Remastrovaný díl prvního Resident Evilu vyšel pro PC roku 2015, což je osmnáct let po vydání originálu. Ačkoli jak se to vezme, neboť tento remaster je založený na již remasterované konzolové verzi z roku 2002. Nedá se říci, že je remaster dokonalou předělávkou, jelikož krom moderní grafiky, nazvučení a optimalizace nabízí i pár novinek, včetně nových oblastí. Ale přesto myslím, že jde o kvalitní náhradu, díky které může každý začít slavnou sérii od samého počátku, aniž by si musel těžce zvykat na původní hru, která je dnes už přeci jen hodně zastaralá.
Resident Evil je klasickým akčním hororem založeným na neznámém prostředí v němž se ocitne skupina lidi, kteří, jak už to bývá, postupně umírají. Celá hra se odehrává v rozsáhlém sídle uprostřed lesů. Staré obrazy, tajné místnosti, svícny… Projdete jak samotné sídlo, tak i okolní pozemky a rovněž podzemní prostory hluboko pod povrchem. Zkrátka ideální prostředí na ponurý příběh.
Je třeba říci, že RE 1 je hororová akční adventura. To slůvko „adventura“ bych zdůraznil, protože průzkum prostředí (včetně komentování aktivních míst), sběr a používání předmětů i řešení logických hádanek hraje velice důležitou roli. Akční složka je rovněž zásadní, nicméně až na výjimky (obvykle boj s bossy) nejsou akční pasáže nijak zvláště komplikované. Spíše než „jak monstrum zabít“ budete přemýšlet nad tím, čím ho zabít, aby vás to stálo co nejméně prostředků nebo zda s ním vůbec bojovat. Munice je totiž vzácná, léčivo také a tak se nedá říci, že by likvidace protivníka byla za každých okolností nejlepší. Kolikrát je užitečnější se prostě nepříteli vyhnout nebo mu utéct.
Zajímavá je volba hrdinů. Můžete si vybrat, zda dáte přednost Chrisovi nebo Jill. Oba jsou členy jednotky STARS, oba se dobře znají, oba patří mezi největší hrdiny celé série, ale na každého čeká trochu odlišný průběh. Navíc, každý hrdina má odlišný počet míst v inventáři, má své jedinečné předměty a bude úzce spolupracovat s jinými vedlejšími postavami. V podstatě se dá s trochou nadsázky říci, že Resident Evil má dvě kampaně, přestože prostředí kterým budete procházet a zhruba 90% situací jsou za oba hrdiny stejné. Jak je u celé RE série zvykem – opakovaná hra vám může nabídnout i nové prvky. V tomto případě je to možnost měnit obleky hrdinů a využívat bonusové zbraně (pokud jste je ovšem dokázali vyhrát).
Za zmínku stojí velice omezený inventář a rovněž omezené uložení hry. Neustále musíte zvažovat nad tím, co si vzít s sebou a rovněž, zda má smysl teď uložit hru a riskovat, že až opravdu půjde do tuhého, nebudete mít možnost ukládat. Dalším výrazným prvkem je práce s kamerou. Kamera není dynamická – nesledujete hrdinu zpoza ramene, jak je u moderních her zvykem. Pro několik prvních dílů série RE platí, že kamera je fixní a hráč tak neustále vidí scénu z různých úhlů. Slyšíte před sebou neznámý řev, ale kamera tam nevidí. Nevíte, jestli je monstrum na druhém konci chodby anebo jen metr od vás. Můžete se vzdálit a vyčkávat anebo jít blíž aby se změnila kamera a vy viděli víc. Tento způsob kamery značně přispívá hororovému zážitku, ale rovněž může být velice nepraktický. I zkušení hráči budou mít zprvu problémy a budou si muset na tento styl zvykat. Ale nakonec to zvládnete tak dobře, že nebudete mít potíže ani s určováním směru chůze postavy, který se při každé změně úhlu kamery mění.
Co dodat závěrem? Resident Evil opravdu není hra pro netrpělivé hráče, kteří mrňavý inventář, kameru, zdlouhavé otevírání dveří a další základní i atmosféru budující prvky prohlásí za zbytečnost a hru vypnou, aby se mohli vrátit k bezduchým střílečkám u nichž postačí IQ houpacího koně. První Resident Evil je jedinečnou hrou, kterou mohu vřele doporučit každému, kdo od počítačové hry očekává zážitek, na němž se bude sám podílet. Tohle je remaster hry ze starých časů. Hra se nesnaží přizpůsobit vám, nesnaží se vám to dělat snadné a ani pohodlné. Hře je jedno, jestli jste zapomnětlivý důchodce, idiot, nebo usmrkánek s poruchou soustředění. Tahle hra má svá pravidla, jejichž cílem ale není zavděčit se všem. Buď se pravidlům přizpůsobíte, přivyknete si na ně a užijete si hru, protože pochopíte, že bez těch pravidel by RE nikdy nebyl takový jaký je, anebo máte holt smůlu.
Hodnocení – 85%
Herní doba – cca 9,5h
Hrdinové
Chris Redfield
– Člen zvláštního policejního týmu Raccoon City – S.T.A.R.S.
– 6 slotů v inventáři / 1400 HP / vyšší poškození nepřátelům
– Zapalovač v trvalé výbavě
– Oproti Jill může získat Plamenomet.
– Bude spolupracovat s Rebeccou.
Jill Valentine
– Členka zvláštního policejního týmu Raccoon City – S.T.A.R.S.
– 8 slotů v inventáři / 960 HP / nižší poškození nepřátelům
– Paklíč v trvalé výbavě
– Oproti Chrisovi může získat Granátomet
– Bude spolupracovat s Barrym.
Sídlo
V Raccoon City jsou hlášeny podivné útoky na obyvatele, kteří byli snědeni. Speciální policejní jednotka STARS zkoumá okolní lesy. Tým Alfa se vydává ve vrtulníku pátrat po ztraceném týmu Bravo. Naleznou zřícený vrtulník ale v lesích jsou přepadení smečkou agresivních psů. Foresta zabijí, zbytek týmu utíká. Tým se v nastalém zmatku rozdělí a do vily, která poskytuje úkryt, se hlavním vchodem dostane jen Chris, Jill a kapitán Wesker, zatímco Barry se kamsi ztratí. Wesker vyšle Chrise aby prohlédnul jídelnu. Od počátku máte základní výbavu a Manuál STARS (1/10) ohledně ovládání hry.
Nůž (Chris)
– Základní zbraň Chrise. Nůž, který používal v Air Force. Poslouží při boji zblízka ale je to nouzová věc. Poškození je nízké a dosah minimální.
Zapalovač – Je trvalou součásti Chrisovy výbavy zatímco Jill jej musí nejprve najít jako běžný předmět. Slouží k zapalování některých svící a také oleje pro upalování mrtvol.
Tip – Můžete se zkusit vrátit do haly ale Wesker vás pošle zpět.
Jill – Do vily se společně dostane Jill, kolega Barry a Wesker, zatímco Chris se ztratí. Wesker pošle vás a Barryho do jídelny. Základní výbavou Jill je bojový nůž a pistole. Tu ale Chris sežene až později.
Nůž (Jill)
– Základní zbraň Jill. Její osobní nůž pro boj zblízka. Poslouží při boji zblízka ale je to nouzová věc. Poškození je nízké a dosah minimální.
Pistole
– Základní bouchačka STARS týmu. Má nízkou účinnost, ale munice bývá vcelku hodně. Pistole je dobrá proti slabým monstrům jako je zombie, či pes. Pro většinu první kapitoly to bude vaše nejlepší kámoška.
– Chris pistoli získá o trochu později.
– Munice 15
V jídelně stole je inkoust a opodál psací stroj.
Tip – Inkoustové pásky slouží k ukládání hry na psacím stroji.
Všimněte si hodin a obrazu se vzájemně probodnutými šermíři. Nad krbem je znak.
Tip – Předměty v inventáři můžete otáčet a prozkoumávat. Úhel pohledu někdy umožní odhalit zajímavé informace o předmětu. Než najdete odkládací bednu, může být ošemetné brát všechny předměty a zahltit inventář. Znak ale můžete vrátit zpět nad krb.
Projděte dveřmi a doleva. Narazíte na mrtvolu kolegy Kennetha Sullivana, na které hoduje zombie! První zombie Resident Evilu! Raději utečte zpět do hlavní haly. Wesker s Jill jsou pryč ale na zemi leží pistole.
Jill – Po objevení zombie utečte zpět do jídelny. Barry ji zastřelí (ale při odchodu se zase zvedne a odejde). Vraťte se do haly ale Wesker je pryč. Prohledejte halu. Barry se oddělí a nechá vám paklíč.
Šperhák – Slouží k páčení obyčejných zámků. Chris na jejich otevření potřebuje staré klíčky, ale Jill může dveře otevřít rovnou (žádné klíčky ve své kampani nemá).
Tip – Zkuste otevřít vchodové dveře. Jeden pes ze smečky venku vběhne dovnitř.
Dvojitými dveřmi v přízemí východního křídla vejděte do galerie se sochou uprostřed. Průchod vzadu kryje skříňka. Vylezte na ni, seskočte do průchodu a zezadu skříňku dostrkejte k soše.
Tip – Některé skříně, či bedny lze odtlačit a také na ně vylézt. Pokud uděláte chybu a předmět natlačíte třeba do rohu místnosti, nezoufejte, neboť stačí odejít z místnosti a vrátit se – předmět bude na původním místě.
Vylezte na skříňku a seberte Mapu přízemí P01 sídla. V průchodu vlevo je odkladiště věcí a dýka ale při návratu vás přepadne zombie.
Vedlejší zbraň – Dýka
– Dýku používá Chris i Jill. Je to základní vedlejší zbraň, kterou při napadení poraníte nepřítele a vyhnete se zranění.
Protože dveře dál jsou zamčené, vraťte se do haly a běžte k mrtvole Kennetha. Má u sebe Kennethovu kazetu (2/10). Běžte dál a dorazíte do místnosti s klecí. Leží zde zásobník pistole (váš první) a dvě zelené bylinky. Klidně je vezměte a rovnou zkombinujte, ať máte silnější léčivo.
Bylinky – Existují tři bylinky (zelená, červená, modrá). Zelené obnovují zdraví, červené posilují účinek zelených a modré léčí otravu. Bylinky se dají kombinovat.
Z + Z = Zelený prášek (střední HP)
Z + M = Zelenomodrý prášek (malé HP + léčí otravu)
Z + Č = Zelenočervený prášek (max HP)
Z + Z + M = Velký zelenomodrý prášek (střední HP + léčí otravu)
Z + Z + Z = Velký zelený prášek (max HP)
Z + Č + M = Velký rezavý prášek (max HP + léčí otravu)
Vyjděte po schodišti do patra a pokračujte rovně nahoru na půdu. Půda končí zamčenými dveřmi a je tu mnoho soch se štíty. Uprostřed je klíč sídla ale jak ho seberete, stěny vám odříznou cestu a socha za vámi vás pojede rozsekat! Rychle klíč vraťte zpět. Zatím ho neodnesete, takže o patro níž a jděte chodbou se zrcadly. V cestě stojí zombie, tak pozor. Na konci zrcadlové chodby seberte zlatý šíp ze sochy anděla, prozkoumejte ho (v inventáři) a sejměte hlavici šípu. Dveře vedou na balkon nad jídelnou. Na opačná straně je socha s modrým drahokamem v ruce. Sochu odtlačte do místa, kde je mezera v zábradlí a shoďte ji dolů do jídelny, kde si modrý drahokam vyzvedněte. Dveřmi vyjdete do patra hlavní haly. Dveřmi v mezipatře haly jděte ven. Na hřbitově najdete náboje bročky (vaše první) a hlavně fresku anděla na konci cesty. Do fresky dejte hlavici šípu a odkryje se schodiště do hrobky. Dole je čtveřice fresek s tvářemi, rakev u stropu a podstavec s knihou kleteb. Prohlédněte knihu, na zadní straně je klíč sídla (meč) a uvnitř Kniha kleteb (3/10) o čtyřech maskách, co probudí zlo.
Tip – Klíče odemykají různé zámky po celé oblasti, vždy s odpovídajícím znakem.
Vraťte se do haly.
Jill – Po nějaké době, při návratu do hlavní haly z galerie, narazíte na Barryho, který vám dá kyselinové granáty. Pak se zase rozdělíte.
Přes jídelnu a chodbu sejděte do sklepa (okolo výtahu) a odemkněte klíčem meče. Dole je špinavá kuchyně s nefunkční výtahem. Je tu pár zásob a váš první starý klíček.
Starý klíč – Obyčejné klíčky slouží k odemčení obyčejných dveří. Všechny jsou stejné a pasují do každého obyčejného zámku. Klíčků je dostatek, takže se nemůže stát, že narazíte na dveře, pro něž už nepůjde sehnat klíček. Jill má namísto klíčků šperhák, kterým obyčejné zámky otevře kdykoli.
Cestou zpět vás překvapí zombie, která sleze do kuchyně. Zničte ji (i případné další) a jděte ven. Běžte do patra nad jídelnou a odemkněte klíčem meče dveře v rohu. Chodba vede okolo schodiště po němž sejděte a dole pod ním je ošetřovna. Na stole je dokument Spalování těl (4/10) o tom, že pouze zničení hlavy nebo spálení těla zcela vyřídí zombie, které jinak mohou časem ožít, dále psací stroj a bedna skladu.
Tip – Bedny skladu jsou navzájem propojené a slouží pro ukládání předmětů.
Tip – Už od počátku ve skladu najdete pár itemů (v závislosti na obtížnosti). Standardně to bude inkoustová páska, munice pistole a sprej první pomoci.
Sprej – Plně obnoví zdraví. Neléčí však otravu! Obecně se však jedná o velmi cenný a užitečný předmět.
Vydejte se na další průzkum. Vedlejší dveře (za rohem) odemknete klíčkem (Jill je vypáčí). Uvnitř je granát (nebo baterie za Jill), rozbitá brokovnice a v šuplíku stolu najdete inkoust. Na zemi je kanystr.
Tip – Kanystr je zdroj paliva na doplnění lahvičky pro spalování mrtvol. V každém kanystru je určitý počet dávek (dle obtížnosti).
Vedlejší zbraň – Oslepující Granát
– Granátem nepříteli ucpete tlamu a střelbou pak vyvoláte explozi. Můžete také počkat, dokud granát sám neexploduje. Granáty používá jen Chris.
Vedlejší zbraň – Paralyzér (baterie)
– Baterie do paralyzéru dokáže zasaženého nepřítele ochromit a na čas vyřadit z boje, takže ho lze snadno zlikvidovat. Paralyzér používá jen Jill.
Zpět do haly a vydejte se do východního křídla. Klíčem (meč) odemkněte dveře v galerii za sochou.
Tip – V rohové chodbě jsou dvě skříňky, které odtlačte. Pod nimi je dýka a munice pistole.
Pokračujte až dorazíte ke dveřím od koupelny. Vypusťte vanu ze které vyleze zombie. Po jejím zabití vezměte z vany starý klíč a odemkněte jím plechové dveře v chodbě (Jill je vypáčí). Na terase je několik bylinek, herbicid a kanystr.
Tip – Může se stát, že přes plot na terasu skočí pes. Dávejte pozor.
Pokračujte chodbou a vstupte do bočních dveří. Je tam podivná čtvercová místnost a za ní pracovna s dýkou a inkoustem. Na zdi na držáku je brokovnice!
Brokovnice
– Brokovnice je silná zbraň na odolnější nepřátele. Munice je zpočátku málo, takže na zombie je lepší použít jiné zbraně. Ovšem na Crimson Head a na psy je bročka ideální.
– Munice 6
Jenže až bročku seberete, čtvercová místnost se uzamkne, začne sjíždět strop a budete se muset rychle vrátit a brokovnici nechat na držáku. Vyměňte brokovnici za tu rozbitou a můžete si ji odnést.
Jill – Nemusíte se bát smrti ve čtvercové místnosti. Na poslední chvíli vám zvenčí otevře Barry, takže si brokovnici můžete odnést aniž byste ji vyměnili za tu rozbitou. Item rozbité brokovnice vám pak bude k ničemu.
Pokračujte chodbou dál. Další chodba končí východem ven a u plechových dveří s otvorem pro nějaký předmět. Zatím tu nic není. Dveřmi v chodbičce se dostanete pod schodiště.
Tip – Dveřmi zpátky ale můžete projít jen párkrát (2x), poté se klika rozbije a bude nutné celé křídlo obcházet jinudy.
Pod schodištěm je kamrlík, v něm psací stroj, starý klíč, bedna skladu, nějaké zásoby, lahev na olej a kanystr.
Lahev – V kombinaci se zapalovačem slouží ke spalování těl, to abyste se vyhnuli případnému oživení Crimson Head. Olej se sbírá z kanystrů, Pro zapálení těla musíte mít zapalovač! Chris ho má jako součást výbavy, Jill ho musí nejprve najít jako běžný item.
Tip – Využijte oleje a spalte mrtvoly na chodbách a jiných frekventovaných místech. Spalovat mrtvoly v místnostech kam už nepůjdete je zbytečné šrádání cenným palivem.
Nad schodištěm zahněte vpravo. Dveře před vámi z této strany nemají kliku (nejdou otevřít) ale projděte přes boční chodbu. Na stolku v chodbě jsou dřevěné desky (po průzkumu najdete uvnitř prázdný papír). Tudy proniknete do pracovny za dveřmi bez kliky. Uvnitř je na stole Botanická kniha (5/10) o mixování bylinek, na stolku psí píšťalka a Zmačkaná poznámka (6/10), o předmětu, který sluha Spencera schoval do obojku psa pod balkonem.
Jill – Na stole je i zapalovač. Nyní můžete spalovat mrtvoly a případně využívat zapalovač i jiným způsobem.
Běžte nad schodiště a nyní chodbou na opačnou stranu. Na konci je pracovna s bylinkami. Zapalovačem zapalte krb a na kovovou rytinu nad ním přiložte dřevěné desky, což obtiskne Mapu patra P02 sídla. Vraťte se do chodby, kde jste desky našli a klíčem (meč) odemkněte dveře do patra hlavní haly.
Tip – Pokud jste odemknuli všechny dveře na daný klíč anebo jste použili předmět, který nemá jiné využití, budete tázání, zda chcete tyto věci zničit. Vždy volbu potvrďte, neboť takové předměty jsou už zcela k ničemu.
Jděte do patra západního křídla a odemkněte starým klíčem plechové dveře (Jill je vypáčí) na balkon. Je zde květináč s bylinkami.
Tip – Květináče s bylinkami nelze sebrat ale můžete je zde zkonzumovat a vyléčit se.
Na balkoně použijte píšťalku, zabijte dva psy co vyskočí nahoru, z jednoho seberte obojek který prohlédněte, stiskněte tlačítko a najdete žeton, která má vzadu symbol zbroje a po stisknuti se složí imitace klíče. Zajděte s ním na půdu, seberete pravý klíč sídla (zbroj) a než vás past zabije, vraťte tam imitaci klíče.
Tip – Po získání klíče najdete pod schodištěm východního křídla vzkaz od Weskera (Jill od Barryho), že vám nechal v komoře zásoby (hodně munice a spreje). Využijte toho!
Sejděte do přízemi u ošetřovny a odemkněte klíčem (zbroj) dveře na konci chodby. V další chodbě je po straně ložnice, v ní Správcův deník (7/10) o postupné mutaci a ve skříni, kterou otevřete je zombie a starý klíč. Naproti ložnici je komůrka s tygří hlavou a nápisem o modrém a žlutém oku. Vložte do tygra modrý drahokam a odsune se přihrádku s munici brokovnice. Na konci chodby je pěstírna s agresivní kytkou a mnoha zelenými bylinkami na lavici. Rozvaděčem vody můžete zalít kytku nebo bylinky ale ničeho nedosáhnete. Rozpusťte v nádrži herbicid a pokropte agresivní kytku, která chcípne.
Tip – Pokud herbicidem zalijete bylinky, zničíte je! Ujistěte se tedy který kohoutek zalévá kytku a který bylinky.
Vzadu je první maska smrti (bez očí). Jděte zpět na chodbu a pokračujte dveřmi až na dlouhou chodbu u jídelny. Odemkněte klíčem (zbroj) vedlejší dveře za nimiž je bar a klavír. Vzadu odsuňte skříň a v polici najdete hudební partituru, prohlédněte ji ale je neúplná. Vraťte se do hlavní haly a klíčem (zbroj) odemkněte dveře v patře východního křídla na balkon. Narazíte na mrtvolu Foresta z Bravo týmu ale až projdete na konec balkonu kde jsou bylinky, ožije. Rychle ho zničte.
Jill – U Foresta najdete novou zbraň.
Granátomet
Mocná zbraň, kterou může získat jen Jill. Granátomet se nabíjí třemi druhy munice, která určuje jeho efekt.
– Explozivní munice (šedá) je klasická a najdete ji už ve zbrani. Explozivní granáty způsobují velké poškození a jsou vhodné na odolná monstra.
– Zápalná munice (červená) slouží k zapálení nepřátel. Obzvláště se vyplatí proti skupinám zombií (shořením nevznikne Crimson Head). První krabku najdete ve skladu když tam Barry doručí munici.
– Kyselinové granáty (žluté) jsou vzácné a poprvé je najdete buď od Barryho (při návratu do haly) nebo až při odchodu z Residence (druhá zásilka věci od Barryho). Kyselina umí poleptat nepřátele a trvale je zraňovat i zpomalovat. Ideální na Huntery a Tyranta.
V patře východního křídla klíčem (zbroj) odemkněte dvojité dveře. Uvnitř je sál se zbroji rytířů, které jdou zatlačit, jenže pohyb jednou sochou pohybuje zároveň i jinými.
Tip – Uprostřed je tlačítko s varováním, které vypustí jedovatý plyn. V takovém případě opusťte místnost a zase se vraťte.
Zatlačte rytíře v pořadí druhý vpravo, první vlevo, a první vpravo. Stiskněte tlačítko uprostřed a otevře se schránka s klenotnicí. Prohlédněte ji a na víku se píše, že ji otevře sluneční svit. Na stranách krabičky stiskněte dvě tlačítka se symbolem slunce (nikoli měsíce) a v krabičce najdete masku smrti (bez očí, nosu a úst). Zpět na chodbu, kde klíčem (zbroj) odemkněte dveře na půdu. Narazíte na medičku Rebeccu a zraněného Richarda, kterého kousl had. Rebecca vás pošle pro sérum. Rychle utíkejte na ošetřovnu v přízemí západního křídla, z police vezměte sérum a zaneste ho zpět.
Tip – Pokud to nestihnete, Richard zemře, což vás připraví o možnost získat novou brokovnici.
Spolu s Rebeccou dopravíte Richarda na ošetřovnu. Rebecca tu zůstane a poví vám, že léky pocházejí od organizace Umbrella v Racoon City.
Tip – Můžete se za Rebeccou stavit a ona vás vyléčí.
Jill – Najdete pouze Richarda. Rychle mu zaneste sérum (z ošetřovny) a podejte mu ho. Richard bude žít ale zůstane na chodbě u půdy. Rebeccu vůbec nepotkáte.
Pokračujte v průzkumu východního křídla kde byl Richard. Dveře na půdu jsou zamčené ale dojdete do pracovny.
Tip – Zapalovačem zažehněte svícen na stole a na světle z police seberte munici bročky.
Odsuňte skříň a v komoře uvnitř je v polici další hudební partitura. Přiložte ji k té druhé (z baru) a máte kompletní Měsíční sonátu. Stále ve východním křídle naproti schodům odemkněte klíčem (zbroj) dveře. Je tam malá místnost s hlavou soba. V ložnici je pár zásob, starý klíč a krabička první pomoci (sprej)
Krabička první pomoci – Po otevření v nich najdete různé léčivé předměty jako bylinky, namixované bylinky nebo rovnou spreje.
Druhé dveře u soba odemkněte starým klíčem. Je tam pracovna. Na stole je Poslední vůle výzkumníka (8/10) o pokusech s mutacemi.
Jill – V pracovně potkáte Barryho, který poslední vůli pročítá.
Z vitrín seberte rybářský háček, návnadu bez háčku a exemplář včely. Háček dejte k návnadě (včelí návnada) a umístěte ji mezi ostatní návnady. Včelu umístěte mezi ostatní hmyz a stiskněte tlačítko. Otevře se schránka s erbem větru ale včela ožije a zaútočí, tak ji sestřelte.
V přízemí východního křídla odemkněte klíčem (zbroj) poslední dveře. Vedou do obrazárny, kde na konci je obraz ženy Lisy se zelenou korunkou, fialovým náhrdelníkem a oranžovým náramkem. Přepněte světla (vždy dvě proti sobě) po stranách ostatních tří obrazů tak, aby barva atributu na obraze odpovídala barvě šperků Lisy. Poté na obraze ženy stiskněte tlačítko.
Tip – Pokud jsou barvy obrazů špatně, napadnou vás havrani v galerii. Rychle opusťte místnost a zase se vraťte.
Obraz odhalí průchod na dvorek, kde je maska smrti (bez úst) a branka na hřbitov, kterou odemkněte starým klíčem.
V západním křídle, v baru, položte na klavír skladbu Měsíční sonáty a zkuste ji zahrát. Vaše otřesná hra přiláká Rebeccu, která to zkusí také ale neuspěje. Dejte jí čas na trénování.
Tip – I když trénink Rebeccy odmítnete, stejně zůstane v pokoji a bude zkoušet hrát.
Po nějaké době se vraťte, Rebecca Sonátu zahraje, což otevře tajnou místnost.
Jill – Sonátu dokážete bez problému zahrát a tajnou místnost rovnou otevřít.
V tajné místnosti je Trevorův deník (9a/10) o jeho rodině sloužící Spencerovi a zlatý znak. Jakmile znak seberete, dveře se uzavřou (a znak musíte vrátit). Nahraďte zlatý znak tím obyčejným (z jídelny), odejděte a zlatý znak naopak dejte v jídelně nad krb, což otevře mechanismus hodin. Dle obrazu vedle nastavte krátkou ručičku na zbroj (na obraze probodnutí hrudi) a dlouhou ručičku na helmu (na obraze probodnutí hlavy). Hodiny odhalí schránku s klíčem sídla (štít). Vydejte se na půdu východního křídla a klíčem (štít) odemkněte.
Boss 1 – Yawn
– Yawn je obří had před kterým varoval Richard. Není nutné ho zabít ale potřebujete zezadu získat masku smrti (bez nosu). Lepší ale bude hada porazit. Využijte brokovnici a palte na hada. Vyhýbejte se jeho útokům zuby. Až ho dostatečně poškodíte, uteče škvírou.
Tip – Pokus vás Yawn kousne, skončíte infikovaní. Při odchodu z půdy ve vás Rebecca rozezná otravu. V její kůži musíte rychle na ošetřovnu, vzít z police další sérum a vrátit se ke Chrisovi.
Tip – Jako Rebecca máte jen Pistoli a Sprej.
Jill – Jestliže jste zachránili Richarda, přijde vám na pomoc a bude hada pražit svojí útočnou brokovnicí. Jakmile bude Yawn dostatečně poškozen, chytí Richarda a zabije ho (nelze ho zachránit). Z těla Richarda ale získáte jeho brokovnici.
Tip – Pokud vás had kousne, skončíte infikovaní a jakmile odejdete z půdy, uvědomíte si, že potřebujete sérum. Musíte rychle na ošetřovnu pro sérum.
Útočná brokovnice
– Kvalitní brokovnice na 10 nábojů. Je účinná a celkem přesná. Pro její získání je nezbytné, abyste zachránili Richarda před otravou.
– Chris tuto brokovnici může získat také (opět pokud zachrání Richarda před otravou) ale až mnohem později.
– Zásobník 10
S maskami se vydejte do hrobky a umístěte je na desky. Rakev u stropu spadne a jak ji prohlédnete, vyleze velká zombie.
Boss 2 – Starší Crimson Head
– Z rakve vyleze prastarý Crimson Head. Snese zhruba 4-6 střel z bročky. Je velice rychlý, agresivní a má drápy.
– Pokud padne na zem, ujistěte se, že je skutečně po něm, protože stejně jako běžní Crimson Head může i tento opětovně vstát.
Z rakve seberte kamenný kovový předmět a spínačem otevřete východ. Jděte do východního křídla na terasu a do otvoru vedle dveří vložte předmět. V kůlně jsou zásoby (dokonce sprej) a dvě cesty dál.
Pozemky
Cesta většími dveřmi vede na nádvoří u kašny kde pobijte smečku psů. Vysílačkou zaslechnete pilota Brada ale spojení je mizerné. Cesta končí u bazénu, kde je mechanismus. Vraťte se do kůlny a jděte spodními dveřmi. Vysílačkou zaslechnete varování od Weskera (Jill od Barryho) o nějaké nezničitelné bytosti v řetězech. Prohlédněte ukazatel směru, dole zavřenou bránu s nápisem o psích strážcích a sochy psů, kteří mají popisky odpovídající směrovkám. Dle barvy očí psů určete korouhev (červená / modrá) která k soše patří a dle textu otočte červenou sochu na západ (W – pomsta) a modrou na sever (N – zkáza). Brána vede na hřbitov.
Tip – Na některých místech pobývají havrani. Jejich vyprovokování (běhání, střelba, delší pobyt) způsobí, že zaútočí a bude nutné rychle utéct. Po návratu se uklidní.
Na pravý náhrobek dejte erb větru (z včelí pracovny) a otočí se přihrádka, kde je erb Měsíce, erb Slunce a erb Hvězdy. Prohlédněte všechny erby a na zadní straně stiskněte výběžky. Dle tvaru je umístěte na levý hrob, což odkryje Magnum!
Magnum
– Magnum je vzácná zbraň pro jejíž získání je třeba absolvovat hádanky ve včelí pracovně a u náhrobku. Pokud se podaří magnum získat, je dobré ji šetřit na bitvy s bossy. Magnum je extrémně silná ale munice je zase extrémně vzácná. Je bláznovství střílet na řadová monstra.
– Munice 6
Další bránou opusťte hřbitov a jděte nahoru k chatě. Uvnitř je Mapa Nádvoří, dále psací stroj a bedna skladu. U stroje je Rodinná fotka a dopisy (1a/2) od dívky Lisy Trevorové. V chodbičce dole je čtvercová klika. Při návratu zpět do chaty vejde zmutované monstrum (Lisa) a u schodů vás omráčí. Proberete se po chvíli. Rychle Lisu ochromte střelbou a utečte.
Tip – Lisa je nezničitelná a po chvíli se zase vzpamatuje. Nesnažte se ji zabít.
Utečte ven a vraťte se k sídlu.
Odtud pokračujte k bazénu. Klikou vypusťte vodu a projděte. Výtah vede dolů k vodopádu, který teče vinou vypuštěného bazénu. Je zde mnoho havranů a také květináč s bylinkami (modré). Vede sem i druhý výtah ale chybí mu baterie. Pokračujte uličkou, která se zasype hady.
Tip – Malí hadi jsou agresivní a mohou způsobit otravu. Dají se ale zastřelit.
Projděte do rezidence.
Residence
V chodbě je mnoho modrých bylinek (na otravu) a ve dveřích dokonce psací stroj, bedna skladu, zásoby (munice, sprej) a kanystr. Minete zamčený pokoj 001 a vstupte do herny na konci chodby. Zničte obří jedovaté pavouky a dole v baru seberte červenou knihu a krabičku první pomoci (Z + M bylinka). V herně jsou tři kahany s baňkami (červená v rohu, oranžová u kulečníku, zelená v baru), které zapalovačem zapalte a všimněte si symbolů oka pod nimi. Prohlédněte koule kulečníku a zapamatujte si čísla koulí, které barvou odpovídají baňkám (3, 5, 6). Pokračujte chodbou ale jak zkusíte projít, z prasklé podlahy vás chytí chapadlo a poraní. Využijte bednu, natlačte ji k díře a přes ni přelézejte na opačnou stranu. Projdete okolo zamčené galerie. Na konci chodby je Mapa Residence ale za ní je díra skrze kterou prolétají obří vosy (dají se zastřelit).
Jill – Z pokoje 002 uslyšíte Barryho mluvit o rodině a zničení STARS týmu. Až vejdete dovnitř, začne tvrdit, že mluví sám se sebou a odejde.
V pokoji 002 je Hlášení o Rostlině 42 (1/3) a v koupelně klíč residence (001). V pokoji odtlačte knihovnu a slezte po žebříku. Do nádrže nasuňte tři bedny a přejděte přes ně. Dojdete do Aqua prstence.
Tip – Pokud jste Richarda zachránili před otravou, najdete ho zde. Varuje vás před žraloky ale jeden velký ho sežere.
Sejměte žraloky a vyhněte se útokům velkého, který vás může jediným útokem sežrat. Dveře dál jsou zavřené ale můžete vlézt do místnosti s kořeny velké rostliny. Především se ale vraťte zpátky ke vstupu do rezidence a odemkněte pokoj 001. Uvnitř je oběšenec, na stole Sebevražedný dopis (2/3) muže, který kvůli mutacím už dál nemohl a jeho pistole.
Obranná pistole
– Speciální pistole, která má zásobník jen na jeden náboj. A co víc – nikde žádnou munici neseženete! Za celou hru s ní vystřelíte jenom jednou… nicméně tahle pistolka má ohromnou účinnost. Jen to chce se trefit.
– Munice 1
V koupelně v polici (Jill ve vaně) je klíč kontrolní místnosti.
Jill – Zazní rána, to když oběšenec spadne a vstane jako zombie. Zničte ho.
Vraťte se do Aqua prstence a klíčem odemkněte dveře dál. Slezte po žebříku do řídící místnosti. Za rohem u pump je krabička první pomoci (Z+Z bylinky) a dveře za nimiž je voda. Na stěně kontrolní místnosti je Mapa Aqua prstence. Prohlédněte na stole plány o tlakových pumpách. Spínačem pod oknem začněte vypouštět vodu z bazénu ale žraloci se pokusí prorazit sklo.
Tip – Máte jen omezený čas. Pokud žralok sklo prorazí, voda nateče dovnitř a zemřete!
Panelem u žebříku odemkněte ochrannou přepážku a pákou ji zkuste stáhnout ale zasekne se. Otočte správným ventilem na pumpě v chodbičce (dle plánů na stole) a opakujte postup, tedy panel u žebříku a pákou stáhnout přepážku. Pak už jen tlačítkem vypusťte bazén. Dveřmi projděte a slezte na dno bazénu. Na zemi najdete Richardovu útočnou brokovnici.
Tip – Zatímco Jill jeho brokovnici získá už po boji s Yawn hadem, Chris ji sežene až nyní.
Na konci je velký žralok Neptune. Jak vylezete k panelu a zkusíte vzít klíč, žralok s sebou začne házet. Shoďte kontrolní panel do vody, pákou ho aktivujte a proud žraloka usmaží. Z jeho těla seberte klíč residence (galerie) a vydejte se zpět.
Tip – Kvůli vyčerpání vody ale nemůžete projít přes nádrž kam jste házeli bedny.
Z místnosti u bazénu pokračujte bránou dál. Na bednách u žebříku leží munice magnum (vaše první). Vylezte nahoru a dveřmi obejdete nádrž s bednami. Zpět v rezidenci otevřete klíčem galerii. Zničte vosy uvnitř a na konci chodbičky je jejich hnízdo. Z mrtvoly opodál vezměte sprej na hubení hmyzu a stříkněte ho do hnízda skrze díru v chodbičce. Na stolku pod hnízdem je klíč residence (003), kterým odemkněte pokoj. Uvnitř je psací stroj a v knihovně Experiment laboratoře organické chemie (3/3), kde se píše o látce V-Jolt hubící rostliny. Do knihovny vložte červenou knihu a přeházejte ostatní knihy tak aby na hřbetu vytvořily obrázek ženy na pláži. Knihovna se odsune a odhalí dveře. Nejprve se ale věnujte dveřmi s číselným zámkem v hlavní místnosti. Symboly oka na číselníku a odpovídají baňkám v herně, takže dle nich vložte kód z kulečníkových koulí (červená – 3, oranžová – 5, zelená – 6). Uvnitř je laboratoř, ale v chemii se nevyznáte.
Jill – Protože se Jill v chemii vyzná, může V-Jolt namíchat. Z laborky vezměte prázdnou lahev, prázdnou lahev, prázdnou lahev a prázdnou lahev. Na stěně v laborce prohlédněte vzorec (1+3=4, 4+6=10, 1+6=7, 10+7=17, 17+3=20) a dle něj namíchejte V-Jolt.
1) UMB č.3 + Voda = NP-004
2) NP-004 + Žlutá 6 = UMB č.10
3) Voda + Žlutá 6 = UMB č.7
4) UMB č. 10 + UMB č.7 = VP-017
5) VP-017 + UMB č.3 = V-JOLT
Zajděte zpět do Aqua prstence, do místnosti s kořeny rostliny a použijte na ně V-Jolt. Až narazíte na Rostlinu 42, ta vás (a Barryho) sice chytí, ale protože je oslabená, chcípne hned co ji Barry trochu zpraží plamenometem.
Dveřmi za knihovnou jděte dál.
Boss 3 – Rostlina 42
– Obrovská vypěstovaná květina jež prorůstá skrze residenci. Rostlina dovede sekat po zemi a plivat jed. Jakmile rostlina roztáhne listy a odhalí tělo, palte do ní, ideálně útočnou brokovnicí.
Tip – Jestliže Richard v sídle zemřel (na otravu), Rebecca bude připravena vám pomoci. V její kůži jděte do laboratoře a namíchejte V-Jolt (stejný postup jako za Jill), který vypusťte na kořeny v Aqua prstenci. Rostlinu to výrazně poškodí. Jako Chris ji snadno dorazíte.
Z krbu seberte klíč sídla (helma). Při odchodu potkáte Rebeccu, která zůstane v laboratoři.
Tip – Můžete za Rebeccou opět zajít a nechat se vyléčit.
U východu z rezidence potkáte Weskera, který vás pošle zpět do sídla.
Jill – Rebeccu vůbec nepotkáte a Wesker vás navíc varuje před Barrym.
Opusťte rezidenci.
Pozemky
Vraťte se přes pozemky zpět do sídla (pozor na psy u vodopádu a hady u bazénu).
Sídlo
V kůlně jsou nově zásoby včetně sprejů a lísteček od Weskera (za Jill od Barryho), že opravil kliku dveří. Přes terasu běžte do sídla ale už v chodbě zaútočí zezadu Hunter!
Tip – Hunter je rychlý a agresivní ještěru podobný tvor. Nyní je jich v sídle spousta a pistole už nestačí, takže neustále noste útočnou brokovnici.
Jděte do patra východního křídla a odemkněte klíčem (helmy) dveře v pokoji s krbem. Stěny uvnitř se začnou přibližovat a mohou vás rozmáčknout. Vsuňte mezi ně sochu a až se stěny přiblíží, obejděte jednu z nich a tlačítkem je nechte vrátit na původní místa. Než se stěny znovu sejdou, rychle natlačte sochu do výklenku. To otevře cestu, kde je díra kam seskočte. Na zemi je Poslední kniha sv. 1 a po prozkoumání v ní najdete medailon orla. Je zde i druhá část Trevorova deníku (9b/10). Tlačítkem odkryjte cestu dolů a slezte do sklepa. Pobijte velké pavouky a na zdi seberte Mapu sklepa B01 sídla. V zatopené chodbě zapněte proud, což obnoví výtahy. Vyjdete ve známé kuchyni, kde využijte výtah. V patře jsou zaseknuté dveře od knihovny a v kamrlíku nějaké zásoby (včetně munice magnum) a baterie. V patře tohoto křídla nad schodištěm odemkněte klíčem (helma) dveře pracovny. Na stole je Zpráva šéfovi bezpečnosti (10/10) o nalákání členů STARS do vily a testování BOW (bio-organických zbraní). V pracovně zhasněte světlo a všimněte si blikajících očí v trofeji jelena a býka. Nasuňte k nim skříně a všimněte si, že když se otočné sochy orlů natočí do správného úhlu, blikající oči trofejí zůstanou svítit – tehdy je můžete sebrat (červený drahokam z jelena a žlutý drahokam z býka). V přízemí do sochy tygra vložte žlutý drahokam a seberte MO disk.
Tip – Pokud do tygra vložíte červený drahokam, spadají na zem hadi a musíte odejít a znovu se vrátit.
Nyní běžte na půdu a klíčem (helma) odemkněte dveře. V patře knihovny vás znovu napadne Yawn.
Boss 4 – Yawn
– Utečte před hadem do knihovny. Druhé střetnutí už bude náročnější. Knihovna je velká, ale mezi policemi ztratíte hada z dohledu což se může vymstít. Snažte se obíhat kolem police.
– Když vás had kousne, skončíte otrávení. Proto je třeba mít s sebou protijed, ideálně součástí mixu s léčením (M + Z bylinky).
– Na hada je dobré použít obrannou pistoli (má brutální sílu) a dorazit ho útočnou brokovnici (Jill granátometem). Je velký a dobře se trefuje.
Umírající had vrazí do police a z ní spadne Poslední kniha sv. 2, ve které najdete medailon vlka. Nyní běžte do hlavní haly a odemkněte dveře klíčem (helma) do východního křídla. Na stole je třetí část Trevorova deníku (9c/10). V zadní místnosti s velkým zrcadlem je květináč s bylinkami (modrá) a v polici klenotnice. Vložte do ní červený drahokam, což uvolní části mozaiky (5), které složte do obrazce erbu Spencerů. Uvnitř najdete brož, kterou prozkoumejte a vytvoříte z ní pečetní klíč. Běžte do přízemí východního křídla kde klíčem odemkněte dveře se znakem Spencera. Zaslechnete křik Rebeccy z pracovny nad vámi. Utíkejte tam a zastřelte Huntera, který na Rebeccu útočí.
Tip – Pokud nestihnete pomoci, Hunter Rebeccu zabije!
Jill – K žádnému narušení nedojde a můžete rovnou zkoumat Spencerovu pracovnu.
Rozsviťte lampičku, v šuplíku najdete munici bročky a hlavně z police vezměte kovový předmět. Podobá se tomu druhému (který otevírá cestu na pozemky) ale nemá kamenný rám. Opusťte sídlo a jděte na pozemky.
Pozemky
Přes vypuštěný bazén a výtah sejděte k vodopádu. Vložte baterii k rozbitému výtahu, čímž ho zprovozníte. Už nemusíte procházet přes bazén, takže ho klikou zase napusťte, čímž zastavíte vodopád a pokračujte tunelem za ním. Slezte po žebříku. Dveře pod ním vedou k výtahové šachtě. Z panelu vezměte rukojeť. O kus dál narazíte na Enrica z Bravo týmu. Zkusí vás varovat před zrádcem ale někdo ho zastřelí! Z jeho těla seberte šestihrannou kliku. Běžte zpět k žebříku a v tunelu za rohem je psací stroj a bedna skladu. Chodba končí otočným tunelem vedle kterého je otvor – vložte tam kliku a otočte stěnou tunelu, což vytvoří podlahu. Za dveřmi je na držáku plamenomet!
Tip – Sebrání plamenometu zacvakne držák, což zablokuje dveře. Abyste prošli, musíte plamenomet vrátit.
Plamenomet
– Mocný plamenomet schopný upálit i několik nepřátel naráz. Má jen jednu nádrž paliva a navíc si ho nemůžete odnést, protože slouží jako předmět na držáky.
– Jill se k plamenometu vůbec nedostane. V její verzi příběhu na držácích žádný plamenomet není.
– Munice 100
Tunel tu ucpává koule a jak ji prohlédnete, vyvalí se na vás, takže rychle utečte do chodbičky. Za koulí je munice bročky. Koule rozbila cestu dál do pavoučí jeskyně.
Boss 5 – Black Tiger
– Obří pavouk Black Tiger. Boj je prázdné místnosti jeskyně, kde se není za co schovat a na stropě jsou další (menší) pavouci.
– Velký pavouk na dálku plive jed a zblízka útočí kusadly.
– Jako Chris využijte jednoznačně plamenomet. Pod stálým plamenem se pavouk nedokáže bránit.
– Jako Jill musí vsadit na jiné zbraně, ideálně granátomet.
V jeskyni je nůž.
Tip – Tento nůž je stejný jako váš základní (pouze má jiný popis) a rovněž funguje jako stejná zbraň.
Nožem přesekejte pavoučí vlákna na dveřích a projděte. Za dveřmi je Mapa Pozemků B1 a další držák kam dejte plamenomet aby se daly otevřít dveře. U další propasti opět použijte kliku a otočte tunel až se objeví odbočka. Vzápětí ale vyjede další obří koule, takže bleskově utečte do chodbičky. Za koulí je krabička první pomoci (Z+Z bylinky). Ve dveřích je místnost se sochami. Jedna je na podstavci, druhá jen u zdi. Sochu natlačte před výstupek ve stěně, klikou v otvoru výstupek vystrčte, čímž dostanete sochu od stěny. Nyní ji natlačte na kruh v podlaze (2x), který sochu otočí. Pak ji natlačte do výklenku na podstavec. Odkryje se válec. Spojte ho s rukojetí (válcovitá rukojeť) a otočte tak, aby souhlasily znaky (římská čísla IV, II, III, I). Vraťte se zpět až k výtahové komoře, dejte válec zpět a stiskněte spínače dle čísel (4231). Výtahem sjeďte dolů.
Jill – Dolů s vámi pojede i Barry. Zůstane u výtahu a pošle vás prošetřit podivný nářek (Lisu) ale při návratu Barry výtahem ujede nahoru.
Tip – Výtah bude rozbitý a už ho nepůjde použít ani když celou oblast později obejdete zase do jeskyně.
Je zde bedna skladu a pod žebříkem drtič, který můžete aktivovat ale zatím není důvod. Za dveřmi je jeskyně s Lisou. Vyhněte se jí a vyhledejte páčku, která na pár sekund vysune držáky (pro plamenomet) vedle dveří ale zatím tam není co dát. Jinými dveřmi jděte do skladu.
Tip – Vylezte na bedny a na vrcholku jsou zásoby včetně munice magnum.
Natlačte bednu na přepravník, tlačítkem ho spusťte a vraťte se.
Tip – Výtah zpět nahoru je rozbitý.
Slezte k drtičce kam byla dopravena bedna, odtlačte ji pod drtič, nechte rozdrtit a ze zbytků seberte rozbitý plamenomet. U Lisy použijte páku, rychle dejte na držáky plamenomet a projděte dveřmi. Skrze úkryt Lisy (s panenkami) a zatopenou chodbu plnou hadů projděte až do ložnice Lisy. V polici je klenotnice, kterou otevřete a najdete kamenný prstenec a druhou část Rodinné fotky a dopisy (1b/2). Spojte kovový předmět (ze Spencerovy pracovny) s kamenným prstencem a máte kamenný kovový předmět. Vylezte po žebřících a dostanete se do chaty. Vyjděte ven a přes venkovní cestu a hřbitov (pozor na nové zombie) se vraťte až do sídla.
Sídlo
Z otvoru vyzvedněte zpět kamenný kovový předmět, kterým jste otevírali cestu na pozemky. Nyní máte tyto předměty dva! Zajděte do hlavní haly a pod schodištěm je brána kam oba umístěte. Konečně se ukáže co je za bránou!
Oltář
Na schodišti je psací stroj a kousek níž bedna skladu. Sejděte a slezte dolů. Na konci tunelu je sál s rakví a propastí okolo. Wesker čelí Lise, takže mu pomozte.
Tip – Lisa vás může srazit do propasti. Dávejte dobrý pozor.
Rychle odsuňte čtyři kamenná závaží do propasti, což odsune víko rakve. Lisa v ní najde lebku matky Jessicy a v zoufalství seskočí do propasti.
Tip – Můžete také Lisu dostatečně poškodit zbraněmi až přepadne a zachytí se okraji. Další střelbou ji srazte dolů než stihne vylézt.
V rakvi je třetí část Rodinné fotky a dopisy (1c/2).
Jill – U rakve narazíte na Barryho a po zradě u výtahu ho odzbrojíte. Když přijde Lisa, máte na výběr zda mu zbraň vrátit. Pokud zbraň vrátíte, Barry vám pomůže porazit Lisu a později se zase potkáte. Pokud si zbraň ponecháte, můžete ji používat, ale Lisa Barryho srazí do propasti zabije. Zůstane po něm bouchačka a Barryho fotografie (2/2) s jeho rodinou.
Barryho 44 Magnum
– Barryho superbouchačka je ještě silnější než klasická magnum (na pár střel složí i Tyranta). Využívá ale jiný druh munice a ta se nikde sehnat nedá, tudíž máte jen jediný zásobník.
– Munice 6
Pokračujte výtahem nahoru.
Pozemky
Jste opět v oblasti pozemků, která je ale oddělená od známých oblastí. Velká vrata jsou zamčená. Na velké studni jsou otvory kam vložte medailon orla a vlka. Voda se vypustí, takže sejděte dolů a výtahem dál.
Laboratoř
Narazíte na velká zamčená vrata a žebřík dolů, který ústí v komoře s psacím strojem a bednou skladu. Hned za dveřmi je kanystr. Zničte pár zombií a u zamčených dveří seberte další MO disk. V dolním patře jsou laboratoře. Vyčistěte chodbu a jděte do dveří hned vedle schodiště. V chodbičce je krabička první pomoci (Z+Z bylinky) a trojitý zámek u masivních dveří. V nejbližších dveřích místnost s rentgenem. Na stole je Dopis výzkumníka (1/5), kde jistý John žádá Adu o zahlazení stop s tím, že přístup k počítači vyžaduje jeho i její jméno a ještě další heslo z rentgenů k odemčení vizualizačního sálu. Z místnosti seberte snímek GAIL a snímek CLARK a vložte je k ostatním na prosvětlovací desce. Na zdi je foto s latinskými názvy orgánů a poznámkou, že je třeba snímky řadit abecedně. Přerovnejte rentgenové snímky dle abecedy (Alex Bechet, Clark David, Ed Fisher, Gail Holland), přepněte vypínačem světlo, porovnejte zvýrazněné orgány na každém snímku s latinskými názvy (Colon, Esophagus, Liver, Lungs) a získáte heslo CELL. Navštivte druhé odemčené dveře v patře kde je márnice. Na zemi najdete munici magnum a v polici mrazáku krabičku první pomoci (Z bylinka). Na stole je V-ACT (2/5) o Crimson Head uloženém v kryptě a hlavně počítač. Zadejte jméno (JOHN) a heslo (ADA) pro přístup. Odemkněte laboratoř B-3F a pomocí rentgenového hesla (CELL) odemkněte místnost B-2F. V laborce B-3F (naproti rentgenové místnosti) je na stole filmový filtr a za rohem FAX (3/5) o výzkumu. V laborce otevřete kapsli kde je vysoce výbušná směs ale zatím ji brát nebudete. Za rohem je bezpečnostní zámek, který odemkněte MO diskem. Běžte o patro výš do dveří B-2F. Uvnitř v polici je MO disk, v knihovně Bezpečnostní protokoly (4/5) o evakuaci a zabezpečení. Na skříni je Mapa Laboratoře. Zapněte promítačku, kde jsou snímky s mutanty (Cerberos, Neptune, Hunter a Tyrant) a skupinou vědců, mezi kterými je Wesker! Na konci je čárový kód. Vložte do promítačky filtr a čárový kód se změní na 8462. Zadejte kód do panelu na zdi a otevře se nahrávací komora. Uvnitř je klíč laboratoře (strojovna) a přehrávač.
Tip – Do přehrávače vložte Kennethovu kazetu nalezenou na samém počátku. Je tam vidět jak ho přepadla zombie.
Ve spodním patře odemkněte (klíč strojovny) dvojité dveře. Za nimi je sklad ale jeho zadní část blokují police. Odsuňte přední polici a šachtou prolezte do vedlejší místnosti operačního sálu. Tady je Chiméra!
Tip – Chiméry jsou velmi nebezpečné broučí bestie s ostrými kusadly. Využijte na ně velmi silné zbraně jako je magnum.
Další šachtou zase prolezte zpátky do skladu, čímž police obejdete. Na stole je bezpečnostní zámek kam vložte další MO disk. Odsuňte police a jděte ven. Nyní odemkněte (klíč strojovny) dveře v rohu chodby. Na jedné straně je výtah ale bez proudu, na druhé velká strojovny ale nejprve běžte do dveří kde je společenská místnost se zásobami, psacím strojem a bednou skladu. Ve strojovně zničte všechny Chiméry ale je jich mnoho, tak opatrně. V první části v uličce je generátor odkud vezměte palivovou kapsli (prázdná). V druhé části strojovny je třetí bezpečnostní zámek kam vložte poslední MO disk. V zadní části strojovny je ovládání výtahu ale není palivo. Po použití všech tří MO disků se vraťte k masivním dveřím s trojitým zámkem, stáhněte páky a projděte do sklepa, kde je cela. V ní je držena Jill. Varuje vás před Weskerem.
Jill – V cele je Chris. Varuje vás před něčím velkým tam dole.
V laborce B-3F dejte do nádrže kapsli a načerpejte palivo, máte palivovou kapsli (plná).
Tip – Palivo je velmi výbušné. Používání silných zbraní, schytání vysokého poškození i obyčejné běhání může vézt k explozi a smrti.
Opatrně a pomalu se vraťte do strojovny a umístěte nádrž do generátoru. Vzadu panelem aktivujte výtah a nastupte. Přiběhne Rebecca a půjde s vámi. Dole pod výtahem je hodně munice do bročky. V laborce potkáte Weskera, ten Rebeccu postřelí a vypustí Tyranta, který ho ovšem probodne svými pařáty.
Jill – Výtahem s vámi pojede Barry ale v laborce se ukáže, že ho Wesker vydírá přes rodinu a postaví se zase proti vám. Nakonec se ale rozhodne Weskera střelit. Postřelený Wesker vypustí Tyranta, ten ho vážně zraní a omráčí Barryho.
Boss 6 – Tyrant
– Tyrant je vysoký a velice silný mutant. Zblízka je smrtící svými silnými údery pařátem. Nepohybuje se naštěstí moc rychle, takže stačí udržet si od něj odstup a nenechat se zahnat do kouta.
– Na Tyranta vytáhněte nejlépe rovnou magnum, případně útočnou brokovnici. Chce to mít hodně munice.
– Tyrant je působivý protivník ale nenechte se zahnat do kouta a udržujte odstup.
Po boji z těla Weskera seberte Pozorovací zprávu (5/5) o T-viru od jistého Williama Birkina. Vzadu v rohu panelem odemkněte dveře zpět. Prohlédněte Rebeccu, které se nic nestalo díky neprůstřelné vestě. Výtahem se vraťte nahoru. Rebecca půjde zapnout autodestrukční systém ve strojovně.
Jill – Prohlédněte Barryho, který se probere ale Wesker mezitím uteče. Při odchodu zazní autodestrukční systém, který Wesker zapnul.
Vraťte se přes laboratoře ale pozor na nové Chiméry. Díky autodestrukci jsou zámky vypnuté. Zajděte k cele Jill (za Jill k cele Chrise) a parťáka vyzvedněte.
Tip – V cele je munice bročky.
Vydejte se nahoru k žebříku.
Tip – Toto je poslední možnost jak uložit hru a přezbrojit se. Využijte toho!
Vylezte nahoru a pokračujte nově otevřenými velkými vraty. V chodbě jsou zásoby, krabička první pomoci (Z bylinka) a krabička první pomoci (sprej). O kus dál je sada pojistek, kterou strčte do panelu u výtahu. Rebecca a Jill (za Jill je to Barry a Chris) zůstanou krýt chodbu a vy vyjedete na heliport.
Tip – Započne limit 3:00 do autodestrukce!
Na střeše seberte signální rakety a použijte je abyste dali znamení Bradovi.
Tip – Pokud jsou oba kolegové, tedy Rebecca a Jill (za Jill Barry a Chris) mrtví, následuje okamžitě jeden ze špatných konců. Žádný final boss nebude.
Kolegové vyjedou nahoru, ale objeví se Tyrant a Jill omráčí (za Jill omráčí Chrise).
Final Boss – Tyrant
– Rebecca (za Jill Barry) vám pomůže pistolí, ale Tyrant je může snadno zabít. Musíte rychle upoutat pozornost na sebe.
– Tyrant je nebezpečnější než dole, protože vydrží víc a dokáže se rozběhnout a udeřit vás pařátem. Před tímto útokem včas uhněte stranou.
– Na Tyranta použijte to nejsilnější co máte, tedy rozhodně magnum. Když ho dostatečně poškodíte, Brad z vrtulníku shodí raketomet.
– Popadněte raketomet a Tyranta trefte raketou. Stačí jeden zásah ale někdy Tyrant dokáže raketu odrazit.
Raketomet
– Poslední zbraň je masivní raketomet se zásobníkem na čtyři rakety. Trvá než se připraví k výstřelu, ale výsledek stojí za to. Cílem může být jedině boss Tyrant.
– Munice 4
Přeživší jsou zachráněni vrtulníkem a exploze laboratoří rozmetá celé sídlo.
Tip – V závislosti na průběhu může nastat šest konců…
1) Jill i Rebecca přežily (kanonický konec)
2) Jill byla zachráněna ale Rebeccu zabil Tyrant.
3) Jill byla zachráněna ale Rebecca zemřela už v sídle (kvůli Hunterovi).
4) Jill zůstala v cele ale Rebecca přežila
5) Jill zůstala v cele a Rebeccu zabil Tyrant.
6) Jill zůstala v cele a Rebecca zemřela už v sídle (kvůli Hunterovi).
Tip – Konce za Jill
1) Chris i Barry přežili. (kanonický konec)
2) Chris byl zachráněn ale Barryho zabil Tyrant.
3) Chris byl zachráněn ale Barry zemřel v sídle (kvůli Lise)
4) Chris zůstal v cele ale Barry přežil.
5) Chris zůstal v cele a Barryho zabil Tyrant.
6) Chris zůstal v cele a Barry zemřel už v sídle (kvůli Lise)
Pečlivý průchod hrou na nižší obtížnosti… Celá hra obsahuje zhruba 155 monster. Standartní délka hry je přibližně 10 hodin, pro získání nejlepších bonusových odměn čas zkraťte na 3 hodiny.
Bonusy
NG+
– Po dokončení kampaně se vytvoří speciální automatické uložení (vyčištěné sídlo), které v žádném případě nemažte! Toto uložení vede k NG+, která bude obsahovat odemčené bonusy a nové (ještě vyšší) obtížnosti.
– Při NG+ za daného hrdinu najdete v bedně skladu speciální klíč šatny, kterým v galerii východního křídla odemkněte dveře s obrázkem zámku. Uvnitř je pár objektů k prohlédnutí a věšák na němž můžete měnit obleky.
Tip – Díky tomu můžete měnit obleky během příběhu a nehrát celou dobu jen s oblekem vybraným na počátku kampaně.
– Pro NG+ můžete vyhrát bonusové zbraně. Cílem je dokončit hru na čas. Je dobré zvolit co nejrychlejší postup, vynechat zisk nepotřebných věcí (žádná Magnum, V-JOLT, MO disky…) a nesnažit se o záchranu kolegů.
Pistole Samurai Edge
– Za dokončení hry na obtížnost Normal nebo vyšší do 5 hodin.
– Samurai Edge je silná bouchačka schopná střílet třemi rychlými střelami za sebou. Má nekonečno nábojů.
Raketomet
– Za dokončení hry na obtížnost Normal nebo vyšší do 3 hodin.
– Silný raketomet, který na jednu raketu sejme každého. Má nekonečno nábojů.
Jedna nebezpečná zombie
– Po dokončení hry alespoň na Normal za oba hrdiny narazíte při dalších průchodech hrou na speciální zombie Foresta, která na sobě má výbušniny. Pokud Foresta střelíte, exploduje, což vás okamžitě zabije bez ohledu na to, jak daleko od něj stojíte.
– Forest se objevuje pouze ve vybraných místnostech v první části pobytu v sídle. Po návratu z Residence už bude pryč.