Call of Duty 2 (2005)

Druhý plnohodnotný díl série na sebe nenechal dlouho čekat. První Call of Duty sklidilo nebývalý úspěch a tak bylo jen otázkou času, kdy se nejúžasnější válečná série rozjede a přinese druhý díl. Na krabičce máme tentokrát US vojáka ukazujícího kamsi nahoru na pevnost na útesu. Jaké tedy bude lezení na vrchol napříč ohromné várce 27 misí? Naše expertka nám poví víc.

Čau, lidi. Od druhého dílu CoD jsem čekala minimálně stejně dobrý herní zážitek, jako u jeho předchůdce, ale bohužel… soudruzi z USA někde udělali chybu a zatraceně velkou. Počínaje tímto dílem klesají nároky na hráče aneb v rámci zjednodušování všeho je třeba stále nižší a nižší míra IQ k úspěšnému dohrání. O tom si řekneme později ale nejprve obecně. Již klasicky se virtuální války chtivý hráč zhostí role několika vojáků různých národností – jednoho Rusa, dvou Britů a jednoho Američana, přičemž kampaně jsou opět tři, ale tentokrát není vyloženě nutné je hrát tak, jak jdou za sebou, neboť se průběžně odemykají jednotlivé bloky misí. Pokud vás tedy některá mise omrzí (a že se to stát může), můžete se podívat jinam a později, třeba když už nebude jiná možnost anebo budete opojeni alkoholem, se vrátit. Prostředí, kde se bude válečná vřava, jejímž aktérem se stanete, odehrávat, se značně podobá bojištím prvního dílu a výraznou novinkou je jedině Britské tažení v Severní Africe a Americké operace v Německu včetně dobývání Rýna. Za Sověty tu opět máme boje o Stalingrad a za Brity i Amíky opět vleklé boje v Normandii během operace Overlord. Taková recyklace prostředí je prostě nezáživná, tím spíše, že 2. světová nabízí hordy zajímavých operací, které v CoD 1 nebyly.

Grafika prodělala značné vylepšení a nový engine ve společnosti parádních efektů dokáže zplodit skvělou válečnou vřavu, jenomže i ta nejlepší grafika neodstraní omezené herní možnosti a stereotyp, který se tu a tam dostaví. Modely zbraní jsou velice pěkné a třeba taková Mosin Nagant s optikou, jež je obalená hadrem, vážně nemá chybu. Zvuk a hudba jsou již klasicky na výborné úrovni a především neustálé pořvávání nepřátel i spolubojovníků doplňuje vynikající atmosféru bojiště. V tomhle CoD 2 opravdu boduje.

O nových zbraních se nedá moc dlouho hovořit, neboť drtivá většina jsou staré známé kousky z prvního dílu! Tvůrci nevytasili vůbec ale vůbec nic zajímavého! Skoro všechny zbraně tu už byly a CoD2 nenabízí ani žádné zajímavé kusy – žádné lehké kulomety, plamenomet, FG42… všechny tyhle lahůdky jsou fuč a zbyla jen klasická sada pušek a samopalů. Co je ještě horší je omezená nosnost – vypadlo místo pro pistole! To jako ti vojáci najednou neunesou jednu malou pistolku navíc? Hráč unese jen dvě zbraně a granáty (výbušné a kouřové). Jenomže kdo si jako jednu ze zbraní vezme pistoli místo samopalu nebo pušky?! Pistole by měly sloužit jako doplňková zbraň pro případ, že si hráč vezme dvě méně univerzální zbraně (např. sniperku a raketomet). Význam pistolí je zkrátka skoro pryč a využijete je možná tak při nějakém čištění slabě bráněného domu nebo při pobíhání po okolí, neboť čím menší zbraň držíte, tím rychleji se pohybujete.

Teď pozor, protože přichází největší průser hry. Hry, která sklidila titul hra roku 2005, což značí, že buď byla ten rok opravdu hodně mizerná úroda anebo měli hodnotitelé hluboko do kapsy. Ten průser se jmenuje respawn dovedený do nechutného extrému. Hra je doslova prošpikována liniemi, jež je třeba protnout, aby se respawn zastavil a právě tohoto respawnu se hojně využívá v typické situaci, která je ve hře mnohokrát – vidím kulometný palpost a za kulometem nácek, který kryje celý okolní prostor. Spojenci padají jako mouchy a tak si řeknu: ‚No fajn, ty krávo, tak tam hodím granát a bude pokoj.‘ Bum! Kulomet je volný, ale neuběhne ani pět vteřin a už za ním stojí další nácek. Řeknu si: ‚Granát neuspěl, no… nevadí, mám tu karabinu s optikou tak nechám promluvit pušku.‘ Zastřelím klidně 10 zmetků, ale kulomet nepřestane kosit jinak stále donekonečna přibíhající dementní spojence. Řeknu si: ‚A sakra, v té budově vzadu se usadila celá rota!‘ Nezbude než hodit kouřový granát, neboť nepřátelé zásadně nestřílí přes kouř ani kulometem (to je chytrý, co?) a proběhnout se samopalem skrze oblak dýmu a zmetka zblízka zastřelit. No a světe div se – byl to ten poslední nácek, který tu byl. Tak takhle se tluče hřebík do rakve hratelnosti.

Ale tahat hráče za fusekli lze i jiným způsobem. Jednoduše se z něj udělá idiot.
Krok 1. – Zaměřovač – Nejste si jistí, jestli to, co stojí na poli je nepřítel nebo strašák? Buďte v klidu, neboť nový zaměřovač se automaticky začervená a to i když se nepřítel za strašáka jen vydává. Aspoň je fajn, že zaměřovač jde vypnout.
Krok 2. – Zvýrazňovač munice – Dochází vám náboje a vy se bojíte, že si toho nevšimnete? Nový a lepší ukazatel munice se červeně zabarví, pokud je načase poohlédnout se po další munici. V dalších dílech série jde tahle vychytávka ještě dál – tam se vám dokonce přes střed obrazovky napíše, že máte přebít! Zkoušel už někdo tvůrcům vysvětlit, že ne všichni hráči jsou na úrovni šimpanze?  
Krok 3. – Odjištěné granáty – Bojíte se, že šlápnete na odjištěný granát? Nemusíte se strachovat, neboť speciální indikátor odjištěných granátů vás zavčasu varuje udáním pozice blízko povalujících se granátů. Ovšem je nutno podotknout, že náckové hází granáty jak na běžícím pásu, takže vzhledem k okolnostem je tato vychytávka vcelku na místě.
Krok 4. – Autoheal – Komu by se chtělo neustále si hlídat stav zdraví a poohlížet se po lékárničkách. Není přece nic lepšího než autoheal! Dostali jste zásah? Schovejte se za roh, počkejte vteřinu než se zregenerujete a už zase můžete vběhnout do válečné vřavy. Těžko někdo někdy vymyslí ve hrách větší blbost než autoheal.

Jak je vidno hra se zjednodušuje a hráč se musí stále méně a méně snažit, aby ve válečně vřavě uspěl. Dynamičtější akce na úkor taktiky a nutnosti aspoň občas přemýšlet. Není divu, že CoD série se stala miláčkem především mladších hráčů. Někomu holt stačí málo a pro někoho je to málo to jediné, na co má. Recyklace, osekání a zjednodušení, to jsou tři slova, která krásně vystihují tuhle nádheru.

Naše společenství ale přeci jen zaznamenalo jedno malé plus – v řadách Sovětů občas bojují i ženy! Narazíte asi na tři, přičemž brzy zemřou, jelikož se na rozdíl od mužů nikdy nedoplňují. To je sice velká škoda, ale i tak je to úspěch. Sláva hrdinným obránkyním Staligradu!

Proč stojí za to si CoD 2 zahrát?
– Přemýšlení není vaší silnou stránkou, zato se rádi necháte pohltit masovými scénami.
– Milujete bábovičky, písek, Afriku a chcete tažení proti Pouštní lišce.
– Chcete si zabojovat po boku sovětské ženy.
– Máte mdlou paměť a tak si už nepamatujete, že skoro 1/2 hry popisují operace, které byly zpracovány už v CoD 1.
– Pracujete ve firmě na recyklaci odpadků a tak máte k recyklovaným odpadkům blízký vztah.

Hodnocení – 60%
Délka – 11h


 

Kampaň

Souhrnný článek pro postavy, návod a popisy zbraní. Statistiky zbraní a obrázky byly čerpány z wiki stránek pro CoD a nemusí být zcela přesné.
V návodu jsou popisovány pouze zcela nové zbraně, které v minulých CoD nebyly. Nemá smysl stejné zbraně ukazovat znovu, jelikož se mezi jednotlivými CoD mění jen málo.

 

Hratelné postavy

Vojín Vasili Ivanovich Koslov
– Mladý voják, který se zúčastní bojů u Moskvy (kde absolvuje polní výcvik) a později osvobozování Stalingradu.
– Za Koslova projdete 7 kapitol.

Seržant John Davis
– Brit, jež se pod velením kapitána Price zúčastní Afrického tažení – bojů u El Alameinu a v městech v Tunisku. Poté bojuje v Normandii o město Caen, respektive o přístupovou cestu k němu.
– Za Davise projdete 11 kapitol.

Velitel tanku David Welsh
Člen 7. obrněné divize sloužící v bojích v Libyi. S volacím znakem Liška tři velí tanku Crusader.
– Za Welshe projdete 2 kapitoly.

Desátník Bill Taylor
– Američan sloužící v rámci D Company pod velením seržanta Randalla. Zúčastní se vylodění u břehů Francie a bojů o Pointe du Hoc, stejně jako bojů v Německu o Kotu 400 a dobývání Rýna.
– Za Taylora projdete 7 kapitol.

 

Další postavy

Kapitán Price (Michael Gough)
– Zkušený Britský kapitán, který se zúčastní bojů v Severní Africe, kde vede svoji jednotku při dobývání El Alameinu a Tunisu. Později bojuje v Normandii.
– Price se objevil už v CoD 1, kde byl na lodi Tirpitz zastřelen. Tyto operace však předbíhají událostem z CoD 1.

Vojín MacGregor (James Patrick Stuart)
– Horlivý Skot, který bojuje pod velením Priceho. Přestože je pouze vojínem, zúčastní se téměř všech akcí, co hlavní hrdina.

Poručík Randall (Nolan North)
– Seržant (později poručík) Randall je velitelem 2. roty 1. čety v rámci D company. Zúčastní se bojů o Pointe du Hoc a později Kóty 400.

 

1. SSSR (1/3) – Zimní válka

První část Sovětské kampaně zahrnuje výcvik u Moskvy a první boje o Stalingrad.

 

Kapitola 1 – Výcvik Rudé armády
17. 12. 1941 – 20 mil západně od Moskvy, SSSR

Dorazíte na improvizované cvičiště s velitelem Letlevem. Nejprve si nacvičte chůzi a jděte ke komisaři, pak vás pošle do skladu, kde poberte první zbraně, pušku Mosin-Nagant a pistoli.

Pistole TT30

– Obstojná sovětská pistole s velkým účinkem. Osm nábojů v zásobníku je vcelku dost. Solidní kvér do bojů v interiérech, kde se nečeká tuhý odpor.
– Poškození 120, úder 50
– Munice 8 / 48
– Nabíjení 2,35s

Vraťte se ke komisaři a na jeho pokyn trefte dva medvídky nad sebou.
Tutorial – Po trefení medvídků si můžete prohodit pohyb mířidly.
Taste pušku na pokyn sestřelte talíře a lahve na policích (nejprve od boku, pak s mířidly). Následně v časovém limitu 00:15 zkuste sundat co nejvíc helem.
Tip – Sestřelování helem není povinné. K dalšímu kroku se přejde i když netrefíte ani jedinou.
Vyzkoušejte si úder zblízka na věšáku a pokračujte na trénink házení granátů. Naberte si brambory a hoďte je do všech tří cílů. 

Brambora

– Brambora poslouží jako cvičný „granát“ pro testování házení granátů. Nikde jinde už na ni nenarazíte.
– Munice 4

Přiběhne voják a poví veliteli, že chytli zajatce. Následujte Letleva, který zajatce vyslechne. Blíží se útok Němců ale než výslech skončí, Němci skutečně zaútočí. Následujte vojáky ven.
Tip – Zkuste se vrátit ke komisaři. Německého vojáka najdete mrtvého a v ruce má Luger (ten ale nejde použít).
Přes překážky a zákop (naučíte se přelézat, podlézat i plazit) projděte do skladu. Tady jsou na stole granáty a samopal PPSh-41 (viz CoD1).

Kouřový granát AN-M8

– Hození dýmovnice vytvoří oblak dýmu, přes který nepřátele nevidí a hlavně nestřílí. Je to ideální prostředek jak se vyhnout kulometné palbě a obejít nepřítele.
Tip – Dýmovnice se od CoD 2 objevují v mnoha dalších dílech série.
– Munice 4

Vylezte po žebříku a na pokyn vojáka hoďte před Half-track kouřový granát. Až se kouř rozšíří, proběhněte. Half-track se přesune jinam a vy pokračujte ulicí. Postřílejte nácky a směřujte vpřed. Pokračujte kolem brány za níž je vidět Panzerwerfer (raketometný Half-track) a dále přes rozbořené domy. Bojujte opatrně a nežeňte se vpřed.
Tip – Od Němců můžete získat další zbraně (MP40, Kar98k, Luger…) a dále se může stát, že padne někdo z vašich lidí (puška SVT-40). Všechny tyto zbraně už dobře znáte z CoD1.
Pokračujte na dvůr s Panzerwerferem, zrušte zbylé Němce a podminujte vůz. Po explozi přiběhne komisař Letlev a pochválí váš horký výcvik.

 

Kapitola 2 – Demolice
2. 12. 1942 – Tři bloky od ulice Solechnaya, Stalingrad, SSSR

O rok později bojujete ve Stalingradu. Jste ve skladišti opuštěného domu. Máte pušku SVT-40, samopal PPSh-41 a granáty RGD-33 + dýmovnice. Na chodbě narazíte na soudruhy a soudružku!
Tutorial – Ženy ve zbraní jsou stejně schopné jako muži. Občas na ně narazíte během SSSR kampaně. Na rozdíl od mužských vojáků však ženy nikdy nepřicházejí aby doplnili stav spojenců okolo vás, takže je téměř jisté, že všechny vaše spolubojovnice do konce kapitoly zemřou.
Běžte do hlavní místnosti plné nábytku a figurín, odkud na vás zaútočí náckové – postřílejte je a běžte k oknům. Naproti přes ulici je dům plně obsazený Němci. Musíte se postřílet a probít vpřed. Dobře se kryjte a postupujte k domu. Dorazte zbylé nácky a běžte dál přes dům.
Tutorial – U oken vás hra upozorní na dalekohled. Ten máte vždy u sebe a můžete jím prozkoumávat okolí.
Slezte do zákopu. Zhruba v polovině cesty zákopem nad vámi začnou projíždět tanky.

Pokračujte do dalšího domu s výhledem na Němci obsazenou velkou budovu na konci parku. U oken jsou rozmístěné sniperky Mosin, které si určitě vezměte. Němci hodí kouřové granáty a pak vyběhnou proti vašim pozicím – postřílejte je sniperkou a zblízka dorazte samopalem ty, co projdou. Poté následuje váš protiútok.
Přesuňte se do budovy vlevo u zákopů, odkud můžete pokrýt skoro celý park. Potom běžte vpřed a zprava podél plotu obejděte hlavní plac. Němci mají před budovou opevnění, ale zprava ho můžete obejít a probít se až do budovy. U opevnění narazíte na první použitelný kulomet MG42 (viz CoD1), ale není na koho střílet.

Vyčistěte budovu.
Krize – Pozor na praskliny ve stropu. Seshora pálí Němci.
Poté jděte za velitelem Leonovem ke dveřím do patra ale Němci se tu zabarikádovali a tak velitel nařídí strhnout celou budovu. Vezměte si od ženisty dole nálože, položte je na tři vyznačené nosníky a stáhněte se ven k ostatním. Nálože smetou celou budovu.
Tutorial – Dokončení této části SSSR kampaně odemkne Britskou kampaň.

 

2. SSSR (2/3) – „Ani o krok zpět!“

Boje o Stalingrad pokračují. Sověti postupně obsazují ulice a nádraží.

 

Kapitola 3 – Opravení drátu
8. 12. 1942, 13:00 – Stalingrad, SSSR

Boje o Stalingrad pokračují a poručík Volsky vás pošle opravit komunikační drát. Máte opět pušku SVT-40, samopal PPSh-41 a granáty RGD-33 + dýmovnice. Vyrazte ulicí vpřed a orientujte se podle drátu, který je třeba na šesti místech opravit.
Tip – Drát ve skutečnosti nemusíte spravovat osobně. Když se od místa přerušení posunete výrazně dál, někdo to opraví za vás.
Hned na křižovatce je vpravo kulomet. Pomozte si dýmovnicí a proběhnete do zničeného domu naproti, kde je první rozpojený kabel. Pobijte nácky a pokračujte dál. Všimněte si, že někteří Němci nosí pušku Gewehr a stejně tak někteří vaši soudruzi mají zbrusu nový samopal, který si určitě přivlastněte.

Samopal PPS-42

– Solidní a vcelku přesný samopal na pěkných 35 nábojů. Název se trochu plete se starým PPSh-41 ale rozdíl je zřejmý. Jde o kvalitní zbraň, která směle válcuje Německou MP40 a je výrazně přesnější než PPSh.
– Poškození 110
– Munice 35 / 210
– Nabíjení 3,2s

Pokračujte skrze zničené stěny, kde je druhý rozpojený kabel, k rozpadlé budově. Odtud můžete seskočit za opevnění a pokračovat ulicí. Ta však končí dalším kulometem. Bude třeba využít dýmovnice a z krytu do krytu postupovat ulicí tak blízko, abyste mohli sundat kulometčíka a ulici obsadit. Na konci ulice je třetí drát. Vstupte do budovy a postřílejte zdejší nácky. Dojdete k rozbořené části budovy, kde na schodišti do patra leží čtvrtý drát. Nahoře mají Němci kulometný palpost, kterým střílejí na ulici, kde bojují vaši soudruzi.
Tip – Kámošům dole můžete trochu pomoci. Když pobijete nácky, s vítězným pokřikem se posunou vpřed.
Vedle kulometu najdete pátý rozpojený kabel.
Tip  U kulometu je také Gewehr 43 s optikou. Tato verze Německé pušky se objevuje jen párkrát, nejčastěji v Sovětské kampani.  
Pokračujte přes dům až ke zničenému schodišti ve sklepě u kterého je poslední, šestý drát. Dole ve sklepě použijte vysílačku a spojte se s velitelstvím. To vás varuje před příjezdem tanků.

Vezměte přísavné (ponožkové) nálože ze skladu vedle vysílačky a pokračujte nahoru do dalšího rozbořeného domu. Vyčistěte dům (pozor na kulometčíka v patře) a na opačné straně si všimněte oken na ulici – dole jezdí tank. Běžte do rohu budovy, kde dírou vyskočte ven. Vlezte do baráku před vámi a přes něj se dostaňte na křižovatku blízko tanku.
Krize – Likvidovat tanky bombou je těžké, protože tank je smrtící svým dělem, má kulomet a ještě hrozí, že vám ujede. Vždy na něj nejprve hoďte dýmovnici a při běhu k němu držte zbraň, která vás nebude moc zpomalovat.
Tutorial – Velikost zbraně ovlivňuje vaši rychlost při pohybu. Nejrychlejší jste při držení pistole.

Až tank zničíte, pokračujte ulicí dál. V přístupné budově vpravo je na stole v patře dýmovnice a také dobrý výhled na křižovatku. Brzy se napojíte na ulici s drátem, kterou jste předtím procházeli a připojí se k vám Volsky se svými muži.
Směřujte na křižovatku nedaleko počátku, kde jsou hned dva další tanky. Jeden ujede doprava na malé náměstí, ale druhý nemá kam uniknout, takže se k němu přibližte přes zničenou budovu a odpalte ho. Pak pokračujte na náměstí, kde postřílejte nácky a zničte poslední tank. Volsky nařídí pokračovat na nádraží.

 

Kapitola 4 – Potrubí
8. 12. 1942 – 200m východně od nádraží stanice 1, Stalingrad, SSSR

Na rozkaz velitele vlezte do potrubí a postupujte k nádraží. Narazíte na díru dolů, kde je viděl Half-track. Ať už začnete pálit anebo ne, soudruzi pálit začnou a rázem se prozradíte. Postřílejte nácky a pokračujte.
Krize – Němci pod vámi začnou do potrubí střílet. Nezůstávejte na jednom místě dlouho a když uvidíte salvu střel co proděraví plech, rychle couvněte ať to neschytáte.
Skrze otvory se snažte nácky pobít. Pokračujte na křižovatku, kde se řiďte nápisem od vašich kolegů a směřujte dál až do skladiště, kde vylezte.

Tady se spojte s dalšími kolegy, naberte z beden u vchodu zbraně (SVT40, PPSh a granáty RGD-33). Venku vlezte do zákopu. Je třeba obsadit nádražní halu uprostřed areálu ale je plná Němců. Postřílejte je zdálky, obejděte budovy zprava (přes zákopy) a pak zaútočte na budovu zboku. Vyčistěte přízemí a poté i patro. Jakmile budovu obsadíte, přijde masivní protiútok. Braňte se především z patra budovy a střílejte na blížící se nácky. Pokud se nějaký dostane dovnitř, sejměte ho ještě na schodišti. Nakonec dorazí tank a utáboří se v rohu před velkým skladem. Jděte ven, obejděte tank zboku, hoďte dýmovnici a náloží ho sejměte.

Postupujte se soudruhy přes halu na další areál.
Tip – Úkoly A až C můžete plnit v libovolném pořadí.
Tutorial – Sada úkolů označená písmeny znamená, že je můžete plnit v libovolném pořadí. Obvykle je to nejlepší dle abecedy.
Nejprve zleva obejděte celý areál (kolem centrální budovy) a zboku napadněte nepřátelský palpost (bod A) u skladu beden vzadu. Až bude čisto, zaměřte se na hlavní budovu nepřátelského stanoviště (bod B). Vnikněte dovnitř zadem a vyčistěte ji, včetně nácků v archivu v patře. Pak zbývá už jen kulometný palpost (bod C) v rohu areálu. Můžete nepřátele postřílet zdálky z budovy a pak jen dočistit zbytek. Až bude čisto, seskupte se s vojáky u hlavní budovy.
Tutorial – Teprve dokončení této části SSSR kampaně odemkne 2. fázi Britské kampaně. Je tedy klidně možné dokončit 1. 3. a 4. fázi Britské kampaně dříve než vůbec odemknete 2. fázi.

 

3. SSSR (3/3) – Pevnost Stalingrad

Osvobození Stalingradu už je na dosah. Zbývá dobýt centrum města, především radnici.

 

Kapitola 5 – Útok na centrum
15. 1. 1943, 14:00 – Stalingrad, SSSR

Odpor Němců slábne, ale zbývá ještě osvobodit centrum města. S sebou máte samopal PPSh-41, pistoli TT-30 a granáty RGD-33 + dýmovnice. Postupujte pod vedením poručíka Volskyho ulicí a zaměřte se na dům vpravo, který je obsazen nácky. Opatrně je zmasakrujte a bytovku obsaďte. Do ulice vjede tank! Hoďte na něj dýmovnici a utíkejte k domu přes ulici, kde v koupelně leží lepící bomby. Tank podminujte.
Po explozi Volsky otevře dveře v domě (tam co byly bomby) a spolu vyčistěte zbytek baráku od nácků. Přes uličku je další dům, odkud pálí Němci. Následujte Volskyho přes chodbu, bočním oknem vyskočte ven, obejděte dům zleva kde je díra a zlikvidujte nácky uvnitř.
V patře se chopte kulometů směřujících k dalšímu domu a kryjte soudruhy na ulici, kteří se pokusí dostat k domu a podminovat ho. Nemělo by to být těžké, protože kámoš vedle vás podpoří druhým kulometem.
Tip – Jeden ze soudruhů ve vašem domě bude křičet na nácky a volat za koho se jim mstí (za rodinu, za psa) ale nakonec ho zabijí. Zbude po něm Mosin s optikou. 

Po vyčištění domu dorazí další tank! Vzdalte se od kulometu, protože zničí zeď u okna. Vyskočte ven na ulici a pobijte nácky v blízkosti tanku. Je třeba tank podminovat ale hodně hýbe. Využijte dýmovnice a snažte se tank zahnat do stavu, abyste se k němu mohli dostat napříč přes rozbořený dům. Po zničení tanku, následujte Volskyho do zadní uličky a přes dům k náměstí.

 

Kapitola 6 – Radnice
15. 1. 1943, 14:20 – Stalingrad, SSSR

Blížíte se k radnici. Vydejte se ulicí plnou Němců vpřed na hlavní silnici. V cestě k radnici stojí barikády, takže je obejděte zprava kolem památníku (pozor na kulomet u budovy s vlajkami) a pokračujte podél zničeného autobusu. Nácků je tu spousta, ale se soudruhy to zvládnete. Nyní postupujte hlavní ulicí k radnici. Před ní je opevnění Němců, tak si pomozte granáty.
Přidá se k vám Volsky a nařídí odpálit vchod. Přilepte na dveře radnice bombu a po explozi vstupte.

 

Kapitola 7 – Soudruh Sniper
15. 1. 1943, 16:30 – Stalingrad, SSSR

Vyčistěte pár místností od nácků a sejděte se se soudruhy u velké praskliny ve zdi. Sniper sundá jednoho z vašich. Popadněte sniperku Mosin-Nagant, načež si vojín Semenov sundá si helmu, aby přiměl snipera vystřelit. Velitel pozná, ve které budově sniper je a vy ho dostaňte.
Tip – Pozice snipera je náhodná. Může být v šedé nebo červené budově v různých patrech.
Tip – Pokud zkusíte projít k žebříku, sniper vás jednou ranou sejme!
Pak po žebříku vylezte do poslední části budovy. Ta má dvě patra obsazené Němci, přičemž obě patra spojují dvoje schodiště. Vyčistěte patra a všimněte si raketometu Panzerschreck v horním patře u stolu.

Němci provedou masivní útok (celkem 4 vlny). Je nutné se ubránit. Popadněte sniperku, zaujměte dobré postavení a střílejte.
Tip – Prioritou jsou nosiči kulometů, případně kulometčíci v budovách naproti.
Zanedlouho dorazí i Half-track, kterého sejměte raketometem (není to nezbytné, ale pomůže to). Braňte se dál, případně střílejte nácky, co vběhnou do domu. Po pobití všech vln se Němci dají na ústup a tím kampaň končí! Hurá!

 

4. GB (1/4) – Bitva o El Alamein

John Davis je dalším hrdinou. V rámci Afrického tažení se zúčastní bojů u El Alameinu.

 

Kapitola 8 – Diverzní útok
29. 10. 1942 – 25 mil jižně od El Alameinu, Severní Egypt

Jste John Davis a bojujete v Africe. Pod rouškou noci musíte přepadnout Německé ležení a zrušit tři palposty. Už teď jste na skále za linii kulometných palpostů. S sebou máte britské bouchačky, pušku Lee-Enfield, samopal Thompson, granáty Mills (MK1 Frag z CoD1) + dýmovnice. Hned ze skály sundejte Němce u prvního kulometného palpostu (můžete sundat i ostatní, ale brzy se doplní). Skočte do zákopu a pročistěte si cestu k druhému kulometnému palpostu – nejprve musíte přes zákop vylézt na pahorek se zničeným Flakem a odtud pokračovat do další části zákopů. Po vyčištění druhého palpostu se postarejte o nedaleký bunkr a postupujte k dalšímu zákopu. Ten je součástí bunkru.
Tip – V bunkrech vždy dávejte pozor na malá okénka umístěná proti vchodu. Nepřátelé odtamtud často střílí aby kryli vstup.
V bunkru vylezte nahoru a vyčistěte palpost.

Nyní následujte kolegy přes zákopy na okraj ležení, kde je muniční sklad. Tady se připojíte k jednotce kapitána Price, se kterým je i drzý vojín MacGregor.
Tip – Tato kampaň časově předchází CoD 1 takže je Price ještě naživu.
Bude třeba zničit sklady (3 sklady) a palivo (4 skupiny barelů). Price a jeho lidé povedou útok proti Němcům, kteří neustále vybíhají z muničních skladů. Vy se držte s nimi a nejprve střelbou odpalte červené sudy s benzínem. Až se situace trochu uklidní, vyčistěte sklady a každý vyhoďte do vzduchu náloží.
Po zničení všech se jednotka přesune k hlavnímu bunkru. Běžte tam za nimi. Jeden voják odpálí dveře a vy vstupte dovnitř. Cesta krytým zákopem je přímá, pouze dejte pozor na Němce za bednami. Probijte se k bunkru (opět pozor na malá okénka) a uvnitř vyčistěte místnosti. Poté seberte dokumenty ze stolu a vraťte se ven za vojáky, kde se seskupte u Price. Je čas zmizet.

 

Kapitola 9 – Držte linii
29. 10. 1942 – 30 mil jižně od El Alameinu, Severní Egypt

V transportéru (Bren Carrier) přijíždíte k městu, abyste posílili jeho obranu. Ihned po zastavení utíkejte do zákopů. Rychle zkontrolujte situaci ve městě. Je tu spousta budov, které poslouží ke krytí, dále zákopy u přístupových cest, přičemž cesty lze pokrýt i připravenými kulomety. Uprostřed jsou dva Flaky, které můžete použít.

Němci budou útočit postupně ze čtyř směrů.
Tip – Útok probíhá tak, že proti vám běží početná přesila pěších jednotek a čas od času přijede Half-track, aby vysadil pár Němců a zase odjel.
Je dobré obranu založit na využití Flaků s nimiž můžete sundat Half-tracky a zabíjet nepřátele ve velkém. Pouze pokud Němci útočí z takové strany, že je Flakem nevidíte, běžte blíž a zkuste využít kulomet.
Po odražení čtyř vln, Němci dorazí s tanky. Následujte Price a utíkejte do budovy ve středu města, kde vylezte nahoru na střechu. Němci zaútočí ještě ze tří stran a vy musíte pomocí dalekohledu dát signál MacGregorovi a navézt dělostřeleckou palbu na tanky.
Tutorial – Ukazatel vás informuje o připravenosti dělostřelecké palby. 
Vždy počkejte až Německé tanky zastaví, pak je přes dalekohled označte a až budou zničené všechny, střílejte puškou na pěší Němce. Po odražení všech tří vln (včetně zničení všech tanků) dorazí Britské tanky Crusader a Němce zaženou.

 

Kapitola 10 – Operace Supercharge
3. 11. 1942 – Příjezd k linii Alameinu, Severní Egypt

Denní akce podporovaná tanky Crusader ve snaze prolomit Německé linie. Máte Thompson, Lee-Enfield (+ optika) a granáty Mills + dýmovnice. Držte se tanků za nimiž se kryjte a postupujte vpřed k prvními hřebenu. Postřílejte Němce v zákopech a vstupte do tunelu. Projděte jím a vyjdete v rozsáhlém údolí před druhým hřebenem. Držte se kapitána Price a společně s ním se kryjte za postupující tanky. Během cesty sniperku ostřelujte hlavně Německé kulometčíky. Až dojdete dostatečně blízko, vlezte do zákopů. S Pricem postupujte skrze zákopy až k bunkru na svahu. Vchod do bunkru je opět hlídán Němcem za okénkem, takže to chce začít opatrně a sundat ho. Pak samopalem vyčistěte bunkr a skrze něj postupujte zákopy k stanovišti s Flakem. Pobijte posádku a pokračujte do druhého bunkru. Vyhledejte Flak a pobijte jeho posádku.
Tip – Vpravo od místnosti s Flakem na stole leží zelená lékárna z CoD1 ale vzít ji samozřejmě nelze.
Pokračujte tunelem a vylezete u třetího hřebenu. Opět se kryjte za Crusaderem a postupujte přes bojiště. Když váš tank zničí, přesuňte se za ten vedle a pokračujte podél něj k zákopům. Skočte dolů, pobijte nácky a směřujte na křižovatku. Vpravo je třetí Flak (váš tank Crusader ho možná zničí) a vlevo v dálce uvidíte čtvrtý Flak (můžete snadno postřílet posádku sniperkou). Pokračujte k tomu Flaku a podél něj dál až na konec zákopů, kde je poslední, pátý Flak.

Price vyhodí do vzduchu dveře bunkru a můžete pokračovat dolů (nejprve počkejte až se rozptýlí kouř). Probijte se přes bunkr a vyjdete u Německé komunikační centrály v malém městečku. Zdálky postřílejte nácky (pozor na hajzla na střeše) a v doprovodu tanků vyčistěte areál. Zbývá vyčistit hlavní budovu, kde se skrývá pár posledních nácků. Pak už jen vysílačkou v budově oznamte proražení linií.

 

Kapitola 11 – Konec počátku
6. 11. 1942 – Blízko pobřeží Středozemního moře, El Daba, Egypt

V náklaďáku přijíždíte spolu s MacGregorem do přístavního města El Daba. Ale skončíte u opevnění nácků, kteří mají navíc v patře domu kulomet. Máte zase Thompson, Lee-Enfield a granáty Mills + dýmovnice. Musíte opevnění obejít zprava kolem mešity. Vpadněte náckům do zad, pobijte ty u opevnění a pokračujte přes dům. V zadní uličce za domem mají náckové kulomet, tak opatrně. Pokračujte až k přístavu.
Je tu čtveřice Flaků, co ostřelují vaše lodě v dálce. Zbavte se posádky všech děl a postupujte k tržišti. Před vámi za zdí je budova s vysílačkou a na střeše kulometčík. Kámoši tam hodí dýmovnici, tak toho využijte, vpadněte na dvůr vpravo a dostaňte se k budově zboku. Vyčistěte barák a vysílačkou oznamte dobytí přístavu. Vaše lodě sundají Německé nákladní lodě, ale ještě není po všem.

Pokračujte s kolegy ulicí k Německému velitelství. V cestě stojí opevnění – Němci tu mají dva kulomety a pořád chodí noví. Musíte to vzít boční uličkou vlevo a dále do velkého domu vedle opevnění. Z patra domu hoďte pár granátů za opevnění a postřílejte vojáky na střechách. Až bude klid, vstupte do budovy velitelství. V patře je skupinka vojáků a docela dobře se tu kryjí, tak opět vsaďte na granáty. Až bude klid, poberte ze stolu plány. Sejděte dolů a levou boční uličkou se vracejte k přístavu. Němci přestanou klást odpor a dají se na útěk. Vy pokračujte přes dům až na tržiště u přístavu, kde potkáte Price i MacGregora. Jde se oslavovat.

 

5. GB (2/4) – Tanková brigáda

David Welsh je druhým hrdinou v rámci Britské kampaně. Jako velitel tanku Crusader bojuje v Libyi.

 

Kapitola 12 – Útok Crusaderů
15. 1. 1943 – 160 mil jihovýchodně od Tripolisu, severozápadní Libye

Jste David Welsh a velíte tanku Crusader při bojích v Libyi.

Vozidlo – Tank Crusader

– Britský tank Crusader. Jeho funkce a účinnost zhruba odpovídá T-34 z CoD 1 a to přestože jde o jiný typ. Zhruba na 2-3 rány sundáte Německý Panzer.
– Ovládáte dělo a pohyb tanku, zatímco kulometčík bude pálit automaticky pokud před vámi uvidí nepřítele. Kulomet je ale účinný jen proti pěchotě.
Tutorial – Během jízdy tankem lze používat dalekohled pro přesnější střelbu na velkou vzdálenost.

Následujte skvadru tanků přes vesnici. Je tu sice spousta nácků, ale ti vás neohrozí (nikdo nemá raketomet). Pokračujte s tanky přes poušť až k hřebenu v dáli, odkud vyjedou Německé tanky. Zaujměte dobrou palebnou pozici a střílejte po nich. Vzhledem k tomu, že v poušti nejsou žádné překážky, snažte se krýt za troskami jiných tanků. Německých Panzerů je tu asi deset. Stačí je zničit.

 

Kapitola 13 – Hřeben 88
18. 1. 1943 – 65 mil jihovýchodně od Tripolisu, severozápadní Libye

Stojíte u čety Amerických Shermanů, které ale likviduje dělostřelectvo na hřebenu, takže pokračujte dál ke svým Crusaderům a odtud vpřed na hřeben. Vyjedou proti vám první Panzery II. Je třeba zničit všechny Panzery (15) i Flaky 88 (7) ale zatímco Flaky vás neohrozí, tanky už ano, takže se zaměřujte výhradně na ně. Vyjeďte na hřeben a postupujte přes něj. Asi v půlce cesty hřebenem se k vám přidají zbylé Shermany a s nimi postupujte na zadní stranu hřebenu, kde jsou poslední zbytky tanků a děl. Po jejich zničení je hotovo.

 

6. GB (3/4) – Poslední pozice Rommela

Boje o severní Afriku pokračují a Rommelovy jednotky začínají prohrávat.

 

Kapitola 14 – Přečísleni
10. 3. 1943, 18:00 – Toujane, Tunisko

Spolu s Pricem a MacGregorem jste v kontrolovaném městě Toujane, když zaútočí Němci. Máte pušku Lee-Enfield, Thompson a granáty Mills + dýmovnice. Chopte se kulometu a palte po šmejdech dole. Využijte explozivních sudů tam venku na náměstí. Po chvíli však dorazí opancéřované vozidlo s dělem – okamžitě ustupte od kulometu, protože dělo provrtá stěny. Konečně dostanete od velitelství rozkaz se stáhnout. Následujte Price a MacGregora dolů ven na náměstí. Pobijte poslední nácky, zajistěte si od nich pušku Gewehr (rychlá puška se bude hodit) a zmocněte se vozidla. Během jízdy ovládáte dělo.

Dělo obrněného vozidla (SZ)

– Dělo Německého obrněného vozidla je rychlé a silné tak, že dokáže vyřídit nejen Half-track, ale zvládne upižlat i německý Panzer tank. Potíže může činit přehřívání.

Tip – Během jízdy můžete odložit dělo a tasit ruční zbraně. Hodí se to, když je dělo přehřáté a rychle potřebujete střílet.
MacGregor vyrazí ulicemi a vy kryjte vůz. Brzy narazíte na Half-track, který prorazí stěnu – zničte ho. Cestou narazíte na spousty raketometčíků na střechách okolo. Nenechte se jimi trefit, neboť vaše kára moc střel nevydrží. Zanedlouho narazíte na tank. MacGregor to naštěstí strhne stranou a přes staré známé náměstí to vezme jinudy. Dostanete se k tanku zezadu, takže ho rychle zničte. Cesta pokračuje ulicemi plné přijíždějících Němců v Opelech – snažte se náklaďáky sundat než se náckové rozutečou. Nedaleko východu z města však havarujete a dál musíte po svých.

Postřílejte Němce v okolí domu a pokračujte ulicí.
Krize – Očekávejte útoky nových skupin nácků i zezadu! Dobře se kryjte a hlídejte si záda.
Postupujte ulicí až narazíte na skupinu vašich Britských vojáků. Ti vám chvíli pomůžou, ale až pomřou, jste zase jen tři. Postupujte ulicemi až k samotnému východu z města, kde najdete další jednotku Britů a hlavně poslední volný náklaďák.

 

Kapitola 15 – Znovudobytí ztraceného území
11. 3. 1943, 11:00 – Toujane, Tunisko

Druhý den s vydatnou podporou třech tanků Crusader jedete zpátky do města. První tank však sundá Flak a bude třeba pobít posádku. Hlavní cesta je dobře krytá, protože před Flakem je opevnění s kulomety.
Tip – Využívejte boční ulice. Některé ulice sice zahrazují ostnaté dráty ale přesto lze často proniknout k nepřátelskému palpostu z boku nebo zezadu.
Vezměte to bočními ulicemi. Tady je odpor Němců slabý a dostanete se k Flaku zezadu. Pobijte posádku a pokračujte na konec ulice, kde je velký rohový dům s dřevěnou střechou a náckové tu mají pozorovací stanoviště. Po žebříku vylezte nahoru (tady na bedně leží Gewehr) a na druhé straně střechy seskočte dolů.
Pokračujte ulicí až k zavalenému tunelu u kterého je druhý Flak. Pobijte posádku a vrchem směřujte na plácek, kde je východ z tunelu. Na opačné straně je však tank Panzer. Kryjte se za zídku a přibližte se dolů ke stěně v rohu. Skrze ni projede váš tank a Panzer zničí. Jenže vzápětí váš tank sundá německý raketometčík. Zabijte ho a ulicemi postupujte dál.
Tip – Skrze díru, kterou přijely Crusadery se můžete vrátit do první části města. Ale nic nového tam není.
Postupujte k dalšímu stanovišti s Flakem. To je také kryto kulomety ale obejít ho moc nepomůže, protože hned opodál je další Flak a opět s kulometným palpostem. Zkuste tedy pušku na postřílení obsluhy Flaku a granáty na vyčistění kulometu. Po obsazení obou Flaků můžete ulicí směřovat hlouběji o města. Cestou vám zničí poslední tank.
Na větším plácku narazíte na poslední Flak. Bohužel hned vedle je budova z jejíž střechy pálí Němci. Nejprve je postřílejte, pak proběhněte blíž a postupně se přibližujte k Flaku. Po jeho zničení je město skoro vaše.

Nově se zpřístupnily ulice k mešitě. Ta je skvěle bráněna – na střeše je dokonce kulomet. Využijte dýmovnici abyste se dostali ke zdi mešity. Vylezte nahoru a zblízka postřílejte nepřátele. Pak už jen zbývá se na střeše seskupit s vojáky, včetně MacGregora. Sice přijde rychlý útok jednotky nácků, ale ti budou bleskově zahnání přijíždějícími posilami, včetně dalších tanků.

 

Kapitola 16 – Útok na Matmatu
30. 3. 1943 – Matmata, Tunisko

Německá armáda je z Afriky téměř vyhnána. Máte Lee-Enfield, Thompson a granáty Mills + dýmovnice. Spolu s MacGregorem a dalšími přijíždíte v náklaďácích do města, když vám Němci odříznou cestu a uzavřou vás v úzké ulici. Past! Okamžitě se za něco ukryjte a postřílejte nácky na střechách po obou stranách ulice. Kámoši se zkusí probít ven přes bránu, kterou nakonec zničí exploze od raketometčíka. Spolu s Pricem a MacGregorem tamtudy unikněte ze smrtící uličky.
Před vámi je otevřené náměstí odkud vedou dvě ulice. Tu napravo kryje kulomet, takže jděte raději tou druhou. Tím se dostanete ke kulometu zboku ale pozor na kulomet v patře domu vlevo. Využijte dýmovnice a probijte se k domu s kulometem.
Tip – Uvnitř v patře domu s kulometem leží pár dýmovnic.
V cestě v uličce je Half-track. Buď si pomozte dýmovnicí nebo domy obejděte zleva a dostaňte se k vozidlu zboku. To však couvne a odjede ulicí. Pokračujte za Half-trackem, který nyní kryje ulici vedoucí až k vašemu cíli – staré městské pevnosti. Použijte dýmovnici a proběhněte přes ulici k domům vlevo. Brzy přijede váš tank Crusader a pomůže vám prorazit cestu, nicméně ho poté sundá stíhačka.

Probijte se ulicí až do pevnosti s AA kanonem (Flakvierling). Sundejte obsluhu děla i nácky na hradbách a chopte se kanónu.
Tip – Pokud nestihnete včas popadnou AA dělo, stíhačky vás zničí.
Směrem od věže začnou létat stíhačky. Musíte je sestřelit AA dělem. Stačí dobře mířit. A tím mise končí.
Tutorial – Dokončení této části GB kampaně (pokud již máte dokončenou celou SSSR kampaň) odemkne Americkou kampaň.

 

7. GB (4/4) – Bitva o Caen

Po úspěchu v severní Africe se Davis a jeho jednotka zúčastní operace Overlord, kde ve spolupráci s Američany bude postupovat ke Caen.

 

Kapitola 17 – Váleční zajatci
11. 6. 1944 – 18 mil východně od Caen, Beltot, Francie

Tip – Chronologicky se tato etapa odehrává jen asi týden po akci na mostě Pegasus (viz CoD1).
Nedaleko Caen, v městečku Beltot, drží náckové zraněné Amíky. Bude třeba je zachránit. S sebou máte jako obvykle pušku Lee-Enfield, nově také Sten a tradiční  granáty Mills + dýmovnice. Price pošle MacGregora s pár lidmi po cestě za plotem a vy následujte kapitána přes zahrady. Němců je tu spousta a ploty představují celkem dobré krytí. Snažte se držet u cesty vpravo a ploty obcházet, abyste mohli zboku nácky pobít. Pokračujte přes zahradu až do chvíle, kdy na vás začnou pálit minomety. Urychleně utíkejte do blízkého domu. Za nimi je ulice, kterou ale z okna protějšího domu kryje kulometčík. Počkejte s Pricem na příchod MacGregora a poté se pusťte do pěchoty. Vyčistěte okolní ulici a opatrně postupujte dál na větší plácek s troskami, kde je první minomet. Pobijte posádku a zprava podél okraje městečka postupujte k řadě domů na konci cesty. Na dvorku domu v rohu najdete další minomet (opět pobijte posádku). Na bednách tu leží dýmovnice. Poté využijte patra domu a z okna zahajte palbu na Němce útočící zpoza plotů u ulice. Až se situace trochu zklidní, můžete pokročit až za plot.
Tip – Někteří náckové nosí MP44 (viz CoD1). Je to solidní náhrada za Sten, pokud vám dojde munice. 
Směřujte k velkému domu na konci ulice. Je výborně chráněn a navíc je u boku domu kulomet. Frontální útok ulicí je riskantní a proto využijte okolních domů odkud můžete ostřelovat posádku domu.
Tip – Využijte dům vpravo od ulice anebo dům na dvorku, který zadním oknem směřuje přímo proti cílovému domu.
Po vyčištění baráku od Němců vstupte dovnitř. Pokud už jste pořešili oba minomety, Price otevře zadní dveře na zahradu, kde najdete dva vzdávající se Němce a zraněné Amíky.
Tip – Němci jsou váleční zajatci. Pokud je odprásknete, je konec.

Price vás pošle s MacGregorem pro náklaďák. Následujte proto MacGregora až na počátek k zahradám na okraji městečka (pozor na pár nových jednotek Němců) a tady naskočte na korbu náklaďáku. Vedle vás v bedně je raketomet Panzerschreck. Během jízdy vás napadne skupina Němců následována Tigerem! Musíte ho raketometem sundat, jinak on zničí vás ale tank potřebuje zhruba 2 zásahy! Musíte pálit rychle a přesně. Až Tigera sejmete, MacGregor dorazí k domu, kde už čeká Price a zranění Amíci.

 

Kapitola 18 – Křižovatka
12. 6. 1944 – 17 mil od Caen, Anctoville, Francie

Další na řadě je městečko Anctoville. Začínáte v domě a máte zase Lee-Enfield, Sten a granáty Mills + dýmovnice. Venku je tma a prší, takže viditelnost je mizerná.
Unikátní zbraň (Webley) – Ještě než vyrazíte ven, na stolku v domě leží Webley revolver. Je to jediný Webley v celé hře a má jen cca 18 nábojů ale je zatraceně silný (mnohem silnější než v CoD 1). Skvělý na boj v dalších domech.
Následujte Price ulicí, kterou kryje první těžký kulomet. Hoďte kouřový granát a proběhnete do domu naproti odkud zaútočí Němci.
Tip – V některých domech včetně tohoto je klavír, na který můžete použitím zahrát pár not.
Vyčistěte dům, přeběhnete cestu a postupujte přes zahrady okolo domů. Dorazíte k velkému baráku obsazeným Němci. Navíc dorazí Tiger tank. Urychleně hoďte dýmovnici ať se vyhnete střelbě tanku a vběhněte do domu. V patře najdete Panzerchreck, kterým Tigera sundejte.
Poté následujte Price přes díru v domu dál na cestu. Dejte pozor na domy okolo ulice a postupně čistěte jeden za druhým (nejlépe zleva). Zanedlouho dorazíte na křižovatku, ale proti vám vyjede Half-track. Buď ho sundejte raketometem (pokud ho ještě máte) anebo počkejte na raketometčíka, který se o něj na příkaz Price postará. Postupujte ke křižovatce a vnikněte do domu.
Tip – V domě v přízemí je kulomet Bren.
Zlikvidujte nácky za plotem a obsaďte křižovatku.

Pak následujte Price na dvůr u statku. Budova statku je dobře krytá (v okně je i kulomet), tak dávejte pozor. Probijte se dovnitř, budovu vyčistěte a z oken v patře postřílejte nácky venku u stodoly. Protože stodola je z levé strany kryta kulomety, obejděte ji zprava. Uvnitř pobijte nepřátele a zničte jejich vysílačku.
Nedlouho poté dorazí posily a Němci provedou celkem 6 vln útoků. Vylezte po žebříku do patra stodoly a použijte zdejší MG42 – s ním zvládnete pokrýt velkou oblast před stodolou. V závěru dorazí Tiger tank a začne ničit stodolu. Stáhněte se dolů a vyčkávejte. Proletí letadla RAF a Tigera zničí, což zažene zbylé nácky.
Následujte Priceho zpátky na křižovatku, kde právě projíždí váš konvoj.

 

Kapitola 19 – Tiger
12. 6. 1944 – 15 mil východně od Caen, St. Louet, Francie

V noci toho samého dne se blížíte k St. Louet a máte opět Lee-Enfield, Sten a granáty Mills + dýmovnice. V doprovodu Amerických Shermanů musíte obsadit několik stanovišť ve městě.
Tip – Úkoly A až E můžete opět plnit v libovolném pořadí.
Dorazíte k městu, když Tiger tank sundá Shermana. Vezměte to doprava přes zahradu a směřujte k nejbližšímu domu. Vyčistěte ho a z patra postřílejte vojáky na ulici. Pak úzkou uličkou vpravo od domu pokračujte k dalšími baráku. Přes něj se dostanete na ulice města a můžete začít dobývat jednotlivé pozice. Nejlepší je postupovat tak, jak velí Price.

Začněte radnicí (bod A) v centru města. Přední vchod je výborně bráněn, takže radnici obejděte a vnikněte tam zezadu. Uvnitř je velká hromada Němců, takže hojně využijte granátů na čištění místnosti.
Po obsazení radnice postupujte přes dvorky k poště (bod B). Využijte protějšího domu a z něj postřílejte obránce pošty v oknech. Mezitím se další dva Shermany pokusí postarat o Tiger, nicméně on je všechny zničí a ujede. Pobijte zbytek posádky pošty a obsaďte budovu.
Postupujte na polní cestu okolo města (kolem hřbitova), která vás zavede k Flaku (bod C), kde pobijte posádku.
Postupujte ke kostelu s cestou vyčistěte domy. Kostel (bod D) je z přední strany výborně chráněn, takže opět využijte útok zboku a pronikněte dovnitř zadem.
Pak už zbývá jen Německé velitelství (bod E) na okraji města. I to je zepředu výborně chráněno, čili opět vsaďte na útok zprava přes zahradu nebo přes dům vlevo (při přebíhání silnice k domu ale budete na ráně). Po vyčištění všech budov je město vaše!

 

Kapitola 20 – „Brigade Box“
14. 6. 1944 – Amayé-sur-Seulles, Francie

Cestu do Caen komplikuje silný odpor Němců a tak jste nuceni přejít do obranného postavení v blízkosti Amayé-sur-Seulles. Spustí se na vás minometná palba, tak okamžitě utíkejte do stodoly. Vyčistěte ji a pak.MacGregor otevře vrata abyste mohli ven na dvůr.
Musíte se postarat o dva minomety. Vezměte to okolo domu vpravo (je plný nácků) a pokračujte nahoru k ulici. Nedaleko odtud mezi zřícenými domy (vpravo u cesty) je první minomet. Za druhým musíte překonat dvůr (rozhodně přes domy, ať jste krytí) a zabočit na křižovatce vlevo. Minomet je vzadu na konci silnice u zátarasů. Po vyčištění minometů, následujte Price a jednotku přes dům u silnice.
Vzadu je pole plné Němců a za ním zeď okolo Německého velitelství. U velitelství je kulomet a frontální útok je zbytečně riskantní. Probijte se přes pole a dále přes rozbořenou bránu odkud postupujte zprava okolo domu. Vzadu za velitelstvím je dvůr a cesta do sklepa, kudy vnikněte do domu a postřílejte zdejší nácky.

Jenomže vzápětí přijde masivní protiútok. Po dobu 03:30 se musíte ubránit než dorazí posily. Zprvu se chopte kulometu před domem a kropte nácky. Ti o kamenný plot vzadu často opírají kulomety MG42, takže je musíte rychle postřílet, než vás smetou. Náckové ale brzy hodí dýmovnice a tehdy začíná průšvih. Můžete pálit naslepo ale nějací náckové určitě proběhnout a zatlačí vás do domu. Nyní je lepší nechat přední stranu spojencům a stáhnout se do domu. Využívejte MG42 na rohu a kryjte boční cestu okolo domu. Pokud už nějaký nácek pronikne do sklepa, rychle ho zrušte. Ke konci limitu dorazí dokonce Tiger tank a musíte ho zničit! Nejprve vytrvejte, než limit skončí a pak se vydejte okolo domu a přes prasklou bránu zpátky na pole.
Krize – Protože pořád přicházejí noví Němci a navíc je na poli krom Tigeru i Half-Track, je obtížné se k tanku dostat. Využijte dýmovnice.
Přibližte se k tanku, nastražte nálož a je to. Po explozi se zbytky Němců dají na ústup. Seskupte se s Pricem za velitelstvím, kde už čekají posily. Dlouhá Britská kampaň končí.

 

8. USA (1/3) – Den D

První fáze Americké kampaně. Je třeba obsadit Pointe du Hoc, kde se předpokládá silná baterie děl střílející na pláže.

 

Kapitola 21 – Bitva o Pointe du Hoc
6. 6. 1944 – 3 míle západně od pláže Omaha, Normandie, Francie

Jste Bill Taylore a během Dne D jedete s kámoši v lodích vstříc útesu na němž mají Němci výrazné opevnění a hlavně děla, kterými ostřelují hlavní pláže invaze. Při výstupu z člunu někdo sejme loď a výbuch vás srazí na zem. Serža Randall vás ale odtáhne do bezpečí a brzy se seberete. S sebou máte pušku Springfield (+ optika),  Thompson a granáty Mk 2 (M2 Frag z CoD1) + dýmovnice.
Tip – Z padlých kámošů okolo si můžete nasbírat M1 Garand a výjimečně i BAR.
Rozkoukejte se, snipkou koste nácky na vršku útesu, najděte svoji jednotku a chopte se lana po kterém vylezte na útes. Jakmile se rozkoukáte, radista Braeburn oznámí veliteli, že tu jsou pouze makety děl, ale nikoli samotná děla, která potřebujete najít a zničit.

Vlezte do zákopu a snažte se vůbec nevylézt. Bojiště nad vámi je tvrdě bráněno.
Krize – Pobíhat nahoře přes bojiště a čekat kdy vás kdo trefí je hloupé a velice riskantní.
Nejprve vyčistěte zákop. Ten končí na jedné straně (na východ) malým bunkrem, kde je pár nácků, na jiné straně (na jih) končí blízko další makety a konečně na třetí straně (na západ) končí nedaleko plotu u něhož velká díra s odhaleným vstupem do podzemního tunelu, který vede do bunkru – tam se vydejte. Tím, že se do bunkru dostanete zezadu, se nemusíte bát předních střílen, ale i tak je tu nácků plno.
Tip – Až vyjdete před bunkr, dejte se ihned doprava do posledního průchodu, který vede zpátky do budovy bunkru. Dostanete se na střílnu, odkud máte celé okolí jako na dlani a můžete sejmout nácky v zákopech i osazenstvo AA děla.
Utíkejte od bunkru přes část bojiště do zákopu a odtud do blízkosti třetího bunkru. Vlezte tam a projděte na konec. Vyjdete na konci bojiště před minovým polem. Pokračujte k vesnici v dálce u které se seskupí vaše jednotka. Následujte kapitána do vesnice.

Kámoš rozloží na okraji vesnice kulomet .30 cal (viz CoD1 UO), kterým pokryjte celý dvůr. Pak vyčistěte zbytek domů a skrze ten velký postupujte na polní cestu vzadu a dál na zahradu. Němci se kryjí za plotem, navíc dorazí v Half-tracku, ale když je zkusíte obejít, určitě to vyjde. Postupujte na křižovatku, kde Randall nechá většinu týmu. Následujte ho na zahradu, kde konečně najdete hledaná děla, momentálně opuštěná překvapenými Němci! Podminujte termitem čtyři, zatímco Randall podminuje zbylé dvě a stáhněte se. Braeburn obdrží zprávu, že útes Pointe du Hoc se stále nedaří obsadit. Musíte zpátky.

Zamiřte zpět na bojiště. Cestou narazíte poblíž domů na pár skupinek Němců, ale není jich moc. Na bojišti je to horší. Pokračujte k bráně, kterou jeden voják odpálí a prolezte do nové části bojiště. Zamiřte hned vlevo, kde je u plotu zákop s Němci. Postřílejte je a vnikněte do zákopu, který vás dovede k prvnímu bunkru. Z bunkru vede tunel na stanoviště s maketou děla a dále až k zákopu na okraji bojiště. Přes zákop se elegantně vyhnete středu bojiště, vpadnete náckům do zad a můžete vyčistit druhý bunkr. Od něj vede cesta do tunelu, kterým se dostanete těsně před vchod do posledního bunkru.
Krize – Vchod hlavního bunkru hlídá dvojce kulometů!
Tip – Cestou skrze tunel se dostanete do blízkosti jednoho kulometu, takže můžete lehce sundat střelce a pak se postarat o druhý kulomet.
Uvnitř bunkru pobijte důstojníky. Tím je kopec konečně váš. Zbývá se seskupit u Randalla.

 

Kapitola 22 – „Ustoupit? Pokročíme jiným směrem“
7. 6. 1944 – Normandy, Francie

Jste na známé křižovatce nedaleko zničených děl a je třeba se ubránit do příjezdu posil z Omahy. Jsou tu dvě cesty, které musíte chránit.
Tip – U každé cesty je hromada beden a zbraní – M1 Garand, BAR, MP44, Thompson, Stielhandgranate, Frag granáty a další. Využijte hlavně rychlou M1 Garand a silný BAR.
Extra (východní cesta) – Na východ je taky barikáda. Zajděte tam ale dva spojenci co tu hlídají vás pošlou zpátky.

Němci nejprve zaútočí z jižní strany, kde máte navíc i kulomet. Pokropit je nebude těžké. Pak přijde útok ze strany západní, kde už je to bez kulometu, čili vsaďte hlavně na granáty a kropte je automatem. Pak přijede z východu tank a to je průser. Randall nařídí stáhnutí, takže ho následujte na zahrady s ploty. Schovejte se za zídku nahoře a střílejte přibíhající nácky. Jsou jich desítky. Až to začne být neúnosné, serža vás pošle ke kulometu. Mazejte do baráku, do podkroví s výhledem na zahradu a kulometem .30 cal kryjte ústup vojáků.
Pak běžte dolů za Randallem, který vyrazí dveře a přes dvůr se probijte zpátky k bráně. Na cestě jsou tanky a ze zahrad se valí Němci, takže se probijte ven a utíkejte zpátky na kopec.

U bunkrů zapadněte do zákopu k ostatním a braňte se. Na konci zákopu najdete pár zbraní (MP44) a hlavně kulomet MG42 na obranu. Němci však dorazí s tankem a Randall opět nakáže ústup. Naběhne časomíra 05:02 během které musíte přežít do příjezdu posil. Couvněte k přednímu bunkru a dál se braňte. Ani tohle nebude stačit a Němci vás postupně zaženou až k hlavnímu bunkru.
Tip – Na bednách před bunkrem, uvnitř i na střeše najdete hromadu zbraní – opět BAR, Thompson, MP40, Kar98k, Frag granáty a další.
Dobré místo na obranu je vršek pevnosti, kde se dá krýt a hlídat přístupové cesty. Pozor si dejte na nácky snažící se vejít do tunelu a dostat se do bunkru zevnitř. Pět minut je dlouhá doba, ale tlak Němců nebude nijak sílit. Krátce před koncem limitu vám Randall nakáže dát kouřový signál pro letectvo. Položte na střechu bunkru zelenou dýmovnici.
Tip – Pokud dýmovnici nepoložíte, letectvo zbombarduje i vás!
Když limit skončí, dorazí letka Mustangů (P-51) a Němce zaženou. Vzápětí dorazí posily z pláží.

 

Kapitola 23 – Silo
14. 7. 1944 – Beaumont-Hague, Francie

Pokračujete v dobývání Francie. S sebou máte Springfield (+ optika), pistoli Colt a rovněž granáty Mk 2 + dýmovnice. Pokračujte s jednotkou po cestě až k louce s výhledem na vesničku. Vojín McCloskey se chopí kulometu, zatímco vy kryjte zbytek jednotky sniperkou. Zaměřte se hlavně na kulometčíky a pak na nácky, kteří přímo ohrožují vaše kolegy. Až kámoši projdou, vydejte se vpřed také a dojdete na silnici u města.
Tip – Úkoly A až F můžete opět plnit v libovolném pořadí.

Vyčistěte křižovatku a bočním vchodem (u cesty) vstupte do statku na okraji města (bod A), který vyčistěte. Poté zamiřte zpět na křižovatku, protože cesta dál přes zahradu statku by vás přivedla k velitelství a to je opravdu dobře bráněno. Raději zamiřte od křižovatky vpravo. Využijte dům na rohu, odkud postřílejte nepřátele u sila (pozor na kulomet). Pak vyčistěte stodolu (bod B) ale má tři podlaží, takže náckové vás mohou střílet i svrchu. Granáty při čištění vydatně pomohou.
Tip – Můžete vylézt na vršek věže sila a odstřelovat odtud. Je odtud skvělý výhled na ulice i do oken domů.
Postupujte zadní cestou kolem vesničky (podél potoka) až na severní konec, kde je budova pošty (bod C). Pak se po hlavní cestě vraťte zpátky. Narazíte dva cíle – dům u rozcestí (bod D) a dům s reklamou u hlavní křižovatky (bod E). Oba domy jsou umístěné proti velitelství, takže můžete oslabit i jeho obranu. Až domy obsadíte, můžete napadnout Německé velitelství (bod F), ideálně zezadu od pole.
Tip – V ložnici v patře velitelství je Gewehr (+ optika) a Colt.

Městečko je vaše, ale ještě není po všem. Seskupte se s vojáky u sila a Randall pošle vás, McCloskeyho a Braeburna nahoru, abyste hlídkovali. Vylezte na silo, popadněte sniperku Kar98k co tu leží, a dobře se rozhlížejte. Zaútočí minometné týmy.
Tip – Minometné týmy se skládají ze dvou můžu – jeden nese minomet a po jeho rozložení začnou oba pálit. Pokud nosiče minometu sejmete už za běhu, máte o starost míň, protože o jeho kolegu už se starat nemusíte.
Započne časomíra 02:30, což je doba po kterou se musíte ubránit. Městečko nevydrží moc zásahů, takže se snažte a střílejte nácky dřív než minomet vůbec rozloží. Až skončí limit, dorazí posily (Shermany), které nácky zaženou. Dorazte zbytek jednotek, slezte dolů a u rozcestí se seskupte s Randallem a vojáky.

 

9. USA (2/3) – Kóta 400

Další operací je obsazení linie bunkrů na kopci u Bergsteinu. Němci však kladou tuhý odpor.

 

Kapitola 24 – Příchod ke kótě 400
6. 12. 1944 – Bergstein, Německo

Koncem roku už pronikáte do Německa. Jste na okraji vesnice u paty klíčového kopce. Máte M1 Garand a Thompson a rovněž granáty Mk 2 + dýmovnice. Nejprve bude třeba zabezpečit vesnici. Postupujte k prvnímu domu, vyčistěte ho od nácků a směřujte dál. Snažte se vždy využívat oken v domech a střílet odtamtud na nácky v sousedních budovách. Přes pár domů se opatrně probijte až na silnici. Pokračujte přes silnici na zahradu a odtud do dalšího domu. Náckové jsou všude, takže granáty se opravdu vyplatí. Z dalšího domu můžete krásně pomocí kulometu 30. cal postřílet nácky v okolních domech přes cestu. Potom domy obsaďte a dorazte zbytek zmetků. Až bude celá část vesnice čistá, seskupte se se seržou Randallem u zátarasu.

Vzápětí zaútočí Němci minometnou palbou. Utíkejte na zahradu a kryjte se za mrtvé koně a krávy. Probijte se skrze otevřenou branku do domu za zahradou. Na dalším dvorku je vpravo velká silně bráněná budova.
Tip – Opodál je další dům, který má na boku otevřený sklípek (vyběhnou odtud náckové) a dole najdete MP44 a dýmovnice.
Využijte dýmovnice i silný automat (nejlépe MP44), dostaňte se k velkému domu a vyčistěte ho. Postupujte dál přes zahradu k dalšímu baráku. Kámoš s raketometem do něj prorazí díru, takže vnikněte dovnitř a vyčistěte ho. Pak pokračujte na cestu, kde je u dalšího domu kulometný palpost. Kámoš s raketometem se o něj zase postará a vy můžete dům obejít. Randall nařídí vykopnout zadní dveře a kámoši tam vhodí granáty. Po explozi tam vlítněte a pobijte zbytek nácků. Z patra pak krásně uvidíte na minometný tým u kostela – pobijte ho.
Následujte jednotku před kostel, kde podminujte Panzerwerfer a vyčistěte vnitřek kostela (pozor na nácky nad vchodem). Až bude klid, Randall vykopne bránu od kostela na silnici. Seskupte se u něj, zatímco přijedou posily v džípech. Útok na kopec může začít.

 

Kapitola 25 – „Rangeři jdou v čele“
7. 12. 1944 – U paty kóty 400, Bergstein, Německo

Druhý den jdete na to. Jakmile jednotka vyrazí do útoku, následujte ji.
Tip – Nezůstávejte pozadu ve vesnici, jinak vás zabije minometná palba.
Kryjte se za betonové zátarasy, kameny i kmeny, abyste se vyhnuli kulometné palbě z bunkru na svahu. Kámoš hodí před bunkr dýmovnici a můžete rychle pokračovat. Obejděte bunkr, na dveře položte nálož a vyčistěte ho.
Extra (zásoby v bunkru) – Náloží odpalte ještě protější dveře vedoucí do kopce – je tam místnost ubikací s MP44, Gewehr 43 (+ optikou) a dýmovnicemi.
Tip – Využívejte kombinaci Německých zbraní, nejlépe Gewehr 43 (případně Kar98k) a MP44 (případně MP40). Válečná vřava je velmi silná a na shánění munice od mrtvých spojenců nemusí být čas.
Pokračujte podél kopce za spojenci.
Krize – Všude okolo jsou minová pole! Buďte opatrní a sledujte cedule.
Cestou likvidujte kulometné palposty ale vzhledem k tomu, že přicházíte z boku, máte výhodu a kulomety na vás nemohou. Poté postupujte mírně dolů na silnici a přes betonové zátarasy dál. Cesta vede k patě druhého bunkru. Nedaleko odtud je zničený náklaďák a u něj na bedně granáty a dýmovnice. Dýmovnice využijte, abyste se mohli přiblížit k bunkru. Zezadu bunkru opět odpalte dveře náloží a vyčistěte ho. Uvnitř najdete další Gewehr (+ optika) a dýmovnice. Pokračujte podél kopce, kryjte se za betonovými zátarasy a brzy se z boku probijete k třetímu bunkru. Opět vyhoďte dveře do luftu a vybijte posádku.
Tip – V bunkru je krom granátů a dýmovnic také Panzerschreck. Může se hodit místo pušky.

Pokračujte dál na samotný vršek kopce k hlavnímu bunkru. Zdejší obrana je velice silná. Po cestě před vámi projede Half-track (zkuste ho sejmout raketometem) a pak to vezměte okolo kopce. Útok na samotný bunkr je prozatím nesmyslný. Postupujte o něco níž okolo kopce a cestou se zbavte dvou minometných týmů a podminujte Panzerwerfer (nebo ho zničte raketou).
Tip – Po oblasti je spousta beden (jedny i na vršku bunkru), na kterých leží granáty, dýmovnice a někdy i Panzerchreck.  
Poté se přibližte blíž k bunkru. V jeho blízkosti neustále vylézají noví a noví Němci. Navíc je vchod krytý dvojicí kulometných střílen. Pomocí dýmovnic dočasně zneškodněte kulomety, vnikněte dovnitř a náloží odpalte dveře. Vyčistěte přední část bunkru. Poté druhou náloží odpalte vnitřní dveře a vyčistěte radiostanici. Pokud je celá kóta dobyta, seskupte se na vršku kopce před hlavním bunkrem.

 

Kapitola 26 – Bitva o kótu 400
8. 12. 1944 – Bergstein, Německo

Do bunkru jste uložili raněné a čekáte Německý protiútok. Bude třeba kótu ubránit ale je vás málo. Máte Springfield, Thompson a obvyklé granáty Mk 2 + dýmovnice.
Tip – V ložnici bunkru leží na stole Gewehr s optikou a u radiostanice je Colt. Jakmile opustíte bunkr, Randall ho nechá zavřít, abyste chránili raněné a nepůjde se pro zbraně vrátit.
Vyjděte ven a zkontrolujte připravené zásoby.
Tip – Na bednách okolo jsou hromady zbraní – BAR, Thompson, M1 Garand, M1A1 Carbine, Colt, dále Panzerchrecky, granáty i dýmovnice. 
Němci nejprve zahájí útok minomety. Kombinace Coltu a Gewehru pro rychlý přesun a střelbu na dálku bude ideální. Běžte k plotu a postupujte podél něj přes dřevěné úkryty a likvidujte minometný týmy na svahu (asi 3). Až zničíte všechny, stáhněte se k bunkru. Němci provedou dělostřeleckou palbu!
Krize – Před dělostřeleckou palbou se vždy schovejte do jednoho z bunkrů (malých dřevěných nebo toho hlavního). Venku nepřežijete.
Až palba utichne, započne masivní útok pěších jednotek doprovázený několika Half-tracky, které zakotví vlevo od bunkru. Na Half-tracky využijte nálože (raketomet si raději šetřete). Rychle se přezbrojte (ideálně BAR a M1A1 Carbine) a držte se. Nepřátel jsou hromady.

Po odražení prvního útoku započne limit 05:00 po který se musíte udržet. Druhý útok začne opět dělostřeleckou salvou – kryjte se v bunkru. A pak nejlépe v blízkosti hlavního bunkru střílejte nácky a snažte se přežít. Později dorazí i dva Tiger tanky! Použijte raketomet (nebo nálože) a zničte je.
Až skončí limit, dorazí letectvo (P-51 Mustangy) a Němce zaženou. Pobijte zbytek nácků a je po všem.

 

10. USA (3/3) – Překročení Rýna

Závěrečná fáze. Je třeba překonat Rýn a zajistit město na jeho břehu.

 

Kapitola 27  – Překročení Rýna
24. 3. 1945 – Wallendar, Německo

Závěrečná kapitola je tady! Očekávejte to nejhorší. Nejprve se naložíte do člunu abyste mohli přeplout Rýn. Máte pod kontrolou kulomet.

Kulomet člunu (SZ)

– Kulomet .30 cal na člunu. Je relativně přesný a silný. Využijete ho jen krátce během plavby přes Rýn.

Střílejte kulometem po pozicích nepřátel. Sice jsou hodně vzdálení, ale snažte se jich pár dostat. Jakmile dorazíte k břehu, opusťte loď a vylezte.
Tip – Loď po chvíli exploduje! Nezůstávejte u kulometu.
Máte M1 Garand, Thompson a opět granáty Mk 2 + dýmovnice, tedy nic extra. Situace na břehu je krizová, takže okamžitě hoďte vpřed dýmovnici. Němci mají dva kulomety u Flaku, jeden další je v okně, takže palba je opravdu vražedná. Až se kouř rozšíří přiběhněte blíž a zboku vyřaďte kulometčíky i posádku Flaku. Zbývají ještě čtyři Flaky.
Tip – Flaky 88 lze použít (viz CoD1) ale málokdy bude na koho pálit.
Přes dům se dostanete na ulici. Hned před vámi je další stanoviště s Flakem – pobijte nácky a dělo obsaďte. Ulicí postupujte do města. Němci se kryjí na barikádách, takže postup o každý metr bude náročný. Probijte se až na dohled dalšího Flaku. V cestě však stojí plot, takže jen postřílejte obsluhu děla a pokračujte na další ulici. Probijte se k rozbořenému domu a odtud směrem zpátky k tomu Flaku. Z této strany se k němu konečně dostanete, takže pobijte zbytek posádky.
Postupujte přes zničenou budovu dál. Na ulici je další barikáda plná nácků. Postupujte opatrně vpřed až k hřbitovní zdi. Kryjte se za hroby a přes hřbitov pokračujte ke čtvrtému Flaku na ulici před kostelem. Dále podél kostela k další ulici. Je tu opět početná obrana nácků. Pomozte si dýmovnici a vpadněte náckům do boku skrze budovu vlevo. Až bude ulice čistá, pokračujte přes další barák na náměstí. Vzadu za zídkou je poslední Flak. Zničte posádku. Pět Flaků je vyřízených ale ještě není konec.

Najednou přijedou dva Německé Tigery! Musíte je zničit!
Krize – Jeden tank bude kroužit v blízkosti náměstí, druhý zajede dál do ulic města. Mezitím budou do oblasti proudit menší skupinky nácků.
Snažte se Tigery přepadnou třeba z budovy nebo zpoza rohu a podminovat.
Tip – Tigery můžete zničit i pomocí Flaků!
Až explodují oba tanky, vraťte se na náměstí a dorazte jednotku Němců (další už nepřijdou). Wallendar je váš!
Zbývá se jen seskupit na hřbitově, kde vás pochválí plukovník Blake a Randalla povýší.