Call of Duty 7: Black Ops 1 (2010)

Zatímco moderní série je v plném proudu, chlapci z Treayachu navazují na World at War a zahajují sérii Black Ops. Jde o sérii, která do CoD vnese mnoho kontroverze ale také nových nápadů. První díl sleduje operace během Studené války a krom velmi pestrého prostředí nabízí i hutnou lekci historie naší úžasné země. Poučme se prostřednictvím tohoto veledíla o tom, kterak jsme spasili svět. Více už náš obvyklý host.

Vy si teda fandíte. Je jasné, že propaganda USA potažmo Západu je v počítačových hrách přítomna. Je to médium, které oslovuje především mladší publikum, tudíž sofistikovanost propagandy nemusí být nijak vysoká. Black Ops se dalo v době vzniku považovat za krále propagandy počítačových her, ale o tom si ještě povíme. Začneme klasicky. Black Ops určitě příjemně překvapil zasazením do hned několika válečných konfliktů během Studené války. Užívala jsem si různá prostředí i různé druhy nepřátel. Celkem povedený je i příběh. Nápad s vědci a experimenty je sice neustále omílané klišé, ovšem díky mučení a psychóze hlavního hrdiny je jádro příběhu poutavě podané. Dokonce i zpracování herního menu srší originalitou a množství easter eggů a skrytého obsahu je až neuvěřitelná.

Přímo na poli válečném však Black Ops těžce pohořel svým pojetím, neboť tak přehnaně křečovitý Rambo styl v CoD sérii ještě nebyl. Black Ops mohla být skvělá parodie na akční filmy osmdesátých let. V momentech, kdy v džípu neohroženě projíždíte mezi tanky, na motorce střílíte bročkou jak Terminátor anebo s lidským štítem postřílíte skupinu nepřátel, se úplně nabízí, aby se nějaká postava představila jako John Matrix z Komanda a trousila jeho hlášky. Jenomže potenciál nasměrovat Black Ops do prostoduchých, ale svým způsobem jedinečných akčních béček, zůstal vinou velké vážnosti a historických událostí nenaplněn. Tady tento moment je důležitý, neboť právě maximální vážnost a snaha o zpracování reálných událostí je styčným bodem úspěšné propagandy.

Náš feministický institut se na propagandu pochopitelně zaměřil, neboť u tohoto dílu CoD je opravdu neskutečně nápadná. Propaganda v Black Ops spočívá v poukazování na dokonalou Ameriku, ještě dokonalejší CIA a na zkažený a ničemný Východ plný zloduchů, kteří kooperují dokonce i s největšími zrůdami Třetí říše. Při zapnutí mozku a ověření si reálných historických poznámek si jistě všimnete, že ty největší vědátorské zrůdy 2. světové války skončily ve skutečnosti v USA, kde jim bylo dál umožněno pokračovat ve výzkumu (dá-li se tomu zvěrstvu tak říkat). Západní propaganda však vždy byla založena na lži, pokrytectví a plivání vlastní špíny na druhou stranu. Je to jako když na vlastní zahradě naberete svůj vlastní hnůj, vylijete ho sousedovi přes plot a pak si jdete stěžovat jak moc to u souseda smrdí.
Tudíž pokud Amerika někoho z něčeho obviňuje, můžete si vsadit, že inspiraci k tomu našla ve svém vlastním chlívku. Když jsem procházela Pentagonem a nějaký kašpar, tuším, že to byl Kennedyho ministr obrany McNamara ledabyle pronesl, že z tohoto místa byl už několikrát zachráněn svět, málem jsem si smíchy poprskala monitor! Ta neskutečná nabubřelost USA je v Black Ops patrná naprosto stejně jako v reálu. Úžasné. Black Ops není jen hra – to je hotový studijní materiál Americké nadutosti! Propaganda je pak pochopitelně zaměřená na širokou masa hráčů. Odlišit herní reálie od těch historických není nic těžkého, jenže čím více se hra opírá o skutečné události a postavy, tím hůře se ono oddělení provádí. A krom toho, Black Ops je prostá hra útočící na prosté hráče, tedy hráče, kteří jsou propagandou snadno ovlivnitelní – idioti a děti. U akčních her jako je Black Ops se schází hráči s nejnižší mírou inteligence a znalostí. Tohle není strategie, není to adventura, ani taktická střílečka a až vůbec ne nějaká logická hra u kterých se předpokládá, že hráč má něco v palici. Efekty, násilí, zběsilá akce, drsné postavy, nadávky, údernost, bleskové střihy… to všechno jsou prvky, které vystihují Black Ops a zároveň prvky, které nejvíce ocení puberťáci, což je v západní společnosti skupina mladých lidí s vysokou hodnotou egoismu a naopak velmi nízkou, takřka nulovou morálkou. Náš institut nebyl schopný zjistit, do jaké míry měl Black Ops fungovat jako propagandistická hra, nicméně tak skutečně funguje.

Jak bylo řečeno, máme tu obrovský počet střihů a kraťoučkých sotva vteřinových scén. Buď se snaží tvůrci vyvolat v hráčích epilepsii anebo se pokouší zaujmout zdegenerované Americké dětičky s poruchami soustředění. Navzdory tematické provázanosti s mučením hrdiny považuji tuto metodu bleskových animací za těžce nepovedenou. I při obyčejném návratu do menu musíte sledovat scénu, která svým zpracováním nemá daleko od skutečných experimentů s lidským podprahovým vnímáním a vymýváním mozku!

Ale všechny tyhle zvěrstva jsem nějak přetrpěla. Pro inteligentnější hráče připomíná Black Ops cosi jako vtipy o Chucku Norrisovi, které jsou však brány s vážností. Svým způsobem je Black Ops neskutečně hloupá a uhozená záležitost, která mohla uspět, kdyby se nebrala vážně. I tak hra táhne dál příběhem, prostředím a obrovským spádem. Pro někoho možná i touhou pomyslně si odškrtnout další odehraný CoD. Pokud máte masochistické sklony, chcete vidět jak funguje extrémní propaganda USA v počítačových hrách anebo chcete jen poznat, kam až může žánr FPS v AAA hrách klesnout, je Black Ops naprosto jasná volba.

A pak je tu ještě Reznov! Málem bych na něj zapomněla. Návaznost na World at War je v Black Ops přítomna sice jen okrajově (jen přes dvě postavy) ale je tu. O to více Reznov potěšil, aby hned na to zklamal ještě šílenější salvou řvaní a opakování idiotských frází hodných zfanatizovaného pitomce.

Notebooky z MW jsou v Black Ops nahrazený zlatými kazetkami. V každé misi jsou tři a jejich sebrání odhalí dokumenty týkající se pozadí mise a postav. Takže na rozdíl od MW2 má význam se po sběratelských předmětech pídit, pokud tedy stojíte o další střípky Amerikou znásilněné historie.

Trochu zamrzí, že se Black Ops vrací k pouhým zombie survival misím, které jsou opět přehnaně náročné, nekonečné a vbrzku velice nudné. Je to stejné jako v CoD5.

Co tedy dodat? Treyarch se svoji sérii nevykročil dobrý směrem, ba naopak. Učinil hru originální a pestrou svým prostředím, arzenálem zbraní i dějem, ale selhal ve všem ostatním plus navíc dodal tu hnusnou neskutečně výraznou omáčku Amerického patriotismu, která je pro rozumnějšího hráče buď neskonale směšná nebo neskutečně odporná. Black Ops je jako křeč – spadnete do toho, necháte se paralyzovat tou úderností a pak budete zatraceně rádi, že už je po všem.

Ještě moment, náš institut zaznamenal zajímavý posun v otázce ženských postav. Vůbec poprvé v celé sérii se zde objevuje nepřítel žena! Sice má jen miniaturní roli, je jen o trochu výš než řadový nepřítel, ale zapamatujete si ji snadno.
A ještě jeden moment, totiž sběratelka se i tentokrát mimořádně předvedla neboť ta nejdražší obsahovala i RC autíčko na dálkové ovládání a pěknou medaili se znakem Black Ops. 

Proč stojí za to si CoD 7 zahrát?
– Vždycky vás zajímalo jak se dělá propaganda v počítačových hrách.
– Máte na dvorku hromadu hnoje a přemýšlíte jak vysoká míra drzosti a pokrytectví je potřeba aby se ocitla na zahradě souseda.
– Chcete se dobře pobavit tím, za jaké idioty vás tvůrci hry mají.
– Jste blbí jak troky a chcete se poučit o historii z pohledu nejúžasnější země jakou kdy vesmír poznal.
– Máte rádi výlety do různých historických dob a konfliktů.
– Vietnamu neřeknete jinak než Nam a tamní válku si nepředstavuje jinak než větší BBQ párty. 
– Chcete vidět Fidela, Kennedyho a hlavně Reznova!

Hodnocení – 60%
Délka – cca 10h


 

Kampaň

Souhrnný článek pro postavy, návod a popisy zbraní. Statistiky zbraní byly čerpány z wiki stránek pro CoD sérii a nemusí být zcela přesné.
V návodu jsou popisovány pouze zcela nové zbraně, které v minulých CoD nebyly. Nemá smysl stejné zbraně ukazovat znovu, jelikož se mezi jednotlivými CoD mění jen málo.
BO1 přináší nový gigantický set zbrusu nových zbraní. Pokud si chcete vyzkoušet všechny, je třeba si jejich využití dobře naplánovat, protože mnoho zbraní je k mání pouze ve vybraných kapitolách. Doporučuji se zaměřit na zbraně, které v minulých dílech nebyly a používat především je, jinak si jen stěží vyzkoušíte všechny nové zbraně, co BO1 nabízí. V návodu je uvedeno, kdy se která zbraň vyplatí tak, abyste si mohli efektivně vyzkoušet všechny nové zbraně.

 

Hratelné postavy

Alex Mason (Sam Worthinghton)
– Americký agent CIA, člen SOG. Zpětně vypráví svůj příběh tajemnému mučiteli.
– Za Masona projdete většinu hry, celkem 11 kapitol a půlku 1 další kapitoly

Jason Hudson (Edd Harris)
– Agent CIA a velitel jednotky SOG, přezdívaný Ice cube. Je to týpek který si hraje na velkého drsňáka ale umí si poradit i v ostré akci.
– Za Hudsona projdete 2 kapitoly a půlku 1 další kapitoly.

Viktor Reznov (Garry Oldman)
– Po událostech v CoD 5 WaW byl Reznov převelen pod Dragoviche a zúčastnil se operace na Antarktidě.
– Za Reznova projdete 1 kapitolu.

 

Další postavy

Frank Woods (James C. Burns)
– Zkušený agent SOG a Masonův přítel. Obvykle velí své skupině s Masonem a Bowmanem.
– Woods má na těle mnoho tetování, včetně nápisu Semper Fidelis.
– Woods se objeví také v CoD 9 BO2

Joseph Bowman (Ice Cube)
– Člen SOG a Masonův přítel. Podílí se na akcích na Kubě, obvykle pod velením Woodse.

Fidel Castro (Gustavo Rex)
– Populární Kubánský vůdce a hlavní cíl agentů CIA.
– Dle Západu pochopitelně zlý diktátor, ale víte jak to chodí, propaganda musí jet i kdyby na chleba nebylo a čím více špíny se na nepřátele kapitalismu nakydá, tím lépe.

Nikita Dragovich (Eamon Hunt)
– Velký záporák zodpovědný za smrt hrdiny Stalingradu Petrenka a za vývoj Projektu Nova.

Lev Kravchenko (Andrew Divoff)
– Dragovichův věrný poskok a velký tvrďák. Lev je horkokrevný cvok, který si libuje v násilnostech.

Grigori Weaver (Gene Farber)
– Zrádce SSSR, který pracuje jako agent pro USA. Weaver má pomoci Woodsovi a jeho lidem sabotovat kosmodrom, ale sám skončí zajat Kravchenkem.

Daniel Clarke (Gary Oldman)
– Anglický vědec, který pracoval na výrobě Projektu Nova. Jako takový o ní ví dost, ovšem také ví, že když promluví, Dragovich ho zlikviduje. 

Dmitri Petrenko (Boris Kievsky)
– Hlavní hrdina z CoD 5 WaW, ovšem tentokrát jen jako vedlejší postava. Společně s Reznovem se zúčastnil akce proti fašistům na Antarktidě.

 

Kapitola 1 – Operace 40
(Mason)
17. dubna 1961 – Zátoka sviní, Kuba

Jste vyslýcháni a mučeni neznámých chlapem. Začnete vyprávět o svých akcích pro CIA.
S kámošem Woodsem, Bowmanem a kontaktem Carlosem plánujete v baru v Santa Maria útok na Castrovo sídlo, když do hospody vtrhnou vojáci. Woods jednoho napadne a dojde k boji, takže je rychle zastřelte pistolí ASP. Woods vám hodí útočnou pušku M16 (+ granátomet, + ACOG) a máte ještě granáty Frag (a samozřejmě nůž na útoky zblízka).

Pistole ASP

– Malá pistolka dostupná pouze v této kapitole. ASP je obstojná sekundární zbraň schopná na 2-3 rány skolit nepřítele, nicméně nejde o nic extra.
– Poškození ?
– Munice 7 / 70
– Nabíjení ?

Útočná puška M16

– Solidní Americká útočná puška. Jde o velice běžnou zbraň s možností bohatých doplňků.
Tutorial – Masterkey (brokovnice) je v BO1 vždy na 4 náboje.
Tutorial – Větší zásobník zvedá kapacitu zásobníku dané zbraně. Počet přidaných nábojů se různí dle typu zbraně.

– Doplňky – Granátomet, ACOG, Masterkey, Větší zásobník
– Poškození 100-80
– Munice 30 / 630
– Nabíjení 2,36s

Vyjděte z hospody a probijte se ulicí plnou policajtů. Využijte granátomet ať můžete ničit jejich vozy. Z těl policajtů můžete vzít bročku.

Brokovnice KS-23

– Extra silná brokovnice s poměrně značným dostřelem. Na malou vzdálenost jde o neskutečně brutální palebnou sílu, které sotva někdo odolá.
– Poškození 400-15 x8
– Munice 7 / 70

Na konci ulice je zátaras a pořád přicházejí noví poldové. Vezměte to uličkou vlevo. Naskočte do auta a vycouvejte (QTE) z ulice. Během jízdy prorazte zátarasy a unikněte pronásledovatelům.

Druhý den jste na skále a Castrovo sídlo je na dohled. Carlos právě zaútočil na letiště aby odlákal vojáky, takže akce může začít. Chopte se lana a svezte se dolů. Woods s Bowmanem sejmou první stráže. Mají u sebe staronové zbraně Skorpion (CoD4 MW1) a FN FAL (viz FAL v CoD6 MW2).
Tutorial – I v BO1 platí, že nové doplňky mohou mít i zbraně z minulých dílů.
Vstupte do budovy a zblízka (škrtící strunou) uškrťte vojáka u radiostanice. Pokračujte ven.
Tip – Neupozorňujte na sebe vojáky na kopci, jinak končíte.
Přejděte přes cestu a nahoru. Pod kopcem (u schodiště) je u beden hromada zbraní FN FAL, Skorpion a nový kulomet RPK

Kulomet RPK

– Solidní a poměrně přesný kulomet, který je velice často k nalezení. Může mít mnoho doplňků.
Tutorial – Dvojitý zásobník spojuje dva zásobníky k sobě, takže umožňuje přebít každý druhý zásobník mnohem rychleji.
Tutorial – Bubnový zásobník je jiným (větším) typem zásobníku a výrazně zvyšuje munici.
– Doplňky – ACOG, Dvojitý zásobník, Bubnový zásobník (75), Infračervená optika.
– Poškození ?
– Munice 40 (75) / 400
– Nabíjení 5,5s

Postupujte nahoru na kopec a dále do budovy skladu.
Tip – Na bedně ve skladu leží Intel (1/3 – 1/42) a zbraně KS-23, RPK a raketomet RPG (viz CoD4 MW1).
Směřujte dál na kopec k sídlu. Vpravo u auta leží pár M16 (+ granátomet), takže doplňte munici. Vstupte do sídla.

Bowman se od vás oddělí a vyleze na střechu, zatímco vy se s Woodsem probijte místnostmi. Vtrhněte do hlavního sálu (zpomalené prorážení) a postřílejte vojáky. Na stolech jsou zbraně včetně RPK a FN FAL. Pak vtrhněte do ložnice (zpomalené prorážení) samotného Fidela. Castro použije nějakou děvku jako živý štít – střelte ho do hlavy. Vzápětí však ona dívka popadne brokovnici a musíte ji zabít.
Tip – Toto je vůbec první ženský nepřítel v celé sérii.
Tip – Můžete Castra dostat i střelou do děvky, když ji drží jako živý štít. Tím dostanete oba.

Postupujte přes balkon do hlavní části sídla. Tady se k vám připojí Bowman.
Tip – Zajistěte si od nepřátel kulomet RPK. Proti hordám vojáků se hodí.
V hlavní hale se podívejte do ložnice v patře – na skříni leží Intel (2/3 – 2/42). Probijte se ven na nádvoří.
Nepřátel je tu jako much. Kryjte se za opevněním, kde je také opřená spousta zbraní (bročky KS-23, kulomety RPK a RPG). Nepřátelé jsou na věžích, mají auto s kulometem DShK a dokonce BTR-60. Zanedlouho dorazí lidé Carlose a pomohou uklidnit situaci.
Tip – BTR zničte pomocí RPG anebo jen počkejte až ho zničí Carlosovi lidé.
Opusťte areál přes plantáž a na laně seběhněte dolů k letišti.

V hangáru na schůdkách je Intel (3/3 – 3/42). Pak utíkejte přes letiště k letadlu. Naskočte a chopte se kulometu.

Kulomet M60 (SZ)

– Napevno umístěná varianta kulometu M60. Je dostupná jen párkrát za hru.
– V této misi se objevuje její vylepšená verze. Vypadá stejně, má však explozivní munici a tedy brutální sílu!

Tip – Kulomet M60 byl k vidění už v CoD4 MW1, nicméně tam se jednalo o jinou, moderní verzi.

Postřílejte nepřátele (miřte hlavně na vozidla a explozivní sudy) až dorazíte k zátarasu, který blokuje runway. Rozhodnete se seskočit a zátaras zničit. Popadnete opět pistoli ASP ale nemeškejte a utíkejte k protiletadlovému dělu ZPU. S ním zničte zátaras. Letadlo odletí, ale vás zajmou Castrovi lidé. Muž ve vile byl pouze jeho dvojník! Proberete se v přístavu u lodě, kde vás Castro předá chlápkovi jménem Dragovich.

 

Kapitola 2 – Vorkuta
(Mason)
6. října, 1963 – Vorkuta, SSSR

Perete se s Reznovem v dole, když dorazí dozorce, aby vás rozehnal a začne mlátit Reznova. Zblízka na dozorce zaútočte a zabijete ho. Reznov získá jeho klíče a útěk z Vorkuty může začít. U sebe máte jen vězeňský nůž.

Vězeňský nůž

– Malý provizorní rezavý nůž. Slouží k boji zblízka a navzdory pochybnému vzhledu má stejné parametry jako běžný nůž.
Tutorial – Vězeňský nůž můžete použít jako standartní zbraň dokud nezískáte jinou. Poté bude k dispozici při běžném útoku zblízka.

Následujte Reznova skrze doly. Cestou se postarejte o dozorce, kteří se vám postaví. Reznov vám představí obra Sergeje Kozina, který holýma rukama zabije tři stráže. Nastupte do výtahu. Nahoře Sergej zabije krumpáčem dozorce, který měl pistoli.

Pistole Makarov

– Malá pistole, která je obstojně účinná. Dá se přirovnat k pistoli ASP ale má o jeden náboj v zásobníku víc.
– Poškození ?
– Munice 8 / 80
– Nabíjení 1,91s

Pokračujte ven, kde je však dvůr plný nepřátel! Reznov se Sergejem se budou krýt za vozík s uhlím a tlačit ho před sebou, zatímco vy je kryjte a postřílejte dozorce. Kámoši od druhého vozíku sejmou pomocí praku posádku věže. Pokračujte dál.
Sergej se pokusí otevřít zbrojnici a vy jděte s Reznovem do patra. Vedle radiostanice je na skříni Intel (1/3 – 4/42). Zatímco Reznov přes vysílačku promluví k vězňům, vy jděte na střechu. Chopte se praku a pomocí něj zničte tří opevněné cíle na dvoře (natáhněte prak pohybem vzad).
Pak sejděte dolů, kde si z již otevřené zbrojnice vezměte bročku KS-23. Na dvoře rozstřelte zámek a postupujte ulicemi.
Tip – Zdejší strážci mají AK-47 (viz CoD4 MW1), přičemž můžete narazit i na verzi s granátometem.
Probijte se ulicemi, když vás napadne vrtulník. Urychleně se probijte do úkrytu v budově. Na střeše se kámoši snaží vrtulník sejmout harpunou ale padnou. Popadněte harpunu vy.

KS-23 aka Harpuna

– Upravená brokovnice KS-23 mající pouze „jeden“ výstřel a to harpunu. Zbraň slouží pouze na zničení vrtulníku a to jen v této situaci.
– Munice 1

Trefte vrtulník a ten se chycen lanem zřítí. Následujte Reznova přes dvůr do velké budovy velitelství. Probijte se do patra a rychle prolezte pod dveřmi, které drží Sergej.
Tip – Sergej dveře neudrží dlouho, musíte je podlézt rychle.
Bohužel jakmile prolezete, Sergeje zastřelí, takže se vrata opět zavřou. Utíkejte do kontrolní místnosti a tlačítkem vrata otevřete. Vyčistěte s pomocí kámošů místnost. V přízemí v tmavé místnosti je u radiostanice Intel (2/3 – 5/42). Vyjděte do patra a následujte Reznova přes můstek až do skladu. Reznov si vezme autogen ale dovnitř vtrhnou vojáci v brnění.
Tutorial – Elitní stráže používají brokovnici KS-23 a vydrží mnohem víc.
Zlikvidujte stráže bročkou a následujte Reznova zpět k muničáku. Zatímco se bude propalovat dovnitř, kryjte ho před útoky dalších stráží. Pak si z muničáku vezměte kulomet!

Kulomet Death Machine

– Vražedný kulomet s obrovskou účinností. Během mžiku dokáže rozsekat zástupy nepřátel. K sehnání je pouze v této misi.
Tutorial – Kulometem nelze mířit ale tlačítko slouží pro roztočení hlavní naprázdno. Následná střelba bude o něco rychlejší.
– Poškození 200-50
– Munice 999 / –
– Penetrace – Vysoká

S kulometem vyskočte z okna a vydejte se ulicemi dál. Cestou koste vojáky i přijíždějící vozy. Dorazíte ke garážím, kde nepřátelé použijí slzný plyn!
Reznov vás naštěstí odtáhne do garáže a odkryje motorky, na kterých máte odjet. Než tak učiníte, mrkněte na osvětlenou polici v garáži, kde je Intel (3/3 – 6/42). Naskočte na motorku.

Vozidlo – Motorka

– Rychlá, dobře ovladatelná motorka. Během jízdy můžete střílet bročkou Model 1887 (viz CoD6 MW2), která je navíc neobvykle silná a na jednu ránu zničí i auto.

Proskočte oknem a jeďte za Reznovem. Cestou bročkou koste nepřátele. Projeďte přes most až po pravici uvidíte jedoucí vůz s kulometem. Přibližte se k němu a zatímco Reznov se chopí řízení, vy máte na starosti kulomet.

Kulomet DShK (SZ)

– Kvalitní kulomet, který má tradičně velké poškození a smrtící kadenci. DShK se vyznačuje ohromným kruhovým zaměřovačem na boku zbraně, který kolikrát spíše překáží ve výhledu.
– DShK je ve hře použitelný jen párkrát, přestože v rukou nepřátel je celkem často.

Kulometem likvidujte pronásledovatele, tedy motorky, auta, vrtulník, prostě všechno. Reznov přijede blíže k vlaku a nařídí vám skočit. Včas skočte (QTE). Sice se dostanete do bezpečí ale Reznov bohužel ne a dostihnou ho.

 

Kapitola 3 – U. S. D. D.
(Mason)
10. listopadu, 1963 – Pentagon

Po návratu do Států si vás převzal Hudson ze CIA a nyní je čas na zadání nového úkolu. Po přistání (z vrtulníku CH-47 Chinook) vás Hudson vezme do limuzíny, kde se setkáte s ministrem obrany McNamarou. Odvezou vás do Pentagonu.
Projdete kancelářemi a dorazíte do ukrytého bunkru, kde vám prezident Kennedy osobně oznámí, že je třeba pro ochranu Západu zabít Dragoviche.
Tip – Už během rozhovoru s Kennedym máte vize, kdy ho chcete zastřelit.

 

Kapitola 4 – Výkonné nařízení
(Mason)
17. listopadu, 1963 – Baikonur, SSSR

O týden později jste s kámošem Woodsem u kosmodromu a máte sabotovat Sovětský vesmírný program. S sebou máte samopal MP5K (+ bod, + větší zásobník), revolver Python (+ rychlé nabíjení), granáty Frag a nové dýmovnice Willy Pete.

Revolver Python

– Extrémně silný revolver. Nevýhodou je malý zásobník, ale poškození to hravě vynahradí.
– Doplňky – Rychlé nabíjení, Baterka
– Poškození 200-50
– Munice 6 / 60
– Nabíjení ?

Dýmovnice Willy Pete

– Nový druh dýmovnice, který oproti těm předešlým (z minulých CoD) vytváří menší oblak dýmu ale umí ho rozšířit rychleji. Funkce je stejná a nepřátelé přes dým nebudou střílet. Willy Pete je k použití pouze v této kapitole.
– Munice 4

Následujte Woodse k silnici.
Tip – Přílišné vzdálení se od týmu nebo prozrazení povede k vašemu konci.
Dalekohledem prozkoumáte situaci a zjistíte, že váš kontakt Grigori Weaver byl chycen Kravchenkem, pravou rukou Dragoviche. Utíkejte za Woodsem přes silnici a ukryjte se před vrtulníky. Narazíte na dva vojáky otočené zády a Woods rozhodne získat jejich uniformy. Vytasíte nový nůž.

Nůž Karambit

– Zahnutý nůž tvarem připomínající dráp. Použijete ho pouze v této kapitole na likvidaci stráží.
Tutorial – Karambit můžete použít jako standartní zbraň jen dokud nezabijete váš cíl.

Zapíchněte jednoho vojáka (druhého sejme Woods), ukryjte tělo a převlečte se. Namísto MP5K si vezmete AK-47 (+ ACOG). Následujte Woodse okolo skupinky vojáků až k místu kde se setkáte s Bowmanem a dalším kolegou Brooksem. Odtud pokračujte k velitelství. Zatímco Bowman a Brooks zlikvidují stráže u budovy, vy s Woodsem vtrhněte dovnitř. Uvnitř taste revolver Python a prostřílejte se nahoru. Nahoře v třetím podlaží je na stole pod monitory Intel (1/3 – 7/42). Vyčistěte střechu a Woods vám předá kuši (+ variabilní optika, + explozivní šípy).

Kuše

– Mocná přesná zbraň s optikou. Klasické šípy slouží na tichou likvidaci osamocených nepřátel.
Tutorial – Variabilní optika je vždy doplňkem kuše. Umožňuje zoomovat.
Tutorial – Explozivní šípy jsou vždy doplňkem kuše. Způsobují malé poškození, ale následná exploze je schopná zničit nejen zasažený cíl ale i okolní nepřátele.

– Doplňky – Variabilní zoom, Explozivní šípy
– Poškození 250 (normální šípy), 50 (výbušné), 200-75 (exploze)
– Munice 1 / 20 normální, 1 / 20 výbušné
– Nabíjení 2,75s

Pomocí kuše kryjte postup Bowmana. Likvidujte nepřátele na dvoře a snažte se explozí aut zabít co nejvíce nepřátel. Až Bowman pronikne dál, vystřelte kuší lano k oknu. Během jízdy na laně popadnete zpět samopal MP5K (+ bod, + větší zásobník), kterým postřílejte vojáky uvnitř ale pozor ať netrefíte Weavera.
Tip – Z těl nepřátel nebo ze stolku vlevo můžete vzít samopal PM63 ale rychle, protože až osvobodíte Weavera, děj se pohne dál.

Samopal PM63

– Solidní Ruský samopal s malým zásobníkem ale velkou rychlostí střelby. Do interiérů je jako dělaný.
– Doplňky – Větší zásobník, Akimbo
– Poškození ?
– Munice 20 (30) / 300
– Nabíjení 2,85s

O chvíli později jste nedaleko odpalovače raket a máte 05:00 na to, abyste zastavili vypuštění rakety Soyuz 2. Pospíchejte na konstrukci u sila a pomocí kuše likvidujte nepřátele zdálky.
Tip – Někteří nepřátelé nosí známou snipku Dragunov (CoD4 MW1). Ta střílí mnohem rychleji než kuše, takže se může hodit víc.
Utíkejte vpřed a probíjejte se přes nepřátele. Příležitostně využívejte dýmovnic, abyste se dostali blíž. Brzy dorazíte ke kontrolní budově. Na zeď nalepte C4 (známou z CoD4 MW1), odpalte ji a vnikněte dovnitř. V rohu na panelech je Intel (2/3 – 8/42). Weaver zkusí raketu deaktivovat ale marně. Takže bude nutné ji sestřelit – venku ze skříně seberte raketomet.

Raketomet Valkyrie

– Speciální raketomet jehož raketu lze přes digitální obrazovku ovládat. Raketa má omezené palivo, tedy může letět jen určitou dobu.
Tutorial – Raketu lze zrychlit, což se vyplatí k dosažení unikajících cílů, nicméně zrychlení více vyčerpává palivo.
Tutorial – Raketa vybuchne nejen při kontaktu s překážkou ale též ji lze libovolně odpálit. To se hodí, pokud je cíl už blízko.

– Poškození 400 (400-100 exploze)
– Munice 1 / 2

Zamiřte Sojuz a vystřelte raketu. Protože Sojuz uniká, pomozte si urychlením rakety ať ji stihnete trefit.
Tip – Pokud Soyuz netrefíte, je to v hájí. Další pokus mít nebudete.
Po úspěšném zásahu se Sojuz rozpadne! Následujte jednotku do tunelů. Tady se od vás Bowman a Brooks oddělí.
Tip – Na křižovatce najdete ležet dýmovnice, bročky KS-23 a samopaly PM63.
Pokračujte hlouběji do komplexu, využijte bročku KS-23 i PM63 a likvidujte vojáky. Probijte se přes kontrolní stanoviště až do dlouhé chodby. Vpravo je boční monitorovací místnost s obrazovkami a právě tady na jednom panelu (u okna) leží Intel (3/3 – 9/42). Nyní postupujte na konec chodby, kde je východ z komplexu.

 

Kapitola 5 – S. O. G.
(Mason)
21. ledna 1968 – Khe Sahn, Vietnam

Uplynulo několik let, Kennedy je zavražděný, a vy se vracíte do akce jako člen Woodsovy jednotky SOG. Společně s Hudsonem dorazíte do Vietnamu, kde se připojíte k Woodsovi jehož právě vysadí vrtulník (UH-1 Huey). Cílem jsou Ruské aktivity v zemi ale situace se hned zvrtne a během jízdy džípem zaútočí na pozice Amíků NVA. Vysekáte se a Hudson skončí v bezvědomí. Odneste ho dolů k bunkru, kde se vzpamatuje a rychle vpadněte dovnitř, jinak vás sejmou minomety. V bunkru zkontrolujte výbavu – máte útočnou pušku M16 (+ masterkey), kulomet M60 a granáty Frag. U východu z bunkru jsou u beden další dvě nové zbraně – M14 a Stakeout.

Kulomet M60

– Přenosná verze kulometu M60. Jde o mocnou zbraň s velkým účinkem a zásobníkem. Nevýhodou je strašně dlouhé nabíjení a mizerná přesnost. Tato přenosná verze je k sehnání pouze v této kapitole.
– Poškození ?
– Munice 100 / 400
– Nabíjení 9,7s

Puška M14

– Poloautomatická puška s velkým účinkem. Na dálku jde o velice dobrou pušku. Je dostupná jen v této kapitole.
– Doplňky – Granátomet, ACOG, Větší zásobník.
– Poškození 110-90
– Munice 20 / 300
– Penetrace – Vysoká

Brokovnice Stakeout

– Solidní řemínky ovázaná brokovnice s malým zásobníkem. Právě ten je její největší problém. K sehnání je pouze v této kapitole.
– Poškození 50-15 x8
– Munice 4 / 60
– Nabíjení 2,7s
– Penetrace – Nízká

Tip – V této kapitole je mnoho vzácných zbraní, které se jinde už neobjeví. Abyste je efektivně využili, chce to dobře naplánovat. Nyní si nechte kulomet M60 a doplňte ho bročkou Stakeout.
Následujte Woodse a Hudsona a vydejte se přes zákopy dál. Pomocí M60 koste Vietnamce a pokud se nějaký přiblíží nebo hrozí riziko během nabíjení, taste bročku. Nedaleko průchodu na vás skočí Vietnamec, odpalte ho (QTE) jeho vlastními granáty. O kus dál podlezte pod zapadlým transportérem.
Extra (odpalovač) – Využijte nedaleký odpalovač C4 k odpálení náloží u zákopů.
Dorazíte k Americkému opevnění. V bunkrech se tu nachází mnoho zbraní, hlavně kulometů M60, brokovnic Stakeout a raketometů M72 LAW. Navíc je skoro u každého bunkru napevno umístěný kulomet M60, který můžete použít.

Raketomet M72 LAW

– Americký raketomet vhodný na techniku. Exploze je schopná zničit tank. Vyskytuje se pouze v této kapitole.
– Poškození 256 (800-120 exploze)
– Munice 1 / 4

Pomocí raketometu sejměte všechny tři tanky T55. Potom se NVA konečně dá na ústup. Nahoře si všimněte hromady beden – je na nich Intel (1/3 – 10/42). Postupujte k dalšímu bunkru u kterého na bednách leží kulomety M60 a především China Lake.

Granátomet Chine Lake

– Mocný granátomet se zásobníkem na čtyři kusy. Jeho účinnost je srovnatelná s raketometem LAW, ale granáty samozřejmě neletí po přímce. Je ideální při čištění nepřátelských stanovišť.
– Poškození 256 (800-120 exploze)
– Munice 4 / 10
– Nabíjení 3,5s

Tip – Namísto M60 a Stakeout si nyní obstarejte pušku M14 a China Lake.
Slezte po žebříku do bunkru. Dorazíte na svah na který útočí NVA. Z výšky můžete skvěle čistit zákopy granátometem. Je tu několik bunkrů a ve většině z nich dá nalézt pár zbraní.
Tip – Hned v bunkru vpravo je kulomet M60 a útočné pušky M16 a M14. V bunkru na svahu pod vámi je na okně granátomet China Lake a granáty. V bunkru téměř dole u zákopů je na okně Intel (2/3 – 11/42).
Podle rady Woodse se přibližte k sudu se žlutými pruhy (napalm). Woods ho srazí dolů. Vy vyhledejte na svahu další dva sudy a použijte je (překlopte je dolů). Napalm uvnitř zapálí zákopy a zastaví příval NVA.
Až bude klid, postupujte přes spálený les k dalšímu svahu, po kterém začněte stoupat vzhůru.
Tip – NVA v této oblasti někdy používají AK-47 s novým doplňkem – plamenometem. Obstarejte si ho. Na malou vzdálenost při stoupání je skvělý.

Výbava – Plamenomet

– Přídavný plamenomet pro některé zbraně (útočné pušky AK47 a M16). Plamenomet má sice velmi omezený dosah ale dokáže hezky grilovat nepřátele.
– Poškození 50
– Munice 100
– Nabíjení 2,6s

Nahoře vás ochromí výbuch a uvidíte, kterak se jeden Vietnamec chystá sejmout Woodse, kterému se zasekla M16. Popadnete revolver Python, se kterým ho rychle dostaňte. Až se seberete, máte zase svoji výbavu. Běžte do krytu a projděte bunkrem, přičemž na jedné polici vpravo u zdi najdete Intel (3/3 – 12/42). Vyjděte ven z bunkru a naskočte na džíp.
Dostanete kulomet M60 a China Lake, kterými koste nepřátele. Woods bude s džípem jezdit po oblasti a vždy se zastaví v blízkosti tanků T-55. Je jich celkem 6 a musíte je zničit raketometem TOW.

Raketomet TOW (SZ)

– Raketomet s naváděnými raketami. Raketu lze ovládat podobně jako u ručního raketometu Valkyrie.
– Oproti Valkyrii je celkový dostřel je mnohem menší.

Pomocí TOW zničte všech šest tanků T55. Pak NVA ustoupí. Do Vietnamu vrtulníkem dorazí Bowman a přidá se k vám na další akce.

 

Kapitola 6 – Přeběhlík
(Mason)
2. února 1968 – Hue

Během Tetské ofenzívy si letíte pro přeběhlíka, který ve městě zůstal. Slaníte se z vrtulníku Huey, který však někdo sestřelí. Podaří se vám proskočit oknem a přežijete. Woods sebere jednomu Vietnamci speciálně upravenou brokovnici, postřílí s ní dva další a hodí vám ji. Je to Dračí dech (SPAS-12) a také máte útočnou pušku Commando (+ granátomet) a granáty Frag. Z těl Vietnamců si můžete vzít i klasickou SPAS (viz CoD6 MW2).

Útočná puška Commando

– Solidní útočná puška, která se velmi podobá M16. Ideální univerzální zbraň.
– Doplňky – Granátomet, ACOG, Větší zásobník, Dvojitý zásobník.
– Poškození ?
– Munice 30 / 660
– Nabíjení 2,55s

Brokovnice Dračí dech

– Modifikovaná verze klasické brokovnice SPAS-12. Střílí extrémně silné hořlavé projektily schopné rozsekat a zapálit každého zasaženého nepřítele.
– Poškození 200×16
– Munice 8 / 80
– Nabíjení 4,97s

Taste Dračí dech a vyrazte vpřed. Probijte se skrze místností plné NVA vojáků, kteří tu zabíjí civilisty. Cestou vám skrze okna pomůže vrtulník a pošle vám dolů Bowmana na pomoc. Po schodišti jděte dolů a dále ke dveřím, které vyrazte. Uvnitř je komunikační místnost ale hledaný informátor ne. Pokračujte dál přes velkou válečnou místnost s mapami až do chodby, kde se rozdělíte. Woods a Bowman půjdou jednou cestou, vy jděte druhou, přes dveře. Uvnitř vás povalí Vietnamec ale zachrání vás Reznov! To on je hledaný přeběhlík a potvrdí vám, že Dragovich plánuje něco velkého proti Západu.
Tip – Všimněte si podivně oháknuté mrtvoly u stolu.
Kousek před východem na dvůr mrkněte do vrátnice, kde je na stole Intel (1/3 – 13/42).

Venku se sejdete s Woodsem a Bowmanem. Společně přejděte přes parkoviště a dále ulicí k Americkým vojákům. Situace v ulicích je vážná. Na vršku zničeného domu si od seržanta Crosbyho vezměte rádio.

Výbava – Podpora vrtulníku Huey

– Podobně jako v CoD4 MW1 můžete i tady vybrat nějaký dům nebo jiný cíl, na který vzápětí zaútočí spojenecký vrtulník RT Texas (Huey) a vystřelí pár raket a salvu z kulometů.
– Podporu vrtulníku lze používat opakovaně, ale mezi jednotlivými použitími je zhruba 10s interval.
– Podpora vrtulníku Huey je k mání pouze v této kapitole

Pomocí náletů zlikvidujte posádky v domech a kryjte postup transportéru M113 „Bottom Feeder“. Pěšky postupujte přes domy po levé straně ulice. V domě na rohu (vysoká bytovka) najdete na stole vedle televize Intel (2/3 – 14/42). Brzy na vás vyjedete tank T55, který váš M113 zničí. Označte T55 jako cíl pro vrtulník a až exploduje postupujte dál na konec ulice. Odtud přejděte přes terasu na vedlejší ulici. Tady ale váš vrtulník ohrozí ZPU dělo a navíc dorazí další tank. Pomozte Woodsovi otevřít dveře (QTE) ale exploze vás ochromí.

Jakmile se seberete, postupujte domem do patra a na balkon. V baráku se protrhne podlaha a spadnete dolů. Pomůže vám Reznov, se kterým pokračujte na dvůr. Na strop baráku (přímo pod ZPU dělem) položte C4 a odpalte ji. Zbývá už jen vyjít ven na náměstí, kde vrtulník odváží vaše vojáky. Navštivte dům v rohu (s dírou ve zdi) – uvnitř je Intel (3/3 – 15/42). Pak běžte na přistávací zónu.
Vrtulník odveze nejprve zraněné vojáky a vy se musíte ubránit.
Tip – Na bednách leží nálože C4 a Claymore (obojí viz CoD4 MW1). Využijte je při obraně a bleskově podminujte ulice a auta.
Během obrany můžete použít kulomet M60 na náměstí ale budete dost na ráně. Po chvíli bránění dorazí tank T55 – označte ho pro nálet. Situace ale začne být neudržitelná. Máte 00:20 na to, abyste utíkali k molu a skočili na člun. Nemeškejte a jakmile se dostanete na člun, jste v bezpečí.

 

Kapitola 7 – Čísla
(Hudson)
9. února 1968 – Kowloon, Hong Kong

Asi o týden později jako Hudson. Společně s Weaverem vyslýcháte Daniela Clarka, vědce, který pro Dragoviche vyvíjel chemickou zbraň Nova 6. Rozbijte okno, donuťte Clarka sníst pár střepů a bijte ho (QTE). Vzápětí ale zaútočí Spetsnaz od Dragoviche, aby Clarka umlčeli. U sebe máte pistoli CZ75 (+ akimbo) a Frag + Flashbangy (viz CoD4 MW1).

Pistole CZ75

– Solidní pistole s velkým účinkem. Není moc přesná ale má různé možnosti doplňků. V závislosti na nich se odvíjí i počet munice.
Tutorial – Automatika znamená, že pistole střílí v podstatě automaticky jako samopal.
– Doplňky – Akimbo, Automatika, Akimbo a automatika.
– Poškození 140-30 (80-20 automatika, 100-30 akimbo)
– Munice 12 / 72 (12 / 300 automatika, 20+20 / 320 akimbo)
– Nabíjení 2,13s
– Penetrace – Nízká

Vzácná zbraň (Thundergun, 1. část) – V chodbě odkud přicházejí nepřátele je 6 velkých bílých nádrží s plynem Nova 6. Po jejich zásahu začne plyn unikat a může vás zabít. Nicméně vhoďte do chodby zábleskový granát a rychle všechny nádrže rozstřelte vy (nesmí to udělat nepřátelé!). Pokud jste nádrže rozstřelili všechny, vpravo v malém přehrávači na stole bude černá kazeta – vezměte ji (klávesou pro používání věcí).
Tip – Na stole vpravo leží také Intel (1/3 – 16/42).
Rychle všichni utečte po žebříku nahoru, než vás plyn zabije. Clarke vám prozradí, že Dragovich vyvíjí Novu 6 někde v pohoří Yamantau a je ochoten vám nyní pomoci (má však jen pistoli). Postupujte spolu s Weaverem a Clarkem přes chodby, přičemž od nepřátel si vezměte nový samopal.

Samopal Kiparis

– Solidní samopal používaný Ruskými Spetsnaz. Má bohaté možnosti doplňků, ale zásobník jen na dvacet kousků.
– Doplňky – Bod, Reflex, ACOG, Akimbo, Větší zásobník.
– Poškození ?
– Munice 20 / 300
– Nabíjení 2,65s
– Penetrace – Střední

Postupujte po schodech nahoru (pozor na chlápka za oknem) až na střechu. Tady je několik sniperů a další jsou na protější střeše. Pomocí Kiparisu je zmáknete.
Tip – Snipeři nosí Dragunova s novým doplňkem IR optiky.
Tutorial – IR optika (infračervená optika) funguje podobně jako termální optika v CoD6 MW2. Zvýrazňuje živé cíle ve světle modré barvě. Užitečné v nepřehledném prostředí (kouř, déšť…)
Potom následujte Clarka a za běhu přeskočte na protější balkon. Clarke vám ukáže první tajný muničák a sám se přezbrojí (vezme si G11).
Tip – V prvním skladu najdete PM63 (+ akimbo), Kiparis (+ akimbo), CZ75 (+ akimbo), SPAS-12, RPG, China Lake a také zbrusu nové kousky – Spectre, PSG1 a G11, které jsou k sehnání jen v této kapitole.
Vzácná zbraň (Thundergun, 2. část ) – Vložte kazetu do přehrávače ve skrýši a na zdi se objeví unikátní sci-fi zbraň, Thundergun!

Samopal Spectre

– Kvalitní samopal, který se velice podobá Kiparisu, ale vyniká přesností a větším zásobníkem. K sehnání je pouze v první a třetí skrýši Clarka.
– Poškození ?
– Munice 30 / 600
– Nabíjení 3s
– Penetrace – Nízká

Sniperka PSG1

– Extrémně silná sniperka s malým zásobníkem a bohužel velmi vysokým zákluzem. K sehnání je v první a druhé skrýší Clarka.
– Poškození ?
– Munice 5 / 100
– Nabíjení 3,5s
– Penetrace – Vysoká

Útočná puška G11

– Neobvykle tvarovaná útočná puška střílející dávkou tří kulek. Je silná, přesná a má velký zásobník. K sehnání je ve všech skrýších Clarka.
Tutorial – Nízkoenergetická optika je specialitka pouze pro G11. Jedná se o optiku s digitálním zaměřovačem oranžové barvy.
– Doplňky – Nízkoenergetická optika
– Poškození ?
– Munice 48 / 480
– Nabíjení 3,85s

Thundergun

– Bonusová sci-fi zbraň, která metá silné šedé vlny energie schopné rozsekat a odhodit nepřátele v blízkém okolí. Má malý dosah, ale velký rozptyl.
– Poškození ∞
– Munice 2 / 12
– Nabíjení 2s

Tip – Abyste si mohli efektivně vyzkoušet všechno, vezměte si Spectre a samozřejmě Thundergun.
Pokračujte přes byty na další střechu a dál směřujte skrze domy k rudě osvícené šachtě s potrubím – po něm slezte dolů. Pod sebou uvidíte dva Rusy – sejměte je a pokračujte. Sklouzněte se po šikmé stříšce dolů na terasu. Hned pod protější stříškou v rohu leží Intel (2/3 – 17/42). Clark si všimne, že kolem jeho laboratoře krouží vrtulník a celou ji odpálí. Zároveň vám ukáže druhou skrýš zbraní.
Tip – V druhé Clarkově skrýši je CZ75 (+ akimbo), Kiparis (+ akimbo), SPAS-12, RPG, China Lake, PSG1 a G11 (+ nízkoenergetická optika).
Tip – Přezbrojte se vezměte si sniperku PSG1 a útočnou pušku G11.
Pokračujte přes střechy a balkony dál. Využijte sniperku na čištění balkonů a oken od nepřátel. Postupujte po stříškách níž, do dalšího bytu a přes dům zase na střechy. Přeskočte na protější balkon a brzy dorazíte do třetí skrýše zbraní.
Tip – V třetí Clarkově skrýši je CZ75 (+ automatika, + akimbo), Kiparis (+ akimbo),  China Lake, nový raketomet Grim Reaper, G11 (+ nízkoenergetická optika), PSG1 a na bednách Spectre a nový kulomet HK21 (+ bubnový zásobník).

Kulomet HK21

– Poměrně silný a přesný kulomet, jehož zásadní nevýhodou je malý zásobník, což naštěstí dobře vylepší verze s bubnem.
– Doplňky – ACOG, Bubnový zásobník (80)
– Poškození ?
– Munice 30 / 360
– Nabíjení 4,75s

Raketomet Grim Reaper

– Mocný čtyřhlavňový raketomet M202 FLASH. Zásobník na čtyři rakety je pořádný a navíc je tu optika pro přesnou střelbu.
Tutorial – Během míření přes optiku můžete nastavit (tlačítkem pro zadržení dechu), kolik raket najednou vystřelíte.
– Většinou ale nemá moc význam střílet více než jednu raketu na jeden cíl.

– Poškození 1000 (1000-300 exploze)
– Munice 4 / 8
– Nabíjení 6,85s

Využijte Grim Reaper na zastavení vojáků, kteří na vás zaútočí zatímco bude Clark odemykat zámek dveří. Poté si vezměte zpátky původní výbavu a pokračujte k okraji střechy. Clark při přeskoku spadne a drží se na okraji. Přeskočte na protější střechu k němu, kde ho zachytíte. Prozradí vám důležitost čísel ale vzápětí mu nepřátelé prostřelí hlavu!
Rychle pomocí G11 pokoste vojáky na balkonech a poté po střechách pomalu slézejte níž a níž. Na malé stříšce v rohu (před lešením) je Intel (3/3 – 18/42). Poté skočte na lešení, kde se propadnete až na ulici. Napadnou vás nepřátelé. Popadněte pistoli CZ75 ležící kousek od vás a postřílejte je. Pak už dorazí vaši lidé v dodávce a odvezou vás.

 

Kapitola 8 – Projekt Nova
(Viktor Reznov)
29. října 1945 – Polární kruh

Vzpomínáte jak vám Reznov ještě ve Vorkutě vyprávěl o Dragovichovi, Kravchenkovi a Steinerovi…
Jako Reznov jste po oficiálním konci druhé světové za polárním kruhem u Německé tajné základny. S sebou máte PPSh-41, pušku Mosin-Nagant a granáty RGD-33. Dle rozkazu Dragoviche naskočte i s Dmitri Petrenkem a ostatními na náklaďák, směr Německá základna. Cílem je zajmout vědce Steinera. Jakmile dorazíte na základnu, pusťte se do boje. Vpravo v okénku nad základnou je kulomet MG42, který rozhodně využijte.
Tip – Od nácků můžete získat jejich vybavení, tedy MP40 (viz CoD1), STG44 (viz CoD1) a dokonce Panzerschreck (viz CoD1 UO).
Vyčistěte oblast a postupujte přes první přístupnou budovu dál. Na dalším dvoře opět postřílejte nácky, přičemž vlevo za kontejnerem můžete najít další Panzerschreck. Ten se dá později sehnat na mnoha místech po základně. Postupujte přes garáž a bránu do další části základny. Probojujte se do velké budovy s vlajkou. Uvnitř v patře na stole najdete Intel (1/3 – 19/42) ale Steiner tu nikde není. Vyjděte zase ven a pokračujte přes dvůr. Dostanete dýmovnice.

Značkovač minometné podpory

– Klasická dýmovnice s oranžovým kouřem. Slouží k navádění minometné podpory. Vaši minometčíci pošlou na místo kouře několik minometných granátů.
– Dým musí být venku. Na dým v budovách minometčíci reagovat nebudou.
– Munice 4

Pomocí dýmovnic likvidujte opevnění nepřítele a přes budovy (poskytují dobré krytí) se probíjejte vpřed. V hangáru s raketou najdete v boční místnosti Intel (2/3 – 20/42).
Před vámi je poslední areál tvořící dlouhou cestu na jejímž konci je opevnění spojené mostem na němž je kulomet. Postupujte opatrně, využívejte krytů a přibližujte se k levé budově, kam vpadněte. Postřílejte nácky v patře a přes most vstupte do protější budovy. Tady najdete namyšleného Steinera, který postřílel vlastní lidi a teď vám rozkáže, abyste ho vzali k Dragovichovi.

Zpátky u lodi Kravchenko popravuje Německé zajatce, zatímco Dragovich a Steiner zamíří do lodi pro Novu 6. Následujte je. Dostanete pistoli Tokarev TT-33 (+ baterka). Projděte lodí, zatímco Steiner vysvětlí Dragovichovi význam plynu Nova 6. Otevřete dveře a směřujte do velkého sálu. Jenže Dragovich zradí a jeho lidé vás zajmou, aby otestovali účinnost plynu. Petrenko v hrozných bolestech zemře. Vás před popravou zachrání útok Britů, jenže ti také hledají Novu 6, takže se vás pokusí zabít. Popadnete samopal PPSh-41, se kterým se spolu s posledními věrnými soudruhy (Nevski a Tvelin) ubraňte. 
Tip – Od Britů si můžete vzít Sten (viz CoD1).
Probojujte se přes Brity zpátky do sálu. Tady nastražte nálož na raketu s plynem. Započne limit 03:00 do opuštění lodi. Střelte na konstrukci podpírající raketu, aby spadla a vylezte nahoru. Prostřílejte se na palubu a utíkejte na záď. Venku bojují Britové s Dragovichovými lidmi. Hned vedle schodiště na vršek zádi leží u zavřených vrat Intel (3/3 – 21/42). Běžte nahoru, kde postřílejte poslední nepřátele a slaňte se po provazu dolů na břeh. Utečte než dojde k explozi.

 

Kapitola 9 – Victor Charlie
(Mason)
9. února 1968 – DMZ, Vietnam

Zpátky v kůži Masona. S Woodsem míříte vrtulníkem do oblasti, kde má být Kravchenko ale vrtulník se zřítí na vodní hladinu. Popadnete starou dobrou pistoli M1911, se kterou zmákněte dva Vietnamce před kokpitem. Vrtulník se potopí a vy rychle otevřete dveře (QTE), v čemž vám pomůže Reznov. Držte se pod hladinou a připlavte k lodi kde si vezmete Vietnamce jako lidský štít. Jeho útočnou puškou AK-47 pokoste ostatní VC.
Tip – Během držení živého štítu má AK-47 neobvyklých 80 nábojů. Pak se kapacita vrátí do normálu.
Kalach si necháte. Doplavte na břeh a společně s Woodsem a Reznovem pokračujte džunglí. Reznov se od vás oddělí a tak s Woodsem postupujte korytem řeky až k jezeru, kde vytasíte nůž.

Nůž SOG

– Nůž užívaný jednotkou SOG. Použijete ho pouze v této kapitole na tichou likvidaci VC v chatrčích.
Tutorial – SOG nůž můžete použít jako standartní zbraň jen dokud nezabijete vaše cíle.

Potopte se, připlavte k lodi a tiše zlikvidujte VC. O kus dál se s vámi sejde Bowman,  pak Woods naplánujete přepadovou akci vesnice Viet Congu a zase se rozejdete. Na hráz pod vodou upevněte nálož C4 a následujte Woodse do chýše. Zdejší VC o vás nevědí. Tiše zapíchněte spícího vojáka (Woods sejme druhého) a ve vedlejší místnosti za rohem najdete Intel (1/3 – 22/42). Tiše sejměte VC co pojídá rýži a opusťte chatrč. Z vody připevněte druhou nálož C4 a plavte k další chatrči. Projděte jí a vyskočte na břeh. Tady se k vám opět připojí Bowman. Odpalte nálože, čímž vyrušíte vojáky ve vesnici.

Popadnete Commando (+ granátomet), sniperku WA2000 (viz CoD6 MW2) a granáty Frag. Zaútočte na vesnici. Kombinace sniperky a útočné pušky je zpočátku ideální. Granátometem vyčistěte domy a sniperkou sejměte vzdálené cíle.
Tip – V domě po levici je na bedně pár granátů a u okna jsou opřeny kulomety RPK. Vezměte kulomet místo útočné pušky.
Vyčistěte vesnici, přičemž v malé chýši na rohu najdete Intel (2/3 – 23/42). Na molu sejmou kolegu co nesl raketomet, popadněte jeho Grim Reaper a zničte s ním pontony na řece, kde má Viet Cong protivzdušný ZPU-4. Dorazí váš vrtulník a pomůže vám. Postupujte přes velký dům dál. Na svahu mají VC kulomet.
Tip – Můžete kulomet elegantně zničit raketometem Grim Reaper.
Kulometu se můžete zmocnit ale těžko bude na koho střílet. 

Kulomet Type 92, Dvojitý (SZ)

– Starý známý Japonský kulomet Type 92 ve dvojitém provedení. Účinnost je ohromná, nicméně mířidla jsou celkem slabá.
– Samostatný kulomet Type 92 byl často k vidění v CoD 5 WaW.
Tip – Kulomet je použitelný jen v této misi avšak není na koho střílet.

Postupujte podél chatrče až na konec mýtiny, kde je vchod do tunelů. Vlezte tam. Od Woodse dostanete revolver Python (+ baterka). Vydejte se tunelem dál společně s kolegou Swiftem. Narazíte na Reznova, který se k vám připojí ale po chvíli Swifta zabijí. Ve velké místnosti plné Vietnamců na stole leží další Python. S Reznovem odtlačte skříň a pokračujte tunelem. Na křižovatce zahněte vlevo, neboť v částečně zatopené chodbě leží Intel (3/3 – 24/43). Na konci tunelu otevřete dveře do úkrytu Kravchenka. Ten tu však není. Reznov si přehraje Kravchenkův záznam o testování Novy 6. Jakmile vykopnete dveře abyste odešli, ukryté nálože v místnosti explodují a tunel se začne hroutit! Rychle utíkejte stále vpřed, prohrabejte se kamením, prorazte stěnu (QTE) a vylezte ven na útes. Tady si vás vyzvedne vrtulník s Woodsem.

 

Kapitola 10 – Místo havárie
(Mason)
11. února, 1968 – Laos

Je čas prozkoumat sestřelené Sovětské letadlo, které mohlo vézt Novu 6. S sebou máte útočnou pušku Commando (+ ACOG), bročku KS-23 a Frag + Flashbangy. Projděte táborem US vojáků, z bedny před molem (vlevo) vyzvedněte Intel (1/3 – 25/42) a naskočte do člunu, kde se chopíte řízení.

Vozidlo – Bojový člun

– Člun slouží k přepravě po řece. Během jízdy můžete střílet kulometem (hrozí přehřátí) a raketami, které ovládá Woods a Bowman.
– Oba kámoši mají Grim Reapery a tedy jen 4 rakety v zásobníku. Rakety však opětovně nabíjejí, takže nemá smysl šetřit munici.

Vyrazte po řece a cestou likvidujte nepřátele. Pozor si dejte na ZPU děla na náklaďácích jedoucích po útesech. Až zničíte ty v první oblasti, spojenci prorazí bránu. Plujte skrz a podél věží, které ničte raketami. Narazíte na další pojízdné ZPU a spoustu jiných opevnění. Na závěr kousek za pevností se vám postaví nepřátelský PT člun. Zničte ho ale přední střelec u kulometu zemře.

Pokračujte po klidné řece džunglí a dál ke břehu. Odtud půjdete pěšky. Jen pár metrů od břehu na cestě leží Intel (2/3 – 26/42). Vydejte se proti proudu řeky a cestou zabíjejte VC jednotky. Pozor si dejte na snipery na stromech. Až vyčistíte blízké okolí, bude dobré si obstarat sniperku Dragunov. Na kopci uvidíte jak Ruské vrtulníky zničí vaši leteckou podporu a do ruin pod vámi vysadí Spetsnaz jednotky. Postřílejte je a pokračujte na kopec k letadlu. Po křídle vyjděte nahoru (pomalu, jinak spadnete) a odtud opatrně seskákejte k trupu. Asi na druhém stupni, který je rudě ozářen ohněm leží Intel (3/3 – 27/42). Vlezte do trupu, ale namísto Novy 6 (ta je zničená) najdete v bedně akorát mapu a China Lake. Z kokpitu uvidíte, že sem míří další vojáci.
Krize – V kokpitu jste dost na ráně. Využijte granátomet a likvidujte skupiny nepřátel. Zaměřte se i na čluny co přijedou.
Bohužel, objeví se vrtulník Mi-24 Hind a vrak letadla sestřelí. Zřítíte se až dolů! Popadnete pistoli M1911, jenže je bez munice a vojáci vás odzbrojí. Vzápětí dorazí sám Dragovich s Kravchenkem a omráčí vás.

 

Kapitola 11 – WMD
(Kapitán Mosely)
18. února 1968 – Beale AFB, Kalifornie

Jako pilot Mosely nasedáte na letecké základně v Kalifornii do speciálního letounu SR-71 Blackbird s kódovým označením Big Eye 6. Zapněte motory a vzlétněte (QTE).

Nyní jako major Neitsch, operátor letounu, sledujete na obrazovce tým Kilo One vedený Hudsonem. Nejprve ho vyhledejte a poté jej pošlete na cílovou destinaci k budově. Po cestě se začne blížit nepřátelský konvoj, takže pošlete jednotku do budovy.

V roli Hudsona máte pistoli M1911 (+ tlumič), AUG (+ tlumič, + optika) a Frag + Flashbangy. Do budovy vtrhnou vojáci, takže je spolu s Weaverem a dalšími (Brooks a Harris) okamžitě postřílejte. Někteří mají FAMAS (viz CoD6 MW2).

Útočná puška AUG

– Silná útočná puška se stabilně vysokým poškozením.
– Varianta AUG HBAR (lehký kulomet) se objevila už v CoD 6 MW2.
– Doplňky – Tlumič, ACOG, Optika
– Poškození 90-80
– Munice 30 / 660
– Nabíjení 3,05s

Zpátky v kůži operátora Neitsche pošlete jednotu na svah nad budovou. Nechte je zaútočit na pár nepřátel a postupujte dál. Během přesunu vás překvapí skupina nepřátel – rychle nařiďte jednotce, aby se ukryla. Až bude čistý vzduch, pošlete je do budovy.

Zase role Hudsona. Vnikněte do budovy a vyčistěte ji. V hlavní hale pod zábradlím je na skříni Intel (1/3 – 28/42). Až zlikvidujete vojáky, položte na rozvodnou síť nálož a odpalte ji. Tím odstřihnete váš finální cíl.

Znovu v kůži operátora Neitsche pošlete jednotku na sever na cílový bod k útesu.

 

(Hudson)
18. února 1968 – Yamantau, SSSR

Jste zalezlí v křoví. Počkejte až projdou vojáci a zvedněte se. Namísto Coltu M1911 máte Kuši (+ variabilní optika, + explozivní šípy). Přibližte se k budově, když z ní vyjde strážný se psem. Okamžitě zalehněte a nechte je projít.
Krize – Pokud se prozradíte, bude nutné je zabít.
Postupujte ke stožáru a zahákněte se za zábradlí. Pomalu se slaňte níž (QTE). Tady se opět zahákněte a dole proskočte oknem, přičemž postřílejte vojáky uvnitř. Po můstku sejděte dolů k lesu a vydejte se po svahu ke stanici.
Tip – Pomocí kuše můžete tiše zlikvidovat všechny vojáky v okolí stanice. Pokud se prozradíte, využijte explozivní šípy.
Na cestě u základny sejměte dvojici chlápků, pak u stanice tři vojáky u garáže, další dva vzadu u zdi budovy, dva vpředu u cisterny (střela do nádrže způsobí explozi), jednoho na střeše budovy, další ve skladu, jeden chodí okolo buldozeru a poslední pod schodištěm na můstku.
Tip – Ve skladu leží kulomet HK21, brokovnice KS-23, pistole CZ75 a flashbangy.
Tip – Vezměte si kulomet HK21. Pořádná palebná síla přijde vhod.
Sejděte dolů ke dveřím budovy, přestřelte panty a vstupte. Weaver nožem sundá jednoho chlápka a vy pokračujte do hlavní budovy. Tady se nevyhnutelně prozradíte a strhne se přestřelka. Postřílejte vojáky a v šatnách v patře si vezměte Intel (2/3 – 29/42). Dole na panelu vytrhněte kabely, čímž odpojíte radar základny. Postupujte ven na můstky, když do budovy střelí raketometčík (nevyhnutelně) a to spustí lavinu. Navíc Harris spadne do propasti.
Krize – Nesmíte meškat ani vteřinu. Urychleně přeskočte díru na můstku, utíkejte po útesech za kolegy a na konci útesu seskočte dolů.

Během letu zapněte padák (QTE) a v pohodě doplachtíte dolů k hlavní základně. Tady se strhne boj. Postřílejte vojáky a přibližte se k základně, když z věže začne pálit kulomet – okamžitě utíkejte do budovy. Probijte se do velkého skladu plného nastražených náloží. Na jednom stole vedle sudu s výbušninami leží Intel (3/3 – 30/42). V kontrolní místnosti nikdo není ale spojí se s vámi Steiner a řekne vám o ostrově Rebirth v Aralském moři. Opět má v úmyslu zradit svoji stranu a varuje před Dragovichovými spícími agenty v USA. Započne odpočet 03:00 do exploze základny. Rychle se probijte z haly ven a na dvůr. Skočte ke kulometu DShK náklaďáku. Zatímco Weaver bude startovat, vy koste útočící nepřátele. Strhne se další lavina ale naštěstí stihnete ujet.

 

Kapitola 12 – Odplata
(Mason)
19. února, 1968 – Laos

Zpět v roli Masona. Už více než týden vás VC drží v provizorní cele v tunelech. Vezmou vás a přivedou ke stolu, kde vám jeden Rus představí ruskou ruletu. Bowman odmítne hrát, tak ho utluče. Na řadě je Woods, který má kliku a přežije. Když dostanete revolver vy, sejmete s ním jednoho VC a popadnete jeho pistoli CZ75. Rychle postřílejte všechny přítomné, nicméně Rus uteče. Popadnete útočnou pušku AK-47 a granáty Frag. Vydejte se společně s Woodsem za Rusem. Probijte se další místnosti tunelového systému. Cesta se tu větví, přičemž tunel dole má několik bočních místností se zbraněmi.
Tip – V první boční místnosti spodní cesty jsou AK47, pistole Makarov, RPG a nová útočná puška Galil. V druhé boční místnosti jsou další AK47 a brokovnice Olympia (tu nosí i někteří VC v tunelech). Obě nové zbraně si vezměte.

Útočná puška Galil

– Silná útočná puška používaná Ruskými Spetznas s poměrně velkým zásobníkem a přesností.
– Doplňky – Reflex, ACOG, Masterkey, Větší zásobník, Dvojitý zásobník, IR optika.
– Poškození ?
– Munice 35 / 350
– Nabíjení 3,8s

Brokovnice Olympia

– Brokovnice na pouhé dva náboje. Při střelbě ze zálohy dobrá ale jinak hrozí velké potíže. Rozhodně to není zbraň na prudký bezhlavý útok.
– Poškození 50-15 x8
– Munice 2 / 50
– Nabíjení 3,9s
– Penetrace – Nízká

S bročkou se probijte skrze tunely až do velkého sálu, kde nepřátelé útočí i ze skály nahoře. Všechny zlikvidujte a vpravo z polic vezměte Intel (1/3 – 31/42). Pokračujte k východu, kde narazíte na toho Rusáka – dostaňte ho. Pak s Woodsem vylezte z tunelů ven.

Pod vámi je tábor s helikoptérou a hromadou nepřátel.
Tip – Na bednách okolo tábora jsou další bročky Olympia a také samopal Uzi. Berte ho místo bročky.

Samopal Uzi

– Malý samopal s velkou rychlostí střelby ale velmi nízkou přesností.
– Už v CoD 4 MW1 se objevila varianta Mini-Uzi, která je podobná, ale menší.

– Doplňky – ACOG, Větší zásobník
– Poškození ?
– Munice 32 / 320
– Nabíjení 3,25s
– Penetrace – Nízká

Pomocí Uzi postřílejte posádku tábora. Na stole u stanu je Intel (2/3 – 32/42). Nyní naskočte do vrtulníku.

Vozidlo – Vrtulník Mi-24A

– Pokročilý Sovětský bojový vrtulník disponuje silným kulometem a raketami. Celkem 8 raket, čtyři v každém raketometu, přičemž po vystřílení lze rakety opětovné nabití.
Tutorial – Během letu nelze měnit výšku, ta se pohybuje sama tak, abyste do žádné překážky (strom, věž…) nemohli narazit. Měníte pouze pohyb vpřed, vzad a do stran plus otáčení.

Vydejte se po řece a likvidujte nepřátelské cíle (lodě, náklaďáky, ZPU děla, věže…). U tábora narazíte i na vrtulník Mi-8 HIP, který sestřelte.
Krize – U spáleného svahu najdete jeskyni s raketometem SAM – zlikvidujte ho rychle, než vás sestřelí a manévrujte, abyste se vyhnuli raketám.
Narazíte na velkou základnu NVA – postarejte se o klíčové body, včetně věže a ZPU na mostě. Pokračujte úzkou soutěskou za kterou vás napadnou dva bojové vrtulníky Mi-8. Opatrně je zničte. Poté zamiřte přes džungli k hledanému komplexu Kravchenka.

Po přistáni si všimněte zbraní u beden, je zde kulomet RPK, Olympia i Galil. Pokračujte džunglí, probijte se k jeskyni a vstupte dovnitř. Jeden z vojáků má AK47 s plamenometem a až ho dostanete, Woods vám poradí plamenomet využít.
Tip – Na čištění jeskyně si obstarejte Uzi a případně plamenomet na AK47.
Vyčistěte sál a tlačítkem otevřete cely vězňů. V jedné najdete Reznova! Opět přežil. Následujte ho do hlavního sálu jeskyně, kde za okny v patře je vidět sám Kravchenko. Vlevo u generátoru (nedaleko slepého tunelu) je na bedně Intel (3/3 – 33/42). Probijte se do patra a vpadněte do místnosti. Kravchenko vás zmlátí ale Woods ho propadne, probodne nožem a strhne do okna, ovšem vzápětí dojde k explozi granátu.

 

Kapitola 13 – Rebirth
(Mason)
23. únor 1968 – Ostrov „Rebirth“, SSSR

S Reznovem přijíždíte na ostrov, kde sídlí Steiner. Nemáte nic, jen Ruce. Otevřete dveře a zblízka zabijte chlápka před vámi. Seberete mu sekeru.
Tip – Pokud se prozradíte, přiběhne nekonečná horda vojáků a sejmou vás.

Ruce

– Ruce jsou prostě vaše ruce ale protože nemáte nic, jsou prázdné a počítají se jako zbraň.
– Nedají se volně použít k útoku.

Tomahawk

– Sekera k boji zblízka. Využijete ji pouze v této kapitole na tichou likvidaci nepřátel v přístavu.
Tutorial – Tomahawk můžete použít jako standartní zbraň jen dokud nezabijete vaše cíle.

Hned vlevo vedle kontejneru kterým jste přijeli leží Intel (1/3 – 34/42). Následujte Reznova a kryjte se před světlometem vrtulníku. Reznov vás provede ke kontejnerům a dále k uličce v níž sejměte vojáka. Seberete mu AK74u a pokračujte. Dejte pozor na další vrtulník a zamiřte po schodišti kolem útesu. Vylezte po žebříku a útokem zblízka shoďte dolů chlápka. Seberete mu brokovnici KS-23. Vysápejte se až na střechu, kde uvidíte, že CIA podniká útok na ostrov. Následujte Reznova přes střechy až k výtahové šachtě kde sešplháte na kabinu. Reznov otevře poklop a vy postřílejte maníky v kabině. Seskočte dolů a ocitnete se v laboratořích.
Postupujte opatrně, protože nepřátel je tu všude plno. Využívejte laboratoří ke krytí.
Tip – Někteří nepřátelé nosí AK-74u s novým doplňkem – granátometem.

Výbava – Granátomet Tishina

– Granátomet používaný pouze na AK-74u. Svým účinkem zcela odpovídá granátometům M203 a GP-25.
– Poškození 256 (800-120 exploze)
– Munice 1 / 10

Čistěte chodby i místnosti (v některých leží další AK-74u a KS-23) a probijte se do velké laboratoře s prosklenou kapslí uprostřed. V kapsli leží na stole Intel (2/3 – 35/42).
Tip – V kapsli je též nádrž s Novou 6. Pokud do ní střelíte, plyn se uvolní, načež se dveře kapsle uzavřou, aby plyn neunikl ven.
Postřílejte vojáky a směřujte k laboratoři Steinera. Vyrazte dveře a vtrhněte dovnitř. Reznov ho zmlátí a navzdory varování Hudsona, který dorazil do místnosti za okny, ho zastřelí.

(Hudson)
23. února 1968 – Ostrov „Rebirth“, SSSR

O 20 minut dříve / Agenti Hudson a Weaver / Na jižní straně ostrova
Jedete v transportéru BTR-60 a střílíte z děla.

Dělo na BTR-60 (SZ)

– Dělo na transportéru, které kombinuje dvě zbraně. Konkrétně těžký kulomet NSV a granátomet MK 19. Umožňuje tedy střílet kulometem i vrhat granáty.

Během jízdy městem likvidujte cíle. Snažte se využít explozi aut k zabití okolních vojáků. Jakmile přejedete most, trefí vás raketa vrtulníku Mi-8 a jízda ulicemi skončí. Vysypete se živí ale aby toho nebylo málo, Rusové vypustí Novu 6 do ulic. Vezmete si masku
Tutorial – Maska na rozdíl od vás nemá autoheal, čili každý zásah se počítá a čím více bude maska poškozená, tím horší výhled vinou prasklin budete mít. Pokud se maska rozbije, plyn vás zabije.
S sebou máte novou útočnou pušku Enfield (+ IR optika, + masterkey), kulomet HK21 (+ bubnový zásobník) a granáty Frag.

Útočná puška Enfield

– Pokročilá útočná puška se stabilně velkou účinností. Má však mizernou přesnost, což je její značná nevýhoda.
– Doplňky – Masterkey, IR optika.
– Poškození 90-80
– Munice 30 / 360
– Nabíjení 3s
– Penetrace – Střední

Krize – Využívejte optiku, abyste rozeznali nepřátele i přes plyn a jen velmi opatrně (více než kdy jindy) postupujte ulicemi městečka.
Projděte přes jeden barák a postupujte k druhému na konci ulice. Těsně před ním je po pravici jeden přístupný dům a v něm na polici v kuchyni leží Intel (3/3 – 36/42). Postupujte do patra domu, přeskočte na sousední střechu a směřujte okolo dvorku dál na ulici. Tady vás napadnou dva vrtulníky Mi-8. Někde poblíž leží raketomet – seberte ho.

Raketomet Strela-3

– Sovětský raketomet schopný zaměřit techniku (vrtulník) naváděnou raketou. Zaměření chvíli trvá a je doprovázeno zvukovým signálem.
– Bez zamíření je raketomet nepoužitelný, takže ho nelze využít proti pěchotě.

– Poškození 1000 (175-25 exploze)
– Munice 1 / 2

Raketometem zaměřte a sestřelte oba vrtulníky. Potom pokračujte přes hřiště a ulici ke svahu u kostela, kde se sejdete s Weaverem. Tady už plyn není a masku sundáte. Uff…

U beden tu leží několik AK74u a kulomety RPK. Sejděte dolů a probijte se do základny. Postupujte opatrně a dávejte pozor na chlápky na střeše. Uvnitř vyčistěte vstupní halu a postupujte do suterénu do laboratoří.
Tip – Vyjdete v oblasti u výtahu, kudy procházel i Mason.
Zamiřte do laborky s kapslí s Novou 6 a tlačítkem otevřete dveře. O pár místností dál uvidíte přes sklo jak Mason zabijí Steinera. Nikoli Reznov! Reznov je pouze halucinací v mysli Masona a zemřel už při útěku z Vorkuty. S Weaverem rozrazíte sklo a Masona omráčíte. Protože smrtí Steinera je Mason jediným, kdo zná význam čísel a ví, kde je vysílací stanice pro aktivaci spících agentů a odpálení Novy 6 v USA, je nutné ho vyslechnout.

 

Kapitola 14 – Odhalení
(Mason)
25. února 1968 – Místnost 9

Hudson s Weaverem pokračují ve vašem výslechu. Hudson se jej rozhodne řešit osobním setkáním s tím, že vás pustí, ale omráčíte ho. Opusťte místnost na chodbu.
Tip – Po výslechu a elektrošocích se potácíte a vidíte rozmazaně.
Běžte do dveří na konci chodby. Na křižovatce mrkněte doleva, kde na automatu s cigáry leží Intel (1/3 – 37/42). Poté postupujte přes místnost s lůžky. Na další chodbě mrkněte doprava kde je v koši u zavřených dveří Intel (2/3 – 38/42). V konferenčním sále uvidíte všude Reznova. Jděte přes místnost s kouřem, kde se vám vybaví start Sojuzu až do kanceláře, kde na stole vlevo leží na stojanu s dokumenty Intel (3/3 – 39/42).

V kontrolní místnosti vás dožene Hudson a udeří vás. Znovu vám vysvětlí, co jste viděli, tedy že jste byli ve Vorkutě naprogramování MK-Ultra pomocí k zabití prezidenta Kennedyho, což se vám také povedlo. Nicméně Reznov využil vašeho stavu a do vaší mysli převedl vlastní touhu po pomstě, tedy že je nutné zabít Dragoviche, Steinera a Kravchenka. Vzpomenete si, že Dragovich o vysílací stanici mluvil a že je na lodi Rusalka, kterou jste před lety viděli na Kubě.

 

Kapitola 15 – Vykoupení
(Mason)
26. února 1968 – Mexický záliv

Společně s Hudsonem jste ve vrtulníku a přilétáte k Rusalce. Bude do drsné ale jde o všechno.

Vozidlo – Vrtulník Huey

– Systém ovládání vrtulníku Huey je podobný jako u Ruského vrtulníku. Máte však dvojitý kulomet a dva raketomety, které není třeba nabíjet. Palebná síla je díky tomu ohromná.
Tutorial – Během letu opět nelze měnit výšku, ta se pohybuje sama tak, abyste do žádné překážky nenarazili.

Postřílejte cíle na Rusalce a zamiřte na záď. Tady přistane tým Weavera, který následně kryjte. Střílejte po útočnících a kryjte jeho postup až k přídi lodi. Poté se objeví nepřátelský vrtulník – sestřelte ho. Sice vás nevyhnutelně poškodí, ale je čas přistát, takže zamiřte na záď. Po vystoupení zkontrolujte výbavu. Máte útočnou pušku FAMAS (+ reflex, + dvojitý zásobník), novinku MAC11 (+ bod, + větší zásobník) a Frag + Flashbang.
Tip – U spadlého vrtulníku leží MAC11 (+ akimbo).
Unikátní zbraň (Stoner63) – Pod spadlým vrtulníkem (těsně mezi vrtulí a kabinou) leží najdete nový kulomet Stoner63 (+ větší zásobník).

Samopal MAC11

– Malinký samopal připomínající Uzi. Je velice rychlý ale bohužel strašně nepřesný a s malým zásobníkem. V těsných prostorách lodi ale nadělá velkou paseku.
– Doplňky – Bod, Akimbo, Větší zásobník.
– Poškození ?
– Munice 20 / 600
– Nabíjení 2,8s
– Penetrace – Nízká

Kulomet Stoner63

– Mocný kulomet s velkou účinností avšak malým zásobníkem (což naštěstí vynahradí doplněk)
– Doplňky – Větší zásobník
– Poškození ?

– Munice 30 / 600
– Nabíjení 3,8s
– Penetrace – Střední

S novými zbraněmi postupujte přes palubu až k otevřenému kontejneru. Pod jeho otevřenými dveřmi leží v rohu Intel (1/3 – 40/42). Zaútočí dva vrtulníky Mi-8 HIP ale jen kousek před vámi leží raketomet Valkyrie. Popadněte ho a vrtulníky sestřelte. Potom se probijte k přídi a vstupte do lodi. Zamiřte do podpalubí, projděte šatnou a ocitnete se v kontrolní místnosti. Je tu stůl a pod ním balíky papíru, mezi kterými leží pěkně ukrytý Intel (2/3 – 41/42). Dojdete do doku, kde bojuje Weaverova jednotka. Využijte vyvýšené pozice vlevo na můstcích a zlikvidujte vojáky. Pak se s Hudsonem a Weaverem sejděte u doku. Zatímco flotila US vyrazí zničit Rusalku, vy a Hudson zamíříte k podmořské základně.

Doplavte k otvoru a vylezte do základny.
Tip – Hned v šatnách je dost zbraní včetně útočné pušky Galil, AK74u a pistole CZ75.
Pokud ale máte munici do MACu a Stoneru bude lepší si je nechat. Postupujte do velkého doku. Vyčistěte ho (můžete využít vyšší patro pro lepší pozici) a postupujte do druhého doku, který opět vyčistěte. Pokračujte chodbou a po schodišti do patra. Tady dojde k explozi a část základny se zatopí. Vyplavte nahoru.
Tip – U zamčených dveří na konci můstku první zatopené místnosti leží vytuněné AK74u (+ granátomet, + reflex).
Vyšplhejte po žebříku, nad kterým je další hromádka zbraní (CZ75, RPK, AK74u a Galil). Přes polozatopené chodby směřujte dál až do velké monitorovací místnosti. Pobijte nepřátele v přízemí a běžte po schodech do patra. U oken je pár stolů a pod jedním leží poslední Intel (3/3 – 42/42). Narazíte tu na pár obrněných vojáků (jako ve Vorkutě), přes které se probijte až k panelu a vypněte vysílání! Vzápětí vás ochromí exploze a překvapí vás Dragovich. Hudson ho postřelí. Rychle Dragoviche chyťte (QTE) než vás oba zabije a srazte dolů, kde ho uškrťte (QTE). Rychle následujte Hudsona přes chodby ven. Brzy vyplavete na hladinu, kde už čeká US flotila.

 

Ostatní

Během pobytu v herním menu se uvolněte (opakované mačkání mezerníku) a pak můžete aktivovat CIA počítač v koutě. Pomocí příkazu „help“ si zobrazte další příkazy, které lze použít. Zpočátku jste přihlášeni jako Alex Mason ale můžete si zobrazit jména dalších uživatelů a pokud rozluštíte i jejich hesla (vodítka často poskytnou další maily nebo informace z intelů), můžete se příkazem „login“ přihlásit jako někdo jiný.
Za každého uživatele si můžete nechat zobrazit textové zprávy (maily mezi postavami) a obrázky (většinou artworky jednotlivých misí).  
Tip – Příkazem „zork“ si zapnete starou textovou sci-fi adventuru.

Alicia


 

Zombies

Zombie mód se vrací. Přináší řádku nových map a samozřejmě vše v prostředí BO1, to znamená nové zbraně, nové bonusy a kopec dalších novinek.

 

Zombies – 1 Kino der Toten

První základní mapa Zombíků je zasazená do opuštěného kina v Berlíně (za druhé světové války). Jedná se o klasickou mapu, ideální na seznámení se se Zombies módem v prostředí BO1. Také se vrací známá čtveřice druhoválečných hrdinů.
Tip – Pokud aktivujete všechny 3 meteoritické kameny, tak začne hrát píseň 115 od Eleny Siegman.
1. kámen – Na počátku v rohu před kinosálem (velké dvojité dveře)
2. kámen – V patře levého křídla v polici,
3. kámen – V přízemí pravého křídla v šatně s figurínami.

Hrdinové
Tank Dempsey (Americký válečný fanatik).
Nikoli Belinski (Sovětský milovník vodky).
Takeo Masaki (Japonec posedlý ctí).
Edward Richtofen (Německý šílený doktor).

 

Zombies 2 – „Five“

Tato mapa se odemkne po dokončení kampaně BO1.
Druhá mapa je zasazená do bunkru pod Pentagonem. Přežívat bude čtveřice nových hrdinů, tedy s vlastní sadou hlášek. Mapa nabízí řadu známých věcí, včetně elektřiny a teleportů. Přináší ale novinku v podobě Zloděje, monstra, které vám může ukrást právě drženou zbraň.
Tip – Pokud aktivujete všechny 3 červené telefony, začne hrát píseň „Won’t Back Down“ od Eminema.
1. telefon – V rohu v chodbičce vedle startovní místnosti
2. telefon – V laboratoři u aktivační páky pro zapnutí proudu
3. telefon – V „Panic Room“, která je přístupná po zapnutí proudu, zvýšení DEFCON statusu na úroveň 5 (páky válečné místnosti) a po průchodu teleportem.

Hrdinové
John F. Kennedy (Prezident USA).
Robert McNamara (Bezpečnostní poradce USA).
Richard Nixon (Vice-prezident USA).
Fidel Castro (Premiér Kuby).

 

Zombies 3 – Dead Ops Arcade

Tato mapa se odemkne když po uvolnění se v hlavním menu zadáte počítače příkaz „DOA“.
Speciální utajená mapa je ve stylu starých arkádových automatů a hráč hru sleduje svrchu kdy pouze pohybuje hrdinou a určuje směr střelby.
Level má celkem 40 místnosti, které přicházejí postupně a jsou rozděleny dle prostředí (ostrov, nádvoří, vězení, jeskyně, tržiště, město, ulice, továrna, les a tropy). Zombie nepřátelé jsou různí, stejně jako spousta časově limitovaných zbraní a power-upu, jež můžete sbírat.
V levelu 40 se jako boss ukáže obří opice Cosmick Silverback.

Hrdinové
Náhodný CDC agent
Náhodný Zelená baret
Náhodný Spets
Náhodný Op 40 voják


 

DLC 1 (25. března 2011) – First Strike

4 nové MP mapy (Berlin Wall, Discovery, Kowloon a Stadium)
1 Zombie mapa (Ascension).

 

Zombies 4 – Ascension

První DLC mapa. ???

Hrdinové
Tank Dempsey (Americký válečný fanatik).
Nikoli Belinski (Sovětský milovník vodky).
Takeo Masaki (Japonec posedlý ctí).
Edward Richtofen (Německý šílený doktor).

 

DLC 2 (2. červen 2011) – Escalation

4 MP mapy (Zoo, Convoy, Hotel, Stockpile)
1 Zombie mapa (Call of the Dead).

 

Zombies 5 – Call of the Dead

Druhá DLC mapa. ???
Tentokrát je čtveřice hrdinů tvořena skutečnými herci, kteří namluvili sami sebe.

Hrdinové
Sarah Michelle Gellar (Buffy z Přemožitelky upírů)
Robert Englund (Fredy Kruger z Noční můry v Elm Street)
Michael Rooker (Henry z Portrétu zabijáka)
Danny Trejo (Machete)

 

DLC 3 (28. červenec 2011) – Annihilation

4 MP mapy (Hangar 18, Silo, Hazard, Drive-In)
1 Zombie mapa (Shangri-La).

 

Zombies 6 – Shangri-La

Třetí DLC mapa. ???

Hrdinové
Tank Dempsey (Americký válečný fanatik).
Nikoli Belinski (Sovětský milovník vodky).
Takeo Masaki (Japonec posedlý ctí).
Edward Richtofen (Německý šílený doktor).

 

DLC 4 (22. září 2011) – Rezurrection

4 staré Zombie mapy z CoD5WaW (Nacht der Untoten, Verrückt, Shi No Numa, Der Riese)
1 nová Zombie mapa (Moon).

 

Zombie 7 – Moon

Čtvrtá DLC mapa. ???

Hrdinové
Tank Dempsey (Americký válečný fanatik).
Nikoli Belinski (Sovětský milovník vodky).
Takeo Masaki (Japonec posedlý ctí).
Edward Richtofen (Německý šílený doktor).