AC (2): Revelations

AC R

 

Titulní skladba

Ezio potřetí… ten chlápek má charakter a charisma, to se musí nechat. Utáhnout tři dlouhé hry, to nezvládne každý počítačový hrdina.

Ten tam je ale nerozvážný floutek z AC II i odměřený postrach Říma z Bratrstva. Teď tu máme Ezia z Konstantinopole a to je rozumný, inteligentně vyhlížející stařík, který i v padesáti letech poskakuje po střechách jako Tarzan. Ezio ale není dokonalost sama. Občas dělá chyby, uvědomuje si je, snaží se je napravit a tak dále. A ani sám ve svých očích není Ezio žádný superhrdina, ale obyčejný znavený chlápek, který stále neví, co je smyslem jeho života. Takhle má vypadat hrdina s velkým H – žádný namyšlený boreček s cigárem v tlamě a prstem na spoušti, ale člověk, který sice dokáže velké věci, ale nepostrádá lidskost.

Příběh i tentokrát docela táhne, byť je znát, že moc obsáhlý rozhodně není. Počátek je po vzoru minulých dílů soustředěný na výcvik a polovina většiny sekvencí se točí okolo prolézání hrobek, hledání knížek a klíčů. Ono i těch důležitých postav je podezřele málo (alespoň jsou pěkně napsané) a to je délka hry stále někde na úrovni minulých dílů. Na klasický děj okolo Asasínů, politiky, Eziova života, atd. zkrátka moc prostoru nezbylo. V rámci příběhu možná zamrzí pár šílených momentů jako třeba Templář, který vrženým kamenem zlikviduje povoz anebo let na padáku zaseknutým za jedoucí vůz, ale když hře odpustíte tyhle Hollywoodské šílenosti, příběh příjemně baví a samotný závěr dokonce nabídne jeden z nejemotivnějších herních zážitků.

Důležitou postavou Odhalení je i Altair. Ten se vrací v plné parádě, byť už nemá nic ze své chladnokrevnosti a arogance, čímž jeho osobnost ztratila. Altair je sice vedlejším hrdinou, ale přesto se na scéně zdrží poměrně dlouho a jeho příběh je velmi důležitý, tudíž je opravdu chybou nemít za sebou AC I a to ať už v podobě hry, herního ‚filmu‘, či knihy. Dovoluji si říct, že Odhalení už není příběhem dvou hrdinů ale hned tří.

Ovšem Desmond zklamal na celé čáře. Blížící se rozhození osobností bylo cítit už v AC 2, ale autoři ten potenciál úplně zabili. A bohužel čím dál tím víc se zaplétají do stále podivnějších a podivnějších sci-fi prvků, takže místo toho, aby se Desmondův příběh zase pořádně nakopnul vpřed, trčí celou hru na jednom psycho místě. Tady se vůbec poprvé, alespoň z mého pohledu, stává to, že dějová linie ze současnosti škodí hlavní části příběhu.

Ale zpět k hlavní náplni hry. Děj hry je zasazený na území dnešní Sýrie a především Turecka. Jaký je vlastně Istanbul anebo spíše Konstantinopol, kde Ezio stráví zhruba 80% hry? Z nového města budete zpočátku nadšení. Všude samé barvy, nádech orientu, pěkné památky, velké lodě, voda… Brzy ale zjistíte smutnou věc – Konstantinopol je sice moc hezká, ale takhle spletité nepřehledné město snad tvůrci ještě nevymysleli. Oproti Konstantinopoli byl i Řím přehledný. Odhalení tasí i druhé volně dostupné město, Cappadociu, ale zde se odehraje sotva 10% hry.

Pojďme se podívat na novinky…

První novinkou je systém výroby a používání bomb. Díky přísadám, které se dají porůznu získat, může Ezio poskládat řadu odlišných bomb s všelijakými schopnostmi. Už jen samotných účinků bomb je asi 10 druhů a k tomu připočtěte proměnlivý dosah bomby a ještě čtyři odlišné druhy detonace. Díky výukovým misím se dá snadno a rychle přijít na to, jak bomby správně vyrábět a používat. S bombami si zkrátka můžete dosytosti vyhrát, vyrobit desítky odlišných druhů a každou herní situaci podložit otázkou – vyplatí se mi použít bombu? Ve většině případů zjistíte, že ano, jelikož bomby jsou zkrátka zábavné, hravé a užitečné.

To novinka číslo dvě zase tak fantastická není. Nepřátelé za určitých okolností mohou napadnout Asasínské základny a tehdy přichází speciální mise po vzoru Tower Defense her. Tyhle hry bývají založené na tom, že vybíráte jednotky a posíláte je proti zdávlivě nekonečnému přívalu nepřátel. Jednotky se postupně vylepšují a to na obou stranách, takže musíte být stále schopni držet s nepřítelem krok. Přestože není zase tak těžké se TD misím úplně vyhnout (stačí včas snižovat známost), kvůli splnění výzev frakcí budete muset minimálně 3 podstoupit. Věřte, že snadné to nebude.

Poslední výrazná novinka se týká Desmonda. V jeho dějové lince se otevírají speciální mise z pohledu první osoby. Všude okolo hranaté kostičky, tu a tam obrázek, spousta řečí vysvětlující Desmodův život a hlavně dva druhy bloků, kterými se staví cesta skrze propasti. Logická hopsací hra… ano, tak to přesně je. Pouze té logiky není mnoho. Překážek jsou asi tři různé druhy a pak už se jednotlivé situace jen a jen opakují. Sem tam se objeví opravdu působivé momentky – to, když blikající kostičky představují řeku, či silnici s auty, ale povětšinou je to jen podivná změť hranatých tvarů, která s dějem vyprávěným na pozadí nemá mnoho společného.

Co říci závěrem? Odhalení toho sice moc neodhalí, ale hraje se velmi dobře a krásně uzavře příběhy Altaira a Ezia. Revelations je v podstatě závěr příběhů obou dvou hrdinů. Působivé a velkolepé finále. Ono AC série je především příběhem postav. Napříč sérií se objevují noví a noví hrdinové, kolikrát zavítají do více her najednou a pak se jejich příběh nadobro uzavře a jde se dál sledovat nové osudy.

Herní doba – cca 30 hodin
Hodnocení – 85%


 

DNA

DNA2

– Hodně lidí považuje AC R za krátký. Počet hlavních pamětí však jasně dokazuje, že minimálně hlavní dějová linie je přibližně stejně dlouhá jako v AC B.
– Zpracování DNA je tentokrát zahalené do tmavých barev. Ono vůbec celé AC R se nese na vlně tajemna a velkoleposti, takže provedení DNA k ději AC R docela sedí.
– Nechci se chlubit ale… ten screenshot i se 100% nahoře je opravdu z mé hry 🙂 Na druhou stranu zase ale nevlastním příběhové DLC Ztracený archiv, takže za kompletně splněný bych svůj AC R nenazval. Časem se k nákupu DLC snad odhodlám a případně upravím DNA seznam.

 

DNA

Sekvence I (Takový návrat domů) – 5 pamětí
Sekvence II (Křižovatka světa) – 7 pamětí
Sekvence III (Ztracený a nalezený) – 10 pamětí
Sekvence IV (Hrubá válka) – 6 pamětí
Sekvence V (Dědic říše) – 7 pamětí
Sekvence VI (Nepřízeň osudu) – 8 pamětí
Sekvence VII (Podsvětí) – 7 pamětí
Sekvence VIII (Konec éry) – 3 paměti
Sekvence IX (Odhalení) – 3 paměti
Celkem – 56 pamětí

 

Současnost

Primární
– Tentokrát se Desmond nachází přímo v Animu, kde s ním debatuje Clay alias Subjekt 16 alias Desmondův předchůdce. Veškeré povinné aktivity spočívají v průchodu portálem do příběhu Ezia a občasných rozhovorech s Clayem.

Sekundární
– Vedlejší aktivita je vlastně jen jedna jediná. Za nalezené fragmenty dat Animu (sběratelské aktivity) se postupně otevírají další portály v nichž Desmond překonává vnitřní svět Animu. V této fázi hráč sleduje svět ve FP pohledu a stojí před ním překážková dráha plná propastí, laserů, spínačů a dalších vychytávek. K dispozici máte dvě kusy překážek, které můžete libovolně pokládat do volného prostoru a díky tomu si stavět cestu dál. Celkovou myšlenkou je rekapitulace Desmondova života od dětství až po zajetí Abstergem (tedy začátek AC I). A tak překážková dráha kolikrát připomíná prostředí, o kterém se mluví na pozadí.

 

Aktivity mimo DNA

Studny
– V Konstantinopoli se nachází 31 zatlučených studen. Pomocí explozivních bomb je možné prkna zničit a zpřístupnit studnu jakožto úkryt před strážemi. Pokud hodláte tuto aktivitu plnit, určitě mějte po kapsách vždy dostatek výbušných bomb.

Úkoly občanů
– Občas se v Konstantinopoli a Cappadocie objevují občané nabízející drobný úkol za drobný přivýdělek. Většinou je to něco ve smyslu dones pár beden anebo zbij hrubiána.


 

Lokace

AC R nabízí dvě volně přístupné mapy a jednu další, která se navštíví pouze v rámci misí, ovšem mnoha misí

 

Konstantinopol

Konstantinopol

Hlavní město Byzantské říše stojící uprostřed konfliktu dvou stran. Konstantinopol vypadá skutečně jako město dvou kultur a je rozděleno do několika čtvrtí. Obrovské město, které rozděluje kanál je hlavním dějištěm AC R, neboť se tu odehrává dobrých 85% hry. Nechybí ani mnoho památek, přičemž některé jsou opravdu hezky zpracované.
Památky – 34
Hrobky – 6

 

Cappadocia

Cappadocia

Město ukryté ve skále v podzemí. Krom mnoha malých prostých domů tu je také opevněná pevnost s muničním skladem.
Památky – 1

 

Příběhové mapy

 

Masyaf – Pevnost asasínů a přilehlé městečko. Navštíví se v rámci několika misí a to jak za Ezia, tak i za Altaira. Zatímco v době Altaira je město stále pod vládou asasínů, o staletí později za života Ezia je Masyaf v rukou Templářů.
Památky – 1


 

Základna Asasínů
Úkryt ve čtvrti Galata

Úkryt Galata

Další podzemní úkryt asasínů. Opět jde o spojení několika místností a sálů. Aktivit je celá řada…

1. Mise asasínů
– V hlavním sále úkrytu je mapa skrze kterou je možné kontrolovat bratrstvo. To se od AC B mírně vyvinulo.
– Stále může mít bratrstvo až 12 členů, přičemž za 1,4 a 6 aktivních členů se odemykají speciální útoky.
– Asasína lze posílat na drobné mise okolo Středozemního moře. K dispozici je třináct měst (Alexandrie, Alžír, Bursa, Atény, Damašek, Janov, Jeruzalém, Lisabon, Madrid, Marseille, Rhodos, Tripolis a Tunis). V těchto městech se neustále generují nové a nové úkoly za jejichž splnění lze získat peníze, ingredience pro bomby a XP pro asasíny. Zároveň lze tyto výdělky těžit z měst trvale, ale to je nejprve nutné město dobýt od Templářů. Potíž je v tom, že i když město získají asasíni, aktivita Templářů postupně vzrůstá, až si město vezmou zpátky. Takže existují dvě metody, jak město udržet pod kontrolou – za prvé poslat do města natrvalo nějaké asasíny, čímž opustí současné bratrstvo, ale budou zvyšovat maximální procentuální hodnotu vlastnictví města (rovněž mohou být posílání na mise ve městě, čímž šetří vytížení aktuálního Bratrstva). No a druhou možností snižování vlivu Templářů je pravidelně posílat asasíny na mise, aby posilovali vliv asasínů.
– Stále platí, že každá mise trvá určitou dobu a je různě obtížná. Proto je třeba pamatovat na dvě věci – asasíni, kteří jsou na misi nemohou po tu dobu pomoci Eziovi (jde-li o asasíny z Bratrstva). A za druhé – úspěch na misi závisí na hodnosti asasínů a na jejich počtu. V případě neúspěchu mise může asasín dokonce zemřít, proto je vhodné nic neriskovat a posílat takové složení asasínů, aby šance na úspěch byla pokud možno stoprocentní.
– Každý asasín v Bratrstvu má určitý druh výzbroje – někdo používá meče, jiný těžké zbraně… Jelikož některé mise vyžadují specifickou výzbroj, je dobré mít v Bratrstvu složení asasínů, které zastoupí všechny typy výzbroje.
– Za získané XP asasíni postupují na nové hodnosti a je možné vybírat, zda se jim vylepší výstroj, či výzbroj. Maximální úroveň asasína je obvykle 10, avšak některé asasíny je možné prohlásit za pány určitých čtvrtí Konstantinopole a jejich úroveň pak roste až na 15. Pokud je asasín pánem čtvrti, odemknou se vedlejší mise točící se okolo udržování pořádku v té dané čtvrti.
– Město Rhodos je možné dobývat až po odehrání Rhodosských map v MP hře.

2. Tabule výzev
– V hlavním sále úkrytu je na stěně tabule výzev frakce asasínů. V AC R existuje celkem pět frakce, přičemž každá z nich nabízí řadu drobných úloh za jejichž splnění jsou určité odměny.
– Pokud vás zajímá, kde jsou další tabule, zavítejte do základen cechů. Ovšem pro zjištění úloh frakcí stačí nahlédnout do DNA (anebo sem).
Cech žoldnéřů
1. Vyslat žoldnéře na stráže (10)
2. Hodit strážného na lešení (5)
3. Zabít nepřítele vrženou zbraní (5)
Odměna – 50% sleva na najmutí žoldnéřů
4. Odzbrojit strážného a zabít jej jeho vlastní zbraní (5)
5. Zabít byzantského almogavara (25)
6. Provézt manévr ‚hák a hod‘ (10)
Odměna – Schopnost žoldnéřů odstrkávat otravné žebráky
7. Provézt dvojité zabití (10)
8. Zabít 5 stráží během 10 sekund (1)
9. Provézt sérii zabití o pěti zabitých (10)
10. Zabít osmanského janičáře (25)
Odměna – Těžká zbraň (Široký meč)
Cech cikánů
1. Vyslat cikány na stráže (10)
2. Schovat se pronásledovatelům v úkrytu (dav, seno, lavička, studna…) (10)
3. Nepozorovaně pomocí kuše zabít strážného (20)
Odměna – 50% sleva na najmutí cikánů
4. Utéct strážím za pomoci taktické bomby (10)
5. Zabít stopaře aniž by stihl způsobit zranění (5)
6. Zabít stráže pomocí jedu (15)
Odměna – Schopnost cikánů otrávit stráže jedem
7. Nepozorovaně zabít stráže pomocí bomb (20)
8. Zabít strážného zezadu (10)
9. Zabít strážného z davu (5)
10. Zabít 3 strážné omámené jednou dýmovnicí (1)
Odměna – Krátká zbraň (Cikánské stiletto)
Cech zlodějů
1. Vyslat zloděje na stráže (10)
2. Nepřerušovaným sprintem uběhnout 300m (1)
3. Provézt manévr ‚hákem vpřed‘ (15)
Odměna – 50% sleva na najmutí zlodějů
4. Provézt skok důvěry (40)
5. Vyšplhat celkem 1km (1)
6. Pomocí protikrádeže někoho okrást (250A)
Odměna – Schopnost zlodějů okrádat kolemjdoucí a dávat peníze Ezovi
7. Skočit šipku do vody z výšky 30m (1)
8. Zabít strážného vrhacím nožem (25)
9. Zabít strážného ze vzduchu z trámu (5)
10. Zabít strážného ze sjezdového lana (10)
Odměna – Střední zbraň (Ottomanský palcát)
Cech asasínů
1. Dát během boje signál asasínským rekrutům (25)
2. Dát asasínskému rekrutovi příkaz zabít vybraný cíl (20)
Odměna – Šance asasínů na splnění jejich mise vzroste o 10%
3. Přivolat šípovou bouři (15)
4. Dát asasínskému rekrutovi signál během příběhové mise (5)
Odměna – Rychlejší dobíjení asasínských signálů
5. Rekrutovat asasína (12)
6. Povýšit asasínského rekruta na mistra asasína (7)
7. Provézt úspěšnou obranu doupěte (3)
Odměna – Střední zbraň (Altairův meč)
Cech bomb
1. Přilepit bombu na strážného (10)
2. Zabít bombou cíl mise (1)
3. Odlákat strážného pomocí bomb (20)
4. Zabít 5 strážných jednou bombou (1)
5. Zabít strážné pomocí nástražné bomby (20)
Odměna – Z asasínských doupat bude získáváno více ingrediencí
6. Vyrobit bombu z každého typu pláště (1)
7. Použít bombu (50)
8. Zabít strážného ochromeného bombou (25)
9. Vyrobit bombu s každým typem účinku (1)
10. Použít každý účinek bomby dvakrát (2)
Odměna – Větší kapacita bomb o jedno místo

3. Znaky
– Po splnění určitého počtu výzev daných frakcí se na stěně ve výstavní místnosti objeví znaky frakcí.

4. Zbrojnice
– Každá získaná zbraň a brnění se přesune na své místo ve zbrojnici, kde je lze libovolně přidávat do aktuální výbavy.

5. Tunel
– Přímo v úkrytu se nachází jeden východ z tunelu pro rychlé cestování. Díky tomu lze okamžitě cestovat mezi již renovovanými tunely po celém Konstantinopoli a úkrytem.

6. Knihy
– V AC R obrazy nahradily knihy, ale jinak se nic nemění –  zakoupená kniha se přesune do knihovny v úkrytu, kde ji lze prohlédnout a dočíst se něco málo o ní.
– Vizuálně nejsou knihy nic moc. Pro některé z nich tvůrci použili stejný vzhled, pouze změnili odstín.

– Cena některých knih je opravdu přemrštěná. Z praktického hlediska je lepší investovat raději do jiných věcí jako je nákup památek, renovace obchodů a zbraně. Knížky si raději nechte až k závěru hry, budete-li mít dostatek financí. Což ovšem pravděpodobně mít nebudete…
– Revelations je na výdělky vůbec docela skoupý a tak můžete očekávat, že po skončení příběhové linie i splnění všech herních aktivit budete muset čekat na příjmy z města, jinak si nekoupíte vše, co se dá.

7. Vzácné knihy
– Všechny knihy, které se naleznou v rámci příběhové linie a které pomáhají odhalit umístění Masyafských klíčů, se přesunou na svá místa do knihovny.
– Jak vidíte, všechny knihy vypadají stejně 🙂

8. Kniha bomb
– V bočním sále úkrytu je kniha skrze kterou lze okamžitě nahlédnout do databáze na stránku bomb a dočíst se o surovinách na jejich tvorbu.

9. Výroba bomb
– V bočním sále úkrytu je také dřevěná skříňka – ponk na výrobu bomb. Bomby lze ale vyrábět i na dalších poncích, které jsou roztroušeny všude po městě.

10. Ingredience
– Vedle ponku se nachází dvě truhličky v nichž se generují přísady na výrobu bomb. Podobné truhličky jsou rozmístěné všude po městě.


 

Sběratelské aktivity

Výhledy – 22
– V AC R se veškeré rozhledny nacházejí v Konstantinopoli. Celkově jich je zhruba stejný počet jako v AC B.
Konstantinopol – 22

Poklady – 121
– I v AC R se systém pokladů nezměnil. Jen je celkové množství pokladů oproti AC B ještě o trochu menší.
– Pokud potřebujete nápovědu s hledáním pokladů, v obchodech s uměleckými předměty se opět dají zakoupit mapy.
Konstantinopol – 94
Hrobky – 15
Cappadocia – 12

Fragmenty Animu – 100
– Po celém Konstantinopoli a Cappadocie se nachází sto fragmentů. Jejich přesné pozice zpočátku nejsou známy a teprve po získání 50ti fragmentů se na mapě automaticky zakreslí ty zbylé.
– Za získané fragmenty se postupně odemykají mise pro Desmonda v lince současnosti.
Konstantinopol  – 88
Cappadocia – 12

Stránky memoáru Ishaka Pashy – 10
– V Konstantinopoli se nachází 10 stránek, jejichž sesbírání odkryje poklad. l
Konstantinopol – 10

Masyafské klíče – 6
– V rámci dějové linie se získávají Masyafské klíče. V každém je ukryta jedna vzpomínka na Altaira – jedna pamět hraná za něj.


 

 

Zbraně

Zbraně na blízko

1. Pěsti
– Pěsti se vrací… nečekaně.

2. Skrytá čepel
– Skrytá čepel má krom jedu, jedových šipek, pistole a dvojité čepele nové vylepšení…
Háková čepel slouží k mnoha akrobatickým aktivitám. Například zachytávání se při šplhu, dále k jízdě na laně, strhávání lešení anebo přehazování nepřátel přes záda. Háková čepel je zkrátka vysoce užitečná věc, jejíž funkce je dobré řádně nacvičit. Obzvláště užitečná je během pronásledování cíle anebo útěku před strážemi.

3. Krátká zbraň
– Soubor dýk a nožů. Některé zbraně z minulých AC se vrací, ovšem opět mají jiné vlastnosti a jinou cenu.
345A Kurdská Jambiya – P 1 / R 2 / O 2
518A Makedonská dýka – P 2 / R 2 / O 2
805A Standardní Stiletto – P 1 / R 3 / O 2
1 848A Arabský dýka – P 2 / R 4 / O 1
5 750A Řeznický nůž – P 3 / R 5 / O 3
11 040A Afghánský meř Khyber – P 4 / R 4 / O 2
13 248A Bayezidův nůž – P 5 / R 3 / O 4
0A Cikánské Stiletto – P 4 / R 3 / O 4 (splnit výzvy cikánů)
0A Mehmetova dýka – P 5 / R 5 / O 5 (splnit misi asasínů)

4. Střední zbraň
– Do této kategorie spadají běžné zbraně jako meče, či kladiva. Pro souboj s větším počtem nepřátel jde o ideální zbraně. Každá jednotlivá zbraň má opět tři vlastnosti.
Meče
0A Asasínský meč Yataghan – P 1 / R 2 / O 1 (základní zbraň)
0A Kapitánův meč – P 2 / R 3 / O 3 (koupit UP odměnu)
0A Milánský meč – P 3 / R 3 / O 2 (koupit UP odměnu)
0A Schiavona – P 3 / R 2 / O 3 (koupit UP odměnu)
1 610A Byzantský rytířský meč – P 1 / R 2 / O 2
3 163A Perský šamšír – P 1 / R 4 / O 3
6 555A Florentský falchion – P 1 / R 3 / O 5
11 960A Syrská šavle – P 2 / R 4 / O 3
23 736A Sicilský rapír – P 3 / R 5 / O 5
28 290A Janičářský kijil – P 4 / R 2 / O 2
0A Altairův meč – P 5 / R 3 / O 4 (splnit výzvy asasínů)
0A Meč Vlada Tepeše – P 4 / R 4 / O 4 (ULC – dokončit Vladovu hrobku)
0A Yusufův Turecký kijil – P 5 / R 5 / O 5 (splnit misi asasínů)
Kladiva a palice
2 290A Pruské válečné kladivo – P 1 / R 3 / O 3
7 360A Žoldnéřské válečné kladivo – P 2 / R 1 / O 1
10 120A Kondotiérský placát – P 2 / R 2 / O 2
13 340A Perlík – P 3 / R 4 / O 1
18 055A Byzantský palcát – P 3 / R 5 / O 3
0A Ottomanský palcát – P 4 / R 4 / O 2 (splnit výzvy zlodějů)

5. Těžká zbraň
– Těžké obouruční zbraně. Účinnost je zpravidla ohromná, zato rychlost útoků je obecně nižší.
– Pro jejich nošení je nejprve nutné zakoupit pochvu pro těžké zbraně.
8 050A Vousatá sekera – P 2 / R 3 / O 4
0A Merovingská sekera – P 1 / R 5 / O 5
14 260A Francouzský meč Bastard – P 3 / R 4 / O 3
23 460A Kondotiérská sekera – P 3 / R 2 / O 5
30 015A Pruský dlouhý meč – P 3 / R 5 / O 5
0A Široký meč – P 5 / R 4 / O 4 (splnit výzvy žoldnéřů)
0A Almogavarská sekera – P 5 / R 5 / O 5 (splnit misi asasínů)

 

Zbraně na dálku

1. Nože
– Házecí nože nemohou chybět. Opět jde o zbra’n vhodnou proti slabým strážným.
– Kapacitu nožů lze navyšovat nákupem brašen. Maximální kapacita je klasicky 25.

2. Kuše
– Ideální zbraň na tichou likvidaci vzdálených cílů. Kuše je mnohem účinnější než vrhací nůž, tišší než pistole a navíc s velkou kapacitou munice. Jedinou nevýhodou je pomalejší zaměřování cíle a pak také cena.
– Maximální kapacitu šípů lze navyšovat nákupem brašen až na hodnotu 25.

 

Další zbraně

1. Peníze
– Rozhazovat peníze lze i v AC R. Obyčejní civilisté a někteří strážní půjdou po snadném výdělku. Je to šance, jak odlákat pozornost.

2. Bomby
– Výroba bomb spočívá z volby tří přísad (plášť, prach a náplň), které lze libovolně kombinovat. Vyrobené bomby pak spadají do tří druhů, v závislosti na náplni – smrtící, taktické a diverzní.
Plášť
Nárazový – vybuchne hned po dopadu
Fúzní – vybuchne se zpožděním 3s
Nástražný drát – vybuchne při přerušení drátu v jejím blízkosti
Lepivý vak – je možné jej přilepit na člověka a vybuchne se zpožděním 5s
Střelný prach
Indický – způsobí malou explozi
Arabský- způsobí střední explozi
Britský – způsobí velkou explozi
Funkce – Smrtící
Šrapnel – zraní nepřátele vystřelenými šrapnely
Durman – vytvoří mračno, které otráví zasažené
Uhelný prach – ochromí nepřátele výbuchem
Funkce – Taktické
Jehněčí krev – paralyzuje zasažené nepřátele
Ježci – omezí pohyb nepřátel a učiní je zranitelnými
Fosfor  – vytvoří kouř, který oslepí zasažené
Skunčí olej – zápach vyžene lidi z oblasti
Funkce – Diverzní
Nitrátová sůl – vytvoří dým, který přiláká nepřátele z dohedu
Pyritové mince – vystřelí mince na něž se vrhnou civilisté, jež začnou být agresivní ke strážím
Síra – vydá ránu, která přiláká stráže z doslechu

3. Padáky
– Padáky slouží logicky k pohodlnému dopadnutí na zem bez rizika zranění, či dokonce úmrtí. Pokud není poblíž skok důvěry, přijde padák vhod. V Konstantinopoli sice nejsou zase tak vysoké stavby ale i tak se padáky občas hodí.
– Maximální kapacitu lze navyšovat koupí brašen a to až na hodnotu 15 padáků.

 

Ostatní

1. Léky
– Lahvičky s čichací solí, díky kterým se lze kdykoli, dokonce i v boji, léčit. Základem je mít neustále dostatek léčiva a poté by žádná bojová situace neměla být moc obtížná.
– Kapacitu lze zvyšovat pomocí zakoupených brašen a UP odměny, přičemž maximální počet je 20. (tedy o 5 více než v minulých dílech)

2. Brnění
– Každé brnění se skládá ze čtyř částí – nárameníky, kyrys, lokty a holeně. Každý kus brnění má dvě vlastnosti – odolnost (výdrž brnění) a zdraví (přidaný počet bodů zdraví).
– Podobně jako v předchozích dílech lze jednu zbroj, konkrétně zbroj Ishaka Pashy považovat za speciální. K jejímu získání je třeba nalézt 10 memoárů a dokončit jeho hrobku.
6 965A Azapská zbroj
23 322A Mamelucká zbroj
58 374A Sepahiská zbroj
0A Zbroj Mistra asasína
(dokončit mise Mistra asasína)
0A Zbroj Ishaka Pashy (najít stránky memoáru a odemknout poklad)

3. Obleky
– I tady lze měnit obleky, byť je jejich počet nižší než v minulém AC B. Obleky fungují nad rámec brnění, čili můžete mít zakoupenou zbroj a zároveň nosit nějaký ten oblek.
Základní oblek – Klasický asasínský oblek s kápí. Lze jej za určitý obnos nabarvit v prodejně knih. Tento oblek je základem a nelze jej svévolně sundávat, pouze v rámci některých příběhových misí a také při návštěvě Cappadocie využije Ezio jiný oblek.
Desmond – Oblek Desmonda. Nemá žádné vlastnosti.
Starý Altair – Oblek starého Altaira. Nemá žádné vlastnosti.

 

Dopravní prostředky

1. Gondola
– Gondola se vrací i v AC R. Nacházejí se u průplavu Zlatého rohu a slouží hlavně k cestám mezi čtvrtí Galata a zbytkem města.


 

UPlay

4 akce / 4 odměny
100 b zisk / 100 b výdaje

Akce
Nejlépe chutná za studena (Příběh) – Dokončit Sekvenci 1 (+ 10 b)
Ujednáno (Příběh) – Dokončit Sekvenci 3 (+ 20 b)
Odhalení (Příběh) – Dokončit hru (+ 30 b)
Skutečný templář (MP) – Dosáhnout v MP úrovně 20 (+ 40 b)
– První tři úkoly se splní samy v rámci příběhu. Ovšem kdo není zrovna hráč multiplayeru, bude mít potíže a pravděpodobně čtyřicet bodů oželí. To ale zase tak nevadí, protože…

Odměny
Pozadí na plochu AC Revelations – 4 tapety na plochu (- 10 b)
Balíček pro hru jednoho hráče – 3 zbraně z AC B a větší kapacita léků (max 20) (- 20 b)
Exkluzivní mise ve Středomoří – Nový typ mise pro bratrstvo (- 30 b)
Balíček pro hru více hráčů – Postava rytíře pro MP (- 40 b)
– Kdo nemá rád MP hru, jednoduše nezíská čtyřicet bodů za úkol a nepořídí si MP odměnu, čili nemusí ničeho litovat. Z toho ostatního se určitě vyplatí balíček pro jednoho hráče, nakonec kapacita léků je užitečná věc. A pak jistě potěší tapeta, vlastně tapety, jelikož tentokrát jich jsou hned 4 kusy v různých rozlišeních. Mise ve Středomoří není nic moc, ale pokud nevíte, co jiného koupit… proč ne.

Úspěchy
– Od AC R se přes Uplay objevuje systém archievementů, v překladu tedy úspěchů. Jejich splnění nic nepřinese, ale někdo v tom vidí jakési příjemné úkoly navíc.
– V AC R je 48 úspěchů, přičemž některé se vážou na DLC Ztracený archiv.

 

Děj

Animovaný film – Assassin’s Creed – Embers
– Ani napotřetí Ubisoft nezaváhal a doplnil hru filmečkem. Tentokrát plně 3D animovovaným a dějově zasazeným až po Revelations. V téměř 20 minutách budeme svědky dalších okamžiků Eziova života a navíc se seznámíme s asasínkou Shao Jun. Její jméno si určitě zapamatujte. Sice to tvůrcům potrvá zatraceně dlouho, ale v rámci herní série se Shao vrátí.
Fénix ProDabing filmeček obohatil svým dabingem a shlédnout jej můžete zde.

Kniha Assassin’s Creed – Odhalení
– V pořadí čtvrtá kniha Olivera Bowdena dle čtvrté hry AC série. Opět velmi věrný přepis třetí části Eziova příběhu do knižní podoby.

 

DLC a ULC

Příběhové DLC – Ztracený archiv
– Jediné příběhové DLC pro AC R. Krom příběhové části v sobě zahrnuje i všechen ULC obsah a to dokonce i ten, který nebyl součástí v česku vydávané sběratelské edice. DLC se dá nejlépe připodobnit těm předchozím z Bratrstva jen s rozdílem, že rozšiřuje linii současnosti a že si za něj budete muset zaplatit a to zhruba 300Kč.
— Hlavní náplní je nová sekvence sedmi pamětí pro Desmondovu cestu, respektive cestu Lucy a Claye, jelikož tentokrát se bude prostřednictvím hranatých kostiček odhalovat jejich život.
— ULC obsah:
— 3 postavy pro MP (Rytíř, Ottomanský doktor, Ottomanský harlekýn)
— 3 nové obleky (Turecká asasínská zbroj, Altairova róba, Brutova zbroj)
— Navýšení kapacity munice (pistole, kuše a bomby)
— 1 nová hrobka (Vladovo vězení + zbraň)

MP DLC – Balíček předků
– Klasické MP DLC
— 4 nové MP postavy

MP DLC – Balíček Středozemního cestovatele
– Druhé klasické MP DLC
— 6 nových MP map


Sběratelská edice – Sběratelská
Pod jednoduchým názvem je edice o poznání chudší než ta pro AC B, ale přesto velmi pěkná. Opět nechybí ULC obsah, ale všechen je zahrnut i v DLC, takže vy, co nevlastníte sběratelku, nemusíte smutnit. Přesto mi to nedá a přikládám odkaz na video průchodu nové hrobky.
— Hra AC R
— Bonusový disk (pohledy do zákulisí, soundtrack)
— DVD s filmem Embers
— Artbook
— ULC – 1 nová hrobka (Vladovo vězení v Konstantinopoli)
— ULC – 2 MP postavy (Rytíř, Ottomanský šašek)
— Krabička s pečetí


 

Zajímavosti

Intro
– Animovaná sekvence nemůže chybět. Tato je navíc zahrnuta přímo v ději hry a to na samém počátku. Novinkou je, že místo představení typických prvků AC R slouží animace jako součást děje.

Postavy a herci
Postavy a herci (ENG verze)
– U AC R se ideální situace trochu mění. Například Altaira dabuje jiný člověk než v AC I. Stejně tak Clay alias Subjekt 16 má nového dabéra. Naopak se ale vrací řádka herců, jejichž postavy mají v AC R jen pár štěků – představitelé Al-Mualima a Marie. Drobnou zajímavostí může být obsazení V. Vrány (Čecha narozeného v Norsku a žijícího od dětství v Kanadě) do role Manuela Palaiologose.