Alter Ego

Alter Ego je poslední adventura od českých Future Games a z celé jejich série adventur představuje všeobecně nejslabší kousek. Na Alter Egu je jasně patrná urputná snaha tvůrců přiblížit se vrcholu jejich tvorby – Poslu smrti, jež vznikal ještě pod taktovkou Unknown Identity. Bohužel není prakticky nic v čem by Alter Ego dokázalo slavnou českou adventuru dostihnout.

Příběh je zasazen po vzoru Posla smrti do Anglie, tentokrát však na přelom 19. a 20. století. Hlavním dějištěm je přístavní město Plymouth, nikoli venkov. Hra se však opět nese v duchu tajemna a detektivního pátrání, které začíná záhadnou smrtí místního zámožného podivína, sira Williama… Něco jiného je se Poslem smrti inspirovat, něco jiného ovšem je ho vykrádat. Jestli se tvůrci snažili nástinem hlavní zápletky, kterážto se objevovala ve všech možných recenzích, hlásat – tohle je Posel smrti 2, potom dokázali mnoho hráčů pouze navnadit, aby je následně těžce zklamali. Ti zbylí hráči však zřejmě již od nástinu příběhu tušili, že Future Games jdou z kopce a křečovitý pokus o záchranu bude jen posledním hřebíčkem do rakve. Přitom hra samotná zase tak zlá není, pouze před Poslem smrti neobstojí a o to víc pak vynikají její zápory.

Máme tu hned dva hlavní hrdiny se zcela odlišnými charaktery. Zloděj a policista – dva lidé stojící na stranách zdánlivě nepřekonatelné barikády. Není to špatný nápad, kdyby však postavy byly sympatické. V počítačové hře nestačí, aby byli hrdinové uvěřitelní, ale musí si k nim hráč najít cestu, aby ho bavilo ‚došťouchat‘ je až na samotný závěr.  Oběma postavám je však nutné připsat k dobru jakousi sondu do jejich nitra, totiž vnitřní monology, které vypovídají o tom, co si hrdinové o okolí myslí, přestože navenek působí mnohdy zcela odlišně. Z pohledu diváka (nikoli hráče) mohu s klidným svědomím říci, že Timothy i Briscol patří ke špičce všech postav, které kdy Future Games, či Unknown Identity vytvořili.

Po stránce samotného hraní je Alter Ego docela pohodová záležitost. Je dobré, že osvědčené mechanismy jako třeba mizení aktivních objektů je zde stále. Celkem potěšující je i relativně střídmý počet předmětů a aktivních míst, díky čemuž hra rychleji odsýpá. A i obtížnost je někde na úrovní Nibiru, čili záseky prakticky nejsou. Zajímavou novinkou je deník, který si píše jedna z hlavních postav. Kresby v deníku se postupně doplňují dle toho, co hráč objeví a tak deník neslouží jen jako nápověda, ale i jako zajímavé zpestření hry. Oproti tomu Alter Egu chybí jiné, dnes už typické zpestření P&C adventur – logické minihry. Je to škoda, protože mnoho situací po minihrách vyloženě volá.

Grafika přibližně odpovídá něčemu mezi Nibiru a Reprobates, což vzhledem k datu vydání (2010) působí jako krok zpátky. Přesto však rozhodně nejde říci, že je hra na adventurní poměry ošklivá, to vůbec ne. Je to zkrátka stejný realistický styl, který provází všechny adventury od Future Games. Zato obrazovek je velmi malé množství, čímž prostředí působí chudě. Ozvučení je mizerné a hudba kromě animací a menu prakticky žádná. Samotné animace jsou zdařilé provedené, ale zase jich je velmi málo. Když k tomu připočtu absenci českého dabingu navzdory české hře, není audiovizuální zážitek žádnou slávou.

Alter Ego tedy rozhodně není druhý český Posel smrti, pouze jeho laciná náhražka. Pokud zkusíte zapomenout na to, na jaké úrovni kdysi Future Games byli, nevyjde z toho Alter Ego zase tak zle. Je to právě příběh, hrdinové a rychlý spád, co hru táhne vpřed. Ve všem ostatním však lehce až velmi těžce pokulhává. Pro Future Games bohužel dokonale platí, že je lepší laťku postupně zvyšovat, než jednou trhnout rekord a už nikdy nebýt schopen se mu přiblížit.

Hodnocení – 60%
Délka – cca 8h


 

Návod

Ovládání + tipy
PTM – drobné prozkoumání aktivního objektu
LTM – podrobné prozkoumání aktivního objektu / manipulace
F1 – zobrazení aktivních míst a východů
E – zobrazení východů
Dvojklik myší – běh postavy

 

Kapitola I (Timothy Moore)

Prádelna

Jako černý pasažér jste odhaleni na lodi směřující do Plymouthu. Námořník vás okrade o medailon a dopraví do přístavu, aby vás předal do rukou policii. Skočíte do vody a dokážete strážníkovi uniknout.

Máte ruce v okovech. Vyšplhejte po žebříku na římsu nad odtokem. O špici zábradlí zkuste přetrhnout pouta ale dřív povolí železný hrot (zkuste hrotem vypáčit pouta ale nemají zámek). Shoďte prkno a přejděte k odpadní rouře (zkuste mříž vypáčit hrotem ale nejde to). Hrotem uvolněte spáry cihel v rohu a seberete cihlu. Dejte cihlu k hrotu a vylomte zámek mříže. Vylezete nahoru. Odtáhněte poklop a vylezte do prádelny. 
Tip – Ven z domu zatím nebudete chtít jít.
Vyjděte po schodech. Na půdě překvapíte pradlenu. Řeknete jí své jméno (Timothy Moore). Ona je Emily Grayová, zapůsobíte na ní a dovolí vám se tu ukrýt. Promluvte s ní (omluvit se, požádat o pomoc s okovy, zeptat se na policistu). Na zdi je hák (zkuste jím vypáčit okovy ale nejde to). Otevřete okno a podívejte se ven. Všimněte si lisu a pak se zeptejte Emily (požádat o pomoc s mandlem, nabídnout pomoc) Pošle vás dolů opravit stroj. Prohlédněte ho, nahodíte pojistky a je to. Oznamte to nahoře Emily (úkol je hotov) ale ještě vám dá mýdlo na rozpuštění v kádi. Dole dejte mýdlo do kádě a otočte klikou, aby se rozpustilo. Zajděte nahoru za Emily (hotovo, voda připravená), jenže vám stejně s okovy nepomůže. Sejděte dolů, namočte okovy v mýdlové vodě. Až se vrátíte na půdu, Emily vám tu nechá oblečení a odejde. S okovy se ale neoblečete. Pomocí háku strhněte namýdlované okovy. Mezitím Emily dole navštíví strážník ale pošle ho pryč a vy se oblečete. Vezměte okovy. Sejděte dolů za Emily (poděkovat Emily za šaty, pochválit Emily za to, že dokázala vyhnat policistu, zeptat se Emily, jestli by pomohla vylákat námořníka). Přesvědčíte ji, aby sem přilákala námořníka co vás okradl ale výměnou chce abyste vyprali prádlo. Až Emily odejde, vezměte prádlo, hoďte ho do kádě, otočte klikou a prádlo vyndejte. Najdete balíček mokrého tabáku (zkuste ho usušit na krbu ale je moc mokrý). Zajděte nahoru a dejte tabák do mandla, což z něj vymačká vodu (zkuste ho dát do mandla znovu ale už nechcete). Dole dejte tabák ke krbu na dosušení. Mezitím se vrátí Emily, námořník je na dvoře.
Tip – Stále nebudete chtít jít ven, aby vás námořník nezabil.
Na půdě se podívejte z okna, námořník chodí po dvoře. Zpět dole vezměte už suchý tabák. Vyhlédněte z okna a když je námořník otočený, hoďte tabák na lavičku (jinak by to mohl vidět). Podívejte se z okna znovu a to už na lavičce kouři. Hoďte mu na hlavu okovy, to ho omráčí. Konečně vyjděte ven.
Tip – Nebudete chtít odejít pryč, dokud nezjistíte jméno hospody, kde se máte sejít s Brianem.
Prohledejte námořníka, má váš medailón a vaši čepici. Prohlédněte ji a najdete Brianův dopis o schůzce v hospodě Slaná tvář. 
Tip – Stále nebudete chtít odejít pryč, dokud nezjistíte kde hospoda je.
Zajděte za Emily (zeptat se na cestu do hospody) a poradí vám, kde ji hledat. Vydejte se tam.

 

Kapitola II (Timothy Moore)

Hospoda

Po příchodu vás osloví karbaník (nejspíš mě chce zničit) a chce hrát kostky.
Přijmout / Odmítnout – naznačíte, že byste hráli ale stejně nemáte peníze / odmítnete se nechat oškubat.
Promluvte s karbaníkem znovu (zeptat se na Briana, zahrát si, zeptat se na nůž) ale o Brianovi nic neví a nůž na stole má jako výhružku. Všimněte si prostitutky, slepce v koutě a jeho misky. Promluvte s hromotlukem ale dál do nevěstince vás nepustí. U výčepu si všimněte opilce a chlápka v rohu. Promluvte se servírkou (Ines) ale odbude vás. Zkuste hostinského (mluvit o Brianovi, zeptat se na hosty, zjistit více o policejní razii, zjistit, jestli mě policie hledá, poslechnout si místní drby) a poví vám o policejní akci, že místní šlechtic a údajný vrah William byl pohřben na hřbitově. Všimněte si kabátu na židli opilce a až se hostinský shýbne pod pult, prohlédněte ho. Najdete akorát knoflíky. Promluvte s hostinským (odvézt pozornost: zeptat se na bar, odvézt pozornost: zeptat se na drink, odvézt pozornost: znova se zeptat na drink). Požádáte o namíchání drinku a barman začne hledat skořici do něj. Během toho vezměte z kabátu mosazné knoflíky.
Tip – Pokud to nestihnete, požádejte hostinského ať se podívá znovu.
Hoďte knoflíky žebrákovi do misky, začne hrát a vezmete knoflíky zpět i s penězi. Promluvte s karbaníkem (zahrát si) ale nechcete utrácet. Zajděte za servírkou (objednat pití) a udělá si na vás čas (ověřit si název hospody, zjistit cokoli o Brianovi) Možná něco ví ale máte se prokázat (zkuste jí nabodnout peníze ale nechcete). Ukažte jí dopis, jenže neumí číst. Tak jí ukažte medailon. Jenže než se rozpovídá, hostinský ji pošle do sklepa pro maso, chlápek v rohu půjde za ní. Zkuste otevřít ale zamknul. Řekněte to hostinskému (mluvit o dívce) a dá vám klíč. Zkuste odemknout ale druhý klíč zůstal v zámku. Povězte to hostinskému (zeptat se na nářadí) a dá vám vývrtku. Vývrtkou vyšťouchněte klíč ze zámku (zkuste s ní vypáčit dveře ale nechcete). Klíčem odemkněte a vstupte. Vyrušíte dole toho muže ale praští vás a omráčí (běžící čas). Až se proberete, uslyšíte jak se venku baví s šéfem, kterým je jistý Adieu Jack a chystají se teď v noci vykrádat hroby. Vraťte se do výčepu a promluvte s Ines (ukázat medailónek, pokus se získat si trochu vděčnosti, pokusit se získat si trochu jejího respektu). Konečně vám řekne, že Brian na vás čeká na hřbitově. 

 

Hřbitov

V cestě na hřbitov stojí brána a pes. Zazvoňte na zvonec u brány ale nic se nestane. Sundejte hřbitovní zvonec, chybí mu srdce (zkuste zvonec vrátit na místo ale nefunguje). Jako srdce vložte do zvonu knoflík, vraťte ho na držák a zazvoňte. Přijde hrobník (zeptat se na Briana, zkusit se domluvit po dobrém, pokusit se zastrašit ho, zjistit jméno psa, popovídat si ohledně zvonu, zjistit zda zná Slanou tvář, nabídnout službičku) Odmítá vás pustit a vyhrožuje psem ale karbaník z hospody ho obral o stříbrné hodinky, které chce zpátky. Všimněte si ještě popraskané dlažby a lampy ze které uniká plyn. Jděte do hospody.

 

Hospoda

Zahrajte si s karbaníkem (zjistit, jestli má hodinky, zahrát si) ale v kostkách vás roznese a přijdete o peníze. Postěžujte si hostinskému (postěžovat si na karbaníka) a ten hráče vyhodí. Na stole mu zůstane nůž. Ve sklepě nožem odřízněte provaz a kus masa (zkuste odříznout další maso ale nechcete). A na hřbitov.

 

Hřbitov

Zazvoňte na hrobníka (oznámit, že hodinky jsou pryč) ale nepustí vás. Problém je pes (zkuste mu dát maso přes bránu / zamřížovaný otvor ale nechcete). Připevněte provaz k masu a máte maso na provazu (zkuste ho přivázat k otvoru ale to by psa nezdrželo). Nožem vytáhněte dlažební kostku, prohlédněte lampu a kostkou urazte ventil. Plyn uniká do otvoru. Přivažte k němu maso, pes přijde žrát a plyn ho zabije. Přelezte bránu.
Tip – Zpátky před hřbitov už nebudete chtít jít.
Extra (hrobka) – Obejděte kostel a pokračujte k hrobkám šlechticů. Vyděsí vás hrozivý výkřik. Utečete ke kostelu a zpátky už nebudete chtít jít.
Běžte průchodem vpravo, na lavičce uvidíte Briana. Usnul, což vás poleká. Oznámíte mu, že se sem chystá Adieu Jack a raději odejdete.
Tip – Zpátky ke kostelu / dál a hřbitov nebudete chtít jít.
Běžte za Brianem ke schránkám na urny. Přelezl plot. Zkuste ho přelézt po náhrobním kameni ale rozpadne se. Vezměte lavičku, přineste ji k místu a přelezte zeď. Za zdí u řeky vás Brian zavede k úkrytu.

 

Kapitola III (detektiv Briscol)

Policejní stanice

Jste Briscol a po vyřešeném případu smrti krejčího vás povýšili a převeleli do Plymouthu. U sebe máte cestovní doklady a papíry. Jděte na stanici, kde se policista dohaduje s pasákem a jeho běhnou. Až skončí, promluvte s kolegou (nahlásit se do služby) ale během kontroly vám z kapsy zmizí doklady. Promluvte si znovu (přesvědčit ho ke spolupráci, svěřit se) ale nechcete přiznat okradení. Zeptejte se hromotluka (zjistit, zda viděl doklady) a prostitutky (zjistit, zda viděla mou složku) ale neviděli nic. Zajděte se podívat ven ale doklady tam nejsou. Zpět na stanici promluvte se strážníkem (použít moc vyšší hodnosti) ale odmítá kohokoli přivolat. Prohlédněte hromotluka i prostitituku a poptejte se na ně policisty (zeptat se na podezřelé), jsou to známí zloději. Promluvte s kuplířem (zatlačit ho, napomenout ho) a vysvětlíte mu nebezpečnost krádeže. Pak ještě s běhnou (přitlačit na ni, přitlačit na ni). Zavolá si kuplíře (Igor) a ten jí raději doporučí doklady vrátit. Oznamte to strážníkovi (udat zločince) ale nechcete přiznat okradení. Takže ještě promluvte s běhnou (vzít si ukradené věci zpět) a vrátí vám cestovní doklady a papíry. Jděte ke strážníkovi (předat papíry, zeptat se na průkaz) a konečně vám dá klíč. Vezměte z pultu klíč od kanclu a prohlédněte ho (je tam ještě jeden). Zeptejte se strážníka (zjistit od čeho je ten druhý klíč) ale neví kam pasuje. Klíčem odemkněte dveře nad schody. Uvnitř je hrozný nepořádek. Zajděte to oznámit strážníkovi (postěžovat si na nepořádek), jenže předchůdce Lockley si už pro věci nepřijde. Zpátky v kanceláři si všimněte trezoru ale neznáte kód (zkuste ho odemknout klíčem ale nepasuje). Vezměte balík ze země vlevo, balík z krabice vpravo, balík ze stolu a sádru pod oknem a všechno postupně uložte do krabice. Po úklidu zazvoní telefon, vezměte ho a nadřízený vám přidělí první úkol. Otec Mulkehey z kostela Sv. Patrika si žádá policii. Zapíšete si poznámky.
Záznam (Kostel 1/3)
Tip – Po každé nalezené stopě si zakreslíte do deníku část kresby. Odhalováním stop kresbu postupně dokresluje dokud není kompletní.
Zajděte za policistou (zeptat se na průvodce, zeptat se na heslo k trezoru). Přidělí vám seržanta Cartera a oznámí kód trezoru (88834). V kanceláři prohlédněte trezor. Otevřete číselníky a nastavte kód od policisty (88834). Uvnitř je dřevěná krabička a v ní najdete lupu, pinzetu a štětec (zbude vám i prázdná krabička). Vyjděte ven. Dorazí Carter a vezme vás ke kostelu.

 

Hřbitov

Necháte Cartera hlídat před bránou. Ale promluvte si (jen tak o něčem…) a poví vám, že pracuje už dva roky. Před kostelem čeká otec Mulkehey, očekával Lockleyho ale zavede vás k hrobce.
Tip – Dokud nepůjdete za otcem, nebudete chtít jít průchodem vpravo.
Následujte otce k vylomené hrobce Lewisů. Farář odejde hledat hrobníka.
Záznam (Kostel 2/3)
Tip – Do hrobky zatím nechcete jít, dokud nenajdete důvod.
Prohlédněte vylomená prkna, dojde vám, že pachatel se chtěl dostat dovnitř. Vstupte do hrobky ale vzápětí vás zavolá otec. Dovede vás na místo, kde leží mrtvý hrobník Talbot.
Záznam (Mrtvola hrobníka 1/2)
Prohlédněte jeho zranění na krku a plášť pod kterým je placatka s čistým alkoholem.
Tip – Můžete se vydat doleva na procházku hřbitovem ale neobjevíte nic.
Všimněte si studny a prohléhněte ji lupou, ale vrah si ruce nemyl. Vpravo u zdi leží mrtvola hrobníkova psa.
Záznam (Mrtvý pes 1/3)
Prohlédněte mrtvolu, všímnete si něčeho v tlamě. Pinzetou vytáhněte z tlamy psa kus látky.
Záznam (Mrtvý pes 2/3)
Prozkoumejte ještě okolí, lupou prohlédněte půdu u psa a zeď ale nic neobjevíte. Jděte k hrobníkovi a porovnejte látku s jeho oblekem. Liší se, takže pes zápasil s někým jiným.
Záznam (Mrtvý pes 3/3)
U kostela vyzpovídejte otce (zeptat se ho, kde byl minulou noc, zjistit něco o policejním dohledu během pohřbu, zjistit, proč chtěl inspektora Lockleyho, zjistit, co ví o mrtvém psovi). Rozpovídá se o pohřbu Williama minulou noc a že Lockley se o jeho rodinu velmi zajímal než zmizel. Venku před bránou oznámíte Carteroi k čemu došlo (informovat o vkradnutí do hrobky, zeptat se na zápalky). Dá vám své zápalky. Prohlédněte morový sloup, najdete u něj nedopalek cigarety (zkuste ho zapálit sirkami ale nechcete).
Záznam (Morový památník)
Podezřelý (Kuřák 1/3)
Podívejte se na nedopalek lupou, balící papír je zvláštní. Zeptejte se strážníka Cartera (ukázat cigaretu, zeptat se na ten divný cigaretový papír). Prý jde o kvalitní tabák a ručně balenou cigaretu.
Podezřelý (Kuřák 2/3)
Carter též řekne, že jako balení se používají noviny nebo jemný papír.
Podezřelý (Kuřák 3/3)
Zajděte na hřbitov do hrobky Lewisů. Všimněte si otevřené rakve.
Záznam (Otevřená rakev 1/2)
Na prohlídku stěny se schránkami je moc tma. Všimněte si svícnu (zkuste ho zapálit ale chybí palivo). Nalijte do svícnu líh a zapalte sirkami. Na světle prohlédněte schránky Lewisů, nikdo nepřesáhl 40 let. Všimněte si lesklé věci mezi dlaždicemi. Pinzetou vytáhněte pravděpodobně falešný drahokam, prohlédněte ho lupou a zjistíte, že je to pravý diamant. Zajděte za otcem (zjistit, komu poškozená hrobka patří). Prý jde o hrobku Lewisů kam byl právě včera pohřben William. Oznámíte faráři, že rakev je prázdná.  
Záznam (Kostel 3/3)
Tip – Vraťte se ještě do hrobky prohlédnout rakev. Zamyslíte se nad krádeží těla.
Vydejte se na stanici.

 

Policejní stanice

Oslovte strážníka (ohlásit vraždu) ale chcete si to nechat pro inspektora. Aparátem v pracovně zavolejte inspektora Powella ale není přítomen. Vraťte se ještě na místo činu.

 

Hřbitov

Carter odbude nějakého novináře. Všimněte si, že přijel na kole s fotoaparátem. Zeptejte se Cartera (zeptat se na novináře) a jde o Nathaniela Foresta, novináře z plátku Kurýr. Promluvte s ním (vyslechnout, zjistit, co ví o siru Williamovi, poslat ho pryč, zjistit na co potřebuje fotoaparát). Je drzý a chce vpustit na hřbitov, což zamítnete. U kostela promluvte s Mulkehym (zeptat se na Sira Williama, zjistit proč byla rakev během pohřbu uzavřena, zeptat se na majetek kostela). William byl prý často vídán s mrtvými zvířaty, matka spáchala sebevraždu, služebnictvo podpálilo rodinné sídlo, otec zmizel a zůstala mu jen babička Miriam, která trvala na zavřené rakvi. Napadne vás, že pohřeb byl fingovaný. Pošlete otce do kostela zkontrolovat majetek. 
Záznam (Otevřená rakev 2/2)
Před bránou si všimnete, že fotograf odešel. Zeptejte se Cartera (zjistit, kam zmizel novinář) , nevěří, že to novinář vzdal. Zkontrolujte tělo hrobníka. Forest tu fotí! Utíkejte za ním, přes lavičku přelezte zeď ale utekl. U kanálu seberte střepy z fotografického sklíčka. Obejděte zeď zase před bránu a běžte se podívat k mrtvole. Prohlédněte fotoaparát. Forest bezpochyby něco nafotil. 
Záznam (Fotoaparát)
Zajděte za Carterem (vynadat kvůli novináři) ale rozmyslíte si to, protože to nebyla jeho chyba. Jděte na stanici.  

 

Policejní stanice

V kanceláři zavolejte inspektorovi Powellovi, oznámíte mu vše podstatné a případ vám nechá.

 

Kapitola IV (Timothy Moore)

Stáje – Den

Probudíte se dříve než Brian. Zatřeste Brianem ale nevzbudí se, jen z něj vypadne nůž tesák (zkuste mu nůž vrátit ale chcete si ho nechat). Ze stolku vezměte svíčku, pomocí vidlí u vchodu shoďte podkovu nad vraty. Vpravo je sloup s třískou, uřízněte třísku nožem. Třískou šťouchněte Briana a konečně se probere (zkuste ho třískou šťouchnout znovu ale už je vzhůru). Pomluvte si (zjistit, o co jde, zjistit detaily plánu, projít plán) a poví vám o tipu na vybrání trezoru ve zbohatlickém domě v Rajské ulici (Paradise). Zajděte tam na obhlídku.

 

Ulice „Paradise“

Promluvte se sluhou, co zametá dvůr ale odbude vás. Všimněte si plotu vlevo, který by šel přelézt ale překáží sluha. Vraťte se za Brianem.

 

Stáje

Požádejte Briana (požádat o pomoc), aby pomohl odlákat sluhu.

 

Ulice „Paradise“

Zatímco Brian hovoří se sluhou, přelezte plot. Všimněte si dveří do vinného sklípku ale zatím tam nechcete. Otevřete okno. Uslyšíte paní domu jak posílá Lisu připravit snídani. Zkuste vzít lahev vína ale okenici neudržíte a vždy spadne. Otevřete, prohlédněte rám okna a zajistěte ho třískou. Seberte láhev vína. Schováte se za roh, zatímco paní domu vynadá služebné Lise a pošle ji pro víno. Vývrtkou otevřete víno (otevřená láhev vína a korek) a korkem ucpěte dveře sklepa. Odejdete na ulici a počkáte. Vraťte se a promluvte se služebnou Lisou, která stojí u sklepa a nemůže dovnitř. Nedůvěřuje vám, tak ji dejte podkovu pro štěstí. Poví vám o tajné chodbě mezi sklepem a pracovnou a půjčí vám klíče abyste o zkusili (zkuste klíči odemknout sklep ale nejde to / zkuste klíče obtisknout do svíčky ale vosk je tuhý). Odejděte na ulici.
Tip – Pokud odejdete přes plot, Lisa si vyžádá klíče zpět, takže je nemůžete odnést.
Vydejte se ke stájím.

 

Stáje

Prohlédněte přikrývku a najdete Brianovy sirky, co mu vypadly (zkuste sirkami roztavit svíčku ale nechcete). Zpět k domu.

 

Ulice „Paradise“

Přelezte plot a požádejte Lisu o klíče. Sirkami klíče nahřejte (horké klíče) a obtiskněte do vosku (dokonalý otisk). Odejděte ven. Brian ukončí rozhovor se sluhou a také půjde.  

 

Stáje

Promluvte s Brianem (podat mu obtisk klíčů). Nechá vyrobit klíče a mezitím si odpočinete.

 

Kapitola V (Timothy Moore)

Stáje – Noc

Proberete se v noci. Vydejte se k domu.

 

Ulice „Paradise“ – Noc

Brian se vydá k domu svojí cestou, vy přelezte plot. Setkáte se u sklepa. Brian vás varuje před spícím sluhou na terase a dá vám klíče. Sejděte ke sklepu (zkuste ho odemknout ale korek je stále v zámku). Vývrtkou vytáhněte korek (zkuste vývrtkou znovu pročistit zámek ale nechcete). Klíči odemkněte. Ve sklepě je tma a Brian vás pošle zakrýt okna, aby mohl rozsvítit. Venku vezměte hadr pod schodištěm (zkuste s ním zakrýt jedno nebo druhé okno ale nedržel by). Zkuste odsunout káď s vodou ale je moc těžká. Nožem vyvrtejte do kádě díru, ta vyteče ale nůž se zlomí. Odtlačte káď k oknu. Hadr vymáchejte v blátě (zablácený hadr) a zakryjte jím levé okno. Dole ve sklepě už Brian svítí a sám je v dolní části, kde hledá tajný vchod. Prohlédněte sklep (studnu, ornament, sudy a svícen), načež se Brian ozve, že něco má a chce páčidlo. Ze studny seberte železnou tyč a hoďte ji dolů Brianovi. Něco tam vypáčí a ornament nahoře se odsune, aby odhalil průchod. Projděte do pracovny.

Prohlédněte pracovnu, všimněte si kuší na zdi a šachového stolku. Poté knihovnu za levými dveřmi, kde si všimněte polic A-D a svícnu v koutě. Po návratu do pracovny uvidíte, že druhé dveře jsou otevřené. Je tam ložnice pána domu a Brian ji prohledává, zatímco stařec spí. Prohlédněte velkou skříň a hlavně polštář na posteli. Spící muž se otočí ale najdete pod polštářem vytrženou stránku o kuších. Ukažte ji Brianovi a ten vám dá tabatěrku, co našel. Zajděte do knihovny a porovnejte stránku s policí D, kde najdete knihy o zbraních (zkuste stránku porovnat s policemi A, B, C nebo polici v pracovně ale nic nenajdete). Odsuňte žebřík, znovu porovnejte stránku s policí D a najdete otevřenou knihu. Prohlédněte ji a vyndáte z ní kliku. Klikou natáhněte tři kuše na stěně pracovny a cosi cvakne. Otočte šachovým stolem, odsune se police a odhalí trezor. Oznamte to Brianovi ale stále nemá kód. Dole ve sklepě vložte tabatěrku do lisu na víno, otočte jím a máte popraskanou tabatěrku. Prohlédněte ji a najdete věnování s datem 19.4.58. V pracovně prohlédněte trezor. Otevřete číselníky a nastavte kód z tabatěrky (19458). Vzápětí se stařec probudí a vzburcuje dům než ho Brian umlčí.
Tip – Dokud nepomůžete Brianovi, nebudete chtít odejít do sklepa.
V knihovně popadněte svícen (zkuste jím zablokovat dveře haly ale otevírají se na opačnou stranu). Zablokujte svícnem průchod (dveře) do pracovny. Někdo se začne dobývat dovnitř. Z trezoru vezměte pouzdro. Brian mezitím uteče do sklepa. Vezměte ještě zbylá pouzdra a utečte do sklepa. Vyjděte ven ale před sklepem vás chytí policie.

 

Kapitola VI (detektiv Briscol)

Policejní stanice

V novinách vyjdou fotografie ze hřbitova. Zavolá vám inspektor ohledně případu. Shrnete si poznámky.
Záznam (Mrtvola hrobníka 1/2)
Záznam (Otevřená rakev 1/2)
Teorie (Falešná smrt 1/2)
Teorie (Křížová výprava)

Podezřelý (Neznámý Kuřák)
Podezřelý (Otec Mulkehey 1/3)
Podezřelý (Novinář N. Forest 1/3)
Podezřelý (Lady Miriam Lewisová 1/3)

U sebe nově máte polovinu fotky z novin a prázdnou krabičku (otevřenou). Z trezoru vyndejte důkazy, tedy kus látky, kterou prohlédněte pod mikroskopem a zjistíte, že je kvalitní, dále nedopalek cigarety a střepy, které složte k fotce a máte zrekonstruovanou fotku, která vypadá, že je focena z jiného úhlu než kde stál aparát. Pod oknem je zamčená bedna (zkuste ji odemknout klíči ale nepasují). V hale promluvte se strážníkem a nařídíte mu zatknout Foresta. Promluvte si dál (vyžádat si poštu, připomenout mu průkaz, zeptat se na bednu v kanceláři, zeptat se na přepravu kamery na místo činu). Průkaz pro vás stále nemá ale doporučí vám zavolat do márnice ohledně pitevní zprávy a též nařídíte přepravu foťáku na místo činu. Všimněte si mříže archivu (zkuste ji otevřít klíči ale nepasují). Z kanceláře zavolejte do márnice, zprávu hrobníka ještě nemají ale zmíní, že úmrtní list Williama sepsal jeho lékař.
Záznam (Lékař Lewisových 1/4)
Teorie (Vědecký výzkum 1/2)
Promluvte se strážníkem (zeptat se na zápisky inspektory Lockleyho) a dá vám klíč od archivu. Seberte klíč a dáte si ho k ostatním (svazek tří klíčů). Odemkněte archiv. V levé polici je kufr (zkuste ho odemknout klíči ale nejde to) ale nejde vyndat, neboť regál je podepřený koštětem aby nespadl. Z krabice vpravo (věci z kanceláře) vezměte sádru. Vydejte se na místo činu.

 

Hřbitov

Seržant Carter vám poví, že se sem pokoušelo dostat několik zvědavců. Vydejte se do hrobku Lewisů. Odklopte víko rakve, prohlédněte škrábance lupou a najdete lidské nehty.
Teorie (Pohřbení zaživa)
Podezřelý (Lady Miriam Lewisová 2/3)
Zajděte na místo vraždy hrobníka, kde už čeká fotoaparát. Vložte do něj fotku a ověříte si, že úhel nesedí a že Forest musel být na místě činu před policií.
Teorie (Novinářská senzace 1/2)
Podezřelý (Novinář N. Forest 2/3)

Prohlédněte místo kde ležel hrobník a najdete stopu v blátě. Vstupte do kostela a promluvte s otcem (mluvit o lady Lewisové, zeptat se na problémy, obdivovat jeho klid). Poradí vám, kde hledat Lewise v jejich sídle (zkuste faráři ukázat nehty ale nechcete ho děsit). Vydejte se k Lewisům.

 

Panství Lewisů

Zazvoňte na zvonek, přijde služebná ale odmítne vás vpustit dál, protože nevěří, že jste od policie. Takže zpátky na stanici.

 

Policejní stanice

Zatlačte na strážníka (požádat o průkaz) a konečně vám ho vydá. Seberte průkaz detektiva ze stolu. A zpátky na panství.

 

Panství Lewisů

Ukažte služebné průkaz skrze okénko, načež vás pozve do domu a půjde informovat lady. Odhrňte zakrytý obraz vpravo a na obraze si všimněte prstenu s červeným drahokamem. Porovnejte ho s nalezeným drahokamem, vypadají stejně. V tu chvíli se vrátí služebná s tím, že vás lady osobně nepřijme ale máte mluvit přes telefon. Zvedněte aparát. Lady potvrdí, že farář požadoval kremaci.
Podezřelý (Otec Mulkehey 2/3)
Promluvte se služebnou (zeptat se na její práci, zeptat se na rodinného lékaře). Odejde se zeptat lady Miriam ohledně lékaře (běžící čas) ale po návratu vám sdělí, že lady odmítá jeho jméno prozradit. Ukažte služce drahokam, ona ho půjde ukázat lady a zatím se můžete porozhlédnout. Otevřete zásuvku a vezměte diář sira Williama a rukavice sira Williama. Služebná se vrátí, dá vám zpět pravý diamant a že prý skutečně pochází z prstenu Williama. Vyjděte ven a běžte na dvůr, kde si všimnete Williamova psa. U špalku vezměte dřevěný kolík. V domě se zeptejte služebné (půjčit si psa sira Williama) a dovolí vám si psa půjčit. Vraťte se na dvůr a vyzvedněte psa.

 

Hřbitov

Psa zavedete před hrobku Williama (zkuste mu dát očichat kus látky ale nereaguje). Dejte psovi přičichnout k rukavicím (chytí pach) a následujte ho před kostel. Pes něco najde u stromu před kostelem. Je to další stopa v blátě. Následujte psa před bránu, kde se zastaví u kanálu. Tělo nejspíše někdo hodil do stok.
Záznam (Otevřená rakev 2/2)
Všimněte si řetězu, prohlédněte ho lupou a najdete druhý vzorek látky. Nařiďte Carterovi prohledat kanály. V kostele promluvte s farářem (obvinit ho z úmyslné krádeže těla, oznámit pátrání po kanálu), nicméně podezření ho rozčílí. Vraťte se na policii.

 

Policejní stanice

V archivu nestabilní regál podepřete kolíkem, odstraňte koště, vyndejte kufr a odemkněte ho klíči. Najdete poznámky Lockleyho, které se týkají sira Williama. Jeho ošetřujícím lékařem byl James Steward.
Záznam (Lékař Lewisových 2/4)
Nahoře vám strážník ukáže pitevní zprávu hrobníka. Vezměte pitevní zprávu a projděte si ji. Hrobník Talbot zemřel na ránu na krku způsobenou drápy.
Záznam (Mrtvola hrobníka 2/2)
Teorie (Pomsta monstra)
Z telefonu v kanceláři zavolejte lékaři Stewardovi. Vezme to jeho žena a řekne, že manžel je pohřešovaný. Zaměřte se na mikroskop (zkuste druhou látku prohlédnout pod mikroskopem, zjistíte, že je také kvalitní). Dejte látky k sobě (oba vzorky látky) a prohlédněte je pod mikroskopem. Jsou totožné. Prohlédněte Williamův diář a najdete adresu jeho krejčího. V hale promluvte se strážníkem (požádat o záznam pohřešovaného lékaře) a prý se nevrátil z pohřbu Williama.
Záznam (Lékař Lewisových 3/4)
Vydejte se za krejčím do Wilsonovy ulice.

 

Wilsonova ulice

Zkuste vejít do krejčovství, ale je zamčeno. V popelnici si všimněte vyhozených dnešních novin. U fontánky je krejčí (zjistit, co ho vylekalo, připomenout mu novinový článek) a přizná vám, že našel otevřené dveře do domu, že náhradní klíč dává do fontánky ale někdo tu byl a podezírá Williama. Ukažte mu kusy látky, pozná, že jsou ze dvou pánských šál a William je odsud objednával.

 

Hřbitov

V kostele zatlačte na kněze (zeptat se na lékaře) ale farář se rozčílí a odejde ven. Ukažte mu nehty, což ho vyděsí. Podle překvapené reakce poznáte, že vrahem není.
Podezřelý (Otec Mulkehey 3/3)
Přijde Carter a oznámí nález těla doktora Stewarda u kanálu. Zajděte tam. Strážník Robins řekne, že ho našli ve vodě a nemá na těle krev. 
Záznam (Lékař Lewisových 4/4)
Teorie (Pokusy na pacientovi 2/2) 

Prohlédněte mrtvolu, rána na krku je bez krve. Do krabičky naberte z kanálu vodu, přidejte sádru a vznikne sádrovitá směs. Zajděte si ještě promluvit s otcem před kostel. Řekne vám, že před pohřbem se Steward hádal s lady Miriam, protože tušil, že William může být naživu. Po pohřbu tedy zůstal zde a zřejmě chtěl rakev otevřít. Sejděte dolů a prohlédněte stopu u místa vraždy hrobníka (zkuste do stopy nalít sádru ale je špinavá). Štětečkem vymeťte špínu ze stopy, nalijte sádru a vezměte odlitek prvního otisku boty. Druhá stopa je u stromu před kostelem (zkuste do stopy nalít sádru ale je špinavá). Opět štětečkem vymeťte špínu, nalijte sádru a vezměte odlitek druhého otisku boty (porovnejte oba otisky, jsou rozdílné / porovnejte otisky s botami faráře a mrtvého Stewarda ale neshodují se). Vydejte se na panství. 

 

Panství Lewisů

Promluvte se služkou (oznámit smrt lékaře) a půjde o tom říci lady Miriam (běžící čas). Po návratu sdělí, že vám lady zatelefonuje. Vezměte telefon, informujete lady Miriam, že William byl pohřben zaživa, což ji rozruší a služka odejde za ní, aby jí pomohla. Podle reakce poznáte, že není vrahem.
Podezřelý (Lady Miriam Lewisová 3/3)
Teorie (Fingovaný pohřeb 2/2)

Vraťte se na stanici.

 

Policejní stanice

Strážník v hale vám sdělí, že novinář utekl ale zatkli tiskaře. Zajděte do cely.
Tip – V cele sedí i Timothy Moore ale mluvit s ním nechcete.
Promluvte s tiskařem (vyslechnout podezřelého, zjistit více o zdroji, zjistit více o novináři, zjistit více o úhlu fotografie). Zapírá a odmítá cokoli konkrétního prozradit ale vyděsí se. Odejděte pryč. Zajděte do kanceláře nebo před budovu a po návratu vám strážník oznámí, že tiskař se chce doznat. Zajděte za ním do cely (poslechnout si přiznání). Přizná, že novinář Forest dostal tip na vraždu hrobníka od informátora a pak se vámi nechal záměrně přistihnout, aby svůj kontakt kryl. Dnes prý dostal tip ohledně krejčího…
Teorie (Novinářská senzace 2/2)
Podezřelý (Novinář N. Forest 3/3)
Záznam (Krejčovská dílna)
Vydejte se za krejčím.

 

Wilsonova ulice

Zkuste otevřít ale je zamčeno. Ve fontánce najděte krejčího náhradní klíč a odemkněte. Uvnitř objevíte mrtvolu krejčího ale někdo vás zezadu udeří a druhý den v novinách se objeví vaše fotka vedle mrtvoly.

 

Kapitola VII (Timothy Moore)

Policejní stanice, cela

Jste ve vězení. Promluvte s tiskařem ale věří, že ho brzy pustí. Zaklepejte na dveře a požádáte hlídače o noviny. Dá vám polovinu fotky z novin (zkuste mu noviny vrátit ale nechcete). Prohlédněte si noviny kde píší o Williamovi a ukaže je tiskaři. Rozpovídá se, protože se bojí Williama (Bílé Bestie) a potvrdí, že se o ten případ zajímal detektiv (zkuste noviny dát tiskaři ale nechcete). Přes dveře ukažte noviny hlídači, aby vyřídil detektivu Briscolovi vzkaz (běžící čas). Prý tu detektiv není. Promluvte s tiskařem a požádáte ho, aby detektiva kontaktoval až ho pustí (běžící čas).

V noci jste tu už sami ale vyděsí vás křik zvenčí. Zaklepejte na dveře a promluvte s hlídačem. Detektiv se prý možná zastřelí. Lehněte si na postel (běžící čas).

Druhý den vás hlídač přivede do Briscolovy kanceláře a vysvětlíte mu (běžící čas), co se dělo na hřbitově a že tam mířila banda Adieu Jacka. Podle odlitku u lavičky Briscol pozná, že jste tam skutečně byli (běžící čas).

V noci za vámi Briscol přijde a oznámí, že chytili Jacka. Plánují ho převézt spolu s vámi a Brianem do věznice a vy z něj máte dostat informace. Vůz skutečně vyjede ale Jack zabije dozorce a utečete.

 

Kapitola VIII (Timothy Moore)

Divadlo

Po hospodské pitce se proberete i s Brianem na jevišti v divadle. Jste svázaní a máte nohu, ruce a hlavu.
Tip – Části těla jsou v inventáři jako předměty. Můžete je použít k manipulaci s okolím.
Promluvte s Brianem, všimne si svícnu za vámi. Nohou ho skopněte ale spadne na druhou stranu. Přijde Adieu Jack s maskovaným mužem, kterému říká Noční jezdec. Jack vám vpíchne uspávadlo a na příkaz Jezdce vás má pohřbít.

 

Šibeniční vrch

Probudíte se v rakvi… Prohlédněte měkkou hmotu nade mnou. Rukou ji rozdrápejte a odkryjete dřevo (zkuste ho prorazit nohou / rukou ale nejde to). Zavolejte o pomoc (hlavou), což Jacka poděsí. Nyní nohou prokopněte dřevo. Vyděšený Jack uteče a vylezete ven. 
Tip – Dokud nepomůžete Brianovi nebudete chtít odejít.
Všimněte si hrobu s Brianem, popadněte lopatu a vykopejte ho (běžící čas), jenže je pozdě… Rozhodnete se sehnat kněze. Z brašny vezměte pozůstatky divadelního letáku, do kterého si Jack balil cigarety a z hnízda zapáchají vejce. Vydejte se ke kostelu.

 

Hřbitov

Brána je otevřená, takže vstupte a jděte do kostela. Požádejte kněze ale odmítá vám pomoci. Hoďte zkažené vejce do svěcené vody a oznamte faráři, že je zkažená. Až odejde, prohlédněte stolek a vezměte růženec. Vraťte se na vrch.

 

Šibeniční vrch

Hoďte růženec do Brianova hrobu a zakopáte ho (běžící čas). Teď se ještě pomstít. Zajděte do prádelny.

 

Prádelna

Zaklepejte na dveře a Emily vás pustí dál. Ukažte jí leták a poradí vám, kde najít divadlo.

 

Divadlo

Přijdete ve chvíli, kdy Noční jezdec zabil Adieu Jacka. Rychle se vydáte za ním a pod schodištěm najdete mrtvolu Jackova komplice (ten co vás v hospodě udeřil). Pronásledujte vraha skrze kanály až na křižovatku stok. Ale nevíte kam dál utíkal, takže se vraťte zpátky. Z ruky Jacka seberte šátek, který strhnul Nočnímu jezdci. Přijde detektiv Briscol. Vysvětlíte mu, co se stalo, on přizná, že ho zbavili funkce a navrhne schůzku v kostele. 
Tip – Zpět do divadla už nebudete chtít jít.
Jděte ke kostelu.

 

Hřbitov

Zajděte do kostela, kde už čeká Briscol (nechat detektiva vysvětlit, co dále dělat, připomenout detektivovi Nočního jezdce, obhájit vraždu šlechtice, ukázat divadelní leták, ukázat šálu). Detektiv shrne, že někdo zabíjí svědky, co byli tu noc na hřbitově (hrobníka, lékaře, Adieu Jacka i s komplicem, Briana a málem i vás) ale neví, jak do toho zapadá vražda krejčího. Navrhne vám cestu do Ameriky výměnou za pomoc. Povíte detektivovi o cigaretách, které si Adieu balil a zmíníte podobnost s pohřbením zaživa u vás a Williama. Po ukázání šátku vás Briscol pošle do domu krejčího pro účetní knihu. Jděte tam.

 

Wilsonova ulice

Prohlédněte dveře a vstupte. Mezitím v kostele hovoří Briscol s knězem, který vám oběma nabízí útočiště. Přijdete s účetní knihou.

 

Kapitola IX (Timothy Moore)

Hřbitov

S detektivem proberete nové informace. Šátky kupoval lord Gismond, zámožný podivín, který od Williama skupoval pozemky a místo v kanále, kde jste ztratili stopu Nočního jezdce je poblíž sídla Gismonda. Máte se tam sejít. Zkuste odejít z kostela ale obáváte se policie. V zadní části zavolejte na kněze ale neznáte jméno. Podívejte se na stolek s kasičkou, kde je podpis, otec Mulkehey. Zavolejte na kněze ale nepřijde. U vchodu bouchněte dveřmi, aby to vypadalo, že jste odešli, načež kněz konečně přijde. Zeptejte se ho na jinou cestu do stok.

Na křižovatce v kanále se setkáte s Briscolem. Máte na loďce sledovat stopu. Odvažte lodní lano držící loďku a nastupte. 

 

Kanalizace

Narazíte na molo, kde je loďka Nočního jezdce. Z plotu vlevo seberte železný hrot (zkuste k plotu přivázat lano jakožto past ale nechcete). 

 

 

 

sVyjdu nahoru, ale v cestě stojí vrata. Skrze škvíru protáhnu špici plotu a vyháknu závoru. Dál nahoru vede schodiště, ale nechci se tam ukazovat. Všimnu si zazděné stěny (můžu ji zkusit uvolnit špicí, ale nepovede se to). Kolem vlevo mohu otočit, ale nestane se nic. Nahoře na laně visí hák, ale je moc vysoko. Hned pod ním je řetěz, který si prohlédnu. Omylem ho však shodím, čímž vzburcuju dvojici mužů nahoře. Sejdu dolů a ukryji se ve výklenku mezi plotem a zdí. Dolů sejde Noční jezdec, ale nevšimne si mě a tak odejde. Vyjdu nahoru a všimnu si, že hák na provazu je níž než předtím. Uchopím hák a natáhnu ho na kolo. Spustí se mechanismus, který odklopí tajný průchod. Sejdu dolů, kde je přivázaná mrtvola. Vezmu jí prsten, kterému však chybí drahokam. Když vyjdu nahoru, zaslechny ty dva, jak míří sem. Jediné místo, kam se mohu schovat je chladící komora. Za mnou se však zavřou a zapečetí vrata, takže jsem v pasti! Oba muži se domlouvají na tom, že jediní svědci jsou Briscol a novinář. Ani jeden však už nebude činit potíže. Zároveň Noční Jezdec rozhodne pohřbít mrtvolu na Šibeničním vrchu.

Prohlédnu si dveře ven. Z vnější strany je páka, ale nedosáhnu tam. Všimnu si řeznického nože vpravo a masa na velkém háku. Hák by se hodil, jenže nejde sundat, protože na maso se pouští studený vzduch. Z nádoby vlevo v rohu naberu sůl. Zkusím otočit ventilem u válce odkud proudí studený vzduch, ale je zamrzlý (mohu zkusit ventil posypat solí, ale bylo by to zdlouhavé). Zaberu za poklop na podlaze, ale i ten je zamrzlý. Nasypu na něj sůl, která na velké ploše začne brzy působit a led se rozmrazí. Poklop vezmu a urazím s ním led na ventilu. Otočím jím a zastavím přivod vzduchu. Teď mohu maso sundat na stůl. Nožem odseknu hák, jenže nůž zamrzne. Opět pomůže sůl, kterou na nůž nasypu a poté ho uvolním. Seberu hák, který přivážu k lanu. Nyní zbývá už jen vyhlédnout okénkem ven a hákem na laně zatáhnout za páku. Dveře se otevřou a já jsem volný!

Vyjdu nahoru, kde si mě všimne Noční jezdec. Musím rychle utéct. Seběhnu k molu, ale co dál? Pokud zkusím odvázat lano člunu anebo se schovat ve výklenku, Jezdec mě zastřelí! Vezmu provaz a natáhnu ho k plotu vlevo. Poté se schovám ve výklenku. Jezdec přiběhne a zakopne, načež ho utluču. Odvázám lano u člunu a odpluji kanálem.

 

Hřbitov – 2. část

Vrátím se do kostela a vše vysvětlím Briscolovi. Odmítá mi však věřit… Ukážu mu proto prsten, načež ho přesvědčím, že mrtvola dole byl William.

 

Po nějaké době se s detektivem sejdu u prádelny. Lord Gismond prý spáchal sebevraždu ale Noční jezdec přežil. Dojde mi, že všechno je jen léčka, stejná jako s Williamem, mnou a Brianem – čili pohřbení zaživa. Zatímco Briscol se vydá najít tělo lorda Gismonda, kde je přepaden a zaživa pohřben, já skončím v rukou policie obviněn z jeho vraždy…

3 komentáře u „Alter Ego

  1. Dabing to nemá, ale jsou udělané kvalitní fanouškovské titulky. Mně se hra docela dost líbila, přestože to kvalit Posla Smrti určitě nedosahuje. Každopádně atmosféra Posla Smrti tam je cítit určitě. Škoda, že se skutečně jedná o poslední hru od vývojářů z Future Games. Atmosféru, grafické zpracování a příběhy z jejich adventur zbožňuji…

    • Také mám hry od Future Games rád, pokud si tedy odmyslím zpravidla slabší závěr, který mi byl obzvláště u Alter Ega velice nepříjemný. Podobných atmosférických adventur s realisticky zpracovanou grafikou bohužel není mnoho. Němci sice ještě před pár lety vydávali jednu dobrodružnou hru za druhou, ale co jsem měl možnost vidět, tak hrdinové Německých adventur jsou zpravidla odpudivě protivní, příběh se snaží být nevhodně humorný a grafický styl se blíží spíše kreslené adventuře.
      Frantíci jsou na tom o něco lépe, viz třeba série Dracula, případně Drácula Zrození nebo Sherlock Holmes, ale třeba u Sherlocka už to není klasická klikací adventura a hlavně sázka na slavného knižního hrdinu nemusí vyhovovat každému. Z našich adventur za vyzkoušení stojí Memento Mori 1+2 (druhý díl jen s titulkami), ale jinak už mě žádná atmosférická česká adventura nenapadá.

  2. Tuto hru som vždy chcel vyskúšať, ale nejako som sa neodhodlal, vraj je to posledná hra už zaniknutého štúdia, i keď neviem prečo . Vraj to nemá český dabing ??? stoji to za , je tam cítiť aspoň trošku toho posla .

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Zadejte výsledek poč. operace * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.