Memento Mori přináší tajemný příběh, jež se odehrává v naší současnosti. Zpočátku nevinné pátrání po zlodějích uměleckých děl postaví oba hlavní hrdiny do situací, které změní jejich životy. Jak se Larisa Světlovová a Max Durrand vyrovnají s minulostí a těmi kdo je ovládají?
Memento Mori je česká adventura, která se vyznačuje především tím, že je kompletně ve 3D prostředí. Mohlo by se zdát, že vykreslené 2D prostředí je pro „point and click“ adventury nejlepší, ale Memento ukazuje, že tomu tak vůbec nemusí být. Spousty efektů, které by 2D hra nikdy nedokázala předvézt jsou pro MM typické. Počítejte ale samozřejmě s tím, že se to neobejde s vysokými nároky na hardware. Zvuková stránka je rovněž skvělá a k dabingu se postavili vesměs zkušení čeští dabéři, takže výsledný zážitek je působivý. Zajímavostí je například to, že zde v některých případech zazní i ruština nebo francouzština. Může se to zdát jako nevýhoda, protože bez titulků většina z nás patrně nebude vědět o čem je řeč ale na druhou stranu to dělá příběh věrohodnějším.
Memento se věnuje hned dvěma hlavním postavám a vy budete ovládat vždy jen jednu z nich, což je pochopitelné vzhledem k tomu, že se setkají jen párkrát.
Memento je zajímavé také díky několika různým zakončením hry, které se odvíjí od rozhodnutí, jež ve hře učiníte.
Hodnocení – 80%
Délka – cca 14h
Akt I – Počátek
08:00 Pondělí
Lyon, Francie
Larisa Světlovová si ve svém bytě dopřává ranní sprchu a během sprchování přijde na záznamník zpráva…
Lařin byt
Vyjdete do pokoje jen v ručníku.
Tip – S ručníkem nebudete chtít brát věci ani opouštět byt.
Alespoň byt prohlédněte. Na stěně je vypínač od světla nad stolkem, které momentálně svítí.
Tip – Světlo můžete vypínat / zapínat.
Na stolku je obal CD od kamarádku Muriel a samotné CD je v počítači, který vám teď nefunguje. Na stole je lihový fix a na poličce vedle nabíječka do mobilu.
Extra (knihovna) – V knihovně vzadu můžete nalistovat báje o antických hrdinech. Koho zrovna nalistujete je náhodné. Je tam Oidipus, Prométheus, Hádes a Áres.
Extra (televize) – Pusťte televizi (celkem 2x), kde běží zprávy (ve francouzštině) o smrti profesora Abramčikova, který měl přijet do Lyonu přednášet. Abramčikov byl vědec a objevil nový druh rentgenu.
Vedle vchodových dveří na věšáku visí bunda s mobilem. Nejvyšší čas se obléci v šatníku u koupelny.
Tip – Stále nebudete chtít odejít z bytu, dokud si neposlechnete záznamník.
Pusťte si zprávu na záznamníku. Je to bývalý šéf, plukovník Sergej Ostankovič z Petrohradské milice a máte mu okamžitě zavolat mobilem.
Z bundy vezměte mobilní telefon, jenže je bohužel vybitý. To není nic neobvyklého, baterka je na šrot. Z poličky vezměte nabíječku (zkuste ji zapojit do mobilu ale teď to nemá smysl). Odsuňte koš u telefonu, je za ním zásuvka (zkuste strčit mobil do zásuvky jen tak ale nejde to).
Tip – Nabít mobil ze zásuvky v bytě je sice možné ale můžete to zatím odložit.
Vydejte se ven z bytu.
Tip – Do muzea kvůli práci nebudete chtít jít.
Jděte k interpolu, kde pracujete.
Interpol
Před budovou promluvte s Damienem Nevillem a Rémym z ochranky. Damien byl na dovolené na Kanárech ve stejnou dobu, kdy tam byla Muriel. Přiznat to nechce ale asi spolu něco mají. Vstupte do budovy.
Tip – Komentář panelu patra nad výtahem se liší podle toho, ve kterém patře výtah zrovna je.
Výtahem sjeďte do laboratoře. Tady pracuje Pascal Demers, se kterým si promluvte (pozitivně, negativně, tázavě). Zmíní úmrtí Abramčikova ale nic moc nepoví. Na stolku je pořadač s obrazy, fotografie a houbička, což je práce kolegy Pierra. Odejděte do výtahu a zajeďte do kanceláře. Dojde vám, že je třeba zavolat Ostankovičovi.
Tip – Dokud Ostankovičovi nezavoláte, nebudete se chtít věnovat počítači.
Prohlédněte nástěnku, kde je spousta novinových ústřižků a poznámka o vrácení CD Muriel. Na stole je telefon s kontakty v rámci pracoviště.
302 – ústředna (Muriel)
303 – laboratoř (Demers)
304 – bezpečnost
513 – technická podpora (Jennings)
620 – prázdná kancelář po Gilbertovi
Zavolejte Jenningsovi se stížnosti na mobil ale odbude vás, že nejde o akutní problém. Buď doma v bytě anebo tady v kanceláři nabijte mobil, takže vložte nabíječku do zástrčky a připojte mobil. Po chvilce je v něm dost šťávy. V telefonu máte několik kontaktů.
Diego Jimenez – kolega
Max – kamarád
Ostankovič – bývalý nadřízený
Pizzerie
Philip Humble – bývalý přítel
Zavolejte Ostankovičovi a vysvětlí vám o co mu jde – v Ermitáži, za kterou zodpovídá, vypadl vnitřní bezpečnostní okruh a on se obává krádeže nebo výměny za padělek. Chce vše ututlat před novináři a věc řešit neoficiální cestou a tak vám nařídí sehnat Maxe Durranda. Baterie v mobilu během hovoru definitivně padne (vybitý telefon). Projděte si počítač. V databázi jsou záznamy osob.
Diego Jimenez – kolega
Anatolij Abramčikov – mrtvý vědec
Sebastien Garnott – kolega
Pierre Boulier – kolega
Charlotte Renier – vedoucí oddělení
Muriel Pomeroy – kamarádka z ústředí
Peter Jennings – technik
Sergej Vasilijevič Ostankovič – plukovník Petrohradské milice
Larisa Ivanovna Světlovová – vy
Maxime Durrand – bývalý padělatel obrazů
Také vám přišlo několik emailů…
Smrt profesora Abramčikova – o smrti Abramčikova od šéfky Renierové
Sdělení o změně v interních směrnicích – o nahlašování poruch od Jenningse
Malá prosba – s žádostí o práci v laboratoři od Pierra
Přednášky – o pobytu na univerzitě v Toulouse od Maxe.
Zavolejte na ústředí Muriel, aby vám sehnala číslo na univerzitu ale chce vrátit CD. Zavolejte ještě Jenningsovi a přesvědčíte ho, aby vám (až skončíte práci v laborce) konečně zaslal novou baterii.
Extra (Jennigs) – Zkuste znovu dát mobil do nabíječky ale už se vůbec nechytá. Když poté znovu zavoláte Jenningse, přimějete ho k zaslání baterie také, tentokrát přes jeho faux pas na společné párty.
Sjeďte do laboratoře a prohlédněte pořadač. Podle Pierra máte porovnat fotku originálu s fotografií padělku, jenže nemáte jak označit rozdíly. Vydejte se ven z budovy a domů.
Lařin byt
Z pracovního stolku u vezměte lihový fix. V počítači máte CD od Muriel.
Tip – Dokud nemáte obal, CD nebudete chtít z počítače vytáhnout.
Ze stolku vezměte obal od CD a pak z počítače CD. A do práce.
Interpol
Zajděte zase do laboratoře. Fix dejte k pořadači a nalistujte fotku obrazu.
Tip – Houbou můžete značky smazat. Posunem lupy můžete prohlížet fotku originálu. Aby práce byla hotová, udělejte alespoň 3 značky.
Fixem zaznačte rozdíly na padělaném obraze.
1) Tvář muže vlevo v okně
2) Jiný tvar podlouhlého předmětu u zídky vzadu
3) Malá rybka v tlamě velké ryby
4) Nůž muže, co zabijí prase
5) Ruka svatého muže sedícího vpravo (nad žebrákem).
Pro lepší konec příběhu odveďte svou práci dobře. Označte správně alespoň 3 rozdíly.
Po dokončení práce a návratu do kanceláře najdete na stole vzkaz od Jenningse a novou baterii. V PC máte novou zprávu.
Pozdní reakce – omluva Diega, že vám před časem nepomohl.
Napište email Pierrovi, že je práce hotová. Zavolejte Muriel. Oznámíte jí, že máte CD a ona vás požádá ať jí ho po někom pošlete. Vyjděte ven (zkuste dát Damienovi obal od CD / samotné CD ale nechcete. Vložte CD do obalu (CD Paris Combo v obalu) a dejte ho Damienovi. Chvíli zapírá, že Muriel nezná.
Pozitivně / Negativně – Naznačíte, že o jejich známosti víte / Je vám to jedno
Teď ještě pořešit mobil. Otevřete krytku mobilu, vyndejte starou baterii (máte telefon bez baterky) a vložte novou baterii. Konečně máte funkční mobilní telefon. Přijde vám zpráva, že máte nový email (ten od Diega).
Extra (volání) – Zkuste zavolat Maxovi ale nebere to. Zavolejte Ostankovičovi a vynadá vám, že jste Maxe ještě nenašli.
V kanceláři zavolejte Muriel. Poděkuje za CD a hned vám Maxe přepojí.
Tip – Můžete také opravení mobilu odložit a nejprve z kanceláře zavolat Muriel. Poděkuje za CD a zmíní, že Maxe sehnala ale nemůže se vám dovolat na mobil. Mobil tedy spravte a Max vám po chvíli zavolá.
Tip – Pokud vám někdo volá, můžete hovor přijmout / odmítnout. Pokud je ale hovor pro posun v příběhu nutný, volající vám po chvíli zavolá znovu.
Dohodnete si s Maxem schůzku v parku.
11:00 Pondělí
Lyon, Francie
15:00 Pondělí
Lyon, Francie
V parku vysvětlíte Maxovi situaci a přesvědčíte ho, aby odjel do Petrohradu a pomohl Ostankovičovi, jinak ho ten nechá zavřít.
Akt II – Zapomenutý případ
21:00 Pondělí
Petrohrad, Rusko
Prší a je bouřka. V tomto nepěkném počasí přijíždí Maxime Durrand taxíkem před budovu Petrohradské milice. Uvnitř na něj již čeká plukovník Ostankovič…
Milice
Po hovoru se sekretářkou vejdete do kanceláře Ostankoviče. Vysvětlí vám, že v Ermitáži došlo k výpadku bezpečnostního systému a je možné, že došlo k výměně obrazů, protože nic ze sbírky nechybí. Máte tam jít a sbírky prozkoumat. Vyhrožuje vám složkou, ve které je dostatek důkazů k vašemu odsouzení. Ermitáž je prý hlídána a tudíž se máte prokázat propustkou. U sebe máte mobilní telefon s mnoha kontakty.
Lara
Ostankovič
Taxi Lyon
Univ. Tolouse
Edgar
Grand Café
Klub
Domácí
Muzeum umění
Le Garet
Leblanc
Tip – Můžete zkusit zavolat Laře ale spí. Jinak do Francie volat nechcete. Volat Ostankoviče, když jste u něj taky nechcete.
S Ostankovičem ještě promluvte (pozitivně, negativně, tázavě) a chce abyste už šli. Ze stolu vezměte propustku a na stolku u samovaru (vpravo) zapalovač. Jděte ven. Je večer, prší a je bouřka.
Tip – Mimo kancelář už můžete zkusit zavolat Ostankovičovi ale nic nepotřebujete. Vydejte se k Ermitáži.
Ermitáž
Venku před budovou stojí policista, se kterým promluvte. Nesmíte dál. Zkuste přesto vejít do muzea, jenže muž vás zastaví (zkuste mu připálit ale zatím nechcete). Ukažte muži propustku, jenže vás stejně nechce pustit. Zavolá Ostankovič. Než mu vysvětlíte situaci, zavěsí. Odejděte a běžte si s Ostankovičem promluvit osobně.
Milice
V kanceláři promluvte s Ostankovičem ale vynadá vám, protože nevěří, že vás strážník nepustil. Takže zpátky k Ermitáži.
Ermitáž
Zapalovačem připalte strážníkovi cigaretu. Po dobrém mu vysvětlíte, že oba musíte poslouchat Ostankovičovy rozkazy a strážník vás pustí.
Tip – V budově není signál, telefonem nemůžete volat.
Vystoupejte po schodišti do sálu s uměleckými předměty. Posvítíte si zapalovačem. Zatelefonujte u oken (je tam trochu signálu) a zavolejte Ostankovičovi. Máte tu strávit celou noc a hlídat.
Pozitivně / Negativně – Souhlasíte ale nevěříte v úspěch / Odmítnete takový nesmysl ale nakonec nemáte na výběr.
Máte také projít nejvzácnější umělecká díla a zjistit jestli to nejsou padělky. Podívejte se do vedlejší chodby, kde jsou zábrany s cedulkou o opravě obrazu Petra Velikého. Dojde vám, že je to absurdní, že není šance takhle za tmy a bez vybavení poznat padělek, takže se rozhodnete Ostankovičovi zase zavolat. V hale u oken zavolejte Ostankoviče. Navrhnete mu podrobnější přezkoumání obrazu Petra Velikého. Co když byl poškozen záměrně? Během hovoru vás vyruší hluk a ve vedlejší místnosti zahlédnete nějakou osobu.
Vyběhnete za ním k hale Petra Velikého ale stopa končí. Je to tu slepé. Ze zábrany vpravo vezměte provaz. Prohlédněte sraženou zábranu. Vezměte druhý provaz a odšroubujte zadní háček sloupku (ten přední je moc upevněný). Na konci chodby si zapalovačem posviťte na stěnu kde byl obraz. Prohlédněte stěnu (případně rohy a boční stěny) a u podlahy pod místem, kde visel Petr Veliký si všimněte průvanu. Tajné dveře! Pomocí háčku je otevřete a vstupte.
Akt III – Pod povrchem
Ermitáž
Jste v chodbě, kterou prchal ten člověk. Dveře za vámi se zavřely, ale hned vedle je tlačítko, kterým se otevírají (jenže nevydrží samy otevřené). Ze země si vezmu dlažební kostku a prohlédněte potrubí vpravo. Ventil je zaseklý ale nevadí. Sundejte izolaci z trubek (zkuste zapalovačem izolaci zapálit ale nechcete) a všimněte si prasklého držáku. Kostkou ho zlomte a držák vezměte.
Pro lepší konec příběhu zajistěte, aby vás Ostankovičovi lidé mohli najít. Vložte dlažební kostku do tajných dveří, čímž je zasekněte aby se nedovřely.
Zkuste slézt po žebříku ale utrhne se a málem spadnete. Provazem žebřík přivažte. Stále se ale bojíte lézt (zkuste dolů posvítit zapalovačem ale to je málo). Omotejte izolaci kolem držáku (nezapálená louč)a zapalte ji.
Tip – Zapálit louč mimo tajnou chodbu (zpátky v galerii) nebudete chtít.
Louč hodíte dolů a osvětlíte prostor. Po žebříku slezte a projděte dveřmi. U kanálu je ten člověk. Je oblečený jako mnich, má tetování na čele a drží obraz. Zkuste se přiblížit ale varuje vás (pozitivně, tázavě, negativně). Po negativní reakci se rozběhnete k němu ale můstek přes kanál se prolomí. Spadnete do vody a poslední co zahlédnete je obraz v rukou mnicha.
23:00 pondělí
Petrohrad, Rusko
Akt IV – Protislužba
09:00 úterý
Lyon, Francie
Interpol
Max se stále neozval ale volá Pierre.
A) Pokud jste nalezli dostatek rozdílů na obrazu (asi 3-5) je Pierre rád, že jste práci dobře odvedli a šéfka Charlotta je také spokojená.
B) Pokud jste nalezli málo rozdílů na obrazu (asi 0-2) tak Pierre není nadšený a ani Charlotta prý není spokojená.
Pierre vás požádá o další prácičku. Máte zkalibrovat nový chromatograf. Výměnou chcete od Pierra informace o Abramčikově smrti. Projděte si PC kvůli novým zprávám.
Díky za pomoc! – poděkování od Pierra
A databázi.
GCT55-XD – dokumentace chromatografu
Prostudujte si dokumentaci.
Extra (volání) – Zavolejte Maxovi ale nezvedá to. Zavolejte ještě Ostankoviče (2x) ale ozve se jen jeho sekretářka Naděžda, že šéf odešel.
Vyjděte z budovy.
Tip – Domů kvůli práci nebudete chtít jít.
Můžete navštívit muzeum.
Muzeum
Omylem vyplašíte ptáky, které tu krmí jeden důchodce. Promluvíte si.
Pozitivně / Negativně – Prozradíte že pracujete v Interpolu / Zalžete ale on pozná, že jste policistka
Promluvte s ním ještě jednou, je nečekaně všímavý a prozradí, že je básník Florian Pelletier. Vraťte se do práce.
Interpol
Zajeďte rovnou do laboratoře, kde naštěstí nikdo není, a prohlédněte chromatograf. Tlačítka nefungují a spínač pro zapnutí (na vršku vpravo) nefunguje též. Na zadní stěně přístroje si všimněte zástrčky a kabelu, který připojte. Zapněte chromatograf. Všimněte si lístku na levé straně přístroje ohledně kalibračního protokolu. Dle pokynů na obrazovce chromatografu stiskněte RUN a na číselníku vyberte jednotlivé body nastavení.
Prostředí – 2 (viz email)
Kalibrační protokol – 3 (viz lístek)
Specifikace akcelerátoru – 1 (viz email)
Výchozí zaváděcí mód – 3 (viz email)
Tip – Pokud uděláte chybu, chromatograf vyhodí chybovou hlášku a je třeba ho vypnout a znovu zapnout.
Chromatograf je zkalibrován. Přijde vám zpráva že máte nový mail. V kanceláři projděte emaily.
Abramčikův případ – podrobnosti jeho smrti od Pierra
Zdá se, že nešťastnou náhodou spadl do vody a utonul. Jediným svědkem byl opilec co viděl černou limuzínu a žvanil o příchodu pána smrti. Zavolá vám Ostankovič a máte přijet do Petrohradu, protože Maxovi se stala nehoda.
11:00 úterý
Lyon, Francie
Akt V – Procitnutí
17:00 středa
Petrohrad, Rusko
Tetin byt
Přijedete do Petrohradu a nejprve se u Ostankoviče v budově milice dozvíte, že Max spadl do ledové vody.
A) Pokud Max za sebou nechal dveře do podzemí otevřené (zablokované kostkou), byl nalezen celkem rychle ještě v podzemí.
B) Pokud Max za sebou nechal dveře do podzemí zavřené, pak trvalo dlouho, než byl nalezen a našli ho vyplaveného na břehu Něvy.
Zavolají Ostankovičovi z nemocnice, že se Max probral a vy navrhnete ho převézt do bytu vaší tetičky, která v Petrohradu bydlí. S Ostankovičem se sejdete právě tady. Max se na malou chvíli probudí a vysvětlí, že honil mnicha co ukradl obraz Mučedníka od Delaroche ale Ostankovič myslí, že jen blouzní. Plukovník odejde a Max znovu usne.
Tip – Dokud se nerozloučíte s tetou, nebudete chtít odejít z bytu.
Ve vedlejším pokoji promluvte s tetičkou, která se kvůli mrtvému synovi Sergejovi zabývá okultismem. Pak odejděte z bytu a vrátíte se do Lyonu.
Maxovi se zdá sen jak byl na zamrzlém rybníku ještě jako chlapec a jak se pod jeho bratrem prolomil led ale naštěstí ho Max stihl vytáhnout.
19:00 středa
Petrohrad, Rusko
Akt VI – Pátrání
07:00 čtvrtek
Petrohrad, Rusko
Tetin byt
Probudíte se když do bytu přijde bratr André. Chce vědět, co se stalo.
Pozitivně / Negativně / Tázavě – Souhlasíte s vyprávěním / Ve zkratce vydírání od Ostankoviče / Vážně to chce vědět?
Každopádně Andrému vysvětlíte vše a Adré poradí, že by nebylo špatné zjistit, kdo by měl zájem o ukradený obraz. Protože jste měli kdysi kontakty na padělatele a podobné zločince, vzpomenete si na jistého Malvina. Pokud bude chtít zloděj obraz prodat, zcela jistě bude případný kupec potřebovat znalce, který obraz ohodnotí a určí, zda je pravý. Na stolku s počítačem máte mobilní telefon a vzkaz od Lary, že vám sehnala nový mobil. Máte v něm pár kontaktů.
Lara
Ostankovič
Le Garet
Extra (volání) – Zavolejte Laře ohledně pomoci s nalezením znalců ale nemá na to dost času.
V PC máte email
Ukončení spolupráce – rušení přednášek od univerzity Toulouse
Napište Malvinovi ohledně znalců. Pak o tom promluvte s Andrém, kterým vám doporučí pátrat v Ermitáži.
Extra (volání) – Někdy po odeslání mailu Malvinovi zavolejte znovu Laře. Řeknete jí, aby už znalce nehledala, že máte kontakt.
Ještě z poličky nad postelí vezměte blok a za závěsem nad ledničkou sprej (má zanesenou trysku). Ve vedlejším pokoji je teta a nabídne vám věštění z karet.
Pozitivně / Negativně – Souhlasíte s věštěním / Odmítnete
Pro lepší konec příběhu svolte s věštěním karet (už napoprvé).
Tip – Pokud věštění odmítnete, André se postaví do dveří a nedovolí vám odejít. Znovu promluvte s tetou.
Pozitivně / Negativně – Raději souhlasíte s věštěním / Stále odmítáte
Tip – André vás nepustí ven dokud věštění nepřijmete.
Vyberte čtyři karty. Je to viselec (poznání), velekněz (držitel tajemství), svět (konec) a poslední kartu odmítnete otočit, protože na věštby nevěříte. Odejděte z bytu.
Nicméně po návratu do bytu promluvte s Andrém, který by vám chtěl pomoct.
Pozitivně / Negativně – Příště ho vezmete s sebou / Je to nebezpečné
Milice
Na lavičce před jsou dnešní noviny, které si prohlédněte ale nic důležitého tam nenajdete. Zajděte na milici za Ostankovičem (pozitivně, negativně, tázavě). Prý v Ermitáži opravdu visí padělek Mučedníka ale odmítá vám věřit že kradl mnich. Zajděte do Ermitáže.
Ermitáž
Tip – Venku stojí dvojice bavící se o nové expozici. Občas můžete narazit na vedlejší hovor postav v pozadí, zpravidla s autentickým dabingem.
Vstoupte do muzea.
Tip – V hale s vázami je pár, který se zrovna hádá.
Tip – V chodbě s obrazy je hlídač, do kterého neustále hučí rozčílený návštěvník. Přestože i tentokrát jde o hovor na pozadí, je dabován do češtiny.
Promluvte s návštěvníkem (pozitivně, negativně, tázavě), který těžko snáší, že obraz Petra Velikého není kvůli poškození vystaven. Všimněte si kamery nad dveřmi a poptejte se na ni hlídače. Prý si záznam vyžádala policie. Zajděte tedy na milici.
Milice
Promluvte s Ostankovičem, podle kterého jsou záznamy nepoužitelné, protože je zřejmě přepsal nějaký virus a jediné co technici zachránili jsou tři snímky. Hlídač si ale v době poškození obrazu prý odskočil na toaletu. Vezměte ze stolu fotky z kamery. Ještě promluvte s Ostankovičem (pozitivně, negativně, tázavě). Podezíráte hlídače ale důkazy chybí. Prohlédněte si všechny tři fotografie a všimněte si hlavně hlídače, obrazu a času pořízení snímku.
1. snímek – hlídač je tady / obraz nepoškozen / krátce po poledni
2. snímek – hlídač tu není / obraz zřejmě nepoškozen / uběhlo 10 sekund
3. snímek – hlídač je tady / obraz je poškozený / kus rámu na zemi / uběhlo 20 sekund
Dojde vám, že hlídač si nemohl stihnout zajít na toaletu a je podezřelé, že by během tak krátkého okamžiku někdo poničil obraz. Sdělte to Ostankovičovi a pošle vás do Ermitáže ho vyslechnout.
Tetin byt
Po objevení důkazu z fotek se stavte v bytě a promluvte s Andrém, který by chtěl opět pomoct.
Pozitivně / Negativně – Jste rád, že přijel / Chcete ho poslat pryč ale odmítá
Zajděte do Ermitáže.
Ermitáž
Zajděte rovnou do chodby s obrazy ale hlídač tu není. Zdá se, že není nikde. Vyjdete před budovu a zavoláte Ostankoviče, aby vyhlásil pátrání.
Tip – Pokud jste ještě nesebrali v bytě mobil (nepracovali jste s PC) tak musíte zajít na milici osobně a nahlásit Ostankovičovi, že hlídač zmizel.
Vraťte se ještě do Ermitáže a nad schodištěm je nový hlídač (pozitivně, negativně, tázavě). Po tázavé otázce prozradí, že jeho kolega je Ilja Fedorov a bydlí s nemocnou dcerou na Nábřeží Makarova. Zajděte na milici.
Milice
V kanceláři promluvte s Ostankovičem (pozitivně, negativně, tázavě) ale ostře odmítá váš nápad zapojit do případu Interpol a hlídače ještě nemají. Jděte domů.
Tetin byt
Teta vás požádá o donesení kávy, co si zapomněla na lince.
Tip – Dokud tetě nezanesete kávu, nebudete chtít odejít z bytu.
Po zjištění adresy hlídače promluvte s Andrém, který by chtěl jít s vámi (negativně, pozitivně).
Tip – Po zvolení pozitivní reakce (můžete nejprve zvolit negativní a pak mluvit znovu), bude André chodit ven s vámi.
Vezměte hrnek s kávou (na lince před kterou někdy postává André) a zaneste ho tetě.
Tip – Pokud jste si ještě nenechali věštit z karet (nemluvili jste s tetou), tak nyní k tomu už dojde.
Přijde vám zpráva že máte nový mail. Projděte si ho.
Stopa lovce – tip na znalce od Malvina
Znalec obrazů, který by prý mohl ukradené dílo posuzovat vystupuje pod symbolem Pandořiny skříňky. Odepište Malvinovi a poděkujete. Zavolejte Laře ale nezvedá to, takže jí přes PC napište mail, aby pátrala po onom znalci. Zavolá vám Ostankovič, že dopadli hlídače. Nejprve zajděte k Ermitáži.
Ermitáž
Extra (André) – Promluvte u Ermitáže s Andrém ale nemyslí si, že v muzeu ještě můžete něco objevit. Dovnitř s vámi ani nepůjde.
Milice
Extra (André) – Promluvte u milice s Andrém ale dovnitř za Ostankovičem jít nechce.
V kanceláři promluvte s Ostankovičem. Hlídače mají ve vazbě ale nejde ho vyslechnout, protože by se hovor musel nahrávat a tak vám plukovník navrhne abyste hlídače vyslechli jako jeho advokát.
Pozitivně / Negativně – Dobrý nápad, souhlasíte / Zkusíte odmítnout ale Ostankovič vás donutí.
Hned se přesunete do výslechové místnosti.
Vazba
Promluvte s hlídačem Fedorovem, jenže si vás pamatuje z muzea a ihned pozná, že nejste advokát. Plán nevyšel a Fedorov nic nepřizná. Přijde vám zpráva, že máte nový mail. Zastavte se tedy v bytě.
Tetin byt
Projděte si maily.
Krádež obrazu – zpráva od Lary, že zatím nic nemá
Vydejte se ještě na milici.
Milice
Zajděte do kanceláře za Ostankovičem (pozitivně, negativně, tázavě). Řeknete, že máte tip na znalce požaduje lepší stopy. Je čas se vydat na adresu hlídače.
Hlídačův dům
Extra (André) – Promluvte u domu hlídače s Andrém, kterého zajímá jaký máte pocit z toho, že snažíte usvědčit hlídače.
Pozitivně / Negativně – Dobrý pocit, je to buď on nebo vy / Špatně snašíte, že mu vlastně chcete zničit život
Promluvte s opilcem na ulici. Nadává na společnost, vadí mu, že lidé se starají jen sami o sebe ale také zmíní, že holčička ze třetího patra by chtěla zvířátko. Zajděte do panelového domu a zaťukejte na dveře bytu Fedorova. Otevře jeho dcerka Táňa ale nechce se bavit s cizími a zavře. Otevřete víko hydrantu, kde najdete láhev ředidla.
Vyjděte ven a běžte podél domu ke hřišti. Na zdi je velké graffiti a z dveří vedle se ozývá hlasitá hudba. Vstupte do klubu. Místní barmanka Světlana se marně snaží vyhodit zákazníky a čeká na kolegu Viktora.
Extra (André) – Promluvte v klubu s Andrém ale nelíbí se mu tady a chtěl by odejít.
Tip – Na tanečním parketu je dvojce bavící se o chlastu.
Promluvte se Světlanou (pozitivně, negativně, tázavě) ale nejvíce jí vadí drzý a opilý pankáč, který sem přinesl přepravku se zvířetem. Promluvte s pankáčem (pozitivně, negativně, tázavě), jenže odmítá odejít nebo se zbavit maskota leguána. Taky zmíní, že to graffiti je jeho práce. Jděte před bar a prohlédněte graffiti (zkuste ho přestříkat sprejem ale je zatuhlý / zkuste ho smazat ředidlem ale je ho málo). Ředidlem vyčistěte trysku spreje (vyčištěný sprej) a přestříkejte graffiti. V klubu práskněte pankáčovi, že jeho dílo někdo přesprejoval a on rychle odběhne. Promluvte s barmankou ale stále jí vadí to zvíře.
Extra (pankáč) – Vyjděte se podívat ven. Pankáč kope do zdi a vzteká se.
V klubu vezměte přepravku a leguánem a oznamte to barmance. Je ráda, že zvíře zmizí. Vyjděte ven, kde pankáč zrovna odejde.
Tip – Dokud máte přepravku, nebudete chtít odejít od bytovky.
Extra (André) – Když máte přepravku, promluvte s Andrém. Nabídnete mu leguána ale odmítne a vzpomenete si, že se plazů děsil už jako malý.
Zajděte do domu a předejte zvířátko Táně, která se rozpovídá a prý ji na dva dny odvezli nějací cizí lidé pryč a její otec z toho byl hodně smutný.
Tip – Pokud je André s vámi, Táňa na něj zareaguje a zeptá se ho na jméno.
Táňa vám dá panenku, kterou máte předat jejímu otci. André se omluví, že je unavený a vrátí se do bytu.
Extra (barmanka) – Zajděte ještě jednou do klubu za Světlanou. Oznámíte jí, že je o zvíře postaráno a je vám vděčná.
Jděte do vazby.
Vazba
Promluvte s hlídačem, dáte mu panenku a on se konečně rozpovídá. Táňu prý unesli dva mniši s tetováním na krku. Nějakou dobu jí drželi a přinutili hlídače, aby poškodil obraz a nahrál do systému virus, který vypnul bezpečnostní okruh. Hlídač souhlasí, že tetování mnichů nakreslí. Dejte mu bloček a on nakreslí dva symboly, které vypadají jako písmo. Zavoláte Laře abyste ji informovali ale nebere to. Z vazby jděte na milici.
Milice
Promluvte s Ostankovičem (pozitivně, negativně, tázavě) ale hrozně ho rozčílí, že i hlídač mluví o mniších a myslí, že jste ho ovlivnili. Chce okamžitě pořádnou stopu. Vraťte se do bytu.
Tetin byt
V bytě promluvte s Andrém ohledně mnichů. Varuje vás před nimi.
Pozitivně / Negativně – Myslíte že to jsou blázni / Uznáte, že jsou schopní
Napište Laře mail, aby vám co nejdříve zavolala. Jakmile vstanete ze židle, zavolá. Prý je v Portugalsku ale poradí vám, že v Petrohradu na prospektu Zagorodnem je soukromá knihovna a že zná knihovníka, který by vám mohl se symboly pomoci.
Akt VII – Symboly
11:30 čtvrtek
Petrohrad, Rusko
Knihovna
Tip – Přestože jde o novou kapitolu, stále se můžete vrátit do ostatních lokací (stejných jako v minulé kapitole) a zkoumat okolí.
S Andrém přijdete ke knihovně. Venku si všimněte telefonní budky a tabule s inzeráty a vstupte do knihovny. Hned vás osloví knihovník a André odejde do studovny. Zajděte tam také.
Tip – André si vezme knihu a začne si číst nahlas.
Promluvte s knihovníkem, kterému sdělíte, že vás posílá Lara a požádáte ho o pomoc. Ukážete mu bloček a on symboly pozná jako aramejské znaky Men a Vav. Význam symbolů může být různý a knihovník vás pošle do knihovny pro tenkou knihu, která přišla nedávno. Ve studovně na stole je katalog se seznamem knih, včetně názvu, popisu a inventárního čísla.
Knihy jsou umístěné v horních policích (levá, střední a pravá). Žebřík je v levé části, takže vylezte tam. Můžete prohlédnout knihy ale brát je chcete vždy jen po jedné.
Tip – Z každé knihy můžete přečíst inventární číslo a název ale pro zjištění o čem kniha pojednává, musíte slézt dolů a porovnat ji se záznamem z katalogu (nejprve musíte z knihy přečíst inventární číslo). Jakmile knihu porovnáte, poznáte jestli by to mohla být ta, kterou hledáte.
V levé části knihovny je na horní levé polici kniha, na spodní levé polici kniha a na spodní pravé polici kniha.
Extra (kniha) – Kniha s inventárním číslem C4403-162 o Hebrejštině vypadá nadějně. Ukažte ji knihovníkovi ale prý to není ona.
Pro posun žebříku nejprve odklopte pojistku.
Pro lepší konec příběhu nezapomeňte pojistku žebříku zase zajistit.
Tip – Pokud zůstane pojistka uvolněná, André vás na to upozorní ale to už bude pozdě.
V pravé části knihovny je v levé horní polici kniha a v pravé horní polici kniha ale nejsou správné. Ve střední části knihovny je v levé spodní polici kniha a v levé horní polici je hledaná kniha (C4423-211 od J. Ch. Stewarta). Ukažte knihu knihovníkovi, ten potvrdí správnost a začne ji studovat, zatímco vám zavolá Lara a tak vyjdete ven.
15:00 čtvrtek
Petrohrad, Rusko
Akt VIII – Tajemství
08:30 čtvrtek
Lyon, Francie
Larisa Světlovová u PC v databázi Interpolu marně pátrá po Pandořině skříňce.
Interpol
Nemáte stále žádnou stopu ohledně Pandory. Na PC jste zkoušeli databázi.
Pandora, znalci – neúspěšné hledání
Pandořina skříňka – neúspěšné hledání
U sebe máte nově svou kreditní kartu.
Extra (volání) – Zavolejte Maxovi (2x), který právě odhalil v Ermitáži hlídače a také Ostankovičovi (2x) ale s hledáním Pandory vám nepomůže.
Z interpolu jděte do parku.
Muzeum
Opět tu sedí Florian, se kterým promluvte. Poví vám, že Pandořinu skříňku vyrobil Héfaistos aby se zavděčil bohům a sám prý byl postižený. Promluvte s Florianem znovu. Myslí, že někoho milujete, aniž by o tom dotyčný věděl.
Pozitivně / Negativně – Přiznáte, že jste ho dostali do potíží / Tvrdíte že ne
Florian naznačí, že vás čeká dlouhá cesta. Odejděte z parku domů.
Lařin byt
V knihovně prohlédněte knížku o řeckých bozích a najdete kapitolu o Hefaistovi. Zdá se, že byl nejen kovář ale spíše umělec a tak vás napadne hledat mezi umělci s tělesnou vadou. Hned se vrátíte do kanceláře.
Interpol
Na PC si projděte výsledky hledání v databázi.
Umělci, tělesná vada – seznam třech jmen v databázi
Abbey John – padělatel, nemá ruku, ve vazbě
Díaz Aurélio – umělec a padělatel, sexuální úchylka, je na svobodě
Meyer Helmut – padělatel, postižení páteře, na útěku
U Díaze si všimněte přezdívky Hefaistos.
Hefaistos – informace o Hefaistovi.
Zavolejte Ostankovičovi a sdělíte mu, co víte. Přemluví vás, abyste odjeli za Díazem do Portugalska.
Akt IX – Zasvěcení
12:00 čtvrtek
Lisabon, Portugalsko
Lara přijíždí do Lisabonu. Taxi ji doveze na Rua das Flores.
Stojíte před domem, kde by měl bydlet Díaz. Kolem chodí fanatik s cedulí a křičí na všechny okolo. Promluvte s ním ale portugalsky nerozumíte ani slovo. Než půjdete k domu, vydejte se okolo ulice. Chodník dál vede ke staveništi, kde spí dělník. Zkuste s ním promluvit ale zase usne. Na sloupku je rádio, které zkuste naladit. Kolečko na boku ovládá hlasitost ale to nepomůže. Pootočte knoflíkem, čímž chytíte jinou stanici a posuňte anténu pro lepší signál. Rádio začne hrát, dělníka to vzbudí a leknutím rádio shodíte, načež se rozbije. Dělník se chopí sbíječky, jenže není zapnutý kompresor. Vezměte rádio ze země, prohlédněte ho a na zadní straně pod krytkou jsou dvě baterky, jenže zaseknuté. Z dřevěné boudy vezměte štípačky. Všimněte si reklamy na taxi nad boudou a přidejte si číslo do mobilu.
Taxi Lisabon – místní taxi
Dál u laviček je automat na sladkosti ale nemáte peníze. Přejděte silnici. U trafiky na zemi u stolku leží bankovka 5 euro (zkuste bankovku nabídnout fanatikovi ale nechcete utrácet). Když máte peníze, vraťte se k automatu.
Tip – Pro ovládání automatu stačí nacvakat kód vybrané sladkosti a potvrdit zeleným tlačítkem nebo případně zrušit červeným tlačítkem.
Tlačítko 2 nefunguje ale stále si můžete koupit hned několik věcí.
141 – žvýkačky
134 – bonbony
143 – tyčinka
135 – lízátko
Po prvním nákupu vám zbydou mince.
Tip – Po koupi lízátka už nebudete chtít dál nakupovat, takže si ho kupte až jako poslední.
Lízátko si rozbalte (lízátko) a snězte až zbyde tyčka. Po chodníku u trafiky dojdete zase k Díazovu domu. Jděte ke dveřím ale jsou zamčené tak zazvoňte. Díaz nereaguje, tak zkusíte někoho jiného. Zazvoníte na nějakou ženu ale nerozumíte jí. Mobilem zavolejte Diegovi, který vám poradí jak požádat o otevření dveří. Zazvoňte a zkuste to ale žena stejně neotevře. Zavolejte Diegovi znovu a požádáte ho, aby s ženou přímo promluvil. Mobil přiložte k interkomu a Diego domluví odemčení domu.
Uvnitř zkuste přední dveře ale nějaká žena (možná ta samá) vám vynadá. Zkuste zadní dveře ale nevíte, kde Díaz bydlí. Venku před domem si všimněte schránek, podle kterých Díaz bydlí v čísle šest. Ve schránce je také nějaký dopis. V domě zkuste zadní dveře (Díazův byt) ale je zamčeno. Hasičák vedle drží drát. Štípačkami drát přestřihněte a zkuste použít hasičák na vyražení dveří ale okřikne vás ta žena, že děláte hluk. Bude třeba vyrážení dveří něčím přehlušit.
Venku na staveništi prohlédněte kompresor. Stiskněte přepínač, jenže po chvilce zase vypadne (zkuste přepínač zablokovat mincemi ale jsou široké). Zablokujte přepínač tyčkou od lízátka, jenže po zapnutí se uvolní. Tyčku zase vezměte a zkuste to jinak. Nejprve kompresor zapněte a pak rychle zablokujte přepínač tyčkou. Konečně kompresor běží. Dělník ale stále nemá zapojenou sbíječku. Pod přepínačem kompresoru jsou tři tlačítka pro vývod, přičemž to třetí je ke sbíječce, tak ho zapněte. Dělník konečně pracuje a ulicí se ozývá rámus. Vstupte zase do domu a jakmile uslyšíte zvenčí sbíječku, popadněte hasičák a vyrazíte s ním dveře Díazova bytu.
Uvnitř je tma a hrozný nepořádek. Navíc zavolá bývalý přítel Philip. Stále nepobral rozchod.
Pozitivně / Negativně – Prý mu zavoláte po návratu do Francie / Už s ním nechcete nikdy mluvit
Za závěsem je toaleta s plakáty nějaké herečky, ale je příliš velká tma. Podobné plakáty (ale stále ve tmě) jsou i u okna hlavní místnosti. Vedle závěsu jsou dva vypínače světla (pro záchod a pro hlavní místnost). Oba zapněte a plakáty prohlédněte. Je na nich herečka LIV Santi. Prohlédněte koberec u dveří a pod jedním z rohů najdete klíč. V šuplíku u pracovního stolu je kalkulačka a lístek s převodem římských číslic na arabské. Podívejte se do knihovny, kde je několik knih označených číslicemi (1-7) a album se známkami, ve kterém najdete pinzetu.
Extra (dopis) – Běžte před dům ke schránkám (zkuste pinzetou vytáhnout dopis ale týpek s cedulí by vás viděl). Nabídněte fanatikovi peníze (mince) a on uraženě odejde. Pinzetou vytáhněte dopis ze schránky. Všimněte si, že je poslán z filmových studií v USA. Otevřete obálku, vyndejte dopis, rozbalte ho a přečtěte text. Prezident WAD films píše Díazovi, aby se přestal snažit neustále herečku LIV kontaktovat.
Pomocí pinzety vytáhněte z rádia nové baterie.
Tip – Baterie lze vyndat také mincí, klíčem nebo tyčkou (od lízátka).
Prohlédněte kalkulačku ale nefunguje. Otevřete zadní krytku a vložte baterie. Přepínačem na boku kalkulačku zapněte ale jediné co funguje, jsou tlačítka s ciframi a symbol rovnítka. Když zmáčknete rovnítko, zaslechnete zpoza knihovny cvaknutí.
Extra (LIV) – Na první pohled se zdá, že stačí převést Díazovu zbožňovanou LIV na arabské číslice, tedy 54. Zkuste číslo nacvakat na kalkulačce a potvrdit rovnítkem ale nezabere to, přestože cítíte, že jste blízko.
Prohlédnu knihy v knihovně a všimněte si, že každá má v názvu nějaké číslo. Prohlédněte knihy podle jména LIV, tedy knihu s padesátkou v názvu (L), knihu s jedničkou v názvu (I) a knihu s pětkou v názvu (V). Podle čísel na hřbetu knih vyjde číslo 7-1-3. Zadejte 713 do kalkulačky a potvrďte rovnítkem. Knihovna povolí, odsuňte ji a vstupte do tajné místnosti.
Na stole tu leží zásobník 9mm nábojů a Díazův dopis, ve kterém píše svému kontaktu Alfredovi, že tu má nechat obrazy a vyhrožuje zabitím, pokud udělá nějakou špatnost. Prohlédněte plechovou skříňku a všimnete si, že za ní něco je. Sáhněte tam a najdete zbraň bez zásobníku, pistoli Glock 19. Vrchní šuplík skříňky odemkněte klíčem (zpod koberce) a najdete informace o Díazově letu do Edinburghu a vlakem do Ladybanku. Dále lístek se zprávou ohledně ověření jakéhosi obrazu.
Akt X – Temnota
Jakýsi mnich vstoupí do bytu, omráčí vás, rozbije světlo a odejde. Po probuzení je všude kolem tma.
Tip – Po chvilce si na tmu přivyknete a bude lépe vidět.
Knihovna je na svém místě a blokuje východ. Prohlédněte přístroj (patrně rentgen) uprostřed místnosti, v jeho zadní dolní části je krytka. Mincí krytku odšroubujte a vezměte výbušnou bombičku. Bombičku strčte na zadní stranu knihovny (zkuste ji odpálit pistolí ale není nabito). Vložte zásobník do pistole a máte nabitou zbraň, se kterou zkuste odpálit bombičku ale je to riskantní. Posuňte plechovou skříň jako kryt a nyní střelbou odpalte bombičku. Knihovna se rozletí ale kus zdiva urazí trubky v bytě, ze kterých začne unikat plyn a dojde k masivní explozi. Vyběhnete z domu a na schodišti minete mrtvolu toho týpka s cedulí. Z dálky se začnou ozývat policejní sirény.
Tip – Zpět do domu ani ke stanovišti taxíku nebudete chtít jít.
Pro lepší konec příběhu rychle zavolejte Taxi Lisabon (z cedule na staveništi).
Tip – Pokud taxi nestihnete zavolat, z Lisabonu se sice dostanete ale Interpolu to neunikne.
13:00 čtvrtek
Lisabon, Portugalsko
Akt XI – Svědectví
15:00 čtvrtek
Petrohrad, Rusko
Max je v knihovně, když mu zavolá Lara. Omluví se a vyjde před budovu.
Knihovna
Lara vám řekne k čemu v Lisabonu došlo a že Pandořina skříňka je Aurélio Díaz, což vás překvapí. Díaz prý odjel do Ladybanku. Varujete Laru, že tam bydlí nebezpečný milionář a překupník Teahan a důrazně ji upozorníte, aby tam nejezdila. Mezitím knihovník zkolabuje, André vyběhne ven a máte rychle zavolat sanitku.
Tip – Do knihovny a ani do města nebudete chtít jít.
Telefon v budce nefunguje, ale na desce stojí kelímek, který odsuňte a najdete nouzová čísla. Prohlédněte je a zavoláte záchranku.
16:00 čtvrtek
Petrohrad, Rusko
Akt XII – Utajení
15:00 čtvrtek
Lyon, Francie
Lařin byt
Zavoláte Ostankoviče a vysvětlíte mu k čemu došlo v Portugalsku a co víte. Chce po vás, abyste jeli do Ladybanku za Teahanem. Začíná to být nebezpečné, ale Ostankovič vyhrožuje vám i Maxovi. Zajděte k muzeu.
Muzeum
Opět tu sedí Florian, se kterým promluvte (3x). Ví přesně kde jste byli a že vám šlo o život a dokonce zná i Maxe. Odmítá však říct, kým doopravdy je. Nakonec se rozloučí, že už se neuvidíte. Zajděte do Interpolu.
Interpol
Jakmile přijdete do kanceláře, zazvoní telefon.
A) Pokud jste stihli z Lisabonu odjet taxíkem, volá Muriel, která se dozvěděla o výbuchu a zajímá ji, zda o tom víte.
Pozitivně / Negativně / Tázavě – Byli jste poblíž / Něco jste zaslechli až na letišti / Nevíte o ničem
B) Pokud jste se v Lisabonu nechali chytit policií (nestihli jste včas odjet taxíkem) volá šéfka Charlotta Renierová. Je naštvaná, udělí vám důtku a sníží plat.
Pozitivně / Negativně / Tázavě – Tušíte, že jde o Lisabon / Vůbec nevíte proč volá / Zajímá vás o co jde
Po telefonátu sedněte k PC kvůli mailu.
Důležité události následujících dní – práce od Rennierové
V mailu je zmínka, že někdo pojede kvůli vrácení sošek do Glasgow a to zhruba tři dny. Napište Charlottě mail, aby poslala více informací. Vzápětí zavolá na telefon Jennings. Zajímá ho jestli stále chcete podat stížnost.
Pozitivně / Negativně – Protentokrát ne / Ještě si to rozmyslíte
Po hovoru přijde zpráva, že máte nový email.
Re: Důležité události následujících dní – detaily ke Glasgow od Rennierové
Podle mailu se do Glasgow letí už dnes a pojede Garnott. V databázi vyhledejte jeho telefonní koncovku (548) a přes služební telefon mu zavolejte. Jeho žena má brzy rodit a tak je nešťastný, že musí odletět. Vezmete to za něj, z čehož má obrovskou radost, a tak vás čeká Skotsko.
Akt XIII – Setkání
18:30 Čtvrtek
Edinburg, Skotsko
Lara přijíždí k Ladybanku, k vile zámožného překupníka Teahana.
Stojíte před zamčenou bránou Teahanova pozemku a okolí hlídá kamera.
Tip – Pryč od sídla nebudete chtít jít, dokud nezjistíte víc.
Po levé straně je zeď a na ní popínavá rostlina, po které půjde vylézt, ale viděla by vás kamera. Ze zdi strhněte a seberte šlahoun břečťanu a vezměte kámen z hromádky vlevo od cesty (zkuste kamenem zničit kameru ale bojíte se alarmu). Břečťanem přivažte kameru, aby se nemohla otáčet. Teď už můžete snadno přelézt zeď. Ocitnete se před vilou, která je v zuboženém stavu. Auto značí, že Teahan je doma.
Tip – K hlavnímu vchodu nebudete chtít jít kvůli další kameře.
Všimněte si pootevřeného okna a zkuste k němu vylézt po okapu ale utrhne se a spadne z ní držák okapové roury, který vezměte. Všimněte si sklepního okénka, jenže ho drží háček a škvíra je úzká (zkuste okénko rozbít kamenem ale nechcete ničit). Dřevěné dveře vedle zkuste otevřít ale jsou zamčené. Zámek ale vypadá mizerně (zkuste do klíčové dírky strčit držák okapu, ale je moc velký / zkuste kamenem rozbít držák ale v ruce to neudržíte). Potřebujete pevnou podložku (zkuste držák položit na schody altánu ale jsou rozbité). Přelezte před bránu, položte držák na velký kámen vpravo od cesty a kamenem ho rozbijte až ulomíte kousky železa (zkuste pomocí železa zvednout háček sklepního okna ale nejde to). Strčte ulomené háčky do zámku dveří. S každým z nich pohybujte a dostaňte je na správné místo, aby šel zámek povolit. Háčky jsou ale velké a neudrží se v zámku dlouho, takže je do správných pozic dostaňte rychle. Jakmile se to podaří, dveře jsou odemknuty a uvnitř najdete šroubovák a nožík (zkuste šroubovákem / nožíkem zvednout háček sklepního okna ale jsou moc široké). Přelezte zase před bránu a všimněte si štítku se jmenovku na sloupku (zkuste štítek sundat nožíkem ale je přišroubovaný). Šroubovákem sundejte štítek. Opět vlezte na pozemek a štítkem konečně zvedněte háček sklepního okénka.
Uvnitř je tma a podlaha okno je dost vysoko, takže nemůžete vylézt ven. Postavte paletu pod oknem a nyní už můžete vylézt až bude třeba. Z krabice v polici vlevo vezměte hadr. Všimněte si zamčených ocelových dveří ale je tam tma. Mrkněte na světlo, vypínačem (u dveří) ho zapněte a dveře prohlédněte až zjistíte, že jsou napojené na stejné dráty jako to světlo. Dráty končí v rozvaděči na sloupu ale je zamčený (zkuste rozvaděč rozbít kamenem ale nechcete ho ničit). Vrazte do škvíry v rozvaděči šroubovák. Vzápětí na zvonek u brány někdo zazvoní, ale nikdo z domu nereaguje.
Akt XIV – Balíček
Vylezte ven podívat se kdo to zvonil. V mříži brány je poštovní zásilka od pošťáka a zarazí vás odesílatel Theodor Morgan, což je známý zločinec. Prohlédněte obálku na zadní straně, všimněte si chlopně (tu raději nechcete otevírat) a hlavně tvrdé krabičky vpravo dole, něčeho mastného vlevo dole a něčeho malého tvrdého kousek výš. Dojde vám, že je to bomba.
Tip – Chlopeň i výstupky prohlédněte znovu když už víte, že je to bomba. Otevřít ji ale nechcete.
Nožem nařízněte obálku. Je to bomba. Vyndejte dráty, čímž bombu zneškodníte a vezměte kovovou krabičku, kterou otevřete a najdete dopis z tabatěrky, kde Morgan posílá varování Teahanovi, aby se mu nepletl do obchodů. Přelezte zeď a vraťte se do sklepa.
Věnujte se dál rozvaděči. Šroubovákem ho zkuste otevřít ale nejde to, takže do něj ještě prašťte kamenem. Dvířka povolí a šroubovák zase seberte ze země. Prohlédněte schéma, jsou tu dva okruhy (levý pro světlo, pravý pro dveře). Zkuste manipulovat s dráty ale proud je zapnutý. Nejprve tedy přepínačem vypněte proud (zkuste ke drátům připojit vaše dráty ale jsou izolované). Nožem nařízněte všechny čtyři dráty (zkuste je naříznout znovu ale už to stačí). Připojte vaše dráty.
Tip – Pokud vytvoříte zkrat a zapnete proud, dostanete jen ránu proudem.
Dráty propojte prvním kabel zleva (světlo) + třetím kabel zleva (dveře) a dále druhý kabel zleva (světlo) + čtvrtý kabel zleva (dveře). Poté zapněte proud a dveře se otevřou.
Za dveřmi je tmavá místnost s mrtvým Teahanem na podlaze.
Tip – Dokud nezjistíte co se tu stalo, nebudete chtít odejít a ani nebudete chtít pokračovat levou chodbou.
Prohlédněte DVD přehrávač vedle stolu, ale chybí záznam z kamer. Na stole vezměte Teahanovo PDA, kde je zpráva o tom, že sem přijede jakýsi Hunting nabídnout obraz. Ani Teahan jeho pravou identitu nezdá. Prohlédněte Teahanovo tělo a poznáte, že je mrtvý jen asi půl hodiny a zemřel na vykrvácení po podříznutí hrdla. Všimněte si kamer, kde je vidět ve vedlejší místnosti jakýsi zraněný muž. Projděte chodbou dál. Tím zraněným je Díaz. Má vypíchnuté oči a mluví cosi o příchodu ďábla. Poté zemře. Zdá se, že mnich nabízel ukradený obraz od Delarocheho, Teahan si na ověření pravosti najal Díaze a sešli se tady dole. Díaz v obraze něco zahlédl a polekalo ho to. V tu chvíli přišel další muž a Teahana zabil. Měl v plánu zabít i Díaze ale ten přísahal, že nic neviděl a aby to dokázal, vypíchnul si obě oči. Vrah odsud odvedl mnicha a odnesl i obraz.
Tip – Nebudete chtít odejít, dokud nevrátíte důkazy (PDA).
Pro lepší konec příběhu otřete PDA hadrem (PDA) a až pak ho vraťte na stůl.
Po vrácení PDA odejděte pryč, vylezte ze sklepa a přelezte zeď. Před bránou zavoláte Ostankoviče a vysvětlím mu, k čemu došlo. Už s tím nechci mít nic společného a Ostankovič souhlasí, že vás nechá být.
19:00 čtvrtek
Edinburg, Skotsko
Akt XV – Útěk
16:00 čtvrtek
Petrohrad, Rusko
Mrtvého knihovníka odváží sanitka.
Knihovna
S Andrém si promluvíte před budovou, kde vám připomene, že událost před lety na rybníku se udála jinak, že jste ho nezachránili ale doběhli pro pomoc do vesnice. André chce jít už do bytu ale potřebujete ještě poznámky knihovníka.
Pozitivně / Negativně / Tázavě – Děkujete za starost ale poznámky jsou důležité / Poznámky nepočkají / Divíte se, že ho poznámky nezajímají
Vejdete do knihovny.
Tip – Dokud nezískáte poznámky, nebudete chtít ven.
Na stole jsou poznámky knihovníka, které pročtěte. Knihovník přišel na význam slov na krku mnichů. Tři symboly – Mem, Vav, Tav tvoří dohromady slovo Smrt. Vezmete si blok a ještě si poznámky podrobně prohlédněte. Mniši získávají tetování v závislosti na postupu v řádu, uctívají smrt a sídlí ve Finském klášteře Věčný Spáč. Je tu zmínka o pěti věcech, kterých je třeba se vyvarovat podle jistého kodexu Ars Moriendi (Umění umírání), aby bylo dosaženo dobré smrti. Je to Lakomství, Netrpělivost, Pýcha duše, Zoufalství a poslední knihovník nerozluštil. Našel však text, který by měl být vodítkem:
Jsi pouze jedním z mnoha
tak děl se s druhem svým
o jistotu a rozhodnost svou
i pevný směr a cíl
dnes, zítra, po celou věčnost.
Vyjděte před knihovnu, ale André tu nikde není. Zavolejte Ostankovičovi ale chce osobní schůzku. Zajděte za ním.
Milice
V kanceláři plukovníka si promluvte (pozitivně, negativně, tázavě). Chcete jet do Finska, ale Ostankovič stopy vedoucí k mnichům přehlíží a odmítá vám vydat pas. Jděte ven.
18:30 čtvrtek
Petrohrad, Rusko
19:00 čtvrtek
Petrohrad, Rusko
Před budovu potkáte Andrého. Povíte mu o klášteře, o tom, že nemáte pas a on se rozhodne do Finska jet sám. Odejde. Zajděte k bytovce hlídače.
Hlídačův dům
Promluvte s opilcem, který sdělí, že ta holčička (Táňa) před chvílí zemřela. Zajděte do klubu promluvit s barmankou Světlanou. Nabídne vám drink ale nemáte čas. Tak se vraťte do bytu.
Tetin byt
Teta si s vámi chce promluvit ve svém pokoji. Zajímá jí vaši minulost.
Pozitivně / Negativně / Tázavě – Přiznáte, že jste padělatel / Snažíte se o tom nemluvit / Chcete vědět proč ji to zajímá.
Po rozhovoru si u PC všimněte lístku od Andrého. Prý odjel do Finska. Máte sehnat pas a jet za ním. U PC napište Laře mail, ve kterém jí vysvětlíte situaci a požádáte o radu. Po chvilce vám zavolá, přizná, že byla za Teahanem, poví k čemu tam došlo a je dost rozrušená.
Pozitivně / Negativně / Tázavě – Snažíte se porozumět / Varovali jste ji / Měla vás poslechnout.
Ohledně pasu vám poradí, že někteří padělatelé o sobě dávají vědět inzercí o cizojazyčných knihách. Podívejte se do novin.
Tip – Noviny můžete mít už z kapitoly VI. Z lavičky před milicí.
V inzerci najděte zajímavý inzerát o zapomenuté tašce s knihami na prospektu Zagorovnem (u knihovny). Číslo si přidáte do mobilu.
Inzerát – Inzerát o knihách
Tip – Přestože máte číslo v mobilu, nebudete na něj chtít zavolat.
Zajděte tam.
Knihovna
Prohlédněte nástěnku s inzeráty. Některé se překrývají, takže abyste je mohli pročíst, odsuňte ty horní. Na inzerátu zhruba uprostřed (ten s obrázkem) je zmínka o cizojazyčných komixech, které nabízí barman z Rock café na nábřeží Makarova. Okamžitě tam zamiřte.
Hlídačův dům
V klubu promluvte s barmankou (pozitivně, negativně, tázavě), která souhlasí s tím, že vám nechá u Viktora vyrobit pas ale musíte si sehnat fotku. Vyjděte ven a navštivte Ermitáž.
Ermitáž
V patře v místnosti s vázami je stále ten muž, který neustále fotí vystavené exponáty. Počkejte na správný moment než udělá fotku a rychle se mu připleťte do záběru.
Tip – Ve správnou chvíli proveďte akci manipulace s vázou.
On vás vyfotí, vynadá vám a fotku hodí do koše, odkud si moji fotku vezměte. A zpátky ke klubu.
Hlídačův dům
V klubu promluvte se Světlanou, předáte jí fotku a nechá vám udělat pas. Místo původních 400 dolarů si však vezme 600. Ale konečně můžete vyrazit do Finska.
22:00 čtvrtek
Petrohrad, Rusko
Akt XVI – Věčný spáč
15:00 sobota
Klášter „Věčný spáč“, Finsko
Po letu letadlem přijíždí Max ve voze ke klášteru Věčný spáč.
Přejdete most a v lese na útesu vás zde přivítá místní správce. Sdělí vám, že André je už zde a čeká na váš příjezd stejně jako opat. Všimněte si kapličky vpravo. Pak se vraťte k mostu a po schodech do kláštera. Na nádvoří vás přivítá opat. Považuje vás i bratra za spisovatele, kteří sbírají informace o Finských klášterech. Opat vám nabídne pokoj, máte se po cestě umýt a poté se sejdete na večeři. Vejděte dveřmi do budovy (jídelna) vpravo.
Tip – Dva mniši (Grenholm a Dimitri) se baví o jakémsi mladíkovi, který zradil řád.
Další mnich čte knihu a přitom využívá lupu. Promluvte s ním a prý čte vzácnou knihu ze 14. století. U krbu visí utěrka. Z nádvoří pokračujte k podloubí a dál na zahradu. Je tu další mnich a přijde vám povědomý. Dorazí správce a sdělí vám, že ten mnich nemá jazyk, prý se tak narodil. Promluvte se správcem (pozitivně, negativně, tázavě), nicméně je přesvědčen, že jste mnicha nemohli nikde potkat a nepřeje si abyste s ním mluvili. Všimněte si fontánky a dál na zahradě dveří do krypty a sena u přístřešku. Běžte zpět na nádvoří. V podloubí je váš pokoj. Máte tu postel, umyvadlo a na stole kalamář (zkuste napsat něco do bloku ale nechcete). Ze stolu vezměte zápalky a džbán (zkuste džbánem naplnit umyvadlo ale je prázdný). Prohlédněte kamna a z bedýnky s poleny nasbírejte třísky. Otevřete dvířka kamen (zkuste kamna zapálit sirkami ale nejsou připravené / zkuste kamna zapálit když jsou dvířka zavřená ale nejde to). Hoďte do kamen třísky a zapalte je.
Tip – Jakmile dvířka kamen zavřete, oheň se udusí a po otevření z kamen vylétne oblak kouře. Takže musíte kamna zapálit znovu.
Než dvířka zavřete, nejprve vytáhněte šuplík na popel. Pak můžete dvířka zavřít a oheň se rozhoří. Jděte ven (zkuste nabrat vodu do džbánu ze studny ale je vyschlá).
Tip – Se džbánem nebudete chtít opustit klášter.
Zajděte na zahradu (zkuste zápalkami zapálit seno ale nemáte proč). Naberte do džbánu vodu z fontánky (džbán s vodou). A vraťte se do pokoje (zkuste vodu vylít do umyvadla ale je studená). Položte džbán na rozpálená kamna a po chvíli se ohřeje. Džbán je rozpálený, takže ho seberte utěrkou (džbán s vařící vodou).
Tip – Se džbánem už nebudete chtít opustit ani pokoj.
Vylijte vodu do umyvadla. Opláchnete se a pára odhalí na zrcadle skryté písmo. Někdo se vám snaží pomoci a v tajné schránce v oltáři před mostem máte vzkaz.
Venku už je večer. Potkáte Andrého, který navrhuje abyste oba pátrali po obrazech na vlastní pěst. Hlavně ale máte jít na večeři. Zajděte ale nejprve k oltáři a prohlédněte ho. Je tam tma. Zapalte svíčky pod oltářem ale stále nemůžete najít žádnou skrýš.
Extra (nebezpečný mnich) – Od chvíle kdy se začne smrákat se zajděte podívat k autu. Překvapí vás tu nebezpečný mnich s jakousi zbraní a varuje vás před opuštěním kláštera.
Vraťte se nahoru a do jídelny na večeři. Povečeří tu ještě André, správce a opat, nicméně správce zřejmě omylem řekne, že jsou tu dnes ve třech. Opat poví, že jeden z momentálně jedenácti mnichů co tu žijí, má klášter opustit. Zprvu vám opat nechce vyprávět o jejich víře ale André na něj zatlačí a rozpovídá se o Ars Moriendi podle které žijí. Venku po večeři vyčtete Andrému jeho chování.
Už je noc ale ještě není čas na spánek. Vraťte se do jídelny a od mnicha u stolu si půjčte lupu. Zajděte dolů k oltáři (pokud jste ještě nezapálili svíčky, zkuste prohlédnout oltář lupou ale je tma). Lupou prohlédněte oltář, prozkoumejte výstupky na fresce a pod rukou špeha (vlevo) najdete schránku se vzkazem z kapličky. Je od mnicha, kterého jste viděli pod Ermitáží, prý mu jako trest uřízli jazyk a chce odtud pryč. Máte se podívat do krypty.
V klášteře na zahradě tedy vstupte do krypty. Je zde pět katafalků, každý se symbolicky pohřbenou nectnosti, včetně nectnosti „nedostatku víry“ na kterou knihovník nepřišel. Vzadu za oltářem je fresky s pěti symboly. Je třeba zmáčknout symboly ve správném pořadí. Nejprve přiřaďte nectnostem symboly dle katafalků:
Lakomství – váhy
Netrpělivost – přesýpací hodiny
Pýcha duše – zrcadlo
Zoufalství – spirála
Nedostatek víry – kříž v ohni
Nyní stiskněte symboly na fresce dle verše v knihovníkových poznámkách:
Jsi pouze jedním z mnoha… – pýcha duše / zrcadlo
…tak děl se s druhem svým… – lakomství / váhy
…o jistotu a rozhodnost svou… – zoufalství / spirála
…i pevný směr a cíl… – nedostatek víry / kříž v ohni
…dnes, zítra, po celou věčnost. – netrpělivost / přesýpací hodiny
Stěna se odsune a vstoupíte.
Je zde tmavá místnost s obrazy okolo.
Tip – Kvůli tmě nemůžete prozkoumat obrazy v chodbičkách.
Uprostřed je notebook a lampička, kterou rozsviťte světla. Prohlédněte obrazy. Jsou to všechno originály! Za obrazem kardinála najdete trezor. V rohu je bedna zatlučená hřebíky a podle doručenky má být odeslána do Rotterdamu. Všimněte si hlavně obrazů na stojanech v koutě, je tu ukradený Delaroche a další dva z Ermitáže. Nevíte jak dostat ty obrazy pryč ale chcete to řešit až zítra. Vraťte se nahoru, ven na vzduch.
V pokoji se rozhodnete napsat vzkaz pro tajemného spojence. Do bloku (nebo přes vzkaz z kapličky) napište pomocí kalamáře vzkaz do kapličky (zkuste napsat další vzkaz ale už to stačí). Napíšete, že jste nalezli co jste chtěli a čekáte na další instrukce. Zajděte k oltáři a vzkaz tam schovejte. Konečně se půjdete do pokoje vyspat.
Akt XVII – Skutečnost
Druhý den vyjděte ven a hned vás odchytí André. Už je odpoledne a opat tedy odložil další rozhovor na později u večeře. Řeknete Andrému, že jste nalezli obrazy a aby už nic dalšího nepodnikal.
Tip – Do jídelny zatím nebudete chtít jít.
Vyjděte z kláštera a z lesního oltáře vytáhněte druhý vzkaz z kapličky, kde mnich píše, abyste dořešili své záležitosti, vypnuli bezpečnostní systém a způsobili nějaký rozruch aby bylo možné utéct.
Tip – I v této kapitole hlídá u auta nebezpečný mnich. Nic nového vám ale neřekne.
Zajděte nahoru do kláštera a ke kryptě, jenže před ní sedí správce. Všimněte si jeho klíčů na lavičce a bedny s nářadím u sena ale nemůžete je vzít (zkuste sirkami zapálit seno ale nejprve potřebujete zachránit obrazy). U fontánky shoďte podpěry u prasklé zdi. Správce vám vyčte neopatrnost a zůstane zde, aby zeď zkontroloval.
Tip – Dokud nevyřešíte co potřebujete v kryptě, zpět na zahradu nebudete chtít jít
Z lavičky seberte svazek klíčů a u přístřešku bednu na nářadí, z níž vyndejte kladivo a kleště.
Vstupte do krypty a pokračujte až do tajné místnosti. Napadne vás hledat bezpečnostní spínač tady. Pod obrazem kardinála odemkněte klíči trezor a v něm vypněte bezpečnostní systém.
Tip – Kvůli tajné schránce můžete prohlédnout i ostatní obrazy ale zbytečně.
Zbývají obrazy… Prohlédněte zatlučenou bednu a kleštěmi vytáhněte čtyři hřebíky v rozích (zkuste kleštěmi vytáhnout prázdné místo po hřebíku ale nejde to). Odklopte víko a v bedně objevíte africké sošky. Vezměte obrazy z Ermitáže a uložíte je do bedny k soškám. Přes notebook napište zprávu Ostankovičovi.
Tip – Pokud jste stále ještě nečetli doručenku na bedně, nebudete chtít Ostankovičovi napsat, protože nevíte kam bednu odešlou.
Tip – Bednu s obrazy můžete nechat odkrytou. Hra bude normálně pokračovat dál.
Extra (bedna) – Zavřete víko bedny (zkuste kladivem přitlouct víko v rozích ale nemáte hřebíky). Prohlédněte bednu na nářadí, v jednom šuplíku je plechová krabička, které odklopte háček a najdete v ní hřebíky. Kladivem / hřebíky zatlučte rohy bedny.
Vyjděte nahoru z krypty.
Venku už je večer (zkuste sirkami zapálit seno ale ještě stále nejsou obrazy v bezpečí).
Tip – Dokud nějak nevrátíte klíče, nebudete chtít jít na zahradu.
Položte klíče zpátky na lavici. Vzápětí přijde správce a vezme vás na večeři. André se k opatovi během večeře chová dost hrubě ale opat přizná, že řád čeká fyzické očištění a zeptá se vás, zda člověk, který dělá zlé věci aniž by to věděl, je vinen a zaslouží trest.
Pozitivně / Negativně – Není vinen, když o tom neví / Vinu si nese, ano.
Venku po večeři už je noc, uvidíte jak mniši odnášejí bednu s obrazy a nařídíte Andrému se připravit na útěk z kláštera. U krypty zapalte hromadu sena. V nastalém zmatku uprchnete pryč ale mnicha, kterým vám pomáhal, najdete u oltáře mrtvého. Doběhnete k autu ale protože André stále nepřichází musíte odjet sami. Mezitím se opat a ozbrojený mnich sejdou na mostě, kde plánují modernizaci řádu a přesun do New Yorku. Shoření kláštera rukou někoho třetího jim vyhovuje, stejně jako smrt některých mnichů. A André je u toho také!
22:00 neděle
Klášter „Věčný spáč“, Finsko
Akt XVIII – Šílenství
15:00 neděle
Petrohrad, Rusko, o 14 dní později
Max v letadle volá Laře. Ostankovič prý nalezl obrazy ale když se Max zmíní o Andrém, Lara mu připomene, že zamřel už v dětství, tehdy na rybníku. Max se zhroutí.
Tetin byt
Přijedete do Petrohradu navštívit tetu, promluvíte si o Maxovi, který je v léčebně a otočíte poslední kartu, kterou tehdy Max neotočil. Je to smrt! Podle tety Maxovi hrozí smrtelné nebezpečí. Odejděte z pokoje.
Nemocnice sv. Anny
Dorazíte k nemocnici.
Tip – Zpátky ulicí už nebudete chtít jít.
Zazvoňte na interkom. Ozve se sestra a zajímá ji zda máte dohodnutou schůzku (pozitivně, negativně), tak řekněte že máte (pozitivně) a vydávejte se za Durrandovou. Sestru zajímá zda schůzka měla být právě teď (pozitivně, negativně), tak odpovězte že ne (negativně), že měl let zdržení. Sestru dále zajímá jméno lékaře (pozitivně, negativně) ale to neznáte. Prohlédněte auto a všimnete si lístku doktora Petrova. Promluvte přes interkom se sestrou znovu a při otázce na doktora řekněte jméno Petrova (pozitivně), načež sestra konečně otevře bránu.
Uvnitř vysvětlíte doktoru Petrovovi vaši lest a vezme vás k cele Maxe. Vídal svého dávno mrtvého bratra a zřejmě trpí paranoiou. Mezitím se Maxovi v cele zjeví André a vysvětlí mu, že je andělem smrti a že si pohrál s Maxovou myslí a využil ho. Max po Andrém hodí kus zdiva a ránu zvenčí zaslechnete.
Tip – Zpátky chodbou nebude chtít jít.
Zkuste otevřít celu ale je zamčená. Promluvte s doktorem (negativně, tázavě, pozitivně) podle kterého je Max pod sedativy a souhlaste s jeho názorem (pozitivně). Doktor zkusí dveře otevřít ale jsou opravdu zamčené. Promluvte s ním znovu (pozitivně, tázavě, negativně) a nařiďte mu (negativně) ať něco konečně dělá! Dá vám svazek klíčů. Zkuste odemknout celu ale dveře jsou zaseklé.
Extra (sekera) – Zkuste popadnout požární sekeru ale doktor vám to nedovolí, že by se jí mohl pacient zmocnit.
Promluvte s doktorem (pozitivně, negativně, tázavě) a pošlete ho pro nějaké zřízence (tázavě), načež odejde.
Max
Mezitím v cele vám André vysvětlí svůj promyšlený plán. Někteří umělci na sklonku života zahlédnou pravou tvář Smrti a zachytí ji na obraze. Abramčikův rentgen by to dokázal odhalit a tak ho nechal zabít, stejně jako svým věrným mnichům nakázal ukrást obrazy, které pak na Velkém spáči je upravili, aby nikdo nemohl podobu Smrti v díle objevit. Ale jeden z noviců zradil, chtěl obraz prodat a tak vás Smrt využil i pro očištění kláštera. Váš požár zabil několik lidí. André vám poví, že několikrát jste stáli na hranici života a smrti.
A) Pokud jste neudělali žádnou chybu (zablokování dveří v Ermitáži, souhlas s věštěním tetičky, zajištění žebříku v knihovně) tak vám André sdělí, že jste se nebezpečí sami vyhnuli.
B) Pokud jste udělali nějakou chybu, André vám je (maximálně ty tři) připomene a že vám musel pomoci, abyste nezemřeli předčasně.
Jste tak zoufalí, že se rozhodnete spáchat sebevraždu.
Extra (zrcadlo) – Rozbijte zrcadlo a z umyvadla vezměte střep, se kterým se chcete zabít ale neodhodláte se k tomu.
Zkuste strhnout pletivo na okně ale je připevněné. Přisuňte si židli k žárovce a vylezte nahoru, abyste strhli přivázanou nohu. Židle se převrhne a spadnete ale noha stolu je dole. S ní vypačte pletivo u okna.
Lara
Z Maxova pokoje zaslechnete další ránu. Popadněte požární sekeru a s ní dveře vylomíte.
Tip – Na základě všech šesti důležitých rozhodnutí dojde k několika událostem, které ovlivní budoucnost Lary i Maxe a tím i celkový závěr příběhu.
A) Při nejlepším konci Lara stihne Maxe zachytit. Max se s Larou vrátí do Francie, kde se časem zotaví, začne malovat i prodávat své obrazy a oba se vezmou. Lara se díky plnění svých povinností (a možná díky Ostankovičovi) dočká povýšení.
B) Při nejhorším možném konci Lara Maxe nestihne chytit a ten spadne dolů. Max zemře při převozu do nemocnice, Lara je spojena se zločiny v Lisabonu a Ladybanku, je vyhozena od policie a kvůli smrti Maxe se psychicky zhroutí.
OSTATNÍ – Při dalších koncích se kombinují různé možnosti. Lara může být tedy povýšena, může dál pracovat v interpolu nebo být vyhozena, zatímco Max může být zachráněn, může vypadnout z okna a skončit v kómatu nebo může po pádu zemřít.
Tip – Pouze v případě nejlepšího konce následuje ještě prolog.
Prolog
17:00 středa
Lyon, Francie, před měsícem – prolog
Andělé Smrti (André a Florian) promýšlejí v Lyonském parku u muzea svůj plán. Florian má dohlédnout na Laru, zatímco André bude mít na starosti Maxe.