Alter Ego

Alter Ego je poslední adventura od českých Future Games a z celé jejich série adventur představuje všeobecně nejslabší kousek. Na Alter Egu je jasně patrná urputná snaha tvůrců přiblížit se vrcholu jejich tvorby – Poslu smrti, jež vznikal ještě pod taktovkou Unknown Identity. Bohužel není prakticky nic v čem by Alter Ego dokázalo slavnou českou adventuru dostihnout.

Příběh je zasazen po vzoru Posla smrti do Anglie, tentokrát však na přelom 19. a 20. století. Hlavním dějištěm je přístavní město Plymouth, nikoli venkov. Hra se však opět nese v duchu tajemna a detektivního pátrání, které začíná záhadnou smrtí místního zámožného podivína, sira Williama… Něco jiného je se Poslem smrti inspirovat, něco jiného ovšem je ho vykrádat. Jestli se tvůrci snažili nástinem hlavní zápletky, kterážto se objevovala ve všech možných recenzích, hlásat – tohle je Posel smrti 2, potom dokázali mnoho hráčů pouze navnadit, aby je následně těžce zklamali. Ti zbylí hráči však zřejmě již od nástinu příběhu tušili, že Future Games jdou z kopce a křečovitý pokus o záchranu bude jen posledním hřebíčkem do rakve. Přitom hra samotná zase tak zlá není, pouze před Poslem smrti neobstojí a o to víc pak vynikají její zápory.

Máme tu hned dva hlavní hrdiny se zcela odlišnými charaktery. Zloděj a policista – dva lidé stojící na stranách zdánlivě nepřekonatelné barikády. Není to špatný nápad, kdyby však postavy byly sympatické. V počítačové hře nestačí, aby byli hrdinové uvěřitelní, ale musí si k nim hráč najít cestu, aby ho bavilo ‚došťouchat‘ je až na samotný závěr. Takhle jsem se mohl pasovat pouze do role jakéhosi pozorovatele, který však k hrdinům nic necítí a jejich osud mu je víceméně ukradený. Nejde ale o to, že by mi postavy přišly až moc černé – nevadí mi hrát za zápornější postavy, ale musím je pochopit a oblíbit si je. Tehdy v Poslu smrti jsem si oblíbil Samuela Gordona, neboť přestože překypoval arogancí a působil velmi odtažitě, byl to svým způsobem chudák s trpkou minulostí. Ani irský zlodějíček Timothy Moore neměl dobrý život, ale v momentech, kdy tento domýšlivý lenoch obelhává všechny okolo anebo se pokrytecky rozčiluje nad tím, že on sám byl okraden, pak jdou veškeré mé sympatie stranou. O fous lepší mi přišel detektiv Briscol, který se se svým jednáním gentlemana a dávkou pohrdání více blíží Samuelovi. Zase však Briscolovi chybí lidštější stránka, která by jeho chování ospravedlňovala. Oběma postavám je však nutné připsat k dobru jakousi sondu do jejich nitra, totiž vnitřní monology, které vypovídají o tom, co si hrdinové o okolí myslí, přestože navenek působí mnohdy zcela odlišně. Z pohledu diváka (nikoli hráče) mohu s klidným svědomím říci, že Timothy i Briscol patří ke špičce všech postav, které kdy Future Games, či Unknown Identity vytvořili.

Po stránce samotného hraní je Alter Ego docela pohodová záležitost. Je dobré, že osvědčené mechanismy jako třeba mizení aktivních objektů je zde stále. Celkem potěšující je i relativně střídmý počet předmětů a aktivních míst, díky čemuž hra rychleji odsýpá. A i obtížnost je někde na úrovní Nibiru, čili záseky prakticky nejsou. Zajímavou novinkou je deník, který si píše jedna z hlavních postav. Kresby v deníku se postupně doplňují dle toho, co hráč objeví a tak deník neslouží jen jako nápověda, ale i jako zajímavé zpestření hry. Oproti tomu Alter Egu chybí jiné, dnes už typické zpestření P&C adventur – logické minihry. Je to škoda, protože mnoho situací po minihrách vyloženě volá. Klidně bych si zase poskládal nějaký ten dopis, vyřešil pár posunovacích puzzlů nebo si zahrál kostky.

Grafika přibližně odpovídá něčemu mezi Nibiru a Reprobates, což vzhledem k datu vydání (2010) působí jako krok zpátky. Přesto však rozhodně nejde říci, že je hra na adventurní poměry ošklivá, to vůbec ne. Je to zkrátka stejný realistický styl, který provází všechny adventury od Future Games. Zato obrazovek je velmi malé množství, čímž prostředí působí chudě. Špatně na tom jsou i typické ‚detailní‘ pohledy známé z předchozích her. Nepočítal jsem to, ale řekl bych, že v počtu obrazovek je na tom Alter Ego podstatně hůře než skromné Nibiru a to už je co říct. Ozvučení je mizerné a hudba kromě animací a menu prakticky žádná. Samotné animace jsou zdařilé provedené, ale zase jich je velmi málo. Když k tomu připočtu absenci českého dabingu navzdory české hře, není audiovizuální zážitek žádnou slávou.

Alter Ego tedy rozhodně není druhý český Posel smrti, pouze jeho laciná náhražka. Pokud zkusíte zapomenout na to, na jaké úrovni kdysi Future Games byli, nevyjde z toho Alter Ego zase tak zle. Je to právě příběh, hrdinové a rychlý spád, co hru táhne vpřed. Ve všem ostatním však lehce až velmi těžce pokulhává. Pro Future Games bohužel dokonale platí, že je lepší laťku postupně zvyšovat, než jednou trhnout rekord a už nikdy nebýt schopen se mu přiblížit.

Hodnocení – 60%
Délka – cca 8h


 

Návod

Ovládání + tipy
PTM – drobné prozkoumání aktivního objektu
LTM – podrobné prozkoumání aktivního objektu / manipulace
F1 – zobrazení aktivních míst a východů
E – zobrazení východů
Dvojklik myší – běh postavy

– Hra za detektiva Briscola přináši drobnou specialitku – deník do kterého se zapisují poznámky. Po každé nalezené stopě detektiv zakreslí do deníku část kresby. Pokud naleznete další stopy týkající se jedné a té samé věci, detektiv kresbu postupně dokresluje dokud není kompletní. Dle toho se dá snadno zjistit, na co je třeba se ještě zaměřit a kde pátrat.

 

 

Kapitola I
Timothy Moore

Prádelna

Prádelna u přístavní čtvrti Plymouthu je místem, které bývá navštěvováno především námořníky. Pracuje zde Emily, ale samozřejmě není na prádelnu sama.

Jako černý pasažér jsem odhalen na lodi směřující do Plymouthu. Námořník mne okrade o můj medailon a dopraví do přístavu, aby mě předal do rukou policii. Dokážu však uniknout a skrze odpadní kanál se dostanu do kanalizačního systému pod městem.

– dle novin zemřel místní šlechtic a údajný zločinec William přezdívaný Bílá Bestie. Byl podezřený z mnoha špatností, ale nic mu nebylo prokázáno

Na sobě mám pouta a navíc mám jen spodní oblečení. Hlavní ale je, že jsem naživu. Vyšplhám po žebříku na římsu nad odtokem. O špici zábradlí zkusím přetrhnout pouta ale dřív povolí špice než řetěz. Špici alespoň vezmu (mohu s ní zkusit vypáčit pouta ale nemá to smysl). Srazím dřevěnou lávku po níž přejdu na druhý konec římsy. Tady je zamřížovaná roura (mohu zkusit vypáčit zámek špicí, ale nepovede se to). Špící dokážu uvolnit spáry kolem cihel ve zdi a jednu cihlu vzít. Cihlu přiložím ke špici (v inventáři) a vtluču špici do zámku mříží. Zámek povolí a já vylezu kamsi nahoru. Odtáhnu poklop a ocitnu se v prádělně. Vyjdu po schodech na půdu, kde narazím na ženu. Představí se jako Emily a já na ni zahraju chudáčka nevinného odsouzence. Zabere to. Prohlédnu si hák u stěny (mohu za něj zaháknout pouta ale nedokážu se z nich vyvléct). Všimnu si lisu a otevřu okno, ze kterého vyhlédnu před dům. Především si promluvím s Emily. Nehodlá mi v ničem pomoci a tak nabídnu pomoc já jí. Řekne mi, že potřebuje opravit stroj dole. Sejdu do přízemí a podívám se na mechanismus. Nahodím pojistky a Emily oznámím splnění úkolu. Dá mi mýdlo, které mám rozpustit v kádi dole. Uff, tedy zase dolů. Hodím mýdlo do kádě a otočím kolem, abych ho rozemlel. Nahlásím Emily splnění druhého úkolu, ale stejně mi z pout nepomůže. Okovy namočím v kádi s mýdlovou vodou a zase se vrátím na půdu. Emily pro mě má čisté oblečení a poté odejde pracovat do přízemí. S okovy se však obléct nemůžu. Zaháknu okovy na hák nad schodištěm a díky jejich namydlení se mi podaří vyháknout ruce. No konečně! Obleču se a jsem zase nový člověk!

Emily navštíví strážník, ale žena ho dokáže odbýt. Vezmu své okovy a sejdu dolů. Poděkuji Emily a požádám jí o pomoc s námořníkem. Slíbí, že ho sem přiláká a já mám mezitím vyprat prádlo. Vezmu prádlo z košíku a dám ho do kádě, načež otočím kolem, abych prádlo vypral. Vyprané prádlo vrátím z kádě do koše a najdu namočený tabák (mohu ho zkusit vysušit u ohně, ale bylo by to nadlouho). Vložím tabák nahoře do lisu a tím ho řádně, leč ne dokonale zbavím vody (mohu zkusit dát tabák do lisu znovu, ale už by to nemělo význam). Teď tabák dám k ohništi v hale, aby se dosušil. Mezitím se vrátí Emily a řekne mi, že námořník je na dvoře. Zajdu se na něj podívat přes okno. Pak se vrátím pro tabák, který už je suchý a opět vyhlédnu z okna. Když je námořník otočený zády ke mě, hodím na lavičku pod oknem tabák (jinak nebudu riskovat, že mě muž zahlédne). Chvilku počkám a až se podívám z okna znovu, uvidím, že námořník pokuřuje na lavičce. Hodím mu na hlavu okovy, čímž ho omráčím. Sejdu dolů, vyjdu na dvůr a prohledám námořníka. Najdu svůj medailon a čepici. Čepici prozkoumám a pod nášivkou najdu dopis od přítele Briana. Mám se s ním setkat v hospodě Slaná tvář. Přeptám se na hospodu Emily, která mi sice řekne, kde hospoda je, ale rozčílí se, protože jde o vyhlášený nevěstinec. Opustím velkými vraty dvůr a vydám se do hospody.


 

Kapitola II
Timothy Moore

Hospoda

Nechvalně známá putyka Slaná tvář. Součástí hospody je i nevěstinec.

– v novinách stojí, že se koná pohřeb Williama. Navzdory přání obyvatel však nebude jeho tělo spáleno, ale bude jako šlechtic pohřben v rodinné hrobce.

Ihned po příchodu mě osloví karbaník a chce, abych si zahrál kostky. Mohu přijmout i odmítnout, ale protože nemám peníze, vyjde to nastejno. Promluvím s karbaníkem ale krom výhružek mi nic neřekne. Všimnu si nože v desce stolu, slepce v koutě a jeho misky s drobnými. Na krádeže ale potřebuji sofistikovanější plány. Promluvím s postávajícím vyhazovačem a prostitutkou. Nahoru do nevěstince mě však nepustí. Přejdu k výčepu, kde je další spousta osob, ale Brian ne. Všimnu si spícího opilce, muže v koutě, barmana a servírky. Opilec má na židli kabát, ale na krádež není vhodná situace. Servírka se se mnou odmítá vybavovat, dokud si neobjednám pití. Promluvím s barmanem, kterými mi řekne o pohřbu tajemného sira Williama. Prý zabil spoustu lidí. V momentě, kdy bude barman nahlížet pod stůl, prohlédnu opilcův kabát (jinak by to bylo nápadné). Zjistím že na kabátu jsou cenné pouze knoflíky. Odlákám pozornost barmana tím, že objednám pití. V momentě, kdy se barman shýbne pod pult, vytáhnu z kabátu opilce knoflíky (pokud to nestihnu, musím barmana požádat o pití znovu). Knoflíky nasypu do misky slepci. Ten nepozná, že nejde o peníze, začne hrát, čímž se utvrdím v tom, že je opravdu slepý a zbavím ho jak knoflíků, tak i mincí. Promluvím s karbaníkem ohledně hry, neboť už mám peníze, ale nakonec si hru rozmyslím. Místo toho koupím u servírky drink. Trochu si ji nakloním a poptám se na Briana. Chce, abych se prokázal (mohu jí nabídnout peníze, ale nechci utrácet anebo mohu servírce ukázat Brianův dopis, jenomže servírka neumí číst) Ukážu servírce medailon, načež se rozpovídá o Brianovi, ale přeruší ji barman, když ji pošle do sklepa pro maso. Za ní vyrazí i muž z rohu putyky a zamkne dveře! Zkusím je otevřít, ale marně. Požádám barmana o náhradní klíč, ale když zkusím odemknout, zjistím, že z druhé strany je v zámku klíč. Požádám barmana o nářadí a dostanu vývrtku. Vývrtkou vyšťouchnu klíč ze zámku (mohu s ní zkusit zámek odemknout, ale přijde mi to zbytečné). Klíčem odemknu dveře a vstoupím. Muž mne však omráčí.

Proberu se až po nějaké době a zaslechnu toho hrubiána jak se venku na ulici s někým baví. Zdá se, že jde o bandu vykradačů hrobů a vede je jistý Adieu Jack. Vrátím se nahoru, kde již postává servírka. Promluvím s ní a konečně se dozvím, že Brian mě očekává na místním hřbitově. Vyrazím tam.

 

Hřbitov

Městský hřbitov, jež je obehnán vysokou zdí. Hřbitov spravuje místní hrobník a jako hlídač mu slouží pes. Na hřbitově stojí velký kostel a nedaleko odtud jsou hrobky urozených pánů. Samozřejmostí jsou desítky, možná stovky náhrobků obyčejných lidí. Okolo areálu hřbitova je kanalizační systém.

V cestě na hřbitov stojí brána a pes. Zazvoním na zvonek u brány, ale nikdo se neukáže. Sundám zvonek a zjistím, že chybí srdce (mohu zkusit poškozený zvonek vrátit na místo, ale je to k ničemu). Srdce zvonku nahradím knoflíkem a vrátím ho na stěnu. Zazvoním a přijde hrobník. Ukáže se, že se obává mrtvoly Williama. Odmítne mě pustit dál, ledaže mu vrátím hodinky, které prohrál v hospodě. Než se tam vydám všimnu si popraskané dlažby vpravo a také ventilku na lampě opodál kterým uniká plyn. Vrátím se do hospody.

 

Hospoda – 2. část

Nedá se nic dělat – musím si zahrát s karbaníkem a pokusit se hodinky získat. Bohužel však prohraju. Nahlásím baranovi, že karbaník podváděl a hostinský ho vyrazí. Karbaník však zapomene svůj nůž… který si milerád vezmu. Zajdu do sklepa a nožem odříznu provaz držící svazek česneku a také kus masa (mohu zkusit nožem odříznout další kus masa, ale rozmyslím si to). Zamířím na hřbitov.

 

Hřbitov – 2. část

Pomocí nože vytáhnu uvolněnou dlažební kostku vpravo. Zazvoním na hrobníka a oznámím mu, že hodinky jsou ztracené. Odmítne mě pustit… jak se dalo čekat. Bude třeba zbavit se nějak psa (mohu mu zkusit dát maso skrze bránu, ale dojde mi, že je to k ničemu, také mohu zkusit dát maso k mříži, kde uniká plyn, ale bojím se, že pes s masem odeběhne). Přivážu maso k lanu (mohu zkusit přivázat maso k mříži, kde uniká plyn, ale obávám se, že nestihnu psa odlákat na dost dlouhou dobu). Podívám se na lampu a dlažební kostkou urazím ventil. Plyn začne unikat. Přivážu provaz s masem k mříži, což přiláká psa, který po chvilce chcípce. Přelezu bránu a dostanu se před kostel.

Nejprve obejdu kostel zleva. Když však dorazím k hrobkám šlechticů, zaslechnu děsivý výkřik, který mne vyleká. Vrátím se rychle zpátky před kostel. Projdu bránou vpravo a na lavičce konečně najdu Briana. Usnul, což mě vyleká, ale vzápětí se probere a naše společné prácičky mohou začít. Varuji Briana, že se hřbitov dnes v noci vyhlédli kumpáni Adieu Jacka a tak se rozhodneme odejít. Půjdu za Brianem, který přeleze plot. Zkusím to také (přes náhrobek) ale zdivo se zhroutí. Vrátím se zpátky pro lavičku, kterou odtlačít ke stěně a konečně přelezu plot. Společně s Brianem odejdeme do jeho úkrytu.


 

Kapitola III
Briscol

Policejní stanice

Policejní stanice s velkým dvorem. Nechybí zde velká hala s recepcí, řada kanceláří, archiv a vazební věznice.

– po úspěšném vyřešení případu utonulého krejčího jsem povýšen a převelen do Plymouthu. Zcela zaslouženě.

U sebe mám zatím jen doklady a stojím před dvorem policejní ústředny. Vstoupím a přijdu na policejní stanici. Právě se zde dohaduje jeden kolega s pasákem prostitutek a jeho běhnou. Oba dva budižkničemové jsou pod mou úroveň na to, abych se s nimi bavil. Oznámím policistovi můj příchod do služby. Mají tu ale bordel, takže strážník ani není schopen najít moje dokumenty. Mezitím mi někdo ukradne doklady. Skvělé… nemám se jak legitimovat. Promluvím se strážníkem, ale nechci mu říkat, co se stalo. Vyzpovídám ty dva odpady společnosti, ale nevytáhnu z nic co by za něco stálo. Půjdu se podívat ven, ale ne – doklady tu nejsou. Zpátky na stanici se znovu poptám pasáka i běhnu, jestli mé doklady neviděli. Ne… chm. Zeptám se na podezřelé strážníka. Prý to jsou známé zlodějské typy. Trochu na ně zatlačím, nejprve na pasáka, potom na běhnu. Nahlásit strážníkovi krádež se mi nechce, to by bylo trapné. Znovu zatlačím na běhnu a konečně se ta mrcha přizná. Vrátí mi doklady, já je ukážu strážníkovi, vyfasuju klíč od kanceláře a jsem zaslouženě přijat do služby. No konečně… Seberu ze stolku klíč a odemknu kancelář nad schodištěm.

Je tu neskutečný nepořádek. Prohlédnu si ho a půjdu to oznámit strážníkovi. Prý s tím ale nic nenadělá… no super… Vrátím se do kanceláře. Nejprve tu uklidím – vezmu balík ze země vlevo, balík z krabice vpravo, balík ze stolu a sádru pod oknem a všechno postupně naskládám do velké papírové krabice. Prohlédnu si trezor, ale neznám kód. Zajdu za strážníkem a požádám ho o kód k trezoru. Je to 88834. Otevírání trezoru je jednoduchá záležitost. Vždy pouze otevřu číselník a pomocí kolečka nastavím správné číslo. Správná kombinace je tedy 88834. Z trezoru vezmu krabičku a prohlédnu si ji. Najdu lupu, štětec a pinzetu. Rozdrnčí se telefon – vezmu ho. Nadřízený mě pověří prvním úkolem a mé kroky mají směřovat ke kostelu svatého Patrika, neboť otec Mulkehey si žádá policii. Vezmu ze stolku zápisník a začnu si psát poznámky.
Nová poznámka – Záznam (Kostel 1/3)
Zajdu ještě požádat strážníka, aby mi poslal průvodce a vyjdu ven. Po nějaké době konečně přijde strážník Carter a vypravíme se ke kostelu.

 

Hřbitov

Nechám Cartera před bránou a sám se vydám ke kostelu. Před ním už stojí otec Mulkehey, který však očekával mého předchůdce Lockleyho. Farář mě zavede k otevřené hrobce Lewisů. Někdo vylomil vrata. Zatímco otec odejde hledat hrobníka, já prohledám okolí.
Nová poznámka – Záznam (Kostel 2/3)
Zatím nechci do hrobky chodit, protože si to kněz nepřál. Prohlédnu si vylomená prkna, když mi dojde, že pachatel se chtěl spíše dostat dovnitř. Teď už je návštěva interiéru hrobky žádoucí. Uvnitř se ale nestihnu ani rozkoukat, když mě zavolá otec. Dovede mě na místo, kde leží mrtvý hrobník. Prohlédnu si jeho zranění a hlavně plášť pod kterým najdu placatku.
Nová poznámka – Záznam (Mrtvola hrobníka 1/2)
Podívám se na studnu a prozkoumám ji lupou. Vrah si ale ruce nemyl, zdá se. Zajdu doprava, kde leží mrtvola hrobníkova psa.
Nová poznámka – Záznam (Mrtvola psa 1/2)
Prohlédnu mrtvolu a všímnu si něčeho v tlamě. Pinzetou vytáhnu z tlamy psa látku.
Nová poznámka – Záznam (Mrtvola psa 2/2)
Prozkoumám okolí – hlavně zeď a půdu vedle psa. Obojí důkladně prohlédnu lupou, ale nenajdu žádnou stopu. Vrátím se k hrobníkovi a porovnám látku nalezenou u psa s oblekem hrobníka. Látka se však neshoduje, takže pes zápasil s někým jiným.
Vyjdu nahoru ke kostelu

Vyzpovídám otce, který stojí u kostela. Dozvím se o pohřbu sira Williama. Zajdu před bránu za Carterem a promluvím s ním. Požádám ho o zápalky. Prohlédnu morový sloup před bránou a najdu nedopalek cigarety.
Nová poznámka – Záznam (Morový sloup – 1/1)
Nová poznámka – Podezřelý (Kuřák 1/3)

Podívám se na nedopalek lupou a zjistím, že balící papír je zvláštní (můžu taky zkusit nedopalek zapálit sirkami, ale nechci přijít o stopu). Zeptám se na nedopalek strážníka Cartera. Prý jde o ručně balenou cigaretu.
Nová poznámka – Podezřelý (Kuřák 2/3)
Carter též řekne, že tabák je poměrně kvalitní.
Nová poznámka – Podezřelý (Kuřák 3/3)
Navíc si uvědomím, že rozbalit papír mi lépe pomůže zjistit, jaký vlastně je. Zatím to ale dělat nechci. Zajdu na hřbitov a vejdu do hrobky Lewisů, abych se konečně věnoval také vloupání. Všimnu si otevřené rakve.
Nová poznámka – Záznam (Otevřená rakev 1/2)
Zajdu za farářem a informuji ho o otevřené rakvi. Zjistím, že jde skutečně o rakev Williama Lewise.
Nová poznámka – Záznam (Kostel 3/3)
Zpátky v hrobce si všimnu svícnu vlevo (mohu ho zkusit zapáli sirkami, ale chybí palivo).
Do mísy naliji líh z placatky a ten zapálím sirkami. Na světle si prohlédnu jména na schránkách. Ukáže se, že jsou tu pohřbení pouze mužští členové rodu a že nikdo z nich nepřesáhl 40 let. Zakladatelem rodu je podle schránek Abraham Lewis. Všimnu si lesklého předmětu mezi dlaždicemi (vedle víka rakve). Pinzetou vytáhnu drahokam, který prohlédnu lupou a zjistím, že je pravý! Je načase opustit hřbitov a jít na stanici nahlásit vraždu.

 

Policejní stanice – 2. část

Oslovím strážníka, ale raději si nechám vše pro šéf inspektora Powella. Jemu zavolám aparátem v kanceláři, ale nevezme to. Rozhodnu se vrátit na místo činu a zkusit ještě něco odhalit.

 

Hřbitov – 2. část

Ihned po příchodu si všimnu, jak Carter odbude nějakého novináře. Všimnu si, že přijel na kole a že má fotoaparát v brašně. Zeptám se Cartera, který mi sdělí, že jde o Nathaniela Foresta, známého novináře z plátku Kurýr. Promluvím s ním, ale krom mnoha drzostí se dozvím jen něco málo o Williamovi. Prý o něm koluje hodně zvěstí. Zajdu ke kostelu a promluvím s farářem. William se prý narodil s mrtvolnou tváří, kolem něj se objevovaly mnohé mrtvoly, jeho rodina zemřela, služebnictvo odešlo a jediný kdo měl s Williamem nějaký vztah byla jeho babička Miriam. Dojdu k závěru, že rakev byla prázdná už při pohřbu a William svoji smrt pouze fingoval. Požádám kněze, aby zkontroloval kostel.
Nová poznámka – Záznam (Otevřená rakev 2/2)
Vrátím se před bránu a všimnu si, že fotograf odešel. Zeptám se na něj strážníka, ale Nathaniel se prý nevzdává… Zkontroluji mrtvolu hrobníka, když tu naleznu fotografa, jak si fotí mrtvolu. Prchne přede mnou a já poběžím za ním. Fotograf přelezl zeď, takže vystoupám na lavičku a přelezu ji také. Na druhé straně zjistím, že fotograf utekl ale na zemi vedle kanálu seberu pár střepů z sklíčka fotoaparátu. Obejdu zeď a promluvím s Carterem. Rozhodnu se ale mu nevynadat, ostatně za fotografa nemohl. Zajdu se podívat na fotoaparát u mrtvoly.
Nová poznámka – Záznam (Fotoaparát 1/1)
Bylo by dobré zjistit, co fotograf nafotil, ale na to je příliš brzy. Opustím areál a vrátím se na stanici.

 

Policejní stanice – 3. část

V kanceláři zavolám inspektorovi, který mi případ nakonec přidělí!


 

Kapitola IV
Timothy Moore

Stáje

Obyčejné stáje pro ustájení koní. Obvyklým inventářem je nářadí, seno a samozřejmě koně

– noc přečkáme s Brianem ve stájích.

Den
Probudím se dříve než Brian. Zatřesu s Brianem, ale nepodaří se ho vzbudit. Z kapsy mu vypadne nůž, který si vezmu. Ze stolku vezmu svíčku a všimnu si podkovy nad východem. Opodál stojí vidle, které vezmu a shodím podkovu. Vpravo je sloup s uvolněnou třískou – uříznu ji nožem. Třískou následně šťouchnu do Briana, čímž ho konečně proberu (mohu zkusit do Briana šťouchnout třískou znovu, ale už je vzhůru, také mu mohu zkusit vrátit nůž ale chci si ho nechat). Promluvíme si a Brian mi sdělí, že má dobře placenou práci a že by odměna mohla stačit na cestu do Ameriky. Úkolem je ukrást z trezoru zbohatlické rodiny jakési dokumenty. Rozhodnu se nejprve omrknout dům – vyrazím ven.

 

Ulice „Paradise“

Zbohatlická čtvrť, kde mimo jiné stojí velký oplocený dům jedné z rodin. Dům má terasu a sklep skrze který vede tajná chodba do pracovny.

Promluvím s mužem zematajícím dvůr. Není moc výmluvný… Obejdu plot a všimnu si snadno překonatelného plotu. Kvůli sluhovi však nebudu riskovat. Vrátím se za Brianem.

 

Stáje – 2. část

Požádám Briana, aby mi pomohl odlákat sluhu. Zajdu tedy zpátky k domu.

 

Ulice „Paradise“ – 2. část

Zatímco Brian zaměstnává sluhu, já přelezu plot. Všimnu si dveří do vinného sklípku, ale dovnitř teď za dne nepůjdu. Otevřu okno a zaslechnu rozhovor mezi paní domu a služebnou Lisou. Přes okno je vidět lahev vína, ale když ji zkusím vzít, okenice spadne. Otevřu okno znovu a zajistím ho třískou (při pohledu zblízka). Teď lahev vezmu a schovám se za roh. Paní domu služebné vynadá, že nepřipravila víno a pošle ji do sklepa. To je moje šance! Vývrtkou vytáhnu korek z lahve, sejdu po schodech ke sklepu a do klíčové dírky korek vměstnám. Odejdu na ulici ale po chvíli se zase vrátím. Je tu služebná a nemůže se dostat do sklepa. Promluvím s ní, ale moc mi nedůvěřuje. Předám služebné podkovu pro štěstí, čímž si ji nakloním. Poví mi o tajné chodbě mezi sklepem a pracovnou pána domu. Také si od ní vyžádám klíče pod příslibem, že sklep otevřu (mohu zkusit klíčemi odemknout sklep, ale kvůli korku to nepůjde, také mohu zkusit klíče obtisknout do svíčky, ale vosk je moc tvrdý). Klíč každopádně budu potřebovat pro noční vloupání. Rozhodnu se odejít na ulici, ale služebná si vyžádá klíče. Opustím ulici a vrátím se stájí.

 

Stáje – 3. část

Prohledám deku a všimnu si zápalek, které Brianovi vypadli. Vezmu je a vrátím se k domu.

 

Ulice „Paradise“ – 3. část

Klasicky přelezu plot a požádám Lisu o klíče. Sirkami nahřeju klíče (mohu zkusit nahřát vosk, ale byl by moc tekutý. Poté klíče obtisknu do vosku. Odejdu před bránu, kde dám Brianovi znamení, abychom šli zpátky do stájí.

 

Stáje – 4. část

Promluvím s Brianem a dám mu obtisk ve vosku. Slíbí, že nechá vyrobit klíče a mezitím si odpočineme.


 

Kapitola V
Timothy Moore

Stáje

– přemýšlím nad cestou do Ameriky. Možná si nový světadíl jen idealizuji.

Probereme se v noci a vypravíme se na akci. Vydám se na k domu boháče.

 

Ulice „Paradise“

Brian se vydá do domu svojí cestou a já tradičně přelezu plot. Setkáme se před vraty do sklepa. Nahoře na verandě však spí sluha a navíc má zbraň. Tahle cesta je pro nás uzavřená. Brian mi dá klíče a já se mám dostat do sklepa (mohu zkusit klíčemi odemknout, ale zámek stále blokuje korek). Vývrtkou vytáhnu korek za zámku (mohu zkusit vývrtkou vyvrtat zámek, ale není to zapotřebí). Klíčemi odemknu a jsme ve sklepě. Brian uzná, že by to chtělo zakrýt okna. Vyjdu ven. Vpravo je velká káď s vodou, ale je příliš těžká. Nožem do kádi vyvrtám díru, aby voda vytekla. Nůž se bohužel zlomí, ale voda vyteče. Káď odtlačím k oknu. Ještě zakrýt to druhé… Zpod schodiště seberu rohožku (mohu ji zkusit připevnit na sklepní okno, ale nebude držet). Rohožku vymáchám v blátě, jež vzniklo z vylité vody a poté ji přilepím na okno vlevo. Vrátím se do sklepa, kde už Brian zapálil svíčky. Je v dolní části sklepa, kde hledá tajnou chodbu. Já se do toho pustím také. Všimnu si studny, nezapáleného svícnu vlevo, lisu na víno, třech sudů a ornamentu vlevo na stěně. Také ze studny seberu tyč. Promluvím s Brianem, který mě požádá o páčidlo. Předám mu tyč a on odhalí mechanismus, díky kterému se otevřou dveře za ornamentem. Protáhnu se tudy do pracovny.

Prozkoumám interiér pracovny, hlavně si všimnu šachovnice vevo, třech kuší na stěně a zamčených dveří vpravo. Dveře vlevo jsou odemčené a vedou do knihovny. Všimnu si, že regály jsou označeny písmeny A až D. Vrátím se do pracovny a všimnu si otevřených druhých dveří. Podívám se tam a narazím na Briana. Prohledává ložnici majitele domu. Podívám se pod polštář muže a najdu stránku o kuších. Ukážu stránku Brianovi, který mi předá krabičku, jež tu našel. Vrátím se do knihovny a porovnám stránku s policí D (mohu stránku porovnat i s jinými policemi, včetně té v pracovně, ale nenajdu nic). U police D najdu něco o zbraních, ale překáží žebřík. Odsunu ho a znovu porovnám knihovnu se stránkou. Najdu knihu o kuších a po prozkoumání v ní objevím kliku. Nyní se zaměřím na trojici kuší na stěně pracovny. Zasunu do každé kliku a natáhnu je. Cosi cvakne a já otočím stolkem s šachovnicí. Odsune se knihovna. Oznámím Brianovi, že jsem našel trezor, ale on stále nemá kód. Vrátím se skrze krb do sklepa a do lisu na víno vložím krabičku. Smáčknu ji, rozbiju a najdu zprávu s datem 19. 4. 58. Zajdu k trezoru a pustím se do otevírání. Otevírání trezoru je jednoduchá záležitost. Vždy pouze otevřu číselník a pomocí kolečka nastavím správné číslo. Správná kombinace je dle datumu – 19458. V momentě, kdy trezor otevřu se probudí pán domu a vzburcuje ostatní. Je třeba se tu zabarikádovat. Zajdu do knihovny a veztmu svícen u okna (mohu jím zkusit zabednit dveře do haly, ale ty se otevírají směrem ven). Svícen zabarikáduji dveře mezi knihovnou a pracovnou. Teď z trezoru vezmu dokumenty. Brian mezitím uteče do sklepa. Já vezmu ještě zbývající dokumenty a také uniknu chodbou. Venku před sklepem mě však překvapí policie.


 

Kapitola VI
Briscol

Policejní stanice

– v novinách jsou fotografie ze hřbitova a zpráva o neschopnosti policie.

Zavolá mi inspektor a požaduje vysvětlení. Bohužel novinář vše pouze zkomplikoval. Shrnu si nalezené poznatky do deníku.
Nová poznámka – Záznam (Mrtvola hrobníka 1/2, Otevřená rakev 1/1) + 3 Podezřelí (Otec Mulkehey, Novinář Forest, Lady Miriam Lewisová) + Hlavní podezřelý (Neznámý kuřák) + 2 Teorie (Fingovaný pohřeb, Pomsta měšťanů)
Zkusím otevřít kufr v kanceláři, ale marně (mohu ho zkusit otevřít klíčemi, ale nepasují tam). Z trezoru si vezmu nashromážděné důkazy – sklo z fotoaparátu, látku a nedopalek cigarety. Sklo porovnám s fotografii z novin, jež mám u sebe a vytvořím kompletní fotku. Nesedí mi však úhel pohledu fotky. Látku položím pod mikroskop a ověřím si, že je velmi kvalitní.

Vyjdu ven a všimnu si dveří do archivu (mohu je zkusit odemknout klíčemi, ale nepasují tam). Promluvím se strážníkem a nařídím mu zatknout novináře Foresta. Také ho požádám o pitevní zprávu hrobaře, ale ještě nedorazila. Též nařídím strážníkovi, aby na místo činu dopravil zabavený fotoaparát. Z kanceláře zavolám na pitevnu, jenže zprávu ještě nemají. Řeknoi mi však, že úmrtví zprávu sepisoval Williamův osobní lékař.
Nová poznámka – Záznam (Lékař 1/3) + Hlavní podezřelý (Lady Miriam Lewisová) + Teorie (Pokusy na pacientovi)
Promluvím se strážníkem a poptám se ho na svého předchůdce Lockleyho. Dá mi klíč od archivu, abych se podíval po jeho spisech. Klíč vezmu z pultu a přidám ho do svazku. Odemknu archiv a sejdu dolů. Všimnu si na polici kufru, který zřejmě patří Lockleymu, ale regál je zajištěn koštětem, jinak by spadl. Nemůžu se tak ke kufru dostat! Z krabice s věcmi z kanceláře vezmu sádru – teď přijde vhod. Vyrazím ven na místo činu.

 

Hřbitov

Seržant Carter stále hlídá hřbitov. Poví mi, že se sem pokoušelo dostat několik zvědavců. Vstoupím na areál hřbitova a podívám se do hrobky Lewisů. Odklopím víko rakve a na vnitřní straně najdu škrábance. Prozkoumám je lupou a najdu pár lidských nehtů.
Nové poznámka – Teorie (Pohřbení zaživa)
Zajdu na místo vraždy hrobníka, kde už čeká fotoaparát. Vložím do něj složenou fotku a ověřím si, že nemůže jít o fotku, kterou zde novinář vyfotil, když jsem ho přistihl. To znamená, že musel být na místě činu před policií. Možná chce co nejvíce vytěžit na Williamovi.
Nová poznámka – Hlavní podezřelý (Novinář Forest) + Teorie (Novinářská senzace)
Prohlédnu místo, kde ležel hrobník a najdu stopu v blátě. Chtělo by to stopu zajistit. Vymetu nečistoty štětečkem, ale víc toho zatím neudělám. Zajdu do kostela a vyzpovídám faráře (můžu mu zkusit ukázat nehty, ale zatím na něj nechci vytasit takovou věc). Farář mi řekne, že lady Miriam by měla být na svém panství. Opustím areál hřbitova a vydám se tam.

 

Panství Lewisů

Velký zámeček, který je sídlem zámožné šlechtické rodiny Lewisů. Nechybí tu studna, kašna, kůlna, kotec pro psa a vysoká zeď okolo pozemku.

Zazvoním na zvonek vedle brány a přijde služebná. Odmítne mě však vpustit dál, protože nevěří, že jsem od policie. Co se dá dělat – musím zpátky na stanici.

 

Policejní stanice – 2. část

Zatlačím na strážníka a konečně ho přiměji, aby mi zajistil průkaz. Když mi ho přinese, vezmu si ho z pultu a teď zpátky na panství.

 

Panství Lewisů – 2.část

Ukážu služebné průkaz skrze okénko, načež mě pozve do domu. Zajdeme do hlavní haly a služebná půjde informovat lady o mém příchodu. Odhrnu zakrytý obraz vpravo a na obraze si všimnu prstenu s červeným drahokamem. Porovnám ho s nalezeným drahokamem a zjistím, že jsou stejné. Vyruší mne služka s tím, že lady mě osobně nepřijme, pouze budeme mluvit přes telefon. Ten se vzápětí rozdrnčí, takže ho zvednu. Lady mi sdělí o tom, že farář požadoval kremaci.
Nová poznámka – Hlavní podezřelý (otec Mulkehey)
Vyjdu ven a vydám se průchodem na dvorek. Všimnu si Williamova psa. Opodál je špalek a u něj dřevěný kůl, který vezmu. Vrátím se do vily a promluvím se služebnou. Odmítne mi sdělit jméno osobního lékaře Williama, ale dovolí mi půjčit si psa. Ukážu služebné drahokam, načež na moment odejde. Nahlédnu do šuplíků, který tak utírala a najdu Willamův deník a jeho rukavice. Služebná se vrátí s tím, že lady Miriam je nálezem drahokamu šokována. Vyjdu ven a z kotce si vyzvednu psa.

 

Hřbitov – 2.část

Psa zavedu před hrobku Williama (mohu mu dát přičicnout ke kusu látky, ale pachová stopa je slabá). Dám psovi přičichnout k rukavicím. Zachytí stopu a já půjdu za ním před kostel. Pes se na moment zastaví u stromu, kde najdu druhou stopu. Poté pes odejde před bránu a zastaví se u kanálu. Zdá se, že někdo tělo Williama hodil do stok.
Nová poznámka – Hlavní záznam (Otevřená rakev)
Podívám se na řetěz na sloupku nad kanálem. Něco tam zahlédnu. Prozkoumám to lupou a získám další část oděvu. Nařídím Carterovi aby prohledal kanalizaci. Poté ještě zajdu do kostela za farářem a obviním ho ze zločinu. Je logické, že se chtěl těla zbavit, když původně prosazoval kremaci. Opustím hřbitov a zajdu na stanici.

 

Policejní stanice – 3. část

Zajdu do archivu a nestabilní polici podepřu kůlem. Teď mohu odklidit koště a vytáhnout truhlu. Odemknu ji klíčemi ze svazku a uvnitř najdu poznámky mého předchůdce, které se týkají sira Williama. Jeho ošetřující lékař je jistý James Steward.
Nová poznámka – Záznam (Lékař 2/3)
Zajdu na vrátnici, kde mi strážník předá pitevní zprávu hrobníka. Vezmu si ji a přečtu. Talbot zemřel na ránu na krku způsobenou drápy… Sice odmítám uvěřit tomu, že jde o nějaké nadpřirozené útoky ale přesto…
Nová poznámka – Záznam (Mrtvola hrobníka 2/2) + Teorie (Pomsta monstra)
Z telefonu v kanceláři zavolám lékaři Stewartovi. Vezme to jeho žena a řekne mi, že zmizel. Do mikroskopu vložím nově nalezený kus oděvu. Je také z velmi kvalitního materiálu. Oba kusy složím k sobě a porovnám pod mikroskopem – jsou totožné. Bylo by dobré najít toho, kdo to ušil a je-li to oděv Williama potom… Projdu si Williamův diář a najdu záznam o jeho krejčím. Zeptám se strážníka na zmizelého lékaře. Prý se nevrátil domů z pohřbu Williama.
Nová poznámka – Záznam (Lékař 3/3)
Opustím stanici a vydám se do Wilsonovy ulice

 

Wilsonova ulice

Ulice v níž se nachází prosklený dům krejčovství.

Zkusím vejít do krejčovství, ale je zamčeno. V popelnici si všimnu vyhozených novin. Promluvím s krejčím. Je hodně nervózní a přizná, že ho vykradli a že to prý musel být William. Ukážu krejšímu kusy látky. Pozná, že jsou ze dvou odlišných oděvů a že jde o pánské šály, které prý objednal William. Hm… Zpátky na hřbitov!

 

Hřbitov – 3. část

Zajdu do kostela a zatlačím na kněze ohledně zmizelého doktora. Kněz se rozčílí a odejde. Půjdu za ním a uvědomím si, že ho potřebují něčím šokovat. Ukážu mu nehty Williama. Přizná se, že něco ví, ale podle jeho překvapené reakce je evidentní, že není vrahem. Konečně se začíná okruh podezřelých zmešovat.
Nová poznámka – Nevinný podezřelý (Otec Mulkehey)
Vyruší nás Carter – našla se tělo doktora a to u kanálu. Obejdu hřbitovní zeď, ale u vody narazím na dalšího strážníka Robertsona a mrtvolu Stewarta. Tělo je prý bez krve!
Nová poznámka – Nedůležitý záznam (Lékař) + Mylná teorie (Pokusy na pacientovi) Prohlédnu mrtvolu a ujistím se, že kolem rány skutečně není krev. Do krabičky naberu vodu z kanálu a přiložím sádru abych ji rozmočil. Zajdu za farářem a promluvím s ním. Řekne mi, že Stewart trval na otevření Williamovy rakve, ale lady Miriam to zamítla. Navíc farář slyšel tu noc zvuky zápasu. Sejdu dolů k místu vraždy hrobníka a podívám se na stopu (mohu do ní nalít sádru, ale stopa je zašpiněná). Štětečkem vymetu nečistoty a do otisku naliji sádru. Sejmu otisk. Nyní se zaměřím na otisk u stromu před kostelem. Opět štětečkem vymetu nečistoty, naliji sádru a sejmu otisk. Porovnám oba otisky mezi sebou a zjisím, že pocházejí z různých bot. Oba otisky postupně porovnám s botami faráře a mrtvoly doktora. Neshodují se. Nedá se nic dělat – vyrazím za Miriam.

 

Panství Lewisů – 3. část

Oznámím služce, že bylo nalezeno tělo doktora. Urychleně to půjde sdělit paní a ta mi zavolá. Vezmu telefon a řeknu jí, že její vnuk zřejmě stále žije. Lady to rozruší, udělá se jí nevolno, ale služka jí pomůže. Na reakci lady ale poznám, že nemá s případem nic společného.
Nová poznámka – Nevinný podezřelý (Lady Miriam Lewisová) + Mylná teorie (Fingovaný pohřeb)
Opustím panství a vrátím se na stanici.

 

Policejní stanice – 4. část

Strážník mi sdělí, že zatkli tiskaře. Zajdu do cely, kde je krom něj jakýsi mladík v žlutém obleku. Promluvím s tiskařem, ale zapírá jak může. Vystraším ho a odejdu do kanceláře nebo mimo budovu. Až se vrátím zpět na recepci, strážník mi sdělí, že se tiskař chce doznat. Vyslechnu ho. Ukáže se, že Forest dostal od někoho tip na vraždu hrobníka, proto byl na místě činu dřív. A když policie zytýkala tiskaře, Forest zrovna dostal tip na vraždu krejčího…
Nová poznámka – Nevinný podezřelý (Novinář Forest) + Mylná teorie (Novinářská senzace).
Okruh podezřelých i možných vysvětlení se výrazně snížil, ale zdá se, že krejčí je v nebezpečí. Vydám se za ním!

 

Wilsonova ulice – 2. část

Zkusím otevřít dveře, ale je zamčeno. Vzpomenu si, že krejčí vyprávěl o náhradním klíči ve fontánce. Prozkoumám ji a skutečně najdu klíč, kterým si odemknu. Uvnitř domu naleznu mrtvolu krejčího a krátce poté mě někdo omráčí. Druhý den se v novinách objeví moje fotka vedle mrtvoly.


 

Kapitola VII
Timothy Moore

Policejní stanice

– jsem zavřený ve vězení společně s tiskařem o kterého se hodně zajímala policie.

Den
Promluvím s tiskařem, ale odmítá cokoli říct. Zaklepám na dveře a vyžádám si od hlídače noviny na čtení (mohu zkusit noviny hlídači vrátit, ale chci si je nechat). Přečtu si článek o zmizení těla Williama a ukážu noviny tiskaři. Rozpovídá se o strachu z Bílé bestie, jak bývá William nazýván (mohu zkusit noviny dát tiskaři, ale chci si je nechat). Podle tiskaře policie tápe, ale já mám určité informace… Možná by přišly vhod. Ukážu noviny hlídači a vyžádám si, aby zkontaktoval detektiva. Nemám ale jistotu, že to opravdu zařídí a proto požádám o to samé tiskaře, který má být brzy propuštěn.

Noc
Probudím se uprostřed noci a to už jsem cele sám. Zvenku zaslechnu podivný táhlý křik jako tehdy na hřbitově. Zaklepu na dveře a ujistím se, že venku je stále hlídač. Docela úleva. Ulehnu na postel a počkám do rána.

Den
Detektiv Briscol má další nepříjemný telefonát s nadřízeným. Poté si do pracovny nechá přivézt mě a uzavřeme spolu dohodu. Povím detektivovi, že jsem tu noc na hřbitově byl a že tam mířila parta Adieu Jacka. Briscol si podle sádrového odlitku ověří, že stopa na místě vraždy hrobníka byla moje (tehdy u lavičky). Vrátím se zpátky do cely, ale brzy mě navštíví detektiv. Vcelku rychle chytili Adieu Jacka a ten má být se mnou a Brianem převezen do věznice. Mám z Jacka dostat informace. Hm…

Noc
K večeru vyjedeme ze stanice, ale Jack zabije kočího i strážného a uteče. Briscol tuší konec kariéry.


 

Kapitola VIII
Timothy Moore

Divadlo

Staré zavřené divadlo v němž je tajná cesta do kanalizačního systému.

– po útěku s Jackem jsme popíjeli v hospodě.

Proberu se spoutaný v divadle na jevišti. Je se mnou i Brian se kterým promluvím. Řekne mi, že za mnou je svícen, který cce podat. Jsem svázaný, ale mohu manipulovat prostřednictvím hlavu, rukou a nahou. Nohama tedy skopnu svícen, jenže spadne na druhou stranu. Po chvíli přijde Adieu Jack následován maskovaným mužem jež si říká Noční jezdec. Jack nám na pokyn Jezdce vpíchne uspávadlo a odveze nás na Šibeniční vrch.

 

Šibeniční vrch

Kopec na okraji města, kde bývají popravováni zločinci. Pohřbívají se sem i sebevrazi.

Probudím se v rakvi… Prohlédnu měkou hmotu nade mnou. Rozrápu jí nehty a odkryji dřevěnou část rakve (mohu ji zkusit vykopnout, ale nepovede se to anebo ji mohu zkusit prorazit pěstí, ale na to nemám sílu). Zavolám o pomoc (akce hlavy), čímž vyděsím Jacka. Nyní prokopnu víko rakve a vylezu ven. Jack se vyděsí a uteče. No a já jsem volný.

Nepůjdu odsud pryč, dokud nenajdu Briana a ani nebudu manipulovat s nedůležitými předměty. Popadnu lopatu a vykopu druhý hrob ale Brian už je mrtvý. Škoda… Rozhodnu se sehnat pro něj kněze. Z hnízda v rohu vezmu zapáchající vejce a z brašny Jacka laták o divadlo, do kterého si balil cigarety. Vyrazím ke kostelu.

 

Hřbitov

Zajdu do kostela a požádám kněze o pohřeb. Odmítne se mnou kamkoli jít. Vejce rozbiju do svěcené vody a oznámím knězi, že voda páchne. Poleká se a spěšně odejde. Ze stolku s kasičkou vezmu růženec. Je čas vrátit se ke hrobu Briana.

 

Šibeniční vrch – 2. část

Hodím do hrobu Briana růženec a zakopu ho. Teď je čas pomstít se Jackovi, nejprve ale musím zjistit, kde je divadlo. Navštívím proto starou známou v prádelně.

 

Prádelna

Zaklepu na dveře a Emily mi otevře. Pozve mě dál a já jí ukážu leták divadlo. Poradí mi, kde ho hledat.

 

Divadlo – 2. část

Přijdu ve chvíli, kdy Noční jezdec zabil Adieu Jacka. Rychle se vydám za ním a pod schodištěm najdu mrtvolu Jackova komplice, který mě tehdy v hospodě udeřil. Cesta za vrahem vede skrze kanály. Nakonec dorazím na křižovatku, kde stopa končí, protože nevím kudy vrah prchal. Vrátím se zpátky na jeviště a v rukou Jacka najdu šátek, který zřejmě strhnul vrahovi. Do divadla přijde detektiv Briscol. Prý byl zbaven funkce. Podaří se mi vysvětlit, že za tím věím nejsem já, ale Noční jezdec. Sjednáme si schůzku v kostele.

 

Hřbitov – 2. část

Zajdu do kostela, kde už čeká Briscol. Shrneme si situaci – někdo v masce z šátku zabíjí svědky ze hřbitova. Nejprve hrobník a jeho pes, poté doktor Stewart, pak krejčí, Adieu Jack, jeho komplic a také Brian. Řeknu Briscolovi o Jackových cigaretách, čímž se ukáže, že Noční jezdec měl Jacka za komplice už tu noc, kdy zmizelo tělo Williama. Briscol mi výměnou za spolupráci nabídne cestu do Ameriky. S tím souhlasím a mým úkolem je přinést účetní knihu z krejčovství. Jen tak zjistíme, kdo si koupil šátky. Vydám se do Wilsonovy ulice.

 

Wilsonova ulice

Prohlédnu dveře a začnu se dobývat dovnitř. Briscol mezitím hovoří s knězem, který nám nabídl útočiště. Já brzy přijdu i s účetní knihou.


 

Kapitola IX
Timothy Moore

Hřbitov

– průzkum knihy přivedl detektiva na novou stopu.

Druhý den s detektivem probereme nově nalezené informace. Zdá se, že šátky kupoval jistý lord Gismond, který měl blízko k Williamovi. Zajímavé je, že jsem ztratil vrahovu stopu nedaleko sídla Gismonda. Zatímco Briscol se vydá obstarat loďku já mám jít do kanalizace. Odejdu dveřmi z kostela, když mi dojde, že venku mohu narazit na policii. Zavolám do hlavní části kostela na kněze, ale přijde mi hloupé volat, když neznám jeho jméno. Podívám se na stolek s kasičkou a zjistím, že kněz se jmenuje Mulkehey. Zavolám na něj, ale nepřijde. Bouchnu vchodovými dveřmi, abych kněze přesvědčil, že jsem odešel, načež konečně přijde zamknout dveře. Přiměju ho, aby mi ukázal jinou cestu do stok.

 

Divadlo

S Briscolem se sejdu na křižovatce v kanále. Mám prý pronásledovat vraha a najít molo, kde vystoupil. Odvážu provaz držící loďku a nastoupím na ni. Po chvíli cesty skutečně narazím na molo.

 

Kanalizace

Z plotu vlevo seberu špici a všimnu si výklenku hned vedle (mohu zkusit na plot přivázat lano, ale přijde mi zbytečně tvořit past). Vyjdu nahoru, ale v cestě stojí vrata. Skrze škvíru protáhnu špici plotu a vyháknu závoru. Dál nahoru vede schodiště, ale nechci se tam ukazovat. Všimnu si zazděné stěny (můžu ji zkusit uvolnit špicí, ale nepovede se to). Kolem vlevo mohu otočit, ale nestane se nic. Nahoře na laně visí hák, ale je moc vysoko. Hned pod ním je řetěz, který si prohlédnu. Omylem ho však shodím, čímž vzburcuju dvojici mužů nahoře. Sejdu dolů a ukryji se ve výklenku mezi plotem a zdí. Dolů sejde Noční jezdec, ale nevšimne si mě a tak odejde. Vyjdu nahoru a všimnu si, že hák na provazu je níž než předtím. Uchopím hák a natáhnu ho na kolo. Spustí se mechanismus, který odklopí tajný průchod. Sejdu dolů, kde je přivázaná mrtvola. Vezmu jí prsten, kterému však chybí drahokam. Když vyjdu nahoru, zaslechny ty dva, jak míří sem. Jediné místo, kam se mohu schovat je chladící komora. Za mnou se však zavřou a zapečetí vrata, takže jsem v pasti! Oba muži se domlouvají na tom, že jediní svědci jsou Briscol a novinář. Ani jeden však už nebude činit potíže. Zároveň Noční Jezdec rozhodne pohřbít mrtvolu na Šibeničním vrchu.

Prohlédnu si dveře ven. Z vnější strany je páka, ale nedosáhnu tam. Všimnu si řeznického nože vpravo a masa na velkém háku. Hák by se hodil, jenže nejde sundat, protože na maso se pouští studený vzduch. Z nádoby vlevo v rohu naberu sůl. Zkusím otočit ventilem u válce odkud proudí studený vzduch, ale je zamrzlý (mohu zkusit ventil posypat solí, ale bylo by to zdlouhavé). Zaberu za poklop na podlaze, ale i ten je zamrzlý. Nasypu na něj sůl, která na velké ploše začne brzy působit a led se rozmrazí. Poklop vezmu a urazím s ním led na ventilu. Otočím jím a zastavím přivod vzduchu. Teď mohu maso sundat na stůl. Nožem odseknu hák, jenže nůž zamrzne. Opět pomůže sůl, kterou na nůž nasypu a poté ho uvolním. Seberu hák, který přivážu k lanu. Nyní zbývá už jen vyhlédnout okénkem ven a hákem na laně zatáhnout za páku. Dveře se otevřou a já jsem volný!

Vyjdu nahoru, kde si mě všimne Noční jezdec. Musím rychle utéct. Seběhnu k molu, ale co dál? Pokud zkusím odvázat lano člunu anebo se schovat ve výklenku, Jezdec mě zastřelí! Vezmu provaz a natáhnu ho k plotu vlevo. Poté se schovám ve výklenku. Jezdec přiběhne a zakopne, načež ho utluču. Odvázám lano u člunu a odpluji kanálem.

 

Hřbitov – 2. část

Vrátím se do kostela a vše vysvětlím Briscolovi. Odmítá mi však věřit… Ukážu mu proto prsten, načež ho přesvědčím, že mrtvola dole byl William.

 

Po nějaké době se s detektivem sejdu u prádelny. Lord Gismond prý spáchal sebevraždu ale Noční jezdec přežil. Dojde mi, že všechno je jen léčka, stejná jako s Williamem, mnou a Brianem – čili pohřbení zaživa. Zatímco Briscol se vydá najít tělo lorda Gismonda, kde je přepaden a zaživa pohřben, já skončím v rukou policie obviněn z jeho vraždy…

3 komentáře u „Alter Ego

  1. Dabing to nemá, ale jsou udělané kvalitní fanouškovské titulky. Mně se hra docela dost líbila, přestože to kvalit Posla Smrti určitě nedosahuje. Každopádně atmosféra Posla Smrti tam je cítit určitě. Škoda, že se skutečně jedná o poslední hru od vývojářů z Future Games. Atmosféru, grafické zpracování a příběhy z jejich adventur zbožňuji…

    • Také mám hry od Future Games rád, pokud si tedy odmyslím zpravidla slabší závěr, který mi byl obzvláště u Alter Ega velice nepříjemný. Podobných atmosférických adventur s realisticky zpracovanou grafikou bohužel není mnoho. Němci sice ještě před pár lety vydávali jednu dobrodružnou hru za druhou, ale co jsem měl možnost vidět, tak hrdinové Německých adventur jsou zpravidla odpudivě protivní, příběh se snaží být nevhodně humorný a grafický styl se blíží spíše kreslené adventuře.
      Frantíci jsou na tom o něco lépe, viz třeba série Dracula, případně Drácula Zrození nebo Sherlock Holmes, ale třeba u Sherlocka už to není klasická klikací adventura a hlavně sázka na slavného knižního hrdinu nemusí vyhovovat každému. Z našich adventur za vyzkoušení stojí Memento Mori 1+2 (druhý díl jen s titulkami), ale jinak už mě žádná atmosférická česká adventura nenapadá.

  2. Tuto hru som vždy chcel vyskúšať, ale nejako som sa neodhodlal, vraj je to posledná hra už zaniknutého štúdia, i keď neviem prečo . Vraj to nemá český dabing ??? stoji to za , je tam cítiť aspoň trošku toho posla .

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Zadejte výsledek poč. operace * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.