Krom hlavních dílů série Resident Evil se objevují díly další, nesoucí vždy nějaký podtitul. Obecně platí, že tyto sekundární tituly jsou komornější, nicméně stále zasazené do univerza šílených mutací, napínavého dobrodružství a klasických akčních hrdinů.
Oproti RE 6 je hra o poznání jednodušší. Omezený inventář, omezený systém léčení, žádné nakupování skillů, žádné bonusové figurky… Mnoho prvků, které z RE 6 dělaly velmi bohatou hru zmizelo anebo bylo nahrazeno něčím obdobným. Například je možné nacházet krabičky součástek na vylepšování zbraní a pak si na vybraných místech zvolit, jak kterou zbraň vylepšit.
I když Revelations o hodně přišel, stále mu zůstalo ponuré prostředí, atmosféra, různé druhy nepřátel, celkem povedený a příjemně spletitý příběh a taky různí hrdinové. Právě u hrdinů bych se zastavil. Tentokrát je jich šest, z nichž pouze 4 jsou hratelní. Stále platí, že hrdinové jdou do akce po dvojicích, ale tentokrát je váš parťák řízený pouze a jenom AI. Žádný Coop v kampani už není. Přesto lze hru hrát i s kamarádem a to v rámci Raid módu, kde si hráči za získané peníze kupují i vylepšují zbraně a absolvují vždy určité bojové úseky známé z kampaně. Klasické projití hry ve dvou hráčích už ale možné není. Škoda.
Velice zajímavé je i prostředí, kde se tento díl odehrává. Příběh je tentokrát zasazen do Středozemního moře, přesněji na zdánlivě opuštěnou výletní loď Queen Zenobia. Mohlo by se zdát, že jedno jediné prostředí se časem omrzí, ale jen si vezměte, co všechno se na takovém novodobém Titanicu dá nalézt! Přepychové sály, haly, promenády, kavárna, vyhlídkové paluby, krytý bazén… ale též skladiště, ubikace posádky, strojovna a v neposlední řadě i výzkumné laboratoře. Navíc děj nesleduje jen události na lodi.
Co se hrdinů týče, největší pozornost a nejvíce herních možností má v rukách Jill Valentine. Pak je tu i Chris, který se jako jediný hrdina vrací z RE 6. A dále Jillin nový kolega, svérázný vlasatec Parker. Tahle trojice není nic úžasného, ale i sázka na klasiku se cení. Ovšem další hrdinové jsou katastrofální. Dvojka blbečků Keith a Quint se mají zřejmě postarat o humornou vložku, ale místo toho se starají o jednu trapnost za druhou. A Chrisova parťačka Jessica by zase mohla soutěžit o nejblbější herní outfit a nejstupidnější hlášky.
V hratelnosti je další výraznou novinkou skener Genesis. Pohled přes něj omezuje pohyb a znemožňuje střelbu, ale zase lze skenovat nepřátele a hlavně odhalovat jinak neviditelné předměty (úkryty munice, léčiva…) a též otisky, což jsou takové bonusové předměty na bázi známých emblémů. Zprvu asi budete skener považovat za naprosto fatální věc, kvůli které budete nuceni každou místnost prohledat hned dvakrát (klasicky a se skenerem). Ale i když je to pravda, Revelations má jistou výhodu v určité nelineárnosti prostředí. Hra sice je rozdělena na 12 kapitol, ale prostoru na zkoumání není zase tolik. Zenobie se hrdinům postupně otevírá s tím, jak získávají určité klíče, zapínají proud, aktivují výtahy atd. Loď je docela přehledná a po nějaké době ji budete mít v malíku. Asi od čtvrté epizody v případě návratu do známých míst již budete vědět, kde jste, kam chcete dojít a kudy je to kratší, čili ideální stav.
Pár slov by si zasloužil i příběh. Tvůrci nevymysleli žádný zázrak (ono těžko u RE série čekat dějový klenot), nicméně vyloženě špatné to ani tentokrát není. Máme tu klasický boj zlých hochů s hodnými hochy okořeněný provázanosti hrdinů, kdy prakticky každý z nich má určité vazby na všechny ostatní a každý z nich hrál nebo stále hraje za obě strany. Na akční hru docela zajímavě spletený příběh nabízející řádku povedených zvratů a bohužel též řádku nelogických kiksů. Ta překombinovanost založená na dvojitých až trojitých agentech je zkrátka místy přehnaná. Někoho může příjemně potěšit i skutečnost, že tu nemáme žádné Vivat Americana. Těmto věcem se RE zdárně vyhýbá už delší dobu, čímž se liší od drtivé většiny podobných titulů s motivem záchrany světa.
Jak tedy Revelations shrnout? Riziko zklamání tu po výtečném RE 6 je a není malé. Jde o to umět si snížit laťku a vyhnout se zklamání. Teď už nejste v kině na Bayových Transformerech (a že některé mutace v RE 6 je docela připomínaly 🙂 ). Teď tu máte komorní televizní thriller o dvojitých agentech a jedné opuštěné lodi plné potvor.
Hodnocení: 75%
Herní doba: cca 10h
Kapitola 1 – Do hlubin
Kapitola 1-1 – Ubikace posádky I
18:08, Středozemní moře. Jste Jill Valentine a společně s kolegou Parkerem přijíždíte na loď Queen Zenobia, kde má být Chris. U sebe máte pistoli M92F a Manuál (1/33) o ovládání hry.
Tip – Pokud máte DLC pistole, budete je mít u sebe také.
Tip – Parker používá pistoli Goverment. Ta je sice silná ale poškození všech AI řízených parťáků je sníženo.
M92F
– Základní bouchačka. Jde o průměrnou pistoli, jejíž staty jsou příjemně vyrovnané. Univerzální pistole, která sice není nic extra ale poslouží velice dobře.
– Poškození – 150
– Kadence – 1,58
– Munice – 15
– Sloty – 3
Jste na venkovní obytné palubě. Zničte zámek dveří a vstupte do lodi (kajuty posádky). Je tu hromada mrtvol. Projděte přes sklad k výtahu ale nefunguje. Chodba pokračuje okolo výtahových šachet. Ve skříňce je bylinka.
Bylinky – Zelené bylinky slouží k léčení. Maximum je 5.
Projděte přes jídelnu a v kuchyni prohlédněte mřížku odtoku. Ve hmotě najdete lidskou ruku s pistolí. Vzápětí zaútočí Ooze.
Tip – Ooze je potácející se humanoid s protáhlými končetinami. Útočí zblízka kdy vás popadne a zkusí vysát trubicí z úst. Střelba do rukou ho omráčí.
Tip – Pokud je nepřítel omráčený, udeřte ho zblízka. Podržením klávesy pro úder nabijete mnohem silnější ránu.
Zničte Ooze.
Tip – Na vysokou obtížnost je už i cesta do kuchyně plná monster (Ooze, Pincer a Tricorne) a u jídelny je bedna skladu.
Kapitola 1-2 – Pláž
15:50, Pobřeží Středozemního moře. Televizní zpráva o katastrofě solárního vodního města Terragrigia, které bylo napadeno BOW od organizace Veltro. Americká protiteroristická organizace FBC vedla za spolupráce BSAA protiútok a nechala město zničit solárním úderem satelitu.
Velitel BSAA O’Brian si vás a Parkera zavolá na pláž u Terragrigie a představí vám skener Genesis. Máte Manuál Genesis (2/33) o ovládání skeneru.
Genesis – Pohled přes skener zvýrazní zajímavé objekty okolo, které je možné analyzovat.
1) Mutanti – Skenováním nepřátel (živých či mrtvých) se zvyšuje procento analýzy. Pokud dosáhne 100%, skener extrahuje bylinku navíc a může skenovat zase od 0%. Někteří nepřátelé po zabití zmizí, takže je nutné je skenovat zaživa.
2) Předměty – Přes skener jsou vidět aktivní místa, jejichž prohlédnutím lze odhalit ukryté předměty. Pokud na skeneru bliká žluté světlo, znamená to, že nablízku je skrytý předmět.
3) Otisky – V celé kampani je 30 otisků dlaně, které můžete odhalit pouze přes skener. Jenže na otisky vás Genesis žlutým světlem neupozorní.
Seskočte na pláž.
Tip – Zkuste oskenovat šéfa O’Briana. Zavtipkuje.
Naskenujte hmoty, které vyplavilo moře. V jedné najdete ampulku s virem. Jedna hmota také ožije.
Tip – Globster je ohavná neforemná hmota plazící se po zemi. Zranitelným bodem je tlama na spodní části, kterou při útoku zvedá.
Projděte tunelem k molu. Jsou tu granáty.
Granáty – Je několik typů granátů, které mohou být volně nalezené nebo získané po skenu ukrytých předmětů.
Výbušné – Běžné explozivní granáty (kapitola 1-2).
B.O.W. návnada – Přiláká okolní monstra a exploduje (kapitola 2-1)
Šokové – Elektrické granáty velmi účinné na Ooze a vodní monstra (kapitola 5-2)
Pulsní – Omračovací granáty, které jako jediné fungují i pod vodou (6-1)
Otisk (1/30) – Na FBC bedně na druhé pláži u mola.
Tip – Za nalezení 1. otisku získáte bylinku.
Naskenujte 100% vzorků a vraťte se za šéfem (cestou z kůlny vyleze Globster). O’Brian vám oznámí, že se ztratil Chris a jeho parťačka Jessica. Někde na moři.
Kapitola 1-3 – Ubikace posádky II
18:20, Královna Zenobia. Zpátky v současnosti na lodi. Parker zůstane zkoumat kuchyni, vy máte najít Chrise.
Tip – Když nyní můžete používat Genesis vraťte se zpět až na Obytnou palubu a cestou najděte skryté věci.
Otisk (2/30) – Na jídelním automatu v jídelně.
Otisk (3/30) – V chodbě mezi oběma skladišti (první dvě větší místnosti lodi).
Poté pokračujte přes kuchyni dál. Za dveřmi uvidíte svázaného Chrise, ale dveře jsou zamčené. Po schodišti pokračujte nahoru a přes kajuty posádky. Minete zamčené dveře kotvy a obyčejné zamčené dveře. Dorazíte až k ošetřovně, kde uvidíte jak Ooze zabijí nějakou ženu. Vstupte dovnitř a oba Ooze zničte.
Otisk (4/30) – Na ceduli s rentgenovými snímky.
Z těla ženy vezměte klíč ubikace posádky. Vraťte se zpátky. Cestou klíčem (ubikace) odemkněte obyčejné dveře. Uvnitř je prádelna a pár zásob, včetně granátu. Vraťte se až ke Chrisovi (pozor na nové Ooze) a spolu s Parkerem odemkněte. Chris je jen figurína a vzápětí vás chlápek s plynovou maskou uspí.
Kapitola 2 – Dvojitá záhada
Kapitola 2-1 – Sněžné hory I
Tip – Na počátku každé epizody se přehraje rekapitulace nejdůležitějších scén z epizody minulé.
18:42, Hory v Evropě. Jako Chris putujete s parťačkou Jessicou zasněženým údolím. S sebou máte pistoli M92F a brokovnici Windham.
Tip – Jessica Sherevat vám bude pomáhat svojí sniperkou PSG. S ní je velice silná a může vás dobře krýt.
Windham
– Windham je první brokovnice. Jill ji může získat až v kapitole 3-1.
– Windham má obstojnou účinnost, ale zásobník jen na čtyři kousky.
– Poškození – 160×6
– Kadence – 0,74
– Munice – 4
– Sloty – 4
Pokračujte údolím, když nad vámi proletí padající letadlo. Na místě havárie jsou trosky.
Tip – Některé schránky lze otevřít, uvnitř je hmota ke skenování.
Na kameni u vraku je Ovládání nového prototypu (3/33) o nebezpečnosti nového BOW. V letadle je panel ale nemáte klíč. Otevřete pilotní kabinu, odkud vypadne mrtvola. Proskenujte ji a seberte letový plán, Letový plán (4/33) s cestou k nedalekému letišti.
Otisk (5/30) – V kokpitu letadla.
Společně zvedněte mříž a vstupte do jeskyně. V jeskynní sále zaútočí vlci.
Tip – Fenrir je zmutovaný vlk. Může mít různé velikosti ale vždy je velmi rychlý. Někdy pobíhá okolo a útočí nečekaně.
Oba tunely se dole scházejí. Přeskočte prasklý most a na bedně jsou B.O.W. návnady (vaše první). Seskočte do velké jeskyně, odolejte náporu vlků a pokračujte tunelem.
Otisk (6/30) – Ve výklenku s mnoha krápníky, na jednom z nich.
Vyjdete ven ale po přeskoku se utrhne skála a spadnete dolů. Nemůžete vstát a máte jen pistoli. Ubraňte se masivními náporu Fenrirů a počkejte než se k vám dostane Jessica. Vylezte po žebříku, spolu zvedněte mříž a vyjdete na útes nad letištěm. Podle vlajky patří Veltru. Ale ozve se O’Brian, že někdo vlákal Jill a Parkera na loď.
Kapitola 2-2 – Kajuty hostů
20:32, Kajuta. Proberete se v kajutě beze zbraní. Dveře ven jsou zamčené. V koupelně vypusťte vodu z vany a najdete šroubovák. V pokoji ze skříně vyleze Ooze. Uhněte jeho útoku a on vrazí do televize, což ho ochromí. U dveří odšroubujte panel a spojte elektrický obvod.
Tip – Přemostění obvodu vyžaduje přehodit dráty, aby procházely všemi požadovanými body a vzájemně se nekřížili.
Mezitím se Ooze vzpamatujte, takže rychle utečte ven. Naproti jsou dveře na můstek ale mají zámek. Pokračujte chodbami (horních kajut) a vyhýbejte se Ooze.
Tip – Za jedním obrazem v rohu chodby je trezor ale nemáte kartu.
Tip – V pokoji na držáku je zamčená brokovnice, zatím ji nezískáte.
Tip – Na vysokou obtížnost při cestě z pokoje (pro zbraně) narazíte dokonce na Scarmigliona!
V přízemí kavárny potkáte Parkera. Následujte ho (přes spodní kajuty). Dá vám pár B.O.W. návnad, které využijte a projděte knihovnou. V první knihovně v rohu jsou Rostliny s léčivými schopnostmi (5/33) o zelených bylinkách. Společně vykopněte dveře skladu. Uvnitř je vaše výbava a bedna skladu.
Tip – V bednách skladu je možné ukládat zbraně (najednou unesete pouze 3) a také je vylepšovat díky součástkám. Každá zbraň má určitý počet slotů pro součástky. Ty lze kdykoli sundat a dát na jiné zbraně,
Součástky – Existují tři druhy součástek pro úpravu zbraní.
Šedé (běžné) se nacházejí po celé lodi na viditelných místech nebo v úkrytech.
Žluté (ilegální) jsou obvykle dobře schované v trezorech nebo pokojích zamčených na klíče či karty.
Fialové (legendární) jsou k dispozici za některé vzácné achievementy.
Prohlédněte pokoj 200, kde byl držen Parker a pak se vydejte zpátky přes knihovnu.
Otisk (7/30) – V kavárně na krocanovi.
Vyjděte nahoru a směrem k vašemu pokoji. Na ochozu nad knihovnou je Pincer.
Tip – Pincer je ostnatý Ooze s dlouhými ostrými pažemi. Je odolnější a má dlouhý dosah.
Otisk (8/30) – Ve vašem pokoji, v koupelně nad vanou.
Zničte zámek u vašeho pokoje a pokračujte do výtahu.
Tip – Nejprve sjeďte do spodních kajut. Je tu zkratka ke skladu.
Vyjeďte na můstkovou palubu, projděte přes šatny a na můstek lodi.
Otisk (9/30) – Na můstku na oknech vpravo.
Na monitorovacím panelu je Kufřík – Pistole I (30-50).
Kufříky munice – Kufříky navyšují maximální kapacitu dané munice. Zpočátku unesete jen málo munice (30 pistole, 20 brokovnice, 20 pušky, 80 samopalu a 10 magnum). Některé kufříky jsou k nalezení až na těžkou obtížnost.
Prohlédněte rozbité komunikační zařízení a vzápětí někdo odpálí vaši loď. Přepadne vás nějaký muž ale ubráníte se a Parker v něm pozná dávného kolegu, Raymonda.
Kapitola 3 – Duchové Veltra
Kapitola 3-1 – Terragrigia I
Před rokem, Terragrigie. Jako Parker jste s parťačkou Jessicou a sloužíte u FBC. Dopravíte sem zraněného Raymonda, načež velitel FBC Morgan nařídí se evakuovat a město zničit. O’Brian se mu to pokusí vymluvit ale marně. U sebe máte kvalitní samopal P90 a pistoli Government.
Tip – Jessica je vaší parťačkou a bude vám pomáhat se svojí PC356.
Government
– Silná pistole Government, kterou používá Parker. Má nevýhodu v pomalé střelbě ale poškození je značné.
– Jill ji do výbavy získá až ke konci příběhu (kapitola 10-2).
– Poškození – 200
– Kadence – 1,37
– Munice – 7
– Sloty – 3
Samopal P-90
– Kvalitní a extrémně rychlý samopal, který používá Parker. Poškození má sice nízké, ale to skvěle nahradí kapacita zásobníku a kadence.
– Jill ho do výbavy získá jen při hře na těžkou obtížnost (kapitola 4-1)
– Poškození – 90
– Kadence – 10
– Munice – 60
– Sloty – 4
Odejděte dveřmi do haly, kde vás napadnou Hunteři.
Tip – Hunter byl naposledy k vidění v RE3. Stále je to agresivní bestie s ostrými drápy. S nimi vás může i jedinou ranou zabít.
Vyčistěte halu a následujte Jessicu do patra, kde nastupte na výtah. Cestou na střechu se výtah rozbije. Projděte přes kancelář na chodbu.
Tip – Na konci chodby přeskočte zátaras. Jsou tam zásoby.
Projděte přes konferenční sál na křižovatku. Vlevo je místnost skladu a v polici Listina FBC (6/33) o významu organizace. Na křižovatce je brokovnice M3.
Tip – Na těžkou obtížnost je M3 až v patře kanceláří.
Brokovnice M3
– Útočná brokovnici M3, kterou používá Parker (a později i Chris). Je o něco slabší než Windham, ale zase střílí rychleji a má větší zásobník.
– Poškození – 130×6
– Kadence – 0,94
– Munice – 6
– Sloty – 4
Chodbou postupujte dál. V šatnách na stole je Daily Courier, článek 1 (7/33) o tragédii v Terragridii a že FBC získala po útoku moc nad městem navzdory Evropským vládám. Projděte na nouzové schodiště (jste v 3. patře) a odtud nahoru do 6. patra. Probijte se přes kanceláře. Na chodbě zaútočí hromada Hunterů. Společně zvedněte roletu a utečte. Ve vestibulu přivolejte výtah a braňte se vlnám Hunterů, než přijede. Výtahem vyjeďte na střechu. A nastupte do vrtulníku. Vzápětí je Terragrigia zničena.
Kapitola 3-2 – Vyhlídková paluba
21:00, Můstek. Zpět v kůži Jill. Raymond odejde a neprozradí vám nic. Pod schody pod můstkem je nefunkční výtah a v chodbě konferenční sál. V něm je zamčený trezor, na stole Plán lodi (8/33) s popisem části lodi, včetně promenády, solária a komunikační místnosti. U okna je klíč kormidla. S ním odemkněte protější dveře od kapitánovy kajuty. Uvnitř je kulatý znak a na zdi Mapa horního interiéru. Na stolku je Odhozená zpráva (9/33) se zoufalou prosbou o pomoc a na stole u knihovny je Historie Královny Zenobie (10/33) s technickou specifikací lodi a její minulostí zaoceánského parníku. V rohu sedí mrtvý kapitán. Vraťte se přes můstek do výtahu a sjeďte na horní kajuty. Klíčem (kormidla) odemkněte kajutu 303, uvnitř je Zpráva nalezená v pokoji 303 (11/33), kde pasažér popisuje průběh útoku na loď.
Tip – Pod postelí v kajutě 303 jsou ukryté ilegální součástky.
V kajutě 302 umístěte kulatý znak na držák a vezměte brokovnici Windham. Pokračujte do kavárny, kde je nový typ Ooze.
Tip – Tricorne je slabý a pomalý ale svou prodlouženou paží umí na dálku střílet projektily.
V kavárně klíčem (kormidla) odemkněte mříž v přízemí.
Dvojité dveře vedou do hlavního sálu s hodinami. U schodiště je bedna skladu. Za hodinami je zamčená komunikační místnost a u ní visí Zpráva o nouzové komunikační kajutě (12/33), podle které komunikační důstojník odešel na promenádu.
Otisk (10/30) – Naproti dveřím od komunikační místnosti.
Otisk (11/30) – V přízemí v mramorovém výklenku vedle kasína.
Vyjděte do horního patra a dále nahoru do solária.
Tip – V soláriu na zdech visí Wall Blisteři ale zatím neútočí a nejdou zabít. Wall Blister dokáže nečekaně ožít, je velmi rychlý a pokud vás chytí, rovnou vás rozmáčkne.
Bazén je zamořený. Vzadu přemostěte obvod do strojovny. Uvnitř je Hlášení pro další směnu (13/33) o napadení bazénu vilejši. Zapněte čerpadlo, což zahájí filtraci bazénu.
Tip – Filtrace potrvá do příští kapitoly.
Otisk (12/30) – Ve strojovně solária, vedle čerpadla.
Vraťte se do přízemí hlavní haly a jděte na promenádu. Vrata pod schody jsou zavřená, takže projděte chodbou okolo. U polic je sniperka.
M40A1
– Silná odstřelovací puška skvělá na vzdálené cíle. Má velmi vysoké poškození ale pomalou střelbu.
– Poškození – 1100
– Kadence – 0,60
– Munice – 8
– Sloty – 4
Dveřmi vyjděte na promenádu. Ve spojovací místnosti je ukrytý (skener) Kufřík – Brokovnice I (20-40). Za mostem je bedna skladu. Projděte přes vrata. V druhé části je spousta explozivních nádrží.
Otisk (13/30) – V přízemí promenády, v kuchyni na skříňkách.
Ze skladu zaslechnete podivné volání o pomoc. Zničte zámek a ven vyjde komunikační důstojník.
Boss 1 – Scagdead
– Scagdead je zmutovaný komunikační důstojník, kterému z těla vyrostlo další tělo.
– Používá kotoučovou pilu, kterou dokáže zblízka okamžitě zabít. Na dálku může vystřelit ostnaté kolečko. Pokud do něj šlápnete, na okamžik vás ochromí.
– V oblasti se neustále objevují Ooze. Snažte se šetřit náboje a využijte explozivních nádrží. Výbuch může Scagdeada i omráčit, ale následný úder zblízka je riskantní.
– Po využití nádrží Scagdeada doražte, nejlépe brokovnicí. Zranitelným místem je jeho lidská hlava.
Z těla Scagdeada vezměte klíč záchranného kruhu. Ve skladu odkud vylezl je Deník komunikačního důstojníka (14/33), kde popisuje svoji mutaci.
Otisk (14/30) – Ve skladu, kde byl Scagdead. Na bedně.
Klíčem (kruhu) odemkněte spojovací chodbu do první části promenády ale než se vrátíte, odemkněte ještě klíčem (kruhu) velké dveře na konci promenády. Přemostěte obvod u výtahu. Výtah je zkratkou na můstek ale také na přední palubu. V restauraci na palubě jsou zásoby (hlavně granáty) a v popelnici je ukrytá munice magnum (vaše první). Také je tu zamčený trezor a zamčené dveře ven.
Otisk (15/30) – V restauraci paluby, na stole s rozlitým vínem.
Tip – Na vysokou obtížnost je v restauraci na palubě ukrytý Kufřík – Magnum III (50-100).
Vraťte se zpátky do hlavního sálu a klíčem (kormidla) odemkněte komunikační místnost. Uvnitř je Raymond a poukáže na zničené vybavení. Na monitoru uvidíte zprávu od vůdce Veltra, kterou sledují i v centrále BSAA. Veltro vyhrožuje vypuštěním viru T-Abyss do oceánů. O’Brian do základny Veltra pošle Keitha a Quinta.
Tip – Po dokončení 3. kapitoly se v Raid módu odemknou úrovně 4-7.
PC356
– Za zabití 150 nepřátel, čehož se dá nejdříve docílit v této kapitole, získáte do bedny skladu bonusovou pistoli.
– PC356 je kvalitní pistole se solidním poškozením, kadencí a především velkým počtem slotů pro součástky. Spolehlivě nahradí M92F.
– Poškození – 130
– Kadence – 0,80
– Munice – 8
– Sloty – 5
PSG1
– Za nalezení 15 otisků získáte do bedny skladu bonusovou sniperku. Má výrazně nižší účinnost než M40A1 ale nabízí vysokou stabilitu, přesnost a rychlou střelbou.
– Poškození – 700
– Kadence – 1
– Munice – 5
– Sloty – 3
Kapitola 4 – Znovu navštívená noční můra
Kapitola 4-1 – Ubikace posádky III
21:28, Nouzová komunikační místnost.
Tip – Parker vám nyní začne pomáhat i brokovnicí Windham.
V komunikační místnosti jsou Bezpečnostní pokyny (15/33) o záložním generátoru ve strojovně. Před komunikační místností vám Raymond dá klíč železné kotvy a zmíní se, že ztratil parťačku Rachael. V kavárně klíčem (kotvy) odemkněte dveře. Uvnitř je pár zásob (magnum munice).
Tip – Pokud jste v minulé kapitole zahájili čištění bazénu, můžete se podívat na výsledek.
Vyjděte nahoru do solária ale pozor na Wall Blistery, kteří už ožijí. Skočte do bazénu a na křižovatce plavte doprava, kde vylezte ke skokanskému můstku. Na můstku je Kufřík – Samopal I (80-180).
Otisk (16/30) – Na skokanském můstku.
Proplavte k zadní části bazénu. Je zde spousta zásob (munice pistole, brokovnice, granáty, návnady)
Tip – Na baru na druhém konci bazénu je ilegální součástka.
Tip – Na těžkou obtížnost v hromadě vilejšů je ukrytý (skener) Kufřík – Magnum IV (100-200).
Tip – Na těžkou obtížnost je konci bazénu na baru Samopal P90. V rámci dalších NG+ vám P90 zůstane i pro nižší obtížnosti.
Nyní se vraťte do hlavní haly a v přízemí odemkněte klíčem (kotvy) kasíno.
Na fontánce je tlačítko ale není proud. Pákou nad schodištěm v rohu zapněte proud. Na parapetu zavřeného okna je Kufřík – Pistole II (50-120) a u fontánky je Hlášení personálu kasína (16/33) o váze 107g , která odemyká VIP sekci.
Otisk (17/30) – Na herním automatu vpravo od schodiště.
Tlačítkem zapněte fontánku, dovnitř vteče virus a z ryby zmutují.
Tip – Giozzo jsou agresivní zmutované ryby. Mohou skákat i po souši. Jsou velmi slabé ale těžko se trefují.
Z poslední ryby zbude mince. Vhoďte ji do některého z automatů dokud nevyhrajete hromádku mincí. Na figurínu krupiérky vložte mince o váze 107g.
Tip – Bronzová váží 7g, stříbrná váží 9g a zlatá váží 17g.
Vložte 10 stříbrných + 1 zlatou (nebo 4 bronzové + 5 stříbrných + 2 zlaté). Ve VIP místnosti je bedna skladu a na gauči je Naškrábaná zpráva (17/33) s varováním před vejci (Wall Blistery). Projděte šachtou a přes potrubí dojdete k nákladnímu výtahu. Nemá proud a Parker tu zůstane hledat klíč.
Projděte chodbou k výtahu, přemostěte obvod a vyjeďte na obytnou palubu.
Tip – Tady jste byli na počátku.
Napadne vás, že mrtvá žena z ošetřovny je Rachael, kterou Raymond hledá. Projděte přes kuchyni a v místnosti, kde byla figurína Chrise jsou Záhadné instrukce (18/33) o vlákání vás sem a zajetí.
Otisk (18/30) – Na vlajce Veltra v místnosti, kde byla figurína Chrise.
Pokračujte po schodech a přes kajuty posádky. U prádelny klíčem (kotvy) odemkněte sklad. Uvnitř je bedna skladu a samopal.
Samopal MP5
– Slabý samopal, jehož výhoda tkví v rychlé palbě. Přesnost nic moc, účinnost nízká a munice zatím ještě vzácná. Přesto poslouží na slabší rychlé potvory.
– Poškození – 110
– Kadence – 7,50
– Munice – 50
– Sloty – 3
Pokračujte dolů na ošetřovnu ale Rachael je pryč a je tu Anonymní dopis (19/33) se zprávou od zraněné Rachael, že Zenobia byla použita při útoku na Terragrigii. Vzápětí se nalepí na sklo zmutovaná Rachael.
Boss 2 – Rachael
– Prsatá parťačka Raymonda zmutovala do velmi odolné varianty Ooze. Cestou zpátky (do kuchyně) vás hned několikrát přepadne a po dostatečném zranění uteče do šachty.
– Rachel útočí zblízka. Má ostré pařáty a sápe se po vás. Dokáže se také plazit po zemi. Její pohyb je stejně nepředvídatelný jako pohyby Ooze. Rachelin smích a sténání pomůže odhalit její přítomnost.
Tip – Když Rachael poprvé uteče do šachty, zůstane po ní ukrytý (skener) předmět součástek.
– Finální střet přijde v jídelně. Dorazí sem Parker, což pomůže, ale kolem Rachel se budou tvořit Ooze. Využijte granáty a pak Rachel dorazte.
– Pokud budete rychlí, můžete Rachael zabít i dříve než dorazí do jídelny. Nic z toho ale není.
Z těla Rachael vezměte klíč výtahu.
Tip – Cestou k výtahu zaslechnete smích. Když se vrátíte, Rachael bude pryč.
Výtahem sjeďte dolů, běžte až k nákladnímu výtahu, aktivujte ho klíčem a pákou sjeďte dolů.
Kapitola 5 – Odhalená tajemství
Kapitola 5-1 – Základna Veltra
22:20, Valkoinen Mokki. Jako Keith Lumley máte s parťákem Quitem prozkoumat letiště Veltra, které Chris objevil. Máte pistole M92F, bročku M3 a samopal G3.
Tip – Quint Cetcham je potrhlý technik používající G36.
– G36 používá Keith (a později Chris). Je to velmi silná a kvalitní útočná puška. Nevýhodou je trochu pomalejší střelba..
– Poškození – 140
– Kadence – 5
– Munice – 30
– Sloty – 4
Projděte základnou. V záhybu chodby u kbelíku Quint uklouzne. Prohlédněte místo skenerem a najdete šroubovák. Pokračujte okolo barikády. Na konci jsou zamčené dveře a v záhybu chodby jedny další. Šroubovákem sundejte kryt a přemostěte obvod.
Tip – Pokud šroubovák nemáte, Quint si vzpomene, že mu vypadl když uklouznul. Vraťte se pro něj.
Uvnitř prohlédnete staré kamerové záznamy, podle kterých monstra podobná Hunterům přepadla letadlo a na jiné kameře cosi neviditelného zabilo vojáka Veltra. Panelem odemknete dveře v chodbě. Uvnitř je místnost, kterou kamera snímala. Na stole je Část prohlášení (20/33) s manifestem Veltra.
Otisk (19/30) – Na promítacím plátně.
Poberte zásoby v místnosti a v koutě (skener) najdete bezpečnostní flashku. Rozhodnete se vydat k letadlu.
Kapitola 5-2 – Strojovna
22:25, Průchod do podpalubí
Zpět jako Jill. Výtahem sjedete dolů.
Tip – Můžete aktivovat páku a vyjet zase nahoru.
Otisk (20/30) – Na knize u dveří v rohu.
Otevřete dveře, slezte po žebříku a zatopenými chodbami pokračujte do kontrolní místnosti. Tady je bedna skladu a tabule znázorňující poruchu přepážek vinou nedostatku proudu. Postupujte chodbami dál, kde narazíte na vodní bestii.
Tip – Sea Creeper je vodní potvora útočící zblízka drápáním. Dokáže se pohybovat pod hladinou a je těžké si ho všimnout.
V další místnosti je pára, která brání průchodu do skladu ale přes okno uvidíte čep. Přes zatopené chodby dojdete k dvěma dveřím vedoucím do strojovny.
Tip – Na vysokou obtížnost, v místnosti s nízkým dvojitým schodištěm je stůl a na něm Kufřík – Brokovnice IV 150-200.
Tip – Na vysokou obtížnost v přízemí strojovny je na stole Kufřík – Pistole IV (200-300).
V patře strojovny je startovací zařízení, u kterého Parker zůstane a vy máte aktivovat druhé zařízení naproti, jenže cestu blokuje pára. Na zdi je Hlášení o opravě parního potrubí (21/33) o úniku páry na třech místech a možnosti regulace. Přepněte páku na ukazatel C, což zastaví páru v přízemí strojovny. Dole v přízemí je Mapa spodního interiéru a cesta dál. Projděte kolem velkého mechanismu z ozubených kol. V přízemí v prvních dveřích je útočná puška.
Samopal AUG
– AUG má oproti nedávno získané MP5 mírně větší poškození ale menší zásobník. Vzhledem k stabilnější střelbě a přesnosti jde o dobrou náhradu za MP5.
– Poškození – 120
– Kadence – 7,50
– Munice – 42
– Sloty – 3
Projděte chodbou a nahoru. V bedně jsou šokové granáty (vaše první). Dveřmi dojdete zase do strojovny. V rohu je Poznámka zanechaná ve strojovně (22/33) o ukrytém startovacím klíči a na startovacím panelu je Kufřík – Samopal II (180-300). Prohlédněte startovací zařízení ale opravdu chybí klíč. Pákou přepněte páru do pozice B, což uzavře páru v patře strojovny a pákou na opačné straně (u Parkera) přepněte páru do pozice A. To vypne páru ve skladu. Vraťte se zpátky a v malém skladu seberte čep.
Tip – Ventilem ve skladu uzavřete všechny úniky páry, takže už nemusíte přepínat páky.
Zajděte přes strojovnu k velkému mechanismu, vložte čep, zapněte stroj a otevře se startovací klíč. Ve strojovně naproti Parkerovi aktivujte startovací panel, což zapne proud po celé lodi, jenže sem začne téct voda!
Kapitola 5-3 – Vrak letadla
22:48, Poblíž místa havárie. Jako Keith míříte s Quintem k vraku letadla. Cestou zničte několik Fenrirů a dojděte k místu havárie. Přepadnou vás neviditelné bestie.
Tip – Farfarello je neviditelný Hunter. Chová se stejně ale je mnohem nebezpečnější, protože když neútočí, tak není vidět.
Zničte všechny Farfarello. Odtáhněte trosky u letadla a uvnitř flashkou aktivujte terminál. Quint získá souřadnice polohy lodi.
Kapitola 6 – Kočka a myš
Kapitola 6-1 – Semiramis
23:16, Středozemní moře. Jako Chris dorazíte s Jessicou na příď lodi. U sebe máte pistoli M92F, brokovnici M3, samopal G36 a nové pulsní granáty.
Tip – Jessica vám bude pomáhat samopalem P90 a sniperkou M40A1. Velmi silná výbava.
Tip – Po celé lodi je rozmístěno několik beden skladu ale nemůžete je použít.
Vstupte do restaurace na palubě. Na zdi je Mapa interiéru. Výtahem sjeďte do promenády (pozor na spousty Ooze) a projděte skrz až do hlavní haly. Quint vám poradí hledat Jill ve strojovně. Přes kde narazíte na hromadu Ooze. Zbavte se jich a projděte přes celou promenádu až do hlavní haly.
Tip – Horní patro (kavárna, solárium a komunikační místnost) je nedostupné.
Pokračujte do kasína. Ze dveří vylezou hned dva Scagdead! Využijte granáty a zničte je. Z těla jednoho vypadne klíč trojzubce. Odemkněte klíčem dveře za pokladnou a slezte do skladu. Je tu nový typ Ooze.
Tip – Chunk je larvovitý Ooze, který exploduje, když se přiblíží. Zničte ho zdálky a palte na nohy.
Projděte mezi policemi skladu a seskočte do šachty s nákladním výtahem. Sjeďte dolů do podpalubí. Projděte chodbami přes kontrolní místnost až do strojovny. Jenže Jill tu není, protože tohle není Královna Zenobia, nýbrž Královna Semiramis.
Kapitola 6-2 – Vyhlídková paluba
23:43, průchod do podpalubí. Zpátky v roli Jill. Voda zaplavila strojovnu ale u stropu jsou dvě vzduchové kapsy. Ponořte se a vyhledejte pod vodou trubku (je jich tu několik), se kterou zkuste vypáčit mříž u stropu ale nepovede se to. Ponořte se pro další trubku a s ní už mříž vylomíte. Vyplavte nahoru do šachty. V šachtě je Kufřík – Brokovnice II (40-90). Seskočte druhým výlezem do chodby před strojovnou a vraťte se až do kontrolní místnosti. Parker zavře přepážku, aby se voda nedostala dál ale nemáte signál kvůli porušené anténě. Zamiřte nahoru k nákladnímu výtahu.
Vyjeďte do horního patra, rourou se vraťte do kasína a do hlavního sálu. Nastupte do levého výtahu v hale. Cestou kabinu výtahu napadne podivné monstrum. Odrazte jeho útoky až uteče. Vyjedete nahoru na vyhlídku, kde je bedna skladu.
Tip – Na vysokou obtížnost je na vyhlídce na sedačce Kufřík – Samopal IV (500-600).
Monstrum zaútočí znovu.
Boss 3 – Draghignazzo
– Opancéřovaná bestie připomínající želvu. Zranitelná místa na jeho těle jsou béžové vaky a hlavně rudá hlava. Zbytek je neprůstřelný pancíř.
– Draghignazzo vás dokáže svojí velkou hnátou tlouct zblízka. Také se může sehnout a rozeběhnout proti vám. Vyhněte se mu pomocí uhýbání.
– V aréně je několik stánků a hlavně červené explozivní nádrže. Využijte je proti bestii tím, že se za ně schováte, když proti vám poběží.
– Bestie je velmi odolná, využívejte silné a méně univerzální zbraně jako je brokovnice či sniperka a hlavně miřte na hlavu.
Po boji prohlédněte vyhlídku. Pod okny je Kufřík – Pušky I (20-40). Po žebříku vylezte výš. V patře najdete vstupní kartu Veltra a Deník agenta Veltra 1 (23/33) o zahájení útoku z lodi. Kartou odemkněte dveře ven a vylezte k anténě.
Otisk (21/30) – Na panelu antény
Přemostěte panel antény a konečně se spojíte s O’Brianem. Prořekne se, že o pasti věděl a také vás varuje, že se vlády rozhodly Zenobii zničit satelitem, stejně jako Terragrigii.
Tip – Po dokončení 6. kapitoly se v Raid módu odemknou úrovně 8-12.
Kapitola 7 – Regia Solis
Kapitola 7-1 – Příď
Z vyhlídky slezte dolů a sjeďte výtahem. Zasekne se v patře hlavní haly ale můžete ven. Quint vám poradí z přední paluby vypustit letoun UAV na odklonění zaměřovacího systému satelitu. V přízemí je Raymond a pošle vás na příď.
Tip – Parker vám nedovolí jít do kasína. I když máte kartu, která by se tam dala využít, nemůžete tam jít.
Tip – Na příď můžete dojít třemi cestami:
1) Spodem přes promenádu, kde je několik skupin Hunterů ale nic užitečného.
2) Přes kavárnu, spodní kajuty a můstek. Cestou potkáte pár Ooze a Rachael.
3) Přes kavárnu, horní kajuty a můstek. Cestou potkáte spoustu Ooze.
Vydejte se přes kavárnu. Ve spodních kajutách otevřete (kartou) dveře před knihovnou. Uvnitř v polici je Dopis sebevraha (24/33) o poslední kulce, kterou si šetří a na stole je magnum.
Magnum Python
– Konečně první bouchačka kategorie magnum! Python má brutální poškození ale munice je tradičně velice vzácná.
– Poškození – 1500
– Kadence – 0,60
– Munice – 6
– Sloty – 3
Tip – V knihovně zničte Rachael. Vypadnou z ní ilegální součástky.
Pokračujte přes horní kajuty, kde kartou otevřete trezor na chodbě (ilegální součástky) a dále přes můstek, kde kartou otevřete trezor v konferenční místnosti (ilegální součástky). Cesty se scházejí v restauraci na přední palubě, kde kartou otevřete trezor (ilegální součástky). Kartou otevřete dvoje dveře na příď. Venku je bedna skladu a spousta Hunterů, které zničte.
Tip- Na vysokou obtížnost je u bedny skladu na přídi Kufřík – Sniperka IV (150-200).
Otisk (22/30) – Na můstku na přídí (nejpřednější cíp lodi).
Otevřete kontejner kde je UAV.
Kapitola 7-2 – Skladovací prostory
01:08, Paluba. Po sestavení UAV vás Quint nasměruje na ovládací panel v prostoru skladiště.
Tip – Parker vám nedovolí jít zpátky do lodi.
Vydejte se na boční palubu. Mezitím velitel FBC Morgan zahájí útok satelitu Regia Solis. V limitu 06:00 (méně na vyšší obtížnosti) se musíte dostat k ovladači UAV, jinak bude loď zničena. Na počátku boční paluby je bedna skladu. Utíkejte přes celou boční palubu a výtahem sjeďte do skladiště. Hned u výtahu je bedna skladu.
Tip – Ve skladišti je Rachael. Rychle ji zničte. Vypadnou z ní ilegální součástky.
Vlevo je kontrolní místnost ale ne ta správná. Seskočte dolů mezi bedny. Dole v rohu skladiště u zamčených dveří je Kufřík – Magnum I (10-50). Projděte skladištěm a na konci je Scagdead!
Tip – Rychle Scagdeada zničte. Vypadnou z něj ilegální součástky.
Na konci skladu je raketomet.
Raketomet
– Raketomet je tradičně jen na jedno použití. Výstřel je extrémně silný a složí prakticky cokoli. Raketomet nelze vylepšovat a po výstřelu zmizí z inventáře i ze skladu.
– Poškození – 30 000
– Munice – 1
– Sloty – /
Proběhněte chodbou do kontrolní místnosti a aktivujte panel. Vypustíte UAV, jenže i když satelit mine loď, vytvoří obrovskou vlnu, které Zenobii zasáhne.
Kapitola 8 – Všechno je v sázce
Kapitola 8-1 – Zatopená strojovna
01:17, Velitelství BSAA. Na velitelství se O’Brian dohaduje s Morganem. Mezitím se Zenobia začne potápět. Rychle vyplavte do skladu a vylezte nahoru.
Otisk (23/30) – Na skle v malé kontrolní místnosti nad skladištěm.
Protože výtah na palubu nefunguje, skočte zase do vody a do dveří za bednami v rohu. Nad schodištěm jsou zamčené dveře. Proplavte dolů do podpalubí.
Tip – Na plošině v zatopené místnosti s mechanismem je ilegální součástka.
Proplavte přes podpalubí do strojovny, odtud vrchem skrze šachtu a dále přes zatopené místnosti. Protože přepážka je zavřená, proplavte skrze rozbité okno do kontrolní místnosti a dál. Ve vertikální šachtě vedoucí k výtahové plošině je na potrubí Kufřík – Puška II (40-90). Ve výtahové šachtě kartou odemkněte dveře dole. Je tu dlouhá zatopená chodba vedoucí zpátky do skladiště. Poté se vraťte k výtahové šachtě a vyplavte nahoru. Skrze tunel prolezte do kasína. Tady vás překvapí muž v plynové masce.
Kapitola 8-2 – Příjezd k Zenobii
O něco dříve, Středozemní moře. Jako Chris jedete spolu s Jessicou na člunu k Zenobii. Okolí je zamořené chapadly nějaké zrůdy.
Tip – Používáte minigun s přídavným raketometem. Kulomet má nekonečno munice ale může se přehřát, rakety máte jen tři ale sami se doplňují.
Ničte chapadla a střely, které vypouštějí. Nakonec dorazíte k Zenobii.
Mezitím se muž v masce chystá odhalit tajemství Veltra a útoku na loď ale Jessica ho zastřelí. Byl to Raymond.
Kapitola 8-3 – Karanténa
02:14, Kasíno. Jako Jill budete spolupracovat s Chrisem ve snaze dostat se do laboratoře lodi a neutralizovat virus, zatímco Parker a Jessica zůstanou v kasínu. Od Chrise dostanete pulsní granáty a také Brokovnici M3 a Útočnou pušku G36 do skladu.
Tip – Chris používá svoji pistoli M92F a útočnou pušku G36.
Z VIP místnosti kasína se skrze tunel vraťte k nákladnímu výtahu, proplavte chodbou do skladiště, přes něj dál a nahoru nad schody.
Tip – Oblasti podpalubí (strojovny) jsou už nedostupné.
U zavřených dveří vám Chris dá klíč trojzubce ze Semiramis, kterým odemkněte. Oknem prolezte do kanceláře. Na stole je Výzkum viru z hlubin moře (25/33) o nálezu viru Abyss a v polici vedle Hlášení o vývoji nového viru (26/33) o mutacích Ooze. Na přístroji si naskenujte otisk prstu do databáze a pak otevřete dveře do karantény. Na sedačce v šatně je Vývojový dokument „Scarmiglione“ (27/33) o žraločím BOW.
Tip – Na sedačce v šatně jsou ilegální součástky.
Otisk (24/30) – Na šatní skříňce vlevo.
Projděte dekontaminační komorou ale do vaší části vtrhne Scarmiglione.
Tip – Scarmiglione je velmi odolná žraločí bestie. Útočí dlouhým pařátek a kryje své tělo štítem. Po dostatečném poškození může jeho horní část těla explodovat a žralok se rozdělí na dvě části. Horní polovina se plazí po zemi a jeho nohy i s páteří stále chodí.
Zničte Scarmigliona a utečte do karanténní oblasti s akváriem.
Tip – V Chrisově části komory jsou ukryté (skener) ilegální součástky.
Otisk (25/30) – Na akváriu.
Na zemi u výtahu leží magnum.
– L. Hawk není tak silný jako Python, ale má rychlejší střelbu, rychlejší nabíjení a větší zásobník. Nevýhodou jsou jen dva sloty na úpravu.
– Poškození – 1200
– Kadence – 1,25
– Munice – 7
– Sloty – 2
Projděte do výtahu a sjedete do tunelu.
Tip – Na těžkou obtížnost je na začátku tunelu vlevo na zemi Kufřík – Pistole V (300-400).
Otisk (26/30) – Na levém sloupu na počátku tunelu.
Na konci tunelu vstupte do laboratoře.
Kapitola 9 – Bez východu
Kapitola 9-1 – Základna Veltra II
02:50, Místo havárie. Jako Keith jste se z místa havárie vrátili na základnu. Projděte přes chodby do sálu a dále do výtahu. Sjedete do skladiště. Je zde spousta zásob, včetně dvou raketometů, sniperky M40A1 v polici a magnum Python nahoře pod okny. Quint vás pošle nahodit generátory. Aktivujte pákou oba generátory a zatímco Quint začne stahovat data z počítače, vy ho kryjte před útoky Fenrirů, Hunterů a Farfarello. Jeden generátor vypadne, takže ho nahoďte a dál odolávejte. Až útok skončí, Quint získá data, které dokazují, že údajné obnovení Veltra se nestalo a pouze ho zinscenoval O’Brian. Vzápětí někdy vybombarduje základnu.
Kapitola 9-2 – Laboratoř
03:16, Laboratoř. Zpátky jako Jill jste v laboratoři. Chris narazí na neviditelné lasery.
Tip – Skener Genesis dokáže lasery odhalit.
Vpravo spínačem přepněte lasery a dalším spínačem u dveří je vypněte. Nyní můžete projít do laboratoře. V laboratoři na stole je Kufřík – Samopal III (300-500). a na stolku u zdi je Dokončení nového viru (28/33) o spojení T viru a Abyss viru. V druhé laboratoři na stole je Malacoda – výrobní materiály (29/33) o nakažení velryby parazitem Malacody a u počítači v koutě je Deník agenta Veltra 2 (30/33) o zradě po útoku na Terragrigii a nakažení lodí.
Tip – Některé chladící boxy můžete otevřít. V jednom z nich je Ooze.
Tip – Na stole jsou ukryté (skener) ilegální součástky.
Otisk (27/30) – V koutě u počítače.
Pokračujte do centrálního sálu, je tu bedna skladu. Chris tu zůstane a pokusí se otevřít terminál. Výtahem sjeďte dolů.
Projděte mezi lasery a spínačem je přepněte, abyste mohli pokračovat. Pobijte Scarmiglione a pokračujte do vnitřní laboratoře. Na zdi je Mapa Laboratoře a kontrolní panel vyžadující autorizaci. Spínačem přepněte lasery, vraťte se a prohlédněte tělo výzkumníka. Má prototyp vakcíny a Záznam o nákaze na Královně Zenobii (31/33), kde obviňuje velitele FBC Morgana z využití Veltra, aby po útoku na Terragrigii vzrostl jejich význam. Zpátky ve vnitřní laboratoři vložte vakcínu do přístroje v rohu a naočkujte se. Poté aktivujte kontrolní panel a stáhnete ověřovací kód. Nějaké monstrum prorazí sklo a místnosti zaplaví voda s virem.
Tip – Pokud jste nepoužili vakcínu, vir vás zabije.
Rychle proplavte chodbami (vrchem přeplavte lasery) a prasklým oknem unikněte ven.
Tip – Pod vodou, zvenku u jednoho z oken jsou ilegální součástky.
Vylezte nahoru za Chrisem a aktivujte terminál. Ozve se Morgan a do sálu začnou proudit Ooze a Scarmiglioni. Zničte je a odolejte útoku.
Tip – Po dokončení 9. kapitoly se v Raid módu odemknou úrovně 13-17.
Kapitola 10 – Spletité sítě
Kapitola 10-1 – Můstek
02:14, Kasíno. Jako Parker se rozhodnete spolu s Jessicou zkusit převzít kontrolu nad lodí z můstku. V hlavní hale se rozejdete a Jessica půjde svojí cestou. U sebe máte pistole Government, brokovnici M3 a samopal G36.
Tip – Bedny skladu nemůžete použít.
Tip – Jessica vám nedovolí jít zpět do kasína nebo do komunikační místnosti.
Tip – Na můstek můžete dojít třemi cestami:
1) Spodem přes promenádu, kde je několik skupin Hunterů a pár Scarmiglione.
2) Přes kavárnu a spodní kajuty. Cestou potkáte Rachael a několik Ooze.
3) Přes kavárnu a horní kajuty. Cestou potkáte Rachael a spoustu Ooze.
Vydejte se přes kavárnu a horní kajuty.
Tip – V chodbě před knihovnou anebo v místnosti s vitrínami (podle cesty, kterou zvolíte) zničte Rachael. Vypadnou z ní ilegální součástky. I když je sami nevyužijete, později je předáte Jill.
Tip – Pokud půjdete přes promenádu, stavte se na přední palubě. Na přídi je spousta zásob (s nimi se můžete vrátit a udolat Rachael).
Na můstku se sejdete s Jessicou i Raymondem, který přežil. Varuje vás před Jessicou, ale neuvěříte mu. Ona vás postřelí a zahájí autodestrukci lodi.
Kapitola 10-2 – Zatopená laboratoř
03:50, Laboratoř. Semiramis se potopí a to samé čeká Zenobii. Opusťte laboratoř a odejděte bočními dveřmi. Seskočte do vody a proplavte zatopeným tunelem. Během plavání spadnou trámy a zahradí dveře, před kterými je Kufřík – Pistole III (120-200) a za nimi ilegální součástky. Pokračujte za Chrisem chodbami ale rozdělí vás trosky. Musíte to vzít oklikou. Narazíte na zraněného Parkera.
Tip – Zatímco podpíráte zraněného Parkera, můžete používat jen jeho pistoli Government.
Cestu zahradí pára, takže ji spínačem vypněte. Brzy se spojíte s Chrisem, který vás bude krýt. Na mostě však Parker spadne a zřítí se dolů. Do inventáře vám zůstane jeho Pistole Government.
V limitu 05:00 (méně na vyšší obtížnosti) musíte uniknout z lodi. Utíkejte s Chrisem dál, ventilem vypněte páru a stoupejte vzhůru (cestou pozor na Scarmiglione). Skočte na výtahovou kabinu a rychle vylezte nahoru, než se utrhne. Vylezete na boční palubě. Proti vám spadnou dvě krabice a rozbijí se o stěnu za vámi. Vraťte se pro ně, v jedné byl Kufřík – Brokovnice III (90-150) a v druhé ilegální součástky. Rychle stoupejte až na konec paluby (cestou sestřelujte sudy a vyhýbejte se padajícím člunům). Vyběhněte na přídi, kde čeká Kirk ve vrtulníku ale loď se rozlomí a vyleze obrovské monstrum.
Kapitola 11 – Odhalení
Kapitola 11-1 – Potápějící se loď
04:28, Nad Královnou Zenobií. Jste na troskách přední paluby a nad vámi se tyčí gigantické monstrum.
Otisk (28/30) – Na velkém válci mezi troskami.
Boss 4 – Malacoda
– Obrovský červovitý parazit prolézající tělo nakažené velryby. Malacoda je hrůzostrašný slintající protivník. V limitu 04:45 musíte Malacodu porazit, jinak zničí loď.
– Malacoda útočí díky čtyřem červům, které prolézají z velrybího těla. Snaží se vás zasáhnout nebo trefit jedovatými projektily. Čím více červů zničíte, tím bude Malacoda agresivnější.
– Kirk vám z vrtulníku shazuje bedny s raketometem. Jeden výstřel stačí na zničení jednoho červa.
– Když Malacodu vyřídíte, Kirk vás vezme do vrtulníku a boj pokračuje pomocí minigunu s granátometem.
– Ničte dál červy, kteří vylézají z těla velryby.
– V poslední fázi Malacoda otevře tlamu a Kirk vám dá speciální naváděný raketomet. Zaměřte tlamu a raketou monstrum zničte.
05:02, Nad Královnou Zenobií. Odlétáte od trosek Zenobie a zkontaktuje vás O’Brian.
Kapitola 11-2 – Terragrigia II
Před rokem, Terragrigia. Jako Parker s parťačkou Jessicou míříte na velitelství FBC. U sebe máte P90, pistoli Government ale jen málo munice.
Tip – Jessica vám bude pomáhat se svojí P90.
Probijte se do výtahu a do 3. patra. Na chodbě najdete zraněného Raymonda. Pobijte Huntery a pomozte mu.
Tip – Zatímco podpíráte zraněného Raymonda, můžete používat jen pistoli Government.
Projděte přes kanceláře až do dlouhé chodby, kde Raymonda uložte u dveří. Musíte mu sehnat obvaz. Vraťte se zpátky do místa, kde jste ho našli, přeskočte zátaras a směřujte ke schodišti. Vyjděte do 4. patra.
Tip – Na vršku schodů (u 6. patra) je pár zásob.
Projděte do kanceláří. Na stole hned u dveří je Daily Courier článek 2 (32/33) o mimořádném vlivu Morgana v Americké politice. Na konci kanceláří je spousta munice a turniket. Vraťte se dolů do 3. patra a za Raymondem (cestou pozor na nové Huntery). Ošetřete Raymonda a spolu pokračujte do výtahu. Sjedete do hlavní haly. Probijte se ke konferenční místnosti, kam Raymond odejde. Pobijte zbylé Huntery a běžte za ním. Raymond zaslechne jak Morgan telefonuje s vůdcem Veltra, kterého využil na posílení vlivu FBC a chystá se ho zradit.
V současnosti Raymond ve zbytcích Zenobie najde stále ještě živého Parkera a pomůže mu ven. Mezitím O’Brian přizná Jill a Chrisovi, že díky informacím od Raymonda připravil past na Morgana s oživením Veltra a tak ho přiměl jednat a prokázat napojení na ně.
Kapitola 12 – Královna je mrtvá
Kapitola 12-1 – Dido
05:35, Nad Královnou Zenobií. Zatímco Morgan a jeho FBC přepadnou velitelství BSAA, vy s Chrisem letíte k Terragrigii, u které je potopená poslední z trojice lodí, Dido. Potopíte se s dýchacím přístrojem. Otevřete dovnitř a proplavte místnostmi. Je tu několik mrtvých Globsterů do kterých zmutovali členové Veltra. V chodbě jeden Globster vyplave ven. V místnosti odkud vyplaval je Kufřík – Sniperka III (90-150). Doplavte k zamčeným dveřím. Chris tu zůstane, aby opravil elektronický zámek a vy máte zapnout proud. Proplavte dál ale pozor na Globstery.
Tip – Pod vodou se nemůžete bránit a Globsteři vás snadno zabijí. Omračte je pulsními granáty.
Proplavte okolo dvou Globsterů a panelem zapněte proud. Vraťte se a s Chrisem pokračujte po žebříku nad hladinu.
U těla FBC agenta je záznamník, podle kterého je sem vyslal Morgan zahladit stopy ale nepovedlo se to. Projděte chodbami.
Tip – Na vysokou obtížnost je na konci chodby Kufřík – Brokovnice V (200-300).
V místnosti jsou pochování členové Veltra a v rohu na stole je Božská komedie Dante Alighieriho (33/33) s výňatky z díla.
Otisk (29/30) – Na zakrvácené stěně.
V další místnosti je promítací plátno, kde vůdce Veltra Norman nahrál zprávu pro Morgana, který ho zradil. Je tu i bedna skladu. Sestupte níž do trůnního sálu. Uvnitř je stále živý Norman a bedna skladu.
Otisk (30/30) – Pod trůnem Normana.
Norman se zhroutí a vypadne mu Normanovo PDA s důkazy o vině Morgana. Odejděte ze sálu, ale Morgan vypije virus.
G18
– Za nalezení 30 otisků získáte do bedny skladu bonusovou pistoli. Je to speciální slabá ale rychlopalná pistole s obřím zásobníkem.
– Poškození – 120
– Kadence – 1,20
– Munice – 28
– Sloty – 3
Kapitola 12-2 – Trůnní sál
Norman zmutuje do obřího monstra.
Final Boss – Jack Norman (Ultimate Abyss)
– Ultimate Abyss je sice zranitelný na celém těle, ale díky silné kůži mu lze výrazně ublížit jen střelbou do pulsujícího srdce na hrudi anebo do oranžového vaku na zádech. Srdce se mu ale odkrývá jen při útoku a protože se umí teleportovat, lze ho oběhnout prakticky jen díky vyhnutí se jeho útoku.
– Norman má brutální útok svými pařáty a i když stihnete utéi, stejně vás může srazit na zem. Využijte hlavně uhýbání jeho útokům.
– Po dostatečném poranění začne vytvářet své kopie, takže je těžší najít jeho skutečné já.
– Po dalším vážném poškození začne nabíhat se zdrcujícím útokem. Srdce má nyní neustále odkryté. Po silném zásahu ho můžete ochromit a udeřit zblízka.
Tip – I Ultimate Abyss můžete skenovat jako monstrum a získat procenta na extrakci bylinky.
Tip – Na nejtěžší obtížnost je Ultimate Abyss tak odolný, že ho ani jedna raketa neskolí.
Až Norman padne, opustíte loď a centrále BSAA dojde k zatčení Morgana.
Tip – Po dokončení 12. kapitoly se v Raid módu odemknou úrovně 18-20.
Následuje textové shrnutí osudu hrdinů… Keith s Quintem explozi letiště přežili, O’Brian složil funkci, Parker byl zachráněn… a Jill s Chrisem se vydávají do Spencerova sídla (viz RE5).
Titulky…
Raymond se sejde v kavárně s Jessicou a dá jí vzorek Abyss viru. Oba byli vlastně trojitými agenty s cílem zničit FBC a získat virus pro jinou skupinu.
Pečlivý průchod hrou na nižší obtížnosti… Standartní délka hry je přibližně 7 hodin.
Tip – Rank. Hodnocení závisí na přesnosti, počtu úmrtí a čase k dohrání. Ale přesné požadavky hra neuvádí.
Bonusy
NG+
– Po dokončení hry si vytvořte uložení pro NG+, které vám umožní ponechat si všechny získané zbraně, součástky a kufříky na navýšení kapacity. Díky tomu vás čeká podstatně snazší průchod hrou (pokud nezvednete obtížnost).
– Po dokončení kampaně lze měnit hrdinům jejich obleky pokud jste je otevřeli v Raid.
Legendární součástka – Na hraně
– Za naskenování všech druhů nepřátel, včetně bossů (tedy i červa Malacody a Ultimate Abyss).
– Součástka zvyšuje poškození v případě vašeho zranění.
Legendární součástka – Nabitý výstřel
– Za dokončení kampaně na obtížnost lehká nebo vyšší.
– Součástka umožňuje podržet tlačítko střelby pro silnější výstřel.
Legendární součástka – Autonabíječ
– Za dokončení kampaně na obtížnost střední nebo vyšší v případě že ani jednou nezemřete (to znamená dodržet statistiku úmrtí na nule).
– Součástka umožňuje střílet bez nutnosti nabíjet zbraň.
Nekonečno raket
– Za dokončení kampaně na obtížnost vysoká.
– Raketomet nebude na jedno použití, ale můžete s ním pálit neustále.
Hydra
– Za dokončení kampaně na obtížnost střední nebo vyšší. Velmi mocná brokovnice s větším počtem výstřelů a velkým rozptylem.
– Poškození – 130×9
– Kadence – 0,91
– Munice – 5
– Sloty – 2
Raid
– Raid mód je založený na procházení upravených úrovní z kampaně v SP / Coop režimu. Za každou úroveň obdržíte dle jednotlivých aspektů (počet zabitých, přesnost…) určitý počet bodů (BP) a za ně je možné vylepšovat a nakupovat nové vybavení.
– V obchodu lze nakupovat / prodávat zbraně, součástky, munici a bonusy (speciální trvalá vylepšení kapacity)
Bonusy
– Za každou úroveň lze získat až čtyři bonusy, za něž se obdrží BP body navíc.
1) Bonus nízké úrovně – Dokončil level při nižší než doporučené úrovni postavy (úroveň lze snížit v menu postav).
2) Bonus genocidy – Za zabití všech nepřátel.
3) Bonus bez poškození – Za vyhnutí se jakémukoli zranění.
4) Trinity bonus – Za zisk všech ostatních bonusů najednou.
Tip – Za každý Trinity bonus v úrovních nejvyšší obtížnosti (Abyss) získáte legendární součástku.
Legendární zbraně
– Některé speciální zbraně mají přízvisko legendární. Jde o mocné bouchačky, tradičně s extrémním poškozením. Tyto zbraně můžete najít v některých úrovních ale vše je podmíněno náhodou.
Emblémy
– V úrovních se nacházejí znaky – bronzový, stříbrný a zlatý. Většinou bývají v každé úrovni tři (jeden od každého druhu). Přidají bonusové BP body navíc.
Postavy a vzhledy
– Zpočátku máte jen tři postavy – Jill, Chrise a Parkera. Za plnění určitých úkolů, můžete odemykat nové postavy a nové obleky.
Jednorázové posilovače
– Po dokončení druhé obtížnosti (Trench) můžete nakupovat velice drahá vylepšení, která trochu zvýší poškození, kadenci nebo kapacitu munice na jedné vámi zvolené zbrani.
1. Jill Valentine
2. Chris Redfield
3. Parker Luciani
4. Keith Lumley
5. Jessica Sherawat
6. Quint Cetcham
7. Raymond Vester
8. Clive R. O’Brian
9. Morgan Lansdale
10. Jack Norman
11. Rachael Foley
12. HUNK
Bonusy
2. obtížnost (Trench) a šance na náhodnou zbraň +1 – Dokončit všechny úrovně první obtížnosti.
3. obtížnost (Abyss) + šance na náhodnou součástku +1 – Dokončit všechny úrovně druhé obtížnosti.
Žluté jméno – Za 50 bonusů.
Zelené jméno – Za 100 bonusů
Modré jméno – Za 150 bonusů
Červené jméno – Za 200 bonusů
Fialové jméno – Za 244 bonusů
Oranžové jméno – Za 248 bonusů
Loď duchů
– Po odehrání všech úrovní první obtížnosti se odemkne největší a nejnáročnější úroveň vůbec. Celá úroveň začíná u kajut posádky a končí na přídí, přičemž přístupná je téměř celá loď. Po průchodu kajutami posádky vede cesta k nákladnímu výtahu, kde se větví a to buď skrze zatopenou strojovnu, skladiště, karanténu, laboratoř, únikovou cestu a boční palubu anebo přes kasíno, hlavní halu, solárium, obytné kajuty, můstek a vyhlídkovou palubu. Cesty se scházejí na přídí, kde proběhne boj se všemi druhy nepřátel včetně Ultimate Abyss, která má úroveň 60! V celé úrovni jsou všechny druhy nepřátel, přičemž jejich úroveň raketově stoupá.
– Nemá smysl Loď hrát, nemáte-li zakoupené všechny věci vylepšující výstroj a také vesty na snížení zranění.
– Volba postavy je strašlivě důležitá, přičemž doporučuji zvážit především Rachel a Hunka. Rachel má obrovskou výhodu v regeneraci zdraví a silném útoku zblízka. Hunk zase vyniká v uhýbání útokům a ovládání samopalu.
– Výběr zbraní závisí na postavě, a je jasné, že je třeba sáhnout po tom nejlepším. Rozhodně se ale vyplatí koupit součástky, které vám, co nejvíce ušetří munici, čili větší poškození, automatické doplňování granátů atd. Rozhodně pro svoji nejsilnější zbraň vezměte součástku schopnou vystřelit všechnu munici v zásobníku. Díky tomu vás nemusí trápit nízká kadence.
– Dále je třeba využívat spíše útoky zblízka, je-li to vzhledem k situaci možné. Nepřátel je totiž velmi mnoho.
– Naberte si granáty a nebojte se je používat a to hlavně na finální boj na přídi. Užitečné jsou především návnady.
– Co se samotných zbraní týče, nemusí být špatné zkusit raketomet a šetřit ho na bosse.
– Nejlepší a nejrychlejší cesta vede přes kajuty posádky až po kuchyni, nákladní výtah, rourou do kasína, přes halu na vyhlídku, zpátky dolů do kavárny, přes knihovnu na můstek a z můstku na příď. Protože v kavárně a knihovně je spousta Wall Blisterů, uděláte lépe, když celou cestu z haly na můstek jen proběhnete mezi nepřáteli. Dále, pokud je na vás bitka na můstku příliš, můžete i tudy proběhnout, nicméně potřebujete sehnat jeden klíč. Nejsnáze ho získáte v zatopeném skladišti, kde jsou nepřátelé nízké úrovně.
DLC 1 (4. 6. 2013) – Resistance Set
– Set obsahující 6 zbraní a 28 součástek pro Raid.
DLC 2 (4. 6. 2013) – Enhancement Set
– Set obsahující dalších 6 zbraní a 27 součástek pro Raid.
DLC 3 (11. 6. 2013) – Rachael Ooze DLC
– Postava Rachael 2 pro Raid.
DLC 4 (11. 6. 2013) – Lady HUNK DLC
– Postava HUNK 2 pro Raid.
DLC 5 (18. 6. 2013) – Jill’s Samurai Edge + Custom Part
– Nová zbraň pro kampaň a 1 součástka pro Raid.
Samurai Edge (Jill)
– Upravená M92F pro Jill. Je o trochu slabší než M92F a má zhruba poloviční zásobník ale zase má rychlejší střelbu a více slotů pro úpravu.
– Poškození – 140
– Kadence – 1,77
– Munice – 8
– Sloty – 4
DLC 6 (18. 6. 2013) – Parker’s Government Handgun + Custom Part
– Nová zbraň pro kampaň a 1 součástka pro Raid.
Government (Parker)
– Upravená Goverment pro Parkera. Má o trochu nižší poškození a velice malý zásobník ale zase o něco vyšší kadenci.
– Poškození – 190
– Kadence – 1,20
– Munice – 4
– Sloty – 3
DLC 7 (18. 6. 2013) – Jessica’s G18 + Custom Part
– Nová zbraň pro kampaň a 1 součástka pro Raid.
G18 (Jessica)
– Upravená G18 pro Jessicu. Má o trochu nižší poškození, výrazně menší (ale stále slušný) zásobník ale o trochu vyšší kadenci.
– Poškození – 100
– Kadence – 2,73
– Munice – 12
– Sloty – 3
–