Spearhead je první datadisk pro MoH: AA a podle mého skromného názoru je z obou přídavků ten zdařilejší. Spearhead vyšel 12. 11. 2002 tedy zhruba rok po vydání základní hry. Oproti AA je tu celá řada drobných zlepšení jako například možnost útočit pažbou téměř všech zbraní anebo indikátor nabité střely u tanku. Markantnější novinkou je řada zbraní – jde převážně o Britské a Ruské sady. Se zbraněmi souvisí i jakýsi nový poddruh – kouřové granáty, které lze použít jako dočasnou blokaci smrtících kulometných palpostů, což nikdy není na škodu. Úrovní je ve hře poměrně málo (9) a některé z nich jsou krátké, takže celková herní doba dosáhne asi jen třetiny délky AA. Náplň misí je však více než dobrá a snad ani na moment nehrozí nuda. Pro navození atmosféry autoři využili vyprávění hlavního hrdiny, velmi pěkné obrázky na konci každé mise i během loadingů a autentické dobové filmečky, které mají uvézt do děje nadcházející operace.
Drobnou změnou v rámci hratelnosti je značné omezení počtu munice na mapách. Tím se nedá říct, že by nebylo čím střílet, jen je většina nalezené munice z mrtvých vojáků a pak – jak je známo, tak zbraně od nepřátel po krátké době zmizí. Chce to zkrátka prohledat každou mrtvolu a moc s tím neotálet.
Mise 1 – Normandie (3 kapitoly)
Operace Overlord tak trochu jinak… Místo masového vylodění na pláži tu máme masový seskok parašutistů nad nepřátelským územím. Už jen úvodní seskok padákem je působivý moment a následné spojení s Brity taktéž potěší. Jednak se tím dostanete k Britské sadě zbraní a navíc máte na další dvě úrovně spojence. Díky silně nascriptovanému chování působí spojenci velmi aktivně a boje ve venkovském prostředí s usedlostmi jsou zábavné. Obtížnost je průměrná, ostatně co čekat od první mise? Ve skutečnosti obtížnost zhruba odpovídá 3 misi v AA. Nepřátel není mnoho, munice i léčiva je dostatek.
Mise 2 – Bastogne (4 kapitoly)
Boje v Ardenách jsou velice rozličné. Nechybí klasický přesun z bodu A do bodu B, navíc okořeněný spojenci, dále náročnou jízdu vozidlem, či třeba velice hektická pasáž při probíhání z krytu do krytu pod dělostřeleckou palbou. Mnoho kapitol je velice hektických a hráč ani na moment nemá klid. To ve výsledku pomáhá atmosféře, která je i tak v tomto úseku hry velice vysoko.
Mise 3 – Berlin (2 kapitoly)
Pouhopouhé dvě úrovně nabízí třetí mise, avšak jde o úrovně poměrně dlouhé a zajímavé. Protože jsme v Berlíně, nechybí městské souboje a protože se hrdina dostane do spojení se sověty, dojde na sadu jejich zbraní. Takový samopal s téměř padesátikusovým zásobníkem je slušná věc. Náplň mise je klasická – kamsi dojít a něco sebrat, ale po cestě narazíte na spoustu techniky včetně tanků, a protože tu raketomet není, poslouží nálože s doutnákem, který vinou deště zhasne, čili nestačí jen dostat se k tanku a přilepit nálož, ale také ji z dostatečně vzdálenosti odpálit. Druhá polovina mise se celá odehrává na té samé mapě, ale ve dne a hlavně v ruském tanku, kterému nechybí kulomet na likvidaci pěchoty (ten v AA nebyl). Protože jde o úroveň vcelku dlouhou, po mapě je rozmístěno několik ‚tankových lékárniček.‘ Sice to působí podivně, ale nakonec proč ne.
Spearhead je datadisk jak má být – nové prostředí, nové nápady + opravy některých nedostatků z minula. Působí na jako kvalitní rozšíření a ne jako nastavovaná kaše. Zkrátka starý dobrý MoH: AA trochu jinak, ale přesto stále nadmíru zábavný.
Hodnocení – 80%
Délka – 3h
Návod
Zbraně, které se objevily v základní hře v návodu popsané nejsou, neboť se nijak nezměnily a je jasné, že je každý už zná.
Na konci každé mise se zobrazí tabulka dosažených statistik. Tyto statistiky však uvádějí pouze úspěchy v poslední dané kapitole, nikoli v celé misi.
I. Operace Overlord
(Normandie)
Kapitola 1 – Vítejte ve Francii
(6. června 1944 – Normandie, Francie – Den D, 3000 stop)
Jste seržant Jack Barnes (dabovaný Gary Oldmanem) a během operace Overlord letíte nad Francii. Jakmile vyskočíte z letadla, rozhlédněte se po oblasti a pak spadnete skrze střechu do stodoly. Rychle se odřízněte, protože náckové vhodí dovnitř dýmovnice a pokusí se vás zlikvidovat. U sebe máte jen základní US výbavu – Colt (51), M1 Garand (24), Frag granáty (4) a také máte dalekohled. Postřílejte nácky a ze stolu vemte munici pušky (24) a lékárnu (50). Dejte si i pozor na střelce za okny. Běžte do patra stodoly odkud sejměte Němce za řekou a pak seskočte do koryta řeky. Opodál vylezte ven, od Němců si můžete zajistit MP40 a pak zamiřte k AA dělu na poli, jehož posádku zlikvidujte (nejlépe granátem).
AA dělo (SZ)
– Protiletadlové dělo je mocnou zbraní schopnou rozsekat i náklaďák, či tank. Chvíli trvá než se dělo zahřeje a připraví k palbě ale poté mu nikdo neodolá.
Po cestě sem dorazí Opel plný Němců – zlikvidujte ho dělem. Přesuňte se k protějšímu dělu na druhém poli a zbavte se jeho posádky. Poté vyrazte po cestě nahoru. Narazíte na kulometný palpost – velice opatrně sejměte střelce. Za kulometem leží lékárna (50) a jakmile se k němu přiblížíte, objeví se za vámi nová tlupa Němců. Postupujte k mlýnu, kde hlouček Němců střílí do mrtvého paragána. Zaútočí však jednotka Britů s pomocí dýmovnic přepadne a postřílí Němce. Seskupte se s velitelem, když dorazí tank. Rychle se chopte nedalekého AA děla a tank zničte. Pak už se jen vraťte ke svým novým spojencům, kteří vám dají svoji výbavičku.
Revolver Webley
– Britský revolver s velkou účinností ale pomalým nabíjením.
– Munice 6 / 200
Puška Lee-Enfield
– Silná Britská puška s velkým zásobníkem. Jde o velice solidní zbraň na dálku.
– Munice 10 / 200
Samopal Sten Mark II
– Britský protějšek Amerického Thompsonu.
– Munice 30 / 300
Granát Mills
– Britský granát, který svojí funkcí odpovídá ostatním granátům.
– Munice 6
Dýmovnice M18
– Britská dýmovnice způsobující červený kouř.
– Dýmovnice slouží především k dočasnému umlčení nepřátelských palpostů, hlavně kulometů. Nepřátelé přes dým nestřílejí.
– Munice 4 ?
Kapitola 2 – Násep
Velitel se zkontaktuje s velitelstvím a obdrží nové úkoly. Je třeba zlikvidovat most a také místního velitele. Celá jednotká čítající vojína Gallowaye (s Lee-Enfield), vojína Wilsona (s Lee-Enfield) a kapitána (s Sten Mark II) půjde s vámi, přičemž nesmějí zemřít. S sebou máte stále Britskou výbavu – Webley (32), Lee-Enfield (50), Sten Mark II (130). Mills granáty (4) a M18 dýmovnice (4). Zamiřte nejprve k mlýnu. Dole v mlýnici najdete lékárnu (25) a nahoře zase dobrý palebný post pro likvidaci vojáků v dálce. Postřílejte všechny v okolí a zamiřte zpět do domu vpravo. Vyčistěte dům a přes terasu projděte až ke stodole. Uvnitř se kryjí Němci, ale granáty pomůžou. Ve stodole v polici leží munice samopalu (96) a lékárna (25). Na zemi v rohu najdete bednu granátů (5) – jedná se o Britské Mills granáty, nikoli obvyklé Stielhandgranate. Vydejte se po cestě k domu za křižovatkou. Vyčistěte nácky v okolí, které jste z mlýny nesundali a seskupte se u stodoly ze které střílí Flak. Velitel vhodí dovnitř granát, čímž rozbije dveře a vy tam vnikněte. Krom několika Němců je na stole lékárna (50). Podminujte Flak a vzdalte se. Po explozi vás napadne pár nových vojáků, takže se jich zbavte a postupujte přes pole k tunelu. Jeden kámoš vyhodí mříž v tunelu, abyste mohli projít přes násep na opačnou stranu.
Tady je velká usedlost z které však Němci nevyhnutelně zabijí Gallowaye. Zatímco kámoši začnou pálit do oken, vy farmu obejděte, vyčistěte dvůr a vnikněte do přístavku odkud byl váš kolega zabit. Na stole tu leží 2x lékárna (2×25=50). Vyčistěte přilehlou stodolu, přičemž využijte okna v patře, abyste pobili nácky vzadu za domem. Jakmile bude situace klidná, směřujte přes cestu k největší usedlosti v okolí. Kapitán otevře bránu a poběží do velkého domu. Snažte se jít s ním, protože nesmí padnout. Vpadněte do domu zadem a vyčistěte přízemí i patro. Jakmile naznáte, že kapitánovi nic nehrozí běžte na dvůr postřílet zbylé nácky. Ve stodole na stole je lékárna (50). Pak mrkněte do domu naproti. V patře je ložnice a v rohu tu leží munice samopalu (96) a lékárna (100). Sejděte se s velitelem, který vám ukáže Flak na kopci. Nestřílejte po jeho obsluze, jinak Flak otočí na vás a sejmou vás. Raději se přes balkon přibližte k Flaku teprve jakmile vám velitel dá signál střelbou, zaútočte (sázka na dýmovnici je jasná). Flak podminujte a velitel dorazí k vám, stejně jako druhý voják, který oznámí, že u řeky je člun. Běžte na molo a naskočte.
Kapitola 3 – Chycení vlaku
Máte opět obnovenou Britskou výbavu – Webley (32), Lee-Enfield (50), Sten Mark II (130). Mills granáty (4) a M18 dýmovnice (4) a plujete přes řeku ve člunu. Raději nestřílejte, protože střelba by přilákala Němce a na břehu by na vás čekali. Takhle dorazíte na vcelku klidný břeh nedaleko domu. Pobijte pár vojáků co tu jsou a přes dům vyjděte na cestu. Ze stodoly vyjede na motorce hledaný důstojník (pozor ať vás netrefí). Ve stodole na kárce leží lékárna (50). Zamiřte po cestě k domu u kterého zastavil důstojník. Párkrát na vás vypálí, ale pak vběhne dovnitř. Než ho budete následovat, dům obejděte – jednak můžete přess okna sejmout Němce uvnitř a potom v rohu za domem leží lékárna (50). Nyní vstupte. Nad schodištěm je důstojník (opět párkrát vystřelí a uteče). Běžte za ním až k balkonu. Tady už vám utíkat nebude, takže se ho zbavte ale opatrně, protože vydrží mnohem víc než běžný voják. Až padne, můžete pokračovat po cestě. Zpoza zdi však vyjede tank a nevyhnutelně sejme Wilsona. Už jste na to s velitelem sami. Rychle se chopte Flaku na zahradě, zatímco velitel půjde přilákat tank.
Dělo Flak 88 (SZ)
– Mocné dělo s ohromnou účinností. Nabíjí pomalu, ale výstřel pak stojí za to. Flak je velice běžnou stacionární zbraní nejen ve Spearheadu ale i v následujícím datadisku Breakthrough.
Počkejte až dorazí velitel a sejměte tank. Potom Flak podminujte. Zjistíte ale, že to byla vaše poslední nálož. Naštěstí vám spojkenci shodí zásoby. Postupujte k okraji vesnice, ovšem pozor na kulometčíky a střelce na hřbitově. Využijte dýmovnice a zbavte se jich. Na ulici už uvidíte shozené zásoby – nezbytné nálože (5) a lékárna (50). Probijte se vesnicí k zátarasu a zamiřte za zahradu domu po levici. Je tu malá radiostanice, kam dejte nálož. Exploze roztrhá stěnu a můžete pokračovat. V areálu hřbitova nic není, čili postupujte k východu ze vsi. Tady dejte pozor na kulometčíka v altánku (dýmovnicí na něj). Kulomet potom využijte k odražení útoku nácků. Vstupte do jediného přístupného domu ve vsi (nedaleko nádraží). V místnosti se sudy je v koutě lékárna (100). Pak jděte do patra na balkon za domem odkud už uvidíte hledaná nádraží. Seskočte z balkonu a směřujte do skladiště – na stole tu je lékárna (50). Pokračujte po plošině na nástupiště, přičemž dejte pozor na Němce nahoře v budovách. Opatrně se postarejte o vojáky a jděte k mostu. Nyní je nutné ho podminovat (na čtyřech místech) dříve než dorazí vlak. Nemeškejte proto a dejte si pozor na vojáky na mostě. Moc se k nim nepřibližujte, neboť někteří z nich (ti za bednami) se ani nedají zabít (jsou tam, abyste nemohli jít přes most). Až most podminujte vraťte se včas za velitelem. Exploze právě sejme přijíždějící vlak.
Medaile – Za dokončení mise dostanete automaticky medaili.
II. Ardenský les
(Bastogne)
Kapitola 4 – V lesích
(24. prosince 1944 – Ardenský les, Belgie)
Se svým týmem jste v Ardenském lese. Máte Colt (33), M1 Garand (50), Thompson (128), Frag granát (3) a dýmovnice M18 (3). Navíc máte opět dalekohled. V týmu máte tři vojáky – střelce (M1 Garand), druhého střelce (M1 Garand) a medika. Snažte se všechny chránit. Vydejte se cestou vpřed. Brzy narazíte na nepřátelskou hlídku a na první Nebelwerfer. Pomozte si dýmovnicí a zlikvidujte střelce. Pak dělo využijte, neboť vzápětí přijede Half-track.
Dělo Nebelwerfer (SZ)
– Mocné Německé šestihlavňové dělo. Nebelwerfer dokáže na jediný „zásobník“ zlikvidovat celou skupinu nepřátel včetně techniky, ale vyžadujhe dobré míření, neboť granáty neletí po přímce.
– Munice 6
Až bude klid, kámoš vám předá lepkavé bomby (7), kterými zničte Nebelwerfer.
Výbava – Lepící bomba
– Lepící bomba je další variantou výbušniny. Po umístění zbývá do exploze pár vteřin, což je znázorněno hořícím doutnákem. Avšak bombu lze kdykoli odpálit i střelbou. Navíc za deště (tedy v kapitole 8) se doutnáky vždy uhasí, takže odpálení ruční zbraní je nezbytné.
– Lepící bomby se vždy počítají na kusy, nicméně jediná kapitola, v níž je možné bomby sbírat je kapitola 8.
Vydejte se cestou dál. Cestu však v zatáčce kryje nepřátelské ležení s věží a druhým Nebelwerferem, takže se raději vydejte mírně vlevo přes kopec. U druhého zákopu tu najdete lékárnu (50) ale především se dostanete k ležení z lepší pozice. Můžete si všimnout nádrže za Nebelwerferem – pokud ji zničíte, dělo exne rovnou, ale přijdete o možnost ho využít. Volba je na vás, každopádně dělo je třeba opět zničit. Na věži najdete lékárnu (50) a zbrusu novou sniperku G 43.
Sniperka G 43
– Německá Gewehr je mocnou puškou s velkým zásobníkem. Nevýhodou je, že zbraň hodně kope, ale na dálku je to jasná volba.
– Munice 10 / 200
Postupujte po cestě dál, když narazíte na tank. Máte-li ještě dýmovnice, využijte je ale především sniperkou sejměte kulometčíka na věži a tank podminujte. Abyste uspíčili explozi, můžete bombu odpálit střelbou. Pak můžete posupovat dál, kde za zatáčkou narazíte na třetí Nebelwerfer. Hned za ním je na kopci zákop s Němci a opodál leží lékárna (25). Až dělo využijete a následně zničíte, postupujte dál. Po pár metrech vpravo narazíte na poslední Nebelwerfer. U něj je opět zákop, kde leží lékárna (25). Zbavte se vojáků ale rychle, neboť dorazí tank! Můžete využít Nebelwerfer anebo v horším případě lepkavé bomby. Těmi pak Nebelwerfer zničte.
Pokračujte k základně, když zpoza brány vyjede Opel a převrhne se. Němci se ale pokusí zmocnit kulometu a pokosit vás, takže je zlikvidujte. Zatímco vaši vojáci zůstanou u brány, vy máte na výběr kudy do základny vniknete. Můžete jít zprava okolo plotu a dostat se rovnou kle garážím anebo se vydat doleva ke vchodu do domu a celý ho prohledat. Druhá varianta je sice náročnější, ale můžete se pěkně vyléčit. Pozor si dejte na střelce v okně nad vchodem – pak vstupte do domu. Prozkoumejte místnosti a jděte do velké haly se schodištěm. V přízemí v kuchyni leží vedle krbu lékárna (50) a v patře v jednom z pokojů leží na truhle další lékárna (50). Poté už se vydejte ven ke garážím (pozor opět na vojáka, který zaútočí z okna v patře). Můžete mrknou do budky a spláchnou záchod, ale především se věnujte garážím. V té nalevo je krom nácků i nepojízdný tank, který můžete náloží zničit. Nic z toho však nezískáte, pouze se zdá, že při vývoji hry mohlo jít o úkol pro medaili, ale nakonec byla tato myšlenka zavrhnuta. To v druhé garáži je hledaný náklaďák. Zbavte se vojáků (pozor na ty v patře) a Opelu se zmocněte.
Kapitola 5 – Velký útěk
Jedete na Half-tracku a kryjete pomocí děla náklaďák se zásobami.
Protitankové dělo PzB41 (SZ)
– Mocné dělo se zásobníkem na dvacet kusů. Je upevněné na Half-Tracku, takže budete střílet za jízdy. Dělo je účinné i proti technice, včetně tanků.
– Munice 20
Vyrazíte ze základny do lesů. Buďte pozorní a likvidujte nepřátelské cíle, především tanky a half-tracky. Zároveň dávejte pozor na náklaďák, která musíte chránit. Zamíříte na kopec a odtud dolů na cestu. Zlikvidujte tanky i věže. Protože Stuka srazí bombou strom, vezmete to oklikou přes zákop. Brzy narazíte i na Half-track s raketomety, který je obzvláště nebezpečný. A krátce poté už dorazíte ke svým vojákům, kde si můžete vydechnout.
Kapitola 6 – Noc v Pekle
(Štědrý večer 1944 – Ardenský les, Belgie)
V noci přijde Německý útok, nejprve formou ostřelování minomety. Rychle zapadněte do zákopu, což je bezpečné místo. Bleskově zkontrolujte výbavu. Máte Walther P38 (32), Mauser KAR 98K (120), MP40 (296), Stielhandgranate (4) a Nebelhandgranate (4).
Pistole Walther P38
– Německá pistole se v rukou nepřátel a v MP hře objevila už v Allied Assault, nicméně k sehnání v rámci kampaně je až tady. Jde o průměrnou pistoli srovnatelnou s Coltem, kterého Walther trochu převyšuje díky náboji navíc.
– Munice 8 / 200
Dýmovnice Nebelhandgranate
– Německý dýmovnice odpovídá té Britské, akorát je výsledný dým je zelený. Narozdíl od ostatních dýmovnic ji párkrát použijí i Němci proti vám.
– Munice 4 ?
Jakmile palba utichne, musíte s sebou pohnout a dostat se rychle k veliteli, který jinak zemře, což se nesmí stát. Seberte 2x munici pušky (2×24=48) ležící u zákopu. Hned u sousedního zákopu leží lékárna (25). Směřujte ke kapitánovi a kryjte se v zákopech. Nedaleko odtud je další zákop a u něj 2x munice pušky (2×24=48), v blízkosti dlouhého zákopu je 3x munice samopalu (3×96=288) a pak už najdete kapitána u kterého leží 2x munice pušky (2×24=48). Vojáci vás pošlou zpátky za medikem. Pospěšte si opět si všímejte věci u zákopů. V zákopu nad svahem leží munice kulometu (96) a lékárna (25), v zákopu vlevo pod svahem je lékárna (50) a v zákopu u Opelu je dalšé lékárna (25). Pak už narazíte na léčitelský stan kde je velká lékárna (100) a hlavně hledaný medik. Nyní je třeba ho doprovodit za kapitánem. Jen kousek odtud jeden výbuch sejme spojence, který měl StG 44 (30). Jinak se už nic zajímavého nestane a zpátky u velitele najdete lékárnu (100). Medik se začne starat o kapitána a vás vojáci pošlou bránit linii. Utíkejte tam.
Němci se snaží překonat linii, což se nesmí stát – stačí, aby jediný nácek proběhl a je konec. Na obranu využijte především MP40 a StG 44. V zákopu je mírně vpravo munice samopalu (96), kousek odtud velká lékárna (100), na okraji zákopu je minomet a nedaleko něj 2x raketa (2).
Granatwerfer (SZ)
– Klasický německý minomet. Je třeba odhadnout vzdálenost cíle a vypálit. Zaměřování nebývá snadné a obvykle zabere pár naprázdno vystřelených granátů, nicméně poté už je možné likvidovat málo pohyblivé cíle se solidní přesností.
Až odrazíte útok, spěchejte na sousední linii. Tady je ve sněhu Panzerschreck (1), 2x raketa (2) a vzadu v zákopu je ještě munice kulometu (96) a 2x raketa (2). Platí opět to samé – braňte linii. Navíc ale dorazí tank, který musíte zničit. Až Němci ustoupí, spěchejte zpátky. Na linii opět útočí Němci a to včetně dvou tanků a Half-tracku. Jeden tank sejme kolega s raketometem, ale ty ostatní zbudou na vás. Pokud si věříte, můžete využít minomet a efektivně je sundat, jinak střídejte Panzerschreck s nějakým automatem, abyste stíhali odrážet pěšáky. Brzy to Němci zabalí a konečně definitivně ustoupí.
Kapitola 7 – Co přijde
(Vánoční ráno, Spojenecká linie – Ardenský les)
Druhý den přichází váš protiútok. Držte se s velitelem a utíkejte přes pole. Nezastavujte, jinak vás sejme minometná palba. U jedné díry v zemi leží lékárna (25). Běžte až ke kupce sena vpravo. Proti vám vyjede tank, ale kámoši ho zmáknou (můžete jim však pomoct). U kupky sena je 3x raketa (3) a lékárna (50). Dál už vám minometná palba nehrozí. Využijte dýmovnic, abyste se dostali přes kulometný palpost k vesnici. U kulometu je lékárna (50). V okolí je několik minometů, které můžete využít proti nepřátelům, ale většina je otočena směrem ven z vesnice. Vyčistěte dům na okraji vsi – uvnitř je Panzerschreck (1), 3x raketa (3) a lékárna (50). Přes cestu je poničený dům v jehož troskách najdete munici kulometu (96) a lékárnu (25). Postupujte do stodoly, přičemž dejte pozor na snipera ve věži kostela (můžete věž zničit raketou). Ve stodole najdete u beden lékárnu (100) a hlavně velitele, kterého následujte ke kostelu.
Bude třeba kostel vyčistit. Využijte rozhodně StG 44 a vyčistěte přízemí i patro kostela. V patře u hromady beden najdete 2x lékárnu (2×100=200). Vylezte přes bedny a žebřík na půdu. Tady se zbavte snipera (pokud je ještě naživu) a vezměte si sniperku KAR, která ve věži je. Se sniperkou postřílejte raketometčíky venku. Až bude klid, následujte velitele ven před kostel a dále k hotelu. Cestou narazíte na kulometný palpost a hlavně Flak, který využijte na zničení tanku (můžete použít i raketomet, ale Flak je lepší). Postupujte k hotelu, který máte dle velitele vyčistit. Před hotelem leží Brokovnice (5). Vnikněte dovnitř a vystřílejte přízemí včetně obou křídel. Poté se vyddejte do patra, kde jsou pokoje. Krom bročky se vyplatí i sázka na pistoli, která je adekvátně rychlá a přesná. V jednom pokoji v levém křídle je na stolr lékárna (50). V pokoji v pravém křídle na posteli je další lékárna (25). Postupujte na půdu, kde vyčistěte zbylé Němce. Za bednami v rohu leží munice kulometu (96), bedna granátů (5) a 2x lékárna (2×50). Vyjděte ven a pokračujte po okraji vsi. Pozor na kulometný palpost (využijte dýmovnice) za kterým je lékárna (50). Pokračujte až k AA děl, kde najdete kapitána. Vzápětí zaútočí Stuka, takže popadněte AA dělo a sestřelte ji. Tím je mise u konce.
Medaile – Za dokončení mise dostanete automaticky medaili.
III. Cesta do Berlína
(Berlín)
Kapitola 8 – Zrádce mezi námi
(Srdce Německé říše, 04:30)
Jste společně se Sovětskými vojáky u Berlína. Vzápětí přijde Německý útok, a šéfik vás pošle k sestřelenému letadlu ve městě. Nejprve zkontrolujte výbavu (máte komplet Ruskou) a postřílejte útočníky.
Revolver Nagant
– Ruský revolver, který odpovídá tomu Britskému. Má však o náboj víc.
– Munice 7 / 200
Puška Mosin Nagant
– Průměrná puška, která svojí efektivitou zhruba odpovíédá Německá KAR.
– Munice 5 / 200
Sniperka SVT40
– Sovětská sniperka, který svojí účinností připomíná Německou G 43.
– Munice 10 / 200
Samopal PPSH
– Silný Ruský samopal s ohromným zásobníkem. Při bojích ve městech jde o velice účinnou zbraň.
– Munice 47 / 300
Ruský granát F1
– Ruský granát, který svojí funkcí odpovídá ostatním granátům.
– Munice 6
Dýmovnice RDG-1
– Ruská dýmovnice způsobující žlutý kouř.
– Dýmovnice slouží především k dočasnému umlčení nepřátelských palpostů, hlavně kulometů. Nepřátelé přes dým nestřílejí.
– Munice 4 ?
Vydejte se přes most do města. Dávejte pozor hlavně na snipery, kterých je všude plno. U mostu najdete jednoho nácka s StG 44, které si můžete vzít. Na most také přijede náklaďák s vojáky. Můžete na náklaďáky položit přísavnou bombu (zpočátku máte 2) a následně ji střelbou odpálit (prší a doutnák sám zhasne). V celé úrovni najdete tolik bomb, abyste mohli zničit všechna vozidla, nicméně není od věci snažit se využít i jiné zbraně. Hned za mostem je několik minometu, přičemž jeden (vpravo od mostu) směřuje dál k městu, takže ho můžete využít proti náckům. Až bude klid, seberte balík náloží (4) ležící za palpostem naproti mostu. Postupujte silnicí do města. Narazíte na další náklaďák a vzápětí se vám za zády objeví tank! Buď si pomozte minometem u palpostu nebo využijte dýmovnici a podminujte ho. Dorazíte na velké náměstí před budovou v níž je Flak. Nacházejí se tu tři Opely, přičemž vzadu u jednoho z nich je zřícená stíhačka – seberte mapu, která leží u ní. Jakmile vstoupíte do budovy s Flakem, dorazí na náměstí další tank. Až se o něj postaráte, vyzvedněte z boční místnosti vedle Flaku balík náloží (4). Postupujte přes hromadu sutin do menší uličky. Vyjede odtud další tank – podminujte ho nebo sejměte Flakem.
Dorazíte na ulici u přístupného domu – uvnitř je balík náloží (4), lékárna (25) a velká lékárna (100). Postupujte ulicí k masivní bráně. Před ní narazíte na Opel a za ní na další tank. Vlevo je velká šedá budova kancléřství. Můžete ale pokračovat dál po silnici. Cesta se rozdvojuje a opětovně schází u Flaku. V blízkosti je také další tank a jakmile dorazíte k Flaku, přijedou ještě tři další tanky. Postarejte se o ně (ideálně Flakem). Nic víc v oblasti není, pouze můžete vstoupit do budovy kancléřství i z druhé strany – přes dvojité červené dveře. Vraťte se k šedé budově za bránou a vstupte dovnitř. Probijte se přes přízemí do patra a skrze poničenou budovu projděte do kancléřství. Tady v polici leží lékárna (100). V jedné z malých kanceláří najdete trezor a v další bloček s kodem – seberte kod, odemkněte trezor a vyzvedněte si dokumenty. Na dvůr přijedou náckové v ukradené T34. Postřílejte je z oken. Vyjděte na chodbu, kde zřícená stěna zavalí cestu zpátky a musíte se probít ven na dvůr. Tady naskočte do tanku.
Kapitola 9 – Pád říše
Ovladatelné vozidlo – Tank T34
– Tank funguje stejně jako King Tiger z původní hry. Navíc ale můžete přepínat mezi dělem a kulometem.
Vydejte se ulicí dál a cestou koste vojáky i tanky. Vlevo ve slepé uličce je tanková lékárna (100). Pokračujte jednou ze dvou cest a směřujte kolem budovy kancléřství k bráně. Projeďte bránou a na konci ulice najdete další tankovou lékárnu (100). Zabočte do uličky se sutinami (pozor na tank, co se objeví za vámi) a pokračujte na náměstí. Postarejte se o zdejší tanky. Na silnici nedaleko stíhačky je tanková lékárna (100). Postupujte k nábřeží, kde pokoste zbylé tanky. Velitel vám nařídí zničit jižní most – sestřelte ho. Poté překonejte dolní most a spojte se se Sověty. Nyní bude nezbytné udržet pozice a nedovolit nepřátelům, aby vás sejmuli. Tanků na vás vyjede hodně, někteří i z okraje horního mostu. Pokud se udržíte, dorazí letadla a dolní most zničí.
Medaile – Za dokončení mise dostanete automaticky medaili.
Medaile (3) – V závislosti na pokořené obtížnosti dostanete ještě jednu ze tří medailí.