Call of Duty 4: Modern Warfare 1 (2007)

Call of Duty: MW nastoluje novou herní sérii v rámci stejné značky. Modern Warfare nechává 2. sv. válku daleko za sebou a pouští se do bojů v 21. století – v roce 2011. Bylo třeba proto přijít s nějakým fiktivním konfliktem, nicméně tohle bylo velice snadné, neboť kde jinde hledat ultimátní záporáky než mezi arabáky a rusáky?! Změna prostředí rozhodně prospěla a CoD 4 dokázalo přitáhnout kvantum nových hráčů. Můžeme se hrdě a vlastenecky poplácat na prsou, neboť MW1 je v rámci série považován za vrchol! Ani CoD1 a CoD2, jinak to velice slavné a úspěšné díly, se svým věhlasem nevyrovnaly MW1. Poslechněme si rozbor naší expertky. Minule jste nás nepotěšila, slečno, tak doufám, že tentokrát změníte názor. 

Tož pojďme na to hned. Nejprve je třeba si říci, že Call of Duty 3 se na PC nikdy nedostalo a spolu s dalšími datadisky, Finest Hour pro CoD1 a Big Red One pro CoD2, zůstalo jen na konzolích, což znamená, že další počítačový turnus v CoD sérii je skutečně až toto CoD4. Pro celou sérii je typická hra za vícero postav a nejinak je tomu i zde. Hlavní hrdinové však již nepůsobí jako jedni z mnoha a nezdá se, že hrůzami války postupují s nemalými obtížemi. Tentokrát se hráč dostane do party drsných hochů, kteří vám budou připadat buď jako hrozní profíci nebo jako hrozní pitomci. Kampaň je již jen jedna a je rozdělena na prolog, tři akty a epilog, přičemž postavy, které dostanete pod ruku a místo, kde se mise odehrávají, se často mění, což ubližuje pocitu ucelenosti, ale zase dává tušit, že se v jednu a tu samou dobu odehrává vícero událostí. Celkově MW1 vyznívá jako tuctový béčkový moderní Americký film o tom, jak USA a hoši ze SAS spasili svět. Někdo by to třeba označil za veledílo, já to označím za lehčí nadprůměr vzhledem k hernímu žánru. Nicméně je prima, že tu máme CoD, které konečně má nějaký příběh na pozadí. Dodává to hře punc kvality. Namísto deníků jsou mezi jednotlivými misemi zdařilé animace, které osvětlují pozadí příběhu a splňují tak účel brífinku. I to je velmi pěkné.

Jak už jsem zmínila, hrát se bude za několik postav, přičemž nejčastěji to bude příslušník SAS – MacTavish alias Soap neboli Mejdlo a Americký mariňák Paul Jackson. Zatímco Jackson je ještě vcelku ‚normální‘ voják, tak Soap by mohl z fleku konkurovat Rambovi. Asi to bude náplní misí nebo možná situací v jednotce SAS, které navíc velí další namachrované eso – kapitán Price, ale celý Soapův příběh působí jako když parta těch správných borců ze SAS musí zachránit svět před terorismem, protože to nikdo jiný nedokáže. Pro nikoho z jednotky to zkrátka nevypadá jako procházka peklem, ale jako běžná rutina. Můžeme za tím vidět profesionalismus a vycvičenost protagonistů, ale mnohem víc se na světlo dere absence lidskosti a nevěrohodnost postav. Ve skutečnosti hlavním hrdinům chybí charakter. A co se týče ostatních důležitých postav, tak ty jsou až na jedinou výjimku naprosto černobílé a rozdělené do pouhých dvou skupin – spojenci a záporáci. Ač jsou postavy díky svému vzhledu a funkci v ději snadno zapamatovatelné, jako osobnosti nestojí za nic.

Celkový příběh, který si zprvu zaslouží ocenění, a dokonce zahrnuje i pár pořádných zvratů, se později mění ve slátaninu nabitou západním patriotismem a snahou dokázat, že ať už přijde cokoli, bude tu vždy mocná Amerika a její spojenci, aby nakopali neposlušnému východu zadky. A tímhle se dostáváme k propagandistickému vyznění hry. Starší CoD byly založené na reálných konfliktech a operacích, přičemž jako zlou stranu vytyčili Nacistické Německo, s čímž by málokdo mohl nesouhlasit. Tady máme ryzí fikci, která je založená na reálných zemích a jednotkách. Způsob vystavění příběhu v sobě odráží nejen zacílení na širokou hráčskou veřejnost, ale i snahu ukazovat některé země v dobrém světle a jiné ve špatném. Že se Amerika míchá do věcí, do kterých jí nic není je známá věc – nakonec i poprava prezidenta Al-Fulaniho v nejmenované arabské zemi vyústí v tvrdý útok Američanů, kteří jsou zobrazováni jako mírotvůrci a řešitelé veškerých problémů světa (přesně tak pokrytecké, jako v reálu). Hra je cílená na mladé hráče, o čemž svědčí hromada WOW efektů a drsných drsňáků, se kterými se mládež ráda ztotožní. Hra je jen hra, ale tváří se realisticky a neukazuje nic, co by se stát nemohlo. Časté vyplivování dalších dílů CoD by samo o sobě nevadilo, ale s rostoucím propagandistickým podtextem to už něco znamená. Informační válka je věc politiky a politika může být přítomna ve všech aspektech lidského života, včetně filmů, knih a her. Hráči CoD se tak automaticky stávají oběťmi informační války stejně, jako kdyby sledovali třeba Den Nezávislosti, Profesionály nebo Majora Zemana.

Pojďme raději zpět ke hře. Ke grafice nebo ozvučení toho moc říct nemůžu, neboť vše působí zdařile. Velké ocenění si zaslouží atmosférické flashbackové mise v Pripjati a okolí, ale i boje na Středním východě nebo v Ázerbájdžánu mají něco do sebe. Náplň misí je zajímavá (originální záležitostí je například ochrana jednotky z letadla AC-130) a prostředí není nijak tuctové, takže žádný stereotyp a nuda známá z CoD 2 se tentokrát nedostaví. Ještě že tak! Hra baví a baví od začátku až do konce, čemuž pomáhá i přiměřená délka misí. Ovšem samozřejmě ani zde nechybí občas nekonečný respawn a neustálé doplňování padlých spojenců, což výsledný dojem značně kazí. Řady nepřátel se nově rozrostly i o psy, kteří dovedou být opravdu nebezpeční a to mnohdy více než lidé. Samozřejmostí je i přítomnost rozličné bojové techniky, včetně tanků T-72 a Abrams, transportérů BVP, či vrtulníků.

Vzhledem k tomu, že hra je z moderní doby, do rukou se hráčům dostanou moderní zbraně, kterým nechybí doplňky jako např. tlumiče, granátomety, optiky, reflexní zaměřovače a další. Celkový počet zbraní je ohromný a ten, kdo si chce vyzkoušet každou zbraň si bude muset jejich používání správně rozvrhnout (v čemž mu pomůže náš návod). Zbraňový arzenál zahrnuje samopaly, útočné pušky, lehké kulomety, pistole, odstřelovací pušky, brokovnice i raketomety, takže variabilita je velká a nabízí hodně možností. Dále tu jsou jisté vychytávky jako miny Claymore, nálože C4, či brýle do tmy. Tím je docíleno jisté dávky taktičnosti, jež u minulého dílu chyběla. Sice je pravda, že nejde o žádný zázrak, ale skutečnost, že občas máte nad čím zauvažovat docela potěší. Za zmínku stojí i stealth mise, kde je možné postupovat tichou likvidací nepřátel.

Ještě poznámka na závěr. Náš institut velice chválí tvůrce za postavu jménem Pelayo – to je pilotka vrtulníku Cobra a první důležitá ženská postava v PC sérii CoD. Kapitánka Pelayo je navíc zodpovědná za smrt mnoha zlých arabáků, díky čemuž byl její portrét vystavěn na prominentní nástěnce naší organizace a tři feministky se rozhodly pojmenovat svoje fenky podle ní.

Jsme na konci a já mohu s klidným svědomím prohlásit, že CoD 4 překonalo chudý a nudný CoD 2 a opět se vyšvihlo mezi nadprůměrné akční střílečky. Zda jde o vrchol série, to fakticky netuším, ale rozhodně to není špatný kousek. Počet levelů se sice z výtečných 27 (CoD2) zredukoval na 21, přičemž jejich délka je opět variabilní zhruba od 5-30 minut ale díky tomu není čas na nudu a stereotyp. Sice se tu najde plno chyb, ale ty jsou naštěstí dobře vyvážené množstvím kladů, včetně oživení série zasazením do jiné doby.

Proč stojí za to si CoD 4 MW1 zahrát?
– Už se vám zajídá prostředí 2. sv. války a chcete novou vzpruhu.
– Máte slabost pro moderní zbraně, techniku i způsob válčení.
– Chcete vidět, jak série začíná padat do bahna propagandy a pokrytectví.
– Plánujete výlet do Pripyati a chcete vědět, do čeho jdete.
– Váš nejoblíbenější herní nepřítel je Rusák.

Hodnocení: 80%
Délka: 12h


 

Kampaň

Souhrnný článek pro postavy, návod a popisy zbraní. Statistiky zbraní byly čerpány z wiki stránek pro CoD sérii a nemusí být zcela přesné.
V návodu jsou popisovány pouze zcela nové zbraně, které v minulých CoD nebyly. Nemá smysl stejné zbraně ukazovat znovu, jelikož se mezi jednotlivými CoD mění jen málo.
MW1 přináší gigantický set zbrusu nových zbraní. Pokud si chcete vyzkoušet všechny, je třeba si jejich využití dobře naplánovat, protože mnoho zbraní je k mání pouze ve vybraných kapitolách. V návodu je uvedeno, kdy se která zbraň vyplatí tak, abyste si mohli efektivně vyzkoušet všechny nové zbraně.

 

Hratelné postavy

Seržant „Soap“ MacTavish
– Nový člen SAS, který je přidělen k jednotce kapitána Price. Soap se v Británii zúčastní výcviku a později několika akcí, především v Rusku.
– Tvář Soapa je k vidění až v CoD 6 MW2.
– Soap se objeví také v CoD 6 MW2 a CoD 8 MW3
– Za Soapa projdete 11 kapitol.

Prezident Al-Fulani
– Prezident nejmenované arabské země. Stoupenci Al-Asada svrhnou jeho režim.
– Za Al-Fulaniho projde jen 1 kapitolu.

Seržant Paul Jackson
– Mariňák sloužící pod Vasquezem. Po nástupu Al-Asada k moci se zúčastní operace mající za cíl jej zase svrhnout a vrátit zemi do starých kolejí.
– Za Jacksona projdete 5 kapitol.

Operátor letounu AC-130H
– Střelec a termální operátor bojového letounu. Chrání jednotku Price po sestřelení nad územím Ultranacionalistů.
– Za operátora AC-130H projdete 1 kapitolu.

Kapitán John Price (Billy Murray)
– Zkušený velitel jednotky SAS. K Soapovi zprvu cítí spíše odpor ale postupem času se jeho názor začne měnit. Price vede svoji jednotku napříč několika operacemi s cílem odhalit okolnosti Al-Asadova nástupu k moci a posléze zastavit ty, kteří za ním stojí.
– Price se objeví také v CoD 6 MW2 a CoD 8 MW3
– Za Price projdete 2 kapitoly.

 

Další postavy

Poručík Gaz (Craig Fairbrass)
– Zkušený veterán SAS s volacím znakem Bravo 5. Gaz vede výcvik Soapa a později se s ním zúčastní všech misí SAS.

Viktor Zakhaev (Jordan Marder)
– Syn Imrana je vůdcem Ultranacionalistů během bojových operací. Je přítomný při popravě Al-Fulaniho.

Imran Zakhaev (Yevgeni Lazarev)
– Imran je překupník zbraní a vůdce Ultranacionalistů. Viní Západ za zničení Ruské ekonomiky a kultury. Imran společně s ostatními vlivnými muži zformoval Ultranacionalistické hnutí.

Khaled Al-Asad (Gabriel Al-Rajhi)
– Al-Asad je armádní generál, který provede ozbrojený převrat v jedné arabské zemi. Osobně popraví prezidenta Al-Fulaniho.

Seržant Kamarov (Mark Ivanir)
– Člen Ruských Loajalistů spolupracující s cizími zeměmi. S Pricem má společnou minulost.
– Kamarov se objeví také v CoD 8 MW3

Nikolai (Sven Holmberg)
–  Nikolai je informátor Price a zároveň agent v řadách Ruských Ultranacionalistů. To on dá Pricovi tip na přepravu jaderných zbraní na lodi.
– Nikolai se objeví také v CoD 6 MW2 a CoD 8 MW3

Poručík Vasquez (David Sobolov)
– Vasquez je zkušený velitel, který vede svoji jednotku, jejíž členem je i Paul Jackson během bojů v arabské zemi. 

Štábní seržant Griggs (Mark Grigsby)
– Seržant Griggs se zúčastní svržení Al-Asadova režimu. Spolupracuje s Vasquezem při dobývání města.
– Mark Grigsby „nazpíval“ píseň v závěru titulků.

Kapitánka Pelayo (Anna Graves)
– Pilotka vrtulníku Cobra. Podporuje útok vojáků na město kontrolované Al-Asadem.
– Pelayo je historicky první ženská hrdinka PC série CoD. V rámci konzolových dílů se však již jedna žena představila a to dokonce jako hratelná hrdinka.

 

1. Prolog

 

Kapitola 1 – F. N. G.
(Seržant „Soap“ MacTavish – 22. pluk SAS)
Credenhill, UK

Jste ve výcvikovém středisku SAS. Gaz povede váš výcvik. Vemte si v okénku bouchačku.

Nůž

– Od MW1 se útoky zblízka provádějí nikoli úderem zbraně, ale sekem či probodnutím pomocí nože. Útok je stejný ať už držíte jakoukoli zbraň, tudíž všechny útoky zblízka způsobují stejné poškození.
– Poškození 200

Útočná puška G36C

– Útočná puška s velkou rychlostí střelby ale bohužel slabou účinností. Vždy se vyskytuje s reflexními mířidly.
– Doplňky – Reflex
– Poškození 68-50
– Munice 30 / 420
– Nabíjení 2,9s
– Penetrace – Střední

Vstupte na střelnici č. 1 a dle pokynů Gaze testujte střelbu.
Tutorial – Po sestřelení prvních dvou terčů si můžete prohodit pohyb mířidly.
Naučte se střílet zboku, s mířidly a přes překážky.
Tutorial – Oproti minulým CoD lze některé tenké překážky prostřelit.
Poté trefte několik terčů v rychlém sledu. Pokud to nestihnete, musíte to zopakovat. Na pokyn Gaze vezměte z pultu pistoli.

Pistole USP .45

– Kvalitní robustní pistole s dobrými mířidly, velkým poškozením a velkým zásobníkem. USP používají SAS. Patří k nejlepším pistolím ve hře.
Tutorial – Pro pistole obecně platí, že je lze tasit rychleji než jiné zbraně. Rychlost samotného pohybu je ale oproti CoD2 se všemi zbraněmi stejná.
Tutorial – Pistole mají vysoké maximální poškození, ale to se vzdáleností nepřítele prudce klesá.

– Doplňky – Tlumič
– Poškození 140-30
– Munice 12 / 72
– Nabíjení 1,9s
– Penetrace – Malá

Vyzkoušejte si změnu zbraně, dále úder nožem (do melounu) a poté jděte ven z hangáru.
Extra (dráha) – V areálu SAS tábora si můžete všimnout cvičiště na házení granátů a na pohyb. Opičí dráhu si můžete proběhnout, ale není to nutné.
Tip – V moderní Remaster verzi CoD4 je výcvik prodloužen. Obsahuje navíc
házení granátů, test granátometu, pokládání náloží C4 a opičí dráhu.
Běžte do hangáru 1 a tady narazíte na velitele jednotky Price. Chce si vás otestovat v simulované bojové situaci. Vylezte po žebříku, z bedny poberte granáty a samopal a postavte se k lanu.

Samopal MP5

– Solidní rychlý samopal s obstojnou účinností. Jde o běžnou zbraň SAS. Vyskytuje se i ve verzi s tlumičem.
– Doplňky – Tlumič (SD)
Tutorial – SD je varianta MP5 s tlumičem.
– Poškození 100-60
– Munice 30 / 360
– Nabíjení 3,3s
– Penetrace – Malá

Zábleskový granát

– Zábleskový granát (Flashbang) slouží k ochromení nepřátel. Granát exploduje velice rychle a záblesk oslní nepřátele (může oslnit i vás). Zneschopněný nepřítel je snadným terčem.
– Munice 4
– Pojistka 1s

Před vámi je cvičiště skládající se z několika terčů, které musíte trefit. Dráhu musíte proběhnout do 60s, což není nic těžkého. Mějte na paměti, že můžete získat až -3s k výslednému času, když udržíte vysokou přesnost.
Tutorial – V závislosti na vaší rychlosti vám bude doporučena obtížnost hry, ale na to nemusíte hledět a můžete si zvolit jakoukoli obtížnost.
Tip – Price uvedl, že nejrychlejší čas měl Gaz – 19s, nicméně dráha se dá zvládnout i rychleji.
Autoři hry uvádějí nejlepší čas 15.1s
Dráhu můžete zkoušet opakovaně a zlepšovat se. Až budete mít dost, zajděte k Pricovi, který vás informuje o první ostré misi.

 

Kapitola 2 – Postradatelná posádka
(Seržant „Soap“ MacTavish – 22. pluk SAS)
1. Den, 01:23:40 – Někde v Beringově úžině

Vaše první ostrá akce. Zdá se, že Ruští Ultranacionalisté snažící se převzít moc nad Ruskem zásobují někoho dalšího. Je třeba zjistit spojitosti. Spustíte se po laně na palubu lodi. Kámoši včetně Price a Gaze okamžitě postřílí vojáky za okny můstku. Zkontrolujte výbavu – máte bouchačky, které jste testovali při výcviku: MP5 (+ tlumič), pistoli USP a granáty Frag + Flashbang.

Granát Frag

– Klasický explozivní granát. Oproti minulým CoD je v MW1 pouze jeden typ explozivního granátu.
– Poškození 200-50
– Munice 4
– Pojistka 3,5s

Následujte jednotku do vnitřku lodi. Na chodbě narazíte na ožralého chlápka a v ložnici spí další dva. Kolegové se o ně postarají. V ložnici na stole leží první Intel (1/2 – 1/30).
Tutorial – Nalezené intely (notebooky) odemykají po dokončení kampaně přistup k cheatům v Arcade modu kampaně.
Pokračujte ven na palubu a okolo kontejnerů k zádi. V polovině cesty je nad lodí můstek, po kterém chodí dva strážní – sundejte je. Mají u sebe Kalašnikovy.
Tutorial – Mnoho nepřátel používá sekundární zbraně (obvykle pistole). Mohou je tasit pokud jsou zranění (na zemi).
Nepřátelé na lodi používají jako sekundární zbraň pistole M9, ale protože akce během celé mise je velmi rychlá a efektivní, možná se vám nepoštěstí pistoli najít.

Útočná puška AK-47

– Veleslavná útočná puška poskytuje standardně solidní palebnou sílu. AK používají Ruští Loajalisté, Ultranacionalisté i Arabští povstalci. Jde o nejběžnější zbraň nepřátel a budete na ni narážet téměř po celou hru.
– Vhodná do ostrých bojů na střední vzdálenost.
– Doplňky – Granátomet
– Poškození 100-85
– Munice 30 / 300
– Nabíjení 3,25s
– Penetrace – Střední

Pistole M9

– Nejběžnější pistole používaná Ultranacionalisty, Arabskými povstalci ale i USA armádou. Je slabší než USP, ale má větší zásobník a minimální zpětný ráz.
– Poškození 100-30
– Munice 15 / 90
– Nabíjení 1,9s
– Penetrace – Malá

Nechte si co máte a pokračujte k zádi. Z patra lodi na vás začnou pálit nepřátelé, ale jakmile se přiblížíte, váš vrtulník je smete. Price nechá dva muže venku a se zbytkem týmu jděte do podpalubí.

Slezte dolů přes strojovnu až do prvního skladovacího prostoru. Dole mezi kontejnery je několik nepřátel a hned pod schodištěm leží Intel (2/2 – 2/30). Zdejší nepřátelé používají upravenou verzi Kalacha.

Samopal AK-74u

– Ruský samopal menší velikosti vycházející z AK-47. AK-74u je rychlý, silný a vyznačuje se vysokou průrazností.
– Poškození 90-75
– Munice 30 / 300
– Nabíjení 3,25s
– Penetrace – Velká

Pokračujte přes sklad až na jeho konec.
Unikátní zbraň (Desert Eagle) – Zhruba v polovině skladiště je hned pod můstkem otevřený kontejner a z něj vyběhne jeden nepřítel. Má u sebe unikátní pistoli!

Pistole Desert Eagle

– Bonusová masivní pistole dostupná pouze v této kapitole od vojáka z kontejneru. Vyznačuje se ohromnou účinností, která však na větší dálku výrazně klesá. Při boji zblízka jde o bouchačku, které nikdo neodolá.
Tip – Desert Eagle využijete už jen při čištění druhého a třetího skladiště lodi, čili na zhruba 8-10 nepřátel. Rozhodně se ale vyplatí!
– Poškození 200-50
– Munice 7 / 21
– Nabíjení 2,1s
– Penetrace – Střední

Taste Desert Eagle a postupte do druhého skladiště. Vylezte na můstek a na opačné straně slezte dolů. Pokoste zdejší Rusáky. Někteří z nich nosí Mini-Uzi.

Samopal Mini-Uzi

– Častá zbraň Ultranacionalistů. Mini-Uzi je malý a rychlý samopal, který je ideální na boj v interiérech. Zblízka má velice slušné poškození, ale na dálku se vůbec nevyplatí. Pokud očekáváte tuhé boje v interiérech, může být Uzi velice dobrou volbou.
– Poškození 80-20
– Munice 32 / 320
– Nabíjení 3,5s
– Penetrace – Malá

Postupujte do třetího skladu. Tady pobijte poslední vojáky. Jednotka otevře kontejner v němž narazíte na jadernou bombu! Seberte dokumenty co na ní leží a vydejte se zpátky. Loď však exploduje a začne se potápět.
Utíkejte za jednotkou přes skladiště až ven na palubu.
Tip – Nesmíte moc meškat, jinak se loď potopí i s vámi.
Až budete venku, zamiřte na okraj a skočte do vrtulníku. Price vám pomůže se vytáhnout nahoru a tím první ostrá mise končí.

 

Kapitola 3 – Převrat
(Yasir Al-Fulani)

Jste Al-Fulani, prezident Arabské země, který byl svržen povstalci vedenými Al-Asadem. Ten promlouvá k lidu a brojí proti Západu. Naloží vás do vozu, kde už čeká Zakhaev mladší, a vezou městem. Cestou nemůžete nic dělat, pouze sledujte, jak se povstalci zmocňují města a vraždí obyvatele.
Dorazíte na popraviště. Imran Zakhaev předá Al-Asadovi zbraň (Desert Eagle) a ten vás před kamerami popraví.

 

2. Akt I

 

Kapitola 4 – Blackout
(Seržant „Soap“ MacTavish – 22. pluk SAS)
2. Den, 01:31:28 – Kavkazské hory, Rusko

Váš informátor Nikolai v řadách Ultranacionalistů, který vám dal tip na loď, má problémy. Price ho chce zachránit a Gaz i vy jdete s nim. S sebou máte vysoce bohatou výzbroj – útočnou pušku M4A1 (+ SOPMOD), sniperku M21 (+ tlumič), Frag + Flashbang, dále nálož C4 (x4), Claymory (x2) a Noktovizor. Nejprve si vše dobře prohlédněte.
Tutorial – Je dobré se rychle zorientovat v mířidlech:
Základní (železná) mířidla jsou na každé zbrani jako její výrobní součást.
Bod (bodový zaměřovač) je tenké sklíčko s červenou tečkou.
Reflex (reflexní mířidla) je malou optikou s červenou tečkou pro lepší zacílení.
Holograf (holografická mířidla) je hranatý, téměř neomezuje výhled a má velký červený terčík.

Útočná puška M4A1

– Slabá ale přesná útočná puška, která vyniká v rychlosti nabíjení a hlavně v množství doplňků. Na spoustu akcí půjdete právě s M4A1 a to většinou s bohatě vylepšenou M4A1, čili vás nemusí trápit, že ve svém základu je zbraň jen průměrná.
Tutorial – Označení SOPMOD má M4A1, která v sobě skloubí hned čtyři doplňky (bodový zaměřovač, tlumič, laser, granátomet), což zbraň činí velmi univerzální.
– Laser pomůže lépe mířit od boku při používání noktovizoru.
– Doplňky – SOPMOD, Laser, Granátomet, Reflex, Holograf
– Poškození 52-45
– Munice 30 / 420
– Nabíjení 2,36s
– Penetrace – Střední

Výbava – Granátomet M203

– Granátomet používaný na některých Amerických zbraních (M4A1) jakožto doplněk.
– Poškození 300-120
– Munice 1 / 10

Sniperka M21

– Solidní sniperka se stabilním, leč nízkým, poškozením, velkým zásobníkem a rychlou střelbou. Na velkou dálku jde o skvělou zbraň, byť poškození 80 není pro sniperku moc. 
– Poškození 80
– Munice 10 / 100
– Nabíjení 3,06s
– Penetrace – Vysoká

Výbava – Claymore

– Mina Claymore je extrémně výbušná věc, kterou můžete nastražit na zem. Jakmile nepřítel naruší lasery v blízkosti miny, dojde k explozi. Claymore jsou účinné při obraně.
– K dispozici jsou jen v několika málo kapitolách.

– Poškození 512-100
– Munice 10
– Roznětka 0,83s

Výbava – C4

– Dálkově odpalovaná nálož. Hodíte na zem, stáhnete se a jakmile se přiblíží nepřítel, odpálíte ji. C4 je skvělá na čištění domů (vhodit dovnitř a odpálit) anebo při obraně.
Poškození 450-50
– Munice 10
– Roznětka 0,83s

Výbava – Noktovizor

– Brýle s posilovačem světla vhodné do tmy. ‚
– K dispozici je budete mít prakticky na všechny mise, kde hrozí tmavé prostory.

Následujte Price a Gaze skrze bažinu. Dorazíte k molu a malé chatce. Společně postřílejte chlápky venku, pak počkejte až Gaz vhodí do domu granát a vyčistí zbytek nepřátel. V chatce najdete Intel (1/2 – 3/30) a od mrtvých můžete získat novou zbraň.

Samopal Skorpion

– Malý skladný samopal, který se svojí funkcí lehce podobá Mini-Uzi. Je však ještě slabší a má menší zásobník. Oproti tomu však střílí přesněji.
– Poškození 70-20
– munice 20 / 240
– Nabíjení 2,67s
– Penetrace – Malá

Pokračujte pod mostem k domům na kopci. Na pokyn Gaze umístěte před dveře prvního domu Claymory. Upoutejte pozornost a exploze sundá chlápky až vyběhnou. Postřílejte osazenstvo druhého domu a postupujte dál. Nahoře projděte prázdným barákem a na zahradě narazíte na jednotku Loajalistů vedených seržantem Kamarovem. Následujte je na útes nad vesnicí Ultranacionalistů a odtud na vhodnou palebnou pozici. Dole probíhá útok, tak kryjte spojence a sniperkou koste nepřátele. Pozor na kulometčíka v okně, kterého sejměte přes zeď. Mezitím na kopec k trafostanici dorazí vrtulníky s nepřáteli. Pokračujte k nim přes rozpadlý spálený dům. Využijte krytu u malého domku na svahu a postřílejte vojáky z vrtulníků (využijte granátomet). Poté zkontrolujte jejich výbavu.

Sniperka Dragunov

– Legendární Dragunov je takovým ekvivalentem M21 – má stejnou účinnost, stejně velký zásobník i stejnou průraznost. Dragunov však trochu ztrácí v délce nabíjení.
– Poškození 80
– Munice 10 / 10
– Nabíjení 3,5s
– Penetrace – Vysoká

Raketomet RPG-7

– Klasický raketomet je velice častou zbraní Ultranacionalistů i Arabů. Účinnost je ohromná, ale raketa je velmi nepřesná.
– Poškození 400
– Munice 1 / 4
– Nabíjení 3,29s

Nechte si co máte a jděte za Kamarovem na druhou střeleckou pozici. Sniperkou kryjte postup Rusů na dvoře. Až nepřátelé ustoupí, následujte jednotku k trafostanici. Tady Pricovi dojde trpělivost a Gaz Kamarova přirazí k obrubníku, aby ho vyslechl. Konečně vám Kamarov práskne pozici Nikolaie v domě na kopci.

Na laně se slaňte dolů do vesnice a začněte čistit zbytky nepřátel. Loajalisté vám pomohou.
Tip – Využijte C4, které můžete vhodit do oken nebo za dveře a snadno zlikvidovat střelce uvnitř.
Někteří nepřátelé mají samopal G3.

Útočná puška G3

– Extrémně silná útočná puška. Nevýhodou je malý zásobník, nicméně poškození je vražedné.
– Poškození 160-100
– Munice 20 / 300
– Nabíjení 3,75s
– Penetrace – Střední

Probijte se přes vesnici k domu na kopci. Gaz půjde vyhodit pojistky a vy s Pricem vnikněte dovnitř. Rozhodně si aktivujte noktovizor (laseru v rámci SOPMODu M4A1 pomůže lépe mířit). Nepřátelé v přízemí jsou výpadkem proudu dost zmatení. Jejich likvidace nebude těžká.
Tip – Na stole pod schodištěm jsou nějaké AK-47, Mini-Uzi a granáty. Vaše taktická výbava je ale lepší.
Pokračujte do patra, kde se k vám připojí Gaz. Zdejší nepřátelé už jsou více připraveni. Jednoho najdete za stolem, další střílí zpoza dveří. V koupelně naproti záchodu leží Intel (2/2 – 4/30). V poslední místnosti najdete zraněného Nikolaie (pozor na šmejda, který vyskočí zpoza dveří). Osvoboďte Nikolaie (vezme si AK-47) a vydejte se ven, kde už na louce čeká vrtulník. Naskočte si.

 

Kapitola 5 – „Charlie Don’t surf“
(Seržant Paul Jackson – 1. úderná jednotka USMC)
2. Den, 13:45:10

Jste serža Jackson a letíte vrtulníkem do arabského města svrhnout vládu Al-Asada, který nedávno svrhnul regulérní vládu Al-Fualima. Během letu můžete postřílet pár arabáků a pak už se slaňte dolů na zem. Máte útočnou pušku M4A1 (+ reflex), pistoli M9, Frag + Flashbang a dále Claymore (x2). Následujte velitele Vasqueze k velitelství arabáků. Kámoš vyhodí dveře do luftu a vy vstupte dovnitř. Dole je sklad zbraní a spousta nepřátel. Vzhledem k bojům na malou vzdálenost se na čištění místností vyplatí tasit pistoli M9. Zajistěte sklep a prohlédněte věci. V boční místnosti je na stole Intel (1/3 – 5/30), pistole M9 a granát.
Tip – Na stole v hlavním skladu je hromada zbraní včetně AK-47 (+ granátomet), AK-74u, RPG-7, pistole USP, Dragunova, bročky W1200 a granátů. Většinu zbraní znáte.

Brokovnice W1200

– Brokovnice jsou zpravidla fantastické na malou vzdálenost. W1200 není výjimkou a její síla je opravdu ohromná.
– Poškození 400-15
– Munice 7 / 70
– Nabíjení 4,4s
– Penetrace – Malá

Výbava – Granátomet GP-25

– Granátomet používaný na vybraných Ruských zbraních (AK-47) jakožto doplněk. Svým účinkem zcela odpovídá granátometu M203.
– Poškození 300-120
– Munice 1 / 10

Tip – Vzhledem k blížícím se bojům v ulicích se přezbrojte – vezměte si AK-47 (+ granátomet) a brokovnici W1200. Příležitostně využívejte i raketomety RPG-7, kterých je všude plno.
Asad uvnitř není, tak pokračujte přes menší místnost plnou beden a Arabů až ven na ulici. Odtud postupujte k městu. Boje v ulicích jsou náročné kvůli arabákům útočícím ze střech okolních domů. Postupujte opatrně a raketometem ničte úkryty nepřátel anebo auta (exploze vozu sejme okolní nepřátele). Pročistěte si cestu k silnici, ale ještě přes ni nechoďte. Vydejte se ulicí vpravo od silnice.
Tip – V rohu areálu (před silnicí) je jeden přístupný dům – uvnitř najdete na stole Intel (2/3 – 6/30), dále RPG-7, pistoli M9 a další AK-47 s granátometem.
Nyní překonejte hlavní silnici.
Tip – V pravé ulici (za silnicí) je bílý přístupný dům s patrem. Nahoře je další Intel (3/3 – 7/30) a dále Dragunov a opět AK-74 s granátometem.

Probíjejte se ulicemi opatrně dál až na parkoviště u budovy televize. Část vojáků zůstane tady.
Tip – Nastražte zbylé Claymory k autům. Později přijde útok Arabů, takže se budou hodit.
Vasquez nechá vyhodit dveře do budovy televize. Přes recepci a serverovnu se probijte do velkého sálu s mnoha počítači. Kryjte se v kancelářích po stranách a pobijte všechny nepřátele. Je jich tu jako much, takže opatrně. Až bude čisto, následujte jednotku do hlavní haly, kde se k vám připojí druhý tým, vedený štábním seržantem Griggsem.
Postupujte do patra, kde přes okna uvidíte, že na parkoviště útočí Arabové. U oken leží Dragunov a RPG-7, s nimiž nepřátele zničte (předem nastražené Claymory pomohou). Pak pokračujte přes střechu až do vysílací místnosti. Al-Asad tu však není!

 

Kapitola 6 – Skládka
(Seržant Paul Jackson – 1. úderná jednotka USMC)
3. Den, 05:00:16

Druhý den brzy ráno pokračujete v čištění hlavního města. Pokračujete s Vasquezem a Griggsem a je třeba pomoci nedaleko uvízlému Abramsu s označením War Pig. S sebou máte opět útočnou pušku M4A1 (+ holograf, + granátomet M203), pistoli M9, Frag + Flashbang a Noktovizor. Pokračujte po dálnici až k domům odkud pálí Arabové. Postřílejte jich pár (objevují se neustále) a ve vhodný okamžik zapadněte dolů po schodišti. Je tu tma, takže využijte brýle do tmy. Překonejte trosky domů a vpadněte do budovy. Projděte chodbou ke schodišti.

Extra (záchrana) – V mezipatře jeden Arab přepadne vašeho vojáka (Roycewicze), ale můžete ho rychle zachránit.
Vyjděte nahoru a dostaňte Araby, kteří na vás pálili venku. V jedné rozbořené místnosti je těžký kulomet, kterým postřílejte zmetky v protější části domu. Může se také stát, že padne některý váš kámoš, který má přenosnou verzi tohoto kulomet.

Kulomet M249 SAW (SZ)

– Statická verze kulometu M249. Je velice účinný a občas ho používají arabové. Nic vám nebrání ho využít ve svůj prospěch.

Kulomet M249 SAW

– Mocný Americký kulomet. Je velice účinný a má ohromný zásobník. Nevýhodou je tradičně dlouhé přebíjení.
– Poškození 130-90
– Munice 100 / 400
– Nabíjení 6,45s
– Penetrace – Velká

Běžte zpět na chodbu v nově otevřené místnosti, kterou kámoši vyčistí, najdete Intel (1/2 – 8/30).
Tip – Obstarejte si G3 od padlých nepřátel. Vysoké poškození bude při masivních útocích nepřátel užitečné.
Sejděte dolů a pokračujte na opačnou stranu domu. Tady už nemá noktovizor smysl. Boje na ulici jsou velmi tuhé. Dobře se braňte, střílejte po nepřátelích a využijte aut, které můžete střelbou zničit, čímž explozí sejmete okolní nepřátele.
Krize – Od CoD4 platí, že auta lze zničit až explodují. Z toho důvodu je velmi riskantní je používat jako krytí.
Až vyčistíte celou ulici, na dálnici přijedou tanky T-72. Velitel Vasquez vám nakáže sebrat Javelina po padlém kámošovi a ze střechy domu vlevo tanky sejmout.

Raketomet FMG-148 Javelin

– Pokročilý raketomet schopný zaměřit cíl a navádět raketu tak, aby jej zasáhla. Javelin lze použít pouze na předem dané cíle, kterými je těžká obrněná technika.
– Poškození 4000-256
– Munice 1 / –

Běžte na střechu, pokoste nepřátele na dálnici a pak zaměřte Javelinem tanky. Zničte je! Namísto Javelinu si vezměte něco jiného, protože už nebude třeba. Pokračujte ulicí přes trh. Na křižovatce zahněte vlevo, běžte ke stánku s oblečením a mrkněte se doleva za krabici – schovává se tu jeden Intel (2/2 – 9/30).

Pokračujte s jednotkou k bažině, kde je uvízlý M1A2 Abrams. Musíte odrazit masivní útok nepřátel, přičemž mnozí z nich používají RPG-7, nově i kulomet RPD a mají okolo mnoho statických M249 SAW.

Kulomet RPD

– Ruský ekvivalent Amerického M249 SAW. Kulomet RPD má téměř stejné staty, pouze delší nabíjení. Výhodou může být, že RPD je častou zbraní nepřátel, takže munice se snadno shání.
– Poškození 130-90
– Munice 100 / 400
– Nabíjení 9,7s
– Penetrace – Velká

Až odrazíte útok nepřátel, projděte do domů naproti. Odtud se probijte přes ulici až k baráku na jehož dvorku je ZPU-4 (AA dělo). Postřílejte posádku, dělo podminujte a zničte. Z domu na jižní straně skládky začnou pálit nepřátelé. Utíkejte na kopeček nedaleko skládky položit naváděč pro letecký útok ale pozor na střelce z domu. Pohybujte se z krytu do krytu a jakmile naváděč položíte, stáhněte se. Vrtulníky dům rozsekají a situaci uklidní. Seskupte se u tanku, na který Vasquez načrtne obranné pozice, zatímco se bude tank opravovat.

 

Kapitola 7 – Loveni
(Seržant „Soap“ MacTavish – 22. pluk SAS)
2. Den, 03:02:42 – Západní Rusko

O den dříve jako Soap odlétáte s Nikolaiem z Ruska, když váš vrtulník sundá raketa Ultranacionalistů. Havárii přežijete (stejně jako Price a Nikolai) ale u sebe máte jen pistoli M1911 (starý Colt z CoD1) a Frag + Flashbang, takže si z těl mrtvých pilotů seberte nějakou další zbraň – nejlépe G36C, která je na misi dobrá svou univerzálností.
Tip – Snažte se vyhnout prozrazení a tím i některým nepřátelům.
Následujte jednotku pod most a odtud dál ke statku. Price otevře dveře a venku u domu uvidíte, jak skupina vojáků vyslýchá civilistu.
Extra (záchrana) – Můžete dědka zachránit. Zareagujte až to Price nařídí (nebo ještě dřív) a nepřátele hned postřílejte, než civila zabijí.
Jeden nepřítel má novou bročku.

Brokovnice M1014

– Ruský ekvivalent W1200. Tato bročka má prakticky stejné statistiky. Jde opět o zbraň určenou na boje zblízka proti menšímu počtu nepřátel.
– Poškození 400-15×8
– Munice 7 / 70
– Nabíjení 4,4s
– Penetrace – Malá

Následujte jednotku na pole, když nad vámi proletí vrtulník. Rychle zalehněte a vyčkávejte. Až vrtulník odletí, pokračujte k domu.
Tip – Nepřátelé v okolí si vás všimnou tak či tak, nicméně pokud se vyhnete vrtulníku, zahlédnout vás později a budete mít čas si najít u domu kryt.
Odtud střílejte po nepřátelích a počkejte dokud Gaz neotevře sklep – pak vběhněte dovnitř. Vyjděte do přízemí domu a zpoza oken postřílejte muže venku. Poté postupte k východu z domu (pozor na vojáka, který dovnitř hodí zábleskový granát). Probijte se ven do areálu pěstírny. Vpravo je velké bílá budova kde na stole uvnitř najdete Intel (1/2 – 10/30). Nepřátel je venku spoustu a mají i psy!
Tutorial – Psi jsou velice nebezpeční, neboť vás můžou strhnout k zemi a okamžitě zakousnout. Dá se tomu bránit včasným QTE a zlomit psovi vaz. Daleko lepší je si psy vůbec nepouštět k tělu.
Postřílejte nepřátele v areálu (využijte vyvýšené pozice na ochozu nad schodištěm) a poté opusťte brankou oblast.

Dorazíte na pole, kde vojáci s baterkami prohlíží okolí. Zbytečně na sebe neupozorňujte a opatrně se přesouvejte mezi balíky sena.
Tip – Nepřátelé si vás sice nevyhnutelně všimnou ale to už můžete být skoro na opačné části pole.
Postřílejte je a pokračujte do areálu se skleníky. I tady je plno nepřátel a navíc skleník neposkytuje téměř žádný prostor ke krytí. Opatrně se probijte přes první skleník, postřílejte nepřátele v druhém a pokračujte dál až před velký sklad. Tady se do boje opět zapojí vrtulník – neustále z něj budou střílet vojáci, takže je pravidelně sestřelujte. Jen kousek za druhým skleníkem je vlevo zničený dům a za ním na pultech pod stříškou Intel (2/2 – 11/30). Probijte se až do skladu, kde jsou raketomety Stinger.

Raketomet FIM-92 Stinger

– Stinger je Ruský ekvivalent Amerického Javelinu. Používají ho Ultranacionalisté a jde opět o raketomet se zaměřováním a naváděnými raketami. Samotné zamíření neprobíhá přes speciální digitální obrazovku jako u Javelinu, ale pouze přes optiku a zvukový signál.
– Poškození 4000-120
– Munice 1 / –

Stingerem zaměřte vrtulník a vystřelte. Pilot vyhodí světlice a raketu zmate. Zkuste to znovu – tentokrát uspějete a vrtulník se zřítí. Následujte Price ze skladu ven až k benzince na kopci. Je tu spousta vojáků a technika, ale sejme je operátor letounu AC-130H, který si vás odteď převezme.

 

Kapitola 8 – Smrt shůry
(Termální TV operátor – AC-130H Bojový letoun)
2. Den, 04:20:22 – Západní Rusko

Jste operátor AC-130H, Priceova jednotka je dole ve vesnici a je nutné ji chránit.
Krize – Musíte se vyvarovat střelby na citlivé cíle (kostel), střelby na civilisty a střelby na jednotku.
Tutorial – Abyste Price a jeho muže snáze poznali, mají blikající majáček, který vás upozorní.
Ovládáte tři různé zbraně, každou s jinou účinností. Navíc můžete přepínat mezi černobílým a bíločerným zvýrazněním.

Kanón 105mm (SZ)

– Největší dělo s nejmenším zoomem. Vystřelí raketu, která způsobí masivní explozi. Toto dělo je ideální na větší skupiny nepřátel, které jsou daleko od spojenecké jednotky nebo citlivých budov.

Kanón 40mm (SZ)

– Střední dělo a střední zaměření. Střílí explozivní projektily schopné zabít malé skupiny nepřátel nebo vozidla. Univerzální dělo na většinu situací.

Kanón 25mm (SZ)

– Velký zoom a silný kulomet na jednotlivé vybrané cíle. Pokud je nepřítel blízko jednotky, je toto dělo jasnou volbou.

Rychle se zorientujte a začněte likvidovat nepřátelské cíle. Zároveň se vyvarujte ničení budov. Sledujte Price a chraňte ho během cesty přes pole a k okraji vsi. Tady po cestě projedou dvě civilní auta – nestřílejte na ně. Price káry zabaví (pozor ať nesejmete prchající civily) a vyrazí k druhé vesnici. Tou bude jednotka pouze projíždět, takže reagujte rychle a včas postřílejte nepřátele. Price dorazí k vrakovišti, kde vystoupí.
Kryjte ho a počítejte s nutností často využívat 25mm kanón – nepřátelé se kryjí za auty a boje jsou hodně kontaktní. Až Price projde vrakovištěm k louce, přiletí pro ně vrtulník. Jakmile je jednotka naložená, je v bezpečí a mise končí.

 

Kapitola 9 – „War Pig“
(Seržant Paul Jackson – 1. úderná jednotka USMC)
3. Den, 16:30:10

Jste stále na známé skládce, kde jste zachránili tank. Máte ve výbavě opět útočnou pušku M4A1 (+ holograf, + granátomet M203), pistoli M9 a Frag + Flashbang. Hned na počátku vedle vás leží Dragunov a kulomet M249 SAW. Chvíli koste nepřátele na skládce pomocí M4A1 (využijte granátomet) ale až se situace uklidní, obě bouchačky si vezměte.
Tip – Kombinace Dragunova a M249 SAW je na boj v ulicích skvělá a až dojdou náboje, vyměňte kulomet za M16A1, kterou nosí někteří vaši kolegové. M16A1 je navíc dostupná pouze v této kapitole od padlých spojenců.

Útočná puška M16A1

– Průměrná útočná puška, která se velice podobá M4A1. Má přibližně stejné statistiky ale ne tak velké možnosti doplňků.
– Občas se dá od mrtvých kolegů získat i verze s granátometem.

– Doplňky – Granátomet
– Poškození 68-50
– Munice 30 / 300
– Nabíjení 2,73s
– Penetrace – Střední

Po chvíli dorazí dva vrtulníky a začnou vysazovat další arabáky.
Tip – Za autobusem a kontejnery jsou RPG. Zkuste elegantně zničit celé vrtulníky než provedou výsadek!
Jakmile bude klid, pokračujte s Abramsem do ulice.
Arabáci útočí z domů, z oken i ze střech, takže pečlivý průzkum a střelba Dragunovem je zásadní. Zaměřte se na dům vpravo na rohu ulice – vydejte se dovnitř a vyčistěte ho.
Krize – Od CoD4 mohou někteří nepřátelé střílet zpoza polootevřené dveře.
V horním patře budovy je v místnosti s dírou ve zdi Intel (1/3 – 12/30). Zaujměte palebné postavení na balkoně a postřílejte nepřátele na ulici. Jsou jich desítky, ale s pomocí kámošů a tanku to zvládnete. Pak sejděte dolů a vydejte se do velkého domu v rohu ulice (za tankem). Tady zbylo několik nepřátel, které sejměte a v patře v ložnici najdete Intel (2/3 – 13/30). Z balkonu opět postřílejte šmejdy na které uvidíte a pak se vydejte dolů ulicí. Postupujte vlevo podél zdi a obsaďte dům na konci ulice (vlevo od autobusu). Odtud můžete dobře postřílet šmejdy v domě naproti (na rohu ulice), kam se poté taky přesuňte. Z tohohle domu zase krásně uvidíte na protější dům přes malou uličku. Využívejte zkrátka jednotlivé domy a čistěte Araby v okolních barácích. Pak opět prohlédněte dům přes uličku, vyčistěte zbylé Araby a následujte Vasqueze a Griggse do zadní uličky za domem.

V dalším domě na konci uličky se Arabové dobře kryjí v oknech. Vaši kolegové posunou kontejner, abyste se mohli lépe krýt. Sniperkou skolte střelce a vstupte do domu. V patře, v místnosti s okny, kterými pálili nepřátelé, najdete Intel (3/3 – 14/30). Postupujte do místnosti s rozbořenou stěnou. Na ulici je vidět tank T-72, takže se moc neukazujte. Vasquez požádá o pomoc vašeho War Pig (Abramse), který nepřátelský tank sejme dokonale přes zeď budovy. Dorazte zbytek vojáků a následujte jednotku uličkou na dvorek k místu vyzvednutí.

 

Kapitola 10 – Šok a údiv
(Seržant Paul Jackson – 1. úderná jednotka USMC)
3. Den, 18:00:07

Jste ve vrtulníku a míříte do hlavního města, kde má být Al-Asad. Ovládáte granátomet.

Granátomet Mk 19 (SZ)

– Kvalitní Americký granátomet střílející explozivní granáty. Mk 19 je užitečný proti technice i proti skupinám nepřátel. Granáty létají většinou celkem přesně.
– Poškození 250-150
– Munice – / (přehřátí)

Během letu koste nepřátele pod vámi. Zaměřujte se primárně na AA děla (ZPU) na střechách a raketometčíky, případně BVPčka v ulicích. Pozor na přehřívání děla. Až vyčistíte náměstí, pilot přistane, aby vysadil vojáky. Pak odletíte o kousek dál na dvorek. Zase kryjte let až do přistání.

Dál bude třeba jít po svých a pomoci průzkumné jednotce. S sebou máte tradičně útočnou pušku M4A1 (+ holograf, + granátomet M203), pistoli M1911 a Frag + Flashbang. Vyjděte na ulici a prostřílejte se k domům v dálce.
Tip – Od padlých nepřátel si přivlastněte kulomet RPD. Ohromný zásobník bude důležitý.
Dorazíte ke staveništi. Vstupte do přízemí budovy a postřílejte nepřátele. V patře najdete uvíznutou jednotku kámošů a v rohu také Intel (1/2 – 15/30). Z patra seskočte na dvorek, když se proti vám objeví početná skupina Arabů. Mnozí budou střílet i z oken a střechy budovy vpravo. Rychle si najděte kryt a opatrně sejměte především osazenstvo domu – potom vběhněte dovnitř. V patře domu pobijte zbytek nepřátel a v malé komoře s policí si vezměte Intel (2/2 – 16/30). Z oken dorazte nepřátele na dvoře. Potom se vydejte uličkou zpátky k vrtulníku.

Naskočte a opět se chopte děla. Během odletu však sestřelí doprovodný bojový vrtulník „Deadly“ (AH-1 Cobra) a pilotka Pelayo skončí uvízlá dole v ulici. Dělem postřílejte okolní arabáky a vrtulník přistane pár metrů od pilotky. Máte limit 01:30 na to, abyste se k pilotce dostali, vzali ji a donesli do vrtulníku.
Krize – Času není tak málo ale nesmíte meškat. Taste RPD a prostřílejte se ke Cobře. Arabové neustále přicházejí z boku, takže je jen rychle pokropte, hoďte na zbytek pár granátů, popadněte pilotku a utíkejte zpátky.
Jakmile budete v bezpečí vrtulníku, pilot se zvedne, jenže kousek od vás vybuchne atomovka!

 

Kapitola 11 – Následky
(Seržant Paul Jackson)

Proberete se v troskách vrtulníku, jako poslední přeživší. Vylezte ven, kde uvidíte mrtvé vojáky. Nikdo nepřežil. Můžete vyrazit ulicí k hřišti, ale radioaktivní spad brzy dostane i vás.

 

3. Akt II

 

Kapitola 12 – Úkryt
(Seržant „Soap“ MacTavish – 22. pluk SAS)
4. Den, 02:00:38 – Severní Ázerbájdžán

Další operace vaší jednotky přichází jen den po průseru Amíků na Blízkém Východě. Cílem je dopadnout Al-Asada, který se podle Nikolaie ukrývá v Ázerbájdžánu. S Pricem a Gazem jdete na to. Tradičně máte útočnou pušku M4A1 (+ SOPMOD), a též bročku M1014 a Frag + Flashbang, dále nálože C4 (x4), Noktovizor a Podporu vrtulníku.

Výbava – Podpora vrtulníku

– Označíte místo na které zaútočí spojenecký vrtulník – vystřelí pár raket a salvu z kulometu (ideální na čištění domů).
– Podporu vrtulníku lze používat opakovaně, ale mezi jednotlivými použitími je zhruba 20s interval.

Tutorial – Podpora, tedy označení místa pro útok spojenců je velice častým typem výbavy i v mnoha dalších dílech CoD. Často se liší, o jakou podporu se jedná a jaký tedy bude výsledný efekt.
– Podpora vrtulníku je k mání pouze v této kapitole.

Váš kontakt od Kamarova potvrdí, že Asad je tady ale chrání ho Ultranacionalisté. V benzínce u cesty nic není, tak se rovnou vydejte s kolegy nahoru k vesnici. Tady je situace vážná. Nepřátelé se kryjí v domech a postup je velice náročný. Bročka vám skvěle poslouží při čištění domů a proti psům. Vyplatí se na každý dům nejprve povolat vrtulník a po postřílení nepřátel vtrhnout dovnitř. Zároveň pamatujte na C4, které házejte do místností skrze okna a Noktovizor využijte v tmavých interiérech (půdy a sklepy).
První na řadě by měl být malý bílý dům na svahu kopce. Dejte pozor na vedlejší kostel, odkud pálí nepřátele. Pošlete na kostel vrtulník a mezitím obsaďte dům (dovnitř můžete vejít přes sklep). V domě v kuchyni na stole leží AK-47 (+ granátomet) a hromada granátů do granátometu. V patře domu v pokoji na skříní leží Intel (1/2 – 17/30). Protože dál přes cestu je silně bráněná chata a hořící dům úkryt neposkytne, vraťte se o kus zpět a vezměte to stezkou do kostela.
Tip – Ve věži kostela je Dragunov a Javelin, ovšem Javelin vám bude k ničemu, protože v kapitole žádná vozidla nejsou.
Dragunovem pokoste nepřátele, co jsou vidět z věže a pak pokračujte ven na hřbitov. Za kostelem vede cesta k domu na svahu.
Tip – U zdi domu je hromada beden, po kterých můžete vylézt na střechu a získat výhodnou palebnou pozici – snadno sejmete nepřátele v patře domu.
V přízemí domu, s výhledem na silnici je těžký kulomet RPD.

Kulomet RPD (SZ)

– Ekvivalent statické verze kulometu M249. I statický RPD je velice účinný a občas ho používají Ultranacionalisté. Pokud se naskytne příležitost, můžete ho využít ve svůj prospěch.
– Poškození 130-90

Kulometem kropte vojáky na silnici. Protože další dům je moc daleko, raději se vraťte dolů okolo zničeného vrtulníku a hořícího baráku a nyní už konečně pronikněte do chaty.
Tip – Uvnitř chaty jsou na stolech RPG-7 a dokonce nálože C4.
Pokračujte podél chaty výš a vnikněte do domu pod vodní věží. Je to restaurace a je plná zbraní.
Tip – V přízemí restaurace na stole leží Intel (2/2 – 18/30), dále AK-74 (+ granátomet), včetně granátů do granátometu, kulomet RPD a také Mini-Uzi. Na stole v zadní místnosti leží hned 5 balíků C4.
Namísto bročky berte Mini-Uzi. Rychlá, patřičně silná zbraň na interiéry se hodí. Až se vyzbrojíte, pokračujte po kopci vzhůru. Tady je jeden dům, který opět nechte vyčistit vrtulníkem a pak dorazte zbytek nepřátel (využijte C4 do oken).
Odtud postupujte přes pole na farmu. I tady je spousta nepřátel – mnozí ve stodolách, takže je nechte zpracovat vrtulníkem.
Jednotka vyrazí dveře stodoly, kde Price v mžiku sejme Al-Asadovu strážce a jeho samotného si podá. Asadovi se nechce promluvit o tom, kde sebral atomovku ale zazvoní telefon, Asadův kontakt, načež Price Al-Asada zastřelí. Volal Imran Zakhaev.

 

Kapitola 13 – Všechno zarostlé
(Poručík Price – 22. pluk SAS)
Pripyat, Ukrajina / Před 15 lety

Před patnácti lety Price (tehdy poručík) společně s kapitánem MacMillanem mířili kamsi do oblasti zóny u Černobylu. S sebou máte sniperku M21 (+ tlumič), pistoli USP (+ tlumič) a tentokrát pouze Frag granáty.
Tutorial – Okolo je radiace a delší pobyt v ní vás zabije. Sledujte cedule a poslouchejte Geiger.
Tip – Máte šanci postupovat tiše a vyhýbat se prozrazení. Pokud se prozradíte, stále můžete ve většině případů pokračovat, jen se okolí zaplní početnou skupinou nepřátel.
Následujte kapitána k prvnímu stavení a snažte se být opatrní. Kapitán vás upozorní na dva chlápky na louce. Připlazte se blíž a jakmile budou daleko od sebe, jednoho sejměte, zatímco kapitán sundá druhého. Následujte kapitána k baráku. Uvnitř je několik chlapů a venku u auta je další. Sejměte jen toho u auta, abyste mohli projít.
Krize – Nesnažte se vystřílet osazenstvo baráku – prozradili byste se!
Dorazíte ke kostelu a kapitán vás varuje před střelcem na věži. Sundejte ho a pak zabijte chlapa dole u kostela.
Tip – V kostele jsou raketomety Stinger, ale pokud se neprozradíte, nemusíte je vůbec použít.
Vylezte na věž, kde najdete Intel (1/3 – 19/30). Vzápětí přiletí vrtulník, takže rychle slezte dolů a schovejte se do stínu, aby vás neviděl
Krize – Pokud vás vrtulník odhalí, budete ho muset sundat Stingerem.

Následujte MacMillana přes hřbitov až na louku. Tady proti vám vyrazí početná skupina vojáků včetně několika BVP.
Krize – Zalehněte, připlazte se těsně ke kapitánovi (mírně vlevo od něj) a vyčkávejte. Musíte počkat až vojáci projdou. Pozice je velice důležitá, protože pokud půjdou těsně vedle vás, všimnou si, že tu ležíte.
Až projdou, následujte kapitána na vrakoviště. Tady pár vojáků hází mrtvoly do jezírka a další dva chodí okolo. Nejprve následujte MacMillana kolem jezírka a tiše sejměte oba hlídkující muže. Pak počkejte až kapitán zaujme dobré postavení a sestřelte jednoho chlapa co vytahuje mrtvoly, zatímco kapitán sundá druhého. Pokračujte ke skladišti. Mezi kontejnery je voják, kterého kapitán vyřídí zblízka.
Tip – Z těl nepřátel mezi kontejnery si vezměte P90. Pokud se prozradíte, jde o nejlepší šanci jak přežít.
Extra (mezi kontejnery) – Můžete sice následovat kapitána a projít mezi kontejnery nepozorování, ale vpravo je mezi kontejnery skupinka vojáků a u nich leží na sudu Intel (2/3 – 20/30). Vojáky rychle postřílejte ale pravděpodobně se prozradíte.

Samopal P90

– Samopal P90 je zbraň s obrovskou kadencí a velkým zásobníkem. Navíc se může vyskytovat s různými doplňky. Poškození je na samopal velmi dobré.
– Doplňky – Tlumič, Bod
– Poškození 100-60
– Munice 50 / 300
– Nabíjení 3,5s
– Penetrace – Malá 

Následujte kapitána přes kontejner až k silnici. Tady je hromada vojáků, ale kapitán ví, jak se jim vyhnout. Utíkejte za ním mezi auta, lehněte a proplazte se pod náklaďáky. Na konci utíkejte za kapitánem až k městu.
Krize – Na vršku požárního schodiště je sniper. Velice opatrně ho sejměte. Pokud si vás všimne, vzburcuje i vojáky na silnici, včetně vrtulníků. V takovém případě bude situace kritická a bude třeba vrtulník sundat Stingerem.
Pokračujte ke schodišti. Kapitán vleze oknem do prvního podlaží.
Tip – Mrkněte se až na vrchol schodiště, kde byl sniper. V pokoji za oknem leží Intel (3/3 – 21/30), samopaly G36C a raketomety Stinger.
Následujte MacMillana přes pokoje v prvním patře. Prolezte dům a seskočte na ulici. Jste v Pripyati, zbývá nalézt váš úkryt. Následujte kapitána na dvorek, kde je pes.
Krize – Nestřílejte na psa, jinak na vás vyběhne celá smečka! Pouze ho opatrně zdálky obejděte.
Následujte kapitána přes velkou halu, k náměstí a odtud do hotelu.

 

Kapitola 14 – Jeden výstřel, jeden mrtvý
(Poručík Price – 22. pluk SAS)

Po několika dnech čekání konečně na náměstí přijíždí překupník zbraní Zakhaev. Vedle vás leží sniperka. Lehněte k ní a zaměřte.

Sniperka M82 .50 kalibr (SZ)

– Extrémně účinná a přesná sniperka Barrett.
– V CoD 4 funguje pouze jako statická nepřenosná zbraň a teprve v některých dalších dílech CoD ji lze nosit s sebou.

Přibližte si ke skupině vojáků a sledujte Zakhaeva. Ten přinese kufr plný zlata a začne se dohadovat s vojáky.
Krize – Střílíte na vzdálenost téměř 900m, kulka poletí zhruba 1s a její trajektorii ovlivní vítr. Pozorujte, jak se hýbe vlaječka na autech. Můžete teoreticky střílet už při větru, ale riskujete, že minete.
Tip – Pokud se prozradíte nebo budete moc dlouho otálet, Zakhaev uteče a je konec.

Vyčkávejte až se vítr uklidní. Do výhledu vletí vrtulník, ale nenechte se tím rozhodit. Zakhaev se začne rozčilovat, připraven odejít. V ten moment se vítr ustálí a to je vaše chvíle! Trefte Zakhaeva, který spadne na zem s ustřelenou rukou!
Tip – V moderní Remaster verzi sedí v autě Makarov (viz CoD8). Můžete ho trefit a zabít.
Okamžitě si vás všimne vrtulník – rychle sestřelte ještě pilota, než vás sejme raketou. Pak se zvedněte, běžte ke kapitánovi a slaňte se na ulici, neboť hotel za chvíli exploduje.

Započne limit 20:00 na přesun k místu vyzvednutí. Neděste se, protože to je spousta času. Rozhodně postup neuspěchejte, to by byla chyba. U sebe máte výbavu z minula k tomu nově sniperku M21 (ale bez tlumiče), granáty Flashbang, nálož C4 (x3) a Claymore (x8).
Tip – Pokud jste při ukončení minulé kapitoly měli pistoli USP.45, budete ji mít i nyní ale pokud jste měli nějakou jinou zbraň (Stinger, G36C nebo P90) budete místo ní začínat s AK-47.
Běžte na náměstí a odtud dolů k budovám. V cestě je spousta nepřátel, které postřílejte. Protože na náměstí přiletí vrtulníky, aby vysadili vojáky, bleskově nastražte k autům pár náloží C4 a pokračujte. Až se vojáci přiblíží, nezapomeňte nálože odpálit. Utíkejte přes blok domu. Dejte si pozor na psy a probijte se na dvůr za domem. Nad vámi se objeví bojový vrtulník. Má rakety, čili musíte jednat rychle a sniperkou sejmout pilota. Vrtulník havaruje, exploduje a jeho trosky spadnou dolů, kde MacMillanovi zraní nohu! Od této chvíle, ho musíte nosit!
Tutorial – Během přenášení kapitána jste pomalejší a nemůžete střílet. Nicméně pokud kapitána položíte, bude schopen vám pomoci sniperkou, protože nohu ke střelbě nepotřebuje.
Tip – Od kapitána se nesmíte moc vzdálit, jinak zemře.

Vezměte kapitána a pokračujte uličkou dál. Pokaždé, když uvidíte nepřátele, položte kapitána na strategické místo a taste zbraň. Pokračujte uličkami přes parčík, kde se strhne masivní útok. Nepřátelé tu zaútočí z obou směru, navíc vrtulníky vysadí další vojáky. Až je postřílíte, pokračujte s kapitánem přes další dům.
V patře narazíte na pár psů a vojáků, čili buďte opatrní. Jakmile vyjdete z domu, všimněte si vpravo (od východu) žebříku na požární schodiště – vylezte nahoru, kde na samém vršku schodiště leží Intel (1/2 – 22/30). Popadněte kapitána a pokračujte přes budovu bazénu. Dole v bazénu je pár psů, ale rozutečou se, když se přiblížíte. Pokračujte ven a dále k lunaparku a Ruskému kolu. Teď už spěchat nemusíte.

Položte kapitána na strategické místo na svahu. Váš vrtulník je asi 7000m odsud a cesta potrvá. Dole u aut je pár Dragunovů, AK-47 a RPD. Rychle se přezbrojte a protože Ultranacionalisté brzy zaútočí, musíte se připravit. Umístěte všechny Claymory do oblasti u plotů, na ulici u bazénu a do uličky vpravo. Dále všechny C4, kterými podminujte auta.
Tip – Všimněte si bytovky úplně vpravo u uličky. Do domu vedou dveře, ale ty jsou zatím zavřené. Nachází se za nimi Intel, ale ze dveří vyběhnou vojáci až když přiletí váš vrtulník a jen pokud nebudete stát poblíž. Pamatujte na to.
Teď si najděte kryt a jakmile začnou přibíhat nepřátelé, koste je sniperkou. Později přiletí vrtulníky, aby vysadili další vojáky – snažte se je sundat, když se slaňují. Jakmile se objeví váš vrtulník, dveře pravé bytovky by se již měly otevřít (vyběhnou z nich nepřátelé) a na chodbě domu najdete mimořádně dobře schovaný Intel (2/2 – 23/30).
Tip – Váš vrtulník po přistání nebude čekat věčně. Když to nestihnete, je konec. 
Sprintujte pro kapitána a vezměte ho na palubu. Když to stihnete, vrtulník odletí i s vámi a náročná operace je hotova.

 

Kapitola 15 – Horko
(Seržant „Soap“ MacTavish – 22. pluk SAS)
4. Den, 09:40:32 – Severní Ázerbájdžán
Současnost – Osm hodin po smrti Al-Asada

Zpět v současnosti jako Soap. Blíží se masivní útok Ultranacionalistů. S sebou máte kulomet M249 SAW, sniperku M21, Frag + Dýmovnice (viz CoD2) a Claymore (x10). Nepřátelé dorazí až se přiblížíte k obranné pozici, takže máte čas prohlédnout situaci.
Tip – V hospodě opodál (pod věží) je na posteli AK-47 (+ granátomet), několik granátů granátometu a také další kulomet M249. U plotu u farmy jsou opřené RPG-7 a ve stodole, kde byl Al-Asad najdete Dragunovy, kulomety RPD, G36C a samopal P90.
Rozmístěte Claymore nálože (k autům, na cesty) a poté jděte k jednotce Price a Gaze na perimetru. Jak útok začne, Price nechá odpálit miny. Využijte kostela, neboť ve věži najdete další RPG-7. Využijte raketometů, sniperky i kulometu, abyste postříleli co nejvíc vojáků. Až Price nařídí ústup, poslechněte ho a přesuňte se ven.
Tip – Minometná palba po chvíli zniči věž kostela. Nezůstávejte tam!
Chopte se kulometu ve zříceném vrtulníku (vedle spáleného domu).

Kulomet Minigun (SZ)

– Extrémně rychlá smrtící statická zbraň. Minigun se sice může přehřát, takže je třeba střílet po dávkách, přičemž roztočení kulometu chvíli trvá, ale jakmile už pálí, nic mu neodolá.
– Munice – / (přehřátí)

Kulometem koste vojáky. Po chvíli dorazí vrtulníky a začnou vysazovat další nepřátele, tak sejměte minigunem rovnou celé vrtulníky! Až Price zavelí k ústupu, vzdalte se, pomozte si dýmovnicí a utíkejte do budovy restaurace. V patře restaurace jsou v oknech čtyři detonátory C4 a nálože jsou rozmístěné na svazích. Postupně odpalte všechny (nejlépe v době, kdy tam bude nepřítel, samozřejmě).
Až Price opět nakáže ústup, zase využijte dýmovnici na útěk a následujte jednotku přes louku na statek. Mezitím dorazí vrtulníky, aby vysadili vojáky – můžete je zkusit sestřelit nedalekými RPG-7. Ve stodole je Javelin (předtím tu nebyl), který popadněte a zničte všechny čtyři útočící tanky T-72.
Tip – Hoďte na louku zbylé dýmovnice, aby nepřátelé nestříleli zatímco zaměřujete. Díky digitálnímu zaměřovači Javelinu tanky označíte i přes dým.
Po zničení tanků si místo Javelinu vezměte nejlépe samopal P90.

Protože evakuační vrtulník nemůže přisát na poli, započne limit 04:00, za který se musíte dostat k místu vyzvednutí dole u řeky. To je problém, neboť se musíte probít přes celou vesnici! Dostanete ale možnost letecké podpory.

Výbava – Podpora stíhačky

– Další typ podpory. Po označení místa vyrazí tím směrem stíhačky a shodí bomby – jde o kobercový nálet.
– Počet použití je omezený na 10.
– Munice 10

Pošlete na konec pole stíhačku, aby vybombardovala cestu. Pak vyrazte. Na silnici zahněte vlevo a jděte podél silnice dolů k chatě. Do města naveďte další útok stíhaček, abyste ulevili situaci a poté pokračujte kolem chaty dolů k silnici. Postupujte k zalesněnému svahu nad benzínkou. Právě v lese je horda dalších vojáků, na které opět vpusťte pár stíhaček. Abyste nemuseli jít dolů přes rizikový les, můžete jednoduše přelézt plot a slézt dolů po strmém svahu k benzínce. Jakmile sem dorazíte, přiletí pro vás vrtulník, ve kterém krom dalších Američanů je i Griggs. Naskočte si a z vrtulníku ještě můžete pokosit pár nepřátel.

 

Kapitola 16 – Hříchy otce
(Seržant „Soap“ MacTavish – 22. pluk SAS)
5. Den, 06:34:30 – Jižní Rusko

Dochází ke spojení operací SAS a USMC, s podporou Ruských Loajalistů, za účelem dopadení Zakhaeva. Cílem je nejprve lapit Zakhaeva juniora, který vede Ultranacionalisty v terénu. Budete opět spolupracovat s Kamarovem. U sebe máte zbrusu novou sniperku R700, pistoli M1911 a Frag + Flashbang.

Sniperka R700

– Velice silná sniperka se stabilně velmi vysokým poškozením. Nevýhodou je malý zásobník na pouhé čtyři kousky a málo munice.
– R700 je dostupná pouze v této kapitole.
– Poškození 200
– Munice 4 / 32
– Nabíjení 2,3s
– Penetrace – Velká

Následujte jednotku Kamarova přes vrakoviště až k benzínce. Ve věži je pár nepřátel a další jsou v bufetu naproti. Až vám dá Price signál, sejměte z vršku popelnice za pumpou chlápky na věži. Sejměte ještě ty na střeše bufetu a rychle se přesuňte blíž.
Tip – V bufetu na stole vlevo od pultu leží Intel (1/2 – 24/30) ale musíte ho získat dříve než postřílíte všechny vojáky v oblasti, protože pak se děj posune dál.
Po zabití vojáků si vezmete jejich uniformy a zaujmete jejich pozice.

Ráno dorazí Viktor Zakhaev, zatímco vy už čekáte ve věži spolu s Griggsem, Price je na střeše bufetu, Gaz hlídá dole a Kamarov někde poblíž. Namísto sniperky máte kulomet RPD. Ten se bude hodit, ale sniperku máte opřenou vedle ve věži, tak si ji vemte místo pistole. Až Price zadá rozkaz k útoku, začněte střílet vojáky.
Tip – Viktora nesmíte zabít! Potřebujete ho živého, jinak končíte.
Po chvíli Viktor zkusí ujet, ale narazí do věže a shodí ji.
Jakmile se vzpamatujete z pádu, utíkejte za Viktorem společně s Griggsem.
Tip – Viktor vás nesmí uniknout. Pokud vám uteče, končíte.
Pronásledujte Viktora přes vrakoviště až na ulici. Tady je spousta vojáků, ale můžete se krýt v domech po stranách ulice. Využijte je, abyste se k Viktorovi dostali blíž, ale pamatujte, že ho nesmíte zabít. Doženou vás kolegové a Price zůstane hlídat ulici, takže dál pokračujte s Griggsem a Gazem. Po levici, zhruba uprostřed ulice je malá uličku a tou se vydejte. Na křižovatce zahněte vpravo a dostanete se z boku k baráku stojícímu vedle parkoviště. Do patra baráku vede schodiště a uvnitř je Intel (2/2 – 25/30). Postřílejte vojáky na parkovišti a uličkami utíkejte za Viktorem. Dorazíte k velké bytovce. Spojenecký vrtulník smete kulometčíky v oknech a můžete vejít.

Pokračujte opatrně, protože byty jsou poničené a jsou tu nepřátelé. Zajistěte si namísto sniperky bročku W1200. S brokovnicí se probijte ke schodišti a do patra. Tady je trosek ještě víc. Počkejte až váš vrtulník smete obranné pozice nepřátel a přes trosky postupujte. Price a další spojenci se přidají. Vylezte na střechu, kde konečně dostihnete Viktora. Jakmile se k němu na rozkaz Price přiblížíte, zastřelí se!

 

4. Akt III

 

Kapitola 17 – Ultimátum
(Seržant „Soap“ MacTavish – 22. pluk SAS)
6. Den, 06:19:38 – Altajské hory, Rusko

Zakhaev dal Britům a Američanům ultimátum k opuštění Ruska. Zdá se, že je třeba ho zastavit. Další akce SAS je tady. Seskočíte na padáku kamsi na pohoří Altaj. Máte tu Price i Gaze, ale Griggs dopadl jinam – je třeba ho najít. S sebou máte opět útočnou pušku M4A1 (+ SOPMOD), pistoli USP.45, Frag + Flashbang, nálože C4 (x4), Claymore (x2) a Noktovizor. Vydejte se dál lesní cestou. Narazíte na auto, ale posádku kolegové rychle sejmou. Další skupina vojáků je v lese ale i o ty se kámoši bleskově postarají. Dorazíte k vesničce a vpadnete do domu. Je tu tma, takže noktovizor se může hodit. Price zapíchne vojáka v patře.
Tip – Někteří nepřátelé nosí Ak-74u. Vzhledem k bojům v exteriérech i větších interiérech se bude hodit místo pistole.
Vyjděte do druhého patra.
Tip – Snažte se být stále tiše, jinak přilákáte další vojáky a psy.
V druhém patře jsou vojáci dva – jeden spí na židli, druhý pokuřuje opodál. Obejděte druhého přes kuchyni, abyste mu vpadli do zad a oba zabijte. Griggs v budově není. Jděte dolů a vyjděte před dům. Vpravo u malé kůlny jsou další dva vojáci – tiše je sejměte. Pak se přesuňte k dalšímu domu. V patře uslyšíte, jak Ultranacionalisté vyslýchají Griggse. Gaz odpálí dveře a vtrhněte dovnitř. Najdete tu Griggse svázaného, přesekněte mu pouta a vyjděte ven.
Opusťte vesnici a pokračujte na pole ke stožáru elektrického vedení nad jaderným zařízením ICBM. Nad hlavou vám prolétnou dva vrtulníky. Na sloupy stožáru položte dvě nálože C4 a odpalte je. Výpadek elektřiny umožní druhému týmu spojenců proniknout do zařízení.

Gaz přepálí plot a vy můžete pokračovat. Dorazíte ke staré základně. Přelezte plot.
Tip – Na bedně je kopec zbraní – Dragunov, kulomet M249 SAW, bročka M1014 a pár flashbangů a granátů do granátometu.
Postupujte do garáže, odkud zahajte střelbu na nepřátele v protějších budovách. Až se vám podaří probít se blíž, zkuste vstupy podminovat Claymory, což pomůže zpomalit nepřátele. Ve skladišti naproti najdete v boční místnosti Intel (1/1 – 26/30). Probijte se ke skladišti na opačné straně areálu. Z jeho patra můžete postřílet vojáky na cestě, které vysadí vrtulník. Poté překonejte ulici a pokračujte přes budovu dál do areálu s BVPčky. Pozor si dejte na raketometčíky na střechách. Z patra budovy pak postřílejte vojáky, kteří k základně dorazí v náklaďácích (naházejte C4 dolů a zkuste náklaďáky rovnou zničit).
Pak už zbývá jen opustit základnu a postupovat k jadernému zařízení. U lesa narazíte na druhý tým (snipeři Amíků) a vzápětí ze základy vystřelí dvě rakety Topol!

 

Kapitola 18 – Všechno nebo nic
(Seržant „Soap“ MacTavish – 22. pluk SAS)
6. Den, 07:16:17 – Altajské hory, Rusko

Situace je vážná ale Ruští Loajalisté hodlají poskytnout autodestrukční kódy. Krom výbavy z minula máte nově nálože C4 (x4), Claymore (x10) a namísto flashbangů máte dýmovnice.
Tip – Sniperský tým vás kryje. Občas trefí nepřátele, pokud jsou blízko u vás.
Přibližte se k základně, kde je rozbitý plot. V areálu je BMP-2. Vezměte to zleva a všimněte si mnoha RPG-7 u auta.
Extra (vhodnější vstup) – Na levou zeď základny položte nálož – tudy vnikněte dovnitř. Je to bezpečnější než skrze plot a rychleji se dostanete k BVP.
Tip – Zničit BMP lze mnoha způsoby. Můžete ho jednoduše sejmout raketometem, nebo na něj připevnit C4 (případně nálož C4 jen odhodit na zem a odpálit když se BMP přiblíží).
Využijte dýmovnice a zlikvidujte BVP. Poté se začněte probíjet hlouběji do základny. Kryjte si boční cesty a rohy pomocí Claymore náloží.
Tip – Všude po základně je hromada zbraní (v hangárech a u beden). Hlavně RPG-7, Dragunovy, G36C a kulomety RPD. 
Tip – Ve velkém hangáru nedaleko brány je hromada RPG-7, samopalů G36C, Frag granátů a dýmovnic.

Postupujte k bráně vlevo. Ta je sice zamčená ale je dobré mít oblast čistou.
Tip – Ve strážní budce vlevo od brány je AK-47 (+ granátomet) a dýmovnice.
Tip – Vpravo od brány je schodiště na střechu s výhledem na raketová sila. Na střeše je hromada věcí – RPG-7, Dragunovy, dokonce Javelin a Frag + dýmovnice.
Mezi sily jsou dvě další BMPčka.
Krize – Po zničení BMP v oblasti sil se tým přesune k jednomu z nich, aby vnikli dovnitř a vzápětí přiletí dva bojové vrtulníky (Mi-24 Hind), které nelze zničit (ani Javelinem). Se zničením BMP proto počkejte až prozkoumáte celý areál.  
Sejděte dolů a pokračujte do pravé části základny. Mezi budovami je spousta zelených beden na nichž najdete další zbraně.
Tip – V uličce mezi dvěma budovami je na jejím konci bedna se zbraněmi (kulomet RPD, samopal G36C) a hlavně Intel (1/2 – 27/30).
Pokračujte bránou do areálu sil.

Mezi sily jezdí ta dvě BMP. A jsou tu dva otevřené hangáry.
Tip – Pravý hangár obsahuje další haldy raketometů RPG-7, Frag granátů, další Javelin a také Intel (2/2 – 28/30). Hangár vlevo obsahuje podobné zbraně a také Javelin.
Celkově se dá říci, že základna je plná explozivních zbraní a granátů všeho druhu. Využijte co můžete a zničte obě BMP (ideálně zakrýt dýmovnicí a zničit Javelinem). Pak se s Pricem, Gazem a Briggsem přesuňte ke vstupu do prostřední šachty. Než přiletí vrtulníky, chopte se lana a slaňte se dolů.

 

Kaptola 19 – Ve válečné místnosti se nebojuje
(Seržant „Soap“ MacTavish – 22. pluk SAS)
6. Den, 07:35:21 – Altajské hory, Rusko

Seskočíte na dno šachty. Krom výbavy z minula máte nově Nálože C4 (x4), Claymore (x2) a namísto dýmovnic zase Flashbangy. Spolu s Pricem a Griggsem se vydejte vpřed šachtou. Až seskočíte do interiéru základny a projdete sprchami na chodbu, započne limit 15:00.
Tutorial – Na vyšší obtížnosti je limit 11:00 nebo dokonce jen 09:00.
Musíte stihnout najít ovládání raket a deaktivovat je. Z chodby to můžete vzít buď doprava přes kuchyni anebo doleva přes pokoje. Levá cesta je lepší, protože až se v ní probijete do šikmé chodby, všimněte si odbočky do tmavého konferenčního sálu a uvnitř na stole je Intel (1/2 – 29/30). Případně využijte Claymory a kryjte si záda.
Obě cesty se spojují ve skladu a odtud vede schodiště dolů. Před vámi je dlouhá chodba s krabicemi na obou stranách. Využijte krabice ke krytu a postupujte vpřed. Musíte být rychlí, ale zároveň opatrní. Času je málo. Po skladišti následuje chodba s raketovými sily. Využijte průchod přes sila abyste obešli hlavní chodbu (můžete je čistit pomocí C4). Jakmile se přiblížíte k východu, zahájí se odpočet do vypuštění dalších raket. Zážeh by vás zabil, tak sprintujte ke dveřím.
Dostanete se do chodby s velkými masivními vraty.
Tip – Vlevo v chodbičce je pár zábleskových granátů.
Gaz vám na dálku dveře otevře (sice pomalu, ale přece). Vpadněte dovnitř a postřílejte vojáky. Postupujte do sklepa, kde připevněte nálož na zeď. Odpalte ji a vnikněte do kontrolní místnosti. Tady opatrně ať netrefíte kámoše útočící z balkonů naproti (vnikli sem přes šachty). Až bude klid, vyhledejte klávesnici u jednoho ze stolu, zadejte kódy a deaktivujte letící rakety! Uff. A Amerika je zachráněna…

Na monitoru uvidíte, že Zakhaev zdrhá.
Tip – V konferenční místnosti nad kontrolní místností je mrtvola se zábleskovými granáty a poslední Intel (2/2 – 30/30).
Vydejte se dveřmi ven a zpátky do chodby s masivními vraty. Odtud postupujte dlouhou chodbou k výtahu. Vyvezte se nahoru do garáže, kde je Gaz. Pomozte mu postřílet zdejší vojáky. Cesta ven je volná!

 

Kapitola 20 – Konec hry
(Seržant „Soap“ MacTavish – 22. pluk SAS)
6. Den, 08:25:15 – Altajské hory, Rusko

Závěrečná fáze je tady! Tradičně to bude velice náročné. Ujíždíte v džípu před hromadami Ultranacionalistů. Máte jinou výbavu – útočnou pušku M4A1 (+ reflex) a pistoli M1911. Cestou střílejte po nepřátelích na náklaďácích. Gaz vjede do tunelu, kde se na vás pověsí další vozidla. Pozor si dejte na raketometčíky. Až z tunelů vyjedete, pověsí se na vás vrtulník. Popadněte raketomet RPG-7 z bedny vedle a zkuste ho trefit.
Tip – Sejmout vrtulník nejde ale pro ten pocit…
Vrtulník nakonec zničí most a vy havarujete.

Proberete se na hroutícím se mostě. Rychle utíkejte vpřed a vylezte na konstrukci mostu, než se utrhne. Před vámi je část mostu plně obsazená vojáky. Musíte se krýt za auty a ubránit se, než dorazí Kamarov.
Unikátní zbraň (M60E4) – Jeden z Ultranacionalistů (vlevo za autem vzadu) má zbrusu nový kulomet. Zmocněte se ho.

Kulomet M60E4

– Jedinečný kulomet sehnatelný až v samém závěru kampaně.
– M60E4 je silnější než ostatní kulomety, ale nabíjí pomaleji. Přesto jde o výtečnou zbraň při závěrečné obraně.

– Poškození 150-100
– Munice 100 / 200
– Nabíjení 9,7s
– Penetrace – Vysoká

Popadněte kulomet M60, který vám poskytne výtečnou palebnou sílu a z krytu koste nepřátele. Pokud bude třeba přebít, dobře se kryjte. Pak pokračujte v kosení.

Dojde však k explozi, která vás i jednotku ochromí. Dorazí Zakhaev, jeho lidé zabijí blbečka Griggse, sám Zakhaev zastřelí Gaze ale pak je vyrušen explozí vrtulníku. Price vám po zemi pošle pistoli M1911. Máte jen pár vteřin, abyste Zakhaeva zastřelili. Stačí jedna rána!
Tip – Můžete dostat i jeho dva strážce ale hlavně musí zemřít Zakhaev.
Po chvíli dorazí Kamarov a odveze vás pryč. A svět je zachráněn, respektive Amerika je zachráněna.

 

5. Epilog

 

Kapitola 21 – Míle vysoký spolek

Jste operativec speciální jednotky One-One a jste v letadle se samopalem MP5 (+ tlumič), pistoli USP.45 (+ tlumič) a Flashbangy, Máte 03:00 na to, abyste se dostali k rukojmímu.
Tip – Na vyšší obtížnosti je limit na záchranu menší – 02:00 / 01:45 / 01:00.
Utíkejte vpřed a kryjte se za sedačky. Využívejte granátů, abyste snáze vyčistili místnosti.
Tip – Od nepřátel si vemte samopal Skorpion, který se v letadle vyplatí díky rychlé střelbě a solidní přesnosti. Sice má malý zásobník, ale zblízka vysokou účinnost.
Postupujte vpřed až ke schodišti, kde se protrhne trup. Vylezte nahoru a pokračujte v čištění místností.

Dorazíte k velkým dveřím, které se před vámi rozevřou a za nimi stojí terorista držící rukojmí. Máte 00:04 na to, abyste teroristu zastřelili.
Krize – Pečlivě zamiřte na hlavu, abyste netrefili rukojmí a teroristu sejměte.
Jenže v letadle je bomba a započne 00:30 do exploze letadla. Kámoši prorazí trup, kudy vyskočí s rukojmím a vy tudy rychle vyskočte také. Hotovo!

 

Bonusy

Arcade
– Po dokončení hry se zpřístupní Arcade mód v němž můžete hrát jednotlivé kapitoly na čas a na body.
– Pro tento mód se také zpřístupní cheaty za nalezené Intely. Lze je zapnout během hraní misí po dokončení kampaně.
2 Intely (CoD Noir) – Černobílá barva.
4 Intely (Photo-Negative) – Převrácení barev – negativ
6 Intelů (Super Contrast) – Zvýšení kontrastu
8 Intelů (Ragtime Warfare) – Efekt starých grotesek – vyblednutí do žlutých barev, zrychlení hry, zakázaní sprintu a hudba piana na pozadí.
10 Intelů (Cluster Bombs) – Exploze vrženého granátu vytvoří další odjištěné granáty
15 Intelů (A Bad Year) – Zabití nepřátelé se změní na pneumatiky
20 Intelů (Slow-Mo Ability) – Útok zblízka zapne zpomalení času
30 Intelů (Infinite Ammo) – Nekonečno munice

 

Obsah zdarma

– V rámci patche 1.4 byla přidána 1 nová MP mapa (Winter Crash).

DLC 1 (5. června 2008) – Variety Map Pack

– První a jediné DLC přináší 4 nové MP mapy (Broadcast, Creek, Chinatown, Killhouse). 
– U PC verze bylo DLC součástí patche 1.6 a je tedy zdarma. V Remasterované verzi CoD4 MW1 se však stále jedná o placené DLC.