DAT Medal of Honor 1 AA – Breakthrough

Breakthrough je druhý a poslední datadisk k MoH: AA. Vyšel 22. září 2003, čili rok a půl od Allied Assault a bohužel jen měsíc před Call of Duty, které ač kvalit datadisku v mnoha směrech ani nedosahuje, tak jej dle většiny hráčů, statistik prodejnosti, či recenzí jasně převálcovalo. Kvalita Breakthrough je však značná nehledě na okolnosti, neboť hra stále těží z osvědčeného Allied Assault. Tentokrát je dějiště bojů zasazeno do Afriky a Itálie. Díky tomu přichází řada novinek včetně Italských vojáků, nových zbraní (převážně Britských a Italských) a samozřejmé nové prostředí. Ten největší rozdíl v rámci hratelnosti však přináší navýšení obtížnosti vinou omezení munice i léčiv. Zatímco v minulých dílech bylo nábojů možná až příliš, teď jich je tak akorát a protože po nepřátelích zbývá jen minimum munice, často můžete čelit hrozícímu nedostatku střeliva. Podobně jsou na tom lékárničky – jen zlomek nepřátel po sobě nějaké zanechá. Čím více postupujete hrou, tím méně zbývá munice i léčiva po nepřátelích.

Od svého základu (AA) prodělal Breakthrough změny i v dějovosti a celkovém pojetí války. Vše je akčnější, našlapané výbuchy i střelbou a výsledek působí filmověji. Jenomže pokus o dějové zvraty skřípe a to hodně. Když už asi potřetí uniknete takřka jisté smrti, je to trapné, tím spíše, že nějakou tu havárii, či nepřátelský přepad přežije pokaždé jen hlavní hrdina a nikdo jiný. Provázanost mezi úrovněmi se také kamsi vytratila. Asi jen polovina úrovní v misích na sebe přímo navazuje a navíc prakticky na každou novou úroveň dostanete do začátku jiné vybavení. Na druhou stranu jsou úrovně oproti základu větší a jedna zabere cca 20 – 30 minut.

Mise 1 – Tunisko (4 kapitoly)
Na drsňácké proamerické žvatlání je expertem CoD ale i Breakthrough si odbyl své v podobě důstojníka na samém počátku. Brzy budete vyhozeni uprostřed nepřehledné vřavy, navíc s celkem zdařile provedenou písečnou bouří. Breakthrough je datadisk, takže se očekává, že hráč odehrál základní hru a je připraven na vysokou obtížnost již od začátku. Především vynucená hektičnost provází celou misi. Ať už jde o ochranu tanků, o útěk po střechách, o ničení děl nad průsmykem, či o dobývání věznice – stále máte pocit, že vás hra tlačí vpřed a dělá to dvěma základními způsoby – buď nucenou ochranou spojenců, či neustálým respawnem nepřátel. Není to hezké, ale Tunisko má i světlejší momenty, jako například infiltraci v přístavu (stealth), jízdu tankem, či přestřelky na potápějící se lodi. Krom spousty stacionárních děl, které poslouží jen na zabití hrstky vojáků, se zde objevují nové zbraně, a i když zatím nejde o žádný zázrak, taková pistole s patnácti náboji v zásobníku, je pěkná hračka.

Mise 2 – Sicílie (3 kapitoly)
Tohle je zlatý hřeb datadisku. Hlavní myšlenka mise byla častokrát využitá i v AA – sám anebo skoro sám na nepřátelském území. Navíc jsou nepřáteli výhradně Italští vojáci a tudíž je na obzoru celá sada jejich zbraní – pistole Beretta, puška Carcano, automat Moschetto a prapodivné bíločervené granáty. Britové taky nejsou pozadu a tak nechybí lehký kulomet Vickers ani puška s tlumičem DeLisle. Skoro všechno jsou lahůdkové kousky, které řádně oživí hru. Tu zpestří i stealth akce na letišti, či působivé přestřelky na vinicích. Dále je v poslední úrovni spousta spojenců, přičemž většina klidně může zemřít. Snad jediné, co výrazněji kazí zážitek, je závěr, kdy je třeba se pomocí minometů ubránit tankům. Je to jeden z nejnáročnějších momentů celé hry a zmáknout to na první pokus je snad nemožné.

Mise 3 – Itálie (4 kapitoly)
První polovina závěrečné mise patří městským bojům. Místy to připomíná městečko odstřelovačů z AA, ale i když je to zlé, tak hrozné to zase není. První půlka mise se též odehrává v duchu záchranné operace, takže nechybí mnoho spojenců, i když jen zajatců, či zraněných. Druhá poloviny mise nastavuje laťku obtížnosti opravdu hodně vysoko a to díky dvěma důvodům – za prvé akutní nedostatek munice a za druhé bránění se proti hordám nepřátel. Je to úsek, kdy pomalu počítáte každý zásobník a jak jen to jde, využíváte stacionární či méně univerzální (pistoli a brokovnici) zbraně. Samotný závěr pak patří podobně jako v AA nutnosti rychlého postupu, či spíše rychlé střelby na cíl. Do toho neustálé přívaly střelců a ještě tanků… Závěr hry a vlastně celého MoH Allied Assault je rozhodně pěkně drsná záležitost.

Abych to shrnul – Breakthrough je zdařilý datadisk, čítající slušných 11 úrovní (zdánlivě třetina původního AA, ve skutečnosti díky větší délce úrovní je datadisk minimálně poloviční). Navíc se datadisk nebojí přinést řadu novinek a dokonce částečně pozměnit hratelnost – nutnost více šetřit munici. Má řadu skvělých momentů, které naneštěstí ušlapávají momenty špatné. Přesto jako celek působí nadmíru dobře. Ať už Breakthrough budete považovat jen za další nášup misí k AA, či za plnohodnotnou hru, jde opět o velice kvalitní komplexní počin, který by neměl příznivcům klasické válečné akce uniknout.

Hodnocení – 75%
Délka – 5h


 

Návod

Zbraně, které se objevily v základní hře a datadisku Spearhead v návodu popsané nejsou, neboť se nijak nezměnily a je jasné, že je každý už zná.

Na konci každé mise se zobrazí tabulka dosažených statistik. Tyto statistiky však uvádějí pouze úspěchy v poslední dané kapitole, nikoli v celé misi.

 

I. Operace Pochodeň
(Tunisko)

První mise sleduje boje v Africe. Je třeba se probít Kaserínským průsmykem a definitivně vytlačit Němce z pobřeží severní Afriky.

 

Kapitola 1 – Bitva o průsmyk Kaserín I
(20. února 1943 – Průsmyk Kaserín, Severní Afrika)

Jste serža Baker. Namyšlený Americké šéfik vás z džípu vyklepne přímo na bojiští, kde zuří písečná bouře. S sebou máte Colt (56), M1 Garand (50), Thompson (100) a Frag granáty (5). Rychle si najděte kryt za kamenem nebo tankem a puškou pokoste okolní nácky. Zdejší spojenci vám trochu pomohou, ale je jich tak málo, že brzy padnou. Kryjte se za zátarasy a postupujte vpřed. U zátarasu před vrakem německého tanku je munice samopalu (96) a u dalšího zátarasu nedaleko vraku Opelu je další munice samopalu (96). Přímo u Opelu, který bloku průchod najdete lékárnu (50). Obejděte zleva drát a postupujte do další oblasti bojiště. Hned u dalšího zničeného Opelu leží munice samopalu (96) a u velkého kamenu nedaleko odtud je lékárna (50). Pokračujte až k vašemu tanku Sherman, ale než půjdete kolem něj dál, mrkněte se doprava do zákopů – v jednom je Panzerschreck (1)! Potom běžte k Shermanu. Kámoš z něj vás upozorní na prázdný německý Panzer. Naskočte do něj.

Ovladatelné vozidlo – Tank Panzer IV

– Třetí ovladatelný tank série, tentokrát Německý Panzer. Tank má silné dělo i kulomet a navíc z něj lze kdykoli vystoupit / nastoupit.

Z tanku sundejte nepřátelský Panzer a Opel, kterým přijedou vojáci. Poté jeďte průsmykem dál. Počasí se trochu umoudří a dorazíte do oblasti s bunkrem. Je tu další Německý tank který zničte a pak se z bezpečí tanku postarejte o kulometčíky. Cestu dál blokuje brána. Vystupte a běžte zprava okolo kamenů k bunkru – narazíte na žebřík do muničáku. Uvnitř je další Panzerchreck (1), 2x munice pušky (2×24=48), 2x munice kulometu (2×96=192), 2x bedna granátů (2×5=10), 2x raketa (2) a lékárna (100). Přítomnost munice do kulometu je poněkud zvláštní, neboť v této misi žádný kulomet neseženete. Možná jde o bug. Každopádně výbava je i tak velice slušná. Vylezte ven a přes zákopy se dostaňte do bunkru. Uvnitř se hodí hlavně Thompson nebo Colt. V hlavní místnosti na stole leží lékárna (50) a vedle radiostanice je na věšáku Kar (5) a granát (1). V boční místnosti s okénkem je na stojanu 2x Kar (2×5=10). Prohledejte bunkr (je malý) a po žebříku vylezte do hlavní střílny – tady pákou otevřte bránu. Nad bránou na skalním převisi se objeví pár nácků, tak je sundejte a naskočte do tanku. Pokračujte cestou až na její konec, kde sejměte další německý Panzer. V případě, že váš tank je už moc poškozen, můžete tank raději sejmout raketometem. Každopádně vrak tanku blokuje cestu, čili musíte pokračovat pěšky.

Před vámi jsou dva Flaky – jeden nahoře u skály, druhý na otevřeném prostranství. Zbavte se jejich obsluhy, přičemž můžete Flaky obsadit a využít ve svůj prospěch. Potom postupujte k zákopům a sejměte kulometčíka za ostnatým drátem. Kolem zákopů je minové pole, takže pozor. Sejděte do zákopu a v chodbičce u žebříku najdete munici samopalu (96). Postupujte zákopem a likvidujte nácky v něm i nahoře. Jedna chodba je zavalená a na závalu leží lékárna (50). Dorazíte na dohled velkého bunkru odkud střílejí dva kulometčíci – máte-li ještě rakety pošlete je tam. Poblíž najdete spojence, který vám oznámí, že máte prohledat bunkr. Dovnitř s vámi nepůjde, takže je to na vás. Vejděte do bunkru a v první střílně použijte kulomety na postřílení nácků venku. Pozor však na vaše spojence v dálce. U beden tu také leží lékárna (50). Pokračujte přes chodby (pozor na okna) do druhé střílny. Tady na věšáku visí Kar (5) a 2x granát (2). Ve skladu pak najdete munici samopalu (96). Za dveřmi je radiostanice, kterou zničte a z police si můžete vzít lékárnu (50). Postupujte chodbami do další větší místnosti kde je na věšáku 3x Kar (3×5=15) a 2x granát (2). Dorazíte do poslední střílny, kde opět využijte kulomety na nácky venku. Ze stole seberte dokumenty a opusťte dveřmi bunkr. Po cestě dorazíte ke konvoji, kde si vás převezme velitel.

 

Kapitola 2 – Bitva o průsmyk Kaserín II

Džípem projíždíte průsmykem, když váš tank sejmou děla na kopci. Je nutné je umlčet. S sebou máte podobnou výbavu co minule – Colt (56), M1 Garand (50), Thompson (90) a nově detektor min.

Detektor min

– Speciální „zbraň“ spadající pod kategorii granátů. Slouží k odhalení min v těsném okolí. Čím více detektor pípá, tím blíže je mina. K dispozici je detektor pouze v této kapitole.

Po útesu přicházejí stále noví náckové – musíte se probít, s čímž vám alespoň trochu pomůže skupina kámošů. Dejte si pozor na střílnu s kulometem, kterou sejme váš tank, ale až když se přiblížíte. Probijte se do tábora, kde na stole leží munice pušky (24) a lékárna (50). Cestu dál tvoří minové pole – taste detektor min a velice opatrně pole překonejte. Jakmile začne detektor silně pípat, raději couvněte a místo obejděte. Minové pole naštěstí není velké. Za ním už jsou první dvě děla. Postřílejte posádku a děla vpravo se zmocněte.

Dělo 15 cm C/36 (SZ)

– Silné dělo srovnatelné s Flakem. Nabíjí pomalu ale poškození je vysoké. Tato děla naleznete pouze tři kusy a to v této kapitole, přičemž využít je lze tak na 5-6 nepřátel.

S pomocí děla vyčistěte posádku u kulometu. Poté se vydejte k mostu, když přes něj vyrazí skupina nácků – rychle skočte zpět k dělu a zlikvidujte je. Podminujte všechny tři děla a mrkněte do stanu – na stole leží sniperka Kar98 (5), munice pušky (24) a lékárna (50), v rohu vedle lůžka je ještě munice samopalu (96). Se sniperkou Kar98 se vydejte dolů ke konvoji. Ten vyrazí vpřed přes minová pole a vy jej chraňte. Pomůže vám nejen dvojice spojenců ale i samotné tanky. Postupujte rychle, ale opatrně (ať vás nepřejedou) a zároveň přesně likvidujte nácky. Střílejte raketometčíky na skalách okolo a obzvláště pozotr dejte na obsluhu děl Bohler, které můžete využít, ačkoli s nimi těžko bude na co střílet.

Dělo Bohler (SZ)

– Nízké německé dělo. Účinnost je srovnatelná z 15 cm C/36, či Flakem. Díky nízkému profilu je však hůře zasažitelné.

Pozor si dejte na kulometčíka na věži a na druhý Bohler hned vedle. U tohoto děla leží munice samopalu (96). Průsmyk vyústí v oblast s velkou pevností. Váš tank vjede na minu a zatímco se bude opravovat, máte vyčistit bunkr. Velitel vám trochu pomůže pokosit Němce co vylezou z krytu, ale dál musíte sami.

Hned v krytu na polici je lékárna (50). Slezte do tunelu a směřujte k bunkru. Mrkněte do bočních dveří, kde je sklad – na stole leží munice pušky (24) a munice samopalu (96). Pokračujte do chodby s žebříkem – můžete vylézt nahoru a pomocí kulometu střílny sundat pár nácků na útesu, ale nic užitečného tu není. Postupujte do další větší místnosti, kde jsou u zdi stojany a na nich 3x Kar (3×5=15) a 2x granát (2). Projděte skrze další část bunkru a dále po schodech dolů, přičemž přímo pod schodištěm je lékárna (50). Na chodba u pokojů je další stojan s 3x Kar (3×5=15) a 4x granát (4). Dorazíte do muničáku plného Němců. Zbavte se jich, ideálně pomocí granátů, přičemž v pootevřené bedně nalevo leží 6x granát (6). Taková várka granátů vám na likvidaci nácků bohatě postačí. Podminujte sklad, načež máte 30s na útěk. Nezkoušejte ale utíkat stejnou cestou, jakou jste přišli – chodba je zabarikádovaná. Musíte ze skladu běžet do nově otevřených dveří na konci chodby a rychle po žebříku ven. Nahoře je ještě pár Němců, ale ty zmáknete a pak už stačí se sejít s konvojem. 

 

Kapitola 3 – Kanál Bizerte

Dorazíte do města, kde vám voják vysvětlí situaci – je nutné překročit řeku a osvobodit vězně SAS v pevnosti. U sebe máte jen M1 Garand (48) a Frag granáty (5). Nemá smysl střílet na Němce na protějším břehu, protože přicházejí stále noví. Raději následujte vojáka k řece. Cestou ho sice sejmou ale trefíte tam sami. Naskočte na loď a během plavby střílejte na nácky na molu. Druhou loď Němci sejmou ale vy a jeden spojenec dosáhnete břehu. Vyčistěte molo a podminujte zeď pevnosti. Vnikněte dovnitř do věznice a ze stolu vemte klíče.

Výbava – Klíče

– Obyčejné klíče slouží k odemčení některých zámků, obvykle vězeňských cel.

S klíčemi otevřte celu a pusťte ven tři vojáky SAS. Přidají se k vám a ve skladu se vybaví MP40. I vy si ze stolu vemte MP40 (64) a z malého stolku v rohu též pistoli Beretta (15). Na stolku je také lékárna (50) a v polici další lékárna (25).

Pistole Beretta

– Vysoce kvalitní Italská pistole s ohromným zásobníkem. Účinností se podobá Coltu, ovšem více než dvojnásobný zásobník činí Berettu velice užitečnou pistolí.
– Poškození 35

– Munice 15 / 200
– Nabíjení 2,5s

Vyjděte ven na dvůr. Postřílejte zdejší nácky i taliány ale pozor na kulometčíka v průchodu. Kryjte se za bednami a vyčistěte nádvoří. Pak postupujte na další dvůr s autem, kde je i jakýsi německý generál – sejměte ho taky. Postupujte na hradby a cestou likvidujte nepřátele. Dorazíte do skladu v patře, kde na stole leží munice samopalu (96). Dál na chodbě je za zábradlím stůl a na něm munice pušky (24) a na polici v rohu lékárna (50). Postupujte dál až projdete celou pevnost a skončíte zase dole na dvoře. Zdá se, že je vše v klidu, ale skrze bránu projede náklaďák, který pravděpodobně sejme zbylé vojáky SAS. Kulometem pokropte náklaďák a hlavně jeho posádku. Až bude situace doopravdy klidná, můžete pokračovat za bránu a k mostu. Vyčistěte zbylé Němce, kteří stále ještě kladou odpor vašim jednotkám na mostě. Němci tu mají také minomet, ale není na koho střílet.

Postupujte ulicí. Za stánkem na trhu je velká lékárna (100). Narazíte na vašeho spojence agenta Klause. následujte ho k ulici. Počkejte na jeho signál (až projede kolona) a proběhněte. Na další ulici postup zopakujte a nechte se Klausem vézt až k hromadě beden. Za nimi jsou Opely, kterými Němci opouštějí město – váš cíl. Všimnou si vás však vojáci a Klaus vběhne do domu – následujte ho! Utíkejte přes dům na střechu a dále přes prkna po střechách. Můžete cestou sundat pár pronásledovatelů ale přicházejí stále noví, takže se nezdržujte. Na velké střeše s bednami leží u prken munice samopalu (96). Konečně na poslední střeše, Klaus zkusí otevřít dveře do domu, ale jsou zamčené. Musíte Klause krýt, zatímco bude dveře páčit. Nepřátelé útočí ze dvou směrů – ze střech, kterými jste přišli a z balkonu nad vámi. Buďte pozorní a rychle nácky likvidujte (ideálně pomocí MP40). až Klaus otevře, vběhněte do domu a nezapomeňte zasunout závoru! Pak už si můžete vydechnout. Klaus vás dovede do skladu, kde vemte Italskou uniformu a papíry I. stupně. Od Klause dostanete pistoli s tlumičem (16) a Frag granáty (5), ale zatím zbraně schovejte – je nutné držet se v utajení. Venku ukažte oficírovi papíry a nasedněte s Klausem do Opelu, směr přístav.

 

Kapitola 4 – Přístav Bizerte

S Klausem dorazíte do přístavu. U brány se prokažte papíry, aby vás vpustili dovnitř. Klaus vás vyklopí a odjede. Zajděte k bráně u lodi a ukažte strážci papíry – nepustí vás. Bude nutné sehnat papíry vyšší úrovně. Vejděte do domu v uličce a v patře najdete vojáka v kanceláři. Ukažte mu papíry a on půjde prozkoumat nástěnku, jestli máte nárok na nové dokumenty. Brzy však zjistí, že tu vůbec nemáte co hledat a že jste špion – rychle ho zastřelte. Na stole v kanclu vemte papíry 2. úrovně a běžte ven, kde se jimi prokažte u brány. Pokud byste vyvolali poplach bylo by nezbytné se na loď prostřílet a bránu přelézt přes hromadu beden. V ideálním případě jste ale stále inkognito. Na lodi vás zastaví jeden voják- ukažte mu papíry. Další voják hlídá vstup do interiéru lodi – i jemu se prokažte.

Konečně se dostanete do lodi. Jsou tu jen dvě přístupné kajuty, přičemž z té první vás vojáci vykážou. Ve druhé kajutě je radiostanice a na stole lékárna (25). Nicméně nyní už utajení praskne, neboť musíte z první kajuty získat dokumenty – vtrhněte dovnitř a vojáky postřílejte. Vzápětí se rozdrnčí alarm. Na stole seberte dokumenty a také tu leží MP40 (64) a munice samopalu (96). Ovšem v této kapitole lze získat též zbrusu nový Italský samopal. pokud po něm toužíte, musíte se sebrání jakékoli MP40 prozatím vyhnout. Pokračujte přes chodbu do nižšího patra. V posledních dveří je sklad a z police tu vemte nálože a brokovnici (5). Vydejte se kousek zpátky, když z místnosti vedle vyběhne pár chlápků. Jeden Ital právě upustí samopal Moschetto. Jestliže stále nemáte žádný samopal, můžete si ho vzít. Ale i když jste dali klasicky přednost samopalu MP40, nemusíte se bát – Moschetto si ještě vyzkoušíte mnohokrát.

Samopal Moschetto

– Italský samopal s velkým zásobníkem. Moschetto je poměrně silný kousek srovnatelný třeba s Thompsonem, ale trochu ztrácí v přesnosti, kterou však zase kompenzuje tím zásobníkem.
– Poškození 60

– Munice 40 / 300
– Nabíjení 3,5s

Pokračujte přes kajutu a dále na nižší podlaží. Tady jsou pokoje pro posádku a na stole najdete další MP40 (64), munici pistole (24), 3x granáty (3) a lékárnu (25). Postupujte k dalšímu schodišti u kterého jeden Ital upustí pušku. Jde o zbrusu nový kousek, nicméně pokud pušku minete, budete si později moci vzít Kar, kterou však už dobře znáte.

Puška Carcano

– Silná Italská puška schopná na 1-2 rány skolit nepřítele. Je velice přesná a v boji užitečná.
– Poškození 80

– Munice 6 / 200
– Nabíjení 3,2s

Sejděte do strojovny. Hned za rohem je na stolku u rádia munice pušky (24) a lékárna (25). Probijte se k motorům lodi na které položte nálože. Nyní se vydejte zpátky ale kousek nad schodištěm nálože explodují a loď se převrátí.

Vzpamatujete se v částečně potopené lodi. Pokračujte chodbami dál, vylezte po bednách a dávejte pozor na nácky – i když je loď převrácená pořád tu dochází k boji. Vylezte po sítích do skladu a odtud přes bedny ven. Přístav je nyní vzhůru nohama a míří sem několik Opelů (postupně 3) s vojáky. Kryjte se v lodi a vyčistěte molo. Potom vylezte z lodi a po můstku přejděte na molo. Hned vedle brány je strážnice a v ní stolku a na skříňce za dveřmi celkem 2x munice pušky (2×24=48), 2x granát (2) a lékárna (25). Protože auta blokují východ z přístavu, musíte to vzít přes kancelář, kde jste brali papíry. Odtud přes balkon do sousední budovy. Tady v kanceláři v přízemí najdete munici samopalu (96), granát (1) a lékárnu (50). Opusťte budovu a pokračujte do strážnice u vnější brány – uvnitř leží opřená brokovnice (5). Pokračujte ulicí a dávejte pozor i na střelce na střechách okolo. Na jedné střeše je dokonce kulomet – pozor na něj. Po pravici narazíte na další strážnici a v ní brokovnice (5), munice samopalu (96) a lékárna (25). Po chvíli cesty ulici narazíte po levici na tmavou odbočku na jejímž konci je další strážnice – uvnitř je 2x Kar (2×5=10), brokovnice (5) a 2x granát (2). Pokud stále ještě nemáte žádnou pušku (tedy pokud jste si nevzali Carcano) můžete si nyní vzít a používat Kar (ta je však horší).

Postupujte na náměstí, kde se za bednami kryje Klaus (má Berretu). Pomozte mu a on se k vám připojí s tím, že o náklaďák přišel. Na stole opodál je munice pistole (24), munice pušky (24) a lékárna (50). Puška je teď rozhodně nejlepší volba ale můžete ji dle situace kombinovat s bročkou, či pistolí. Pokračujte uličkou dál a probíjejte se přes nácky. V jedné ulici náckové použijí dýmovnice (zelené), dejte si na to pozor. Hned za tímto místem je pár stolů a na nich munice pušky (24), munice samopalu (96), brokovnice (5), 2x granát (2) a lékárna (50). Pokračujte ulicí na další větší náměstí. Tady je velká spousta nácků, někteří dokonce střílejí raketometem. Snažte se je sundat zdálky puškou. Postupně vyčistěte celé náměstí a seskupte se s Klausem u brány, kde celá mise končí.
Medaile – Za dokončení mise dostanete automaticky medaili.


 

II. Operace Husky
(Sicílie)

Invaze na Sicílii je doprovázena několika diverzními akcemi a sabotážemi. Je nutné zničit baterii děl, sabotovat letiště a zajistit oblast.

 

Kapitola 5 – Přistání kluzáku
(10. Července 1943 – Někde nad Sicílií, Itálie)

Na kluzáku míříte nad Sicílii. Jenže vás sestřelí a zřítíte se na strom, kde se zaseknete. Dole jsou Italové, takže se rychle odřízněte od kluzáku a postřílejte je. Zkontrolujte výbavu – Colt (101), M1 Garand (100) a Frag granáty (4). U zničeného džípu je lékárna (50). Vydejte se temným lesem dál až uslyšíte AA dělo. Zničte posádku (nejlépe granáty) a rychle dělo obsaďte. Během chvilky totiž dorazí náklaďák pkný Italů a je lepší mít palebnou podpou AA děla než je likvidovat ručně. Vedle AA děla také léží lékárna (25). Až bude klid, dělo podminujte a postupujte dál. Cestou pravděpodobně narazíte na Italy ze kterých vypadne Moschetto. Vpravo je svah a na něm Flak a kulometný palpost – opět pomocí granátů vyčistěte okolí a rychle se chopte Flaku, neboť dorazí další Opel s Italy. Až bude klid, podminujte Flak a zničte bedny u kulometů – je v nich munice pušky (24), munice samopalu (96) a lékárna (50). Pokračujte stezkou. Nedaleko dalšího AA děla patrně narazíte na Italy, ze kterých budete moci vzít pušku Carcano. AA dělo podminujte a zamiřte dolů k železnivi.

U železnice bojuje trojce vašich paragánů s Italy – pomozte jim a oni se k vám přidají. Vlevo u zabarikádovaného tunelu jsou bedny a v jedné naleznete lékárnu (25). Na opačné straně je na kopci Flak a kulometný palpost. Pokud máte ještě granáty, využijte je, jinak vsaďte na samopal. Až bude klid, po železnici tentokrát nepřijede Opel, nýbrž obrněné vozidlo – zničte ho. Pak už klasicky odminujte Flak a u kulometů najdete ležet munici pušky (24), munici samopalu (96) a lékárnu (100). Postupujte přes most a dejte pozor na kulometčíka na skále u světlometu. Dorazíte k vodní nádrži, ve které jsou také kulometčíci – zbavte se jich a vlezte dovnitř. Ve věži je na bednách 3x munice pušky (3×24=72) a lékárna (100), jenomže k věži brzy dorazí skupina Italů a rozstřelí ji podlahu a žebřík. Snažte se věci pobrat okamžitě a pak kulometem Italy postřílet. Postupujte na konec železnice k tunelu vedle kterého leží lékárna (25). Na svahu je další AA dělo – zbavte se posádky, využijte ho k obraně před novou skupinou Italů a pak ho opět podminujte. Pokračujte dál až dorazíte ke kluzáku u kterého je skupina vašich vojáků. Pokud tu nikdo není, znamená to, že jste nezničili všech 5 doposavad nalezených děl (AA + Flak). Velitel vám obeznámí situaci ale dorazí Itaové i s tankem! Rychle skočte k Flaku a zničte tank i vojáky (pozor ať neumře velitel) .Pak už zbývá jen Flak podminovat.

 

Kapitola 6 – Letiště u Caltagirone

Pokračuje s šéfikem, který vám ukáže mapu a vysvětlí další postup – je třeba sabotovat letiště. S sebou máte jen Berettu (39) a M1 Garand (50). Cestou narazíte na strážnici kde je pár Taliánů a na lavici munice pušky (24). Další zástávkou na cestě je kulometný palpost – zbavte se kulometčíky zdálky a pokračujte. Dorazíte k táboru. Ve stanu je velká lékárna (100). Náloží odpalte radiovou věž a naskočte do džípu k veliteli.

Během jízdy střílejte po nepřátelích, kterých je poměrně dost. Hned na křižovatce narazíte na dva Opely – sejměte je rychle a pak se věnujte vojákům na vinicích kolem kterých budete projíždět. Na polní cestě se na vás pověsí dokonce motorky. Cestu zkomplikuje zátaras ale velitel to vezme oklikou kolem bunkru (pozor na kulometčíky) a dále podél vinic. Nakonec přejedete most a velitel to strhne k letišti, kde je další bunkr. Tady budete vyklopeni ale velitel vám dá namísto M1 Garand novou pušku.

Puška DeLisle

– Britská puška s tlumičem. Je velice silná schopná na jedinou ránu složit nepřítele. Navíc má tlumič a poměrně rychlé nabíjením.
– Přestože DeLisle spadá do kategorie pušek, používá stejné náboje jako pistole.
– Poškození 100

– Munice 7 / 200
– Nabíjení 2s

Mrkněte nejprve do bunkru, kde je lékárna (25) a poté projděte branou na letiště. Postupujte opatrně a snažte se nepřátele likvidovat efektivně. Nemáte totiž mnoho nábojů. Projděte do skladu, kde na polici leží lékárna (50). Postupujte dál uličkou kolem hangáru. Pozor si dejte na věže, především na světlomety. Je lepší se kulometčíků zbavit. Navštivte oba hangáry a letadlům přetrhejte drátky pod poklopem. V rohu letiště chlápek opravuje auto a vedle je jídelna, kde v kuchyni najdete lékárnu (50). Uvnitř jsou však vojáci, kterým byste se jinak mohli vyhnout. Pokračujte dál, kde narazíte na další věž a další hangár s letadlem. Na konci cesty jsou dvě budovy. Do té napravo nemusíte chodit – pár nácků hraje karty a na stole mají lékárnu (25), jinak nic. V budově nalevo náckové spí – raději tiše projděte. Za budovou je velitelství. V instruktážní místnosti je pár vědců a v kanceláři důstojník a lékárna (25). Pokračujte brankou na přistávací dráhu a odtud do sousedního hangáru, v němž je poslední letadlo k sabotáži. Venku před hangárem je další věž. Až bude čisto, vyjděte na vršek letištní věže a uvnitř zlikvidujte důstojníky. Za vitrínou tu náckjové mají Britský kulomet Vickers-Berthier (30) a na polici 2x munici kulometu (2×96=192) a lékárnu (100).

Kulomet Vickers-Berthier

– Silný Britský kulomet srovnatelný s STG44. Zajímavostí je poloha zásobníku přes který není moc dobře vidět.
– Poškození 40

– Munice 30 / 500
– Nabíjení 3s

Přes rádio zapněte poplach. To vzburcuje základnu, takže venku narazíte na hromadu nových nepřátel, vččetně raketometčíků na věži a naloženého Opelu. Pomocí kulometu všechny postřílejte a potom opusťte letiště bránou za kterou narazíte na jiného velitele, který si vás převezme.

 

Kapitola 7 – Gela

Během jízdy džípem vás překvapí tank. Velitel to strhne ke statku. Vběhněte dovnitř ať se můžete krýt. U sebe máte Berettu (39), Moschetto (160), Vickers-Berthier (0) a Frag granáty (3). Na stole v baráku je Bazooka (1) a raketa (1) – popadněte je a tank zničte. Pak můžete nerušeně pokračovat po cestě. Mrkněte ke zničenému kluzáku na poli. U bedny zásob leží munice pistole (24), munice samopalu (96), munice kulometu (96), bedna granátů (5) a lékárna (50), kterou si však může vzít velitel. V bedně granátů vyjímečně nenajdete Německý granáty ale Italské.

Bomba A Mano

– Italský granát ve tvaru plechovky s červenobílými barvami. Účinkem odpovídá svým Americkým a Německým protějškům.
– Munice 6

Dorazí dva náklaďáky plné Italů. Snažte se je sejmout Bazookou a zbytek dorazit rychle granáty. Pravděpodobně během boje padne velitel, ale i kdyby přežil, dál s vámi už nepůjde (s jeho smrtí se tak nějak počítá). Dorazíte k domu v kterém se brání skupinka vašich kolegů. Běžte dovnitř, kde vám jeden z nich vysvětlí situaci a pak jim pomožte postřílet Italy v baráku naproti (pozor na kulometčíka v patře). Než Italský dům prohledáte, běžte nejprve dál po cestě do domu u studny – uvnitř najdete na stolech munici pistole (24), munici samopalu (96), munici kulometu (96) a v ložnici též 2x raketu (2). Se zásobami vpadněte do baráku Italů a vyčistěte ho. V přízemí ve skladu najdete na polici lékárnu (50) a v patře u kulometu, kterým na vás pálil kulometčík najdete munici kulometu (96). Pak se chopte druhého kulometu směřujícího na vinici a pokoste Italy.

Kulomet Breda (SZ)

– Statický kulomet účinností podobná Německé MG42. Nachází se pouze v této kapitole.

Až bude klid, pokračujte přes vinici, kde na vás vyběhne nová halda Taliánů. Můžete se stáhnout zase ke kulometu anebo je sejmout ručně. Na konci pole je vesnice a tady narazíte na tři paragány – přidají se k vám. Vyčistěte ulici vesnice, přičemž můžete využít dělo Bohler. Jakmile se přiblížíte ke stodole, vyjede z brány naproti tank! Rychle ho sejměte (nejlépe dělem Bohler). Vpravo na okraji vsi je malý domek a uvnitř bedna granátů (5) a lékárna (50). Další malý domek je na konci ulice na kopci – uvnitř je munice kulometu (96). Otevřete vrata stodoly a vnikněte dovnitř. Je tu plno vojáků, mnozí útočí z patra, takže využijte granátů a dobrého krytí. Pod schodištěm je další munice kulometu (96). V patře na stole a u něj najdete munici samopalu (96), munici kulometu (96), 2x rakety (2) a lékárnu (25).

Přes zadní schodiště opusťte stodolu. Hned pod schodištěm na bedně najdete munici samopalu (96). Přes stodolu jste obešli tank a jste u východu z vesnice. Kousek od vás je kulomet, kterým pokropte blížící se Italy. Na terase u domu je munice kulometu (96). Pokračujte po cestě k poslednímu baráku v okolí Pozor dejte na Italy nedaleko kupek sena. Až budete v budově, běžte do patra, kde je v bedně 6x raketa (6) a na stole lékárna (50). Především tu jsou dva minomety, které brzy využijete. Domu budou ze dvou směrů přijíždět tanky (celkem asi 8) a vy je musíte zničit dřív než dorazí k domu, aby ho zničili. Sázka na Bazooku nestačí, protože nemáte dost munice ani času. Samozřejmě můžete raketomet využít ale minomety jsou nezbytné. Dobrý odhad je nezbytný, stejně jako porovbnání rychlosti taku s dobou dopadu granátů. Když obranu zvládnete, mise je úspěšně hotova!
Medaile – Za dokončení mise dostanete automaticky medaili.


 

III. Bitva o kopec
(Itálie)

Závěrečná mise je velice dlouhá. Přichází útok na opevněné Monte Cassino a následně dobývání pozic a obranu hradu na Monte Bataglia.

 

Kapitola 8 – Monte Cassino I
(12. ledna 1944 – Monte Cassino, Itálie)

Jedete v džípu, když vás trefí bomba z letadla. Naštěstí zase přežijete. S sebou máte Barettu (75), novou sniperku Enfield L42A1 (30), Sten Mark II (26) a Frag granáty (5).

Sniperka Enfield L42A1

– Varianta pušky Lee-Enfield známé z datadisku Spearhead, ovšem s optikou. Jde o velice silnou sniperku.
– Poškození 90

– Munice 10 / 200
– Nabíjení 3,5s

Jen kousek před vámi leží Thompson (30), který si můžete vzít a používat i když už máte Sten. Nicméně oba samopaly jsou téměř totožné. Kryjte se za kameny a postřílejte nácky okolo. Na kopci u tunelu je vedle Opelu lékárna (25). Postupujte k táboru Britů, kteří čelí útoku Němců – pomozte jim a zbavte se hlavně nácků na skále. Vstupte do tábora. Ve stanu je lékárna (100). Medik v džípu vás pošle za velitelem a ten vám řekne o zraněných jednotkách ve městě. Máte je najít a odvézt pryč. Kámoše u AA děla sejme bomba a do tábora se nahrne skupina Němců. Můžete Britům pomoct, ale nic užitečného z toho nezískáte. Raději naskočte na džíp a vyrazte do města.

Tank, který vás bude doprovázet během chvíle zničí a medik to vezme oklikou. Střílejte kulometem po Němcích až dorazíte k zátarasu, který rychle rozstřílejte, abyste mohli jet dál. Medik zamíří k prvnímu úkrytu spojenců. Zatímco je půjde ošetřovat braňte se útokům nepřátel. Dorazí několik Opelů, na střeše se objevují raketometčící a celkově vzato je tu dost horko. Až se medik vrátí i s vojáky dá vám léčení (100) a vyrazí na další stanoviště. Za vámi se vyřítí dva Opely – sejměte je. Medik zastaví na dvoře, kde postřílejte okolní nácky a pak teprve opusťte džíp.

Medik poběží k úkrytu Britů, ale vy buďte opatrnější. Ve zničené budově na rohu je munice pušky (24) a lékárna (25). Postupte za bránu, kde vlevo vedle beden je bedna granátů (5). Dole pod schodištěm je zase munice samopalu (96) a další bedna granátů (5). Zlikvidujte nácky v okolí a hlavně trojici sniperů (na střeše zničené budovy vpravo, na věži kostela za bránou a v hořící budově v uličce). Poté se seskupte zraněnými vojáky. Pošlou vás do budovy pro munici. Naházejte dovnitř pár granátů a vyčistěte přízemí. Poté postupte do patra. Vedle hromady beden leží munice pušky (24) a na stole lékárna (50) Pod okny je Britský granátomet PIAT (1).

Raketomet PIAT

– Britský granátomet je v podstatě ekvivalentem k Americké Bazooce, či Německému Panzerschrecku. Účinnost je srovnatelná.
– Munice 6

Po sebrání PIATu dorazí tank, který ustřelí kus baráku. Sejměte ho raketometem a postřílejte nácky v oknech naproti. Seskupte se venku s vojáky. Ti se vydají zpátky na dvůr k džípu, odkud přijde skupinka nepřátel – zbavte se jich. Až budou v bezpečí, vydejte se s medikem dál do města.

 

Kapitola 9 – Monte Cassino II

Pokračujete ulicí města k dalším odříznutým Britům. Máte Berettu (63), Enfield L42A1 (20), sten Mark II (98), Frag granáty (6) a PIAT (5). Na ulici u Opelu postřílejte nácky, přičemž se snažte šetřit munici do sniperky. Cestu dál zasáhne bomba a přes trosky se nedostanete, takže to vezměte přes šdý barák na rohu. V mezipatře je místnost kde se kryjí náckové a na klavíru tu mají lékárnu (25). Pokračujte přes patro do místnosti pod schody, kde jsou vaši lidé. Medik se začne starat o raněného ale připojí se k vám dva vojáci s puškami. V bedně u schodiště 4x raketa (4). Brzy dorazí tank, který rozseká kus domu. Zničte ho PIATem. Ve městě před vámi je několik dobře ukrytých sniperů. Všímejte si střech, balkonů i zničených budov. Projděte přes dům, abyste obšli zátaras a stanete u zamčené brány. Je tu Opel na jehož korbě je munice samopalu (96). Pak sejděte dolů na dvůr domu. Mezi bednami je spousta nepřátel a v rohu na bedně pod plachtou je munice pistole (24). Vstupte do domu. Na bednách v rohu místnosti je lékárna (50). V kanclu velitele, je krom velitele též svazek klíčů – s nimi odemkněte celu a propusťte Brity. Cestou zpátky narazíte na početnou skupinu nepřátel. Nahoře už je brána otevřená, takže můžete pokračovat. U trosek přímo pře vámi je kulometný palpost – zbavte se střelce sniperkou. Vzadu za palpostem je za troskami hromádka krabic s lékárnou (25). Pokračujte ulicí kolem náklaďáků naloženého explozivními sudy. V rohu ulice je dělo, kterým Němci střílejí. Sejměte je a děla se zmocněte.

Dělo Modello 3 (SZ)

– Silné dělo schopné jednou ranou zničit tank. Otáčí se však velmi pomalu.

Rychle otočte dělo doprava k ostnatému drátu, neboť se za ním objeví tank. Teoreticky byste ho mohli sundat i PIATem, ale Modello 3 je bezpečnější varianta. Poté dělo podminujte. Na bednách za dělem je munice samopalu (96). Vstupte do baráku a hned na stolku u schodiště je lékárna (25). V hlavní místnosti budovy je mnoho vojáků, ale granát si s nimi poradí. Vyjděte na dvorek a zbavte se nácků naproti za prasklými stěnami. Vyčistěte garáž dole na dvoře – uvnitř a polici je lékárna (50). Potom přes přízemí budovy postupujte ven do ulice, kde stál tank. Hned vpravo na bedně pod plachtou je munice pušky (24). Pokračujte ulicí až k Opelu s rozsvícenými světly. Vojáci vyvedou ven Britského zajatce – musíte ho zachránit ale pozor, aby ho nesejmuli. Voják vám řekne o dalších vězních nedaleko odtud. Tedy postupujte ulicí dál.

Narazíte na další Modello, ale pozor na kulometčíka v okně. Chopte se děla a zničte s ním druhý tank. Potom dělo podminujte. Pokračujte ulicemi dál (pozor na spadlé dráty – mohou ublížit) a opatrně likvidujte snipery v domech okolo. Cesta vás zavede k Německému velitelství na náměstí. Postřílejte vojáky. Ve stanu si můžete vzít lékárnu (50) a u schodů v rohu munici samopalu (96). Nyní se chopte třetího Modella a prostřelte díru do budovy věznice (nad schodištěm). Povede se to jen pokud jste zničili ostatní děla a splnili tak úkol. Dělo podminujte a vnikněte dovnitř, přičemž na chodbě najdte munici pušky (24) a v patře zajaté vojáky. Přijede pro ně spojenecký náklaďák, ale venku se to začne hemžit nácky. Musíte své vojáky krýt. Nejprve vyjděte ven a postřílejte nácky na náměstí. Potom zaujměte pozici v kašně a likvidujte střelce, kteří se budou objevovat v oknech, na střechách i na ulicích. Musíte pálit rychle, neboť ani jeden spojenec nesmí zemřít. Až nastoupí všichni, naskočte taky. Řidič vás odveze pryč těsně před příjezdem Německých tanků. 

 

Kapitola 10 – Anzio
(22. ledna 1944 – Anzio, Itálie)

Začínáte na vršku kopce. Máte Colt (61), Carcano (66) a BAR (96). Také máte rádio přes které vám velitel vysvětlí úkoly a navíc i zbrusu nový detonátor.

Výbava – Detonátor

– Detonátor slouží k odpálení náloží na dálku. Je třeba ho položit na vytyčené místo a pak ve správný čas smáčknout.

Je třeba zničit konvoj, který bude projíždět, ale máte jen pár desítek vteřin než dorazí, takže pohněte zadkem. Utíkejte dolů a na kámen u cesty dejte nálož. Pak se vraťte a na kopec položte detonátor. Až dorazí konvoj, odpalte nálož tak, abyste sejmuli první Opel. Z těch zbylých vyskáčou náckové, které postřílejte a pak podminujte zbylé náklaďáky. Jestli chcete, můžete se vydat cestou odkud konvoj přijel – na konci je brána a vrátnice s jedním náckem, ale nic užitečného. Vydejte se k velkému domu, odkud vyběhne skupina vojáků.

Nyní můžete do domu vniknout buď těmito dveřmi anebo vyjdete zpátky na kopec, půjdete po železnici k tunelu a projdete brankou na dvůr, odkud zamíříte kolem generátoru do budovy. Obě cesty se scházejí ve vstupní hale budovy. Vyčistě přízemí a v komoře pod schody najdete lékárnu (25). V patře pobijte další nácky. Tím přijdete do domu z výhodnější pozice. Hned naproti schodišti je velký pokoj (pozor na vojáky) s plány na stole, které potřebujete szískat. Na komodě také najdete lékárnu (50). Sousední místnost obsahuje prázdnou koupelnu, dále je zamčená místnost a pokoj, kde je na polici munice pušky (24). Vzadu za schodištěm je ložnice s municí kulometu (96). Dveřmi v chodbičce vyjděte na balkon a postřílejte nácky. Pozor dejte na vojáka za oknem zamčeného pkoje. Na konci balkonu je u bedna granátů (5). Z balkonu sejměte vojáky dole a poté se vydejte přes přízemí ven za bránu. Pokračujte ke kopci a dejte pozor na dvojici kulometných palpostů.Za prvním kulometem je lékárna (25). Náckové tu mají i AA dělo, které použijte na postřílení okolních vojáků a zničení Opelu, který přijede od brány. Až vyčistíte okolo stoupejte na kopec k železničnímu dělu. Postřílejte nácky a podminujte dvěmi náložemi hlaveň děla. Po explozi se otevře vagon přes který se probijte dál. V sousedním vagonu je krom vojáků velké lékárna (100). Vyjděte ven a pokračujte po železnici. Na bedně vlevo je lékárna (25) a vedle obrněné vozidlo AB41 – naskočte do něj.

Ovladatelné vozidlo AB41

– AB41 je železniční obrněné vozítko vybavené dělem a kulometem. Můžete se pohybovat pouze po kolejích, tedy dopředu a dozadu.

Vyrazte vpřed a cestou likvidujte kulometem nácky a dělem zátarasy. Projeďte tunelem a dejte pozor na kulometčíky a raketometčíky v domech. Snažte se domy a věže ničit dělem. Jeďte dál až k velkému mostu – pozor na tank nahoře. Postřílejte nepřátele a postupujte tunelem. Vozidlo začne brzy zrychlovat a automaticky pojede po svahu (nedá se tomu zabránit). Dorazíte k mostu na dohled druhému železničnímu dělu. Rychle z AB41 vyskočte, protože narazí do děla a zničí ho.

 

Kapitola 11 – Monte Battaglia
(28. září 1944 – Monte Battaglia, Střední Itálie)

Jste v džípu u kulometu a čekáte na náklaďák s municí pro bunkry. Jenže ho sejme letadlo. Kámoš vyrazí džípem pro munici a vy střílejte útočící nácky. Až kolegové munici naloží, pojedou zpátky k bunkru Able, aby munici vyložili, čili opět kryjte situaci. Poté vyrazíte po cestě k druhému bunkru. Cestou koste nácky. Přejedete most a zastavíte u bunkru Baker, kde vás vyloží. Rychle zkontrolujte výbavu – Colt (61), Enfield L42A1 (70), BAR (170) a Frag granáty (4). Utíkejte dovnitř bunkru. Hned uvnitř na bednách je lékárna (100) a v patře nad vámi je na stole další lékárna (100). Chopte se kulometu .30 Cal a společně s kolegy koste nácky venku.

Kulomet .30 Cal (SZ)

– Ekvivalent Německé MG42. Tento kulomet byl k vidění už v MoH AA, neboť je součástí džípu, nicméně jako klasická statická zbraň je k mání až nyní.

Je pravděpodobné, že někteří náckové proniknou dovnitř, postříli vaše spojence a budou ohrožovat i vás. V takovém případě je musíte rychle zlikvidovat a dál využívat bezedné kulomety. Až bude po všem, dorazí kámoš a pošle vás k dalšímu bunkru.

Vyjděte z bunkru a vyrazte po cestě. Najdete šoféra s džípu (s Thompsonem), který se k vám připojí. Cestou očekávejte několik přepadů Němců, kteří zaútočí zpod svahu. Spojence zřejmě zabijí ale vy postupujte dál až k bunkru Charlie. Uvnitř na bednách leží munice kulometu (96), opodál lékárna (100) a další lékárna (100) je ve sklepě. Opět se chopte kulometů a společně s kolegy (které však nevyhnutelně zabije raketometčík) se braňte náckům. Pokud situace zhoustne, můžete se stáhnout do sklepa a bránit se ručními zbraněmi, ale tím vyšrádáte munici – snažte se udržet pozice u kulometů! Až útok odrazíte, dorazí k vám spojenec (s BARem) a společně vyražte dál. V průsmyku je situace dost nepřehledná – na jednom kopci jsou spojenci, na druhém Náckové a dolů neustále proudí rakety. Sice se vám budou věnovat především jen ti Němci, co seběhnou po svahu dolů, ale snažte se i tak čistit i kopce. Probijte se průsmykem (kámoš zřejmě padne) a dorazíte k dalšímu bunkru. Vzápětí sem dorazí Německý tank, takže utíkejte do patra, kde leží Bazooka (1), v bedně 16x raketa (16) a lékárna (25). Raketometem zničte tank a trochu provětrejte i křoví za budovou, odkud pálí Němci. Můžete pak dočistit areál před domem, ale není to nutné. Projděte do druhé místnosti domu, když zezadu také dorazí tank. Opět ho zničte a zbavte se Nácků. Potom proskočte prasklou podlahou a směřujte do sklepa.

Dole na stole leží Brokovnice (5) a lékárna (50). Vstupte do vinného sklípku a probijte se vpřed. Nácků je tady dole spousta, takže se kryjte za sudy i bedny a využívejte hlavně brokovnici a Colt. V chodbě najdete mrtvolu u které leží StG 44 (30) – to se bude hodit ale ne teď. Bročka je pořád nejlepší volba. Pokračujte po žebříku nahoru a vyčistěte další patro sklepa. Pozor si dejte ve velké místnosti se stojany na víno. Brzy narazíte na další žebřík, kterým vylezte do zámku. Hned nad výlezem vám spojenec (s bročkou) oznámí, že je třeba zažádat o podporu a přidá se k vám. Skrze díry ve zdi můžete vidět, jak se venku bojuje a pokud máte dost munice, můžete kámošům pomoct. Krom likvidace potenciálně nebezpečných Němců z toho ale nic nebude. Pokračujte přes přízemí zámku až ke schodišti. Nad ním je na stole lékárna (50), kterou si všam může v případě potřeby vzít i kámoš. Projděte přes pár místností v patře, přičemž na chodbě na stole leží munice pušky (24) a běžte do sálu s rozbitou střechou (nahoře jsou náckové). Postřílejte je a opět sejděte do přízemí, odkud pokračujte do hlavního vstupního sálu. Zbavte se nácků na balkonech a směřujte do levého křídla zámku. V místnosti vám pomůže spojenec (s BARem), který vyleze ze skříně a vrhne se na nácky. Pokud jste opatrní, už máte spojence dva. Probijte se přes kostel a směřujte po točitém schodišti do patra. Projděte přes prkna (sem už vás kámoši následovat nemohou) a dejte pozor na nové nácky, kteří se objeví dole v kostele.

Jděte do věže zámku k radiostanici. U ní leží na bedně 2x munice pušky (2×24=48), malé lékárna (25) a lékárna (100). Kámoš radista se spojí s velitelstvím, aby požádal o nálet na zámek, ale spojení vypadne. On to půjde opravit a vy z balkonu musíte uchránit radiovou věž, kterou Němci zkouší zničit. V tom vám pomůže kulometčík na vedlejší střeše, ale zřejmě ho brzy zabijí. Berte sniperku a střílejte Němce, přičemž přednostně likvidujte ty, co beze zbraně běží k věži – právě ti mohou věž zničit, což se nesmí stát. Během obrany se můžete zaměřit i na raketometčíky, kteří jsou velmi nebezpeční. Po nějaké době dorazí dokonce tank. Je určitá šance, že ho zničíte Bazookou, pokud budete dostatečně rychle střídat zbraně, abyste stihli bránit věž, ale není to nutné. O moment později totiž radista oznámí, že spojení je spravené. Urychleně přes rádio potvrďte nálet a ještě v posledních vteřinách (do jeho přijmutí) braňte věž. Krátce poté už automaticky opustíte zámek, který vaše letectvo smete i s Nácky. A to je konec.
Medaile – Za dokončení mise dostanete automaticky medaili.
Medaile (3) – V závislosti na pokořené obtížnosti dostanete ještě jednu ze tří medailí.

 

 


 

Galerie