám Navlaan dá Prosťáčkovo koření.
3) Vyvrhel Felkin – Je nutné obstarat Soumračnou hůl. Buď ji získáte tím, že Felkina zabijete, nebo ji od něj dostanete, máte-li 30 inteligence a 30 víry anebo si hůl vezmete od mimika před tvrzí. V podstatě je to snadné. Za odměnu vám Navlaan dá extrémně mocnou pyromancii Zakázané slunce.
4) Smaragdová Zvěstovatelka – Posledním předmětem je pírko. Tady je opravdu dobré získat předmět bez násilí, nakonec smrt Zvěstovatelky vás bude bolet a asi netřeba dodávat proč. Pírko vám sama věnuje a to už velmi brzy. Za odměnu vám Navlaan dá extrémnou mocnou magii Odpoutaná magie.
– Po splnění všech „vražd“ s vámi bude obchodovat. Má na skladě pár mocných čarodějných setů a hlavně 10 Ohnišť asketů!
– Pokud zabijete Navlaana, bába Melentie začne prodávat jeho set, nicméně pokud splníte všechny jeho „vraždy,“ svůj set vám věnuje.

Léčba kamenů VI. – Kyklop
– Nad hlavním schodištěm je zkamenělý kyklop. Není nutné ho léčit, neboť socha se dá i obejít, ale pokud chcete rychlejší přístup, můžete mu pomoci.

Iluzorní stěny a Pharroský mechanismus
– V dlouhé chodbě s množstvím klecí je hned v koutě vedle dveří Pharroský mechanismus. Jeho aktivace rozsvítí celou chodbu, což se vzhledem k množství potvor hodí.
– V mezipatře schodiště mezi laboratoří (kde je mimo jiné za jednou skříní Pharroský zámek) a klecí s kyselinou, je iluzorní stěna a za ní ohniště.
– Stále v dlouhé chodbě jsou po levici zatarasené dveře, které nejde otevřít. Nalákejte sem, kyklopa a nechte ho, aby dveře zničil. Za nimi leží Zrůdná skořepina – ohromná palice.

 

Boss 25 – Strážný drak (? HP)

– Strážný drak je velká dračí bestie plivající oheň. Souboj se odehraje v kruhové aréně, která ač to tak zprvu nevypadá je naprosto bezpečná a nehrozí vám pád a smrt. Co vám však hrozí je dračí plamenomet.
– Proti drakovi je dobré mít vysokou obranu vůči ohni. Zbraně si však zajistěte magické anebo s temnou magií, vůči které jsou draci obzvláště citliví.
– Drak se během bitvy hodně a celkem rychle přemísťuje, často navíc střílí ze vzduchu a proto je nejlepší vsadit na luky. Nakupte si šípy, vylepšete luk a půjde to jako po másle.
– Azumi doporučuje: Tento drak není jediný svého druhu kterého potkáte. Narazíte i na další, i když trochu slabší. Neberte proto radu ohledně vylepšení luku na lehkou váhu a také navštivte Agdayne a nakupte cca 200 temných šípů.

Odměna za bosse
– Duše Strážného draka
– 37 000 duší

Duše Dračího strážce
– Dva mocné předměty.
1) Drakokříddly utra velemeč
– Netypicky tvarovaný silný velemeč.
2) Ohnivé kopí
– Solidní kopí s ohnivým poškozením.

 

Nové předměty

Nové kouzla

Nezapomeňte získat


 

Kapitola 38 – Dračí hnízdo

Dračí hnízdo na samém vršku špičatých skal. Oblasti vládnou draci, kteří neúnavně poletují okolo.

Smaragdová zvěstovatelka (4. setkání)
– Na první skále s výhledem na hrad je vaše známá průvodkyně. Předá vám Letitý brk, který funguje jako Kost k domovu, ale lze ho použít opakovaně!

Tajemství hnízda
– Na stezce mezi druhým a třetím drakem si všimněte plošinky pod útesem. Dole je Pharroský zámek. Zpátky se dostanete jedině Kostí k domovu anebo brkem.
– Při jízdě na druhém lanu si všimněte ostrůvku mezi mosty. Ve správný moment se pusťte (chce to dobré načasování) a dopadněte na ostrůvek. Je tu Duše slavného hrdiny.

Nové předměty


 

Kapitola 39 – Dračí svatyně

Velká tvrz na samém vrcholku světa. Obývá ji prastarý drak. Azumi v setu Rozsudku je připravena se s ním setkat. Pokud tedy zvládne vyjít schody plné dračích stráží.

Aldia (3. setkání)
– U ohniště se potřetí setkáte s Aldiou. I tentokrát vás povzbudí v získání trůnu.

Pharroský mechanismus
– V podloubí za prvním obřím rytířem je další mechanismus. Odkryje tajnou stěnu v níž je set Rozsudku a Hůl moudra, což je vůbec nejmocnější čarovná hůl se kterou však nelze sesílat hexy. 

Zkamenělé vejce a mimik
– než vstoupíte dveřmi do vnitřku pevnosti, seskočte z obloukovitého můstku na nižší podlaží. Jsou tu dvě truhly, přičemž ta napravo je mimik. Zbude po něm Nodachi – známá dlouhatánská katana z DS1.
– Pokračujte odtud dál chodbami. Pod schodištěm narazíte na truhlu Prstenem draka (3.) a nahoře je na stojanu velké vejce. To slouží jako vstupenka do úmluvy, viz níže.

Černý fantom – Villard, dračí tesák
– Před svatyní s vejcem vás napadne černý přízrak. Villard je velice odolný a není snadné se s ním vypořádat, nicméně na schodiště za vámi nepůjde, takže ho můžete snadno rozstřílet.

8. Úmluva – Dračí ostatky

– Tato úmluva téměř přesně odpovídá Cestě Draků z DS1. A stejně jako ona je velice dobře skrytá. Po získání Zkamenělého vejce jej doručte Mageroldovi v Železné tvrzi. On vám na oplátku nabídne vstup do úmluvy.
– Jako dračí bojovník je vaším úkolem napadat světy jiných hráčů, porážet je a získávat dračí šupiny, které slouží jako předmět pro povyšování v rámci úmluvy. Pro útok na hráče se používá Dračí oko, kterým vytvoříte povolávací značku a necháte se pozvat do světa cizího hráče. Ten vás povolat musí.
– V rámci úmluvy můžete získat dva dračí kameny. Kámen dračí hlavy vám nasadí helmu ze setu Černých draků. Opakovaným použití kamene budete chrlit oheň, který je ale velmi slabý. Kámen dračího trupu vám vytvoří rovnou celý set zbroje Černých draků. Opětovné použití kamene dočasně posílí výdrž a poškození. Původní zbroje se vám u obou kamenů vrátí až po smrti.
Odměny
– Úroveň 0 (připojení) – Dračí oko (umožňuje pokládat povolávací značky)
– Úroveň 0 (připojení) – Pečeť prastarého draka (léčení Estusem přidá +50 HP)
– Úroveň 1 (10 šupin) – Kámen s dračí hlavou
– Úroveň 2 (20 šupin) – Kámen s dračím trupem
– Úroveň 3 (30 šupin) – Velemeč černého draka

 

Nové předměty

Nezapomeňte získat


 

Kapitola 40 – Trůn Touhy

Nekonečný most přes nekonečně temnou jeskyni. Azumi porazila Hlídače a Obránce trůnu a mohla konečně dokončit Navlaanovy úlohy, aniž by musela vraždit nevinné. Nyní ji v setu Chaosu čeká další cesta.

Královské dveře III.
– Za posledními Královskými dveřmi (na hradě Drangleic) se nachází tajemná jeskyně vedoucí k trůnu. Právě tam by měly směřovat vaše kroky.
– Trůn Touhy je finální oblast hry, ačkoli do finále je ještě daleko (s přihlédnutím na DLC dokonce velmi daleko). Ale v této oblasti se nachází boss, kterého je dobré vyřídit dříve než budete moci vyzvat úhlavního bosse. Jde o to, že pokud máte všechny předpoklady pro boj s finálním bossem, potom budou následovat hned dva bossfighty za sebou a to opravdu není dobré.

 

Boss 26 – Hlídač trůnu / Obránce trůnu (? HP)

– Tento bossfight patří mezi ty velmi náročné. Dokonce se řada hráčů shoduje na tom, že jde o vůbec nejtěžší bossfight základní hry (mimo DLC), tedy něco tak děsivého jako byl Ornstein + Smough z DS1. Ovšem s tímto tvrzením se opravdu ztotožnit nemohu, neboť tento boj není zase až takovým peklem, pokud splníte dva zásadní předpoklady – víte jakou strategii musíte uplatnit a povoláte si na pomoc obě NPC postavy.
– V prvé řadě si probereme oba bosse. Hlídač trůnu je borec v bílém plášti. Je velice rychlý, ale také slabší než jeho kolega. Pokud jeho zdraví klesne pod 50%, jeho zbraně získají magické poškození.
– Obránce trůnu je větší a černý. Má pomalejší ale o to více tvrdší útoky a vydrží podstatně víc než jeho bílý komplic. Pokud jeho zdraví klesne pod 50% jeho zbraně získají elektrické poškození.
– Odtud už pramení první zásadní rada – vemte si veleštít, který je vysoce účinný proti magii a bleskům.
– Pojďme dál. Je naprosto nezbytné vědět, že pokud zabjete jednoho z nich, není definitivně mrtvý! Zhruba po 30s za ním jeho kolega přijde a oživí ho. To znamená, že musíte uzpůsobit strategii tak, abyste se riziku oživení vyhnuli. Nejlépe takto – stáhněte zdraví Hlídače na cca 60%, zkrátka tam aby měl méně HP, ale aby ještě nezískal magický meč. Potom zabijte Obránce a vzápětí tvrdě a brutálně udeřte na Hlídače a rychle ho dorazte.
– Na boj můžete volat Benharta z Juga. Stačí, abyste s ním hovořili v hradu. Jeho značku najdete těsně před arénou. Benhart je velice užitečný, ačkoli není moc silný.
– Také můžete povolat Hlavu Vengarla, podmínkou je, abyste zabili jeho tělo (viz Soukromá komnata Vévody), pohovořili s ním o tom a on vám přislíbil pomoc. Vengarl je mnohem tužší než Benhart a je schopen velmi dobře čelit bossovi.
– Azumi doporučuje: Zkuste kombinaci Velstatdova zbroj a velemeč, či velesekera černého rytíře (mají ohnivé poškození), obojí aspoň trochu vylepšené. S pomocí obou kámošů budete mít čas i na léčení, protože když se od bossů vzdálíte, pravděpodobně se zaměří na vaše kolegy.
– Azumi doporučuje: Po zabití bosse začne Mauglin prodávat set Hlídače trůnu a set Obránce trůnu. Jde o extrémně drahé sety, které ale disponuji velmi vyrovnanými staty, co se týče váhy, odolnosti vůči zbraním a odolnosti vůči dalším typům poškození. 

Odměna za bosse
– Duše obránce trůnu
– Duše hlídače trůnu
– 68 000 duší
– Mauglin začne prodávat set Hlídače trůnu.
– Mauglin začne prodávat set Obránce trůnu.

Duše obránce trůnu
– Dva mocné předměty
1) Velemeč obránce
– Silný velemeč s bleskovým poškozením (bohužel dost nízkým).
2) Obráncův štít
– Silný štít s magickým poškozením. Sice se se štítem obvykle neútočí, ale pokud je něco citlivé na magii, můžete toho dobře využít.

Duše hlídače trůnu
– Další set zbraní.
1) Velemeč pozorovatele
– Opět silný velemeč, ale s magickým poškozením.
2) Štít pozorovatele
– Velice solidní štít. Na to, že je pouze malý má špičkovou fyzickou, bleskovou i temnou obranu.

Hotová mapa
– V tuto chvíli můžete zajít za Caelem, neboť mapa, která se v jeho sídle zakreslovala je kompletní. Splnili jste všechny významné úlohy, kterými bylo…
1) Porazit Posledního obra
2) Porazit Ztracenou Hříšnici
3) Porazit Starého Železného krále
4) Porazit Prohnilce
5) Porazit Vévodovu oblíbenkyni Freju
6) Získat Králův prsten
7) Získat Srdce z popelavé mlhy
8) Porazit Hlídače trůnu + Obránce trůnu.
– Jednak si zkompletováním mapy vysloužíte Caleův set zbroje a hlavně máte všechny předpoklady pro nenásilné splnění úkolu Navlaana.

Kam dál?
– Po prozkoumání všech Královských dveří a hlavně zisku Srdce z popelavé mlhy nastal čas se vypořádat s Vendrickem, tedy pokud o to stojíte. Jediná povinná věc z následující části návodu je poražení Gigantického obra (viz kapitola 45).
– Pokud pasete po Vendrickově krku, bude třeba obstarat mocné duše, které ho oslabí, přičemž první už jste mohli získat v Černé rokli. Pokud jste tak ještě neučinili, je načase to udělat. 

 

Nové předměty

Nezapomeňte získat


 

 

Boj o trůn pokračuje. Nyní se zaměříme na bloumajícího krále Vendricka. Jeho likvidace sice není povinná, ale je užitečná, ačkoli dá dost práce.
Všechny navštívené oblasti jsou nepovinné s vyjímkou Vzpomínky Jeigha (kapitola 45). Takže pokud míříte rovnou za finále hry, můžete téměř celý článek vesele přeskočit. Připravíte se ale o spoustu užitečných věcí a zajímavých míst k průzkumu.

 

Kapitola 41 – Černá rokle (2. část)

Návrat do Černé rokle. Azumi v setu Hlídače trůnu pátrá po první duši obrů, která oslabí Vendricka.

Duše obra I.
– Zhruba v místě, kde ze skály vylézají červi je dole pod útesem plošinka. Posviťte si na cestu a opatrně seskočte. Stanete u zamčených dveří a můžete seskákat níž až k ústí tunelu. Uvnitř jsou dva velcí obři. Zbavte se jich a získáte Duši obra. V žádném případě duši nekonzumujte! To by byla velká chyba. Musíte si ji nechat v inventáři, čímž o polovinu oslabíte obranu Vendricka.
– Z těla obrů získáte i Zapomenutý klíč, který odemyká hned několik dveří.

Tajemství Zapomenutého klíče
– Se zapomenutým klíčem se dají odemknout tři vrata. První jsou tady v Černé rokli. Procházeli jste kolem nich při seskakování k obrům. Za nimi je Grandahl (viz níže)
– Za druhými dveřmi zamiřte do Bahniště. Vzpomínáte na zamčené dveře nedaleko plošiny, na kterou jste museli skákat? Za dveřmi najdete známý Havlům set a Havlův veleštít (supersilná zbroj z DS1).
– Když v Majule slezete po nejdelším žebříku dolů, stanete před dalšími dveřmi. Uvnitř je trojce truhel s několika nadprůměrnými kouzly (všechny už můžete vlastnit odjinud) a poměrně silnou hůlku na hexy Větev čarostromu a neméně silný Čarostromový zvoncovník.

Temnonořič Grandahl (3. setkání)
– Pomocí klíče odemkněte dveře, které jste míjeli při seskakování. Za nimi opět najdete Grandahla. Pokud jste se s ním setkali již třikrát, umožní vám vstup do úmluvy.

9. Úmluva – Poutníci Temna

– Poslední, nejskrytější a nejhodnotnější úmluva. Abyste do ní mohli vstoupit, musíte Grandahla najít na třech místech světa, přičemž je úplně jedno v jakém pořadí.
1) V Stínných lesích v jámě nedaleko uvězněné Ornifex
2) V Hradu Drangleic v poslední cele sklepa pod prasklou podlahou.
3) V Černé rokli za dveřmi na útesu.
– Poutníci Temna mají přístup do zbrusu nové oblasti. Na každém stanovišti Grandahla je portál, který vám odemkne, když mu dáte Lidskou podobiznu. Po vstupu do portálu se ocitnete v oblasti Pradávné temné průrvy a vaším úkolem je probít se přes přízraky nepřátel, zažehnout stojan (nezapomeňte si s sebou vzít pochodeň a Ohnivého motýla) a najít východ. Pokud zažehnete všechny tři stojany, narazíte při odchodu z průrvy na bosse a po jeho poražení je úmluva splněná.
– Narozdíl od všech předchozích úmluv není pro povyšování nutné něco odevzdávat, ale plnit popsané úkony. Je čistě jen na vás, kdy se na úkoly vrhnete, nicméně v tento moment už byste měli být schopni bosse vyvolat a porazit.
Odměny
– Úroveň 0 (připojení) – Pečeť propasti (Zvyšuje poškození temnou magií)
– Úroveň 1 (1 vyčištěná jeskyně) – Hex Rezonující duše
– Úroveň 2 (3 vyčištěné jeskyně) – Hex Ohromná rezonující duše
– Úroveň 3 (poražený boss) – Hex Završení
– Úroveň 3 (poražený boss) – Set Xanthouse
– Úroveň 3 (poražený boss) – Dračí zvonec (nejmocnější zvonec)

Kam dál?
– Nyní je ideální příležitost navštívit v rámci úmluvy utajenou oblast Pradávné temné průrvy a vypořádat se s bossem.
– Pokud o tuhle odbočku nestojíte, můžete pokračovat ve sbírání duší obrů a to tam, kde se jejich přítomnost dá předpokládat – v Lese padlých obrů. Vzpomínáte na trojici nehybných obrů z nichž jste mohli akorát tak sbírat Semínka stromu obrů? Pomocí Srdce mlhy od draka můžete skrze tyto stromy projít do nových oblastí, přičemž nejlepší je začít tak, jak jste jednotlivé stromy nacházeli.

 

Nové předměty

Nová kouzla


 

Kapitola 42 – Pradávná temná průrva

Utajená oblast kam smějí jen členové úmluvy Poutníků temna. Potemnělá jeskyně plná přízraků se skládá ze tří částí v závislosti na tom, z které svatyně hrdina přijde.

Do průrvy I. – Černá rokle
– První část průrvy vám do cesty postaví šest přízraků. Dva z nich jsou přízraky krále Xanthouse alias Jeremiáše, kterého určitě znáte jako černého fantoma z DS1. I tady vládne pyromancii a to velmi pokročilé. Dejte si na něj velký pozor.

Do průrvy II. – Stinné lesy
– Druhá část nabízí jen čtyři přízraky. Tři z nich se ale nacházejí v jednom sále. snažte se je na sebe postupně nalákat a po jednom je vyřídit.

Do průrvy III. – Hrad Drangleic
– Poslední část má také jen čtyří přízraky, ale prostředí je velmi nebezpečné kvůli mnoha propastem. Dejte pozor ať tam nespadnete. Naopak můžete propasti využít a pomocí vybraných zázraků tam srazit přízraky.

 

Boss 27 – Temnočíhač (5 500 HP)

– Mocná utajená bestie. Temnočíhač je sice nejen nepovinný, ale dokonce skrytý boss, nicméně jeho porážka je docela žádoucí.
– Temnočíhač má řadu útoků při kterých využívá temnou magii a jeden útok, kdy šlehá ohnivé orby. Vsaďte na zbroj a štít s vysokou odolností vůči oběma typům poškození.
– Protože Temnočíhač umí létat, teleportovat se a je velice rychlý, je nanejvýše vhodné použít proti němu kouzla. Je slabý vůči bleskům a ohni, tudíž vybrané zázraky anebo pyromancie přijdou vhod.
– Jakmile Temnočíhačovi klesne zdraví na cca 60% rozdvojí se. Od nynějška budete čelit dvěma Temnočíhačům, přičemž každý má ty samé útoky a zdraví mají oba společné – technicky vzato je to pořád tatáž bytost. V tuhle chvíli začne přituhovat neboť vykrýt útoky obou není snadné.
– Azumi varuje: Zprvu může vypadat boj s Temnočíhačem triviálně. Ta prává legrace začne až když se rozdvojí.
– Azumi doporučuje: Abyste to k temnočíhači měli blízko využívejte portál pod Drangleicem. Od ohniště k Grandahlovi je to pár metrů a jeskyně s přízraky není tak těžká, obzvláště pokud je dokážete srážet do propasti.

Odměna za bosse
– Duše Temnočíhače
– 35 000 duší

Duše Temnočíhače
– Velice mocný hex.
1) Místo vysátí života
– Stvoří kouli energie, která zabíjí blízká monstra, ale seslání vyžaduje duše.

 

Nové předměty

Nová kouzla


 

Kapitola 43 – Vzpomínky Vammara

První vzpomínka dávných obrů a vnější nádvoří zničené pevnosti. Azumi s setu Xanthouse kličkuje mezi obry.

Duše obra II.
– Nedaleko sálu s balistami kde jste prvně potkali Patea najdete v pořadí první strom obra. Pokud máte Srdce popelavé mlhy, můžete skrze něj vstoupit do vzpomínky.
– Vzpomínka je vcelku linaární, ačkoli tu je mnoho odboček s užitečnými věcmi.

Časově omezené vzpomínky
– Pobyt ve vzpomínkách je časově omezený. Abyste stihli prohledat vše, budete muset do vzpomínky vstoupit několikrát. Pokud už víte co a jak, snažte se vše urychlit tím, že budete nepřátele obíhat

Kapitán Drummond
– V první místnosti narazíte na kapitána královských vojáků. Vysvětlí vám, že Vendrick napadl říši obrů, aby z jejich duší mohl vybudovat mocné království, jenomže obři se poněkud naštvali a jeho zemi teď pustoší.
– Až prozkoumáte všechny vzpomínky obrů, vraťte se za Drummondem. Věnuje vám helmu Drangleicu, čímž konečně zkompletujete set Drangleické zbroje (zbytek jste našli už po bossfightu s Pronásledovatelem). Bohužel v tuto dobu je tento set dávno překonaný.

Gesta
– V tuto chvíli byste měli umět všechna gesta, která se lze naučit. Pojďme si je zrekapitulovat.
1) Vítej – od Sklíčeného Sauldrena v Majule
2) Duelový úklon – Od Targaraye v Katedrále nebes (po připojení do úmluvy)
3) Posměch – od Straida z Olafisu ve Ztracené Bastile (po vyléčení zkamenění).
4) Jooo – Od Creightona v Mysliveckém háji (v jeho cele)
5) Slunce budiš pochváleno – Z oltáře v Údolí sklizně (úmluva Dědicové Slunce)
6) Pokoření – Od Giligana v Hliněném vrcholku
7) Radost – Od Benharta z Jugy v Majule (po otevření kostelíku)
8) Setnout – Od Hlavy Vengarla ve Stínných lesích.
9) Zahřívačka – Od Člověkoštíra Tarka ve Stinných lesích (po poražení Najky)
10) Tohle jsem já – Od Kancléře Wellagera v Hradu Drangleic
11) Smiluj se – Od Správce hrobu Agdayne v Kryptě Nemrtvých.
12) Hurá! – Od Kapitána Drummonda ve Vzpomínce Vammara.

 

Nezapomeňte získat


 

Kapitola 44 – Vzpomínky Orra

Další nádvoří hradu pod útokem obrů. Azumi v Ocelovém setu musí čelit nejen obrům, ale i lidským obráncům.

Benhart z Jugo (3. setkání)
– Ještě v oblasti Lesa obrů, na hradbách, jen kousek od dalšího obra posedává váš starý známý Benhart. Řekne vám něco ví o svém meči a přislíbí další pomoc.

Duše obra III.
– Na hradbách za místem, kde byl Pronásledovatel je druhý strom. Pokud máte Srdce popelavé mlhy, můžete skrze něj vstoupit do vzpomínky.
– Vzpomínka už není tak lineární jako ta první. Duše obra leží na nádvoří ale tam je také velký obr s palicemi. Pokud ho nedokážete vyřídit, můžete to zkusit projít přes střechy.

Benhart z Jugo (4. setkání)
– Hned v prvním sále najdete znovu svého známého. Moc vám toho neřekne ale přislíbí pomoc.

Pharroské mechanismy a iluzorní stěna
– V patře hradu, kde jsou vojáci je na zdi Pharroský mechanismus. Jeho aktivace odhalí místnost, kde jsou hned tři Duše Hrdiny a další mechanismus. Tento však pouuze aktivuje past – čepele, jež vyjedou ze zdi.
– Hned vedle druhého Pharroského mechanismu je tajná stěna. Uvnitř najdete Ohnivé semínko a Ocelový set.

Skrytá komnata
– Na střeše hradu jsou dřevěná kola držící na laně plošinky z prken. Zničte dřevěnou zábranu u druhého kola, čímž spustíte jeho plošinu níž k oknu hradu. Opatrně skočte na plošinu a odtud do hradu. Uvnitř najdete 3x Ohniště asketů a Velkolepé kopí – velice mocné kopí.

 

Nezapomeňte získat


 

Kapitola 45 – Vzpomínky Jeigha

Poslední vzpomínka obrů, v které přebývá mocný Vládce obrů. Azumi jej přemohla a nyní v setu Bergarta stojí na hradbách.

Duše obra IV.
– Získat tto duši obra bude poněkud náročnější, neboť v cestě stojí boss. Pamatujte, že duše bosse NENÍ duší obra, kterou potřebujete na oslabení Vendricka.

 

Boss 28 – Vládce obrů (5 300 HP)

– Vládce obrů je podobná bestie jako Poslední obr. Má podobný způsob boje, posobný pohyb, stejné slabiny ale pochopitelně je mnohem nebezpečnější.
– VBládce třímá masivní meč s nimž provádí téměř totožné útoky, jaké používal Poslední obr poté, co použil svoji paži jako kyj. Vzhledem k velkému dosahu meče je třeba využívat kotoulů a včas uhýbat.
– Na pomoc můžete povolat Benharta z Jugy, jehož značka je u zasypaného schodiště anebo můžete povolat Kapitána Drummonda, který má značku hned na počátku oblasti. Abyste mohli povolat Benharta, musíte s ním hovořit ve Vzpomínce Orra. Pro pomoc Drummonda s ním zase musíte mluvit ve Vzpomínce Vammara. Pamatujte ale, že do boje můžete povolat jen jednoho z nich! Pokud toužíte po odměně od Benharta, je lepší povolat jeho. On ostatně také svede víc, neboť jeho velemeč je velice silný. Drummond má sice meč a štít, ale i když má potenciál vydržet déle, nezpůsobí obrovi takové škody.
– Azumi varuje: Boj se odehrává ve vzpomínce, tudíž po nějaké době (cca 5min) budete vypuzeni zpátky. Pokud nestihnete obra zabít, zase se doléčí.

Odměna za bosse
– Duše Vládce obrů
– Obrova spřízněnost

Duše Vládce obrů
– Mocné kouzlo
1) Zapuzení
– Velmi mocný hex, který na velmi krátkou dobu zajistí nezranitelnost.

Odměna od Benharta
– Pokud jste Benharta povolali alespoň na 3 ze 4 bossfightů, které přežil, zajděte za ním do Vzpomínky Orra. Předá vám z vděku svůj set včetně velemeče.

Co dál?
– Po poražení Vládce obrů zbývá ještě jedna vzpomínka. Zamiřte do Tseldorské jeskyně, kde jste bojovala s Frejou. Je tu zvláštní purpurový krystal, skrze který můžete projít do další vzpomínky.

 

Nové předměty

Nová kouzla

Nezapomeňte získat


 

Kapitola 46 – Dračí vzpomínky

Zbytky obřích stromů v dáli a stará mrtvola draka. Zdá se, že Azumi navštívila již dávno vyschlé Popelavé jezero v Lordanu a mrtvolu Prastarého draka.

Duše prastarého draka
– V této vzpomínce najdete pouze mrtvolu obřího draka z jehož těla získáte duši. Její konzumace vám přinese ohromné množství duší, takže se vyplatí zvážit, zda je lepší vykovaná zbraň anebo duše.
1) Zahnutý dračí velemeč
– Extrémně mocný zakřivený velemeč s výtečnými bonusy k obratnosti.

Co dál?
– Stále zbývá získat jednu duši obra na oslabení Vendricka. Tuto duši však vlastní Prastarý drak ve svatyni. Není agresivní, ale pokud duši chcete, nezbývá než jej napadnout.

 

Nové předměty


 

Kapitola 47 – Dračí svatyně (2. část)

Zadní část Dračí svatyně obývaná Prastarým drakem. Azumi ztěžka oddychuje, neboť tohle byl BOJ!

 

Boss 29 – Prastarý drak (? HP)

– Už v DS1 jste se párkrát střetli s bossy, kteří nebyli agresivní, pokud jste je sami nevyprovokovali. Stejně na tom je Prastarý drak. Není agresivní, ale pokud ho napadnete, začne se bránit a proti vám se postaví jeden z nejmocnějších bossů vůbec. Prastarý drak bezpochyby patří mezi horkou pětku a dá se předpokládat, že do téhle chvíle jste nepotkali těžšího soupeře.
– Prastarý drak je extrémně vitální a způsobuje děsivé škody svými ohnivými i fyzickými útoky. Vaši spojenci, které můžete povolat, snesou tak 1-2 přímé útoky, ale moc se nesmějte, neboť vy jste na tom úplně stejně. I jediná rána může být vaše poslední a to znamená se naprosto dokonale naučit všechny útoky draka a perfektně na ně reagovat. Variant, kterak bojovat a přežít je plný internet, ale my žádné extra specifické taktiky nepotřebujeme. Popíšeme si tu základní a v podstatě i nejlepší.
– Pokud chcete přežít, potřebujete v prvé řadě vysoce odolnou zbroj proti ohni, která vás ale nebude zatěžovat, neboť výdrž je naprosto zásadní. Ideální je set Chaosu od Navlaana. Dále vsaďte na prsteny, které zvedají obranu vůči ohni anebo zvyšují výdrž.
– Druhý krok je vybavit se kvalitní zbraní, která je rychlá a adekvátně silná. Dvojmeč je dobrá varianta. Štít si neberte, ten je k ničemu. Raději si do levé ruky vezměte Pyromantický plamen a kouzlo Bleskový pot. Tohle kouzlo poskytne vydatnou obranu vůči ohni a tak jej používejte kdykoli bude příležitost.
– Jakmile vstoupíte do arény, utíkejte po jejím obvodu. Drak spálí vaše kolegy (povoláte-li si je) přímým plamenometným útokem, ale pravděpodobně přežijí, takže vám ještě pomohou. Vy zaujměte postavení pod zadkem draka. Může to znít směšně, ale naprosto nejideálnější pozice v průběhu celého boje je pod dračí prdelí, přesněji mezi jeho zadníma nohama.
– Drak má řadu útoků na které musíte reagovat. Nejčastější je ten, kdy se vznese a začne pod sebe šlehat plameny. V okamžiku musíte utíkat nejlépe k ocasu draka a ze zóny ohně utéct než vás smete. Když bude drak dosedávat, dejte pozor ať vás nepřimáčkne.
– Nezdržujte se moc v blízkosti ocasu. Drak s ním rád švihá a jediný švih může být smrtící. Jakmile drak dosedne, utíkejte zase pod jeho zadek.
– Když jste mezi nohama draka, můžete ho pohodlně sekat ale pozor, protože se vás pokusí zašlápnou. Útok je dobře čitelný – prostě zvedne nohu a začne s ní šlapat pod sebe. Proto na dračí nohu útočte vždy z vnitřní strany, tedy zpod těla. Když pak nohu zvedne, kotoulem skočte zpátky a můžete zatím tlouct do protější nohy. Obě zadní nohy naráz zvednout nemůže. 🙂
– Při pobytu pod drakem bedlivě sledujte jeho hlavu. Čas od času jí zvedne, sklopí a vpálí pod sebe proud ohně. Pokud nestihnete zpod těla vyběhnout, bude z vás topinka. Naštěstí je tento útok krásně čitelný.
– Na boj můžete povolat dva pomocníky, ale to nejprve musíte draka vyprovokovat, aby se vám postavil a stal se bossem. Teprve poté najdete před arénou povolávací značky. Pokud tedy chcete pomoc, budete buď muset při prvním setkání zemřít (což půjde snadno), anebo draka vyprovokovat několika přesnými šípy.
– Hned před arénou najdete Hlavu Vengarla, ovšem jen pokud jste zabili jeho tělo a on vám přislíbil pomoc. Vengarl má těžkou zbroj a silný meč, leč proti drakovi dlouho nevydrží.
– Druhým pomocníkem je pomocnice Řeznice Melinda, jejíž značku najdete na ochozu u paty schodiště. Podmínkou je, abyste ji jako fantoma porazili v Bahništi. Melinda nemá téměř žádnou zbroj a i když třímá velkou sekeru, drak s ní udělá rychlý proces. Pravděpodobně uděláte lépe, když půjdete na boj sami.
– Azumi varuje: Boj s Prastarým drakem je dlouhý. Nesnažte se ho uspěchat. Šetření energie, sledování útoků draka a okamžitá reakce na ně jsou tři zásadní podmínky přežití.

Odměna za bosse
– Duše obra
– 120 000 duší
– Zkamenělá dračí kost

Duše obra V.
– Z těla Prastarého draka získáte posledná, pátou, duši obra. Nyní máte nejlepší předpoklady pro poražení krále.


 

Kapitola 48 – Hrobka Nemrtvých

Návrat do Krypty Nemrtvých, přesněji do jejího srdce. Azumi v boji přemohla krále Vendricka. Co víc je třeba, aby se sama zmocnila trůnu?

 

Boss 30 – Vendrick (? HP)

– Král je na tom stejně jako Prastarý drak – není zprvu agresivní, ale jakmile ho vyprovokujete, máte proti sobě nebezpečného protivníka schopného vás 1-2 údery zabít.
– Pokud máte všech pět duší obrů, nacházíte se v ideální pozici pro napadení Vendricka. Každá duše obra sníží obranu Vendricka o polovinu. To znamená, že rozdíl mezi vlastnictvím první, či druhé duše je ohromný, ale rozdíl mezi čtvrtou a pátou už je pouze minimální. Jinými slovy, pokud je na vás Prastarý drak příliš těžký anebo jej nechcete z principu zabít, nemáte zase takové znevýhodnění, jak se může zdát.
– Nemyslete si, že s vlastnictvím všech duší obrů bude Vendrick hračka. To v žádném případě! Bude naprosto stejně smrtící ať máte duší kolik chcete. Liší se pouze jeho obrana, tedy míra zranění, které mu útokem způsobíte.
– Říká se, že při prvním střetu má Vendrick obranu stejně nízkou jako když vlastníte všech pět duší obrů. Takže čistě teoreticky – pokud dokážete krále porazit už napoprvé, budou vám duše víceméně k ničemu.
– Azumi vzpomíná: Vendrick svírá meč v pravé ruce, to znamená, že když se k němu budete stavět zezadu z levé strany, bude pro něj těžší vás zasáhnout.

Odměna za bosse
– 90 000 duší

Úkryt ve svatyni
– Po zabití Vendricka zavítejte do Svatyně Amany. Vzpomínáte na zamčená vrata nedaleko druhého ohniště? Nyní je lze otevřít. Uvnitř najdete Duši Krále a také set Krále.

Duše Krále
– Tři mocné předměty hodné krále.
1) Vladařův meč
– Silný velemeč s vysokými nároky na všechny čtyři vlastnosti. Jeho útok posilují nasbírané duše.
2) Králův ultra velemeč
– Obří meč s velkým požadavkem na sílu (50).
3) Králův štít
– Kvalitní štít s ohnivým poškozením a vysokou obranou vůči ohni.

 

Nové předměty

Nezapomeňte získat


 

Kapitola 49 – NG+

Svět je téměř prozkoumaný a stojíme před branami finále (a taky DLC). Nastal ideální čas využít Ohniště asketů a těžit z vybraných změn v NG+. Azumi v setu Krále je připravena prozkoumat některé oblasti ještě jednou.

NG+
– Finále základní hry je blízko a to je ideální čas na využití Ohniště asketů a povýšení vybraných oblasti na NG+. Pokud jste pečlivě sbírali Ohniště asketů, měli byste jich mít přibližně 30-40, což vám nebude stačit ani na povýšení všech ohnišť. To ale vůbec nevadí, protože ne každá oblast má výhody, které stojí za to.
– Ke změnám v rámci NG+ dochází téměř v každé oblasti, ale změny se dají rozčlenit mezi obvyklé a unikátní. Ty obvyklé v sobě skloubí tři základní proměny.
Více černých přízraků
Nemám na mysli černé fantomy, kteří vás mohou napadnout na vytyčených místech jste-li člověk. Mluvím o přízracích, které už jsou přímo ve světě a většinou se nerespawnují. S pár takovými už jste setkali a v NG+ se jejich výskyt prudce navýší. Z těchto přízraků obvykle může zbýt část jejich zbroje, ale chce to mít velké štěstí, neboť se málokdy respawnují.
Lepší běžné předměty
Na některých místech získáte kvalitnější předměty anebo jich bude více než předtím.
Prsteny z bossů
Mnoho bossů po sobě zanechá prsten úrovně (+2). Všechny tyto prsteny (nižší úrovně) byste měli už vlastnit, pouze máte možnost získat jejich mocnější verze. Pokud po některém prstenu toužíte, zde je seznam.
– Chrliče ze zvonice (Zlatý hadí prsten chamtivosti +2)
– Vládci kostlivců (Prsten s azurovým kamenem +2)
– Povoz popravčího (Prsten fylodie / chlorantie +2)
– Mytha, zhoubná královna (Stříbrný hadí prsten chamtivosti +2)
– Škorpionka Najka (Rituální prsten jihu +2)
– Zrcadlový rytíř (Prsten ocelové ochrany +2)
– Velstadt, králova záštita (Prsten královského vojáka +2)
– Hlídač trůnu a Obránce trůnu (Prsten oka zla +2)
– Vládce obrů (Prsten obrů +2)
– Nyní si představíme ty hodnotnější změny…

A) Prostředno
– V úvodní oblasti se objeví skupina sokolích vojáků. Jde o zbrusu nové nepřátele, ale naštěstí nejsou moc nebezpeční.

B) Majula
– Mauglin začne prodávat tři díly setu Měsíčního motýla, který se vyznačuje tím, že je extrémně lehký, sám od sebe je schopen otrávit blízké nepřátele (ale i postavy, tak pozor!) a navíc skoky se provádí automaticky při stisknutí klávesy pro běh.
– Při NG++ bude Mauglin prodávat i poslední díl Měsíčního setu.
– Pouze v klasické nové NG (po dokončení hry), najdete v truhle v Mauglinově kovárně štít Měsíčního motýla.

C) Návrší hříšníků
– Z těla Ztracené hříšnice získáte novou duši.
Duše Staré čarodějnice
– Prastará duše čarodějky z Izalithu. Můžete získat dva mocné předměty.
1) Čepel chaosu
– Silná katana jejíž každý zásah mírně sniží vaše HP.
2) Plamenná zbraň
– Mocná pyromancie schopná posílit zbraň ohnivým poškozením.

D) Železná tvrz
– Magerold začne prodávat velice silný set Dračího jezdce, ale jen pokud jste už porazili bosse Dračí jezdec + Dračí jezdec v Hradu Drangleic. Pozor – nemusíte oblast Drangleicu povýšit a bosse zabít při NG+. Stačí, že už byl alespoň jednou poražen.
– Z těla Starého Železného krále získáte novou duši.
Duše Starého krále
– Prastará duše Lorda Gwyna.
1) Veleluk drakobijce
– Velmi mocný veleluk s vysokými nároky na sílu (30) i obratnost (20).
2) Oslňující šipka
– Nejmocnější zázrak s ohromným požadavkem na víru (65!). Vystřelí blesk, který se rozdělí na několik menších a zasáhne celou okolní oblast.

E) Hrob Svatých
– Pouze v klasické nové NG (po dokončení hry), se v oblasti objeví černý přízrak po kterém může zůstat unikátní Omšelý set (set Strážkyně ohně známý z DS1)

F) Černá rokle
– Z těla Prohnilce získáte novou duši.
Duše prastarého mrtvého
– Prastará duše Nita
1) Černý meč z krypty
– Masicní ultra velemeč s temným poškozením.
2) Necitlivost
– Nejmocnější hex, který snižuje utrpěné poškození, ale bohužel též omezuje viditelnost.

G) Stinné lesy
– Povyšte na NG+ ohniště v rotundě a poté vyražte do zamlženého lesa. Když se budete držet skály po pravici, narazíte na Gowerův prsten ochrany, který vás ochrání před útoky zezadu.

H) Třpytokamenná soutěska Tseldora
– Z těla Vévodovy oblíbenkyně Frejy získáte novou duši.
Duše Starého popelavého draka
– Duše Seatha Bezšupinatého.
1) Měsíční velemeč
– Silný velemeč s magickým poškozením.
2) Krystalový duševní oštěp
– Jedno z nejmocnějších kouzel magie, známé už z DS1.

CH) Hrad Drangleic
– Povýšení prvního ohniště (u Královských dveří) způsobí, že se v trůnním sále (za kancléřem) objeví váš starý známý Pronásledovatel, ovšem v dvojím vydání. Tento boj je opravdu velmi náročný a je třeba být špičkově připraven a ještě výtečně zvládat techniku odrážení. Z těla Pronásledovatelů získáte opět Prsten čepelí, tentokráte úrovně (+2).
– S povyšováním tohoto ohniště buďte opravdu velmi opatrní, neboť si také respawnujete bosse v oblasti Trůnu Touhy.
– Pouze v klasické nové NG++ (po dokončení hry), bude Kancléř Wellager prodávat některé nové předměty, včetně kouzel. Jedná se o kouzla která můžete získat i jako odměny z Úmluv, čili nic vyloženě nového.

Co dál?
– Pokud vlastníte některá DLC, nyní nastává ideální čas je absolvovat. Měli byste být připraveni na všechny jejich nástrahy. Počítejte ale s tím, že náročnost DLC je stejně jako u DS1 velmi vysoká.

 

Nové předměty

Nová kouzla

Nezapomeňte získat


 

Konec třetí části