Serious Sam 1 – Legend of the Beast DLC

Jediná kapitola, která nebyla v původní verzi SS a byla vydána výhradně pro HD verzi. Tento zakoupitelný přídavek za svoji cenu (asi 6 eur) nabízí čtyři úrovně, z čehož jedna je přežívání, další tři jsou součástí nové kampaně. Ta je zasazena opět do Egypta a má jít o úrovně, které autoři vypustili z původního TFE, po letech je přepracovali pro HD verzi a zpeněžili. Hned se nabízí otázka, jaké ty úrovně asi musely být, když je z původní verze raději vyškrtli a já mohu potvrdit, že ani po předělání nejsou víc nežli velice mizerné – odfláknuté, nenápadité a strohé.

Jednak je vše zasazené do Egypta a myslím, že zrovna téhle kapitoly musí mít každý hráč až po krk. Dále úrovně nejsou ničím výjimečným a budete mít pocit, že jste je někde viděli. První úroveň se svými domečky připomíná předměstí Mennoferu, druhá je jako chrámový komplex ala Karnak a při hraní třetí si zase vybavíte Babylonskou věž – obcházení mohutné stavby a cesta dovnitř za bossem. K tomu připočtěte absenci čehokoli nového, s výjimkou bosse a starou, nijak výraznou muziku. Největší zádrhel DLC je však absence pořádných zbraní a munice. Po většinu času tak skončíte s pistolemi s očekáváním další nalezené munice, která bude stejně během okamžiku fuč.

Celkově vzato je DLC jen pro skalní fanoušky, kteří chtějí prodloužit zážitek ze hry.

Legend of the Beast je oproti zbytku SS1 pouze v jediné verzi:
1) DLC pro HD verzi SS:TSE z roku 2012 (lze hrát samostatně nebo pod Fusion).

Hodnocení – 30%
Délka – cca 1h 30min


 

Kampaň

– Přehled oficiálních kapitol SS:TSE LotB (HD). Počet nepřátel se na různé obtížnosti mění a celkem zaobírá 4 kategorie…
1. Turista + Snadná – Základní počet
2. Normální – Klasický počet
3. Těžká + Mental – Vyšší počet
4. Vysoká (Serious) – Extrémně vysoký počet
Na nejtěžší Mental obtížnost je počet nepřátel nižší než na obtížnost Vysoká (Serious).
– Uvedený počet nepřátel odpovídá nejnižší kategorii, tedy nejnižší možný počet nepřátel v dané úrovni. Číslo v závorce jsou počty nepřátel na Serious obtížnost.
– Odhadovaný čas odpovídá tomu, který uvádějí autoři, přičemž bodové ohodnocení / bodová ztráta se tentokrát mezi úrovněmi neliší – za úrovně 1-3 dostanete +1b / s.
– Počty uložení udávají počet automatických uložení v úrovni, což obvykle značí rozsáhlost úrovně.

 

I. Kampaň – Legend of the Beast

Legenda je další návštěva Croteamem evidentně milovaného Egypta, ovšem kvalita všech úrovní je hluboko pod průměrem základní hry. Na obranu DLC můžeme říci snad jen jedno – pro někoho může být zajímavé manipulovat s velmi malým počtem munice a být nucen dobře volit co a čím zastřelit.

Počet nepřátel mezi obtížnostmi se podobně jako v celém TSE zvyšuje v poměrně malé míře, což stírá rozdíly mezi obtížnostmi. Na nejnižší (Easy) obtížnost má kapitola monster 1703 a na nejvyšší (Serious) jich je 1805. Rozdíl je 102 monster, tedy cca 34 monster navíc za úroveň.

 

1. Nové království – Děti Amon Ra

První úroveň značně těží z konceptu Mennoferského předměstí – spousta domků na oploceném areálu. Co je horší je skutečnost že munice i zbraní je neustálý nedostatek. Většinou vás nečeká nic jiného než střílení s Revolvery. Jen tak na okraj – Croteam se zase pořádně sekl s odhadovaným časem, protože dokončit tohle za deset minut je nemožné, pokud netoužíte po tom být nahánění desítkami bezhlavců… Reálný odhadovaný čas by vzhledem k absenci zbraní byl zhruba 25-30 minut.

Nepřátelé – 225 (250)
Tajná místa – 4
Odhadovaný čas – 10:00
Počet uložení – 8

Tajné zbraně
Brokovnice – Na pravém dvorku si všimněte na zadní stěně tmavší části. Zatlačte na ni a odhalíte místnost s bročkou a 2x municí.


 

2. Nové království – Posvátní duchové

Jestli jste si mysleli, že nic horšího než Karnak nemůže být, tato úroveň vám ukáže, že může. Rozlehlý chrámový komplex naplněný hromadami slabých monster (Gnaaři, Bezhlavci a Kamikaze) by se snad ještě dal překousnout, ovšem to by jeho design nesměl být tak primitivní a hlavně – ty stovky nepřátel byste museli mít čím zastřelit. Minimálně do chvíle, kdy se vám pod ruku dostane Thompson (asi 1/2 úrovně) nebudete mít prakticky čím střílet.

Nepřátelé – 837 (880)
Tajná místa – 5
Odhadovaný čas – 40:00
Počet uložení – 26

Tajné zbraně
Raketomet – Ve vstupní hale malého chrámu, kde poprvé najdete Dvouhlavňovku si prohlédněte strop. Jedná část je tmavá a střelbou odkryjete průchod, kde po vyskočení najdete raketomet.


 

3. Nové království – Velký obelisk

Babylonská věž č. 2. Co víc k tomu dodat… snad jen, že munice je konečně tak akorát a že jestli jste očekávali na závěr zajímavé zbraně, máte smůlu. Vrcholem všeho je raketomet! A co se týče bosse, ten sem přišel z SS 3:BFE a jeho zabíjení pomocí tlačítek je za prvé zdlouhavé, za druhé nudné a za třetí přehnaně obtížné kvůli nutnosti přesného načasování a absenci léčení.

Nepřátelé – 641 (675)
Tajná místa – 4
Odhadovaný čas – 40:00

 

Boss 1 – Khnum

– Khnum je další velký boss série. Nepočítá se jako klasický nepřítel a tak nemá žádnou analýzu.
– Oproti BFE je tento Khnum mnohem odolnější a zabít ho lze pouze za pomoci spínačů v aréně. Styl boje se podobá souboji s Ugh-Zanem. V sále jsou ze výklencích celkem 4 spínače. Jakmile je sepnete, utíkejte do středu sálu. Na stropě jsou další dva spínače (aktivovatelné výstřelem). Po jejich sepnutí začne na černý podstavec pálit paprsek, který dokáže Khnuma zranit. Na Khnuma je třeba celkem 3 zásahy paprskem.
– V aréně není žádné léčení, prostě totálně vymeteno. Proto musíte maximálně šetřit zdraví a využívat sloupů, které sice lze zničit, ale zastaví Khnumovy střely.


 

II. Přežití

1. Trojité potíže

Zajímavá mapa velmi podobná Městu medvědů. I tady jsou automatická děla a velmi slušná zásoba léčiv i munice. Ovšem nepřátelé se valí ze tří stran a ve velkém počtu.

Medaile
Zlatá – 5:00
Stříbrná – 4:00
Bronzová – 3:00

Tipy
– Nebraňte pevnost ale běžte na konec nějaké cesty kterou se valí nepřátelé. Budete tak čelit pouze jediné vlně, protože zbylé dvě vlny monster dorazí k pevností a zastaví se (pokud se k nim nepřiblížíte)


 

Ostatní

Video se secrety