DLC AC 3 – Tyranny of King Washington

AC III (ToKW)

 

Titulní skladba

Poprvé v sérii AC se objevilo DLC takové velikosti, že představuje zcela nový příběh oddělený od základní hry. Dříve by se tomu říkalo datadisk, dnes DLC, ale rozhodně myslím, že něco takového si zaslouží samostatnou rubriku, protože to svým způsobem je samostatná hra. Samozřejmě se na děj AC III občas navazuje, takže určitě je lepší neprve odehrát AC III, ale to snad není třeba připomínat.

Připomenu však, že celá Tyranie se sládá ze tří DLC (Hanba, Zrada a Pomsta), které byly postupně vydávány a které si musíte zakoupit jednotlivě. Celková cena všech tří epizod vás vyjde zhruba na 750Kč, což není málo když vezmeme v potaz že za AC III chce Ubisoft v současnosti asi 350Kč. Pak je tu také otázka délky a ta činí u kompletní Tyranie zhruba 12 hodin, pokud hodláte plnit vše. Takže tu máme Tyranii za 750Kč na 12 hodin a AC III za 350Kč na 45 hodin. Zlodějina? Možná, ale též běžná praxe – tak to u DLC zkrátka chodí. Nakonec je třeba dodat, že Ubisoft má občas slevy, takže můžete mít štěstí a třeba před Vánoci koupit Tyranii za polovic, jako se to povedlo mě. A to je myslím už hodně výhodná koupě.

Ale konec řečí, pojďme na hru jako takovou. Ta představuje alternativní děj aneb co by se stalo, kdyby Washington vlastnil jablko ráje. Myslím, že název DLC napovídá dostatečně. V Tyranii zkrátka není žádný Connor, protože Ratohnhaká:ton se asasínem nestal. Zůstal věrný svým lidem a navíc díky prastaré indiánské magii disponuje magickými silami jako je neviditelnost, schopnost létání, či přivolání smečky vlků na pomoc. Kompletní trilogie vás provede známými, byť trochu osekanými mapami. Nejprve Hranice, poté Boston a nakonec New York. Máme tu nové paměťové sekvence (každá epizoda trilogie jednu) a také nové vedlejší úkoly. Příběh je i na alternativní realitu poutavý a je zajímavé sledovat známé postavy v nových rolích. Horší však jsou bojové situace. Nepřátel je v DLC obrovské množství. Ulicemi neústále pochodují desítky a desítky modrokabátníků a navíc okamžitě útočí. I na zhruba třetinovou délku oproti AC III si zabojujete pomalu více než tam.

Tyranie lze shrnout snadno. Jste-li fanouškem celé AC série už teď si hledáte, kdy Ubisoft nabízí slevy. A patrně nebudete koupě litovat. Zkrátka dostanete další příběh ve světě AC III, navíc s geniálním soundtrackem. Pokud je pro vás však série AC jen taková občasná záležitost a saháte jen po vybraných dílech, zvažujte Tyranii jen pokud vás vyloženě oslovil AC III, jinak hrozí těžké zklamání.

Herní doba – cca 12 hodin
Hodnocení – 75%, 70%, 80% (jednotlivé epizody)


 

DNA

DNA

– DLC má samostatnou DNA, přičemž každá jednotlivá epizoda přináší vlastní DNA sekvence. Všechny sekvence se spojují dohromady a lze si je prohlížet najednou, avšak znovu opakovat jednotlivé mise můžete jen pokud máte zapnutou tu danou epizodu. Tedy pokud například hrajete třetí epizodu, vidíte sekvence z již projitých epizod, ale nemůžete si je opětovně přehrávat.
– Tyranie nabízí celkem 3 000 bodů synchronizace, což je zhruba pětina AC III. Pamětí je však 23, což je zhruba polovina příběhu AC III. Na poměry DLC je Tyranie dějově bohatá ale zase třeba dodat, že se skládá ze tří DLC.

 

DNA

Sekvence I (Infamy) – 6 pamětí
Sekvence II (Betrayal) – 9 pamětí
Sekvence III (Redemption) – 8 pamětí
Celkem – 23 pamětí


 

Lokace

V Tyranii se opět představí všechny známé hlavní mapy z AC III, byť částečně osekané.

 

Hranice

Hranice

Hranice jsou rozsáhlá zalesněná oblast pokrytá sněhem. Navíc oblast přes kterou se prohnala válka. Zničené a vypálené statky jsou k vidění na každém rohu a s tím zvýšená přítomnost vlčích smeček.

 

Boston

Boston

Město pod kontrolou Washingtonových vojáků. Oproti AC III je mapa zmenšena a nejsou přístupné oblasti venkova.

 

New York

New York

Washingtonovo sídelní město. Opět je oproti AC III omezena velikost o venkovské oblasti. Dominantou je obrovská pyramida bez špice.


 

Zbraně

V DLC se vrací mnoho zbraní z původního AC III včetně luku, pistolí, otrávených šipek či píšťalky pro koně. Dojde ale i na pár zbrusu nových zbraní, které si představíme.

 

Epizoda I – Hanba

1. Vlčí plášť
– Schopnost dodávající neviditelnost. Díky tomu je možné snáze kličkovat mezi nepřátelskými hlídkami a lépe zabíjet své cíle. Aktivity jako akrobacie nebo útok zbraní však vlčí plášť zruší.

2. Syrové maso
– Syrové maso nahrazuje návnadu, ale funguje trochu jinak. Především dokáže přilákat šelmy, přesněji vlčí smečky, které se pohybují po Hranicích. Díky tomu je možné zavléct vojáky do konfliktu se zvířaty. Velmi účinné.
– Maso slouží též jako jídlo pro civilisty v rámci vedlejších úkolů. Proto je dobré si vždy nějaké šetřit.
– Maximální počet je 10 masa.

 

Epizoda II – Zrada

1. Orlí let
– Schopnost umožňující překonávat středné dlouhé vzdálenosti v podobě letícího orla. Let není možné korigovat, pouze se vybírá cílová destinace, přičemž nelze letět kamkoli, pouze na předem označená místa. Ideální způsob, jak se vyhýbat strážím.

 

Epizoda III – Pomsta

1. Medvědí moc
– Extrémně účinné kouzlo sloužící pro boj. Medvěd se postaví na zadní a dopadne na zem předníma nohama, čímž vypustí tlakovou vlnu, která srazí okolní nepřátele. Mocná zbraň schopná ničit skupiny nepřátel najednou.