Assassin’s Creed: Rogue (8.)

AC Rogue T

Pozadí Assassin’s Creed: Rogue je zajímavé podobně jako Liberation. AC Rogue poprvé vyšel současně s AC Unity, ale jen na konzole, no a PC verze se dočkal zhruba po půl roce. Rogue lze považovat za poslední díl Kenwayovy ságy AC série, neboť využívá stejné prvky, podobné prostředí, menu, ovládání, engine, grafiku a rozvádí příběh AC IV. Zároveň však Rogue funguje jako takový prequel pro následující dějství série, jelikož nakousne události a postavy z Unity.

Rogue klade opět veliký důraz na moře, lodě a obrovský otevřený svět, který lze volně brázdit na škuneru Morrigan. Místo teplých vod Karibiku však přichází ledová změna, neboť se děj situuje do oblasti severního Atlantiku. Zima, vítr, ledovce a sníh. Pro AC sérii je to opět nové neokoukané prostředí. Dále Rogue nabízí deltu řeky a také město New York. NY je již známá otevřená oblast, kterou jsme mohli svobodně procházet a zkoumat již v AC III. Jelikož se děj Rogue odehrává jen pár let před AC III, New York se v mnohém neliší. Tohle zkrátka vůbec nepůsobí jako dobrý tah ze strany tvůrců. Použít jedno město pro dvě hry nemusí být špatný nápad, ale rozhodně ne s tak mrzkým časovým rozestupem. Tím spíše že NY postrádá i množství památek a působivých staveb, kterými se mohou chlubit města s řádnou historií.

Naopak dobrým tahem je příběh, který úzce souvisí s AC III a vrací na scénu řadu postav, jejichž osudy jsme v AC III viděli až do konce. Ano, víme jak dopadl Achilles, jak skončil Heytham ale nevíme, co předcházelo AC III. Zkrátka AC Rogue je taková poslední skládačka Kenway ságy. Navíc podobně jako v AC IV je děj situován na asasíny jen částečně. Hlavním hrdinou sice je asasín, ale Shay Cormack brzy zjistí, že jakési vyšší dobro, jež se snaží asasíni prosazovat může vézt i přes mrtvoly nevinných. Kam jinam se tedy má odpadlík asasínů uchýlit než pod ochranná křídla Templářů? Jinými slovy už jen námět příběhu nabízí velmi zajímavé dobrodružství, jehož hlavním gró příběhu je opět něco jiného. Měli jsme tu ideologický boj, boj za pomstu, boj za vlastní lid, boj proti otroctví a mnoho dalšího, no a nyní se bojuje proti lidem z vlastních řad.

Shay Cormack tedy působí jako čestný muž mající vlastní hlavu a snažící se druhým pomáhat i napravovat své chyby. Zároveň působí jako obyčejný zrádce, který zabíjí své bývalé přátele aniž by s nimi byl na osobní rovině ve sporu. Z toho důvodu může být těžké Shaye vnímat jako hrdinu a fandit mu. Vnímání Shaye závisí především na morálních představách hráčů a tak je možné, že pro jednoho bude Shay hrdinou, pro druhého zrádným bastardem. Každopádně je jeho příběh zajímavý.

Největší průšvih Rogue je totožný jako u Black Flag – gigantické množství vedlejších aktivit, tentokrát především těch sběratelských. Příběh nabízí pouze 6 sekvencí (nejméně pamětí z dosavadních AC), ale různých pokladů, rozhleden, cenností a dalších věcí jsou stovky! Není to zábavné, opravdu ne. Ostrůvků, které lze prohledávat je obrovské množství a pouze natahují herní dobu. Proto je možné nalézt názory, že Rogue je krátká hra. Ano, příběhově ano, ale ne co se týče dalších aktivit. Hráče, který chce splnit vše a mít hru na 100% čeká ledové peklo.

Rogue se ale i přes vleklou sběratelskou omáčku povedl a společně s rovněž výtečným AC IV tvoří celé 4. dějství série jako mimořádně vydařené. Sice dlouhé a zbytečně natahované, ale jinak velice vydařené. Pokud se vám AC IV líbil, myslím, že netřeba s koupí Rogue váhat. A pokud nepatříte k těm, co hru rádi splní na maximum a postačí vám pouze dokončit dějovou linii, užijete si Rogue ještě víc.

Hodnocení – 90%
Herní doba – cca 30 h


 

Sekvence I

1. Odkud vane vítr (1-1)
– Vyhněte se odhalení od britských vojáků.
– Zabijte všechny britské vojáky.
Severní Atlantik, 1752. Jste Shay Patrick Cormac a lovíte asasína na Port-Menier.

Severní Atlantik. Základní oblast. Rozsáhlá plocha plná ledovců. Tato oblast představuje velké vodní plochy ideální na námořní souboje stejně jako úzké průplavy vyžadující dobré manévrování. Část oblasti je kryta ledem a zpřístupní se po získání klounu na prorážení ledu.
Památky – 3 (Kostel Svatého Pavla, Severozápadní polární cesta, HMS Sapphire)

Zaútočte na něj ale je to jen cvičení a on váš kámoš Liam O’Brian
Pěsti – Pěsti vám nechybí. Můžete někoho zmlátit, případně odzbrojit.
Skrytá čepel – Dvojitá čepel nemůže chybět dokonce ani na zápěstí odpadlíka. Ideální na nenápadné vraždy.
Prozkoumejte ostrov. Můžete začít plnit sběratelské aktivity.
Peníze – Hození pár drobných na zem může přilákat civilisty a odpoutat pozornost.
Templářská mapa – Mapy slouží jako nástroj. Můžete se na ni podívat abyste věděli, kde hledat poklad.
Vrhací nůž – Nože lze nalézt okrádáním mrtvých těl, avšak unesete pouze jeden jediný. Vržený nůž dokáže okamžitě zabít obyčejné nepřátele a to potichu!

Následujte Liama ke kapitánovi – Louis-Joseph Gauthier, Chevalier de La Vérendrye. Na tábor zatím zaútočili Angličané, kapitána vaše nepřítomnost naštve a napadne vás. Naučte se základům boje (útok, kombo, protiútok, kryt). Liam vás bitku přeruší a půjdete angličany zabít. Nenápadně pobijte nepřátele na břehu (osvoboďte rukojmí) a poté na lodi (další rukojmí). Strhne se boj se zbylými vojáky ale společně zvítězíte a škuner Morrigan zaberete. Vyplujte k válečné lodi Gauthiera – Gerfaut.
Tip – Ledovce můžete zničit střelou.
Na Gerfaut útočí malé lodě, které zničte. Kapitán se vrátí na svoji loď a vy vyplujete za mentorem.
Tip – Objeví se logo AC: Rogue a příběh začíná…

Současnost…
Z animu vás vytáhne Violet de Costa, protože data o Shayovi vypustila nějaký virus. Následujte Violet k šéfce Melanii Lamay ale protože data vypadají zajímavě, sama Violet si vás převezme. Zajděte k serveru a opravte ho
Tip – Otáčejte kruhy jádra tak abyste rozzářily všechny části.
Tím opravíte počítač. Vraťte se do Animu.

Aktivita mimo DNA – Výzvy Absterga
Od počátku příběhu můžete začít plnit výzvy zadané Abstergem. Odměnou jsou emblémy pro MP hru a cheaty.
Osamělý vlk
*
1) Synchronizujte vyhlídky (5)
2) Proveďte zabití (10)
3) Proveďte vzdušné zabití (10)
4) Zabijte nepřátele z úkrytu (10)
5) Dokončete proti-asasínské kontrakty (3)
**
6) Našplhejte 500m
7) Proveďte dvojité zabití (5)
8) Unikněte z otevřeného konfliktu splynutím nebo skrytím (10)
9) Skočte do vody z výšky 45m
***
10) Oběste nepřátele oštěpy na laně (5)
11) Nechte zabít nepřítele jiným nepřítelem v zuřivosti (10)
12) Dokončete všechny proti-asasínské kontrakty (12)
Bukanýr
*
13) Zakupte vylepšení člunu (3)
14) Potopte loď otočným dělem (1)
15) Obsaďte loď (3)
16) Vydrancujte skladiště (6)
**
17) Obsaďte pevnost (3)
18) Potopte loď nárazem klounu (1)
19) Odemkněte krčmu (5)
20) Získejte galionovou figurku (5)
***
21) Porazte válečnou loď (3)
22) Vydrancujte skladiště bez spuštění poplašného zvonu (3)
23) Dokonči legendární bitvu (2)
24) Uplujte 120nm
Zvěd
*
25) Získejte fragment Animu (10)
26) Získejte templářskou mapu (1)
27) Získejte úlomek vikingského meče (1)
**
28) Získejte fragmenty Animu (50)
29) Navštivte různá místa (15)
30) Získejte všechny templářské mapy (24)
31) Získejte všechny úlomky vikingského meče (15)

***
32) Získejte všechny fragmenty Animu (200)
33) Synchronizujte všechny vyhlídky (60)
34) Najděte všechny jeskynní malby (24)
Trapper
*
35) Stáhněte zvíře (5)
36) Zabijte kanadského rysa skrytou čepelí (1)
37) Harpunujte a zabijte mořského tvora (1)
38) Proveďte interakci se psem (5)
**
39) Stáhněte zvíře (15)
40) Harpunujte a zabijte mořského tvora (5)
41) Vyrobte vylepšení hrdiny (5)
***
42) Zabijte černého vlka
43) Vyrobte všechny vylepšení hrdiny (28)
44) Stáhněte všechny druhy zvířat (13)
45) Harpunujte a zabijte všechny druhy mořských tvorů (5)
Válečník
*
46) Zabijte nepřátele bombou (3)
47) Získejte sérii zabití 3 nepřátel
48) Zabijte špeha (5)
49) Zabijte nepřítele střelou do hlavy (5)
50) Do 10 vteřin zabijte 5 nepřátel ovlivněných dýmovnicí (5)
**
51) Získejte sérii zabití 5 nepřátel
52) Zabijte nepřítele každým druhem zbraně (9)
53) Zabijte nepřítele bombou (8)
54) Zabijte nepřítele střelou do hlavy (30)
***
55) Získejte sérii zabití 7 nepřátel
56) Odzbrojte hbitou stráž a zabijte ji jejich vlastní zbraní (3)
Magnát
*
57) Získejte kapsářstvím peníze (200)
58) Okradněte tělo (10)
59) Mějte v držení peníze (5000)
60) Renovujte budovu (1)
**
61) Osvoboďte obchodní trasu námořní flotilou 
62) Dokončete mise v námořní flotile (33)
63) Renovujte budovu (5)
64) Utraťte peníze (70000)
***
65) Renovujte všechny budovy (39)
66) Mějte v držení peníze (150 000)
67) Odemkněte všechny destinace flotily (33)
Výkon
*
68) Dosáhněte 25% celkové synchronizace
**
69) Dosáhněte 50% celkové synchronizace
***
70) Dosáhněte 100% celkové synchronizace
Tip – Jako odměna se postupně odemykají cheaty.

2. Nové lekce a nová odhalení (1-2)
– Při lekci Hope se vyhněte odhalení.
– Při lekci Liama dokončete dráhu do 40s.
Davenportova usedlost 1752.
Tip – Davenportova usedlost je lokace známá z AC III. Absolvujete zde několik misí, hlavně výcvikových ale nelze se sem svobodně vracet.
Vrátíte se za mentorem Achillem, který právě vítá Adéwalého, jež operuje v Karibské oblasti. 
Kouřová bomba – Vytvořený kouř omámí nepřátele, kteří jsou pak snadným cílem k zabití. Stejně tak je možné jim prostě utéci. Maximum je 15 bomb.
Liam čeká na váš výcvik.
Tip – Vyslechněte si rozhovor Adéwealeho s Achillem. Hovoří o zemětřesení na Haiti kam Mackendal poslal asasíny hledat artefakt a o ztrátě Skříňky předků a Rukopisu.
Zajděte za Liamem, je potřeba absolvovat tři výukové lekce.
Jednu lekci vede Hope Jensen. Půjde o nenápadné zabíjení čepelí. Zničte terče (z výšky, z úkrytu, z porostu a při běhu) a během likvidace se vyhněte odhalení od pomocníků Hope.
Další lekci vede Liam. Dá vám pistole a natrénujte střelbu (míření, rychlá střela). Poté v časovém limitu 60s proběhněte dráhu a střelte 6 terčů. Stihněte to do 40s.
Třetí lekci vede Kesagowaase a učí lov. Následujte ho přes stromy, zabijte losa a vyrobte si pouzdra na pistole.
Zajděte za Achillem, který vám řekne o ztrátě dvou předmětů a rozloučí se s Adéwalem.

3. Vysoká hra špehů (1-3)
– Neztraťte při obsazování lodi více než 50% HP.
– Potopte lodě do 3min.
V přístavu promluvte s Liamem a vyrazte na moře.
Halifax, 1752. Můžete začít volně cestovat. Objevíte nový typy lodí (Civilní rybářský člun, Dělová šalupa, Škuner, Briga, Fregata, Válečná loď, Vězeňská fregata, Eskortní královská fregata) a lokace (Severní Atlantik, Halifax, Ostrov Anticosti) a pamětihodnosti.
Na Port la Joye se setkejte s Gauthierem. Vyrazíte k Anticosti. Cestou najděte nějaký britský škuner, poničte ho a obsaďte (pozor ať vás při obsazování moc nezraní). Poté pluje na Percé, kde kupte vylepšení trupu a děl. Cestou na Anticosti zničte do 3min, 5 dělových člunů, které útočí na rybáře. Na Anticosti v pevnosti promluvte se špehem Le Chassaeur. Rukopis má Washington.  

Morrigan je škuner, který jste zabrali už ve vzpomínce 1-1 a nyní je možné ho svobodně vylepšovat a upravovat. Pomocí modelu lodi v kajutě se otevře menu nákupu vylepšení Morrigan a prodeje nákladu. To samé lze dělat v obchodech v přístavech. Morrigan slouží pro přepravu, pro boj, pro lov i pro uchovávání nákladu. Vylepšení obvykle vyžadují nejen peníze ale i suroviny (látku, dřevo a kov). Navíc některá vylepšení lze zakoupit až po nalezení příslušného plánu.

1) Výzbroj
– Zbraně a pancíř

Pancíř trupu – Výdrž lodi (5 úrovní / 5 000 výdrže)
Boční děla -.Počet bočních děl (6 úrovní / 17 děl)
Přední děla – Počet stíhacích děl (2 úrovně / 4 děla)
Těžká střela – Útočná síla těžkých střel (3 úrovně / 260 poškození)
Minometný granát – Útoční síla moždířů (4 úrovně / 4 000 poškození)
Síla zápalného oleje – Útočná síla ohnivého sudu (3 úrovně / 600 poškození)
Síla klounu – Útočná síla nárazu (4 úrovně / 2 500 poškození)
Síla dělové koule – Útočná síla koulí (5 úrovní / 130 poškození)
Síla otočného děla – Útočná síla otočného děla (4 úrovně / 500 poškození)
Síla ohnivé střely – Útočná síla ohnivých koulí (3 úrovně / 65 poškození)
– Skladiště
Zásobník otočných děl – Kapacita (4 úrovně / 45 kusů)
Skladiště těžkých střel – Kapacita (4 úrovně / 40 kusů)
Skladiště minometných granátů – Kapacita (4 úrovně / 20 kusů)
Skladiště zápalného oleje – Kapacita (4 úrovně / 70 kusů)
Ubikace posádky – Počet námořníků (3 úrovně / 40 mužů)
Skladiště nákladu – Kapacita nákladu (3 úrovně / 2 000 kusů)
– Harpunování
Pancíř veslice – Výdrž veslice (3 úrovně / 300 výdrže)
Síla harpuny – Útočná síla harpun (3 úrovně / 300 poškození)
Skladiště harpun – Kapacita harpun (3 úrovně / 40 kusů)

2) Vzhled
– Plachty
Bílé plachty, Červeně pruhované plachty, Šedé plachty, Černé plachty, Červenočerné plachty, Plachty z Pomsty Královny Anny, Plachty Aquily, Elitní plachty, Vlčí plachty
 (klasické)
Anglické lví plachty (mise flotily)
Pozlacené francouzské plachty (mise flotily)
– Galionové figury
Figura Morrigan, Vlčí hlava, Figura succuby, 
Figura mořské panny, Figura harpyje, Aquila, Figura černého stínu, Černovousova figura (klasické)
Figura Aveline (mise flotily)
Anglický lev (mise flotily)
Beraní figura Experto Crede (po sekvenci 5-2)
Figura sokola (po sekvenci 6-4)
– Kormidla
Kormidlo z Morrigan, Vlčí kormidlo, Démonické kormidlo, Slonovinové kormidlo, Ebenové kormidlo, Zlaté Africké kormidlo, Kormidlo z Aquily, Černovousovo kormidlo (klasické)
Elitní kormidlo (mise flotily)
Anglické lví kormidlo (mise flotily)
Kormidlo Jamese Cooka (po sekvenci 5-1)

4. Slavnost jen pro zvané (1-4)
– Zabijte Washingtona z davu.
– Vyvolejte zuřivost u vojáků (4).
Vydejte se do údolí. Údolí řeky Hudson, 1752.

Údolí řeky Hudson. Složitá a nepřehledná delta řeky. Množství ostrovů a ostrůvků, náročné na manévrování (často tu fouká vítr), na orientaci, ale snadné co se boje týče. Je tu jen malý počet cizích lodí.
Památk
y – 3 (Radnice v Albany, Most v Ospalé díře, Kostel v Ospalé díře)

Objevíte nový lokace (Údolí řeky HudsonAlbanyMount VernonOspalá díra) a pamětihodnosti. Na Two Bends se sejděte s Achillem, Hope a Kesegowaase, kteří vám pošlou zabít Washingtona a získat rukopis. Vyhledejte jeho loď a nenápadně ji sledujte (po moři a poté po souši) až na Mount Vernon. Pronikněte na loď a v bedně najdete místo rukopisu vzduchovku.
Vzduchová puška – Obdoba foukačky, kterou používala Aveline a Edward. Puška funguje na podobném principu ale má delší dostřel. Účinky závisejí na použitých šipkách, popř granátech.
Vzduchová puška (Uspávací šipky) – Slouží k uspání cíle. Cíl se složí na zem a po omezenou dobu spí. Maximum je 15 uspávacích šipek.
Vzduchová puška (Zuřivé šipky) – Zasažený cíl bude pozvolna umírat a zároveň zešílí tím způsobem, že začne útočit na okolní lidi. Maximum je 15 zuřivých šipek.
Pronikněte do rezidence a cestou ovlivněte 4 stráže zuřivostí. Nenápadně vyhledejte Lawrence Washingtona na slavnosti. Washington se sejde se svým mladším bratrem Georgem Washingtonem a zaúkoluje své lidi (Jack Weeks, James Wardrop, Samuel Smith).
Lawrence Washington. Vedoucí Templářů (Britský ritus) hledající artefakty Rukopis a Skříňka. Má podlomené zdraví a umírá. Washington chodí okolo s ochrankou. Schovejte se v davu a až půjde okolo, zabijte ho.
Lawrence: Přišel jsi pozdě, Assassine.
Shay: Nikdy není pozdě zhatit plány templářů, mistře Washingtone.
Lawrence: Ale mé plány jsou již v pohybu. Dokonce i to, že jsem tě sem přivedl… dalo mým spojencům čas na útěk. Děkuji ti, že jsi se postaral o můj rychlý konec.
Shay: A děkuji ti za odhalení tvého mistrovského plánu, ty intrikánský hade.
Pomocí dýmovnic utečte, dostaňte se na Morrigan než ji zničí nepřátelská palba a unikněte z oblasti.

Lovecké výzvy (1/15) – Lovecká výzva Greystone
Ulovte 5 jelenů v limitu (5:00).

Lovecké výzvy (2/15) – Lovecká výzva Marais Rocheux
Ulovte 5 zajíců v limitu (2:30).

Lovecké výzvy (3/15) – Lovecká výzva Twin Snake Path
Ulovte 2 šedé vlky v limitu (2:00).

Lovecké výzvy (4/15) – Lovecká výzva Valée Verte
Ulovte 2 šedé vlky a 2 lišky v limitu (3:30).

Lovecké výzvy (5/15) – Lovecká výzva Mont Saint Denis
Ulovte 5 zajíců v limitu (2:00).

Lovecké výzvy (6/15) – Lovecká výzva Red Bank
Ulovte 5 jeleny v limitu (5:00).

Lovecké výzvy (7/15) – Lovecká výzva Sant Nicolas
Ulovte 2 medvědy baribaly v limitu (2:00).

Lovecké výzvy (8/15) – Lovecká výzva Old Growth
Ulovte 5 šedé vlky v limitu (4:00).

Lovecké výzvy (9/15) – Lovecká výzva Old Growth
Ulovte 5 jeleny v limitu (5:00).

Lovecké výzvy (10/15) – Lovecká výzva Ruisseau du Renard
Ulovte 5 lišek v limitu (4:00).

Lovecké výzvy (11/15) – Lovecká výzva Fleur de Vent
Ulovte 5 bobrů v limitu (2:00).

Lovecké výzvy (12/15) – Lovecká výzva Ile des Pins
Ulovte 2 medvědy baribaly v limitu (1:00).

Lovecké výzvy (13/15) – Lovecká výzva Vieille Carriere
Ulovte 5 bobrů v limitu (2:00).

Lovecké výzvy (14/15) – Lovecká výzva Riviere Aurifere
Ulovte 1 východokanadského losa a 4 jeleny v limitu (2:00).

Lovecké výzvy (15/15) – Lovecká výzva Or-du-Nord
Ulovte 2 černé vlky v limitu (1:00).
0L Pruská Lovecká šavle – R 4 / K 2 / P 3 (všechny lovecké mise)

Údolí řeky Hudson
Prozkoumejte všechna místa a posbírejte sběratelské věci.
(Místo – Truhly / Námořnické popěvky / Fragmenty animu / Plánky / Válečné dopisy / Prosperita / Jeskyní malby)
Aarushi: 5 / – / 2 / 1 / – / – / 2

Albany: 6 / 2 / 5 / – / 1 / 2 / –
Ash Creek: 4 / – / 2 / – / – / 2 / –
Black Ridge: 1 / – / – / – / – / – / 1
Coeur-de-l’hiver: 5 / 1 / 2 / – / 1 / 1 / 1
Dekanawida: 5 / – / 2 / 1 / – / – / 2
Fleur-de-vent: 5 / – / 3 / – / 1 / 1 / –
Pevnost Blanc: 2 / – / 2 / – / – / – / –
Pevnost La Croix: 2 / – / 2 / – / – / – / –
Pevnost Soleil: 2 / – / 2 / – / – / – / –
Genessee: 5 / – / 2 / 1 / – / – / 1
Greystone: 4 / – / 3 / – / – / 1 / –
Ile Des Pins: 4 / – / 1 / – / 1 / – / –
Lac Eternel: 2 / – / 2 / – / – / – / –
Le Bras-du-Seigneur: 4 / 1 / 2 / – / 1 / 1 / –
Lock Cliff: 5 / – / 2 / – / – / 1 / –
Marais Rocheux: 2 / – / 2 / – / 1 / – / –
Mont Saint Denis: 1 / 1 / 1 / – / – / – / 1
Mount Vernon: 3 / 1 / 2 / – / 1 / 1 / –
Old Growth Forest: 9 / 1 / 4 / – / 1 / 1 / 1
Or-du-Nord: 4 / – / 4 / – / – / 2 / 1
Orenda: 2 / 1 / 1 / – / – / – / 1
Otetiani: 5 / – / 3 / 1 / – / – / 1
Red Bank: 1 / – / 1 / – / – / – / 1
Riviere Aurifere: 2 / – 1 / 1 / 1 / 1 / 1
Ruisseau du Renard: 4 / 1 / 2 / – / – / 2 / –
Ospalá díra: 4 / 1 / 2 / – / – / – / –
St. Nicolas: 4 / – / 2 / – / – / 1 / –
Twin Snake Path: 5 / – / 3 / – / 1 / 1 / –
Two Bends: 2 / 1 / 2 / – / – / – / –
Neprozkoumáno: 12 / – / 14 / – / – / – / –
Vallée Varte: 4 / – / 2 / – / – / 1 / –
Vieille Carriere: 4 / 1 / 2 / – / – / 1 / 1

 

Sekvence II

5. Malé vítězství (2-1)
– Zabijte Smithse ze vzduchu.
– Zničte 3 dělové čluny otočným dělem.
Severní Atlantik. 1754. Plujte do St. John. Gauthier a Le Chasseur zjistili, že Skříňku předchůdců má Samuel Smith, který se vrátil z Evropy. Daj
Tip – Získáte Otočné dělo a Kloun.
Vyhledejte v oblasti loď Smithse Equitas a sledujte ji. Prorazí si cestu do severovýchodní oblasti. Tam vás napadnou lodě. Jedna vás zahákuje a pokusí obsadit – ubraňte se. Zbylé tři (dělové čluny ) zničte otočným dělem. Sledujte Equitas na Terra Nova, kde dostanete oštěpy na laně.
Tip – Vyhněte se zapálenému oleji, který Equitas vyhazuje. 
Oštěpy na laně – Oštěp je možné vrhnout na nepřítele, což jej zraní a ještě je možné si jej přitáhnout blíž a dorazit. Opravdu zákeřné jsou oštěpy při úkrytu na stromě, či lodích. Po zasažení protivníka je možné seskočit, vytáhnout nepřítele svou vlastní vahou nahoru a oběsit jej. Maximum je 15 oštěpů.
Pronásledujte Smithse k táboru.
Samuel Smith. Pokladník a člen Templářů (Britský ritus). V Evropě se na příkaz Washingtona snažil odhalit tajemství Skříňky. Smith je v táboře obklopen vojáky. Dostaňte se na stromy nad táborem a z výšky ho zabijte.
Smith: To není možné… Ne! Víš vůbec, co to je?
Shay: Starobylý artefakt, poklad těch, kteří přišli dříve.
Ano… Na tom nezáleží… Jedni z největších vědeckých mozků celé Evropy to nedokázali… zprovoznit…
Shay: Teď už potřebuji jen Rukopis a vše bude odhaleno.
Tip – Získáte Zápalný olej.
Tip – Díky Klounu můžete nyní prozkoumávat severovýchodní část mapy.


Totemy
Najděte totemy a v Orlím pohledu nastavte jeho části aby tvořili celistvou čáru. Následné exploze odkryje klíč (1 – Aarushi, 1 – Dekanawida, 1 – Fogo, 1 – Genessee, 1 – Gros Morne, 1 – Terra Nova, 1 – Otetiani).
Tip – Nalezení všech klíčů sice již odhalí úkryt odměny ale ta je zatím nedostupná! 

6. Hlas lidu (2-2)
– Pronikněte na kongres bez odhalení.
– Zabijte Wardropa ze vzduchu.
Plujte do oblasti řeky Hudson a na Albany.
Albany, 1754. Liam a Hope vás pošlou získat Rukopis od Wardropa. Pronikněte k budově kongresu (nepozorovaně), kde Benjamin Franklin hlásá o nutnosti samostatnosti kolonií. Dorazí William Johnson, který chce Skříňku i Rukopis dát Franklinovi na testy ale podle důstojníka je Waldrop stále v pevnosti. Zabijte důstojníka než se stačí do pevnosti vrátit a pronikněte dovnitř.
James Wardrop. Obchodník, politik a člen Templářů (Britský ritus). Je držitelem Rukopisu. Wardrop chodí dole po pevnosti. Ve správný moment na něj skočte a zabijte ho.
Shay: To si beru, ty templářský pse.
Wardrop: Ne! Nemáš ponětí, co děláš, hlupáku.
Shay: Udržím lidi bez tvé kontroly.
Wardrop: Jak svobodný budeš, až Francouzi ovládnou tyhle rozhádané kolonie?
Shay: Těmto koloniím by bylo mnohem lépe bez templářů, kteří tahají za nitky.
Wardrop: Vnášíme pořádek do chaosu. Pokud je vše dovoleno, nikdo není v bezpečí.
(Wardrop podlehne svým zraněním).
Shay: I ďábel dokáže citovat Písmo svaté, aby mu vyhovovalo.
Unikněte z oblasti.

7. Fiat Lux (2-3)
– Vyhněte se odhalení.
– Neplavte.
V Ospalé díře se setkejte s Hope. Vydáváte se za posly Williama Johnsona a dáte Skříňku Franklinovi na test, jenže mu vojáci zabavili železné tyče (hromosvody). Vyhledejte muže který je odnáší, nepozorovaně ho sledujte na farmu a ze stodoly tyče získejte. Vraťte se zpět (vyhněte se plavání přes řeku). Franklin provede experiment, který Skříňku aktivuje a ta ukáže mapu s místem v Lisabonu.

8. Kyrie Eleison (2-4)
Na Two Bends se sejděte s Achillem a Hope. Pošlou vás do Lisabonu.
Portugalsko Lisabon, 1755. Prozkoumejte katedrálu a u stropu aktivujte 4 symboly. Dole se otevře průchod do Chrámu Předků. Ale artefakt se vám rozpadne v ruce a celé město zachvátí zemětřesení. Utečte (akrobatická pasáž) skrze hroutící se město až k přístavu.

9. Svobodná vůle (2-5) 
– Vyhněte se zranění.
– Nikoho nezabijte.
Vrátíte se na Statek (už je zima) a vyčtete Achillovi zemětřesení (stejně jako postihlo Haiti předtím) ale Achilles a Hope vás vyhodí. V noci se rozhodnete Rukopis ukrást. 
Tip – Zajděte k náhrobkům Achillovy rodiny (Abigail a Connor) na útesu.
Vnikněte do sídla a v patře ze stolku ukradněte Rukopis. Přistihne vás Achilles a po rvačce vás vyhodí z okna, načež vzburcuje asasíny. Využívejte keřů i stromů a opusťte oblast vily až nahoru k útesu. Cestou se vyhněte zranění ale také nikoho nezabijte.
Tip – Okolní oblast kryjí střelci, takže se nemůžete příliš vzdálit.
Na útesu vás Achilles dostihne a po výstřelu spadnete dolů.

 

Nekompletní vzpomínky (1/3)

10. RGVjb25zdHJ1Y3RIZA0K
Berg a Violet vám v Animu přehrají Shayovu vzpomínku o 20 let později. Jste v Paříži. Vyhledejte Benjamina Franklina a zabijte 3 útočníky než doběhnou k Notre Dame.

Současnost…
Máte jít za šéfem projektu Otso Bergem – ten vás pošle do přízemí opravit sever. Sjeďte výtahem dolů. Costa vám dá bezpečnostní úroveň 1. Dole opravte server a vraťte se do Animu.

 

Sekvence III

11. Právo je naší straně (3-1)
– Nenechte se ochromit dýmovnicí.
– Nenechte se střelit.
New York, 1756. Proberete se po několika měsících v New Yorku, kde se o vás stará Finneganovi. Někdo vtrhne do domu – sejděte dolů a zbijte dva útočníky. Finneganovi vám dají vaši výbavu.

New York. Ryze pěší oblast. Město se už objevilo v AC III, což je vlastně jen pár let od této podoby města. New York se tedy nijak významně neliší – tvar trojúhelníku, na severu louky a farmy, na jihu hustá městská zástavba a u pobřeží přístav vedle přístavu.
Památky – 6 (Kaple Sv. Jiřího, Kostel Sv. Trojice, Krčma U Bojových kohoutů, Radnice v New Yorku, Pevnost Arsenal, Vila Hope)

Venku uvidíte dalšího útočníka – pronásledujte a chyťte ho ale dejte pozor ať vás neochromí dýmovnicí, které občas hází. Nedaleko je základna gangu této čtvrti. Vyhledejte a zabijte vůdce a strhněte vlajku (pozor ať vás nikdo nestřelí). Tím je čtvrť Greenwich osvobozená.
Tip – Od mrtvého vůdce získáte masku. Nasaďte ji když nepřátelé zaútočí kouřem nebo plynem a vyhnete se zranění / ochromení.
Najde vás důstojník George Monro a ukáže jak vybírat příjem z budov a jak fungují renovace. Renovujte kostel.
Tip – Nyní můžete plnit proti-asasínské mise, což vždy vyžaduje nejprve chytit (QTE) holuba.

Překažení akce asasínů (1/12) – Lewis Johnson
Bonus – Zabijte asasíny než zaútočí.
New York. Vyhledejte Lewise. Najděte v okolí asasíny a zabijte je.

Překažení akce asasínů (2/12) – Kelly Snider
Bonus – Zabijte asasíny než zaútočí.
New York. Vyhledejte Kelly. Najděte v okolí asasíny a zabijte je.

Překažení akce asasínů (3/12) – Scott Lawson
Bonus – Zabijte asasíny než zaútočí.
New York. Vyhledejte Scotta. Najděte v okolí asasíny a zabijte je.

Překažení akce asasínů (4/12) – Franklin Greenar
Bonus – Zabijte asasíny než zaútočí.
New York. Vyhledejte Franklina. Najděte v okolí asasíny a zabijte je.

Krčmy
Zbijte násilníky v krčmě, čímž ji odemknete (1 – Greenwich, 1 – Halifax, 1 – Percé, 1 – St. John’s, 1 – Albany, 1 – Lower Manhattan, 1 – Waterfront, 1 – Coeur-de-l’hiver, 1 – Greystone, 1 – Ospalá díra)
Tip – Odemčené krčmy umožňují kupovat informace o konvojích nebo o pozicích sběratelských předmětů od barmana, najímat posádku, hrát deskové hry a poslouchat muziku.

Vyhlídky
Synchronizujte všechny vyhlídky (1 – Anticosti, 1 – Burgeo, 1 – Le Chameau, 1 – Glace Bay, 1 – Grande-Entrée, 1 – Halifax, 1 – Harbour Deep, 1 – Havre-Saint-Pierre, 1 – HMS Miranda, 1 – Lewisporte, 1 – Miramichi, 1 – Nerepis, 1 – Perlový ostrov, 1 – Percé, 1 – Port-aux-Basques, 1 – Port-Menier, 1 – The Sapphire, 1 – Sept-Iles, 1 – St. Anthony, 1 – St. John’s, 1 – Yarmouth, 1 – East Village, 2 – Greenwich, 3 – Stuyvesantova farma, 4 – Lower Manhattan, 2 – Waterfront, 1 – Black Ridge, 1 – Coeur-de-I’hiver, 1 – Dekanawida, 1 – Fleur-de-vent, 1 – Genessee, 1 – Greystone, 1 – Ile Des Pins, 1 – La Bras-du-Seigneur, 1 – Lock Cliff, 1 – Marais Rocheux, 1 – Mont Saint Denis, 1 – Mount Vernon, 1 – Old Growth Forest, 1 – Or-du-Nord, 1 – Orenda, 1 – Otietiani, 1 – Red Bank, 1 – Riviere Aurifere, 1 – Ruisseau du Renard, 1 – St. Nicolas, 1 – Ospalá díra, 1 – Twin Snake Path, 1 – Vallée Verte, 1 – Vieille Carriere, 1 – Aarushi, 1 – Albany, 1 – Ash Creek, 1 – Neprozkoumáno)

Fragmenty vikingského meče
Najděte fragmenty meče (1 – Vieille Carriere, 1 – Old Growth Forest, 1 – Twin Snake Path, 1 – Ash Creek, 1 – Or-du-Nord, 1 – Lac Eternel, 1 – Yarmouth, 1 – Perlový ostrov, 1 – Burgeo, 1 – Grande-Entrée, 1 – Harbour Deep, 1 – Port-Menier, 1 – Fogo, 1 – Anticosti, 1 – Králova farma).
Tip – Nalezení všech úlomků meče sice již odhalí úkryt odměny ale ta je zatím nedostupná! 

Templářské mapy
Najděte mapy pokladů (1 – Albany, 1 – Ile Des Pins, 1 – Anticosti, 1 – Halifax, 1 – Port-aux-Basques, 1 – St. Anthony, 1 – St. John’s, 2 – Port-Menier, 1 – The Sapphire, 1 – Sept-Iles, 1 – Waterfront, 1 – East Village, 1 – Králova farma, 1 – Greenwich, 1 – Stuyvesantova farma, 1 – Lower Manhattan, 1 – Mont Saint Denis, 1 – Old Growth Forest, 1 – Or-du-Nord, 1 – Orenda, 1 – Ospalá díra, 1 – St. Nicolas, 1 – Vieille Carriere).

New York
Prozkoumejte všechna místa a posbírejte sběratelské věci.
(Místo – Truhly / Námořnické popěvky / Fragmenty animu / Plánky / Válečné dopisy / Prosperita)
Waterfront: 9 / 2 / 6 / 1 / 1 / 2
Lover Manhattan: 9 / 2 /  7 / 1 / 1 / 2
East Village: 12 / 1 / 7 / 1 / 1 / 2
Králova farma: 14 / 1 / 8 / 1 / 1 / 2
Greenwich: 9 / 2 / 6 / – / 1 / 2
Stuyvesantova farma: 11 / 3 / 7 / 2 / 1 / 2

12. Dlouhé schody a krátká šibenice (3-2)
– Zabraň oběšení Gista přestřelením provazu.
– Pomocí petard zničte explozivní sudy (3).
Zajděte za Finnegany kde je i Monro. Pošle vás zachránit svého přítele Christophera Gista. Dostanete nový typ munice do vzduchovky.
Vzduchová puška (Petardové šipky) – Drobné exploze petard způsobí na místě dopadu hluk, který přiláká okolní strážné. Maximum je 15 petardových šipek.
V limitu (3:00) běžte k pevnosti Arsenale. Pomocí petard odpalte tři explozivní sudy na odlákání pozornosti a pistolí přestřelte lano na kterém věší Christophera Gista. Pomozte mu odrazit vojáky (nesmí zemřít). Ukáže vám vaši starou loď Morrigan, kterou zabrali členové gangů. Také vám ukáže jak petardami vyhnat špehy z úkrytů.
Tip – Špehové jsou zákeřní vrazi s noži. Jsou poměrně odolní, útočí nečekaně a velmi silně. Mohou se dokonce ukrývat podobně jako vy. Blízko střelená petarda je z úkrytu vyžene.
Zlikvidujte všechny špehy v oblasti a strhněte asasínskou vlajku na Morrigan. Gist zatím přivede posádku a sebe jako prvního důstojníka. 

residenceResidence v pevnosti Arsenale v New Yorku + Morrigan. Velké sídlo získané po záchraně Gista a také kajuta škuneru Morrigan.

1) Zbraně
Měnit zbraně lze rovnou přes menu. Každá zbraň má tři vlastnosti (rychlost, kombo a poškození).
0L Francouzský kord – R 1/ K 2 / P 1 (od počátku)
1 200L Pirátský šamšír – R 2 / K 2 / P 1
3 000L Americký koloniální kord – R 2 / K 2 / P 2
5 000L Britský kord – R 3 / K 2 / P 2
6 500L Privatýrská šavle – R 3 / K 2 / P 3
8 000L Skotský meč s širokou čepelí – R 3 / K 3 / P 3
10 000L Cuttoe meč – R 3 / K 4 / P 4
12 500L Meč s ramínky – R 4 / K 2 / P 3
13 000L Britský armádní meč – R 4 / K 3 / P 4
14 000L Důstojnický krátký meč – R 3 / K 5 / P 4
18 000L Meč bastard – R 4 / K 3 / P 5 (po sekvenci 4-2)

0L Admirálská lví šavle – R 3 / K 2 / P 3 (mise flotily)
0L Španělský kord – R 4 / K 2 / P 4 (mise flotily)

0L Unity meč – R 4 / K 3 / P 2 (?)

 

 

Pistole – Unesete až dvě pistole (o dvě méně než Edward z Black Flag). Maximální kapacitu munice lze navyšovat výrobou brašen až na hodnotu 30. Pistole mají tři vlastnosti (poškození, ochromení a přesnost).
Tip – Opět je možné využívat i muškety. Mají dlouhé nabíjení, ale velký dosah, takže při střelbě ze zálohy najdou uplatnění.
0L Běžné křesadlové pistole – P 1 / O 1 / Př 3
800L Pirátské křesadlové pistole – P 3 / O 3 / Př 1
5 000L Standardní pistole s kolečkovým zámkem – P 1 / O 1 / Př 5
7 000L Belgické ryté pistole – P 1 / O 3 / Př 5
8 000L Pistole královny Anny – P 3 / O 3 / Př 3
0L Admirálská lví pistole – P 3 / O 3 / Př 3 (mise flotily)

0L Indická křesadlová pistole – P 3 / O 3 / Př 5 (mise flotily)

3) Flotila
Systém flotily z AC IV se vrací v mírně upravené podobě.

Doky – Flotila může obsahovat až 15 lodí, přičemž existuje 5 typů – dělový člun (nelze vlastnit), škuner, briga, fregata a válečná loď. Rozšíření flotily se provádí v několika krocích. Základem je nákup nového doku, pokud není již nějaký otevřen. Nákup se provádí za klasickou herní měnu (už ne za drahokamy jako v AC IV). Peněz je v AC Rogue velké množství a nakoupit komplet celých 15 doků jde snadno. Operovat s kompletní flotilou půjde tedy velice rychle. Za poslední dok je cena 5000 liber.
Lodě – Každý typ lodě má tři základní statistiky – kapacitu skladu, rychlost a útočnou sílu. Zároveň každá loď má určitou míru zdraví, přičemž nejvíce vydrží válečná loď, nejméně dělový člun (objevuje se pouze jako nepřítel). Kapacita skladu slouží pro obchod, zatímco ostatní statistiky fungují především pro boj. Dbejte také na nákladový prostor a sežeňte minimálně jednu loď s kapacitou 80 (pouze válečná loď nejvyšší úrovně). Některé mise totiž vyžadují takto velký sklad.
Boj – Na mapě flotily se postupně odemykají námořní trasy ale každá z nich má určitou míru nebezpečí. Poslat loď na nebezpečnou trasu zvedá riziko, že se už nevrátí. Proto je třeba trasy čistit od nepřátelských lodí. To probíhá v rámci minihry, kdy proti sobě stojí až 6 lodí (3 na 3). Vy máte možnost volit lodě podle výběru protivníka, přičemž se ukazuje procentuální šance na výhru. Mít 100% úspěch však není zárukou toho, že to všechny lodě přežijí. Obecně je dobré volit lodě nejen podle úspěchu ale též dle co nejmenších předpokládaných ztrát. Pokud trpíte nedostatkem peněz, opravdu dobře zvažujte jaké lodě proti nepříteli poslat. Obecně vzato je ale oprava lodí snazší než v AC IV.
Za každou vyhranou bitvu dostanete nějaké suroviny na obchod, peníze a když budete mít štěstí tak i ohnivý sud. Sud je jediným prostředkem jak ovlivnit probíhající bitvu. Můžete sud vypustit a ten způsobí rozsáhlé škody jedné lodi.
Obchod – Existuje pět surovin – jídlo, velitelé (templáři), vojáci, zbraně a léky. Na každou misi potřebujete jejich daný počet. Suroviny lze získat díky bojům i díky jiným misím. Každý obchod má určitou šanci na úspěch v závislosti na nebezpečnosti trasy. I maximálně bezpečná trasa se může stát pro loď osudnou, neboť každá trasa ubere část zdraví lodi. Proto se raději ujistěte, že šance na úspěch je 100%.
Dále mějte na paměti, že delší cesty trvají klidně až 24 hodin reálného času. Když nemáte čas na hraní, připojujte se do AC Rogue alespoň na vyřízení lodního obchodu.
Zisk – Zisk může být dvojího typu a to jednak finanční obnos v rámci stovek až pár tisíců a za druhé věcná odměna. Tou může být umělecký předmět do sbírky, nový vzhled plachet, nová zbraň, nový oblek, či dokument do databáze (Savannah, Zhoubná malá královna, Kubánský náklad, Slepá ulička, Dveře, odkud není návratu, Obrana Středomoří, Švédská levantská společnost, Špitálnická obranaOmánští arabové, Království Maisúr, Manilské galeony).
Válka – Mise flotily jsou rozděleny do pěti úseků. Abyste otevřeli další úsek a mohli se vrhnout na nové mise, musíte pokročit v dějové linii hry:
První úsek (po sekvenci 3-2)
Druhý úsek (od sekvence IV)
Třetí úsek (od sekvence V)
Čtvrtý úsek (od sekvence VI)
Pátý úsek (po dokončení příběhu)
Jednotlivé mise se odemykají po jedné. To činí celý proces flotily jako velmi zdlouhavou záležitost, která zabere několik dnů reálného času.

4) Obleky
– Oblečení je možné měnit buď v sídle, v obchodech nebo v kajutě Morrigan.
Assassínský oblek (základní oblek), Provizorní uniforma (od Sekvence III), Templářská uniforma  Průzkumnický oblek, Uniforma myslivce, Kabát stopaře, Oděv Ostrostřelce, Kapitánská uniforma, Černý asasínský oblek – Z obchodů
Admirálský oblek (mise flotily)
Lovecký kožené šaty (výroba)
Velrybářské šaty (výroba)
Oděv arktického objevitele (výroba)
Hraničářský oděv (výroba)
Altairův oděv (za vlastnictví AC her)
Eziův oděv (za vlastnictví AC her)
Connorův oděv (za vlastnictví AC her)
Edwardův oděv (za vlastnictví AC her)
Arnův oděv (za vlastnictví AC her))

– UPlay

– DLC a ULC
Templářský průzkumnický oblek – DLC
Důstojnický oblek – DLC
Velitelský oblek – DLC
Oblek zbroje Jamese Gunna – DLC a za nalezení Templářských křížů a otevření pokladnice v Pevnosti Sable

 

4. Bank
V AC Rogue se vrací několikrát viděný systém renovací budov a následného trvalého příjmu, který lze vybírat právě v rezidenci, kajutě Morigan, či na vytyčených místech různě ve světě. Zisk se dá shrnout do tří fází. Nejprve je nutné dobýt velitelsví gangu, či námořní pevnost, čímž se v daném regionu zpřístupní možnost renovovat budovy. V druhé fázi je třeba nalézt majitele a skrze suroviny budovu renovovat. Renovace nejčastěji vyžaduje surovinu Kámen, nicméně porůznu je zapotřebí i menší množství Kovu, Dřeva a Látky. Proto je dobré si u sebe vždy nechávat dostatečné množství těchto surovin, abyste měli vždy možnost renovovat budovu na kterou narazíte.

Templářský artefakt (24)
Pomocí Templářských map najděte všechny zakopané poklady. Po získání všech (sekvence III) běžte na The Sapphire (Severní Atlantik) a otevřete zámek na vratech.
Odměna: Templářská románská zbroj 

Indiánské totemy (7)
– Pomocí hádanek s totemy získejte klíče. Po získání všech (nejdříve po sekvenci 4-2) běžte do jeskyně na Orendě (Údolí řeky Hudson) a otevřete zámek.
Odměna: Indiánská zbroj

Vikingský meč (15)
Sesbírejte úlomky meče. Po získání všech (v sekvenci III) běžte na Perlový ostrov (Severní Atlantik) kde v zemi najdete truhlu s odměnou.
Odměna: Vikingská zbroj
Odměna: 0L Vikingský meč – R 4 / K 3 / P 4

Templářský kříž (20)
Pomocí hádanek s Templářskými kameny získejte všechny kříže. Po získání všech (v sekvenci III) běžte na Pevnost Sable (DLC) a otevřete pevnost.
Odměna: 0L Meč Sira Jamese Gunna – R 3 / K 4 / P 4
Odměna: Zbroj sira Jamese Gunna

Překažení akce asasínů (5/12) – Philippe Beaubien
Bonus – Zabijte asasíny než zaútočí.
Severní Atlantik. Vyhledejte Philippa. Najděte v okolí asasíny a zabijte je.

Překažení akce asasínů (6/12) – Rachel Plourde
Bonus – Zabijte asasíny než zaútočí.
Severní Atlantik. Vyhledejte Rachel. Najděte v okolí asasíny a zabijte je.

Překažení akce asasínů (7/12) – David Borgen
Bonus – Zabijte asasíny než zaútočí.
Severní Atlantik. Vyhledejte Davida. Najděte v okolí asasíny a zabijte je.

Překažení akce asasínů (8/12) – Michael Crawley
Bonus – Zabijte asasíny než zaútočí.
Údolí řeky Hudson. Vyhledejte Franklina. Najděte v okolí asasíny a zabijte je.

Překažení akce asasínů (9/12) – Randall Gordon
Bonus – Zabijte asasíny než zaútočí.
Údolí řeky Hudson. Vyhledejte Randalla. Najděte v okolí asasíny a zabijte je.

Překažení akce asasínů (10/12) – Conan Brown
Bonus – Zabijte asasíny než zaútočí.
Údolí řeky Hudson. Vyhledejte Conana. Najděte v okolí asasíny a zabijte je.

Překažení akce asasínů (11/12) – Maria Gurley
Bonus – Zabijte asasíny než zaútočí.
Údolí řeky Hudson. Vyhledejte Marii. Najděte v okolí asasíny a zabijte je.

Překažení akce asasínů (12/12) – Marla Capps
Bonus – Zabijte asasíny než zaútočí.
Tip – Tato akce se zpřístupní po dokončení těch předešlých.
New York. Vyhledejte Marlu. Přepadne vás skupina (9) asasínů. Zabijte je.
Odměna: Kabát Templářského vykonavatele.

Osady
Obsaďte osady v oblasti Severního Atlantiku a Údolí řeky Hudson (1 – Percé, 1 – St. Anthony, 1 – St. John’s, 1 – Coeur-de- I’hiver, 1 – Greystone, 1 – Le Bras-du-Seigneur, 1 – Lock Cliff, 1 – St. Nicolas)
Tip – Obsazení vyžaduje likvidaci zásob střelného prachu / zabití velitele / zapálení signálního ohně / zničení sudů s jedem…

Sídla gangu
Obsaďte sídla gangu v oblasti New Yorku, Severního Atlantiku a Údolí řeky Hudson (1 – Západní venkov, 1 – Západní přístav, 1 – Skladiště, 1 – Východní přístav, 1 – Východní venkov, 1 – Pivovar, 1 – Centrum, 1 – Lac Enternal, 1 – Albany, 1 – Halifax)
Tip – Obsazení vyžaduje likvidaci velitele (špeh) / stržení vlajky / zničení střelného prachu / záchranu rukojmí…

Templářské relikvie
Najděte mapu pokladu, dle souřadnic dojděte na místo a vyhledejte relikvii. Celkem jich je 24.

 

DLC 1 – Templar Legendary Pack

DLC obsahuje novou lokaci k průzkumu (po Sekvenci 3-2) a novou sběratelskou aktivitu Templářské kříže, které vedou k zisku unikátní zbraně a zbroje

Pevnost De Sable
Prozkoumejte místo a n
ajděte 4 sety pokladů – Set Objevitele, Set Důstojníka, Set Komandéra a Templar Pack reward.
0L Francouzské cuttoe – R 2 / K 2 / P 3
0L Templářský meč – R 2 / K 3 / P 4
0L Palaš anglických dragounů – R 3 / K 2 / P 4
0L Duelantský malý rapír – R 3 / K 3 / P 3
0L Mordenská pistole – P 3 / O 3 / Př 3

0L Německá kolečková pistole – P 3 / O 1 / Př 5
0L Ruská pistole – P 5 / O 1 / Př 3 
Oděv templářského špiona
Důstojnická uniforma
Komandérská uniforma
Templářské plachty
Navigátorské plachty
Průzkumnické plachty
Důstojnické plachty
Figura navigátora
Figura objevitele
Figura velitele
Kormidlo velitele
Kormidlo templáře
Kormidlo navigátora

13. Nemilé okolnosti (3-3)
– Oběste klíčníka pomocí oštěpů na laně.
– Zabijte La Chasseura aniž by vás zranil.
Plujte do Albany v Údolí řeku Hudson na setkání s Monroem. Společně poplujete zničit francouzskou pevnost. Nejprve zastavte ve Valée Verte, vypleňte skladiště (získat klíč a otevřít sklad), přičemž klíčníka oběste. Se surovinami kupte moždíře pro loď.
Tip – Nyní můžete vylepšovat Moždíře a Sklad moždířových koulí. Plujte do Forl La Croix. Zničte pevnost, pronikněte dovnitř, kde zabijte střelce (2) a vnikněte do válečné místnosti. Tady je Le Chasseur.
Le Chasseir. Francoutský špión spolupracující s Asasíny. Le Chasseur bude bojovat a je poměrně silným protivníkem. Buďte velmi ostražití ať vás nezraní a využívejte pouze protiútoky (a objekty v místnosti). 
Le Chasseur: Vždycky jsi byl dobrý ve svém oboru, Shayi.
Shay: Ty taky. Řekni mi, co děláš ve vnitrozemí?
Le Chasseur: Speciální zbraně… Jedovaté plyny k použití proti koloniálním úřadům. Já jsem pouhý poslíček.
Shay: Tak ať je vaše poslední dodávka rychlá.
Vraťte se na Morrigan, kde vám Gist poví o možnosti kontroly lodního obchodu. V kajutě si obchod projděte.

Pevnosti
Obsaďte všechny námořní pevnosti. Zničte obranu pevnosti (věže, zdi), pronikněte dovnitř a obsaďte pevnost (1 – Pevnost St-Louis, 1 – Pevnost Baie-Rouge, 1 – Port-la-Joye, 1 – Pevnost La croix, 1 – Pevnost Blanc, 1 – Pevnost Soleil)
Tip – Obsazení pevnosti vyžaduje likvidaci střelců / ničení sudů s prachem / zabití velitele…
Odměna: 0L Skotská křesadlová pistole
– P 3 / O 5 / Př 3 (obsazení všech sídel gangu, osad a pevností)

Renovace
Zakupte všechny renovace (3 – Stuyvesantova farma, 2 – Lower Manhattan, 2 – East Village, 2 – Greenwich, 2 – Waterfront, 1 – Ash Creek, 2 – Old Growth Forest, 1 – Albany, 1 – Fleur-de-Vent, 1 – Greystone, 1 – Ile Des Pins, 1 – Mont Saint Denis, 1 – Or-du-Nord, 1 – Riviere Aurifere, 1 – Ospalá díra, 1 – Twin Snake Path, 1 – Vieille Carriere, 1 – Otetiani, 1 – Two Bends, 1 – Burgeo, 1 – Glace Bay, 1 – Halifax, 1 – Harbour Deep, 1 – Miramichi, 1 – Percé, 1 – Sept-Iles, 1 – St. Anthony, 1 – St. John’s, 1 – Terra Nova, 1 – Yarmouth, 2 – Králova farma).
Odměna: 0L Guvernérský kord – R 5 / K 4 / P 3 (všechny renovace)

Legendární bitvy (1/4) – Bitva u Labradoru
Obtížnost – 4
Labrador. Společně s Britskými loděmi zničte Francouzskou flotilu. Dorazí legendární loď Couronne a další francouzské lodě, které zničte. Za 20 000L.

Legendární bitvy (2/4) – Bitva v zálivu Quiberon
Obtížnost – 4
Záliv Quiberon, Francie. Společně s dvěma Britskými loděmi (brigy) zničte Francouzskou flotilu. Mezitím ničte zapálené dělové čluny, které do oblasti neustále proudí. Připluje legendární loď Formidable, kterou zničte. Za 20 000L.

Legendární bitvy (3/4) – Piráti ze starých časů
Obtížnost – 4
Severní Atlantik. Společně s Britskou flotilou zničte pirátskou flotilu vedenou legendárními loděmi Couldron a Poutník. Za 20 000L.

Legendární bitvy (4/4) – Hromová pevnost
Obtížnost – 5
Tip – Tato bitva se zpřístupní po dokončení těch předešlých.
Severní Atlantik. Společně s Britskou flotilou zničte obrovskou legendární loď Hromová pevnost. Když bude téměř zničená, dorazí ještě dvě menší legendární lodě (Argonaut a Spektra). Zničte všechny. Za 20 000L.
Tip – Tato bitva je extrémně obtížná. Je užitečné nejprve plně vylepšit Morrigan a v boji zvolit účinnou taktiku. 
Odměna: Kabát templářského mistra.
Odměna: Krakenovy plachty
Odměna: Kraken
Odměna: Krakenovo kormidlo

14. Přátele si drž nablízku (3-4)
– Zabijte 3 stráže jednou bombou.
– Uspějete stráže (10)
V New Yorku se setkejte s Monroem. Řekne vám, že asasíni vedení nějakou ženou využívají Franklina na výrobu zařízení na rozšíření jedu. Zajděte k domu Franklina a v domnění, že jste stále přítel Hope vám dá granátomet. Monro vás naučí jej ovládat – zničte s ním vrata.
Vzduchová puška (Uspávací granáty) – Slouží k uspání cílů. Granát je schopný zasáhnout větší plochu.
Vzduchová puška (Zuřivé granáty) – Slouží k rozzuření cílů. Granát je schopný zasáhnout větší plochu.
Vzduchová puška (Tříštivý granát) – Slouží primárně k zabíjení cílů nebo ničení překážek (bran, ledu). Granát je schopný zasáhnout větší plochu.
Běžte do továrny na plyn. Pomocí granátometu uspějete 10 stráží a 3 stráže zabijte jedním granátem. Pak zničte tři nádrže s jedem a v limitu (0:45) utečte z oblasti. Monro vám představí Jacka Weekse (posledního z Templářů, kteří byli tehdy u Washingtona).

Severní Atlantik
Prozkoumejte všechna místa a posbírejte sběratelské věci.
Tip – Přestože je Severní Atlantik první navštívenou lokací, je zároveň poslední, kterou můžete zkompletovat, neboť přístup k některým sběratelským věcem vyžaduje tříštivé granáty.
Tajemství jsou buď válečné dopisy (AudienceChichén ItzáDuch severuDějiny uměníLawrence z AmerikyMonroMí věrní akolytéNastrčená společnostNoční zlodějObléhání BergenuObléhání LouisbourguOddanáPo celém světěPrvní důstojníkPrvní koloniální asasínRodinné shledáníRodinný výletSjednané manželstvíSmrt popravčíhoVarováníVědecZločinec Nadir ShahZpůsobilý službyÚředník) nebo Jeskynní malby (Legenda o Nebeské ženěPočátekPod vodouJabloň RájePohled dolůPomoz jimPádÚžasHledání ZeměVelká želvaLabutěDvojčataSmích a slzyOzáření oblohyZarostlá zeměZlomyslnostVe stínechŠkodlivé věciPrvní lidéPrvní střípky moudrostiTvrdohlavostVýzva k bojiVítězství a vyhnáníPozůstatky zlaKonec a něco víc).
Námořnické popěvky (Beran z DerbyBilly RileyBouřňák JohnChcíplej kůňDáma z AmsterdamuHej rup, hej rupHej, RileyHnedka časně zránaHola hola houHolky z LiverpooluHolky z New YorkuJedem zpátky na MauiJeden, chlapi, jedem!Ještě jeden denJohnny BokerJízda na oslátkuKam teď, Johnny?Krvavě rudý růžeLano, chlapče, zatáhniMá Bonnie Hieland LassieNapněte plachtyNazpět k domovuNejhorší stará kocábkaOpusť jí, JohnnyOžralej v álejiPaddy, pojď semPojď za roh, SallyRyby v mořiSbohem dámSbohem PadstowSbohem SusianoSkotské nížinySpousta srandyTahej JohnnyTáhni dálValte sudyVaž si svejch kámošůVysol prachy, zacálujVětrný počasíWhisky, JohnnyZase zpátky na mořeČert ví, kdy kotvy zvednemŠpanělské dámy).
Fragmenty Animu postupně odemykají zprávu o významu lidí od Juno (Hlas z Šerosvěta 1Hlas z Šerosvěta 2Hlas z Šerosvěta 3Hlas z Šerosvěta 4Hlas z Šerosvěta 5Hlas z Šerosvěta 6Hlas z Šerosvěta 7Hlas z Šerosvěta 8Hlas z Šerosvěta 9Hlas z Šerosvěta 10Hlas z Šerosvěta 11Hlas z Šerosvěta 12Hlas z Šerosvěta 13Hlas z Šerosvěta 14Hlas z Šerosvěta 15Hlas z Šerosvěta 16Hlas z Šerosvěta 17Hlas z Šerosvěta 18Hlas z Šerosvěta 19Hlas z Šerosvěta 20Proroctví Juno)
Tip – Prosperita jsou zelené drahokamy, které (za každých 5) navyšují příjmy z renovací a lodí.
(Místo – Truhly / Námořnické popěvky / Fragmenty animu / Plánky / Válečné dopisy / Prosperita / Jeskyní malby)
Anticosti: 2 / 1 / 2 / – / 1 / 1 / 1
Burgeo: 4 / 1 / 2 / – / – / – / –
Le Chameau: 4 / – / 2 / 1 / – / – / 1
Fogo: 4 / – / 2 / 1 / – / 1 / 1
Pevnost Baie-Rouge: 2 / – / 2 / – / – / – / –
Port-la-Joye: 2 / – / 2 / – / – / – / –
Pevnost St-Louis: 2 / – / 2 / – / – / – / –
Glace Bay: 3 / – / 3 / – / 1 / – / –
Grande-Entrée: 4 / – / 3 / – / – / – / 1
Gros Morne: 5 / – 2 / 1 / – / – / 1
Halifax: 4 / 2 / 2 / – / – / 2 / –
Harbour Deep: 5 / – / 3 / – / – / – / –
Havre-Saint-Pierre: 3 / – / 2 / – / – 2 / –
HMS Miranda: 4 / – / 2 / 1 / – / – / 1
Lewisporte: 3 / 1 / 2 / – / 1 / 2 / –
Miramichi: 4 / 1 / 3 / – / 1 / – / –
Nerepis: 3 / – / 2 / 1 / – / 2 / 1
Perlový ostrov: 4 / – / 3 / 1 / – / – / 1
Percé: 3 / 1 / 2 / – / – / 2 / –
Port-aux-Basques: 3 / – / 2 / – / 1 / 2 / –
Port-Menier: 5 / 1 / 3 / – / – / – / –
The Sapphire: 4 / 1 / 2 / 1 / – / – / –
Sept-Iles: 5 / 1 / 3 / – / 1 / – / –
St. Anthony: 3 / 1 / 2 / – / – / 2 / –
St. John’s: 3 / 1 / 2 / – / 1 / 2 / 1
Terra Nova: 5 / – / 2 / 1 / – / – / 1
Neprozkoumáno: 10 / – / 15 / – / – / – / –
Yarmouth: 4 / 1 / 3 / – / 1 / – / –

 

Sekvence IV

15. Čest a loajalita (4-1)
– Vyhněte se zranění.
– Vyhněte se odhalení.
Severní Atlantik, 1757. V kajutě Morrigan najdete dopis od Monroa. To on vás tehdy pod usedlosti zachránil a vrací vám Rukopis, protože ho nerozluštil. Sám je v problémech v pevnosti William Henry. Plujte do Marais Rocheux (Údolí řeky Hudson). Weeks vám sdělí, že Monro se sice vzdal Francouzům a ti ho nechali odejít ale indiáni ho chtějí zabít. Jděte k Monrovi přes oblast plnou špehů (nenechte se zranit) a pomozte mu odrazit útok nepřátel (Monro nesmí padnout). Kesegowaase velí indiánům ale uteče. Vyšplhejte na skálu a v oblasti před vámi nenápadně zabijte střelce (9), kteří hodlají přepadnout Monroa. Poté Monroa doprovoďte přes poslední úsek k Morrigan. Cestou zaútočí další střelci, tak utečte na loď.

16. Zbroj a meč (4-2)
Na Old Growth Forest se setkejte s Monroem a Weeksem. Pošlou vás zpomalit Francouze. Přeplavte se na Otetiani.
Tip – Na vytyčených místech je možné se přes řeku přeplavit pomocí voru. Vory vždy vedou z místa na místo.
Na Otetiani pomozte Britům porazit Francouzskou jednotku.
Tip – Podobné konflikty jsou součástí pohraničních sporů (vedlejší aktivita za odměnu). Vyžaduje strhnout vlajku / zabít velitele… než padnou všichni spojenci.
Přeplavte se na Orendu kde pomozte indiánům a osvoboďte 12 rukojmí. Kmenová stařešina Onaah vám ukáže zamčenou jeskyní se zbrojí.
Tip – Teprve nyní můžete pomocí indiánských totemů odemknout jeskyni a získat zbroj.

17. Jizvy (4-3)
– Vyhněte se souboji.
– Zabijte Kesegowaaseho otočným dělem.
U Albany zjistíte, že na město probíhá útok. Nepozorovaně pronikněte do pevnosti.
Tip – Většina Angličanů a Francouzů mají dost starostí s bojem mezi sebou.
V pevnosti pomozte Monrovi a jeho lidem zabít 12 nepřátel než posádka padne. Dáte Monrovi Rukopis a pošlete ho na Morrigan. Na pevnost zaútočí Kesegowaase.
Kesegowaase. Indiánský člen asasínů, který zároveň slouží Francouzům v boji proti Britům. Kesegowaase běhá po hradbách a zabijí vaše lidi. Zabijte ho dříve než posádka pevnosti padne. Využijte k tomu otočná děla umístěná u hradeb.
Kesegowaase: Zrádce.
Shay: Kesegowaase… Nemuselo to tak být.
Kesegowaase: Muselo. Jsi nepřítel. Achilles tě uvidí mrtvého.
Shay: To, co dělá, je špatné!
Kesegowaase: Kdo jsi, abys soudil? Templáři selžou. Ty selžeš. Monro… už je… mrtvý.
Shay: Co tím myslíš?
Kesegowaase: Liam…
Shay: Argh!
V limitu (3:00) utíkejte k lodi. Je u ní hořící budova kam vběhněte a vyneste odtamtud smrtelně zraněného Monroa. Liam získal Rukopis…
Po nějaké době jste v New Yorku kde vás v sídle navštívil velmistr Haytham Kenway a oficiálně vás (společně s přítomnými – Jack Weeks, William Johnson, Christopher Gist, Charles Lee) přijme do řádu Templářů.

Současnost…
Otso vás nechá vytáhnout z Animu a pošle za Melanií. Vyjeďte výtahem nahoru a sejděte se s ní v kanceláři (dříve patřila zmizelému Oliverovi). Dá vám bezpečnostní úroveň 2. Opravte server na tomto patře a vraťte se do Animu.

 

Nekompletní vzpomínky (2/3)

18. UHJvdGVjdGlvbg0K
– Zabijte zločince ze vzduchu (3)
– Zabijte zločince než vyprší čas (a zaútočí)
Berg a Violet vám ukážou další vzpomínku z doby kdy byl Shay v Paříži (1776). Vyhledejte Benjamina Franklina a zabijte 4 útočníky, kteří ho ohrožují. Doprovoďte Franklina k jeho domu a cestou zabijte útočníky. Zatímco bude Franklin doma, máte limit (2:00) po kterém zaútočí dalších 5 útočníků. Najděte a zabijte je dříve než limit vyprší. Za ochranu požádáte Franklina aby vám zajistil přístup do Versailles.

 

Sekvence V

19. Válečná loď (5-1)
– Potopte moždířem 10 lodí.
– Vyhněte se zranění od zápalných lodí.
Ještě v New Yorku povykládáte Haythamovi o chrámech a zemětřesení. Pošle vás vyhledat Cooka.
Severní Atlantik. 1758. V severovýchodní oblasti se setkejte na válečné lodi HMS Pembroke s Jamesem Cookem a Haythamem Kenwayem. Cook vám předá svoji válečnou loď.
Tip – Válečná loď má nekonečná zásoby munice a mnohem silnější střely než Morrigan. Zase ale nemá hořící olej a tak je zezadu zranitelná.
Louisbourg 1758. Společně s Britskými loděmi plujte do boje. Zničte skupinu Francouzských lodí. Ukáže se Adéwalé na své lodi Experto Crede a pošle na vás hořící lodě. Ničte skupiny hořících lodí z dálky pomocí moždířů a nenechte se jimi zranit. Poté zničte poslední skupinu Francouzských lodí (pár hořících člunů, 2 fregaty a 1 válečná loď).
Tip – Po této sekvenci se v obchodech zpřístupní ke koupi Kormidlo Jamese Cooka.

20. Bravura (5-2)
– Vyhněte se poškození Morrigan od hmoždířů.
– Nezabijte nikoho kromě Adéwalého.
V Údolí řeky Hudson u Vieille Carriere se sejděte s Cookem. Dá vám pozici Adéwalého. Plujte za ním k Ile Des Pins ale cestu zablokuje francouzská válečná loď. Obeplujte ostrov a vyloďte se na jižní části. Na Ile Des Pins najděte Adéwalého ale uteče na svoji loď. Morrigan připluje blíž, takže skočte na palubu a pronásledujte Adéwalého. Vyhněte se jeho moždířům a poškoďte mu loď. Adéwalé narazí na břeh Vieille Carriere. Jděte na břeh za ním.
Adéwalé. Původně otrok, kterého Edward Kenway učinil prvním důstojníkem na své lodi Kavka. Později se přidal k asasínům, osvobozoval otroky na vlastní lodi Experto Crede. Vyhněte se zabíjení kohokoli jiného a pronikněte (po skalách) nad vesnici. Odtud vás Haytham kryje střelbou. Ve vhodný moment, zaútočte na Adéwalého, který bude utíkat a občas po vás střílet. Dožeňte ho a zabijte.
Shay: Odpusť mi, Adéwalé.
Adéwalé: Odvažuješ se prosit o odpuštění, dítě? Peklo vítá zrádce, jako jsi ty.
Shay: Pak tam půjdu s hrdostí a vědomím, že jsem udělal dobře.
Adéwalé: Na tom nezáleží… Achilles už má, co potřebuje.
Shay: Zabiju každého, kdo ho bude bránit, když budu muset. Nemohu ho nechat uspět.
(Adéwalé popadne Shaye za paži).
Adéwalé: Stala se z tebe… zrůda, Shayi.
(Shay odrazí Adéwalého, který svým zraněním podlehne)
Shay: Možná ano.
Haytham: Pojď.

 

Sekvence VI

21. Bankovní loupež (6-1)
– Vyberte všechny truhly v pevnosti.
– Vypačte dvoje zámky.
New York. 1759. Vyslechnete schůzi asasínů (Achilles, Liam a Hope). Setkejte se s Haythamem a Weeksem. Zatímco Haytham půjde pátrat po vůdci (Hope) vy s Weeksem narušte vztahy mezi asasínskými gangy a městem. Dostihněte a zabijte dva členy gangu kvůli převlečení. Pronikněte do pevnosti, kde z truhel naberte alespoň 10 000 liber. Vyberte ale rovnou všechny truhly a vypačte dva zámky na vratech k nim (zbylá vrata můžete zničit explozí). Pak strhněte vlajku.  
Tip – Po vypršení limitu (4:00) dorazí posily a získáte 2. úroveň hledanosti.
Weeks propustí vězně a vy utečte z oblasti.

22. Železné objetí (6-2)
– Nenechte se zranit jedem (ve skladu).
– Vyhněte se otevřenému konfliktu.
Sejděte se s Haythamem, který vyslechne a skrytou čepelí zabije člena gangu. Společně se dostaňte k vile Hope a s pomocí Britských vojáků zabijte obránce. Pronikněte na střechu vily odkud uvidíte, že Liam s Hope provádějí stejný experiment jako tehdy Franklin aby našli další chrám. Liam odejde ale Hope prostředí okno a spadnete dolů. Podlaha je plná jedovatého plynu, kterému se vyhněte. Využijte římsy (akrobacie) a dostaňte se ven ze skladu. Hope vás trefí jedovou šipkou.
Tip – Jako otrávení ztrácíte HP pokud jste v klidu. Často se pohybujte a běhejte abyste otravu zpomalili.
Vyhněte se odhalení a projděte přes zahradu (využijte střechy a stromy) až ven na ulici. Pronásledujte Hope.
Hope Jensen. Zkušená asasínka sloužící Achilovi, která vede zločinecké gangy v New Yorku. Hope utíká přes střechy a následně ulicemi až k přístavu a dále po oblasti. Cestou používá jedy nebo využije občany (zuřivost) aby vás zpomalili. Vyhněte se jedům a jakmile se dostanete na dostřel, trefte ji. Po pár kulkách padne. 
Hope: Zase máš zpoždění, Shayi…
Shay: Hope, nechtěla jsem to udělat.
Hope: Vycvičila jsem tě k tomu. Nic jiného jsem nečekala.
Tak proč…
Hope: Abych dala Liamovi čas odejít… Brzy bude Chevalier na cestě na místo, kde jsou prekurzoři…
Shay: Já ho zastavím.
Hope: Uvidí tě přicházet. Škoda… Měl jsi takový potenciál…

23. Uznávám jenom své vlastní zákony (6-3)
– Vyhněte se otevřenému konfliktu.
– Nezabijte žádné stráže.
Na Percé (Severní Atlantik) se sejděte s Cookem, který vám řekne, že Chevalier může být na Anticosti. Plujte tam (na boční břeh). Pronikněte nepozorovaně do pevnosti, zbavte se opatrně stráží a vyhledejte velitele, kterému ukradněte mapy. Na Morrigan začnou útočit nepřátelé, takže se rychle vraťte než ji zničí ale cestou nikoho nezabijte. Opusťte s Morrigan oblast, přičemž vám pomůže skupina Britských lodí.

24. Studený žár (6-4)
– Nevrazte do žádného ledovce.
– Vyhněte se zranění.
V severovýchodní oblasti se na HMS Pembroke setkejte s Cookem. Vezmete ho na palubu a podle map plujte do oblasti expedice Chevaliera. Zničte flotilu lodí (6), načež vás začne bombardovat Chevalierova válečná loď Gerfaut. Vyhněte se nárazům do ledovců a Gerfaut obsaďte.
Louis-Joseph Gaultier, Chevalier de la Vérendrye. Francouzský objevitel a člen asasínů mající válečnou loď Gerfaut. Chevalier je na palubě lodi. Vyhněte se zranění a zabijte ho (ideálně střelou ze stěžně).
Chevalier: Jste stále přesvědčen, že templáři mají pravdu?
Shay: Přesvědčen až do konce.
(Chevalier se pokusí Shaye udeřit, templář mu to oplácí úderem do břicha. Chevalier se svíjí v bolestech a Shay bere mapu s podrobným popisem další cesty).
Shay: Ty hajzle! Achilles a Liam už zamířili na sever!
Chevalier: Hope měla pravdu… Jsem… dobré… rozptýlení.
(Shay v záchvatu frustrace hází Chevaliera přes palubu do ledových hlubin).

25. Non Nobis Domine (6-5)
– Vyhněte se zranění od bílých energetických stěn.
– Nenechte se střelit od Liama.
Vydejte se na sever. Přidá se k vám Haytham.
Daleký sever, 1760. Společně s Haythamem pokračujte přes ledovou oblast k táboru. Pobijte nepřátele a pokračujte k jeskyni, kde se zřítí most a Haytham musí jít vlastní cestou. Projděte běžnými jeskyněmi až k první chrámové jeskyni.
Tip – Dávejte pozor na smrtící laserová světla, která spálí vše co zasáhnout.
Přeskákejte na opačný konec jeskyně, kde se sejdete s Haythamem. Společně vyrušíte Achilla s Liamem zrovna když odkryjí další artefakt. Dojde k potyčce, artefakt se zničí a okolí zachvátí zemětřesení. Pronásledujte Liama chrámem a vyhýbejte se sloupům světla.
Liam O’Neil. Starší a zkušenější člen Bratrstva. Kdysi váš přítel, nyní pravá ruka Achilla. Pronásledujte Liama jeskyněmi ale dávejte pozor na jeho střelbu. Nenechte se trefit a vždy se schovávejte za sloupy. Na konci jeskyně je Liam na útesu – skočte na něj. Útes se utrhne a zřítíte se oba dolů.
Liam: To bylo… štěstí.
Shay: Kolikrát ti to mám říkat, Liame? Štěstí si dělám sama.
Liam: A jak jsi to udělal, ty bastarde? Zlomil jsi Asasíny. Zradil jsi… všechny, které jsi znal… Postavil ses na stranu… našich nejhorších nepřátel… A proč?!
Shay: Abych zachránil svět.
Liam: Doufám, že ten svět… je dobrý.
Vyjděte z jeskyně. Haytham venku přemůže Achilla ale na vaši žádost ho nechá žít, pouze mu prostřelí nohu. Aby mohl dalším asasínům říct, jak nebezpečné jsou chrámy. Haytham vás pověří opětovným nalezením Skříňky předchůdců, kterou Chevalier někam ukryl.

Současnost…
Vytáhnou vás z Animu. Otso vás pošle do suterénu a dá vám bezpečnostní úroveň 3. V suterénu zhasnou světla, takže se řiďte červenými bezpečnostními světly a dojděte do serverovny. Dole mezi servery opravte hlavní server a nahoře nahrajte informace o Shayovi do databáze asasínů. 

Aktivita Současnosti – Tablety (20)
Dokončete sběr PDA. Najděte všechny (Dokumenty). Sesbíráním všech PDA získáte mezi dokumenty obraz s vyznačeným pokladem. Běžte do Ospalé díry (Údolí řeky Hudson) a na hřbitově za mostem najdete pistole.
Odměna: 0L Anglické perkusní pistole – P 5 / O 3 / Př 5

Aktivita Současnosti – Hackování (20)
Dokončete hackování počítačů a serverů. Tím získáte data různého typu (Profil Otso Berga, Nejhledanější osoby týmu Sigma, Bergova inspirace, Projekt Fénix).

   

Nekompletní vzpomínky (3/3)

26. QXNzYXNzaW5hdGlvbg0K
Versailles. 1776. Berg a Violet vám ukážou poslední část vzpomínky z doby kdy byl Shay v Paříži. Franklin vás uvede do Versailles. U předního vchodu uvidíte Charlese Doriana, váš cíl, ale zavřou dveře. Vlezte do budovy oknem v levém křidle. Nenápadně projděte místnostmi a seskočte dolů na terasu.
Tip – Dole jsou dvě děti, Arno a Elisé.
Pokračujte do haly, vyhledejte Charlese a zatímco bude hledat svého syna Arna, ho zabijte. Konečně tam získáte Skříňku předků.
Odměna: Honosné šaty z Versailles

Současnost…
Otso, Costa a Melanie vám nabídnou přijetí mezi Templáře… pod výhružkou smrti.
Konec… titulky.

Po skončení titulků jste zpět v kůži Shaye.
Tip – Teprve nyní se zpřístupní poslední blok misí flotily, takže je dokončete.
Nad krbem ve vašem sídle Arsenale se objevil obraz, který ukazuje ukrytý poklad. Jděte pod pevnost v Anticosti (Severní Atlantik), kde najdete meč.
Odměna: 0L Altairův meč – R 4 / K 5 / P 5

 

DNA

– Prakticky totožná DNA jako u AC IV, akorát v modrých barvách.
– Sekvencí je v AC Rogue pouze 7 a nabízejí jen 26 pamětí. To je nejméně ze všech dosavadních AC (doposavad nejmenší počet pamětí měl AC III – 42). Přesto dějová linie není zase tak plytká, nakonec záleží hlavně na náplni pamětí.

DNA
Sekvence I – 4 paměti
Sekvence II – 5 pamětí
Sekvence III – 4 paměti
Sekvence IV – 3 paměti
Sekvence V – 2 paměti
Sekvence VI – 5 pamětí
Sekvence VII (Vadná paměť) – 3 paměti
Celkem – 26 pamětí

 

UPlay

Odměny (4)
Sada s pistolí s úpravou lodi – Set Edwardových věcí (pistole, kormidlo, plachty, figura)
Plachty z Kavky (UPlay)
Figura Kavky (UPlay)
Kormidlo z Kavky (Uplay)
0L Edwardova pistole – P 3 / O 3 / Př 3 (UPlay)
Sady katany a wakizaši – Nová zbraň
0L Katana – R 2 / K 3 / P 4 (UPlay)
Oblek zabijáckého asasína – Nový oblek
Oděv asasínského zabijáka
Tapety AC Rogue – 9 tapet na plochu

 

Zajímavosti

Intro
Rogue nevybočuje z řady a má také své animované intro, které se spustí, pokud v menu (obrazovka se znakem) chvíli počkáte. V intru se představí Shay Cormack, řekne pár vět o sobě a odpálí přemoženého asasína. Intro tedy opět naznačuje typické prvky hry – odpadlík asasínů, hra za Templáře, ledové prostředí, vzduchová puška…

Reklama
V kancelářích Absterga se nenalézají jen bohaté odkazy na AC IV a AC Liberation. Též tu jsou k vidění časopisy, či knihy s obrázky dalších her od Ubisoftu (např. Far Cry 3)