Resident Evil – Revelations 2 (2015)

Revelations 2

Pokračování Revelations vytvořilo herní sérii v herní sérii. Jde o zajímavý způsob sequelu, který si bere základní prvky z prvního dílu, avšak prostředí, příběh ale i hlavní hrdinové jsou zcela jiní. Navíc vůbec poprvé v sérii RE došlo k epizodickému vydávání.  Epizody vycházely v časovém odstupu pouhých pár týdnů. Každá epizoda hry je složená ze dvou kapitol. Celkem má tedy Revelations 8 kapitol, což může vypadat bídně, ale délka jednotlivých kapitol je značná. Kompletní Revelations vůbec není krátkou hrou a její zdolání vám zabere spoustu času (nemluvě o hromadě bonusových módů a obtížností).

V první epizodě se představí základní herní systém a to kombinace dvou dvojic hrdinů. Hráč ovládá obě postavy a libovolně mezi nimi přepíná. Jedna postava střílí, druhá objevuje skryté předměty a pomáhá zaměstnávat nebo odhalovat nepřátele.

Zajímavé je u využití a možnosti jednotlivých hrdinů. Zatímco Claire bude závislá na starých, pomalých a málo účinných zbraních, Barry začíná s hotovou zbrojnicí a i to, co získá později patří k velice kvalitnímu arzenálu. Claiřina parťačka Moira používá pouze baterku, kterou odhaluje skryté předměty (obdoba skeneru v prvním díle) a omračuje nepřátele. Pomocnice Barryho, děvče Natalia zase ovládá speciální schopnost vidět nepřátele ve tmě anebo přes stěny. Vzájemná kooperace obou postav z každé dvojice je tedy klíčem k hladkému průchodu hrou.

Za zmínku stojí i vzájemná provázanost mezi kapitolami. Hrdinové skoro v každé epizodě procházejí minimálně z 50% stejnými prostorami, které však dělí časový odstup. Svými činy můžete ovlivnit i přístupnost prostor v dalších kapitolách a dokonce i samotný příběh.

Po stránce obtížnosti je první epizoda poměrně nízko. Pár drsných momentů se najde, ale nepřátel není mnoho a vše je zaměřeno hlavně na budování atmosféry a učení ovládání. Prostředí temných lesů a staré věznice umě podpoří hororovou atmosféru. První epizoda hry je rozhodně zážitek, který se dá připodobnit prvním dílům RE série.

Hodnocení – 90%
Herní doba – 3h (+ bonusy)


 

Epizoda 1 – Trestanecká kolonie

K 1

Kapitola 1
Jste Claire Redfieldová a na banketu organizace TerraSave se setkáte s kamarádkou Moirou, dcerou Barryho. Vzápětí vás přepadnou ozbrojenci a uspí. Proberete se v cele s náramkem na ruce. Cela se otevře.
Tip – Při NG+ bude v protější cele pracovní stůl
Projděte tunelem a v jiné cele najdete Moiru. Přidá se k vám. Pokračujte do šachty se zavěšenými těly. Po železnici vylezte nahoru, přeskočte mezeru a po okraji projděte k východu. Minete zavřené dveře a v místnosti vzadu najdete nůž (pro boj zblízka) a baterku.
Tip – Moira můžete baterkou osvětlovat okolí. Přímý svit dokáže oslnit monstra a také nalézt skryté předměty.
V místnosti za dveřmi zničte sklo a prolezte do ordinace. V polici jsou Pravidla sledování testovacích subjektů (1/9) o monitorování pacientů. Pokračujte chodbou, zvedněte regál a posuňte polici, načež vás napadne Afflicted. Poraňte ho nožem až uteče.
Tip – Afflicted jsou nakažení lidé. Chovají se agresivně, někdy útočí s krátkými zbraněmi nebo mohou skákat na vás.
Pronásledujte monstrum. V kanceláři ve skříňce je bylinka.
Léčení – Základním typem léčení je zelená bylinka. Lze ji kombinovat s dalšími předměty.
Bylinka Z = obnoví HP
Obvaz = Zastaví krvácení
Dezinfekce = Vyčistí výhled od slizu (Sploder)
Výroba – Nalezením surovin se otevře možnost je využívat pro výrobu.
1x bylinka Z + 1x bylinka Č = 3x Bylinka Z

1x bylinka Z + 1x látka = 3x Obvaz
1x látka + 1x alkohol = 3 Dezinfekce
1x lahev + 1x střelný prach = 1x Výbušná lahev

1x lahev + 1x alkohol = 1x Ohnivá lahev
1x lahev + 1x páchnoucí chemikálie = 1x Vábící lahev
1x lahev + 1x kouřový prach = 1x Kouřová lahev
Na konci chodby zvedněte roletu. Narazíte na Ginu, umírající členku TerraSafe. Projděte kolem zamčených dveří do velké detenční šachty. 
Emblém (1/8) – Za žebříkem v rohu haly. Sestřelte ho (až získáte pistoli) z místa, kde je mrtvý voják.
Zkuste sebrat mrtvole vojáka klíče ale tělo spadne. Pokračujte chodbou kolem bloku cel.
Tip – V šuplících na ošetřovně jsou cennosti.
Slezte dolů do šachty a z těla vojáka vezměte pistoli.

MPM

– Základní pistole. Je velmi slabá ale lepší než nic.
– Poškození – 100
– Kadence – 1,96
– Munice – 9
– Sloty – 5

Klíče ale nevidíte. 
Tip – Od nynějška můžete přepínat mezi postavami. Claire může střílet, bojovat, vylepšovat zbraně… Moira může svítit na cestu, oslňovat monstra a hledat skryté předměty.
Moira – Zaměřte klíče na držáku nahoře.
Sestřelte klíč pokusného bloku. Dvoje dveře v šachtě se odemknou a když se přiblížíte, vyleze z nich Afflicted.
Tip – Na snadnou obtížnost vyleze jen jeden Afflicted a to ze dveří, ke kterým přijdete jako k prvním. Druhé dveře zůstanou zamčené.
Kafka (1/6) – Ve skladu odkud vyběhl Afflicted (i žebříku).
Tip – V celé hře je několik kreseb Kafky. Jsou vidět pouze na světle Moiřiny baterky. Osviťte je, aby se započítaly do statistik.
Vylezte nahoru a přes blok cel (pozor na Afflicted) se vraťte. V nově otevřené místnosti prádelny jsou zásoby. Zpátky nahoře u těla Giny odemkněte dveře dál. U mrtvoly leží brokovnice.

M147S

– Běžná lovecká brokovnice.
– Poškození – 630
– Kadence – 1,13
– Munice – 2
– Sloty – 3

Projděte do skladu. Cestu blokují dveře. 
Kafka (2/6) – Ve skladu vedle police.
Moira – Prohlédněte baterkou ukryté předměty a najděte páčidlo, se kterým dveře vypačte.
Tip – S páčidlem může Moira útočit na monstra. Poškození je dostatečné, především při dorážení.
Na chodbě zahlédnete nějakou dívku. Dveřmi dojdete do vězeňského bloku.

Ve vězení k vám promluví jakási žena a varuje, že náramky znázorňují váš strach.
Tip – Sestřelte cennost (safír) u stropu otevřené cely (vlevo).
Emblém (2/8) – Ve vestibulu věznice (místnost mezi blokem cel a zamčenou mříží) u stropu.
Ve vestibulu na stole je Mapa detenčního centra, na stole Vylepšení bezpečnostních opatření (2/9) o ohnivé pasti chránící východ. Dveřím ven chybí ozubené kolo. Pokračujte do pravého křídla, Na židli je Výňatek z Kafkovy „V trestanecké kolonii“ (3/9) s pasáží z knihy o tajemném vězení. V místnosti je drtička a v ní ozubené kolo ale nejde zvednout. V zadní místnosti je pracovní stůl a v polici obvaz (váš první).
Tip – Na pracovních stolech můžete ukládat zbraně (najednou unesete 4) a také je vylepšovat díky součástkám. Každá zbraň má určitý počet slotů pro součástky. Ty lze kdykoli sundat a dát na jiné zbraně.
Ve velké místnosti zvedněte Moiru nad žebřík.
Moira – Na chodbě v patře vypačte bednu, uvnitř je Kufřík pistole (45-70). Z druhé strany odemkněte zamčené dveře, aby Claire mohla nahoru.
Emblém (3/8) – U stropu nad mučícím lůžkem (viditelné z plošiny nad rozbitým žebříkem).
Spolu projděte chodbou okolo kontrolní místnosti do levého křídla věznice.
Tip – Někteří Afflicted mají na těle kouli hnisu (cyst). Zničením hnisu ihned zemřou ale hnis může zůstat na podlaze. Když kolem bude později procházet (třeba v další kapitole), hnis nabobtná a exploduje, což vás zraní. Je možné ho rozpustit hned svitem baterky Moiry. 
V jedné cele je Dopis vězně (4/9) napsaný v ruštině pro svou matku. Ve větší místnosti ve skladu je Výstraha o provádění pokusu (5/9) o náramcích, kdy oranžová barva znamená strach a červená barva vede k mutaci. V místnosti archivu v polici je Výňatek z Kafkovy „Zkoušky“ (6/9) s další části textu. V polici je lahev.
Lahve – Nalezené nebo vyrobené lahve můžete házet na nepřátele. Funkce se liší dle typu.
Výbušná lahev – Klasická exploze.
Ohnivá lahev – Zapálí okolí

Vábící lahev – Přiláká okolní monstra a exploduje.
Kouřová lahev – Vytvoří hustý dým, přes který monstra nevidí.
Kafka (3/6) – Na zdi v archivu.
Dole v přízemí je Iron Head.
Tip- Iron Head je mohutný borec s velkým kladivem a železnou přilbou, která mu chrání hlavu. Je pomalý ale poměrně odolný.
Pokuste se proplížit. Ve spojovací chodbě vedoucí do hlavní haly visí v polici rezavý klíč
Tip – Odsuňte bednu pro rychlý návrat do vestibulu.
Zpátky v křídle odemkněte klíčem dveře v přízemí. Seskočte do drtičky odpadu (pozor na pavouky) a pomozte Moiře na druhou stranu.
Moira – V kontrolní místnosti pákou zapněte proud. To aktivuje pasti i drtičku. Při návratu z místnosti vyleze Afflicted.
Kafka (4/6) – V místnosti odkud vyběhl Afflicted.
Rychle vylezte na drtičku než vás rozmačká. Pasti na chodbě jsou také aktivní. Vraťte se přes patro (pozor na nové Afflicted), dále do prvního křídla a k mučícímu stroji.
Tip – Pokud si věříte, můžete to vzít zkratkou. Proběhněte mezi pastmi, vraťte se do vestibulu a odtud k mučícímu stroji.
Spínačem zvedněte lůžko a seberte ozubené kolečko. Vložte ho do mříží ve vestibulu. To otevře cestu a zároveň cely odkud vyběhnou Afflicted a Iron Heads. Ve vstupní hale je mechanický plamenomet, otočte ho a ventilem na stěně aktivujte přívod paliva. Plamen zastaví monstra.
Tip – V rohu je past s čepelemi a v ní součástka. Nemůžete ji sebrat a pokud otočíte již hořící plamenomet, plamen past spálí a součástku zničí.
Tip – Pro zisk jedné ze vzácným medailí se vyhněte aktivaci plamenometu. Monstra zastavte zbraněmi. 
Moira – Rychle vypačte vstupní vrata a utečte ven.

Jste venku na dvoře. Znovu se ozve žena a představí se jako Dozorkyně.
Kafka (5/6) – Nad bránou k věznici. 
Stezka vás dovede nahoru k bráně a na útes. Zahlédnete radiostanici za mostem. 
Emblém (4/8) – Na levé straně na mostu k radiostanici (z okraje srázu).
Překonejte most.
Kafka (6/6) – Z boku na levé části mostu.
Vstupte do radiostanice. Je tu pracovní stůl a vysílačka, kterou zkuste použít. Zatímco vylezete na vrchol věže, Moira se pokusí poslat nouzové volání. Dojde vám, že tohle je ostrov.  
Tip – Za získaní BP body si můžete koupit vylepšení dovedností, případně artworky či figurky postav.

Kapitola 2
Jako Barry připlujete k ostrovu hledat dceru Moiru. Na molu narazíte na podivnou holčičku (Natalie) a vezmete ji s sebou. Máte bohatou výbavu. 
Tip – Při NG+ budete mít na své lodi pracovní stůl.

Samurai Edge

– Barryho bouchačka z dob STARS týmu. Slabá, se stejnými vlastnostmi jako Claiřina MPM.
– Poškození – 100
– Kadence – 1,96
– Munice – 9
– Sloty – 5

Útočná puška NSR47

– Solidní útočná puška. Nižší poškození ale slušná kadence.
– Poškození – 85
– Kadence – 7,5
– Munice – 30
– Sloty – 3

Magnum Python

– Velmi silný magnum revolver. 
– Poškození – 700
– Kadence – 1,23
– Munice – 6
– Sloty – 3

Přejděte po pláži ke skalám a vylezte po nich nahoru k bráně.
Emblém (5/8) – Za kontejnery u brány věznice.
Tip – Sestřelte cennost (smaragd) v budce před věznicí.
Zvedněte roletu a vstupte do budovy.

Ve větší místnosti narazíte na zombie.
Tip – Rotten je pomalá a slabá zombie. Bývá jich hodně ale jsou snadným cílem.
Na vás chodbě Natalie varuje před dalšími monstry a odhalí tak svoji vnímavost.
Tip – Od nynějška můžete přepínat mezi postavami. Barry může střílet, bojovat, vylepšovat zbraně. Natalie může vidět a označovat monstra i přes zdi, hledat skryté předměty a případně házet na monstra cihly. Natalie také může používat kouřové lahve.
Pobijte Rotten na chodbách a v místnosti. Na stole je Mapa detenčního centra.
Emblém (6/8) – V polici vedle dveří.
V patře pobijte další Rotten a projděte mezi policemi. Vzadu vezměte bednu, položte ji pod ochoz a vylezte nahoru. Na skříni v další místnosti je klíč kontrolní místnosti. Cestu sál blokují dveře.
Natalie – Prolezte šachtou u podlahy, cihlou zničte Rotten a zezadu odemkněte dveře.
Cihly – Natalie může sbírat cihly, které jsou roztroušené různě po oblastech. Unese najednou jen jednu ale může s ní tlouct monstra nebo je na ně házet.
Odsuňte bednu a dostanete se do hlavní části věznice, nad místnost s mučícím strojem.
Larva (1/6) – Na stěně v chodbě mezi místností s mučícím strojem a vestibulem.
Tip – V celé hře je několik červených larev. Vidí je pouze Natalie. Zničte je cihlou, aby se započítaly do statistik.
Protože cestu do vestibulu blokuje past s čepelemi, projděte vrchem (kolem kontrolní místnosti) do druhého křídla věznice. Tady sejděte do přízemí.
Natalie – Prolezte šachtou do kontrolní místnosti a pákou vypněte proud, což zastaví pasti.
Kolem vypnutých pastí jděte do hlavního vestibulu.
Tip – Pokud jste za Claire nezapnuli ohnivou past, můžete rovnou odejít z věznice.
Plamen pasti blokuje východ. Z vězeňského bloku vyjděte nahoru a klíčem odemkněte kontrolní místnost. Uvnitř je Hlášení o útěku (7/9) o vězni, co utekl z uzamčené cely. Pákou vypněte proud, což otevře cely v patře (pozor na Rotten). V jedné z cel nalevo je Vězňův deník (8/9), kde naříká nad pokusy na vězních. 
Larva (2/6) – V druhé cele vlevo (v patře).
Tip – Sestřelte cennost (rubín) v levé zadní cele patra.

Natalie – Prolezte dírou v poslední cela vpravo a projděte tunelem. 
Larva (3/6) – Ve spodní části tunelu.
Vylezete ve vstupní hale u plamenometu.
Tip – Ve vypnuté čepelové pasti v rohu jsou vzácné součástky. Pokud je ale zasáhne oheň plamenometu tak je zničí.
Otočte plamenomet ať může Barry projít.
Vyjděte společně ven.

Pokračujte nahoru a přes bránu k mostu u radiostanice. Most je ale prasklý.
Natalie – Prolezte dírou u zamčených vrat, najděte cihlu a zezadu zničte zámek, aby mohl Barry projít.
Larva (4/6) – U stromu na pahorku, jen kousek od zasypaného vchodu do krytu.
Pokračujte lesem až k dřevařskému táboru. Zahlédnete velké monstrum jak doráží nějakého muže ale vzápětí zmizí. Projděte stodolou a zkuste otevřít dveře ven ale Natalie vás na něco upozorní.
Natalie – Podívejte se na strop odkud stéká nechutné tekutina. Dolů spadne Revenant.
Tip – Revenant je nebezpečná bestie se silnými útoky zblízka. Vždy má těle zranitelný bod (oranžovou kouli), kterou vidí jen Natalie. Po odhalení místa střelte na ten bod až se koule objeví a zničte ji.
Po zabití Revenanta prorazte dveře ven. Projděte lesem. V boudě vlevo je na zdi Mapa lesa.
Emblém (7/8) – Na hromadě harampádí (zezadu) na mýtince v lese.
Pokračujte kolem další boudy..
Larva (5/6) – V budově (u křižovatky) se sudem, na stěně.
Napadne vás podobnost zdejších Revenantů s virem Uroboros. V chatrči na útesu je Dopis utečence (9/9) od uprchlého vězně. Slezte z útesu, pobijte Revenanty a pokračujte. Na křižovatce je vlevo odbočka k betonové stavbě. Uvnitř vezměte bednu a uvolněte šachtu.
Natalie – Prolezte šachtou a zevnitř otevřete dveře.
Uvnitř je pár zásob. Pak se vraťte na křižovatku a pokračujte přes vrata. Dorazíte k chatrči nad dřevařským táborem. V chatrči je pracovní stůl. Sejděte do tábora. Cestu ven blokují velká vrata ale je tu jeřáb s nákladem. Skrze plot prorazí pár Revenantů. Zničte je a projděte tamtudy do boudy, kde zapněte generátor. Nyní se zaměřte na velký dům v táboře. 
Emblém (8/8) – Za sudy, které blokující cestu mezi kládami a skálou (u velkého domu). Emblém zničte explozivní lahví.
Projděte domem až na oplocený dvorek, kde spínačem aktivujte jeřáb.
Larva (6/6) – U paty jeřábu, u ovladače. 
Přes plot přelezte ven. Do tábora začnou proudit Revenanti (je jich nekonečno), takže rychle utečte bránou. Náklad se utrhne a zahradí jim cestu. Stezkou obejdete most a dostanete se k radiostanici. Uvnitř prohlédněte ovládací panel, kde najdete záznam Moiry… před šesti měsíci. A Natalie řekne, že je mrtvá.
Tip – Za sběratelské aktivity první epizody (emblémy, kresby, larvy) odemknete v menu extra dokumenty.
Stuartův dopis – Claire a Moira 1 (1/12)
za emblémy epizody 1
Email od Barryho Chrisovi (2/12)
za kresby Kafky epizody 1
Stuartův dopis – Chris Redfield (3/12)
za larvy epizody 1

Cennosti poprvé sehnatelné v epizodě 1
100 BP – Topaz
250 BP – Rubín

500 BP – Safír 
1000 BP – Smaragd

 

Bonusy

NG+
Opakovat kapitoly kampaně je možné kdykoli. Při NG+ se vám přenese získaný inventář, včetně součástek a map.

Výzvy + Obchod
Plněním výzev můžete získávat BP body a odemykat přímé bonusy (zbraně, gesta pro Raid) anebo věci, které si můžete koupit.
– V obchodě si za BP body můžete koupit odemčené modely postav a monster, artworky nebo bonusové módy.
– V Countdown módu je nutné dokončit kapitoly na čas.
– V Invisible módu jsou monstra neviditelná.

 

Kostýmy

Galerie figurek

Raid

– Raid mod se v Revelations 2 vrací. Hráč vybírá krátké mise z úseků v RE6, Revelations 1 a Revelations 2, které může hrát v SP / Coop hře. Za XP vaše postava povyšuje na nové úrovně a za peníze si kupujete novou výbavu.
– V rámci Epizody 1 obsahuje Raid dohromady 54 úrovní rozdělených do devíti setů po šesti. Celkem to je 18 různých úrovní.

Figura postavy
– Na figuře si vyberete postavu. Na počátku je odemčená pouze Claire a Barry. Oproti Revelations 1 povyšuje každá postava na nové úrovně samostatně, což znamená stovky a stovky her pro dosažení maximální 100. úrovně.

– Každá postava unese až čtyři zbraně a čtyři předměty (obvykle granáty). Postupně se odemykají nové sloty pro zbraně a předměty v závislosti na úrovni.
– I schopnosti se postupně odemykají. Celkem jich můžete mít až 6. Každá postava má jiné schopnosti. Většina schopností jde dále vylepšovat za SP body, které získáte za povýšení na novou úroveň postavy.
– Maximálně vylepšenou schopnost můžete za další SP body zpřístupnit jiným postavám.
Tip – Za každou novou úroveň postavy dostanete SP body.
Úrovně 2-69 vyjma každé desáté – 5 SP
Úrovně 10, 20, 30, 40, 50, 60 a 70 – 10 SP
Úrovně 71-79 – 6 SP
Úroveň 80 – 12 SP
Úrovně 81-89 – 7 SP
Úroveň 90 – 14 SP
Úrovně 91-99 – 9 SP
Úroveň 100 – 18 SP
Další úrovně – 10 SP
– Můžete si nastavit 6 gest a pokřiků, které lze využít při domluvě v Coop hře. Různé postoje, zvolání, tanečky a podobně.

1. Claire Redfield

2. Barry Burton

3. Moira Burton

4. Gina Foley

Tip – Obleky Giny jsou vlastně postavy z Relevations 1, Lady HUNK (tehdy jako DLC postava), Rachael a Jessica Sherewat.

5. Jill Valentine

6. Cipher

Tip – Obleky Cipher jsou medvídkové Natalie.
Tip – Cipher nemůže nosit zbraně ale má schopnost na ochromení monster, které pak může dorážet katanou. 

Stůl vylepšení zbraní
– Zbraně můžete vylepšit přidáním součástek ale použité součástky nemůžete libovolně odmontovat. Buď za drobnou sumu zničíte zbraň a získáte součástky zpátky, anebo zničíte součástky a necháte si zbraň.

Bonusy
– Za každou úroveň lze získat až pět bonusů.

1) Medaile za dokončení úrovně.
2) Medaile za dokončení úrovně se stejnou nebo nižší úrovní postavy než je doporučená úroveň.
3) Medaile za zabití všech nepřátel.
4) Medaile za nepoužití bylinky.
5) Kompletní medaile za získání všech předchozích medailí najednou.
Z celého Raidu první epizody můžete získat 270 medailí. Doporučená úroveň postavy pro poslední úroveň Raidu Epizody 1 je 47.

Denní mise
– Každý den můžete hrát dvě vygenerované mise, které odpovídají známým misím a je za nich jednorázová odměna v podobě velké sumy peněz a XP.
– Žetony srdcí, které můžete vyhrát, umožňují oživit postavu, pokud padne.
– Některé denní mise vyžadují hru za specifickou postavu.

Jukebox
– Ze zlatých truhel v úrovních můžete získat alba zbraní a součástek. V Jukeboxu za ně zaplatíte a získáte je do skladu. Dopředu ale nevíte jaká konkrétní zbraň či součástka to bude. Podle obrysu zjistíte jen typ zbraně nebo součástky

Tip – Kvalitu určuje barva disku. Od nejhorší po nejlepší: černá, žlutá, zelená, modrá, červená, růžová a duhová.
– Kupování věci přes tento stůl je ale cenově podstatně výhodnější než z obchodu.

Obchod
– Po dokončení druhého setu úrovní se zpřístupní obchod s možností nakupovat a prodávat zbraně, součástky i vylepšení.

Kufřík výroby
– Po zakoupení možnosti vyrábět součástky (v obchodě) se zpřístupní nový stůl na zvyšování úrovně součástek.

– Za dvě součástky stejného druhu a úrovně, můžete získat jednu součástku vyšší úrovně.

Gramofon
– Tady můžete přehrávat nahrávky Červené královny, umělé inteligence, která Raid řídí.

– Nahrávky se odemykají po dokončení jednotlivých setů úrovní.

Manuál
– U gramofonu je Manuál ovládání Raid módu.

Tabule
– Na tabuli si můžete prohlédnout výzvy Raidu. Plněním výzev můžete získávat peníze, součástky, nová gesta a SP body.  

 

DLC 1-3 (25. 2. 2015) – Raid More: Weapon Storage A, B, C

– 72 slotů pro zbraně v Raid

DLC 4-6 (25. 2. 2015) – Raid More: Parts Storage A, B, C

– 100 slotů pro součástky v Raid

DLC 7-9 (25. 2. 2015) – Raid More: Album Storage A, B, C

– 24 slotů pro alba v Raid

DLC 10 (25. 2. 2015) – Costume Pack
(nebo samostatně)
DLC 11 – Claire’s Rodeo Costume
DLC 12 – Moira’s Urban Ninja Costume
DLC 13 – Barry’s Commandant Costume
DLC 14 – Natalia’s Lottie Suit Costume

– DLC obsahuje 4 kostýmy (které lze koupit i samostatně) pro kampaň i Raid a také 4 figury do galerie. 

DLC 15 (25. 2. 2015) – Raid Mode Character: Albert Wesker

7. Albert Wesker

– DLC obsahuje i 2 nové výzvy pro Raid o dosažení úrovně 10 a 50 s touto postavou.

DLC 16 (25. 2. 2015) – Raid Mode Character: HUNK

8. HUNK

– DLC obsahuje i 2 nové výzvy pro Raid o dosažení úrovně 10 a 50 s touto postavou.  

DLC 17 (25. 2. 2015) – Raid Mode: Throwback Map Pack 

– 4 nové mapy pro Raid, ve třech úrovních obtížnosti. 

DLC 18 (4. 3. 2015) – Episode Two: Contemplation

– Druhá epizoda kampaně.

Epizoda 2 – Naděje

Kapitola 3
Jako Claire dorazíte do baru Wossek, kde vás omylem přepadnou kolegové Gabe a Pedro. V baru je spousta zásob, včetně vábících lahví. V patře je Mapa rybářské vesnice. a dole pracovní stůl, u kterého ale zrovna pracuje Pedro. Ozve se Dozorkyně a prozradí, že v sobě máte virus, který se aktivuje strachem. Gabe vás vezme ven.
Kafka (1/6) – Na vývěsní ceduli baru Wossek.
Emblém (1/9) – Za barem Wossek, pod schodištěm u hromady sudů.
Emblém (2/9) – Na komíně modrého domu (u pobřeží).
Prohlédněte vesnici (je zde spousta zásob). Zvedněte Moiru na střechu modrého domu u pobřeží.
Moira – Skočte střechou do domu a zevnitř otevřete.
V domě v polici je baterie. Nechte Moiru otevřít truhlu, uvnitř je Batoh (Moira).
Batoh – Batohy navýší kapacitu inventáře o 5 slotů. Každý hrdina v příběhu najde jen jeden svůj batoh, celkem jsou tedy čtyři.
Následujte Gaba skrze zelenou bránu.
Tip – Projděte uličkou vpravo za bránou. V domě v koutě a okolí jsou zásoby.
Na kopci je vrtulník, který se Gabe pokusí zprovoznit ale potřebuje benzín a baterii.
Kafka (2/6) – Zezadu na ocasu vrtulníku.
Vraťte se do osady. Vpravo je cihlová budova skladu paliva ale vchod je zablokovaný. U domu poblíž je Pedro se sbíječkou. Provrtá cestu do jednoho domu. Uvnitř je Deník cestovatele (1/9) o muži, co přiletěl na ostrov a na stole samopal.   

MP-AB50

– Malá slabá automatická pistole. Vhodná na velké množství slabých monster.
– Poškození – 70
– Kadence – 10
– Munice – 40
– Sloty – 4

Doveďte Pedra ke skladu paliva a zatímco bude prorážet cestu ho kryjte před útokem Afflicted a Iron Head. Uvnitř v polici vzadu je palivo. Vraťte se na kopec k vrtulníku, dejte palivo a baterii Gabeovi ale Dozorkyně spustí sirénu, která do osady přiláká monstra. S Pedrem se vraťte, probijte se do Wossek baru a v patře vypněte sirénu. Pedro zabarikáduje dveře a dovnitř se začnou dobývat Afflicted.
Tip – Pro získání jedné ze vzácných medailí zajistěte aby Afflicted neprorazili ani jediné okno.
Po nějaké době Pedro nevydrží míru strachu, náramek mu zčervená a zmutuje.

Boss 1 – Pedro

– Pedro zmutuje do bestie se sbíječkou. Je agresivní a zblízka vyloženě smrtící. Na těle, především na paži, mu vyleze několik malých očí, což jsou citlivé body.
– Je třeba zničit postupně všechny jeho oči ale v jednu chvíli je zranitelné jen jedno oko a vy nemáte šanci poznat jaké.
– Až do baru vtrhnou další Afflicted uvolní se cesta ven, takže můžete využít celou osadu. Afflicted ale neustále přicházejí noví a noví.
– Ničte oči Pedra dokud nepadne.
Tip – Jakmile se na střeše baru objeví Neil, skopne vám žebřík a můžete utéct. Můžete nechat Pedra tady (a později ho potká Barry).

Vylezte na střechu za Neilem, následujte ho k útesu a k bráně. Až ji otevře, rychle proběhněte. Pokračujte s Neilem k tunelu, pomozte mu zvednout kamenný blok a prolezte.

V tunelu na bedně je Mapa města.
Kafka (3/6) – V tunelu za sudy poblíž schodiště.
Vyjdete na ulici ve městě s výhledem na obří věž.
Emblém (3/9) – Na balkoně bytovek vlevo za plotem. Emblém je daleko a těžko se trefuje.
Na ulici vás překvapí Ortus. 
Tip – Orthrus je prasečí mutant, který je rychlý a útočí zblízka podobně jako psi. Naštěstí je velmi slabý.
Kafka (4/6) – Na modré bráně v tunelu na konci ulice. 
Nechte Moiru vypáčit bránu a pokračujte do města. V uličce zvedněte Moiru nad žebřík a vás zvedne Neil. Pak do ulice vtrhnou Afflicted a Neil uteče jinam. Vstupte do patra baru. V kuchyně vezměte bednu, položte ji pod držák na zdi a vyzvedněte si brokovnici.

TAP194

– Útočná brokovnice s nižším poškozením než M147 ale s větším zásobníkem a rychlejší střelbou.
– Poškození – 490
– Kadence – 0,73
– Munice – 5
– Sloty – 2

Dveřmi vyjděte z klubu. Venku je hřiště a několik Iron Head. Odtlačte bedny u autobusu a projděte přes něj na ulici. Uvidíte dívku (Natalii) vcházet do domu. Běžte za ní. Chodbu v budově blokuje mříž. Sejděte po schodech dolů a ve velkém operačním sále potkáte Splodera.
Tip – Sploder je pokročilá mutace Afflicted. Tělo je plné rudého hnisu a když se přiblíží, exploduje, což kromě zranění zašpiní váš výhled slizem.
Nechte Moiru vypáčit bednu v sále, je tam Kufřík Brokovnice (16-24). Pokračujte do patra. V pokoji je v polici Výsledky pokusu imitace (2/9) o testování pacientů ohledně strachu. 
Kafka (5/6) – V pokoji na zdi.
V kontrolní místnosti, kde pákou otevřete mříž. 
Tip – Mříž vydrží otevřená jen chvíli. Rychle proběhněte a natlačte k ní bednu, aby se zasekla. 
Pokračujte ven, sejděte po nadchodu na ulici.
Emblém (4/9) – Dole pod schody za nadchodem.
Přejděte ulici a vstupte do budovy v rohu. Uvnitř je pracovní stůl. Za dveřmi je bytový dům. V jednom pokoji je Dopis obyvatele města (3/9) plný radosti z nových pracovních míst. 
Tip – Jako Moira vypačte dveře zadního pokoje. Uvnitř sice nic není ale pomůžete Barrymu.
Přivolejte výtah (pozor na Afflicted) a vyjeďte nahoru. V protější budově zahlédnete dívku.
Emblém (5/9) – Dole na kontejneru v uličce mezi domy.
Přeskočte do protější budovu, Moira dívku uklidní a půjdete spolu. Ve velké místnosti je pracovní stůl
Kafka (6/6) – Na snižujícím se stropě nad schodištěm. 
Seskočte po schodišti do přízemí, zatímco Natalie se schová nahoře. Pobijte monstra ale skrze strop sem spadne obr.

Boss 2 – Vulcanblubber

– Obr s kanonem u pasu. Stačí mu pochodní zapálit kanón a rázem z něj vystřelí ohnivé koule. Od koule nehrozí jen brutální poškození, ale též popálení. Navíc vás může udeřit i zblízka.
– V hale je spousta regálu a polic. Vulcanblubber je může ničit a zbývají po nich věci, což se hodí.
– Nejcitlivějším bodem monstra je hlava. Je velká a snadno se trefuje. Vsaďte hlavně na pistoli a boj z větší dálky. Brokovnice je sice super ale jen zblízka.
– Je možné koule Vulcanblubbera zničit za letu. Koule ale vydrží opravdu hodně a zničit ji lze snad jedině explozivní lahví (trefte kouli lahví za letu).

Po boji dojděte pro Natalii a všimněte si díry vedle dveří ven. Natalie proleze a otevře vám. 
Tip – Na ulici běžte doleva. Za autem vzadu je cennost (rubín).
Jděte k věži. Vrtulníkem sem přilétne Gabe ale Dozorkyně mu nedovolí uniknout, začne mutovat a zřítí se. Mezitím někde unese Natalii.

Kapitola 4
Natalie naposledy viděla Moiru u velké věže.
Larva (1/6) – Ještě před radiostanicí (oblast u mostu), mezi plotem a útesem v koutě.
Pokračujte stezkou za radiostanicí a skrze tunel. V opuštěné chajdě je Gabeho zpráva (4/9) o přeživších z TerraSave a snaze ukrýt se ve Wosseku. O kus dál najdete mrtvolu jednoho z nich (Edwarda Thompsona). U dalšího domku je Revenant. Pokračujte podél plotu a dolů k domkům, kde jsou další Revenanti.
Emblém (6/9) – V ruině naproti domu.
Protože brána je zamčená, pokračujte do kopce, kde je pár dalších domů (a Revenantů). U předního domu je kouřová lahev (vaše první).  V ruinách vezměte bednu, položte ji pod žebřík na zadní straně domu a vylezte na střechu.
Emblém (7/9) – Na skále vedle domů (viditelné ze střechy).
Skočte střechou do vedlejšího domu. Uvnitř je klíč od zadní brány, v truhle v domě je Kufřík Pistole (45-70) a na stole puška.

M1891/30

– Stará puška s optikou a velkým poškozením. Vaše první sniperka.
– Poškození – 650
– Kadence – 0,60
– Munice – 5
– Sloty – 3

Vraťte se dolů, odemkněte bránu a pokračujte k osadě. Až sejdete do osady, Natalie zahlédne něco divného.
Natalia – Vlezte dírou do modrého domu u pobřeží a zevnitř otevřete Barrymu.
V domě je Dopis vesničanky (5/9) kde zoufale čeká na návrat manžela a na posteli je Mapa rybářské osady. Venku o kus dál mezi domy zaútočí Glasp.
Tip – Glasp je neviditelné monstrum, které můžete spatřit jen Natalie. Umí se vznášet nad zemí a zblízka je smrtící. Naštěstí se pohybuje pomalu.
Zničte i ostatní Glaspy v osadě.
Larva (2/6) – V budově skladu paliva.
V baru Wossek jsou na pultu Pedrovy poznámky o náramku (6/9) o náramku, kterým Dozorkyně sleduje i slyší své pokusné subjekty. Na zemi v baru je vrták.
Tip – Pokud Claire nezabila Pedra, žádný vrták tu nebude.
Pokračujte podél pobřeží nahoru k bráně z osady.
Larva (3/6) – Na skále u travnatého výběžku za bránou.
Vrtákem provrtejte kámen blokující tunel a vstupte.
Tip – Pokud Claire nezabila Pedra, cesta do tunelu bude volná (kámen tu nebude).

Projděte tunelem a po silnici pokračujte k bráně do města. Do uličky okolo baru (pozor na Revenanty) a do budovy. Vrtákem zničte kámen blokující byt v nejvyšším patře.
Larva (4/6) – V bytě v nejvyšším patře (přístup jen pokud máte vrták).
Tip – Z bytu můžete přeskočit na balkon sousedního bytu. Jsou tu zásoby, truhla na vypáčení a hlavně zkratka do patra velkého skladiště.

V přízemí domu projděte menším skladem, přičemž na polici je Mapa města. Dále přes venkovní uličku a do velkého skladu. Ve skladu je Slinger.
Tip – Slinger je velká hrouda vrhající na dálku slizové projektily, které nejen zraní ale i zašpiní výhled. Citlivým bodem je velká oranžová koule.
Vyčistěte sklad. V truhle u východu je Batoh (Natalie). Zvedněte vrata a vyjděte ven na dětské hřiště.
Larva (5/6) – Na vršku skluzavky (pod konstrukcí).
Projděte autobusem a pokračujte do nemocnice. V budově je několik Glaspů.
Tip – Pokud Claire zatarasila mříž bednou, můžete rovnou projít. V opačném případě projděte přes spodní patro do místnosti s pákou, mříž otevřete a jako Natalie ji zablokujte bednou.
Dveřmi vyjděte ven. Přes nadchod a dolů do budovy v rohu. V bytovém domu je rozbitý výtah a cestu ven blokuje kámen.
Tip – Pokud máte vrták, můžete kámen zničit a rovnou odejít.
Natalie – Prolezte dírou v bytě a zezadu otevřete dveře na schody.
Vyjděte do vyššího patra. V pokoji v polici je Sdělení obyvatele města (7/9) o ztraceném manželovi, kterého se žena vydala hledat.
Natalie – Prolezte dírou do velké místnosti bytu (je tam Glasp) a otevřete dveře Barrymu.
Emblém (8/9) – Na polici v místnosti s Glaspem.
Pokračujte do nejvyššího patra. Shoďte havarovaný vrtulník a prohlédněte byt.
Tip – Pokud Claire nezabila Pedra, potkáte ho zde. 

Boss 3 – Pedro

– Souboj se odehraje zde na malém prostoru bytu.
– Natalie svým viděním odhalí, které oko na Pedrově těle je zranitelné. Oka pak jedno po druhém zničte. Mezitím se snažte uhýbat, protože vrták Pedra je smrtící. 
– Díky Natalii by vás souboj měl stát méně munice než v případě Claire ale zase nemůžete tak dobře manévrovat.
– Z těla Pedra seberte vrták.

Vraťte se do přízemí a pokračujte dveřmi na ulici. Natalie vám řekne, že tady se s Moirou rozdělily a že ji odsud odnesl nějaký pěkný chlápek. Přejděte k věži a vstupte do ní.  
Emblém (9/9) – Ve věži u zříceného stropu nahoře.
V přízemí věže pod schody jsou Poznámky klinického pokusu (8/9) o dokončení T-Phobos viru a v mezipatře je Pár slov mému drahému otci (9/9), kde autorka vědkyně proklíná otce co zemřel.  
Larva (6/6) – Na sloupu nad schodištěm (vpravo od průchodu dál). 
Projděte průchodem plným nápisů a panenek. Překvapí vás ohavné monstrum a chce Natalii. 
Tip – Za sběratelské aktivity druhé epizody (emblémy, kresby, larvy) odemknete v menu extra dokumenty.
Stuartův dopis – Claire a Moira 2 (4/12)
za emblémy epizody 2
Stuartův dopis – Barry Burton (5/12)
za kresby Kafky epizody 2
Alexiiny úvahy o Franzu Kafkovi (6/12)
za larvy epizody 2

 

Galerie figurek

 

Raid (E2)

– Druhá část Raid modu přidává 36 úrovní rozdělených do šesti setů po šesti. Celkem tedy 12 různých úrovní.
– Doporučená úroveň postavy pro poslední úroveň Raidu Epizody 2 je 68.

9. Pedro

10. Gabe

11. Leon Kennedy

 

DLC 19 (11. 3. 2015) – Episode Three: Judgment

– Třetí epizoda kampaně.

Epizoda 3 – Rozsudek

K 5

Kapitola 5
Opět jako Claire. Na vratech věže najdete vzkaz od Neila, že máte jít do továrny. Ta je na konci ulice.
Kafka (1/6) – Vpravo od vrat.
Zvedněte vrata a pokračujte bránou na dvůr továrny.
Emblém (1/11) – Na stěně prvního patra budovy (viditelné z dvorku vlevo).
U pravé budovy je socha Prométhea a ID karta Neila.
Tip – Sestřelte cennost (rubín) na stříšce nad sochou.
Zadní budova vyžaduje sken očí. V truhle na dvorku je Kufřík automatu (80-120). Vydejte se do levé, kancelářské, budovy. Na recepci je pracovní stůl. Prozkoumejte přízemí budovy.
Tip – Afflicted se po smrti mohou proměnit na Splodery.
Po schodech vyjděte do patra.
Emblém (2/11) – Na zdi podpírající střechu v centrální hale (viditelné přes okna v patře).
Kafka (2/6) – V otevřené kabince záchodků v patře.
Prohlédněte kancelář (zásoby) za okny a hlavně zadní dveře na opačné straně budovy. Uvnitř je místnost s bodci na stropě a socha dvou ptáků. Na zdi je Místnost jestřába Grafitti (1/15) o přijmutí smrti. Z malé sochy vezměte umělé oko, což uzavře východ a strop se začne snižovat. Jakmile strop zničí velkou sochu, rychle oko vraťte a z trosek sochy seberte klíč zpracovny. Na chodbě se otevřela místnost laboratoře odkud vyběhnou Afflicted. Uvnitř na stole je Deník ředitele továrny 1 (2/15), kde vlastnictví přebírá tajemná žena. Klíčem (zpracovny) odemkněte dveře pod bočním schodištěm a dále velké dveře v přízemí vedoucí do haly. Pod schody na zdi je Místnost světla Grafiti (3/15) o světle. 
Moira – Pod svitem baterky uvidíte stopy na podlaze. Následujte je, jinak vás rozstřílí kulomety u laserů.
Ze sochy seberte skleněné oko. Vraťte se nahoru do jestřábí místnosti, vyndejte umělé oko a vyměňte ho za skleněné. Na chodbě pomocí oka odemkněte sítnicové dveře v rohu. V kanceláři je magnum.

Model 329

– Silný magnum revolver. Vzácná munice ale vysoké poškození.
– Poškození – 900
– Kadence – 1,16
– Munice – 6
– Sloty – 2

Z těla vezměte umělé játra (pravá) a najdete i Mapu zpracovatelského závodu. Vraťte se ven na dvůr.

Okem (skener) odemkněte dveře do prostřední budovy jatek. Ve vstupní hale na stole je Deník ředitele továrny 2 (4/15) o hrozných pastech, které sem žena umístila.
Kafka (3/6) – Na zdi v místnosti vedení dobytka (za dvojitými dveřmi).
Pokračujte chodbou do sálu řeznictví se zavěšenými prasaty. Je tu Vulcanblubber! Zničte ho. V truhle v řeznictví je Batoh (Claire). Nechte Moiru vypáčit dveře  chodbě. 
Emblém (3/11) – V nádobě před dveřmi k vypáčení.
V místnosti jsou dvě řady čepelových pastí a na té zadní klíč jatek
Tip – Jakmile klíč vezmete, uzavře se cesta ven a čepele začnou rotovat. Pokud necháte jednu hrdinku venku, může zatáhnout za páku a východ otevřít. Přijdete ale o věci.
Po sebrání klíče překonejte přední pasti (skrčením) a v koutě vlevo zvedněte Moiru nahoru.
Oběhněte zadní řadu pastí, seskočte za ně a pákou je zastavte. 
Tip – Nahoře v truhle je vzácná součástka. Musíte ji ale otevřít dřív než čepele dole zabijí Claire.
Vraťte se do řeznictví a klíčem jatek odemkněte dveře. Všimněte si předmětu v nádržce masomlýnku uprostřed.
Moira – Za sklem zatáhněte a páku, což spustí přepravník masa.
Sestřelte masa nad mlýnkem aby se rozemlela a z nádržky vyteče játra (levá). Vraťte se zpět až ven na dvůr ale cestou ven narazíte na spousty monster (včetně Vulcanblubbera v řeznictví).

Venku umístěte obě játra do sochy, ta exploduje a můžete projít. V boční místnosti je na sudu pistole.

P10

– Kvalitní pistole s velkým poškozením.
– Poškození – 150
– Kadence – 1,50
– Munice – 14
– Sloty – 3

Pokračujte přes sklad sudů a do strojovny. V limitu 04:00 musíte uniknout z továrny než exploduje. Rychle otočte ventil, což uzavře oheň patře a zvedněte nahoru Moiru.
Moira – Ventilem nahoře uzavřete oheň dole, aby Claire mohla projít.
Proběhněte dál a dalčím ventilem uzavřete oheň u Moiry.
Moira – Projděte okolo Iron Heada (půjde po vás), popadněte bednu, kterou položte pod žebřík a vylezte nahoru.
Emblém (4/11) – Vedle žebříku nad který vyleze Moira díky bedně.
Nahoře ventilem uzavřete poslední oheň a seskočte ke Claire.
Na konci trasy na stole jsou Čtyři brány (5/15) o smrtící pasti.
Tip – Jedna ze čtyř hlav v místnosti je správná, ale zatlačení ostatních vám usekne ruku a zemřete. Pozice správné hlavy je náhodná.
Zvedněte Moiru nad potrubí v koutě.
Moira – Přejděte za brány a zjistěte, která z hlav nekončí pastí.
Stiskněte správnou hlavu a vraty utečte ven.

Vyskočíte do kanálu u továrny.
Kafka (4/6) – Vlevo od tunelu kanalizace.
Projděte tunelem do systému kanalizace. U zamčených dveří vás překvapí stařík, místní obyvatel, ale odemkne vám a nechá vás jít. U kanálu je pracovní stůl. 
Emblém (5/11) – Za mříží odtoku kanálu, kousek pod místem, kde vás překvapil stařec.
Projděte kanálem za roh. Na bedně je Mapa stok. Na křižovatce, projděte vpravo za vodopád, vylezte na bednu a zvedněte Moiru nahoru. U potrubí otočte ventilem a zvedněte jím mříž. 
Kafka (5/6) – V tunelu za vodopádem (po zvednutí mříže).
Tip – Zvednutí mříže pomůže Barrymu. 
V další části tunelu jsou dva výklenky proti sobě. Zvedněte Moiru do výklenku u zdi.
Moira – Nahoře vezměte bednu a hoďte ji dolů, aby po ní mohla vylézt Claire.
Nahoře poberte zásoby.
Emblém (6/11) – V protějším výklenku (je tam vidět i pro Claire nedostupná součástka) mezi sudy.
Tip – Shození bedny pomůže Barrymu. 
Pokračujte tunelem, cestou zničte Vulcanblubbera. Z plošiny nad schody přeskočte na plošinku nad mříží a prolezte nahoru. Dole ventilem otevřete mříž. Nad žebříkem je navíc červená bylinka a cennost (safír).
Tip – Zvednutí této mříže opět pomůže Barrymu.
Nechte Moiru vypáčit dveře a projděte chodbou. V dalším zatopeném sále, přepněte páčkou stavidlo a přejděte přes něj. Projděte velkým zatopeným sálem a skrze velkou rouru nahoru.
Tip – Na křižovatce prolezte dírou vlevo na plošinu nad sálem a sestřelte cennost (rubín) u stropu.
V dalším velkém zatopeném sálu přejděte přes potrubí a prkna. Jedno dlouhé prkno pod vámi ale praskne. Obejděte prasklé prkno (cestou skopněte žebřík pro rychlejší návrat), vylezte nahoru a seskočte za prknem. Po potrubí projděte až na konec kanálu a žebříkem nahoru.

Ocitnete se na vnitřním hřbitově pod věží.
Emblém (7/11) – Dole pod můstkem přes kanál (na hřbitově).
Kafka (6/6) – Na konci zadní chodby u mříže.
Na monolitu uprostřed je Chvála mých bratří (6/15) o lidech, kteří následovali Alex sem na ostrov Zabityj. V chodbě vzadu na stole je Pusťte naše soudruhy (7/15) s popisem čtyř hrobů. Dle popisu vyhledejte a aktivujte čtyři náhrobky.
Tip – Aktivujte hvězdy na hrobech
1) Hvězda hrobu bez náhrobku
2) Hvězda otočená na náhrobku na opačnou stranu.
3) Hvězda na třetím náhrobku od čtvrté hvězdy v řadě o jednu vzadu.
4) Hvězda na poničeném náhrobku.
V chodbě se otevře mříž do pohřební komory s automatem.

MP-AF

– Velmi vysoká kadence a slušný zásobník, avšak hrozně nízké poškození.
– Poškození – 60
– Kadence – 15
– Munice – 40
– Sloty – 3

Pokračujte chodbou, nahoru po schodech a do velké haly paty věže. Za dveřmi nad malým schodištěm je knihovna. Uvnitř na stole Instrukce pro Stuarta (8/15) o vzorcích Urobora z Afriky a dokončení Phobos viru a v knihovně Stuartovo potvrzení (9/15) o věrnosti k Alex navzdory obětem.
Tip – Sestřelte cennost (smaragd) na obraze.
Z hlavní haly vyjděte po schodech na můstek a do dveří vzadu u obvodu. V kanceláři je pracovní stůl a na stolku Dopis od mých krajanů (10/15) s potvrzením správnosti jednání morgana Lansdalea v Terragrigii. Na stole najdete Neilův seznam hostů, dojde vám, že únos vlastně řídil on a přes kameru uvidíte jak ho tajemná žena nakazí Uroborem. V počítači je Neilův seznam kandidátů (11/15) se soupisem všech unesených. Vraťte se do haly a běžte k výtahu. Vyleze z něj Neil a zmutuje.

Boss 4 – Neil

– Neil po mutaci vykazuje podobné symptomy jako klasický Uroboros. Ale především je to obrovská hrouda nabušených svalů. Zblízka rozdává zdrcující údery, dokáže vás smést za běhu nebo chytit a hodit proti stěně.
– Nejzranitelnějším bodem je hlava. Při postupném poškození začne rudnout jak se bude zahřívat až se mu hrudi objeví pulsující oranžová hmota – velice zranitelná část. Rudý Neil ale půjde rozbít betonový sloup z kterého vyteče voda a zchladí se. Během procesu chlazení je bezbranný, takže ideální cíl.
– Neil zmutuje trošku víc a jeho pravačka se změní v chapadlo, které může natahovat do velké vzdálenosti. Rázem je nebezpečný i na dálku. Bedlivě sledujte, když vystřeluje chapadlo a včas uskočte, jinak vás chytí a mrští proti zdi. Zprvu je bossfight celkem pohodový, jakmile má Neil chapadlo, je zle.

Po poražení Neila nastupte do výtahu. Během jízdy vás ale chytí a strhne dolů. 
Moira – Jako Moira se doplazte k pistoli (překonáte svůj strach ze střelných zbraní, neboť jste kdysi dávno zastřelili Barryho bouchačkou vlastní sestru) a zastřelíte Neila.
Tip – Pokud pistoli popadnete jako Claire, tak Neila sice zastřelíte ale Moira nepřekoná strach ze zbraní a v Epizodě 4 bude následovat špatný konec příběhu.
Alex mezitím dokončuje svoji práci, neboť má Natalii.

Kapitola 6
Podivná bytost je Alex Weskerová a chce Natalii ale utečete do kanalizace. Protože Natalii bolí nohy, chvíli ji ponesete.
Tip – Po rozhovoru o Moiře Natalii položíte na zem, takže se pak můžete vrátit a prozkoumat okolí.
Kousek dál u potrubí je Mapa stok. Projděte skrze kanál s potrubím, dále přes velkou halu do místnosti se stavidlem.
Larva (1/6) – Pod kovovým schodištěm u stavidla, které tehdy spustila Claire.
Pokračujte do dlouhého tunelu kanalizace. 
Tip – Pokud Claire otevřela mříž u schodiště, můžete se protáhnout kanálem. Uvnitř je truhla a v ní Kufřík munice Útočné pušky (64-96).
Emblém (8/11) – Na konci kanálu za otevřenou mříží (vedle truhly). 
Projděte kanálem (pozor na Rotten). 
Tip – Pokud Claire v tunelu se dvěma výklenky proti sobě shodila dolů bednu, vezměte ji, položte pod výklenek a vylezte nahoru. Jsou tam zásoby a součástka.
Larva (2/6) – V ústí prvního potrubí zprava v široké chodbě vedoucí k mříži, kterou Claire zvedla.
Tip – Pokud Claire otevřela mříž u vodopádu, můžete projít k sutinám na nichž leží AK.

AK-7

– Solidní útočná puška s velkou kapacitou zásobníku. Je jen o trochu slabší než NSR47.
– Poškození – 75
– Kadence – 7,5
– Munice – 60
– Sloty – 4

Pokračujte skrze tunel. Na okraji je u schodiště pokoj, kde leží mrtvola starce. Najdete tu mobil Moiry. Na stolku je Deník starce (12/15) o přežívání zde po nakažení ostrova. Na zdi je klíč od stok. Odemkněte dveře v chodbičce. Dorazíte do hlavního tunelu stok.
Larva (3/6) – Za mříží vzadu (ještě před stavidlem). 
Natalia – Prolezte dírou a vylezte po žebříku nahoru nad kanál. U červeného světla na zdi je Mapa čističky vody. Ventilem otevřete stavidlo 4, aby Barry mohl projít. Nechte Barryho, aby vás zezdola kryl a ventilem otevřete stavidlo 3.
Tip – Explozivní nádrže můžete shodit dolů, aby je Barry mohl využít.
Tip – V truhle na protější straně (mezi stavidly 3 a 2) jsou vzácné součástky.

Projděte po obvodu kruhového sálu a pokračujte k dalšímu ventilu, kterým zvedněte stavidlo 2.
Emblém (9/11) – Vpravo u stropu po projití stavidlem 2.
Pokračujte dlouhým kanalizačním úsekem a na konci zvedněte stavidlo 1. 
V oblasti za stavidlem 1 je několik Glaspů. Zničte je.
Natalia – Projděte dále vrchem přes potrubí, po žebříku v rohu dolů. Posledním ventilem zvedněte bránu a konečně se sejdete.
V truhle za mříží je Batoh (Barry).
Tip – Po setkání vezměte Natalii zpátky tunelem, je tu mnoho skrytých předmětů.
Společně pokračujte přes roletu a dál. Přejděte po poničených můstcích tunel. Na konci u pravého žebříku je Glasp a nahoře v truhle Kufřík munice Odstřelovací pušky (6-15).
Larva (4/6) – Na hromadě sutin nad pravém žebříkem. Nejprve musíte nad žebřík vyhodit cihlu, protože nahoře žádná není.
Vylezte po levém žebříku a vraty vyjděte ven.

Konečně venku. Vyjděte do kopce, za bránu a pod sebou uvidíte důlní oblast. Projděte po útesu na zničený most a po žebříku dolů.
Emblém (10/11) – Na kontejneru, který prorazil střechu budovy pod žebříkem.
Dole vstupte do budovy. Na stole je Mapa lomu. Prohlédněte kamerový záznam, který sleduje halu plnou těl. Projděte ven, kolem brány a zamčené budovy, a vylezte nahoru k šachtě výtahu. Ovládacímu panelu chybí generátor a vedle na prknech je Příručka generátoru (13/15) o generátoru ve skladu. Sejděte do areálu za bránou a dolů k velkým budovám. Zahlédnete jak nějaké chapadlo stáhne tělo do velké budovy skladu.
Larva (5/6) – Za plotem v uličce mezi skálou a skladem (vlevo). Cihlu musíte přehodit přes plot.
V malé budově vedle je pracovní stůl a na stole Irininy poslední slova (14/15) o zradě Alex a mutaci všech lidí z ostrova. V sousední budově je stroj, kterým zapněte přepravníky po celé oblasti. Vejděte do skladu, bednu s generátorem dejte na přepravník, aby vyjela ven. Při odchodu vás přepadne Dhurlga.
Tip – Dhurlga je nebezpečná bestie s chapadly, kterými si kryje oranžovou kouli (zranitelné místo) svého těla. Je citlivá na oheň, který chapadla spálí, jenže pak bestii zbude jen rudý ocas, bude mnohem agresivnější a jediným útokem vás může chytit a rozmáčknout.
Po dostatečném poškození Dhurgla uteče. Vylezte přes okno ven.
Tip – Využijte bednu s generátorem a vylezte na dva kontejnery dole. Na jednou je munice, na druhém cennost (smaragd). 
Bednu s generátorem dejte na přepravní pás, který ji vyveze na vyšší úroveň. Vylezte tam.
Tip – Opět využijte bednu s generátorem a vylezte na kontejner (munice útočné pušky) a k bedně u skály, v níž je vzácná součástka.
Využijte bednu s generátorem a vylezte na kovovou konstrukci pod mostem. Nahoře nad žebříkem sestřelte oběšence. Vypadne z něj sniperka.

Puška SVD

– Rychlá a vcelku přesná puška. Oproti 1891 má nižší poškození ale větší zásobník a kadenci. 
– Poškození – 500
– Kadence – 1,54
– Munice – 10
– Sloty – 2

Dole umístěte bednu generátoru do ovládacího panelu, zatáhněte za obě páku (k jedné vleze jen Natalie) a zvedněte tak bránu. Proneste bednu generátoru dál a vylezte přes ní k budově. Zevnitř otevřete dveře, zaneste bednu generátoru dovnitř a dejte ji na přepravník v patře. Vylezte po žebříku a až vám bedna generátoru přijede vezměte ji a dejte na další přepravník. Pokračujte nahoru k výtahové šachtě, vyzvedněte bednu generátoru, dejte ji do ovládacího panelu a konečně přivolejte výtah. Během jízdy se zasekne, takže přelezte přes konstrukci a můstky a vylezte na vrchol.

Konečně nahoře.   
Emblém (11/11) – Na pravé budově na opačné straně mostu (viditelné z konce mostu).‘
Na prknech u skály vpravo je Záznam o likvidaci mrtvoly (15/15) o hromadném ničení těl. Cestu dál blokuje brána ale nad výtahovou šachtou je další bedna generátoru. Vzápětí zaútočí Dhurgla a další monstra. Zničte je, položte bednu generátoru do panelu a otevřete bránu. Projděte a slezte mezi betonové trosky.
Larva (6/6) – V rohu na kovových nosnících u betonové stěny. 
Prolezte křovím a vylezte nahoru. U budovu vás přepadne Alex. Srazí vás dolů a chytí Natalii.
Tip – Za sběratelské aktivity třetí epizody (emblémy, kresby, larvy) odemknete v menu extra dokumenty.
Stuartův dopis – Claire Redfueldová (7/12)
za emblémy epizody 3
Alexin dopis – Spencer (8/12)
za kresby Kafky epizody 3
Email od Pierse pro Claire (9/12)
za larvy epizody 3

 

Galerie figurek

 

Raid (E3)

– Třetí část Raid modu přidává dalších 36 úrovní rozdělených do šesti setů po šesti. Celkem tedy 12 různých úrovní.
– Doporučená úroveň postavy pro poslední úroveň Raidu Epizody 3 je 80.

12. Neil Fisher

13. Chris Redfield

 

DLC 20 (18. 3. 2015) – Episode Four: Metamorphosis

– Čtvrtá epizoda kampaně.

Epizoda 4 – Metamorfóza

K 8

Kapitola 7
Alex plánuje probudit Natalii za šest měsíců. Jako Claire vyjedete výtahem do věže.
Kafka (1/6) – Na stropě balkonu nade dveřmi vedoucími dál.
Projděte dveřmi do monitorovací místnosti.
Tip – Přes počítač s monitorem můžete ovládat stavidla. Zpočátku je otevřené levé a zavřené pravé stavidlo ale můžete to přepnout naopak. Stavidla ovlivní situaci pro Barryho.
Po schodišti vyjděte do ložnice Alex. Na stole je Neilovo hlášení (1/18) o vhodnosti Natalie jako schránky, neboť díky přežití Terragrigie prakticky necítí strach a Poznámky o průběhu přesunu (2/18), kde Alex plánuje přesunout své vědomí do těla Natalie. Na nočním stolku jsou Úvahy o Kafkovi (3/18), kde se Alex inspirovala pro přesun duše. 
Kafka (2/6) – V ložnici na obraze v rohu.
Odsuňte panel s akvárkem a zatáhněte páku za ním, což spustí most do věže.
Kafka (3/6) – Pod podstavcem s akváriem (po odtlačení).
Pokračujte nahoru do věže a výtahem do laboratoře. Narazíte na Alex, která se zastřelí!
Emblém (1/10) – V laboratoři Alex za mřížemi na přístrojích (vpravo). 
Věž se začne hroutit. Sjeďte výtahem dolů a přes ložnici se vraťte k vašemu výtahu ale ten se utrhne. Přejděte po obřím kabelu na nižší můstky a přes ně ke dveřím. V místnosti generátorů nalevo je pracovní stůl.
Kafka (4/6) – Na stěně vpravo v místnosti s generátory.
Zničte zámky na mříži a pokračujte. V truhle za mříží je Kufřík Magnum (6-9). Dole pod žebříkem jsou Glaspy.
Tip – Ani Moiřina baterka nedokáže Glaspy odhalit. Jedině zvuky, podivný efekt rozmazaného výhledu nebo kouřová láhev vám pomohou odhalit jejich přítomnost.
Projděte přes dvě patra můstků a dveřmi ven.

Jste venku na plošinách okolo věže. V limitu 05:10 se musíte dostat pryč, jinak vybuchnete i s věží. 
Kafka (5/6) – Na stěně v rohu hned vpravo od dveří.
Emblém (2/10) – Zespodu na kusu plechu po seskočení na nižší plošinu.
Opatrně sejděte níž a okolo stěny.
Tip – Opatrně seskočte na nižší plošinu. V truhle je cennost (diamant).
Pokračujte v seskakování níž. Dole vezměte bednu, položte ji ke krabicím v koutě a přelezte pletivo. Prolezte okolo zdi věže a u propasti za rohem zvedněte Moiru nad pletivo.
Moira – Vypačte pláty na pletivu aby kovové plechy spadly.
Přeskákejte přes plechy a vzadu odtlačte bedny aby Moira mohla ven. Vstupte do věže. 

Po můstcích běžte dál dolů.
Kafka (6/6) – Na zdi mírně vlevo po přejití po dvou spadnutých žebřících.
Utíkejte dál, vyhýbejte se troskám a rychle ničte Glaspy. 
Emblém (3/10) – Mezi obřím kabelem a středovou konstrukcí věže (při probíhání po kabelech).
Pokračujte v útěku ale u východu se zhroutí strop a zavalí Moiru. Nemůžete jí pomoci, jen utečte k díře ve zdi a vyskočte do moře.

Kapitola 8
Opět jako Barry. Po záchraně Claire z ostrova jste byli u ní když ji vezli nemocnicí a tak jste zjistili, že Moira tam zůstala. V současnosti na ostrově k vám přijde Natalie, že Alex odešla. Vydejte se ke stavidlům. V kontejneru (zničte zámek) je pracovní stůl.
Emblém (4/10) – Na vršku sloupu s osvětlením vlevo vedle stavidel.
Tip – Podle toho, které stavidlo Claire otevřela / zavřela, bude jeden kanál přístupný a druhý plný vody.

1) Původní poloha, levé stavidlo je otevřené a pravé je zavřené. Slezte do pravého kanálu.
Larva (1/6) – Na konci pravého kanálu za mříží.
Projděte kanálem a vylezte nahoru mezi kontejnery.
Tip – Jako Natalie prolezte dírou v modrém kontejneru, vzadu vylezte přes bednu na kontejnery, vezměte cihlu a zničte s ní zámek kontejneru v rohu. Uvnitř je pár Rotten a truhla se součástkou. 
Přeskočte na most u jeřábu.
2) Přepnutá poloha, pravé stavidlo je otevřené, levé je zavřené. Slezte do levého kanálu. 
Larva (2/6) – Na zábradlí vedle dvou beden na druhé straně kanálu (nejprve si hoďte cihlu do kanálu a pak nad žebřík).
Projděte kanálem na konci vylezte nahoru a vstupte do budovy. Projděte skrz.
Tip – Zvenčí zničte zámek na dveřích za plotem a jako Natalie prolezte dírou v budově do vedlejší místnosti. Uvnitř je truhla se součástkou a Rotten (kterého vylákejte ven).
Z vršku seskočte na most. 

Na mostu se obě cesty sejdou. Vylezte na jeřáb. Na ceduli je Hlášení o jeřábu 1 (4/18) o vysokém počtu nehod.
Tip – Jeřáb je rozdělen na pět stanovišť u kterých jsou páky. Zatažením se posune rameno jeřábu držící plošinu.
Přitáhněte plošinu k pozici 1 nebo 2, nastupte a nechte se Natalií přesunout naproti. Vylezte po žebříku, přes rameno se vraťte na pravou stranu a skopněte žebřík, aby Natalie mohla nahoru. 
Emblém (5/10) – Od pozice 3 se převezte na levou stranu. Dole pod dírou v podlaze (směrem k pozici 2) je na prasklé konstrukci emblém.
 Z pozice 3 se přesuňte (oba) na levou stranu. Na ceduli je Hlášení o jeřábu 2 (5/18) o riziku pádu z jedoucího jeřábu. Přitáhněte plošinu k pozici 5, nastupte a nechte se Natálii přesunout naproti. Během jízdy vystupte na pravou stranu, kde u mrtvoly leží Brokovnice TAP-194 a Poslední slova obsluhy zdymadla (6/18) o zoufalém muži, kterého děsily přeměny šech lidí na ostrově. Nechte Natalii, aby vám poslala plošinu a během jízdy nastupte. Z levé strany vylezte po žebříku na rameno jeřábu, nechte ho Natálií přesunout k pozici 5 a skopněte žebřík, aby Natalie mohla nahoru. Konečně můžete pokračovat k budově nad jeřábem a přes ní dál. Projděte tunelem a vyjdete u dolu. Přejděte dvůr a po schodech v rohu nahoru. V budově skladu je pár zásob. Z vršku schodiště skočte na koleje. 
Emblém (6/10) – Na posledním vozíku zezadu (před zasypaným tunelem). 
Přeskočte na důlní věž a dolů. 
Larva (3/6) – Na zdi pod schodištěm dvorku s výtahem. 
Nastupte do výtahu a sjeďte dolů.

V místnosti vlevo na stole je Mapa dolu a Varování: jedovatý plyn (7/18) o plynu v zamořených chodbách.
Tip – Dlouhý pobyt v plynem zamořených chodbách vás zabije.
Proběhněte zamořeným tunelem. Několik chodech je slepých (bývají tam zásoby) a v centrální místnosti jsou zamčené dveře bez proudu. Proběhněte chodbou s Rotten a nahoře pákou zapněte proud. Vraťte se, proběhněte dveřmi a utíkejte přes chodby až k centrální šachtě. Uprostřed je pracovní stůl a vedle Načmáraná poznámka horníka (8/18) o unikajícím plynu. I výtahu je aktivační panel ale chybí klíč. Vydejte se dveřmi vlevo. V plynem zamořeném sálu odtlačte důlní vozík u zdi.
Natalie – Prolezte dírou za vozíkem a zevnitř otevřete Barrymu.
Z místnosti vezměte bednu, položte ji ke schodům v sále a vylezte nahoru. V kanceláři je aktivační klíč výtahu a Deník horníka 1 (9/18) o hornících, co se ztrácejí v laboratořích dole. Vraťte se do hlavní šachty.
Tip – Pokud aktivujete výtah a sjedete dolů, plyn dole vás zabije.
Přejděte most a do zadních dveří. Je tu plynem zamořená jeskyně a cestu dál blokují dveře bez proudu. V budově pod vámi je Deník horníka 2 (10/18) o Alexiiných pokusech na hornících.
Tip – Odtlačte důlní vozík dlouhým tunelem vpravo. Zpřístupníte dvě místnosti se zásobami.
Projděte tunelem vlevo a odtlačte důlní vozík.
Larva (4/6) – Odtlačte vozík jen tak abyste mohli projít okolo něj (ne až do kouta). Larva je za vozíkem na stěně. 

Na konci slepého tunelu na dřevěné konstrukci je magnum.

Magnum 2005M

– Velmi mocná magnum pistole s ohromnou silou.
– Poškození – 1100
– Kadence – 1,50
– Munice – 6
– Sloty – 1

Proběhněte zamořeným tunelem a na konci po schodech. V sále s můstky je Dhurgla a Slingeři ve výklencích okolo. Velmi opatrně je zničte. Nahoře pákou zapněte proud. Vraťte se do hlavní jeskyně, projděte dveřmi dál a dostanete se k panelu, kde zapněte filtraci (to odsaje plyn z šachty). Nastupte do výtahu, aktivujte ho klíčem a sješte na dno. 
Emblém (7/10) – Na dně šachty, vysoko na kovových nosnících hned proti výtahu.
V tunelu jsou velká vrata a elektronický panel.
Natalia – Aktivujte panel, ten rozpozná vaše otisky a dveře se otevřou.

Sejděte do podzemí. V kontrolní místnosti v hale plné těl je Záznam o přesunu vzorku (11/18) o vybrání zásilky obyvatel jako vzorků. Přejděte most do podzemního sídla. Na křižovatce jděte vpravo, ve společenské místnosti na stole je Deník ředitele výzkumného zařízení 1 (12/18), dle kterého začal pracovat na T-Phobos viru, který aktivuje strach. Zpátky na křižovatku a chodbou vlevo. Přes knihovnu obejděte mříž.
Tip – Sestřelte cennost (smaragd) nahoře na mříží.
Na konci chodby sejděte po schodech dolů. 
Emblém (8/10) – Pod schody mezi bednami (viditelné od stěny).
Chodba vede do laboratoře plné Revenantů v kádích.
Tip – Pokud nádoby zničíte, Revenanti vylezou ven.
Larva (5/6) – Na vršku levé zadní nádoby s Revenantem.
Projděte chodbou doprava vedoucí k velkému kontrolnímu panelu nad halou. Na kontrolním panelu je Mapa podzemního výzkumného zařízení a Hlášení o viru Uroboros (13/18) se specifikací viru působícím na mrtvoly. Dole pod schody je pracovní stůl a bedně Deník výzkumníka (14/18) o zkoumání Urobora díky vzorkům od Stuarta. Za dveřmi pod schody je u mrtvoly bezpečnostní karta Úroveň 1. V mezipatře na bedně je Záznam o odstranění vzorku (15/18) o klíčích u těla zabitého výzkumníka v márnici. Dveře nad schody i dole do haly vyžadují vyšší úroveň karty, takže se vraťte celou cestu zpět. Z laboratoře s Revenanty pokračujte doleva do oblasti márnice. V truhle na pitevně ke Kufřík Magnum (6-9). Kartou (úrovně 1) odemkněte dveře ke skladu. V zadním skladu v polici je Zpráva výzkumníka (16/18) o kartě vyšší úrovně u ředitele. V márnici ve schránce na mrtvoly je Revenant a hlavně klíč se symbolem. Vraťte se po schodech nahoru. Klíčem (symbol) odemkněte dveře nad schody, uvnitř je sklad (zásoby). Přes knihovnu a křižovatku se vraťte do společenské místnosti a klíčem (symbol) odemkněte kancelář ředitele. Na pultu je Deník ředitele výzkumného zařízení 1 (17/18), o dokončení T-.Phobos viru a začátku práce na Uroboru. 
Tip – V truhle za pultem je vzácná součástka.
Ve skladu je bezpečnostní karta Úroveň 2. Jděte na křižovatku, klíčem (symbol) odemkněte dveře ve vstupní chodbě a po schodišti sejděte k velké hale. Kartou (úroveň 2) otevřete halu do experimentální laboratoře. Prolezte do skladu.
Emblém (9/10) – U výtahu pod pletivem kryjícím kanál v podlaze.
Pákou přivolejte výtah. Zaútočí spousta monster včetně Revenantů, Slingerů, Glaspů a jedné Dhurgly. Zničte je a výtahem sjeďte do hlubin. Projděte tunelem plným panenek.
U obětovaného medvídka je Nenávist k Natalii (18/18) podle které se Alex díky viru dostala do Natalie jen částečně ale její vědomí setrvalo v zmutovaném těle.
Larva (6/6) – Na špici pasti visící ze stropu. 
U mučících nástrojů je pracovní stůl. Překonejte kamenný most v jeskyni a vstupte do laboratoře Alex.

Boss 5 – Zmutovaná Alex

– Zmutovaná Alex je podivná kreatura složená ze dvou částí spojených mechanickou páteří. Umí se schovávat v šachtách, plivat kyselinu jako Slinger a šířit jedovatý plyn. Jinak ale útočí především zblízka svýma dlouhýma rukama.
– Zranitelným místem Alex je oranžová koule na hrudi, kterou si však pečlivě chrání. Po tvrdých zásazích se na krku Alyx vytvoří pohyblivá hmota, což je další zranitelné místo. Když Alex hodně poraníte, může ji to tak ochromit až se převalí na záda a odkryje hruď. Ideální cíl.
– Využívejte Natalii k tomu, aby odhalila pozici Alex. Natalia ji uvidí přes kouř a uvidí ji i v šachtě.
– V areálu je spousta zásob a cihel, ale házet na Alex cihly moc nepomůže. Spíše využijte magnum a sniperku. Je důležité držet se od Alex co nejdál, ale zároveň ji neztrácet z očí.

Tip – Pokud Neila zastřelila Claire (kapitola 5) následuje špatný konec, kdy vás Alex odrazí stranou, chytí Natalii a její podstata se přesune do ní.
Tip – Pokud Neila zastřelila Moira, příběh ještě pokračuje.
Alex chytí Natalii ale dorazí Moira a střelbou ji zažene.  

Final boss – Alex Wesker

– Pronásledujete Alex ven na útes kam přiletí i Claire.
– Jako Barry čelíte Alex přímo dole na útesech a v jeskyni, Claire sedí ve vrtulníku se sniperkou SVD (má nekonečno munice) a žádné nebezpečí vám nehrozí.
– Mezi hrdiny nemůžete volně přepínat, ale přepínají se automaticky dle toho, kde se nachází Alex. Když je Alex venku na útesu, můžete ji střílet za Claire, když Alex zaleze do jeskyně, musíte jí jako Barry utéct zase ven.
Emblém (10/10) – Na stěně rozpadlého bunkru vlevo na vršku skály (za Claire).
– Prostor jeskyně je poměrně spletitý. Je tu několik východů, které vedou na útesy venku. Proto i do jeskyně budete přicházet z mnoha různých vchodů a je kvůli tomu těžké se zorientovat. V jeskyně je spousta věcí v bednách a také explozivní sudy. Jako Barry se ale nesnažte moc bojovat, maximálně hodit zápalnou lahev, či odpálit sud. Spíše hledejte co nejrychleji únikovou cestu na útes, to aby Claire mohla střílet.
– Nejzranitelnějším místem Alex je stále její oranžový vak na hrudi. Nemůžete-li ho trefit, miřte na hlavu.
– Pokud Alex dostatečně poškodíte, Barry Claire řekne, aby použila silnější kalibr. Tehdy vytasí raketomet. Stačí Alex zasáhnout a je po všem. Pokud minete, musíte nabít další raketu.

Zničením Alex konečně zastavíte zlo ostrova a společně odletíte.
Titulky…
Tip – Za sběratelské aktivity třetí epizody (emblémy, kresby, larvy) odemknete v menu extra dokumenty.
Stuartův dopis – Wesker Projekt (10/12)
za emblémy epizody 4.
Stuartův dopis – Natalia Kordalexin (11/12)
za kresby Kafky epizody 4.
Email od Jill pro Barryho (12/12)
za larvy epizody 4.

Cennosti poprvé sehnatelné v epizodě 4
2000 BP – Diamant

 

Bonusy

NG+ a EX zbraně
– Pokud během NG+ budete používat bonusové zbraně s označením EX, nemůžete získat vyšší rank kapitoly než C a nezapočítá se odehraný čas kapitoly.

Chicago Typewriter

– Dokončit hru na obtížnost Casual a koupit v obchodě (10 000 BP).
– Gangsterský samopal s nízkým poškozením ale brutální rychlostí a gigantickým zásobníkem.

– Poškození – 90
– Kadence – 30
– Munice – 100
– Sloty – 1

Kuše (EX)

– Dokončit hru na obtížnost Normal a koupit v obchodě (10 000 BP).
– Pomalá ale velmi přesná a tichá kuše.

– Poškození – 300
– Kadence – 0,67
– Munice – 1

Krátký meč (EX)

– Dokončit hru alespoň na obtížnost Normal s rankem S ze všech kapitol a koupit v obchodě (20 000 BP).
– Meč nahrazuje Claiřin a Barryho nůž. Má mnohem větší poškození a dosah.

Mlýnek na maso (EX)

– Dokončit hru na obtížnost Survival a koupit v obchodě (50 000 BP).
– Pedrova vrtačka schopná drtit monstra na malou vzdálenost. Solidní účinnost a nevyžaduje munici.

– Poškození – 80

Katana (EX)

– Dokončit hru v Invisible módu (neviditelná monstra) a koupit v obchodě (50 000 BP).
– Katana nahrazuje páčidlo Moiry, je extrémně rychlá i účinná. Likvidace nepřátel jde jako po másle.

Bubble Gun (EX)

– Dokončit hru v Countdown módu (hra na čas) a koupit v obchodě (50 000 BP).
– Bubble zbraní může Natalie během označování zastavit na čas monstra v bublině.

Raketomet (EX)

– Dokončit hru do 3h a koupit v obchodě (50 000 BP).
– Raketomet s nekonečným množstvím munice. Síla rakety zničí téměř vše.

 

Kostýmy

 

Galerie figurek

 

Raid (E4)

– Čtvrtá část Raid modu přidává dalších 18 úrovní rozdělených do tří setů po šesti plus finálovou omega úroveň. Celkem tedy 7 různých úrovní.
– Doporučená úroveň postavy pro poslední úroveň Raidu Epizody 3 je 85.

14. Alex Weskerová

Code Red
– Po odehrání všech úrovní Raidu se odemkne pro každou z nich speciální čtvrtý stupeň obtížností zvaný červený kód. V něm mají nepřátelé úrovně vysoko přes 100, avšak doporučená úroveň je jen 90. Zisk kompletních medailí je proto velice náročný.

 

DLC 21 (18. 3. 2015) – Extra Episode: The Struggle

– Extra epizoda kampaně vyplňující dobu, kdy Moira přežívala 6 měsíců na ostrově.

Boj o přežití

K11

Etapa 1
Jste Moira. Stařík Evgeny vás zachránil a po nějaké době jste s ním na lovu v lese. Do začátku máte pistoli MSM a baterku.
Tip – Baterka nyní slouží jako klasická zbraň zabírající slot v inventáři. Nejsou tu žádné ukryté věci ale můžete s ní oslnit nepřátele.
Tip – Můžete přepínat mezi postavami. Moira může střílet, bojovat a sbírat věci. Evgeny má pouze sniperku M1891/30 a hromadu nábojů ale může také házet lahve.
V domku je pár zásob a samopal MP-AB50. Vyjděte do lesa. V limitu 12:00 musíte dokončit etapu.
Příděly – Nasbíráním 50 bodů jídla získáte příděl (maximálně 5 přídělů). Příděl slouží jako život. Pokud zemřete, můžete etapu opakovat ale přijdete o jeden příděl. Pokud nemáte příděly, končí celá epizoda neúspěchem. Hodnota zvěře:
Pavouk – 5
Králík – 15
Krysa – 20
Had – 50
Projděte lesem, cestou nalovte zvířata (hlavně králíky) a pokračujte bránou. Na útesu v domku s plotem je brokovnice M147S. Cestou dál narazíte na pár Orthrus a v baráku vlevo od křižovatku jsou Afflicted. Pokračujte k pile. Zničte Afflicted v areálu tábora.
Tip – V domě vpravo (u jeřábu) je spousta zásob ale také Iron Head.
Bránou opusťte pilu.

Etapa 2
Po nějaké době jste u svého úkrytu v kanalizaci kam jste omylem přivedli monstra. V oblasti u stavidla 1 zničte 17 nepřátel (Afflicted, Splodeři a pár Iron Head).
Poté se přesunete na ochozy nad kanálem. V limitu 05:00 projděte od stavidla 2 až ke stavidlu 4, kde jsou zásoby Evgenyho, včetně brokovnice TAP194.
Nyní se vrátíte do kanálu (mezi stavidly 4 a 2) a tady zničte 30 monster. Nově tu budou i Vulcanblubbeři, takže opatrně. Po zabití všech je hotovo.

Etapa 3
Uběhlo 6 měsíců a ostrov zaplňují nová monstra (Uroboros vir). V limitu 15:00 prozkoumejte vesnici plnou Revenantů a poberte zásoby.
Tip – Pokud si vás Revenanti všimnou, máte jen 0:30 na útěk z oblasti (úzké stezka u osady), jinak zemřete. Pohybujte se tiše a Revenanty zabíjejte jen tichými zbraněmi (zezadu nebo zápalnou lahví).
V modrém baráku na okraji (první dům zprava) je AK-7 a v baru Wossek magnum Model 329. Prozkoumejte i zbytek osady a poté se přesuňte k místu ukončení lovu.

Etapa 4
Našli jste informace o Irině, dceři Evgenyho a tak se vydáváte k lomu. Nahoře nad lovem zničte 8 monster (Revananti a Dhurgla).
Přesunete se dolů k přepravníkům a budovám před bránou. Zničte 32 nepřátel (Rotten), což není nic těžkého.
Poté se přesunete za bránu k budově skladu.
Tip – Ve velkém skladu je raketomet!
Zničte zbylých 16 monster (Revananti, Slingeři a Dhurgly). Především na Dhurgly využijte raketomet a ty nejsilnější zbraně (magnum). V budově pak najdete poslední dopis od Iriny, což Evgenyho velmi zasáhne. Po nějaké době se zamkne ve svém úkrytu, aby tam zemřel a vy se vydáte do jeskyně, kde právě Barry bojuje s Alex..

 

Kostýmy

 

Galerie figurek

 

Raid (DLC)

– Pátá část Raid modu v rámci DLC přidává už jen novou postavu a pár výzev.

15. Evgeny Rebic

 

DLC 22 (18. 3. 2015) – Extra Episode: Little Miss

– Extra epizoda kampaně vyplňující dobu, kdy Natalie unikla Alex.

Malá slečna

Little Miss

Etapa 1
Během pobytu ve stroji k vám mluví méďa Lottie a pak se objeví tená Natalie, stejná jako vy. Proberete se v kanalizaci. Od počátku máte Dopis od Lottie 1 (1/4).
Tip – Můžete přepínat mezi postavami. Natalie může manipulovat s věcmi a házet kouřové granáty ale ještě nedokáže vidět monstra přes zdi. Temná Natalie monstra vidět může a ony ji naopak ne. Nemůže ale s ničím manipulovat.
Tip – Pokud vás monstra spatří, je konec.
Opatrně projděte kolem Revenantů a dál přes kanál. Překonejte místnost s potrubím a velkou halu, dále místnost se stavidlem a dlouhý kanalizační tunel. Revenantů je málo, takže není těžké se jim vyhnout. Na křižovatce jděte vpravo a u pletiva je Dopis od Lottie 2 (2/4).

Etapa 2
Jste před vstupem do věže. Vlevo na autě na konci ulice je kouřová lahev.
Tip – Využívejte kouře abyste prošli kolem Revenantů.  
Pronikněte do domu (modré dveře). V bytech jsou další dvě kouřové lahve. Využijte je a projděte přes sklad ven a přes nadchod do nemocnice. Protože v chodbě stojí Revenant, prozkoumejte operační sál pod dírou v pokoji, ve vhodný moment seskočte (v sále je kouřová láhev) a vyhněte se Revenantům. Po schodech nahoru a dveřmi za Revenantem v chodbě ven. Vyhněte se Revenantovi před nemocnicí, projděte přes autobus a přesw dětské hřiště pronikněte do skladu. Proklouzněte přes velký sklad (je v něm kouřová lahev) a přes uličku do bytového domu. Protože v patře je Revenant, projděte modrými dveřmi ven. Na troskách před barem je kouřová lahev. Velký vraty vyjděte z města. Revenanta na silnici zneškodněte kouřem a projděte do tunelu. Na jeho konci je Dopis od Lottie 3 (3/4).

Etapa 3
Jste u zničených domů poblíž osady. Vzadu u domu je kouřová lahev, kterou využijte a projděte kolem Revenantů k modrým vrátkům. Dole u dalšího domu je Glasp.
Tip – Glaspy může vidět jen Temná Natalie.
Vyhněte se monstru, obejděte dům, mezi troskami vezměte bednu a položte ji k dřevěným prknům u útesu, abyste vylezli nahoru.
Tip – V keřích se můžete ukrýt.
Projděte po stezce nahoru. Vpravo na rohu budovy je kouřová lahev. U trosek před budovou vezměte bednu, položte ji k prknům u skály a vylezte nahoru. U dalšího domu je Glasp a v uvnitř za stolem kouřová lahev. Využijte ji a projděte přes tunel (další Glasp je před ním). Vyhněte se posledním Glaspům u radiostanice, projděe přes ní a na mostě je Dopis od Lottie 4 (4/4). Ukáže se, že Lottie byl jen trik Alex jak vás coby Temná Natalie ovládnout. Zůstanete sami na pláži, když právě přijíždí Barry.

 

Kostýmy

 

Galerie figurek