Assassin’s Creed 1 (1.)

AC 1

Assassin’s Creed 1 původně vznikal jako pokračování série Prince of Persia. Rozsáhlý 3D svět, souboje s meči, šplhání, skákání a exotické prostředí. Tyhle aspekty setrvaly, ale z původně zamýšleného prince vzešla zbrusu nová hra, která nastartovala jeden z největších fenoménů herního světa. Hry na všechny možné platformy, knihy, komixy, animované filmy, hrané filmy, fanouškovské filmy, bohaté sběratelské edice, sady oblečení, figurky, parodie… Assassin’s Creed se nesmazatelně zapsal do zábavního průmyslu, postavil se vedle velikánů jako je Resident Evil nebo Tomb Raider a jeho hvězda svítí na obloze dál s pozitivním výhledem do budoucna.

Typickým znakem všech her série je volný otevřený svět a upravené historické události umně našroubované na fiktivní příběh, kdy přibližně polovina historických postav je nějak spjata s tou „hodnou“ frakcí asasínů, zatímco druhá polovina je spjatá se „zlou“ frakcí templářů. Typická je pohodová hratelnost a perfektní ovládání, které přestože působí složitě, po pár minutách padne do ruky a k tomu kopa bojových možností, které tvoří každý souboj zajímavým. Není všechno zlato co se třpytí a AC má vady na kráse, ovšem ta krása je pořád to, co převládá.

Už při prvních slovech, kdy doktor Vidic vypráví o genetické paměti, která se přenáší na potomky stejně jako geny a díky které mohou třeba ptáci vědět, kam mají letět, je zřejmé, že tohle není typický prostoduchý Americký blábol. Ano, v řadě věcí AC fantazíruje, upravuje si historické události pro svůj příběh, ale pokud je vše podáno věrohodným způsobem, což v AC je, výsledný zážitek z příběhu není nijak pokažený. Potenciál čtení genetické paměti poskytuje autorům AC série neuvěřitelné možnosti kdy mohou formou zakódovaných vzpomínek představit prakticky jakýkoli historický příběh napříč místem i časem a rovněž dát hře uvěřitelný rámec a prostor, neboť okraj mapy a okraj hráčových možností je zkrátka to, kam paměť už nesahá nebo kdy je hráčova činnost příliš odlišná od synchronizace se vzpomínkami. Jediný limit je v tom, že paměť jedince je ztracená v momentě předání genetické informace poslednímu potomkovi…

Pokud mluvíme jen o AC 1, i tak můžeme říci, že příběh má značnou hloubku. Mnohokrát přiměje k zamyšlení a nejen nad postavami a příběhem, ale i nad skutečným světem a jeho fungováním. V AC se mísí moderní současnost s dávnou minulostí, styl vyprávění příběhu v příběhu, ale funguje bezvadně. I destinace vůbec prvního dílu je zajímavá a neokoukaná, totiž třetí křížová výprava na území dnešní Sýrie a Izraele tedy konflikt křesťanů vedených Richardem I. a muslimů pod vedením Saladina. V příběhu ale neexistuje dobro a zlo. Nikdo není ani bílý ani černý, dokonce ani hlavní hrdina ne, a právě tahle změť našedlých postav dodává příběhu punc kvality.

Na dobu vzniku (2007) má AC I opravdu vysoce kvalitní grafické zpracování a taktéž ozvučení. Už první díl pro mnohé až fenomenální série působí graficky velmi zdařile. A dokonce potěší i příznivce českého dabingu! AC 1 je jedinou hrou série, která se dabingu dočkala. Hlavní role asasína Altaïra se ujal Martin Stránský, roli jeho vzdáleného potomka Desmonda vzal Petr Lněnička a v dalších rolích se objevují jména jako Zdeněk Hess, Jaromír Meduna, Miroslav Táborský, Jan Šťastný, Pavel Rímský a další.

AC 1 představuje příběh dvou hratelných hrdinů. V současnosti tu máme Desmonda Milese v jehož kůži však nestrávíme ani desetinu herní doby. Desmond je držen v zajetí, k dispozici má dvě místnosti, jeho příběh neobsahuje žádnou akcí, zato však nabízí řadu otázek a odpovědí. V dávné minulosti, která je po hratelnostní stránce základem, se hráč zhostí role asasína Altaïra, zabijáka ze syrské pevnosti Masyaf, který se se svými bratry řídí kodexem asasínů, jehož smyslem je zajišťovat mír přes vraždy těch, kdož jej narušují. Svět Altaïra nabízí pět obrovských volně přístupných map, v nichž nehrozí žádné ‚loadingy‘ a hráč není při zkoumání ničím rušen. Základem světa je tzv. Království, čili spletenec úzkých horských cest, které vedou dál, do center dění. Tím prvním místem je Masyaf – slavná pevnost řádu Asasínů a přilehlé městečko. Mapa je přehledná, každý se v ní brzy zorientuje, a když člověk něco hledá, brzy to díky malé velikosti najde. Pak tu máme tři velká města, každé zhruba třikrát větší než Masyaf. Je to Damašek, Jeruzalém a Acre. Bohužel, města působí dosti podobně. Rozlišit od sebe jednotlivá města je pomalu stejně náročné jako se v některém z nich vyznat. Jejich velikost je opravdu ohromná a skutečně se dostavuje ten pocit, že se nacházíte v žijícím, na svou dobu ohromném městě. Chrámy, zahrady, kanály, tržiště… a mezi tím vším je změť ulic a uliček, nádvoří a jiných veřejných míst. Být to všechno třetinové, pak by nebyl zase takový problém se ve městech vyznat, ale tvůrci místo na přehlednost vsadili na dojem, byť parádní dojem. A aby toho nebylo málo, hráč není držen pouze v horizontální rovině. Altaïrovy schopnosti umožňují zdolat prakticky každou budovu a tak je přeskakování mezi střechami stejně časté jako běhání po ulicích. Ta představa mít celé město na dlani provází celou sérii a je vůbec úžasná.

Souboje jsou zcela samostatnou kapitolou hry. Často je možné se konfliktu vyhnout nebo nepříteli utéct, ale odpůrci krve a násilí mají smůlu – toto je hra založená na násilí a zabíjení, tak to zkrátka je. Trochu zkušenější hráč pravděpodobně zvládne každou průměrně náročnou situaci, neboť boje jsou málokdy tak náročné, abyste si museli říct: „hmm, tak na tohle nemám.“ Ale i když náročnost není vysoká, je souboj zábavný. A jak že se dá bojovat? Překvapivě různými způsoby včetně využití okolí. Kromě slabého a silného útoku mečem můžete uskakovat, krýt se anebo chytit nepřítele a hodit ho na zem, na jiného nepřítele, či na lešení. Dále můžete nepřítele srazit ze střechy, skopnout z žebříku nebo využít akrobatické schopnosti a přimět protivníka, aby následoval vaši náročnou trasu, což mnohdy nedokáže, spadne a zabije se. Můžete protivníka i zmlátit, zabít vrhacím nožem, převálcovat koněm nebo ho ze sedla zapíchnout. Zdaleka těch možností není tolik jako v dalších dílech série, ale už nyní představuje každý souboj dynamickou událost a s trochou fantazie bitky nikdy neomrzí.

Ale konec chvály, protože nezávažnějším neduhem hry je neustálé opakování jednoho a téhož schématu misí:
1. Altaïr dorazí do města. Jakmile jsou všechna tři města dosažena hezky po cestě skrze Království, uvolní se možnost je okamžitě navštívit, což šetří čas a zbavuje nutnosti projíždět neustále Královstvím.
2. Altaïr vyhledá základnu vrahů a vyslechne si úvodní průpravu tamního asasína.
3. Altaïr zavítá do čtvrti, kde se bude děj odehrávat a zdolá cca 10 věží, díky čemuž se odkryje mapa a tím i pozice úkolů. Lezení na jednu věž je fajn, lezení na dvacet věží je otravné a co je horší – zdolávání věží, či jiných vysokých staveb je prvkem všech dílů série.
4. Altaïr v dané čtvrti zachrání cca 10 civilistů, respektive zabije je ohrožující vojáky. Není to povinné, jenomže… pro někoho nepovinné úlohy působí tak jako ty povinné – prostě kompletně splnit hru znamená absolvovat i vedlejší úkoly.
5. Altaïr splní další úkoly, jejichž náplň se stále opakuje (někam doběhni, někoho nenápadně zabij, dalšího zbij, jiného vyslechni…). Ne že by úkoly nebyly samy o sobě zábavné, ale protože se neustále opakují (zvedá se pouze jejich obtížnost), začne to být brzy stereotypní a nudné.
6. Altaïr sesbírá střípky informací o hlavním cíli a obeznámí o tom tamního Asasína
7. Konečně přichází ta opravdu vysoce zábavná část a tedy prozkoumání nalezených dopisů a map, prohlédnutí místa činu a naplánování vraždy cíle. Tohle opravdu nemá chybu, protože možností řešení je obvykle více, dále dějiště, kde se vražda odehrává je zajímavé a samotný cíl dokáže mnohdy překvapit. Někdy se vydá na útěk, jindy se nechá rychle obklopit vojáky a někdy celá ta akce nabere úplně jiný rozměr, když se ukáže, že pohodový plán Altaïra nemůže vyjít. Když je po cíli, zábava pokračuje útěkem, či opatrným přesunem do základny Asasínů, kde mise končí.

Nemůžu rozhodně říci, že by některý z těch bodů byl vyloženě špatný, ale protože pouze ten poslední nabízí vysokou variabilitu, brzy zbytek mise omrzí a může se stát, že zábava se ze hry prostě vytratí. A protože zábava hraje vždycky prim, nenahradí ji ani prostředí, ani příběh ani systém soubojů. Prostě takovéto to ‚dohrání z nutnosti‘ zřejmě postihne spoustu hráčů a to je škoda.

Nijak zvlášť velkou variabilitu nenabízejí ani běžní obyvatelé města. Krom vojáků a obyčejných civilistů tu jsou vyvolávači, kteří neustále hlásají jednu a tu samou věc. Jeruzalém a Damašek podporuje Saladina, Acre zase Richarda, a protože vyvolávači opravdu během celé hry nezmění svůj přednes, začne to být rychle otravné. Ještě otravnější jsou žebračky, jež se neustále motají okolo Altaira a žadoní o peníze, nicméně finanční systém (včetně možnosti rozhazovat peníze lidem) přinese až AC 2. Stejně odporní jsou i opilci, co do Altaïra strkají. Zdají se být neškodní, ale až se kolem nich projdete v Acre na molu, dost možná změníte názor (Altaïr totiž neumí plavat). Všichni tihle lidé mají v záloze jen pár vět, které neustále opakují. Kdyby na mě hra nemluvila rodným jazykem, snadno to bez povšimnutí přejdu, ale takhle se ty hlášky mnohem snáz vryjí do paměti a protože jsou stále stejné, rychle začnou být otravné.

Jak tedy AC 1 shrnout? Geniální myšlenka, originální pojetí, silný příběh, nádech poutavé historie a široké herní možnosti zčásti zkrachovaly na neustálém opakování jednotlivých úkonů nutných k postupu vpřed. Klíčem k úspěšnému dohrání a udržení laťky zábavnosti je správné dávkování. AC 1 není hra, kterou bych doporučil dohrát během týdne. Je to však hra, kterou bych doporučil dohrát.

Hodnocení – 80%
Herní doba – cca 25 hodin


 

Současnost…
Jste Desmond Miles, jakýsi pokusný subjekt doktora Warrena Vidica a jeho asistentky Lucy Stillmanové. Jste připojeni do Animu, stroje, který zobrazuje vzpomínky vašich předků v DNA ale naruší se synchronizace a okolí (jakási zahrada) zmizí. Pro obnovení synchronizace projděte tutoriálem. Naučíte se:
1) Rozhlížet a interagovat
2) Projít davem
3) Vysoký / nízký profil akcí
4) Chytat a házet lidi na cíl
5) Běhat k cíli
6) Sociální status (chování stráží / svědků), tiché vraždy, šplhání
7) Využívat úkryty
8) Vyčkávat v úkrytu do uklidnění sociálního statusu
9) Opouštět úkryty
10) Udržovat anonymní stav, nenápadný pohyb
11) Používat Orlí pohled na identifikaci osob

 

Sekvence I – Šalamounův chrám (Jeruzalém)

1. Akvizice (1-1)
Tip – Kdykoli začne obraz problikávat jedná se o poruchu – rychlou interakcí přepnete pohled a uvidíte situaci z lepšího úhlu pohledu.
Jste asasín Altair. S Malikem a jeho bratrem Kadarem máte v Šalamounově chrámu najít artefakt. Následujte své lidi chrámem. Pokračujte jeskyní až k Arše Úmluvy, přičemž úspěšně porušíte tři zásady Asasínů – Nezabít nevinného, Chovat se diskrétně a Nezkompromitovat bratrstvo. Archu vyzvedává váš protivník Robert de Sable ale váš útok skončí neúspěchem a Robert vás vyhodí z místnosti. Projděte jeskyní ven.

2. Neúspěch (1-2)
Přicházíte do Masyafu…

Masyaf

Masyaf. Velká pevnost řádu Asasínů ukrytá vysoko v horách. V samotné pevnosti, která je chráněná masivními zdmi, věžemi a bránou, můžete nalézt cvičiště, rozsáhlou knihovnu, pracovnu Al-Mualima a zahrady. Pod pevností se nachází městečko v němž žijí lidé vesměs věrní Asasínům. U brány jsou stáje a za nimi dlouhá cesta skalní soutěskou vedoucí do Království.

U vchodu potkáte Raufa a nahoře u brány hradu Abbase. V hradu čeká velmistr Al Mualim a váš neúspěch ho velmi zklame. Dorazí Malik (jeho bratr je mrtvý, sám přišel o ruku) s artefaktem z Archy. Ale Templáři útočí na Masyaf.

3. Strážce (1-3)
Běžte dolů a Rauf vás pošle do vesnice. Ve vsi bojujte s Templáři dokud nedorazí Abbas, že se máte stáhnout do hradu.

4. Sláva (1-4)
Následujte Raufa na věž hradu. Mezitím Al-Mualim vyjednává s Robertem. Na jeho příkaz proveďte skok důvěry (do sena).
Tip – Skok důvěry je typickým prvkem všech AC. Jedná se o seskočení z vyvýšené pozice do bezpečného místa, v tomto případě kupka sena.
Má to vypadat, že jste se obětovali ale seno vás zachránilo, takže překonejte propast, vylezte po skále k věži a srazte dolů sudy, které zavalí Robertovy muže.
Odrazili jste útočníky ale Al Mualim vyčte vaše chyby a potrestá vás… probodnutím.

Současnost…
Zpět v současnosti vaše sezení v Animu prozatím končí. Běžte do vašeho pokoje a zkuste poslouchat ventilační šachtou. Poté se vraťte a až Vidic odejde, promluvte s Lucy. Zjistíte, že Templáři současnosti pobili vaši komunitu. Pak jděte spát. Druhý den vlezte do Animu.

 

Sekvence II – Zrádce (Masyaf) + Tamir (Damašek)

5. Vyšetřování I (2-1)
Z nějakého důvodu jste přežili ale Al Mualim vám odebral vaše zbraně a schopnosti (a synchronizaci neboli HP). Máte ve vesnici vyzvědět, kdo pomohl Templářům otevřít bránu. Běžte do vsi na trh.
Pamatujte, že nemáte zbraně, jen pěsti.
Pěsti – Prostředek na vyřizování účtů s civilisty. Je-li třeba civilistu vyslechnout, rozbitý ciferník jej přinutí mluvit.
Začněte odposlechem dvojice vesničanů na trhu – sedněte si na lavičku poblíž a poslouchejte.

6. Vyšetřování II (2-2)
Vyhledejte košíkáře (hovoří s ženou) a ve vhodné příležitosti mu ukradněte dopis pro Masuna.
Tip – Dopisy a mapy si prohlédněte při pohledu na sekvenci v menu. 

7. Vyšetřování III (2-3)
Vyhledejte Masuna (káže lidem), sledujte ho a až v okolí nebudou svědci, zbijte ho a vyslechněte.

8. Znalosti (2-4)
Předvedete Masuna před Al-Mualima, který ho zabije. 
Synchronizace DNA 1 (Meč, Skrytá čepel)
Meč – Klasický meč vhodný do duelů i proti obrněným nepřátelům.
Skrytá čepel – Jeden ze symbolů asasínů i celé herní série. Skrytá čepel je mechanické zařízení umístěné na předloktí a zápěstí. Pohybem zápěstí čepel vystřelí podél dlaně a může zabít svůj cíl. Čepel je nejrychlejší způsob jak zavraždit nic netušící cíl. V otevřeném konfliktu ale moc dobrá není.
Al-Mualim vám zadá velký úkol – zabít Devítku, tedy 9 mužů, stoupenců Templářů.
Jděte ven z hradu.
Tip – Na kolbišti nádvoří vám jeden asasín nabídne výcvik v boji. Vždy když se naučíte nové útoky, procvičte si je tady.
Tip – Ve hře je celá řada sběratelských aktivit. Je dobré s nimi začít hned ale v návodu budou uvedeny až když bude možné je dokončit anebo až bude možné se jim alespoň důkladněji věnovat.

Přídavné paměti – Zabijácké praporky (20)
Po celém Masyafu je ukryto 20 praporků. Pár z nich bude dostupných až po otevření zahrad paláce (v pozdějších sekvencích) ale většinu najdete již nyní.

HQMasyafská pevnost. V každém AC je zvykem, že existuje cosi jako velitelství, základna, domov… zkrátka zázemí pro našeho hrdinu, ve kterém lze plnit různé drobné aktivity. Vaší základnou zde je Masyafská pevnost.

1) Cvičiště
Na cvičišti je možné kdykoli procvičovat techniky boje proti jiným asasínům. Vždy když se naučíte nový útok procvičujte si ho tady dokud ho plně neovládnete.

U brány Masyafu si vemte koně.
Kůň je velmi často k nalezení v Království. Jeho výhody jsou zřejmé. Avšak z koně je možné též bojovat a to ohánět se mečem do stran. Není to moc sofistikovaný způsob boje, zvláště když není pro nepřátele zase tak těžké koně srazit k zemi nebo rovnou usmrtit. V konfliktu s větší skupinou nepřátel je mnohem lepší využít koně k rychlému útěku.
Jeďte do Království

Království

Království. Spletitá soustava horských cest symbolizuje samotnou zemi a to válkou postiženou zemi. Královstvím pochodují vojáci, ve vesničkách přežívají obyčejní lidé a nezřídka je možné natrefit na strážní věž či tábor některé z válčících stran. Pomalu na každém kroku se dá nalézt kůň pro rychlejší přesun.

Cestou narazíte na věž. Vyšplhejte na vrchol a využijte synchronizaci, čímž odkryjete kus mapy.
Tip – Odkrývání mapy pomocí výhledu z rozhledny je typickou součástí i všech ostatních dílů AC.
Cestou vše prozkoumejte a zamiřte do Damašku.

Damašek

Damašek. Město věrné Saladinovi. Tak jako ty zbylé dvě je rozdělené na tři čtvrti – chudinskou, bohatou a pro střední třídu. Uvnitř hradeb Damašku najdou smrt tři cíle – Tamir, Abu’l Nuqoud a Jubair Al Hakim.

Nechte koně u brány a pronikněte do města. Zatím je přístupná jen Chudinská čtvrť. Vyhledejte ústřednu Asasínů a tamní asasín rafiq vás informuje o cíli.

9. Vyšetřování I (2-5)
Vyhledejte dva hovořící civilisty a až se rozejdou, ukradněte vašemu cíli dopis pro Tamira.

10. Vyšetřování II (2-6)
Vyhledejte informátora, doprovoďte ho k bráně města a cestou zabijte útočníky.

11. Vyšetřování III (2-7)
Vyhledejte herolda, na klidném místě ho zbijte a vyslechněte.

12. Vyšetřování IV (2-8)
Vyhledejte dva civilisty a vyslechněte jejich rozhovor. Získáte mapu trámů nad tržištěm.

13. Vyšetřování V (2-9)
Vyhledejte asasína a v časovém limitu doběhnete k jeho kolegovi. Dá vám mapu únikové cesty z tržiště

14. Vyšetřování VI (2-10)
Vyhledejte dva hovořící civilisty a až se rozejdou, ukradněte vašemu cíli mapu střechy nad tržištěm.

15. Znalosti (2-11)
Po získání dostatku informací se vraťte na ústředí za rafiqem a ten schválí váš cíl.

16. Zabití (2-12)
Využijte střechy nebo trámy (dle map) a dostaňte se na trh.
TamirTamir. Tamir vede výrobu zbraní pro své Templářské spojence. Je krutý a neštítí se zabíjet své pracovníky nesplní-li svůj úkol. Tamir chodí po trhu a nadává svým obchodníkům, že pracují pomalu. Jednoho dokonce ubodá v kašně pro výstrahu. Poté dál chodí okolo trhu obklopen masou lidí. Využijte toho a ve vhodný moment na něj skočte a zabijte ho. Pokud to nevyjde, musíte s ním (a jeho strážemi) bojovat.
Altaïr: Odpočívej v pokoji.
Tamir: Za to zaplatíš. Ty i všichni tví lidé.
Altaïr: Zdá se, že teď za to zaplatíš ty, příteli. Z utrpení už nebudeš mít žádný prospěch.
Tamir: Myslíš si, že jsem malicherný obchodník se smrtí, který se živí z války? Podivný cíl, nemyslíš? Proč zrovna já, když tolik jiných dělá totéž?
Altaïr: A ty si myslíš, že jsi jiný?
Tamir: Ale já jsem! Sloužím totiž mnohem vznešenější věci, než je pouhý zisk. Stejně jako moji bratři.
Altaïr: Bratři?
Tamir: Ale on si myslí, že jednám sám. Já jsem jen článek. Člověk, který má svou roli. S ostatními se brzy seznámíš. To, co jsi udělal, se jim nebude líbit.
Altaïr: Dobře. Těším se, až ukončím i jejich životy.
Tamir: Taková pýcha. Ta tě zničí, chlapče.
Po vraždě se vraťte na ústředí, oznamte splnění úkolu. Poté se vraťte do Masyafu.
Tip – Každá sekvence v městských čtvrtích má i dvě vedlejší nepovinné vzpomínky. Rozhledny a Záchranu obyvatel. Vyplatí se je splnit ještě před Zabitím cíle. 

Rozhledny (9)
V Chudinské čtvrti Damašku je 9 rozhleden. Zdolejte je všechny. Odkryjete tím mapu.

Záchrana obyvatel (12)
V Chudinské čtvrti Damašku je 12 ohrožených obyvatel. Pobijte vojáky co je obtěžují a zachraňte je. Objeví se hloučky lidí, kteří vám pomohou (skrývání nebo zadržení stráží). 

Současnost…
Až Vidic odejde, promluvte s Lucy. Také se podívejte na maily PC u Animu. Vidic často zapomíná svoje pero… Běžte si lehnout a druhý den zase do Animu.

 

Sekvence III – Garnier de Naplouse (Acre) + Talal (Jeruzalém)

17. Vyšetřování I (3-1)
Synchronizace DNA 2 (Krátká čepel, Schopnost Protiútok)
Krátká čepel – Čepel je díky své délce vhodná k blokování útoků. Vyplatí se hlavně proti většímu počtu slabších nepřátel.
Tip – Můžete si vybrat v jakém pořadí budete cíle likvidovat. Ale dle vzpomínek máte jet nejprve do Acre, poté do Jeruzaléma.

Vezměte si koně a vydejte se do Království. Můžete prozkoumat zbytek Království a pak se vydejte do Acre.

Přídavné paměti – Rozhledny (15)
V Království je 15 rozhleden. Protože už se otevřelo celé Království (cesty do Acre i Jeruzaléma) využijte toho a zdolejte je všechny.

Acre

Acre. Přístavní město kontrolované vojáky Richarda. Evropská architektura je ve městě znát na první pohled, což město vizuálně výrazně odlišuje od zbylých dvou. V Acre Altair zabije Garniera de Napolouse, Williama z Montferattu a Sibranda.

Zatím je přístupná jen Chudinská čtvrť Acre. Vyhledejte ústřednu Asasínů a tamní rafiq (Jabal) vás informuje o cíli.
Vyhledejte asasína a v časovém limitu posbírejte praporky.

18. Vyšetřování II (3-2)
Vyhledejte herolda, na klidném místě ho zbijte a vyslechněte.

19. Vyšetřování III (3-3)
Vyhledejte dva hovořící civilisty a až se rozejdou, ukradněte vašemu cíli dopis pro Garniera.

20. Vyšetřování IV (3-4)
Vyhledejte asasína a nenápadně pro něj zabijte lučištníky na střechách. Získáte mapu trámoví a pacientů ve špitálu.

21. Vyšetřování V (3-5)
Vyhledejte dva civilisty a vyslechněte jejich rozhovor. Získáte mapu stráží a cestu do špitálu.

22. Vyšetřování VI (3-6)
Vyhledejte asasína a nenápadně pro něj zabijte vojáky v ulicích. Získáte mapu stráží u špitálu.

23. Znalosti (3-7)
Po získání dostatku informací se vraťte na ústředí za rafiqem a ten schválí váš cíl.

24. Zabití (3-8)
Využijte střech a trámů (dle map) a dostaňte se do špitálu.
Garnier de NaplouseGarnier de Naplouse. Doktor z Acre, který ve svém špitále léčí šílence. Kdysi k tomu používal jablko ráje, ale když jej získali asasíni, musel se spoléhat na bylinky. Špitál, kde pobývá je sice střežen ale nepříliš velkým počtem stráží. Po příchodu uvidíte jak se jeden z pacientů pokusí uniknout ale vojáci mu na Garnierův příkaz zlámou nohy. Uvnitř pak Garnier chodí ke svým pacientům. Využijte učenců dole nebo trámu a zabijte ho. Pokud to nevyjde, musíte Garniera zabít v boji ale zapojí se i stráže.
Altaïr: Odlož své břemeno.
Garnier: Ano, teď si odpočinu. Nekonečný sen mě volá. Ale než zavřu oči, musím vědět – co bude s mými dětmi?
Altaïr: Myslíš lidi, které jsi donutil trpět tvými krutými experimenty!? Teď se budou moci vrátit do svých domovů!
Garnier: Domovy!? Jaké domovy? V kanálech? Do bordelů? Vězení, ze kterých jsme je vytáhli?
Altaïr: Ty lidi jste unesli proti jejich vůli!
Garnier: Ano, jak málo vůle měli. Jsi opravdu tak naivní? Utišuješ plačící dítě jen proto, že naříká? „Ale já si chci hrát s ohněm, otče.“ Co byste na to řekli? „Jak si přeješ“? Ach, ale pak bys odpovídal za jeho popáleniny.
Altaïr: To nejsou děti, ale dospělí muži a ženy.
Garnier: Možná na těle, ale ne na mysli, což je právě ta škoda, kterou jsem se snažil napravit. Přiznávám, že bez Úlomku ráje, který jsi nám ukradl, byl můj pokrok zpomalen. Ale existují byliny, směsi a výtažky. Moji strážci jsou toho důkazem. Byli to šílenci, než jsem je našel a vysvobodil z vězení jejich vlastní mysli. Ach, a s mou smrtí se z nich opět stanou šílenci.
Altaïr: Ty opravdu věříš, že jsi jim pomáhal?
Garnier: To není to, čemu věřím, ale to, co vím.
Po vraždě se vraťte na ústředí, oznamte splnění úkolu. Poté se vraťte do Masyafu.

Rozhledny (11)
V Chudinské čtvrti Acre je 11 rozhleden. Zdolejte je všechny. Odkryjete tím mapu.

Záchrana obyvatel (11)
V Chudinské čtvrti Acre je 11 ohrožených obyvatel. Pobijte vojáky co je obtěžují a zachraňte je. Objeví se hloučky lidí, kteří vám pomohou (skrývání nebo zadržení stráží).

Přídavné paměti – Maltézské praporky (33)
Po Chudinské čtvrti Acre je ukryto 33 praporků. Najděte je.

25. Vyšetřování (3-9)
Po zabití jednoho z cílů (jakéhokoli) vám Al-Mualim vrátí část výbavy. 
Synchronizace DNA 3 (Vrhací nože, Schopnost Přístup)
Vrhací nože – Házecí nože jsou jedinou zbraní na dálku. Můžete rychle zneškodnit slabé stráže. Nože mají omezenou kapacitu. Další nože lze získávat ideálně okrádáním pobudů, případně návštěvou Masyafu.

Vezměte si koně, vydejte se do Království a dál do Jeruzaléma.

Jeruzalém

Jeruzalém. Druhé město pod vládou Saladina. Juruzalém působí jako nejmenší město z těchto tří. Ve městě je i značné množství významných pamětihodností díky kterým je orientace v ulicích snazší. Mezi zdmi Jeruzaléma jsou tři cíle – Talal, Majd Addin a Maria.

Zatím je přístupná jen Bohatá čtvrť Jeruzaléma. Vyhledejte ústřednu Asasínů a tamní rafiq (Malik) vás informuje o cíli.
Vyhledejte asasína a nenápadně pro něj zabijte vojáky v ulicích.

26. Vyšetřování (3-10)
Vyhledejte herolda, na klidném místě ho zbijte a vyslechněte.

27. Vyšetřování (3-11)
Vyhledejte dva hovořící civilisty a až se rozejdou, ukradněte vašemu cíli mapu stráží kolem skladiště.

28. Vyšetřování (3-12)
Vyhledejte informátora, doprovoďte ho k bráně města a cestou zabijte útočníky. Dá vám mapu únikové cesty Talala.

29. Vyšetřování (3-13)
Vyhledejte asasína a v časovém limitu posbírejte praporky.

30. Vyšetřování (3-14)
Vyhledejte dva civilisty a vyslechněte jejich rozhovor.

31. Znalosti (3-15)
Po získání dostatku informací se vraťte na ústředí za rafiqem a ten schválí váš cíl.

32. Zabití (3-16)
Vydejte se do skladu a vstupte dovnitř. Talal na vás pošle své muže, takže musíte bojovat. Až je porazíte, jděte po Talalovi.
TalalTalal. Otrokář z Jeruzaléma, který prodává své lidi nejčastěji Garnierovi do Acre. Po zabití jeho můžu se Talal dá na útěk přes střechy. Snažte se ho dohnat a zabití během útěku po střechách a ulicemi. Pokud to nevyjde musíte ho porazit na konci jeho únikové trasy, jenže do souboje se zapojí okolní stráže.
Altaïr: Teď už nemáš kam utéct. Poděl se se mnou o svá tajemství.
Talal: Moje role je sehrána. Bratrstvo není tak slabé, aby moje smrt zastavila jeho činnost.
Altaïr: Jaké Bratrstvo?
Talál: Al Mualim není jediný, kdo má záměry ve Svaté zemi. A to je ode mě vše.
Altaïr: Pak jsme skončili. Pros svého Boha o odpuštění.
Talal: Už dávno nás opustil. Dávno opustil muže a ženy, které jsem vzal do náruče.
Altaïr: Co tím myslíš?
Talal: Žebráky, děvky, narkomany, malomocné. Připadají ti jako správní otroci? Nezpůsobilí ani k těm nejpodřadnějším pracím. Ne. Nevzal jsem je, abych je prodal, ale abych je zachránil! A přesto bys nás všechny zabil, jen proto, že se to po tobě někdo žádá.
Altaïr: Ne, vyděláváte na válce, na ztracených a zlomených životech.
Talal: Ano, to by sis mohl myslet, takový ignorant, jaký jsi. Co s takovým míněním? Říká se, že to je to, co tvůj druh umí nejlépe. Vidíš v tom ironii? Ne, zdá se, že ještě ne. Ale uvidíš.
Po vraždě se vraťte na ústředí, oznamte splnění úkolu. Poté se vraťte do Masyafu.

Rozhledny (9)
V Bohaté čtvrti Jeruzaléma je 9 rozhleden. Zdolejte je všechny. Odkryjete tím mapu.

Záchrana obyvatel (12)
V Bohaté čtvrti Jeruzaléma je 12 ohrožených obyvatel. Pobijte vojáky co je obtěžují a zachraňte je. Objeví se hloučky lidí, kteří vám pomohou (skrývání nebo zadržení stráží).

Současnost…
Protože Animus je přehřátý, dáte si pauzu. Promluvte s Lucy a Vidicem. Potom jděte do pokoje ale všimnete si, že tu někdo byl – prozkoumejte šatník a najdete přístupový kód. Můžete se s ním vrátit do laborky. Na stole seberte pero Lucy a v jejím PC prozkoumejte maily. Pak jděte spát. Druhý den nenápadně (zezadu) ukradněte Vidicovi jeho pero. A do Animu.

 

Sekvence IV – Abu’l Nuqud (Acre) + William z Montferratu (Damašek) + Majd Addin (Jeruzalém)

33. Vyšetřování I (4-1)
Al-Mualim vám vrátí postavení.
Synchronizace DNA 4 (Schopnost Zachycení, Schopnost Prolomení)
Tip – Můžete si opět vybrat v jakém pořadí budete cíle likvidovat. Ale dle vzpomínek máte jet nejprve do Acre, poté Damašek a nakonec Jeruzalém.

Vemte si koně a vydejte se do Království a do Damašku.
Tip – Pokud jste ve městě už byli, můžete se tam přesunout okamžitě bez cesty přes Království. Tentokrát se ale vyplatí Království navštívit.

Přídavné paměti – Praporky Krále Richarda (100)
Po celém Království je ukryto 100 praporků. Najděte je. Zatímco 99 praporků bylo možné získat už když se celá mapa Království zpřístupnila, jeden poslední praporek můžete získat až v této Sekvenci po naučení schopnosti Zachycení. Jde o praporek na sloupu v ruině mezi Acre a Jeruzalémem.

Nově je přístupná Bohatá čtvrť. Vyhledejte ústřednu Asasínů a tamní rafiq vás informuje o cíli.
Vyhledejte herolda, na klidném místě ho zbijte a vyslechněte.

34. Vyšetřování II (4-2)
Vyhledejte dva civilisty a vyslechněte jejich rozhovor.

35. Vyšetřování III (4-3)
Vyhledejte dva hovořící civilisty a až se rozejdou, ukradněte vašemu cíli (Marzuq) dopis pro Abu’la.

36. Vyšetření IV (4-4)
Vyhledejte asasína a nenápadně pro něj zabijte vojáky v ulicích. Dostanete mapu stráží v paláci.

37. Vyšetřování V (4-5)
Vyhledejte asasína a zničte pro něj stánky obchodníků tím, že do nich někoho hodíte. Dostanete mapu lešení v paláci.

38. Vyšetřování VI (4-6)
Vyhledejte asasína a v časovém limitu posbírejte praporky. Dostanete mapu fontány v paláci.

39. Znalosti (4-7)
Po získání dostatku informací se vraťte na ústředí za rafiqem a ten schválí váš cíl.

40. Zabití (4-8)
Vydejte se do paláce Abula na oslavu.
Abul NuqoudAbu’l Nuqoud. Vládnoucí představitel Damašku. Je to obtloustlý boháč rád si užívající jídla a luxusu. Až dorazíte na slavnost, uvidíte jak všechny hosty nechá otrávit vínem a zbytek pobít. Pak začne utíkat. Rychle vyskočte na balkon a utíkejte za ním. Ideálně ho zabijte během útěku z paláce. Pokud to nevyjde musíte Abu’la dostat v souboji, který nastane na konci jeho únikové trasy. Do souboje se zapojí okolní stráže.
Altaïr: Buď nyní v klidu. Jejich slova už nemohou škodit.
Abu’l: Proč jsi to udělal?
Altaïr: Ukradl jsi peníze těm, o nichž tvrdíš, že je vedeš. Poslal jsi je pryč za neznámým účelem. Chci vědět, kam se poděly a proč.
Abu’l: Podívej se na mě! Moje povaha je urážkou lidí, kterým jsem vládl. A tato vznešená roucha neudělala o moc víc, než že ztlumila jejich nenávistné výkřiky.
Altaïr: Tak tady jde o pomstu.
Abu’l: Ne, ne o pomstu, ale o mé svědomí. Jak bych mohl financovat válku ve službách téhož Boha, který mě nazývá ohavností?
Altaïr: Když nesloužíš Saladinovi, tak komu?
Abú’l: Časem je poznáš. Myslím, že možná už je znáš.
Altaïr: Proč se tedy skrýváš? A proč ty temné skutky?
Abu’l: Je to tak odlišné od tvé vlastní práce? Bereš životy mužům a ženám, pevně přesvědčen, že jejich smrt zlepší osudy těch, kteří po nich zůstali. Menší zlo pro větší dobro? Jsme stejní.
Altaïr: Ne, nejsme si vůbec podobní.
Abu’l: Ale vidím ti to na očích. Pochybuješ. Nemůžeš nás zastavit. Budeme mít svůj nový svět.
Po vraždě se vraťte na ústředí, oznamte splnění úkolu. Poté se vraťte do Masyafu.

Rozhledny (10)
V Bohaté čtvrti Damašku je 10 rozhleden. Zdolejte je všechny. Odkryjete tím mapu.

Záchrana obyvatel (10)
V Bohaté čtvrti Damašku je 10 ohrožených obyvatel. Pobijte vojáky co je obtěžují a zachraňte je. Objeví se hloučky lidí, kteří vám pomohou (skrývání nebo zadržení stráží).

41. Vyšetřování I (4-9)
Po zabití jednoho z cílů (jakéhokoli) vám Al-Mualim vrátí část výbavy.
Synchronizace DNA 5 (Schopnost Obnovení balancu, Vyšší poškození meče)
Tip – Venku na kolbišti si procvičte nový útok – Prolomení obrany
Vydejte se do Acre.
Nově je přístupná Bohatá čtvrť. Vyhledejte ústřednu Asasínů a tamní rafiq (Jabal) vás informuje o cíli.
Vyhledejte asasína a v časovém limitu posbírejte praporky.

42. Vyšetřování II (4-10)
Vyhledejte asasína a zničte pro něj stánky obchodníků tím, že do nich někoho hodíte. Dostanete dopis pro Williama.

43. Vyšetřování III (4-11)
Vyhledejte herolda, na klidném místě ho zbijte a vyslechněte.

44. Vyšetřování IV (4-12)
Vyhledejte asasína a nenápadně pro něj zabijte vojáky v ulicích. Dostanete mapu únikové cesty po hradbách pevnosti.

45. Vyšetřování V (4-13)
Vyhledejte asasína a nenápadně pro něj zabijte lučištníky na střechách. Dostanete mapu stráží pevnosti.

46. Vyšetřování VI (4-14)
Vyhledejte dva hovořící civilisty a až se rozejdou, ukradněte vašemu cíli mapu přístupové cesty do pevnosti.

47. Znalosti (4-15)
Po získání dostatku informací se vraťte na ústředí za rafiqem a ten schválí váš cíl.

48. Zabití (4-16)
Vydejte se do pevnosti. Uvidíte jak z ní vyjíždí anglický král Richard a William se vrací do pevnosti. 
William z MontferatuWilliam z Montferratu. Regent Acre, který vládne městu v nepřítomnosti krále Richarda. Po vyprovodění svého krále se uzavře v pevnosti. William se boji nevyhýbá, ale lze ho snáze zavraždit. Ideální bude Williama zavraždit z výšky. Pokud to nevyjde bude nutný boj a William si povolá početnou jednotku vojáků.
Altaïr: Odpočívej. Tvé plány jsou u konce.
William: Co víš o mé práci?
Altaïr: Vím, že se chystáš zavraždit Richarda a získat Acre pro svého syna Konráda.
William (směje se): Pro Konráda? Můj syn je osel, který se nehodí k vedení svého vojska, natož království! A Richard, není o nic lepší, zaslepený vírou v nepodstatné. Acre nepatří ani jednomu z nich.
Altaïr: Tak komu?
William: Město patří svému lidu.
Altaïr: Jak můžeš tvrdit, že mluvíš za občany? Kradl jsi jim jídlo, bez milosti jsi je trestal, nutil jsi je sloužit pod sebou.
William: Všechno, co jsem udělal, jsem udělal, abych je připravil na Nový svět. Kradl jsi jim jídlo? Ne. Vzal jsem si je do vlastnictví, abych je mohl, až přijdou hubené časy, správně rozdělit na příděly. Rozhlédni se kolem, v mém okrsku není žádný zločin, kromě těch, které pácháš ty a tobě podobní. A co se týče odvodů, nebyli cvičeni k boji. Učili je, jak udržovat pořádek a disciplínu. To jsou věci, které sotva představují zlo.
Altaïr: Ať už jsou vaše úmysly jakkoli ušlechtilé, tyto činy jsou kruté a nemohou pokračovat.
William (směje se): Uvidíme, jak sladké budou plody tvé práce. Neosvobozujete města, jak se domníváte, ale spíše je zatracujete. A nakonec si za to budete moci jen sami. Ty, který mluvíš o dobrých úmyslech.
Po vraždě se vraťte na ústředí, oznamte splnění úkolu. Poté se vraťte do Masyafu.

Rozhledny (11)
V Bohaté čtvrti Acre je 11 rozhleden. Zdolejte je všechny. Odkryjete tím mapu.

Záchrana obyvatel (9)
V Bohaté čtvrti Acre je 9 ohrožených obyvatel. Pobijte vojáky co je obtěžují a zachraňte je. Objeví se hloučky lidí, kteří vám pomohou (skrývání nebo zadržení stráží).

Přídavné paměti – Templářské praporky (34)
Po Bohaté čtvrti Acre je ukryto 34 praporků. Najděte je.

49. Vyšetřování I (4-17)
Po zabití druhého z cílů vám Al-Mualim vrátí část výbavy. 
Synchronizace DNA 6 (Extra Vrhací nože)
Vemte si koně a vydejte se do Království a do Jeruzaléma.
Nově je přístupná Chudinská čtvrť. Vyhledejte ústřednu Asasínů a tamní rafiq (Malik) vás informuje o cíli.
Vyhledejte herolda, na klidném místě ho zbijte a vyslechněte.

50. Vyšetřování II (4-18)
Vyhledejte asasína a nenápadně pro něj zabijte vojáky v ulicích. Dostanete mapu cesty na popraviště.

51. Vyšetřování III (4-19)
Vyhledejte dva hovořící civilisty a až se rozejdou, ukradněte vašemu cíli mapu místa konání popravy.

52. Vyšetřování IV (4-20)
Vyhledejte informátora, doprovoďte ho k bráně města a cestou zabijte útočníky. Dostanete mapu únikové cesty z popraviště.

53. Vyšetřování V (4-21)
Vyhledejte asasína a nenápadně pro něj zabijte lučištníky na střechách.

54. Vyšetřování VI (4-22)
Vyhledejte dva civilisty a vyslechněte jejich rozhovor.

55. Znalosti (4-23)
Po získání dostatku informací se vraťte na ústředí za rafiqem a ten schválí váš cíl.

56. Zabití (4-24)
Vydejte se na popraviště. Uvidíte jak z ní vyjíždí anglický král Richard a William se vrací do pevnosti. 
Majd AddinMajd Addin. Regent Jeruzaléma, který si užívá nabyté moci. Připojení se k Templářům pro něj znamená především příležitost získat co největší moc. Osobně vede popravu čtyř lidí. Popravu nejdříve naruší dva civilisté (Ahmad a jeden další) ale Majd je nechá zabít. Poté začne poprava, nejprve děvka, hráč, zloděj a nakonec asasín. V ideálním případě rychle zabijte Majd Addina pomocí davu lidí (čímž dříve, tím více lidi ze čtyř odsouzených můžete zachránit). Pokud to nevyjde musíte Majd Addina zabít v boji ale to se zapojí i stráže.
Altaïr: Tvá práce zde skončila.
Majd: Ne, ne! Teprve začala!
Altaïr: Řekni mi, jakou roli v tom všem hraješ ty? Hodláš se bránit jako ostatní a vysvětlovat své zlé skutky?
Majd: Bratrstvo chtělo město. Já jsem chtěl moc. Byla tu… příležitost.
Altaïr: Příležitost vraždit nevinné.
Majd: Ne tak nevinné. Hlasy zrádců se zařezávají hluboko jako čepel. Narušují pořádek. V tom s Bratrstvem souhlasím.
Altaïr: Ty bys zabíjel lidi jen proto, že mají jiné přesvědčení?
Majd: Jistěže ne! Zabíjel jsem je, protože jsem mohl, protože to byla zábava! Víš, jaké to je, rozhodovat o osudu jiného člověka? A viděl jsi, jak lidé jásali? Jak se mě báli? Byl jsem jako bůh! Kdybys mohl, udělal bys totéž. Taková moc!
Altaïr: Možná kdysi. Ale pak jsem poznal, co se stane s těmi, kdo se povyšují nad ostatní.
Majd: A to je co?
Altaïr: Ukážu ti to.
Po vraždě se vraťte na ústředí, oznamte splnění úkolu. Poté se vraťte do Masyafu.

Rozhledny (6)
V Chudinské čtvrti Jeruzaléma je 6 rozhleden. Zdolejte je všechny. Odkryjete tím mapu.

Záchrana obyvatel (8)
V Chudinské čtvrti Jeruzaléma je 8 ohrožených obyvatel. Pobijte vojáky co je obtěžují a zachraňte je. Objeví se hloučky lidí, kteří vám pomohou (skrývání nebo zadržení stráží).

Současnost…
Po opuštění Animu promluvte s Lucy. Přizná, že Abstergo jsou novodobí Templáři. Projděte obě PC kvůli mailům (máte obě pera) a pak běžte spát. Druhý den zase do Animu.

 

Sekvence V – Sibrand (Acre) + Jubair Al Hakim (Damašek)

57. Vyšetřování I. (5-1)
Al-Mualim vám vrátí postavení.
Synchronizace DNA 7 (Schopnost Prolomení obrany)
Vydejte se do Acre.
Tip – Můžete si opět vybrat v jakém pořadí budete cíle likvidovat. Ale dle vzpomínek máte jet nejprve do Acre, poté Damašek.
Nově je přístupná Střední čtvrť Acre. Vyhledejte ústřednu Asasínů a tamní rafiq (Jabal) vás informuje o cíli.
Vyhledejte dva civilisty a vyslechněte jejich rozhovor. Dorazí i sám Sibrand a poté se půjde úkryt.

58. Vyšetřování II (5-2)
Vyhledejte asasína a v časovém limitu doběhnete k jeho kolegovi. Dá vám dopis pro Sibranda.

59. Vyšetřování III (5-3)
Vyhledejte herolda, na klidném místě ho zbijte a vyslechněte.

60. Vyšetřování IV (5-4)
Vyhledejte informátora, doprovoďte ho k bráně města a cestou zabijte útočníky. Dostanete mapu stráží v přístavu.

61. Vyšetřování V (5-5)
Vyhledejte asasína a nenápadně pro něj zabijte vojáky v ulicích. Dostanete mapu opilých námořníků v přístavu.

62. Vyšetřování VI (5-6)
Vyhledejte dva hovořící muže, vojáka a námořníka a až se rozejdou, ukradněte vašemu cíli dopis vyhlášky s mapou oblastí kontrolovaných strážemi v přístavu.

63. Znalosti (5-7)
Po získání dostatku informací se vraťte na ústředí za rafiqem a ten schválí váš cíl.

64. Zabití (5-8)
Vydejte se do přístavu. Uvidíte jak Sibrand obviňuje učence z toho, že je asasín a poté ho zabije. z ní vyjíždí anglický král Richard a William se vrací do pevnosti. 
SibrandSibrand. Velitel přístavu, který se po smrti svých bratrů obává o svůj život a nepřítele vidí pomalu v každém. Sibrand odpluje na velkou loď a má kolem sebe velmi početnou ochranku. V ideálním případě ho zabijte když je na lodi. Pokud vás uvidí, bude utíkat do přístavu. Na konci jeho cesty bude bojovat ale přidá se i početná posádka přístavu.
Sibrand: Prosím, nedělej to.
Altaïr: Ty se bojíš.
Sibrand: Samozřejmě, že se bojím!
Altaïr: Ale teď už budeš v bezpečí. V náručí svého Boha.
Sibrand: To tě moji bratři nic nenaučili? Vím, co mě čeká, nás všechny.
Altaïr: Když ne tvůj Bůh, tak co?
Sibrand: Nic. Nic nečeká. A toho se bojím.
Altaïr: Ty nevěříš.
Sibrand: Jak bych mohl, když vím, co vím? Co jsem viděl? Důkazem byl náš poklad.
Altaïr: Důkaz čeho?
Sibrand: Že tento život je vše, co máme!
Altaïr: Tak vydrž ještě chvíli a pověz mi o roli, kterou jsi měl hrát.
Sibrand: Blokáda po moři, aby ti hloupí králové a královny neposlali posily. Jakmile… jakmile bychom…
Altaïr: Dobyli Svatou zemi?
Sibrand: Osvobodili ji, ty blázne! Od tyranie víry.
Altaïr: Svobody?! Pracoval jsi na rozvracení měst, ovládal jsi lidské mysli, vraždil jsi každého, kdo se proti tobě ozval!
Sibrand: Věřil jsem ve svou věc a poslouchal rozkazy. Stejně jako ty.
Po vraždě se vraťte na ústředí, oznamte splnění úkolu. Poté se vraťte do Masyafu.

Rozhledny (9)
Ve Střední čtvrti Acre je 9 rozhleden. Zdolejte je všechny. Odkryjete tím mapu.

Záchrana obyvatel (7)
Ve Střední čtvrti Acre je 7 ohrožených obyvatel. Pobijte vojáky co je obtěžují a zachraňte je. Objeví se hloučky lidí, kteří vám pomohou (skrývání nebo zadržení stráží).

Přídavné paměti – Německé praporky (33)
Po Střední čtvrti Acre je ukryto 33 praporků. Najděte je.

65. Vyšetřování I (5-9)
Po zabití jednoho z cílů (jakéhokoli) vám Al-Mualim vrátí část výbavy. 
Synchronizace DNA 8 (Vyšší poškození Krátké čepele, Extra Vrhací nože)
Vydejte se do Damašku.
Nově je přístupná Střední čtvrť. Vyhledejte ústřednu Asasínů a tamní rafiq vás informuje o cíli.
Vyhledejte asasína a v časovém limitu doběhnete k jeho kolegovi. Dá vám dopis pro Jubaira.

66. Vyšetřování II (5-10)
Vyhledejte dva civilisty a vyslechněte jejich rozhovor.

67. Vyšetřování III (5-11)
Vyhledejte herolda, na klidném místě ho zbijte a vyslechněte.

68. Vyšetřování IV (5-12)
Vyhledejte asasína a nenápadně pro něj zabijte vojáky v ulicích. Dostanete mapu pravděpodobné pozice Jubaira (1/3).

69. Vyšetřování V (5-13)
Vyhledejte asasína a zničte pro něj stánky obchodníků tím, že do nich někoho hodíte. Dostanete mapu pravděpodobné pozice Jubaira (2/3).

70. Vyšetřování VI (5-14)
Vyhledejte dva hovořící civilisty a až se rozejdou, ukradněte vašemu cíli dopis pro Jubaira s mapou pravděpodobné pozice Jubaira (3/3).

71. Znalosti (5-15)
Po získání dostatku informací se vraťte na ústředí za rafiqem a ten schválí váš cíl.

72. Zabití (5-16)
Vydejte se do města, do Medresy. Uvidíte jak Jubair pálí knihy a přihodí i učence, který mu odporoval. Poté se Jubair přesune na jedno z míst ve městě, které můžete přesně určit pomocí získaných map.
Jubair Al HakimJubair Al Hakim. Nejvyšší učenec v Damašku. Jubair se rozhodl očistit lid od lží spálením všech knih. Svoji práci provádí jeho lidé na více místech. A protože jsou jeho svěřenci oblečeni jako on, je těžké poznat, kdo z nich je opravdu Jubair. Až najdete pravého Jubaira (můžete zlikvidovat i jeho věrné) zabijte ho z vyvýšené pozice. Pokud to nevyjde, Jubair bude bojovat a přidají se k němu i učenci okolo.
Jubair: Proč? Proč jsi to udělal?
Altaïr: Lidé musí mít svobodu dělat to, čemu věří. Nemáme právo trestat někoho za to, co si myslí, bez ohledu na to, jak moc s tím nesouhlasíme.
Jubair: A co potom?
Altaïr: Zrovna ty bys měl znát odpověď. Pouč je. Nauč je rozlišovat mezi dobrem a zlem. Musí je osvobodit vědomosti, ne násilí.
Jubair: Oni se nepoučí, jsou pevně zakotveni ve svých způsobech. Jsi naivní, když si myslíš opak. Je to nemoc, na kterou existuje jen jeden lék.
Altaïr: Mýlíš se. A právě proto si musíš odpočinout.
Jubair: Nejsem snad nepodobný těm vzácným knihám, které se snažíš zachránit? Zdrojem poznání, s nímž nesouhlasíš? A přesto mi raději rychle ukradneš život.
Altaïr: Malá oběť pro záchranu mnohých. Je to nutné.
Jubair: Neinspirují snad křižáky starobylé svitky? Svitky které naplňují Saladina a jeho muže pocitem spravedlivého hněvu? Jejich texty ohrožují ostatní, přinášejí smrt v jejich stopách. I já jsem přinášel malou oběť. Teď už na tom pramálo záleží. Tvůj čin je dokonán a já také.
Po vraždě se vraťte na ústředí, oznamte splnění úkolu. Poté se vraťte do Masyafu.

Rozhledny (7)
Ve Střední čtvrti Damašku je 7 rozhleden. Zdolejte je všechny. Odkryjete tím mapu.

Záchrana obyvatel (8)
Ve Střední čtvrti Damašku je 8 ohrožených obyvatel. Pobijte vojáky co je obtěžují a zachraňte je. Objeví se hloučky lidí, kteří vám pomohou (skrývání nebo zadržení stráží).

Přídavné paměti – Saracénské praporky (100)
Po celém Damašku je ukryto 100 praporků (33 – Chudinská, 33 – Bohatá, 34 – Střední). Najděte je.

Současnost…
Až Vidic odejde, promluvte s Lucy. Prozradí, že Abstergo našlo onen artefakt ale byl zničen. Poté si projděte PC kvůli mailům. Poté běžte spát a druhý den zase do Animu.

 

Sekvence VI. – Robert de Sable (Jeruzalém)

73. Vyšetřování I. (6-1)
Al-Mualim vám vrátí postavení na maximální úroveň.
Synchronizace DNA 8 (Vyšší poškození meče, Extra Vrhací nože)
Vydejte se do Jeruzaléma.
Nově je přístupná Střední čtvrť. Vyhledejte ústřednu Asasínů a tamní rafiq (Malik) vás informuje o cíli.
Vyhledejte dva civilisty a vyslechněte jejich rozhovor.

74. Vyšetřování II. (6-2)
Vyhledejte dva hovořící muže, Templáře a Saracéna a až se rozejdou, ukradněte vašemu cíli mapu rozmístění stráží při pohřbu (1/1).

75. Vyšetřování III. (6-3)
Vyhledejte herolda, na klidném místě ho zbijte a vyslechněte.

76. Vyšetřování IV. (6-4)
Vyhledejte asasína a nenápadně pro něj zabijte vojáky v ulicích. Dostanete mapu Robertových rytířů na pohřbu.

77. Vyšetřování V. (6-5)
Vyhledejte asasína a nenápadně pro něj zabijte lučištníky na střechách. Dostanete mapu cesty učenců na pohřeb.

78. Vyšetřování VI (6-6)
Vyhledejte asasína a v časovém limitu doběhnete k jeho kolegovi. Dá vám mapu rozmístění stráží při pohřbu (1/2).

79. Znalosti (6-7)
Po získání dostatku informací se vraťte na ústředí za rafiqem a ten schválí váš cíl.

80. Zabití (6-8)
Vydejte se do na hřbitov. Uvidíte jak Imám pronáší řeč nad hrobem Majd Addina za přítomnosti Roberta a jeho Templářů. Vytipujte správný moment a zaútočte, protože tichá vražda tentokrát není možná. Už podle hlasu (rozkazy, sténání) ale zjistíte, že v Robertově brnění je někdo jiný!
MariaMaria je na pohřbu Majd Addina a vydává se za Roberta de Sable. Díky brnění, a přilbě si ji lze splést s Robertem. Snažte se nejprve zlikvidovat ostatní vojáky na hřbitově a také rytíře. Marii si nechte až na konec, protože i když je to žena, je velmi silná a vydrží hodně. Altaïr její život ušetří, byť je Maria Templářkou.
Altaïr: Chtěl bych vidět tvé oči, než zemřeš. (po sejmutí přilby je Altaïr překvapený).
Maria: Cítím, že jsi čekal někoho jiného.
Altaïr: Co je to za kouzlo?!
Maria: Žádné kouzlo. Věděli jsme, že přijdeš. Robert si potřeboval být jistý, že bude mít čas utéct.
Altaïr: Tak utekl!
Maria: Nemůžeme ti upřít úspěch. Zmařil jsi naše plány. Nejdřív poklad, pak naše muže. Kontrola nad Svatou zemí nám unikla. Ale pak spatřil příležitost, získat zpět, co bylo ukradeno, obrátit vaše vítězství v náš prospěch.
Altaïr: Al Mualim stále drží váš poklad a my jsme vaši armádu porazili už dříve. Ať už má Robert v plánu cokoli, znovu selže.
Maria: Ach, ale teď se nebudete potýkat jen s templáři.
Altaïr: Mluv rozumně!
Maria: Robert jede do Arsufu, aby se zasadil o to, aby se Saracéni a Křižáci spojili proti asasínům.
Altaïr: To se nikdy nestane! Nemají k tomu žádný důvod.
Maria: Možná ne. Ale teď jsi jim jeden dal. Vlastně devět. Těla, která jsi tu zanechal, oběti na obou stranách. Udělal jsi z asasínů společného nepřítele a zajistil jsi zničení celého svého řádu. Dobrá práce.
Altaïr: Ne devět. Osm.
Maria: Jak to myslíš?
Altaïr: Nejsi můj cíl. Nevezmu si tvůj život. Můžeš jít, ale nenásleduj mě.
Maria: To nepotřebuji. Už jsi se opozdil.
Altaïr: Uvidíme.
Po propuštění Marie se vraťte na ústředí, oznamte situaci. Poté se vydejte do Království.

Rozhledny (7)
Ve Střední čtvrti Jeruzaléma je 7 rozhleden. Zdolejte je všechny. Odkryjete tím mapu.

Záchrana obyvatel (7)
Ve Střední čtvrti Jeruzaléma je 7 ohrožených obyvatel. Pobijte vojáky co je obtěžují a zachraňte je. Objeví se hloučky lidí, kteří vám pomohou (skrývání nebo zadržení stráží).

Přídavné paměti – Jeruzalémské praporky (100)
Po celém Jeruzalémě je ukryto 100 praporků (34 – Bohatá, 33 – Chudinská, 33 – Střední). Najděte je.

Přídavné paměti – Zabít všechny Templáře (60)
Ve světě je ukryto 60 Templářských rytířů: 30 – Království, 10 – Damašek (3 – Chudinská, 4 – Bohatá, 3 – Střední), 10 – Acre (4 – Chudinská, 3 – Bohatá, 3 – Střední), 10 – Jeruzalém (4 – Bohatá, 3 – Chudinská, 3 – Střední). Najděte je a zabijte. Nebude to snadné, protože jsou odolní a útočí jakmile vás uvidí.

81. Zabití (6-9)
Přes Království jeďte do Arsufu (nedaleko Acre).

Arsuf

Arsuf. Zničené město u pobřeží nedaleko Acre. Přístupná je pouze úzká skalní stezka vedoucí k táboru křižáků. Arsuf je poslední novou lokací, kterou navštívíte během příběhu.

Po nějaké době jízdy bude muset nechat koně a pokračovat pěšky. Cestou pobíjejte rytíře saracény a následně i křižáky až dorazíte před Richarda. Varujete ho před Robertem a on nechá rozhodnout vše soubojem.
Robert de SabléRobert de Sable. Velitel Templářů a zosnovatel jejich plánů. Robert je naoko věrný Richardovi, ale ve skutečnosti má se Svatou zemí své plány. Nejprve se vám postaví velká přesila Robertových rytířů. Bojujte jak nejlépe umíte a porazte je. Poté duel s Robertem. Je velmi silný. Využijte úskoky a prolomení chvatů.
Altaïr: Je tedy hotovo. Tvé plány, stejně jako ty, jsou ukončeny.
Robert (směje se): Ty o plánech nic nevíš. Jsi jen loutka. Zradil tě, chlapče, stejně jako zradil mě.
Altaïr: Mluv rozumně, templáři, nebo nemluv vůbec!
Robert: Devět mužů, které tě poslal zabít, ano? Těch devět, kteří střežili tajemství pokladu.
Altaïr: Co s nimi?
Robert: Nebylo jich devět, kdo poklad našli, asasíne. Ne devět, ale deset.
Altaïr: Desátý?! Nikdo nesmí žít, kdo nese tajemství. Řekni mi jeho jméno!
Robert: Ale vždyť ho dobře znáš. A silně pochybuji, že by sis vzal jeho život tak ochotně, jako sis vzal můj.
Altaïr: Kdo?!
Robert: Je to tvůj pán, Al Mualim.
Altaïr: Ale on není templář!
Robert: Nikdy tě nenapadlo, jak je možné, že toho tolik ví? Kde nás najít, kolik nás bylo, čeho usilujeme dosáhnout?
Altaïr: Je to mistr asasínů!
Robert: Oui. (Ano.) Mistr lží. Ty a já jsme jen dva pěšáci v jeho velké hře. A teď, po mé smrti, zůstáváš jen ty. Myslíš, že tě nechá žít, když všechno víš?
Altaïr: O poklad nemám zájem.
Robert: Ale on má! Jediný rozdíl mezi tvým pánem a mnou je ten, že on se nechtěl dělit.
Altaïr: Ne…
Robert: Ironie, že? Že já, tvůj největší nepřítel, jsem byl tvou zárukou bezpečí. Ale teď jsi mi vzal život, a tím jsi ukončil svůj vlastní.
Po rozhovoru s Richardem se vydáte do Masyafu.

Současnost…
Na Abstergo útočí asasíni ale Vidicovi lidé útok odrazí. Až Vidic odejde, promluvte s Lucy. Ukáže vám chybějící prst – je také asasínkou! Běžte do pokoje ale poté se vraťte a projděte si PC pro nové maily. Je zde i mail s kódem do konferenční místnosti (za oknem). Uvnitř je PC vedoucího projektu Alana Rikkina s dalším mailem. Poté běžte spát a druhý den naposledy do Animu.

 

Sekvence VII. – Al Mualim (Ráj)

82. Zabití (7-1)
V Masyafu narazíte na vlastní mysli zbavené lidi. Nahoře nad vesnicí vás přepadnou asasíni – pobijte je. Před další skupinou vás zachrání Malik a jeho lidé. Jděte do pevnosti, skrze dav a do zahrad. Tam vás na balkonu čeká mistr.
Al-MualimAl Mualim. Velmistr řádu asasínů a správce pevnosti Masyaf. Al Mualim je starý ale uznávaný muž. Společně s Templáři nalezl poklad pro který později poslal své muže. Al Mualimovi zbývalo už jen jedno – nechat svého nejlepšího žáka, Altaira, aby zabil zbylé Templáře. Al Mualim disponuje Úlomkem Ráje.
Nejprve Al-Mualim vytvoří jablkem iluze Devítky (všech ostatních Templářů). Je tedy nutné je všechny porazit v boji ale naštěstí jsou tentokrát všichni stejně silní. Můžete využít prostředí a například srážet nepřátele ze střech altánků anebo se je pokusit rozdělit a zabíjet jednotlivě.
V druhé fázi boje Al Mualim vytvoří osm svých kopií. Není třeba porazit všech devět Al Mualimů, stačí porazit skutečného Al Mualima. Otázkou je, který z nich to je. Se štěstím by tenhle boj nemusel být tak obtížný, hlavně sledujte pravého Al Mualima a snažte se ho neztratit.
Následuje závěrečný duel proti Al Mualimovi. Duel jeden na jednoho ale nic lehkého to nebude. V případě používání útočných komb se Al Mualim teleportuje na jiné místo v zahradě a vaše zdraví automaticky klesne na minimální hodnotu. Klíčem je provádění úskoků a protiútoků, tedy sázka na rychlost a reflexy.
Al Mualim: Nemožné! Žák neporazí učitele…
Altaïr: Laa shay’a waqi’un moutlaq bale kouloun moumkine. (Nic není pravda, vše je dovoleno.)
Al Mualim: Mualim: Vypadá to tak. Vyhrál jsi tedy. Jdi a vyzvedni si svou výhru.
Altaïr: V ruce jsi držel oheň, starče. Měl by být zničen.
Al Mualim: Zničit jedinou věc, která může ukončit křížové výpravy a nastolit skutečný mír? Nikdy.
Altaïr: Tak to udělám já.
Al Mualim: To se ještě uvidí.
Přistupte k Úlomku, který vytvoří holografickou mapu Země s vyznačenými místy dalších artefaktů.

Současnost…
Za oknem je vidět sám vedoucí představitel Absterga Alan Rikkin. Po získání pozice artefaktů je spokojený ale Lucy mu naštěstí rozmluví vaši vraždu. Až odejdou, zjistíte, že máte schopnost Orlího pohledu. Po laboratoři je mnoho symbolů a šifer.
Tip – Pokud se vyznáte v luštění šifer, můžete vzkazy odhalit. Stojí tu, že „…mají v plánu vyslat artefakty na oblohu a tím kontrolovat celé lidstvo…“ a také, že „…vysáli moji duši, já vysál své tělo abych ti ukázal…“
V ložnici nad postelí najdete Orlím pohledem další texty od vašeho předchůdce.
Konec příběhu… titulky

Po titulcích se vraťte do laboratoře. Projděte si v PC nové maily. Vlezte do Animu a u výběru poslední vzpomínky (7-1) je příloha – dopis od Altaira o obnově řádu

 

DNA

Postup ve hře, tedy zobrazování úkolů je prováděno přes DNA synchronizaci. DNA je jakýsi přehled aktivit – hlavní mise, vedlejší mise i dodatečné (např. sběratelské) aktivity.
Mohlo by se zdát, že pokud hráč zkompletuje DNA synchronizaci, má hru automaticky splněnou na největší možné maximum. Ovšem v některých dílech AC série existují i podružné aktivity, jež nejsou v DNA synchronizaci zahrnuty.
Tip – Po odehrání hry se můžete ve většině AC k pamětím vracet a pouštět je znovu a znovu.

Sekvence I (Šalamounův chrám) – 4 paměti
Sekvence II (Zrádce + Tamir) – 12 pamětí
Sekvence III (Garnier de Naplouse + Talal) – 16 pamětí
Sekvence IV (Abu’l Nuqoud + William z Montferratu + Majd Addin) – 24 pamětí
Sekvence V (Sibrand + Jubair Al Hakim) – 16 pamětí
Sekvence VI (Robert de Sable) – 9 pamětí
Sekvence VII (Al Mualim) – 1 paměť
Celkem – 82 pamětí

 

UPlay

– Série AC běžně funguje přes Ubisoftem vyvinutou službu UPlay. Hry aktivované na UPlay dodávají navíc systém UPlay bodů a odměn. Některé díly AC série, nabízejí jakési dodatečné odměny – drobnější bonusy jako nové zbraně, wallpapery atd.
– Původně se UP odměny kupovaly na základě UP výzev. Nyní už je možné si všechny odměny vyzvednout zdarma.

 

Zajímavosti

Kniha Assassin’s Creed – Tajná křížová výprava
– Spisovatel Oliver Bowden převyprávěl řadu her z AC série do knižní podoby. Z obecného hlediska nejsou knihy kdovíjak úžasným uměleckým dílem, ale o to ani tak nejde. Koho zajímají nějaké ceny nebo názory kritiků? Důležité je, že jsou knížky velmi čtivé a že se děj věrně drží hře, takže ať už dáte přednost hře, či knize, výsledek by měl být z hlediska pochopení děje víceméně totožný.
Přesto tu ale hraje roli jedno významné ALE – totiž knihy nijak valně nepopisují dějovou linii ze současnosti. A to může být docela výrazný problém.
Tajná křížová výprava sice popisuje děj AC I, ale byla napsána až jako třetí v pořadí.

DLC a ULC
– AC je slavnou sérii a každá slavná série přichází s různými edicemi…
– Základem je krabička se hrou + aktivační klíč, případně pouze aktivační klíč, jste-li příznivci digitální verze. I v obyčejné, nejlevnější možné krabičce, však můžete u některých AC najít speciální kód, po jehož zadání se vám ve hře zpřístupní část tzv. ULC obsahu. Jedná se o drobný odemykatelný bonusový obsah jako je třeba nová zbraň nebo paměť. Tento ULC obsah bývá zkompletován ve sběratelských edicích nebo v některých DLC.
– Zmínil jsem sběratelské edice… to jsou edice přinášejí bohatý bonusový obsah a to jak digitální, tak fyzický. Artworky, soundtracky, figurky, kartičky, zmíněný obsah do hry, plakáty,… a to vše zabalené ve stylové krabičce. AC však nemívá jen jednu sběratelskou edici, ale hned několik a to obvykle v závislosti na platformě a oblasti, kde se hra prodávala (liší se hlavně americký a evropský trh).
– Občas vychází antologie, která v sobě kompletuje několik dílů série, přičemž opět může zahrnovat vybraný ULC i DLC obsah.
– A pak tu je politika DLC. Tady mluvíme samozřejmě pouze o digitálním obsahu. A jak už jsem řekl, některá DLC v sobě zahrnují onen ULC obsah, který bývá jinak rozkouskován po běžných krabicích se hrou, ve sběratelských a jiných edicích. DLC můžeme v rámci celé herní série rozlišit do několika kategorií…
1) Příběhové DLC obsahující nové sekvence pamětí spadajících do děje základní hry.
2) MP DLC přidávající pouze multiplayerový obsah.
3) ULC DLC přidávající ULC obsah – předměty, zbraně, nebo MP postavy.
4) Samostatné DLC představující zbrusu nové příběhy na nových, či upravených mapách.
5) Zdrojové DLC, které šetří herní čas surovinami, či ukazateli předmětů.
– U některých dílů AC série je k mání Season pass, což je digitální zakoupení všech DLC, které k dané hře jsou / budou.

Intro
Po spuštění hry se přehraje animovaná sekvence v níž Altair zabije pár svých cílů a poté uteče před vojáky, načež se ztratí v davu. Tahle animace je zajímavější než se zdá, neboť předvede řadu prvků charakterizujících AC I. Akrobacie, skrytá čepel, běh po střechách, splývání s davem… Všimněte si však začátku, kdy Altair zabije vojáka kuší! Kuše ale v AC I vůbec není. Možná, že s ní tvůrci počítali, ale nakonec byla ze hry vypuštěna.

Postavy a herci (CZ verze)
AC I je jediným dílem, který se může pyšnit českým dabingem. Srovnávací video postav a jejich dabérů od Kristýnu Slukové můžete shlédnout zde