Pineview Drive… to byl teda průšvih. Na první kouknutí je to moderní hororová hra inspirovaná Amnesii a podobnými tituly. Hororová adventura, která staví na dost možná nejklasičtějším prostředí hororu – strašidelném domě. No jo, budeme se bát bubáků, stínů za oknem, pohybujícího se nábytku… anebo ne? Náš hrdina se po dvaceti letech vrací do domu, aby odhalil zmizení jeho milované Lindy. Ten na sebe tedy nespěchal…
Na Pineview Drive a jeho blízkém okolí (nudná zahrada + hřbitov) strávíte 30 herních dnů a budete odhalovat temná zákoutí domu. Třicet herních dnů… délka jednoho se pohybuje tak okolo 10-15 minut, čili ve výsledku je hra celkem dlouhá. Tím hůř. Celá hra se totiž odehrává v jedné jediné lokaci, v jednom jediném domě, který se vám postupně zpřístupňuje, to jak nacházíte různé klíče a odemykáte pokoje. Sázka na strašidelný dům se nezdá být špatná, ale tvůrci ji bohužel nedokázali uchopit tak, jak by bylo třeba. Veškerou herní náplní je totiž právě hledání klíčů, které se během následujících herních dnů mohou objevit i v místnostech, které jste již navštívili.
Prakticky každý herní den je založen na tom samém – ráno (respektive v podvečer) se proberete v pokoji a jdete zjišťovat, co se ve vašem luxusním domku změnilo. Po pár minutách padne noc, takže budete všechno prohledávat potmě. Třicetkrát, zase a znovu prohledávát jeden a ten samý barák… z toho by jednomu hráblo. Sice je pravda, že když dlouho tápete, hrdina si najednou vzpomene na místnost, kam máte jít, ale jinak je nalezení cesty dál víceméně věcí náhody. Krom klíčů můžete sbírat ještě zdroje světla (baterie a zápalky) ale tím to končí. Neřešíte žádné logické hádanky a ani neprovádíte jiné adventurní úkony, které by v takovém domě měly smysl. Co třeba zabezpečení elektřiny, zatlučení oken, prohlížení spisů v knihovně, otevírání tajných chodeb… nebo výroba budíku, díky kterému byste vstávali ráno a ne večer anebo úplně nejlépe – dílna na výrobu klíčů! 🙂
Strašidelný dům má velký potenciál a hororová atmosféra skutečně stoupá rychlostí blesku, což je způsobeno jednak střídáním dne a noci, ale i nápaditostí hrůzných jevů a události. Ve své podstatě jde o hru, která vás nejen pěkně vyděsí, ale která vám dodá ten fantastický pocit tísně, kdy se bojíte otevřít dveře, protože se zpoza nich cosi nehezkého ozývá. Hra vám navíc různé hororové prvky představuje hezky pozvolna, takže skutečně nevíte, co se ještě může přihodit. Bohužel, tvůrci Pineview Drive absolutně nezvládli podchytit tu hratelnou část. První den, kdy teprve přícházíte k domu a nevíte, co očekávat je skvělý, ale jakmile spadnete do té stereotypní pasti nekonečného hledání klíčů, tak nuda střídá nudu. Příběh je naprosto o ničem a vypráví se vždy jen na konci jednotlivých dnů a to ještě ve strašně malých dávkách. Tohle je ten nejnudnější strašidelný dům, co existuje. Celé to vypadá jako když si skupinka amatérů řekla, že honem rychle udělají nějakou hororovou hru ale ukázalo se, že mít pouhé nápady na strašení hráče ani zdaleka nestačí.
Za zmínku stojí i systém zdraví, který je podán vcelku revolučním způsobem. V závislosti na vaší reakci (změna pohledu, pohyb) během hrůzných jevů, vám klesá míra zdraví. Na první pohled je to hezké, protože když můžete umřít, musíte si dávat pozor na své jednání. Jenomže jak odlišit strach od pouhé zvědavosti? Zaslechnu za sebou telefon, no tak fajn, otočím se ke zdroji zvuku a najednou bác ho – zdraví jde dolů. Svým způsobem je tento systém strachu zajímavým prvkem, ale podobně jako celá hra není dotažen do té správné míry.
Po celou hru budete bojovat s naprostou tmou noci a hlavně nepohodlnou rychlostí hrdiny. Chůze je pomalá dokonce i při pohybu v interiérech a běh je zase moc rychlý. Tma je vůbec katastrofou, protože lampy a svíčky osvětlí oblast sotva dva, tři metry od zdroje světla. Zastávám názor, že noc ve hrách by měla být jako noc skutečná, tedy tmavá, ale uměle vytvářet tmu tím, že světlo lampy nikam nedosáhne, to je vůči hráči nefér.
Pineview Drive sice je kvalitním hororem, ale špatnou hrou. Své příznivce si najde mezi trpělivými hráči, kterým nevadí nezáživná náplň. Pro ty ostatní, pokud chcete vyzkoušet jaký Pineview Drive je, zamkněte pár místnosti v baráku a požádejte partnera, aby vám někam schoval klíče. Pak počkejte až padne tma a vyražte na pátračku. Když to takhle vydržíte opakovat měsíc, máte zážitek z Pineview Drive za sebou a ještě jste ušetřili pět stovek. 😀
Hodnocení – 35%
Délka – cca 5h
Návod
Návod na hororovou adventuru, která velice rychle spadá do stereotypní nudy, ale pocit strachu ve vás zaručeně vyvolá. Pokud víte, co máte dělat, můžete si nekonečné prolézání těch samých místností ušetřit a nechat se vtáhnout do intenzivního hororového zážitku.
Den 1 – Příjezd na Pineview Drive
(Pohybující se nábytek)
Kdesi v lese se odehrává podivná scéna. Trhavé pohyby, běh lesem, násilí…
Po dvaceti letech přijíždíte k domu na Pineview Drive. Velká vila ve viktoriánském slohu. Odlehlé místo daleko od civilizace – perfektní. Nahoře máte ukazatel zdraví.
Strach
– Míra vašeho zdraví je vidět nahoře na panelu. Pokud klesne na nulu, umíráte a musíte daný den opakovat znovu. Zdraví se postupně samo zvedá, takže stačí být někde v klidu a čekat.
– Klesání zdraví je zapříčiněno vaší reakcí v případě děsivých události. Strach může vyvolat mnoho věcí – uvidíte něco v zrcadle, zahlédnete monstrum, zaslechnete hodiny… Nic z toho ale neznamená, že vám zdraví klesne. Záleží až na tom, jak se v daný moment zachováte, respektive jak prudce se pohnete. Pokud uslyšíte něco děsivého a budete to ignorovat, je vše v pohodě, ale jestliže se za zdrojem zvuku otočíte, zdraví klesne. To samé, když něco vidíte. Můžete stát metr od toho a nic se vám nestane, ale pokud se pohnete, abyste hned utekli, strach se projeví a zdraví klesá.
Za vámi je cesta pryč. Můžete se tudy kdykoli vydat a svůj příběh tak ukončit návratem do menu. Ale pokud jste duše odvážná a trpělivá, zůstanete v areálu vily. Brána je zamčená, ale pod cedulí Pineview Drive leží klíč.
Klíče
– Na první pohled jsou klíče jeden jako druhý, dokonce mají v inventáři i stejnou pozici, ale každý klíč patří k jinému zámku. Bohužel nikdy nezjistíte k jakému, dokud to nezkusíte.
Odemkněte bránu a vstupte na pozemek. Vzpomenete si, že před lety zde záhadně zmizela vaše holka Linda. No, rozhodli jste se konečně zjistit, kam se poděla. Proslýchá se, že na Pineview Drive nikdo nevydrží déle než třicet dnů. Takže máte jenom měsíc. Nejprve se projděte po zahradě. Vzadu za vilou je boční vchod do domu (zamčený). Dále můžete vzadu za vilou najít zamčenou bránu na hřbitov. Na židli vedle bočního vchodu leží baterie. Dokud ale nemáte svítilnu, nemůžete je vzít. Na sezení na zadní zahradě je klíč a na lavici baterie. Na zahradě za pravým křídlem sídla je studna a na ní leží další baterie. Až prohlédnete zahradu, vraťe se na dvůr před domem. Na kameni vlevo od fontánky leží další baterie. To máme celkem čtyři kusy baterií. Zapamatujte si jejich pozice 🙂 Do domu vedou zamčené dveře, ale hned vpravo na parapetu okna je klíč. Odemkněte a vstupte. Vlevo v hale jsou hodiny. Podobných je po vile spousta a ukazují současný čas. Ten se právě začíná odpočítávat.
Čas
– Čas skutečně běží a brzy se setmí. Nový den ale přijde až když splníte co je třeba, takže myslet si, že stačí počkat na ráno je hloupost
– Každý nový den však začíná už v podvečer, takže nedlouho poté přijde opět tma.
Začněte prohlídkou přízemí domu. Ve většina místnosti jsou na zdi vypínače světla. Nezapomeňte si tedy rozsvěcet jak jen to půjde. V chodbičce pod schodištěm jsou dvoje zamčené dveře. V následující chodbě je na stolku busta a vedle ní klíč. Na konci chodby je velký pokoj s pianem. Na stolku tu leží zápalky a na skříňce u okna klíč.
Zápalky
– Zápalkami lze zapalovat svíce a kandelábry. Je tu užitečné při průzkumu temných interiérů. Vždy si ale raději nechávejte pár sirek na horší časy.
– Unesete maximálně 10 zápalek ale každá krabička vám jich přidá pět. Berte proto krabičky když máte jen pět a méně zápalek, jinak o ty přebytečné přijdete.
Vyjděte zpátky na chodbu a otevřte druhé dveře vlevo. Na stolku leží zápalky a v polici mezi knihami klíč. Vraťe se do první chodbičky a odemkněte dveře po pravici. Je zde salonek s velkým krbem a v něm leží klíč. Na komodě jsou zápalky a na skříni pod oknem baterie. Vyjděte z pokoje a odemkněte prvné dveře v chodbičce. Je tu lovecký salonek. Na skříňce vedle globu leží baterie. Ale svítilnu pořád nemáte. Na skříňce opodál jsou zápalky. Zhruba v tuto dobu by se mělo setmít – záleží, jak rychle prozkoumáváte dům. V každém případě bude kvůli tmě nutné častěji využívat sirky. Přízemí je prozkoumané, takže se vraťe do haly a vyjděte do patra. Opět tu jsou dvě na sebe napojené chodbičky. V první jsou pouze dvoje zamčené dveře. Přejděte proto do druhé chodbičky. Hned první dveře vpravo ukrývají malou místnost polící v níž leží svítilna! Konečně!
Svítilna
– Baterka poslouží ke svícení, ale spotřebovává baterie a to zatraceně rychle. Protože v interiéru se můžete spolehnout na světla a svíce, snažte se svítilnu využívat hlavně venku.
– Maximálně unesete pět baterií a protože se sbírají po jedné, nemusíte přemýšlet nad tím, zda se vyplatí je brát. Naopak zvažujte, kdy má smysl baterie ve svítilně měnit. Můžete tak činit kdykoli ale pokud současná baterie není ještě vybitá, zbytečně přijdete o energii.
– Svítilna se dokáže sama nabíjet a to na hodnotu jedné čárky. Není to nic moc, ale pár sekund to postačí. Nikdy se proto nemůže stát, že skončíte v absolutní tmě aniž byste si mohli posvítit.
S baterkou můžete konečně začít sbírat baterie. Některé byly už venku, ale to si nechte na ráno, jinak zbytečně vyplácáte cenné baterie pohybem ve tmě. Pokračujte v průzkumu patra. V další místnosti najdete ložnici. Na stole je mechanická hračka tanečnice, kterou můžete spustit a také baterie. Další dveře už jsou zamčené. Vraťe se do přízemí a vejděte do salonku s krbem (vedle loveckého salonku). Stoly by měly být narovnané na sebe. Pokud se tak ještě nestalo, počkejte pár hodin a vraťte se sem až bude hluboká noc. Na srovnaných stolech leží první dokument. Vzpomenete si, že jste na Pineview Drive už kdysi byli a že to vypadalo na tiché klidné místo.
Den 2 – Pracovna
(Podivné zvuky)
Probudíte se v podvečer v ložnici. Máte ještě pár minut než se setmí a chtělo by toho využít. Utíkejte proto ven pobrat baterie v okolí domu – celkem 4 kusy (na kameni u fontány, na studni, na židli u zadního vchodu a na lavici u posezení). Když budete rychlí, stihnete to jen tak tak. Zpátky v domě navštivte místnost, kde jste včera skončili – tedy salonek v přízemí. Nábytek je znovu na svém místě. Přejděte do sousedního loveckého salonku a z nově otevřené truhličky na skříni vpravo vezměte klíč. S klíčem můžete do patra, kde otevřte druhé dveře v chodbičce. Na stolku tu leží další klíč. Ten pasuje do dveří v přízemí (téměř na konci chodby). Uvnitř je pokoj a na skříni leží zápalky. V sousední místnosti je pracovna. Ve skříni na polici jsou baterie a na stole další dokument – vzpomínáte, že společně s Lindou jste trávili den u moře ale v noci v domě vás probudili jakési zvuky.
Den 3 – Balkon
(Oživlý obraz)
Hned jak vstanete, mrkněte do zrcadla. Na moment se v něm objeví děsivá tvář. Opusťte ložnici a běžte dolů. Přímo pod ložnicí je v přízemí malá místnost se skříní a obrazem. Můžete si na chodbě vedle dveří všimnout strhaných tapet. Vstupte do pokoje a všimněte si obrazu. Dveře ven zmizí a po chvíli z obrazu přijde průsvitná postava, která vzápětí proletí místostí. Dveře jsou zpět a před nimi leží klíč. S ním se vydejte do patra a odemkněte hned první dveře v chodbě. Je tu hudební salonek. Na skříních leží baterie a hlavně klíč. Ten pasuje do posledních dveří tady v patře. Je tu místnost se zápalkami ve skříní a cesta ke schodišti. Vyjděte po něm a dostanete se na vnitřní balkon v hlavní hale. Na zemi tu leží dokument. V noci jste s Lindou slyšeli další podivné zvuky.
Den 4 – Obývací pokoj
(Půlnoční návštěva)
Pár hodin se jen tak potloukejte domem a čekejte až přijde noc. Můžete si zatím rozsvítit světla a promyslet si, co vám ještě chybí otevřít. V přízemí z loveckého salonku a v patře z hudebního salonku vedou dveře do střední části domu. Pak tu máme dveře na balkonu v hale, které vedou do druhého patra hlavní části domu a tím to zatím končí. Ještě také máte jedny dveře vzadu za domem, ale to zatím neřešte. A neřešte ani zamčené dveře v přízemí v chodbičce – tyhle jediné dveře, se totiž otevřít nedají. Údajně za nimi má být sklep, ale klíč se sehnat nedá.
Čekejte tedy na noc a až ta přijde, zaslechnete, jak u vstupních dveří někdo zvoní. Běžte se podívat na vašeho hosta. Je to postava s černými vlasy, stejná jako včera v obraze. Rozplyne se v hejno havranů a na zápraží zůstane klíč. Ten pasuje do dveří na konci balkonu v hale. A tím se dostáváte do druhého patra domu. Dveře rovně na konci chodby jsou zamčené, takže pokračujte vlevo. Hned po pravici je stolek s telefonem a na něm klíč a baterie. Klíčem odemkněte dveře na konci první chodbičky tohoto patra. Je tu velký obývací pokoj. Ze skříně a knihovny poberte zápalky a baterie. Nakonec přečtěte dokument na stole. Linda byla přesvědčená, že nábytek se během dne přemístil.
Den 5 – Ložnice
(Padající meče)
I tentokrát budete čekat na noc. Poté se vydejte z přízemí po schodišti do patra. Meče nad schodištěm spadnou jen kousek od vás. Mezi nimi zůstane ležet klíč. S klíčem se vydejte do pokoje, kde jste minule končili (2. patro). Odemkněte druhé dveře, které v pokoji jsou a vstupte. Na chodbě jsou dvoje dveře. První je sklad. V policích leží baterie, zápalky a na bedně klíč. Nyní odemkněte sousední dveře za nimi je ložnice. Na posteli jsou zápalky, na židli baterie a v otevřené skříňce pod komodou je klíč. Teprve až poberete věci, vězmete i dokument na posteli. Vzpomenete si na drobnou bouřku, která vás tehdy zastihla.
Den 6 – Pokoj s televizí
(Duch na houpačce)
Ani dnes se nic nemění. Hezky poklidně čekejte až přijde půlnoc. Mezitím si můžete všimnout, že za okny prší a je bouřka. Blesky jsou zodpovědné za občasné zajiskření světel. Jakmile je hluboká noc, vejděte do nějaké místnosti s výhledem na boční zahradu (ideálně lovecký salonek). Na houpačkách vzadu uvidíte znovu ducha dívky. Její smích je slyšet až sem. Seberte odvahu a běžte se tam podívat. Na houpačkách už bude prázdno ale na zemi zůstal klíč. S ním se vydejte až do ložnice, kde jste minule skončili. Odemkněte si dveře za ložnicí, kde je sklad s šatníkem. V polici tu leží baterie a klíč. A teď zase do přízemí, do loveckého salonku. Konečně nastal čas odemknout druhé dveře v loveckém salonku. V rohu chodby uvidíte sedět figurínu klauna. Má vedle sebe zápalky. Můžete mu také smáčknout trumpetku a zatroubit. Nic se nestane. Naštěstí. Na konci chodby jsou dvoje dveře, ale odemčené jsou jen jedny. Uvnitř je pokoj s televizí, kterou můžete zapnout knoflíkem nebo ovladačem na stole. Uvidíte jen šum. V pokoji je na skříňce zápalky, na pohovce baterie a na stole dokument. Opět Lindu v noci probudily zvuky ale tentokrát jste je zaslechl také.
Den 7 – Spižírna
(Telefonní kataklysma)
Jako obvykle čekejte až se setmí. Náhle z hlavní haly zaslechnete zvonit telefon. Ale jakmile se přiblížíte, zvonění ustane. Vzdalte se od telefonu a on se rozezní zase. Zkoušejte to tak ještě chvilku až zaslechnete telefon z jiné místnosti – ze salonku v přízemí. Nikdy předtím tu telefon nebyl, teď tu je, ale zvonění opět ustane. Další telefon začne zvonit ze stolku na chodbě. I ten zvonit přestane, jakmile přijdete blíž. Další telefon zvoní z pokoje s klavírem na konci chodby. Telefon sice opět přestane zvonit, ale vedle něj najdete klíč. S klíčem vyrazte do chodby s klaunem. Odemkněte si druhé dveře, jež tu jsou. Uvnitř je malá místnost skladu potravin. Na polici leží zápalky a v ošatce s rybami baterie. Měl by vám zbývat ještě jeden klíč. Jde o klíč, který jste našli už v prvním dnu venku u posezení na zadní zahradě. Nemáte-li ho, utíkejte pro něj a pak klíčem odemkněte dveřže ve skladu. Je tu další spižírna a to se sudem vína. V policích najdete zápalky, baterie a dokument. Venku začaly kroužit vrány a jejich hrozivé krákání se nedalo vydržet.
Den 8 – Panská ložnice
(Kočičí strašení)
Venku zuří bouřka a fouká silný vítr. Nebude trvat dlouho a vypadne proud. Všechna světla zajiskří a explodují. Tím končí vaše možnost zapínat světla a prudce vzrůstá nutnost spoléhat se na zápalky a baterku. Až k výpadku proudu dojde, jděte do chodby s klaunem. Uvidíte tu kočku, která proběhne proti vám a kamsi zmizí. Na koberci zůstane ležet klíč. Tímto klíčem můžete konečně odemknout dveře v prvním patře, v hudebním salonku. Tím se vám otevře střední část domu prvního patra. Je tu dlouhá chodba, troje dveře a také schodiště vedoucí do druhého patra a následně do třetího. Celkem to dělá asi deset nových dveří, čili pořádná várka místností ke zkoumání. Jenže odemčené jsou jen dveře na konci chodby v prvním patře. Než vejdete, všimněte si ještě baterie na stolku na konci chodby. Za jedinými odemčenými dveřmi je sklad věcí. Na policích jsou zápalky, baterie a klíč. Klíč pasuje do prvních dveří v této chodbě. Ja za nimi koupelna. Jakmile otevřete, opět vyběhne kočka. V umyvadle lež další klíč a na lavičce zápalky.
Nyní navštivte nejvyšší, tedy třetí patro domu. Klíč z koupelny vražte do prvního pokoje po levici. Je tu moderní ložnice, ne jako ta vaše. Na komodě se zrcadlem leží zápalky a klíč. Na posteli, pak leží dokument. Ale ještě než dokument vezmete, běžte využít nově nalezený klíč. Pasuje do prosklených dveří v druhém patře, tedy o jedny schody níže. Za prosklenými dveřmi je stará známá chodba končící obývacím pokojem, kam jste doteď chodili přes balkon v hale. Právě jste si propojili dvě větší části domu. Pak už nezbývá než se vrátit pro dokument. Linda se čím dál víc bála figuríny klauna.
Den 9 – Manželská ložnice
(Duch z obrazovky)
Potloukejte se po domě a čekejte na noc. Světla už zapínat nemůžete, tak se alespoň snažte zorientovat v domě. Až bude noc, běžte do přízemí do pokoje s televizí. Zapněte telewvizi, což samozřejmě nejde, ale přesto se v ní po chvíli objeví obraz. Mladá dívka s černými vlasy, které jí zakrývají tvář. Stále se přibližuje a přichází blíž a blíž… až se zjeví v pokoji. Vzápětí zmizí a zůstane po ní na zemi klíč. S klíčem zamiřte do třetího patra, čili nejprve do prvního patra a pak schodištěm nahoru. Včera jste zde odemykali první dveře zleva a nyní máte klíč pro první dveře zprava. Uvnitř je dětský pokoj. Ve skříni jsou zápalky, na posteli baterie a na skříňce klíč. Klíč pasuje do třetích dveří zleva, takže daleko nepůjdete. Tady je ložnice. Na posteli leží baterie a klíč. Klíč lze vsadit hned do protějších dveří (druhé dveře zprava) a za nimi máme manželskou ložnici. Na stole leží zápalky a na posteli dokument. Vzpomínáte, že po bouřce byla elektřina vypnutá, ale měli jste dost svíček.
Den 10 – Severní křídlo domu
(Krvavá koupel)
Dnešním vaším nočním cílem je koupelna (první patro). Jakmile se setmí, běžte se tam mrknout. Ve vaně uvidíte potoky krve. Všude poletují mouchy, záchod je krve plný a krev stéká i po stěnách. Po chvilce vše zmizí a koupelna je jako dřív. Akorát ve vaně zůstal klíč. S klíčem si to namiřte do třetího patra a odemkněte poslední zbývající dveře. Uvnitř je pracovna. Na stolech jsou hned 2x zápalky, v knihovně pak najdete baterie a klíč. Běžte až do přízemí do pokoje s televizí a odemkněte dveře vedoucí dál. Je tu sezení a na stolku s fotkami baterie.
Před vámi je dlouhá chodba, která se táhne celým severním křídlem domu. Ano je to tak – právě jste opustili hlavní část domu a před sebou máte nový a dosti rozsáhlý úsek. Hned vpravo jsou prosklené dveře a vedle na stolku klíč, který do nich pasuje. Jak po otevření zjistíte, dveře vedou ven na zadní zahradu. Nemá teď ale smysl chodit ven. V chodbě je toho víc. U busty v rohu leží další klíč. Na konci chodby pak leží na zemi dokument, ale ještě ho neberte. Nebude od věci zjistit, kam váš poslední klíč pasuje. V této chodbě je též schodiště do patra a to je koncipováno podobně – dlouhá místnost a spousta dveří. V chodbě v patře jsou na skříní zápalky ale mnohem zajímavější jsou v pořadí druhé dveře v chodbě. Odemkněte je klíčem a narazíte na starý známý sklad, který dále vede do chodby pod schodištěm do druhého a třetího patra. Máte tedy slušnou zkratku. Teď se vraťe do přízemí a na konci chodby seberte dokument. Rozhodli jste se figurínu klauna uklidit do skladu.
Desátým dnem máte třetinu příběhu za sebou. Prozkoumáno však máte podstatně víc. V podstatě máte kompletně prozkoumané hlavní křídlo domu, tedy až na jedinou výjimku – jedny dveře v druhém patře. Jinak je ale hlavní křídlo hotové. Zbývají dvě podlaží severního křídla a tři západního.
Den 11 – Hodinový salonek
(Dětský smích)
Vydejte se do patra severního křídla domu. Až se trochu setmí, zaslechnete uprostřed sálu dětský smích. Uprostřed chodby zůstane ležet klíč. Nyní přes sklad projděte do chodby u schodiště do druhého patra. Odemkněte zamčené dveře (vedle skladu) a vstupte do salonku s šachovnicí. Na stole je klíč, druhý klíč je na skříňce a na židli leží baterie. Jeden z klíčů slouží k odemčení druhých dveří z místnosti, které vedou zpátky na chodbu severního křídla. Běžte až na konec chodby a odemkněte dveře. Je tu sál s hodinami. Jejich tikot je depresivní a do toho zazní dětský smích. Druhé dveře ze sálu jsou zamčené, ale když se podíváte zpátky na chodbu, uvidíte na zemi dokument. Druhé ráno jste našli figurínu klauna na svém původním místě.
Den 12 – Rostlinový salonek
(Hra v šachy)
Vaším dnešním cílem je šachový salonek (první patro, severní křídlo). Až se setmí, rozběhnou se u šachovnice hodiny. Pohněte postupně figurkami až dáte bílému šach-mat. Objeví se klíč. Vyjděte na chodbu severního křídla. Hned druhé dveře po levici můžete odemknout. Uvnitř je kuchyňka. Na polici jsou zápalky, druhé zápalky jsou v umyvaadle, na plotně jsou baterie a v ošatce s rybami leží klíč. Sejděte do přízemí a běžte doprava až na konec chodby. V rohu po pravici budete mít dveře, které odemkněte. Uvnitř je sál s rostlinami. Vpravo na skříňce jsou baterie a na zemi leží dokument. Obloha byla plná vran a Linda se bála o život.
Den 13 – Jídelna
(Ptáci)
Zajděte se podívat, co se děje před vaším domem. Na fontánce sedí spousta vran. Jakmile se přiblížíte, vzlétnout, tedy až na jednu, která sedí na zemi kousek vpravo. Běžte k ní, až vzlétne i ona. Zůstane po ní klíč. Běžte do patra severního křídla. Téměř na konci chodby (v rohu) jsou dveře, které odemkněte. Je tu několik obrazů mladé dívky. Na stolku jsou zápalky, ve skříňce v rohu baterie a na dalším stolku klíč. Teď projděte buď přes sklad nebo přes šachový salonek do hlavního křídla domu, odkud po schodech vyjděte do druhého patra. Na konci chodby jsou poslední dveře tohoto patra, ve kterých jste ještě nebyli. Uvnitř je jídelna. Na stolku vpravo za výdřevami jsou na stole baterie. Na jídelním stole najdete zápalky a na nízkém stolku v rohu dokument. Vzpomínáte si, že jste slyšeli v noci televizi, přestože elektřina byla stále vyhozená.
Den 14 – Sklad
(Zdivočelý pes)
Počkejte až padne noc a zajděte do hlavní haly. Uvidíte, jak kolem vily obchází nějaké zvíře. Seberte odvahu a otevřte vstupní dveře. Je to pes, který na vás začne štěkat a pak zmizí. Na zápraží zůstane klíč. S ním jděte do patra severního křídla a odemkněte dveře zhruba v polovině chodby. Je tu sklad jídla. V policích jsou dokonce 3x zápalky a baterie. Také v policích leží dokument. Linda se chtěla podívat na hřbitov, ale brána byla zamčená.
Den 15 – Západní křídlo domu
(Klaun)
Počkejte si na půlnoc a běžte sde podívat do přízemí za klaunem. Zjistíte zajímavou skutečnost – figurína zmizela a místo ní je tu klíč. Od nynějška můžete klauna potkávat, kterak sedí v různých částech vily. Snažte se na setkání s ním zvyknout a moc zběsile nereagovat, jinak riskujete častou ztrátu zdraví. S klíčem jděte do chodby v severním křídle. Na konci odemkněte prosklené dveře.
Tímto se dostáváte do posledního, západního křídla domu. Je tu spousta nových místností, tím spíše, že i v severním křídle vám toho ještě spoustu chybí, takže pozor na orientaci. Hned v první místnosti na zemi před kytkou leží klíč. Sousední místnost je vlastně chodbou, která vede ke schodišti. Na stolku v rohu leží zápalky. Po schodišti vyjděte do prvního patra západního křídla. Je tu spousta dveří ale ty třetí můžete odemknout posledním nalezeným klíčem. Vedou na chodbu v severním křídle domu. Jakmile je otevřete, uvidíte před vámi na stěně stín, ale jakmile se přiblížíte, zmizí. Vraťe se zpět do západního křídla a stoupejte po schodišti do druhého patra. Je tu chodba s několika místnostmi a právě na konci chodby leží dokument. Linda prý v noci viděla zvláštní světla, nejspíše maják.
Den 16 – Koupelna
(Ztroskotaná loď)
Opět čekejte na noc a pak vyrazte hezky ven. Prší a zuří bouřka, ideální počasí… Obejděte vilu a běžte až k útesům. V dálce svítí maják a na útesech je zničená plachetnice. Vyhledejte na útesech malý dřevěný člun a vezmte z něj klíč. S ním utíkejte do západního křídla vily – do druhého patra (tam, kde jste včera končili). Druhé dveře v chodbičce můžete odemknout a najdete koupelnu. V poličce jsou zápalky, v záchodové míse baterie a na umyvadle dokument. Konečně si přiznáváte, že s domem není něco v pořádku.
Den 17 – Malá kuchyně
(Levitující hračky)
Až padne noc, zajděte do třetího patra a vejděte do dětského pokoje. Hračky začnou levitovat po místnosti a na sedačce bude klíč. Jakmile ho vezmete, vše se uklidní. Je opět načase zjistit, kam klíč pasuje. Běžte do přízemí severního křídla a odemkněte druhé dveře po levici. Uvnitř je malá kuchyňka. Na skříňce vpravo nahoře jsou baterie a na lince dokument. Lindu vyděsil strašák, který se jí objevil za oknem.
Den 18 – Galerie
(Svítící stopy)
Čekejte opět na tmu. Poté si v přízemí všimněte na podlaze fluoreskujících stop, které vedou skrze lovecký salonek a chodbu s klaunem až do pokoje s televizí. Stopy končí v rohu za skříní a tady také leží klíč. Běžte do severní části domu a odemkněte předposlední dveře na konci chodby. Za nimi je pokoj plný domorodých masek a truhel. Na jedné truhle leží baterie a na stole klíč, který pasuje do druhých dveří v této místnosti. Tyto dveře vedou do známého sálu s rostlinami, čili máte alespoň propojené místnosti. Podstatný je dokument na stole. Vzpomínáte, že hudební skříňka hrála celou noc a nešla vypnout.
Den 19 – Společenský salonek
(Muší lednice)
V noci se vydejte do malé kuchyňky v přízemí severní části domu. Dveře za vámi se zamknou a jakmile otevřete lednici, uvidíte zkažené jídlo, které obletují mouchy. Až lednici zavřete a znovu ji otevřete, bude vše v pořádku a uvnitř najdete klíč. S klíčem si to namiřte do západního křídla. Vyjděte do prvního patra a odemkněte dveře naproti schodišti vedoucímu dál nahoru. Za dveřmi je malé posezení. Na křesle jsou baterie, na stole zápalky a na skříňce dokument. V noci jste v domě zaslechli dětský smích.
Den 20 – Moderní ložnice
(Mizející figurína)
Opět počkejte na noc a potom v přízemí zaslechnete hrací figurínu tanečnice. Ozývá se z loveckého salonku. Když vejdete, figurína tu skutečně bude ale brzy zmizí a objeví se v jiné místnosti. Takto následujte hrací figurínu přes severní část domu a dále až do západního křídla, kde na stolku vedle figuríny bude klíč. Běžte po schodech do druhého patra křídla a odemkněte první dveře v chodbičce. Uvnitř je ložnice. Na posteli leží baterie a dokument. Viděli jste strašáka v domě.
Dvacátým dnem máte za sebou 2/3 příběhu. Zbývá už jen pár místnosti. V severní části domu je jen jedna neprozkoumaná místnost v přízemí a ze západního křídla zbývá zhruba třetina místností.
Den 21 – Šatník
(Strašák)
Po dlouhé době je načase vyrazit ven. Běžte na zadní zahradu a všimněte si, že strašák je fuč. Na kameni pod místem kde visel zůstal klíč. Od nynějška se bude strašák pohybovat po zahradě. Je podobné jako s klaunem. Snažte se si na strašáka zvyknout a nenechat se moc vyděsit. S klíčem se vraťe do domu a jděte do prvního atra západního křídla. Hned vedle schodiště odemkněte místnost. Uvnitř je spousta věšáků s oblečením a na židličce dokument. Linda chtěla opustit dům, ale auto nechtělo nastartovat.
Den 22 – Malá jídelna
(Cesta světel)
Až se setmí, podívejte se do přízemí, do pokoje s televizí. Znenadání se zapálí svíce v kandelábru. Opusťe pokoj směrem do severní části a všimněte si, že svíce se podstupně rozsvěcejí. Následujte světlo až do prvního patra západního křídla. Tady cesta světla končí a na stolku s telefonem leží klíč. Běžte zpátky do severní části a odemkněte dveře v přízemí (poslední, které vám zbývají). Uvnitř je malá jídelna. Vpravo na stolku jsou baterie a na jídelním stole dokument. Nemohli jste v noci spát, protože zvuky sílily.
Den 23 – Pokoj s rostlinami
(Chodící věšáky)
Až přijde noc, běžte do západního křídla do prvního patra. Vejděte do místnosti s věšáky na oblečení. Věšáky se začnou pohybovat po místnosti. Až se situace uklidní, na křesle zůstane klíč. Vezměte ho a vyjděte ven. Sejděte o patro výš a odemkněte dveře u schodiště. Je tu pokoj s rostlinami. Na stolku v rohu jsou baterie, na stole zápalky a na malém stolku pod oknem další klíč. Můžete ho jít hned použít, Stačí sejít níž na chodbu a odemknout dveře vedoucí do hodinového salonku. Tím si propojíte část domu pro snazší průchod. Zpátky v pokoji vezměte z podušky dokument. Linda byla vyděšená a vy jste se rozhodli ji dostat z domu stůj co stůj.
Den 24 – Obývací pokoj s krbem
(Pavučina)
V noci běžte do pěstírny s rostlinami (přízemí v severní části domu). Objeví se tu pavučiny s velkými pavouky. Po nějaké době zmizí a na zemi zůstane klíč. S ním jděte do přízemí západního křídla a odemkněte dveře u schodiště. Uvnitř je velký obývací pokoj s šachovnicí. Na sedátku leží baterie, v knihovně zápalky a na podušce dokument. Vzpomněli jste si na zvláštní fotografii, která vyzařovala zlo.
Den 25 – Pokoj Lindy
(Celý dům)
Tentokrát vás žádná zajímavá událost nečeká. Potřebujete navštívit malou jídelnu v pízemí severní části domu. Na jedné židli tu leží klíč. Klíč pasuje do posledních dveří, které vám ještě zbývají otevřít. Nachází se v druhém patře, západního křídla domu na samém konci chodby. Uvnitř je pokoj Lindy. Na komodě pod zrcadlem leží baterie a dole ve skříňce zápalky. Na posteli pak leží část fotografie. Od této chvíle, už nebudete sbírat dokumenty, ale útržky jedné fotky.
Den 26 – Druhá fotografie
Nyní máte celý dům přístupný. Bude nutné v něm najít zbývbající tři části fotky, ale každá se objeví vždy následující den. Dnes nepůjdete daleko – stačí navštívit pokoj vedle hudebního salonku, čili prakticky pár metrů od vaší ložnice. Na pracovním stole leží druhá část fotografie.
Den 27 – Třetí fotografie
Běžte do západního křídla do druhého patra. V pokoji s rostlinami leží na stole třetí část fotografie.
Den 28 – Čtvrtá fotografie
Dnes jděte do kuchyně v patře střední části domu. Na plotně leží poslední část fotografie. Kompletní fotografie ukazuje vaši Lindu a panenku, která podle vás přinesla do domu zlo.
Den 29 – Hřbitov
Pobyt v domě se stává velice rizikovým. Hrozí kočka, klaun, strašák a nově i silueta dívky, která se objevuje uvnitř domu, často hned za dveřmi. Počkejte až bude noc a poté vyjkděte z hlavní haly do patra. Nad schodištěm uvidíte siluetu dívky, která vzápětí zmizí a na zemi zůstane klíč. Není to jen tak ledajaký klíč, protože si konečně můžete odemknout bránu na hřbitov! Na hřbitově zamiřte k hrobům. Na jednom hrobu mírně vpravo leží baterie. Vstupte do hrobky. Na oltáři leží zápalky. Zažehněte jimi obě dvě svíce a do rámu na stěně vložte fotografii. Otevře se cesta do podzemí, kterou se vydejte.
Den 30 – Podzemí
Poslední den začíná v podzemí, kam jste sestoupili. Cesta dál vede skrze podzemní bludiště, které má mnoho slepých odboček. Hned na konci první slepé chodby leží na stolku baterie. Opatrně pomalu postupujte dál a snažte se co nejvíce neutralizovat dopad nevyhnutelných hrůzných jevů na vaše zdraví. To znamená být připraven na všechno, pohybovat se pomalu, neotáčet se ani neuhýbat pohledem a vypínat baterku. Zároveň navštěvujte slepé chodby, které často končí místností v níž najdete baterie. Jedna baterie leží ve stolku v rohu v místnosti s plotnou a krbem. Další baterie je na stole na ošetřovně. Třetí baterii najdete v místnosti s policí. Nakonec dorazíte do dlouhé chodby, která je slepá. Když se zkusíte vrátit, narazíte na celistvou stěnu. Procházejte takto zpátky od jednoho konce chodby k druhé, dokud vás okolí nepustí nově otevřenou chodbou dál. Dorazíte do větší místnosti se stoly. Na stolku vedle figurína u posezení leží baterie a na podušce před radiátorem je klíč. Tím můžete odemknout dveře vedoucí na ošetřovnu. Na stole tu leží baterie a na malém stolku mezi postelemi další klíč. Odemknete si cestu do větší místnosti s komunikačním zařízením. Na konci je místnost s operačním stolem. místnost se změní, všude se objeví kaluže krve a do toho dětský pláč. Nahoře na polici leží panenka, kterou vezmte, čímž výjev ustane. Na stole najdete klíč, kterým odemkněte dveře v předchozí místnosti. Dojdete až do sálu s podovným strojem.
Musíte stroj aktivovat použitím třech pák. Vydejte se nejprve chodbou doprava od stroje. Je tu místnost s počítačem na němž můžete pomocí pák nastavovat tři čísla. Vlevo od stroje až v rohu leží také baterie. Nyní jděte chodbou, která vede vlevo od stroje. Dorazíte do místnosti s první pákou (vysoký panel s mnoha kontrolkami). Nyní jděte poslední chodbou, která vede za strojem (při pohledu od vstupu). Je tu křižovatka. Chodba vlevo vás zavede do místnosti kde je druhá páka na spuštění stroje. Na matraci zde také leží baterie. Vraťe se na křižovatku a jděte dál. Po levici narazíte na pokoj s tabulí. Na stolku mezi křesly jsou baterie a na stole před tabulí leží klíč. Pokračujte chodbou až na její konec, kde odemkněte dveře a dostanete se k poslední páce. Počítač oznámý číselný kód, jenže ten je špatný. Páky se vypnou a bude třeba stroj rozběhnout znovu. Nejprve je však nutné nastavit na počítačí správný kód. Ten je napsán na tabuli v jedné z místností – 783. Pomocí pák u počítače nastavte kód a ak běžte znovu spustit všechny tři páky. Stroj se rozeběhne a vy uvidíte scénu z lesa. To vy jste našli ďábelskou panenku a to vy jste pronásledovali Lindu.