Painkiller 2 – Battle out of Hell

Battle out of Hell je spíš než samostatným pokračováním pouhým datadiskem k prvnímu dílu. Prakticky vzato se ale jedná o samostatně spustitelnou hru, stejně jako všechna následující pokračování. V poměru k obsahu je BooH sice dražší i kratší, ale stejně kvalitní jako Painkiller.

Narozdíl od původní hry BooH doznal menších grafických úprav, které zahrnují například efekty mlhy, či sálajícího tepla. Engine Painkillera sice není nijak přelomový, ale určité rezervy v sobě stále má a hlavně působí nadčasově.

Zbraně se vrátily z původního Painkillera, ale přibyly dvě nové (mající celkem 5 nových funkcí). Jsou zde samozřejmě noví nepřátelé, kterých jsou desítky a co je zvláštní – nesetkáte se s žádným monstrem, kterého byste již znali z předchozího dílu, takže všichni nepřátelé na které narazíte jsou zcela noví a neznámí. Vzhledem k tomu, že jich je na čtyři desítky, je to docela síla. Hoši stojící za původním Painkillerem se zkrátka vytáhli. Kromě toho, přestože není hra dělena do kapitol, se potkáte se dvěma bossy, se kterými vás opět čekají zajímavé a velkolepé bitvy.

Nových karet je stejně jako úrovní – tedy 10, přičemž 5 z nich je zlatých a 5 stříbrných. Obecně se dá říci, že jsou karty mnohem účinnější, ale je také těžší je získat. Obtížnost se vůbec zvedla. A stejně jako u základu, potřebujete určitý počet karet (9), abyste si mohli zahrát nejtěžší Trauma obtížnost. Znovuhratelnost je tedy i tentokrát na místě.

Úrovní je, jak už jsem zmínil 10 (+ jedna bonusová), což je méně než polovina prvního dílu, ale BooH je koncipován jako datadisk, tudíž je jeho kratší velikost i délka pochopitelná a vcelku rozumná. Nakonec myslím, že délka hry není zdaleka tak podstatná jako její náplň. A ta se tady vyvedla na výbornou, neboť úrovně oživují nové nápady jako třeba smrtící pasti, absence baterky v první úrovni nebo jízda na horské dráze či důlním vozíku. Jedna úroveň je na první dvě obtížnosti uzamčena, což tedy vyžaduje hraní minimálně na třetí obtížnost, chcete-li si projít celou hrou. Všechny úrovně jsou propracované a velice zajímavé – kvalitou se hravě vyrovnají těm z původní hry. Podíváte se na různá místa z různých historických období, jako například do Kolosea, Leningradu, Zábavního parku a dalších. Nebudou chybět ani typicky velké arény pro boj s bossy.

Battle out of Hell je tedy velice vydařeným dílem, který v některých faktorech dokonce převyšuje původní Painkiller. Komu se původní hra líbila, neměl by váhat s pořízením tohoto pokračování. Ještě zbývá dodat, že Painkiller i Battle out of Hell byly později prodávany dohromady v tzv. Black Edition. Nicméně samostatná krabicová verze BooH existuje a pokud se zaměříte na bazary a výprodeje, možná ji ještě seženete.

Hodnocení – 85%
Délka – cca 5h


 

Návod

Herní mechanismy

1. Karty

Ani v BooH nechybí systém karet, nakonec ten nechybí v žádném Painkillerovi. BooH vyniká tím, že v něm jsou dostupné všechny karty z původního PK až na kartu Boží zásah (což je logické). Pokud máte BooH jako součást původního PK, například v rámci tzv. Black Edition, potom se vám do hry přenesou i všechny získané zlaťáky z PK.

 

2. Explozivní sudy

Plynové nádrže
– Dlouhé modré nádrže jsou specifickým explozivním předmětem, který bývá nadále k vidění i v některých dalších dílech série (hlavně v Resurrection). V rámci BooH se vyskytují především v Laboratoři. Tyto předměty jsou zajímavé tím, že po zásahu hned neexplodují, ale začne jim skrze prostřelený otvor unikat plyn. Tlak způsobí, že se bude nádrž velkou rychlostí pohybovat po místnosti, narážet do stěn a létat, načež konečně vybuchne. Spíše než prostředek ke zničení nepřátel, je taková nádrž rizikem ztráty spousty zdraví.

 

3. Powermad

I pro BooH fanoušci vytvořili Powermad na redukci bugů a úpravu statistik, stejně jako na množství cheatů s nimiž můžete třeba zpřístupnit bonusovou úroveň bez hraní na Traumu. Jelikož je úprava BooH vlastně součástí Powermadu pro původní Painkiller, jedná se o totožný soubor. Pokud již Powermad máte z rubriky Painkiller, netřeba stahovat tento.

Powermad-Painkiller

 

4. Odemčení úrovní

Pentagon není dostupný na první dvě obtížnosti. Chcete si jej zahrát, ale nezvládáte Noční můru? Tato utilitka vám to umožní! Jediné, co potřebujete je v adresáři hry vyhledat složku Data-Lscripts a zde vytvořit novou složku s názvem „HUD“ (bez uvozovek). Do této složky tento soubor po rozbalení vložte.

Levels

 

5. Démonická lebka

Démonická lebka se objevuje i v BooH. Vlastnosti zbraní se opět změní k lepšímu a to i u nových kusů, takže například samopal bude střílet nepřetržitě, plamen pokryje větší plochu, kuličky se nebudou odrážet od stěn, ale hned vybuchnou atd.
Bohužel počet úrovní s lebkou je pouhých 3!

 

6. Obtížnosti

I BooH nabízí celkem čtyři úrovně obtížnosti, přičemž každá má svá specifika.

Snění
Nejsnazší obtížnost obsahuje 9 úrovní
– Není možné získávat karty.
– Nepřátelé způsobují velmi mále škody
– Každý průchod checkpointem vyléčí na maximální hodnotu.
– Nepřátelé (včetně bossů) mají jen 75% zdraví.
Obecně se tato obtížnost vyplatí jen pro absolutní nováčky FPS stříleček.

Nespavost
Klasická obtížnost nabízí taktéž 9 úrovní
– Již je možné získávat karty.
– Nepřátelé způsobují běžná zranění
– Stále dochází k automatickému léčení na checkpointech.
Obtížnost vhodná pro průměrné hráče stříleček.

Noční můra
Vyšší obtížnost nabízí všech 10 úrovní.
– Nepřátelé způsobují ještě větší škody
– Checkpointy již neléčí, což výrazně zvedá užitečnost léčiva
– Každá muniční bedna obsahuje jen polovinu munice
Obtížnost pro zkušené hráče, která nabídne mnoho náročných situaci.

Trauma
Nejtěžší obtížnost hry nabízí 10 úrovní + jednu bonusovou
– Je zpočátku uzamčena a zpřístupní se za zisk 9 karet.
– Nepřátelé způsobují extrémně vysoké škody.
– Není možné jakkoli uložit hru (automaticky se ukládá na checkpointech).
– Po nepřátelích nezůstávají žádné duše (některé úkoly nejdou splnit a pár karet je k ničemu).
Obtížnost pro opravdové hardcore hráče.

 

7. Jak dokončit hru na 100%

BooH má jen jednu verzi zakončení příběhu, ale mění se přístupnost bonusové úrovně.
– Klasický závěr bez bonusové úrovně se přehraje po dohrání hry na obtížnosti 1-3
– Klasický závěr + bonusová úroveň se přehraje po dohrání hry na Traumu.
Jediné, co můžete hrou na Traumu získat je ona bonusová úroveň… a taky dobrý pocit z toho, že jste i BooH zdolali na 100% Ovšem Trauma je zpočátku nedostupná, takže si budete muset celou hrou projít minimálně dvakrát. Tady je postup, jak co nejrychleji dohrát hru na 100%.
1. Hrát Noční můru a získat všech 10 dostupných karet
1a. Pokud je pro vás Noční můra příliš složitá, sáhněte po Nespavosti a získejte všech 9 dostupných karet. Úroveň Pentagon bude uzamčená, ale můžete ji zvládnout až později během hraní Traumy a doplnit sbírku poslední kartou. Nebo můžete po odehrání Nespavosti začít Noční můru a dokončit Pentagon snáz. Volba je na vás.
2. Spustit obtížnost Trauma a dokončit hru (případně vyhrát kartu v úrovni Pentagon)
3. Dokončit bonusovou úroveň.
Gratuluji, nyní máte Battle out of Hell dohraný na 100% !!

 


 

Přehled úrovní

BooH

Celý BooH se skládá z jediné kapitoly, přestože nabízí hned dvě úrovně s bossy. Trochu se nabízí otázka, zda neměl být původně Pentagon prohozen s Mrtvým městem, díky čemuž by série úrovní s pavouky končila pavoučím bossem a jestli tedy neměly být kapitoly dvě, vždy po pěti úrovních. Těžko říct. Každopádně obtížnost úrovní jde výš než u základní hry a to nejen po stránce boje, jelikož prostředí je mnohdy velice nebezpečné.

 

1. Sirotčinec

Velice povedená úroveň na začátek. Ani BooH nechybí ponurá temná atmosféra. Budova sirotčince je ukryta v bažinách a zahalena hustou mlhou. Ke vchodu vede cesta po dřevěných schodech. V sirotčinci jsou samozřejmě postele pro děti, dále velká knihovna, pokoje s hračkami, učebna, kuchyně a také je tu ze sklepa cesta do hrobky. Vnitřek budovy je ponořen do tmy. Zvláštností úrovně je absence baterky – máte pouze jakousi lampu, která osvětluje bezprostřední okolí.
Pozorní hráči si jistě všimnou, že budova samotná je uzavřená. Oproti podobně stylizovanému Blázinci z původní hry nepůsobí interiéry Sirotčince jako by byly skutečně zasazené do budovy viděné zvenku – dovnitř vede jen teleport a nejsou tu žádná okna přes která by bylo vidět okolí. Tahle skutečnost může kazit celkový dojem.

Nepřátelé – 73
Tajné oblasti – 2
Herní doba – 25:00

Samopal / Plamenomet

1. Funkce: Střelba dávky ze samopalu. Jedna dávka – osm nábojů.
2. Funkce: Vypustí nepřetržitý plamen s omezeným dosahem. Zasažení nepřátelé chvíli hoří a jsou zraňováni.
3. Funkce: Při používání plamenometu výstřel ze samopalu – dojde k vystřelení nádrže s palivem na velmi omezenou vzdálenost. Nádrž po nějaké době vybuchne (je možné nádržku odpálit i zásahem). Výbuch je velký a zničující.
– Patrně nejužitěčnější zbraň vhodná do různých situací. Samopal je velice účinný a díky přesnosti také vhodný proti vzdáleným cílům. Nevýhodou je střelba po krátkých dávkách ale mezera mezi nimi není zase tak velká. Plamenomet je pak ideální jednak proti velkým skupinám nepřátel, a také proti rychlým protivníkům. Zapálení nepřátelé jsou zraňováni a navíc jsou dobře vidět. Omezený dosah plamenometu ho dělá zbraní vhodnou především do interiérů. Výstřel nádrže si dokáže poradit i s obrovskými skupinami nepřátel. Vystřelená nádrž však nevybuchne hned ale až po rozstřelení (nebo po určité době). Z toho důvodu je dobré mít na paměti, že vystřelovat nádrž do míst, odkud ji nebude možné snadno odpálit je nevhodné. Jak výbuch nádrže, tak i samotný plamen může způsobit vážná zranění i vám a proto je nutné dávat pozor.
Samopal je účinnější než kulomet, ale nemá takovou kadenci.
– Oheň je proti skupině mnohdy užitečnější než raketa – můžete zapálit spoustu cílu i když stojí v zákrytu za jinými. Stejně tak dokáže plamen ‚obcházet‘ rohy zdí a překážky
– Vystřelení nádrže spotřebuje spoustu napalmu avšak pokud vidíte blížící se hordu nepřátel, nechte jim na zemi překvapení a jakmile se přiblíží, rozstřelte ho – pamatujte, že nádrž je možné odpálit střelbou i z jiných zbraní.
– Jeptiška je zranitelná pouze plamenem (hodně lidí má v Sirotčinci problémy…)
– Plamen může být proti létajícím protivníkům lepší než elektro, protože zasáhne velkou oblast a zraňuje nepřítele ještě pár sekud poté.
– Přestože je zbraň dostupná už v závěru Sirotčince, munice do ní se začne objevovat až zhruba od poloviny Laboratoře. Nicméně i tak se dá zbraň používat, jelikož v bednách smíšené munice je vždy trochu nábojů.
– Munice 250 / 500

Zlý chlapec (150 / 100 HP)
Poměrně nebezpečný protivník. V ruce má nůž, kterým vás může bodat a je také docela rychlý. Pokud ho dostatečně zraníte, promění se v mrtvé tělo a až po dalších zásazích konečně chcípne. Dobré je ho zmrazit a rostřelit, čímž se většinou předejde fázi zrodu mrtvého těla.
– Mrtvé tělo není nepřítel, který se započítává do statistik. Jde o tělo zlého chlapce s hlubokou ranou, která ho rozdělila téměř na dvě půlky. Může po vás skočit a podrápat vás.
Zbraň: Brokovnice, Zmrazovač

Zlá dívka (150 HP)
Malá holka, která se dokáže během chvilky zapálit a následně vás popálit plamenem. Potom se však musí zapálit znovu, jinak vám nemůže ublížit. Naštěstí je dobře vidět když hoří. Ale pokud již hoří, není možné ji zmrazit.
Vhodná zbraň – Brokovnice

Pinocchio (150 HP)
Zpoloviny dřevěná loutka a zpoloviny kostra. Jen tak leží, ale pokud po ní vystřelíte vstane a půjde po vás. Umí pouze natáhnout nos a bodnout vás s ním, takže stačí si držet odstup.
Vhodná zbraň – Brokovnice

Dítě v pytli (120 HP)
Malé dítě zabalené do pytle. Těžko se trefuje. Pokud se moc přiblíží, vybuchne a vážně vás poškodí. Není možné jej zmrazit.
Vhodná zbraň – Brokovnice, Granátomet

Létací jeptiška (135 HP)
– Duch jeptišky strašící v sirotčinci. Je nezranitelná všemi zbraněmi krom plamenometu. Dokáže vystřelovat ohnivé koule, které si vás sami najdou, takže s jeptiškou musíte skoncovat co nejdříve. Bohužel, dokud nezískáte plamenomet, nezbývá vám, než se jeptišce vyhýbat a ideálně si od ní držet co největší odstup.
Vhodná zbraň – Plamenomet

Kazatel (600 / 800 HP)
– Velmi mocný a vemli komplexně navržený protivník. Je to tlusťoch s velkou sekerou a právě s tou vás může seknout. Na zádech nese své utrhané nohy. Může telekinezí zvedat velké předměty a házet je po vás. Je nesmrtelný pokud se v jeho okolí pohybují další nepřátelé. Musíte tedy všechny ostatní zabít a on vysaje jejich duše. Nyní už je zranitelný, ale vydrží opravdu hodně.
– Pokud ho dostatečně poraníte, hodí po vás svou sekeru takže včas uhněte. Potom se jakoby nafoukne, vznese a pokusí se do vás narazit. Můžete mu zkusit uhnout, ale je lepší ho rychle sestřelit. Kazatel je opravdu mocný protivník s řadou schopností, takže je třeba na něj dávat pozor.
– V úrovni 5 (Mrtvé město) se vyskytuje jiný druh Kazatele, který je o něco odolnější. Jinak má stejné schopnosti.

Vhodná zbraň – Raketomet, Kulomet

Modifikátor zbraně

Zapne modifikátor zbraně, což znamená menší vylepšení pro jednotlivé zbraně
– Dobrá karta, která vylepší zbraně stejně jako démonická lebka, kterou v některých úrovních najdete. Vylepšení zbraní je různé a znamená například rychlejší střelbu kulometu, delší dráhu hvězdic, granáty s napalmem, rychlejší střelba brokovnicí,… Obecně je nejlepší v těžkých situacích proti silným nepřátelům.
Úkol – Dokončit úroveň bez zranění (zahrnuje i zranění způsobené prostředím)
– Úkoly v BooH jsou mnohem náročnější než u původní hry. A to i pro zisk karet, které nepatří mezi špici. Vyhnout se zraněním je opravdu extrémní úloha, tím spíše ve stísněných prostorech sirotčince. Klíčem je rozhodně Zmrazovač ale i tak – čeká vás hodně drsný začátek. Holt rychlá prověrka toho, jak moc velký hardcore hráč Painkillera jste
Cena – 100


 

2. Bláznivý park

Zábavní park tak trochu jinak. Místo běžných atrakcí jsou zde kolotoče na elektrických křeslech, jízda na dřevěných konících při sekání kotoučové pily, bazén s kyselinou a další „atrakce.“ Celým parkem vede horská dráha, na které se dokonce projedete. V celé sérii je to vůbec poprvé, co je hráč upoután na pohybující se vozítko a pouze střílí nepřátele okolo.

Nepřátelé – 144
Tajné oblasti – 4
Herní doba – 25:00

Klaun (90 HP)
– Šašek schopný vrhat výbušné kuličky. Ty vybuchnou po nárazu do vás nebo do překážky. Vzhledem k tomu, že kuliček hází hodně, není snadné se jim vyhnout. Zblízka vás může praštit.
Vhodná zbraň – Kolíkovač

Krusty (90 HP)
– Loutka na provázcích schopná sekat vás svým nožem. Horší ale je, když z tlamy vyšlehne plamen a ihned poté ještě vystřelí ohnivou kouli.
– Druhá verze oživlé loutky je schopná létat. Vznaší se kus nad zemí, ale může vylétnout i trochu výš. Dokáže vás spalovat plamenem a šlehat ohnivé koule. Těžko se trefuje takže je lepší zbraň s velkým rozptylem.
Vhodná zbraň – Brokovnice, Kolíkovač

Corn (90 HP)
– Je podobný člověku, ale má na těle nabobtnalé výstupky jako popcorn. Umí vyhazovat nebezpečné kuličky ze kterých se ještě chvíli po dopadu vznáší červený plyn. Když se k plynu přiblížíte, začne vás na chvíli zraňovat. Tento plyn vylétne i z mrtvého Kukuřičákova těla.
Vhodná zbraň – Kolíkovač 

Magická zbraň

Zbraně nespotřebovávají munici
– Vyplatí se převážně pro zbraně, které rychle spotřebovávají munici nebo je jí málo (Elektro, Plamenomet).
Úkol – Zabít maximálně 88 nepřátel
– Málokdy je úkol tak komplexní jako zde. To, co se tváří jednoduše má hned tří základní podmínky. Můžete nad nimi dumat, ale poradím vám. Za prvé – než půjdete na dráhu, z tajné oblasti si vyzvedněte zlaté brnění. Za druhé – udržujte si co nejvíce zdraví. A za třetí – během jízdy na dráze nikoho nezabijte. Pouze si užijte jízdu, sledujte své snižující se zdraví a doufejte, že dojede živí.
Cena – 300


 

3. Laboratoř

Laboratoř vypadá zvenku jen jako nějaké skladiště, ale uvnitř se nachází moderní vybavení. Uvnitř je také cesta do kanalizace. Úroveň se vyznačuje prostornými, leč poněkud prázdnými místnostmi.
V této úrovni se poprvé (mimo tajné oblasti) objevuje velká zelenočervená duše. Též se tu nachází prvné démonická lebka.

Nepřátelé – 173
Tajné oblasti – 3
Herní doba – 25:00

Kůlomet / Kuličkomet

1. Funkce: Vystřelí pět téměř současně letících kůlů. Ty letí po přímce. Vzdálenost mezi jednotlivými kůly je poměrně malá.
2. Funkce: Vystřelí deset červeně svítících kuliček. Ty se odrážejí od země a překážek. Výbuch kuliček nastane po nějaké době nebo když narazí do nepřítele.
3. Funkce: Možnost zaměření pomocí optiky. Je možné zoomovat.
Zbraň, která je ekvivalentem ostřelovací pušky. Vystřelené kůly jsou neuvěřitelně účinné, ale pro ještě lepší používání je dobré vědět jaká je mezi nimi vzdálenost. Do úzkých děr, či okének obvykle neproletí všechny kůly ale i jeden jediný způsobuje vážné škody. Mezi vystřelenými kůly je určitá časová prodleva, kterou je dobré brát v úvahu. Koule se dají připodobnit granátometu, ale s určitými odlišnostmi. Vystřelené koule poskakují po zemi vpřed a s každým dalším odrazem se sníží jejich maximální výška doskoku. Vzhledem k počáteční velké výšce se dá snadno přestřelit překážka, či nepřítel. Koule se však porůznu odraží od nerovností terénu, či překážek a můžou tak být smrtící i pro vás. Naštěstí červeně blikají, takže je nepřehlédnete, ale i tak je lepší střílet v prostorách, kdy nehrozí odražení koulí zpátky k vám – čili tam, kde není členitý terén. Možnost pohledu přes optiku a následné přiblížení je skvělé pro přesnou střelbu na extrémně vzdálené protivníky. V Laboratoři nebo Kamenolomu je to zbraň číslo jedna.
– Může se zdát, že tato zbraň zcela nahradí kolíkovač, ale není to pravda – jediný kolík není tak účinný a kuličky jsou ve stísněných prostorách smrtící i vám, zatímco granát je „takřka“ neškodný.
– Nezapomeňte, že optika má zoom.
– S kuličkami buďte velmi opatrní – do stísněných prostor se nehodí a do členitého terénu taktéž ne. V otevřeném prostranství jsou však ideální.
– Munice 250 / 250

Laboratorní komando (135 HP)
Chlápek v brnění, který má místo hlavy velkou kulatou baňku s tekutinou. V rukou má dvě pistole se kterými dokáže rychle a přesně střílet i na velkou dálku. Může také házet granáty.
Vhodná zbraň – Kůlomet, Kolíkovač

Sestřička (129 HP)
Zdravotní sestra, která nese v ruce velkou injekci. S tou vás může zblízka píchnout. Nejlepší je držet se od ní dál, což není zase tak těžké, protože je pomalá.
– V Overdose v úrovni Výtržnost se vyskytuje jiná vereze Sestřičky, která má černé oblečení. Vlastnosti má ale totožné.
Vhodná zbraň – Samopal

Doktor (200 HP)
– Chlap v bílém plášti a roztrhaným břichem, ze kterého lezou vnitřnosti. V rukou má velké kleště, kterými vás může praštit, ale daleko nebezpečnější je lahvička s plynem, který nese. Pokud se napije, po chvilce na vás z jeho břicha vyletí tento otravný plyn.
Vhodná zbraň – Samopal

MutaNemo (1999 HP)
– Velice odolná ryba schopná plavat velkou rychlostí. Těžko se zasahuje, protože je docela malá a zčásti pod vodou. Může vás jenom kousat ale i to stačí, protože jí jen tak nezabijete. Jde o jednoho z nejodolnějších protivníků vůbec.
Vhodná zbraň – Plamenomet

Panzerdémon (100 / 1000 / 2500 / 2800 / 12000 HP)
– Tak tohle je skutečně hrozivý nepřítel. Veliký pavouk s tělem obaleným pancířem. Jediné zranitelné místo je jeho hlava. Dokáže se zvednout na zadní a následně dopadnout na zem takovou silou, že vás vymrští trochu do vzduchu. Je třeba těsně před jeho dopadem vyskočit a být ve vzduchu když spadne na zem – tím se vyhnete zranění. Horší je jeho zmrazující dech. Ten má poměrně velký dosah a nejenom, že vás zraní, ale také hodně zbrzdí. Poslední útok je vystřelení dvou velkých ohnivých střel. Před těmi je důležité uhnout protože jsou skutečně nebezpečné. Pokud se vám povede ho dostatečně zranit (a že to není vůbec lehké), zvedne se na zadní jako když vás chce vyhodit do vzduchu, ale tentokrát exploduje.
– Pavouků potkáte několik a každý je unikátní. Ten první se představí na konci této úrovně ale sám od sebe vybuchne.
– V úrovni 5 (Mrtvé město) se představí další verze Pavouků, kteří už vydrží mnohem víc. Poslední Pavouk má extrémní zdraví.
Vhodná zbraň – Samopal, Kulomet

Vládce

Všichni nepřátelé mají jen 1 zdraví
– Perfektní karta do těch nejtěžších soubojů. Nejlepší je v kombinaci s rychle střílející zbraní. Využití má také v úrovních, kde se vyžaduje rychlé zabití nepřátel (Podzemí).
Úkol – Dokončit úroveň jen s použitím kůlometu / kuličkometu
– Tohle vypadá snadně, ale snadné to není. Hrozí totiž akutní nedostatek munice. Obzvláště na Noční můru, kdy je munice méně, je nezbytné, aby jen minimum výstřelů nenašlo svůj cíl. Čeká vás hra na pravého snipera.
Cena – 300


 

4. Pentagon

4-pentagon

Pentagon je přístupný až od 3. úrovně obtížnosti.

První aréna s bossem a kupodivu jde o úroveň, jež je na první dvě obtížnosti uzamčená. Velká místnost ve tvaru pravidelného pětiúhelníku, odtud název. Je zde spousta beden a kontejnerů a také tu je pětice velkých děl. Nahoře na zdech jsou páry unikající stropním otvorem ven.

Nepřátelé – 1
Tajné oblasti – 1
Herní doba – 5:00

Regenerace zdraví

Zdraví se začne regenerovat do hodnoty 75, rychlostí 3 body za sekundu a to 10s po posledním zranění
– Výborná karta zvláště do obtížných úrovní. Stačí najít dobré krytí a čekat dokud se zdraví nedoplní.
Úkol – Zabít Panzer Spidera do 4:00
– Zabíjení bossů na čas je typický úkol. Základem je vědět, jak bosse porazit a pak už to jde. U Panzer Spidera to chce mít i trochu štěstí, protože pokud při fází střílení z děl minete, vyjde vás to draho.
Cena – 1500

 

Boss 1 – Panzer Spider

Ohromný opancéřovaný pavouk. Jediné jeho zranitelné místo je hlava. Pokud přijde o polovinu zdraví, zelektrizuje se a stane se nesmrtelným vůči běžným zbraním.
1. Zvedne se na zadní a když dopadne na zem, náraz vás vyhodí do vzduchu.
2. Umí vystřelovat velké ohnivé koule, které jsou naváděné na vás a pomůže jedině úkryt za překážku.
3. Plive jakousi energii, která je velice nebezpečná.
Aréna: Velká pětiúhelníková hala. Je zde plno velkých kontejnerů a ve čtyřech rozích jsou děla. Ty se dají zatlačením spínače použít. V okolí kontejnerů se povaluje mnoho krabic se smíšenou municí a také několik léčení a brnění. V oblasti je dokonce jeden secret se svatým předmětem.

Popis boje:
Bez karet
– Nejprve rychle najděte Panzer Spidera a neustále ho sledujte. Pokud se zvedne na zadní nohy, buďte připraveni vyskočit do vzduchu těsně před jeho dopadem na zem. Pokud budete v době jeho dopadu ve vzduchu, nic se vám nestane, ale jinak budete vymrštěni nahoru a pád vás hodně zraní. Pokud jste v PK absolvovali boj s Thorem, tuto techniku skákání máte jistě zvládnutou. Ale Panzer Spider umí též vystřelit velké ohnivé střely. Protože střely jsou naváděny přímo na vás, pomůže snad jen ukrýt se za kontejnery. Hlavní je nepřibližovat se k pavoukovi nebo na vás začne vypouštět zvláštní fialovou energii. Ta je dosti zraňující, ale pokud od něj budete daleko, nedostřelí na vás. Nejdříve poberte nějakou munici (jsou zde bedny se smíšenou municí) a hlavně najděte zlaté brnění. Potom se do bosse můžete naplno pustit nejlépe kůlometem, samopalem nebo brokovnicí, to když bude moc blízko. Miřte na hlavu jinak to nemá moc cenu, protože zbytek těla je chráněn pancíři.

Jakmile bude Panzer Spider v polovině zdraví, najednou se jakoby zelektrizuje a vaše útoky nebudou mít vůbec žádný účinek. Teď se pouze vyhýbejte jeho útokům a sledujte ho. Když se mu v tlamě objeví velká fialová skvrna energie, střílejte do ní. Po zasažení energie se Panzer Spider najednou zastaví – zamrzne. Všimněte si v místnosti pěti velkých děl a odhadněte, které z nich směřuje svou hlavní na Panzer Spidera (vždy to nějaké bude). Rychle k němu běžte a zezadu zatlačte na spínač. Dělo vystřelí před sebe, a pokud jste dráhu odhadli dobře, trefí Panzer Spidera. Ovšem zamrznutí Panzer Spidera trv jen pár sekund a pokud jej nestihnete zasáhnout dělem, musíte opět čekat na masu energie v jeho tlamě.
Pokud však dokážete Panzer Spidera dělem trefit, bude opět zranitelný, takže utíkejte zpátky do krytu za kontejnery a pokračujte v jeho likvidaci. Jakmile se vám povede ho téměř zabít, opět se zelektrizuje a y musíte ještě jednou opakovat postup s dělem. Jakmile Panzera i tentokrát zasáhnete, zvedne se na zadní ale místo dopadu na zem, prostě exploduje.
S kartami a na čas – Pokud hrajete BooH samostatně a ne jako součást Painkillera, budete mít dostatek peněz jen na pár levných karet. Karty z BooH, jež jste doposavad otevřeli, nejsou nic moc, takže se vyplatí vzít karty z původního Painkillera. Vezměte určitě Zlost a Hbitost. Případně ještě Modifikátor zbraně z BooH. Ze stříbrných karet hlavně Vitalitu. V aréně utíkejte pro munici a brnění. Hned poté zapněte karty a rozstřílejte Panzer Spidera. Když to půjde dobře, uberetu mu polovinu zdraví během pár desítek sekund. Nyní vám musí vyjít akce s dělem, takže dobře odhadujte dráhu mezi Panzerem a děly. Nemůžete si dovolit se splést, rozhodně ne vícekrát. Když poté uberete Panzerovi druhou polovinu zdraví, stačí už jen vystřelit posledním správným dělem. Když budete rychlí, zvládnete to i za tři minuty.


 

5. Mrtvé město

5-mrtve-mesto

Velké město s vysokými moderními budovami a širokými silnicemi. Zuří tu bouřka a silný vítr. Kromě mnoha obytných budov tu jsou i nadzemní garáže a obchodní centrum.
Zajímavým prvkem úrovně je obrovský počet léčiva. Navzdory tomu je však úroveň poměrně obtížná vinou nebezpečného prostředí i některých extrémně silných nepřátel.

Nepřátelé – 351
Tajné oblasti – 4
Herní doba – 25:00

Městská zombie (200 / 90 HP)
– Oživlá mrtvola, která po vás dokáže házet předměty. Každá z nich má ze začátku nějakou věc (většinou kladivo nebo nůž) a tu po vás hodí. Potom bude házet své vnitřnosti. Zblízka vás může praštit, ale není těžké jí uhýbat protože je hodně pomalá.
– Druhá verze zombie je slabší, často vylézá z kanálů, ale někdy seskočí i z vysoké budovy, kde rozprskne se na několik kusů a potom se zase poskládá a jde po vás. Jakmile jsou blízko, explodují. Naštěstí je tento druh poměrně slabý a také má velice zranitelnou hlavu. Do té stačí jediná rána a vybuchne. Pokud je moc blízko u vás, miřte raději na její  tělo.
Vhodná zbraň – Samopal, Kolíkovač

Okřídlený démon (35 HP)
– Rychle poletující tvor podobný vážce. Je malá, takže se těžko trefuje. Umí házet zápalné lahve, které dokážou na chvíli zapálit místo kam dopadnou.
Vhodná zbraň – Elektro, Plamenomet

Kostra (50 HP)
– Malá kostra se svázanýma rukama. Je rychlá a těžko se trefuje, ale může útočit jen zblízka kousáním. Stačí se od ní držet dál.
Vhodná zbraň – Plamenomet, Elektro

Proměna v démona

Proměníte se v démona
– Nejlepší zlatá karta ve hře. Kdykoli je možné se proměnit v démona, se kterým se dá bez problému zvládnout každá situace. Hodí se tedy do každé úrovně.
Úkol – Dokončit úroveň do 20:00
– Tohle je vůbec poprvé, co se objevuje ‚časovka‘ v běžné úrovni. Tvůrci dalších pokračování si tento typ úkolu zamilovali, takže si jich ještě užijete do sytosti. Způsoby jak podobné úkoly plnit jsou dva – hloupý a chytrý. Hloupý spočívá v pokusu splnit úkol hned napoprvé. Takže spěcháte a spěcháte, nejste absolutně připraveni na to, co přijde a když časomíra odzvoní konec úkolu, místo dohrání úrovně jdete rovnou na restart. Chytrý způsob je jiný. Už dopředu víte, že úroveň zahrajete minimálně dvakrát. Napoprvé ale jako klasickou úroveň, to abyste věděli, kde najdete léčení, kterou tajnou oblast se vyplatí navštívit a jak moc šetřit municí. No a napodruhé už jdete víceméně na jistotu.
Cena – 666


 

6. Leningrad

6-leningrad

Leningrad je válkou zmítané město ve kterém zuří 2. sv. válka. Většina budov je v dezolátním stavu a všude po městě jsou trosky domů. Kromě ulic jsou zde i podzemní kryty a sklepy propojené s dalšími budovami.
Úroveň značně navyšuje laťku obtížnosti a vyžaduje jiný styl hraní, přizpůsobený nepřátelům, kteří využívají střelné a explozivní zbraně. Mnohými hráči bývá Leningrad považován za nejobtížnější úroveň celého BooH, byť je toto tvrzení relevantní. Záleží především na tom, jak rychle se hráč přizpůsobí nepřátelům.

Nepřátelé – 240
Tajné oblasti – 5
Herní doba – 25:00

Ruský / Německý voják (100 HP)
– Kostlivec ruského nebo německého vojáka bojujícího o Leningrad. Obě verze jsou stejně silné a liší se jen vzhledem. Ruský voják je oblečen v zelené uniformě a v rukou má samopal Spagin a granáty. Německý vojáka má šedou uniformu a v rukou má samopal MP40 a granáty. Je poměrně přesný a nebezpečný.
Vhodná zbraň – Samopal, Kulomet

Ruský / Německý tank (1000 HP)
– Ruský nebo německý tank bojující o Leningrad. Obě verze jsou stejně nebezpečné.  Protože dokážou střílet dělem i na velkou vzdálenost a protože exploze je hodně velká, je velice těžké si s nimi poradit. Tank je samozřejmě velice odolný.

Vhodná zbraň – Raketomet

Deto (450 HP)
– Chlápek obvázán spoustou výbušnin. Je docela odolný a pokud ho zabijete tak exploduje. Když k vám přijde dost blízko, sám se odpálí, takže je nejlepší ho zabít už zdálky.
Vhodná zbraň – Zmrazovač, Hvězdicomet

Důstojník (666 HP)
– Velice nebezpečný chlápek. Nejenom že je velice odolný, ale je schopný po vás střílet světlice ze své pistole. Ty jsou naštěstí dobře vidět a i když jsou velice rychlé, dá se před nimi uskočit. Horší ale je když výstřelem světlice do vzduchu přivolá letecký útok – na zem dopadnou bomby a pokryjí velkou oblast. I po výbuchu tam ještě nějakou dobu hoří, takže je lepší se místu vyhnout. Před tímto útokem se ale jen těžko uhýbá. Nejlepší je najít rychle nějaký úkryt v budově nebo pod troskami.
Vhodná zbraň – Samopal, Kulomet

Strach

Nepřátelé mají jen 90% zdraví
– Dobrá karta proti těžkým protivníkům a bossům. U slabších nepřátel je 10% zdraví poměrně málo, takže to nemá takový užitek.
Úkol – Dokončit úroveň s 200 nebo více body zdraví
– Drsný, opravdu drsný úkol, jehož odměna navíc není zase tak úžasná. Existuje ale jednoduchá finta, jak si výrazně pomoci. Poradím vám – na počátku úrovně je velká duše za 100 zdraví. Nechte ji tam a vraťte se pro ni až po otevření exitového portálu. Tak vám postačí mít „pouze“ 100 bodů zdraví.
Cena – 1000


 

7. Koloseum

7-koloseum

Koloseum je velice temná úroveň. Odehrává se převážně ve spletitých chodbách v podzemí. Tam jsou jak cely, bazény, velké sály, ale tak i nebezpečné pasti. Venku je pochopitelně typická kruhová aréna, kde se strhne největší souboj.

Nepřátelé – 371
Tajné oblasti – 5
Herní doba – 35:00

Gladiátor (129 / 63 HP)
– Vysoký gladiátor s mečem. Tím může sekat jak podélně, tak svrchu na hlavu. V druhé ruce nese malý štít, kterým dokáže zastavit vaše střely. Také vás může štítem praštit a váš výhled se tak rychle zvedne směrem vzhůru (po tom nárazu). Je dobře vidět i ve tmě, protože mu modře svítí hlava pod přilbou. Nejlepší je střílet na nohy, které nemá kryté.
– V této úrovni se vyskytuje i druhá verze gladiátora. Ten je mnohem menší a slabší. Má v rukou velké kladivo, kterým vás může praštit. chvíli mu ale trvá než se napřáhne, takže je snadné mu uskočit. Také je dobře vidět ve tmě protože mu svítí modře pas, ve kterém je vlastně přepůlený.
Vhodná zbraň – Hvězdicomet, Elektro

Gladiátor s prakem (100 HP)
– Gladiátor v brnění. Má velký štít, který mu poskytuje skvělé krytí a také vás s ním může praštit. V druhé ruce má prak se kterým je nejenom velice rychlý, ale také přesný. Je nutné dobré krytí a zároveň přesná střelba do nechráněných částí jeho těla.
Vhodná zbraň – Plamenomet, Samopal

Gladiátorský černý démon (1000 / 2000 HP)
– Velká hnědá bestie v brnění. Je schopen silně mlátit, ale také dokáže vrhat kameny. Těm se naštěstí dá bez větších obtíží uskočit. Není však snadné ho zabít, protože vydrží opravdu hodně.
– Druhá varianta se představí jako miniboss. Je mnohem větší než ten předchozí a dvakrát tak odolný. Je schopen velice silně mlátit, ale také dokáže vrhat kameny. Těm se naštěstí dá bez větších obtíží uskočit. Navíc je nesmrtelný pokud v jeho okolí hoří oheń. Neznamená to ale že je imunní vůči plamenometu. Vydrží mnohem více než menší gladiátor a je dobré na něj použít ty nejsilnější zbraně.
Vhodná zbraň – Kuličkomet, Raketomet

Znovuzrození

Regeneruje zdraví na 100 bodů
– Výborná karta, která se hodí především ve velice těžkých úrovních. Díky ní máte svým způsobem téměř dva životy.
Úkol – Proměnit se v démona přesně 5x
– Úkol není tak těžký, ale musíte si všimnout toho slovíčka ‚přesně.‘ Ne víc, ne míň. I když myslím, že nejnovější patch, nebo to je možná až Powermad, dodává místo slovíčka ‚přesně‘ slůvko ‚alespoň.‘
Cena – 400

 


 

8. Podzemí

8-podzemi

Podzemí je úroveň odehrávající naprosto celá hluboko pod zemí. Je to jedna z mála úrovní napříč celou sérií v níž není možné vyjít ven a vidět oblohu. V Podzemí je několik propojených jeskyní a na ně navazují místnosti s rozpadajícími se schodišti, výzdobou, sloupy a dalšími věcmi. Jsou zde také oltáře a staré znaky na zdech.
Úroveň je zajímavá i extrémně vysokým počtem svatých předmětů, kterých je přesně 21.

Nepřátelé – 198
Tajné oblasti – 10
Herní doba – 25:00

Pirát (100 / 40 / 40 HP)
– Červený kostlivec s puškou v ruce. S ní dokáže být velice přesný a pokud se k němu moc přiblížíte, bude vás s ní i mlátit. Může vyhodit malou ozubenou kuličku, která bouchne, buď hned když do vás vrazí nebo po určité době sama od sebe.
– Druhá verze piráta je žlutá, výrazně slabší a má dvě šavle. Tento pirát je poměrně rychlý a dokáže šavlemi velice rychle sekat. Vydrží ale strašně málo a není těžké ho tedy zabít.
– Třetí verze je fialová a má dvě pistole. Ty střílí sice rychle, ale nejsou zrovna přesné. Zblízka vás s nimi může také praštit a ještě může házet malé ozubené kuličky, které vybuchnou buď hned, to když vás zasáhnou, anebo až po chvili.
Vhodná zbraň – Samopal, Kulomet

Vůdce pirátů (300 / 300 HP)
– Velký červený pirát nesoucí v každé ruce dělo. Z nich vystřeluje najednou dvě velké koule, které ještě vybuchnou, když někam dopadnou. Vzhledem k jeho rozložitosti není těžké ho zasáhnout.
– Druhá verze je žlutá a nese jen jeden, zato obří kanón. Může s ním střílet rychlé a výbušné střely, ale také vás s ním může praštit. Je velký, takže není těžké ho trefit, ale je též hodně odolný.
Vhodná zbraň – Raketomet, Kůlomet

Voodoo šaman (100 HP)
– Šaman využívající kouzla k tomu, aby vás zranil. Dokáže na jakoukoli vzdálenost okamžitě způsobit vcelku velké zranění. To vám ještě trochu rozostří pohled. Je těžké se mu vyhnout. Nejlepší taktikou je likvidace zpoza krytu, tak aby vás vůbec neměl na očích.

Vhodná zbraň – Raketomet, Kuličkomet

666 munice

Na začátku úrovně budete mít 666 nábojů do všech zbraní
– Karta vhodná především do úrovní, kde je munice málo. Vyplatí se také pro zbraně, které jsou cenné, protože munice do nich je vzácná nebo se rychle spotřebovává. Také se hodí do úrovní, kde není moc času hledat munici (Pentagon, Mrtvé město). V podstatě se dá říci, že nebudete mít nouzi o munici v jakékoli úrovni.
Úkol – Zabít všechny nepřátele
– Opět zajímavý úkol. Asi vám to dojde také, že to chce během jízdy na vozíků sundat všechny cíle. A jak to zařídit? Ideálně kartami na zpomalení času v kombinaci s kartou Vládce.
Cena – 2000


 

9. Kamenolom

9-kamenolom

Hluboká díra v zemi a jedna z nejpůsobivějších úrovní vůbec. Už jen ten pohled vzhůru je úžasný. Kladky, stroje na zvedání těžkých kamenů, lana napnutá mezi stěnami… Nahoru vede složitá stezka ze skalních výstupků a žebříků.

Nepřátelé – 227
Tajné oblasti – 10
Herní doba – 50:00

Regenerace brnění

Brnění se začne regenerovat do hodnoty 75 rychlostí 3 body za sekundu a to 10s po posledním zranění
– Hodně dobrá karta zvláště do obtížných úrovní. Stačí najít dobré krytí a čekat dokud se brnění nedoplní.
Úkol – Najít všechny tajné oblasti
– V žádné úrovni není nalezení tajných oblastí tak těžké jako zde. Pokud chcete úkol splnit bez nápovědy z videí, čekají vás hodiny a hodiny hledání. Užijte si ho.
Cena – 1000


 

10. Země stínů

10-zeme-stinu

Jedna z nejatmosféričtějších úrovní, ostatně finální úrovně už takové bývají. Tady je jakýsi vzdušný ostrov, kde jsou trosky budov, jež vypadají jako pokroucené postavy. Navíc zde hustě prší a je tu mlha.

Nepřátelé – 1
Tajné oblasti – 0
Herní doba – 05:00

Vysávač zdraví

Z každého nepřítele vysaje 2,5% zdraví, ze zranění které mu způsobíte, a přidá je k vašemu zdraví
– Naprosto nejlepší karta ve hře. Díky neustálému léčení při zranění nepřítele, bude postup jakoukoli úrovní extrémně ulehčen. Dokonce ani Trauma obtížnost není s touto kartou výrazným problémem.
Úkol – Zabít Alastora do 4:00
– Tohle je takový základ pro Traumu. A zisk karty není zase tak těžký. Opět to chce nejprve najít slabinu bosse a poté ho s vhodnými kartami udolat.
Cena – 2000

 

Boss 2 – King Alastor

Vrátil se z Pekla mnohem nebezpečnější než dříve. Je to velký okřídlený démon s velkými pancíři po celém těle a přilbou.
1. Může se napřáhnout, skočit a udeřit vás
2. Dokáže plivat oheň
3. Když zvedne ruku nad hlavu, přivolá déšť meteoritů, které dopadnou přímo na vás pokud včas neuhnete.
4. Poslední útok je vystřelení celé ohnivé stěny. Těžko se před ní uhýbá.
Aréna: Velký prostor přeplněný troskami budov. Rozpraskaná zem může být při pohybu na překážku. Nachází se tu několik zlatých brnění a velkých zelenočervených duší. Léčiva i zbrojí je tu tedy více než dostatek. Na zemi jsou kruhové znaky, sloužící k oživování kamenných golemů.

Popis boje:
Bez karet
– Finální souboj je podobně vražedný jako první boj s Alastorem v PK. Bohužel však hodně těží z náhody, tudíž spíše než na nějakou vaši taktiku musíte spoléhat na štěstí.

Jakmile budete v prohlubni s Alastorem, držte se od něj co nejdál. Může po vás skočit a praštit vás – v tom případě se snažte uskočit dozadu. Může také začít plivat oheň, ve kterém rozhodně nebuďte moc dlouho. Hlavně dávejte pozor pokud začne šlehat blesky. Podle toho poznáte že na vás z nebe za chvíli spadnou meteority. Před nimi se kryjte jak to jde (ono to moc nejde, ale snažte se). Také sledujte, jestli se kolem něj nezačne objevovat oheň, v tom případě vystřelí velkou ohnivou stěnu, které jen těžko uhnete. Spíše se snažte za něco schovat. Z toho důvodu je dobré se pohybovat poblíž nějakých překážek. Je však nutné dávat pozor na nerovnosti dlažby a nikde se příliš dlouho nezastavovat. Když se to vezme kolem a kolem, Alastorovy útoky jsou tak drsné, že zcela se vyhnout zranění není možné, proto musíte využívat vekého počtu léčiva a brnění v aréně.
Jakmile máte dostatek zdraví a brnění, vyhledejte jeden z oranžových kruhů na zemi, ze kterých vycházejí jiskřičky. Alastor je totiž naprosto nezranitelný a musíte si poradit jinak než pouhou střelbou. Postavte se do takovéhoto kruhu a počkejte až vás Alastor zraní. Opodál ležící hromada kamení, se následně zhmotní a ožije. Nyní upoutejte Alastorovu pozornost a palte do něj co to jde (je v podstatě jedno čím). Kamenný obr půjde Alastora praštit, ale pokud si ho Alastor všimne, tak ho zlikviduje a po čase se zde objeví další hromada kamení. Pokud tedy obr padne (a že ta pravděpodobnost je asi 70%), musíte běžet do jiného kruhu a opakovat postup. Když ale máte štěstí a obr Alastora praští, tak se démon na chvíli zastaví a nemůže se bránit. V tomto okamžiku je Alastor zranitelný tak do něj palte nejlépe samopalem nebo kůlometem. Asi se vám ho nepodaří hned zabít, takže až se opět rozhýbe, opakujte postup s kamenným obrem. V případě nutnosti si najděte léčení nebo brnění, ale dávejte na Alastorovy útoky pozor. Souboj hodně závisí na náhodě, ale i když budete mít s obry smůlu, v aréně by mělo být dost léčiva na to, abyste Alastora stihli vyřídit než on vyřídí vás.
S kartami a na čas – Jako zlaté karty vemte z BooH Znovuzrození a z Painkillera Zlost a Železnou vůli. Jako stříbrné vezměte z BooH Strach (10% je na bossovi znát) a z Painkillera Slitování. Okamžitě po startu utíkejte do arény. I tak ale ztrávíte zhruba minutu pouhou chůzí. V aréně běžte okamžitě do kruhu a počkejte, až se vytvoří kamenný obr. Teď to záleží na štěstí, neboť pokud Alastor obra zničí, ztratíte drahocenné vteřiny vyvoláváním jiného. Jakmile obr Alastora zasáhne, zapněte karty a perte to do něj. Tento postup opakujte dál a pokaždé, když obr praští Alastora, zapněte karty. Budete-li mít s obry štěstí, měli byste stihnout Alastora zabít i do tři minut.


 

X. PCFHQ

11-PCFHQ

Bonusová úroveň, která se zpřístupní po odehrání hry na Trauma obtížnost. Celá úroveň se odehrává na hradě, který levituje v oblacích a úkolem je posbírat 23 duší autorů hry, jejichž fotografie jsou roztroušeny po celé úrovni. Zvláštností je, že v úrovni hráč začíná s hodnotou 666 zdraví a i když se to nezdá, vinou pádů z velké výšky je takový počet zdraví užitečný.

Nepřátelé – 15
Tajné oblasti – 0

Herní doba – 10:00


 

Zajímavosti

Démonická lebka

3. Laboratoř
První lebku najdete již ve třetině hry. Jakmile budete sestupovat úzkou šachtou dolů, dejte si pozor. Mezi zdmi drží několik prken, které vám pomohou v seskakování a na tom nejnižším je démonická lebka. Abyste ji získali, musíte být opravdu opatrní a nespadnout až na samé dno šachty. Lebku rozhodně vezměte, neboť ji využijete vzápětí během náročného boje v sále.

8. Podzemí
V místnosti na konci úrovně je několik schodišť. Pod jedním z nich je výklenek, ve kterém je démonická lebka. Vezměte ji tak rychle, jak jen to půjde, protože místnost se brzy zaplní monstry.

9. Kamenolom
Na vrcholu je u sochy piráta vytesaného do skály dřevěná konstrukce. Vyšplhejte po žebříku na ni a v otvoru uprostřed je démonická lebka. Vzhledem k tomu, že oblast je prošpikovaná monstry, je dobré lebku rychle vyzvednout a někam se ukrýt. Úkryt je rozhodně lepší metoda než zůstat stát uprostřed, nechat se střílet ze všech stran a snažit se vytěžit z lebky maximum. Holt vám lebka poslouží méně, ale nebude vás to stát tolik zdraví.