Posel smrti I

Posel smrti je česká detektivní hororová adventura od Unknown Identity. Děj je situován převážně na fiktivní anglické panství Black Mirror. Hlavním hrdinou je šlechtic Samuel Gordon, který se po dlouhých 12ti letech vrací domů na panství. Tam začne docházet k podivným úmrtím a Samuel se bude muset hodně snažit, aby jim přišel na kloub.

Posel smrti byl vydán již roku 2003, ale stále je po všech směrech velice nadprůměrnou hrou a dokonce si u mnoha hráčů i oficiálních recenzentů odnesla nálepku nejlepší česká adventura. Pak jsou i hráči, co Posla považují za nejlepší nebo jednu z nejlepších Point and Click adventuru vůbec. Přitom se opírají o hutnou atmosféru, profesionální dabing s řadou českých herců, pohodlné ovládání a především pochmurný příběh s řadou zajímavých postav. Ani grafika není špatná a i když je znát, že je hra stará, stále nevypadá nijak zle a veškeré scenérie působí realisticky, čemuž dopomáhají animace – ptáci, listy na stromech, tekoucí voda,… Stáří hry je nejpatrnější na postavách – ty jsou často až nepřirozeně odlišné od okolí, nejsou dobře nasvícené, mají trochu trhané pohyby a vypadají jakoby rozmazaně. Je to však snadno odpustitelný neduh, daný datem vydání.

Ozvučení včetně dabingu je perfektní a nevzpomínám si na jinou hru, která by byla tak perfektně nadabovaná (snad jedině Mafia) navíc vesměs známými herci (R. Brzobohatý, V. Čech, K Fialová a další). V jednotlivých postavách jsou velice dobře znát i emoce, zkrátka je vidět, že se dabéři činili a svoje role opravdu hráli. Korunu tomu nasazuje M. Dlouhý, který zabodoval na všech frontách, neboť Samuel v jeho podání je zajímavý už jen svým barvitým hlasem a zastřenými vnitřními monology. Stejně tak zvuky jsou dobře nahrány a například provedení bouře a deště je neuvěřitelně autentické. Hudba je rovněž povedená a to, že zaznívá jen v důležitých momentech vůbec nevadí, spíše naopak.

Atmosféra zapadlého a zapomenutého panství je dokonalá a i když se hra odehrává v 80. letech 20. století budete si myslet, že je ve skutečnosti nejméně o sto let méně. Zkrátka se zdá jakoby se čas na panství zastavil. Tento pocit umocňuje i to, že Samuel dobře ví jak panství vypadalo před jeho odjezdem a často tak porovnává tuto dobu se současností, která však nevypadá moc odlišně. Z toho plyne i zajímavá věc, která nebývá v adventurách zase až tak obvyklá – hlavní hrdina zmiňuje svůj osobní vztah k okolí a nebrání se vzpomínkám. Proto je snazší Samuela vnímat jako jednu z postav než se s ním ztotožňovat.

Ne vše je na Poslu smrti bez chyby, neboť čeští tvůrci se dopustili řady historických i logických nesrovnalostí. Mluví se kupříkladu o zmiňované inkvizici, jež však v Anglii nikdy nebyla. Některé události postrádají dostatečné vysvětlení, takže i po skončení závěrečných titulků se může hráč jen domnívat, jak to vlastně bylo a co všechno se událo. Dává to prostor pro diskuze nad celkovým dějem ale na druhou stranu – je opravdu tak špatné, když si hráč na některé otázky musí hledat odpovědi sám?

Zvláštností této hry (na rozdíl od jiných adventur) je, že se budete dozvídat spoustu událostí, které se odehrávaly ještě před samotnou hrou. K těmto událostem se často dozvíte i přesné datum, kdy k nim došlo. Tato, mohlo by se zdát maličkost, je důležitá především z toho důvodu, že přidává příběhu na „skutečnosti“. Hráč se dozvídá o historii jednotlivých míst, což dává najevo, že se samotný příběh neodehrává jen od začátku do konce hry, ale že sahá mnohem hlouběji a vzniká tak komplexnější fiktivní svět, který je dále rozveden ve dvou pokračováních.

Hodnocení: 100%
Míra strašidelnosti: 2/5 (na P&C adventuru neobyčejně hutná atmosféra)

Ovládání + tipy:
– LTM (levé tlačítko myši) – pohyb postavy, prohlížení aktivních objektů, používání předmětů a mluvení s postavami
– PTM (pravé tlačítko myši) – podrobné prozkoumání aktivních objektů, prozkoumání předmětů v inventáři a dodatečné informace o postavách
– Tabulátor – zobrazení východů z obrazovky a šipek v případě „posunovací“ obrazovky
– Herní menu se nachází vpravo nahoře (symbol ozubených kol)
– Pokud se uchopený předmět rozbliká, jde na daném místě použít
– Možnosti dialogů pozitivně/negativně ovlivňují reakci hrdiny. Občas může některá z voleb poskytnou více informací nebo zpřístupní nové téma rozhovoru. V důsledku však volba nic významného neovlivní


 

Kapitola I – Návrat budoucího…

Black Mirror

William Gordon ve své pracovně ve věži píše dopis Samuelovi, ve kterém ho žádá, aby se vrátil na zámek Black Mirror. V dopise zdůrazňuje rodový prsten, který je důležitý… Něco se ale dostane dovnitř, svíce ve věži pohasnou a William po chvilce padá z okna věže přímo na plot…

Po několika dnech jako Samuel přijíždíte na panství. Poté co se vrátíte společně s ostatními z pohřbu Williama, sejdete se všichni na zámku ve společenské místnosti. Je tu Victorie (babička, vdova po zesnulém Williamovi), Robert (strýc, Williamův syn), Bates (komorník) a Heinz (rodinný lékař). Heinz odejde do knihovny studovat a Robert se vrátí do pracovny. Victorie sdělí, že ani nedoufala ve váš návrat (byl jste pryč 12 let). U sebe už máte Williamovo parte, dostanete od Batese klíč od mého pokoje a rovněž odejdete, abyste Victorii nerušili.
Prohlédněte halu (hlavně obrazy Marcuse a Mordreda, zakladatelů rodu). Průchodem vpravo se dostanete do jídelny, kde prohlédněte misku s ovocem. Krom jablek tu jsou čokoládové bonbóny. Přejděte do kuchyně. Jsou tu dveře do sklepa ale zamčené a vedle visí klíče. Zpět do haly, po schodech nahoru a do průchodu k pokojům. Projděte kolem Robertova a Victoriina pokoje do pokoje svého. Odemkněte klíčem od Batese a vstupte. Pokoj se od vašeho odjezdu nijak nezměnil.
Tip – V umyvadle si můžete čas od času umýt ruce, ale není to nutné.
Ze svého kufru vezměte prášky na bolest hlavy a peněženku (jejím prozkoumáním najdete starou minci). Prohlédněte komodu.
Extra (Cathrin) – Prohlédněte fotku Cathrin na komodě a zavzpomínáte (animace), co se jí stalo – uhořela při požáru… vaší vinou.
V horním šuplíku je jen staré album. Spodní šuplík je zamčený, ale pamatujete si, že klíč zůstal v pokoji. Prozkoumejte rám dveří, kde najdete klíček k šuplíku. Odemkněte zásuvku. Je tu fotoaparát ale zatím nevíte co fotit.
Extra (Krb) – Prohlédněte vyhaslý krb (je tu chladno), až potkáte Batese, oznamte mu, aby ho zapálil (krb v pokoji) a až se vrátíte k pokoji, Bates odtud bude odcházet. Krb bude hořet.
Vyjděte ze svého pokoje na chodbu a jděte před Robertův pokoj (pracovnu).
Extra (dopis) – Před pracovnou je stojánek na noviny a v něm najdete vzkaz: Někdo s iniciály H. H. se zmiňuje o „balíku“ a poslíčku Markovi, který ho měl přinést.
Zaklepejte na dveře Robertovy pracovny a promluvte s ním (co je nového, Black Mirror, William). Poví vám hodně o zámku, historii a nových služebných.
Dole v hale promluvte se sluhou Batesem, který stírá prach na krbu (Zámek Black Mirror, Bates, Robert). Dozvíte se víc ohledně života na zámku a že Roberta zaměstnává práce v Ashburry, kvůli které nikoho nepouští do pracovny.
Extra (vzácný dialog) – Pokud jste ještě nebyli ve starém křídle ale už jste o něm mluvili s Robertem, můžete se Batese přeptat (staré křídlo zámku) na bezpečnost starého křídla.
Vraťte se nahoru. Tentokrát vpravo, ke starému křídlu, ale cestou ještě vyjděte na balkon. Odsud je dobře vidět stará věž, odkud William spadl. Ve starém křídle je ohořelá místnost, kde před lety propukl požár, ve kterém skončila Cathrin. Zkuste otevřít dveře na půdu ale jsou zamčené. Prozkoumejte vyhaslý krb a v popelu najdete roztrhanou fotkuFotografii složte. Nejlepší bude začít v rozích a potom postupovat po obvodu fotografie. Následně obličej a potom i zbytek fotky. Není to vůbec těžké. Na staré fotce je neznámý muž s šíleným výrazem ve tváři. Zajděte se poptat Roberta (Robert, fotka) ale muže nezná.
Pozitivně / Negativně – pravda o nálezu fotky ve starém křídle / lež o jejím nalezení v pokoji. 
Tip – Volby pozitivně / negativně umožňují ovlivnit reakci Samuela na situace. Někdy se můžete dozvědět více informací. Pozitivně jsou obvykle chápavé a pravdivé reakce, zatímco negativně vede k arogantním reakcím a lžím. 
Dole v hale se zeptejte Batese (klíč od půdy, fotka). Muže z fotky nezná, ale pro klíč vás odkáže do kuchyni. Z věšáku vezměte klíč od půdy (zkuste s ním odemknout sklep ale nepasuje). Vyjděte ven.

Pokračujte před zámek.
Tip – Zámek Black Mirror je ve hře vytvořen na základě Skotského královského hradu Balmoral a věže v Lacock Abbey.
Dolů po schodech. Pod schody je zahradník Henry a hrabe listí. Představí se a řekne něco málo o zámku (Henry, William, fotka). Pokračujte dopředu kde je brána z pozemků.
Tip – Zatím ještě nemůžete odejít, dokud nevyřídíte vše potřebné zde, nicméně při pokusu odejít také zmíníte, že to chce mapu z knihovny.
Zajděte zpět kolem kuchyně na zadní zahradu, kde prohlédněte fontánku. Nelíbí se vám, že voda je celá špinavá. Nařiďte Henrymu vyčištění (fontána). Moc se mu nechce ale nakonec svolí. Vraťte se před zámek a kolem něj. U staré věže prohlédněte ohnutý plot – místo kam William dopadl. Vzadu jsou stáje a podkoní Morris štípe dřevo. Promluvte s ním (Bates, William, Henry, Black Mirror, fotka). Poví vám víc o zámku a že Henry pije ale Williama prakticky neznal. Ve stájích v šuplíku je kladivo ale zatím nemáte co opravovat.
Tip – Ve stáji můžete vypínačem zapnout / zhasnout světlo. Ale k ničemu to není.
Extra (víno) – Na stole ve stáji prohlédněte víno a jeho etiketu – archivní červené. Zeptejte se Morise (lahev vína) odkud ho vzal ale tvrdí, že mu ho dal William. Víc v této souvislosti zatím dělat nelze.
Vraťte se do zámku.

Z haly vyjděte do starého křídla a klíčem z kuchyně odemkněte půdu (zkuste dveře zase zamknout ale chcete je odemčené).
Tip – Některé obrazovky (poprvé právě půda) jsou dlouhé a posunují se do stran.
Na půdě si všimněte zamčené truhly u vstupu a že dveře do věže jsou zatlučené prkny. U pracovny promluvte s Robertem (Henry, Henry) a postěžujete si na Henryho pití. 
Tip – Pokud jste poslali Batese zapálit krb, najdete ho před pokojem, kde vám to oznámí a vrátí se na své stanoviště (u krbu v hale).
Zajděte do knihovny (vedle krbu v hale). Tady najdete Hermanna jak čte knihy (William, fotka). Poví vám o podivných popáleninách na těle Williama ale víc chce probrat až zítra. Ve střední části knihovny je na stolku svitek – mapa panství.
Tip – Mapa slouží k rychlému přesunu po panství. Zatím máte přístupný jen Black Mirror ale už nyní můžete cestovat mezi samotným zámkem (vstupní hala) a pozemky (hlavní brána).
Všimněte si podivného glóbusu.
Extra (kronika) – V zadní části knihovny na stole pročtěte rozevřenou knihu – kroniku farnosti Warmhill. Dozvíte se o založení farnosti a o požáru Akademie, která na panství byla.
V hale se přeptejte Batese (vchod do věže, nářadí, místo smrti Williama). Ohledně nářadí vás odkáže na Morrise nebo rovnou do stodoly. Nechte si ukázat místo smrti Williama.

Bates vás vezme k věži a poukáže na symbol u okna.
Tip – Po ukázání místa smrti Williama se Bates přesune do kuchyně a bude vařit.
Prohlédněte symbol (napadne vás ho zaznamenat) a prozkoumejte křoví pod věží, kde objevíte kruhový zvláštní předmět.
Tip – Symbol a křoví lze prohlédnout teprve až když Bates ukáže smrt Williama.
U stájí se zeptejte Morrise (zvláštní předmět, zvláštní předmět) a pošle vás za Murrayem, který staré věci kupuje. Z šuplíku ve stájí vezměte kladivo. a jděte do zámku.

V pokoji z šuplíku vezměte fotoaparát. Potíž je v tom, že chybí film. Promluvte s Robertem (Morris, film). Nabídne vám film ze své truhly na půdě. Zajděte tam a zkuste truhlu otevřít ale je zamčená. Požádejte Roberta (truhla na půdě) o Robertův klíč.
Tip – Pokud už jste truhlu předtím zkoušeli otevřít, můžete Robertovi rovnou o zamčené truhle říct.  
Na půdě odemkněte Robertovu truhlu klíčem, vezměte film .Na půdě kladivem odtlučte prkna a zkuste otevřít, jenže věž je zamčená. Prohlédněte dveře a napadne vás, že by klíč mohla mít Victorie. Zajděte za ní do společenské místnosti.
Tip – Za Victorií je možné zajít teprve po zjištění že věž je zamčená a prozkoumání dveří.
Prohlédněte místnost (sošku Lucky Arrow, časopis Nature Will…) a promluvte si (Victorie, William, Bates, doktor Hermann, Henryo sobě, tajemný předmět, Black Mirror, tajná kaple, Marcus Gordon, fotka, klíč od věže)
Pozitivně / Negativně – Morris nemá rád Henryho / zatajení informace o něm.
Victorie řekne mnoho věcí, o lidech na zámku, že podivný předmět patřil Williamovi, že podle legendy se Marcus střetl s Mordredem v tajné kapli a že muž z fotky je sirotek, kterého William přivedl a nyní je v Robertově sanatoriu. Při zmínce o klíči se Victorie naštve a vyhodí vás ven.
Tip – Později bude možné s Victorií pokračovat v hovoru, takže nevadí pokud jste neprobrali všechna témata.
Promluvte s Batesem (zvláštní předmětVictorie). Ohledně předmětu vás pošle za Henrym, který upravoval ty keře a doporučí se omluvit Victorii. Zajděte za Victorií (omluvit se). Victorie zmíní, že dala klíč zničit ale že William mohl mít další u sebe. V knihovně dohodněte s doktorem (pozůstalost) předání Williamových osobních věcí (v 7h odpoledne u brány). Zajděte ven.

Stavte se pod schody u Henryho (podivný předmět, směnka z vetešnictví). Přizná, že našel podobný předmět s rubínem a dal ho zastavit ale směnku prý ztratil. Projděte kolem Henryho ke skleníku. Zkuste vejít (je zamčeno)
Extra (drtička). Prohlédněte drtičku (je tam krev). Zeptejte se Henryho (krev v drtiči), ale odmítá to. Podívejte se znovu a drtička je prázdná. Raději si vezmete prášek. 
Promluvte s Henrym (zavřený skleník) a tvrdí, že zamyká kvůli Morrisovi.
Tip – Po hovoru o skleníku se Henry příště přesune do něj a začne sázet, takže ho půjde prohlédnout.
Zajděte k věži (zkuste vyfotit symbol ale ve foťáku není film). Dejte film do fotoaparátu (fotoaparát s filmem) a symbol vyfoťte. 
Extra (vzácný dialog) – Pokud jste odpověděli pozitivně v hovoru s Victorií o Henrym (že Morris si stěžuje), pošle vás Victorie dohlédnout na zabednění studny. Oznamte Morrisovi (práce) ať studnu zadělá.
Zpět v zámku zaklepejte na dveře od Robertovy pracovny (Robertův klíč, vyvolat film, fotka). Vrátíte mu klíč, poradí vám vyvolat film u Murraye ve vsi a ohledně fotky uzná, že může jít o jednoho pacienta.

Vyjděte ven. 
Extra (vzácný dialog) – Ve skleníku prohlédněte obraz na stojanu a promluvte o něm (obraz) s Henrym. Zmíní, že William byl dobrý malíř.
Jděte k bráně a opusťte pozemek.
Tip – Pro možnost opuštění Black Mirror je třeba udělat jen následující:
1) Nechat si Batesem ukázat místo Williamovy smrti, najít předmět ve křoví, zjistit od Henryho, že našel podobný předmět a že ho zastavil, načež směnku ztratil.
2) Prohlédnout symbol na věži (po upozornění Batesem), sehnat fotoaparát a film, symbol vyfotit a zjistit od Roberta možnosti vyvolání filmu.
3) Dostat se na půdu, odtlouct prkna u věže, od Victorie se dozvědět o Williamově klíči a domluvit s Hermannem předání osobních věcí.
4) Najít a složit fotografii z krbu, zjistit od Victorie o koho jde a zjištění sdělit Robertovi.
5) Vzít s sebou peněženku (pokoj) a mapu (knihovna)

 

Willowcreek

Prohlédněte si vesnici.
Tip – Vesnice Willow Creek je ve hře vytvořena na základě známé anglické vesničky Castle Combe.
Tip – Dokud nezařídíte vše potřebné, nepůjde vesnici opustit.
Extra (pramice) – Na druhém břehu je pramice, kterou můžete prozkoumat. Udělejte to před hovorem s rybářem (zjistíte, že má díry) a znovu po hovoru (dojde vám, že patří jemu).
Prohlédněte nábřeží u hospody (sud s dešťovou vodou, sudy s pivem) a promluvte s klukem (kdo jsi). 
Pozitivně / Negativně – Dáte chlapci bonbóny a můžete s ním mluvit / Nedáte mu nic.
Dejte chlapci (Vick) bonbóny (pokud jste mu je nedali hned) a promluvte s ním (fotka) ale muže z fotky nezná. V hospodě promluvte s hostinským Harrym (co je nového). Do hovoru se zapojí i štamgast Tom, který Harrymu dluží. Mluvte dál (Black Mirror, o hospodě, o hospodě) a Harry řekne, že William se lidem začal stranit a že by o něm mohl víc vědět Mark, který na zámku pracoval. Promluvte s Tomem (jen tak)
Pozitivně / Negativně – Přátelský hovor o posezení / Naznačíte, že tu sedí dlouho.
Mluvte s Tomem dál (vesnice, rybář, dluh) a zjistíte, že rybář je jeho strýc Jim a především nabídne informace o Williamovi když urovnáte dluh.
Tip – Dokud nevyřídíte dluh, Tom se s vámi nebude chtít o čemkoli dalším bavit.
Urovnejte dluh s Harrym (dluh, vyrovnat dluh) a oznamte to Tomovi (dluh). Poví, že William chodil pozdě v noci do kostela. Mluvte s Tomem dál (Mark, jen tak) a řekne, že Mark občas dělá pro Murraye a Hermanna.

Přejděte most, prohlédněte pramici a zkuste vejít do vetešnictví (zamčeno). Zpět u hospody promluvte s Vickem (zastavárna), který věří, že Murray se vrátí zítra, protože odjel do města. Promluvte v hospodě s Harrym (zastavárna) ale o Murrayovi nic neví a na molu s rybářem (ryby, vetešník) ale zajímá se jen o ryby. Opusťte vesnici.
Tip – Vesnici můžete opustit branou u mola anebo uličkou ze vetešnictvím.
Tip – Pro možnost opuštění Willow Creek je třeba udělat jen následující:
1) Zaplatit u Harryho dluh Toma a zjistit, že William chodil v noci do kostela
2) Zkusit vejít do zastavárny, dát Vickovi bonbóny a zjistit od něj, že Murray odjel. 

 

Fara Warmhill

Prohlédněte vchody do kostela ale je zamčeno.
Tip – Kostel Watmhill je ve hře vytvořen na základě Waleské katedrály St. Asaph.
Tip – Dokud nezařídíte vše potřebné, nepůjde farnost opustit.
Vpravo promluvte s hrobníkem, co kope hrob (farnost Warmhill, otec Frederick, hrobník, kostel, William). Přizná, že Williama viděl chodit v noci do kostela ale otec Frederick tu není aby vám řekl víc. Zajděte doleva na zadní hřbitov, prohlédněte náhrobek Williama. Zpět vpředu promluvte s hrobníkem (otec Frederick) ale farář se ještě nevrátil. Zvon odezní sedm hodin a vrátíte se k zámku.

 

Black Mirror

U brány vám Mark doručí pozůstalost a odejde. Vezměte krabici, prozkoumejte a najdete Williamovy hodinky, ty rozevřete a najdete papírek, na kterém je poznámka ohledně cesty ke klíči na pracovním stole. V knihovně stiskněte pod kalamářem tlačítko, načež se otevře tajná schránka ve sloupu odkud seberte planety. Umístěte je do globusu. Planety umístěte do oběžných drah dle Sluneční soustavy. Od Slunce tmavě hnědá (Merkur), fialová (Venuše), zelenomodrá (Země), oranžová (Mars), světle hnědá (Saturn), žlutá (Jupiter), zelená (Uran), modrá (Neptun) a bílá (Pluto). Planety se otočí a odhalí Williamův klíč.
Tip – Zjištění ve vesnici, na faře nebo doma v knihovně už neodemknou žádné dialogy s nikým na zámku. Nemá cenu tedy s kýmkoli mluvit.
Na půdě klíčem odemkněte věž a vstupte. Dveře se zabouchnou a nemůžete zpět. 

Prozkoumejte pracovnu (astrologické mapy,…). Otevřete pracovní stůl odkud vemte hrací skříňku (s povědomou melodií) a černou věž. Prohlédnutím věže z ní vyjede malý nůž. V šuplíku je kniha bez názvu, ve které po průzkumu najdete ukrytý klíč. Průzkumem samotného šuplíku najdete Williamův deník. William hledal klíče moci, které měly zastavit kletbu, jež postihuje členy rodiny. Jeden klíč měl Dergham Gordon z Waleského panství ale William tam nic nenašel. Další dal svému chráněnci Jamesovi a třetí je jeho. Pozici dalšího nenašel, ale pátral na faře po klíči Marcuse, našel ve zvonici vstup do hrobky a vyřešil jednu z hádanek (RAKEV). Pomocí nožíku povolte zámek dveří abyste mohli ven.
Tip – Ven z věže nepůjdete, dokud nenajdete vše potřebné
Klíčem odemkněte masivní truhlu (můžete zkusit odemknout i levou truhlu ale marně). Uvnitř je černá koule. Odejděte z věže. Na půdě se vám udělá zle, omdlíte a proberete se ve svém pokoji kam vás přenesl Bates s Robertem.

 

Kapitola II – Zpět za světlem… 

Black Mirror

V noční můře vidíte tělo Henryho v jezírku. Probudí vás Bates a oznámí, že Henry zemřel. Ve společenské místnosti se vás na Henryho vyptá detektiv Collier, který považuje věc za nehodu v opilosti a poté ho vyprovodíte před zámek. Dnes prší a je bouřka.
Tip – Mezi kapitolami dojde vinou bugu k opětovnému aktivování některých nedůležitých aktivních míst. Komentář je stejný ale lze je prozkoumat znovu. Jde například o obraz v knihovně, malbu ve skleníku nebo hrobky na hřbitově fary.
Extra (nová místa) – Některá staronová aktivní místa je možné prohlédnout znovu pro nové komentáře. Například drtička, krb v pokoji nebo žebřiňák u stájí.
Vraťte se do zámku, v hale u krbu promluvte s Victorií (doktor Hermann), která vám řekne, kde doktor bydlí.
Extra (vzácný dialog) – Pokud jste ještě nemluvili s Robertem, můžete se Batese přeptat (Robert) kde ho najdete (zase v pracovně).
V kuchyni promluvte s Batesem (Henry, detektiv, Bates, Hermann, Morris). Popíše jak Henryho ráno našel Morris a jak ho Hermann odvezl do márnice. Běžte se podívat na zadní zahradu a prohlédněte fontánku. Na dně se cosi leskne.
Extra (stopa, část 1) – Prohlédněte půdu před fontánkou a najdete stopu. Promluvte s Morrisem (stopa) a odkáže vás na Hermanna od něhož slyšel podrobnosti Henryho smrti.
Ve stáji Morris něco opravuje (kladivem / pilníkem), tak s ním promluvte (Henry, Morris, studna). Není smrtí Henryho překvapen a začnete ho podezírat. V zámku jděte do patra a promluvte s Robertem (detektiv, Victoriepráce). Řekne, že večer pojede do Ashburry. 
Extra (spadlý strop) – Zajděte do starého křídla. Strop se zřítil a není možné jít na půdu. Kupodivu to ale neodemkne žádné nové téma hovoru.
Zajděte do kuchyně a otevřenými dveřmi do sklepa. Promluvte s Batesem, který sem šel brousit nůž (fontána) a poradí vám jak vypouštět fontánku. Prohlédněte čerpadlo vzadu ale ventil je utržený. Oznamte to Batesovi (výpusť) a řekne vám, že stále jde regulovat vodu těmi ostatními. Voda ve fontánce je znázorněná sloupcem bez ventilu. Otočte ostatní aby voda klesla (např. 3x otočení prvním ventilem zprava + 1x otočení třetím ventilem zprava). Ve fontánce je druhý symbol, který opět vyfoťte a ze dna vemte klíček z fontány. Zajděte do skleníku a prozkoumejte šuplíky – levý je prázdný, v pravém je skříňka, kterou odemkněte a najdete Henryho dopis, který adresoval Victorii a obviňoval Morrise z krádeže vín. Ve sklepě o tom promluvte s Batesem (Henryho dopis, Morris), který přizná, že o krádeži věděl a ve stáji s Morrisem (vyděračský dopis), který se přizná a dopis mu necháte. Opusťte pozemek.
Tip – Pro možnost opuštění Black Mirror je třeba udělat jen následující:
1) Zjistit, že ve fontánce se něco leskne, vypustit ji, klíčkem odemknout Henryho schránku a ukázat dopis Morrisovi.
2) Po vypuštění fontánky vyfotit druhý symbol. 

3) Zjistit od Victorie kde bydlí Hermann.

 

Willowcreek

Na molu promluvte s Jimem (rybář), který nadšeně chytá ryby. Před hospodou sedí Vick a když se přiblížíte zazní hrom. Poví vám, že kvůli oknu nemůže domů. V hospodě promluvte s Harrym (Henry), Tomem (Henry), Markem (Henry) a hrobníkem (Henry). Lidi ho moc neznali ale Mark ho včera večer potkal střízlivého. Na druhém břehu navštivte Murrayův krám (runa, vyvolání filmu). 
Pozitivně / Negativně – Snaha nabídnout více peněz za runu / Naznačení, že mu jde jen o peníze.
Henryho předmět vám Murray nevydá a fotky vyvolat nemůže protože má rozbitou aparaturu.
Extra (vzácný dialog) – Všimněte si pramice jak nabírá vodu a oznamte to rybáři (pramice). Poví, že je jeho ale nevadí mu, že se potápí.
Odejděte ze vsi.

 

Hermannův dům

Uvidíte jak Hermann cosi vyhazuje do kontejneru a poté vás pozve dovnitř a do márnice (William, Henry, nabídnout peníze). Doktor překvapivě zatají podrobnosti Williamovy smrti ale ohledně Henryho naznačí, že jeho osobní věci jsou tady. 
Extra (stopa, část 2) – Po hovoru s Morrisem se zeptejte Hermanna (Henry). Přizná, že Henryho něco vysálo a zbavilo ho veškeré krve.
Tip – Dům Hermanna je ve hře vytvořen na základě Charter House v Londýně.
Venku prohlédněte kontejner a z popelnice vezměte roztrhaný dopis. Dopis složte. Nejlepší bude začít v rozích a řídit se textem. Mělo by to být díky textu dokonce snazší než s fotkou. Získáte dopis od R. ve kterém se píše o zásilce pro Hermanna. Zazvoňte a Hermann vás pustí do domu. V márnici je Hermann (nabídněte mu peníze ale nechcete ho naštvat). Prohlédněte klíče nad umyvadly a kanystry od vývojky.
Tip – Když zkusíte projít za Hermanna, vrátíte se, protože vás vidí.
Promluvte s Hermannem (vyvolat film) a on souhlasí s vyvoláním filmu když mu od Murraye přinesete ustalovač. Jděte ven.

 

Willowcreek

Zajděte do vetešnictví za Murrayem (ustalovač) a kupte ustalovač. V hospodě se poptejte Henryho (Mark) a celkem vám ho na různé služby doporučí. Promluvte s Markem (Hermann) ohledně odlákání doktora.
Pozitivně / Negativně – Přemluvíte Marka za 20 liber / Urazíte Marka ale souhlasí za 30 liber.
Po domluvě hned vyrazíte.

 

Hermannův dům

Zajdete do Hermannova domu ale nemáte co říct, jen čekáte na Marka. Ten zazvoní a vyláká doktora ven. 
Tip – Než vyřídíte vše potřebné Hermann se nevrátí a nebude chtít jít ven.
Extra (Henry) – Prohlédněte Henryho tělo na stole. Krom pohledu zblízka ale nemá jediný aktivní bod k průzkumu.
Z krabic v polici vezměte Henryho směnku, prohlédněte šuplík stolu a z něj vemte plast. Obtiskněte klíč z věšáku do plastu pro otisk klíče. Hermann se vrátí a vy odejdete. Zazvoňte na něj a vraťte se do márnice znovu. Promluvte s Hermannem (dát ustalovač) a dáte mu ustalovač. Po chvilce za ním zajděte znovu (vyvolané fotky) ale ještě je nemá.
Tip – Hermannovo vyvolání fotek je proces na čas. Stravte nějakou dobu řešením jiných věcí nebo jen chozením sem a tam.
Po nějaké době se vraťte (vyvolané fotky) a Hermann je má hotové. Vezměte je z umyvadla. Fotky dáte do Williamova deníku kde si je prohlédněte. Liší se jen znakem uvnitř.

 

Willowcreek

V hospodě se přeptejte Harryho (výroba klíče) a poradí vám Marka. Promluvte s ním (Mark, výroba klíče) a dáte mu otisk. Souhlasí s výrobou a prý nechá hotový klíč u Harryho. Odejdete rovnou k molu. Vraťte se za Harrym (Mark) ale ještě tu nebyl. Odejděte, vraťte se podruhé za Harrym (Mark) ale ještě tu nebyl. Odejděte, vraťte se potřetí za Harrym (Mark) a konečně vám dá klíček od kontejneru. Zajděte do vetešnictví za Murrayem (zástavní doklad) a konečně vám dá zvláštní předmět. Odejděte ze vsi.

 

Hermannův dům

Klíčem odemkněte kontejner. Jsou tam Henryho šaty a lidské maso a ostatky! Prohlédněte šaty a nožem z nich vyřízněte diamant. Složte díly předmětu (buď nejprve část z křoví + část od Murraye nebo část od Murraye + část z šatů) a doplňte to poslední částí až vznikne zvláštní předmět.

 

Black Mirror

Zamiřte do zámku.
Extra (stopa, část 3) – Po hovoru s Hermannem se ještě vraťte na zámek a promluvte s Robertem (Henry). Odmítá, že by v těle Henryho nebyla krev.
Pozitivně / Negativně – Přiznáte, že vám to řekl Hermann / Zatajíte odkud to víte.

 

Fara Warmhill

Můžete prohlédnout hřbitov (krom počasí se změnila jen svíčka na Williamově hrobě, která zhasla). Jděte dovnitř.
Tip – Pro možnost vstupu do kostela je třeba udělat následující:
1) Získat pomocí směnky od Murraye druhou část podivného předmětu a po odemčení kontejneru získat Henryho šaty.
2) Nechat si vyvolat u Hermanna fotky.
Zvonice je zamčená, takže jděte k oltáři.
Extra (přední část kostela) – Podívejte se do přední části kostela. Není tu nic důležitého, jen pár aktivních míst k průzkumu.
Promluvte s otcem frederickem (William, kostel, předmět, Marcus, zpověď, zvonice), který vám řekne hodně o původu kostela a že se William zajímal o zvonici. Farář vás tam zavede.
Tip – Jakmile s Frederickem promluvíte o zvonici, zavede vás tam a zpátky se už nedostanete. Dokončete vše potřebné.
Prohlédněte zvonici a do otvoru ve sloupu vložte zvláštní předmět (kompletní). Ze země vyjede oltář. Dle rad z Williamova deníku přemístěte černé kameny na místa bílých a bílé na místa černých. Světélka na okrajích oltáře pomohou určit, kde mají být bílé a kde černé kameny. Uprostřed musí být červený kámen! Něco se posune.

Odhrňte koberec a najdete vstup do krypty. Dole je velká tma. Vezměte ze zvonice zvláštní předmět a dejte ho do otvoru v hrobce. Rozsvítí se ale vchod se uzavře. Prohlédněte kryptu, hlavně sloupy a knihy. V každé knize je položena hádanka a na sloupu nastavte odpověď. Dle rad z Williamova deníku snadno zjistíte, že jednou odpovědí (přední levý) je RAKEV. Nastavte další odpovědi. Přední pravý je TICHO, zadní levý ST9N a zadní pravý DECH. Sloupy zajedou do země. Vysune se rakev Marcuse. Z ostatků vezměte první posvátný klíč a kroniku Marcuse Gordona, v níž je přepis kletby, kterou Mordred proklel Marcusovy následníky. Jeden z nich má dle kletby získat pět duší a přivézt zlobu Mordreda zpět. V hrobce prozkoumejte padlý svícen. Vyběhne z něj krysa a uteče. Prohlédněte kout kam běžela ale urve se podlaha a spadnete.

 

Old mine

Proberete se ve tmě. Zůstaly vám jen listiny a knihy. Prozkoumejte okolí.
Tip – Kvůli tmě někdy dopředu nevíte popisky aktivních míst. Musíte zkoumat.
Tip – Můžete zkusit projít průchodem vpravo ale je tam příliš tma.
Otočte ventilem, což přivede palivo do stroje a stroj prohlédněte. Nastavte páky do správné polohy a otočte knoflíkem. Levá uprostřed, prostřední dole, pravá nahoře. Rozsvítí se a proberete zpět své věci. Fotoaparát se rozbil. Vpředu seberte provaz a v policích z beden kleště.
Smrt – Sáhněte na kabel pod proudem (před dveřmi) nebo ho zkuste přeštípnout kleštěmi.
Vypínačem zhasněte, kleštěmi odstřihněte kabel a rozsviťte. Zkuste otevřít dveře ale je zamčeno. Kleštěmi prostříhejte pletivo, vytáhněte klíč a z této strany odemkněte. V dolní chodbě z kostry vezměte hadr a z hromady hlíny ostrou tyč. Všimněte si rozvodné skříně a vypačte ji nožíkem (z věže). Uvnitř jsou pojistky ale zatím je necháte být. O kus dál je výtahová šachta. Prohlédněte sud a poté poklop na němž stojí. Zkuste sud odtlačit ale je těžký. Prorazte sud tyčí a až olej vyteče, sud odstrčte. Zkuste zvednout poklop ale je těžký. Přivažte k poklopu lano a druhý konec dovažte k vozíku. Zkuste vozík odtlačit (nejde to). Prozkoumejte ho, čímž odstraníte zarážku a nyní už vozík odtlačte, což odsune poklop. Slezte níž. V mezipatře je ovládání výtahu ale bez proudu. Slezte dolů. V levé části je tma. Prohlédněte skříňku s nouzovým světlem, nožíkem ji vypačte. Připojte kabely a stiskněte tlačítko. Zleva červený, zelený, modrý. Rozsvítí se. Seberte ze stolu starou knihu. Je to deník strojníka, ve kterém píše o katastrofě v dole vinou jakýchsi duchů. Prozkoumejte kostru, najdete malý klíček.
Extra – Průzkumem klíče najdete písmena R.W., což jsou iniciály autora deníku. Jeho celé jméno ale ve hře nikde zmíněno není. 
Klíčkem odemkněte levou skříň. Najdete revolver, náboje a strojní plány.

Vyšplhejte nahoru a pokračujte chodbou k velkému stroji. S pomocí strojních plánů stroj zapněte. Zpátky ve strojovně uvidíte, že uniká pára. Zkuste díru ucpat hadrem ale je moc suchý. Vraťte se nahoru ke stroji, namočte hadr v kaluži (mokrý hadr) a ucpěte s ním páru. Jenže stroj nevydrží příkon. Prohlédněte skříň pojistek – jedna je spálená. Vylezte nahoru a ze skříně v tunelu vezměte pojistku, kterou vyměňte do stroje a zapněte ovládací panel. Konečně motor jede. V mezipatře přivolejte výtah, stejným panelem otevřete dveře a vyjeďte nahoru. Prohlédněte mříž u východu. Prozkoumejte zámek a všimnete si, že má slabší polovinu. Dejte náboje do zbraně a máte revolver se dvěma náboji. Střelte do zámku. Díky prozkoumání zámku trefíte slabou část a zámek upadne. Vám zůstane revolver s jedním nábojem. Vyjděte ven ale před dolem je vlk. Rychle ho zastřelte zbylým nábojem než zaútočí.
Smrt – Neprozkoumejte zámek a rovnou ho zkuste trefit. První výstřel nevyjde a zámek praskne až na druhý výstřel. Ale už nemáte náboje na zastřelení vlka a ten vás nevyhnutelně zabije. Stejná smrt přijde pokud vlka nestihnete zastřelit a on zaútočí. 
Tip – Toto je jediné místo ve hře kdy je možné se ocitnout ve slepé uličce. Pokud vypotřebujete oba náboje na zámek, stále můžete hrát dál než vyjdete ven ale přes vlka už se nedostanete.
Prozkoumejte okolí a opusťte důl. Zpátky na zámku si ve společenské místnosti promluvíte s Victorií a Robertem. Robert odjede ještě v noci do Ashburry a vy se rozhodnete zítra odjet do Walesu.

 

 Kapitola III – Skryté dědictví…

Waleské panství – Den

V noční můře vidíte tělo Vicka na oltáři uprostřed lesa jak vás volá. Ráno vyrazíte vlakem do Walesu. Prozkoumejte okolí pře bránou a zazvoňte na zvonek. Nic se neděje. Prozkoumejte ho a zjistíte přerušený kontakt (zkuste drátky spojit nožík z věže ale nejde to).
Tip – Na zvonek můžete použít i jiné věci a přestože neblikají jako použitelný předmět, Samuel řekne, že použít nejdou.
Prozkoumejte sochu s uraženou nohou a najdete hřebík, kterým spojte drátky a zazvoňte. Přijde správce Louis ale nevěří kdo jste (zkuste ho podplatit peněženkou nebo bodnout nožíkem ale nezabere to).
Tip – Správce vždy po chvíli odejde a je nutné zazvonit znovu.
Ukažte Louisovi úmrtní list Williama a konečně vás pustí dál a uvede u paní. Předáte Eleonor dopis od Victorie a promluvte si (William, Williamův deník, kletba rodu Gordonůstará fotka, Wales, manžel, ubytování, zvonek, symbol pětice, fotka symbolu). Eleonor osvětlí, že William se při minulé návštěvě zajímal o rodinnou hrobku. Také popíše podmínky zde na panství, že s manželem Richardem, který je chemikem si moc nerozumí a na kletbu nevěří. Pošle vás oznámit Louisovi aby opravil zvonek. Vyjděte ven a promluvte s Louisem, který stříká stromy (oprava zvonku). 
Tip – Pokud zkusíte odejít k bráně, rozmyslíte si to a vrátíte se.
Jděte do staré zahrady. Louis vás nebude chtít pustit ale přemluvíte ho.
Tip – Vila je ve hře vytvořena na základě venkovského sídla Heydon Hall a  zahradní domek dle Scotney Castle.
Z kohoutku vezměte pevný drát a pokračujte před starou budovu. Zkuste otevřít ale je zamčeno. Dál nalevo je hrobka ale také zamčená. Vraťte se. Promluvte s Louisem (hrobka) ale odmítá vás tam pustit.
Pozitivně / Negativně – Zkusíte ho přesvědčit / Zkusíte mu nalhat, že Eleonor vás pustila.
Jděte do vily za Eleonor (klavír, hrobka, zvonek) ale odmítá vás pustit do hrobky.
Extra (vzácný dialog) – Po zjištění, že dveře zahradního domu jsou zamčené se je nesnažte otevřít ale jděte promluvit s Eleonor (zamčené stavení). Pošle vás ohledně klíče za Louisem se kterým promluvte (klíče od domu). Klíč ale nemá.
Zajděte k domku a prozkoumejte dveře. Klíč je v zámku (zkuste vystrčit klíč drátem ale spadl by). Vložte pod dveře Williamovo parte, drátkem vyšťouchněte klíč a odemkněte. Uvnitř nikdo není.
Extra (vzácný dialog) – Po zjištění, že dům je prázdný se nesnažte najít tajnou pracovnu ale jděte promluvit s Eleonor (Richardova pracovna). Stále věří, že Richard je v domě.
V domě prozkoumejte stůl. Z malé zásuvky vezměte plnící pero. Prohlédněte kočku ale vyleká se a uteče pod skříň. Otevřete ji ale je tam tma. Prohlédněte vylepené noviny na dveřích skříně, kde se píše, že se Richard věnoval krvi savců. Kočka shodila klíč, který seberte, otevřete jím dvířka u krbu a zevnitř vezměte lihový zapalovač bez knotu a svíčku (zkuste osvítit skříň zapalovačem a svíčkou ale nehoří). Nožíkem vyřízněte ze svíčky knot, vložte ho do zapalovače a máte lihový zapalovač (zkuste jím zapálit kamna ale nejsou připravena). Zapalovačem prozkoumejte skříň, objevíte průchod a vejdete do Richardovy laboratoře. Lekne se a rozbije lahvičku s látkou.
Pozitivně / Negativně – Omluvíte se a pošle vás sehnat novou látku / Naznačíte, že si za to může sám
Promluvte s Richardem a pošle vás sehnat oxidant bóru (pokud vás neposlal hned). Ze země seberte střep a ze stolku s lahvičkami jednu 
prázdnou lahvičku.

V hlavní místnosti seberte ze stolu konvici (zkuste ji dát na kamna ale je prázdná), ze země polínka (zkuste dát dřevo do kamen ale není podpal) a noviny. Dejte do kamen noviny, polínka a zapalovačem kamna zapalte. Venku z kohoutku natočte vodu do konvice (konvice s vodou) a lahvičky (lahvička s vodou). Do lahvičky vypusťte inkoust z pera (lahvička s rozpuštěným inkoustem). V domě dejte konvici na kamna, někam odejděte a po návratu bude z konvice unikat pára. Podržte v ní střep a sejmete z něj etiketu. Zajděte před bránu, kde Louis opravuje zvonek (zvonek) ale jen dodá, že je rozbitý. Když přijdete do vily Eleonor vás požádá abyste vyřídili Louisovi, že má posekat trávu. Promluvte s ním u brány (sekání trávy) ale chce nejprve dodělat zvonek. Oznamte to Eleonor (vysoká tráva) a ta vás pošle zpět důrazně domluvit Louisovi. Promluvte s ním (sekání trávy) a konečně souhlasí. Odejděte někam dál (stará zahrada nebo vila) a po návratu Louis už seká trávu, přičemž bundu má na větvi. Před bránou ale nechal nářadí odkud vezměte lepidlo a drát. Natřete lepidlem etiketu (etiketa natřená lepidlem) a přilepte ji na lahvičku (lahvička s oxidantem). Dejte ji Richardovi (nebo s ním promluvte) a konečně se s vámi začne bavit (William, posvátný klíč) ale Williama při jeho návštěvě ani neviděl.
Extra (vzácný dialog) – Pokud jste ještě nezískali klíče od hrobky, můžete se Richarda zeptat (hrobka) a řekne, že klíče od všeho tady má Louis.
Zajděte k Louisovi a hoďte na trávu drát.
Tip – Louis musí být otočený zády, jinak to odmítnete.
Při dalším kolečku se drát dostane do sekačky, rozbije se a Louis odejde. Z bundy seberte klíč od hrobky.
Extra (vzácný dialog) – Poté co získáte klíč od hrobky, uvidíte při návratu Louise opravovat sekačku. Promluvte s ním (sekačka) o práci.
Odemkněte hrobku, vstupte a prohlédněte okolí – kamenný zámek a nápisy nad sochami (Veine, Odire, Malite). Zajděte za Richardem (nápisy) a slíbí, že vám najde význam nápisů. Po chvilce za ním zajděte znovu (význam nápisů) ale ještě to nemá.
Tip – Richardovo překládání nápisů je proces na čas. Stravte nějakou dobu řešením jiných věcí nebo jen chozením sem a tam.
Po nějaké době se vraťte (význam nápisů) a Richard vám sdělí, že jde o jména bohů sváru, úrody a vodstva. Promluvte s ním (krev) a dovolí vám vzít krev z mrazáku.
Tip – Ohledně krve můžete s Richardem mluvit až když prohlédnete novinové ústřižky na dveřích skříně.
Z kamen zase vezměte konvici s vodou a z kamenného květináče u hrobky hlínu.

V hrobce dejte do misek atributy bohů – zleva krev, hlínu a vodu z konvice. Ze země vyjede oltář. Jde o posunovací skládačku, přičemž obvod je tvořen kameny se symboly zvěrokruhu. V rozích už jsou čtyři značky, které pomohou ale zbytek musíte vyřešit sami. V levém horním rohu bude symbol Berana, dále ve směru hodinových ručiček bude Býk, Blíženci, Rak, Lev, Panna, Váhy, Štír, Střelec, Kozoroh, Vodnář a RybyPo vyřešení se uprostřed odkryje kamenný klíč. Jenže vás překvapí Louis, vyhodí vás ven, vezme si klíče a zamkne. Zajděte za Richardem (zamčená krypta) a slíbí pomoc, když v noci pomůžete vy jemu. Vydejte se do vily na odpočinek.

 

Waleské panství – Noc

V noci vylezete z okna a seskočíte na zem. Vchod do vily je zamčený.
Tip – Můžete se podívat k bráně (opět zavřená) abyste viděli jak vypadá v noci ale odchod si rozmyslíte a vrátíte se.
Jděte do zadní zahrady a na můstku pod starou brankou seberte kamínky. Zkuste vejít do domu ale je zamčeno (průzkum odhalí, že klíč v zámku tentokrát není). Vraťte se zpět k výhledu na věž a kamínky trefte okno (je třeba více pokusů). To Richarda upozorní, pustí vás dovnitř a budete mu asistovat při experimentu. Ke konci však Richard přidá váš „oxidant“ a stroj exploduje. Přesto vám ale nabídne kyselinu, abyste se dostali do hrobky. Seberte kyselinu ze stolku a jděte ven. Kyselinou rozleptejte zámek mříže hrobky a uvnitř klíčem z oltáře odemkněte kamenný zámek na pravé rakvi. Odkryje se cesta do Derghamovy hrobky. Sejděte a prohlédněte otvor na zamčené mříži. Zajděte se zeptat Richarda (symbol na mříži) a odkáže vás na Eleonořinu truhličku. Také vám půjčí klíč. Vezměte ze stolku klíč od hlavního vchodu a běžte odemknout do vily. Uvnitř prohlédněte truhličku u zrcadla. Je zde šachovnice s devíti poli. Jde o to přemístit černé koně na pozici bílých koní a naopak. Pohyb mají jako v šachu, tedy ve tvaru písmene L. Pole uprostřed pomůže určit stranu, kde mají být bílí a kde černí koně.
Po přemístění koní se skříňka otevře a seberte amulet. Vraťte se do hrobky, amuletem otevřete mříž a vstupte.

Prohlédněte hrobku včetně varovného textu na monolitu.
Smrt – Zkuste otevřít Dearghamův hrob. Ostří vám usekne hlavu.  
Všimněte si prasklé lebky mezi ostatními a shoďte ji pomocí kamínků. Prozkoumejte zbytky lebky ale klíč, který v ní byl spadl za mřížku. Zajděte do Richardova domku a vezměte vedle krbu pohrabáč. S ním přitáhněte a seberte klíč s lebkou. Umístěte klíč do monolitu, čímž deaktivujete past a můžete otevřít rakev. Z těla Derghama Gordona vezměte druhý posvátný klíč. Ráno se rozloučíte a odjedete na Black Mirror.

 

Kapitola IV – Zapomenuté pouto…

Black Mirror

Vrátíte se z Walesu ještě ten den a od Victorie s Batesem se dozvíte, že Robert se nevrátil z Ashburry a že v lesích našli tělo chlapce zabitého vlky (zkuste vejít do Robertovy pracovny ale není doma). Vyjděte ven.
Tip – Od druhé kapitoly se změnilo jen minimum věcí. Fontánka je opět napuštěná a sklep je zase zamčený.
Extra (vzácný dialog) – Promluvte ve stáji s Morrisem (Vick). Řekne, že se dějí divné věci.
Opusťte pozemky.
Tip – Přestože je možné navštívit Warmhill v této kapitole tam vůbec nic nového není a do kostela se nedá jít.

 

Willowcreek

Ve vesnici zajděte do hospody, kde vám Harry oznámí k čemu došlo. Promluvte s hrobníkem (Vick) a prozradí, že tělo našli u Stonering (můžete zkusit jít do zastavárny ale je zavřeno).

 

Stonering

Potkáte Colliera, kterého zajímá co zde děláte.
Pozitivně / Negativně – Zajímá vás co se děje / Jste na svém pozemku
A zajímá ho, zda víte něco víc.
Pozitivně / Negativně – Asi nic / Rozhodně nic
Promluvte s detektivem (Henry). Věří, že Henry mohl být zavražděn a zeptá se, kde jste včera byli.
Pozitivně / Negativně – Odpovíte, že ve Walesu / Neochotně přiznáte, že ve Walesu
Tip – Dokud neprozkoumáte vše důležité, nebudete chtít odejít.
Prohlédněte symbol na menhiru a překreslete ho do Williamova deníku. Prozkoumejte kapradí a uvidíte tam látku ale potřebujete odlákat Colliera. Vylijte krev od Richarda na malý kámen za detektivem a promluvte s ním (symbol na kamenu, krev)
Ohledně symbolu ho zajímá proč vám přijde důležitý
Pozitivně / Negativně – Viděli jste i další dva / Uznáte, že to nic není.
Colliere se otočí a během toho seberte z kapradí kapesník s erbem Gordonů. Odejděte.

 

Hermannův dům

Zazvoňte na doktora a vejděte dovnitř. V pitevně Hermann pitvá Vicka (Vick, Robert, Henry). Je přesvědčen, že Vicka žádné zvíře nemohlo zabít ale víc neví. Jděte ven. 

 

Black Mirror

U brány v poštovní schránce najdete dopis pro Williama. James oslovuje Williama „otče“ a chce se s ním sejít.
Extra (vzácný dialog) – Pokud jste ještě nemluvili s Victorií v jejím pokoji, můžete se Batese přeptat (Victorie) kde ji najdete (v pokoji v patře).
Nahoře zaklepejte na dveře Victoriina pokoje a promluvte si (James, Robert). Přizná, že James je nemanželský syn Williama a požádá vás abyste odjeli do Ashburry zjistit víc o Robertovi.
Tip – Dialog o Robertovi (a možnost jet do Ashburry) se zpřístupní až po hovoru s Hermannem a nalezení dopisu od Jamese.

 

Sanatorium Ashburry

Brána je zamčená.
Tip – Sanatorium je ve hře vytvořeno na základě panského domu Trerice House v Cornwallu.
Zazvoňte na zvonek a sestra vás pustí dovnitř. Promluvte s ní (stará fotka) a řekne, že James utekl.
Tip – Když přijdete k oknu zableskne se a okomentujete počasí.
Vyjděte ven.
Tip – Pokud zkusíte odejít k bráně, rozmyslíte si to a vrátíte se.
Obejděte budovu. Z popelnice vyndejte injekci a ze stříšky kladivo. Všimněte si lahví piva a okénka. Zaklepejte na dveře a promluvte s kotelníkem. Promluvte s kotelníkem (kotelna, pivo) a zjevně se rád občas napije, protože regulátor kotle udržuje horko. Mluvte dál (Robert) ale primáře neviděl a zajímá ho zda je váš příbuzný. 
Pozitivně / Negativně –  Ano / No a co?
Mluvte s kotelníkem dál (útěk) ale uprchlý blázen ho nezajímá. 
Pozitivně / Negativně – Ten blázen je jen nemocný / Ten blázen je chytřejší než sám kotelník
A zajímá ho, zda nejste kontrola
Pozitivně / Negativně – Nejste a nemusí se bát / Zavtipkujete, že děláte průzkum bezpečnosti z pohledu topiče
A ještě ho zajímá proč se ptáte
Pozitivně / Negativně – Kontrolujete možnosti / Je to vaše věc
Pokračujte na hřbitov, prohlédněte ho a vraťte se za kotelníkem (hřbitov). Řekne, že jsou tam pohřbeni blázni a varuje vás před vstupem.
Pozitivně / Negativně – Čeho se bát? / Viděl tam snad duchy?
Vraťte se za sestrou (hřbitov, telefon). O hřbitově nic neví ale pošlete ji zavolat na zámek, zda se Robert vrátil. 
Tip – Než vyřídíte vše potřebné sestra se nevrátí a nebude chtít jít ven.
Otevřete dvířka a prohlédněte zamčenou skříňku. Seberte vázu.
Tip – Přestože to průzkum předmětu v inventáři neodhalí, můžete slyšet, že ve váze něco rachtá, když ji vezmete.
Vyndejte z peněženky starou minci, vhoďte ji do vázy a objevíte klíček, kterým odemkněte skříňku a seberte barbiturát. Sestra se vrátí ale na Robert se na zámek nevrátil. Namočte kapesník ve fontáně (mokrý kapesník) a jděte ven. Natáhněte barbiturát do injekce (injekce s barbiturátem) a dejte dávku do piva u kotelny. Podívejte se do okénka vedle. Prohlédněte přístroj (termostat) ale je daleko. Kladivem rozbijte cihlu.
Tip – Do cihly můžete tlouct jen když uslyšíte jak kotelník přikládá, jinak vyjde ven a vynadá vám.
Vyndejte tyč a mokrý kapesník nabalte na termostat. Po chvilce kotelník vyjde ven aby si vzal pivo.
Tip – Můžete zkusit hned vejít do kotelny ale chcete počkat až uspávadlo zabere.
Po chvilce vejděte do kotelny. Kotelník spí. Prozkoumejte hromadu uhlí a najdete tělo panenky, jehož průzkumem z něj vytáhnete nit. Prohlédněte nástěnku vzadu a vezměte z ní klíček a špendlík.
Extra (Posel Bohů) – Všimněte si plakátu Posel Bohů na nástěnce. Je to předchozí hra Unknown Identity (tvůrců Posla).
Dál vedou zamčené dveře a vedle je panel. Když ale zkusíte zadat a potvrdit čísla, nic se nestane. Zapojte panel klíčkem. Na nástěnce je plakát s letopočtem 1918. Zadejte ho jako kód a potvrďte. Projděte dveřmi ale v chodbě hlídá doktor. Zajděte ven a zase do haly za sestrou (rozpis služeb). Dá vám rozpis služeb. Vraťte se do kotelny a použijte rozpis na interkom čímž doktora (Smith) odvoláte do hlavní haly. 
Tip – Po odvolání doktora už nebudete chtít jít ven před kotelnu.

Projděte chodbou ale osloví vás nějaký blázen Ralph.
Pozitivně / Negativně – Přátelská domluva po dobrém / Arogantní pohrdání bláznem
Ralph si postěžuje, že přišel o pana Bubbyho, patrně hračku. Prozkoumejte odpadkový koš a najdete hlavu panenky (ukažte ji Ralphovi ale raději si to rozmyslíte).
Tip – Světlo nad košem můžete vypnout ale když je vypnuté tak hlavu v koši nepůjde najít.
Dejte obě části panenky k sobě a máte hlavu a tělo panenky (ukažte je Ralphovi ale Bubby se mu zdá nemocný. Připevněte nit na špendlík (špendlík s nití) a sešijte panenku (panenka). Dejte Bubbyho Ralphovi ale nechce vám teď pomoci.
Pozitivně / Negativně – Bubby by si to přál / Můžete Bubbymu ublížit
Ralph řekne, že cela Jamese je hned vedle. Vrátí se Smith a nemůžete odejít. Vypněte světlo, strhněte kabel a natáhněte ho na pletivo. Přidejte hrací skříňku jako návnadu. Smith přijde, dostane ránu a skončí omráčený. Prohledejte ho a najdete klíče od cel.
Tip – Ani po zneškodnění Smithe už nebudete chtít jít zpátky.
Odemkněte Jamesovu celu a vstupte.
Tip – Nebudete chtít opustit celu, dokud nenajdete vše důležité.
Prohlédněte díru ve slamníku, kde najdete deník Jamese. Píše o snaze utéct před primářem Robertem. Prohlédněte stojan kde je obraz majáku a obraz si vezmete. Jakmile seberete deník i obraz Smith zabouchne dveře a půjde pro ostatní. 
 Tip – Než vyřídíte vše potřebné Smith se nevrátí.
Prozkoumejte obraz oka na zdi, strhnete ho a skrze díru uvidíte Ralpha. Promluvte si (James, primář, útěk). Ralph poví, že Robert je zlý a podává pacientům nebezpečné léky. Ohledně útěku Jamese ale nechce poradit. 
Pozitivně / Negativně – Přesvědčíte ho, že James je i váš přítel / Vyhrožování, že to povíte primáři
Ralph prozradí, že James utekl dírou pod postelí. Prolezte tamtudy a dostanete se před budovu, načež opustíte ústav.

 

Black Mirror

Tip – Nebudete chtít opustit zámek na zahradu, takže i pro přesun mezi lokacemi musíte použít mapu.
V kuchyni se Batese zeptejte (maják) a řekne vám, že se nachází na útesech Sharp Edge. Vydejte se tam.

 

Sharp Edge

Prohlédněte maják (okno).
Tip – Dokud neprozkoumáte vše důležité, nebudete chtít odejít.
Tip – Maják na Sharp Edge je ve hře vytvořen na základě důlních věží v Cornwallu.

Obejděte maják ale někdo vás udeří. Proberete se svázaní a James vám kope hrob.
Smrt – Pokud nestihnete včas reagovat, James vás zaživa pohřbí. Můžete prohlédnout sebe (Samuela) a Jamese ale čas běží…
Rychle nožíkem přeřízněte pouta na vás a ukažte Jamesovi hrací skříňku. James se uklidní a před majákem si promluvíte (William, Robert, klíč). James vám řekne o Robertových pokusech na pacientech a prozradí, že další klíč, který mu William svěřil, ukryl v podzemí pod hradním sklepením. Odejděte.

 

Black Mirror

V kuchyni vezměte z věšáku klíč od sklepa, odemkněte sklep a sejděte. Nad studnou vezměte provaz a hák. Ve sklepě jsou tři otvory od kanálu. Vhoďte do nich minci a dle cinknutí najděte ten, který není zatopený (u nádrží). Slezte do podzemí. U kašny je ozubené kolo a vpravo si všimněte mechanismu. Projděte do zadní místnosti. Ze zábradlí vezměte tyč. Všimněte si štěrbiny (zkuste tam strčit tyč ale je široká). Všimněte si kola ve vodě (zkuste kolo vylovit provazem ale nejde to). Přivažte hák k provazu, máte lano s háčkem (zkuste kolo vylovit háčkem na lanu ale nejde to). Vraťte se nahoru do sklepa a bruskou zbruste tyč (obroušená tyč). Připojte tyč k lanu s hákem a máte prut. Zase ho ale rozložte. 
Tip – S prutem v tuto chvíli nejde nic dělat a jeho průzkumem ho rozložíte zase na lano s háčkem a obroušenou tyč.
Nyní zpět dolů. Tyč strčte do štěrbiny a tím otevřete stavidlo. Voda ale neteče. Kyselinou rozpusťte zámek, otočte kolem a voda přiteče. Hladina posune ozubené kolo blíž (zkuste kolo vylovit háčkem na lanu ale nejde to). Zase vyrobte prut a tím vytáhněte ozubené kolo. Obě kola dejte do mechanismu, který odčerpá vodu. Vraťte se a sejděte do nádrže. Seberte truhličku, prohlédněte a najdete třetí posvátný klíč. Prohlédněte zbytek podzemí včetně podivné stěny se symboly. Po nalezení klíče a prohlédnutí stěny se vám udělá zle, vezmete si prášek a půjdete si odpočinout.

 

Kapitola V – Zpověď pravdy…

Sanatorium Ashburry

V noční můře vidíte dům Hermanna a jeho tělo na pitevním stole, když na zem spadne jeho hlava. Ráno vás probere Bates a sdělí, že volali z Ashburry a že je mimořádně silná bouře. Vydáte se do Ashburry. Zazvoňte, sestra vás pustí dál a oznámí, že našli Roberta mrtvého u majáku a že u něj byl James. Než se sestrou budete mluvit dál, běžte se podívat ven.
Tip – Další hovor totiž povede k opuštění Ashburry a i když se ještě vrátíte, je možné ostatní věci prozkoumat už nyní.
Obejděte budovu, prohlédněte dveře kotelny a promluvte s kotelníkem, který venku hází uhlí (kotelna). Zamyká i přes den. Zpět v budově promluvte se sestrou (návštěva Jamese). Vezme vás k cele ale pak rychle odejde pro pomoc, protože James se oběsil. Vstupte. 
Tip – Nebudete chtít opustit celu, dokud nenajdete vše důležité.
Prohledejte Jamese a najdete Robertovy klíče. Všimněte si nápisu „Samuel“ na zdi. Díra do vedlejší cely je zasádrovaná, tak sádru vyškrabejte nožíkem ale bohužel se přitom zlomí. Promluvte s Ralphem (James), který tvrdí, že mu James řekl jméno vraha ale nemůže si vzpomenout. Dorazí Smith a vykáže vás ven. Vydáte se k majáku.

 

Sharp Edge

Tip – Dokud neprozkoumáte vše důležité, nebudete chtít odejít.
Prohlédněte díru ve zdivu ale protože tam je tma posviťte si zapalovačem. Je tam další symbol, který opět překreslete do Williamova deníku. Odejděte.

 

Hermannův dům

Tip – Dokud neprozkoumáte vše důležité, nebudete chtít odejít.
Extra (lokace) – Můžete si všimnout, že všechny venkovní lokace jsou vinou hrozné bouře tmavší než v minulých kapitolách. To neplatí pro Ashburry a Sharp Edge, které jsou stejné (noc) jako v kapitole IV.
Po zazvonění nikdo neotevře, takže vejděte dovnitř a sejděte do márnice.
Tip – Dokud neprozkoumáte vše důležité, nebudete chtít odejít.
Odhrňte prostěradlo na stole kde leží tělo Hermanna. Kopnete do kýble z něhož se vykutálí jeho hlava! Po vyzvracení prozkoumejte místnost.
Extra (hlava Hermanna) – Znovu si prohlédněte hlavu. Krom pohledu zblízka ale nemá jediný aktivní bod k průzkumu.
U stolu rozsviťte lampičku a prohlédněte šuplík. V šuplíku odsuňte knihu, seberte igelitové pytlíky pod ní a ze stolu chirurgické kleště. Prohlédněte Hermannovo tělo na stole a všimněte si sevřené ruky. Kleštěmi rozevřete prsty a vlasy, které držet dejte do pytlíku (vlasy vraha). Poznáte, že jsou černé a napadne vás, že mohou patřit Jamesovi. Na umyvadle je pátý symbol, který opět zakreslete do Williamova deníku. Mezitím se kdesi v podzemí otevře podlaha a začne stoupat divná zelená tekutina. Až dokončíte vše potřebné, někdo zazvoní. Cestou ven na chodbě potkáte Colliera. Je přesvědčen, že vrahem je James. Vydáte se do Ashburry získat jeho vlasy.

 

Sanatorium Ashburry

Zazvoňte na zvonek a sestra vás pustí dál. Promluvte s ní (tělo Jamese) a poví, že tělo je dočasně v kapli. Zajděte na hřbitov a zkuste otevřít ale je zamčeno. Promluvte s kotelníkem (kaple, podplatit) ale klíče ke kapli vám nedá. Prolezte kanálem do Jamesovy cely. Vyjděte ven, přes chodbu a do kotelny.
Tip – Kvůli kotelníkovi nebudete chtít jít ven před kotelnu.
Ze skříně vezměte holínky a na ohrádce u uhlí hadr (zkuste hadrem otevřít dvířka kotle ale jsou horké). Zajděte namočit hadr (kohoutkem v Jamesově cele / v kašně v hale) a máte namočený hadr. Otevřete jím mřížku kotle (zkuste tam hodit holínky ale kouř by vyšel komínem). Otočte ventilkem na kotli, což otevře vršek kotle a hoďte do kotle holinky. Kouř začne unikat do budovy a vyjdete na chodbu.
Tip – Kvůli kouři nebudete chtít jít do kotelny.
Skrze kanál v cele vylezte zase ven a okolo budovy. Kotelník nechal dveře otevřené aby větral, z okénka se kouří ale nechal v zámku klíče od kaple. Odemkněte kapličku a vstupte. Všimněte si Jamesova těla a bedny. Když se vrátíte ke kotelně, uvidíte že už je zavřená. Podívejte se do okénka a z okapu vyndejte šroub. Zpět v kapličce ze země seberte střep a uřízněte jím vlasy Jamese. Vrátíte se kvůli porovnání do márnice.

 

Hermannův dům

Vstoupíte rovnou do márnice.
Tip – Dokud neprozkoumáte vše důležité, nebudete chtít odejít.
Vložte do mikroskopu na stole vlasy vraha a vlasy Jamese. Zjistíte, že neodpovídají. James není vrahem. Napadne vás, že vrahem může být Morris. Vyjděte ven.
Tip – Teprve nyní v této kapitole můžete svobodně cestovat přes mapu.

 

Willowcreek

Tip – Návštěva vesnice v této kapitole vůbec není povinná ale můžete si prohlédnout jak se vinou bouře vizuálně změnila.
Extra (vzácný dialog) – V hospodě promluvte s Harrym (o hospodě). Je prázdná a lidé zůstali doma.

 

Black Mirror

Projděte na pozemek.
Tip – Zahrada je přístupná ale skleník je zamčený.
Jděte do stájí ale Morris tu není. Prohlédněte dopis ve svěráku. Píše že raději utekl aby ho Colliere neobvinil z vraždy Henryho. Rozsviťte světlo a na věšáku seberte čepici. Z ní do igelitového pytlíku přendejte vlasy Morrise. V zámku v kuchyni promluvte s Batesem (Robert). Oznámíte mu hroznou novinu ale chce to říct Victorii.
Pozitivně / Negativně – Přesvědčíte ho, že bude lepši nic neříkat / Hrubě mu nařídíte mlčet
Nahoře promluvte s Victorií (Ashburry), která vám poví o minulosti léčebny. Robertovými klíči odemkněte jeho pracovnu a vstupte. Prohlédněte obraz na němž je neznámý muž s dalším posvátným klíčem! Prohlédněte stolek pod obrazem. Otevřete krabičku kakaa, vyndejte z ní klíč a odemkněte šuplíky. V horním je zvláštní papír, který prohlédněte ale je prázdný, ve spodním šuplíku jen foto Robertovy ženy Sofie. 
Tip – Šuplíky můžete klíčem zase zamknout.
Prohlédněte velké hodiny. Ukazují 12:00 a nejdou. Na prostřední knihovně je číslo MCXX, tedy 1120. Nastavte na hodinách 11:20 a otočte horní střelku. Knihovna se odsune a odhalí trezor. 
Tip – Můžete si všimnout, že na trezoru i na papíru je stejné vyobrazení rohaté hlavy, takže spolu souvisejí.
Podržte papír nad zeleným světlem knihovny a odhalí čísla – 63081. Otevřete okénka trezoru, nastavte toto číslo a trezor se otevře. Uvnitř je Robertův deník, kde píše o svých pokusech na pacientech, o Hermannovi, který se zbavoval mrtvol a o snaze zlikvidovat Jamese, aby nemohl nikomu nic prozradit. Dále je zde Williamova závěť, podle které Roberta vydědil a majetek odkázal vám. Také je zde prsten a nedoručený dopis od Williama, v němž vás žádá abyste se vrátili na panství. Vydejte se ze zámku.

 

Hermannův dům

Zajděte do domu a do márnice. Dejte vlasy Morrise pod mikroskop ale neshodují se. Ani on není vrahem. Vraťte se na zámek.

 

Black Mirror

Jděte dovnitř za Victorií a promluvte si (obraz).
Tip – Na obraz v pracovně se lze zeptat až po porovnání vlasů Morrise v márnici, vybrání Robertova trezoru a samozřejmě po prohlédnutí obrazu.
Victorii vadí, že jste byli v Robertově pokoji.
Pozitivně / Negativně – Jen jste hledali stopy k jeho nalezení / Je důležitější ho najít
Mluvte s Victorií dál (Lothar Gordon, Lothar Gordon) a řekne vám, že to Lothar založil Ashburry, později se zbláznil, zemřel a byl pochovám právě tam. Vydejte se ven.   

 

Sanatorium Ashburry

Zazvoňte u brány a sestra vás pustí. Zajděte prohlédnout hřbitov.
Extra (hroby) – Mnoho náhrobků v Ashburry lze nově prozkoumat.
V zadní části prozkoumejte hrob zakrytý keři. Má erb Gordonů ale keře překážejí. V kapli z bedny vyndejte rozbité zahradnické nůžky. Spravte je šroubem z okapu (zahradnické nůžky) a postříhejte keře. Zkuste odsunout víko rakve ale je těžké. Vedle kotelny prozkoumejte tmavý kout pod stříškou a najdete tyč. Tyčí odsuňte víko hrobu jenže… je prázdný. V hale se zeptejte sestry (hrob předka), která vám řekne, že tehdy zdejší hřbitov spravovala Warmhillská farnost. Opusťte sanatorium.

 

Fara Warmhill

Vstupte do kostela a u oltáře promluvte s Frederickem (hrob předka) a slíbí, že vyhledá záznamy o něm v kronice. Po chvilce za ním zajděte znovu (hrob předka) ale ještě to nemá.
Tip – Frederickovo hledání v kronice je proces na čas. Stravte nějakou dobu řešením jiných věcí nebo jen chozením sem a tam.
Po nějaké době se vraťte (hrob předka) a otec prozradí, že Lotharovy ostatky byly zpopelněny a dány do hrobky. Zajděte na zadní hřbitov k hrobce, která je otevřená. Zavolejte na hrobníka uvnitř. Zajímá ho, co tu chcete.
Pozitivně / Negativně – Po dobrém mu vysvětlíte, že hledáte urnu / Arogantně chcete do hrobky pro urnu
Tip – Tato volba (pozitivně / negativně) ovlivňuje i průběh dalšího dialogu o urně.
Mluvte s hrobníkem dál (urna).
Tip – Pokud jste odpověděli pozitivně, hrobník vám urnu přinese. Pokud jste odpověděli negativně, odmítne vám ji dát.
Pokud ještě nemáte urnu, pokračujte v hovoru (nabídnout peníze), čímž dáte hrobníkovi 20 liber a on vám přinese urnu. Prozkoumejte ji a najdete čtvrtý posvátný klíč. Zbývá poslední, Williamův. Z bedny nářadí vezměte baterku a jděte před kostel (zkuste baterkou prohlédnout dva hroby u kostela). Baterkou prohlédněte mohylu vpravo a najdete lopatu.(zpět u hrobu zkuste lopatou vykopat hrob Williama ale hrobník překáží). Z pod dveří seberte klín a sundejte drát držící dveře. Dveře se zabouchnou a zajistíte je klínem.
Tip – Pokud nejprve sundáte drát a až poté seberete klín, tak se klín do inventáře vlastně vůbec nedostane, protože s ním hned automaticky zajistíte dveře.
Lopatou vykopejte Williamův hrob a z jeho těla vezměte pátý posvátný klíč. Odejděte před kostel kde uvidíte kočár Gordonů. Zajdete do kostela, kde uvidíte Batese ve zpovědnici. Odlákáte Fredericka a zaujmete jeho místo ve zpovědnici. Bates prozradí, že ví, kdo spáchal ty vraždy, že viděl vraha, viděl vás, Samuela Gordona!

 

Kapitola VI – Pohleď skrze zrcadlo…

Black Mirror

Ještě v kostele se pomodlíte a vydáte se do sklepení pod zámkem. Sejděte dolů k podivné zdi. Na pentagram ve středu vložte rodový prsten, otočte jím a objeví se symboly. Knoflíky rozsviťte postupně pět symbolů tak jak jste je nacházeli u těl zabitých. Dle Williamova deníku tedy nejprve symbol u těla Williama, u Henryho, u Vicka, u Roberta a u Hermanna. Otevře se průchod.
Tip – Zpátky ke schodům už nebudete chtít odejít.
Prohlédněte bludiště katakomb.
Tip – Labyrint má tři podélné chodby a čtyři příčné. Je dobré se orientovat podle vstupu.
Jděte dvakrát doleva a z otvoru ve zdi vyndejte talisman. Nyní od vstupu jděte doprava a kupředu, kde u kostry seberte meč. V oblasti s praporem ze země seberte helmu. a stiskněte cihlu s tlačítkem, čímž se vzadu otevře stěna a odhalí mříž. 
Smrt – V labyrintu jsou ve zdech ještě dva další otvory jako ten kde byl talisman. Průzkum každého z nich vám prorazí hlavu ostřím.
Mříž otevřete talismanem a na podstavec dejte černou kouli, načež se aktivují podivná světla v labyrintu. Z výklenku seberte mapu. Prohlédněte ji a uvidíte mapku labyrintu. V zadním pravém rohu labyrintu je svícen, který zapalte zapalovačem a prohlédněte nad ním mapu. Čtyři sloupy se rozzáří a to znamená, že je potřeba rozsvítit čtyři světla na nich.
1) Sloup vedle vstupu. Tlačítkem ho rozsviťte.
2) Sloup u propasti. Hoďte do propasti meč a helmu, čímž se uzavře. 
Smrt – Když zkusíte tlačítko zmáčknout než propast zavřete, pokusíte se přeskočit propast ale spadnete.
3) a 4) Sloupy před freskou démona.
Po rozsvícení světel se stěna s démonem odsune a odhalí portál. Vstupte.

 

Tajná kaple

Ocitnete s v tajné kapli Černého zrcadla.
Extra (kaple) – Není to moc jasně vidět ale na obvodu kruhu je pět známých symbolů a uprostřed dvě jména – Samael a Lilith.
Prohlédněte oltář a seberte rituální dýku. Použijte ji na sebe, čímž pustíte svou krev na oltář. To otevře otvory kam podle barev vložte posvátné klíče. Objeví se verše. Přečtěte je. Zrcadlo se uzavře než stihne zelená tekutiny vytéct ven ale s minulostí vraha nedokážete žít a spácháte sebevraždu pádem ze staré věže.

2 komentáře u „Posel smrti I

  1. Tahle nová verze návodů (náhodou jsem si všiml, že některé jsou předělane) je fajn, někdy si to musím zase zahrát… Jinak tenhle web už znám mnoho let

    • Když už nepřidávám skoro nic nového, snažím se alespoň občas upravovat staré návody. 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Zadejte výsledek poč. operace * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.