Zatímco moderní série je v plném proudu, chlapci z Treayachu navazují na World at War a zahajují sérii Black Ops. Jde o sérii, která do CoD vnese mnoho kontroverze ale také nových nápadů. První díl sleduje operace během Studené války a krom velmi pestrého prostředí nabízí i hutnou propagandu naší úžasné země. Poučme se prostřednictvím tohoto veledíla o tom, kterak jsme spasili svět. Více už náš obvyklý host.
Vy si teda fandíte. Je jasné, že propaganda USA potažmo Západu je v počítačových hrách přítomna. Je to médium, které oslovuje především mladší publikum, tudíž sofistikovanost propagandy nemusí být nijak vysoká. Black Ops se dá považovat za krále propagandy počítačových her, ale o tom si ještě povíme. Začneme klasicky. Black Ops určitě příjemně překvapil zasazením do hned několika válečných konfliktů během Studené války. Užívala jsem si různá prostředí i různé druhy nepřátel. Celkem povedený je i příběh. Nápad s vědci a experimenty je sice neustále omílané klišé, ovšem díky mučení a psychóze hlavního hrdiny je jádro příběhu poutavě podané.
Přímo na poli válečném však Black Ops těžce pohořel svým pojetím, neboť tak přehnaně křečovitý Rambo styl v CoD sérii ještě nebyl. Black Ops mohla být skvělá parodie na akční filmy osmdesátých let. V momentech, kdy v džípu neohroženě projíždíte mezi tanky, na motorce střílíte bročkou jak Terminátor anebo s lidským štítem postřílíte skupinu nepřátel, se úplně nabízí, aby se nějaká postava představila jako John Matrix z Komanda. Jenomže potenciál nasměrovat Black Ops do prostoduchých, ale svým způsobem jedinečných akčních béček, zůstal vinou velké vážnosti a historických událostí nenaplněn. Tady tento moment je důležitý, neboť právě maximální vážnost a snaha o zpracování reálných událostí je styčným bodem úspěšné propagandy.
Náš feministický institut se na propagandu pochopitelně zaměřil, neboť u tohoto dílu CoD je opravdu neskutečně nápadná. Zjistily jsme toto. Propaganda v Black Ops spočívá v poukazování na dokonalou Ameriku, ještě dokonalejší CIA a na zkažený a ničemný Východ plný zloduchů, kteří kooperují dokonce i s největšími zrůdami Třetí říše. Při zapnutí mozku a ověření si reálných historických poznámek si jistě všimnete, že ty největší vědátorské zrůdy 2. světové války skončily ve skutečnosti v USA, kde jim bylo dál umožněno pokračovat ve výzkumu (dá-li se tomu zvěrstvu tak říkat). Západní propaganda však vždy byla založena na lži, pokrytectví a plivání vlastní špíny na druhou stranu. Tudíž pokud Amerika někoho z něčeho obviňuje, můžete si vsadit, že inspiraci k tomu našla ve svém vlastním chlívku. Když jsem procházela Pentagonem a nějaký kašpar, tuším, že to byl Kennedyho ministr obrany McNamara ledabyle pronesl, že z tohoto místa byl už několikrát zachráněn svět, málem jsem si smíchy poprskala monitor! Ta neskutečná nabubřelost USA je v Black Ops patrná naprosto stejně jako v reálu. Úžasné. Black Ops není jen hra – to je hotový studijní materiál Americké nadutosti! Propaganda je pak pochopitelně zaměřená na širokou masa hráčů. Odlišit herní reálie od těch historických není nic těžkého, jenže čím více se hra opírá o skutečné události a postavy, tím hůře se ono oddělení provádí. A krom toho, Black Ops je prostá hra útočící na prosté hráče, tedy hráče, kteří jsou propagandou snadno ovlivnitelní – idioti a děti. U akčních her jako je Black Ops se schází hráči s nejnižší mírou inteligence a znalostí. Tohle není strategie, není to adventura, ani taktická střílečka a až vůbec ne nějaká logická hra u kterých se předpokládá, že hráč má něco v palici. Efekty, násilí, zběsilá akce, drsné postavy, nadávky, údernost, bleskové střihy… to všechno jsou prvky, které vystihují Black Ops a zároveň prvky, které nejvíce ocení puberťáci, což je v západní společnosti skupina mladých lidí s vysokou hodnotou egoismu a naopak velmi nízkou, takřka nulovou morálkou. Náš institut nebyl schopný zjistit, do jaké míry měl Black Ops fungovat jako propagandistická hra, nicméně tak skutečně funguje.
Jak bylo řečeno, máme tu obrovský počet střihů a kraťoučkých sotva vteřinových scén. Buď se snaží tvůrci vyvolat v hráčích epilepsii anebo se pokouší zaujmout zdegenerované Americké dětičky s poruchami soustředění. Navzdory tematické provázanosti s mučením hrdiny považuji tuto metodu bleskových animací za těžce nepovedenou. I při obyčejném návratu do menu musíte sledovat scénu, která svým zpracováním nemá daleko od skutečných experimentů s lidským podprahovým vnímáním a vymýváním mozku!
Ale všechny tyhle zvěrstva jsem nějak přetrpěla. Pro inteligentnější hráče připomíná Black Ops cosi jako vtipy o Chucku Norrisovi, které jsou však brány s vážností. Svým způsobem je Black Ops neskutečně hloupá a uhozená záležitost, která mohla uspět, kdyby se nebrala vážně. I tak hra táhne dál příběhem, prostředím a obrovským spádem. Pro někoho možná i touhou pomyslně si odškrtnout další odehraný CoD. Pokud máte masochistické sklony, chcete vidět jak funguje extrémní propaganda USA v počítačových hrách anebo chcete jen poznat, kam až může žánr FPS v AAA hrách klesnout, je Black Ops naprosto jasná volba.
A pak je tu ještě Reznov! Málem bych na něj zapomněla. Návaznost na World at War je v Black Ops přítomna sice jen okrajově (jen přes dvě postavy) ale je tu. O to více Reznov potěšil, aby hned na to zklamal ještě šílenější salvou vlasteneckého řvaní a opakování idiotských frází hodných zfanatizovaného pitomce.
Notebooky z MW jsou v Black Ops nahrazený zlatými kazetkami. V každé misi jsou tři a jejich sebrání odhalí dokumenty týkající se pozadí mise a postav. Takže na rozdíl od MW2 má význam se po sběratelských předmětech pídit, pokud tedy stojíte o další střípky Amerikou znásilněné historie.
Trochu zamrzí, že se Black Ops vrací k pouhým zombie survival misím, které jsou opět přehnaně náročné, nekonečné a vbrzku velice nudné. Je to stejné jako v CoD5.
Co tedy dodat? Treyarch se svoji sérii nevykročil dobrý směrem, ba naopak. Učinil hru originální a pestrou svým prostředím, arzenálem zbraní i dějem, ale selhal ve všem ostatním plus navíc dodal tu hnusnou neskutečně výraznou omáčku Amerického patriotismu, která je pro rozumnějšího hráče buď neskonale směšná nebo neskutečně odporná. Black Ops je jako křeč – spadnete do toho, necháte se paralyzovat tou úderností a pak budete zatraceně rádi, že už je po všem.
Ještě moment, náš institut zaznamenal zajímavý posun v otázce ženských postav. Vůbec poprvé v celé sérii se zde objevuje nepřítel žena! Sice má jen miniaturní roli, je jen o trochu výš než řadový nepřítel, ale zapamatujete si ji snadno.
Proč stojí za to si CoD 7 zahrát?
– Vždycky vás zajímalo jak se dělá USA propaganda.
– Chcete se dobře pobavit tím, za jaké idioty vás tvůrci hry mají.
– Jste blbí jak troky a chcete se poučit o historii z pohledu nejúžasnější země jakou kdy vesmír poznal.
– Máte rádi výlety do různých historických dob a konfliktů.
– Chcete vidět Fidela, Kennedyho a hlavně Reznova!
Hodnocení – 45%
Délka – cca 10h
Kampaň
Souhrnný článek pro postavy, návod a popisy zbraní. Statistiky zbraní byly čerpány z wiki stránek pro CoD sérii a nemusí být zcela přesné.
V návodu jsou popisovány pouze zcela nové zbraně, které v minulých CoD nebyly. Nemá smysl stejné zbraně ukazovat znovu, jelikož se mezi jednotlivými CoD mění jen málo.
BO1 přináší nový gigantický set zbrusu nových zbraní. Pokud si chcete vyzkoušet všechny, je třeba si jejich využití dobře naplánovat, protože mnoho zbraní je k mání pouze ve vybraných kapitolách. Doporučuji se zaměřit na zbraně, které v minulých dílech nebyly a používat především je, jinak si jen stěží vyzkoušíte všechny nové zbraně, co BO1 nabízí. V návodu je uvedeno, kdy se která zbraň vyplatí tak, abyste si mohli efektivně vyzkoušet všechny nové zbraně.
Hlavní hrdinové
Alex Mason (Sam Worthinghton)
– Člen SOG. Zúčastnil se operace na Kubě, ale obětoval se, aby jeho přátelé (Woods a Bowman) mohli utéct. Byl zajat Castrem, který ho předal Dragovichovi jako dárek. Vinou experimentů měl Mason posloužit jako schránka pro kód. Skončil ve věznici Vorkuta, kde se spřátelil s Reznovem a povedlo se mu utéct. Byl vzat zpátky k SOG a zúčastnil se operací na Ruském kosmodromu a hlavně ve Vietnamu. Vzhledem k prožitému utrpení však měl potíže s vnímáním reality a často kolem sebe vídal Reznova, přestože ten už dávno zemřel.
– Za Masona projdete většinu hry, celkem 11 kapitol a půlku 1 další kapitoly
Jason Hudson (Edd Harris)
– Agent CIA a velitel jednotky SOG, přezdívaný kostka ledu. Je to týpek který si hraje na velkého drsňáka ale umí si poradit i v ostré akci. Hudson se zúčastní operací ve Vietnamu, kde je však hned po příjezdu zraněn a posléze se vydává po stopě Projektu Nova společně s Weaverem. Nejprve do Hong Kongu, pak do SSSR a nakonec na ostrov Rebirth.
– Za Hudsona projdete 2 kapitoly a půlku 1 další kapitoly.
Viktor Reznov (Garry Oldman)
– Po událostech v CoD 5 WaW byl Reznov převelen pod Dragoviche a zúčastnil se operace na Antarktidě. Fašistická základna se mu ale stala osudnou. Zradu Dragoviche sice přežil ale skončil jako nepřítel režimu ve vězení Vorkuta.
– Za Reznova projdete 1 kapitolu.
Hrdinové
Frank Woods (James C. Burns)
– Zkušený agent SOG a Masonův přítel. Obvykle velí své skupině s Masonem a Bowmanem. Zúčastní se akce na Kubě, v Ruském raketovém centru a především ve Vietnamu.
– Woods má na těle mnoho tetování, včetně nápisu Semper Fidelis.
– Woods se objeví také v CoD 9 BO2
Joseph Bowman (Ice Cube)
– Člen SOG a Masonův přítel. Podílí se na akcích na Kubě, v Ruském raketovém centru a posléze ve Vietnamu.
Fidel Castro (Gustavo Rex)
– Populární Kubánský vůdce a hlavní cíl agentů CIA. Útok na něj ale odnese „jen“ jeho dvojník.
– Dle Západu pochopitelně zlý diktátor, ale víte jak to chodí, propaganda musí jet i kdyby na chleba nebylo a čím více špíny se na nepřátele kapitalismu nakydá, tím lépe.
Nikita Dragovich (Eamon Hunt)
– Velký záporák zodpovědný za smrt hrdiny Stalingradu Petrenka a za vývoj Projektu Nova. Aby infiltroval Západní složky, postaral se o vymytí mozku Masona, tedy ne že by ho předtím neměl vymytý taky, jen opačnou propagandou. 😀
Lev Kravchenko (Andrew Divoff)
– Dragovichův věrný poskok a velký tvrďák. Lev je horkokrevný cvok, který si libuje v násilnostech.
Grigori Weaver (Gene Farber)
– Zrádce SSSR, který pracuje jako agent pro USA. Weaver má pomoci Woodsovi a jeho lidem sabotovat kosmodrom, ale sám skončí zajat Kravchenkem, který mu vydloubne oko. Později je Weaver zachráněn Masonem a dál se podílí na misi. Společně s Hudsonem se Weaver zúčastní výslechu Clarka, infiltrace Sovětské základny a útoku na ostrov Rebirth.
Daniel Clarke (Gary Oldman)
– Anglický vědec, který pracoval na výrobě Projektu Nova. Jako takový o ní ví dost, ovšem také ví, že když promluví, Dragovich ho zlikviduje.
Dmitri Petrenko (Boris Kievsky)
– Hlavní hrdina z CoD 5 WaW, ovšem tentokrát jen jako vedlejší postava. Společně s Reznovem se zúčastnil akce proti fašistům na Antarktidě, ale zrada od Dragoviche se mu stala osudnou.
Kapitola 1 – Operace 40
(Mason)
17. dubna 1961 – Zátoka sviní, Kuba
S kámošem Woodsem, Bowmanem a kontaktem Carlosem plánujete útok na Castrovo sídlo, když do hospody vtrhnou vojáci. Dojde k boji, takže je rychle zastřelte pistolí ASP. Woods vám hodí útočnou pušku M16 (+ granátomet, + ACOG). Zkontrolujte výbavu. Máte samozřejmě granáty i nůž na útoky zblízka.
Pistole ASP
– Malá pistolka dostupná pouze v této kapitole. ASP je obstojná sekundární zbraň schopná na 2-3 rány skolit nepřítele, nicméně nejde o nic extra.
– Poškození ?
– Munice 7 / 70
– Nabíjení ?
Útočná puška M16
– Solidní Americká útočná puška. Jde o velice běžnou zbraň s možností bohatých doplňků.
– Masterkey (brokovnice) je v BO1 na 4 náboje.
– Doplňky – Granátomet, ACOG, Větší zásobník, Masterkey.
– Poškození 100-80
– Munice 30 / 630
– Nabíjení 2,36s
Vyjděte z hospody a probijte se ulicí plnou policajtů. Využijte granáty i granátomet ať můžete ničit jejich vozy. Z těl policajtů můžete vzít bročku.
Brokovnice KS-23
– Extra silná brokovnice s poměrně značným dostřelem. Na malou vzdálenost jde o neskutečně brutální palebnou sílu, které sotva někdo odolá.
– Poškození 400-15 x8
– Munice 7 / 70
Na konci ulice je zátaras – vezměte to uličkou vlevo. Naskočte do auta a vycouvejte z ulice. Během jízdy prorazte zátarasy a unikněte pronásledovatelům.
Druhý den jste na skále a Castrovo sídlo je na dohled. Chopte se lana a svezte se dolů. Woods s Bowmanem sejmou první stráže. Mají u sebe staronové zbraně Škorpion (MW1) a FN FAL (MW2).
Tip – Tady v BO1 mohou mít staré známé zbraně řadu nových doplňků jako třeba větší zásobník.
Vstupte do budovy a zblízka zabijte (škrtící strunou uškrťte) vojáka u radiostanice. Pokračujte ven. Pod kopcem je u beden hromada zbraní FN FAL, Skorpion a nový kulomet RPK
Kulomet RPK
– Solidní a poměrně přesný kulomet, který je velice často k nalezení. Může mít mnoho doplňků.
– Doplňky – ACOG, Dvojitý zásobník, Bubnový zásobník (75), Infračervená optika.
– Poškození ?
– Munice 40 (75) / 400
– Nabíjení 5,5s
Postupujte nahoru na kopec a dále do budovy skladu. Na bedně leží Intel (1/3 – 1/42) a zbraně KS-23, RPK a raketomet RPG. Směřujte dál na kopec k sídlu. Vpravo u auta leží pár M16 (+ granátomet), takže doplňte munici. Vstupte do sídla. Bowman se od vás oddělí (půjde na střechu) a vy se probijte místnostmi s Woodsem. Vtrhněte do hlavního sálu (zpomalené prorážení) a postřílejte vojáky. Na stolech jsou zbraně včetně RPK a FN FAL. Pak vtrhněte do ložnice (opět zpomalené prorážení). Castro použije nějakou dívku jako živý štít – střelte ho do hlavy. Vzápětí však ona dívka popadne brokovnici a musíte ji zabít.
Tip – Toto je vůbec první ženský nepřítel v celé sérii.
Postupujte přes balkon do hlavní části sídla. Tady se k vám připojí Bowman. V hlavní hale se podívejte do ložnice v patře – na skříni leží Intel (2/3 – 2/42). Probijte se ven na nádvoří. Nepřátel je tu jako much. Kryjte se za opevněním, kde je také opřená spousta zbraní, včetně bročky KS-23 a kulometu RPK. Nepřátelé jsou na věžích, mají auto s kulometem DShK a dokonce BTR. Zanedlouho dorazí lidé Carlose a pomohou uklidnit situaci.
Opusťte areál přes plantáž a na laně seběhněte dolů k letišti. V hangáru na schůdkách je Intel (3/3 – 3/42). Pak utíkejte přes letiště k letadlu. Naskočte a chopte se kulometu.
Kulomet M60 (SZ)
– Napevno umístěná varianta kulometu M60. Je dostupná jen párkrát za hru.
– V této misi se však objevuje vylepšená verze. Vypadá stejně, má však explozivní munici a tedy brutální sílu!
– Kulomet M60 byl k vidění už v CoD 4 MW1, nicméně tam se jednalo o jinou, moderní verzi.
Postřílejte nepřátele (miřte hlavně na vozidla a explozivní sudy) až dorazíte k zátarasu, který blokuje runway. Rozhodnete se seskočit a zátaras zničit – utíkejte k protiletadlovému dělu ZPU a zničte s ním zátaras. Letadlo odletí, ale vás zajmou Castrovi lidé. Muž ve vile byl pouze jeho dvojník. Castro vás předá chlápkovi jménem Dragovich.
Kapitola 2 – Vorkuta
(Mason)
6. října, 1963 – Vorkuta, SSSR
Perete se s Reznovem v dolu, když dorazí dozorce, aby vás rozehnal a začne mlátit Reznova. Zblízka na dozorce zaútočte a zabijete ho. Reznov získá jeho klíče a útěk z Vorkuty může začít. U sebe máte jen vězeňský nůž.
Vězeňský nůž
– Malý provizorní rezavý nůž. Slouží k boji zblízka a navzdory pochybnému vzhledu má stejné parametry jako běžný nůž.
– Vězeňský nůž můžete použít jako standartní zbraň dokud nezískáte jinou. Poté bude k dispozici při běžném „útoku zblízka“.
Následujte Reznova skrze doly. Cestou se postarejte o dozorce, kteří se vám postaví. Reznov vám představí obra Sergeje, který holýma rukama zabije dva strážce. Nastupte do výtahu. Nahoře Sergej zabije krumpáčem dozorce, který měl pistoli.
Pistole Makarov
– Malá pistole, která je obstojně účinná. Dá se přirovnat k pistoli ASP ale má o jeden náboj v zásobníku víc.
– Poškození ?
– Munice 8 / 80
– Nabíjení 1,91s
Pokračujte ven, kde je však dvůr plný nepřátel Reznov se Sergejem se budou krýt za vozík s uhlím. Zatímco ho budou tlačit vpřed, vy je kryjte a postřílejte dozorce. Kámoši sejmou pomocí praku posádku věže. Pokračujte do věže. Sergej se pokusí otevřít zbrojnici a vy jděte s Reznovem do patra. Vedle radiostanice je na skříni Intel (1/3 – 4/42). Zatímco Reznov přes vysílačku promluví k vězňům, vy jděte na střechu. Chopte se praku a pomocí něj zničte tří opevněné cíle na dvoře (natáhněte prak pohybem vzad).
Pak sejděte dolů, kde si z otevřené zbrojnice vezměte bročku KS-23. Na dvoře rozstřelte zámek a postupujte ulicemi. Zdejší strážci mají AK-47, přičemž můžete narazit i na nový doplněk.
Výbava – Plamenomet
– Přídavný plamenomet pro některé zbraně, hlavně útočné pušky AK47 a M16. Plamenomet má sice velmi omezený dosah ale dokáže hezky grilovat nepřátele.
– Poškození 50
– Munice 100
– Nabíjení 2,6s
Probijte se ulicemi, když vás napadne vrtulník. Urychleně se probijte do úkrytu v budově. Na střeše se kámoši snaží vrtulník sejmout harpunou, ale padnou. Popadněte harpunu vy.
KS-23 aka Harpuna
– Upravená brokovnice KS-23 mající pouze „jeden“ výstřel a to harpunu. Zbraň slouží pouze na zničení vrtulníku a to jen v této situaci.
– Munice 1
Trefte vrtulník a ten se chycen lanem zřítí. Následujte Reznova přes dvůr do velké budovy velitelství. Probijte se do patra a prolezte pod dveřmi, které drží Sergej. Bohužel ho zastřelí, takže se vrata opět zavřou. Utíkejte do kontrolní místnosti a tlačítkem vrata otevřete. Vyčistěte s pomocí kámošů místnost. V přízemí v tmavé místnosti je u radiostanice Intel (2/3 – 5/42). Vyjděte do patra a následujte Reznova přes můstek až do skladu. Reznov si vezme autogen a dovnitř vtrhnou vojáci v brnění (vydrží mnohem víc). Zlikvidujte je bročkou a následujte Reznova zpět k muničáku. Zatímco se bude propalovat dovnitř, kryjte ho před útoky vojáků. Pak si z muničáku vezměte kulomet!
Kulomet Death Machine
– Vražedný kulomet s obrovskou účinností. Během mžiku dokáže rozsekat zástupy nepřátel. K sehnání je pouze v této misi.
– Poškození 200-50
– Munice 999 / –
– Penetrace – Vysoká
S kulometem se vydejte ulicemi dál. Cestou koste vojáky i přijíždějící vozy. Dorazíte ke garážím, kde nepřátelé použijí bojový plyn. Reznov vás naštěstí odtáhne do garáže a odkryje motorky, na kterých máte odjet. Než tak učiníte, mrkněte na osvětlenou polici v garáži, kde je Intel (3/3 – 6/42). Naskočte na motorku.
Ovladatelné vozidlo – Motorka
– Rychlá, dobře ovladatelná motorka. Během jízdy můžete střílet bročkou Model 1887 (z MW2), která je navíc neobvykle silná a na jednu ránu zničí auto.
Proskočte oknem a jeďte za Reznovem. Cestou bročkou koste nepřátele. Projeďte přes most až po pravici uvidíte jedoucí vůz s kulometem. Přibližte se k němu a zatímco Reznov se chopí řízení, vy máte na starosti kulomet.
Kulomet DShK (SZ)
– Kvalitní kulomet, který má tradičně velké poškození a smrtící kadenci. DShK se vyznačuje ohromným kruhovým zaměřovačem na boku zbraně, který kolikrát spíše překáží ve výhledu.
– DShK je ve hře použitelný jen párkrát, přestože v rukou nepřátel je celkem často.
Kulometem likvidujte pronásledovatele, tedy motorky, auta, prostě všechno. Reznov přijede blíže k vlaku a nařídí vám skočit. V rámci QTE tak učiňte. Sice se dostanete do bezpečí, ale Reznov bohužel ne.
Kapitola 3 – U. S. D. D.
(Mason)
10. listopadu, 1963 – Pentagon
Po návratu do Států si vás převzal Hudson ze CIA a nyní je čas na zadání nového úkolu. Hudson vás vezme do limuzíny, kde se setkáte s McNamarou. Odvezou vás do Pentagonu. Dorazíte do ukrytého bunkru, kde vám prezident Kennedy oznámí, že je třeba pro ochranu Západu zabít Dragoviche.
Kapitola 4 – „Executive Order“
(Mason)
17. listopadu, 1963 – Baikonur, SSSR
S Woodsem jste u kosmodromu. S sebou máte samopal MP5K (+ větší zásobník, + bodový zaměřovač), revolver Python (+ rychlé nabíjení) a nové dýmovnice Willy Pete.
Revolver Python
– Extrémně silný revolver. Nevýhodou je malý zásobník, ale poškození to hravě vynahradí.
– Doplňky – Rychlé nabíjení, Baterka
– Poškození 200-50
– Munice 6 / 60
– Nabíjení ?
Dýmovnice Willy Pete
– Nový druh dýmovnice, který oproti těm předešlým (z minulých CoD) vytváří menší oblak dýmu po dobu jen asi 8s. Funkce je ale stejná a nepřátelé přes dým nebudou střílet. Willy Pete je k použití pouze v této kapitole.
– Munice 4
Následujte Woodse k silnici. Dalekohledem prozkoumáte situaci a zjistíte, že váš kontakt Weaver byl chycen Kravchenkem. Utíkejte za Wodsem přes silnici a ukryjte se před vrtulníky. Narazíte na dva vojáky otočené zády a Woods rozhodne získat jejich uniformy. Dostanete nový nůž.
Nůž Karambit
– Zahnutý nůž tvarem připomínající dráp. Použijete ho pouze v této kapitole na likvidaci stráží.
– Nůž můžete použít jako standartní zbraň jen dokud nezabijete váš cíl, tudíž ho ani nelze využít na jiné nepřátele.
Zapíchněte jednoho vojáka (druhého sejme Woods), ukryjte tělo a převlečte se. Automaticky si namísto MP5K vezmete AK-47 (+ ACOG). Následujte Woodse okolo skupinky vojáků až k místu kde se setkáte s Bowmanem. Odtud pokračujte k velitelství. Zatímco Bowman odláká stráže, vy s Woodsem vtrhněte dovnitř. Boji se neubráníte, takže taste revolver Python a prostřílejte se. Nahoře v třetím podlaží je na stole pod monitory Intel (1/3 – 7/42). Vyčistěte střechu a Woods vám předá kuši.
Kuše
– Mocná přesná zbraň s optikou. Klasické šípy slouží na tichou likvidaci osamocených nepřátel.
– Kuše se pokaždé vyskytuje jak s variabilní optikou, tak i výbušnými šípy. Explozivní šípy samy o sobě způsobují malé poškození, ale následná exploze je schopná zničit nejen zasažený cíl ale i okolní nepřátele.
– Doplňky – Variabilní zoom, Explozivní šípy
– Poškození 250 (normální šípy), 50 (výbušné), 200-75 (exploze)
– Munice 1 / 20 normální, 1 / 20 výbušné
– Navíjení 2,75s
Pomocí kuše kryjte postup Bowmana. Likvidujte nepřátele na dvoře a snažte se explozí aut zabít co nejvíce nepřátel. Až Bowman pronikne, vystřelte kuší lano k oknu. Během jízdy na laně dostanete zpět samopal MP5K, kterým postřílejte vojáky uvnitř ale pozor ať netrefíte Weavera. Z těl nepřátel zkuste vzít samopal PM63, ale buďte rychlí, protože až osvobodíte Weavera mise se pohne dál.
Samopal PM63
– Solidní Ruský samopal s malým zásobníkem ale velkou rychlostí střelby. Do interiérů je jako dělaný.
– Doplňky – Větší zásobník, Akimbo
– Poškození ?
– Munice 20 (30) / 300
– Nabíjení 2,85s
Jste nedaleko odpalovače raket a máte 05:00 na to, abyste zastavili vypuštění rakety Sojuz. pospíchejte na konstrukci u sila a pomocí kuše likvidujte nepřátele zdálky. Někteří nosí starou dobrou snipku Dragunov. Dragunov střílí rychleji než kuše, takže se může hodit víc. Utíkejte vpřed a probíjejte se přes nepřátele. Brzy dorazíte ke kontrolní budově. Na zeď nalepte C4 (známou u MW1). Odpalte nálož a vnikněte dovnitř. V rohu na panelech je Intel (2/3 – 8/42). Weaver zkusí raketu deaktivovat ale marně. Takže bude nutné ji sestřelit – venku ze skříně seberte raketomet.
Raketomet Valkyrie
– Speciální raketomet jehož raketu lze přes digitální obrazovku manuálně ovládat. Raketa má omezené palivo, tedy může letět jen určitou dobu. Také lze raketu zrychlit, což se vyplatí k dosažení unikajících cílů, nicméně zrychlení více vyčerpává palivo. Konečně, raketa vybuchne nejen při kontaktu s překážkou ale též ji lze libovolně odpálit – to se hodí, pokud nemůžete cíl dohnat ale už jste blízko.
– Poškození 400 (400-100 exploze)
– Munice 1 / 2
Zamiřte Sojuz a vystřelte raketu. Protože Sojuz uniká, pomozte si urychlením rakety ať ji stihnete trefit. Po explozi se Sojuz rozpadne. Následujte jednotku do tunelů. Tady se od vás Bowman oddělí. Na křižovatce najdete ležet dýmovnice, bročky KS-23 a samopaly PM63. Oboje se bude vzápětí hodit. Pokračujte hlouběji do komplexu a likvidujte vojáky. Probijte se přes kontrolní stanoviště až do dlouhé chodby. Vpravo je boční monitorovací místnost s obrazovkami a právě tady na jednom panelu (u okna) leží Intel (3/3 – 9/42). Nyní postupujte na konec chodby, kde je východ z komplexu.
Kapitola 5 – S. O. G.
(Mason)
21. ledna 1968 – Khe Sahn, Vietnam
Uplynulo několik let, Kennedy je mrtvý, a vy se vracíte do akce jako člen jednotky SOG. Společně s Hudsonem dorazíte do Vietnamu, kde se připojíte k Woodsovi. Cílem jsou Ruské aktivity v zemi, ale situace se zvrtne – během jízdy džípem zaútočí na pozice Amíků NVA. Vysekáte se a Hudson skončí v bezvědomí. Odneste ho dolů k bunkru, kde se vzpamatuje a rychle vpadněte dovnitř, jinak vás sejmou minomety. V bunkru zkontrolujte výbavu – máte útočnou pušku M16 (+ masterkey) a kulomet M60. U východu z bunkru jsou u beden další dvě zbraně – M14 a Stakeout.
Kulomet M60
– Přenosná verze kulometu M60. Jde o mocnou zbraň s velkým účinkem a zásobníkem. Nevýhodou je strašně dlouhé nabíjení a mizerná přesnost. Tato přenosná verze je k sehnání pouze v této kapitole.
– Poškození ?
– Munice 100 / 400
– Nabíjení 9,7s
Útočná puška M14
– Poloautomatická puška s velkým účinkem. Na dálku jde o velice dobrou pušku. Je dostupná však jen v této kapitole.
– Doplňky – Granátomet, ACOG, Větší zásobník.
– Poškození 110-90
– Munice 20 / 300
– Penetrace – Vysoká
Brokovnice Stakeout
– Solidní řemínky ovázaná brokovnice s malým zásobníkem. Právě ten je její největší problém. K sehnání je pouze v této kapitole. Vyplatí se hlavně v první třetině kapitoly během bojů v zákopech.
– Poškození 50-15 x8
– Munice 4 / 60
– Nabíjení 2,7s
– Penetrace – Nízká
Nechte si kulomet M60 a doplňte ho bročkou Stakeout. Vydejte se přes zákopy dál. Pomocí M60 koste Vietnamce a pokud se nějaký přiblíží nebo hrozí riziko během nabíjení, taste bročku. Nedaleko průchodu na vás skočí Vietnamec – v rámci QTE ho odpalte jeho vlastními granáty a a pokračujte. Podlezte pod zapadlým transportérem a využijte nedaleký odpalovač C4 k odpálení náloží u zákopů. Dorazíte k vašemu opevnění. V bunkrech se tu nachází mnoho zbraní, hlavně kulometů M60 a raketometů M72 LAW. Navíc je skoro u každého bunkru napevno umístěný kulomet M60, který můžete použít.
Raketomet M72 LAW
– Americký raketomet vhodný na techniku. Exploze je schopná zničit tank. Vyskytuje se pouze v této kapitole.
– Poškození 256 (800-120 exploze)
– Munice 1 / 4
Pomocí raketometu sejměte všechny tři tanky T55. Potom se NVA konečně dá na ústup. Nahoře si všimněte hromady beden – je na nich Intel (1/3 – 10/42). Postupujte k dalšímu bunkru u kterého na bednách leží kulomety M60 a především China Lake.
Granátomet Chine Lake
– Mocný granátomet se zásobníkem na čtyři kusy. Jeho účinnost je srovnatelná s raketometem LAW, ale granáty samozřejmě neletí po přímce, takže je třeba dobře mířit. Je ideální při čištění nepřátelských stanovišť.
– Poškození 256 (800-120 exploze)
– Munice 4 / 10
– Nabíjení 3,5s
Namísto M60 a bročky Stakeout si obstarejte pušku M14 a China Lake. Potom slezte po žebříku do bunkru. Dorazíte na svah na který útočí NVA. Je tu několik bunkrů a ve většině z nich dá nalézt pár zbraní. Hned v bunkru vpravo je kulomet M60 a útočné pušky M16 a M14. V bunkru na svahu pod vámi je na okně granátomet China Lake a granáty. V bunkru téměř dole u zákopů je na okně Intel (2/3 – 11/42). Vyhledejte na svahu sudy se žlutými pruhy a překlopte je dolů. Hořlavina zapálí zákopy a zastaví příval NVA. Až bude klid, postupujte přes spálený les k dalšímu svahu po kterém začněte stoupat vzhůru. Probijte se až nahoru. Nahoře vás ochromí výbuch a uvidíte, kterak se jeden Vietnamec chystá sejmout Woodse, kterému se zasekla M16. Popadnete revolver Python se kterým ho rychle sejměte. Potom se seberte a utíkejte do krytu. Projděte bunkrem, přičemž na jedné polici vpravo u zdi najdete Intel (3/3 – 12/42). Vyjděte ven z bunkru a naskočte na džíp. Dostanete kulomet M60 a China Lake, kterými koste Vietnamce. Woods bude s džípem jezdit po oblasti a vždy se zastaví v blízkosti tanků. Ty musíte zničit raketometem TOW.
Raketomet TOW (SZ)
– Raketomet s naváděnými raketami. Raketu lze ovládat podobně jako u ručního raketometu Valkyrie, ale celkový dostřel je mnohem menší.
Pomocí TOW zničte všech šest tanků T55. Pak NVA ustoupí. Do Vietnamu dorazí Bowman a přidá se k vám na další akce.
Kapitola 6 – Přeběhlík
(Mason)
2. února 1968 – Hue
Během Tetské ofenzívy si jdete pro přeběhlíka, který ve městě zůstal. Slaníte se z vrtulníku, který však někdo sestřelí. Podaří se vám proskočit oknem a přežijete. Woods zlikviduje pár Vietnamců a hodí vám upravenou bročku SPAS-12 – Dračí dech, krom ní máte útočnou pušku Commando (+ granátomet) a z těl Vietnamců si můžete vzít i klasickou SPAS.
Útočná puška Commando
– Solidní útočná puška, která se velmi podobá M16. Ideální univerzální zbraň.
– Doplňky – Granátomet, ACOG, Větší zásobník, Dvojitý zásobník.
– Poškození ?
– Munice 30 / 660
– Nabíjení 2,55s
Brokovnice Dračí dech
– Upravená verze klasické brokovnice SPAS-12. Střílí extrémně silné hořlavé projektily schopné rozsekat a zapálit každého zasaženého nepřítele.
– Poškození 200×16
– Munice 8 / 80
– Nabíjení 4,97s
Taste Dračí dech a vyrazte vpřed. Probijte se skrze místností plné Vietnamců, kteří tu masakrují civilisty. Cestou vám skrze okna pomůže vrtulník a pošle vám dolů Bowmana a pár vojáků na pomoc. Po schodišti jděte dolů a dále ke dveřím, které vyrazte. Uvnitř je komunikační místnost ale hledaný informátor ne. Pokračujte dál přes velkou místnost s mapami až do chodby, kde se rozdělíte. Woods a Bowman půjdou jednou cestou, vy jděte druhou, přes dveře. Uvnitř vás povalí Vietnamec ale zachrání vás Reznov – to on je hledaný přeběhlík a potvrdí vám. že Dragovich žije.
Tip – Všimněte si podivně oháknuté mrtvoly u stolu 🙂
Kousek před východem na dvůr mrkněte do vrátnice, kde je na stole Intel (1/3 – 13/42). Venku přejděte přes parkoviště a malé domy až na ulici, kde sejdete s Woodsem a Bowmanem. Pokračujte na vršek zničeného domu, kde od vojáka vezměte rádio.
Výbava – Podpora vrtulníku Huey
– Podobně jako v MW1 můžete i tady vybrat nějaký dům nebo jiný cíl, na který vzápětí zaútočí váš spojenecký vrtulník Huey (vystřelí pár raket a salvu z kulometů).
– Podporu vrtulníku lze používat opakovaně, ale mezi jednotlivými použitími je zhruba 10s interval.
– Podpora vrtulníku Huey je k mání pouze v této kapitole
Pomocí náletů zlikvidujte posádky v domech a kryjte postup transportéru M113. Pěšky postupujte přes domy po levé straně ulice. V domě na rohu (vysoká bytovka) najdete na stole vedle televize Intel (2/3 – 14/42). Brzy na vás vyjedete tank T55 – označte ho jako cíl pro vrtulník. Až exne, postupujte dál na konec ulice a odtud přejděte přes terasu na vedlejší ulici. Tady ale váš vrtulník ohrozí AA dělo a navíc dorazí další tank. Rychle pomozte Woodsovi otevřít dveře. Exploze vás však ochromí.
Jakmile se seberete postupujte domem do patra a na balkon. Zpátky v baráku se protrhne strop a spadnete dolů. Pomůže vám Reznov, se kterým pokračujte na dvůr. Na strop baráku (pod AA dělem) položte C4 a odpalte ji. Zbývá už jen vyjít ven na náměstí, kde vrtulník odváží vaše vojáky. Navštivte dům v rohu (s dírou ve zdi) – uvnitř je Intel (3/3 – 15/42). Pak běžte na přistávací zónu. Vrtulník odveze zraněné vojáky a vy se musíte ubránit. Na bednách tu leží nálože C4 a Claymore. Obojí dobře znáte z MW1. Rychle nastražte Claymorky okolo zóny a schovejte se v patře baráku (můžete použít i kulomet na náměstí ale budete dost na ráně). Z domu můžete snadno házet nálože C4 nebo střílet. Po chvíli bránění se dorazí tank T55 – označte ho pro nálet. Situace ale začne být neudržitelná. Máte 00:20 na to, abyste utíkali k molu a skočili na člun. Nemeškejte a jakmile se dostanete na člun, jste v bezpečí.
Kapitola 7 – Čísla
(Hudson)
9. února 1968 – Kowloon, Hong Kong
Společně s Weaverem vyslýcháte Clarka, který pro Dragoviche vyvíjel chemickou zbraň Nova 6. V rámci QTE rozbijte okno a donuťte ho sníst pár střepů. Vzápětí ale zaútočí lidé Dragoviche, aby Clarka umlčeli. U sebe máte pistoli CZ75 (+ akimbo) a zábleskové granáty (z MW1).
Pistole CZ75
– Solidní pistole s velkým účinkem. Není moc přesná ale má různé možnosti doplňků. V závislosti na nich se odvíjí i počet munice.
– Plná automatika znamená, že pistole střílí v podstatě jako samopal a není třeba neustále mačkat spoušť.
– Doplňky – Akimbo, Plná automatika, Akimbo a plná automatika.
– Poškození 140-30 (80-20 automatika, 100-30 akimbo)
– Munice 12 / 72 (12 / 300 automatika, 20+20 / 320 akimbo)
– Nabíjení 2,13s
– Penetrace – Nízká
Tip – V chodbě odkud přicházejí nepřátele je 6 velkých bílých nádrží s plynem Nova 6. Po jejich zásahu začne plyn unikat a může vás zabít. Nicméně pokud stihnete všechny nádrže rozstřelit vy (nesmí to udělat nepřátelé!) máte šanci na získání unikátní zbraně.
Začněte tím, že hodíte do chodby zábleskový granát, abyste ochromili nepřátele. Potom rozstřílejte nádrže. Běžte za stůl kde mimo jiné leží Intel (1/3 – 16/42). Pokud jste nádrže rozstřelili všechny, bude v malém přehrávači na stole černá kazeta – vezměte ji (klávesou pro používání věcí). Nyní postupujte klasicky – rychle po žebříku nahoru, než vás plyn zabije. Postupujte přes chodby, přičemž od nepřátel si vezměte nový samopal.
Samopal Kiparis
– Solidní samopal používaný Ruskými Spetsnaz. Má bohaté možnosti doplňků, ale zásobník jen na dvacet kousků.
– Doplňky – Větší zásobník, Bodová mířidla, Reflexní mířidla, ACOG, Akimbo.
– Poškození ?
– Munice 20 / 300
– Nabíjení 2,65s
– Penetrace – Střední
Postupujte po schodech nahoru (pozor na chlápka za oknem) až na střechu. Tady je několik sniperů a další jsou na protější střeše. Pomocí Kiparisu je zmáknete. Potom následujte Clarka a za běhu přeskočte na protější balkon. Clarke vám ukáže první tajný muničák. Uvnitř najdete PM63, Kiparis, RPG-7, China Lake, ale i zbrusu nové kousky – Spectre, PSG1 a G11. Navíc pokud máte kazetu, vložte ji do přehrávače ve skrýši a na zdi se objeví unikátní Thundergun. Všechny čtyři tyto zbraně jsou k sehnání jen a pouze v této kapitole.
Samopal Spectre
– Kvalitní samopal, který se velice podobá Kiparisu, ale vyniká přesností a větším zásobníkem. K sehnání je pouze v první a třetí skrýši Clarka.
– Poškození ?
– Munice 30 / 600
– Nabíjení 3s
– Penetrace – Nízká
Sniperka PSG1
– Extrémně silná sniperka s malým zásobníkem a bohužel velmi vysokým zákluzem. K sehnání je v první a druhé skrýší Clarka.
– Poškození ?
– Munice 5 / 100
– Nabíjení 3,5s
– Penetrace – Vysoká
Útočná puška G11
– Neobvykle tvarovaná útočná puška střílející dávkou tří kulek. Je silná, přesná a má velký zásobník. K sehnání je ve všech skrýších Clarka.
– Nízkoenergetická optika je specialitka pouze pro G11. Jedná se o optiku s digitálním zaměřovačem oranžové barvy.
– Doplňky – Nízkoenergetická optika
– Poškození ?
– Munice 48 / 480
– Nabíjení 3,85s
Thundergun
– Speciální skrytá zbraň schopná metat silné šedé vlny energie schopné rozsekat a odhodit nepřátele v blízkém okolí. Má malý dosah, ale velký rozptyl.
– Poškození ∞
– Munice 2 / 12
– Nabíjení 2s
Abyste si mohli efektivně vyzkoušet všechno, vezměte si Spectre a máte-li možnost, rozhodně Thundergun. Pokračujte přes byty na další střechu a dál směřujte k rudě osvícené šachtě s potrubím – po něm slezte dolů. Pod sebou uvidíte dva Rusy – sejměte je a pokračujte. Sklouzněte se po šikmé stříšce dolů na terasu. Hned pod protější stříškou v rohu leží Intel (2/3 – 17/42). V této oblasti má Clark druhou skrýš zbraní (v momentě kdy exploduje jeho laboratoř). Je tu PSG1, G11 (+ nízkoenergetická optika), Kiparis (+ double), CZ75 (+ double). Je dobré se přezbrojit a vzít si tentokrát sniperku PSG1 a G11.
Pokračujte přes střechy a balkony dál. Snažte se držet balkonů na levé straně, odkud se dá dobře střílet. Postupujte do dalšího bytu a přes dům zase na střechy. Přeskočte na protější balkon a brzy dorazíte do třetí skrýše zbraní. Najdete tu Kiparis (+ double), CZ75 (+ automatika, + double), China Lake, G11 (+ nízkoenergetická optika), PSG1, na bedně Spectre, a také zbrusu nové kusy – HK21 a Grim Reaper.
Kulomet HK21
– Poměrně silný a přesný kulomet, jehož zásadní nevýhodou je malý zásobník, což naštěstí dobře vylepší verze s bubnem.
– Doplňky – ACOG, Bubnový zásobník (80)
– Poškození ?
– Munice 30 / 360
– Nabíjení 4,75s
Raketomet Grim Reaper
– Mocný čtyřhlavňový raketomet. Zásobník na čtyři rakety je pořádný a navíc je tu optika pro přesnou střelbu.
– Během míření přes optiku máte možnost nastavit (držením tlačítka pro zadržení dechu) kolik raket najednou vystřelíte. Většinou ale nemá moc význam střílet více než jednu raketu na jeden cíl.
– Poškození 1000 (1000-300 exploze)
– Munice 4 / 8
– Nabíjení 6,85s
Nechte si sniperku PSG1 a G11. Postřílejte Rusáky, kteří na vás zaútočí a poté pokračujte k okraji střechy. Přeskočte na protější střechu, kde zachytíte Clarka, který málem spadnul. Nepřátelé mu však prostřelí hlavu. Rychle sniperkou pokoste vojáky na balkonech a poté po střechách pomalu slézejte níž a níž. Na malé stříšce v rohu (před lešením) je Intel (3/3 – 18/42). Poté skočte na lešení, kde propadnete až na ulici. Napadnou vás nepřátelé. Popadněte pistoli CZ75 ležící kousek od vás a postřílejte je. Pak už dorazí vaši lidé a odvezou vás.
Kapitola 8 – Projekt Nova
(Viktor Reznov)
29. října 1945 – Polární kruh
Jste za polárním kruhem u Německé základny. S sebou máte PPSh-41, pušku Mosin-Nagant a granáty RGD-33. Dle rozkazu Dragoviche naskočte i s Petrenkem a ostatními na náklaďák, směr Německá základna. Cílem je zajmout vědce Steinera. Jakmile dorazíte na základnu, pusťte se do boje. Vpravo nad základnou je kulomet MG42, který rozhodně využijte. Navíc od nácků můžete získat jejich vybavení, tedy MP40, STG44 a dokonce Panzerschreck. Vyčistěte oblast a postupujte přes první přístupnou budovu dál. Na dalším dvoře opět postřílejte nácky, přičemž vlevo za kontejnerem můžete najít další Panzerschreck. Ten se dá později sehnat na mnoha místech po základně. Postupujte přes garáž a bránu do další části základny. Probojujte se do velké budovy s vlajkou. Uvnitř v patře na stole najdete Intel (1/3 – 19/42). Steiner tu však není. Vyjděte zase ven a pokračujte přes dvůr. Dostanete dýmovnice.
Výbava – Značkovač minometné podpory
– Klasická dýmovnice s oranžovým kouřem. Slouží k navádění minometné podpory.
– Vaši minometčíci pošlou na místo kouře několik explozivních střel.
Pomocí dýmovnic likvidujte opevnění nepřítele a přes budovy (poskytují dobré krytí) se probíjejte vpřed. V hangáru s raketou najdete v boční místnosti Intel (2/3 – 20/42). Před vámi je poslední areál tvořící dlouhou cestu na jejímž konci je opevnění spojené mostem na němž je kulomet. Postupujte opatrně, využívejte krytů a přibližujte se k levé budově, kam vpadněte. Postřílejte nácky v patře a přes most vstupte do protější budovy. Tady najdete namyšleného Steinera, který vám rozkáže, abyste ho vzali k Dragovichovi.
Zpátky u lodi Kravchenko popravuje Německé zajatce, zatímco Dragovich a Steiner zamíří do lodi pro Novu 6. Následujte je. Dostanete pistoli Tokarev TT-33 (+ baterka). Projděte lodí, zatímco Steiner vysvětlí Dragovichovi význam plynu Nova 6. Otevřete dveře a směřujte do velkého sálu. Tady vás Dragovich a jeho lidé zajmou, aby otestovali účinnost plynu. Petrenko zemře ale vás před popravou zachrání útok Britů. Ti však také hledají Novu 6, takže se vás pokusí zabít. Můžete si od nich vzít samopal Sten. Probojujte se přes ně zpátky do sálu.
Tady nastražte nálož na raketu s plynem. Započne limit 03:00 do opuštění lodi. Střelte na konstrukci podpírající raketu, aby spadla a vylezte nahoru. Prostřílejte se na palubu a utíkejte na záď. Hned vedle schodiště na vršek zádi leží u zavřených vrat Intel (3/3 – 21/42). Běžte nahoru, kde postřílejte poslední nepřátele a slaňte se po provazu dolů na břeh. Utečte než dojde k explozi.
Kapitola 9 – Victor Charlie
(Mason)
9. února 1968 – DMZ, Vietnam
Váš vrtulník se zřítí na vodní hladinu. Popadnete starou dobrou pistoli M1911, se kterou postřílejte Vietnamce před kokpitem. Vrtulník se potopí a vy v rámci QTE otevřete dveře, v čemž vám pomůže Reznov. Připlavte k lodi kde si vezmete Vietnamce jako lidský štít. Kalachem (má neobvyklý zásobník na 80 kusů) pokoste ostatní VC. Poté se zásobník AK vrátí do normálu (bohužel). Doplavte na břeh a společně s Woodsem pokračujte džunglí. Držte se koryta řeky až k jezeru, kde vytasíte nůž.
Nůž SOG
– Nůž užívaný jednotkou SOG. Použijete ho pouze v této kapitole na tichou likvidaci VC v chatrčích.
– Nůž SOG je veden jako běžná (střelná) zbraň, ale po odpálení náloží vám z inventáře zmizí.
Potopte se, připlavte k lodi a tiše zlikvidujte VC. O kus dál se s vámi sejde Bowman, naplánujete akci a on se svými lidmi zase odejde. Na hráz pod vodou upevněte nálož a následujte Woodse do chýše. Zdejší VC o vás nevědí. Tiše zapíchněte spícího vojáka (Woods sejme druhého) a ve vedlejší místnosti za rohem najdete Intel (1/3 – 22/42). Tiše sejměte VC co pojídá rýži a opusťte chatrč. Z vody připevněte druhou nálož C4 a plavte k další chatrči. Projděte jí a vyskočte na břeh. Tady se k vám opět připojí Bowman. Odpalte nálože, čímž vyrušíte vojáky ve vesnici. Nově dostanete Commando (+ granátomet) s pěknou kamufláží 🙂 a známou sniperku WA2000 (z MW2). Zaútočte na vesnici. Kombinace sniperky a útočné pušky je zpočátku ideální. V domě po levici je na bedně pár granátů a u okna opřených pár kulometů RPK, které si vezměte místo útočné pušky. Vyčistěte vesnici, přičemž v malé chýši na rohu najdete Intel (2/3 – 23/42). Na molu najdete raketomet Grim Reaper, který si vezměte namísto sniperky. Zničte s ním pontony na řece, aby mohl dorazit váš vrtulník. Pak postupujte přes velký dům dál. Na svahu mají VC kulomet. Nejlépe ho trefte raketometem. Kulometu se pak můžete zmocnit ale těžko bude na koho střílet.
Kulomet Type 92, Dvojitý (SZ)
– Starý známý Japonský kulomet Type 92 ve dvojitém provedení. Účinnost je ohromná, nicméně mířidla jsou celkem slabá.
– Samostatný kulomet Type 92 byl často k vidění v CoD 5 WaW.
– Tato verze je použitelná jen v této misi avšak pravděpodobně nebude na koho střílet.
Postupujte podél chatrče až na konec mýtiny, kde je vchod do tunelů – vlezte tam. Od Woodse dostanete Python (+ baterka). Vydejte se tunelem dál společně s kolegou Swiftem. Narazíte na Reznova, který se k vám připojí ve velké místnosti plné Vietnamců. Na stole tu leží další Python. S Reznovem odtlačte skříň a pokračujte tunelem. Na křižovatce zahněte vlevo – v částečně zatopené chodbě leží Intel (3/3 – 24/43). Na konci tunelu otevřete dveře do úkrytu Kravchenka. Ten tu však není. Jakmile vykopnete dveře, abyste odešli, ukryté nálože v místnosti explodují a tunel se začne hroutit. Rychle utíkejte stále vpřed, prohrabejte se kamením, v rámci QTE prorazte stěnu a vylezte ven na útes. Tady si vás vyzvedne vrtulník s Woodsem.
Kapitola 10 – Místo havárie
(Mason)
11. února, 1968 – Laos
Je čas prozkoumat nedávno sestřelené Sovětské letadlo, které mohlo vézt Novu 6. S sebou máte útočnou pušku Commando (+ ACOG), bročku KS-23 a zábleskové granáty. Z bedny před molem (vlevo) vyzvedněte Intel (1/3 – 25/42). Pak naskočte do člunu a chopte se řízení.
Ovladatelné vozidlo – Bojový člun
– Člun slouží k přepravě po řece. Během jízdy můžete střílet kulometem (hrozí přehřátí) anebo raketami, které ovládá Woods a Bowman. Každý z nich má Grim Reapera a rakety opětovně nabíjejí, takže nemá smysl šetřit munici.
Vyrazte po řece a cestou likvidujte nepřátele. Pozor si dejte na ZPU děla jedoucí po útesu. Směřujte přes bránu a dále podél věží, které ničte raketami. Narazíte na další pojízdné ZPU a spoustu jiných opevnění. Na závěr se vám postaví nepřátelský člun – zničte ho. Poté pokračujte po řece ke břehu.
Dál postupujte pěšky. Jen pár metrů od břehu na cestě leží Intel (2/3 – 26/42). Vydejte se proti proudu řeky a cestou zabíjejte VC jednotky. Pozor si dejte na snipery na stromech. Od nepřátel můžete najít AK74u, který navíc může mít nový typ přídavného granátometu.
Výbava – Granátomet Tishina
– Granátomet používaný pouze na AK-74u. Svým účinkem zcela odpovídá granátometům M203 a GP-25.
– Poškození 256 (800-120 exploze)
– Munice 1 / 10
Je dobré si obstarat místo bročky sniperku Dragunov. Na kopci uvidíte ruiny jakési staré stavby a mezi nimi Ruské Spetznas jednotky. Postřílejte je a pokračujte na kopec k letadlu. Po křídle vyjděte nahoru (ale pomalu, jinak spadnete) a odtud opatrně seskákejte k trupu. Asi na druhém stupni, který je rudě ozářen ohněm leží Intel (3/3 – 27/42). Vlezte do trupu, ale namísto Novy 6 (ta je zničená) najdete v bedně akorát China Lake. Z kokpitu uvidíte, že sem míří další vojáci. Pomocí granátometu, či sniperky je postřílejte a zaměřte se i na čluny, které přijedou. Bohužel, objeví se vrtulník, který vrak letadla sestřelí. Zřítíte se dolů ale přežijete. Popadnete M1911, jenže bez munice! Vzápětí dorazí Dragovich s Kravchenkem a omráčí vás.
Kapitola 11 – WMD
(Kapitán Mosely)
18. února 1968 – Beale AFB, Calif
Jako pilot Mosely nasedáte do speciálního letounu. V rámci QTE zapněte motory a vzlétněte. Na obrazovce uvidíte tým Kilo One vedený Hudsonem. Nejprve ho vyhledejte a poté jej pošlete na cílovou destinaci k budově. Po cestě se začne blížit nepřátelský konvoj, takže pošlete jednotku do budovy.
V roli Hudsona máte pistoli M1911 (+ tlumič), AUG (+ tlumič) a zábleskové granáty. Do budovy přesto vtrhnou vojáci, takže je okamžitě postřílejte. Někteří mají FAMAS známý z MW2.
Útočná puška AUG
– Silná útočná puška se stabilně vysokým poškozením.
– Varianta AUG HBAR se objevila už v CoD 6 MW2.
– Doplňky – Tlumič, ACOG
– Poškození 90-80
– Munice 30 / 660
– Nabíjení 3,05s
Zpátky v kůži operátora pošlete jednotu na svah nad budovou. Nechte je zaútočit na pár nepřátel a postupujte dál. Nedaleko od vás je větší budova. Pošlete jednotku k ní, ale během přesunu vás překvapí skupina nepřátel – rychle nařiďte jednotce, aby se ukryla. Až bude čistý vzduch, pošlete je do budovy.
Zase role Hudsona. Vnikněte do budovy a vyčistěte ji. V hlavní hale pod zábradlím je na skříni Intel (1/3 – 28/42). Až zlikvidujete vojáky, položte na rozvodnou síť nálož a odpalte ji. Tím odstřihnete váš finální cíl.
V kůži operátora pošlete jednotku na sever na cílový bod k útesu.
(Hudson)
18. února 1968 – Yamantau, SSSR
Jste zalezlí v křoví. Počkejte až projdou vojáci a zvedněte se. Namísto Coltu M1911 máte Kuši (+ explozivní šípy, + variabilní optika). Přibližte se k budově, když z ní vyjde strážný se psem. Okamžitě zalehněte a nechte je projít. Pak postupujte ke stožáru a zahákněte se za zábradlí. Pomalu se slaňte níž. Tady se opět zahákněte a dole proskočte oknem, přičemž postřílejte vojáky uvnitř. Po můstku sejděte dolů k lesu a vydejte se po svahu k základně. Snažte se zůstat tiše a využívat hlavně kuši. Na cestě u základny sejměte dvojici chlápků. Pak zkontrolujte situaci v základně – tři vojáci jsou u garáže, další dva vzadu u zdi budovy, dva vpředu u cisterny (střela do nádrže způsobí explozi, tak pozor), jeden na střeše budovy, další ve skladu a jeden chodí okolo buldozeru. Poslední pak je pod schodištěm na můstku. Opatrně vyčistěte základnu, přičemž ve skladu najdete zábleskové granáty a kulomet HK21, který si vemte namísto kuše. Pak sejděte dolů ke dveřím budovy, přestřelte panty a vstupte. Weaver nožem sundá jednoho chlápka a vy pokračujte do hlavní budovy. Tady se strhne přestřelka (nevyhnutelně). Postřílejte vojáky a v šatnách v patře si vezměte Intel (2/3 – 29/42). Dole na panelu vytrhněte kabely, čímž odpojíte radar základny. Postupujte ven na můstky, když do budovy střelí raketometčík (opět nevyhnutelně) a spustí lavinu. Urychleně přeskočte díru na můstku a utíkejte po útesech za kolegy. Na konci útesu seskočte dolů.
Během letu zapněte padák (QTE) a v pohodě doplachtíte dolů k hlavní základně. Tady se strhne boj. Postřílejte vojáky a přibližte se k základně, když z věže začne pálit kulomet – okamžitě utíkejte do budovy. Probijte se do velkého skladu plného nastražených náloží. Na jednom stole vedle sudu s výbušninami leží Intel (3/3 – 30/42). V kontrolní místnosti nikdo není, ale spojí se s vámi Steiner a řekne vám o ostrově Rebirth. Opět má v úmyslu zradit svoji stranu s čímž vy nemáte problém. Započne však odpočet 03:00 do exploze základny. Musíte se probít ven na dvůr a skočit ke kulometu DShK náklaďáku. Zatímco Weaver bude startovat, vy koste útočící nepřátele. Strhne se další lavina ale naštěstí stihnete utéct.
Kapitola 12 – Odplata
(Mason)
19. února, 1968 – Laos
VC vás přivedou ke stolu, kde vám jeden Rus představí ruskou ruletu. Bowman odmítne hrát, tak ho utlučou. Na řadě je Woods, který má kliku a přežije. Když dostanete revolver vy, sejmete s ním jednoho VC a popadnete jeho pistoli CZ75. Rychle postřílejte všechny přítomné, nicméně Rus uteče. Vydejte se společně s Woodsem za ním. Probijte se další místnosti tunelového systému. Cesta se tu větví, přičemž tunel dole má několik bočních místností se zbraněmi. Od nepřátel si určitě obstarejte novou bročku.
Brokovnice Olympia
– Brokovnice na pouhé dva náboje. Při střelbě ze zálohy dobrá ale jinak hrozí velké potíže. Rozhodně to není zbraň na prudký bezhlavý útok.
– Poškození 50-15 x8
– Munice 2 / 50
– Nabíjení 3,9s
– Penetrace – Nízká
S bročkou se probijte do velkého sálu, kde nepřátelé útočí i ze skály nahoře. Všechny zlikvidujte a vpravo z polic vezměte Intel (1/3 – 31/42). Pokračujte k východu, kde narazíte na Rusáka – sejměte ho. Pak s Woodsem vylezte z tunelů ven. Pod vámi je tábor s helikoptérou a hromadou nepřátel. Vlevo od vás na bednách je další Olympia a také Uzi.
Samopal Uzi
– Malý samopal s velkou rychlostí střelby ale nízkou přesností. Už v CoD 4 MW1 se objevila varianta Mini-Uzi, která je podobná, ale menší.
– Doplňky – ACOG, Větší zásobník
– Poškození ?
– Munice 32 / 320
– Nabíjení 3,25s
– Penetrace – Nízká
Pomocí Uzi postřílejte posádku tábora. Na stole u stanu je Intel (2/3 – 32/42). Nyní naskočte do vrtulníku.
Ovladatelné vozidlo – Vrtulník
– Sovětský bojový vrtulník disponuje silným kulometem a raketami. Celkem 8 raket, čtyři v každém raketometu, přičemž po vystřílení raket následuje opětovné nabití.
– Během letu nejde měnit výšku, ta se pohybuje sama tak, abyste do žádné překážky nemohli narazit. Měníte pouze pohyb vpřed, vzad a do stran plus otáčení.
Vydejte se po řece a likvidujte nepřátelské cíle (lodě, ZPU děla, bojová vozidla…). U tábora narazíte i na vrtulník, který sestřelte. U spáleného svahu najdete jeskyni s raketometem SAM – zlikvidujte ho, než vás sestřelí. Vzápětí narazíte na velkou základnu NVA – postarejte se o klíčové body, včetně věže. Pokračujte úzkou soutěskou za kterou vás napadnou dva bojové vrtulníky. Opatrně je zničte (můžete klidně couvnout k základně) a poté zamiřte přes džungli k hledanému komplexu Kravchenka.
Po přistáni si všimněte zbraní u beden, je zde kulomet RPK, Olympia a také nový kousek Galil.
Útočná puška Galil
– Silná útočná puška používaná Ruskými Spetznac s poměrně velkým zásobníkem a přesností.
– Doplňky – Reflexní mířidla, ACOG, Větší zásobník, Dvojitý zásobník, Masterkey, Infračervená optika.
– Poškození ?
– Munice 35 / 350
– Nabíjení 3,8s
Vezměte Galil a pokračujte džunglí. Probijte se k jeskyni a vstupte dovnitř. Vyčistěte sál a tlačítkem otevřete cely vězňů. V jedné najdete Reznova. Následujte ho do hlavního sálu jeskyně. Vlevo u generátoru (nedaleko slepého tunelu) je na bedně Intel (3/3 – 33/42). Pokračujte do patra a vpadněte do místnosti. Kravchenko vás zmlátí ale Woods ho propadne a strhne do okna, ovšem vzápětí dojde k explozi.
Kapitola 13 – Rebirth
(Mason)
23. únor 1968 – Ostrov „Rebirth“ SSSR
S Reznovem přijíždíte na ostrov, kde sídlí Steiner. Nemáte nic, jen Ruce. Otevřete dveře a zblízka zabijte chlápka před vámi. Seberete mu sekeru namísto „rukou.“
Ruce
– Ruce jsou prostě vaše ruce, ale protože nemáte nic, jsou prázdné a počítají se jako zbraň. Nedají se ale volně použít k útoku.
Tomahawk
– Sekera k boji zblízka. Využijete ji pouze v této kapitole na tichou likvidaci nepřátel v přístavu.
– Tomahawk je veden jako běžná (střelná) zbraň, ale po sebrání AK74u vám z inventáře zmizí.
Hned vlevo vedle kontejneru kde jste začínali leží Intel (1/3 – 34/42). Následujte Reznova a kryjte se před světlometem vrtulníku. Reznov vás provede ke kontejnerům a dále k uličce v níž sejměte vojáka. Seberte mu AK74u a pokračujte. Dejte pozor na další vrtulník a zamiřte po schodišti kolem útesu. Vylezte po žebříku a útokem zblízka shoďte dolů chlápka. Vysápejte se až na střechu, kde uvidíte, že CIA podniká útok na ostrov. Následujte Reznova přes střechy až k výtahové šachtě. Reznov otevře poklop a vy postřílejte maníky v kabině. Seskočte dolů a ocitnete se v laboratořích. Postupujte opatrně, protože nepřátel je tu všude plno. Využívejte laboratoří ke krytí. Není od věci si obstarat samopal Kiparis, který je díky rychlosti lepší než AK47u. Probijte se do velké laboratoře s prosklenou kapslí uprostřed. V kapsli leží na stole Intel (2/3 – 35/42) ale dávejte pozor, protože v kapsli je též nádrž s Novou 6 a pokud do ní střelíte, plyn se uvolní, načež se dveře kapsle uzavřou, aby plyn neunikl ven. Postřílejte vojáky a směřujte k laboratoři Steinera. Vyrazte dveře a vtrhněte dovnitř. Reznov ho zmlátí a navzdory varování Hudsona, který dorazil do místnosti za okny ho zastřelí.
O 20 minut dříve
Agenti Hudson a Weaver
Na jižní straně ostrova
(Hudson)
23. února 1968 – Ostrov „Rebirth“, SSSR
Jedete v transportéru BTR a střílíte z děla.
Dělo na BTR (SZ)
– Dělo na transportéru, které kombinuje dvě zbraně. Konkrétně těžký kulomet NSV a granátomet MK 19. Umožňuje tedy střílet kulometem i vrhat granáty.
Během jízdy městem likvidujte cíle. Snažte se využít explozi vozidel (i civilních) k zabití okolních vojáků. Jízda ulicemi po chvíli skončí. Sundá vás totiž raketa vrtulníku a vysypete se z transportéru ven. Aby toho nebylo málo, Rusové vypustí Novu 6 do ulic. Vezmete si masku
Tip – Maska na rozdíl od vás nemá autoheal, čili každý zásah se počítá a čím více bude maska poškozená, tím horší výhled vinou prasklin budete mít. Pokud se maska rozbije, plyn vás sejme.
S sebou máte kulomet HK21 (+ bubnový zásobník) a útočnou pušku Enfield (+ infračervená optika, + masterkey).
Útočná puška Enfield
– Pokročilá útočná puška se stabilně velkou účinností. Má však mizernou přesnost, což je její jediná nevýhoda.
– Doplňky – Masterkey, Infračervená optika.
– Poškození 90-80
– Munice 30 / 360
– Nabíjení 3s
– Penetrace – Střední
Využívejte optiku, abyste rozeznali nepřátele i přes plyn. Pomalu a opatrně (teď více než kdy jindy) postupujte ulicemi městečka. Projděte přes jeden barák a postupujte k druhému. Těsně před ním je po pravici jeden přístupný dům a v něm na polici v kuchyni leží Intel (3/3 – 36/42). Postupujte do patra domu, přeskočte na sousední střechu a směřujte dál na ulici. Tady vás napadnou dva vrtulníky. Někde poblíž leží raketomet – seberte ho.
Raketomet Strela-3
– Sovětský raketomet schopný zaměřit techniku (vrtulník,…) naváděnou raketou. Zaměření chvíli trvá a je doprovázeno zvukovým signálem. Bez zamíření je však raketomet nepoužitelný, takže ho nelze využít proti pěchotě.
– Poškození 1000 (175-25 exploze)
– Munice 1 / 2
Raketometem zaměřte a sestřelte oba vrtulníky. Potom pokračujte přes hřiště a ulici ke svahu nad základnou. Tady už masku sundáte. U beden tu leží několik AK74u a kulometu RPK. Sejděte dolů a probijte se do základny. Postupujte opatrně a dávejte pozor na chlápky na střeše. Uvnitř vyčistěte halu a postupujte do laboratoří, kterými procházel i Mason. Zamiřte do laborky s kapslí s Novou 6 a tlačítkem otevřete dveře. Uvidíte jak Mason zabijí Steinera. Nikoli Reznov! Reznov je pouze halucinací v mysli Masona a zemřel při útěku z Vorkuty. S Weaverem rozrazíte sklo a Masona omráčíte. Protože smrtí Steinera je Mason jediným, kdo zná význam čísel a ví, kde je základna pro odpálení Novy 6 v USA, je nutné ho vyslechnout.
Kapitola 14 – Odhalení
(Mason)
25. února 1968 – Místnost 9
Hudson s Weaverem pokračují ve vašem výslechu. Hudson se jej rozhodne řešit osobním setkáním s tím, že vás pustí, ale omráčíte ho. Opusťte místnost na chodbu. Běžte do dveří na konci chodby. Na křižovatce mrkněte doleva, kde na automatu s cigáry leží Intel (1/3 – 37/42). Poté postupujte přes místnost s lůžky. Na další chodbě mrkněte doprava kde je v koši u zavřených dveří Intel (2/3 – 38/42). V konferenčním sále uvidíte Reznova a odtud jděte dveřmi dál. Přes místnost s kouřem až do kanceláře, kde na stole vlevo leží na stojanu s dokumenty Intel (3/3 – 39/42).
V kontrolní místnosti vás dožene Hudson a udeří vás. Znovu vám vysvětlí, co jste viděli, tedy že jste byli ve Vorkutě naprogramování MK-Ultra pomocí čísel k zabití Johna Kennedyho, což se také povedlo. Nicméně Reznov využil vašeho stavu a do vaší mysli převedl vlastní touhu po pomstě, tedy že je nutné zabít i Dragoviche, Steinera a Kravchenka. Vzpomenete si, že centrum pro vypuštění Novy 6 je na lodi Rusalka, kterou jste viděli na Kubě.
Kapitola 15 – Vykoupení
(Mason)
26. února 1968 – Mexický záliv
Společně s Hudsonem jste ve vrtulníku.
Ovladatelné vozidlo – Vrtulník Huey
– Systém ovládání vrtulníku Huey je podobný jako u Ruského vrtulníku. Máte však dvojitý kulomet a dva raketomety, které není třeba nabíjet. Palebná síla je díky tomu ohromná.
– Výška se opět určuje sama a vy pouze měníte směr a otáčení.
Postřílejte cíle na Rusalce a zamiřte na záď. Tady přistane tým Weavera, který následně kryjte. Střílejte po útočnících a kryjte jeho postup až k přídi lodi. Poté se objeví nepřátelský vrtulník – sestřelte ho. Sice vás nevyhnutelně poškodí, ale je čas přistát, takže zamiřte na záď. Po vystoupení zkontrolujte výbavu. Máte útočnou pušku FAMAS (+ reflexní mířidla, + dvojitý zásobník) a novinku MAC11 (+ bodová mířidla, + větší zásobník). U spadlého vrtulníku (těsně mezi vrtulí a kabinou) navíc najdete schovaný nový kulomet Stoner63.
Samopal MAC11
– Malinký samopal připomínající Uzi. Je velice rychlý, ale bohužel strašně nepřesný a s malým zásobníkem. V těsných prostorách lodi ale nadělá velkou paseku.
– Doplňky – Větší zásobník, Bodová mířidla, Akimbo.
– Poškození ?
– Munice 20 / 600
– Nabíjení 2,8s
– Penetrace – Nízká
Kulomet Stoner63
– Mocný bonusový kulomet s velkou účinností avšak malým zásobníkem, (což naštěstí mohou vynahradit doplňky)
– Doplňky – Větší zásobník
– Poškození ?
– Munice 30 / 600
– Nabíjení 3,8s
– Penetrace – Střední
S novými zbraněmi postupujte přes palubu až k otevřenému kontejneru. Pod jeho otevřenými dveřmi leží v rohu Intel (1/3 – 40/42). Zaútočí na vás dva vrtulníky, ale jen kousek před vámi leží raketomet Valkyrie se kterým je sestřelte. Potom se probijte k přídi a vstupte do lodi. Zamiřte do podpalubí, projděte šatnou a ocitnete se v kontrolní místnosti. Je tu stůl a pod něm balíky papíru mezi kterými leží pěkně ukrytý Intel (2/3 – 41/42). Brzy dojdete do doku, kde se spojíte s Weaverem. Využijte vyvýšené pozice vlevo na můstcích a zlikvidujte vojáky. Zatímco flotila US vyrazí zničit Rusalku, vy a Hudson zamíříte k podmořské základně.
Doplavte k otvoru a vylezte do základny. V šatnách najdete pár zbraní včetně pistole CZ75, či kulometu RPK. Pokud ale máte stále munici do MACu a Stoneru bude lepší si je nechat. Postupujte do velkého doku. Vyčistěte ho (můžete využít vyšší patro pro lepší pozici) a postupujte do druhého doku, který opět vyčistěte. Pokračujte chodbou a po schodišti do patra. Tady dojde k explozi a část základny se zatopí. Vyplavte nahoru a postupujte. Vyšplhejte po žebříku nad kterým je hromádka zbraní (RPK, AK74u a Galil). Přes polozatopené chodby směřujte dál až do velké monitorovací místnosti. Pobijte Rusáky v přízemí a běžte po schodech do patra. U oken je pár stolů a pod jedním leží poslední Intel (3/3 – 42/42). Narazíte tu na pár obrněných vojáků (jako ve Vorkutě) přes které se probijte až k panelu – vypněte vysílání. Napadne vás však Dragovich, nicméně Hudson ho postřelí. V rámci QTE Dragoviche srazte dolů a uškrťte ho. Až exne, následujte Hudsona přes chodby ven. Brzy vyplavete na hladinu, kde už čeká US flotila.
Zombies
Zombie mód se vrací. Přináší řádku nových map a samozřejmě vše v prostředí BO1, to znamená nové zbraně, nové bonusy a kopec dalších novinek.
Zombies – 1 Kino der Toten
První (základní) mapa Zombíků je zasazená do opuštěného kina v Berlíně (za studené války). Jedná se o klasickou mapu, ideální na seznámení se se Zombies módem v prostředí BO1. Také se vrací známá čtveřice druhoválečných hrdinů.
Hrdinové
Tank Dempsey (Americký válečný fanatik).
Nikoli Belinski (Sovětský milovník vodky).
Takeo Masaki (Japonec posedlý ctí).
Edward Richtofen (Německý šílený doktor).
Zombies 2 – „Five“
Tato mapa se odemkne po dokončení kampaně BO1.
Druhá mapa je zasazená do bunkru pod Pentagonem. Přežívat bude čtveřice nových hrdinů. Mapa nabízí řadu známých věcí a to včetně elektřiny a teleportů. Tentokrát je ovšem teleportů víc.
Hrdinové
John F. Kennedy (Prezident USA).
Robert McNamara (Bezpečnostní poradce USA).
Richard Nixon (Vice-prezident USA).
Fidel Castro (Premiér Kuby).
Zombies 3 – Dead Ops Arcade
Tato mapa se odemkne když hráč v hlavním menu zničí pouta (opakovaným pohybem do stran) a ve výslechové místnosti zadá do počítače kód DOA.
Tato speciální utajená mapa je ve stylu starých arkádových automatů a hráč hru sleduje svrchu kdy pouze pohybuje hrdinou a určuje směr střelby.
Level má celkem 40 místnosti, které přicházejí postupně a jsou rozděleny dle prostředí (ostrov, nádvoří, vězení, jeskyně, tržiště, město, ulice, továrna, les a tropy). Zombie nepřátelé jsou různí. V levelu 40 se jako boss ukáže obří opice Cosmick Silverback.
Hrdinové
Náhodný CDC agent
Náhodný Zelená baret
Náhodný Spets
Náhodný Op 40 vojákna
DLC
DLC 1 – First Strike
(25. března 2011)
První DLC přináší 4 nové MP mapy (Berlin Wall, Discovery, Kowloon a Stadium) a 1 Zombie mapu (Ascension).
Zombies 4 – Ascension
První DLC mapa. ???
Hrdinové
Tank Dempsey (Americký válečný fanatik).
Nikoli Belinski (Sovětský milovník vodky).
Takeo Masaki (Japonec posedlý ctí).
Edward Richtofen (Německý šílený doktor).
DLC 2 – Escalation
(2. červen 2011)
Druhé DLC přináší 4 nové MP mapy (Zoo, Convoy, Hotel, Stockpile) a 1 Zombie mapu (Call of the Dead).
Zombies 5 – Call of the Dead
Druhá DLC mapa. ???
Tentokrát je čtveřice hrdinů tvořena skutečnými herci, kteří namluvili sami sebe.
Hrdinové
Sarah Michelle Gellar (Buffy z Přemožitelky upírů)
Robert Englund (Fredy Kruger z Noční můry v Elm Street)
Michael Rooker (Henry z Portrétu zabijáka / Harper viz BO2)
Danny Trejo (Machete)
DLC 3 – Annihilation
(28. červenec 2011)
Třetí DLC přináší opět 4 nové MP mapy (Hangar 18, Silo, Hazard, Drive-In) a 1 Zombie mapu (Shangri-La).
Zombies 6 – Shangri-La
Třetí DLC mapa. ???
Hrdinové
Tank Dempsey (Americký válečný fanatik).
Nikoli Belinski (Sovětský milovník vodky).
Takeo Masaki (Japonec posedlý ctí).
Edward Richtofen (Německý šílený doktor).
DLC 4 – Rezurrection
(22. září 2011)
Čtvrté DLC je unikátní a přináší 4 staré Zombie mapy z CoD5WaW (Nacht der Untoten, Verrückt, Shi No Numa, Der Riese) a 1 novou Zombie mapu (Moon).
Zombie 7 – Moon
Čtvrtá DLC mapa. ???
Hrdinové
Tank Dempsey (Americký válečný fanatik).
Nikoli Belinski (Sovětský milovník vodky).
Takeo Masaki (Japonec posedlý ctí).
Edward Richtofen (Německý šílený doktor).