Třetí díl Horkého Léta vyšel až roku 2005 a jak je z názvu patrné, se sérii se cosi stalo. Zda je důvodem netypického názvu snaha upoutat pozornost, či potíže s autorskými právy, to jisté není, nicméně je evidentní, že Horké Léto se ke svému předchůdci váže ještě okrajověji než se dvojka vázala k jedničce. Hlavním hrdinou je tentokrát Johnny Majer, příbuzný Honzy. Po zemřelém strýci zdědil Johny kasíno, jenže mafiáni v Americkém pouštním městečku nikdy nespí a mají na kasíno zálusk, neboť věří, že s Johnnym bude lehčí pořízení než se strejčkem. Primitivní zápletka je na světě.
Zatímco Horké Léto 2 mělo svůj westernový styl a jednalo se o klasickou PaC adventuru, tak Žhavé Léto je jen nevkusný mišmaš arkádových hříček směšně kvality mezi kterými se jako lepidlo táhne nějaké to ušmudlané adventuření s nelogickými kombinacemi, okořeněné tragickou kamerou. Už se nejedná o klklikací adventuru ale o hru v níž kamera sleduje scénu z určitých úhlů a vy se s postavičkou pohybujete k aktivním předmětům. Jelikož kamera někdy sleduje scénu z fixních úhlů a někdy se točí okolo hrdiny, je hrozně problematické postavu správně natáčet, aby se s ní dalo hnout kýženým směrem. Tady je tedy první kámen úrazu, který se navíc vleče po celou dobu hry a tak nezbývá než si na otřesnou kameru zvyknout.
Jak bylo řečeno, v zásadě je Žhavé Léto plejádou miniher o minikvalitě. Občas nějaké to střílení, občas závodění na čas, občas utíkání nebo souboj… to všechno ale na úrovní laciné arkády bez čehokoli co by ji mohlo ozvláštnit (bez výběru zbraní, bez dalších závodníků, bez možnosti krytí…) a poskytnou alespoň dojem čehosi kvalitního. Pokud se podíváte na předchozí díla Centauri Production, zjistíte, že jejich náplní předešlých let byla výroba ubohých dětských arkádových hříček ze světa Čtyřlísku a Ferdy Mravence. Takže se nic až tak zásadního nezměnilo, pouze Žhavé Léto cílí na dospělejší publikum. Co se týče humoru, ten ze stylové westernové parodie plné tupých vidláků spadnulo Žhavé Léto do trapné křeče plné karikaturních postaviček s IQ 20 a debilním namluvením. Chování i jednání postav je křečovité až běda. Scenář je katastrofa, neboť postavy se zmůžou prakticky jen na hulákání anebo na rozdávání příkazů a slouží tak pouze jako nápověda kam jít a co dělat. Hra svou mírou trapnosti dosahuje, ba místy i přesahuje úrovně druhého Poldy a to už je co říct. No a dabing hlavní postavy, za který je tentokrát zodpovědný Josef Carda už sotva něco zachrání. Na úroveň Izera nemá a i když se snaží, tak to není ono.
Ve výsledku je Žhavé Léto marným pokusem oživit anebo se spíše přiživit na slibně se rozvíjející sérii, která bohužel skončila zbytečně předčasně. Nebýt miniher, které i přes svoji nekvalitu alespoň zpestřují hraní, bylo by Žhavé Léto vyložené utrpení.
Hodnocení – 40%
Délka – cca 7h
Návod
Ve třetím díle je možné k přesunu mezi lokacemi využívat mapu. Poprvé ji však lze použít až v osmé kapitole, tedy kus za polovinou hry.
Kapitola 1 – Uvěznění
Jsem potomek Johny Majer. Po smrti strejce Leopolda zdědím kasíno ve Snake City, ale na to má zálusk i mafiánský boss. Do kasína vpadnou mafiáni.
O den později jsem z neznámého důvodu v cele. Přes prasklou zeď promluvím s kámošem Kerrym, který tvrdí, že se utíká přes umývárnu. Bachaře ale rámus provokuje. Zkusím tedy ještě spláchnout záchod, zahulákat z okna, praštit do dveří a kopnout do postele. Po otestování všech druhů hluku (můžu dělat rámus i opakovaně ale to mi nepomůže) mi dozorce předhodí knížku s řádem. Přečtu ji a zjistím, že mám mít nárok na kvalitní jídlo. Vzápěti dozorce přinese nějakou plichtu. Mrknu na postel, kde lezou švábi.
Minihra – Švábi
Je třeba během 15s (na lehkou obtížnost 23s) rozmačkat všech deset švábů. Když to nestihnu, dorazí dozorce, aby mě seřval a já to musím zkusit znovu, přičemž švábu bude opět deset.
Po rozmačkání švábů naházím brouky na jídlo. Dozorce obviní kuchaře a uvězní ho ke Kerrymu, jenže kuchař má klíč, takže se sebere a odejde. Přes zeď zavolám Kerryho, aby ji zkusil probourat, což se podaří a já mu začnu vysvětlovat co se stalo.
Mafiáni vpadli do kasína a já zdrhnul do účtárny. Účetní Billy tady už není. U sebe mám jen peníze. Nemůžu nic prozkoumat, pouze zadní dveře – těmi zkusím vypadnout, ale je zamčeno. Prohledám šuplík. Přeházím věci dopředu ale klíč tu není. Věci přeházím dozadu a najdu pravítko (mohu zkusit pravítkem prohledat koš, ale klíč tam není). Všimnu si trezoru, ale neznám kód. Telefonem zavolám Billymu a ten mi řekne, že klíč je v trezoru a kombinace je den, měsíc a rok jeho narození. Prý to má poznamenané. Otevřu šuplík stolu, přeházím věci dopředu a najdu časák s číslem 5 (musím ho prolistovat). Pravítkem se prohrabu v koši a vytáhnu noviny s číslem 24. Prohlédnu nástěnku. Nadzvednu fotku a najdu návod k trezoru – čísla se zadávají postupně nejprve doprava, pak doleva. Všimnu si papíru s čísly, poznámky 1167, kalendáře s dny 1278 a ročníku kalendáře 1925. Je čas věnovat se trezoru. Některé nasbírané poznámky jsou zbytečné, ale většina z nich je pomůckou k nalezení kódu (na lehkou obtížnost zbytečné poznámky vzít nejde). Den narození musí být jedině 24, protože měsíc může být pouze 5. Zbývá rok narození. Přeskládám čísla z kalendáře s ohledem na letošní rok (1925) a vznikne mi 1872 – jediný ročník, který může odpovídat věku Billyho. Mám tedy kombinaci 2451872 a tu zadám na číselníku. Pokud se několikrát po sobě zmýlím, automaticky si napovím, jak ke kodu dojít a to včetně všech potřebných úkonů – nalezení pravítka, poznámky z šuplíku, z koše a z nástěnky. Z trezoru vezmu zlatou cihlu a klíč. Otevřu klíčem zadní dveře, ale venku jsou další mafiáni, takže zalezu zpátky. Všimnu si okna. Odtlačím skříň a vylezu k oknu, ale je zavřené. Rozbiju sklo cihlou a zkusím uvolnit mříž, jenže akorát spadnu a dorazí mafiáni. Nevšimnou si mě, mříž zničí dynamitem, aby mě mohli pronásledovat a já můžu odejít.
Minihra – Akce 1 (Útěk)
Jsem v uličce a všude okolo jsou mafiáni. Je třeba se vyhýbat uličkám v nichž hlídají anebo je rychle probíhat. Nejprve přes bednu skočím za zábradlí a vpadnu do domu. Proběhnu domem na ulici a rychle zamířím vpravo. Po levici bude další ulice kde stojí bedna a sud. Proběhnu přes ně až do tmavé uličky. V rohu je výklenek a v něm BONUS (1/9) – Indián (1/3). Pokračuji ulicemi dál až na větší dvůr s mafiány, kde zahnu doprava a brzy doběhnu na dvorek s velkou bednou.
Bednu u hydrantu nasunu ke dveřím, to abych tu horní bednu natlačil pod zídku a mohl přelézt. Na druhém dvorku si všimnu lešení – jsou ti cihly které by šlo shodit. Posbírám kameny na dvorku – 10x kámen a pak s nimi začnu shazovat cihly. Je třeba dobře mířit na cihly a srazit je dolů, aby prkno spadlo. Pokud mi kameny dojdou, musím nasbírat další. Až prkno spadne, vyběhnu po něm nahoru. Podaří se mi skočit na vlak, ale praštím se a spadnu. Mafiánký boss Makaroni mě předá zkorumpovanému šerifovi Barnabymu.
Po dovyprávění mě Kerry pošle na záchodky ale sám tu chce zůstat, protože ho mají ráno pustit. Z kouta cely vezmu ulomenou nohu židle a vyjdu ven.
Kapitola 2 – Vězení
Kapitola 3 – Stoky
Vylezu v tovární hale. Trochu si projdu halu a zjistím, že vzadu jsou tři sklápěcí můstky a v blízkosti tři žlutočerné desky po jejichž zatížení se můstky sklopí. Snadno natlačím dvě opodál stojící bedny na první dvě desky, jenže třetí deska je až nahoře v patře. To bude trochu problém. Zajdu zpátky mezi krabice a si všimnu si, že tu jsou celkem čtyři posunovací bedny – dvě dole a dvě v patře. Vyberu některou z těch horních beden a za pomocí beden spodních, ji budu posunovat až k desce. Musím vždy vzít spodní bednu, vytvořit z ní most a přesunout přes ní horní bednu. Až zatížím všechny tři desky, mohu projít přes můstky. V prvních dveřích najdu kancelář. Rozsvítím si tu. V koši najdu plechovku fazolí, na stole u telefonu sirky a v šuplíku provázek. Zkusím zavolat telefonem kámošům, ale je hluchý. Prohlédnu skříň se zámkem – vložím k zámku fazole, připevním na ně provázek a zapálím ho sirkami. Dojde k explozi, která zámek urve. Ve skříni najdu rušičku. Je třeba rušičku odrušit, aby bylo možné zavolat telefonem. Cílem je na pravé stupnici dosáhnout stejné frekvence, rozsahu i posunu jako na té levé. Budu tedy postupně posunovat knoflíky a sledovat, zda šipka na stupnici začíná odpovídat té vedlejší. První čudlík ovládá frekvenci, druhý rozsah a třetí posun. Je tedy ideální je nastavovat od shora dolů. Až bude hotovo, zavolám telefonem Čendovi. Zajdu ještě do dsruhých dveří, kde jsou toalety. Prohlédnu skříňky a zjistím, že ta prostřední je zamčená. Vrátím se do haly a dveřmi vyjdu ven.
Venku už čeká Čenda s károu. Řekne mi, abych se převlékl a shodil bíbra. Zeptám se Čendy na nářadí a on mi půjčí páčidlo, které vezmu z kufru. Do pouště jít pěšky nemůžu, takže prohledám okolí. O roury leží opřená trubka a na hromadě bordelu je nočník. Všimnu si také ohniště (mohu ho zkusit zapálit sirkami, ale nevím proč). Zajdu zpátky na toalety (mohu zkusit skříňku vypáčit trubkou, ale chce to jiné nářadí). Pomocí páčidla skříňku otevřu a najdu nové oblečení. Po převlečení skříňku prohledám a najdu rezavou břitvu (můžu se zkusit oholit břitvou u umyvadla, ale je rezavá a nemám pěnu). Zajdu ven a do nočníku naberu vodu z chladiče rozbitého auta. Nočník s vodou položím na ohniště, to zapálím sirkami a do vroucí vody dám břitvu – získám čistou břitvu. Zajdu do umývárny (mohu se zkusit oholit břitvou, ale nemám pěnu). Prohlédnu znovu prostřední skříňku a najdu ještě pěnu na holení. Teď už se můžu břitvou u umyvadla oholit. Dorazí Čenda a vyrazíme autem.
Jsem už v Čendově káře a musím dojet do města. Není to nic těžkého. Buď to vezmu cestou vlevo, která je kratší anebo tou vpravo, která je delší. V každém případě dorazím do města.
Kapitola 5 – Snake City
Promluvím s Čendou, který mě pošle za Paďourem pro falešné doklady. Nahoru do pouště jít nemůžu, takže vyrazím dál ke schodům. V ulici potkám kámoše Marcella. Mrknu na popelnice, ale ta nalevo je tak smradlavá, že z ní nic nevytáhnu. Nejprve půjdu ulicí dál. Cestou minu zavřené muzeum a dojdu k mému bývalému kasínu. V rohu u kasína je BONUS (3/9) – Závodník (1/3). Opodál stojí chlápek se kterým hodím řeč – chystá se kasíno vykrást. Do kasína nemůžu a tak projdu dál a ocitnu se zase v uličce. Vstoupím do Kiddova baru. Uvnitř už je Kerry, který se vrátil z basy. Promluvím s barmanem, který mi řekne, že odešel z kasína. Promluvím s Paďourem u stolu, ale nářadíčko prý vyhodil do smrduté popelnice. Proklepnu ještě vousatého chlápka u piána, ale nemám bíbra a tak se nechce bavit. Bočními dveřmi projdu do kuchyně. Je tu lednice, ale kuchař mi nedovolí ji otevřít. Promluvím s ním a on mi řekne, že v lednici našel mrtvolu s pořádnými vousy. Skočím k barmanovi a vyžádám si nůžky, kterými pak ustříhnu vousy mrtvole v lednici. S bíbrem promluvím s pianistou. Pokud už jsem mluvil s Paďourem, řekne mi, že slyšel náš rozhovor a že smrad popelnice může přebít sprej od kuchaře. Zajdu tedy za kuchařem pro konvalinkový sprej. Venku sprej nastříkám do popelnice a vytáhnu Paďourovo nářadí. Nádobíčko dám Paďourovi, jenže chce ještě 500 babek. Přes kuchyni dojdu do bytu Kidda. Zeptám se ho na peníze a on mi nabídne práci. Nejprve ale musím spravit stroj v palírně. Ze skříňky vezmu drátky. Vyjdu ven na ulici a vejdu do protějšího baráku, kde je palírna. Dráty umístím na panel. Bude třeba všech 8 drátů připojit ke konektorům. Drátů jsou na ploše dvě řady, takže zleva doprava bude popis následující, přičemž variant řešení existuje i víc.
První drát na druhý konektor
Druhý drát na čtvrtý konektor
Třetí drát na první konektor
Čtvrtý drát na sedmý konektor
Pátý drát na šestý konektor
Šestý drát na pátý konektor
Sedmý drát na osmý konektor
Osmý drát na třetá konektor
Chlast je hotový a já s ním mám zajet na farmu.
Při cestě na farmu je důležité jet opatrně, aby se nevysypaly demižony. Pokud spadnou 3 (na lehkou obtížnost 5), musím jet znovu. Cesta na farmu je docela dlouhá a je třeba jet silnicí doprava, u mostu přeskočit na vedlejší silnici přes nájezd a poté stoupat do kopce. Následuje úsek cesty z kopce dolů a ve velké zatáčce už je farma vidět.
Z farmy nebudu chtít odejít, dokud vše nevyřídím. U stodoly vezmu pytel hnojiva a promluvím s farmářkou. Poděkuje za chlast a nabídne práci. Nejprve musím otestovat mušku.
Minihra – Střílení (Terče)
Mám 40s (na lehkou obtížnost 65s) na sestřelení všech terčů. Hází se bramborami, kterých mám nekonečno. Terče vylézají postupně a celkem jich je zhruba 15. Nemělo by to být nic těžkého, pouze je třeba pamatovat, že brambory letí po parabole a tak je třeba na vzdálené terče mířit výš.
Až bude hotovo, zaútočí šakali.
Minihra – Akce 3 (Šakali)
Je třeba postřílet útočící šakaly. Ti se objevují po skupinách a vrhájí se přednostně na krávy (nemohou je ale zabít) a tak se nemusím moc bát o život, pokud nevyprovokuji víc šakalů najednou. Na obranu mám bročku s 13 náboji ale za domkem jsou další bedna s municí (maximum je 30). Na lehkou obtížnost vydrží šakali mnohem méně.
Po boji mi farmářka zaplatí peníze – mám už pár drobných a vrátím se do města.
Zajdu za Kiddem, který mi dá peníze za provedený obchod – mám už hromadu drobných. Stále je to ale málo. Promluvím s Čendou, který mi nabídne závodění.
Minihra – Závody 1 (Trénink)
Jede se ve staré rachotině dvě velká kola. Průjezd checkpointem přidá čas navíc (na lehkou obtížnost je přidaného času více). Jedná se o poměrně snadný závod. Pokud ale prohraji, musím promluvit s Čendou a zkusit to znovu.
Po závodě promluvím s Čendou, který uzná mé kvality a začne závod o peníze.
Minihra – Závody 2 (Derby)
Druhý závod už je těžší. Jede se v Čendově rychlé káře na tři střední kola a trať je plná zničitelných překážek. Opět platí, že checkpointy přidávají čas (na lehkou obtížnost je přidaného času více). Navíc je ale třeba se vyhýbat překážkám a případně si zkracovat cestu přes některé zničitelné.
Po výhře promluvím s Čendou a dostanu peníze – mám už pár bankovek. Čenda mě pozve na výroční závod.
Minihra – Závody 3 (Traktory)
Třetí závod se jede na čas. První závodník má čas 241,3s a ten musím překonat. Jede se v pomalém traktoru na málem okruhu – celkem pět kol. Je dobré si cestu co nejvíce zkracovat, ale také je dobré nezajíždět nijak dobrý výsledek! Je to proto, že dosavadní vítěz můj čas později vždy překoná. V tuto chvíli mi zkrátka stačí zajet něco málo pod 241,3s.
Po výhře mi Čenda dá peníze – mám už balík peněz. Ale dorazí Kidd a řekne, že dosavadní vítěz Umberto Monza je najatý mafiány a že svůj čas zlepšil. Čenda nabídne, abych to zkusil znovu, ale nemá to smysl (pokaždé když bych vyhrál, Monza by zase zlepšil čas a závod by se stával těžší a těžší, což není žádoucí). Mám už dost peněz, takže zajdu do hospody a od Paďoura koupím falešné doklady. Vrátím se za Čendou, který mi řekne, že se po mě sháněl šaman Čumičiču.
Kapitola 6 – Záhrobí
Za šamanem jedu v dodávce. Podle rad Čendy se musím držet stále vpravo. Pokud zabočím jiným směrem (byť bych si pouze zkrátil cestu), tak hrozí, že budu muset vyrazit znovu. Až dorazím k šamanovi, mrknu se nejprve na dvorek vpravo, kde najdu ředidlo. Pak promluvím s šamenem. Stále opakuje jen Žhavé Léto, ale přemístí mě do záhrobí, abych se setkal se strejčkem.
Z koše vezmu lístek a pytel mrtváků. Promluvím s vrátným ale chce peníze za lístek (můžu mu zkusit dát pytel mrtváků, ale bere jen drobné). Ukážu mu nalezený lístek, pak si ho štípnu v automatu a projdu. Přes expozici vraždících předmětů dojdu až na úřad. Zajdu k prvnímu okénku zleva (můžu zkusit i ostatní, ale odkážou mě sem) a zjistím, že potřebují formulář. Ze stolu papíru vezmu žádost o návštěvu a ukážu ji v druhém okénku zleva. Pošlou mě pro žádost o podání žádosti. Ze stolu tedy vezmu žádost o podání žádosti a ukážu ji v třetím okénku zleva. Pošlou mě pro potvrzení. Ze stolu tedy vezmu potvrzení o podávání žádosti a ukážu ji u čtvrtého okénka zleva. Tam chtějí žádost o podávání formulářů. Ze stolu vezmu žádost o podávání formulářů a ukážu ji v patém okénku zleva. Tam ale chtějí formulář s žádostí o potvrzení… Tohle už nevydržím a rozhodnu se záhrobní byrokracii řešit jinak. Nabídnu u kteréhokoli okénka pytel mrtváků a za úplatek dostanu vyřízení ihned. Promluvím s Leopoldem, který mi řekne, že klíč k tomu jak zbohatnul má u sebe šaman a že mi to má dát.
Zpátky v reálném světě mi ale šaman řekne, že mapu prochlastal a masku dal Otci Brownovi. Vzápětí zaútočí mafiáni.
Minihra – Akce 3 (Jízda)
Během jízdy na korbě musím postřílet mafiány na motorkách. Chce to mířit přímo na mafiány. Není to tak snadné, neboť motorky jsou rychlé a tak se cíle pořád hýbou. Pokud jedou mafiáni dva, je dobré sejmout nejdříve řidiče, protože druhý mafián ne vždy dokáže převzít řízení. Na snadnou obtížnost vydrží mafiáni mnohem méně.
Až sejmu všechny, šaman mě zaveze do města. V baru mě ale přepadnou mafiáni.
Kapitola 7 – Kanalizace
Skončím uvězněný ve stokách, společně s mou krupiérkou Helenou. Abych se dostal z pout, musím sledovat linie šipek a pak je zopakovat na tlačítkách s otazníky. Nejprve se zobrazí 3 šipky, pak 4, potom 5 a nakonec jich bude z obou směrů 6. Pokud správně trefím všechny, jsem volný. Ze stěny naproti vezmu trombón. Skočím přes plošinu k ventlátorům. Bohužel se moc točí, takže je nejde sundat. Seskočím dolů. Osvobodím Helenu, která se do mě hned zamiluje. Z hromady seberu pádlo a pádlo a půjdu po schodech dolů. U kanálu je nepojízdné auto a v koutě kostra z níž vezmu gumovou rukavici. Vrátím se nahoru a všimnu si páky v koutě – pomocí rukavice ji sepnu. To zastaví ventilátory. Odtlačím bednu pod stupínky vpravo abych přes ni mohl vyskákat zase nahoru. Přeskočím k ventilátorům a vezmu z nich vrtuli a vrtuli. Zajdu k autu a připevním na něj obě pádla, oba ventilátory a trombon. Zbývá ho odtlačit na vodu, ale je moc těžké. Požádám Helenu o pomoc. Oba oslyšíme, jak se Makaroni domlouvá s mafiány, kteří se chystají napadnout farmu, Kidův bar a Čendův traktor. Společně s Helenou dostaneme auto do kanálu.
V kanále je mnoho výlezů kam mohu jít pěšky, ale ve většině z nich nic není. Autem doplavu do velkého zatopeného sálu (na první křižovatce doleva). Když odtud pojedu rovně, najdu mříž, která blokuje cestu dál. Vede tam i jiný tunel, ale ten je plný nepořádku. Projedu velkým sálem a u první suché odbočky nalevo zastavím. Chodba mě dovede do sálu se čtyřmi pákami (dá se sem dostat i druhou suchou odbočkou, ale cesta mezi sálem a autem by byla moc dlouhá, což by bylo osudné). Jakmile totiž zatáhnu za všechny čtyři páky, začne do sálu natékat voda. Musím rychle zpátky do auta, jinak se utopím! V autě nejprve projedu chodbou naproti té odkud jsem vyběhl – na konci je BONUS (4/9) – Mafián (2/3). Potom se vrátím do zatopeného sálu a protože se hladina zvedla, projedu přes harámpádí a obejdu tak mříž. Tunel vede do dalšího velkého sálu, kde druhá odbočka vpravo ústí konečně ven.
Kapitola 8 – Snake City – noc
Od této kapitoly je možné využívat k přesunu mezi lokacemi mapu. Cestuje se buď opuštěním lokace anebo použitím auta.
Snake City
Sice jsme venku z kanálů, ale je třeba zastavit mafiány. Vrátíme se do města, když už je noc. Čenda řekne, že traktor zvládne opravit, takže to je v pohodě. U baru najdu Kidda a jeho lidi, kteří mafiány odrazili, takže i tohle je v pohodě. Zbývá farma.
Farma
Minihra – Akce 4 (Farma)
Je nutné postřílet 12 mafiánů, co zaútočili na farmu. Na obranu mám opět bročku a za barákem leží munice, stejně jako při střílení kojotů. Navíc je ale vedle munice lékárna.
Až mafiáni padnou, útok je odražen a s Helenou se rozhodneme pátrat po předmětech od strejce.
Kapitola 9 – Kostel
Snake City
Zajdu do baru a zeptám se Keryho na mapu. Svrbí ho však blecha. Zeptám se teda jeho bráchy venku a ten mi řekne, že mapu od Čumičiča hodili do řeky. Připravím člun ze stok a vydáme se tam.
Minihra – Akce 5 (Řeka)
Je třeba projet řekou přes vyznačené checkpointy až na její konec. Cestou nehrozí žádné přímé nebezpečí, ale nesmím vůz zničit narážením do skal. Během jízdy najdu zhruba u třetího checkpointu BONUS (5/9) – Závodník (2/3). Až dojedeme na konec, Kerry vyloví mapu. Nyní je třeba se ještě vrátit ale tentokrát bez checkpointů, takže to bude snazší. Pokud jsem Bonus ještě nenašel, při zpáteční cestě je krásně vidět.
Zpátky ve městě mi Kerry řekne, že Otec Brown se tu už dlouho neukázal. Vyrazím za ním do kostela.
Kostel
Zeptám se Heleny na radu kudy do kostela – prý mám zkusit otevřít dveře. Zkusím to, ale všechny troje dveře jsou zamčené. Dvakrát zkusím zabrat za dveře pod lešením, načež z lešení spadne sekera (mohu zkusit sekerou prosekat hlavní dveře nebo dveře u lešení, ale jsou moc pevné). Sekerou rozsekám malé boční dveře a jsem uvnitř. Vylezu na půdu, kde je hromada věcí. Ze všech beden a hromádek knih sesbírám 10x střep. Nahoře u kříže najdu k smrti umodleného Browna a také zvláštní desku. Pokud mám všech deset střepů rozložím je u desky a začnu skládat. Je to klasická skládačka, ale zpočátku může být těžké přijít na to, jak začít. Je třeby využít kulatého výstupku a začít skládat směrem od něj (dílky s výřezem pro výstupek). Pak už nebude těžké doskládat zbytek. Otevřu schránku a najdu v klíč od muzea a dopis, že maska byla uložena v muzeu a že jí Brown může kdykoli navštívit. Hned se s Helenou vydáme tam.
Snake City
Klíčem odemknu muzeum. Uvnitř mě ale přepadne hlídkující babka.
Minihra – Bitka
S babkou se bojuje na dvě vítězství. Bojovat lze pouze dvěma útoky + dvěma útoky při výskoku. V zásadě je nejlepší udržet babku pod stálým tlakem, takže po každé ráně se k ní přiblížit a jakmile vstane, udeřit ji znovu. Na lehkou obtížnost vydržím podstatně víc než babka. Po boji babka zjistí, že jsem Johnny Majer a dovolí mi masku vzít. Zajdu pro ni k vitríně, ale bude třeba překonat bezpečnostní systém. Po stisknutí tlačítka nahoře začne pružina shazovat čtyři barevné kuličky, které je třeba dostat do stejně barevných otvorů. K tomu slouží možnost otáčet trojuhelníky a tím upravovat dráhu pro kuličky. Není ale možné drráhu připravit pro všechny kuličky – je třeba ji měnit během shazování kuliček. Postačí si nejprve promyslet, které trojúhelníky otáčet a potom už jen rychle upravovat cestu. Po získání masky se s Kiddem v baru poradíme co dál. Na mapě uvidím přes masku vyznačený hřbitov a Čumičiču mě varuje před nemrtvými, které omylem vyvolal.
Kapitola 10 – Neverland
Čenda mě doveze k dolům a dál musím jet sám. Vjedu do dolů. Na křižovatce pojedu rovně (levá cesta je slepá). Přejedu podél útesu, přeskočím do tunelu a pojedu dál. Narazím na velkou lávku, přes kterou musím v rychlosti přeskočit. Hned za lávkou je před vchodem do tunelu BONUS (6/9) – Závodník (3/3). Vjedu do tunelu a nyní už je cesta jasná až ke hřbitovu.
Minihra – Akce 6 (Zombie Rail)
Tahle přestřelka se od ostatních liší v tom, že se automaticky pohybuji a stačí jen střílet na cíle. Mám pušku na 6 nábojů, přičemž musím vždy nabíjet. Krom zombíků se v okolí vyskytují i lékárny, které seberu střelbou. Vzhledm k tomu, že zombíci vydrží hodně (4 rány) a sápou se obvykle ve skupinách, je důležité střílet velice rychle a to vždy nejbližší zombíky. Na lehčí obtížnost mám mnohem více HP.
Když to zvládnu, najdu tajemný hrob a prokopu se do Neverlandu.
V Neverlandu dojdu na centrální plošinu, kde je divná holčička a blikající čtverce na podlaze. Na pár čtverců stoupnu, dokud mi holčička neřekne, že je to marné. Znovu zkusím po čtvercích šlapat až mi řekne, že smysl kostek zná robot a rozhodne se mi pomoci, když jí přinesu Barnabyho medvídka, kterého vyčarovala. Zajdu pro medvídka. Cesta zpátky se ale zdá být neschůdná. Strčím do sloupu s deskou, který se převáží a vytvoří most. Tak se vrátím zpátky, předám prasečí holce medvěda a ona mi aktivuje bránu vedoucí k robotovi.
Minihra – Koule
Nalepený na kouli se musím dostat přes překážkovou dráhu. Nebude to snadné, jelikož koule je těžkopádne a špatně se s ní manilupuje. Je třeba udržovat určitou střední rychlost, při které je koule nejlépe pohyblivá. V cestě je několik záchytných bodů (na lehkou obtížnost jich je mnohem víc), kterými když projedu, vrátím se v případě pádu na ně. Hned za druhým záchytným bodem se cesta větví. Vydám se nejprve doleva (z pohledu nahoru), kde je na konci BONUS (7/9) – Mafián (3/3). Pak se vrátím a dojedu zbytek dráhy.
Dorazím až k robotovi, který pomohl strejci zbohatnout. Poradí mi, že abych získal zpátky kasíno, musím vyhrát závod traktorů a mám mluvit s Čendou před pátou.
Kapitola 11 – Závody
Snake City
Jsem zpátky ve městě. Zeptám se Čendy na čas ale pošle mě ke Kiddovi. Zajdu za ním a on mi řekne, že je tři čtvrtě na pět. Promluvím ještě s Helenou, ale nic nepotřebuje. Zaběhnu za Čendou a podle jeho příkazu spustím přes kladku traktor. Málem Čendu zaválí a já si vzpomenu na fazole PUF PUF. Čenda mě pro ně pošle na farmu.
Farma
Od farmářky dostanu fazole a nyní je třeba je v pořádku dovézt do města. Stejně jako s alkoholem nesmím dopustit, aby bedny spadly – vybuchnou, což může převrátit celý náklaďák. Vezmu to doprava, kde projedu do horní části města. Na chodníku téměř na konci ulice je BONUS (8/9) – Mafián (1/3). Vyjedu z města a přes oblouk se vrátím zpátky do nižší části k Čendovi. Čenda s Kiddem uvaří palivo z fazolí a mě čeká závod.
Minihra – Závod 4 (Traktory)
Umberto Monza, má lepší čas než posledně, respektive má lepší čas než byl můj dosavadní nejlepší. Pokud jsem závod předtím zkoušel vícekrát a stále se vylepšoval, bude těžší zvítězit, neboť čím lepší byl předchozí výsledek, tím je limit, který musím překonat nižší. Traktor ale díky fazolím jede mnohem rychleji. Opět platí, že je dobré si cestu co nejvíce zkracovat a to včetně využití můstku kousek před startem.
Po vítězství vyhraju celou soutěž, ale šerif Barnaby s Makaronem chytí Helenu.
Kapitola 12 – Pískovna
Pískovna
Pronásleduji mafiány do pískovny. Zkusím otevřít vrata ale jsou zamčená. Vrátím se do města.
Snake City
Můžu si všimnout, že Čenda je pryč a dveře do kuchyně v baru jsou zamčené. Zajdu za lupičem před kasínem a požádám ho o nálož. Potřebuje na to trubku, hnojivo, ředidlo a mýdlo. Skočím za barmanem a zeptám se na mýdlo – pošle mě ke kostelu, kam Kerry mýdlo hodil.
Kostel
Propátrám živý plot za kostelem až najdu mýdlo (můžu zkusit dát mýdlo Kerrymu, ale pošle mě do háje). Vrátím se do města.
Snake City
Zajdu za lupičem. Měl bych mít všechny ingredience ale pokud ne, je nejvyšší čas je sesbírat (trubka u továrny, hnojivo u farmy, ředidlo u šamanova domu a mýdlo u kostela). Předám věci lupičovi a dostanu nálož. S ní se vydám do pískovny.
Pískovna
Připevním nálož na vrata a po explozi vniknu dovnitř.
Minihra – Akce 7 (Pískovna)
Poslední přestřelka. Mafiánů je v pískovně jen 6, ale je nutné využívat baráky a jiné překážky ke krytí. V kanále můžu najít munici a lékárnu. Na lehčí obtížnost vydrží mafiáni mnohem méně.
Po boji si prohlédnu okolí. Roury, komíny a další otvory tvoří navzájem propojenou síť. Já se potřebuji dostat až na střechu hlavní haly a skočit do malé tmavé roury, která tu je.
Minihra – Skákačka
V 2D rovině bude nutné překonat řadu překážek. Lze akorát skákat a běhat, ale to bude stačit. Na většinu překážek (buchary, pily, plameny) postačí správné načasování a proběhnutí. Jiné překážky (propasti, válce) je nutné přeskočit. Jednotlivé úseky jsou od sebe odděleny známými rourami. Zhruba po proskočení čtvrté roury uvidím, že cesta vede oběma směry – půjdu nejprve dozadu a na konci slepé cesty najdu BONUS (9/9) – Indián (3/3). Na konci celé cesty narazím na mafiány.
Makaroni vezme Helenu a nařídí svým poskokům Rockovi a Softovi mě vyřídit.
Minihra – Akce 8 (Vozíky)
Během jízdy na vozíku je třeba sestřelit oba mafiány, přičemž dráha se neustále opakuje, takže není třeba spěchat. Na dráze je ale několik překážek, před kterými je třeba se skrčit, jinak mě sejmou. Mafiány vydrží docela dost, takže to nebude snadné. Na lehčí obtížnost vydrží mafiáni méně, ale stále víc než řadoví mafiáni. Po jejich likvidaci doženu samotného Makaroniho. Opět se jezdí v kruhu, ale snažit se Makaroniho zastřelit je zbytečné. Je třeba trefit vyhýbku, která je vpravo kousek po začátku jízdy. To otočí koleje a Makaroni spadne. Makaroniho nakonec vyřídí přátelé a ještě se jim podaří objevit zlato, diamanty i ropu, všechno hezky v jednom. A to je konec.