Dneska tu máme datadisk k veleúspěšnému CoD a ten se nese v duchu svého základu, nicméně přesto přináší celou řadu inovací. Například na krabičce máme nového hrdinu, který jakoby říkal vedle krčícímu se raketometčíkovi: „Vole, vystřel tu raketu na tank, než z nás bude placka.“ V rámci tohoto slavného díla se opět podíváme na bojiště druhé světové války ale o tom více už naše expertka.
Jo… Popojeli jste o kus dál a máme tu poctivej datáč. UO se dokonce svojí délkou blíží původní hře. Sice má jen 13 misí, ale ty jsou výrazně delší než většina misí z CoD 1. Hráči se opět zhostí rolí tří vojáků různých národností. Kampaně jsou tři a následují za sebou stejně jako u základní hry – USA, GB a SSSR. Na konci každé kampaně je filmeček, který hráčům se slabší pamětí připomene ty nejdůležitější momenty a také mapka s vyobrazením míst, kde se bojovalo. Můžete si tak zavzpomínat na akce, kterými jste prošli před pár hodinami a mezi misemi opět nechybí známé dopisy, či zprávy z velitelství, které osvětlují nadcházející akci.
Vzhledem k tomu, že jde o datadisk, není se čemu divit, že misí je méně. Náplň misí je však snad ještě lepší – obrana linií u Kursku, útok na Sicilskou pobřežní pevnost nebo let bombardérem! Prostě žůžové scény napěchované působivými momentkami. Hráče čekají boje v Belgii, v Itálii i u Kursku. Především Sovětská kampaň je tentokrát mnohem drsnější, ale ani ty ostatní nezůstávají pozadu a laťka obtížnosti celkově stoupla. Hráč se prostě bude muset snažit podstatně víc. Také se změnil styl hry – už první značně hektická a akční mise totiž předvede, že buď budete pořád ve střehu anebo budete mrtví. Válečná akce je větší, masovější, drsnější, nebezpečnější a furt se něco děje! Některé momenty vám navíc vyrazí dech a slabší povahy budou čumět až jim oči vypadnou ušima. Například při obraně linií u Kursku soudruzi trefí Německou Stuku. Hořící letadlo chvíli nešťastně krouží okolo bojiště, pilot si říká, kam to kurva zapíchnout, a samozřejmě, že vám padající letadlo div neurve hlavu. Tyhle herní momenty si člověk prostě zapamatuje.
Menší vylepšení prodělala grafická stránka hry, která nabízí lepší efekty v popředí s kouřem, který se opravdu povedl. Kouř se valí, čmoudí, smrdí a nic přes něj není vidět.
Herní mechanismy se nijak zvláště nezměnily, ale přibyla možnost, sice omezeného ale užitečného sprintu. Není nečekané, že tu jsou nové zbraně a nutno podotknout, že jde opravdu o něco extra. Máme tu různé raketomety a hlavně kulomety, se kterými je radost kosit nácky. I když tyhle metly lidstva mají podstatné omezení – není možné s nimi střílet ve stoje či v kleče. Díky tomu se na světlo derou pistole, neboť mohou kulomet krásně doplňovat – není čas připravit kulomet nebo přebít? Nevadí, rychle tasíte pistoli a blížícího se nácka pošlete, kam patří. Pak tu máme ještě dva speciální kousky a to dalekohled (jež nahrazuje pistoli) a plamenomet, který si bude chtít vyzkoušet každý, aby zjistil, že má využití ještě omezenější než kulomet. Cha! Právě plamenometu je velká škoda, neboť se objeví jen v jediné misi a uplatnění najde až na jejím samotném závěru. Ale i tak – opéct si vlastního nácka… kdo by nechtěl?!
Už v základní hře bylo pár momentů, kdy hráč dostal za úkol ubránit se po určitý čas přílivům nepřátel. Tyto úseky patřily k nejlepšímu a nejinak je tomu u UO. Chvíle, kdy bráníte kupříkladu vlakové nádraží proti přívalům nepřátel (pěchotě, tankům, stíhačkám,…), mají atmosféru, která by dala krájet.
Jenomže… tady nám začínají první průsery série. Největší neduh UO je místy nekonečný respawn nepřátel, který se přeruší až po překročení určité linie a tak je hráč vyloženě tlačen do akce. Jednotka dostala za úkol obsadit křižovatku a vyčistit zákopy a palpost. Vzala jsem si teda dříve nalezený kulomet, zalehla na kopci a radovala se z toho, jak bez problémů vyčistím celou oblast jenže ouha – kulomet se hladově domáhal dalšího zásobníku, jinak že prý nevystřelí a nepřátel na křižovatce bylo stále stejně, ne-li ještě více. Nezbylo než vytáhnout pušku a vrhnout se z parádního krytu do naprosto nesmyslného útoku. Tohle je prostě blbý, ale zvykejte si, protože bude hůř.
Datadisk UO je zkrátka skoro jako další plnohodnotný díl CoD. Nášup pro ty, kterým CoD 1 nestačilo aniž by se museli příliš strachovat o to, zda si hru opět užijí.
Proč stojí za to si CoD 1 UO zahrát?
– Chcete masovou akci, ve které vám kolikrát nestačí opatrnost, ale drsný útok.
– Chcete ubránit bombardér a nasbírat maximální zapisovatelný počet sestřelů.
– Milujete T-34 a jízda v prvním díle vám nestačila.
– Chcete si opéct svého buřtnácka plamenometem.
– Fascinují vás kulomety a hlavně omezené možnosti jejich použití, které vás nutí zapřemýšlet, kdy se kulomet hodí.
Hodnocení – 80%
Délka – 7h
Kampaň
Souhrnný článek pro postavy, návod a popisy zbraní. Statistiky zbraní a obrázky byly čerpány z wiki stránek pro CoD a nemusí být zcela přesné. Od OU platí, že poškození zbraní se snižuje v závislosti na vzdálenosti nepřítele. Statistiky odpovídají maximálnímu možnému poškození.
V návodu jsou popisovány pouze nové zbraně, které v CoD 1 nebyly.
Hratelné postavy
Desátník Scott Riley
– Americký voják, člen 101. parašutistické, který se pod velením Foleyho zúčastní bojů v Ardenách.
– Za Rileyho projdete 4 kapitoly.
Seržant James Doyle
– Britský člen RAF. Jeho operace nad Holandskem však skončí sestřelem. Naštěstí Doyle přežije a připojí se k odboji vedeným majorem Ingramem. Později je díky svým úspěchům při akci přeložen k SAS.
– Za Doylea projdete 4 kapitoly.
Vojín Yuri Petrenko
– Mladý voják, který skončil na frontě. Zúčastní se bojů u Kursku, kde bude dokonce velet tanku. A později bude bojovat o Varšavu.
– Za Petrenka projdete 5 kapitol.
Další postavy
Kapitán Foley (Steve Blum)
– Kapitán Foley pokračuje ve vedení své jednotky v 101. výsadkové divizi v bojích v Ardenách. Bude velet obraně při masivním útoku Němců a osobně se zúčastní bojů o Foy a Noville.
Seržant Moody (Gregg Berger)
– Seržant Moody stále spadá pod přímé velení Foleyho. Vede jednotku jejíž členem často budete. .
– Moody je skvělý řidič (ještě stále)
Major Ingram (Robin Atkin Downes)
– Major Ingram původně operuje v týlu nepřítele v Holandsku a vede skupinu odboje. Později jako velitel týmu v SAS vede operaci mající za cíl zničit pobřežní pevnost na Sicílii.
– Ingram se objeví také v konzolovém CoD3.
Seržant Antonov (S. Scott Bullock)
– Seržant Antonov je zkušeným velitelem, který prošel bojem o Stalingrad. Vede svoji jednotku, kam spadá i Yuri, přes boje u Kursku až do Kharkova.
1. USA
Kapitola 1 – Bois Jacques
26. 12. 1944, 15:30 – Bitva o Výběžek, Bastogne, Belgie
Pod velením serži Moodyho jste vy, desátník Riley, na průzkumu. S sebou máte jen pušku M1 Garand a granáty M2.
Tip – Pokud zkusíte odejít, level skončí neúspěchem za neuposlechnutí rozkazu.
Následujte jednotku k dřevařskému táboru, kde narazíte na skupinu Němců. Kryjte se za kládami a pomocí granátů jich pár zabijte. Pak ale dorazí tanky věštící, že Němci provádějí masivní protiofenzívu. Utíkejte zpět k džípům (Willy). Jeden džíp Němci zničí, skočte do druhého k Moodymu a vojínovi Enderovi, kde se chopíte kulometu.
Kulomet M2 Browning (SZ)
– Slavný Americký kulomet, který je součástí džípu. Je přesný a velice účinný.
Tip – M2 Browning se později objevuje v mnoha pokračováních CoD a to včetně těch z moderní doby.
– Poškození 60
Moody vyrazí vpřed ale Němců už je všude plno. Snažte se jich za jízdy co nejvíce dostat. Brzy dorazíte na silnici, kde vrazíte do Kubelwagenu, který je součástí konvoje jež tudy projíždí. Rychle postřílejte další vojáky v džípech. Na konci cesty se váš džíp zasekne. Postřílejte vojáky u statku a kryjte Moodyho, dokud nevyjede. Poté po silnici dorazíte k dalšímu oplocenému statku. Cesta je slepá, takže Moody vycouvá a vezme to přes les. Cestou postřelí Endera ale přežije to. Dorazíte ke stodole, kde jsou vaši velitelé (Foley a další). Ti vás hned pošlou do zákopu.
Popadněte pušky M1 Garand u dveří a utíkejte za vojínem Andersonem. Hned u stodoly je kulometný palpost, kde vaši vojáci používají kulomet .30 cal. Později se může hodit i vám. Teď ale upalujte za Andersonem.
Těžký kulomet .30 cal (SZ)
– Napevno umístěný kulomet Browning je ekvivalentem Německé MG42 (CoD1). Je to velice účinná metla schopná pokosit spousty nepřátel. Oproti MG42 je účinnější a má lepší mířidla.
Tip – .30 cal je k sehnání pouze zde u zákopu. Můžete ho otestovat jen naprázdno, protože nepřátelé přijdou až později a pak už se nepůjde vrátit. Využijí ho však spojenci.
– Poškození 60
Anderson vás provede k vašemu zákopu. Skočte tam a palte na útočící nácky. Přemýšlejte a nestřílejte jen tak leckoho. Hlavním cílem jsou fašouni co jsou nejblíže, dále střelci na obrněných transportérech. Později vás převezme Moody a dovede vás zpátky do jiného zákopu s kulometem.
Kulomet M1919A6 .30 cal
– Vražedný přenosný kulomet s pásem na 150 nábojů. Je to zabiják fašounů. Při obraně čehokoli je k nezaplacení, ale bohužel se vyskytuje jen v této kapitole.
Tutorial – Kulomety je třeba nejprve umístit, aby s nimi šlo střílet. Umístit kulomet můžete na jakýkoli rovný terén když ležíte anebo na nízké překážky (pytle s pískem, ploty…)
– Poškození 120, úder 100
– Munice 150 / 500
– Nabíjení 3,5s
Umístěte přenosný kulomet a kropte Němce. Za chvíli vás Moody vezme jinam. V dalším zákopu najdete známou sniperku Springfield se kterou zastřelte dva nepřátelské kulometčíky na kopci u lesa. Moody přivolá leteckou podporu ale není po všem. Moody vás vezme na pravé křídlo. Tato část lesa je obsazena Němci. Pomocí kulometu je rychle pokoste. Někteří z nich mají novou pušku a u každého zákopu najdete bednu s raketometem.
Poloautomatická puška Gewehr 43
– Vcelku solidní Německá puška na 10 nábojů (to je dost). Je obstojně přesná, rychlá i účinná ale dost kope.
– Ve srovnání s Americkou M1 Carbine má Gewehr sice menší zásobník ale je silnější.
– Poškození 110, úder 150
– Munice 10 / 250
– Nabíjení 3s
Raketomet Bazooka
– Americký raketomet je prostě velká roura na raketu. Má kvalitní mířidla a na rozdíl od německého Panzerfaustu není jen na jedno použití. Dvě rakety stačí na Tiger tank.
– Poškození 800
– Munice 1 / 3
– Nabíjení 6s
– Exploze 6,5m
Raketometem zničte přijíždějící Tiger tanky. Jakmile dojdou rakety, utíkejte k dalšímu zákopu (u každého je bedna s raketometem). Zničte všechny tanky a pak držte pozice dokud nepřijdou posily. Spojenecké tanky M4 Sherman Němce zaženou.
Kapitola 2 – Křižovatka
13. 1. 1945, 02:19 – Bitva o Výběžek, Bastogne, Belgie
Ve stanu u bojiště Foley rozdá rozkazy a na vás je s jednotkou Moodyho zaútočit na nepřátelské pozice. Máte M1 Garand, Thompson a granáty M2. Následujte jednotky do lesů, kde exploze pod svahem zraní vojáka. Moody se vypraví pro něj a vy ho kryjte.
Krize – Moody nesmí zemřít. Postarejte se o kulomet a nedovolte fašounům, aby se ho zmocnili.
Tip – Protože do začátku nemáte pistoli, obstarejte si nějaký Luger od kulometčíků. Může se hodit.
Pobijte zbytek vojáků a určitě si od nich vyzvedněte Gewehr. Pokračujte lesem. Nedaleko statku k vám přiběhne kulometčík Goldberg a oznámí vám, že fašouni mají statek pod kontrolou. Společně se tam vydejte.
Němců je u stodoly spousta. Rychle postřílejte osazenstvo u kulometů, abyste ulevili situaci a pokračujte s Moodym ke stodole. Před ní je další kulomet, tak opatrně.
Tip – Ve stodole se povaluje několik Německých granátů. Využijte je na vyčištění dvora.
Kámoši odpálí dva Flaky na dvoře. Dveře v patře stájí se otevřou a začne odtamtud pálit kulometčík – rychle se ho zbavte. Moody nařídí prozkoumat dům. Pobijte vojáky v přízemí, když vám další jednotka oznámí, že chytli zajatce. Jděte se na něj podívat do patra. Jeden kámoš ho zkusí vyslechnout, ale nácek z okna varuje blížící se Němce. Kámoš ho vzápětí zabije ale vy se musíte ubránit novému náporu. Až bude po všem, prohlédněte stáje, kde najdete několik zraněných spojenců a v patře si můžete vzít další Německé granáty a hlavně kulomet, kterým po vás předtím střílel nácek.
Kulomet MG34
– Kulomet MG34 je Německou protiváhou k americkému M1919A6. Budete ho potkávat poměrně často. Kulomet je tradičně velice účinný ale má jen 75 nábojů, čili hned o polovinu méně než ten Americký a nabíjí mnohem pomaleji. Nicméně i tak je to pořádná palebná síla.
– Poškození 100, úder 180
– Munice 75 / 375
– Nabíjení 4,9s
Následujte Moodyho do lesů.
Tip – Dole po cestě projíždí nácek na motorce a troubí aby vzburcoval ostatní. Můžete ho dostat ale nic to neovlivní.
Moody vás zavede na křižovatku, kde je Německé opevnění. Jednotka Ramireze se snaží prorazit ale kosí je kulomety.
Tutorial – V CoD1 UO se mnohem častěji objevují situace, kdy se nepřátelé neustále spawnují a je nutné se probít vpřed (překročit určité linie).
Zalehněte a kulometem pokropte Němce. Protože brzy přiběhnou noví Němci (běhají stále), musíte okamžitě sprintovat do zákopu přes cestu. Odtud opět postřílejte nové nepřátele, dostaňte se ještě blíž a pak obsaďte bunkr na křižovatce.
Dalším úkolem má být přepadnou konvoj, který sem míří. Následujte Moodyho podél cesty. Vaši muži zničí náklaďák a vy rychle pokropte zbylé vojáky. Dorazí Tiger tank a vzhledem k tomu, že vašeho raketometčíka dostanou, musíte se o něj postarat vy. Popadněte Bazooku od mrtvého spojence a tank zničte! Pak už zbývá se jen přeskupit na křižovatce, kam dorazí i Foley a M4 Shermany.
Kapitola 3 – Foy
13. 1. 1945, 11:00 – Bitva o Výběžek, Foy, Belgie
K ránu zaútočíte na Foy. Foley vás pošle přes pole, kličkujte skrze ploty a kryjte se za kopy slámy.
Tutorial – Od CoD 1 UO je možné po omezenou dobu sprintovat. To lze už od počátku kampaně ale hra vás o tom informuje až nyní.
Doběhnete k zídce, kde vás voják varuje před pozorovatelem, když ho sundá sniper. Popadněte nedalekou sniperku Springfield a zastřelte pozorovatele (na zničené střeše), který zadává souřadnice cílů pro dělostřelce. Pak zrušte ještě kulometčíky a jednotka se dá do pohybu. Postupujte vpřed k prvním domům. Tady si radši obstarejte nějakou pušku bez optiky (Gewehr) a pokračujte na dvůr kde je Flak. V patře domu vedle vás se objeví kulometčík a začne pálit po vojácích dole.
Tip – Využijte Flaku a jednou ranou urazte celý kus domu včetně kulometčíka.
Flak podminujte a následujte Moodyho do domu.
Vyčistěte první dům (na stole v přízemí je spousta granátů), využijte dobré pozice v patře a z oken vyčistěte část dvorku u druhého domu. Sejděte dolů a zpoza plotu na dvoře postřílejte vojáky v druhém domě. Dírou ve zdi můžete vidět, že vedle na zahradě je Tiger. Musíte se k němu dostat zezadu, takže pokračujte skrze druhý dům.
Tip – Větší místnost v přízemí kryje kulometčík. Využijte schodiště v patře a vyhledejte díru v podlaze přímo nad kulometčíkem.
Seskočte dolů a pokračujte do třetího domu. Jeden nácek převrhne petrolejku a dům zapálí. Probijte se ven, než vás oheň zasáhne. Zbývá vyčistit poslední dům a pak už se dostanete na dvůr s tankem. Položte na něj nálož a po explozi pobijte zbylé šmejdy na dvoře. Projděte na hlavní silnici kudy proudí vaše Shermany.
Nyní je třeba zajistit kostel. Uvnitř je hromada Němců a rádi hází granáty – také jim nějaké hoďte k oltáři. Pozor na Němce v patře nad vchodem. Až vyřídíte kostel, vaše tanky venku začnou ohrožovat raketometčíci. Utíkejte do věže kostela, popadněte sniperku Kar-98k, co leží pod žebříkem, vylezte na vršek věže a střílejte raketometčíky, co přibíhají z okraje města.
Krize – Vaše tanky nesmí zničit! Protože Němců je tam spousta a Kar je pomalá, miřte jen na raketometčíky (a případně na kulometčíka na střeše domu).
Tanky obsadí prostor a zajistí téměř celé město. Běžte dolů za Foleym, ať víte co dál.
Cestu z města naruší Tiger schovaný ve stodole za mostem. Němci tam mají silné opevnění a ještě kulomety.
Krize – Ostřelování zdálky nepomůže, protože Němci přicházejí stále noví. I když je to velmi nebezpečné, musíte se probít!
Pobijte akorát kulometčíky a pak opatrně postupujte po mostě. Skryjte se za převrácený vůz (tank ustřelí kus mostu), znovu vyčistěte oblast a pokračujte do zákopu za mostem. Odtud opět vyčistěte okolí a přesuňte se blíž ke stodole. U stodoly najdete bednu s Panzerfausty. Pronikněte do stodoly a tank konečně zničte. Seskupte se u Foleyho.
Kapitola 4 – Noville
15. 1. 1945, 11:30 – Bitva o Výběžek, Noville, Belgie
O pár dnů později vjíždíte do posledního města v oblasti, které drží Němci. Foley ještě z tanku rozdá rozkazy a pak následujte jeho a vojína Andersona přes baráky vpravo od cesty.
Tip – Pokud zkusíte odejít cestou kudy jste přijeli, level skončí neúspěchem za neuposlechnutí rozkazu.
Vyčistěte hospodu a pokračujte přes dvory do dalších domů. Mezitím je dobré zaměřit se na Němce na cestě anebo v budovách přes cestu. Oni sice mají co dělat s vašimi tanky a zbylými vojáky, ale aspoň kámošům pomůžete a ujistíte se, že vás nikdo netrefí do zad. Pokračujte přes další domy až do sklepa jednoho z nich, kde minometný granát strhne strop a uvězní vás. Anderson vyhodí celou stěnu do sousedního domu. Pokračujte tudy dál a probijte se nahoru, kde se sejdete na cestě s tanky.
Ke konci ulice stále kus chybí. Musíte se krýt za překážkami na ulici a postupovat k zámečku.
Tip – Ve dvou otevřených domech po stranách jsou velké lékárny.
Na rohu mají Němci kulomet.
Těžký Kulomet MG34 (SZ)
– Napevno umístěná verze kulometu MG34. Účinnost je zhruba srovnatelná s novějším MG42, kterou potkáváte už od počátku CoD1.
Tip – MG34 se objevuje mnohem méně často než MG42 a zpravidla na méně důležitých palpostech a opevněních.
– Poškození 100
Skupina Němců útočí ze dvora napravo.
Krize – Z okna zámečku pořád lezou noví a noví náckové. Musíte stále počítat s tím, že se za vámi můžou objevit.
Pokračujte podél zámečku až k bočnímu vchodu a dovnitř.
Držte se s vojáky a čistěte jednu místnost za druhou. Pozor v hlavní hale, kde je v patře prasklý strop a Němci odtamtud mohou pálit. Probijte se do patra, vyčistěte zbylé pokoje a dostaňte se až na zadní část zámku, kde je velká prasklina. V dálce můžete vidět, že k vám míří obrovská horda Němců. Nyní bude třeba se ubránit.
V rychlosti zkontrolujte situaci.
Tip – V pokoji s prasklinou je na bedně kulomet MG43 a německý raketomet Panzerschreck, který se tu stále dokola objevuje. V bočním dětském pokoji je opřená sniperka Kar98k a v ložnici s výhledem na ulici před zámkem je těžký kulomet MG42. Dole pod místnosti s prasklinou je průchod na terasu, kde je na bednách hromada zbraní včetně kulometu MG34 a dalšího objevujícího se Panzerchrecku. Dole na dvoře pak je spousta dalších Německých zbraní (MP40, MP44, Kar98k, Německé granáty a další).
Raketomet Panzerschreck
– Raketomet, který je ekvivalentem Americké Bazooky. I tento kousek můžete nabíjet a na dvě rány složí Tiger. Účinnost je stejná.
– Panzerchreck má slabší mířidla a může být obtížnější se dobře trefit.
– Poškození 800
– Munice 1 / 3
– Nabíjení 6s
– Exploze 6,5m
Jakmile v rychlosti získáte přehled, je čas vymyslet vhodnou strategii, jak se ubránit. Popadněte Panzerchreck a kulomet MG34. První vlna Němců se valí z jihu. V místnosti s prasklinou opřete kulomet o bednu u díry a odtud můžete pokrýt celou jižní stranu. Až se objeví tank, utíkejte ho sundat raketometem z oken. Další vlna nácků se valí ze severu a nejlepší pozice bude dole na terase, kde opřete kulomet u rohu zídky a koste je. Po nějaké době Foley pošle vás a Andersona krýt Moodyho, který ustupuje ulici před zámkem. Mazejte ke kulometu v ložnici a kryjte jeho ústup (pozor na Half-track co dorazí).
Tip – Můžete také zvolit ruční zbraně a jít přímo ven před zámek jako Anderson ale sázka na kulomet v ložnici je mnohem lepší.
Poté se vraťte a pokračujte v bránění zadního části zámku. Intenzita tankových útoků vzroste a do toho začnou Half-tracky vozit Němce ve velkém. Kombinace Panzerchrecku a MG34 (případně MP44) by měla stačit. Jakmile dorazí letka stíhaček P-47 Thunderbolt, smetou Německé jednotky a boj je u konce. Seskupte se u Foleyho na terase.
Tip – Po každé kampani následuje mapka, kde se odehrávaly jednotlivé levely a ke každému je vlastní text popisující danou operaci.
2. GB
Kapitola 5 – Bombardér
2. 9. 1941 – Někde nad Anglickým kanálem, Letka No. 90
Jste James Doyle a letíte v bombardéru B-17 směřujícím nad Holandské pobřeží společně s dalšími dvěma bombardéry a letkou doprovodných stíhaček Spitfire.
Tutorial – Vlevo máte ikonu zobrazující zdravotní stav letadla, vpravo se vám budou zapisovat sestřely (max 64 ale sestřelů můžete zvládnout i víc).
Tip – V letadle na stěně je pár lékáren (můžou zranit i vás, nejen letadlo!)
Velitel vás pošle ke kulometu na věži vpředu.
Hřbetní kulomet (SZ)
– Dvojitý hřbetní kulomet bombardéru. Na sestřelování stíhaček je ideální. Otáčet lze v 360° ale pokryje jen oblast nad bombardérem.
Nejprve přijde palba Flaky ale poté dorazí první Messerschmitty BF109. Při palbě dávejte pozor ať nesejmete stíhačky Spitfire, které vás doprovázejí. Nejlépe uděláte, když budete pálit jen na ty stíhačky, které jdou po vás. Snaha ochránit ostatní totiž ve výsledku stejně k ničemu nebude. Po chvilce Němci sundají střelce u ocasu – utíkejte tam a nahraďte ho.
Ocasní kulomet (SZ)
– Ocasní kulomet bombardéru. Pokryje téměř 180° a je skvělý při odrážení útoků zezadu, které jsou velmi časté.
Němci poškodí motory a začne vám unikat palivo – pospíchejte do střední části letadla a ventilem palivo uzavřete. Poté se vraťte zpět k ocasu a bijte další stíhačky. Až se situace uklidní, vaši doprovodní stíhači se vrátí do Anglie.
Tip – Od této chvíle je každá stíhačka ve vzduchu nepřátelská, takže nemusíte zkoumat zda má barvy RAF nebo Luftwaffe.
Pilot vás povolá na přední kulomet. Během cesty tam Němci sundají jednoho ze střelců u kulometů na boku. Tím je kulomet volný pro budoucí použití, ale zatím nemá smysl.
Kulomet .50 cal (SZ)
– Boční kulomet bombardéru. Zvládne pokrýt jen asi 60° ale při náletech stíhaček z boku je dobrý.
Chopte se vrchního kulometu a braňte se. Brzy vás pilot zase pošle k ocasnímu kulometu. Ale poté už budou stíhačky útočit z různých směrů a vy musíte reagovat na situaci. Poslouchejte hlášení pilota a berte kulomety, které jsou v dané situaci nejvhodnější. Tady se může hodit i boční kulomet. Po čase dojde k druhému úniku paliva – opět uzavřete ventil. Až dorazíte nad cíl, musíte manuálně otočit kličkou u bomb a shodit je. Po vypuštění bomb začne hořet ocas! Utíkejte tam, ale bombardér se rozlomí!
Kapitola 6 – Vlakový most
2. 9. 1941, 22:00 – Někde v Holandsku
Jako jediný přežijete a na padáku dopadnete kamsi do lesů. Skončíte zaseknutí na stromě, zrovna když se blíží Německá hlídka. Naštěstí ji postřílí major Ingram se svými muži z řad odboje. Zkontrolujte svoji výbavu – máte jen revolver letectva Webley MK IV.
Revolver Webley MK IV
– Britský revolver trpí typicky dlouhým nabíjením a malým bubínkem – jen na 6 ran. Navíc má velice malou účinnost!
– Jako sekundární zbraň na boje v interiérech a na mostě je Webley dobrou zbraní. K dispozici je pouze v této kapitole, takže si ho užijte.
– Poškození 50, úder 50
– Munice 6 / 56
– Nabíjení 5,2s
Poberte zbraně od Němců. Mají jen MP40 a Kar98k ale lepší než nic.
Tip – Vaši spolubojovníci mají pušky Lee-Enfield, takže až nějaký padne, určitě si pušku vyměňte.
Pokračujte s jednotkou ke strážnici u mostu. Postřílejte místní vojáky a zamiřte do lesů. Dorazíte k farmě. Okolo plotů se co nejvíce přibližte k domu a až poté začněte střílet. Z oken začnou pálit dva kulometčíci (mají MG34) – opatrně se jich zbavte a vyčistěte zbytek domu. K domu však dorazí posily v Kubelwagenu. Navíc až obsadíte dům, zaútočí další skupina Němců od stodoly. Na obranu můžete použít jeden z kulometů v domě.
Tip – Toto je jedno z mála míst, kde lze kulomet MG34 opravdu výhodně využít.
Po boji se seskupte u domu ale dorazí ještě náklaďák s Němci – pomozte si granátem a zničte ho.
Následujte majora po cestě do lesa. Dorazíte na svah, kde se vzájemně kryjí dva kulometné palposty – opatrně zlikvidujte kulometčíky ať můžete jít dál. Projděte tunelem a dorazíte k táboru u železničního mostu. Postupujte opatrně, kryjte se za domy a vyčistěte oblast. Nezapomeňte prozkoumat věž a také bunkr u mostu (všude jsou lékárny). Protože u bunkru nevyhnutelně zastřelí odbojáře Van Dyka, který nesl nálože, major vám nařídí je vzít a podminovat most.
Tip – Pokud zkusíte přejít most, nevyhnutelně vás rozseká kulometná palba z protějšího bunkru.
Slezte po žebříku dolů a ke čtyřem nižším dostupným pilířům položte nálože.
Krize – Musíte si pospíšit, jinak vlak stihne přijet a to by byl konec!
Tip – Na konstrukci mostu hrozí velmi těsné souboje, takže Webley revolver je jasná volba.
Po nastražení náloží, utíkejte nahoru na kopec, kde na pokyn majora odpalte nálože.
Krize – Vlak nesmí projet. Pokud to zmeškáte, je konec.
Exploze vlak kompletně zničí a váš úkol je splněn.
Zbývá ještě utéct. Následujte Ingrama zpět k táboru. Tunel ucpe přijíždějící Half-track, takže následujte majora zkratkou přes les k farmě. Vydají se za vámi Němci, takže je třeba je postřílet. První skupinu ještě v lese, druhou u chaty. Pak můžete pokračovat k farmě, kde je další kupa nácků.
Tip – Využijte na ně zase kulomet MG34 v domě.
Postřílejte je a ve stodole nasedněte na náklaďák.
Během jízdy se snažte krýt palbou ze samopalu. Řidič projede tunelem a dále po silnici směrem k mostu, kde se Němcům nadobro ztratíte.
Kapitola 7 – Sicílie 1
12. 7. 1943, 09:00 – Capo Murro di Porco, Sicílie
Vzali vás mezi SAS a jelikož se blíží operace Husky, je před vámi sabotáž pevnosti na Sicílii. Člun vás a vaši jednotku dopraví k molu. S sebou máte jen upravený Sten (+ tlumič). Major Ingram vám vysvětlí situaci. Vnikněte do domu u mola a pobijte oba vojáky uvnitř.
Tip – Na skříňce si můžete vyzvednout Luger.
Nyní se opatrně přesuňte k bunkru ale pozor na kulomet. Postřílejte vojáky a vyčistěte bunkr. Kámoši připraví náklaďák.
Tip – Pokud se odkloníte od plánu akce (nebudete se držet s vojáky), mise skončí neúspěchem.
Nasedněte a vyrazte nahoru na kopec. Náklaďák v půlce cesty vypoví službu, takže musíte po svých. První zastávkou je maják. Dejte si pozor na střelce ve věži a na vršku u světla.
Tip – Pokud zaútočíte na horní bunkr (nad cestou), rozseká vás kulometná palba.
Pronikněte do majáku, vyčistěte věž a nastražte na vyznačená místa 3 nálože. Z vršku majáku pak můžete kámošům pomoci s Němci, kteří vyběhli z červeně osvětlených dveří ve skále. Slezte dolů a pokračujte s kolegy po strmé pěšině na vršek kopce.
Ukryjte se za zídku a vyčkávejte. Exploze zničí maják, Němci pojedou zjistit, co se stalo (nestřílejte na ně!) a vy vnikněte do pevnosti přes zeď.
Pokračujte po hradbách do interiéru pevnosti. Tady je pár vojáků a mají tu i těžký kulomet, tak pozor. Přes další část hradeb dorazíte do hlavní hradní budovy, kde je radiostanice. Zničte všech pět částí stanice a po schodech vyjděte na nádvoří.
Tip – Pro boje v pevnosti je dobré obstarat si MP44. Stejně tak si můžete průběžně šetřit náboje do rychlopalného Stenu a využít ho i v následujícím levelu.
Další zastávkou je podzemní garáž. Postupujte s vojáky a celou ji vyčistěte. V červené místnosti můžete nabrat lékárny a munici. Zatímco většina vojáků a Ingram zůstanou zde, vy a dva další muži pokračujte hlouběji do pevnosti. Probijte se k výtahu a odtud do boční místnosti, kde je na stole dokument – seberte ho. Naskočte na výtah a nechte se dovézt dolů.
Tady je celkem hodně kulometčíků s přenosnými MG34. Pokračujte až k prvnímu dělu. Postřílejte posádku, položte nálož a pokračujte vyřídit zbylá dvě děla.
Tip – U pravého děla je pod schůdky pěkně schovaná velká 50HP lékárna.
Po zničení děl se otevře cesta dolů do muničáku. Tady je Němců plno ale granáty se o ně postarají. Prohlédněte sklad.
Tip – Ve skladu je mnoho zbraní a granátů a v bedně dokonce Panzerfaust.
Nastražte do muničáku 3 nálože a vydejte se zpátky (výtahem). I při zpáteční cestě se vám do cesty postaví několik nácků.
Tip – Místnost vedle pokoje, kde byly dokumenty je nově otevřená. Je tam lékárna a MP44.
Nakonec dorazíte zpátky do garáže, kde se tvrdě bojuje. Dolů vjede i náklaďák – pokud máte Panzerfaust sundejte ho, než se vojáci rozprchnou. Až bude klid, běžte nahoru na nádvoří. Zatímco vojáci se naskládají do Kubelwagenu, vy a major Ingram pojedete na motorce. Kousek před bránou však tank sundá džíp i s posádkou. Ingram to vezme k městu, takže jen kryjte útěk.
Kapitola 8 – Sicílie 2
Ujíždíte s Ingramem na motorce. Máte tu dvě velké lékárny. Střílejte po nepřátelích, kteří se valí za vámi. Většina nepřátel jede v náklaďácích Opel ale narazíte i na nějaké Kubelwageny a motorky. Ingram to po chvíli jízdy strhne do města. Při kličkování mezi ulicemi je míření těžší, ale zase tu není tolik nepřátel. Nakonec Ingram narazí do obrubníku a vy přes něj přepadnete.
V ulici je tank, takže okamžitě utíkejte za roh a dále do budovy. Němci jsou vám v patách. Můžete prchat ale lepší bude je dostat.
Tip – Na recepci jsou pušky Kar98k a samopaly MP40, se kterými se snadno ubráníte.
Poté pokračujte do patra a vyskočte oknem. Stále hrozí, že za vámi poběží skupina Němců, takže si hlídejte záda. Dorazíte na náměstí odkud z balkonu střílí kulometčík – toho sundejte přednostně a pak vyčistěte zbytek oblasti.
Pokračujte za Ingramem cestou z města. Nahoře na silnici zastaví náklaďák a odřízne vám cestu. Major to vezme přes plot a dále dolů k útesům. Nahoře mezitím zastaví další náklaďáky a Němci půjdou po vás ve velkém počtu. Zbavte se jich. Po cestě přijede i Half-track s kulometčíkem. Pak už můžete sejít po útesech bez obtíží.
Dole u moře je bunkr, přibližte se k němu a vnikněte dovnitř. Je tu pár vojáků a od střílen navíc uvidíte na Němce dole na pláži, kteří pálí po vašem kolegovi Higgsovi a loďce. Jakmile vyjdete na pláž, Higgse zabijí a loď exploduje. Musíte dát zavděk Německému dělovému člunu.
Dělo na dělovém člunu (SZ)
– Dělo Německého dělového člunu. Střílí poměrně rychle a přesně. Stačí asi 6-8 ran na zničení jiného člunu.
Ingram vezme řízení a vy dělo. Během jízdy dejte pozor na čluny – je jich celkem 8 a umí být hodně nebezpečné. Německé čluny útočí vždy po dvou a tak se snažte zaměřit a zničit nejprve jeden a pak druhý. Po zničení všech člunů uvidíte, jak exploze děl rozmetá pevnost. Mise splněna!
3. SSSR
Kapitola 9 – Zákopy
4. 7. 1943, 14:45 – Blízko fronty na Kursku, nedaleko Botova
Jste Yuri Petrenko. Dorazíte vlakem k náklaďákům, které vás mají odvézt na frontu. S sebou máte jen Mosin-Nagant a pistoli Tokarev. Vše s hrstkou nábojů.
Pistole Tokarev TT33
– Solidní kvalitní pistole na sedm nábojů. Sice zaostává v účinnosti, ale je přesná a rychlá.
– Poškození 50, úder 50
– Munice 7 / 56
– Nabíjení 2,35s
Naskočte na náklaďák a raději se držte skrčení. Prolétají tu Německé stíhačky a mohli by vás trefit. Projedete k bojišti, kde pospíchejte do bunkru. tady vám velitel dá munici (celkem hodně), také granáty RGD-33 a pošle vás do zákopů. Až sem dorazíte, mrkněte na hromádku krabic v zákopu. Leží tu puška Tokarev SVT 40, která se bude hodit víc než Mosin.
Poloautomatická puška Tokarev SVT40
– Puška, která je tak trochu ekvivalentem německé Gewehr. I SVT40 má 10 nábojů a je velice rychlá a adekvátně přesná. Trochu zamrzí, že dost kope a ještě na stranu.
– Poškození 120, úder 150
– Munice 10 / 250
– Nabíjení 2,35s
Zahajte palbu na Němce na svahu. Snažte se jim zabránit se dostat do zákopů. Pokud se jim to povede, rychle je zrušte pistolí. Po nějaké době přiběhne velitel Antonov, že Němci prolomují boční opevnění. Následujte jednotku přes bunkr (kde si můžete vzít PPSh) až na levou část zákopů, kde je několik Němců s plamenomety. Plamenomet si určitě vezměte a také tu najdete těžké kulomety DP2, ale není na koho střílet.
Plamenomet Flammenwerfer 35
– Jedinečná zbraň vystřelující trvalý proud ohně, který zapálí nepřátele. Oheň však nemůže obcházet překážky a dosah plamenu je omezený, což ho činí užitečným hlavně při střelbě zpoza rohů.
Tip – Plamenomet jde najít pouze v této kapitole a navíc v malém množství. Abyste plamenomet vůbec získali, musíte zabít Německého plamenometníka, jenže ti obvykle útočí z vyvýšených pozic, kam se nedostanete. Je třeba doufat, že sejde níž. Obstarat si plamenomet není nic snadného.
– Plamenomet rychle mrhá munici. I zhruba třicet jednotek paliva zmizí během pár sekund a jde s tím upálit jen asi 4-5 nepřátel.
– Poškození 50
– Munice: až 500
– Dosah: 3,6m
Těžký Kulomet DP2 (SZ)
– Sovětský kulomet, který zhruba odpovídá napevno umístěným Americkým a Německým kulometům. Vyskytuje se jen zřídkakdy.
– Poškození 60
Běžte zpátky do zákopů, kde vás Antonov pošle zničit tři Elefanty (respektive Ferdinandy).
Tutorial – Elefant je nový typ Německého tanku. Je obrovský ale naštěstí nepůjde přímo po vás.
Projděte druhým bunkrem ven na bojiště. Postupujte opatrně a nejprve postřílejte Němce v okolí. Pak položte na Elefanty nálože. Po explozi je bitva vyhraná, ale ještě není po všem.
Následujte Antonova cestou k vesnici. Během cesta narazíte na několik Němců včetně plamenometníků (můžete doplnit munici). Dorazíte do vesnice. Vyčistěte dům a blízký dvorek až na opačnou stranu.
Tip – Vzadu ve stodole v rohu je pár lékáren.
Započne limit 02:00 během kterého musíte vydržet nepřátelský útok na vesnici až do příchodu posil. Na obranu je dobré vyčistit velký dům vedle stodoly a tasit plamenomet. Nasbíraná munice snad postačí abyste po nějakou dobu udrželi Němce venku. Zpoza rohu spalte každého šmejda, co přiběhne. Až dojde munice, běžte do patra domu, kde je pod střechou kulomet DP2. S ním začněte kosit přibíhající Němce ale zároveň dávejte pozor, aby se nějací nedostali k vám zezadu. Až dorazí posily, zničí nepřátelské tanky. Dorazte utíkající vojáky a seskupte se u velitele.
Kapitola 10 – Ponyri
11.7. 1943, 11:00 – Kousek od Ponyri
Jste nedaleko vesnice Ponyri. Máte opět Mosin-Nagant, Tokarev a granáty RGD-33. Následujte svoji jednotku doprovázenou tanky až k nádraží. Nepřátelé se tu kryjí za zátarasy mezi vlaky. Opatrně je puškou postřílejte a poté obejděte areál zleva (vpravo jsou všude zátarasy). Probijte se ke skladu a odtud se zaměřte na snipera ve věží. Je docela dobře ukrytý, ale když budete opatrní, sundáte ho. Poté se s jednotkou přesuňte na nástupiště a odtud směřujte do budovy.
Uvnitř je plno nepřátel. Můžete tu dobře zúročit granáty. Vyčistěte přízemí a postupujte do patra, kde se Němci kryjí v kancelářích. Z okna v patře můžete vidět vesnici, kde se už bojuje a trochu pomoct kámošům, ale Němci chodí stále noví. Běžte raději dolů a pozor na Němce, co vyběhnou z kanceláře v přízemí.
Tip – V kanceláři u vysílačky můžete vzít Luger ale Tokarev je lepší.
Pokračujte ven k vesnici. Dělostřelecká palba smete vaše tanky ale pak můžete pokračovat vpřed. Překročte řeku. Soudruzi to vezmou hlavní ulicí a vy to vezměte raději okolo, abyste mohli postřílet nácky v bočních uličkách. Dorazíte k zátarasům, které navíc kryje kulomet. Antonov nařídí obejít zátaras zprava přes budovu školy.
Tip – Za školou je vidět kopec kde soudruzi bojují o kostel ale nelze jim pomoci. I když jsou Němci u kostela dobře viditelní, nemůžete jim ublížit.
Proběhněte přes hlavní ulici a následujte kámoše do školy. I tady je mnoho nepřátel, ale opatrným postupem je zmáknete. Prohledejte přízemí a poté směřujte do patra. Vyčistěte každou místnost a hlavně tu s kulometem. Kámoši vyběhnou ven hlavními dveřmi a budou pokračovat k dalšímu zátarasu. Tady Němci vytáhnou tank. Antonov nařídí, abyste vzali ženistu Borise (vojín Semashko) a obešli tank zprava. Běžte tedy s ženistou přes boční dvorky.
Krize – Semashko nesmí padnout. Jděte raději vpředu a chraňte ho!
Obejdete tank přes uličky, Boris nastraží nálož a tank odpálí. Pak se vraťte a jelikož v další ulici čeká další tank a navíc podporovaný kulometnou palbou, Antonov nařídí stejný postup. Vezměte to s Borisem přes trosky bočního domu na dvorek a odtud do baráku s kulometem. Postarejte se o Němce v přízemí, ale pozor na balkon v hlavním sále. Granátem vyčistěte balkon a vyřiďte kulometčíka. Nyní se chopte kulometu a svrchu kryjte Borise, který nastraží bombu na tank. Po explozi je cesta dál volná.
Připojte se k jednotce a postupujte k fabrice. Tady se kryje spousta Němců. Postřílejte nepřátele zboku přes bránu a teprve poté zamiřte po plošině do sklepa. Uvnitř vyčistěte kotelnu a postupujte do přízemí. Mezi policemi je boj náročný, ale zkuste si pomoct granáty.
Tip – V rohu za pletivem je 50HP lékárna a samopaly PPSh.
Pokračujte do patra a řadou prázdných chodeb vpřed. Němci na vás vyskočí až na dalším schodišti – zbavte se jich a pokračujte na můstky nad hlavní halou. Projděte přes můstky (pozor na Němce, co vyběhnou z místnosti nad schodištěm) a slezte dolů.
Kámoši prorazí stěnu a vniknou dovnitř, jenže Němci mají na své straně opevnění a tank. Náckové přicházejí k tanku stále noví, takže musíte jednat. Zhruba uprostřed je krabice Panzerfaustů, rychle si je vezměte a tank zničte. Poté už půjde dorazit Německé jednotky. Až bude po všem, seskupte se s Antonovem.
Kapitola 11 – Kursk
12. 7. 1943, 17:10 – Přesun na sever, blízko Prokhorovky
Nyní jste byli připojeni k tankové četě. Velíte tanku T-34 a míříte vpřed.
Vozidlo – Tank T-34
– Tento tank odpovídá T-34 z CoD 1 ale tentokrát nemáte kulomet, který by se staral o nepřátelskou pěchotu.
– Tank T34 je jinak mocná hromada oceli. Zhruba na 2-3 rány sundáte Německý Panzer IV. Váš tank má své vlastní zdraví, které pokud klesne na nulu, končíte. Nikde nemáte možnost se léčit, čili buďte maximálně opatrní.
– Ovládáte dělo a pohyb tanku.
Následujte své tanky k mostu, kde je první opevnění nácků. Mají tu děla PAK, které přednostně zničte a poté rozstřílejte zbytek odporu. Dejte si pozor na raketometčíky, kteří se často ukrývají v blízkosti domů. Překonejte řeku a postupujte vpřed. V dalším údolíčku přijde první útok Německých tanků. Není jich tu moc ale opodál narazíte na další. Postupujte po cestě a čistěte oblasti od tanků. Snažte se využít pomoci spojenců a nehnat se příliš vpřed.
Překonejte křižovatku i další otevřené údolí až k úzké cestě končící zátarasem a Elefantem! Zničte nejprve tank, protože jeho palebná síla je obrovská a poté se probijte před zátarasy dál. Dorazíte na velký otevřený terén, kde se k vám přidá spousta T-34, ale proti vám vyjede hromada Panzerů IV podporovaných Elefanty z kopců okolo. V žádném případě situaci nepodceňte a bojujte z tak velké dálky jak jen to půjde. Až postřílíte první várku tanků, přijede z kopce nalevo druhá. Tahle už je menší a po jejím zničení je hotovo!
Kapitola 12 – Předměstí Kharkova
22. 8. 1943, 12:35 – Na předměstí Kharkova
Jste před Kharkovem. S sebou máte pušku SVT40, granáty RGD-33 a nově i Dalekohled.
Dalekohled
– Dalekohled je sekundární zbraň na úrovni pistole. Umožňuje vám prohlížet vzdálené oblasti a lépe hledat cíle.
– Dalekohled je nezbytný při označování cílů v rámci některých úkolů.
Důstojníci vás ženou vpřed, takže běžte.
Tip – Pokud se zkusíte zbaběle stáhnout, komisaři vás zastřelí.
Postupujte přes trosky až k domům u velké ulice. Postřílejte osazenstvo domů a pokračujte do ulice, kde ale v cestě stojí kulomety a hlavně dělo, kvůli kterému nemohou vaše tanky projet. Antonov vás pošle s radistou Korolovem do domu vpravo. Jděte tam a v patře dalekohledem označte cíl – dělo PAK. Dělostřelectvo dělo zničí a vy můžete postoupit k dalšímu. Opusťte dům, ze dvora postřílejte pár vojáků v domech přes ulici a než se doplní, ve vhodný čas proběhnete.
Tip – Do druhého domu se můžete dostat i uličkou zprava, kterou dojdete k díře ve zdi vedoucí přímo do domu. Tím se vyhnete přebíhání pod palbou nepřátel.
V patře domu obhlédněte situaci, postřílejte pár vojáků a rychle označte dalekohledem další PAK dělo. Po jeho zničení postupujte dál. Čeká vás další dvůr a opět střelba nepřátel z domů přes ulici. Pár jich zabijte a utíkejte do domu. Vyhlédněte z okna, pobijte pár Němců (tady jsou i kulometčíci tak pozor) a označte dalekohledem cíl, kterým je tentokrát Elefant. Po explozi mohou tanky konečně pokročit. Sejděte na ulici a postupujte s nimi dál.
Vpravo je pár zničených domů mezi kterými jsou Němci. Dorazíte na ulici, kde stojí Německý tank. Nedaleko odtud (v troskách domu vpravo) je bedna Panzerfaustů – popadněte je a tank zničte. Vaše T-34 pokročí dál ulici, ale narazíte na další opevnění. Následujte Antonova přes domy vpravo. Tady je několik kulometčíků s MG43. Pokračujte přes domy, kde narazíte na těžký odpor. Ulici kryje z okna kulometčík, na náměstí je spousta Němců v budovách a navíc se tu nachází plamenometník (plamenomet mu vzít nemůžete). Nejprve se postarejte o ulici a poté po troskách budovy vpravo od náměstí postupujte do patra vedlejšího domu, kde se můžete krýt za nábytek a vyčistit celé náměstí. Pokračujte do interiéru zpola zříceného domu. Zdejší kouř překáží ve výhledu, ale nepřátel tu naštěstí moc není. Probijte se až do místnosti, odkud pálil kulometčík na hlavní ulici. Vyčistěte dům a poté pokračujte skrze něj kousek zpátky k troskám dalšího domu. Tady se strhne ostrá bitka, neboť v domě naproti je spousta Němců. Pomocí granátů a kulometu je všechny postřílejte.
Poté postupujte k dalšímu domu s výhledem na malé náměstí.
Tip – V troskách domů je tu spousta věcí, včetně pušek Tokarev SVT40 a beden s Panzerfausty.
Náckové budou lézt na náměstí v obrovském počtu. Zaujměte dobré palebné postavení a kropte je. Později dorazí tank – zničte ho Panzerfausty a pak už se jen braňte dalším útokům pěchoty. Brzy dorazí vaši lidé a dvůr vyčistíte.
Kapitola 13 – Stanice Kharkova
22. 8. 1943, 16:15 – V srdci Kharkova
Závěrečná kapitola je tady. Berlín z CoD1 byl oproti tomuhle peklu ještě pohodový. Takže si připravte kvéry, zhluboka se nadechněte a nenechte nic náhodě. Pokračujete do centra Kharkova, kde se připojte k jednotce a tankům, nicméně rázem zjistíte, že hlavní ulice je těžce bráněná. Vezměte to přes domy vpravo. Dejte pozor na Němce uvnitř i na ty venku. Pokračujte přes domy podél ulice. U východu z domu postřílejte nácky a vaše tanky se rozjedou vpřed, aby smetly ty zbylé a zničily kulometný palpost v domě.
Pokračujte ulicí až k hlavnímu náměstí. Němci tu mají ohromné opevnění. Zamiřte doprava, kde dole v budově se ukrývá serža Antonov. Potřebuje, abyste ho kryli, zatímco poběží napříč náměstí. Vždy vyhlédněte zpoza krytu a střílejte na Němce, kteří se snaží ohrozit Antonova. Nemá smysl střílet na všechny, beztak by přišli další a tak se zaměřujte jen na ty nebezpečné. Takto postupujte s Antonovem z krytu do krytu až dosáhnete domu na opačné straně. Tady Antonov nařídí, aby radista Korolov poslal na náměstí ženisty vyhodit trosky autobusu, jež tvoří blokádu. Popadněte sniperku Mosin-Nagant co tu leží, a kryjte dvojici ženistů, kteří poběží napříč náměstím zhruba stejnou trasou, jakou jste šli vy s Antonovem.
Tutorial – Ženisté mají nad sebou modrou značku, podle které je snadno poznáte.
Tip – Pokud oba ženisté padnou, Korolov pošle další dvojici. Když ani ta nepřežije, Korolov pošle rovnou tříčlennou skupinu, která by měla zvládnout projít i bez vaší pomoci.
Až ženisté odpálí autobus, vytvoří vám cestu. Navíc dorazí tanky a zaženou Němce. Náměstí bude během chvilky vaše. Seskupte se u Antonova, když přiletí Německé bombardéry Heinkel He 111. Okamžitě padejte k FlakVierlingu a sestřelte všech 9 bombardérů. Budou létat vždy po třech, takže máte čas zamířit. Poté už je náměstí opravdu vaše, ale to nestačí.
Pokračujte s jednotkou do zničeného domu. Němci se tu kryjí za troskami a jakmile vejdete dovnitř, nad vámi v patře se objeví další náckové. Postupujte opatrně a dávejte pozor právě na Němce svrchu. Následujte Antonova a vyskočte dírou ve zdi na nádraží.
Tady se strhne závěrečná bitva. Němci drží jednu stranu nádraží, vy druhou.
Krize – Občas proletí Junkers Ju 87 „Stuka“, který vám na hlavu hodí bomby. Abyste se bombám vyhnuli, je nutné být v pohybu.
Krize – Občas přijede i Half-track plný nácků. Dá se zničit něčím explosivním.
Postupně budou přijíždět tanky (5), které musíte zničit. V rychlosti obhlédněte situaci. Tip – Všude se tu povalují lékárny – nejvíce na bednách, na lavicích ale jsou i pod vlaky. Všude možně jsou také roztahané samopaly PPSh a Panzerfausty (hlavně na bednách). Na protější straně nádraží je můstek nad koleje, kde je o krabice opřená sniperka Kar98k. Vaši muži často používají nové kulomety DP28, které z jejich těl můžete vzít. Dále je jeden těžký kulomet DP2 (špatně se nazývá SG43 ale jde o DP2) umístěný na opevnění vagonu uprostřed. A pak tu je ještě Flak (pravá část nástupiště) a AA kanon FlakVierling (levá část kolejí).
Kulomet Degtyarev DP28
– Sovětský kulomet, který přibližně odpovídá Americkému M1919A6 a Německému MG34. Má však ještě menší zásobník na „pouhých“ 47 kousků.
– K sehnání je pouze zde, v závěru celé hry! Při bojích na nádraží však najde nemalé uplatnění.
– Poškození 120, úder 180
– Munice 47 / 375
– Nabíjení 5s
V prvé řadě je nutné zničit všechny tanky. Snažte se kombinovat využití Flaku a AA FlakVierlingu, běhat mezi nimi a případně další tanky (či Half-tracky) ničit i s využitím Panzerfaustů. AA FlakVierling je fantastický díky rychlosti nejen proti tankům, ale i na pěchotu a můžete s ním sestřelovat Stuky (ty ale budou létat neustále), jenomže je postaven v místě, kde je velká koncentrace nácků a budete hrozně pod palbou Německé pěchoty. Proto pomůže měnit pozice, cestou se léčit a využívat i Flak 88, který rychle zničí tanky a není tak na ráně.
Tip – Jakmile spojenci ohlásí, že se Stuka blíží, opusťte bleskově své dělo a utíkejte přes nástupiště k druhému. Tím se vyhnete bombám a cestou stihnete pobrat pár věcí.
Mezitím, když tanky nikde nejsou, můžete využít napevno umístěný kulomet DP2 anebo sniperkou Kar kosit nebezpečné nácky u kulometů a na střechách.
Až zničíte všech pět tanků, zahájí se odpočet 02:00 do příchodu posil. Německé útoky pěchoty se zintenzivní a vy musíte vydržet. Nyní je lepší se stáhnout dozadu, obstarat si od padlých soudruhů DP28, rozložit ho na dobrém místě a kosit Němce, kteří se pokusí přebíhat koleje až na vaši stranu. Kulomet DP28 sice nemá moc nábojů v zásobníku, ale na přebíjení čas bude. Když vytrváte dvě minuty, dorazí posily, včetně tanků T-34 a stíhaček Ilyushin II-2, které nácky zmasakrují a tím hra končí.