Medal of Honor 1 – Allied Assault

Titulní skladba

Medal of Honor se vedle Call of Duty a Battlefieldu řadí k nejslavnějším válečným sériím. Z této slavné trojce byl MoH vůbec první – už roku 1999 vyšel první Medal of Honor (pro Playstation). Bohužel, MoH byl z tria velikánů také první, který zaniknul, neboť se nezdá, že by po posledním dílu (z roku 2012) měl někdy v budoucnu dorazit další. Příčina kolapsu série je především v tom, že si styl hraní nastolený sérii nenašel tolik příznivců jako extrémně efektní a masový CoD, či na multiplayer (a později též na technologický pokrok) zaměřený Battlefield. Devízou MoH byla především SP složka hry, která sázela na atmosféru, pomalejší a více promyšlenou akci, relativně pestrou hratelnost, boje hluboko za frontou, sázku hlavně na Americké protagonisty ale také absenci příběhu. Na historické pozadí, se v MoH hrálo také – mnoho operací je inspirováno skutečnými akcemi, ovšem jejich provedení už bývá víceméně jen v rukou scenáristy.
Možná si říkáte, kde se stala chyba? Co je na výše uvedeném tak špatné, že se série neudržela? Jádro pudla tkví dost možná v tom, že největší skupina hráčů válečných stříleček jsou děti a teenageři, no a pokud si chcete udržet přední příčku válečných akcí, ale nemáte tolik financí, abyste konkurenty trumfli jejich vlastní zbraní, musíte je překonat tím, že se vydáte vlastní cestou, ale zároveň zaujmete cílové publikum. Jenomže sázka na orchestrální hudbu, atmosféru, či pomalou náročnou akci žádného dnešního haranta nezaujme. Proč série MoH zemřela? Možná je to prosté – byla moc dospělá. Můžete si všimnout, že všechny větší série stříleček se postupem let zjednodušují, aby vyhovovali též zjednodušujícím se hráčům. MoH se o to v závěru série pokusil také, vznikly dva díly v moderní době alá CoD, ale tím, že se MoH se svým nízkým rozpočtem zkusil přiblížit nedosažitelnému konkurentovi si jen zlomil vaz.

PC hráči musejí zamáčknou slzu, neboť dílů MoH je více než 10, ovšem na PC vyšlo pouze pár z nich. Je to opravdu škoda, protože právě počátky série patří k nejlepším. Tituly jako Underground, Frontline, European Assault, či Rising Sun nikdy nezamířily na PC a myslím, že je to věčná škoda.

První PC díl s názvem Allied Assault se stal svého času dokonalým prototypem druhoválečné střílečky. Do té doby nic podobného nebylo. Ne tak komplexní, na reálných operacích založená válečná akce v rozličném prostředí a kvalitně nadesignovaných mapách. Žezlo o pár let poté přebralo první CoD, která vsadilo na masové scény a větší věrohodnost operací. Říká se, že souboj MoH AA x CoD 1 jednoznačně vyhrálo CoD. Statistiky a hodnocení to skutečně potvrzují, nicméně je třeba říci, že mezi oběma hrami jsou významné rozdíly, což znamená, že je z nezávislého hlediska nelze příliš srovnávat. Vždy záleži na dojmech a pocitech konkrétních hráčů a proto prohlásit, že CoD převálcoval kvalitou MoH je prostě žvást. Třeba já stavím první MoH výrazně nad Call of Duty a opírám se o atmosféru, hudbu, design úrovní, podstatně zábavnější souboje, chytřejší nepřátele, náplně misí, stealth úseky, i celkové pojetí, kterému nechybí styl a namísto sázky na realitu využívá tak trochu pohádkově naivní představy o válce (jeden hrdina proti všem). Hra vypadá každým coulem vymazleně a pečlivě, prostě klenot herní scény, což se o Call of Duty dá říci jen stěží.

Allied Assault nabízí šestici velkých misí, každá s určitým počtem kapitol (či úrovní, chcete-li) – dohromady 33 úrovní proměnlivé délky. Mise za sebou následují a obtížnost tradičně vzrůstá, přičemž délka misí je různá a prostředí také. Hra se sice soustředí především na boje v Západní Evropě, ale přesto jsou lokace pestré a náplň misí taktéž. Jednou je to jízda v tanku, jindy likvidace sniperů, pak třeba pochod lesem, či sabotáž ponorky. Drobné potíže přicházejí se zbraněmi. Těch je vzhledem k délce hry málo, ačkoli je zase pravda, že hráč si snadno otestuje všechny z nich. Od každého typu zbraní (pistole, pušky, samopaly, granáty…) seženete jen dva kusy. Není to mnoho. Významné navýšení počtu zbraní přinesou až datadisky.

Mise 1 – Arzew (6 kapitol)
Když se děj zasadí do severní Afriky, asi každý čeká hodně velké pískoviště a jasné převládání žluté barvy. AA na to jde jinak a soustřeďuje se výhradně na městské boje pod rouškou noci. Vyvážení interiérů a exteriérů je zhruba 50/50, takže na své si přijdou milovníci samopalů i pušek. Mise působí tak trochu jako ukázka toho, co všechno MoH nabízí. Je tu od každého něco – stealth postup, spojenci, střelba z jedoucího vozidla, hektické i klidné pasáže a běžné přestřelky na krátké i dlouhé vzdálenosti. Mohlo by se zdát, že první mise na vás vyplácá veškerou munici, ale ve skutečnosti bude ještě celá řada zajímavých a nápaditých úrovní. Obtížnost je poměrně nízká a léčiv, munice i granátů je všude požehnaně.

Mise 2 – Trondheim (5 kapitol)
Z Afrického vedra rovnou do Skandinávského mrazu… pěkný skok. Celá druhá mise se nese v duchu vlka samotáře, co jde infiltrovat a později sabotovat ponorkovou základnu. Mise v první řadě uchvátí svojí atmosférou, kdy se skoro od začátku vkrádá ten pocit, že jste až po uši v Německé pasti a nikdo vám z ní nepomůže se dostat. Ansábl nepřátel se rozrostl o velice nebezpečné psy a zbraňový arzenál zase o sniperku. Stealth akce dosáhla vyšší úrovně – zmíněná infiltrace mezi členy posádky. To, že je stealth postup stále pouze dobrovolný je velkým plusem, který ocení příznivci neutuchající akce. Mimochodem, v konkurenčním CoD žádné stealth úseky nebyly. Naopak mínusem mise je v druhé polovině velmi okatý respawn nepřátel – ten už v CoD nechybí 🙂

Mise 3 – Pláž Omaha (4 kapitoly)
Vylodění na pláži Omaha je snad ten nejnezapomenutelnější moment z celé hry. Samozřejmě jsme v roce 2002 a tak celá operace působí komorně – žádné stovky vojáků, ale jen hrstka, nicméně iluze masového vylodění je zdařilá. Vojáci se hrnou z lodí a přebíhají pláž, za salvy nepřátelských kulometů padají k zemi jako mouchy a jen hrstce se podaří prolomit opevnění a vniknout do pevnosti. Ani po první části mise laťka neklesá, jen je vše trochu jiné. Čistění venkovských statků, rozbombardovaného města, kostela a opevnění, to je náplň druhé poloviny mise, která navíc zahrnuje přítomnost spojenců. Ti mohou zemřít, ale také nemusí. Novinkou je halda zbraní, včetně raketometu a kulometu BAR.

Mise 4 – Normandie (3 kapitoly)
Po zlatém hřebu kvalita klesá a ne málo. Noční mise s trvalou příchutí stealth akce už nepůsobí tak dobře jako ta druhá. Na vině je jednak problematické rozmístění nepřátel – mnoho z nich se skrývá za keři, a zatímco vy je nemáte šanci včas spatřit, oni vás ano. Druhým zádrhelem je přítomnost spojence v první úrovni. Ten bohužel nesnese mnoho zásahů, nesmí zemřít a navíc se rád bezhlavě vrhá do akce. Hlavní myšlenka poslední úrovně také nijak nepotěší – zapnutí alarmu způsobuje neustálý respawn. Alespoň, že alarm jde zase vypnout. Ač má tato mise atmosféru jako hrom, obtížnost se kolikrát zakládá na neférovosti hry vůči hráči a to na zážitku nepřidá.

Mise 5 – Bretaň (5 kapitol)
Městečko odstřelovačů… Hned tři úrovně se odehrávají v rozbombardovaném městě, kde je pomalu za každým rohem ukrytý odstřelovač. Jedna rána = 10 HP dolů a než si dotyčného všimnete, klidně vás může stihnout zabít. Obtížnost je v tomto úseku hry opravdu vražedná a nijak tomu nepomáhá ani skupinka spojenců, ba spíše naopak, protože pokud je chcete udržet naživu (což je v druhé úrovni nezbytné), musíte být o krok před nimi a někdy jim tak dělat živý štít. Významným zpestřením jinak drsné mise je jízda v tanku King Tiger. Samozřejmě nejde o žádný tankový simulátor, ale je to i tak velmi dobré zpestření.

Mise 6 – Siegfrídova linie (10 kapitol)
Poslední a nejdelší mise využívá většinu situací z minula a navyšuje jim laťku obtížnosti. První úsek v lese má ještě hutnější atmosféru opuštěnosti, než jak tomu bylo v misi druhé. Druhý úsek je skoro kopie mise č. 2 – infiltrace, sabotáž a útěk skrze nekonečné hordy nepřátel. Třetí úsek je stealth záležitost s alarmem. Rozsáhlý závěr pak patří průniku do pevnosti, jejímu zničení a následnému útěku. Je to velice drsná část hry, navíc okořeněná úrovní s plynovou maskou, která výrazně omezuje výhled. Právě tahle maličkost, ač si s ní užijete pár minut, je jedním z těch momentů, díky kterým si AA zapamatujete.

Allied Assault je vrchol druhoválečných stříleček. Žádná jiná hra se mu nedokázala vyrovnat, snad jedině český Hidden and Dangerous 2, který však svým subžánrem spadá mezi taktické střílečky. Pokud srovnáte takřka jakoukoli dnešní AAA lineární střílečku s Allied Assault, zjistte, že srovnáváte primitivní záležitost pro blbce s opravdovou hrou, jejíž dohrání od vás vyžaduje účast. Jak to bylo tehdy u her krásné, když vám nikdo neříkal, co máte dělat.

Hodnocení – 90%
Délka – 10h


 

Návod

Ve hře je jen několik málo druhů munice, které se pak používají do všech zbraní dané kategorie, nehledě na to, zda je zbraň Americká, či Německá..
– Munice do pistole jsou červené plechové krabičky – obsahují 24 nábojů.
– Munice do pušky jsou hnědé kartonové krabičky – obsahují 24 nábojů.
– Munice do samopalu jsou velké zelené bedny – obsahují 96 nábojů
– Munice do kulometů jsou velké hnědé bedny – obsahují 96 nábojů
– Munice do granátů jsou nízké dřevěné bedýnky – obsahují 5 granátů.
– Munice do raketometů jsou samostatné rakety – obsahují 1 raketu
– Také můžete sbírat munice z nalezených zbraní anebo zbraní od padlých nepřátel. V takové zbrani obvykle najdete jen tolik nábojů, jak veliké jsou dva její zásobníky. Pamatujte ale, že zbraně od nepřátel rychle zmizí.

Na konci každého bloku kapitol (většinou až na konci misí) se zobrazí tabulka dosažených statistik. Tyto statistiky však uvádějí pouze úspěchy v poslední dané kapitole, nikoli v celém bloku, či celé misi.

 

Výcvikový kurz

Jste poručík Mike Powell a nacházíte se ve výcvikovém táboře, kde se naučíte základy při ovládání hry. Stejné, ale i nové rady a tipy budete dostávat v průběhu hry v rámci bílých textových zpráv pod kompasem. V táboře poslouchejte rady velitele, který k vám hovoří přes vysílačku.

Výbava – Vysílačka

– Vysílačka slouží jednoduše ke komunikaci. Pokud ji máte, můžete počítat s tím, že k vám kolegové a velitelé budou promlouvat na dálku.
– V kombinaci s dalekohledem jde přes vysílačku označit cíle pro letecký útok, to poprvé využijete až ve 3. misi.

Nejprve se podívejte na věže a poté se dle radaru přesuňte k jedné z nich. Následuje nácvik pohybu – přeskákejte plot, podlezte drát, vylezte po žebříku a pokračujte ke garáži s tankem. Tady si z bedny vemte nálož.

Výbava – Časovaná nálož

– Nejobvyklejší předmět. Častokrát bude nutné něco zničit (tank, Flak, sklad…) a k tomu obvykle poslouží tato nálož. Jakmile ji položíte, máte jen pár sekund (obvykle 10) na ústup, načež nálož bouchne.

Položte bombu na tank. Časomíra určí dobu do exploze, takže se rychle vzdalte. Po explozi pokračujte ke dveřím. Jedny jsou zamčené, druhé můžete otevřít. Za nimi je střelnice, kde se seznamte nejen se základními zbraněmi, ale též s variantami lékáren (25, 50, 100) a beden munice. Nejprve vyzkoušejte pistoli Colt, dále samopal Thompson, sniperku Springfield, granáty Frag a následně napevno umístěný kulomet MG42.

Pistole Colt 45

– Americká pistole s malým účinkem. Dostanete ji na počátku většiny misí, kde se neočekává utajený postup.
– S pistolemi lze útočit zblízka úderem pažbou. Možnost úderu ostatními zbraněmi přinese až datadisk.
– Poškození 35

– Munice 7 / 200
– Nabíjení 2s

Samopal Thompson

– Kvalitní samopal, který je přesný i účinný. Poprvé je k sehnání už v této kapitole, ale prakticky se počítá s jeho získáním až v třetí misi.
– Poškození 35

– Munice 30 / 300
– Nabíjení 2,5s

Sniperka Springfield ’03

– Solidní Americká sniperka. Je velice podobná té Německé, akorát má lepší mířidla (tedy optiku). Je schopná na 1-2 ránu sundat nácka. Samozřejmostí však je dlouhé nabíjení.
– Poškození 100

– Munice 5 / 200
– Nabíjení 4s

Granát Frag

– Americký granát. Platí pro něj to samé co pro ostatní granáty – po odjištění a hození dojde k výbuchu. Čím déle odjištěný granát držíte, tím dále ho dohodíte, zatímco čas do exploze běží. Alternativní funkcí lze granát odhodit jen kousek před sebe.
– Frag granáty se nedají nikde v terénu sehnat. Můžete je pouze dostat jako základní výbavu na misi. Jedinou výjimku představuje Výcvik, kde Frag granáty leží volně.
– Munice 6

Kulomet MG42

– Mocný kulomet, který budete běžně potkávat v rukách nepřátel. Když ale nepřítele zabijete, nic vám nebrání kulomet využít.
– Palebná síla kulometu je obrovská a snadno pokropí celou skupinu nepřátel.
– Poškození 70

V poslední střelnici si vyzkoušejte kteroukoli ze zbraní při ničení explozivních sudů – jejich výbuch dokáže v terénu sejmout okolní Nácky. Pak už jen opusťte dveřmi střelnici a výcvik je u konce.


 

I. Rozsvícení pochodně
(Arzew)

První, nejsnazší operace. Je třeba osvobodit zajatého agenta SAS, provézt řadu diverzních akcí a signálem oznámit možnost zahájení útoku pro spojenecké loďstvo.

Kapitola 1 – Rangeři jdou v čele

Společně s jednotkou Rangers – vojín Allen (M1 Garand), vojín Thomas (M1 Garand), vojín Wilson (M1 Garand) a kapitán Richards (Thompson), míříte do města. Jenomže pokus o nenápadný průjezd zkrachuje. Kolega v druhém náklaďáku je nucen sejmout strážného, načež náklaďák zničí raketometčík. Vyskočte z auta a postřílejte okolní nácky. S sebou máte základní Americkou výbavu a to s maximem munice – Colt (200), M1 Garand (200), Frag granát (6).

Puška M1 Garand

– Klasická Americká puška, která se vyznačuje rychlou střelbou a především nemožností přebíjet. M1 Garand je slušná zbraň na většinu situací. Na nepřítele obvykle stačí 2-3 zásahy.
– Pokud máte málo nábojů v zásobníku, raději je vystřílejte, abyste mohli přebít a byli připraveni na boj.
– Poškození 45

– Munice 8 / 200
– Nabíjení 2s

Přibližte se k městu a na nepřátele u brány naházejte pár granátu – to pomůže. Projděte bránou a zahněte do tmavé uličky vpravo. Tudy obejdete jeden dům a dostanete se na dobrou palebnou pozici. Hned vedle za domem je lékárna (100) a bedna granátů (5).

Granát Stielhandgranate

– Německý granát. Má zřejmě stejný účinek jako ten Americký. Je velice často k nalezení a to buď jednotlivě nebo v krabicích po pěti kusech.
– Munice 6

V baráku vpravo najdete další lékárnu (100) a munici pušky (24). Pokračujte ulicí až ke skladu. Tady se opět vyplatí granáty. Rozhodně se nebraňte tomu granáty využívat jak jen to půjde – v celé této misi jich je opravdu hodně. Na bedně ve skladu je lékárna (100). Pokračujte na nádvoří, kde na pokyn velitele zkontrolujte dveře. Jsou zamčené a za vámi se otevře okno z něhož začne pálit kulometčík! Rychle se kryjte a kulometčíka sejměte. Střílejte na vojáky na střechách, kteří dolů hází granáty. Jakmile kámoš otevře dveře domu naproti, utíkejte nahoru ke kulometu. V místnosti najdete též lékárnu (100) a bednu granátů (5). Kulometem pokropte Němce.

Vaši kámoši dole do jednoho padnou a jakmile sejdete dolů, další nácek sundá i kolegu co s vámi střílel z okna. Z těla velitele si můžete vzít Thompson, ale jen pokud už nemáte jinou zbraň této kategorie – tedy samopal MP40, který můžete získat třeba od důstojníka, který vběhne na dvůr, jakmile přijdete k dříve zamčeným dveřím. Rozmyslete si rychle, kterému samopalu dáte přednost, protože v MoH zbraně od spojenců / nepřátel brzy zmizí. Druhou variantou je, že samopaly z těl postav budete ignorovat a později nějaký získáte až bude někde napevno položený.

Samopal MP40

– Německý samopal je druhou nejčastější zbraní nepřátel. Je méně přesný než Thompson, ale má přibližně stejnou účinnost a o trochu větší zásobník.
– Poškození 23,5

– Munice 32 / 300
– Nabíjení 3s

Projděte dveřmi a opusťte areál.


 

Kapitola 2 – Záchranná mise

Po fiasku v minulé kapitole jste sami v městě plném nepřátel. Pokračujte brankou, přes uličku – je v ní lékárna (50) až na velkou ulici, kterou projel náklaďák. Všimněte si nácka, co chodí naproti po střeše. Zatím ho nestřílejte – zbytečně byste upoutali pozornost. Budova vlevo je věznice – v patře můžete vidět majora Grilla ze SAS, kterého musíte zachránit. Uvnitř jsou nepozorní Němci, co hrají karty. Vhoďte jim tam granáty, pak vyčistěte i patro. V přízemí najdete opřenou pušku Kar (10) – můžete vzít jen náboje, protože máte M1 Garand, bednu granátů (5), munici do pušky (24), lékárnu (25) a lékárnu (100). V patře najdete samopal MP40 (64) – pokud ho nemáte předčasně z těl nepřátel, teď je místo, kde byste ho měli získat. Odklopte zarážku cely a osvoboďte Grilla. Ten si vezme MP40 a povede vás. Je to výborný střelec a vydrží celkem dost ran, ale není nesmrtelný, takže na něj dávejte pozor – nesmí padnout! Následujte Grilla bránou, kterou jel náklaďák. Na dvoře je hromada beden. Projděte tmavou uličkou vlevo, abyste se dostali na výhodnější pozici a snáze nepřátele sejmuli. Mezi bednami v pravé části je bedna granátů (5). Grillo zajde do budovy, kde je na stole lékárna (100). Ve skutečnosti jsou tu dvě, ale on si jednu vezme, aby se vyléčil. Následujte ho ulicemi. V jedné uličce před domem najdete bedny a na nich lékárnu (25), přičemž hned za bednami je zastrčená další lékárna (50). Lékáren je v této kapitole opravdu velké množství.

Dojdete až k pevnosti. Nyní pozor, protože nad pevností jsou světlomety a když vás zaměří, kulometčíci vás rozsekají. Můžete zkusit kulometčíky zastřelit, ale Grillo navrhne alternativní cestu. Následujte ho, vyhněte se světlometům a běžte doleva k výlezu z podzemí. Slezte do skladu, kde pod schodištěm najdete pěkně schovanou lékárnu (100). Následujte Grilla pevností až ke kancelářím. V té první je bedna granátů (5), ve druhé najde Grillo hledané dokumenty. Pokračujte nahoru, kde uslyšíte přes zeď, jak Němci vyslýchají zajatce. Nahoře je také lékárna (100) a ještě jedna, kterou vezme Grillo. Teď prohledejte s Grillem sklep – je tu muniční sklad – na bednách a na stole leží 4x munice do pušky (4×24=96), na zemi za rohem je 2x munice samopalu (2×96=192). Měli byste být plně vyzbrojení a vybavení. Až doplníte munice, vezměte z beden nálože.

Pokračujte na nádvoří. Grillo už se vydá k odchodu ale vy máte možnost vyhrát první medaili.
Medaile – Vydejte se z nádvoří do patra a dále chodbou do místnosti kde je vyslýchán vězeň Yuri. Zabijte Nácky a vězně osvoboďte. On si ze stolu vezmu sniperku KAR a přidá se k vám. Pomoc snipera se jistě hodí, ačkoli s vámi zůstane jen do konce levelu. Pamatujte, že pro zisk medaile musí Yuri přežít!
Na stole v místnosti s vězněm také najdete munici do pušky (24) a v polici lékárnu (25). Běžte dolů k bráně. Grillo by vás normálně provedl mezi světlomety ale pokud máte Yuriho, světlomet ho zaměří. Musíte opatrně vyjít z brány a postřílet kulometčíky u světlometů. Pak můžete bezpečně projít. Na bránu položte nálož a vtrhněte dovnitř. Dole za bránou jsou dvě děla ale také náckové. Můžete bránu obejít uličkou vlevo a odtud zlikvidovat Němce u děl. Pak jedno dělo podminujte (Grillo podminuje druhé). Seskupte se u brány.

 

Kapitola 3 – Sabotáž motorpolu

Nově s sebou máte kleště a nálože.

Výbava – Kleště

– Kleště jsou k dispozici pouze v této kapitole. Slouží k přestřihnutí palivových hadiček v náklaďácích.

Výbava – Radiová nálož

– Druhý typ nálože se odpaluje dálkově a najedou. Slouží k podminování více cílů, přičemž po umístění poslední nálože dojde ke klasickému odpočtu času a explozi všech náloží.

Opatrně se vydejte vpřed a snažte se být nenápadní. V této kapitole není mnoho munice, takže utajený postup, který se nabízí, je dobré praktikovat tak dlouho, jak jen to zvládnete. Před vámi chodí jeden voják – utlučte ho zezadu pistolí a vpadněte do garáže vlevo. Na stole je lékárna (50). Náklaďákům přestřihněte hadičky od paliva a tiše se zbavte mechanika co dovnitř nosí bedny. Pokračujte k protější garáži, kde se zbavte vojáka a mechanika a přestříhněte hadičku posledního náklaďáku. Vyjděte ven na cestu. Vlevo v garáž je tank – podminujte ho. Pozor na střelce na věži – ať vás nezmerčí světlometem. Postarejte se o vojáka dole a o mechanika, který opravuje tank (ten pak podminujte).

Ve skladu vyřaďte dalšího mechanika a podminujte bedny s munici (uvnitř jsou sice krabky munice do samopalu, ale ty si vzít nemůžete). U beden však leží lékárna (50) a bedna granátů (5). Postupujte na druhý dvůr. V garáži podminujte tank. Poslední tank je uprostřed areálu ale okolo jsou vojáci a navíc dvě věže. Tady už asi bude střelba nezbytná, leda byste prokličkovali mezi světly, utloukli mechanika a tank podminovali. Každopádně jakmile máte podminované všechno, zahájí se čas do exploze. Najděte si kryt, nejlépe za garáží, protože po výbuchu z dveří domu naproti vyběhne skupina vojáků. Až je sejmete, vstupte. Na polici v místnosti vlevo je lékárna (100) a další lékárna (50) je v místnosti s telefony. Projděte ven na třetí dvorek. Zbavte se kulometčíka ve věži a zbylých vojáků (využijte explozivní sudy). Na dvůr dorazí Grillo v džípu – naskočte si.

 

Kapitola 4 – Zapálení pochodně (1/3) – Pouštní cesta

Jedete v džípu a ovládáte kulomet.

Kulomet džípu .30 cal

– Americký kulomet jako součást džípu. Je silný a rychlý.
– V podstatě je to vražedný nástroj plně srovnatelný s MG42.

Během jízdy ničte okolní cíle a snažte se využívat explozivních barelů. Grillo zastaví před zátarasem – rozstřílejte prkna ať můžete jet dál. Brzy opustíte město a vyrazíte po cestě k letišti.

 

Kapitola 5 – Zapálení pochodně (2/3) – Zničení letiště

Za vámi se vydá náklaďák plný vojáků – zničte ho. Dorazíte k letišti. Grillo to nejprve vezme k vozovému parku, který zničte střelbou do okolních sudů. Poté zamíří na letiště. Bude jezdit stále dokola, dokud nezničíte všechna letadla. Zároveň budou neustále přicházet noví vojáci, dorazí další náklaďák a navíc vzlétne jedna Stuka, která do vás bude pálit. Jakmile zničíte letadla, Grillo vás doveze k bunkru. Dál půjdete sami a pěšky.

 

Kapitola 6 – Zapálení pochodně (3/3) – Maják

Jste v bunkru. Tady je dobré tasit MP40, na čištění místnosti pak Colt. Sejděte po schodech – hned naproti je střílna a v ní voják a lékárna (100). Tak se můžete po minulé drsné misi zahojit. Vlevo za dveřmi je radiostanice – je třeba zničit všechny součástky, načež do patra přijede výtahem skupina vojáků – dejte na ně pozor. Další dveře ukrývají kancelář s vojákem. Vedle je chodba s ubikacemi – je tam plno nácků. V levém pokoji najdete 3x pušku Kar (3×10=30) a 4x granát (4). Pod stolem je také munice kulometu (96), která však postrádá smysl, neboť v této misi žádný kulomet není. Zřejmě jde o bug. V pravé ložnici jsou 3x pušky Kar (3×10=30) a 3x granát (3). Dále po chodbě najdete toalety (na záchodě je jeden nácek), sklad, kde je munice samopalu (96) a lékárna (25) a konečně společenská místnost s kamny, kde je munice pistole (24) a dalekohled.

Výbava – Dalekohled

– Dalekohled lze libovolně používat k prozkoumání vzdálených míst. Jednoduché… Pokud nemáte sniperku, je dalekohled fajn věc. Jinak jeho práci obstará puškohled.
– V kombinaci s rádiem dalekohled slouží k označení cílů pro letecký útok.

Nastupte do výtahu a svezte se o patro níž. Tady je sklad plný nepřátel a další jsou dole v garáži. Naházejte jim dolů granáty a doražte zbytek. Tady v patře u levého ochozu je lékárna (50). Sjeďte výtahem ještě níž, do garáže. V místnosti za okny je munice pistole (24) a lékárna (25). Vyjděte ven na sráz.

Postupujte cestou k majáku. Obhlédněte situaci dalekohledem a snažte se přiblížit co nejblíže betonové věžičce – ta poskytne skvělý kryt a navíc je v ní lékárna (50). Postřílejte odtud vojáky (pozor na chlapa na majáku). Vstupte do bunkru, obejděte střílnu a pod schodištěm za bednami (můžete je rozbít) najdete schovanou lékárnu (50). Nahoře na majáku zapněte pákou světlo, čímž dáte signál flotile – váš hlavní úkol. Nyní zbývá poslední překážka. Z ochozu uvidíte, jak k majáku míří náklaďák plný vojáků. Co nejvíc jich sejměte z výšky, ty ostatní postřílejte při cestě dolů. Bránu prorazí Grillo v náklaďáku – naskočte si a mise je splněna.


 

II – Potopení U-529
(Trondheim)

Tajná operace se sabotáží. Je třeba vniknout do přístavu, provézt sabotáž ponorky a utéct.

Kapitola 7 – Tajné dokumenty Kriegsmarine

Další operace bude vedená v utajení a osamění. S sebou máte novou pistoli s tlumičem (200 munice), dále sniperku Springfield (120 munice), Frag granáty (4) a Stielhandgranate (1). Navíc máte nálože a rádio.

Pistole s nadstandartním tlumičem

– Silná pistole s tlumičem. Je schopná zabít nácka na 1-2 rány, což je úžasné.
– Tlumič pak pochopitelně pomůže na operace v utajení.
– Poškození 100

– Munice 8 / 200
– Nabíjení 2s

Vydejte se vpřed. Spojí se s vámi Grillo, který na základně pracuje jako tajný agent. Společně s Grillem postřílejte stráže u brány a na věži. Grillo vám otevře bránu, ale zastřelí ho náckové! Nejde tomu zabránit. Rychle je postřílejte a vnikněte dovnitř. V domku strážnice, kde byl Grillo je samopal MP40 (64) a lékárna (25). V areálu je spoustu vojáků a psů. Postupujte opatrně. Snažte se je střílet zdálky pomocí sniperky a krýt se za překážky, či domy. Pozor také na střelce v okně nad hlavní budovou – právě tam se pomalu a opatrně probijte. Z budovy vyjde pár dalších vojáků a vpravo za zavřenou bránou sejměte psa (nemůže na vás, ale později by dělal potíže). V budově v přízemí jsou červené zamčené dveře a na stolku lékárna (25). Jděte do patra, kde je třeba sesbírat čtveřici dokumentů k ponorkám. Nad schodištěm jsou dvě kanceláře – v každé jeden dokument. Z dlouhé chodby vede cesta ke generátoru, kde je na stole další dokument a lékárna (25). Poslední dokument a další lékárna (25) je ve dveřích za generátorem. Až sesbíráte všechny dokumenty, dorazí do budovy noví vojáci – opatrně se probijte do přízemí a pokračujte nově otevřenými červenými dveřmi.

Je tu dlouhá chodba s moha místnostmi. První je prázdný sklad, v druhé místnosti se součástkami je na stole lékárna (25). Další místnost ukrývá kancelář, kde hraje rádio a na stole je tu lékárna (25). Poslední místnost skladu je prázdná. Vyjděte ven, kde je spousta střelců a postupujte podél domů. Dorazíte k mnoha naskládaným krabicích a palpostem odkud je výhled na komplex. Vedle palpostu je na bedně lékárna (25). Chopte se kulometu a postřílejte vojáky dole ve strážní věži, dole na cestě a pozor také na střelce na střeše továrny. Dejte pozor ať vám někdo nevběhne do zad. Až bude čisto, prozkoumejte strážní věž – v patře na bedně leží lékárna (50), druhá lékárna (25), munice puška (24) a munice samopalu (96). Pokračujte do komplexu. V první hale postřílejte nepřátele (pozor na střelce v patře) a na polici v přízemí najdete bednu granátů (5) a lékárnu (25). Postupujte do patra a odtud dolů do komplexu.

 

Kapitola 8 – Potopení U-529 (1/3) – Prototyp Naxosu

Vstupte do šaten, kde vezměte Německou uniformu a papíry.

Výbava – Papíry I

– Dokumenty prvního stupně, které vám umožní prokázat se méně informovaným vojákům a dostat se do zabezpečených oblastí.

Schovejte zbraň, neboť bude lepší pracovat v utajení. Můžete sice nácky postřílet, ale je to zbytečně riskantní. Projděte do místnosti, kde náckové hrají karty. Na stěně je červený spínač alarmu – nesahejte na něj! Pokud se prozradíte a alarm se spustí, můžete očekávat nekonečný příval nepřátel. Teď pokračujte po schodech dolů. U strážného se prokažte papíry a postupujte do skladu. Projděte přes ochoz do laborky. Jsou tu tři vědci a prototyp radaru, který máte zničit. Zavřete za sebou dveře, taste pistoli s tlumičem a vědce rychle postřílejte. Zničte radar, schovejte zbraň a jděte ven. Dole ve skladu je důstojník – ukažte mu papíry, ale on pozná, že něco nehraje, čili rychle taste pistoli a sejměte ho. Postupujte do doku.

Další strážný bude chtít vidět papíry – ukažte je a můžete jít. Na konci doku mrkněte do malého skladu za dveřmi – na polici je lékárna (100). Cestu do druhého doku blokuje strážný – ukažte mu papíry, ale nepustí vás. Bude třeba sehnat papíry vyšší úrovně. Jděte do patra, kde je kancl s důstojníkem – ukažte mu papíry, ale pozná vás, takže taste a střílejte. Na stole leží nové dokumenty.

Výbava – Papíry II

– Dokumenty druhého stupně, které vám umožní prokázat se méně informovaným vojákům a dostat se do vysoce zabezpečených oblastí.

S novými dokumenty se už můžete prokázat strážnému, aby vás pustil do druhého doku. Zamiřte k ponorce, vylezte nahoru a vstupte.


 

Kapitola 9 – Potopení U-529 (2/3) – Uvnitř U-529

Jste stále v utajení, ale bude třeba ponorku vyčistit. Takže se tiše pomocí pistole zbavte všech vojáků. Na stole u radiostanice je lékárna (25).
Medaile – Na konci ponorky ve strojovně leží na stolku seznam posádky – vemte ho a medaile bude vaše.
Na dvě místa v ponorce (strojovna s sklad torpéd) položte nálože. Po položení první započne limit 01:15 do exploze a navíc dovnitř vleze pár nových nácků, takže si pospěšte. V limitu musíte ještě stihnout ponorku opustit a prostřílet se na dok. Tady už vám exploze neublíží. Pozabíjejte zbylé nácky a opusťte dok.

 

Kapitola 10 – Potopení U-529 (3/3) – Konec utajení

Prostřílejte se skrze doky vpřed. Náckové se kryjí za bednami, střílí zpoza zdí a využívají velké rozlohy doků, takže je dobré využívat jak Springfield, tak i MP40. V druhém doku vpravo na bednách leží lékárna (50). Kryjte se za překážky a pomalu se probijte až do posledního doku odkud pokračujte přes molo a chodbou do skladu. V místnosti vlevo je na lavici bedna granátů (5) a lékárna (25). Nahoře v patře je na zemi další lékárna (50). Vylezte do ventilační šachty.

 

Kapitola 11 – Útěk z Trondheimu

Náckové vědí, že jste v šachtě. Postupujte opatrně a počítejte s tím, že někteří nepřátelé vlezli do šachet také. Rovněž se snažte postřílet nácky pod vámi. Mnoho odboček končí mříží a cesta dál je jen jedna. Dopadnete do velké místnosti s psacími stroji. Odtud postupujte chodbami. Nepřátelé se budou proti vám hnát stále noví a noví. Musíte tlak ustát a probíjet se vpřed. V místnostech nic není, ale vyplatí se je prohlížet kvůli nepřátelům. Pouze v malé místnosti skladu na konci chodby je na stolku lékárna (25). Po schodišti směřujte dolů. Minete sklad, kde je na bedně lékárna (50).

Dorazíte do garáže – vyčistěte ji a dejte pozor na neustálé přívaly vojáků z chodby vedoucí dál. Mrkněte dolů do montoven, kde v té vpravo najdete na pultu 2x granát (2) a lékárnu (25). Pokračujte chodbou a opusťte základnu. Započne limit 02:00 do kterého se musíte dostat přes dvůr k vlaku, kde čekají kámoši. Jenže dvůr je plný nepřátel a další neustále přicházejí z obou stran přes závory. Nejprve pomocí sniperky vyřešte několik vojáků, včetně střelce na střeše. Pak pokropte samopalem přívaly vojáků a utíkejte z krytu do krytu. Dvě minuty na vlak je vcelku hodně, ale nesmíte se zbytečně zdržovat. Jakmile dosáhnete vlaku, mise úspěšně končí.


 

III – Operace Overlord
(Pláž Omaha)

Otevření druhé fronty a vylodění na pláži Omaha. Následně je třeba zajistit venkovské oblasti v Normandii.

Kapitola 12 – Pláž Omaha (1/2) – Vylodění

Míříte na pláž Omaha ve člunech. S sebou máte Colt (41), Thompson (120) a Frag granáty (4). Musíte se krýt za překážky, jinak vás rozstřílí kulomety. Vždy přiběhněte k překážce a počkejte dokud kulomety nezačnou pálit jinak – pak proběhnete k dalšímu zátarasu. Ve vodě se ještě nemůžete skrčit, takže riskujete větší zranění ale jakmile vyjdete na pláž, už se můžete krýt lépe. Mírně vpravo od místa vylodění je medik – dá vám léčení (100). Pak postupujte až k ostnatému plotu. I tady je medik – opět vám dá léčení (100). Sejděte se s kapitánem, který vás pošle pro trubky, které upustil jeden voják. Běžte pro ně, přičemž vedle nich leží i lékárna (25).

Výbava – Bangalores (trubkové nálože)

– Trubky slouží k zasunutí do hlíny, nasypání střelného prachu a odpálení zátarasů. Využijete je jen jednou a úkolem je je pouze doručit kapitánovi, nikoli přímo použít.

Předejte trubky kapitánovi, který je zasune do hlíny, nasype střelný prach a zespodu odpálí plot. Utíkejte dál k patě bunkru. Kapitán pošle dopředu dva muže, aby proběhli, ale padnou. Na řadě jste vy. Hned v první jámě leží puška Springfield, kterou můžete použít na zabití kulometčíků (pro snazší přesun) ale jejím sebráním se připravíte o možnost získat pušku KAR. Doporučuji Springfield nebrat – pouze proběhnete mezi kulometnou palbou, Thompsonem vojáky u kulometu pokropte, kličkujte mezi minovými poli (tedy mezi varovnými cedulemi) a vběhněte do zákopu. Pokračujte k bunkru, jehož vchod kryje kulometčík – musíte ho dostat. Uvnitř v místnosti s kulometem najdete lékárnu (50), bednu granátů (5), 2x munici pistole (2×24=48) a 3x munici samopalu (3×96=288). Máte dostatek munice na další bitvu. Je čas vydat se výše do bunkru.

 

Kapitola 13 – Pláž Omaha (2/2) – Uvnitř bunkru

Postupujte výš. Nácek otevře půlku dveří a zjistí, že jste uvnitř. Sejměte ho a vstupte. Pokud jste v minulé kapitole nesebrali Springfield, můžete si vzít Kar.

Puška Mauser KAR 98K

– Karabiner je nejběžnější zbraň nepřátel. Jde o opakovací pušku schopnou na 2 rány sundat nepřítele, ovšem zásobník je velmi malý. KAR je k sehnání pouze v této kapitole a jen v případě, že hráč nezíská jinou pušku (Springfield) v kapitole minulé. Bohužel interiér bunkru není zrovna vhodné místo na boj s puškou.
– Poškození 75

– Munice 5 / 200
– Nabíjení 3s

Vlevo na polici je lékárna (50). Vyčistěte patro (pozor na nácka, co povalí stůl, aby se kryl) a vystoupejte výš. Opět vyčistěte patro (zkuste použít granáty na čištění místností). V třetím patře nad žebříkem jsou explozivní sudy – raději je zničte zezdola a pak vylezte. Postřílejte nepřátele a vyčistěte posádku kulometů u střílen. Odtud pomocí kulometů sejměte kulometčíky ve vedlejším bunkru. Tím je průlom Amíků zajištěn. Do bunkru však vtrhne skupina vojáků – použijte kulomet naproti dveřím a pokropte je. Pár granátů hoďte ven ze dveří na dočištění. Pak už jen vyjděte ven.
Medaile – Po dokončení této kapitoly dostanete medaili. Výjimečně nejde o žádný úkol navíc.


 

Kapitola 14 – Bitva v Bocage

Mise pokračuje druhou fází. Máte novou výbavu – Colt (81), Springfield (200), Thompson (240), Frag granáty (4) a nově také BAR (400). Navíc máte po boku kapitána Ramseyho (Thompson). Dále máte také výbušniny a dalekohled.

Kulomet BAR

– Silný lehký kulomet s malým zásobníkem. Je velice účinný a adekvátně přesný. Ideální zbraň na boje v exteriérech.
– Poškození 60

– Munice 20 / 500
– Nabíjení 3,5s

Nasypte do domu pár granátů a vstupte dovnitř. Vyčistěte přízemí. Ve vstupní hale je kulomet a vedle lékárna (50). Vzadu v kanceláři (u oken na zadní zahradu) je na stole lékárna (50). U krbu na stole je hromada věcí – munice pušky (24), munice samopalu (96), munice kulometu (96), bedna granátů (5) a 2x lékárny (2×50=100). Následně vyčistěte patro, ale buďte opatrní. V interiérech se vyplatí Thompson, případně Colt. Rozhodně munici nešetřete, protože jí je všude v kapitole plno. Vzadu v jedné ložnici je na stole lékárna (50). Až vyčistíte celý dům, kapitán se domluví s paragány, kteří se zabarikádovali v domě. Jednoho z nich však sejme sniper a druhý – vojín Durden (s M1 Garand) se k vám přidá. Zaujměte místo v pokoji u oken a sniperkou střílejte nácky, co se blíží k domu. Snažte se jich postřílet co nejvíc, aby se jich do domu dostalo co nejméně. Vzadu v ložnici můžete najít 2x lékárnu (2×25=50). Až útok odrazíte, další náckové zaútočí zepředu. Buď si opět najděte palebnou pozici u okna v patře anebo využijte kulomet v přízemí. Po obraně domu se vydejte po cestě dál.

Venku se vyplatí využívat BAR, případně na dálku Springfield. Narazíte na zničený konvoj tanků kolem kterého se kryje hromada nácků – postřílejte je. U tanků jsou mrtvoly spojenců a u nich 2x lékárna (2×25=50). Dorazíte na křižovatku, kterou kryje Flak. Nemůžete projít, ale kapitán rozhodne sehnat rádio a využít leteckou podporu. Pokračujte ke statku. Pozor na nácky ve stodole (mají i kulomet!). Z domu k vám přijde další spojenec – vojín Cobb (s BARem), který vám sdělí, že rádio měl jeden voják, kterého sejmul sniper. Zatímco kámoši zůstanou tady, vy musíte rádio získat. Běžte do domu, kde v patře leží 2x lékárna (2×25=50). Z oken sejměte střelce na zahradě a hlavně snipera ve věži sýpky. Pak prozkoumejte stodolu. Je tu hromada věcí – 2x munice pušky (2×24=48), 2x munice samopalu (2×96=192), munice kulometu (96), bedna granátů (5) a 5x lékárna (5×50=250). Tahle extrémní zásoba by vám měla bohatě stačit. Běžte na zahradu k sýpce. Uvnitř sýpky najdete munici pistole (24), munice pušky (24), bednu granátů (5) a lékárna (25). Na mýtině jsou mrtvoly spojenců – mají u sebe 2x lékárny (2×25=50). Seberte rádio, která leží u jedné mrtvoly. Přiběhnou k vám kolegové. Pokračujte zpátky ke stodole, ale vedle domu exploduje zeď a dovnitř vtrhnou náckové. Nejlepší bude probít se do stodoly a postřílet je kulometem. Ale stejně tak to můžete vzít přes díru ve zdi a za pomoci granátů, BARu a případně Thompsonu je zmasakrovat ručně.

Až bude klid zamiřte zpátky k Flaku. Přes dalekohled označte Flak a letectvo ho sejme. Můžete postupovat, ale narazíte na druhý Flak. Kvůli blízkému AA dělu Němců však nemůžete leteckou podporu využít. Zamiřte vlevo přes bránu a dojdete na louku k bunkru s radarem. Pomocí sniperky zmasakrujte nácky u kulometů a přes díry v zemi se opatrně probijte k bunkru. Uvnitř je munice pistole (24), 2x munice pušky (2×24=48), 2x munice samopalu (2×96=192), munici kulometu (96), bednu granátů (5), raketu (1) a lékárnu (50). Za bunkrem je AA dělo – podminujte ho. Pak utíkejte do bunkru, protože po cestě dorazí velká skupina nácků. Můžete využít kulomet, anebo vsadit na sniperku, nebo případně kosit nepřátele zblízka, když dorazí k bunkru. Munice máte mraky, stačí si jen vybrat nejpohodlnější postup. Až bude po všem, zamiřte zpátky k dělu. Označte Flak a po jeho zničení můžete pokročit. Vpravo je zákop a v něm náckové – zbavte se jich granáty a skočte dolů.


 

Kapitola 15 – Lov Nebelwerferů

Jste v zákopu, ale s obnovenou výbavou. To se hodí, protože v této kapitole je sice hromada léčiva, ale málo munice. Navíc máte po boku stále kapitána Ramseyho (s Thompsonem). Na bednách před vámi je velká lékárna (100) a jedna malá lékárna (25). V bedně (musíte ji zničit) je další lékárna (25). V zákopu také najdete Panzerschreck.

Raketomet Panzerschreck

– Německý raketomet. Je to kvalitní zbraň proti technice. Raketa letí po přímce, takže okénko na zbraní dobře pomáhá při míření.
– Poškození 200

– Munice 6
– Nabíjení 3,5s

Opusťte zákop a dorazíte na louku. U zničeného tanku je lékárna (50). Proti vám vyjede Half-track. Buď ho sejmete raketometem anebo opět využijete letecký úder (přes dalekohled + rádio). Pilot vám po útoku oznámí, že další letecké útoky už nebudou možné. Vyčistěte louku a vpravo v rohu najdete dva paragány. Je tu seržant Harrison (s M1 Garand) a vojín Tomlin (s BARem) – přidají se k vám. Na cestě u stromu (na konci louky) je lékárna (50). Vydejte se cestou k městu.

Ve městě opatrně, protože ulice je bráněná několika kulometnými palposty a ještě mnoho vojáků střílí z oken domů. Raději to vezměte zadem okolo domů a postupně pomalu vyčistěte celou jednu stranu poloviny ulice až k zatáčce. Pak se vraťte a prozkoumejte i druhou stranu ulice. U palpostu prvního zničeného domu je lékárna (50) a na stole u kulometu v sousedním domě je také lékárna (50). Naproti v baráku vlevo je na podlaze lékárna (25), v sousedním domě je na stole další lékárna (50) a ještě jedna lékárna (25) je v patře v koupelně. Ve slepé uličce u rohového domu je další lékárna (25) a za palpostem u zničených domů v zatáčce je také lékárna (50). V druhé polovině ulice je po levici dům jehož vchod kryje kulometčík. Vlezte tam oknem a zabijte ho zezadu. Za kulometem je lékárna (100) a konečně za kulometem na konci ulice (u zátarasu) je také lékárna (50). Až se doléčíte, pokračujte do domu vpravo u cesty. Uvnitř leží Panzerchreck (1), 7x raketa (7) a v bedně je 6x raketa (6). V domě je také kulomet, kterým můžete pokropit vojáky venku. Brzy ale dorazí Tiger tank. Musíte ho zničit raketometem, což ale vyžaduje 5 zásahů. Naštěstí raket je v domě dost. Až tank zničíte postupujte k dalšímu domu – uvnitř je bedna granátů (5), lékárna (50) a 2x lékárna (2×25=50). Z domu postřílejte okolní nepřátele a pak se přesuňte do baráku naproti. V patře je lékárna (100) a 2x lékárna (2×25=50). Pomocí kulometů se postatrejte o další nácky na ulici. Potom prozkoumejte domy. Ulice končí zátarasem a hned za zdí vpravo je 2x lékárna (2×25=50). Prohledejte dům na konci ulice. Vedle díry vedoucí na zahradu leží munice samopalu (96), lékárna (50) a 2x lékárna (2×25=50).

Cestou za domem dojdete ke kostelu. Ten je zepředu výborně bráněn třeti kulomety jejichž posádka se stále obnovuje. Musíte využít náhrobků ke krytu, vždy postřílet kulometčíky a běžet blíž k jinému krytu. Až budete mimo zorné pole kulometů, obejděte kostel a vyčistěte ho. Na stole u oltáře jsou 2x lékárna (2×50=100). Pokračujte na louku, kde jsou hledaná děla Nebelwerfer. Nejprve se vydejte přes díry v zemi doleva k bunkru. Postřílejte posádku děla i bunkru (pozor na kulomet) a bunkr prohledejte – na zemi je lékárna (50) a v polici je 2x lékárna (2×25=50). Podminujte dělo. Nyní se vraťte na cestu a přes brázdu ze keři obejděte louku zprava. Postřílejte nácky u kulemetů (na loucer jsou dva palposty a třetí kulomet je v bunkru). Vběhněte do zákopů a v bunkru najdete 2x lékárnu (2×25=50). Přes zákopy plné nácků se probijte nahoru k dělům. Podminujte je a to je konec mise.


 

IV – Za nepřátelskými liniemi
(Normandie)

Operace v utajení. Je nutné spolupracovat s Francouzským odbojem na sabotáži klíčových logistických bodů a velitelství.

Kapitola 16 – Setkání s odbojem

Začínáte sami na venkovské cestě a navíc v noci. Máte Colt (81), M1 Garand (200) a Frag granáty (4). Navíc máte dalekohled. Vydejte se vpřed. Na cestě narazíte na dva vojáky a opodál leží bedna a u ní 2x granát (2). Dorazíte na křižovatku, odkud se dejte vlevo. Na poli je zřícené letadlo – rychle postřílejte nácky a zachraňte pilota. Vezme si MP40 a přidá se k vám. Dejte na něj pozor, protože nesmí zemřít. Bude dobré, když si také obstaráte MP40. Nyní se vydejte z křižovatky rovně do úzké lesní cesty. Ta vás zavede zezadu k domu. Budete mít lepší palebnou pozici než kdybyste se sem dostali zepředu. Vyčistěte okolí domu a sklep. Ve sklepě najdete na zemi munice pušky (24), 2x granát (2), lékárnu (50) a malou lékárnu (25). Také mrkněte do domu, kde v ložnici je munice pušky (24) a lékárna (25). Nyní můžete pokračovat cestou dál, ale bude lepší když zamíříte k druhému domu u pole. Vzadu obejděte plot a za domem u bedny najdete munici pušky (24), granát (1) a lékárnu (25).

Nyní už nezbývá než vyrazit dál po cestě. Minete několik stanovišť nepřátel a dorazíte k palisádám. Náckové tu mají dobré krytí a navíc na kopci jsou dva kulomety – musíte postupovat opatrně a kulometčíky rychle vyřešit. Až vylezete na kopec, vyjede za vámi po cestě náklaďák – rychle se chopte nějakého kulometu a zničte ho. U jednoho kulometu také najdete munice samopalu (96), bednu granátů (5) a lékárna (25). Vstupte do kostela a využijte nalezenou výbavu na jeho vyčištění. Obzvláště granáty poslouží výtečně. Všimněte si vystouplého kamene na oltáři – zatlačte za něj a odsune se vchod do úkrytu Maquistů. Uvnitř najdete zdejší vůdkyni Manon, která vás vybaví na další akci pistolí s tlumičem.

 

Kapitola 17 – Sabotáž nepřítele 

Namísto Coltu, M1 Garand a MP40 začínáte jen s pistolí s tlumičem. Před vámi projde náklaďák a zastaví se u strážnice. Pomalu se připližte k němu a vlezte na korbu. Tak se vyhnete odhalení a budete dovezeni do tábora. Tady už utajení praskne, ale to nevadí. Postřílejte vojáky v táboře a případně můžete sejmout i kulometčíka a stráž dole, kterým jste se jízdou ve voze vyhnuli. V jednom stanu u rádia je lékárna (50). Podminujte všechny tři Tiger tanky. Po explozi se vydejte k opevnění. Leží u něj KAR sniper a munice pušky (24).

Sniperka KAR98

– Německá puška KAR98 s optikou. Účinností se podobá Americké Springfield, pouze má jiný zaměřovač na optice.
– Poškození 120

– Munice 5 / 200
– Nabíjení 3s

Pokračujte po kolejích dál. Cestou střílejte nácky a psy. Narazíte na bunkr u křižovatky – zbavte se kulometčíků. Přehoďte výhybku a mrkněte se k bráně vpravo. Je za ní vidět věž a pár nácků. Sejměte je (hlavně kulometčíka na věži). Později, až tamtudy budete procházet se vám to vyplatí. V tunelu na bedně leží lékárna (25). Vedle je vchod do bunkru (pozor na střelce ve vchodu). V bunkru ve skladu leží bedna granátů (5) a v ložnice lékárna (25). Postupujte po kolejích dál. Využijte explozivní sudy a brzy dorazíte k odbočce. Cesta dál po kolejích by vás zavedla k železničnímu dělu, ale nic tam není.

Vydejte se soutěskou k většímu komplexu. Nahoře je kulometčík a má dobré krytí – raději se vyhnět světlometům a zastřelte ho od vchodu. Vstupte do bunkru. V místnosti vpravo je v polici lékárna (50). Probijte se chodbami na střechu kde byl kulometčík. Můžete hned kulomet využít, protože k bunkru zamíří skupina vojáků. Hned za kulometem, vedle krabic s náboji leží 3x granát (3). Můžete postupovat dveřmi dál. V místnosti je na polici lékárna (50). V chodbě přes okna uvidíte oblast u železničního domku. Je tam vidět několik vojáků včetně psa – zbavte se jich. Do budoucna vám to pomůže. Dlouhá chodba vás zavede k výtahu, sjeďte dolů a pokračujte chodbou. Narazíte na menší místnost, kde na polici leží 2x granát (2) a lékárna (25). Na konci chodby vystoupejte po schodech a v místnosti vedle východu ven najdete u police 2x granát (2) a lékárnu (50). Venku se ocitnete přímo pod věží, kterou jste viděli přes bránu. Mělo by tu být čisto. Pokračujte k mostu a zdálky postřílejte vojáky v jeho okolí. Na konci kolejí položte nálož na betonovou zarážku. Vystoupejte nahoru k železničnímu domku- uvnitř je lékárna (50). Vyčistěte okolí mostu a ve věži přehoďte výhybku. Tak nasměrujete vlak přímo k výbušnině. Sejměte vojáka u strážnice za mostem a naskočte na korbu Opelu. Uvnitř je váš kámoš z odboje. Odveze vás pryč za most a bránu, takže cestou už jen střílejte po nových nepřátelích.

 

Kapitola 18 – Velitelství

Kolega vás doveze do areálu polního velitelství. Vyklopí vás u stodoly, kam se schovejte a zkontrolujte novou výbavu – pistole s tlumičem (80), sniperka KAR98 (200), MP40 (200), Stielhandgranate (6) a zbrusu nová Brokovnice (50). Na stole leží 3x lékárna (3×50=150).

Brokovnice

– Brokovnice s velkou účinností. Zblízka jí nikdo neodolá. Ideální zbraň na čištění domů a pokojů.
– Munice do brokovnice neexistuje – nemá žádné krabky nábojů. Teoreticky jedinou variantou, jak doplnit munici je najít další brokovnici, ale to se poprvé stane až v datadisku.
– Poškození 10 x 30

– Munice 5 / 50
– Nabíjení 4,2s

Výbava na akci je více než slušná. Je však třeba chápat, že pokud se prozradíte, náckové poběží zapnout alarm a pokud drnčí alarm, do areálu neustále přicházejí noví a noví nepřátelé, dokud alarm nevypnete. Sázka na ryze tichý postup však nezabere a tak je třeba postupovat tak, abyste se zapnutí alarmu vyhnuli. Taste sniperku a opusťte stodolu. Nejprve se zbavte vojáků u brány – kulometčíci, střelci a strážný u budky. Pak zamiřte na kopec a zbavte se vojáka, co chodí okolo stanů a dalšího, co je nahoře u zdi. Ve stanu najdete lékárnu (50). Projděte mezi ploty do druhé oblasti se stany. Zlikvidujte strážného u burky, chlápky u kulometu a maníka na věži. V levém stanu je bedna granátů (5) a lékárna (50), zatímco v pravém stanu jsou na stole 2x munice samopalu (2×96=192). Postupujte k oplocenému areálu garáží. Vpravo pod haldou beden je v plotu díra a za ní lékárna (50). Postřílejte vojáky okolo plotu a vstupte na pozemek s velitelstvím. Nyní je dobré pročistit celý venkovní areál. Nejprve zamiřte doprava okolo plotu a zlikvidujte strážné vzadu. Pokračujte k bráně ven z areálu u které je další strážnice a také kulomet. Následně obejděte baráky kde je další strážnice. Mrkněte také k plotu kde stojí tanky King Tiger – okolo nich je pár vojáků.

Jakmile je areál čistý, taste bročku a vnikněte do prvního domu – malý dům nedaleko garáží. Uvnitř všech baráků očekávejte velký počet důstojníků s pistolemi. Ve sklepě najdete bednu granátů (5), lékárnu (25) a hlavně dokumentaci k Tigeru. Vyčistěte patro domu, kde v ložnici vedle postele najdete lékárnu (25). Poslední místnost v patře ukrývá rádio, kterým odešlete falešnou zprávu. První dům je čistý a zamiřte do sousedního. V přízemí v místnosti se skříněmi je lékárna (25) a další lékárna (50) je na posezení v knihovně. Knihovna je jinak plná nepřátel, takže buďte opatrní. Vyjděte do patra a prozkoumejte ho.
Medaile – V ložnici v patře jsou dvoje nálože. Vezměte je a podminujte King Tigery venku. Když zničíte oba, medaile bude vaše.
Pokračujte na půdu, kde ze stolu seberte plány. Na řadě je poslední dům. Uvnitř je opět hromada nácků. V kuchyni v polici je lékárna (50). Pokračujte do patra, kde ve věžičce u telefonu je další lékárna (50). Konečně na půdě v kanceláři leží na stole munice pistole (24), lékárna (25) a hlavně dokumenty.

Výbava – Dokumenty

– Manifest z velitelství. Je zvláštní, že v rámci úkolů sesbíráte několik dokumentů, ale do inventáře výbavy se zanese pouze tento.

Pokud jsou úkoly splněné, vydejte se ven. Brána z pozemku je otevřená. Před vámi však je pěšina plná ukrytých střelců, včetně kulometčíka. Navíc, jakmile vyrazíte po cestě, začnou se za vámi valit neustále skupinky nácků i se psem. Je třeba postupovat rychle – zlikvidovat sniperkou střelce a vzápětí se krýt zezadu. U kulometu leží lékárna (50), přičemž kulomet dobře poslouží při obraně. Zbavte se střelců a probijte se k mostu, kde čeká Manon – naskočte na Opel a mise je splněna.


 

V – Den Tigera
(Bretaň)

Je nutné vyčistit město a zmocnit se King Tigeru, který poslouží pro uchránění klíčového mostu.

Kapitola 19 – Poslední pozice sniperů (1/2) – Předměstí

Začínáte v rozbombardovaném městě. Máte Colt (200), Springfield (120), Thompson (200) a Frag granáty (4). Vydejte se se sniperkou vpřed. Všude po městě jsou ukrytí snipeři – v oknech, na střechách, mezi troskami… je nutné postupovat extrémně opatrně. Hned za rohem narazíte na skupinku vojáků, kteří se k vám přidají. Moc nepomohou, protože snipeři si je rychle podají, ale lepší než nic. V domě na rohu je v patře lékárna (25) a také skříň – ve skříních se často schovávají nepřátelé. Je dobré do každé skříně nasypat pár kulek než riskovat, že vám do zad vběhne nácek. Přesuňte se k protějšímu domu přes ulici, kde je další lékárna (25). Vyčistěte oblast od sniperů a postupujte ulicí dál. Za kameny v rohu se ukrývá další skupina spojenců a také lékárna (50). Vstupte do rohového domu, kde v patře leží bedna granátů (5) a lékárna (25). Vyčistěte zbytek ulice až k bráně a vstupte do budovy nad bránou. Pokud jste už zabili všechny nepřátele v oblasti, najdete tu Bazooku a 2x raketu (2). Také tu leží lékárna (25).

Raketomet Bazooka

– Americký ekvivalent Panzerchrecku. Účinnost Bazooky je podobná, akorát míření je horší, protože nemá žádné okénko.
– Poškození 200

– Munice 6
– Nabíjení 3,5s

Po nějaké době z brány vyběhne pár nácků – sejměte je a projděte. Dojde k náletu, který strhne bránu. Cesta zpátky je uzavřená.

 

Kapitola 20 – Poslední pozice sniperů (2/2) – Radnice

V baráku vlevo najdete trojici vojáků – Seržanta Hammona (s BAR), vojína (s BAR) a medika Glenna. V baráku je na zemi 4x raketa (4). Zanedlouho dorazí k domu tank – musíte ho rychle zničit než rozstřelí dům a zničí vaše kolegy. Pak se s nimi vydejte ulicí dál. Je třeba, aby alespoň jeden spojenec přežil, nicméně je lepší když přežijí všichni. Citelná je hlavně případná ztráta medika, který vás během kapitoly může opakovaně léčit..
Medaile – Pokud chcete získat medaili, nikdo z vašeho týmu nesmí padnout. Chraňte všechny tři vojáky jak jen to půjde.
Město je opět plné ostřelovačů, tedy i vy taste sniperku a postupujte velice opatrně. V domu na rohu ulice najdete v patře v pokoji bednu granátů (5) a lékárnu (50). Ulice se větví a vy se vydejte tou vlevo. Vstupte do velkého baráku (hotelu). V patře u postele leží munice pušky (24). Vyčistěte celý dům a z oken postřílejte pár sniperů venku. Potom vyjděte ven a pokračujte k místu, kde se obě ulice scházejí.

Vlevo je další přístupný dům a v něm munice kulometu (96). Tyhle náboje ale přijdou vhod jedině, když si vezmete BAR od spojence, který ho nosí (pokud zemře). Pokračujte ulicí a navštivte dům vpravo kde u postele leží lékárna (50). Pokračujte městem k můstku mezi dvěma domy. V domě napravo je v patře bedna granátů (5). Můžete také překročit most do protějšího baráku a využít střelby z okna. V záhybu ulice je další přístupný dům. Ten vás zavede rovnou do patra radnice ale také můžete pokračovat ulicí a k radnici přijít zepředu. Volba je na vás, nicméně útok z patra je výhodnější. Opatrně vyčistěte radnici (pozor i na snipery venku) a probijte se až do přízemí radnice a odtud k zadnímu východu. Tady najdete tank King Tiger, u kterého se seskupte.


 

Kapitola 21 – Lov pro King Tigera (1/2) – Zničená vesnice

Jste v tanku King Tiger.

Ovladatelné vozidlo – Tank King Tiger

– Masivní varianta Německého Tiger tanku. King Tiger je velice odolný ale nabíjení trvá poměrně dlouho.

Vyrazte vpřed na cestu. Snažte se ničit každý dům ať zlikvidujete vojáky uvnitř. Kulometčíci vás sice neublíží, ale raketometčíci už ano. Pokračujte pomalu vesnici. Na křižovatce pozor na Flak. Postupujte kolem kostela a dále ven ze vsi. Tady vás napadne první Panzer tank – sejměte ho a pokračujte. U baráku na konci vsi je další Flak. Kousek odtud po cestě proti vám vyrazí další Panzer a Tiger. Zničte je a opusťte vesnici.

 

Kapitola 22 – Lov pro King Tigera (2/2) – Venkovská cesta

Váš tank se doléčil a můžete nerušeně pokračovat. Vlevo za zničeným mostem je Panzer. U statku a na poli narazíte na dva Flaky. Na dalším poli vlevo na vás vystartuje Tiger. V záhybu cesty narazíte na dalšího Tigera a na věž, kterou můžete strhnout. Proti vám vyrazí dva Panzery – zničte je a postupujte do města. Na křižovatce pozor, neboť vlevo je Tiger a vpravo Flak. Pak už zbývá jen pokračovat ulicí dál.


 

Kapitola 23 – Most

Pokračujete pěšky. Máte obnovenou výbavičku – Colt (200), Springfield (120), Thompson (200) a Stielhandgranate (4). Také jste dostali dalekohled a rádio. Nejprve se vydejte uličkou vlevo. Prostřílejte se k baráku na konci ulice a vstupte. Přes dům se dostanete až k ulici u mostu. Tady u mostu jsou celkem tři přístupné domy, ale zatím do nich nechoďte. Po hlavní silnici směřujte zpátky k tanku, to abyste vyčistili celé město. Do rohového baráku (naproti Tigeru) se dá vstoupit a uvnitř v patře je 2x munice pistole (2×24=48) a munice samopalu (96). Tím byste měli zahojit ztráty po vyčištění města. Nyní se vraťte k mostu a promyslete situaci.

V každém ze tří domů u mostu je palebná pozice, na kterou když dorazíte, vyrazí váš tank vpřed směrem k mostu. Zároveň budou přibíhat náckové k detonátoru za mostem ve snaze ho odpálit (to se nesmí stát). Až dorazí váš tank, obsadí most a detonátor zničí. Následně je třeba pomocí dalekohledu a rádia povolávat letecké útoky na tanky, které se budou snažit váš King Tiger zničit. Taková je tedy situace a jak postupovat? Nejprve zamiřte do baráku s věží (vlevo od mostu). Pod schodištěm je lékárna (100) a v patře u věže munice pušky (24). Vylezte na věž a odtud střílejte nácky snažící se odpálit most. Ze všech tří pozic je tato nejvýhodnější. Nicméně pozor – jakmile dorazí váš tank a detonátoru se zbaví, musíte změnit pozici, protože nepřátelské tanky věž rozsekají. Okamžitě proto slezte dolů a vyberte jeden ze zbylých dvou domů. V domě vlevo od mostu je v přízemí u krbu lékárna (100) a v patře je 2x munice pušky (2×24=48), 2x munice samopalu (2×96=192) a lékárna (50). V druhém baráku, vpravo od mostu je v přízemí na stole lékárna (50) a v patře 3x munice samopalu (3×96=288), dále lékárna (50) a na posteli malá lékárna (25). Do obou domů budou během likvidace tanků přicházet noví vojáci a proto je výbava domů velice důležitá. Doporučuji využít spíše pravý dům. Ten vlevo se hodí v případě, že z něj budete jak střílet nácky, tak i likvidovat tanky, ale to není nejlepší varianta. Pokud zničíte všechny tanky, dorazí ještě jeden – nepřátelský King Tiger. Zničte i jeho a je hotovo.


 

VI – Návrat do Schmerzenu
(Sigfridova linie)

Závěrečná a nejdelší operace. Nejprve je nutné sabotovat Německý bunkr v lesích a blízké městečko a následně provézt mohutný útok na pevnost Schmerzen.

 

Kapitola 24 – Sigfrídův les (1/2) – Flaky

Začínáte v lese. s sebou máte pistoli s tlumičem (32), Springfield (20), Thompson (200), Frag granáty (4). Vůbec poprvé máte vcelku nízký počet munice, takže buďte opatrní. Navíc je areál lesa velice nepřehledný. Vydejte se rovně a držte se skal vpravo. Narazíte na malé opevnění s vojáky – zbavte se jich. Pokračujte vlevo přes kopec. Dorazíte k prvnímu Flaku u kterého leží lékárna (50). Zničte ho a vraťte se zpět k opevnění – odtud pokračujte přes hustý les rovně podél okraje skal. Narazíte na další opevnění – opět se zbavte vojáků. Odtud zamiřte opět vlevo (na jihozápad). Na kopci projdete okolo dalšího opevnění a dorazíte k druhému Flaku u kterého je opět lékárna (50). Pokračujte jihozápadním směrem až narazíte na skálu ohraničující oblast a podél ní směřujte stále dál. V dálce uvidíte bunkr – zdálky postřílejte vojáky a pokračujte. Další zastávkou je další palpost s nácky a poté další bunkr. Kousek od bunkru se cesta zužuje – tudy pokračujte.

 

Kapitola 25 – Sigfrídův les (2/2) – Bunkr na kopci

Další část lesa. Nejprve zamiřte rovně (na jih) dorazíte k velkému kopci do kterého je zabudovaný bunkr. Dejte si pozor na střílny a probijte se dovnitř. V bunkru jsou na polici 3x granáty (3). Ve skladu v polici leží lékárna (50) a malá lékárna (25). Vylezte na střechu bunkru a podminujte poslední dělo. Nyní můžete prozkoumat zbytek lesního areálu. Když od velkého bunkru půjdete dál na jih, narazíte na menší bunkr s vojáky. V okolí ale nic není. Lepší bude se vrátit na startovní pozici (na sever) a odtud postupovat podél okraje skal směrem na východ. Narazíte postupně na dva palposty a později na další menší bunkr. Za ním už se cesta zužuje do další oblasti.

 

Kapitola 26 – Die Sturmgewehr

Ve sněhu kus před vámi leží lékárna (25). Přibližte se k oplocenému bunkru. Sejměte strážného u plotu, kulometčíka na věží i kulometčíka v bunkru. Obejděte bunkr a vstupte. Hned vpravo je šatna – sejměte zdejšího důstojníka a vemte si Německou uniformu. Nyní jste opět v utajení, takže schovejte zbraň. Projděte do skladu, kde leží lékárna (50) a hlavně papíry I. stupně. S nimi se vydejte po schodech dolů. Tam narazíte na strážného, kterému se prokažte papíry. Pokračujte na křižovatku a dále doleva. Je tu střílna s kulometem a strážný. Ukažte mu papíry ale vykáže vás. Vraťte se zpět na křižovatku a vstupte do místnosti s velkým stolem. Zdejší důstojník chce vidět vaše papíry, ale pozná, že jste špion – takže ho tiše odpravte. Ze stolu seberte papíry II. stupně. S nimi jděte zpátky ke střílně a strážný vás konečně pustí. Projděte skladem, kde však narazíte na dalšího důstojníka – ukažte mu papíry, ale pozná vás, takže střílejte. Pokračujte dlouhou chodbou. Ve dveřích vpravo najdete vědce a dokumenty k STG. Vědce se zbavte a papíry seberte. Pokračujte až na konec bunkru, kde je muničák. V bednách je 9x StG 44 (9×30=270) a také 2x munice kulometu (2×96=192).

Útočná puška StG 44

– Poslední zbraň hry je mocná útočná puška. Má přibližně stejný účinek jako BAR, ale má větší zásobník. Velice mocná zbraň schopná likvidovat nepřátele po skupinách.
– Poškození 40

– Munice 30 / 500
– Nabíjení 2,9s

Nyní podminujte sklad a urychleně ho opusťte (jinak vás exploze zabije). Výbuch vzburcuje celou základnu a spustí se alarm. Jeho vypnutí však nemá význam – neustále budou proudit noví vojáci. Musíte se prostřílet. Postupujte rychle ale opatrně a prostřílejte se až do chodby za skladem. Tady je nově otevřená ložnice a v ní lékárna (100), 2x munice kulometu (2×96=192), bedna granátů (5) a granát (1). Pokračujte v probíjení se bunkrem a to až ven před vchod. Tady zamiřte doleva do nově otevřené oblasti. Jsou tu dvě věže s kulometčíky – zbavte se jich. Postupujte podél betonového výběžku (pozor na střelce dole v oknech) a zamiřte do bunkru vlevo. Na stole ve skladu je lékárna (50). Především vyčistěte střílnu od kulometčíků a jděte zpět před bunkr. Když jsou kulomety čisté, můžete postupovat k východu z komplexu – opusťte areál a pokračujte do lesa.

 

Kapitola 27 – Komunikační výpadek

V této kapitole opět hrozí zapnutí alarmu a nekonečné přívaly nepřátel. Postupujte efektivně, ideálně tiše. Pokud už dojde k prozrazení, snažte se rychle vypnout alarm. Kapitola je také plná munice, hlavně granátů (čištění domů), nábojů do pistole (tichý postup) a do kulometu (akční postup). Granátů je tu až neskutečný počet – 35! Určitě jimi nešetřete. Před bránou do města zlikvidujte stráže a ve strážnici najdete bednu granátů (5). Vstupte do města a vydejte se hlavní ulicí. Po pravici budete mít malý přístupný dům a v něm na stolku munice pistole (24) a lékárna (25). Na křižovatce zabočte vlevo a hned vstupte do velkého domu po levici (dům s balkonem). V malé komůrce na chodbě je 2x bedna granátů (2×5=10). V levém pokoji je na komodě lékárna (25) a v pravé místnosti u klavíru je 2x lékárna (2×25=50). Na klavír a housle můžete zahrát pár tónů úvodní skladby MoH. Až si vyhrajete, postupujte do patra. Na stole tu leží munice pistole (24). Vyjděte na balkon odkud je krásně vidět areál s komunikační centrálou. Sniperkou se rychle zbavte stráže u strážnice a pak i kulometčíků na věži. Přímo pod balkonem je u zavřené brány kulometný palpost – vyřešte ho granáty. Sejděte na ulici a u palpostu si můžete vzít velkou lékárnu (100).

Nyní zpátky na hlavní ulici a dál do města. Po pravici uvidíte malou odbočku do uličky – tudy se vydejte. Obejdete tak areál s mostem, který kryje kulometčík. Až budete zpátky na ulici navštivte dům vlevo – je to vinný sklípek a na stole leží 3x munice kulometu (3×96=288), bedna granátů (5) a lékárna (25). Nyní je čas prozkoumat poslední dům v ulici. V přízemí na stole je munice pistole (24) a v patře vedle stolu bedna granátů (5) a na stole lékárna (50). Z tohoto domu vyjděte bočními dveřmi na zadních vchod vedoucí nad řekou. Tím obejdete kulometný palpost. Vpravo od řeky je přístupný dům a v něm ve skladu leží 2x munice samopalu (2×96=192) a lékárna (25). Obejděte kulomet zboku a zbavte se kulometčíka. Za palpostem leží bedna granátů (5) a lékárna (50). Konečně je čas zamířit po schodech na horní část města.

Hned naproti schodišti je přes ulici malá ulička v ní přístupný dům a na stole lékárna (25). Nyní se vydejte od ulici doprava. Dorazíte až na konec ulice, kde je patrový dům. Krom důstojníka je uvnitř na stole lékárna (25). Všimněte si okna – zatím jím nemůžete prolézt, protože chybí splnit úkoly, ale poté sem zamíříte. Nyní tedy postupujte na druhý konec ulice, čímž dojdete do komunikačního centra. Prozkoumejte obě budovy – v té vpravo jsou na stolech 3x lékárna (3×25=75) a v té vlevo je na stolech lékárna (50), 2x malá lékárna (2×25=50) a v rohu leží bedna granátů (5). Nyní podminujte radiostanice včetně antén venku. Po explozi se nevyhnutelně zapne alarm, přičemž jeho vypnutí nic nevyřeší (automaticky se zase zapne). Musíte se přes hordy vojáků probít na opačný konec ulice (do domu s oknem) a vyskočit oknem ven.

 

Kapitola 28 – Schmerzen Express

Hned vedle vás je na bedně lékárna (25). Dorazíte do rozsáhlého městského parku. Vede přes něj řeka a tu překračují tři mosty. První most, (hned vpravo) je zavalen padlým stromem. Pokračujte proto na křižovatku, kde pobijte nepřátele u zamčené brány a také u druhého mostu. Bude ale lepší, když řeku překročíte až přes třetí most, protože budete kryti zezadu. Vyčistěte druhou polovinu parku a pokračujte ulicí dál. Dorazíte ke kolejím. Na bedně tu leží munice pušky (24), bedna granátů (5) a lékárna (50). Seskočte na koleje a pokračujte podél nich. Cestou likvidujte nácky a psy, kteří na vás vystartují. Hodně nácků je na věži nad kolejemi.

Dorazíte až k nádražní budově. Její areál je kryt věžemi s kulomety. Buď prokličkujte mezi světly anebo se systematicky zbavte kulometčíků. Dejte však pozor, protože jakmile na sebe upoutáte pozornost, zaměří se na vás všechny věže – je nutné mít v blízkosti krytí. Projděte okolo budovy až přes generátory ke stodole. Uvnitř vyčistěte vojáky a na polici najdete hromadu věcí – munici pistole (24), munici pušky (24), munici samopalu (96), munice kulometu (96), bednu granátů (5) a 2x lékárnu (2×25=50). Zničte panel na stěně, čímž přerušíte proud do budovy. Její dveře jsou nyní otevřené – vstupte dovnitř. Ve velké hale si dejte pozor na okno nahoře, kterým střílí jeden nácek. Na policích najdete další výbavu – 2x munici pistole (2×24=48), 2x munici pušky (2×24=48), munici samopalu (96), munici kulometu (96), bednu granátů (5) a 2x lékárny (2×25=50). Taková várka věcí vám na zbytek kapitoly bohatě postačí. Vlastně si můžete vybírat čím střílet, přičemž nejlepší bude jistě Thompson nebo StG 44. Vyčistěte přízemí budovy a zamiřte po schodišti do patra. Tady vyčistěte posledních pár místností a přes rádio doručte zprávu o příjezdu do Schmerzenu.


 

Kapitola 29 – Útok na pevnost Schmerzen (1/5)

Jste ve vlaku s kolegy a po minulých akcích míříte do odříznuté pevnosti. Máte Colt (41), Springfield (200), Thompson (240), StG 44 (240), Frag granáty a také brokovnici (50). Jakmile dorazíte k pevnosti, vyskočte z vlaku a rozkoukejte se. Okolo pevnosti jsou čtyři velké betonové věže a jedna malá dřevěná. V betonových věžích se budou objevovat náckové a ty je třeba urychleně likvidovat. Pokud zabijí všech 9 vašich spojenců, končíte.
Medaile – Nedovolte náckům z věží, aby sejmuli více než 4 spojence. Je třeba střílet velice rychle a neustále sledovat odkud náckové přicházejí. Když se zadaří, medaile bude vaše.
Po chvíli střelby se otevřou vrata do pevnosti – můžete vstoupit. Vyčistěte sklad a prohlédněte malou místnost – na stolech je 3x munice kulometu (3×96=288), granát (1), bedna granátů (5) a lékárna (25). Měli byste být dobře vybaveni. StG 44, popřípadě Brokovnice je teď nejlepší volba. Ventilem otevřete dveře hlouběji do komplexu. Narazíte na místnost barikádami – zbavte se vojáků a také kulometčíků, kteří pálí na vaše kolegy venku. V místnosti za oknem je 2x bedna granátů (2×5=10) a 6x StG 44 (6×30=180). Především je tu páka, kterou otevřete cely pevnosti. U zavřených dveří ven se sejděte s velitelem, který vám nakáže vydat se hlouběji do pevnosti.

Zpátky na chodbě narazíte na dva kámoše, kteří se k vám připojí. Připevnili na dveře nálože – stačí je odpálit detonátorem. Ovšem hned za dveřmi je na konci chodby kulometčík! Musíte ho opatrně zastřelit, ideálně sniperkou. Pokud kámoši přežili, trochu vám pomohou, ale nic moc nečekejte – pevnost je plná nácků a neustále přicházejí noví. U kulometu se chodba větví. Vlevo dorazíte do místnosti s barikádami, za nimiž je bedna granátů (5). Pak běžte doprava přes místnosti s výtahem a pokračujte ke schodišti. Sejděte dolů a jděte chodbou pod schodištěm. Přelezte bedny, prostřílejte se a dorazíte na křižovatku s palivovou nádrží – umístěte na nádrž bombu. Cesta vpravo je slepá, ale vlevo je strojovna (pozor na nácky na můstkách). Ve strojovně v přízemí otočte ventilem, čímž zvýšíte přívod paliva. Nyní směřujte zpátky ke schodišti a odtud dál na křižovatku. I tady je jedna nádrž – podminujte ji. Když půjdete rovně, dorazíte do malého skladu, kde se kryjí náckové a mají tu bednu granátů (5). Poté to vezměte od křižovatky doprava přes bedny. Na konci je místnost s poslední nádrží k podminování. Pokud jsou nálože podminované a palivo teče, vydejte se nahoru a naskočte do výtahu.

 

Kapitola 30 – Útok na pevnost Schmerzen (2/5) – Vnitřní zařízení

Jste v nižším patře pevnosti. Po stranách máte žebříky ke střílnám s děly. Raději do každé hoďte granát, neboť nahoře jsou vojáci. Ve střílně napravo najdete na bedně 3x granát (3) a ve střílně nalevo najdete jen 2x granát (2). Pokračujte do hlavní střílny s Flakem a odtud po žebříku dolů. Pokračujte chodbami a likvidujte zástupy vojáků. V místnosti, kde se cesta větví jděte nejprve rovně – na konci chodby je kancelář s lékárnou (50). Poté pokračujte druhou chodbou dál. Sejděte po schodišti a dorazíte k výtahu. Odtud vede chodba přes ubikace. V pokojích je mnoho vojáků, ale jinak nic. To na konci chodby je sklad plynových masek – v polici leží lékárna (50) a hlavně maska.

Výbava – Plynová maska

– Plynová maska slouží pro ochranu před smrtícím plynem. Využijete ji v následující kapitole, přičemž výhled přes masku je dosti omezený.

S maskou naskočte do výtahu, směr ještě nižší podlaží.

 

Kapitola 31 – Útok na pevnost Schmerzen (3/5) – Chemička

Nyní máte navlečenou masku, což zhoršuje výhled. Dejte pozor, protože tenhle level nemá ani jedinou lékárnu. Hned před vámi jsou vojáci – sejměte a pokračujte chodbou kolem velké nádrže a dále do místnosti se sloupy. Postřílejte nepřátele a směřujte přes další chodby až do větší místnosti s nádrží a potrubím. Vědec upozorní vojáky, že střelba do nádrže by uvolnila plyn. Využijte toho a střelte do ní – plyn rychle zabije všechny v okolí. Otočte dvěma ventily, čímž plyn uvolníte a nastražte nálož. Máte 30 sekund na návrat k výtahu – utíkejte rychle zpět a nechte se vyvézt zpátky nahoru.

 

Kapitola 32 – Útok na pevnost Schmerzen (4/5) – Závěrečný běh

Celá pevnost vybuchuje a vy musíte utíkat ven. Jakékoli zdržení může způsobit smrt. Nepřátele musíte likvidovat za běhu a ještě stíhat nabíjet nebo měnit zbraně – využívejte StG 44 a Thompson. Hned před výtahem leží velká lékárna (100). Chodba k ubikacím vybuchuje, takže utíkejte rovně a po schodišti. Nahoře na bedně v rohu chodby je lékárna (50), Utíkejte až na křižovatku a odtud nahoru chodbou. Po levici je výklenek se sudy a v něm lékárna (50). Utíkejte až k místu, kde byl žebřík a odtud dveřmi dál. Ocitnete se v prvním patře pevnosti – utíkejte podél výtahu, kterým jste tehdy sjížděli a dále přes úzkou chodbu k místům, kde jste odpalovali dveře. Ventilem vpravo otevřete vrata a proběhnete jimi.

 

Kapitola 33 – Útok na pevnost Schmerzen (5/5) – Zakončení

Závěr celé hry je tu! Jste v místě, kde jste otevírali cely zajatcům, ale pevnost stále vybuchuje. Zastřelte nácka v rohu a utíkejte k východu – nechoďte však ven! Zastavte se u východu (sem exploze nedosáhnou) a rychle postřílejte nácky venku u plotu. Nyní opatrně sniperkou sejměte nácka na dřevěné věži vlevo a dále nácky na velké betonové bráně a věži vpravo. Za povaleným stolem před vchodem leží lékárna (50) a 2x lékárna (2×25=50).

Za plotem na nástupišti jsou další vojáci. Můžete je postřílet. Brzy se ale otevřou dveře vlaku a zbývá už jen nastoupit ke spojencům. Tím je hra úspěšně hotova!
Medaile (3) – V závislosti na pokořené obtížnosti dostanete po dokončení hry ještě jednu ze tří medailí.