Assassin’s Creed: Revelations (4.)

AC R

Ezio potřetí… ten chlápek má charakter a charisma, to se musí nechat. Assassin’s Creed Revelations je tady a utáhnout tři dlouhé hry, to nezvládne každý počítačový hrdina.

Ten tam je ale nerozvážný floutek z AC II i odměřený postrach Říma z Bratrstva. Teď tu máme Ezia z Konstantinopole a to je rozumný, inteligentně vyhlížející stařík, který i v padesáti letech poskakuje po střechách jako Tarzan. Ezio ale není dokonalost sama. Občas dělá chyby, uvědomuje si je, snaží se je napravit a tak dále. A ani sám ve svých očích není Ezio žádný superhrdina, ale obyčejný znavený chlápek, který stále neví, co je smyslem jeho života. Takhle má vypadat hrdina s velkým H – žádný namyšlený boreček s cigárem v tlamě a prstem na spoušti, ale člověk, který sice dokáže velké věci, ale nepostrádá lidskost.

Příběh i tentokrát docela táhne, byť je znát, že moc obsáhlý rozhodně není. Počátek je po vzoru minulých dílů soustředěný na výcvik a polovina většiny sekvencí se točí okolo prolézání hrobek, hledání knížek a klíčů. Ono i těch důležitých postav je podezřele málo (alespoň jsou pěkně napsané) a to je délka hry stále někde na úrovni minulých dílů. Na klasický děj okolo Asasínů, politiky, Eziova života, atd. zkrátka moc prostoru nezbylo. V rámci příběhu možná zamrzí pár šílených momentů jako třeba Templář, který vrženým kamenem zlikviduje povoz anebo let na padáku zaseknutým za jedoucí vůz, ale když hře odpustíte tyhle Hollywoodské šílenosti, příběh příjemně baví a samotný závěr dokonce nabídne jeden z nejemotivnějších herních zážitků.

Důležitou postavou Odhalení je i Altair. Ten se vrací v plné parádě, byť už nemá nic ze své chladnokrevnosti a arogance, čímž jeho osobnost ztratila. Altair je sice vedlejším hrdinou, ale přesto se na scéně zdrží poměrně dlouho a jeho příběh je velmi důležitý, tudíž je opravdu chybou nemít za sebou AC I a to ať už v podobě hry, herního ‚filmu‘, či knihy. Dovoluji si říct, že Odhalení už není příběhem dvou hrdinů ale hned tří.

Ovšem Desmond zklamal na celé čáře. Blížící se rozhození osobností bylo cítit už v AC 2, ale autoři ten potenciál úplně zabili. A bohužel čím dál tím víc se zaplétají do stále podivnějších a podivnějších sci-fi prvků, takže místo toho, aby se Desmondův příběh zase pořádně nakopnul vpřed, trčí celou hru na jednom psycho místě. Tady se vůbec poprvé, alespoň z mého pohledu, stává to, že dějová linie ze současnosti škodí hlavní části příběhu.

Ale zpět k hlavní náplni hry. Děj hry je zasazený na území dnešní Sýrie a především Turecka. Jaký je vlastně Istanbul anebo spíše Konstantinopol, kde Ezio stráví zhruba 80% hry? Z nového města budete zpočátku nadšení. Všude samé barvy, nádech orientu, pěkné památky, velké lodě, voda… Brzy ale zjistíte smutnou věc – Konstantinopol je sice moc hezká, ale takhle spletité nepřehledné město snad tvůrci ještě nevymysleli. Oproti Konstantinopoli byl i Řím přehledný. Odhalení tasí i druhé volně dostupné město, Cappadociu, ale zde se odehraje sotva 10% hry.

První novinkou je systém výroby a používání bomb. Díky přísadám, které se dají porůznu získat, může Ezio poskládat řadu odlišných bomb s všelijakými schopnostmi. Už jen samotných účinků bomb je asi 10 druhů a k tomu připočtěte proměnlivý dosah bomby a ještě čtyři odlišné druhy detonace. Díky výukovým misím se dá snadno a rychle přijít na to, jak bomby správně vyrábět a používat. S bombami si zkrátka můžete dosytosti vyhrát, vyrobit desítky odlišných druhů a každou herní situaci podložit otázkou – vyplatí se mi použít bombu? Ve většině případů zjistíte, že ano, jelikož bomby jsou zkrátka zábavné, hravé a užitečné.

To novinka číslo dvě zase tak fantastická není. Nepřátelé za určitých okolností mohou napadnout Asasínské základny a tehdy přichází speciální mise po vzoru Tower Defense her. Tyhle hry bývají založené na tom, že vybíráte jednotky a posíláte je proti zdávlivě nekonečnému přívalu nepřátel. Jednotky se postupně vylepšují a to na obou stranách, takže musíte být stále schopni držet s nepřítelem krok. Přestože není zase tak těžké se TD misím úplně vyhnout (stačí včas snižovat známost), kvůli splnění výzev frakcí budete muset minimálně 3 podstoupit. Věřte, že snadné to nebude.

Poslední výrazná novinka se týká Desmonda. V jeho dějové lince se otevírají speciální mise z pohledu první osoby. Všude okolo hranaté kostičky, tu a tam obrázek, spousta řečí vysvětlující Desmodův život a hlavně dva druhy bloků, kterými se staví cesta skrze propasti. Logická hopsací hra… ano, tak to přesně je. Pouze té logiky není mnoho. Překážek jsou asi tři různé druhy a pak už se jednotlivé situace jen a jen opakují. Sem tam se objeví opravdu působivé momentky – to, když blikající kostičky představují řeku, či silnici s auty, ale povětšinou je to jen podivná změť hranatých tvarů, která s dějem vyprávěným na pozadí nemá mnoho společného.

Co říci závěrem? Odhalení toho sice moc neodhalí, ale hraje se velmi dobře a krásně uzavře příběhy Altaira a Ezia. Revelations je v podstatě závěr příběhů obou dvou hrdinů. Působivé a velkolepé finále první ságy historie AC.

Herní doba – cca 30 hodin
Hodnocení – 85%


 

Současnost…
Jako Desmond se proberete na ostrově. U podivných sloupů narazíte na vědomí vašeho předchůdce, Subjekt 16 (Clay). Podle něj jste v srdci Animu a bude nutné dosáhnout synchronizace.

 

Sekvence I – Takový návrat domů

1.  Kat (1-1)
Přicházíte do Masyafu, hledat pozůstatky po Altairovi Ibn La’Ahadov a jste Ezio Auditore da Firenze. Jenže jste zajati Templářem Leandrosem. Ten vás hodlá oběsit na vršku věže ale zachráníte se a seskočíte dolů.

2. Únik o vlásek (1-2)
– Zabijte byzantského templáře protiútokem.
Uvidíte živou vzpomínka Altaira – následujte ho přes akrobatickou pasáž na vrchol. Tady zabijte stráž (protiútokem) a lezte dál. Na hradbě najdete vaši skrytou čepel a meč.
Skrytá čepel (+ Dvojitá čepel, + Jed, + Pistole, + Jedové šipky). Skrytá čepel je zpět tak jak ji znáte. Multifunkční věc do různých situací.
Pokračujte za vzpomínkou Altaira na střechu, shoďte sochu orla až prorazí díru dole a skočte do díry. Vyplavete u podivné brány 

3. Nějaký deník (1-3)
– Neselžete při sledování.
Jeden dělník vám řekne, že Templáři chtějí bránu otevřít. Leandros má prý deník s vodítkem. Vyjděte ven do hlavního sálu Masyafské pevnosti. Zabijte stráže venku a vylezte na hradby. Seskočte dolů (s padákem) až k vesnici. Uvidíte Leandrose – sledujte ho až dojde bráně.

4. Horké chvilky (1-4)
Zachytíte se lana z drožky jedoucí za Leandrem. Přitahujte se blíž a zároveň uhýbejte překážkám (skály, kameny). Až vlezete do vozu, převezmete řízení. Vrážejte do nepřátelských drožek ale sami se vyhněte jejich útokům. Dostanete se k vozu Leandra – útočte na něj vrážením dokud nedorazíte k pevnosti. Jenže jeden voják vám hodí pod kola kámen a zřítíte se z útesu.

5. Zraněný orel (1-5)
– Zabijte alespoň 5 stráží z kupky sena.
Jste zranění a nemůžete běhat a šplhat (sežeňte si od mrtvých těl léky). Zabijte nepřátele vpředu a přes mlýn (mlýnské kolo) pronikněte do vesnice. Využívejte kupek sena a likvidujte stráže. Opatrně projděte vesnicí až k hlavní tvrzi. Tady pobijte stráže a vylezte na věž kde čeká velitel.
Leandros. Templářský kapitán, který vede průzkum Masyafu a snaží se otevřít tajnou bránu do knihovny. Bojujte s Leandrem na vrcholu věže.
Leandros: Starý pes stále umí kousat.
Ezio: Ta kniha, kterou máš u sebe. Kde je?
Leandros: Aha! Deník Niccolò Pola? Tohle ti nepomůže, ne teď. Jeden z klíčů od Masyafů jsme už našli a blížíme se ke zbytku.
Ezio: To, co je v té knihovně, není pro tebe. Ne pro templáře.
Leandros: Ach, můžeš si vzít Altaïrovy knihy, Ezio. My chceme jen vedení. Chceme jen pokyny… k místu, kde se nachází Velký chrám.
Ezio: Velký chrám? Řekni mi víc. Hned!
(Leandros zemře a Ezio z jeho těla bere deník)
Ezio: Requiescat in pace… bastardo (bastarde).

 

Sekvence II – Křižovatka světa

6. Vřelé uvítání (2-1)
– Nevzdalujte se příliš od Yusufa.
Na lodi se seznámíte se Princem Sulajmanem a dorazíte do Konstantinopole. Zatím je přístupná čtvrť Galata.

KonstantinopolKonstantinopol. Hlavní město Byzantské říše stojící uprostřed konfliktu dvou stran. Konstantinopol vypadá skutečně jako město dvou kultur a je rozděleno do několika čtvrtí. Obrovské město, které rozděluje kanál je hlavním dějištěm AC R, neboť se tu odehrává dobrých 85% hry. Nechybí ani mnoho památek, přičemž některé jsou opravdu hezky zpracované.
Památky – 34 (Konstantinopol, Zlatý Roh, Věž Galata, Velký řetěz, Přístavy Prosporion a Neorion, Velký Bazaar, Hipodrom, Malá Hagia Sofia, Juliánův přístav, Konstantinovo fórum, Hagia Sofia, Zděný obelisk, Bayezidova mešita, Theodosiovo fórum, Velké Nymfaeum, Zeyrekova mešita, Mešita Kalenderhane, Fórum Vola, Velký Zab, Zbrojnice/Theodosiův přístav, Kostel Myrelaion, Valensův akvadukt, Růžová mešita, Marciánův sloup, Yerebatanská nádrž, Fatih Camii, Mešita Feneri Isa, Arkádiovo fórum, Mociova nádrž, Mešita Sancaktara Hayrettina, Theodosiův obelisk, Palác Topkapi, Hagia Eirene, Panenská věž).
Tajná místa – 2
Hrobky – Na vybraných památkách se nachází kovový poklop, což je vstup do hrobky. Šest hrobek navštívíte povinně v rámci vzpomínek a teprve ty zbylé můžete svobodně prozkoumávat. Z každé hrobky získáte klíč, který slouží k odemčení nejlepší zbroje hry.
ULC místa – Některé památky jsou přístupné jen pokud vlastníte odemykatelný (ULC) obsah. Vstup do nich je odlišný a odměna různá (obvykle jen peníze).
1) Neronův Zlatý Palác
2) Piramide Cestia
3) Colosseo
4) Mercati di Traiano (ULC)
5) Cloaca Maxima

6) Palazzo Laterano
7) Basilica di San Pietro
8) (ULC)

Přivítá vás Yusuf Tazim a provede městem. Cestou vás napadnou stráže, tak je pobijte a dojdete k úkrytu.
Tip – Občas se v Konstantinopoli a Cappadocie objevují občané nabízející drobný úkol za drobný přivýdělek. Donést pár beden, zbít hrubiána…
Starý Altair – Vzhled starého Altaira. Jen kosmetická změna.

Zbroj Tureckých asasínů – Vzhled zbroje turků. Jen kosmetická změna.
Altairova zbroj. Vzhled zbroje Altaira (AC2). Jen kosmetická změna.
Brutova zbroj. Vzhled zbroje Bruta (AC BH). Jen kosmetická změna.

7. Vylepšení a průzkum (2-2)
Yusuf vám ukáže Úkryt asasínů a pošle vás koupit novou zbroj.

Úkryt GalataÚkryt ve čtvrti Galata. Další podzemní úkryt asasínů. Opět jde o spojení několika místností a sálů. Aktivit je celá řada…

1) Zbrojnice
– Každá získaná zbraň a brnění se přesune na své místo ve zbrojnici vily, kde je lze libovolně přidávat do aktuální výbavy. Nabídka obchodníků se postupně rozšiřuje dle nových Sekvencí. 
– Každá zbraň, včetně pěstí má tři základní statistiky – Poškození, Rychlost a Odrážení.
Krátká zbraň – Soubor dýk a nožů. Některé zbraně z minulých AC se vrací, ovšem opět mají jiné vlastnosti a jinou cenu.

345A Kurdská Jambiya – P 1 / R 2 / O 2
518A Makedonská dýka – P 2 / R 2 / O 2
805A Standardní Stiletto – P 1 / R 3 / O 2
1 848A Arabský dýka – P 2 / R 4 / O 1
5 750A Řeznický nůž – P 3 / R 5 / O 3
11 040A Afghánský meř Khyber – P 4 / R 4 / O 2
13 248A Bayezidův nůž – P 5 / R 3 / O 4
0A Cikánské Stiletto – P 4 / R 3 / O 4 (výzvy cikánů)
0A Mehmetova dýka – P 5 / R 5 / O 5 (splnit misi asasínů)
Střední zbraň – Do této kategorie spadají běžné zbraně jako meče, či kladiva. Pro souboj s větším počtem nepřátel jde o ideální zbraně. Každá jednotlivá zbraň má opět tři vlastnosti.
Meče
0A Asasínský meč Yataghan – P 1 / R 2 / O 1 (základní zbraň)
0A Kapitánův meč – P 2 / R 3 / O 3 (UP odměna)
0A Milánský meč – P 3 / R 3 / O 2 (UP odměna)
0A Schiavona – P 3 / R 2 / O 3 (UP odměna)
1 610A Byzantský rytířský meč – P 1 / R 2 / O 2
3 163A Perský šamšír – P 1 / R 4 / O 3
6 555A Florentský falchion – P 1 / R 3 / O 5
11 960A Syrská šavle – P 2 / R 4 / O 3
23 736A Sicilský rapír – P 3 / R 5 / O 5
28 290A Janičářský kijil – P 4 / R 2 / O 2
0A Altairův meč – P 5 / R 3 / O 4 (výzvy asasínů)
0A Meč Vlada Tepeše – P 4 / R 4 / O 4 (ULC – dokončit Vladovu hrobku)
0A Yusufův Turecký kijil – P 5 / R 5 / O 5 (splnit misi asasínů)
Kladiva a palice
2 290A Pruské válečné kladivo – P 1 / R 3 / O 3

7 360A Žoldnéřské válečné kladivo – P 2 / R 1 / O 1
10 120A Kondotiérský placát – P 2 / R 2 / O 2
13 340A Perlík – P 3 / R 4 / O 1
18 055A Byzantský palcát – P 3 / R 5 / O 3
0A Ottomanský palcát – P 4 / R 4 / O 2 (výzvy zlodějů)
Těžká zbraň – Těžké obouruční zbraně. Účinnost je ohromná, zato rychlost útoků je obecně nižší.
Tip – Pro nošení těžké zbraně je nejprve nutné zakoupit pochvu pro těžké zbraně.
8 050A Vousatá sekera – P 2 / R 3 / O 4
0A Merovingská sekera – P 1 / R 5 / O 5
14 260A Francouzský meč Bastard – P 3 / R 4 / O 3
23 460A Kondotiérská sekera – P 3 / R 2 / O 5
30 015A Pruský dlouhý meč – P 3 / R 5 / O 5
0A Široký meč – P 5 / R 4 / O 4 (splnit výzvy žoldnéřů)
0A Almogavarská sekera – P 5 / R 5 / O 5 (splnit misi asasínů)
– Každé brnění se skládá ze čtyř částí – nárameníky, kyrys, lokty a holeně. Každý kus brnění má dvě vlastnosti – odolnost (výdrž brnění) a zdraví (přidaný počet bodů zdraví).
6 965A Azapská zbroj
23 322A Mamelucká zbroj
58 374A Sepahiská zbroj
0A Zbroj Mistra asasína
(dokončit mise Mistra asasína)
0A Zbroj Ishaka Pashy (najít 10 stránek memoáru a dokončit Tajemství Hagie Sofie)

2) Galerie
– V knihkupectví je možné zakoupit knihy. Zakoupená kniha se přesune do knihovny v úkrytu, kde ji lze prohlédnout a dočíst se něco málo o ní. Cena některých knih je extrémní, proto se vyplatí je kupovat až po renovaci města a nákupu zbraní + zbrojí.
201 Odyssea
242 Aeneida
334 Mu’allaqat
483 Geografie
529 Historie Britských králů
1 840 Heimskringla
3 220 Kniha proroctví
3 588 Zlatý osel
9 085 Paralelní životy
9 315 Proměny
9 775 Opus Majus
24 725 Tajná kronika Mongolů
27 600 Alexandrova tažení
44 505 Záznamy velkého historika
59 800 Digenis Aktritas
76 475 Kronika
86 250 Tirant Io Blanch
97 750 Bibliotéka
– Po splnění určitého počtu výzev daných frakcí se na stěně ve výstavní místnosti objeví erby jednotlivých frakcí.
Znak Žoldnéřů
Znak Cikánů

Znak Zlodějů
Znak Asasínů
Znak bomb

3) Vzácné knihy
– Všechny knihy, které se naleznou v rámci příběhové linie nebo při úkolech s knihou se přesunou na svá speciální místa do knihovny.
Cesty Marca Pola
Dívka s flétnou
Illias
Kniha králů
Píseň o Nibelunzích
Pohádky Tisíce a jedné noci
Povídky Canterburské

4) Mise asasínů
– V hlavním sále úkrytu je mapa skrze kterou je možné kontrolovat bratrstvo (stejně jako přes holubníky ve městě).
– Bratrstvo může mít až 12 členů, přičemž za 1,4 a 6 aktivních členů se odemykají speciální útoky.
– Asasína lze posílat na drobné mise okolo Středozemního moře. K dispozici je třináct měst (Alexandrie, Alžír, Bursa, Atény, Damašek, Janov, Jeruzalém, Lisabon, Madrid, Marseille, Rhodos, Tripolis a Tunis). V těchto městech se neustále generují nové a nové úkoly za jejichž splnění lze získat peníze, ingredience pro bomby a XP pro asasíny. Zároveň lze tyto výdělky těžit z měst trvale, ale to je nejprve nutné město dobýt od Templářů. Potíž je v tom, že i když město získají asasíni, aktivita Templářů postupně vzrůstá, až si město vezmou zpátky. Můžete ale poslat do města natrvalo nějaké asasíny, čímž opustí současné bratrstvo, ale budou zvyšovat maximální procentuální hodnotu vlastnictví města (rovněž mohou být posílání na mise ve městě, čímž šetří vytížení aktuálního Bratrstva).
– Každá mise trvá určitou dobu a je různě obtížná. Proto je třeba pamatovat na dvě věci – asasíni, kteří jsou na misi nemohou po tu dobu pomoci Eziovi (jde-li o asasíny z Bratrstva). A za druhé – úspěch na misi závisí na hodnosti asasínů a na jejich počtu. V případě neúspěchu mise může asasín dokonce zemřít, proto je vhodné nic neriskovat a posílat takové složení asasínů, aby šance na úspěch byla pokud možno stoprocentní.
– Každý asasín v Bratrstvu má určitý druh výzbroje – někdo používá meče, jiný těžké zbraně… Jelikož některé mise vyžadují specifickou výzbroj, je dobré mít v Bratrstvu složení asasínů, které zastoupí všechny typy výzbroje.
– Za získané XP asasíni postupují na nové hodnosti a je možné vybírat, zda se jim vylepší výstroj, či výzbroj. Maximální úroveň asasína je obvykle 10, avšak některé asasíny je možné prohlásit za pány určitých čtvrtí Konstantinopole a jejich úroveň pak roste až na 15. Pokud je asasín pánem čtvrti, odemknou se vedlejší mise točící se okolo udržování pořádku dané čtvrti.
– Město Rhodos je možné dobývat až po odehrání Rhodosských map v MP hře.

5) Tunel
– Přímo v úkrytu se nachází jeden východ z tunelu pro rychlé cestování. Díky tomu lze okamžitě cestovat mezi již renovovanými tunely po celém Konstantinopoli a úkrytem.

6) Bomby
– V bočním sále úkrytu je kniha skrze kterou lze okamžitě nahlédnout do databáze na stránku bomb a dočíst se o surovinách na jejich tvorbu.
– Je zde také dřevěná skříňka – ponk na výrobu bomb (nacházejí se i různě po městě). Vedle ponku jsou vždy i dvě truhličky v nichž se generují přísady na výrobu bomb.
– Výroba bomby má 3 kroky, součástí, které určují povahu bomby, sílu exploze a efekt.
Obaly
Nárazový plášť – Vybuchne při dopadu.
Fúzní plášť – Vybuchne za 3s.
Nástražný drát – Vybuchne když se někdo přiblíží (lze ji odmontovat)
Lepivý vak – Přilepí se na povrch (nebo člověka) a vybuchne za 5s.
Střelný prach

Indický střelný prach – Malý rozsah.
Arabský střelný prach – Střední rozsah.
Britský střelný prach – Velký rozsah.
Účinek
– Smrtící – Durmanová bomba (durmanový prášek) – Otráví zasažené.
– Smrtící – Hřmotná bomba (uhelný prach) – Ochromí explozí.

– Smrtící – Tříštivá bomba (šrapnel) – Velmi zraní explozí.
– Taktické – Kouřová clona (fosfor) – Oslepí nepřátele i vás
– Taktické – Ježková bomba (ježci) – Znehybní nepřátele na místě.
– Taktické – Krvavá bomba (jehněčí krev) – Ochromí a vyděsí nepřátele.
– Taktické – Smrdutá bomba (skunčí olej) – Odláká ostatní od zasažených. 
– Diverzní – Dělobuch (síra) – Hlasitý zvuk přiláká stráže

– Diverzní – Klamná dýmovnice (nitrátová sůl) – Dým přiláká stráže co ho vidí.
– Diverzní – Zlatá bomba (pyritové mince) – Peníze přilákají civilisty.

Masyafské klíče (6)
– Artefakty ukrývající vzpomínky Altaira. Jejich získání je povinné pro postup ve hře, přičemž některé najdete z hrabek, jiné od významných Templářů.

Fragment dat Animu (100)
– Po celém světě se nachází 100 fragmentů Animu. Když najdete 50, objeví se na mapě pozice zbylých. Za získané fragmenty se postupně odemykají mise pro Desmonda v lince současnosti.

Stránky memoáru Ishaka Pashy (10)
– Po Konstantinopoli je ukryto 10 stránek memoárů dávného asasína Ishaka Pashy. Pokud najdete všechny odkryje se vstup do hrobky Tajná místa – Hagia Sofia.

Projděte si město. Potkáte mnoho typů lidí (Heroldi), skupin lidí (Zloději, Žoldnéři) a také obchody (Doktoři, Kováři, Krejčí, Bankéři, Knihkupectví), kde nakupte zásoby (nyní nebo později). U vody můžete najít člun. 
Léky. Lahvičky s čichací solí, díky kterým se lze kdykoli, dokonce i v boji, léčit. Základem je mít neustále dostatek léčiva. Kapacitu lze zvyšovat pomocí zakoupených brašen. Maximum je 20 léků.
Peníze – Rozhazovat peníze lze i v AC R. Obyčejní civilisté a někteří strážní půjdou po snadném výdělku. Je to šance, jak odlákat pozornost.
Vrhací nože – Házecí nože se v AC R vrací. Jde o ideální tichou zbraň proti slabým strážím. Maximu je 25 nožů.
Kuše. Ideální zbraň na tichou likvidaci vzdálených cílů. Kuše je mnohem účinnější než vrhací nůž, tišší než pistole a navíc s velkou kapacitou munice. Jedinou nevýhodou je pomalejší zaměřování cíle a pak také cena. Maximum je 25 šípů.
Padáky – Slouží k pohodlnému dopadnutí na zem bez rizika zranění. V Konstantinopoli sice nejsou zase tak vysoké stavby ale i tak se padáky občas hodí. Maximum je 15 padáků.
Gondola. Gondola se vrací i v AC R. Nacházejí se u průplavu Zlatého rohu a slouží hlavně k cestám mezi čtvrtí Galata a zbytkem města.
Vydělejte si peníze a kupte zbroj. 

8. Čepel s hákem (2-3)
– Proveďte alespoň jednou každý manévr čepele s hákem.
 Yusuf vám dá čepel s hákem.
Skrytá čepel (+ Háková čepel). Vylepšení čepele slouží k mnoha akrobatickým aktivitám. Zachytávání se při šplhu, k jízdě na laně, strhávání lešení anebo přehazování nepřátel přes záda.
Následujte Yusufa a naučte se hák správně používat. Nejprve zachycení za okraj střechy, poté zhoupnutí přes lampu, přehoupnutí přes nepřítele   

9. Výhled z Galaty (2-4)
– Vylezte na věž do 60s.
Yusuf začne lézt na věž Galata. Udělejte totéž a zdolejte věž dostatečně rychle. Nahoře proveďte výhled a skočte do sena.

10. Pokročilá taktika (2-5)
– Proveďte zabití ze sjezdového lana.
Jeden z Yusufových lidí vám oznámí, že stráže útočí. S Yusufem běžte na střechy kde vám ukáže sjezd hákem po laně. Následujte ho. Yusuf zabije jednu stráž a přiláká další – skočte na lanu a při sjezdu ho zabijte. Zatímco Yusuf půjde bránit pozice, vy máte bránit základnu.

11. Obrana (2-6)
Bráníte základnu asasínu v této čtvrti.
Tip – Tuto obranu provedete v rámci vzpomínky ale k dalším může dojít kdykoli, pokud je alespoň jedna část města stále ovládaná Templáři a máte delší dobu maximální hledanost. V takovém případě musíte úspěšně provézt obranu, jinak část města připadne znovu Templářům.
Umístěte na vybrané střechy své jednotky a ubraňte základnu.
Tip – Během obrany můžete i vy sami střílet nepřátele pistolí a obírat mrtvoly o peníze nebo morálku.
Existují různé jednotky (některé se zpřístupní až při dalších Obranných misích).
Vůdce asasínů – odemyká střechu pro další jednotky.
Střelec z kuše – rychlá ale slabá střelba z kuše.
Střelec – pomalá ale silná střelba z pušky
Vzdušný zabiják – rychlý vzdušný útok skrytou čepelí na blízké nepřátele.
Hromotluk – bojovník v ulicích.
Bombardér Caltrop – Zpomalující bomby
Střepinový bombardér: Explozivní bomby.
Také můžete na ulici stavět barikády, vylepšovat je a k nim dávat další jednotky. Na konci obrany nepřátelé vždy přijdou s beranidlem, které je velmi odolné a prověří vaši dosavadní obranu.

12. Útok (2-7)
– Nevyvolejte v severní imperiální čtvrti konflikt.
Zajděte za Yusufem a pomozte mu odrazit útok. Dá vám bomby. Natrénujte vrhání bomb na cíl. Společně jděte na střechu k blízkosti Templářské věže. Vyhledejte kapitána pevnosti a nenápadně ho zabijte.

 

Sekvence III – Ztracený a nalezený

Nově jsou přístupné čtvrti jižně od kanálu – Konstantinova čtvrť, Bayezidova čtvrť, Imperiální čtvrť. Při průzkumu města najdete nové skupiny lidí (Cikáni), nové typy stráží (Janičáři, Byzantici, Osmané).

13. Vězeň (3-1)
– Získejte klíč tak, že ho strážnému vyberete z kapsy.
V kleci u mola je držený zloděj. Vyhledejte strážného a nenápadně mu ukradněte klíč. Propusťte zloděje a přidá se k Bratrstvu.
Tip – Po splnění této vzpomínku můžete plnit výzvy cechů.
Tip – U základny Žoldnéřů je ring, kde můžete sázet a bojovat při boji zblízka. Jde o to v časovém limitu porazit daný počet soupeřů. 

Výzvy (1/5) – Cech Žoldnéřů
Existuje celkem pět frakci a každá z nich nabízí řadu drobných výzev za jejichž splnění jsou určité odměny. Přehled výzev je vždy v základně dané frakce.
1. Vyslat žoldnéře na stráže (10)
2. Hodit strážného na lešení (5)
3. Zabít nepřítele vrženou zbraní (5)
Odměna – 50% sleva na najmutí žoldnéřů
4. Odzbrojit strážného a zabít jej jeho vlastní zbraní (5)
5. Zabít byzantského almogavara (25)
6. Provézt manévr ‚hák a hod‘ (10)
Odměna – Schopnost žoldnéřů odstrkávat otravné žebráky
7. Provézt dvojité zabití (10)
8. Zabít 5 stráží během 10 sekund (1)
9. Provézt sérii zabití o pěti zabitých (10)
10. Zabít osmanského janičáře (25)
Odměna – Těžká zbraň (Široký meč)

Výzvy (2/5) – Cech Cikánů
Existuje celkem pět frakci a každá z nich nabízí řadu drobných výzev za jejichž splnění jsou určité odměny. Přehled výzev je vždy v základně dané frakce.
1. Vyslat cikány na stráže (10)

2. Schovat se pronásledovatelům v úkrytu (dav, seno, lavička, studna…) (10)
3. Nepozorovaně pomocí kuše zabít strážného (20)
Odměna – 50% sleva na najmutí cikánů
4. Utéct strážím za pomoci taktické bomby (10)
5. Zabít stopaře aniž by stihl způsobit zranění (5)
6. Zabít stráže pomocí jedu (15)
Odměna – Schopnost cikánů otrávit stráže jedem
7. Nepozorovaně zabít stráže pomocí bomb (20)
8. Zabít strážného zezadu (10)
9. Zabít strážného z davu (5)
10. Zabít 3 strážné omámené jednou dýmovnicí (1)
Odměna – Krátká zbraň (Cikánské stiletto)

Výzvy (3/5) – Cech Zlodějů
Existuje celkem pět frakci a každá z nich nabízí řadu drobných výzev za jejichž splnění jsou určité odměny. Přehled výzev je vždy v základně dané frakce.
1. Vyslat zloděje na stráže (10)

2. Nepřerušovaným sprintem uběhnout 300m (1)
3. Provézt manévr ‚hákem vpřed‘ (15)
Odměna – 50% sleva na najmutí zlodějů
4. Provézt skok důvěry (40)
5. Vyšplhat celkem 1km (1)
6. Pomocí protikrádeže někoho okrást (250A)
Odměna – Schopnost zlodějů okrádat kolemjdoucí a dávat peníze Ezovi
7. Skočit šipku do vody z výšky 30m (1)
8. Zabít strážného vrhacím nožem (25)
9. Zabít strážného ze vzduchu z trámu (5)
10. Zabít strážného ze sjezdového lana (10)
Odměna – Střední zbraň (Ottomanský palcát)

Výzvy (4/5) – Cech Asasínů
– Existuje celkem pět frakci a každá z nich nabízí řadu drobných výzev za jejichž splnění jsou určité odměny. Přehled výzev je vždy v základně dané frakce.

1. Dát během boje signál asasínským rekrutům (25)
2. Dát asasínskému rekrutovi příkaz zabít vybraný cíl (20)
Odměna – Šance asasínů na splnění jejich mise vzroste o 10%
3. Přivolat šípovou bouři (15)
4. Dát asasínskému rekrutovi signál během příběhové mise (5)
5. Rekrutovat asasína (12)

6. Povýšit asasínského rekruta na mistra asasína (7)
7. Provézt úspěšnou obranu doupěte (3)
Odměna – Střední zbraň (Altairův meč)

Mise ústředí frakce (1/2) – Nešťastný syn
– Nepozorovaně osvoboďte žoldnéře.
Vojáci zajala žoldnéře. Následujte skupinu žoldnéřů k místu kde jsou drženi ostatní. Nenechte se odhalit a pošle na stráže své žoldnéře. Syn vůdce žoldnéřů je ale otrávený. Vezměte ho a doneste k doktorovi. Probere se a řekne, že šlo o past. Napadne vás skupina vojáků. Braňte se (a lékaře) než se žoldnéřův syn uzdraví.

Mise ústředí frakce (2/2) – Huba na špacír
– Než patrona zabijete, vylákejte ho z bezpečné zóny pomocí zlodějů.
Zloději chtějí získat úplatek pro Osmany, které někdo informuje o činnosti zlodějů. Následujte zloděje do uličky s truhlou. Odlákejte stráže a zloděj vybere truhlu. Vyhledejte donašeče a sledujte ho. Zajde ke svému patronovi. Toho vylákejte pomocí zlodějů ven a zabijte ho.

14. Ochránce, část 1 (3-2)
– Použijte alespoň jednou asasínský signál.
V úkrytu jmenujte asasína vůdcem čtvrti Galata. Promluvte s ním. Půjdete s ním (učněm) ven prošetřit vraždy asasínů. Ukryje se a vy vyhledejte a zabijte tři vojáky v okolí. Oznamte úspěch a prozkoumejte stopy – mrtvola na lavičce, krev poblíž. Uvidíte vraha Vali Cel Tradat – jděte po něm ale uteče.
Tip – Nyní můžete ustanovit i další asasíny (na úrovni 10) jako mistry daných čtvrti (musí být osvobozené od vlivu Templářů). Tím se zpřístupní první část jejich misí. Po splnění mohou tito mistři povýšit na maximální úroveň (úroveň 15) a tehdy je možné splnit druhou část misí.

15. Kontrakty v cechu (3-3)
Přes holubník se naučte ovládat Bratrstvo a posílat ho na mise. Vyšlete asasína na úvodní misi do Bursy.

Rekrutovat asasíny (1/6) – Rváč
Severní Konstantinova čtvrť. V aréně zbijte muže, který vás vyzval (celkem 3x). Bitkař se přidá k bratrstvu.

Rekrutovat asasíny (2/6) – Žák
Jižní Konstantinova čtvrť. Proběhněte závod (14 bodů) dříve než vyzyvatel. Běžec se přidá k bratrstvu.

Rekrutovat asasíny (3/6) – Mstitel
Galata čtvrť. Rodina zraněného muže je v nebezpečí. Vyhledejte cíl (útočník) a zabijte ho. Zraněný se přidá k bratrstvu.

Rekrutovat asasíny (4/6) – Akrobatka
Jižní Baezidova čtvrť. Na střeše se schovává žena – zabijte stráže co ji ohrožují. Poté ji následujte na místo kde jsou další vojáci – zabijte je. Akrobatka se přidá k bratrstvu.
 
Rekrutovat asasíny (5/6) – Žebráci
Jižní Imperiální čtvrť. Vyhledejte zlodějku, která okradla žebráka – utíkejte za ní a chyťte ji. Zlodějka se přidá k bratrstvu.

Rekrutovat asasíny (6/6) – Kapsářka
Severní Bayezidova čtvrť. Vyhledejte kapsářku a v časovém limitu (1:30) nakradněte více než ona (alespoň 150). Kapsářka se přidá k bratrstvu.

Mise mistra asasíny (1/12) – Diákon, část 1.
– Najděte církevního hodnostáře na první pokus.
Bayezidova čtvrť (sever). Jakýsi diákon má v plánu zabít patriarchu. Vyhledejte v oblasti hodnostáře, který vám má poradit (u zídky před stromem). Řekne, že zodpovědný je Cyril Rhódský. V cílové oblasti vyhledejte cíl a mistr asasín ho zabije, jenže to nebyl on! Tělo hoďte do vody.

Mise mistra asasína (2/12) – Diákon, část 2.
– Zabijte cíl skrytou čepelí.
Promluvte s mistrem. V oblasti najdete mrtvého hodnostáře, co prozradil Cyrila. Sledujte stopy až k Cyrilovi. Mistr asasín ho napadne a začne před ním utíkat.
Cyril Rhódský. Původně kněz ortodoxní církve, který zradil a po Templáře zabíjí své dřívější spolupracovníky. Pronásledujte Cyrila až na dvorek kam ho mistr vláká. Společně Cyrila zabijte (skrytou čepelí).
Cyril: Co chceš slyšet, Assassine? Že lituji svých spolků? Nikdy. Řím nás opustil, když jsme ho potřebovali. Západ zavíral oči před osmanským impériem. Mám se divit, že jsem se obrátil na muže s větší ctí, odvahou a vizí? Ničeho nelituji…
Ezio: Requiescat in pace.

Mise mistra asasíny (3/12) – Podvodnice, část 1.
– Nedovolte aby někdo z Cikánů zemřel.
Konstantinova čtvrť, sever. Cikánka Mirela Djuric prý okradla mnoho jiných cikánů a ti chtějí pomstu. Vyhledejte ji (zatímco mistr bude ze střech házet na útočníky kouřové bomby) a chraňte ji. Cestou pobijte útočníky. Na konci trasy ale Mirela otráví jednu cikánku a ta zemře. Dorazí stráže a strhne se boj mezi nimi a cikány. Odzbrojte útočící stráže než zabijí cikánky (nesmíte stráže zabít).

Mise mistra asasína (4/12) – Podvodnice, část 2.
– Zabijte podvodnici jedem.
Podle Mistra se Mirela chystá někoho otrávit. Vyhledejte ji v cílové oblasti a začne utíkat.
Mirela Duric. Cikánská zlodějka a travička. Pronásledujte Mirelu až k místu kde ji napadne Mistr a začnou bojovat. Využijte jed a otravte ji.
Mirela: Tak zemře další ubohý Cikán, to si myslíš, vrahu? Možná je tvé srdce plné lítosti nade mnou? Tak mě nech být, protože takovou láskou pohrdám. Vzala jsem si, co mi náleželo, navzdory útlaku, nenávisti a nevědomosti. Žila jsem po svém, sama za sebe!
Ezio: Requiescat in pace.

Mise mistra asasína (5/12) – Šampion, část 1.
– Po dobu sledování buďte na střechách.
Jednomu z obyvatel vyhrožují Templáři a tak je chce mistr vylákat. Mistr půjde s tiskařem ulicí a vy je kryjte ze střech. Pobijte všechny útočníky. Na konci ale tiskaře přepadne velký muž Georgios Kostas. Tiskař začne utíkat, tak běžte za ním a na konci trasy ho ochraňte před partou stráží. Pak se vraťte za mistrem.

Mise mistra asasína (6/12) – Šampion, část 2.
– Zajistěte aby herold nebyl zraněn.

Nyní jdou Templáři po otci tiskaře, který dělá herolda. Zajděte ho varovat a zrovna zaútočí nepřátelé. Využijte bomby dýmové clony a pobijte všechny než herolda zasáhnou. Nakonec se objeví šampión a herolda zajme.
Georgios Kostas. Templářský šampión. Zatímco šampión s vámi bude mluvit, dejte signál mistrovi a ten ho zabije.
Georgios: Jsi hrdý na své zabití, Assassine? Čekáš pochvalu za to, že jsi zabil lepšího a statečnějšího člověka? Vzal jsi mi život, ale mou legendu, mou moc, můj vliv vymazat nemůžeš. Muži se mě báli, i když plnili mé rozkazy… to je znak skutečného vůdce.
Učedník: Odejdi z tohoto života v pokoji. 

Mise mistra asasína (7/12) – Strážce, část 1.
– Nedostaňte se do konfliktu během infiltrace.
Většina obchodníka ve čtvrti přijímá úplatky Templářů. Běžte s mistrem na trh (cestou pobijte útočníky) a promluvte s obchodníkem – nechce se přiznat. Prozkoumejte okolí kvůli důkazům. Poté promluvte s obchodníkem opodál. Sdělí vám, že úplatky jsou od Theodora Komnena. Pronikněte do jeho oblasti přes střechy (následujte mistra) a cestou se vyhněte konfliktu. Na konci najdete Theodora, sdělí vám, že byl uplacen.

Mise mistra asasína (8/12) – Strážce, část 2.
– Nenechte se před setkáním odhalit.

Theodor je připravený vás vzít za tím kdo ho platí. Sledujte ho na místo schůzky. Poté se s kontaktem vydají dál (stále je sledujte). Na konci cesty Theodor potká Odaie Dunqase a ve strachu vás prozradí, načež ho Odai zabije a začne zdrhat. Mistr půjde po něm, vy nejprve zabijte vojáka. Poté za Odaiem.
Odai Duqas. Bohatý obchodník sloužící Templářům. Svými penězi kontroluje trh ve mědsě. Zaútočte na Odaie a zabijte ho.
Odai: Takové věci jsem viděl za svůj krátký čas na zemi a užíval si je. Takové věci jsou divy člověka. Možná si myslíš, že jsi ukončil můj život, ale pravda je taková, že jsi ho dokončil. Zahynout v tomto odvěkém boji je čest hodná krále.

Mise mistra asasína (9/12) – Vezír, část 1.
– Vyhrajte závod s učněm.
Běžíte s mistrem závod po střechách (6 bodů). Doběhněte první. Uvidíte podezřelého templáře, kterého nenápadně sledujte. Uvidíte jak někoho okradne a začne utíkat. Pronásledujte ho a o kus dál mu nadběhne mistr a zabije ho. Ukradené věci vraťte vezírovi.

Mise mistra asasína (10/12) – Vezír, část 2.
– Do 1min se dostaňte ke svému učni a vyvarujte se konfliktu.

Nějaký civilista vám sdělí, že učeň je v pasti. V časovém limitu (2:00) ho najděte (pospěšte si a stihněte to do minuty) na Bazaaru. Pomozte učni pobít nepřátele. Dorazí sám vezír Damat Ali Pasha a dva almogavaři.
Damat Ali Pasha. Vezír. Bojujte společně s učněm a porazte nejprve almogavary a poté i samotného vezíra.
Damat: Vy vrazi jste pohromou pro naději lidstva a boříte každou stavbu pokroku, kterou se nám podaří vybudovat. Kdybych měl dost času, mohl bych svůj lid vydat do náruče templářů. Ale už ne.
Učedník: Opusť tento život v míru.

Mise mistra asasína (11/12) – Herečka, část 1.
– Nedovolte aby učně někdo zranil.

Místní herečka má být zodpovědná za zmizení několika mužů. Učeň zůstane v ulicích, vy berte střechy a nenápadně herečku Lysistratu sledujte. Cestou vás napadne několik nepřátel, takže rychle reagujte a chraňte učně. Později učeň vyleze na střechu a spolu sledujte herečku k Hipodromu. Herečka cestou potká nějakého muže a na Hipodromu ho zabije. Sledujte ji přes stopy k bráně kde najdete další těla. Ale herečka je pryč.

Mise mistra asasína (12/12) – Herečka, část 2.
– Zabijte herečku dříve než učeň.

Učeň vás dovede k místu kde herečka vystupuje. Půjdete na ni společně.
Lysistrata. Herečka, která miluje luxus a napětí. Zatímco Lysistrata pronáší svoji řeč, zabijte ji (a dříve než učeň).
Lysistrata: Ale děláš to tak chladně, že je mi tě skoro líto. Životy, za jejichž ochranu bojuješ, jsou nudné, slabé a bez lesku. Jak mdlý bude svět, jestli se vám, asasínům, podaří dosáhnout svého.
Ezio: Requiescat in pace.
Po jejím zabití na vás zaútočí stráže, pobijte je a utečte.

16. Výroba bomb (3-4)
Yusuf vám ukáže skříňky na výrobu bomb. Naučte se bomby vyrábět.
Tip – V Konstantinopoli se nachází 31 zatlučených studen. Pomocí explozivních bomb je možné prkna zničit a zpřístupnit studnu jakožto úkryt před strážemi.
Poté vás Yusuf pošle za Piri Reisem. Zajděte za ním do domu u Bazaaru. Piri Reis je odborník na bomby ale i mapy a sdělí vám kde najít starou stanici Polových. Ve městě také potkáte nový typy lidí (Obchodník na černém trhu)
Tip – Od obchodníků na černé trhu můžete koupit hotové bomby. Cena je však mnohem vyšší než v případě výroby.

Výzvy (5/5) – Cech Bomb
– Existuje celkem pět frakci a každá z nich nabízí řadu drobných výzev za jejichž splnění jsou určité odměny. Přehled výzev je vždy v základně dané frakce.

1. Přilepit bombu na strážného (10)
2. Zabít bombou cíl mise (1)
3. Odlákat strážného pomocí bomb (20)
4. Zabít 5 strážných jednou bombou (1)
5. Zabít strážné pomocí nástražné bomby (20)
Odměna – Z asasínských doupat bude získáváno více ingrediencí
6. Vyrobit bombu z každého typu pláště (1)
7. Použít bombu (50)
8. Zabít strážného ochromeného bombou (25)
9. Vyrobit bombu s každým typem účinku (1)
10. Použít každý účinek bomby dvakrát (2)
Odměna – Větší kapacita bomb o jedno místo

Mise Piri Reise (1/8) – Hrom
– Nikoho nezabijte.
S využitím fúzního pláště hoďte bombu tak aby se odrazila ode zdi a ochromila skupinu obchodníků.

Mise Piri Reise (2/8) – Kouřová clona
– Nikoho nezabijte.
Hoďte kouřovou bombu na stráže, využijte ochromení a projděte dovnitř. Další kouřovou bombu hoďte na stráže u truhly a vyberte ji. Pak utečte.

Mise Piri Reise (3/8) – Dělobuch
– Rozpoutejte alespoň 2 konflikty a pokaždé s jinými strážemi.
Ze střechy hoďte dělobuch na cílové místo což odláká stráž (a váš asasín projde). Nyní hoďte dělobuch na terasu opodál což přiláká stráže a asasín projde. 
Tip – Osmani a Byzantici se navzájem nesnesou. Pokud se kdykoli ve městě potkají začnou mezi sebou bojovat.
Vyhledejte ještě jednu skupinu a přimějte je dělobuchem bojovat. Poté odejděte.

Mise Piri Reise (4/8) – Durman
– Nepoužijte k zabití žádné zbraně na dálku ani na blízko.
Hoďte na skupinu stráží jedovou bombu. Až pomalu zemřou, projděte. Hoďte druhou bombu na další skupinu stráží. Poté zase projděte. Zbývá váš cíl, kterého rovněž zabijte jedovou bombou.

Mise Piri Reise (5/8) – Ježci
– Neplavte.
Nastražte ježkovou bombu na stráže. Až přijdou a ochromí je to, zabijte je. Poté utečte z oblasti (ale vyhněte se vodě).

Mise Piri Reise (6/8) – Klamná dýmovnice
– Nezabijte nikoho kromě cílů.

Hoďte bombu na místo u vozu se senem. Stráže se půjdou podívat a zatím projděte kolem nich. Vylezte na střechu a hoďte druhou bombu na plácek pod vámi. To přiláka dva cíle – zabijte je a utečte.

Mise Piri Reise (7/8) – Ošemetné situace
– Nenechte se odhalit.

Sledujte vaše cíle (3 vojáci). Jeden se trochu vzdálí – hoďte na něj bombu s lepkavým pláštěm. Vrátí se mezi ostatní a výbuch je zabije. Zbývá utéct.

Mise Piri Reise (8/8) – Nástražný drát
– Zabijte pouze hodnostáře.

Umístěte nástražnou bombu a stáhněte se. Až přijde váš cíl (má kolem sebe stráže), bombu aktivuje a dým je ochromí. Zabijte jen cíl a utečte.

17. Povědomá tvář (3-5)
Ve stanici Polových je nyní knihovna, kterou řídí Sofia Sartorová. Seznámíte se a dovolí vám tu zkoumat. Přes Orlí pohled najděte v zadní místnosti tajné dveře.

18. Yerebatanská nádrž (3-6)
– Nenechte se odhalit.
Překonejte první halu nádrže (akrobatická pasáž). Čtyři následující velké haly jsou vždy plné stráží. Je třeba zabít kapitána, sebrat mu klíč a odemknout bránu. Dávejte pozor a nenechte se odhalit. Na konci trasy je pokladnice a ze sochy seberte Masyafský klíč. 

19. Quid pro Quo (3-7)
Zpátky v knihkupectví oznámíte Sofii nález Klíče. Venku čeká Yusuf. Oznámí vám možnost cestovat skrze Tunely a převezmete jeho práci ohledně cikánů.

ULC Tajná místa (1/2) – Hrobka Napichovače
– Dokončit vzpomínku do 7min.
V obchodě Sofie prozkoumejte knihu, což odhalí lokaci hrobky (u hradeb jihozápadně). Přeskákejte (akrobatická pasáž) temnými chodbami stále vpřed. Je to tu prázdné, jen strašidelné. Dostanete se do sálu s klecí. Přes akrobatické pasáže vyskákejte nahoru a na balkon. Proplavte do pokladnice a ze sarkofágu Vlada Tepese vyberte odměnu.
Tip – Mrtvola Vlada má výrazné tesáky…
Odměna – Meč Vlada Tepese

20. Mentorův strážce (3-8)
– Zachraňte všechny napadené občany.
V Úkrytu si prohlédněte Masyafský klíč… Jako Altair (24 let) jste v Templáři napadeném Masyafu.

Masyaf. Pevnost asasínů a přilehlé městečko. Navštíví se v rámci několika misí a to jak za Ezia, tak i za Altaira. Zatímco v době Altaira je město stále pod vládou asasínů, o staletí později za života Ezia je Masyaf v rukou Templářů.
Památky – 1 (Masyaf)

Probijte se do pevnosti a cestou ochraňte každého člověka, který čelí Templářům. Bránu pevnosti vám před nosem zavře Haras. Vylezte na bránu, nepozorovaně pobijte stráže a přes hradby dolů
Haras. Velký rytíř a velitel Templářů řídící útok na Masyaf. Popravuje zajaté asasíny a když budete meškat, zabije Al Mualima, což se nesmí stát. Ve vhodný okamžik skočte na Harase a zabijte ho.
Haras: Altaïre, příliš věříš v lidská srdce. Templáři znají pravdu. Lidé jsou slabí, nízcí a malicherní.
Altaïr: Naše vyznání je důkazem opaku.
Haras: Možná nejsem dost moudrý, abych to pochopil, ale mám podezření na opak. Že jsem příliš moudrý na to, abych věřil takovým nesmyslům.

21. Cikánská kletba (3-9)
– Otravte všechny cíle při splývání s Cikány a nepozorovaně.
Cikání vám vysvětlí, že ukradené zlato, které jim bylo ukradeno by mohlo rozšířit fámy o kouzlech pokud otrávíte každého, kdo se zlatem přijde do styku. Najměte si cikánky a sledujte stráže co nesou truhlu se zlatem. Vždy když ji předají dál, otravte toho kdo ji nesl. Poslední se dá na útěk. Seberte truhlu a doneste ji do tábora.  

22. Ochránce, část 2 (3-10)
– Nenechte se odhalit během pátrání po vězních.
Pokračování mise asasínského vůdce Galaty. Vrah prý zajal dva vaše asasíny. Vydejte se do oblasti (vyhněte se odhalení) a osvoboďte oba asasíny. Mezitím ale vrah zaútočil na vůdce.
Vali Cel Tradat. Bývalý člen asasínů, který zradil. Pronásledujte Valiho až k místu kde dejte signál učni a ten ho zabije z výšky.
Vali: Když Turci vtrhli do Valašska a vy, asasíni, jste neudělali nic, abyste je zastavili, jak jsem mohl dál věřit? Když filozofie člověku nedovolí chránit svůj lid, svůj domov a svou rodinu… k čemu může být světu dobrá?
Učedník: Mír s tebou.

 

Sekvence IV – Hrubá válka

Nově je přístupná čtvrť Topkapi.

23. Princova hostina (4-1)
– Dostaňte se do Topkapi dříve než Yusuf.
Byzantici se podle Yusufa snaží odstranit prince Sulejmana. Oba se vydáte do paláce a vyberte dobrou trasu ať jste tam první. Na nádvoří (vyhněte se odhalení) zbijte tři skupiny minstrelů, těla schovejte do sena a převlečete se za ně.
Tip – V převleku můžete hrát na loutnu, což rozptýlí stráže. Při hraní zpíváte různé věci… O Forli, O Cesare Borgiovi, O Ducciovi…
Zahrajte strážím u brány a projděte dovnitř na slavnost. Vyhledejte vrahy (u stánku a u studny). Vždy zahrajte lidem okolo, což je rozptýlí a asasíni je zabijí. S Yusufem pokračujte k princi. Jsou tu 4 další vrahové, takže opět odlákejte pozornost lidí okolo a nechte je zabít. S posledním to ale nevyjde – rychle běžte za ním a zabijte ho než napadne prince. Sulejman vám za záchranu poděkuje.

24. Rozpačité setkání (4-2)
– Nenechte se odhalit.
Sulejman se chce sejít se strýcem Ahmetem (který bude brzy sultánem) a s Tarikem Barletim (kapitán janičářů). Vyšplhejte na střechu a nepozorovaně se dostaňte do věže. Skrze tajnou místnost je vyslechnete. Tarik považuje Ahmeta za slabocha.

25. Čtvrtá část světa (4-3)
– Do přístavu a zpět se dostaňte nepozorovaně.
Zajděte do přístavu za Sofií. Zkouší ji sbalit Duccio ale jak vás uvidí, uteče. Sofie očekává balíček ale zadržují ho stráže. Nenápadně pronikněte dovnitř, dostaňte se na loď, tady vyhledejte balíček (tuba) a vyneste ji ven. Doneste tubu do Sofiina krámku. Na oplátku vám řekne o další pozici Klíče, kterou objevila.
Tip – Duccia můžete později nalézt v Konstantinově čtvrti u obchodu. Tak jako dvakrát předtím… zbijte ho

26. Značky a symboly, část I. (4-4)
Z bodu na Hagia Sofia uvidíte (Orlí pohled) tři body. Prozkoumejte je a v jednom najdete knihu Mise do Konstantonipole.

Úkoly s knihou (1/7) – Symboly Polových: Hippodrom
Na Hippodromu vyhledejte ukrytou knihu (Cesty Marka Pola).

Úkoly s knihou (2/7) – Symboly Polových: Galata
Na Galatě vyhledejte ukrytou knihu (Pohádky Tisíce a jedné noci).

Úkoly s knihou (3/7) – Symboly Polových: Fórum Vola
Na Fórum Vola vyhledejte ukrytou knihu (Píseň o Nibelunzích).

Úkoly s knihou (4/7) – Symboly Polových: Akvadukt
Na Valensově akvaduktu vyhledejte ukrytou knihu (Illias).

Úkoly s knihou (5/7) – Symboly Polových: Kostel I
Na Mešitě Gul vyhledejte ukrytou knihu (Povídky Canterburské).

Úkoly s knihou (6/7) – Symboly Polových: Kostel II
Na kostele vyhledejte ukrytou knihu (Dívka s flétnou).

27. Věž Galata (4-5)
– Dokončete vzpomínku do 6min.
Galata. Seskočte dolů. Přes akrobatické pasáže lezte skrze velkou jeskyni. Cesta je velmi dlouhá a kvůli propasti hrozí při pádu smrt. Lezte rychle i opatrně. Na konci trasy, dole v menší jeskyni vyhledejte tajné dveře do pokladnice. Ze sochy vezměte Masyafský klíč.

28. Mentorovo bdění (4-6)
– Neztraťte více než 3 HP.
V Úkrytu prohlédněte druhý klíč. Jako Altair jste v Masyafu po smrti Al Mualima. Vezměte jeho tělo dolů pod pevnost a na hranici. Zapalte ji ale Abbas Sofian bude proti, jelikož asasíni nezpopelňují. Pošle na vás své asasíny – zbijte je a odzbrojte (ale nezabijte). Na věži se objeví Abbas s Jablkem Ráje a aktivuje ho, což začne vytvářet zraňující vlny. Rychle utíkejte nahoru než Abbas zemře (pozor na vlny, které vás ochromí a srazí při lezení). Nahoře Jablko vezmete.

 

Sekvence V – Dědic říše

29. Janičáři (5-1)
– Odveďte pozornost 2 stráží pomocí bomb.
Na trhu promluvte s obchodníkem ohledně věrnosti Janičářů Tarika. Vyhledejte na daném místě Tarika a sledujte ho. Projde Bazaarem a nechá za sebou dva muže (odlákejte je bombou) a projděte. Tarik vyjde do ulic a na schůzku s janičáři, kteří mu domluvili schůzku s jistým Manuelem.

30. Brány zbrojnice (5-2)
– Zajistěte aby přežilo alespoň 40 vzbouřenců.
 U zbrojnice se Tarik sejde s Manuelem Palaiologosem (a jeho bodyguard Shahkulu) a zajdou dovnitř. S Yusufem se rozhodnete vyvolat nepokoje. Podplaťte 3 heroldy a oni vzburcují lid. Nepozorovaně (otevřený boj zažene lidi) zabíjejte stráže a chraňte občany (musí jich přežít alespoň 25 ale udržte jich naživu 40). Nakonec vzbouřenci prorazí bránu.

31. Infiltrace zbrojnice (5-3)
– Proveďte vzdušné zabití ze sjezdového lana.
Nově je přístupná čtvrť Zbrojnice. Probijte se zbrojnicí a miřte tím směrem kudy šli spiklenci. Cestou využijte sjezdové lano na zabití stráže. Vzadu na místu setkání uvidíte jak Manuel kupuje od Tarika zbraně. Všimnou si vás a zaútočí dva janičáři. Utečte z oblasti ven.

Výhledy – Konstantinopol (24)
V Kostantinopoli je 22 rozhleden (4 – Galata, 5 – Imperiální čtvrť, 6 – Konstantinova čtvrť, 5 – Bayezidova čtvrť, 1 – Zbrojnice, 1 – Topkapi). Zdolejte je všechny.

Stránky memoárů Ishaka Pashy (10)
V Kostantinopoli je 10 stránek memoáru (1 – Zbrojnice, 1 – Bayezidova čtvrť sever, 1 – Bayezidova čtvrť jih, 2 – Konstantinova čtvrť sever, 2 – Konstantinova čtvrť jih, 1 – Imperiální čtvrť sever, 1 – Imperiální čtvrť jih, 1 – Galata). Najděte je všechny.

Tajná místa (2/2) – Tajemství Hagie Sofie
– Dokončit vzpomínku do 6min.
Přeskákejte (akrobatická pasáž) chodbami do hlavní haly chrámu. Pokračujte v lezení přes stěnu haly a přes lešení. Cestou občas vytvoříte způsob (žebřík) ro rychlejší návrat v případě pádu. Přeskákejte ke střeše a na lustr, který otevře tajný průchod dole – skočte tam. Proplavte do pokladnice a ze sarkofágu vyberte zbroj.
Tip – Zbroj Ishaka Pashy má speciální vlastnost – občas odrazí kulku.
Odměna – Zbroj Ishaka Pashy

32. Portrét dívky (5-4)
– Ukradněte obraz aniž by vás kupec viděl.
Rozhodnete se pokračovat v hledání Klíčů. Zajděte za Sofií ale někdo jí ukradl obraz. V Bazaaru vyhledejte zloděje, zbijte ho a vyslechněte. Prodal ho obchodníkovi. Promluvte s ním. Můžete obraz koupit (950) anebo ukrást. Využijte davu, nenápadně obraz ukradněte a doneste zpět. Sofie vám dá tip na další Klíč.

33. Značky a symboly, část II. (5-5)
Z bodu na Marciánově sloupu uvidíte (Orlí pohled) tři body na Valensově akvaduktu. Prozkoumejte je a v jednom najdete knihu Dívka s flétnou. 

Úkoly s knihou (7/7) – Symboly Polových: Zbrojnice
Ve Zbrojnici vyhledejte ukrytou knihu (Kniha Králů)

34. Fórum Vola (5-6)
– Nenechte se zranit.
Projděte vpřed a uvidíte vojáky jak utíkají na voru. V časovém limitu (1:00) je musíte dohnat. Utíkejte přes akrobatické části vpřed, Vojáci se vás pokusí zadržet ale překážku vždy překonejte. Nakonec skočte na vor, čímž se převrátí. Na břehu pobijte vojáky (pozor ať vás nezraní). Vyhledejte tajné dveře a vstupte do pokladnice. Ze sochy seberte Masyafský klíč.

35. Nový režim (5-7)
V Úkrytu prohlédněte třetí klíč. Jako Altair se spolu s manželkou Marií Thorpeovou vracíte do Masyafu. Asasíny zatím vedl Abbas ale dal popravit vašeho staršího syna. Promluvte s ním v zahradě paláce ale Abbas zabije Marii a pošle na vás asasíny. Rychle utečte z paláce a dolů do vesnice. Potkáte druhého ze synů Darima (Darim a Sef). Dá vám vrhací nože a společně si probijte cestu k bráně. 

 

Sekvence VI – Nepřízeň osudu

36. Do stínů (6-1)
– Zabijte cíl z úkrytu.
Sulejman se strýcem Ahmetem hrají šachy a nepohodnou se. Poté Sulejman schválí zabití Tarika. Vyhledejte cílového janičáře a nenápadně (z úkrytu) ho zabijte. Získáte jeho zbroj.

37. Ztracená a získaná čest (6-2)
– Zabijte Tarika vzdušným zabitím.
V převleku janičáře následujte další janičáře ulicí. Napadne vás civil, tak ho zbijte. Dojdete do tábora ale vojáci začnou být opatrní, protože se našlo tělo. Skrývejte se mezi janičáři (ti po vás nepůjdou) a pronikněte do tábora k Tarikově stanu.
Tarik Barleti. Pokračujte dozadu na trámy a až bude Tarik pod vámi, skočte na něj a zabijte ho. 
Tarik: Ach, jaká hořká ironie. Je to výsledek Sulejmanova vyšetřování?
Ezio: Spolčuješ se se sultánovými nepřáteli. Co jsi čekal, že z takové zrady vzejde?
Tarik: Viním z toho sám sebe. Ne za zradu, ale za pýchu. Připravoval jsem léčku. Připravoval jsem se udeřit na byzantské templáře tam, kde se cítili nejbezpečněji.
Ezio: Jaký o tom máš důkaz?
Tarik: Podívej se sem. Tohle tě dovede k Byzantincům v Cappadocii. Zničte je, pokud můžete.
Ezio: Vedl sis dobře, Tariku. Odpusť mi.
Tarik: Chraň mou vlast, asasíne. Allah ashkina (Ve jménu Božím), vykup čest, kterou jsme v tomto boji ztratili. 
Janičáři po vás půjdou, takže rychle utečte.

38. Posel dobrých a špatných zpráv (6-3)
– Nikoho nezabijte.
Musíte se dostat za Sulejmanem s novými zprávami. Dostaňte se do Topkapi a nenápadně (nenechte se odhalit ani nikoho nezabijte) se dostaňte přes hradby a na nádvoří za princem. Zabití Tarika ho mrzí a pošle vás do Cappadocie. Opusťte oblast paláce.

39. Malá pochůzka (6-4)
Rozhodnete se pokračovat v pátrání po Klíčích. Zajděte za Sofií do krámku. Pošle vás pro bílé tulipány. Zajděte za prodavačem ale došly mu. Sledujte ho (nenápadně) k místu kde rostou a natrhejte 3 tulipány. Vraťte se za Sofií a dáte si společný piknik.

40. Značky a symboly, část III. (6-5)
Z bodu u Malé Hagie Sofie uvidíte (Orlí pohled) tři body na Malé Hagii Sofii.  Prozkoumejte je a v jednom najdete knihu Ezopovy bajky. 

41. Panenská věž (6-6)
– Získejte Klíč aniž byste spadli do vody.
Nastupte na loď, která vás zaveze k majáku a vlezte dovnitř. Dole je dlouhá akrobatická pasáž kde pákami na omezený čas (časový limit) otevřete přístup k mechanismům na snižování vody. Na první máte limit (0:30), na druhý limit (0:50), na třetí limit (1:10) a na čtvrtý limit (1:00). Aktivujte hlavní mechanismus a dostaňte se do středu kde je pokladnice. Ze sochy vezměte Masyafský Klíč.

Poklady – Skryté lokace (15)
V tajných lokacích je 5 dalších pokladů (3 – Yerebatanská nádrž, 3 – Panenská věž, 3 – Fórum Vola, 3 – Věž Galata, 3 – Hagia Sofia). Najděte je všechny.

42. Návrat mentora (6-7)
– Nezabijte nikoho kromě Abbase a jeho kapitánů.
V Úkrytu prohlédněte čtvrtý klíč. Jako již starý Altair se vracíte do Masyafu. S věrnými asasíny se vydejte nahoru. Cestou přes vesnici zabijte tři kapitány. Projděte bránou do pevnosti. Abbas vás pozná a uteče dovnitř. 
Abbas Sofian. Běžte do pevnosti a cestou porazte (nezabjte, jen odzbrojte) pár útočníků. Uvnitř na schodišti čeká Abbas. Zastřelte ho pistolí. 
Abbás: Altaïr: Nikdy ti neodpustím. Lži, které jsi řekl o mé rodině, o mém otci. Ponížení, které jsem zažil.
Altaïr: Nebyly to lži, Abbási. Bylo mi deset let, když za mnou tvůj otec přišel. Plakal a prosil, aby mu bylo odpuštěno, že zradil mou rodinu. Pak si sám podřízl hrdlo. Viděl jsem, jak mi u nohou vyhasíná jeho život. Na ten obraz nikdy nezapomenu.
Abbás: Ne.
Altaïr: Ale on nebyl zbabělec, Abbási. Získal zpět svou čest.
Abbás: Doufám, že po tomto životě přijde další. Pak ho uvidím a poznám pravdu o jeho posledních dnech… A až přijde tvůj čas, najdeme tě a pak už nebude pochyb.

43. Vyplouváme (6-8)
– Nezabijte nikoho čepelemi.
Yusuf vás varuje, že vojáci jdou po vás, zvedli Velký řetěz a blokují přístav. Dá vám bombu na jeho zničení. Projděte k majáku (pozor na stráže) a k úchytu řetězu dejte bombu. Seskočíte do přístavu a bomba strhne maják. Utíkejte přes lodě a vyhýbejte se vojákům. Na velké lodi se chopte plamenometu (Řecký oheň) a zničte 7 lodí v okolí.  V časovém limitu (2:00) utíkejte přes vraky až ke své odplouvající lodi.

 

Sekvence VII – Podsvětí

44. Skryté město (7-1)
– Nenechte se odhalit.
Doplujete do Cappadocie.

CappadociaCappadocia. Město ukryté ve skále v podzemí. Krom mnoha malých prostých domů tu je také opevněná pevnost s muničním skladem.
Památky – 1 (Cappadocia)

Vstupte do jeskyně (pozor na stráže) a uvnitř najdete podzemní město. Vylezte na centrální sloup pro výhled. Poté dole vyhledejte Tarikova špeha – žena Dilara. Jak vás uvidí, začne utíkat, takže ji dožeňte. Řekne, že ostatní špehy už dostali.

Fragmenty dat Animu – Konstantinopol (100)
V Kostantinopoli je 100 fragmentů (11 – Zbrojnice, 12 – Bayezidova čtvrť sever, 11 – Bayezidova čtvrť jih, 10 – Konstantinova čtvrť sever, 11 – Konstantinova čtvrť jih, 11 – Imperiální čtvrť sever, 11 – Imperiální čtvrť jih, 11 – Galata, 12 – Cappadocia). Najděte je všechny.

Akce současnosti – Desmondova cesta (1/5) – Pochybnosti
Za 5 fragmentů Animu. Projděte skrze trasu a cestou sledujte Desmondovy vzpomínky (farma). 
Tip – Asi v polovině získáte možnost pokládat dlaždice, které vám umožňují tvořit pevné plošinky a tím vytvářet mosty nebo zábrany při pádu.
Cestou můžete najít 1. a 2. emblém pro MP.

Akce současnosti – Desmondova cesta (2/5) – Výcvik
Za 10 fragmentů Animu. Projděte skrze trasu a cestou sledujte Desmondovy vzpomínky (dětství, výcvik). 
Cestou můžete najít 3. a 4. emblém pro MP.

Akce současnosti – Desmondova cesta (3/5) – Útěk
Za 15 fragmentů Animu. Projděte skrze trasu a cestou sledujte Desmondovy vzpomínky (vodopád, cesta). 
Cestou můžete najít 5. a 6. emblém pro MP.

Akce současnosti – Desmondova cesta (4/5) – Metropole
Za 20 fragmentů Animu. Projděte skrze trasu a cestou sledujte Desmondovy vzpomínky (město, ulice). 
Cestou můžete najít 7. a 8. emblém pro MP.

Akce současnosti – Desmondova cesta (5/5) – Lítost
Za 30 fragmentů Animu. Projděte skrze trasu a cestou sledujte Desmondovy vzpomínky (zatčení, Abstergo). 
Cestou můžete najít 9. a 10. emblém pro MP.
Odměna – Desmond. Vzhled Desmonda. Jen kosmetická změna.

Poklady – Konstantinopol (106)
V Kostantinopoli je 106 pokladů (6 – Zbrojnice, 12 – Bayezidova čtvrť sever, 12 – Bayezidova čtvrť jih, 12 – Konstantinova čtvrť sever, 12 – Konstantinova čtvrť jih, 16 – Imperiální čtvrť sever, 12 – Imperiální čtvrť jih, 12 – Galata, 12 – Cappadocia). Najděte je všechny.

45. Špionka, která se mi vyhýbala (7-2)
– Nikoho nezabijte.
Vyslechněte hovor stráží- prý zajali Dilaru. Běžte do oblasti vězení a v celých nahoře uvidíte Shahkulu jak vyslýchá Dilaru. Klíč od celý má mít voják co je zrovna na trhu. Vyhledejte ho (pozoruje bitku) a ukradněte mu klíč. S ním odemkněte celu (Shahkulu už odešel) a zachraňte Dilaru.

46. Renegát (7-3)
– Nedovolte by Janos ztratil více než polovinu HP.
S Dilarou půjdete k místu kde Shahkulu veřejně mučí jejího přítele Janose. Rychle vylezte po trámech nahoru, cestou pobijte stráže a na konci budete mít parádní výhled na cíl. Skočte na Shahkula s čepelí.
Ezio: Muži, kteří si z vraždy dělají fetiš, si nezaslouží soucit.
Shahkulu. Osobní strážce Manuela. Krutý a velmi silný bojovník. Váš pokus o vraždu nevyjde – bodnete ho ale Shahkulu vás odrazí. Zavolá stráže a dojde k boji. Shakulu vydrží velmi mnoho. Nejprve pobijte jeho stráže a poté porazte jeho.
Po smrti Shahkula promluvte s Janosem.

47. Vyřazeno z provozu (7-4)
– Vyhněte se zranění.
Uvidíte střelný prach u pevnosti. Přes centrální sloup a trámy u stropu (akrobacie) se tam dostaňte. Skočte do skladu a probojujte se skrz. Buďte velmi opatrní, ničte nepřátele zdálky, využívejte bomby… V patře vezměte výbušniny z truhly a běžte za bránu ke střelnému prachu kde je nastražte.

48. Poslední z rodu Palailogovců (7-5)
– Vyhněte se zranění.
Po explozi utíkejte jeskyní. Cestou koste vojáky ale opatrně. Uvidíte Manuela, který ale zavře bránu – přelezte ji. U mola je Manuel.
Manuel Palaiologos. Zhrzený člen bývalé vládnoucí dynastie snažící se získat zpět svůj trůn. Manuel zkusí bojovat ale je velmi slabý. Jen se nenechte zaskočit a zabijte ho.
Manuel: Měl jsem být Konstantinovým nástupcem. Měl jsem tolik plánů.
Ezio: Tvůj sen zemřel s tebou, Manueli. Tvoje říše je pryč.
Manuel: Ach, ale nejsem jediný, kdo má tuto vizi, Assassine. Sen našeho řádu je univerzální. Osmanský, byzantský… to jsou jen nálepky. Kostýmy a fasády. Pod těmito přívlastky jsou všichni templáři součástí stejné rodiny.
Ezio: Dost žvanění. Přišel jsem si pro Masyafský klíč.
Manuel: Tak si ho vezmi. Vezmi si ho a hledej své štěstí. Uvidíme, jestli se dostaneš do vzdálenosti sta mil od té knihovny, než tě někdo z nás vyřídí.

49. Útěk (7-6)
– Neztraťte více než polovinu HP.
Uvidíte odplouvajícího Ahmeta. To on se spojil s Templáři a usiluje o otevření Masyafské knihovny. Navíc vyhrožuje, že ublíží Sofii. Pobijte stráže a vraťte se k městu. Jeskyně je plný dýmu, který vás zpomaluje a zraňuje. Co nejkratší cestou se dostaňte k vstupu do města a vyjděte ven na vzduch.  Pokračujte k lodi. 

50. Předání pochodně (7-7)
Při plavbě zpět prohlédněte pátý klíč. Jako již starý Altair se loučíte s Polovými (Niccolo a Maffeo Polovi) a dáte jim deník a klíče na ukrytí. Pevnost ale znovu pod útokem. Máte Jablko Ráje. S jeho pomocí zničte nepřátele.

 

Sekvence VIII – Konec éry

51. Objev (8-1)
– Při napadení zabijte 5 stráží bojem zblízka bez utržení zranění.
V Sofiině krámě najdete hromadu mrtvol a mrtvého Yusufa. Běžte k bráně za Ahmetem  Pobijte jeho muže (ať vás nezraní) a chyťte ho. Chce Klíče výměnou za Sofii. Souhlasíte. Sulejmanovi sdělíte jaké je situace a kdo usiluje o moc.

52. Výměna (8-2)
– Zachraňte Sofii dříve než ztratí polovinu HP.
V Úkrytu vyzvedněte Klíče, jmenujete nástupce Yusufa a pak jděte na místo setkání. Odevzdáte Klíče Ahmetovi a v časovém limitu (2:00) vylezte na věž než Sofii shodí dolů. Nahoře ale zjistíte, že je to nějaká jiná žena. Sofii mezitím oběsí na stromě. Nesmí zemřít, takže bleskově (na padáku) se dostaňte k ní a zachraňte ji. Na voze vyrazíte za ahmetem, který utíká z města.

53. Konec cesty (8-3)
– Zabijte 20 stráží.
Jedete za Ahmetem. Vyhýbejte se překážkám. Jezdci se budou snažit skočit na vůz, tak je včas shazujte. Po nějaké době vás srazí z vozu ale zaháknete se padákem. Plachtíte nad vozem, který řídí Sofie. Korigujte let, vyhýbejte se budovám a snášejte se dolů na útočníky (zabíjejte je rychle abyste chránili vůz). Po nějaké době pronásledování skočíte na Ahmeta.
Ahmet. Princ Ahmet, následník Bayezidské dynastie, který se rozhodl přidat k Templářům a odhalit tajemství Masyafských klíčů.
– Oba spadnete z útesu a během pádu bojujte (QTE). Blokujte údery a snažte se zranit Ahmeta.
– Nakonec použijte padák abyste se vyhnuli pádu.

Oba dopadnete na zem, kde vás objeví Ahmetův bratr Selim I. Nyní už je sultánem a srazí Ahmeta z útesu. Získáte Klíče zpět ale Selim vás vyžene.

 

Sekvence IX – Odhalení

54. Návrat domů (9-1)
Se Sofii jste dorazili do Masyafu. Vyjděte do pevnosti a dolů k zamčené knihovna. Orlí zrakem prozkoumejte symboly na dveřích. Bude nutné vložit Masyafské klíče na správné místo. Umístěte je na symbol vpravo a otočte tak aby tvořily souhvězdí. Dveře se otevřou. Vstupte. Nejsou tu ale žádné knihy… pouze mrtvola Altaira. Vezmete mu poslední Klíč.

55. Ztracené dědictví (9-2)
Prohlédnete šestý klíč. Jako již starý umírající Altair se loučíte se svým synem Darimem. Vyklidili jste pevnost a poslaly asasíny do světa. Vstupte dovnitř a dveře se uzavřou. Zhasněte louče, zatímco slyšíte hlasy z minulosti. A usedněte… na křeslo.

56. Zpráva (9-3)
Naděte tu Altairovo Jablko Ráje. Aktivuje se a ukáže Desmondovi zprávu. Odevzdáte své zbraně, ukončíte život asasína, zatímco další představitel dávné civilizace, Jupiter, ukáže Desmondovi zkázu, která První civilizaci smetla.
Konec příběhu… titulky

 

DLC – Ztracený Archiv

Jediné příběhové DLC pro AC R. Krom příběhové části v sobě zahrnuje i všechen ULC obsah a to dokonce i ten, který nebyl součástí v česku vydávané sběratelské edice. DLC se dá nejlépe připodobnit těm předchozím z Bratrstva jen s rozdílem, že rozšiřuje linii současnosti.
— Hlavní náplní je nová sekvence sedmi pamětí pro Desmondovu cestu, respektive cestu Lucy a Claye, jelikož tentokrát se bude prostřednictvím hranatých kostiček odhalovat jejich život.
— ULC obsah:
— 3 postavy pro MP (Rytíř, Ottomanský doktor, Ottomanský harlekýn)
— 3 nové obleky (Turecká asasínská zbroj, Altairova róba, Brutova zbroj)
— Navýšení kapacity munice (pistole, kuše a bomby)
— 1 nová hrobka (Vladovo vězení + zbraň)

MP DLC – Balíček předků
– Klasické MP DLC
— 4 nové MP postavy

MP DLC – Balíček Středozemního cestovatele
– Druhé klasické MP DLC
— 6 nových MP map

 

 

  
  

 

 

 

 

DNA

DNA2

– Hodně lidí považuje AC R za krátký. Počet hlavních pamětí však jasně dokazuje, že minimálně hlavní dějová linie je přibližně stejně dlouhá jako v AC B.
– Zpracování DNA je tentokrát zahalené do tmavých barev. Ono vůbec celé AC R se nese na vlně tajemna a velkoleposti, takže provedení DNA k ději AC R docela sedí.

Sekvence I (Takový návrat domů) – 5 pamětí
Sekvence II (Křižovatka světa) – 7 pamětí
Sekvence III (Ztracený a nalezený) – 10 pamětí
Sekvence IV (Hrubá válka) – 6 pamětí
Sekvence V (Dědic říše) – 7 pamětí
Sekvence VI (Nepřízeň osudu) – 8 pamětí
Sekvence VII (Podsvětí) – 7 pamětí
Sekvence VIII (Konec éry) – 3 paměti
Sekvence IX (Odhalení) – 3 paměti
Celkem – 56 pamětí

 

UPlay

Odměny (4)
Balíček pro hru více hráčů – Postava rytíře pro MP
Exkluzivní mise ve Středomoří – Nový typ mise pro bratrstvo
Balíček pro hru jednoho hráče – 3 zbraně z AC BH a větší kapacita léků (max 20)
Pozadí na plochu AC Revelations – 4 tapety na plochu.

 

Zajímavosti

Intro
– Animovaná sekvence nemůže chybět. Tato je navíc zahrnuta přímo v ději hry a to na samém počátku. Novinkou je, že místo představení typických prvků AC R slouží animace jako součást děje.

Animovaný film – Assassin’s Creed – Embers
– Ani napotřetí Ubisoft nezaváhal a doplnil hru filmečkem. Tentokrát plně 3D animovovaným a dějově zasazeným až po Revelations. V téměř 20 minutách budeme svědky dalších okamžiků Eziova života a navíc se seznámíme s asasínkou Shao Jun. Její jméno si určitě zapamatujte. Sice to tvůrcům potrvá zatraceně dlouho, ale v rámci herní série se Shao vrátí.
Fénix ProDabing filmeček obohatil svým dabingem a shlédnout jej můžete zde.

Kniha Assassin’s Creed – Odhalení
– V pořadí čtvrtá kniha Olivera Bowdena dle čtvrté hry AC série. Opět velmi věrný přepis třetí části Eziova příběhu do knižní podoby.