AC (2): Brotherhood

AC B

 

Titulní skladba

Ezio podruhé… Je to tak, tvůrci evidentně věřili tomu, že sympaťák z Florencie zvládne utáhnout více her a což o to, on by to patrně zvládnul, ovšem tvůrci u Bratrstva poněkud zaškobrtli. Renesanční Itálie se zdá být jako fajn poutavá doba, ale ne tak poutavá, aby utáhla dvě AC hry. Zvláště, když 6 volně přístupných map z AC II dalo zavděk jen jedné jediné. Řím to prostě neutáhne, nezvládne podržet celou hru, která je navíc stejně dlouhá jako její předchůdce.

Příběh boduje a má v rukávu nejednu nápaditou misi a nejeden zvrat. Navíc má Ezio důstojného soupeře, který dokáže pořádně zatopit. Je pravda, že počet cílu se snížil, ale propracovanost jejich charakterů stoupla. Na scénu se vrací Rodrigo Borgia a s ním i jeho vypečená rodinka. Oproti tomu některé jiné cíle jsou stejně mizerně propracované jako v AC II. Ještě, že jsou noví členové společenstva záporáků zvěčněni na krabičce hry, jinak na ně nejspíše rychle zapomenete… Potěší návrat starých známých postav – Machiavelli (ten má fůru prostoru), Da Vinci, La Volpe, rodinka Auditore a mnozí další. Mezi AC I a II byl obrovský skok jak geografický, tak časový, ale mezi AC II a AC B jsme prakticky na tom samém místě, což znamená přímou návaznost na minulý díl. Z toho důvodu opravdu není dobré vynechat AC II a pořídit si rovnou Bratrstvo. Ale věřím, že drtivá většina hráčů AC začíná od začátku.

I Desmondův příběh se pohnul a můžu říct něco, co jsem vůbec nečekal, že někdy řeknu, totiž – Desmond se zdržel na obrazovce déle než by se mi líbilo. Jeho dějová linie je sice opět akční, ale jednotlivé skákací úseky se hrozně často natahují. Ale zase je tu hezká možnost kdykoli opustit Animus, pokecat s kolegy, projít maily… Svým pojetím se to trochu blíží AC I.

Zpočátku jsem dost kritizoval, tak si řekněme proč. Začnu tím, co je na hře nejhorší a tím je paradoxně veškeré dění v Římě, čili 90% hry. Teď to asi vypadá, že Bratrstvo za nic nestojí, ale je rozdíl mezi nejhorším a špatným. Klasická herní náplň, čili poskakování po střechách, sběratelské aktivity, ježdění na koni, plnění hádanek Pravdy (jsou těžší a lepší), vraždění, mlácení, sledování, závodění…, je to tu znovu a bez nějakých výrazných změn. Je to jako protáhnout si herní dobu AC II o 30 hodin. Stejná architektura, stejné principy, stejné mise… Jen nové, obrovské město rozdělené do čtyř částí, přičemž zhruba polovinu mapy tvoří hustá městská zástavba a zbytek venkov plný chrámů a polí. Přesun po takhle velké mapě je problematický a nijak zvláště tomu nepomohou ani zkratky a ani koně (kteří mohou nově vjet i do ulic). Navíc, zatímco v minulých dílech se velká města otevírala postupně a většina nově zpřístupněných misí se odehrávala právě v té nové čtvrti, tady je 80% města k dispozici už ve třetí sekvenci a úkoly se běžně plní všude možně. Dlouhé přesuny napříč mapou jsou tak zcela běžné a zbytečně natahují herní dobu.

Novinky zde samozřejmě jsou také… Tak například rozdělení města do částí, kterým vládnou nepřátelé. Vypadá to a je to opravdu zajímavé. Hlavní základnou každé části města je věž, kterou je třeba zapálit a ještě předtím zabít tamního velitele. Díky skutečnosti, že velitel je většinou zbabělec, je obvykle nutné počínat si opatrně a nevyplašit ho. Pokud je čtvrť vyčištěna, Ezio může začít s renovací doposavad zavřených obchodů, čímž mu do kapsy plynou zisky. Je to pokročilá fáze vylepšování vily v AC II. Tady se vylepšuje celé město. Jinak se ale finanční systém moc nezměnil, tedy až na poměrně komplikovaně vyhlížející možnost investic do vlastněných obchodů. Souvisí to s ostatními online hráči, kterých ale v současné době nebude mnoho. Zjednodušeně řečeno jde o sázku do loterie – čím více peněz do obchodu investujete, tím více můžete vydělat i prodělat.

Druhou významnou novinkou je Bratrstvo. Ezio už není sám a může najmout nového Asasína, vycvičit ho a následně jej přivolávat do terénu nebo ho posílat na speciální mise s proměnlivou obtížností i výdělkem. Asasíni se postupem času vylepšují a hráč vybírá, co jim za získané zkušenosti vylepší. Pokud asasín umře, je načase doplnit partu nějakým novým. Tyto RPG prvky jsou zřejmě hlavním tahákem hry, ale mě to nijak zvláště netáhlo. Když je spřátelený asasín povolá do akce, pomůže zabít pár nepřátel a po boji zmizí. Tolik k ‚úžasnému‘ principu Bratrstva. Je to jakási tlupa bezduchých nindžů bojující stylem – zjev se, udeř a zmiz (a to doslova).

Další výraznou novinkou je možnost procentuální synchronizace. Většina misí má dodatečný úkol, přesněji podmínku, která pokud je splněna, je dosaženo 100% synchronizace mise. Jinými slovy jde o mnohdy obtížné úkoly navíc. Nezní to špatně, jenomže někdy jsou ty úkoly vážně na hraně a vyžadují řadu restartů. Zabít partu fanatiků aniž by vás jedenkrát zasáhli nebo v šibeničním časovém limitu proběhnout hrobkou… není to žádná sranda.

Pak tu jsou ještě pochybné archievementy neboli úkoly pro frakce typu zabij X nepřátel pomocí schopnosti Y. Systém archievementů je v jakékoli hře obecně vzato pouze nesmyslné diktování hráčům, jak mají hrát. Obzvláště hra založená na velké volnosti a svobodě konání by něco takového mít neměla. Jediné, co lze přičíst Bratrstvu k dobu je skutečnost, že za splnění těchto úkolů frakcí jsou odměny.

A teď se budu věnovat tomu, co se tvůrcům opravdu povedlo. Obvykle jsou to detaily, ale detaily jsou důležité. Vezmu to v bodech…

1. Ezio pokračuje přesně tam, kde skončil. Na samém počátku Bratrstva máte přesně tu výbavu, jako na konci AC II a stojíte jsem na tom samém místě. Tomu říkám perfektní návaznost! Samozřejmě, že Ezio nezůstane takovým borcem po celou hru, ale už jen to počáteční provázání se počítá.
2. Monteriggioni je další tahák. Jiná hra a přesto stejné místo. Je skvělé si vilu prohlédnout znovu, vidět ty obchůdky kde jste tolikrát nakupovali, prohlédnout si pár obrazů i vyšplhat na věže. A Monteriggioni hraje roli i v Desmondově příběhu. Vidět vilu tehdy a v moderním hávu je další skvělý detail.
3. Mise Cristiny, tj. další bodík k dobru. Děj okolo Cristiny v AC II velmi rychle vyšuměl do prázdna. Je pěkné se v rámci vzpomínky ve vzpomínce podívat do Florencie a Benátek, projít se po známých místech a potkat postavy, které zemřeli už v AC II. A i ta dějová linka má něco do sebe.
4. Leonardovy stroje, čili série dlouhých misí na nových mapách, v nichž se obvykle vyžaduje utajený postup. Hlavně tu ale jsou funkční stroje, které snad Leonardo skutečně kdysi navrhl. Dělo, kulomet, tank… perfektní mise.

A to by bylo skoro vše. Bratrstvo samo o sobě není špatné, ale chvílemi působí jako nastavovaná kaše a co se nového koření týče, to se také vyvedlo jen zčásti. Myslím, že málokterá země omezená jednou historickou dobou by měla dost materiálu na to, aby utáhla dvě 30ti hodinové hry. Přesto se nedá říct, že by bylo Bratrstvo špatné. Pouze laťku kvality snižuje a ani nemění překážkovou dráhu.

Herní doba – cca 30 hodin
Hodnocení – 80%


 

DNA

DNA

– Hlavní dějová linie je v Bratrstvu kratší než v AC II. Ale i tak zabere dost času… Důležité je zmínit, že hlavní mise, respektive paměti, lze oproti AC II kdykoli opakovat. Z toho také vychází možnost procentuální synchronizace, tedy každá mise má dodatečný úkol, jehož splnění zvýší výslednou synchronizaci. Jak vidíte z obrázku, v AC B jsem zůstal kousíček pod vrcholem.

DNA

Sekvence I (Nakonec mír) – 8 pamětí
Sekvence II (Divokost tygrů) – 8 pamětí
Sekvence III (Bojovník, milovník a zloděj) – 4 paměti
Sekvence IV (Doupě zlodějů) – 9 pamětí
Sekvence V (Bankéř) – 5 pamětí
Sekvence VI (Baron de Valois) – 4 paměti
Sekvence VII (Klíč od hradu) – 5 pamětí
Sekvence VIII (Borgiovi) – 6 pamětí
Sekvence IX (Pád) – 2 pamětí
DLC – Da Vinciho zmizení – 8 pamětí
(DLC – Koperníkova konspirace – 8 pamětí) – není pro PC verzi
Celkem – 51 pamětí + 8 DLC pamětí (+ 8 DLC pamětí)

 

Současnost

Primární
– Hlavní linie současnosti sestává prakticky jen ze dvou úseků. V tom prvním přijde na řadu množství akrobatických aktivit ve vile Monteriggioni. No a ve druhém další akrobatické aktivity tentokrát v Římě. Navíc po odehrání příběhu není možné vrátit se do současnosti, tak na to pamatujte a nenechte si ujít nic z níže zmíněného.

Sekundární
– V AC B je možné kdykoli opustit Animus a vrhnout se na vedlejší aktivity. Tou klasickou je hovor s postavami – Lucy, Rebecca a Shaun, čili složení stejné. Vyplatí se po každé sekvenci opustit Animus a se všemi hodit řeč.
– Na počítači v úkrytu lze procházet maily, které si čtyřka tramperů ze současnosti posílá. Že je zvláštní bydlet v jedné místnosti a posílat kolegům stojícím opodál maily? Scénáristé AC si to nemysleli.
– Konečně je možné opustit úkryt a vyjít nahoru do městečka Monteriggioni. Pobyt venku je časově omezený, ale zase se sem lze kdykoli vracet. Důležité je, že v Monteriggioni se nachází 5 artefaktů rodiny Auditore, které se po sesbírání přesunou dolů do úkrytu. Jsou to: Mariina truhla na pírka, Eziův opasek, Kápě Medicejů, Claudiina kniha a Mariův meč.

 

Aktivity mimo DNA

Pravda
– Hledání Pravdy se vrací téměř nezměněné. Tentokrát je rébusů 10 a opět poodhalují pozadí důležité údálosti – osudu Subjektu 16, neboli Desmondova předchůdce.
– Menší nápověda rébusů..
1) Vyberte obrazy na kterých jsou nepracující aristokraté – 1,3,4,8,10
Pěšec E2 na E4
2) Pěšec F2 na F4
3) Řešení šifry – „4,0,obrácená0,obrácená4“
Pěšec F4 na E5 – sebrat pěšce
4) Vyberte obrazy na kterých jsou vědci a jejich stroje – 2,3,8,9,10
Pěšec G2 na G3
Zvolte sinusoidu – 1,2
5) Královna D1 na E2
Řešení šifry – „plný půlkruh,4xlomítko, přepůlený obdélník, přeškrtnutý přepůlený obdélník“
6) Řešení šifry – „20,27,33,13“
Zvolte sinusoidu – 1,2,4
Jezdec G1 na F3
7) Vyberte obrazy na kterých jsou inženýři – 2,4,7,8,10
Řešení šifry – „C,neúplnéM,neúplnéZ,K“
Jezdec B1 na C3
8) Zvolte sinusoidy – 1,5,8,9
Král E1 na F2
9) Vyberte obrazy na kterých jsou dráty – 2,3,6,8,10
Zvolte sinusoidu – 1,3,6,12
Střelec F1 na G2
10) Vybete obrazy na kterých jsou děti – 3,4,6,8,10
Řešení šifry – „89,5,334,21“
Zvolte sinusoidu – 1,18
Král F2 mimo hrací plochu (byl dán šach mat)

Virtuální výcvik
Z menu je možné přejít na obrazovku virtuálního výcviku, kde je 23 navržených úkolů spadajících do 4 kategorií (akrobacie 9, tiché zabíjení 6, sběr vlajek 3 a boj 5). Za každou úlohu lze získat tři medaile, přičemž krom dobrého pocitu je možné vyhrát i odměny.
– Za splnění všech úkolů na bronz se odemkne nový vzhled Raidena
– Za splnění tří úkolů na zlato se splní UP akce

Harlekýni
V rámci DLC Da Vinciho zmizení se na mapě Říma objeví pět agresivních harlekýnů. Úloha je prostá – porazit je. Bohužel jejich pozice je neznámá, takže nezbývá než hledat a hledat.


 

Lokace

Mapa B

Bratrstvo se vyznačuje tím, že má jen jednu svobodně přístupnou mapu. Dále pak spoustu menších map, které se navštěvují v rámci misí.

 

Řím

Řím

Hlavní a největší mapa AC B. Všechny ostatní mapy jsou jen vedlejší neboť 95% hry se odehraje zde v Římě. Ten je rozdělen na čtyři velké čtvrti, přičemž zhruba polovina města je tvořena městskou zástavbou a polovina kopcovitým venkovem plným farem, starých památek a akvaduktů. V soutěži o nejpůsobivější historickou stavbu může soupeřit především Koloseum a Andělský hrad. Obě jsou to obrovité majestátní stavby. V celém Římě je až neskutečných 77 památek, jež se zaznamenávají do databáze. A též jsou tu k nalezení všechny symboly Pravdy a všechny hrobky ve hře. Řím je zkrátka hlavním gró AC B. K volnému průzkumu se však zpřístupní až při druhé návštěvě.
Památky – 77
Symboly Pravdy – 10
Hrobky – 6

 

Příběhové mapy

Navarra

Monteriggioni – Městečko v Toskánsku hraje roli i zde. Mapa je velmi podobná jako v AC II pouze jsou některé části vily zavřené, stejně jako obchody.
Památky – 2

Florencie – Návrat do Florencie se provede pouze v rámci vzpomínkových misí. Přístupná je navíc jen část města.
Památky – 8

Benátky – Do Benátek se podíváme v rámci jedné vzpomínkové mise. Není otevřeno celé město, pouze část. Ale i tak tu je pár památek.
Památky – 3

(Leonardovy stroje) – Série čtyř krátkých map v různých lokalitách Apeninského poloostrova. Navštěvují se v rámci misí jejichž cílem bývá zmocnit se Leonardova stroje a posléze jej zničit.
Památky – 9

Navarre – Město a hrad Viana pod útokem vojáků Cesara Borgii. Obléhací stroje, zničené hradby, hořící budovy… zkrátka město, kterým se prohání válka. Tady se odehrává samostná závěr příběhu.
Památky – 2

Romagna – Velký zámeček s rozsáhlými zahradami a stájí – sídlo Lucrecie Borgie v Romagne. Navštíví se v rámci jedné mise v DLC Da Vinciho zmizení.
Památky – 1


 

Základna Asasínů
Úkryt na ostrově Tiber

HQ

Podzemní úkryt pod ostrovem Tiber. Jedná se o několik navzájem propojených místností vyzdobených prapory řádu, kandelábry a koberci. Aktivit je tu značné množství.

1. Mise asasínů
– V hlavním sále úkrytu je mapa skrze kterou je možné kontrolovat bratrstvo. Právě bratrstvo může mít až 12 členů, přičemž za 1,4 a 6 aktivních členů se odemykají speciální útoky použitelné v terénu.
– Asasíny lze posílat na drobné mise po celé Evropě. K dispozici je dvanáct měst (Florencie, Benátky, Barcelona, Vídeň, Řím, Moskva, Paříž, Londýn, Calicut, Lisabon, Konstantinopol a Kolín nad Rýnem). V těchto městech se neustále generují nové a nové úkoly za jejichž splnění lze získat peníze, předměty pro obchod a XP pro asasíny.
– Každá mise trvá určitou dobu a je různě obtížná. Proto je třeba pamatovat na dvě věci – asasíni, kteří jsou na misi nemohou po tu dobu pomoci Eziovi. A za druhé – úspěch na misi závisí na hodnosti asasínů a na jejich počtu. V případě neúspěchu mise může asasín dokonce zemřít, proto je vhodné nic neriskovat a posílat takové složení asasínů, aby šance na úspěch byla pokud možno stoprocentní.
– Za získané XP asasíni postupují na nové hodnosti a je možné vybírat, zda se jim vylepší výstroj, či výzbroj. Maximální úroveň asasína je 10 a tehdy je v jeho výzbroji skrytá čepel, pistole a kouřová bomba.

2. Tabule výzev
– V hlavním sále úkrytu je na stěně tabule výzev frakce asasínů. V AC B ale existují celkem čtyři frakce, přičemž každá z nich nabízí řadu drobných úloh za jejichž splnění jsou určité odměny.
– Pokud vás zajímá, kde jsou další tři tabule, zavítejte do základen cechů. Ovšem pro zjištění úloh frakcí stačí nahlédnout do DNA (anebo sem).
Cech žoldnéřů
1. Vyslat žoldnéře na stráže (10)
2. Hodit strážného na lešení (5)
3. Zabít surovce (25)
4. Zabít papežskou stráž (25)
5. Ze vzduchu zabít stráže v sedle (10)
6. Provézt dvojité zabití (10)
7. Odzbrojit strážného a zabít jej jeho vlastní zbraní (5)
8. Zabít 5 stráží během 10 sekund (5)
9. Provézt sérii zabití o pěti zabitých (10)
Odměna – 50% sleva na najmutí žoldnéřů
Odměna – Znak cechu
Odměna – Schopnost žoldnéřů odstrkávat otravné minstrely
Odměna – Schopnost žoldnéřů jezdit na koni
Odměna – Těžká zbraň (Bartolomějova sekera)
Cech kurtizán
1. Vyslat kurtizány na stráže (10)
2. Schovat se pronásledovatelům v úkrytu (dav, seno, lavička, studna…) (10)
3. Nepozorovaně pomocí kuše zabít strážného na jeho postu (vchod do tábora) (20)
4. Ukrást koně strážného, aniž by byl zabit jezdec (10)
5. Skrýt mrtvolu do úkrytu (studna, seno, lavička) (5)
6. Otrávit strážného (15)
7. Zabít strážného ochromeného kouřovou bombou (20)
8. Zabít strážného zezadu (10)
9. Zabít strážného z davu (5)
Odměna – 50% sleva na najmutí kurtizán
Odměna – Znak cechu
Odměna – Schopnost kurtizán odlákat pozornost stráží na koních
Odměna – Schopnost kurtizán otrávit stráže jedem
Odměna – Krátká zbraň (Mariina dýka)
Cech zlodějů
1. Vyslat zloděje na stráže (10)
2. Nepřerušovaným sprintem uběhnout 300m (1)
3. Skočit při jízdě na koni na trám (20)
4. Provézt skok důvěry (40)
5. Skočit šipku do vody z výšky 25m (1)
6. Pomocí kapsářtví někoho okrást (250f)
7. Nalétat s padákem celkem 500m (1)
8. Zabít strážného zbraní na dálku (25)
9. Zabít strážného ze vzduchu z trámu (5)
Odměna – 50% sleva na najmutí zlodějů
Odměna-  Znak cechu
Odměna – Schopnost zlodějů okrádat kolemjdoucí a dávat peníze Ezovi
Odměna – Schopnost zlodějů odlákat stráže na koních
Odměna – Střední zbraň (La Volpeho břitva)
Cech asasínů
1. Dát během boje signál asasínským rekrutům (25)
2. Přivolat šípovou bouři (15)
3. Dát asasínskému rekrutovi příkaz zabít vybraný cíl (20)
4. Dát asasínskému rekrutovi signál v průběhu příběhové paměti (5)
5. Povýšit asasínského rekruta na asasína (5)
Odměna – Znak asasínů
Odměna – Střední zbraň (Altairův meč)

3. Znaky
– Po splnění určitého počtu výzev daných frakcí se na stěně ve výstavní místnosti objeví znaky frakcí.

4. Zbrojnice
– Každá získaná zbraň a brnění se přesune na své místo ve zbrojnici, kde je lze libovolně přidávat do aktuální výbavy.

5. Modely
– Modely Leonardových vynálezů. Vždy po splnění mise, kde se tyto stroje využívají, se přesune jejich model do úkrytu.

6. Truhla na pírka
– Truhla do které se vkládají nasbíraná pírka (viz sběratelské předměty).
– Pamatujte, že nestačí pírka sebrat, je třeba je vložit do truhly.

7. Tunel
– Přímo v úkrytu se nachází jeden východ z tunelu pro rychlé cestování. Díky tomu lze okamžitě cestovat mezi již renovovanými tunely po celém Římě a úkrytem.

8. Obrazy
– V obchodech s uměním jsou opět k dispozici obrazy, tentokrát jich je 15. Po jejich zakoupení se obraz přesune do galerie v úkrytu, kde jej lze prohlédnout a dočíst se něco málo o něm.
– Všechny obrazy v AC B pochází z dílny Raphaela, což je obecně vzato činí méně zajímavými, neboť styl mnoha obrazů je podobný.

9. Obrazy cílů
– V galerii se krom běžných obrazů objevují obrazy „cílů“. Cílů píši v uvozovkách, jelikož ne všechny postavy z obrazů skutečně byly Eziovými cíli. U každého z nich je krátký popis.


 

Sběratelské aktivity

Výhledy – 27
– V AC B se veškeré rozhledny nacházejí v Římě. Oproti AC II jich je zhruba třetina. Myslím, že tahle skutečnost jedině potěší.
Řím – 27

Poklady – 144
– V AC B se systém pokladů vrací nezměněn. Jen je celkové množství pokladů oproti AC II zhruba poloviční.
– Pokud potřebujete nápovědu s hledáním pokladů, v obchodech s uměleckými předměty se opět dají zakoupit mapy. Tentokrát jsou však poměrně drahé…
– V oblastech s vodou (u řeky Tiber) se občas nacházejí zakryté loďky, které lze také prohledat a přivydělat si. Je to stejné jako v AC II, pouze je těchto loděk podstatně méně.
– Na misích s da Vinciho vynálezy lze nacházet další truhly s poklady, ovšem tyto truhly se do statistik nepočítají.
Řím – 144

Vlajky Borgiů – 101
– Po celém Římě a též v hrobkách se nachází celkem sto vlajek. Jejich přesné pozice lze odhalit zakoupením map.
– Pokud najdete všechny vlajky, odemkne se oblek – Kápě rodu Borgiů.
Řím – 83
Hrobky – 18

Pírka – 10
– V Římě se nachází 10 pírek, které lze tak jako v AC II vkládat do truhlice ve vile. Navíc je možné zakoupit mapu jejich pozic. Bohužel za nasbíraná pírka není žádná odměna.
Řím – 10

Romulovy svitky – 6
– Zatímco v AC II se v hrobkách nacházely pečetě vedoucí k zisku Altairova brnění, v AC B se v hrobkách nalézají Romulovy svitky vedoucí k Brutově brnění a také jeho dýce.
– Samotné svitky je možné si i přečít ale především je nutné zanést je do Romulovy hrobky a odemknout si odměnu.

Dopisy – 3
– I v AC B Ezio nachází dopisy poodhalující pozadí děje. Jejich počet se však smrsknul na pouhé tři kusy.


 

Zbraně

Arzenál zbraní se dále rozšiřuje do skoro až obludných rozměrů… 🙂

 

Zbraně na blízko

1. Pěsti
– Pěsti no… prostě pěsti.
– Každá zbraň, včetně pěstí ma tři základní statistiky – poškození, rychlost a odrážení.
0f Pěsti – P 1 / R 5 / O 1 (základní zbraň)
6 100f Kovové rukavice – P 3 / R 5 / O 1

2. Skrytá čepel
– Skrytá čepel nemůže chybět, krom jedu, pistole a dvojité čepele přicházejí nová vylepšení…
Jedové šipky slouží ke střílení jedu na dálku. Ideální způsob jak nenápadně zneškodnit cíl a vyhnout se podezření. Zasažený cíl se chová stejně jako při útoku jedem zblízka – během několika sekund začne umírat a to upoutá pozornost okolí. Účinnost jedu je navíc možné urychlit nákupem vylepšené verze jedu. Maximum jedových dávek je opět 15.

3. Krátká zbraň
– Soubor dýk a nožů. Některé zbraně se vrací z AC II ovšem mají jiné vlastnosti a jinou cenu. Hodně hloupá to novinka.
– Při používání krátké zbraně je možné okamžitě vrhat nože.
0f Rýhovaná Cinquedea – P 5 / R 2 / O 4
300f Stiletto – P 1 / R 1 / O 2
700f Nůž – P 1 / R 2 / O 3
1 900f Romulova kostěná dýka – P 2 / R 4 / O 4
5 000f Řeznický nůž – P 3 / R 5 / O 3
6 250f Dýka – P 2 / R 4 / O 1
8 600f Vrubovaná Cinquedea – P 4 / R 4 / O 2
0f Mariina dýka – P 5 / R 3 / O 4 (splnit výzvy kurtizán)
0f Brutova dýka – P 5 / R 5 / O 5 (získat Romulovy svitky a odemknout poklad)

4. Střední zbraň
– Do této kategorie spadají běžné zbraně jako meče, či kladiva. Pro souboj s větším počtem nepřátel jde o ideální zbraně. Každá jednotlivá zbraň má opět tři vlastnosti.
– Během používání středních zbraně je možné okamžitě střílet pistolí.
Meče
0f Běžný meč – P 1 / R 2 / O 2 (základní zbraň)
0f Florentský falchion – P 4 / R 5 / O 5
0f Šamšír – P 3 / R 3 / O 5
1 400f Římský dlouhý meč – P 1 / R 3 / O 3
2 600f Sicilský rapír – P 1 / R 4 / O 3
5 700f Benátský Falchion – P 1 / R 5 / O 5
8 800f Starý syrský meč – P 3 / R 4 / O 1
10 400f Schiavona – P 4 / R 2 / O 2
15 700f Milánský meč – P 4 / R 4 / O 2
0f La Volpeho žihadlo – P 3 / R 5 / O 5 (splnit výzvy zlodějů)
0f Altairův meč – P 5 / R 5 / O 5 (splnit výzvy asasínů)
0f Kapitánův meč – P 2 / R 4 / O 3 (splnit úkol Kovářství)
Kladiva a palice
0f Palice – P 2 / R 1 / O 2
0f Lamelový palcát – P 3 / R 3 / O 3
2 750f Válečné kladivo žoldnéře – P 1 / R 3 / O 5
6 370f Lucernské kladivo – P 2 / R 2 / O 2
6 400f Palcát kavalírů
– P 2 / R 1 / O 1 (renovovat 5 kovářství)
11 600f Palcát kondotiéra – P 3 / R 5 / O 3
17 200f Válečné kladivo kondotiéra – P 5 / R 3 / O 4

5. Těžká zbraň
– Těžké obouruční zbraně. Účinnost je zpravidla ohromná, zato rychlost útoků je obecně nižší.
– Pro nošení těžké zbraně je nutné nejprve zakoupit speciální pochvu na zbraně.
7 000f Ozubená sekera – P 2 / R 3 / O 4
12 400f Meč Bastard – P 3 / R 4 / O 3
17 000 Stocco – P 3 / R 5 / O 5
26 100f Spadone – P 5 / R 4 / O 4 (renovovat 10 kovářství)
0f Bartlomějova sekera – P 3 / R 2 / O 5 (splnit výzvy žoldnéřů)
0f Spada Lunga – P 4 / R 5 / O 3 (splnit úkol kovářství)

 

Zbraně na dálku

1. Vrhací nože
– Házecí nože se v AC B vrací. Opět jde o ideální zbraň proti slabým strážím (hlavně na střechách).
– Kapacitu nožů lze navyšovat nákupem brašen.až na hodnotu 25.

2. Kuše
– Žhavá novinka AC série. Kuše je ideální zbraň na tichou likvidaci vzdálených cílů. Je mnohem účinnější než vrhací nůž, tišší než pistole a navíc s velkou kapacitou munice (až 25 šípů). Jedinou nevýhodou je pomalejší zaměřování cíle a pak také cena, jelikož koupě kuše vyjde zhruba na 20 000f. Přesto doporučuji kuši koupit co nejdříve. Na všechny tiché akcičky je jako dělaná.

 

Další zbraně

1. Peníze
– Rozhazovat peníze lze i v AC B. Obyčejní civilisté a někteří strážní půjdou po snadném výdělku. Je to šance, jak odlákat pozornost.

2. Kouřové bomby
– Užitečná věc na ochromení nepřátel je taktéž zpátky. Hozená bomba vytvoří dým, který paralyzuje okolní nepřátele. Ty je pak možné snadno zabít nebo jim utéct. Ovšem kapacita kouřových bomb jsou stále pouhopouhé tři kusy.

3. Padáky
– Padáky slouží logicky k pohodlnému dopadnutí na zem bez rizika zranění, či dokonce úmrtí. Pokud není poblíž skok důvěry, přijde padák vhod a to zcela vážně, protože řada staveb v Římě je opravdu hóódně vysokých.
– Maximální kapacitu lze navyšovat koupí brašen a to až na hodnotu 15 padáků.

Ostatní

1. Léky
– Lahvičky s čichací solí, díky kterým se lze kdykoli, dokonce i v boji, léčit. Základem je mít neustále dostatek léčiva a poté by žádná bojová situace neměla být moc obtížná. Kapacitu lze zvyšovat pomocí zakoupených brašen, přičemž maximální počet je opět 15.

2. Brnění
– Každé brnění se skládá ze čtyř částí – nárameníky, kyrys, lokty a holeně. Každý kus brnění má dvě vlastnosti – odolnost (výdrž brnění) a zdraví (přidaný počet bodů zdraví).
– Kyrys a nárameníky Seusenhofferské zbroje lze klasicky koupit, kdežto lokty a holeně se získají za splnění úkolu kovářství.
– Brutova zbroj je nejlepší zbrojí ve hře. Pro její získání je třeba absolvovat průchod šesti hrobkami, získat Romulovy svitky a v Romulově úkrytu si vyzvednout poklad.
5 500f Římská zbroj
17 100f Rondelleová zbroj
31 600f Plátová zbroj
23 200f Seusenhofferská zbroj (splnit úkol kovářství)
0f Brutova zbroj (získat šest Romulových svitků a odemknout poklad)

4. Obleky
– V AC B lze opět měnit vzhled volbou oblečení. Jedná se o volbu obleků nad rámec brnění, čili můžete mít zakoupenou zbroj a zároveň nosit nějaký ten oblek. Dokonce můžete mít oblek na kterém nebude vidět vaše právě nošená zbroj, ale přesto hra bude počítat s tím, že zbroj máte.
– Některé obleky mají opět specifickou funkci a neslouží pouze pro estetický dojem.
Základní oblek – Klasický asasínský oblek s kápí. Lze jej za určitý obnos nabarvit v prodejně umění. Tento oblek je základem a nelze jej svévolně sundávat, pouze v rámci některých příběhových misí Ezio využije jiný oblek. K tomuto obleku lze přidat podružné typy obleků…
>Obyčejná kápě – Obyčejná hnědá kápě. Je součástí Základního obleku.
>Kápě Rodu Auditore – Kapě s erbem rodu Auditore. Odemkne se za kompletní renovaci Říma. Pokud je nošena, míra známostí se nezvedá. Tato kápě se objevila už v AC II, ovšem tam byl její efekt opačný!
> Kápě Borgiů – Kápě s erbem rodu Borgiů. Odemkne se za nalezení všech vlajek. Pokud je nošena, míra známosti se nezvedá. Má tedy stejnou vlastnost jako kápě rodu Auditore.
Florenstské šlechtické roucho – Oblek mladého Ezia. Odemkne se za 20 UP bodů. Nemá žádné vlastnosti.
Altairova zbroj – Oblek brnění Altaira z AC II. Odemkne se za 20 UP bodů. Ač se to nezdá, nemá žádné vlastnosti (v podstatě se nejedná o brnění, ale pouze o oblek).
Altairova róba – Oblek Altaira. Odemkne se za 20 UP bodů. Nemá žádné vlastnosti
Desmond – Oblek Desmonda. Nemá žádné vlastnosti.
Raiden – Oblek postavy ze hry Metal Gear. Odemkne se za získání minimálně bronzových medailí ze všech úkolů výcviku. Nemá žádné vlastnosti.

 

Dopravní prostředky

1. Kůň
– V AC B je systém koňů doveden dál než kdy dřív. Existují tři druhy lišící se výdrží a rychlostí. Koně používají i stráže a civilisté.
– Ze sedla koně lze dělat mnoho akrobatických aktivit jako například přeskakovat na jiné koně nebo se zachytávat za římsy.
– A konečně – s koněm se dá vjet i do ulic Říma.

2. Gondola
– Gondola je přítomná i zde ale její použití je omezené. Jediná vodní plocha v Římě, na níž jde plout na Gondole je řeka Tiber.


 

UPlay

4 akce / 7 odměn
100 b zisk / 140 b výdaje

– U Bratrstva dochází k velmi nepříjemné situaci… Hra nenabízí tolik UP bodů, kolik jich lze investovat. Opravdu dobře zvažujte, co si pořídit.

Akce
Technické potíže (Příběh) – Zahájení deváté sekvence na počátku hry. (+10 b)
Perfekcionista (Vedlejší aktivita) – Získat tři zlaté medaile ve výcviku (+ 20 b)
Déjá Vu (Příběh) – Znovu si zahrát nějakou vzpomínku (+ 30 b)
Nůž přímo do srdce (Příběh) – Dokončit dějovou linii současnosti (+ 40 b)
– Dva úkoly pramení z hlavní dějové linie, ty se splní samy. 🙂
– Jeden úkol vyžaduje restart nějaké vzpomínky, zkrátka hračka.
– To získat tři zlaté medaile z výcviku už je trošičku složitější, nicméně výcvik nabízí asi 20 různých typů misí, takže prostor pro zisk pouhých tří medailí je značný. Jinými slovy plných 100 bodů by měl z AC B získat každý.

Odměny
Da Vinciho zmizení – DLC přidávající novou sekvenci (Zdarma)
Pozadí AC B – 1 tapeta na plochu (- 10 b)
Kostým Florentského aristokrata – Nový oblek (- 20 b)
Kostým Altairova brnění – Nový oblek (- 20 b)
Kostým Altaira – Nový oblek (- 20 b)
Zvýšení kapacity pistole – Zvýšená kapacita kulek (max 10) (- 30 b)
MP postava Hellequin – Nová MP postava (- 40 b)
– Tady bych se určitě neunáhloval. Všechny kostýmy jsou pouze kosmetické úpravy. Dokonce i Altairovo brnění vlastně není považováno za brnění, ale pouze za oblek. Navíc všechny kostýmy jsme měli možnost vidět v minulých AC, takže bych doporučil soustředit se na jiné odměny.
– Rozhodně bych volil kapacitu pistole, jelikož více kulek najde uplatnění prakticky po celou hru. No a pěkná tapeta zase může potěšit i po odehrání hry.

 

Děj

Kniha Assassin’s Creed – Bratrstvo
– Druhá kniha Olivera Bowdena dle herní AC série. Opět velmi věrný přepis druhé části Eziova příběhu do knižní podoby.

Animovaný film Assassin’s Creed – Ascendance
– Po vzoru předchozího filmu Ubisoft na úvod AC B vyvinul další snímek. Tentokrát již ne hraný, ale pouze animovaný a navíc složený z pohyblivých 2D obrázků. Celý film má asi 8 minut. Příběh osvětluje přesun Ezia do Říma a jeho blížící se konflikt s rodem Borgiů.

Film
– Jeden z fanoušků natočil svůj průchod hrou a sestříhal jej do podoby dvou a půlhodinového filmu. Pro nehráče by měl film poskytnout vcelku kvalitní seznámení se s dějem skoro rovné samotnému průchodu hrou. Je samozřejmé, že když je film sestříhaný ze scén hry, je třeba k tomu takto přistupovat a nedivit se velkému počtu nápisů, které radí hráči, co má dělat nebo informacím o tom, že se hra ukládá. Film s českými titulky lze shlédnout zde AC B (2:39:06)
– Vlastní sestříhaný filmeček dle CZ verze má i příběhové DLC „Da Vinciho zmizení“ – AC B (Da Vinciho Zmizení) (0:34:44)

 

DLC a ULC

Příběhové DLC – Da Vinciho zmizení
– Příběhové DLC, které bylo uvolněno pro PC verzi zdarma. Poděkovat prý můžete pozdnímu vydání AC B pro PC, v důsledku čehož se Ubisoft rozhodl dát DLC zdarma. DLC však není přímou součástí hry jako tomu bylo u AC II. Musíte svoji hru nejprve zaregistrovat přes UPlay, a v rámci UP odměn si DLC aktivovat.
— Hlavním obsahem je nová sekvence o osmi pamětích. Sekvence není součástí děje, ale musíte si ji samostatně vyhledat v herním světě. Přístupná by měla být zhruba od třetí sekvence. Příběh se točí okolo oblíbené postavy Da Vinciho, ale nabídne i návrat řady dalších postav.
— Nová příběhová lokace (Romagna), která se navštíví v rámci pamětí.
— V Římě se objeví 5 agresivních harlekýnů, které je třeba porazit. Jejich pozice však nejsou známy.
— Obsahuje všechna multiplayerová DLC (viz níže)


(Příběhové DLC – Koperníkova konspirace)
– Jak si my PC hráči můžeme u Da Vinciho zmizení mnout ruce, u druhého DLC nám nezbývá než utřít slzu. DLC bylo totiž vydáno pouze pro Playstation 3.
— Koperníkova konspirace přidává novou sekvenci o osmi misích. Kdo si chce doplnit děj, nezbývá mu než sáhnout po sestříhaném filmečku viz odkaz.

(MP DLC – Animus Project Update 1.0)
– První z trilogie MP DLC. Na PC verzi by mělo být součástí Da Vinciho zmizení.
— 1 nový MP herní mód
— 1 nová MP mapa.

(MP DLC – Animus Project Update 2.0)
– Druhé z trilogie MP DLC. Na PC verzi by mělo být součástí Da Vinciho zmizení.
— 1 nový MP herní mód
— 1 nová MP mapa.

(MP DLC – Animus Project Update 3.0)
– Třetí z trilogie MP DLC. Na PC verzi by mělo být součástí Da Vinciho zmizení.
— 2 nové MP herní módy,
— 1 nová MP mapa
— 6 nových MP postav.


Sbaratelská edice – Kodex
První opravdu bohatá a pestrá sběratelská edice, která jistojistě vyšla i v ČR. Nechybí ULC obsah, který zahrnuje hrobky, brnění a MP postavy. Brnění se objevilo už v AC II, takže po vizuální stránce nejde o nic nového. Nejcennější jsou rozhodně hrobky. Pokud nepatříte mezi šťatné majitele sběratelské edice anebo jste nenalezli patřičné ULC kódy ve své běžné krabičce se hrou, zřejmě máte smůlu, protože hrobky už nezískáte. Proto opět uvádím videa s jejich průchodem.
— Hra AC B
— Bonusový disk (pohledy do zkulisí, kompletní soundtrack…)
— DVD s filmem AC Lineage
— Tištěná mapa Říma
— 16 sběratelských kartiček s MP postavami
— Kniha s Altairovým kodexem (viz AC II)
— Pohlednice a artworky
— ULC – 2 nové hrobky (Trajan Market v Římě a Aqua Gear v Římě)
— ULC – Brnění (Helmschmiedské)
— ULC – 2 MP postavy (Harlekýn a Důstojník)
— Krabice v podobě truhličky s pokladem

 

Zajímavosti

Intro
– A opět tu máme zdařilou animaci sloužící původně jako reklamní trailer. Počkejte si v herním menu cca 2 min a můžete vidět další pěkný filmeček představující pár typických prvků AC B (bratrstvo, rod Borgiů)

Postavy a herci
Postavy a herci (ENG verze)
– Snad všichni herci se ke svým rolím z AC II vrátili a to i v případě těch vedlejších postav, jejichž prostor se v AC B ještě zmenšil. Vyjímku zdánlivě představují zástupci První civilizace, ale i tady je to v pořádku – v AC II se představí Minerva (pod Sixtínskou kaplí), zatímco v AC B je Juno (pof Koloseem). Nepleťte si je 🙂