Assassin’s Creed 3 – DLC The Tyranny of King Washington

AC III (ToKW)

Poprvé v sérii AC se objevilo DLC takové velikosti, že představuje zcela nový samostatně hratelný příběh oddělený od základní hry. Dříve by se tomu říkalo datadisk.

Celá The Tyranny of King Washington se skládá ze tří DLC (The Infamy, The Betrayal, The Redemption), které byly postupně vydávány a které se musely zakoupit jednotlivě. Dnes je kompletní Tyranie součásti Remasterované edice AC3. 

Příběh představuje alternativní děj aneb co by se stalo, kdyby Washington vlastnil Jablko Ráje. Název DLC napovídá dostatečně. V Tyranii zkrátka není žádný Conor, protože Ratohnhaká:ton se asasínem nestal. Zůstal věrný svým lidem a navíc díky prastaré indiánské magii disponuje magickými silami jako je neviditelnost, schopnost létání, či přivolání smečky vlků na pomoc. Kompletní trilogie vás provede známými, byť trochu osekanými mapami. Nejprve Hranice, poté Boston a nakonec New York. Máme tu nové hlavní paměťové sekvence (každá epizoda trilogie jednu) a také nové vedlejší úkoly. Příběh je i na alternativní realitu poutavý a je zajímavé sledovat známé postavy v nových rolích. Horší však jsou bojové situace. Nepřátel je v DLC obrovské množství. Ulicemi i cestami neustále pochodují desítky a desítky modrokabátníků a navíc okamžitě útočí. I na zhruba třetinovou délku oproti AC III si zabojujete pomalu více než tam.

Tyranie lze shrnout snadno. Jste-li fanouškem celé AC série už teď si hledáte, kdy Ubisoft nabízí slevy. A patrně nebudete koupě litovat. Zkrátka dostanete další příběh ve světě AC III, navíc s geniálním soundtrackem. Pokud je pro vás však série AC jen taková občasná záležitost a saháte jen po vybraných dílech, zvažujte Tyranii jen pokud vás vyloženě oslovil AC III, jinak hrozí těžké zklamání.

Herní doba – cca 12 hodin
Hodnocení – 75%


 

Sekvence I – Hanebnost

1. Procitnutí (1-1)
– Zabijte u kostela 5 modrokabátníků bez odhalení
– Zabraňte posilám modrokabátníků dostat se do Concordu.
– Nedovolte žádnému modrokabátníkovi zapálit doutnák.
Vidíte útržky vzpomínek o Washingtonovi. Moc korumpuje… Jste Ratonhnhaké:ton a  probere vás matka Kaniehtí:io v oblasti Hranic.

Hranice. Rozsáhlá zalesněná oblast. Navíc oblast přes kterou se prohnala válka. Zničené a vypálené statky jsou k vidění na každém rohu a s tím zvýšená přítomnost vlčích smeček. 

Jste zmatení, protože si myslíte, že jste někde jinde (po konci příběhu AC3). Washington útočí na lidi a hledá Kaniehtí:io, protože se ho pokusila okrást. Máte výbavu známou z AC3. 
Pěsti (AC3)
Luk (AC3)
Tomahavk (P 3 / R 9 / K 3)
Křesadlová pistole (K 2 / KD 3 / DD 1)
Následujte matku na kopec. Vojáci ohrožují nějakou civilistu – společně s matkou je pobijte. Pokračujte ke Concordu, který je pod útokem a vojáci chtějí upálit civilisty v kostele. Matka seskočí dolů a schová se ve voze listí u cesty odkud zabije jednoho vojáka. Seskočte dolů, nenápadně zlikvidujte zbylé vojáky okolo. Jakmile se odhalíte v časovém limitu (1:30) odblokujte dveře a osvoboďte civily. Začne dělostřelecká palba. Utíkejte s matkou vesnicí, vzadu vylezte na útes a pobijte dělostřelce. Sami převezmete dělo. Zničte útočící skupiny střelců a zároveň pochodující jednotky (a občas jezdce na koni) aby nikdo neprošel ke Concordu.
Tip – Střelci vás mohou vážně poranit, palte tedy na vhodná místa a ničte více skupin nepřátel najednou.
Pokračujte s matkou dolů skrze les (cestou pobijte vojáky) do Lexingtonu. Uvidíte krále George Washingtona, který má žezlo s Úlomkem Ráje. Nařídí zničit město, protože u budov jsou sudy střelného prachu. Vojáci s pochodní je půjdou zapálit (poté máte 0:15 na uhašení) ale vy zajistěte aby je vůbec nezapálili. Včas zabijte všechny.

2. Varování vesnice (1-2)
Na koni jeďte s Kaniehtí:io do vaší vesnice.
Kůň – Kůň je častý prostředek pro přesun i v Tyranii. Přestože jsou lokace menší, rychlý přesun na koni se stále vyplatí.
Cestou vás přepadne skupina vojáků a zastřelí koně. Společně s matkou (přidá se i pár indiánů) je zabijte. Indiáni míří pro bylinky na speciální čaj, který je podle Kaniehtí:io nebezpečný. Pokračujte do vesnice. Matka vám dá skrytou čepel po otci, který již zemřel. 
Skrytá čepel (AC3)
Patrioti napadnou vesnici. Bojujte jak jen můžete ale je to marné. Dorazí Washington se svými pobočníky (Putnam a Arnold). Washingtom zabije Kaniehtí:io. Zaútočte na něj ale má Úlomek Ráje a snadno vás zničí. Střelí vás dvojicí pistolí, probodne mušketou a ještě dorazí střelou.
Tip – Objeví se logo AC3: The Tyranny of King Washington a příběh začíná…
Po 5 měsících… Po strašném zranění se proberete v úkrytu Matky Stařešiny. Je zima. Matka vás pošle k vrbě pro přísady na magický čaj.
Tip – Nyní můžete volně cestovat po Hranicích. Máte nějaké zbraně známé z AC3 a z truhel můžete získat zbraně nové, munici a vylepšení. 
Píšťalka pro koně (AC3)
Oštěpy na laně (AC3)
Otrávené šipky (AC3)
Syrové maso – Maso nahrazuje Návnadu, ale funguje trochu jinak. Dokáže přilákat šelmy, přesněji vlčí smečky, které se pohybují po Hranicích. Díky tomu je možné zavléct vojáky do konfliktu se zvířaty. Maso slouží též jako jídlo pro civilisty v rámci vedlejších úkolů. Maximum 10 masa.
Palice Gajeva – P 6 / R 5 / K 1
Dvouhlavňová pistole – K 3 / KD 3 / DD 1
Vak na patrony 1
Vak na patrony 2
Vak na provazové hroty 1
Vylepšení toulce 1

Mise občanů (1/3) – Napadněte konvoj
Přepadněte konvoj (5x), pobijte vojáky a osvoboďte vězně.

Mise občanů (2/3) – Pomozte hladovým
Vyhledejte hladového civilistu (5x) a dejte mu Syrové maso.

Mise občanů (3/3) – Vlčí záchrana
Vyhledejte civilistu ohroženého smečkou vlků (5x) a vlky pobijte.

Bonusové vzpomínky (1/1) – Vzpomínkový artefakt
Na třech místech světa najděte obraz vzpomínek (Lexington – Zabití Leea v hospodě / Valley Forge – hovor s Washingtonem a Haythamem / Indiánská vesnice – hovor se Stařešinou, když byl Conor mladý). V jeskyni odkud vás Stařešina poslala k vrbě se objeví fragment vzpomínky – vize vás jako asasína a přijíždějícího Washingtona.

3. Výprava do nebeského světa (1-3)
– Během skluzů se nedotkněte žádné skály.
– Zabijte losa aniž byste ho vyplašili.
Na kopci u vrby promluvte s indiánem – pošle vás pro přísady. Vylezte na vrchol vrby, seškrabejte výhonky a dole u ohně uvařte čaj. Ocitnete se v Animu. Následujte smečku vlků, občas se sklouznete po svahu (pozor na skály) a občas je nutné v oblasti vyhledat losa. Na konci trasy převezmete vlčí schopnost. 
Vlčí plášť – Magická schopnost dodávající neviditelnost. Díky tomu můžete projít mezi nepřátelskými hlídkami, snáze utéct pronásledovatelům a zabíjet. Nepřátelští psi vás dokáži odhalit i tak a rovněž útok nebo akrobacie plášť zruší. po dobu trvání pláště ztrácíte HP.
Využijte plášť a zabijte losa.
Proberete se obklíčeni vojáky a beze zbraní. Využijte plášť abyste unikli a u nedalekého dolu vyhledejte truhlu s věcmi (první v budově je prázdná, teprve druhá pod svahem obsahuje vaše věci).

4. Vlčí smečka jednoho (1-4)
– Zabijte 2 modrokabátníky jediným šípem
– Přivolejte vlčí smečku, aby dostihla strážného.
Promluvte s indiánem, který v okolí hledá svého druha. Společně s ním prozkoumejte stopy (mrtvé tělo, táborák, zlomený luk a otrokářský vůz). Je jasné, že indiána odvedli. Cestou nahoru potkáte dva modrokabátníky (zabijte je jediným šípem). Nahoře je skupina vojáků – využijte Vlčí smečku a nechte je pobít. Posledního ušetříte aby vás zavedl k zajatců ale začne utíkat – pošlete na něj vlky.
Tip – Schopnost Vlčí smečka vyšle tři duchy vlků, kteří napadnou a zabijí nepřátele. 
V táboře jednotka modrokabátnků popravuje indiány. Rychle zaútočte, pobijte je a osvoboďte indiánova kámoše.

5. Stezka pomsty (1-5)
– Neodposlouchávejte nikoho z keřů.
Po návratu k jeskyni najdete okolo mrtvé indiány a umírající Matku Stařešinu. Byl to Arnold. Na nedaleké farmě odposlechněte dva vojáky ale po úkryt nevyužívejte keře (jen překážky, hromady listí, studny, či vlčí plášť). Dozvíte se o konvoji vězňů. V časovém limitu (3:00) dožeňte nedaleký konvoj, pobijte vojáky a osvoboďte vězně.

6. Nastolení spravedlnosti (1-6)
– Osvoboďte medvěda aniž byste zabili nebo vzburcovali stráže.
– Nenechte se v pevnosti odhalit.
U Valley Forge vás jedna z osvobozených indiánek varuje před psy.
Tip – Psi mohou odhalit vaše ukrytí Vlčím pláštěm. Naštěstí je můžete odlákat syrovým masem.
Zabijte psa, který vás odhalil při vlčím plášti, a poté návnadou odlákejte dalšího. Opatrně nalákejte a zlikvidujte překážející psy a nenápadně vnikněte na Valley Forge.  Uprostřed tábora vyhledejte Putnama. Sledujte ho jak půjde za Arnoldem. Nejprve pěšky, poté u řeky vezme koně, takže pospěšte aby neutekl. Putnam dorazí do pevnosti a za ním zavřou vrata. Před pevností je klec s medvědem a stráže. Nenápadně medvěda pusťte a v limitu (0:30) se vzdalte. Vojáci otevřou bránu a půjdou medvěda zabít. Pronikněte dovnitř. Nenápadně projděte nahoru do středu pevnosti.
Benedick Arnold. Pamatujete si ho jako zrádce z West Pointu ale v této realitě je pobočníkem Washingtona a dohlíží nad devastací Hranic. Arnold se pohybuje ve středu pevnosti. Využijte vlčí plášť a nenápadně ho zabijte (pokud to nevyjde, musíte s ním bojovat). 
Ratonhnhaké:ton: Čekal jsem dlouho, abych ukončil tvou zradu. Jednou jsi mi unikl, ale dnes zemřeš.
Arnolde: Kdo jsi? Co se to děje?
Ratonhnhaké:ton: Ty víš, kdo jsem.
Arnold: Nikdy v životě jsem tě neviděl! Washingtonovo jablko. Používá ho k ovládání lidí; ty… musíš mi věřit. Já… nebyl jsem při smyslech.
Ratonhnhaké:ton: To, co jsi udělal ve West Pointu, to nebyl nikdo jiný než ty.
Arnolde: West Point? Já… V životě jsem do té pevnosti nevkročil.
(Arnold chytí Ratonhnhaké:tonovu ruku).
Arnold: Prosím. Washington se zbláznil. Ty, ty ho musíš dostat. Už to není člověk, ale zrůda. Najdi v Bostonu Benjamina Franklina. Může ti pomoci – ale musíš, musíš ho osvobodit.
Ratonhnhaké:ton: Osvobodit ho odkud? Odkud?
Arnold zemře a vás zezadu omráčí Putnam. Proberete se ve voze, kdy vás odváží do Bostonu. 
Boston… pokračování příště

 

Sekvence II – Zrada

7. Útěk z vězení (2-1)
– Nepozorovaně zabijte 3 stráže.
Ve věznici vás navštíví Washington spolu s Benjaminem Franklinem a nechá nachystat popravu. Nemáte u sebe své věci. Prozkoumejte dveře ven, kout v cele a pak využijte Vlčí plášť. Když vás stráže neuvidí, půjdou prohledat celu – unikněte ven a zavřete je tam. Vedle je zavřený Kanen’to:kon, váš přítel. Zpoza dveří vezměte klíč a pusťte ho ven. Ze stolku vedle vezměte váš luk. O kus dál je velké skladiště s vojáky. Využijte luk a boj zblízka a nenápadně je zabte. Vyleze nahoru a dírou do vedlejší místnosti kde jsou vaše věci.

8. Výprava do nebeského světa (2-2)
– Zachraňte všechny vejce
– Navažte 3 letící orly po sobě (a to 2x)
– Vyhněte se všem překážkám.
Opět se napijete čaje a jste v paměťové sekvenci. Vylezte na strom k hnízdu. Objevíte se dole a braňte tři vejce hnízda před útoky rysů. Nenechte je zničit ani jediné vejce. Získáte Letící orel. Následujte přízrak orla a přeleťte přes stromu, přičemž navažte více letů za sebou. Na konci skočte ze stromu dolů.
Letící orel. Druhá magická schopnost umožňuje překonávat středné dlouhé vzdálenosti v podobě letícího orla. Let není možné korigovat, pouze se vybírá cílová destinace, Z letu je možné také přejít do útoku na nepřítele a zabít ho.
V podobě orla následujte druhého orla a kličkujte mezi skalami.

9. Střemhlavé bombardování (2-3)
– Zabijte všechny stráže bez prozrazení.
– Proveďte ve skladišti 3 Orlí zabití.
– Zlikvidujte Franklina Orlím útokem.
Stráže se snaží prorazit dveře. Přelezte vrchem do skladu a zabijte je. Dorazí skupina pěti dalších vojáků. Vytipujte správné momenty a nepozorovaně je s využitím Orlího útoku zabijte. Venku je Boston.

Boston. Město pod kontrolou Washingtonových vojáků. Všude jsou stráže, najít bezpečný úkryt je skoro nemožné a nebezpečí číhá všude. Oproti AC III je mapa zmenšena a nejsou přístupné oblasti venkova.

Uvidíte Franklina jak se vytáhne po výtahu a zdrhá přes střechy. Běžte po něm.
Benjamin Franklin. Pobočník Washingtona, který ale jeho brutální vyhlazovací válku podporuje jen ze strachu o život. Franklin utíká přes střechy. Dostihněte ho Orlím útokem.
Franklin: Ty!? A kde…? Já… Nerozumím tomu. Kdo jsem?
Ratonhnhaké:ton: Proč Arnold řekl, že mi můžeš pomoci?
Franklin: Jsem to já? Ano, to jsem já! To jsem já! Já jsem, já jsem přišel k sobě! Můj bože, co jsem to udělal?

10. Důsledky (2-4)
Washington vás vtáhne do paměťové sekvence. Má Úlomek Ráje ale vy máte magii. Využijte nejprve Orlí útoky a poté Vlčí plášť a zraňte ho. Shodí vás. Zatímco se formují tváře Kaniehtí:io a Washingtona, přeleťte přes plošiny. Poslední se zhroutí a proberete se na ulici. Najde vás Kanen a Samuel Adams.
Tip – Nyní můžete volně cestovat po Bostonu. Z truhel můžete získat zbraně nové, munici a vylepšení. 
Dvouhlavňová pistole – K 3 / KD 3 / DD 1
Hákovací sekera – P 3 / R 4 / K 3
Vak na patrony 3
Vylepšení toulce 2
Vylepšení vaku na otrávené šipky 1

Mise občanů (1/4) – Napadněte konvoj
Přepadněte konvoj (4x), pobijte vojáky a osvoboďte vězně.

Mise občanů (2/4) – Pomozte hladovým
Vyhledejte hladového civilistu (5x) a dejte mu Syrové maso.

Mise občanů (3/4) – Zachraňte civilistu
Vyhledejte civilistu ohroženého patrioty (4x) a voják zabijte.

Mise občanů (4/4) – Vlčí záchrana
Vyhledejte civilistu ohroženého smečkou vlků (2x) a vlky pobijte.

Bonusové vzpomínky (1/1) – Vzpomínkový artefakt
Na třech místech světa najděte obraz vzpomínek (Kostel s šibenicí – Bostonský masakr / Barikády v severní části – Achilles ve městě / Dvorek na západní části – první rekrut Stephan Chapheau). Na vzdálené lodi na severu se objeví fragment vzpomínky – vize hovoru s Washingtonem, který našel Jablko Ráje).

11. Návrat k odesílateli (2-5)
– Vyhoďte 2 soupeřova figurky.
– Zabijte oba stráže během limitu (0:21)
Adams vás pošle sledovat Franklina. Vstupte do krčmy modrokabátníků a pro krytí jděte hrát dámu. Mezitím budete odposlouchávat rozhovor o kurýrovi a zároveň donuťte soupeře se odkrýt a seberte mu pár figurek (nebudete mít moc tahů). Po odposlechu půjdete hned ven. Dostihněte kurýra a ukradněte mu list. Zjistíte, že Franklin chce schůzku s Putnamem. Nyní vyhledejte kurýra a list mu podstrčte zpět. Běžte na místo setkání (rozestavěná loď) a zabijte (rychle po sobě) dva Franklinovy strážné. Poté z lodi uvidíte setkání, ale Putnam nedorazil. Střelte šípem Franklina (QTE) a dožeňte ho. Začne tvrdit, že prozřel a už není v moci Washingtona. Jako rukojmí ho veďte vpřed k úkrytu. Cestou zaútočí hlídka, tak na ně pošlete vlčí smečku.

12. Vytrvalec (2-6)
– Nepozorovaně odcizte koně.
Adams s Kanenem plánují opustit město, protože Washinton je v New Yorku, zatímco vy půjdete podle rady Franklina hledat speciální kov potřebný k prolomení ochrany Washingtonovy pevnosti. Zajděte za kovářem (je to velký Dave) ale z kovu udělal podkovu pro koně důstojníka. Nepozorovaně vnikněte do pevnosti, vyhledejte koně a naskočte. Cestou z pevnosti vás vojáci sestřelí a kůň začne utíkat. Rychle běžte za ním, dožeňte ho a nasedněte.

13. Figury v pohybu (2-7)
– Použijte při barové potyčce 3 kontextové útoky (prostředí)
– Zůstaňte v průběhu vyšetřování neodhaleni.
Zatímco Franklin začne sundávat podkovu, pošle vás ještě pro diagramy ke zpracování kovu. Běže do krčmy modrokabátníků a vyhledejte vojáka co má plány. Chce abyste s ním hráli dámu. V průběhu hry se rozpovídá o masakru v Bostonském krku. Po chvíli hraní ho napadnete a vyvoláte rvačku. Pobijte vojáky v hospodě a využijte předmětů v okolí. Hráče oberte o diagramy a jděte ven. Unikněte vojákům venku.
Zajdete k Bostonskému krku prověřit masakr. V okolí je mnoho psů a vojáků, takže využijte návnady i vlčí smečku, vyčistěte oblast a nenápadně prozkoumejte stopy (látka na cestě, tomahavk u brány). Promluvte se svědkem u mola, který potvrdí k čemu došlo, že Putnam tu nachystal past a zabil Adamse i Kanen’té:kona.

14. Nespoutaná Aquila (2-8)
– Zůstaňte během krádeže uniformy nepozorováni.
– Použijte zvířecí sílu abyste zabili strážného ohrožujícího Franklina.
– Zůstaňte během ochrany Franklina nepozorováni.
S Franklinem naplánujete únik přes moře. Nejprve jdete pro Franklina sehnat přestrojení. Venku dostihněte vhodného vojáka, zabijte ho a nenápadně tělo odneste zpět. Franklin se převlékne a půjde k přístavu. Cestou na něj dohlížejte. Kolem první hlídky projde ale další voják ho napadne, takže ho zabijte zvířecí silou (vlčí plášť nebo orlí útok). O kus dál ho napadne další hlídka (2 vojáci) tak je zabijte. Na dvorku u přístavu Franklin najdete Roberta Faulknera. Jeho loď Aquila je ale zabraná. Zlikvidujte 4 ostřelovače na stěžních okolních lodí, poté přesekněte (QTE) tři lana kotvící Aquilu a opusťte oblast.

15. Útěk do New Yorku (2-9)
– Zachraňte všechny členy posádky.
– Zabijte Putnama pomocí zvířecí síly.
S Faulknerem a jeho muži poběžíte po molu k Aquile. Cestou koste nepřátele. Na konci mola začnou námořníci po skupinách skákat do vody a plavat k Aquile, zatímco přiběhnou skupiny vojáků, včetně střelců, kteří zkusí zastřelit plavající námořníky. Chraňte především plavající námořníky a včas střelce zabijte. Až se nalodí všechny skupiny objeví se sám Putnam s Kanen’tó:konem jako rukojmí.
Israel Putnam. Generál sloužící Washingtonovi. Krutý a nelítostný. V časové limitu (0:20) musíte Putnama zabít než zastřelí Kanena. Využijte zvířecí sílu (vlčí plášť, orlí útok) a dostaňte ho.
Putnam: Udělal jsem tak strašné věci. To tím žezlem, ale… to není omluva. Každý člověk v sobě hluboko skrývá zlo. Jablko ho prostě vyneslo ven.
Společně se nalodíte a vyplujete. Po nějaké době uvidíte na horizontu New York s podivnou pevností.
New York… pokračování příště

 

Sekvence III – Odplata

16. Temné vody (3-1)
– Při napadení se úspěšně kryjte (5)
– Nevražte v minovém poli do žádné skály.
– Zničte v horní zátoce 80% Washingtonovy flotily.
Plujete s Aquilou k New Yorku.
Tip – Aquila je plně vylepšená (jako z AC3). To znamená, že máte posílení trupu, všechny typy střel (dělové, řetězové, kartáčové, ohnivé) i silnější rám na nárazy.
Zaútočí 4 lodě. Kryjte se před jejich děly a potopte je. Připlavte k vraku nedaleké lodi odkud získáte vlajku pro oklamání patriotů.
Tip – Cestou dál se Ratohnhaké:ton zmíní o dědovi Edwardovi, který se také plavil po moři. To je vůbec první vlaštovka naznačující rozsah Americké ságy AC série.
Následuje skalnatá oblast s minami. Opatrně prokličkujte mezi minami (i skálami) k flotile. Ta vás po přiblížení napadne, takže odpalte miny u lodí a bojujte s ostatními. Jsou tu fregaty i válečná loď. Dejte si záležet a zničte jich co nejvíc. Po nějaké době vám dojde munice a všichni opustí loď. Vy prokličkujte zbytkem flotily, vrazte do válečné lodi na konci. Včas vyskočíte a doplavete na břeh.

New York. Washingtonovo sídelní město. Dominantou je obrovská pyramida bez špice kolem které je palisáda a vojenské ležení. Opět je mapa oproti AC III omezena o venkovské oblasti na severu. 

Tady mezitím Washington přepadne Franklina. Kanen’tó:kon zkusí krále zabít ale zastřelí ho vojáci.
Tip – Nyní můžete volně cestovat po New Yorku. Z truhel můžete získat zbraně nové, munici a vylepšení.
Washingtonův bitevní meč (replika) – P 10 / R 10 / K 3
Železný válečný kyj – P 12 / R 2 / K 4
Vak na patrony 4
Vak na provazové hroty 2
Vak na otrávené šipky 2

Mise občanů (1/4) – Napadněte konvoj
Přepadněte konvoj (3x), pobijte vojáky a osvoboďte vězně.

Mise občanů (2/4) – Braňte civilisty
Vyhledejte skupiny civilistů ohroženou patrioty (3x) a vojáky zabijte.

Mise občanů (3/4) – Pomozte hladovým
Vyhledejte hladového civilistu (6x) a dejte mu Syrové maso.

Mise občanů (4/4) – Zachraňte civilistu
Vyhledejte civilistu ohroženého patrioty (3x) a vojáky zabijte.

Bonusové vzpomínky (1/1) – Vzpomínkový artefakt
Na třech místech světa najděte obraz vzpomínek (Šibenice na severu – Poprava kvůli Hickeymu  / Pevnost na jihu – Boj s Haythamem / Kostel se hřbitovem – Smrt Desmonda s amuletem). Na vzdálené lodi na východě se objeví fragment vzpomínky – varujete  Washingtona před Jablkem a dotknete se ho…

17. Výprava do nebeského světa (3-2)
– Nedotkněte se země.
– Nedovolte aby vám Washingtonovy stráže způsobily škody.
Promluvte s Franklinem, který se sklání nad mrtvém Kanenem. Chcete další zvířecí moc, takže se znovu napijete čaje. Překonejte další plošinky, zatímco vás bude varovat tvář matky. Objeví se obří medvěd, která má v sobě zabodané oštěpy (4). Vylezte po něm nahoru, skákejte přes plošinky a všechny oštěpy vytáhněte (QTE), přičemž dávejte pozor ať nespadnete dolů. Po vytažení oštěpů získáte novou sílu.
Medvědí moc – Extrémně účinné kouzlo sloužící pro boj. Medvěd se postaví na zadní a dopadne na zem předníma nohama, čímž vypustí tlakovou vlnu, která srazí okolní nepřátele. Mocná zbraň schopná ničit skupiny nepřátel najednou ale velmi rychle vysává HP.
Zjeví se hlava Washingtona a pošle na vás armádu stráží. Pomocí medvědí síly je zničte a rozbijte i hlavu.

18. Předěl modrého moře (3-3)
– Zabijte 50 modrokabátníků.
Franklin vás u pyramidy informuje o tom, že Thomas Jefferson a jeho lidí zkouší marný útok na pevnost. Přes hradby vlezte na nádvoří a pomozte jim. Průběžně likvidujte patrioty a chraňte Jeffersona. Zabijte 4 střelce nad vstupem a poté další 4 nad bránou. Medvědí moci zničte tři průchody do pevnosti, kterými přibíhají stráže.
Tip – Po zničení dvou bran se Washington uvnitř na trůnu začne vztekat kvůli vzpouře.
Zničte ještě čtvrtou (vstupní) bránu abyste mohli utéct ven a unikněte z oblasti.

19. Nakrmení davu (3-4)
– Zabijte Fitzwilliamse bez odhalení.
– Nedovolte aby stav vozu klesl pod 50% HP
– Proveďte dvojitá Orlí zabití (3x)
Jefferson vám poví o Johnu Fitzwilliamsovi, který zadržuje jídlo pro občany. Nejprve ho sledujte podél přístavu až zajde do skladu. Vnikněte dovnitř a nenápadně Fitzwilliamse zabijte. Poté pobijte vojáky a zmocněte se vozu. Má ho na starosti Warren a přesvědčíte ho aby jídlo zavezl lidem.
Cestou braňte vůz. Vojáci budou útočit z ulice (kde občas mají explozivní sudy) i ze střech okolo. Když budou dva u sebe využijte dvojité Orlí zabití. Dorazíte k barikádě z explozivních sudů – zničte je a dorazte vojáky. Ve jménu Jeffersona rozdáte lidem jídlo.

20. Krůček po krůčku (3-5)
Potřebujete ve městě vyvolat nepokoje. Vykonejte některé z nabízených akcí.
1) Oběste modrokabátníka na rušné ulici – Oštěpem na laně ho oběste.
2) Zmlaťte řečníka – Zbijte ho.
3) Eskortujte vůdce vzbouřenců – Doprovoďte vojáka a cestou zabijte útočníky.
4) Zabijte důstojníka modrokabátníků – Dožeňte a zabijte důstojníka.
5) Zničte děla – Medvědím útokem zničte děla.
6) Zničte sochu Washingtona – Medvědím útokem zničte sochu.
Po splnění 5 úloh zajděte před pyramidu  a s Franklinem si poslechněte Washingtonův projev o velkoleposti Států Amerických a potřebě válčit a zotročit Anglii.
Poté splňte dalších 5 úloh a z místa nad tržištěm sledujte jak se dav bouří.

21. Signál (3-6)
– Zachraňte alespoň 3 oběti popravčí čety.
– Dostaňte se do věže pouze sérií Orlích letů.
– Zabijte 5 stráží jediným použitím Medvědí síly.
Jefferson vás pošle za svým člověkem abyste zničili zásoby střelného prachu jako signál ke vzpouře. Ten člověk je Godfrey a společně s dalšími třemi čeká na popravu. Rychle zaútočte abyste popravám zabránili a Godfreyho osvoboďte. Ukáže vám věž kde je střelný prach. Přeleťte rovnou na věž (bez přistání), vylezte na vrchol, zapalte ohněm věž a v limitu (0:10) skočte dolů než uhoříte. Promluvte s Godfreym (čeká v kůlně), který řekne, že střelný prach je u věže. U paty věže odpalte sudy, což naruší základy věže. Medvědí silou pobijte přibíhající vojáky (alespoň 5 najednou) a pak medvědí silou zničte základy věže. Zřítí se a vzpoura začne.

22. Síně nespravedlnosti (3-7)
– Nezabijte žádná zvířata ve Washintonově zoo.
– Otevřete dveře do trůnního sálu do 60s
Před pyramidou promluvte s Jeffersonem a Franklinem. Dají vám vyrobený klíč a pošlou dovnitř. Vstupte tam vraty. V hale prozkoumejte stopy (odřený roh vedle dveří, stopy po kulkách na sloupu, uvolněné mříže nahoře). Tudy utíkala Kaniehtí:io s ukradeným žezlem ale Putnam jí ho vystřelil z rukou. Zničte mříž nahoře. Překonejte tunel (akrobatická pasáž + zvířecí síly) do druhé haly. Pobijte vojáky na mostě ale dejte pozor na zvířata (medvěd a puma) v jámě dole. Vyhněte se zabití zvířat a prozkoumejte dole stopy (krev u medvěda, kosti u pumy, mříže kanálu u pumy). Kaniehtí:io tudy utíkala. Otevřete (QTE) mříž kanálu a proplavte dál. Překonejte další tunel (akrobatická pasáž + zvířecí síly). Skrze naprasklou podlahu spadnete mezi vojáky. Pobijte je (medvědí síla to zvládne). U schodiště je zařízení ve tvaru Jablka Ráje. Rychle pootáčejte všechny tři části tak aby vytvořily klíčovou dírku, kterou odemknete trůnní sál. Kaniehtí:io tady ukradla Washingtonovi jeho žezlo. On tu ale není. Přes lešení přeskákejte (akrobatická pasáž + zvířecí síly) až ke stropu. Nahoře v tunelu vylezte žebříkem na střechu.

23. Nevyhnutelná konfrontace (3-8)
Na střeše pyramidy se střetnete s Washingtonem.
George Washington. Šílený král zkorumpovaný mocí Jablka Ráje.
– Washinton kolem sebe vytváří řady pohybujících se koulí, které narušují vaše Zvířecí schopnosti. Také občas vyšlehne paprsek ze své hole a někdy vytvoří štít kolem sebe, který zablokuje váš pohyb a odrazí vás vzad. Vytipujte vždy správný okamžik a s využitím Vlčího pláště nebo Orlího útoku se k němu dostaňte a zraňte ho. Jeho útoky se budou měnit (více koulí, jiné pohyby, rychlejší štít…) ale vždy vyhledávejte skulinku a zraňujte ho.

– Po dostatku zásahů ho srazíte na zem a kolem sebe vytvoří trvalý štít. Také vytvoří armádu svých klonů a bude neustále tvořit další. V rozích střechy jsou čtyři prosklené dlaždice, které zničte Medvědí silou (stačí zničit 3). Celá střecha se urve a zřítíte se oba dolů, přičemž Washingtonova hůl se rozbije.
V paměťové sekvenci projděte k trůnům. Na prvním je Washington, na druhém Kanen’tó:kon, na třetím Kaniehtí:io a na posledním Connor. Tehdy se vymaníte z vize Jablka Ráje. Jste zpět při rozhovoru s Washingtonem (útržky vzpomínek) a celé to byla jen vize jak by věc dopadla kdyby artefakt vlastnil Washington. Rozhodnete se Jablko hodit z Aquily do moře, zatímco Washinton v kanceláři odmítne nabídku stát se králem.
Konec příběhu… titulky.

 

DNA

 

– DLC má samostatnou DNA, přičemž každá jednotlivá epizoda přináší vlastní DNA sekvence. Všechny sekvence se spojují dohromady a lze si je prohlížet najednou, avšak znovu opakovat jednotlivé mise můžete jen pokud máte zapnutou tu danou epizodu.
– Pamětí je 23, což je zhruba polovina příběhu AC III. Na poměry DLC je Tyranie dějově bohatá ale zase třeba dodat, že se skládá ze tří DLC.

Sekvence I (Infamy) – 6 pamětí
Sekvence II (Betrayal) – 9 pamětí
Sekvence III (Redemption) – 8 pamětí
Celkem – 23 pamětí